Geen idee of dat in mijn (Alpha Innotec) WP is ingebouwd.Gwaihir schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:31:
[...]
Bij voorkeur automatisch, doorlopend, zoals @ChrisM uitlegt. Is dat niet ingebouwd in je WP dan?
[...]
Als je de situatie wil verbeteren, ja.
Wat je allereerst doet, als dat nog niet geregeld is, is de koeling automatisch afstellen naar wat kan. Dus: net 'n marge boven dauwpunt. Weet je vervolgens dat dauwpunt te verlagen, dan wordt je koeling dus effectiever.
Ik heb zelf ook geen voelbare condens op mijn vloeren. Het is wel erg vochtig in huis deze dagen (ik heb een luchtbevochtiger (uitgeschakeld) staan, die aangeeft nu 72% te meten), maar niet dat ik ergens echt vocht voel. Wel merk ik dat dingen slecht drogen, en je voelt het gewoon.
Ik was gewoon nieuwsgierig of ik hier wel iets mee zou moeten
:strip_exif()/f/image/qZEmOxpnMqEJmoCcXlcThbN1.jpg?f=fotoalbum_large)