[OTGW] OpenTherm gateway

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
number3 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:42:
Ik was vorige week op zoek naar de oorzaak met een andere gebruiker van mijn firmware.

Zouden jullie een log willen maken van jullie situatie met dit script: https://github.com/rvdbreemen/OTGW-firmware/blob/dev/scripts/capture-mqtt-debug.bat

Mag via Discord of hier gedeeld worden.
Ga ik regelen. Zal ook proberen vanaf welke versie het probleem erin gekomen is. Moet ik bij iedere update ook de littlefs flashen? Of is alleen de ino afdoende?

  • number3
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 07:10
Ja. Some update the html / js en daarom altijd ook het filesystem updaten.

  • tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@number3 ik ben wat aan het rommelen met de verschillende firmware versies. Het disconnect probleem lijkt gekomen in 1.6.0. De log staat hier.

Ik denk dat het niet echt bruikbare informatie bevat. Apparaat valt continue van de WiFi. Na eindeloos proberen heb ik 'm terug kunnen flashen naar 1.5.0. Nu is het WiFi signaal niet super sterk op de plek waar mijn OTGW staat, maar met 1.5.0 heb ik dus geen disconnects...

  • number3
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 07:10
Dank je wel. Dit is behulpzaam. Intussen heb een reeks testen en het lijkt er sterk op dat het verwijderen van een delay(1) in de mainloop de root cause is. Snap nog niet goed wat de reden is dat dat zoveel impact heeft.

Er draait bij mij nu een regressie test om te checken of dat echt zo is.

Ik zal je log meenemen in de verdere analyse.

  • tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
number3 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 07:10:
Dank je wel. Dit is behulpzaam. Intussen heb een reeks testen en het lijkt er sterk op dat het verwijderen van een delay(1) in de mainloop de root cause is. Snap nog niet goed wat de reden is dat dat zoveel impact heeft.

Er draait bij mij nu een regressie test om te checken of dat echt zo is.

Ik zal je log meenemen in de verdere analyse.
Graag gedaan! Ik hoor het wel als je een eventuele fix wilt testen. Ik kom er nu thuis wel mee weg als de thermostaat een tijdje offline is... :)
edit:
Wellicht ten overvloede, maar ik maak gebruik van de legacy otmonitor op TCP port 25238

[ Voor 8% gewijzigd door tjanssen op 22-06-2026 07:54 ]

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste