Kijk dan is het iets anders, ik heb geen garantie op het apparaat, bron of goede werking. Aannemer failliet en daardoor kon de inbedrijfstelling niet direct plaatsvinden. Nathan wilde dit niet door de vingers zien en kon niet achteraf, hoe laag ben je dan want gebeld paar dagen na oplevering. Daarnaast was mijn WP niet ingeregeld puur aansgesloten en stond elektrisch te verwarmen ik had nog geen HA integratie en zag via de slimme meter dat het elektrisch aan het verwarmen was. Daarnaast hysterese van 8K ingesteld dus was altijd te koud of te warm in huis altijd handmatig aan/uit zetten.DutchKel schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:16:
[...]
In al die jaren dat ik een cv ketel heb gehad heb ik nog nooit iets van een lekkende koppeling of expansievat gehad. Ik heb wel problemen gehad met de cv ketel zelf. Maar bedenk ook dat een cv ketel op een veel hogere temperatuur werkt dan een warmtepomp waardoor de uitzetting en krimping daar ook hoger van is.
Ik vind die verzekering wat jij bedoelt veel te duur. Het onderhoud wat ze doen stelt niks voor en het bedrag wat ze ervoor vragen is meer dan wat ik voor het onderhoud van mijn cv ketel betaalde. Het is dan inderdaad puur een verzekering. Ik meld als er iets defect gaat wel bij het bedrijf wat de warmtepomp heeft geplaatst. Die bieden geen onderhoudscontract aan omdat ze daar niet achter staan, dat betekend ook dat ze dus niemand voortrekken.
Mijn geloof en vertrouwen was wel tot een dieptepunt gedaald in de installatie. Overigens heb ik wel een lekkend koppelstuk gehad en ook glycol moest worden bijgevuld dat doe ik ook niet zelf. Expansievaten op druk houden wel.