Je bewoners kunnen en willen meters maken, zeker als je voetpaden aanlegt.
Ik gebruik Advanced Vehicle Options om de capaciteit van van mijn o.v. te verhogen. Die zijn standaard te laag (als in: niet reëel).
Ik gebruik vooral de metro en de trein voor het o.v. Bussen zijn bij mij vaak een drama, het gebeurt regelmatig dat ik 1000+ aan wachtende passagiers bij 1 halte heb. Waar ze vandaan komen kan ik vaak niet achterhalen, maar je krijgt ze ook niet meer weg
Treinen leg ik als een rondweg om een aantal wijken aan. Niet te veel haltes, want ik gebruik de trein om bewoners grotere afstanden af te laten leggen. Ook niet meer treinstellen inzetten dan je nodig hebt om per stop iedereen die op het perron wacht te kunnen vervoeren. Ik gebruik de stations van Holstebro, omdat deze dubbele sporen heeft en je ze dus makkelijk kunt gebruiken als overstappunt tussen twee lijnen (ook omdat de sporen wat verder uit elkaar liggen, waardoor ik tussen de perrons een voetgangersbrug over het spoor kan maken).
Metro"s leg ik per wijk aan. Ook hier niet te veel stops en niet meer stellen dan nodig. Afhankelijk van de lengte van het traject zet ik er 4 tot 6 in. Ik leg mijn routes (ook voor de trein) altijd linksom en rechtsom aan en laat op mijn stations ook nooit andere routes stoppen dan deze twee. Dit voorkomt opstoppingen bij je haltes.
Ik creëer ook veel hubs/overstappunten. Zo leg ik bij ieder treinstation altijd minimaal 1 metrohalte. Om 2 metrolijnen te verbinden leg ik 2 haltes vlak bij elkaar, zo kunnen de inwoners makkelijk overstappen tussen 2 lijnen. Uiteraard kun je dit ook combineren met bus en tram e.d.
Ik gebruik Improved Public Transport 2 (IPT2) om zelf te bepalen welke treinen ik laat rijden en hoeveel voertuigen ik inzet op een route.