Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Eendenreetx schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:35:
Maar nu hangt er een honeywell modulation. Als ik de stekker eruit trek en op de ketel het tapwater omhoog draai, blijft het laag. Ik moet altijd handmatig op de thermostaat de temperatuur omhoog zetten naar 65. Daarom twijfel ik nu ook even om een nest te nemen.
welke ketel is het exact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-03 12:38
Vhr solide 24-28
Zal vanavond even 100% zeker checken is uit 2012.

Zo is de huidige honeywell Chronotherm touch aangesloten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr4hDgI-lrje2B1AiioEZUCfhgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7an1BDRABj0eZAKrpUDOghTo.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
Blijkt bij thuiskomst dat de modulerende chip erin zit en de nest kan dus wel worden aangesloten.

Kan de nest ook op handmatige worden ingesteld? Dus geen slimme programma’s en gewone programma’s, als ik naar huis rijdt wil ik dit zelf op de mobiel instellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Eendenreetx schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:28:
Blijkt bij thuiskomst dat de modulerende chip erin zit en de nest kan dus wel worden aangesloten.

Kan de nest ook op handmatige worden ingesteld? Dus geen slimme programma’s en gewone programma’s, als ik naar huis rijdt wil ik dit zelf op de mobiel instellen.
ja geen probleem
je kan alles uitzetten en dat ding bedienen met je telefoon

ook tapwater via je telefoon

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 18-12-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
Top bedankt! Gaan we deze bestellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik weet dat deze vraag misschien al vaker voorbij is gekomen en zal morgen het topic nog even gaan teruglezen. Maar ik wil toch even de vraag stellen of jullie je ook in de punten die we in de reviews lezen zoals verschil in temperatuur en kapot binnen 3 jaar kunnen vinden?

Want wij willen er een gaan aanschaffen

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
G_Dragon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:32:
Ik weet dat deze vraag misschien al vaker voorbij is gekomen en zal morgen het topic nog even gaan teruglezen. Maar ik wil toch even de vraag stellen of jullie je ook in de punten die we in de reviews lezen zoals verschil in temperatuur en kapot binnen 3 jaar kunnen vinden?

en wat Kees je dan precies en wat bedoel met met in kunnen vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:32:

Bij ons is de temperatuur afwijking minimaal. De Nest v3 bij ons gaat verder inmiddels al bijna 8 jaar mee, doet t nog steeds prima zonder problemen. (Schreef toen nog niet echt product reviews, en ga ik nu ook niet meer doen, sorry) Antwoord op je vraag?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

boyette schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:36:
[...]

en wat Kees je dan precies en wat bedoel met met in kunnen vinden ?
Ik bedoel met in kunnen vinden of je zelf in bezit van zo'n Nest Learning Thermostat V3 bent en hetzelfde ervaart als de 2 punten die ik hierboven benoemde.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:59:
[...]

Bij ons is de temperatuur afwijking minimaal. De Nest v3 bij ons gaat verder inmiddels al bijna 8 jaar mee, doet t nog steeds prima zonder problemen. (Schreef toen nog niet echt product reviews, en ga ik nu ook niet meer doen, sorry) Antwoord op je vraag?
Goed om te horen! Bedankt voor uw reactie, dit is zeker een antwoord op mijn vraag d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
G_Dragon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:04:
[...]

Ik bedoel met in kunnen vinden of je zelf in bezit van zo'n Nest Learning Thermostat V3 bent en hetzelfde ervaart als de 2 punten die ik hierboven benoemde.
ik heb er ook 1 ook misschien al 8 jaar ..bijna nooit problemen

enige wat wel eens gebeurt is dat de wifi verbinding weg valt
die maakt gebruik van een subfrequentie die eigenlijk niet gestoord kan worden door je eigen wifi

maar als je eigen wifi zeer zwaar belast is kan dat ding wel eens de verbinding verliezen met zijn basisstation

dat is echt het enige nadeel

verder topapparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Bedankt voor alle snelle antwoorden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYuY0ZIt0Q4uHLn-x7GoZd-ilmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpVopXoEuSKQIPihkGWngzEn.jpg?f=fotoalbum_large

Ga er Zaterdag mee aan de slag met een maat van me die er al eerder een heeft aangesloten!
En willen hem hier neerzetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNWISL-ZPLebvgI8p742Z1MTxbs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OrqZuT6bSdvQlywrW2YHfSSN.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 20-12-2023 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:50
G_Dragon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:55:
Bedankt voor alle snelle antwoorden!

[Afbeelding]

Ga er Zaterdag mee aan de slag met een maat van me die er al eerder een heeft aangesloten!
En willen hem hier neerzetten:

[Afbeelding]
Heb er nu een een maand of 4. Temperatuur wijkt maximaal 0,5 graden af. Dat deed mijn vorige thermostaat ook. Bevalt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

wjsiebes schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:52:
[...]

Heb er nu een een maand of 4. Temperatuur wijkt maximaal 0,5 graden af. Dat deed mijn vorige thermostaat ook. Bevalt verder prima.
Goed om te horen! Als wij hem na Zaterdagmiddag werkend hebben zal ik na een week of twee wel even wat van mij laten horen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
G_Dragon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:57:
[...]

Goed om te horen! Als wij hem na Zaterdagmiddag werkend hebben zal ik na een week of twee wel even wat van mij laten horen :D
volgens mij kan je die marge ook instellen
er is best veel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

boyette schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:26:
[...]

volgens mij kan je die marge ook instellen
er is best veel mogelijk
Dat klinkt goed, ik ben al heel blij dat mijn maat weet hoe je hem moet aansluiten bij de ketel want anders hadden we er iemand voor moeten inhuren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
G_Dragon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:31:
[...]

Dat klinkt goed, ik ben al heel blij dat mijn maat weet hoe je hem moet aansluiten bij de ketel want anders hadden we er iemand voor moeten inhuren :D
wat is je vorige thermostaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

boyette schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:38:
[...]

wat is je vorige thermostaat ?
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22jCEIWGCYCMcX341e2P2HJCc7Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xSWqvRGTylbMOLg49QoCzcUk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Klein gokje, vervangen wordt appeltje eitje ;)
KKDWD 7(8)7

Heb nu 3x onze Nest geïnstalleerd (na iedere verhuizing), kinderlijk eenvoudig. Eventueel handleiding van je cv opzoeken, zit aansluitschema in, al kun je vaak de boel aansluiten waar de huidige ook op zit aangesloten (alleen komt er nu een heatlink tussen die aan de cv zijde zit)

[ Voor 17% gewijzigd door PeacekeeperNL op 20-12-2023 11:46 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

PeacekeeperNL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:44:
[...]

Klein gokje, vervangen wordt appeltje eitje ;)
KKDWD 7(8)7

Heb nu 3x onze Nest geïnstalleerd (na iedere verhuizing), kinderlijk eenvoudig
Ik heb eerlijk geen idee, heb wel kennis van ICT enz maar niet van Electra en dat soort zaken :p. Daarom ben ik heel blij dat een maat van mij het wil doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
1 per verdieping of 1 voor je hele huis?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

DennusB schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:46:
[...]

1 per verdieping of 1 voor je hele huis?
Eentje voor het hele huis zoals we nu ook hebben, want deze dingen zijn wel even €200 per stuk. Maar wel leuk om te weten dat je er nog een kan aanschaffen voor bijvoorbeeld boven, dat wisten wij dan weer niet.

De enige reden dat we een nieuwe kopen is omdat onze huidige gewoon veel te onlogisch zit en de enige oplossing is om hem naar de gang te doen zonder teveel extra kabel werk maar in de gang is ook geen geweldige optie. Zie de onderstaande foto's maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB_H0HvOEHwcjgnXBXaJI_3pLJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTOGaeBdLpgw3C1JU1Ku6iK1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ2MPI5VaGfLQCDGBVyWyEoLsXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZMGHPXzGtGQb1xSGcXPF1Bn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Gisteren met een maat de Google Nest werkend gekregen :), het enige wat hij nog niet goed doet is de kamer tempratuur goed weergeven. Het zou 15 graden moeten zijn maar hij geeft 16,5 aan, hier kan ik op het internet ook nog geen oplossing voor vinden en lees eerder dat Google hier nooit wat aan gedaan heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4KBhtdI8Nbsj1aRQP4pJ9sLgpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fy3YP6zGappP6gePemIJBX9i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aunF3y3YbhXLR6ab2TU2c9zrlMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvflqNSxO64ySNGDcERcwPP9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjsiebes
G_Dragon schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:31:
Gisteren met een maat de Google Nest werkend gekregen :), het enige wat hij nog niet goed doet is de kamer tempratuur goed weergeven. Het zou 15 graden moeten zijn maar hij geeft 16,5 aan, hier kan ik op het internet ook nog geen oplossing voor vinden en lees eerder dat Google hier nooit wat aan gedaan heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij geeft 2 waarden aan:
- de grote in het midden is de temperatuur waar je de thermostaat op hebt ingesteld .
- de kleine bovenin is de huidige temperatuur.

Bij mij wijkte hij de eerste 24uur anderhalve graden af. Nu gaat het aardig goed. Het scheelt maximaal een halve graden. Dat deed mijn vorige ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

wjsiebes schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:20:
[...]

Hij geeft 2 waarden aan:
- de grote in het midden is de temperatuur waar je de thermostaat op hebt ingesteld .
- de kleine bovenin is de huidige temperatuur.

Bij mij wijkte hij de eerste 24uur anderhalve graden af. Nu gaat het aardig goed. Het scheelt maximaal een halve graden. Dat deed mijn vorige ook.
Ja klopt, bedankt voor de uitleg maar die maat heeft hem thuis zelf ook en had me alles ook uitgelegd. Ik hoop dat hij zoals je al aangeeft met 24 uur verder wel wat meer accuraat gaat zijn. Want de eerste 24 uur is namelijk nog niet om, dat is rond 15:30 vanmiddag ergens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:54

Cordon

Lievelings jankert

Ik zoek mij een ongeluk, maar misschien dat jullie het snel weten.

Ik heb de Nest Thermostaat V3, deze hangt aan de muur en is aangesloten op T1 en T2. Zo hangt hij al een jaar en geen problemen gehad. In die tijd er ook niet naar om gekeken want hij deed zijn ding.

Nu was vanmorgen opeens de batterij leeg. Na wat zoeken bleek je hem via USB even te kunnen opladen en dan kon je hem weer gebruiken. Nu vanavond is die weer leeg. Als ik snel in de technische gegevens kijk is de Accu zo rond de 3,7V en de VIN zit rond de 10/11 en VOC is 0,01. Klopt dit? Wat moeten die normaliter aangeven? Of gaat er iets mis? 🥹

Heb net de kabels opnieuw aangesloten, maar dat doet niks. Hij heeft wel netjes verbinding met dat ding bij de CV via de kabels en draadloos… :P

Als je online op dit zoekt is de VIN te laag, maar dan lees je vooral Amerikanen met hun betweterige ‘its’s an american device’ maar daar heb je niks aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Mijn buurvrouw had daar een tijdje terug last van een bleek een probleem met de bekabeling van de baseplate te zijn. Deze is vervangen voor nieuwe kabel waarna het probleem was opgelost.

Dit zou je kunnen testen door de baseplate los te halen en tijdelijk met een goede draad te verbinden met je Heatlink.

De draad had niks te lijen, maar toch was die na jaren versleten om wat voor reden dan ook (heb ik geen verstand van verder).
Wellicht kom je er verder mee :)

Alternatief is de Nest op de standaard te zetten die je los kunt kopen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Nou nu geeft die de killer W5 melding. Volgens mij is die een beetje stuk, dat word Google bellen morgen. 🥹

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Nou dat was een aardige dame van Google aan de telefoon die meteen aan ging op de "Oei, de W5". Standaard vragen doorgelopen en toegang gegeven tot accounts om het een en andere te checken. Daarna de optie gehad om.
  • De oude dial op te sturen en daarna een nieuw, volledig nieuw product + heatlink ontvangen (voor de volledig zwarte hebben ze niet een losse vervangende dial).
  • Eerst het nieuwe product krijgen en daarna de kapotte op te sturen, met een charge van 250 euro op je creditcard
Die charge heb ik weinig zin in, dus eerste de oude opsturen. Dan was de tip "Door op de grote knop van de Heatlink te drukken, kan je de verwarming aan en uit zetten". Geinig, wist ik niet.

Maar we hebben besloten de Nest maar los te koppelen van de CV en voor de komende maanden de oude domme Honneywell weer te gebruiken. Gaan dit jaar verhuizen naar nieuwbouw waar een Nest niet zoveel nut heeft. Dan kan 't nieuwe pakket weer in de verkoop, is toch weer handel. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cordon op 03-01-2024 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

We maken nu twee weken gebruik van de Google Nest V3 en zijn zeer tevreden, erg handig dat deze thermostaat ook leert en je dit schema zelf ook weer kan aanpassen (We begonnen namelijk in de vakantie). Nu we weer aan het werk zijn hebben we natuurlijk een heel ander schema, dus heb het hele schema toen weer verwijderd zodat hij opnieuw kon gaan leren.

Ik heb tot nu toe geen minpunten kunnen ontdekken want zelfs de temperatuur meet hij perfect, hier had ik namelijk eerst nog wel mijn twijfels bij. We hebben een temperatuurmeter gehaald en die in de buurt neergelegd om te kijken of ze beiden hetzelfde aangeven en dat doen ze nu al 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
Sinds een paar dagen blijft onze nest thermostaat aan als zowel mijn vrouw als ik weg zijn. Ik heb de rechten op de telefoons bekeken en dat lijkt allemaal goed. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

Reptile209

- gers -

wjsiebes schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:56:
Sinds een paar dagen blijft onze nest thermostaat aan als zowel mijn vrouw als ik weg zijn. Ik heb de rechten op de telefoons bekeken en dat lijkt allemaal goed. Iemand een idee hoe dit kan?
Kijk eens op het startscherm van de app bij instellingen > Thuis/afwezig > locatie mobiel gebruiken. Bij mij geeft hij daar soms een melding dat de locatie van mijn telefoon niet betrouwbaar genoeg bepaald kan worden en dat de functie daarom wordt uitgeschakeld.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 15:16

Reptile209

- gers -

Ik heb net deze week mijn spouwmuur opnieuw laten isoleren. Ik heb het idee dat het huis flink merkbaar minder afkoelt en sneller opwarmt. Hoe laat ik mijn Nest thermostaat zijn aanwarm-tijd opnieuw inleren? Want ik zie hem in de ochtend nog steeds vrij vroeg starten met aanwarmen, terwijl ik denk dat dat een stuk later kan. De "Tijd-tot-temperatuur" staat op Gereed en kan ik niet resetten ofzo. Of duurt het gewoon een paar dagen voordat de thermostaat doorheeft dat de curves moeten veranderen?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

@wjsiebes Dit had ik laatst dus ook maar nu lees ik in het verhaal van @Reptile209 dat de locatie van je telefoon dus aan moet blijven staan, nu weet ik direct waaraan het ligt. Bedankt hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David74
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-02-2024
Anoniem: 1319280 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:47:
Hallo iedereen, mijn beste wensen voor 2020 :-)

Ik heb een Nest V3 aangekocht voor onze Weishaupt WTC 25 condensatieketel.
Heb de HEAT LINK aangesloten volgens het boekje ( combiketel 230v )

=> alles werkt naar behoren

MAAR

Als de temperatuur in de kamer is bereikt, en de HEAT LINK met als gevolg de brander uitzet, is er géén warm kraantjeswater. ( doorstromingsprincipe )

Enkel warm kraantjeswater als de verwarming aan het branden is?
Of kan ik ergens een lus bijsteken om dit op te lossen?

Bedankt voor jullie reactie!
Hier ook een Weisshaupt WTC-25A met de modul control WCM-FS 2.0 thermostaat van Weisshaupt. Ik wil graag een Google NEst V3 thermostaat installeren maar enkel als hij modulerend kan worden aangesloten. Als ik het goed begrijp werkt Weisshaupt met Ebus protocol en de modulatie via de google nest thermostaat gebeurt via Opentherm. Wellicht heeft de persoon hierboven hem aangesloten als volledig AAN/ volledig UIT en niet als modulerend? Tenzij met de ebus<->Opentherm van AWB/BUlex zie deze link. Kan iemand bevestigen of deze adapter compatibel is met Weisshaupt combiketel WTC-25A? Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:10
Deze week geprobeerd een nieuwe Nest rookmelder toe te voegen aan het systeem van mijn ouders. Zij kregen dat zelf niet voor elkaar: na het invullen van het wifi password ging het steeds mis. Ook bij mij lukte het in eerste instantie niet (foutcode 6003 als ik het mij goed herinner). We hebben allemaal een iPhone (verschillende modellen). Wat uiteindelijk hielp was het intypen van het wifi password in de Notities app en het dan kopiëren en plakken in de Nest app. Iemand dit al eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Rallye schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:01:
Deze week geprobeerd een nieuwe Nest rookmelder toe te voegen aan het systeem van mijn ouders. Zij kregen dat zelf niet voor elkaar: na het invullen van het wifi password ging het steeds mis. Ook bij mij lukte het in eerste instantie niet (foutcode 6003 als ik het mij goed herinner). We hebben allemaal een iPhone (verschillende modellen). Wat uiteindelijk hielp was het intypen van het wifi password in de Notities app en het dan kopiëren en plakken in de Nest app. Iemand dit al eerder gehad?
dit is gewoon een ios issue
heeft niets met Nest te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat zou best kunnen, maar dan wel één die (in mijn recente ervaring) alleen bij de Nest app tot uiting komt. Kan dus ook een app-probleem zijn. Het lijkt echter (als je googlet) niet massaal voor te komen en door het hier te melden hoop ik anderen tijd te besparen. Gaat mij niet om ergens de schuld neer te leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 17-03-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Rallye schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:20:
Dat zou best kunnen, maar dan wel één die (in mijn recente ervaring) alleen bij de Nest app tot uiting komt. Kan dus ook een app-probleem zijn. Het lijkt echter (als je googlet) niet massaal voor te komen en door het hier te melden hoop ik anderen tijd te besparen. Gaat mij niet om ergens de schuld neer te leggen.
copy paste vanuit apps naar andere apps
je telefoon kopieert dan bolletjes en niet het wachtwoord dus niet de plain text
dat is alleen de weergave

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 17-03-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik denk dat ik niet begrijp wat je bedoelt. Juist het intypen in de app ging niet goed, kopiëren uit Notities hielp. Geen bolletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrenkema
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-05 10:08
Iemand enig idee waarom de Nest Doorbell gen 2 niet beschikbaar is in Nederland, terwijl deze al anderhalf jaar uit is? Linkje hieronder, hij lijkt erg op de gen 1 op batterij op wat kleine dingen na, plus hij is in meerdere kleuren beschikbaar.

Gen 2 is zoveel mooier dan de gen 1 wired, frustrerend dat ik hem nergens hier in NL kan vinden.

https://www.amazon.com/Go...ed-2nd/dp/B0BBSZQQ7D?th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
vrenkema schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:20:
Iemand enig idee waarom de Nest Doorbell gen 2 niet beschikbaar is in Nederland, terwijl deze al anderhalf jaar uit is? Linkje hieronder, hij lijkt erg op de gen 1 op batterij op wat kleine dingen na, plus hij is in meerdere kleuren beschikbaar.

Gen 2 is zoveel mooier dan de gen 1 wired, frustrerend dat ik hem nergens hier in NL kan vinden.

https://www.amazon.com/Go...ed-2nd/dp/B0BBSZQQ7D?th=1
Deze ?

https://store.google.com/...nest_doorbell_wired?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrenkema
Nee, dat is de gen 1 helaas. De gen 2 is deze: https://www.amazon.com/Go...ed-2nd/dp/B0BBSZQQ7D?th=1, wat qua design enorm lijkt op de gen 1 battery alleen is hij kleiner en dus wired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
vrenkema schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

Nee, dat is de gen 1 helaas. De gen 2 is deze: https://www.amazon.com/Go...ed-2nd/dp/B0BBSZQQ7D?th=1, wat qua design enorm lijkt op de gen 1 battery alleen is hij kleiner en dus wired.
Je wil batterij of bedraad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrenkema
boyette schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:00:
[...]

Je wil batterij of bedraad ?
Bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 17:33
[...]

Is al sinds het begin niet te bestellen, ik heb m zelf via die link die je deelt uit de vs besteld enige tijd geleden.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrenkema
Team-RiNo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Is al sinds het begin niet te bestellen, ik heb m zelf via die link die je deelt uit de vs besteld enige tijd geleden.
Ah okay, yeah ik begrijp vooral niet waarom. Lijkt dat het een 12v/24v dingetje is waar in de EU maar weinig mensen 24v systemen hebben voor hun deurbel, als ik klagende mensen uit de UK op Reddit mag geloven.

Is het goed aangekomen bij jou? Je hebt dus gewoon op amazon.com besteld en de hefty 60+ usd betaald voor shipping en import kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
vrenkema schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Ah okay, yeah ik begrijp vooral niet waarom. Lijkt dat het een 12v/24v dingetje is waar in de EU maar weinig mensen 24v systemen hebben voor hun deurbel, als ik klagende mensen uit de UK op Reddit mag geloven.

Is het goed aangekomen bij jou? Je hebt dus gewoon op amazon.com besteld en de hefty 60+ usd betaald voor shipping en import kosten?
die telt niet bij prime denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
vrenkema schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Ik heb inderdaad mijn deurbeltrafo vervangen destijds maar dat is voor mij een kleine moeite. Ik wilde per se de wired versie hebben dus ik heb deze ondanks de extra kosten gewoon betaald al was toen de battery versie ook gewoon 200+ hier (ik heb er in totaal 220,- voor betaald). Levering ging prima en duurde 20 dagen, gewoon volgens verwachting.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
boyette schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:01:
[...]

die telt niet bij prime denk ik
Import kosten kom je niet onderuit, shipping misschien maar dan moet je uiteraard wel Prime in de US hebben. NLse prime geeft je geen korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:23
[...]

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de gen 2 wired juist onnodig groot t.o.v. van de gen 1. Ook qua functionaliteit / camera is er niet echt een verbetering. Ik ben dus blij met mijn relatief kleine wired gen 1. Heb ook de trafo vervangen daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
remzor schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de gen 2 wired juist onnodig groot t.o.v. van de gen 1. Ook qua functionaliteit / camera is er niet echt een verbetering. Ik ben dus blij met mijn relatief kleine wired gen 1. Heb ook de trafo vervangen daarvoor :)
Ik vond de gen 1 ontzettend traag met notificaties (vrijwel instant bij gen 2) en de speaker in de deurbel zelf is een stuk duidelijker maar verder is er niet veel verschil inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:23
Team-RiNo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Ik vond de gen 1 ontzettend traag met notificaties (vrijwel instant bij gen 2) en de speaker in de deurbel zelf is een stuk duidelijker maar verder is er niet veel verschil inderdaad.
Ah oké, heb ik niet zo'n last van gelukkig. Speaker vind ik ook prima voldoen. Maar het grootste verschil zit hem imho echt in het uiterlijk. Het strakke design van de nieuwe deurbellen is leuk maar ze zijn echt ontzettend groot. Dat staat mij gewoon tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:40
Weet iemand waar ik een simpele draadloze Chime kan vinden die ik kan koppelen met mijn Google Hello deurbel? Dus iets wat ik in het stopcontact kan steken en kan koppelen via Google Home aan de deurbel als er op gedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
console schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:42:
Weet iemand waar ik een simpele draadloze Chime kan vinden die ik kan koppelen met mijn Google Hello deurbel? Dus iets wat ik in het stopcontact kan steken en kan koppelen via Google Home aan de deurbel als er op gedrukt wordt.
Zoiets ?

https://www.smarthome365...._0jkI2_TjCpIaAjiAEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:40
Dit spul kom ik inderdaad overal tegen. Maar ik zoek echt iets wat ik direct in het stopcontact kan pluggen en en kan koppelen. Zoiets als het onderstaande, maar dan compatible is met Google Home i.c.m. de deurbel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IE0ZgaBN4kTxYifOvZOnse4YOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oytddKUMRbl6a6zrbJdAEeu2.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
console schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:27:
[...]

Dit spul kom ik inderdaad overal tegen. Maar ik zoek echt iets wat ik direct in het stopcontact kan pluggen en en kan koppelen. Zoiets als het onderstaande, maar dan compatible is met Google Home i.c.m. de deurbel.

[Afbeelding]
Ja Google Home Mini

Bijv. Die kan die chime ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ste_ri
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-10-2024
Hallo, een snelle vraag voor wie erin geslaagd is een Nefit Smartline 24 te verbinden met Home Assistant via OpenTherm. De situatie is als volgt: Nefit Smartline ketel --> Nefit OpenTherm converter --> OpenTherm gateway --> Raspberry Pi.

Nu zie ik op het configuratiescherm en in de logboeken van de OPTGW correct alle parameters van de ketel in lezen, maar wat ik niet kan doen is de aanvoertemperatuur van de ketel instellen via de OPTGW. Is er iets dat ik op de ketel moet doen? Het lijkt niet modulair te werken, dus alleen met de temperatuur die is ingesteld met de knoppen voor warm water en radiatoren. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
ste_ri schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:17:
Hallo, een snelle vraag voor wie erin geslaagd is een Nefit Smartline 24 te verbinden met Home Assistant via OpenTherm. De situatie is als volgt: Nefit Smartline ketel --> Nefit OpenTherm converter --> OpenTherm gateway --> Raspberry Pi.

Nu zie ik op het configuratiescherm en in de logboeken van de OPTGW correct alle parameters van de ketel in lezen, maar wat ik niet kan doen is de aanvoertemperatuur van de ketel instellen via de OPTGW. Is er iets dat ik op de ketel moet doen? Het lijkt niet modulair te werken, dus alleen met de temperatuur die is ingesteld met de knoppen voor warm water en radiatoren. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je je vraag beter hier kan stellen. Aangezien Nest al geruime tijd (jaren) niet echt meer open is, betwijfel ik of je hier, in het algemene Nest topic, je antwoord gaat vinden/krijgen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Puur ter info over Nest garantie vanuit Google:

Ik had destijds bij de BCC een Nest thermostat V3 gekocht, rond januari 2022 toen ik een nieuwe ketel had gekocht.

Ging afgelopen week kapot met het bekende wifi probleem.
Google gebeld want BCC bestaat niet meer en ik heb geen bon meer.

Telefoon gesprek duurde 1,5! uur want de persoon aan de andere kant was schijnbaar vol van tijd en deed heel lang over de standaard procedure.

Garantie werd toegewezen maar ik moest even via de creditcard €229 aftikken voor een nieuwe welke dan wordt toegezonden.
Zodra de oude is teruggestuurd en ontvangen krijg je je geld terug.

Dinsdag gebeld, Woensdag avond lag hij al thuis, Donderdag oude terug gezonden en Vrijdag ochtend lag die alweer in Polen met 3 uur later het geld weer op mijn CC.

Al met al, duurt ff maar de garantie is in principe prima geregeld.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:08
Iemand ervaring met Wifi Nest pro in 2024? Nog steeds een beetje een goede koop?

Heb nu Tplink Deco m9 plus maar zou graag wat sneller willen, maar wel met langere ondersteuning nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandMaster61
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-01 11:32
Toch wel vreemd dat Nest een verbruik laat zien, terwijl het gas is afgesloten en dus zou er dus geen gebruik moeten zijn. Tja ik vraag me dan af waarom je vertrouwen in een app moet hebben, die verbruik geeft terwijl het gas uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-05 12:18
Nest protects staan al eventjes aan een dumpingprijs van 50 euro op de Google store (BE).
Teken aan de wand dat deze zouden verdwijnen? Ik heb toch de gok gewaagd en er 5 aangeschaft, we zullen het beleven…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4i-KlHTJMxLRSsvkFJ9_1jgHYPQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qd59vx5MMlZIr9N2R74tv3XE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
k-jah schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:49:
Nest protects staan al eventjes aan een dumpingprijs van 50 euro op de Google store (BE).
Teken aan de wand dat deze zouden verdwijnen? Ik heb toch de gok gewaagd en er 5 aangeschaft, we zullen het beleven…

[Afbeelding]
Ik had er nog 1 nodig, voor de rest doen mijn huidige het nog 2 jaar. Maar naar verluidt stopt de support later dit jaar/worden ze EOL. Verwacht echter dat ze het daarna nog wel tot hun technische sterfdag blijven doen, 7 jaar na productiedatum

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:06
Inmiddels staan ze weer voor de volle mep te koop. EOL logica snap ik dan niet helemaal in dit geval. Misschien hadden ze wat overproductie en wouden ze ze niet te lang op voorraad hebben vanwege de productiedatum?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Misschien vanwege de batterijen of v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik weet niet zeker of ik hier de vraag mag stellen...
Ik heb een NestV2 thermostaat met een Heatlink.
Nu sinds gisteren krijg ik de code N80, wat ik ook probeer hij wil niet verbonden blijven of verbinden.
Er is verder niks veranderd in huis dus kan het even niet meer plaatsen.
Hij zit ook via een draad aangesloten maar dan kunnen we nog niet de temp aanpassen.
Kan me iemand op de goede weg helpen?

- Ik heb zelf al opnieuw proberen te verbinden vanuit Nest Thermostaat
- De knop op heatlink ook ingedrukt gehouden

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
kromme schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:05:
Nu sinds gisteren krijg ik de code N80, wat ik ook probeer hij wil niet verbonden blijven of verbinden.
Hij zit ook via een draad aangesloten maar dan kunnen we nog niet de temp aanpassen.

Vragen mag altijd ;) En dit met het algemene topic lijkt mij daarvoor een redelijke plek.

Had je zelf al wat gegoogled? Zo ja, was je deze toevallig al tegengekomen en heb je dit geprobeerd? Om even van die pagina te quoten:
Turn off the WiFi router.

1. Reset the Heat Link by keeping the button on it pressed for 30 seconds until the LED goes slowly pulsing blue.
2. Take the thermostat off the base and give it a restart, off the base by holding the display and the back of the thermostat pressed for 10-12 seconds. (Hamburger reset)
3. While the thermostat is restarting, do not put it back on the base yet, but instead, reset the Heat Link again just like before.
4. After the Heat Link is reset, put the thermostat back on the base when it asks you to do so on the screen.
5. Go to: Replace Heat Link (underneath the H71 error code) and enter the 6 character entry key from the Heat Link, but do not connect just yet.
6. Restart the Heat Link twice (1 restart is a 30 seconds press, until the LED goes off once).
7. Press connect on the display.
In een uiterst geval zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je Thermostat defect is geraakt, die dingen gebeuren helaas wel eens, maar eerst maar eens kijken of je het met bovengenoemde stappen kan oplossen, of eventueel met een factory reset van het spul. Je bent dan wel je ingestelde programma's kwijt (indien van toepassing).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Vragen mag altijd ;) En dit met het algemene topic lijkt mij daarvoor een redelijke plek.

Had je zelf al wat gegoogled? Zo ja, was je deze toevallig al tegengekomen en heb je dit geprobeerd? Om even van die pagina te quoten:

[...]

In een uiterst geval zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je Thermostat defect is geraakt, die dingen gebeuren helaas wel eens, maar eerst maar eens kijken of je het met bovengenoemde stappen kan oplossen, of eventueel met een factory reset van het spul. Je bent dan wel je ingestelde programma's kwijt (indien van toepassing).
Deze was ik vanmiddag tegen gekomen idd, ga ik vanavond testen. Anders dan toch maar resetten en alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kromme schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:05:

Die heatlink werkt normaal via een normale wifi sub frequentie
En die kan gestoord worden door veel dataverkeer over je normale wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

boyette schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:53:
[...]

Die heatlink werkt normaal via een normale wifi sub frequentie
En die kan gestoord worden door veel dataverkeer over je normale wifi
Dus er zou thuis veel verkeer over mijn ap's moeten gaan vanuit iets, wat dan stoort op die heatlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kromme schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Dus er zou thuis veel verkeer over mijn ap's moeten gaan vanuit iets, wat dan stoort op die heatlink?
Dat zou een verklaring kunnen zijn

Of iets wat de nest en heatlink belemmert

De nest heeft overigens een batterij dus je kunt hem van de muur af halen en er mee naar de heatlink lopen

Op een afstand van een meter zeg maar moeten ze elkaar wel kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

boyette schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:14:
[...]

Dat zou een verklaring kunnen zijn

Of iets wat de nest en heatlink belemmert

De nest heeft overigens een batterij dus je kunt hem van de muur af halen en er mee naar de heatlink lopen

Op een afstand van een meter zeg maar moeten ze elkaar wel kunnen vinden
Ik wilde gisteren de boel gaan testen. Klik eerst de melding weg....en hij bleef verbonden. Snap er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kromme schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:20:
[...]

Ik wilde gisteren de boel gaan testen. Klik eerst de melding weg....en hij bleef verbonden. Snap er geen snars van.
Verbaast me niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Dat ik het niet snap....of dat het weer werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kromme schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:20:
[...]

Dat ik het niet snap....of dat het weer werkt ;)
Dat het weer werkt want dat is wel vaker met dat ding

Als er veel wifi verkeer is of het wordt ergens door gestoord..

Je kan dat opeens weken hebben en dan weer een jaar niet

Natuurlijk speelt de afstand van de ketel waar dat ding hangt tot de nest daarin ook een rol

Kan best dat dat ding af en toe wisselt van frequentie en als hij een frequentie te pakken heeft die niet stabiel is daar een tijd op blijft hangen

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 22-01-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Meer mensen hier problemen met de netwerkverbinding op de Hub? Alledrie (2 gen 1, 1 gen1) geven ze bij mij in huis de laatste week oid aan dat ze netwerkproblemen hebben. Stroom eraf werkt even, maar de verbinding wordt troch weer verloren. Aan mijn thuyisnetwerk is echter niets veranderd. Wellicht een Nest update die niet lekker werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Edmin schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:18:
Meer mensen hier problemen met de netwerkverbinding op de Hub? Alledrie (2 gen 1, 1 gen1) geven ze bij mij in huis de laatste week oid aan dat ze netwerkproblemen hebben. Stroom eraf werkt even, maar de verbinding wordt troch weer verloren. Aan mijn thuyisnetwerk is echter niets veranderd. Wellicht een Nest update die niet lekker werkt?
Hier helemaal geen last.
Misschien toch even in je netwerk zoeken?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Hier indd ook geen probleem met de Max en 2. Even zoeken indd in je netwerk of daar iets is gewijzigd, en hoe druk je ether is, even een netwerkscan doen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dank, beiden. Dan duik ik toch nog maar eens de Ubiquiti in op zoek naar aanwijzingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Niets en ik heb een heleboel nest spul
Sterker nog laatste half jaar veel stabieler..

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 27-01-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

boyette schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:25:
[...]

Niets en ik heb een heleboel nest spul
Sterker nog laatste half jaar veel stabieler..
Ik heb ook de nodige spullen staan in huis (3 hub, 2 mini, 1 audio, 1 doorbell, 2 cameras) en de stabiliteit was tot dusver eigenlijk best heel goed. Wel merk ik dat de notificaties van de deurbel de laatste maanden met veel vertraging gaan. Als de pakketbezorger al bij de buren is wordt er soms pas omgeroepen. Gelukkig heb ik een normale chime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Edmin schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Ik heb ook de nodige spullen staan in huis (3 hub, 2 mini, 1 audio, 1 doorbell, 2 cameras) en de stabiliteit was tot dusver eigenlijk best heel goed. Wel merk ik dat de notificaties van de deurbel de laatste maanden met veel vertraging gaan. Als de pakketbezorger al bij de buren is wordt er soms pas omgeroepen. Gelukkig heb ik een normale chime.
Hmm ik zal eens wat tests met de cams doen daarmee

Heb je geen andere internetverbinding genomen of wat anders veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

Servowire

prutser:~#

Weet iemand hoe lang de Nest 1e Generatie outdoor (dus met je 220v aansluiting) nog supported zijn? Ik heb er stuk of 6 hangen en heb Aware abo sinds 2021 oid....

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Servowire schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:06:
Weet iemand hoe lang de Nest 1e Generatie outdoor (dus met je 220v aansluiting) nog supported zijn? Ik heb er stuk of 6 hangen en heb Aware abo sinds 2021 oid....
Ik denk tot levensduur

Ze zijn toch al supported .. waarom zouden die die er ooit uitgooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

Servowire

prutser:~#

boyette schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:13:
[...]

Ik denk tot levensduur

Ze zijn toch al supported .. waarom zouden die die er ooit uitgooien ?
De allereerste "Dropcam" (dat was die indoor) is niet meer supported, kun je niet meer toevoegen en doet het gewoon niet meer. De Nest V1 (2017 ofzo?) doet het vooralsnog heel goed. Ik vind het echt een topproduct, 24/7 betrouwbare streaming, supergoed nachtbeeld en geen gedoe met opladen.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Servowire schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:26:
[...]

De allereerste "Dropcam" (dat was die indoor) is niet meer supported, kun je niet meer toevoegen en doet het gewoon niet meer. De Nest V1 (2017 ofzo?) doet het vooralsnog heel goed. Ik vind het echt een topproduct, 24/7 betrouwbare streaming, supergoed nachtbeeld en geen gedoe met opladen.
Er is nog niet zo lang geleden fors in geïnvesteerd en hoewel het hier wel meevalt zijn er miljoenen van die dingen in de VS .. dus maak je niet ongerust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:00
Weet iemand waarom de nest protect wired overal niet beschikbaar is? Heb interesse in de bedrade versie vanwege path lighting voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Zensu schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:37:
Weet iemand waarom de nest protect wired overal niet beschikbaar is? Heb interesse in de bedrade versie vanwege path lighting voor de kids.
Gezien de leeftijd van het product, en de gecommuniceerde support, verwacht ik dat deze end of life is, en niet meer wordt geproduceerd. Betekent niet dat de huidige stock niet meer zal functioneren, maar nadat deze zijn levensduur heeft gehad, kun je deze versie niet meer nieuw kopen.

Hopen dat er een nieuwere variant komt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zensu schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:37:
Ik kwam hier om dit te vragen .... best gek dat de batterij versie overal nog wel volop te krijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
Heb uiteindelijk twee batterij versie gehaald. Lees nergens of er een versie 3 uitkomt. Hopelijk heeft de nest protect geen oude productie datum
PeacekeeperNL schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:12:
[...]

Gezien de leeftijd van het product, en de gecommuniceerde support, verwacht ik dat deze end of life is, en niet meer wordt geproduceerd. Betekent niet dat de huidige stock niet meer zal functioneren, maar nadat deze zijn levensduur heeft gehad, kun je deze versie niet meer nieuw kopen.

Hopen dat er een nieuwere variant komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Zensu schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:25:
Heb uiteindelijk twee batterij versie gehaald. Lees nergens of er een versie 3 uitkomt. Hopelijk heeft de nest protect geen oude productie datum
[...]
Kun je nagaan, voordat je hem opent, door te kijken naar het serienummer.
In dat opzicht is het dan ook vervelend dat je aan de buitenkant van de verpakking niet eenvoudig ziet wat die productiedatum dan is. Gelukkig zit dit in het serienummer van het product verwerkt, welke je wel aan de buitenzijde op de verpakking ziet staan: het serienummer heeft de vorm xxxxxxxxWWYYxxxx, waarin WW het weeknummer betreft en YY het jaartal van productie.
Quote afkomstig van mijn review van de Nest Protect

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
Weet je toevallig je moet kijken naar het serienummer?

Edit- nvm heb het al gevonden
PeacekeeperNL schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Kun je nagaan, voordat je hem opent, door te kijken naar het serienummer.

[...]

Quote afkomstig van mijn review van de Nest Protect

[ Voor 4% gewijzigd door Zensu op 20-03-2025 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb hier een Nest Protect V2 Battery liggen, maar de backplate die er mee komt past niet op de standaard plafond lasdoos hier in huis, die lasdoos verwacht schroeven (de huidige rookmelder) op 6cm van elkaar, de backplate zitten de gaten op 8cm. Iemand die dit ook heeft gehad en slim heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik heb er gewoon een extra gat in geboord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
nieuws: Google stopt met productie van Nest Protect-rookmelders
Ook hier ter info, de kogel is door de kerk ;)
Al vind ik deze even bijzonder:
Dat betekent niet alleen dat ze blijven waarschuwen voor brand en koolstofdioxide, maar ook dat de apparaten nog te bedienen blijven via Google Home en dat ze verbonden blijven met bijvoorbeeld andere rookmelders in huis.
(staat tevens op de Google blogpost vermeld)

De Nest Protects werken toch juist niet in Google Home? Althans... ik heb ze bij mij in de Nest app staan, en krijg ze niet werkend in Google Home?

Ook benieuwd of de daar gelinkte First Alert Smart Smoke & Carbon Monoxide Alarm uiteindelijk ook naar Nederland komt

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:20:

De Nest Protects werken toch juist niet in Google Home? Althans... ik heb ze bij mij in de Nest app staan, en krijg ze niet werkend in Google Home?
Ik heb ze na een update +- 2 maanden geleden in mijn Google Home app staan. Ik heb wel de preview versie, misschien scheelt dat ook.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 18:46

smv

Goedendag,

Ik ben in discussie geraakt met google, want ze geven aan dat ze V3 versie thermostaat nog altijd nieuwe updates krijgt. Aan de hand daarvan heb ik maar eens contact op genomen met ze, omdat de laatste software update versie die ik heb is van november 2021. Nu na 3 dagen onderzoeken heen en weer gemail, komen ze gisteren opeens, dat ik wel de laatste software versie hebt, terwijl daarvoor ze op alle mogelijke manieren mij proberen te helpen om een nieuwe software versie er op te krijgen.

Mijn software versie die ik heb en ik woon in Nederland en heb hem ook in Nederland gekocht is: 5.9.5-2

Waar ik benieuwt naar ben is of dit klopt. indien niet, welke software versies jullie hebben dan en of die ook in nederland is gekocht?

Model: display-3.4
Software 5.9.5-2

Verneem graag wat jullie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
@smv
Model display is volgens mij gewoon welke uitvoering je precies hebt en zal niet wijzigen, bij mij ook Display-3.4
Backplate bijvoorbeeld Backplate-6.5

Software zit bij mij ook op 5.9.5-2, updated Nov 9, 2021, 19:00.

Heat Link is model Amber-2.5 op software versie 2.1.2-1.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:15:
@smv
Model display is volgens mij gewoon welke uitvoering je precies hebt en zal niet wijzigen, bij mij ook Display-3.4
Backplate bijvoorbeeld Backplate-6.5

Software zit bij mij ook op 5.9.5-2, updated Nov 9, 2021, 19:00.

Heat Link is model Amber-2.5 op software versie 2.1.2-1.
Hier idem. Ook een v3 thermostaat.

http://www.xbmcfreak.nl/

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste