Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Crazz schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Mooi fietspad langs de spoorbaan, welke asset is dat?
Dat zou deze moeten zijn: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2476478359
Asterion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:18:
@Crazz @zzzzz

Ziet er echt mooi uit! Hebben jullie een totaaloverzicht?
Ploppen jullie alles zelf neer?
Oef de stad is inmiddels zo groot dat een totaaloverzicht lastig is. Ik zal eens kijken de komende dagen of ik iets kan vinden waardoor het wel lukt. Ik plop inderdaad het meeste zelf neer en laat residentieel vaak invullen door het spel zelf. Alleen condos vind ik wel prettig om zelf te plaatsen, zodat ik iets meer controle heb over hoe het er uit ziet.

[ Voor 52% gewijzigd door zzzzz op 03-07-2021 18:37 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
@Crazz @zzzzz

Ploppen jullie alles zelf neer?

Het ziet er erg realistisch uit zoals je zou verwachten in het dagelijkse leven.

Moet trouwens dringend nog een beginnen met spelen, alleen ontbreekt de tijd weeral eens
Rondom het centrum heb ik woonwijken met laagbouw, die laat ik gewoon vanzelf groeien. In het centrum heb ik veel hoogbouw die ik wel veelal zelf heb geplaatst. Ook bijvoorbeeld kleine commercial gebouwen onder een monorail lijn.

Totale stad nu (96,5k inwoners):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjeC5OP-JfpAynDzeTxsznK4ywU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/90wPttM1ZxPyZZN2zp5vRGoG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i89OepxTmm6GhcG9tzr2M0TYP2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eGhudCFI31hrYBRUe0jd6idN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zzzzz
@Crazz @zzzzz

Het is en blijft een beetje lastig omdat de map zo groot is, maar bij deze een poging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDaF7ZQZqSvP7wgK7lfdLH9047M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcANS2CFL5Xo1K1KiAN6tsWB.jpg?f=fotoalbum_large

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo, de eerste aanzet van de grootste stad op mijn zelfgemaakte map begint een beetje vorm te krijgen. Hoogbouw, laagbouw, een sunken highway (voor het eerst ook echt naar mijn eigen tevredenheid zonder rare clipping et cetera) enzovoort. Nu wordt het tijd voor wat laagbouw eromheen. Morgen verder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YgTU0ZuuxNeZoG4bcd1kpfNu7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FfmDbahPs6xivYyBXn5dkjb2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
Aargh, m'n jaren 30 US east coast stad wil niet meer openen, dat wordt een paar uur bugfixen vrees ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:39:
Aargh, m'n jaren 30 US east coast stad wil niet meer openen, dat wordt een paar uur bugfixen vrees ik :'(
Ben je hier nog uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
YES schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:16:
[...]

Ben je hier nog uitgekomen?
Nee helaas niet. Gelukkig had ik nog een versie van het bestand dat niet kapot was, maar daar mist een flink stuk van de stad. Weet nog niet wat ik ga doen, heb nu niet zoveel motivatie meer om het opnieuw te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 01:27:
[...]

Nee helaas niet. Gelukkig had ik nog een versie van het bestand dat niet kapot was, maar daar mist een flink stuk van de stad. Weet nog niet wat ik ga doen, heb nu niet zoveel motivatie meer om het opnieuw te maken.
Oh balen. Is mij met slechts één save ooit overkomen, dat ik die helemaal niet meer geladen kreeg. Baal ik achteraf nog wel eens van want dat was de eerste stad waarmee ik echt met customizen en mods bezig ging :)
Die stad had ik nog veel verder willen pimpen maar dat zat er helaas dus niet meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 18:50
Hoe is het met je huidige project Visca?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xantoz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:04:
Hoe is het met je huidige project Visca?
Al weken niet naar omgekeken om eerlijk te zijn. Inspiratie was op. Misschien komende dagen weer eens laden en kijken of het lukt nieuwe inspiratie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Poos het spel niet meer aangeraakt. Volgens mij is er best wel wat veranderd in de mod wereld, en ik ben op van alles en nog wat subscribed. Ik zag al dat sommige mods discontinued waren, om vervolgens opvolgers te hebben.

Wat zijn nu de must-have mods tegenwoordig? Sowieso de traffic manager natuurlijk, Beetje bepalen waar auto's wel en niet heen mogen op kruisingen. En er waren wat mods die wat cheaty zijn, maar nuttig voor fijne controle die je anders niet hebt. Maar heeft iemand een goede lijst die minder achterloopt dan de mijne?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Amanoo je zou dit filmpje kunnen bekijken waarin, volgens Biffa, de huidige must have mods worden besproken.
YouTube: Most Essential Mods for Starting Out ( July 2021) | Mods of the Mont...
Verder is het heel erg afhankelijk wat je wil doen wat daadwerkelijk nodig is en wat je nu hebt. Ik denk wel als je zoveel oude mods hebt om dan alles te unsubscriben en met een schone lei te beginnen. Dan weet je zeker dat je niet tegen legacy dingen aanloopt. Daarmee zullen wel je oude saves stuk raken.

iemand die weet hoe je een video kan embedden ipv linken? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door PB-powell op 29-07-2021 08:29 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:59

SpamLame

niks

PB-powell schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:28:
@Amanoo je zou dit filmpje kunnen bekijken waarin, volgens Biffa, de huidige must have mods worden besproken.
YouTube: Most Essential Mods for Starting Out ( July 2021) | Mods of the Mont...
Verder is het heel erg afhankelijk wat je wil doen wat daadwerkelijk nodig is en wat je nu hebt. Ik denk wel als je zoveel oude mods hebt om dan alles te unsubscriben en met een schone lei te beginnen. Dan weet je zeker dat je niet tegen legacy dingen aanloopt. Daarmee zullen wel je oude saves stuk raken.

iemand die weet hoe je een video kan embedden ipv linken? 8)7
Zo
Klik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/rml_toolbar/video.svg in de editor
paste link, resultaat hieronder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

wow... die laatste 2 opties. :D

[ Voor 33% gewijzigd door mschol op 01-08-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen idee wat we hier kunnen verwachten, ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel Red Bull drinken en een stad bouwen in de tijd dat M. Verstappen een rondje rijdt?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMC schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:21:
Veel Red Bull drinken en een stad bouwen in de tijd dat M. Verstappen een rondje rijdt?
Oef dat zijn dan kleine steden, Max heeft nogal de neiging vrij vlot te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Mijn kleine stadje en kan er uren mee bezig zijn om het mooier te maken. Iemand tips om happyness van blauwe zones te verbeteren?

Beetje noob maar zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:27:
[...]

Oef dat zijn dan kleine steden, Max heeft nogal de neiging vrij vlot te rijden :+
een letterlijke speedbuild..

misschien iets als een straten circuit bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Tincahunter schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:13:
Mijn kleine stadje en kan er uren mee bezig zijn om het mooier te maken. Iemand tips om happyness van blauwe zones te verbeteren?
alle overlays langsgaan.. ergens hebben ze nog behoefte aan..
Beetje noob maar zo leuk
[YouTube: Cities noob play]
die metro rijdt wel om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Tincahunter schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:13:

Beetje noob maar zo leuk
[YouTube: Cities noob play]
Je kunt bij de gebouwen checken waar ze nog behoefte aan hebben. Een gebouw heeft een balkje van groen naar blauw. Als je een gebouw aanklikt en dan over dat balkje heen hovert kun je zien wat dat gebouw nog nodig heeft. Meestal is dat iets als 'not enough services' oid. Dat betekent dat dat gebouw niet genoeg brandweer,politie of andere service dekking heeft. Een parkje hier en daar wil ook wel eens helpen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik kwam dit filmpje tegen in een ander topic en het legt goed uit waarom ik CPP (bijvoorbeeld) al zijn kruisingen probeert aan te leggen met 90-graden hoek. Nooit begrepen waarom dat zoveel uit zou maken maar dit filmpje legt het best goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn huidige project(je), zo af en toe in een vrij uurtje probeer ik nog wat te spelen. Merk de laatste tijd wel dat het een beetje 'veel van hetzelfde' aan het worden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2nYl94aBs2f4-_NfS6CSO2Z54g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axovOyEDjfoQ7eJUFawWsefN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QmiWah0ceZH3j4KSxMCVlbKhDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiw8YahW3xKmjJxc82y3JKWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3RGoxMBZuwvDUziltB1gJlo2Og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbT54jlWGMDbIxX60VnuLfq8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7uBHBAyhJ3tUSQQ2thFWSHAiuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eR04I9zPiUPGUxZVRNTtSJsK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzZDXqCeqlTU4-VGm2Aer0th_uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekEjJbiUbCiqeSaPsuua49vT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:10:
Geen idee wat we hier kunnen verwachten, ben wel benieuwd
[YouTube: Red Bull Metropolis Trailer]
et ready for Red Bull Metropolis, the new event for Cities: Skylines, that will challenge leading content creators Biffa, Quill, RTGame and Spiffing Brit in a series of trials against the clock. Red Bull Metropolis will put their urban planning skills to the ultimate test in this stunning event.
Taking place on 21 August 2021, Red Bull Metropolis will feature a series of refreshing, time-limited challenges designed by Red Bull, Paradox Interactive and the Cities: Skylines community. From tasking creators to reduce their city's traffic by building an effective bike network, to saving the city from a meteor falling from space, Biffa, Quill, RTGame and Spiffing Brit will be tested to their very limits – all within a 30-minute time limit.

Points will be awarded based on a number of in-game factors, as well as creativity, integration and realism, with players placed on a league table. After all five challenges are judged, the top two scoring players will compete in the sixth and final challenge to determine the Red Bull Metropolis champion.

A first of its kind competition, Red Bull Metropolis offers fans of the genre an exciting new way to engage with the iconic city-builder, and will be broadcast live on Twitch and YouTube , featuring leading broadcast talent to bring the competition to fans around the world.

Viewers can also watch the event on the invited content creators’ channels. This format enables fans to watch the way they want – either on the main Red Bull channels together with the gameplay challenges, interviews, expert analysis and commentary – or on their favourite creators’ channel to see their perspective throughout.
Want to know more? Visit the event dedicated website!
https://store.steampowere.../view/2966169248084177401

een speedbuild dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 22:16
Ik heb nu en 38" met 3840x1600 res, maar dat gaat echt niet erken.
Nu zag ik deze thread, https://steamcommunity.co...ons/0/610574827757151870/
Is dat waar ik naar op zoek ben? Of zijn er andere "simpelere" oplossingen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Bad Brains schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:09:
Ik heb nu en 38" met 3840x1600 res, maar dat gaat echt niet erken.
Nu zag ik deze thread, https://steamcommunity.co...ons/0/610574827757151870/
Is dat waar ik naar op zoek ben? Of zijn er andere "simpelere" oplossingen.
mijn nvidia surround view met bezel correctie (3x2560x1440 + wat extra pixels horizontaal) werd vlekkeloos opgepakt.. zonder wat voor aanpassing dan ook..

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 09-08-2021 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 22:16
mschol schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:49:
[...]

mijn nvidia surround view met bezel correctie (3x2560x1440 + wat extra pixels horizontaal) werd vlekkeloos opgepakt.. zonder wat voor aanpassing dan ook..
Ik heb een 6800XT, dus dat gaat niet werken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die had ik nog niet gezien. Ben benieuwd, van de deelnemers ken ik alleen Biffa en The Spiffing Brit (al vind ik die vreselijk). De andere twee ken ik niet. Ik ga als het kan zeker kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Bad Brains schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 06:55:
[...]

Ik heb een 6800XT, dus dat gaat niet werken.
ik bedoelde meer dat de meest vreemde resoluties prima opgepakt worden door C:SL

wat werkt er nu niet aan dan?

on another note:
kwam gisteren deze tegen:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2487213155

ik heb uiteraard ( :+ ) niet even gecheckt eerst maar voor mijn gevoel is de UI nu echt tig keer beter, sommige zaken schalen niet lekker maar het gros bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:15:
[...]

Die had ik nog niet gezien. Ben benieuwd, van de deelnemers ken ik alleen Biffa en The Spiffing Brit (al vind ik die vreselijk). De andere twee ken ik niet. Ik ga als het kan zeker kijken
ik dacht dat quill een nederlander was?

ik kijk eigenlijk alleen maar biffa, spiffing brit vind ik ook irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Ze hebben duidelijk een paar grote namen gevraagd, Quill heeft een adres in z'n youtube staan in Canada :p
Maar Biffa is de enige dedicated C:S speler, de rest doet ook andere strategie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:04
mschol schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Quill is Canadees die zelf ook games maakt en vooral strategie spelen speelt/maakt.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

Ze hebben duidelijk een paar grote namen gevraagd, Quill heeft een adres in z'n youtube staan in Canada :p
Maar Biffa is de enige dedicated C:S speler, de rest doet ook andere strategie games.
biffa doet zo nu en dan ook wat andere games, maar dat zijn echt kleine uitstapjes meestal

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag mijn save maar weer eens onder het stof vandaan gehaald. Eerste 4 keer laden liep het spel vast maar uiteindelijk lukte het. Daarna was ik net lekker bezig met een groot ziekenhuis waar een snelweg onderdoor loopt, middenin de stad, dus veel met Move It! en P.O. bezig maar ineens stopt het spel er weer mee. Ik heb het even in de gaten zitten houden en het spel verstookt gewoon al mijn werkgeheugen tot het dus niet meer kan draaien. Ik heb 64GB, wat volgens mij echt wel genoeg moet zijn.

Ik denk dus dat er mods of assets zijn die veel te zwaar zijn, die ik gebruik. Weet iemand of je dat snel kan zien, hoe groot/zwaar assets en mods waar je op gesubbed hebt zijn? Ik kan geen mod vinden waarmee je dat zou kunnen sorteren in de content manager o.i.d. maar misschien is er wat anders voor?

Edit: laat maar hangen, ik kwam erachter dat dit gewoon in de Loading Screen Mod zit met de reports die gegenereerd worden

[ Voor 7% gewijzigd door YES op 19-08-2021 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
sinds afgelopen weekend weer druk aan het spelen met deze geweldige game.

Heel lang niet gedaan dus was vergeten om dedicated industries te maken.

Na veel catch up spelen op dat vlak nog steeds slechte algemene industrie, veel leegstand en weinig nieuwe bedrijven die er bij komen, terwijl ik een half uur eerder echt een mega stuk er bij moest maken omdat er zo veel aanbod was, dit was ook zo vol en de teller stond nog steeds hoog.
zonder meer bij te bouwen storte dit vrij letterlijk in.

iemand tips hoe je dit kan verbeteren, ze zitten vooral met ruwe grondstoffen, daarna vooral met de producten kunnen niet verkocht worden

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Je vraag/aanbod is niet goed. Wat je kunt doen is ipv industrie ook kantoren neer te zetten Dat teld ook

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@maubaan je kan proberen met cargo-treinstations ervoor te zorgen dat bedrijven snel kunnen importeren/exporteren. Qua werknemers is het een balans vinden tussen industrie en kantoren.

Zelf (wederom :+) een nieuw project begonnen, kijken of ik een semi-realistisch Zeeland kan namaken. Tot nu toe bezig geweest met de eerste wat grotere stad en wat boerderijen. Bovenin wil ik een grote stad maken (Rotterdam stijl) en verder nog de nodige kleine dorpjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qG7S0A1tlDn38XHVtgP0nViUvog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVutDeX931oaMsjF02ymhq2L.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens een nieuwe videokaart gekocht, mede zodat m'n vrouw filmpjes kan gaan editen voor haar YouTube kanaal. Dus als men nog leuke, fraaie thema's weet :9

[ Voor 8% gewijzigd door PB-powell op 25-08-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
maubaan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:43:
sinds afgelopen weekend weer druk aan het spelen met deze geweldige game.

Heel lang niet gedaan dus was vergeten om dedicated industries te maken.

Na veel catch up spelen op dat vlak nog steeds slechte algemene industrie, veel leegstand en weinig nieuwe bedrijven die er bij komen, terwijl ik een half uur eerder echt een mega stuk er bij moest maken omdat er zo veel aanbod was, dit was ook zo vol en de teller stond nog steeds hoog.
zonder meer bij te bouwen storte dit vrij letterlijk in.

iemand tips hoe je dit kan verbeteren, ze zitten vooral met ruwe grondstoffen, daarna vooral met de producten kunnen niet verkocht worden
geen hele grote gebieden met industrie maken, net als met commercial..

beste werkt met kleinere plekjes; kan je ook verkeer beter managen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kent iemand dit kanaal. (video`s wel ouder, 2018)
Echt superdroog en sarcastisch, en ontzettend informatief.

Ook de serie over urban planning is echt geweldig, kan er gewoon uren naar luisteren.
YouTube: Cities: Skylines | Power, Politics, & Planning: Episode 1: Parking

[ Voor 63% gewijzigd door enchion op 05-09-2021 16:37 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

enchion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:46:
Kent iemand dit kanaal. (video`s wel ouder, 2018)
Echt superdroog en sarcastisch, en otzettend informatief.
[YouTube: donoteat DESTROYS cities:skylines industries DLC with FACTS & LOGIC]

Ook de serie over urban planning is echt geweldig, kan er gewoon uren naar luisteren.
YouTube: Cities: Skylines | Power, Politics, & Planning: Episode 1: Parking
Ik weiger om op zo'n plaatje te klikken, zelfs als het sarcastisch is :9

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
JDx, zo dacht ik er ook over. Meestal zijn dit soort kanalen de belichaming van click-bait ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze man heeft expres zo`n klikbait plaatje neergezet zodat hij (denk ik 50-60 jaar oud) een statement kan maken.

Het is het meest antifan reviewfilmpje dat ik ooit gezien heb. (hij heeft zelf nl als cityplanner gewerkt en haalt alle foute aspecten van het spel onderuit.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PB-powell schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:27:
@maubaan je kan proberen met cargo-treinstations ervoor te zorgen dat bedrijven snel kunnen importeren/exporteren. Qua werknemers is het een balans vinden tussen industrie en kantoren.

Zelf (wederom :+) een nieuw project begonnen, kijken of ik een semi-realistisch Zeeland kan namaken. Tot nu toe bezig geweest met de eerste wat grotere stad en wat boerderijen. Bovenin wil ik een grote stad maken (Rotterdam stijl) en verder nog de nodige kleine dorpjes.
[Afbeelding]

Overigens een nieuwe videokaart gekocht, mede zodat m'n vrouw filmpjes kan gaan editen voor haar YouTube kanaal. Dus als men nog leuke, fraaie thema's weet :9
Wow... toevallig de laatste tijd wat vaker in Zeeland geweest (prachtige provincie).
Hoe heb je die kaart zo nagemaakt? Kan je zoiets inladen?

Edit: ik heb geen idee van de schaal in Cities Skylines. Kan je op zo'n kaart dan ook Middelburg, Vlissingen, Goes, Terneuzen en Antwerpen kwijt? (In een beetje redelijke grootte) Passen de kleine dorpjes eromheen dan ook?

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 05-09-2021 18:11 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:08:
[...]

Wow... toevallig de laatste tijd wat vaker in Zeeland geweest (prachtige provincie).
Hoe heb je die kaart zo nagemaakt? Kan je zoiets inladen?

Edit: ik heb geen idee van de schaal in Cities Skylines. Kan je op zo'n kaart dan ook Middelburg, Vlissingen, Goes, Terneuzen en Antwerpen kwijt? (In een beetje redelijke grootte) Passen de kleine dorpjes eromheen dan ook?
De map heb ik vanuit de workshop:
https://steamcommunity.co...ms&requiredtags%5B%5D=Map
Er zijn inmiddels meerdere versies zie ik. Qua schaal kan je een eind komen gok ik, maar niet met de inwoners aantallen van die steden. Sowieso vind ik het aantal bewoners per huis/flat nogal onrealistisch (een klein huisje met 2 gezinnen vs een toren van 25 verdiepingen met 20 gezinnen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
PB-powell schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:53:
[...]

De map heb ik vanuit de workshop:
https://steamcommunity.co...ms&requiredtags%5B%5D=Map
Er zijn inmiddels meerdere versies zie ik. Qua schaal kan je een eind komen gok ik, maar niet met de inwoners aantallen van die steden. Sowieso vind ik het aantal bewoners per huis/flat nogal onrealistisch (een klein huisje met 2 gezinnen vs een toren van 25 verdiepingen met 20 gezinnen) :+
Voor de aantallen inwoners / werknemers per gebouw bestaat een hele goede mod:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2025147082

Let wel op: als je deze installeert en gaat gebruiken in een bestaande stad krijgt je demand een optater omdat alle verhoudingen ineens anders liggen. Je krijgt dus geheid wat verlaten gebouwen. Ik merk het vooral in de kantoren sector, waar in de grote gebouwen ineens 500 man werken i.p.v. 12 ;)
Maar dat trekt ook wel weer bij na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazz schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:32:
[...]

Voor de aantallen inwoners / werknemers per gebouw bestaat een hele goede mod:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2025147082

Let wel op: als je deze installeert en gaat gebruiken in een bestaande stad krijgt je demand een optater omdat alle verhoudingen ineens anders liggen. Je krijgt dus geheid wat verlaten gebouwen. Ik merk het vooral in de kantoren sector, waar in de grote gebouwen ineens 500 man werken i.p.v. 12 ;)
Maar dat trekt ook wel weer bij na verloop van tijd.
Ja die ken ik, twijfel nog steeds om deze in te zetten. M’n huidige map heeft nu ongeveer 20k inwoners dus dat durf ik nog wel, ben alleen wel bang wat de mod ook aangeeft dat het een flinke impact op het verkeer kan zijn.
Eens kijken of ik van de week een uurtje kan vinden om eea te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
PB-powell schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:17:
[...]

Ja die ken ik, twijfel nog steeds om deze in te zetten. M’n huidige map heeft nu ongeveer 20k inwoners dus dat durf ik nog wel, ben alleen wel bang wat de mod ook aangeeft dat het een flinke impact op het verkeer kan zijn.
Eens kijken of ik van de week een uurtje kan vinden om eea te proberen
Mwah, ik heb hetzelfde gedaan, viel uiteindelijk best mee allemaal. En 20k inwoners is nog niet zodanig veel dat de impact enorm wordt, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben bezig aan een snow-map (dezelfde als waar Biffa nu een vanilla save op is aan het doen).

Ben tot hier wel erg tevreden, maar heb wel moeite met de volgende stap qua uitbreiding...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMRwbOvXqY6zXn2ELb0P2o3BqM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0UwVx3tH5KgtLx4OTfVrbMYx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OfnAhn-osV79wEIJjW7hn0MNRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RoID6vUmJ4bO6fxsXy08ka3O.png?f=fotoalbum_large

Ergens wil ik wat ruimte laten naar dit stuk van de stad, maar er is op deze map (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2448232306) wel veel bergen rondom... Ik moet dus eerst wat tiles unlocken om daar te komen. Ik neig er nu naar om het stuk dat rechtsonder in beeld (eerste foto) om te vormen tot een kleine gemeenschap tegen die berg aan, zodat ik nog wat plek laat richting de snelweg en stad... Of uit te breiden aan de 'bovenkant' van de stad, tegen de mountainrange aan... Twijfels twijfels :)

Aan de andere kant, nadat de game 2 jaar heeft liggen verstoffen, heb ik er nu toch wel echt weer zin in O+

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-09-2021 18:32 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ik start het spel weer even op, maar mijn Steam doet moeilijk. Als ik de game in mijn library aanklik loopt de lijst vast en kom ik terug op de startpagina van mijn lijst van games. Andere games kan ik wel gewoon klikken en starten, ook die niet gedownload zijn krijg ik de pagina te zien.
Meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:23
verify integrity gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:18
Ik vond dit onlangs op FB.
Iemand die zich bezighoudt met het in detail namaken van Gent, België.

Er zijn rondom Gent heel wat werken bezig of gaan starten om de autostrade rond Gent verkeersveiliger te maken.
Deze heeft hij ook grotendeels proberen namaken om dit te simuleren.
Héél knap als je het mij vraagt!

https://www.facebook.com/skylinesgent

Een savegame is helaas niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yups, maar de hele pagina doet het niet. Dus het overzicht met aantal gespeelde uren, community updates, de play-knop, etc. Van al mijn andere spellen werkt die pagina wel :?
Het spel starten via de verkenner werkt wel gelukkig, maar toch vreemd.
Het is deze pagina maar dan van Cities die niet werkt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDGZE2965QKu2BVPOPHikdAw2gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VTooxFkHERcr60CqwwqL0hFh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Yups, maar de hele pagina doet het niet. Dus het overzicht met aantal gespeelde uren, community updates, de play-knop, etc. Van al mijn andere spellen werkt die pagina wel :?
Het spel starten via de verkenner werkt wel gelukkig, maar toch vreemd.
Het is deze pagina maar dan van Cities die niet werkt...
[Afbeelding]
steam al opnieuw opgestart?

steam updates gewoon aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

steam al opnieuw opgestart?

steam updates gewoon aanstaan?
Ja lost het probleem niet op. Alsof er op de startpagina van het spel iets getoond moet worden wat niet lukt. Van de week nog maar eens kijken en zien wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 06:33
Poeh ik kom er niet uit. Ik speel Cities Skylines op via gamepads op de Xbox one. Ik probeer een forest of ore industry op te starten, daar waar er grondstoffen zijn. Ik Paint een area, selecteer de ore of forest industry, icoontje komt erbij maar er staan nog best veel andere icons. Ik markeer gele industry vlakken naast de wegen maar er word niets gebouwd. In een uitgebreide versie kun je industry gebouwen plaatsen, ik heb deze optie niet. Jullie een idee? Olie industry is vrij snel opgestart maar dit lukt niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ben met een nieuwe stad begonnen en heb een soort arbeiderswijk gebouwd die speciaal aangelegd is voor het fabriekscomplex dat er naast ligt. Er moet op termijn nog een dedicated cargo station bij worden aangelegd maar het ziet er best mooi uit zo, al zeg ik het zelf :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjqdMYaLwTVCr1bKzMlRePbTNG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wY4hfdn85vT400UHaeWNyQE2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:41
YES schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:26:
Ben met een nieuwe stad begonnen en heb een soort arbeiderswijk gebouwd die speciaal aangelegd is voor het fabriekscomplex dat er naast ligt. Er moet op termijn nog een dedicated cargo station bij worden aangelegd maar het ziet er best mooi uit zo, al zeg ik het zelf :)
[Afbeelding]
Ziet er inderdaad goed uit! Ben benieuwd naar het vervolg d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
THxZ0NE schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:18:
Poeh ik kom er niet uit. Ik speel Cities Skylines op via gamepads op de Xbox one. Ik probeer een forest of ore industry op te starten, daar waar er grondstoffen zijn. Ik Paint een area, selecteer de ore of forest industry, icoontje komt erbij maar er staan nog best veel andere icons. Ik markeer gele industry vlakken naast de wegen maar er word niets gebouwd. In een uitgebreide versie kun je industry gebouwen plaatsen, ik heb deze optie niet. Jullie een idee? Olie industry is vrij snel opgestart maar dit lukt niet.
Je zou kunnen proberen alle policies uit te zetten voor het industrie district, dus alleen de specialization aan laten.
Wat het ook zou kunnen zijn is dat er simpelweg (nog) geen demand is voor industrie, maar alleen voor offices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 14:43
THxZ0NE schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:18:
De uitgebreide optie is de industries DLC.

Voor je forest/ore industry, check de volgende dingen:

- heb je een geel demand balkje? Als die heel laag staat komt er sowieso niet veel.
- basic, maar hebben je gele vakjes goed toegang tot stroom? Ik denk soms dat het wel goed zit en dan gebeurd er niets, leg ik er een powerline echt naast en hop ze beginnen te bouwen.
- heb je veel export van goods? Zo ja dan is er al een overschot aan industry.
- is je werkeloosheid heel laag? (3% of minder?) Dat kan ook voorkomen dat er industry gebouwd wordt.

Hoop dat er iets bij staat waar je wat aan hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuw screenshotje van mijn stad met de rest van de stad erbij op. Ik heb o.a. een nieuw stuk aan arbeiderswijken aangelegd rondom het fabriekscomplex.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APgRIT3ogP7vRqGSUToi0x6FUCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nMLurmXjaK3M4rIMStRFhI3h.png?f=fotoalbum_large

Overigens wil ik nog wel wat aan het centrum doen, misschien sowieso helemaal opnieuw opzetten want ik wil de hoogbouw ergens anders hebben op de lange termijn. Ook de wijk links met een beetje Brooklynn stijl woningen is niet mooi gelukt vind ik zelf.
Daarnaast een keer kijken naar de LUT instellingen want het centrum is wel heel wit/fel van kleur.
Kortom, genoeg te doen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:36
YES schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:27:
Nieuw screenshotje van mijn stad met de rest van de stad erbij op. Ik heb o.a. een nieuw stuk aan arbeiderswijken aangelegd rondom het fabriekscomplex.

[Afbeelding]

Overigens wil ik nog wel wat aan het centrum doen, misschien sowieso helemaal opnieuw opzetten want ik wil de hoogbouw ergens anders hebben op de lange termijn. Ook de wijk links met een beetje Brooklynn stijl woningen is niet mooi gelukt vind ik zelf.
Daarnaast een keer kijken naar de LUT instellingen want het centrum is wel heel wit/fel van kleur.
Kortom, genoeg te doen nog.
Ziet er erg goed uit, die 'rode' arbeiders huizen, welke mod/props zijn dat?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zephyer schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:49:
[...]

Ziet er erg goed uit, die 'rode' arbeiders huizen, welke mod/props zijn dat?
Ik vind de stad, buiten de arbeiderswijken om het fabriekscomplex heen, eigenlijk vrij bagger zoals ik al zei. Ga er vanavond denk ik met de bezem doorheen en het centrum verplaatsen. Ik speel overigens zonder Unlimited Money dus dat soort projecten moet je nog slim aanpakken ook, best leuk :)

Dit zijn die huizen. Ze zijn best statig voor arbeiderswoningen, als je ze iets weidser opzet kan je het nog haast als een soort oude statige wijk opzetten, maar als je ze mooi dicht op elkaar plakt is het een mooie oude arbeiderswijk van een afstandje :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gisteren begonnen met een groot project, stadscentrum met hoogbouw wordt even kunstmatig geplopt :) Daarbij leg ik ook een verzonken treinstation (met metro hub) aan.

Ik speel niet met unlimited money dus ik moet ook een beetje op mijn budget letten, maar met ruim 2.300.000 simoleons kom ik een aardig eind denk ik.

Plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zAJCbwKrte6mK9NBUDqtt6ifTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ueZzvqwwefubJl68n3yVv7E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het verzonken treinstation begint erop te lijken. De stukken gras moeten nog aangekleed worden, ik denk dat ik er pleinen van maak of iets dergelijks. Uiteindelijk ben ik met de gebogen trappen in de hoek het langst bezig geweest. Ik ben hier tot nu toe ook niet helemaal tevreden mee, maar het moet maar even zo.

Twee plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECflo0KVu_hmDmt8Yf6KGrNxI3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xv6baOX1AtfNcrdoQ2Vt6bhB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQoCypeftV5q_Cla0s5n_6AZ_Is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0WSqCD4xU9E1V45WDCIxj3pu.png?f=fotoalbum_large

• Webgnome
hi,

weet iemand of er goede vervangers zijn voor de Cargo hub? Ik ben namelijk bezig om een industrieterrein op te tuigen en zie het volgende gebeuren:

Heb een cargo train terminal met iets verderop een cargo hub. Wat er nu gebeurd is dat trein aankomt bij de train terminal, vervolgens een shitload vrachtwagens naar de cargo hub gaat om het daarop de boot te zetten. Nu vroeg ik mij af, zijn er cargo hubs met meerdere train tracks dan een? En werken die dan zo dat er spul overgeladen word van trein x naar trein y of naar boot z?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Er is een trein-haven cargo hub, maar zo te horen zit die niet in het basis spel zonder DLC. Ik zou verwachten dat die uit de industries DLC zit.

Er is als asset (op de steam workshop) een 2 track cargo station, maar die heb ik zelf nooit werkend gekregen.

Ik heb zelf het probleem met cargo stations dat soms als een trein staat te wachten en de trein die uitgeladen wordt weer terug wil rijden met wat vracht dat ze dan 'in elkaar' rijden en allebei vast komen te zitten en het spoor blokkeren. Dus ik maak nu steeds een cargo station alleen voor invoer en een alleen voor uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Welke asset heb je voor die muur langs de underpass-weg? Ziet er nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilentSimon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:23:
[...]

Welke asset heb je voor die muur langs de underpass-weg? Ziet er nice uit :)
Concrete retaining wall volgens mij en met surface network en ploppable surfaces het gras ernaast op niveau gebracht. Behoorlijk gedoe hoor. Ben ook al even niet meer met die stad bezig geweest, hele centrum vernieuwen is toch niet zo makkelijk eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Pingewin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:07:
Er is een trein-haven cargo hub, maar zo te horen zit die niet in het basis spel zonder DLC. Ik zou verwachten dat die uit de industries DLC zit.

Er is als asset (op de steam workshop) een 2 track cargo station, maar die heb ik zelf nooit werkend gekregen.

Ik heb zelf het probleem met cargo stations dat soms als een trein staat te wachten en de trein die uitgeladen wordt weer terug wil rijden met wat vracht dat ze dan 'in elkaar' rijden en allebei vast komen te zitten en het spoor blokkeren. Dus ik maak nu steeds een cargo station alleen voor invoer en een alleen voor uitvoer.
Ik gebruik de bewuste trein-haven cargo hub zoals je aangeeft. Heb namelijk alle dlc's. Maar dan nog blijft dat probleem. Ben nu aan het prutsen met een soort van vrachtwagen loop. Oftewel een trein hub en trein-haven hub tegenover elkaar en vervolgens daar weer een weg tussen. Waarom zo moeilijk? Wil eigenlijk voorkomen dat het verkeer richting mijn haven gebied helemaal vast loopt dus ik dacht de AI kennende pakt die de kortste /snelste route (of dat nou via trein, auto, vliegtuig) is. Het is nog niet 100% maar lijkt wel beter te werken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome

take my money!! >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Nu maar hopen dat er nog een DLC volgt voor toerisme. Die mis ik toch al heel erg lang.
Maar deze DLC is zeker en vast ook welgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:39:
Nu maar hopen dat er nog een DLC volgt voor toerisme. Die mis ik toch al heel erg lang.
Maar deze DLC is zeker en vast ook welgekomen!
Voor 12 euro zijn alleen modulaire vliegvelden wel wat weinig, dus ik verwacht zelf dat men met de 'systems' ook wel aan de slag is gewest om het de moeite waard te maken (en om meer te bieden dan mods alleen kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
zzzzz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Voor 12 euro zijn alleen modulaire vliegvelden wel wat weinig, dus ik verwacht zelf dat men met de 'systems' ook wel aan de slag is gewest om het de moeite waard te maken (en om meer te bieden dan mods alleen kunnen).
Klopt, dat zou heel prijzig zijn. We zullen zien wanneer het effectief uitkomt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Na lange tijd de game weer eens opgestart, staan alle mods ineens uit. Ik heb ook geen idee wat nog een beetje goede mods zijn tegenwoordig en wat er tegenwoordig al in de game zit. Iemand nog een recent overzicht met onmisbare mods?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Vandaag ook twee nieuwe content creator packs aangekondigd voor later deze maand:

Lijken me vooral leuke CCP's voor consolespelers imo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazz
miicker schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:24:
Na lange tijd de game weer eens opgestart, staan alle mods ineens uit. Ik heb ook geen idee wat nog een beetje goede mods zijn tegenwoordig en wat er tegenwoordig al in de game zit. Iemand nog een recent overzicht met onmisbare mods?
Een lijstje:
Precision Engineering
Traffic Manager President Edition (laatste stabiele versie)
Fine Road Tool
Fine Road Anarchy
Roundabout Builder
Node Controller (maar daar zou ik even mee wachten als je net weer begint te spelen)
Intersection Marking tool (maar daar zou ik even mee wachten als je net weer begint te spelen)
Network Multitool (maar daar zou ik even mee wachten als je net weer begint te spelen)
(voor de drie hierboven zou ik ff Youtube checken, voldoende info te vinden)
Move It
Find it
Better Bulldozer
Network Extension 2

Minder belangrijk maar wel handig:
Extra Landscaping Tools
81 Tiles Fixed / All 25 Areas purchasable
Parallel Road Tool
Unlimited Trees mod
Prop Precision
Prop Snapping
First Person camera
Advanced vehicle options
Surface Painter
Hide it
Plop the Growables

Zo, veel plezier!

[ Voor 8% gewijzigd door Crazz op 11-01-2022 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

En dan om het dragelijk te maken die mods te laden:

- FPS booster
- Loading screen Mod (laad items efficiënter)
- Less steam (minder requests naar steam bij laden)

Tevens is prop precision, snapping, etc onderdeel van de efficiëntere:
- Prop Anarchy (aanrader)

(en plop the growables is onderdeel van Find it)

Zelf ben ik eens een keertje n game gestart zonder network extensions, je mist zo af n toe wel n weg die je via steam moet binnenhalen, maar opzich goed voor de loading time.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Laatst online: 16:21
Ik heb nog een beetje gemixte gevoelens bij de airport dlc. In de Dev diary wordt het wel wat duidelijker, maar de toegevoegde waarde zie ik nog niet. Behalve wat mooie OV opties. Ik heb nu al moeite om soms een vliegveld op een goede locatie te krijgen, laat staan zoiets groots als dit. Maar er is nog niet gesproken over de impact op de stad, dus misschien komt dat nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Bartvw schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:38:
Ik heb nog een beetje gemixte gevoelens bij de airport dlc. In de Dev diary wordt het wel wat duidelijker, maar de toegevoegde waarde zie ik nog niet. Behalve wat mooie OV opties. Ik heb nu al moeite om soms een vliegveld op een goede locatie te krijgen, laat staan zoiets groots als dit. Maar er is nog niet gesproken over de impact op de stad, dus misschien komt dat nog!
Opzich dus juist wel realistisch, als je Schiphol met Amsterdam vergelijkt, of Eindhoven airport met de rest van Eindhoven op google maps, zie je dat het een belachelijk grote hoeveelheid plek in beslag neemt. Schiphol is groter dan het gedeelte van Amsterdam dat omgracht is :+

Dus in die zin prima toevoeging, neemt niet weg dat ik mss pas in de 25% of 50% koop. Vooral voor de console spelers lijkt me dit dan een geweldige addon. Op PC kwam je met mods al een heel eind, enige is dat nu bijvoorbeeld de airport transport bus op een onzichtbare weg is met daarop een buslijn die geen mensen vervoert, maar dat er daadwerkelijk logica achter zit:)

[ Voor 14% gewijzigd door Achilles op 17-01-2022 14:56 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Bartvw schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:38:
Ik denk dat het ook vooral gaat om de complexiteit en de diepgang van de simulatie die hiermee weer een stap in de juiste richting zet. De integratie van 'airport districts' met verschillende functies staan mij ook wel aan. Dat kun je nu natuurlijk met mods ook wel maken, maar dan is het doorgaans vooral papier marche en niet een werkend geheel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
Even wat leven in de brouwerij. Gezien er een nieuwe DLC op komst is, ben ik weer aan de slag gegaan. En jawel, na een uurtje of vier spelen weer helemaal verslaafd O-)

De insteek is om op een 25 tile map uiteindelijk meerdere (vissers) dorpen (groot & klein) te maken en deze met "provinciale wegen" en openbaar vervoer aan elkaar te knopen. Er ligt ook een snelweg ondergronds voor het grove verkeer in de toekomst.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom :)

Overview dag & nacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RqKyPHFqFH3RVdCdvk05DA9Drc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cek56Xu1j1ywzaEXTskceWDL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG_oqj8AGHMc1FRwfe1_3UY751Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gAff4CIkPsIZiJgWGDoP62yj.png?f=fotoalbum_large

De eerste havens zijn inmiddels up and running
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zro69zPBnnFXq_6KW4K9M-vP1mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/91LfQELHq8NVbDdDvLUcf0cv.png?f=fotoalbum_large

Gewoon wat mooie plaatjes :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVTnRrpMWlCTAxvfVoSID7QqaB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nA2nrtPUnwt66wrDVkCdhqPh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5wnVI6Y1j72knCWy21ViBT6XrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hiWgrZUducrlrxhLzTo29JyP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/En9iY1pXxmT7kFITUuGImPUmMF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0CgTLVJfKgzHjjwVtJi5UcwK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Dringend ook eens aan een nieuwe stad beginnen. Alleen die zoektocht naar een goede map en de juiste assets, begin is zo tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 11:04
Ik vind Cities Skylines zelf vooral heel leuk om met unlimited money aan de slag te gaan en iets moois te creëren. Dat moois lukt alleen vaak niet - ik leg de eerste wegen aan en dan wordt het toch altijd een beetje een lelijk, ongeorganiseerd zooitje. Hebben jullie tips over hoe te starten en hoe "buurten" aan te leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:23
Het is al een paar jaar geleden dat ik ze bekeken heb maar op YT zijn er wel veel goede tutorials te vinden en tips en tricks.

Ik raak wel geintresseerd als er dlc uitkomt, maar uiteindelijk speel ik liever andere city builders, zoals een Anno. ben langs de ene kant niet echt creatief, bepekr me vaak tot rechthoeken en rechte straten trekken.

Langs de andere kant heeft de game wel veel mods nodig om goed te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:19

Zenyatta

Tsjakka!

Voor wie het interessant vindt, is er een podcast met/van de makers van Cities: Skylines. Zelf nog geen kans gehad, maar ga ik zeker nog luisteren.

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Andreas01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:34:
Ik vind Cities Skylines zelf vooral heel leuk om met unlimited money aan de slag te gaan en iets moois te creëren. Dat moois lukt alleen vaak niet - ik leg de eerste wegen aan en dan wordt het toch altijd een beetje een lelijk, ongeorganiseerd zooitje. Hebben jullie tips over hoe te starten en hoe "buurten" aan te leggen?
Met Ploppable RICO (Revisited heb ik, geloof ik) kan je zelf kiezen wat je waar neerzet, in plaats van dat het spel zelf bepaalt wat voor woning er komt (met redelijk vaak een rommelig resultaat IMO). Zo heb ik wijken met laagbouw villa's, 'arbeiderswijken' met portiekflats en wat grotere maar simpele flatwoningen, wijken met luxe appartementen, winkelcentra, en hier en daar restaurantjes/fastfoodtentjes in de buurt van woningen.

Meestal is de 'main' stad wel grotendeels verdeeld in een grid, hoewel ik er ook een keer eentje heb gemaakt op basis van cirkels en driehoeken. Verkeer loopt toch lekkerder in een grid ;)

Ik geef mijn cims ook altijd één of meerdere stadsparken (en verhoog de belasting voor de woningen eromheen, je zal toch echt moeten betalen als je uitzicht op het park wil >:) ), een amusementspark en een dierentuin.

Binnenkort maar weer aan een nieuwe stad beginnen, mits de nieuwe DLC niet achterlijk duur wordt. Anders wacht ik wel op een Steam Sale waarbij 'ie in de aanbieding is. Ik heb zo'n beetje alle DLC behalve de radiostations. Ik heb mijn eigen muziek aan, bevalt me veel beter :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Grootste cadeau die ik gebruik in cities is voor mij deze collectie assets: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1691825933

Op die manier kan ik alle services in men steden hebben zonder altijd die miserabele vanilla assets te moeten gebruiken voor bv. deathcare. Alsook past een basisschool niet altijd op de hoek van elke straat, dus dan plop je een block service neer en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingewin
Andreas01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:34:
Ik heb ondertussen een paar uur op googlemaps zitten kijken naar hoe wijken, snelwegen, havens (en binnenkort vliegvelden) in werkelijkheid zijn aangelegd. Voor Europese stijl stadcentra werkt eerst een 'oud' stukje bouwen met nauwe straatjes enzo, kleine plaza's of parkjes en het vooral compact houden. Zolang je er geen winkels in plaatst gaat je verkeer wel goed. Dan ernaast een soort 18de eeuw stijl 'modern' project, een groot park met een klassiek gebouw ertegen over (een van de uniques) en dan een extra park ofzo meteen achter het park zodat je een soort open corridor krijgt. Dan ernaast tegenover de oude stad een meer gridbased oud deel met wat shops en betere aan-afvoer wegen. Dan heb je twee delen grof gescheiden met een park en daarboven is een mooie plek voor een OV hub en weer wat winkels/kantoren/huizen.

Wat voor mij goed werkt is zorgen dat de richting van het grid (bijna al die wijken hebben uiteindelijk iets van een grid weg) niet steeds op dezelfde assen zitten, of er precies schuin tegen over staan. Door de grids steeds een beetje te draaien ten opzichte van elkaar kan je best een goed organisch uitziend centrum krijgen. Soms iets weghalen en opnieuw doen helpt ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 11:04
Bedankt voor de tips @AntiChrist7 @FooLsKi @UnderAVoidSky @Pingewin ! Ik ga eens kijken naar wat kaarten en voorbeelden op YouTube, en het dan snel eens proberen. Jullie hebben me enthousiast gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger1980
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-02-2022
Mijn zoontje van 9 heeft City Skylines ontdekt op de PC.
Gelukkig weet hij er meer van dan ik :-)
Maar hij wil graag het vergrootglas in de balk voor het zoeken van mods/assets (volgens mij dan).
Hoe krijgen we dat vergrootglas actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Roger1980 Steam Workshop::Find It! 2 ? De originele Find It lijkt er niet meer te zijn zie ik net.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 02-02-2022 13:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Raven schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:18:
@Roger1980 Steam Workshop::Find It! 2 ? De originele Find It lijkt er niet meer te zijn zie ik net.
Klopt, Find It!2 is de meest recente versie. Zeker niet vergeten om de Harmony depency te installeren. Anders gaat er niet veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger1980
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-02-2022
Dank! Weer een stapje verder. Wel wat foutmeldingen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Roger1980 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:21:
Dank! Weer een stapje verder. Wel wat foutmeldingen nu.
Als je met mods begint, is het zeker een aanrader om je goed in te lezen. Er zijn een aantal mods die helpen met het vinden van foutmeldingen naar andere mods (yes, dat heb je goed gelezen). Alsook is er net een nieuwe DLC uit en nog niet alle mods zijn aangepast naar de nieuwe DLC, al zal toch wel zo'n 98% ondertussen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtOfSimulation
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-02-2022
Zoals in je andere topic al gezegd is, zien we dit als spam/reclame. Daar zijn we niet van gediend. Laatste waarschuwing.

[ Voor 90% gewijzigd door Bart ® op 02-02-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtOfSimulation
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-02-2022
Zoals in je andere topic al gezegd is, zien we dit als spam/reclame. Daar zijn we niet van gediend. Laatste waarschuwing.

[ Voor 90% gewijzigd door Bart ® op 02-02-2022 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Wat vinden jullie van de Airport DLC? Ik vermaak me er ten zeerste mee, super veel mogelijkheden erbij om je creativiteit haar gang te laten gaan! Al een paar super gave vliegvelden gemaakt. Voor mij dubbel en dwars de 13 euro waard!

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Generaal Pep schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:45:
Wat vinden jullie van de Airport DLC? Ik vermaak me er ten zeerste mee, super veel mogelijkheden erbij om je creativiteit haar gang te laten gaan! Al een paar super gave vliegvelden gemaakt. Voor mij dubbel en dwars de 13 euro waard!
Ja, bevalt me wel. Heb een vliegveld gebouwd met 2 start-/landingsbanen (1 links naar rechts en 1 rechts naar links) met 'onder' de banen het personenvliegveld en 'boven' een flink vrachtvliegveld. Was ff een beetje puzzelen hoe ik die goed lopend met elkaar kon verbinden tot ik wat inspiratie kreeg toen ik naar "Ultimate airport: Dubai" zat te kijken. Het was gisteravond, na wat aanpassingen qua start-, landings- en taxibanen een komen en gaan van diverse vliegtuigen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Ik vind hem ook erg leuk, beter dan ik had verwacht. Vermaak ook met het maken van een soort business park bij het vliegveld met de nieuwe decoratieve opties en er een OV hub bij plaatsen.

Ik hoop dat de volgende DLC iets vergelijkbaars met industrial harbours wordt, dat is toch iets wat ik nooit echt fraai voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Nou, net een reset gedaan van alle mods en assets (m'n systeem kon het niet meer aan...), maar nu ben ik iets kwijt, wat volgens mij niet bij een asset of mod hoort. Het zijn de pedestrian streets, die zoneable zijn, zie screenshot hieronder die ik van internet geplukt heb. Horen deze toch bij een dlc of iets dergelijks?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfzg1CqYGpGFixUNoEPBwphnZOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sEV8rKqdxHtq8GDgcXXCVQLd.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 60 ... 64 Laatste