NvBgm schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:50:
Dat van dat Supervisor lijkt mij wel een mooi iets ook omdat het bij een crash de boel weer opnieuw opstart.
Blijkbaar kan ik daarmee ook andere programma's opstarten en bij een crash weer opnieuw laten opstarten.
Zal de site eens doornemen maar hou mij uiteraard beschikbaar voor het script of verdere info.
Ik weet niet meer precies hoe ik het bij installatie heb gedaan (is al tijd terug), maar je hebt dus supervisor nodig en moet dan een config aanmaken voor programma wat hij moet checken.
In /etc/supervisor/conf.d heb ik een config
otmonitor.conf aangemaakt met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [program:otmonitor-x64]
command = /home/otgw/otmonitor/otmonitor-x64 --daemon --w 8080 192.168.4.30:23
directory = /home/otgw/
autostart = true
autorestart = true
stderr_logfile = NONE
stdout_logfile = NONE |
8080 is de poort waarop de webserver van otmonitor draait, het IP-adres en poort (23) daarna is de LAN-module van mijn OTGW. Als je hem via USB hebt aangesloten is het iets van /dev/tty/.. zoals hierboven ook al ergens was gepost.
Bij mij is het otmonitor-x64 omdat ik het in een VM draai op m'n server, op een Raspberry was het iets van otmonitor-ahf voor de headless (non-gui) variant. Je moet daarna supervisor nog even herstarten/config opnieuw inladen:
http://www.onurguzel.com/...restarting-and-reloading/
Aangepaste config inlezen:
Programma -met bijgewerkte instellingen- starten:
(de 'app2' wordt bij jou iets als 'otmonitor-ahf').
Als je dan
doet dan zou je zoiets moeten zien:
root@otgw-vm:/etc/supervisor/conf.d# supervisorctl status
otmonitor-x64 RUNNING pid 755, uptime 41 days, 2:41:11
root@otgw-vm:/etc/supervisor/conf.d#
Je ziet dus dat hij draait. Om te testen kun je je machine waar je het spul op hebt draaien even rebooten en dan zul je zien dat het netjes weer online zou moeten komen.
Hoop dat ik je hiermee wat op weg heb geholpen. Zoals ik al zei is het al een tijdje terug, dus kan zijn dat er wat in m'n uitleg ontbreekt
[
Voor 5% gewijzigd door
ThinkPad op 17-02-2016 17:41
]