Ik word ondertussen gek van de WP, de ene dag lijkt hij het goed te doen, aantal dagen later weer ellende. Eerst had ik verwarmen even handmatig uit/aangevinkt, de WP ging uit en een uur of 3 later weer aan. De nacht erna is de WP uit zich zelf 6 uur uit geweest, en afgelopen nacht ook nog 2.5 uur en is de temperatuur in huis ook eindelijk weer beneden de 22 graden gekomen, deze liep namelijk weer op naar boven de 23. Dit ook mede door een raam open te gooien, 23 graden was niet te harden. Th-tune geeft overigens 23 aan, andere temp. meter die wij hebben 23.8 en de meter van Uponor geeft 23.5 aan
In onze vorige woning was het ook rond de 23 graden, dat was wel “lekker”. Maar waarschijnlijk omdat de vv dan niet 24/7 aanstond
Ik heb nu nog maar een keer een mail gestuurd naar installateur en de code direct ontvangen, ook hebben zij aangeboden om langs te komen deze week. Dit lijkt mij nu overbodig omdat het vandaag eindelijk weer onder de 22 graden in huis is.
Ondertussen ook de buren gesproken. Hun WP (Alpha 3/12) werkt een stuk beter, stond ook op stand-by toen ik mee keek, zij vonden energie verbruik wat hoog, maar dit was een stuk lager dan bij ons. Alleen hun boiler stond aardig hoog ingesteld, 58 graden.
Anyway, ik ben dus ingelogd op de EcoGeo en de stooklijn lijkt mij sowieso te hoog met wat ik in dit topic lees. Deze dus aangepast van 40 naar 34 graden. Ook eindpunt iets lager gezet, naar 20.5.
1e foto: oorspronkelijke instelling
2e foto: huidige/aangepaste instelling
3e foto: deze instelling weer terug naar het midden gebracht (stond origineel ook zo), deze had ik al helemaal naar links verplaatst, maar dit hielp maar een aantal dagen...
Ik verwacht dat -10/34 nog te hoog is, maar ik zal dit eerst een proberen.
Vreemde is dat de WP direct meer warmte wilde leveren, hij schoot van 4750w naar 6300w
Maar even afkijken wat er gebeurt...
Druk en zetfouten voorbehouden.