I haven’t slept for three days, because that would be too long.
(gaat in mijn geval om een deurbel, die werkt ook zonder abo)
[ Voor 31% gewijzigd door Haan op 17-07-2025 08:05 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sinds afgelopen weekend was onze Google nest thermostaat gen 3 uitgeschakeld. Rood/groen lampje was aan het knipperen en het scherm reageerde nergens op. Na een korte search kwam ik erachter dat de batterij leeg was. Ik heb dus thermostaat aan de usb lader voor een nachtje gelegd en dat leek op de oplossing, helaas maar voor 1 dag, want daarna was de batterij weer leeg.
De thermostaat was al in onze woning voor wij hier introkken (1,5 jaar geleden), we hebben nooit problemen met de voeding gehad tot afgelopen weekend. Ik heb een recente foto gemaakt van de status voeding, wellicht zegt dit meer. Nu krijg ik de thermostaat niet meer aan (wel met usb-voeding).
Heeft iemand tips wat ik nog kan doen om dit te verhelpen? We hebben dus nooit problemen gehad met de accu of voeding.
Zelf een keer gehad in mijn vorige woning, bleek dat de draden slecht waren geworden. Gelukkig was het eenvoudig nieuwe te trekken in mijn geval, bij mijn huidige woning gaat dat niet meer lukken namelijk...JS0180 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 00:37:
Vraag (en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen).
Sinds afgelopen weekend was onze Google nest thermostaat gen 3 uitgeschakeld. Rood/groen lampje was aan het knipperen en het scherm reageerde nergens op. Na een korte search kwam ik erachter dat de batterij leeg was. Ik heb dus thermostaat aan de usb lader voor een nachtje gelegd en dat leek op de oplossing, helaas maar voor 1 dag, want daarna was de batterij weer leeg.
De thermostaat was al in onze woning voor wij hier introkken (1,5 jaar geleden), we hebben nooit problemen met de voeding gehad tot afgelopen weekend. Ik heb een recente foto gemaakt van de status voeding, wellicht zegt dit meer. Nu krijg ik de thermostaat niet meer aan (wel met usb-voeding).
Heeft iemand tips wat ik nog kan doen om dit te verhelpen? We hebben dus nooit problemen gehad met de accu of voeding.
[Afbeelding]
Maar om het uit te sluiten of juist te bevestigen zou je de signaalkabel tijdelijk kunnen vervangen (zonder eerst opnieuw te trekken, gewoon buitenlangs of even de Thermostat incl de bevestigingsring van de muur halen en even naar je Heatlink ermee, en een vervangend stukje leggen.
Mijn reviews al gezien?
1. De battery leeg is.
2. Ik een usb adapter 20w 2a 5v aansluit en het Al's continue stroombron Wil gebruiken.
Wat zou er moeten gebeuren?
Kan dat?
Ik heb een Nest Aware abonnement voor mijn Nest hello Doorbell(bekabeld).
Deze komt ook op mijn schermen in huis.
(Google Nest Hub). + op de app.
Is er een alternatief voor deze opstelling dan.
Wanneer ik op de heatlink knop druk gaat de ketel branden en start ook de CV warmte vraag. De opentherm koppeling (via de Nefit opentherm gateway) werkt dus goed naar onze Nefit ketel.
De thermostaat echter meet 19 graden en de ingestelde temperatuur is 20.5 graden. De verwarmingsvraag springt echter niet aan.
Vanmorgen heb ik:
- de heatlink en ketel herstart, door de opentherm gateway van Nefit moet dit op een bepaalde volgorde
- Instellingen gecontrolleerd of deze nog op opentherm stonden in de nest configuratie
- CV verwarmingstest uitgevoerd op de thermostaat zelf, hier voel ik geen warmte in de radiatorbuizen na zeker 5 minuten.
Volgende stap zou zijn om het hele systeem opnieuw in te stellen. Iemand nog andere ideeën die ik kan testen?
Helaas zijn de standaards niet te koop.
Ik heb er 1 via marktplaats gekocht, daar zit geen oplaadkabel bij. In de originele doos zat ook geen aansluitset voor het stopcontact. (In de handleiding van de nest stand staat dat hij in de originele doos moet zitten maar daar zat hij noet bij)
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
Als ik een Nest Learning Thermostat (3e generatie) aanschaf, kan ik deze rechtstreeks aansluiten op de kabels wat ik gebruik voor de 1e generatie nest? Of kan het alleen met de E Heatlink?
De bekabeling is gewoon hetzelfdeIsane schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:40:
Ik heb hier nog een 1e generatie nest hangen, de ondersteuning stopt binnenkort dus ik ben op zoek naar een vervanger.
Als ik een Nest Learning Thermostat (3e generatie) aanschaf, kan ik deze rechtstreeks aansluiten op de kabels wat ik gebruik voor de 1e generatie nest? Of kan het alleen met de E Heatlink?
Hooguit de aansluitpunten die gedraaid moeten of verwisseld
Alleen het protocol is anders
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 24-10-2025 17:44 ]
zou je dat wel doen? ik verwacht dat deze ook de deur uitgaat. In de mail van google wordt deze niet als alternatief voorgesteld maar een concurrent (tado ofzo?) .Isane schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:40:
Ik heb hier nog een 1e generatie nest hangen, de ondersteuning stopt binnenkort dus ik ben op zoek naar een vervanger.
je gaat weer betalen voor een paperweight.
ik had verwacht dat iemand wel een custom firmware zou uitbrengen maar dat lijkt niet te gebeuren.
Een goed en mooi 'open' alternatief (voor home assistant) heb ik nog niet gevonden.
mijne zijn zo goed als op.
Heb ik momentR.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:17:
Iemand een linkje of tip om de batterijen van de nest protect v2 te krijgen of te kopen?
https://amzn.eu/d/0khmHN1
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 31-10-2025 15:44 ]
Op dit moment is dit op Bol de goedkoopste verkoper. Maar kwestie van zoeken naar "Energizer Ultimate Lithium (L91) AA-batterijen", dat zijn degene die je nodig hebt voor de Nest Protect v2.R.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:17:
Iemand een linkje of tip om de batterijen van de nest protect v2 te krijgen of te kopen?
Kan helaas niet meer vinden waar ik ze toen precies had besteld, ik was toen nog een fractie goedkoper uit, want het blijven dure batterijen
Mijn reviews al gezien?
Zij Google niet dat de batterijen 10 jaar meegaan?PeacekeeperNL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:27:
[...]
Op dit moment is dit op Bol de goedkoopste verkoper. Maar kwestie van zoeken naar "Energizer Ultimate Lithium (L91) AA-batterijen", dat zijn degene die je nodig hebt voor de Nest Protect v2.
Kan helaas niet meer vinden waar ik ze toen precies had besteld, ik was toen nog een fractie goedkoper uit, want het blijven dure batterijen
Hoelang gaan deze mee want dit is 20 euro voor 10 stuks en in de nest protect gaan 6 batterijen..
Dus minimaal 18 batterijen nodig
Dat is 40 euro voor batterijen 😆😅
Bij mij, even uit het hoofd, gingen ze een jaar of 5, 6 mee. Voor de technische levensduur van de rookmelders verwacht ik slechts een enkele batterijwissel.R.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:17:
[...]
Zij Google niet dat de batterijen 10 jaar meegaan?
Hoelang gaan deze mee want dit is 20 euro voor 10 stuks en in de nest protect gaan 6 batterijen..
Wel had ik nadien één rookmelder die problemen gaf dat 'spraak' niet zou werken... maar toch werd er prachtig gepraat als ik de zelftest deed. Dit is met verloop van tijd vanzelf verholpen, vraag me niet hoe...
Mijn reviews al gezien?
Ik heb even de factuur gepakt mijne zijn gekocht in 2023..PeacekeeperNL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:26:
[...]
Bij mij, even uit het hoofd, gingen ze een jaar of 5, 6 mee. Voor de technische levensduur van de rookmelders verwacht ik slechts een enkele batterijwissel.
Wel had ik nadien één rookmelder die problemen gaf dat 'spraak' niet zou werken... maar toch werd er prachtig gepraat als ik de zelftest deed. Dit is met verloop van tijd vanzelf verholpen, vraag me niet hoe...
Dus binnen 2 jaar totaal leeg? wat een schande ofniet?
Energizer Ultimate Lithium
Hangt toch wel af van of je het waaklicht gebruikt, je goede wifi verbinding hebt, of je vaak test etc. Bij batterijen die je erbij gekregen hebt en het 2 jaar volhouden, wil ik nou niet meteen van een schande spreken.R.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:33:
[...]
Ik heb even de factuur gepakt mijne zijn gekocht in 2023..
Dus binnen 2 jaar totaal leeg? wat een schande ofniet?
Nee, Google zegt dat de Nest Protect max 10 jaar meegaat. Hoe lang je batterijen meegaan hangt af van je batterijen zelf en hoe je met de Nest Protect omgaat.R.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:17:
[...]
Zij Google niet dat de batterijen 10 jaar meegaan?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik bestel altijd bij nkon.nl.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:27:
[...]
Op dit moment is dit op Bol de goedkoopste verkoper. Maar kwestie van zoeken naar "Energizer Ultimate Lithium (L91) AA-batterijen", dat zijn degene die je nodig hebt voor de Nest Protect v2.
Zag later vanmiddag dat ik ze daar toen ook had besteld indd, had er toen een stuk of 40 in één keer besteld en nog wat andere batterijen.
Mijn reviews al gezien?