Was gisteren onderweg dus moet via mijn telefoon het bericht plaatsen. Hier even wat meer info.
Wij hebben bij de koop van onze nieuwbouwwoning al aangegeven dat wij een WP wenste, dit hebben wij nu namelijk ook.
Vanuit het project was een WP niet echt haalbaar, begon op 30k, toen werd het 35k en zelfs 40k.
Wij hebben toen gevraagd of er voorbereidingen getroffen konden worden en hier een offerte voor opgevraagd. Deze offerte heeft maar liefst 3 maanden op zich laten wachten en kregen wij in de week dat wij al het meerwerk moesten ondertekenen.
Daar heb ik vervolgens wat vragen over gesteld omdat het niet duidelijk beschreven stond, was zelfs zo erg dat het 1 op 1 hetzelfde was als de meerwerk prijs voor VV op alle verdiepingen met als enig verschil dat er 2 mantelbuizen bij zaten, dit voor een meer prijs van 2.5k.
Dus die vraag had ik uitstaan alleen kreeg ik vrijdag een belletje dat toch alles die dag retour moest. Dus had weinig keus. In die optie stond wel dat de mantel buizen naar achteren zouden lopen. Hier wel even aangegeven dat het waarschijnlijk naar voren moet.
De reden is dat ons huis tussen 2 bestaande huizen ingebouwd zal worden en ik maar een 1 meter pad langs mij buren heb om in de achtertuin te komen.
Voor de garage heb ik alleen een oprit van 750x550cm. Huis zelf staat 2 meter van de straat. Ik heb de WP in de garage ingetekend en mantelbuizen zullen vanaf daar naar voren of achter lopen.
Ik heb in het voortraject nog wel contact gehad met InnoTherm over het boren in de oprit, dit was waarschijnlijk geen probleem volgens hun.
Alleen moest ik dus gisteren in 1x beslissen en had aannemer nog gevraagd hoe zij verwachten dat ze in de achtertuin (~ 220m2) konden komen over een 1m breed pad.
Vandaar mijn vraag hier, misschien zijn er machines die daar wel overheen kunnen en zouden er problemen kunnen plaatsvinden als we het in de oprit doen?
Wij willen de boring waarschijnlijk direct na oplevering laten doen, de pomp zal pas een jaar of wat later komen (geld is op ;-) )
Hoop dat dit e.a. verduidelijkt. Dit topic was mij ook niet echt opgevallen omdat het niet in het woongedeelte staat anders had ik deze vraag hier eerder gesteld ;-)
Is die 5 meter afstand van de buren verplicht? En hoe zit het vanaf de straat?
Volgens de quickscan op wkotool zou het mogelijk moeten zijn om te boren:
Kan het? Ja
Voordeligste variant: gesloten systeem
Bodemgeschiktheid: zeer geschikt
Grondwaterkwaliteit: geen beperkingen
Bedankt voor de input.
Edit: achter hebben wij natuurlijk ruimte zat, tuin is +/- 12x18m
[
Voor 5% gewijzigd door
EiT op 08-09-2018 14:08
]
Druk en zetfouten voorbehouden.