Volgens mij nog niet zien langskomen hier. De derde developers-diary is gepubliceerd:
https://forum.paradoxplaz...-snow-and-heating.906071/
https://forum.paradoxplaz...-snow-and-heating.906071/
Ja, daar ging het mij om, een paar euro meer voor 4 gebouwen, en er ook veel via mods te krijgen zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Dirk op 08-02-2016 08:35 ]
...
Dat mag zekerLuxicon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:01:
Volgens mij heb je een color lut als mod? Zou ik mogen weten welke dat is?
[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 07-02-2016 14:26 ]
Zo te lezen geef je VEELS TE VEEL uit in het begin. Een paar windmolens? In het begin is 1 voldoende en dan nog kan je deze op 50% budget laten draaien.Jochemd13 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:08:
Sinds kort speel ik dit spel ook (sinds gisteren om precies te zijn) en ik zit met een probleem.
Bij het begin doe ik gewoon een paar dingen. Ik maak een paar wegen, stel gebieden in die huizen en andere dingen moeten worden. Zet een paar windmolens neer en een waterbron en afvoer. Maar op een bepaald moment maak ik alleen maar verlies. Er staat dat ik steeds meer verlies maak door onderhoud terwijl er amper inkomens zijn.
Weet iemand hoe ik uit dit financiële gat kan komen
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
GENETX schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:25:
Gewoon doorspelen. Zorg dat je stad prima kan doorgroeien en zorg inderdaad alleen voor de basics in het begin: Water, stroom en riolering, meer niet. Eerst zul je wat inwoners moeten krijgen die voor inkomsten zorgen. Toen ik nog met geld speelde ging ik met name voor woonwijken en industrie.
Verder, als je een mijlpaal haalt (x duizend inwoners) dan krijg je ook een kapitaalinjectie. Dus maakt niet uit als je even blut bent in het begin, zolang je maar kan zorgen dat je genoeg mensen krijgt. En verder zijn er op het web en youtube natuurlijk honderden tutorials.
Allebei heel erg bedankt voor de tips!Panzer_V schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:26:
[...]
Zo te lezen geef je VEELS TE VEEL uit in het begin. Een paar windmolens? In het begin is 1 voldoende en dan nog kan je deze op 50% budget laten draaien.
Hetzelfde met de water en riool voorzieningen. Die kunnen op 50% draaien.
Hiermee verklein je dus je uitgaven en heb je de tijd om je stad te laten groeien. Schakel wel tijdig het budget van je energie en water op, anders wordt je bevolking boos.
Klein beginnen, eerst geld verdienen, daarna pas uitgeven. En draai je op +200 per week, dan kan je bijv. geen politie bouwen, want die kost meer dan 200 per week aan uitgaven. Snap je?
Lees anders ook even de openingspost van dit forum door, daar staan linkjes naar handige startup tips.
Succes en veel speel jolijt!
Oh ja, nog 1 gouden tip. Het irritatieniveau van de sims qua belastingen ligt op 13% belasting. Standaard staat de belasting op 9%. Het eerste dat ik altijd doe is direct de belastingen verhogen naar 12%.Jochemd13 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:52:
[...]
[...]
Allebei heel erg bedankt voor de tips!
En ja, ik bouwde gelijk 4 windmolens
[ Voor 15% gewijzigd door pawarana op 07-02-2016 16:57 ]
[ Voor 20% gewijzigd door !mark op 07-02-2016 17:57 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Agh ja.. als de marge klein is, dan prefeer ik op één of andere manier toch de *** editie. Of het nou de "premium", "deluxe", "legendary" of "wat dan ook" editie is. Enige uitzondering is als de editie alleen extra soundtracks betreft.Luxicon schreef op zondag 07 februari 2016 @ 07:49:
[...]
Ja, daar ging het mij om, een paar euro meer voor 4 gebouwen, en er ook veel via mods te krijgen zijn.
Dan betaal ik liever niet die paar euro extra.
Dankje! Die LUT ziet er super uit. Ik heb hier een aantal vergelijkingen; de bovenste is Natural Color en de onderste is een mix van Daylight Classic & Photoreal Colour Correction. Het kan dus alle kanten op, wat het kiezen er niet makkelijk op maakt. De ene keer vind ik Natural Color mooier, de andere keer Daylight Classic & Photoreal Colour Correction.chielisdenaam schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:38:
[...]
Dat mag zeker, ik gebruik de Natural Color LUT.
Zo zie ik dat ook, maar ik zag echt geen meerwaarde in Deluxe, omdat een paar gebouwen mij niet aanspreken. After Dark vind ik voor een paar euro niet verkeerd (ook al geloof ik dat ook die add-ons via Mod's op te vangen zijn).Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:20:
[...]
Agh ja.. als de marge klein is, dan prefeer ik op één of andere manier toch de *** editie. Of het nou de "premium", "deluxe", "legendary" of "wat dan ook" editie is. Enige uitzondering is als de editie alleen extra soundtracks betreft.
[ Voor 30% gewijzigd door Luxicon op 07-02-2016 21:33 ]
...
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=411095553pawarana schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:53:
weet iemand hoe die mod heet om bergen of dalen te creëren?
[ Voor 7% gewijzigd door !mark op 07-02-2016 20:28 ]
Mooie plaatjes!!mark schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:27:
Zijn meerdere Full-Size plaatjes nog een probleem/minder handig anno 2016? Zo ja dan zal ik de volgende keer thumbnails maken op 1/4 size(~1280x600)
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Angelo NL / Global Cargo VTC
[ Voor 66% gewijzigd door GENETX op 08-02-2016 17:07 ]
Het was een rode uitroep teken onderin.GENETX schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:05:
Wat voor melding dan?! Wel stroom aangelegd (of hoospanningsmasten)? Wel riolering+waterleidingen aangelegd? Er zitten wat dingen in die Simcity 2013 niet had, maar alle oude simcities wel. Anders volg je eens een Youtube start tutorial. Zo ontzettend ingewikkeld is de game nou ook weer niet. Het enige wat je misschien moet leren om gevolgen (dat wat je zal zien gebeuren) te koppelen aan de oorzaak. Zo kan een deadwave bijvoorbeeld veroorzaakt worden door veel zieke mensen, die ziek zijn geworden door het gebrek aan riolering.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Heel gaaf die haven, Ben wel benieuwd welke mod je hebt gebruikt om die oppervlakte kleur te maken en hoe je de kade hebt gemaakt!mark schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:27:
Vandaag mijn stad verder uitgebouwt, nog niet veel inwoners oid maar ben vooral bezig met de basis infrastructuur aan te leggen.
Universiteit dag/nacht
[afbeelding]
[afbeelding]
Havengedeelte
[afbeelding]
Dank jemydoom schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:08:
Heel gaaf die haven, Ben wel benieuwd welke mod je hebt gebruikt om die oppervlakte kleur te maken en hoe je de kade hebt gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door !mark op 09-02-2016 23:15 ]
Die tweebaansweg rechts op je afbeelding, is die afkomstig van een mod?!mark schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:14:
[...]
Een andere kijk op een aanvoerweg dan de verdiepte snelweg die ik eerder had gepost, ik probeer de grote kruisingen een beetje te varieren.
[afbeelding]
Ja dat is deze: https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=478820060Loolee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:11:
[...]
Die tweebaansweg rechts op je afbeelding, is die afkomstig van een mod?
[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 10-02-2016 22:38 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Als je zwaar inzet op in dit geval onderwijs dan shift je balans, helemaal met weinig inwoners.sdk1985 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:39:
Ben na een lange tijd weer eens aan Cities Skylines begonnen. Natuurlijk met after dark erbij.
Mijn vorige speelsessies heb ik het altijd met één stad afgekund. Dus ik start nu voor het eerst een nieuwe stad. Ik heb vroeg ingezet op opleiding, daar levelen de huizen immers van. Resultaat dat is dat ik nu 5000 inwoners heb met een education score van 0.89. Echter mijn industrie blijft hangen op level 1. Ik heb ze reeds voorzien van goede politie en brandweer dekking. Ook toegang tot de snelweg is perfect geregeld. Veel meer kan ik met mijn huidige city size niet voor ze betekenen.
Is het überhaupt mogelijk om in het begin stadium van de game level 2 industrie te krijgen? Zo ja hoe?
edit: Lijkt erop dat het brandrisico toch te hoog was. Na het plaatsen van een extra brandweer kreeg ik een aantal geupgrade industrieën. Ik heb er toen maar een groot brandweerstation bijgezet.
Niet dat ik hier lang plezier van heb gehad. Ondertussen is het werken in de commercie ineens mateloos populair dus zeker 25% van mijn industrie heeft een tekort aan workers. Industrie gedaald van 2400 naar 1900.
Only fools are enslaved by time and space.
...
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, het enige voordeel van metro is dat het automatisch verstopt zit onder de grond waardoor je minder overlast hebt.!mark schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:59:
Passeniers treinen zijn vanuit een praktisch punt niet heel nuttig(naast het esthetische verhaal natuurlijk) tenzij je een stad hebt die heel groot is en je mensen van de ene kant naar de andere kant wilt vervoeren. Voor vervoer tussen een of enkele districten kun je beter een metro inzetten(binnen een district een bus).
Ja dat klopt zeker, veel ram en veel cpu.VodaNL schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:15:
Klopt het dat dit spel veel ram geheugen gebruikt. Zeker in combinatie met mods?
Ja. Mijn i5 6600K op 4.6 GHz staat soms op 100% load en ik gebruik meer dan 8 gb tijdens het spelen...VodaNL schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:15:
Klopt het dat dit spel veel ram geheugen gebruikt. Zeker in combinatie met mods?
Eat the bugs, live in a pod
Hoe maak je die verdiepte spoorlijn met die zijkanten?!mark schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:03:
[...]
Ziet er allemaal mooi uit van wat ik er zo op de screenshots van zie, netjes!
Welke mod/Asset gebruik je daar voor dat grote station als ik vragen mag? Ziet er een stuk realistischer uit zo, echte steden hebben ook een centraal station met een flink aantal sporen
Zelf ook weer eens begonnen, ben nu eerst op een aantal plaatsen bezig met een fatsoenlijke infrastructuur aan te leggen voor de spoor/snelwegen. Het ziet er altijd veel beter uit als dit van te voren gepland/aangelegd is dan als je het er in een later stadium nog in moet gaan lopen frutten
Achteraf had ik beter 4 sporen doorheen kunnen trekken ipv 2 denk ik, als je ziet hoeveel treinen er altijd rijden
[afbeelding]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Ow? Ik dacht ook dat soort weather engine in ging komen, zeker omdat er stond dat als het kouder wordt, de mensen meer stroom gaan verbruiken en er zoiets was met heating pipes enzo.HMC schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:44:
Ik dacht dat Snowfall met seizoenen zou gaan werken. Maar als ik die video goed gebrijp zijn er slechts 3 nieuwe maps zijn waar het ALTIJD winter is, en in de andere (oude) maps zul je geen sneeuw zien. (seizoenen.)
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Plenty reviews te vinden op internet, moet niet zo moeilijk zijn zelf de conclusie te maken,Dutchredgaming schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:21:
Wie heeft After Dark?
Ik twijfel om te kopen, want day en night cycle zit al in de game.
Ik heb het gekocht, ik hoop dat het waard is![Roland] schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:25:
[...]
Plenty reviews te vinden op internet, moet niet zo moeilijk zijn zelf de conclusie te maken,
http://www.pcgamer.com/cities-skylines-after-dark-review/
http://www.ign.com/articl...kylines-after-dark-review
http://www.gamespot.com/r...-after-dark/1900-6416263/
De gebruikt assets op het screenshot zijn deze.qless schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:23:
[...]
Hoe maak je die verdiepte spoorlijn met die zijkanten?
[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 16-02-2016 21:05 ]
[ Voor 7% gewijzigd door TeK op 18-02-2016 03:47 ]
Om 15.00 uur CET zal de game verkrijgbaar zijnStronkie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:19:
en nu kan het lange wachten beginnnen.. Nog steeds niet uit
Los hiervan; wat moet je met een Solar Power plant sinds After Dark??? Is er een manier om overdag meer stroom nodig te hebben?Verson 1.3.0-f4
Paid content Snowfall Expansion
◾Winter theme added
◾3 winter maps
◾3 new winter parks
◾4 new landmark buildings
◾Snow (generated on buildings)
◾Snowfall
◾Northern lights
◾Chirper variations and new chirps
◾Winter citizens
◾Winter trees
◾Winter props
◾Cars slow down on snow
◾Some twinkle!
◾New sounds
◾New music
◾Winter versions for a few After Dark growables added
◾Tram added
◾Tram rails, electricity poles and models
◾Tram roads and bridges/tunnels
◾Tram stops
◾Tram depot
◾Thumbnails and tooltips
◾Added to the public transport Info view
◾Added to the economy panel
◾Snow plows, that remove the snow from roads, and snow dump
◾Heating
◾Pipes
◾Geothermal Heating Plant
◾Boiler Station
◾Road maintenance service
◾Road maintenance truck and depot
◾Road condition affects car speed
◾Sauna
◾Temperature affects electricity and heat consumption
◾8 new Steam achievements
◾4 new policies
◾New loading tips
◾New loading images
Free for all players:
◾Expanded public transportation UI
◾Line detail / visibility icons
◾Public transport lines panel (sorting of lines by name, vehicle count, passenger count or number of stops, color and renaming and day/night/daynight lines settings) available from the public transport info view
◾Theme editor
◾Added information on which custom map theme is used for a map to New game, Load game, New map and Load map panels, including the theme author name
◾Warning added when trying to use a map or save that has a missing custom map theme
◾New map panel allows custom themes when starting a new map
◾Weather
◾Rain
◾Fog
◾Chirper variations
◾5 new Steam achievements
◾Thermometer shows current temperature either in Celsius or Fahrenheit
◾Trams/taxi in info view now scalable size
◾Tunnel entrances have lights
◾WORKSHOP PANEL NOW DO … INSTEAD OF CUTTING TEXT !!!!!
◾Background menu image fading based on what DLCs are owned
◾Main menu DLC badges
◾Building collision height includes props/trees
◾Small fixes for numerous buildings
◾Terrain cliffs and sand have now higher texel density.
◾Terrain cliff and sand textures have been improved and more uniformly tiled relative to different themes.
◾Fixed: Expansion 1: “2×2 Pub” gets built in Tourism districts and not Leisure districts
◾Fixed: Expansion 1: Design: 1x1_Souvenir Shops are built in Leisure Specilization districts.
◾Fixed: Expansion 1: Three assets are in the wrong category in the Asset Editor
◾Fixed: Expansion 1: “2×2 Beauty Salon” has wrong sort of names
◾Fixed: Expansion 1: Polish text for “User Interface Volume” goes out of bounds
◾Fixed: Russian option text in Display Mode scroll list goes out of bounds
◾Fixed: SPA/RUS: Options: The Aspect Ratio drop-down menu has cut-off text
◾Fixed: Magicka Theme Park is unevenly lit at night
◾Fixed: There is no “Normal” style for European maps
◾Fixed: Animated parks and unique buildings have flashing people and animals when viewed from the Electricity info view
◾Fixed: Elevated roads cannot be upgraded
◾Fixed: Some parks can be built under an elevated road, causing collision issues
◾Fixed: Solar Power plants description doesn’t match the functionality
◾Fixed: It’s possible to access locked construction menu tabs if loading into a smaller city save game from a large city save game
◾Fixed: Some citizens remain in parks indefinitely and sometimes retain their child bodies
◾Fixed: Graphics: Most props on the Magicka Theme Park are losing textures while zoomed out
◾Fixed: Tourism drops significantly in cities which have reached an attractiveness limit
◾Fixed: If too many 1×1 buildings are built close to each other, they, along with nearby buildings, will disappear if the user zooms out the
view.
◾Fixed: An error message appears when attempting to continue a power line by selecting the top-most part of a pylon.
◾Fixed: AI: After loading a saved game, multiple vehicles return to their depot.
On a minor note. After Friday your new Community Manager is Graham Murphy, AKA Escher. Please direct communication regarding Snowfall in his direction
Mijn eerste gedachte:Stronkie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:37:
nou kan het spel helemaal niet meer spelen. alle mods en assets uit en toch deze melding :
Method not found: 'NetSegment.GetLeftAndRightLanes'. [System.MissingMethodException]
Details:
No details
System.MissingMethodException: Method not found: 'NetSegment.GetLeftAndRightLanes'.
at TrafficManager_ImprovedAI.CustomPathFind.PathFindImplementation (UInt32 unit, .PathUnit& data) \[0x00000] in <filename unknown>:0
at TrafficManager_ImprovedAI.CustomPathFind.PathFindThread () \[0x00000] in <filename unknown>:0
Een overzicht met werkende mods: https://t.co/tl3buKN4USBee.nl schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:40:
Jup, ik wilde net ook al melden dat een aantal mods broken zijn. De mod Network Extensions Project werkt iig niet meer. Bij inzoomen op mn gebouwen/wegen verdwijnen de gebouwen en worden de wegen blauw.
er staat toch duidelijk dat trafficmanager + improved AI het probleem geeft?Stronkie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:48:
alle mods en assets zijn verwijderd. Dit is de vanilla game die me deze error geeft
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Hij staat er al wel inBladeSlayer1000 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:52:
Jammer dat snowfall nog niet in de steam shop staat. Verwacht hem wel daar binnenkort.
Ik wil namelijk niet weer een account aanmaken etc, om uiteindelijk 1/2 dagen later de game te kunnen kopen in steam. Daarbij werken sommige mods ook nog niet, dus heb ik nu nog even de tijd om te spelen zonder problemen.
Aah, ik zat dus inderdaad ook onder de list van het spel zelf te kijken en kom hem niet vinden.Bee.nl schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:54:
[...]
Hij staat er al wel inZie hier: http://store.steampowered.com/sub/85625/
De dlc stond bij mij nog niet gelist onder het spel zelf, maar is wel al apart te vinden.
We can't edit the current T++ mod, that's the reason V2 is being released. You will have to subscribe to it. And yes, everything you have done with T++ V1 will be there, count on it!
Oh echt?! Door wie wordt die uitgebracht, heb je een link toevallig?Bee.nl schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:18:
De mod is niet dood, maar er komt een Traffic++ v2 aan. De wegen van T++ zullen dan naar Network Extensions verhuizen en T++ v2 zal puur voor de routing & restrictions zijn.
[...]
Geen idee wie T++ v2 uit gaat brengen, maar ik heb de informatie van de Network Extensions mod pagina.fynrd1 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:28:
[...]
Oh echt?! Door wie wordt die uitgebracht, heb je een link toevallig?
[ Voor 28% gewijzigd door Bee.nl op 18-02-2016 18:13 ]
[ Voor 27% gewijzigd door DennisvantWel op 18-02-2016 23:57 ]
Verwijderd
En als aanvulling, kun je de game ook gratis spelen tot maandag.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:45:
Ik kreeg vanmorgen de melding dat de basisgame weer in de aanbieding is op Steam (11,19 euro). Die prijs is al eerder voorbijgekomen en het is niet de laagste prijs die de game ooit heeft gekend. Het zal wel te maken hebben met de nieuwe release, schat ik zo in.
Momenteel is de game wel goedkoper via Steam dan via de keysites te verkrijgen. Als je dus interesse hebt in de game, kun je tot maandag gratis spelen en ik denk dat dan ook de aanbieding afloopt. Wil je weten of het wat is, kun je de game dus spelen en kun je later nog beslissen wat je doet. Naar mijn idee gooi je je geld niet weg, ook al zou je het niet in een sale kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:45:
Ik kreeg vanmorgen de melding dat de basisgame weer in de aanbieding is op Steam (11,19 euro). Die prijs is al eerder voorbijgekomen en het is niet de laagste prijs die de game ooit heeft gekend. Het zal wel te maken hebben met de nieuwe release, schat ik zo in.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
[ Voor 23% gewijzigd door squaddie op 19-02-2016 22:18 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
[ Voor 4% gewijzigd door !mark op 19-02-2016 22:31 ]
I am the great Cornholio!
Lees je edit nu pas, vandaar een tweede reactie.squaddie schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:04:
Je kan er helaas geen bebouwing omheen leggen.
Forum | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq