Water/water warmtepomp voor het verwarmen/koelen van je huis

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:43
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:38:
Ik heb vanmiddag zo goed als mogelijk een filmpje gemaakt van de instellingen van de bodem-warmtepomp WZSV 62K3M. Alleen heb ik de stooklijn verlaagd van 38 naar 33 graden.

Let op, de verwarming heeft de hele dag uitgestaan en de stukadoor heeft dunpleister door het hele huis aangebracht. Het vochtigheidsgehalte is van 34% naar 69% gegaan en de stukadoor heeft op de bovenverdiepingen alle ramen op kiepstand gezet. Ikzelf heb deze ook op de begane grond op kiepstand gezet.
De temperatuur was van 21.5 graden gezakt naar ongeveer 16.5 graden. Het filmpje is gemaakt ongeveer 12 minuten nadat ik de verwarming aangezet heb.

Tapwater heb ik uitstaan, we wonen er toch nog niet.

[YouTube: Instellingen bij oplevering bodem warmtepomp Alpha Innotec WZSV 62K3M]
In navolging wat andere al schreven;
- je huis is vochtig en dat kost veel energie (niet per se stroom) om eruit te krijgen middels verwarming
- tip, zet je wtw ventilatie de komende weken op max, dat helpt beter dan ramen open zetten tegen elkaar
- knikken in leidingen kunnen écht niet in een installatie, zo snel mogelijk laten fixen
- je brontemps zijn prima
- verkijk je niet op energie die een ww warmtepomp gebruikt, is ook niet 1 op 1 te vergelijken met een airco, immers hij maakt ook warm water
Zoals gezegd verwacht ik ook dat als je gaat leven in je woning en ook het vochtgehalte lager is, je verbruik flink gaat zakken
Pagina: 1 ... 118 119 Laatste