Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
W/W he anders zat ik in het verkeerde topic. AIT WZS 82K3M nu 8 jaar oud. Afgezien van een lekkende koppeling 3 jaar geleden en opleveringsissues nooit problemen gehad.
@Vaevictis_ Ah, ik was ff in de war en dacht dat je Nibe gebruikte (mede doordat je get over myUplink had, die ook door/voor Nibe gebruikt wordt).Vaevictis_ schreef op maandag 15 december 2025 @ 07:49:
[...]
W/W he anders zat ik in het verkeerde topic. AIT WZS 82K3M nu 8 jaar oud. Afgezien van een lekkende koppeling 3 jaar geleden en opleveringsissues nooit problemen gehad.
Met alpha innotec heb ik geen ervaring.
Sorry.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Over instelbaar vermogen gesproken, weet iemand hoe de nieuwe smart grid of power limiting functionaliteit in de Luxtronik firmware werkt?
De recente betas van https://github.com/BenPru/luxtronik heeft de nieuwe entities recentelijk toegevoegd, maar het gebruik hiervan is me nog niet helemaal duidelijk.
De recente betas van https://github.com/BenPru/luxtronik heeft de nieuwe entities recentelijk toegevoegd, maar het gebruik hiervan is me nog niet helemaal duidelijk.
(antwoord vervalt ... in de war gebracht door je Nibe label onder je naamVaevictis_ schreef op maandag 15 december 2025 @ 07:27:
[...]
Feitelijk is dat noodbedrijf. Hiermee wordt alleen het elektrisch element gebruikt (9kW bij mij). Ik heb een 3 fase uitvoering, je kunt niets beperken alleen aan/uit zetten. Maar wel handig dat het kan zonder de warmtepomp functie te gebruiken. Want zonder warm water kun je gewoon niet normaal leven in de winter.
[ Voor 31% gewijzigd door macbelly op 15-12-2025 17:22 ]
S1255PC6 - ComfoAir Q350 ERV - 40x435Wp - GW12K-SDT-20 - Ratio io6
Welke entities doel je exact op?AJediIAm schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:30:
Over instelbaar vermogen gesproken, weet iemand hoe de nieuwe smart grid of power limiting functionaliteit in de Luxtronik firmware werkt?
Ok dat is heel eenvoudig, daarmee kun je dus softwarematig de smartgrid functionaliteit nabootsen. Stel je hebt een dynamisch energiecontract dan wil je op de goedkoopste uren (extra) verwarmen.
De WP heeft een SG ready relais daarmee kun je met een fysiek contact schakelen. Als dat in de software kan van Home Assistant is dat veel fijner.
Zodra ie weer gemaakt is ga ik het testen.
Ook via hier sterkte met deze shitty situatie. Hoop dat ie snel weer lekker snort en jullie van warmte voorziet!Vaevictis_ schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:13:
[...]
Ok dat is heel eenvoudig, daarmee kun je dus softwarematig de smartgrid functionaliteit nabootsen. Stel je hebt een dynamisch energiecontract dan wil je op de goedkoopste uren (extra) verwarmen.
De WP heeft een SG ready relais daarmee kun je met een fysiek contact schakelen. Als dat in de software kan van Home Assistant is dat veel fijner.
Zodra ie weer gemaakt is ga ik het testen.
/f/image/VEj4DX4X1hPwLxUjW1ZFKazF.png?f=fotoalbum_large)