[OTGW] OpenTherm gateway

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Church of Noise

Drive it like you stole it

Dat is net het vreemde, bij geen van de betrokken Tado devices of otgw devices (thermostat, boiler, gateway) is er niks anders rond die tijdstippen

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50

pistole

Frutter

Church of Noise schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:42:
Dat is net het vreemde, bij geen van de betrokken Tado devices of otgw devices (thermostat, boiler, gateway) is er niks anders rond die tijdstippen
Dan moet je eerst zeker gaan weten of OTGW hiermee te maken heeft. Hoe vaak treedt dit op? Haal de OTGW ertussenuit en kijk of het issue wegblijft (of niet). Daarmee kan je verder. Aantal variabelen omlaag brengen totdat het probleem verdwijnt zodat je meer gericht kan gaan zoeken.

Heeft Tado een app of een log?

Ik frut, dus ik epibreer

• Church of Noise
  • Nu online

Church of Noise

De Tado app heeft vziw geen log, dus heb Home Assistant gebruikt om alle devices te gaan onderzoeken.

Ik onderzoek nog wel eens wat verder. Natuurlijk, zonder de OTGW kan ik ook het setpoint niet meer monitoren. Catch-22 :)

• pistole

pistole

Frutter

Ik heb geen ervaring met Tado, maar misschien kan je via HA ook monitoren wat Tado doet?
https://www.home-assistant.io/integrations/tado/

Ik frut, dus ik epibreer

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
Veel te snel (spoedje) moet ik aan een nieuwe CV ketel. Dat wordt een Intergas Xtreme 36. Daarnaast ben ik bezig met het opzetten van Home Assistant maar dat is nog niet helemaal rond voor die nieuwe ketel hangt.... Voordat ik geld ga uitgeven aan overprijsde leveranciersoplossingen zit ik te kijken naar de OTGW oplossing.

Eigenlijk zijn er maar 2 dingen die ik op afstand en automatisch zou willen regelen: Aan/Uit en minimale-maximale CV watertemperatuur. Alle kamers in huis zijn apart geregeld en de temperaturen zijn bekend in HA dus een automatisering maken Ketel aan als de VV kranen open gaan zou geen probleem mogen zijn, de huidige ketel draait op al een winter op maximaal 35 graden.

Is de OTGW wifi oplossing geschikt om dit voor de Intergas te kunnen instellen?

Zo ja, wat heb ik van de OTGW allemaal nodig om kant-en-klaar te zijn? Als ik de NoLo site kijk: de OTGW, soldeerservice, Wemos, behuizing en programmeerservice.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:41
@DjoeC Ik heb zelf tijdje geleden deze kit besteld en aan mijn Intergas Kombi Compact gehangen. Installatie was fluitje van een cent, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden.

Werkt met een eigen webinterface waar je
https://diyless.com/product/opentherm-thermostat
en deze behuizing:
https://diyless.com/product/opentherm-thermostat-case

Bij mij duurde de levering helaas wel een week of 2, weet niet of dat te lang voor je duurt of niet.
Aansturing kan zowel via HA (MQTT) of via een eigen weginterface waar je idd alle setpoints en overige instellingen kan doen.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
paul-s83 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:07:
@DjoeC Ik heb zelf tijdje geleden deze kit besteld en aan mijn Intergas Kombi Compact gehangen. Installatie was fluitje van een cent, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden.

Werkt met een eigen webinterface waar je
https://diyless.com/product/opentherm-thermostat
en deze behuizing:
https://diyless.com/product/opentherm-thermostat-case

Bij mij duurde de levering helaas wel een week of 2, weet niet of dat te lang voor je duurt of niet.
Aansturing kan zowel via HA (MQTT) of via een eigen weginterface waar je idd alle setpoints en overige instellingen kan doen.
Bedankt! Die temperatuurmeter lijkt heel erg op de Xiaomi die ik hier in BLE versie (en die naar ZIgbee kan worden omgeprogrammeerd) heb liggen en inmiddels vervangen heb door Xiaomi Zigbee's door het hele huis....

Ik heb inmiddels het complete pakket besteld, staat op voorraad dus we gaan t zien. Aansluiten zal minder een probleem worden dan inregelen conform WAF factor vermoed ik ;)

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:41
DjoeC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:12:
[...]

Bedankt! Die temperatuurmeter lijkt heel erg op de Xiaomi die ik hier in BLE versie (en die naar ZIgbee kan worden omgeprogrammeerd) heb liggen en inmiddels vervangen heb door Xiaomi Zigbee's door het hele huis....

Ik heb inmiddels het complete pakket besteld, staat op voorraad dus we gaan t zien. Aansluiten zal minder een probleem worden dan inregelen conform WAF factor vermoed ik ;)
Graag gedaan! Je krijgt er idd de welbekende Xiaomi BLE bij. Heb ze zelf niet omgeprogrammeerd naar ZIgbee omdat ik nogal wisselende verhalen lees over batterij duur. Mijn BLE stuurt de gemeten temperatuur in de woonkamer naar HA, en die acteert als MQTT broker en stuurt ze naar de OTGW module.

• Church of Noise
  • Nu online

Church of Noise

pistole schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:27:
Ik heb geen ervaring met Tado, maar misschien kan je via HA ook monitoren wat Tado doet?
https://www.home-assistant.io/integrations/tado/
Doe ik nu in parallel ook, en Tado gedraagt zich perfect normaal,vsndaar mijn initieel vermoeden dat t bij otgw ligt. Die krijgt nl m.i. de juiste input van tado binnen van alle thermostaten, maar geeft dus niet het logische door aan de ketel.

Dank voor het meedenken overigens!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:42
Ben aan het uitzoeken of een OTGW op mijn Remeha Calenta met iSense v19 zal gaan lukken.
Suggesties? Gewoon maar proberen of ga ik moeilijke dingen tegen komen?

• pistole

pistole

Frutter

Church of Noise schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 21:58:
[...]

Doe ik nu in parallel ook, en Tado gedraagt zich perfect normaal,vsndaar mijn initieel vermoeden dat t bij otgw ligt. Die krijgt nl m.i. de juiste input van tado binnen van alle thermostaten, maar geeft dus niet het logische door aan de ketel.

Dank voor het meedenken overigens!
Volgens mij/bij mij doet OTGW uit zichzelf niet zo veel. Maar dat zou kunnen komen doordat ik de thermostaat het meeste laat doen. Wat heb je precies aan automatiseringen gemaakt?

Ik frut, dus ik epibreer

• pistole

pistole

Frutter

Vuur Draak schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 23:40:
Ben aan het uitzoeken of een OTGW op mijn Remeha Calenta met iSense v19 zal gaan lukken.
Suggesties? Gewoon maar proberen of ga ik moeilijke dingen tegen komen?
Heb je de compatibiliteit gechecked op de website?

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste