Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf ook maar (weer eens) een nieuwe stad begonnen te bouwen. Ben benieuwd hoe lang ik het dit keer volhoud want ik gooi mijn laatste steden nog voordat deze goed en wel op gang komen/levendig zijn, alweer in de prullenbak en begin iets nieuws..Aan de ene kant wil ik alles mooi zelf neerploppen en customizen, maar aan de andere kant mis ik dan het organisch groeien en uitbreiden van je stad, best lastig om daar een balans in te vinden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW9jaUl5HzPBlzZ09F9RfiAqwS4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EWHa14YEOyaScUo162ISKdGP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Misschien kan je kijken of je wat op kan steken van Pres en TwoDollarsTwenty op YouTube, die kunnen stadscentra en skylines echt perfect opbouwen qua hoogte.

Normaal gesproken zie je laagbouw zoals de Nederlandse huizen ook echt in een wijk bij elkaar, en niet als één blok. Soms staat er in zo'n wijk wel een iets hoger gebouw als een appartementencomplex, sporthal, bejaardentehuis of kerk, of iets van dien strekking.

Ik haal mijn inspiratie veel uit videos van bovengenoemde YouTubers en ook van SanctumGamer, al bouwt die wat kleinschaliger dus dat is in deze context denk ik een minder goed voorbeeld. En Google Maps/Earth natuurlijk, daar kan je ook genoeg vandaan halen.
Ga ik eens naar kijken!

Ik ben inmiddels een beetje aan het rommelen met nieuwe assets, huizen en straten.
Vind het begin al best op Amsterdam lijken al zeg ik het zelf.
Het is maar een probeerseltje hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Q2m7Q0y9tSEDKZRIZdzzmsju8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exzqdsrbE19tABJBfzW3Ecbi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:54:
Zelf ook maar (weer eens) een nieuwe stad begonnen te bouwen. Ben benieuwd hoe lang ik het dit keer volhoud want ik gooi mijn laatste steden nog voordat deze goed en wel op gang komen/levendig zijn, alweer in de prullenbak en begin iets nieuws..Aan de ene kant wil ik alles mooi zelf neerploppen en customizen, maar aan de andere kant mis ik dan het organisch groeien en uitbreiden van je stad, best lastig om daar een balans in te vinden :+

[Afbeelding]
Je kan het beide doen in dezelfde map.
Dan maak je 2 snelwegen, eentje naar de ploppable stad en de andere naar de stad met de zones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0108daniel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:21:
[...]

Je kan het beide doen in dezelfde map.
Dan maak je 2 snelwegen, eentje naar de ploppable stad en de andere naar de stad met de zones :)
Ja zou kunnen, maar lukt me niet echt qua tijd/focus denk ik. Progressie in mijn huidige stad stokt ook alweer flink trouwens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Ik was ook weer vol goede moed begonnen aan een nieuwe stad. Had een hele mooie map gevonden en het ging echt lekker, totdat nu ineens de save niet meer wil laden. De helft van het scherm is blauw.

Ik denk dat ik maar weer opnieuw begin, maar dan zonder workshop assets. Wel jammer, want er zaten echt mooie huisjes tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
cracking cloud schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:29:
Ik was ook weer vol goede moed begonnen aan een nieuwe stad. Had een hele mooie map gevonden en het ging echt lekker, totdat nu ineens de save niet meer wil laden. De helft van het scherm is blauw.

Ik denk dat ik maar weer opnieuw begin, maar dan zonder workshop assets. Wel jammer, want er zaten echt mooie huisjes tussen.
er zijn volgens mij tooltjes of mods om "broken" saves toch te kunnen laden/analyseren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:19

Zenyatta

Tsjakka!

cracking cloud schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:29:

mschol schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:31:
[...]

er zijn volgens mij tooltjes of mods om "broken" saves toch te kunnen laden/analyseren
Loading Screen Mod helpt je hierin. Dan kan je zien welke mods/assets niet (goed) meer werken.

En je kan SOS proberen om te kijken of je je savegame nog kan redden.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenyatta op 28-05-2021 10:30 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Op de loading screen zag ik wel een foutmelding maar daarop googlen hielp niet zoveel. Ik zal de SOS proberen. Maar anders maakt het ook niet uit, ben alweer opnieuw begonnen met versie 2. Die ga ik denk dat wat vaker opslaan en onder een andere naam (v2.1, v2.2 etc).

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
cracking cloud schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:56:
Op de loading screen zag ik wel een foutmelding maar daarop googlen hielp niet zoveel. Ik zal de SOS proberen. Maar anders maakt het ook niet uit, ben alweer opnieuw begonnen met versie 2. Die ga ik denk dat wat vaker opslaan en onder een andere naam (v2.1, v2.2 etc).

Bedankt voor de tips!
Loading screen mod kan een rapport aanmaken en daarin is vaak meer info te vinden (soms linkjes naar workshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Het probleem is denk ik niet missende assets, maar er zit denk ik iets verkeerd in de savegame zelf. Het duurde namelijk ook heel erg lang om de game op te slaan (5 minuten), de laatste paar keer.

De uiteindelijke fout in de game log is

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Simulation error: Argument is out of range.
Parameter name: index
  at System.Collections.Generic.List`1[ColossalFramework.IO.IDataContainer].get_Item (Int32 index) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at ColossalFramework.IO.DataSerializer.ReadObject[GenericGuide] (ColossalFramework.IO.LegacyResolverHandler customResolver) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at ColossalFramework.IO.DataSerializer.ReadObject[GenericGuide] () [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at GameAreaManager+Data.Deserialize (ColossalFramework.IO.DataSerializer s) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at ColossalFramework.IO.DataSerializer.Deserialize[Data] (System.IO.Stream stream, Mode mode, ColossalFramework.IO.LegacyResolverHandler customResolver) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at ColossalFramework.IO.DataSerializer.Deserialize[Data] (System.IO.Stream stream, Mode mode) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at LoadingManager+<LoadSimulationData>c__IteratorB.MoveNext () [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at AsyncTask.Execute () [0x00000] in <filename unknown>:0   [Core]

maar dat is zo algemeen dat ik het wel prima vind. Begin wel weer opnieuw met de ervaring van versie 1.0 van Ravenwood.

Het is trouwens deze map: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1707279874

Een eiland met een paar kleinere eilandjes er om heen. Ben van plan om er meerdere kleine (vissers)dorpjes op te bouwen. Met natuurlijk de kades uit de nieuwe content creator pack.

[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 28-05-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@cracking cloud heb je de savegame al in het spel zelf gecheckt of je alle mods en assets [nog] hebt?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Daar is vziw niks in gewijzigd, maar ik heb nadat de savegame niet meer werkte wel wat assets verwijderd die ik waarschijnlijk in de savegame gebruikte. Maar ik probeer nu gewoon zo vanilla mogelijk opnieuw te beginnen met alleen noodzakelijke mods zoals moveit en findit en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Missende assets zijn geen probleem.
Missende of veranderde mods wel.

Daar heb ik zelf ook genoeg problemen mee gehad.
Allemaal uit, één-voor-één weer aan en testen.
Monnikenwerk.

Hoe graag wil je je stad weer kunnen openen? :+

Ik heb er wel een uurtje of 2 over gedaan, toentertijd. Het is zeker mogelijk met de tools die genoemd zijn.

Maar 5 minuten over een save doen klopt niet. Daar kan zomaar iets finaal fout zijn gegaan.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:03
HMC schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:18:
Missende assets zijn geen probleem.
Missende of veranderde mods wel.

Daar heb ik zelf ook genoeg problemen mee gehad.
Allemaal uit, één-voor-één weer aan en testen.
Monnikenwerk.

Hoe graag wil je je stad weer kunnen openen? :+

Ik heb er wel een uurtje of 2 over gedaan, toentertijd. Het is zeker mogelijk met de tools die genoemd zijn.

Maar 5 minuten over een save doen klopt niet. Daar kan zomaar iets finaal fout zijn gegaan.
Je kan (even uit mijn hoofd) in de lijst met savegames met 1 druk op de knop alle mods installeren waarmee de game is opgeslagen. Zo kan je makkelijk je stad aan de praat krijgen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cracking cloud
Poging 2, het oude centrum met de vismarkt en de dorpskerk. Ben er nog niet helemaal uit wat ik met omringende gebied ga doen. Misschien wat hoogbouw afgewisseld met laagbouw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfpZEx9TZgfYfGAqT9v8Q9R9sgU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V6SIJK2e189JYLoXjYb56a2Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:33:
Poging 2, het oude centrum met de vismarkt en de dorpskerk. Ben er nog niet helemaal uit wat ik met omringende gebied ga doen. Misschien wat hoogbouw afgewisseld met laagbouw

[Afbeelding]
Mooi hoor. Hoogbouw zou ik niet te dicht bij dit idyllische stukje doen, dit ziet er echt uit als een mooie opzet voor een klein kust-dorpje zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:18
Kent er iemand dit fenomeen?

De eerste keer een map laden gaat goed. Wanneer ik daarna terug een map wil openen dan hangt hij vast op het laadscherm?
Ik zou graag eens alles helemaal opnieuw installeren maar dat lijkt precies niet mogelijk aangezien dit via Steam loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:59

SpamLame

niks

Lijk mij gewoon een kwestie van open Steam library rechtsklik skyline uninstall?
En dan nogmaals maar dan install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
SpamLame schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:56:
Lijk mij gewoon een kwestie van open Steam library rechtsklik skyline uninstall?
En dan nogmaals maar dan install.
Dat heb ik geprobeerd maar verwijderd hij hier dan ook werkelijk alle bestanden/instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:59

SpamLame

niks

Afaik ja, echter heb jij spullen boel van skylines in de steamcloud staan en is /blijkt dat bij jou het probleem te zijn dat moet je eerst die synchronisatie uitzetten en forceren dat steam skylines synced met een goede lokalekopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Asterion schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:53:
Kent er iemand dit fenomeen?

De eerste keer een map laden gaat goed. Wanneer ik daarna terug een map wil openen dan hangt hij vast op het laadscherm?
Ik zou graag eens alles helemaal opnieuw installeren maar dat lijkt precies niet mogelijk aangezien dit via Steam loopt?
als je save de 2de keer niet laad is het misschien wijs om met loading screen mod eens te kijken of daar wat uitkomt rollen wat het probleem kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
mschol schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:19:
[...]

als je save de 2de keer niet laad is het misschien wijs om met loading screen mod eens te kijken of daar wat uitkomt rollen wat het probleem kan zijn..
Het is niet bepaald de save maar eerder algemeen.
Ik zocht een map uit waar ik wou beginnen.

De eerste map laadde goed, ik ging terug naar het beginscherm om een andere te openen en tijdens het laden loopt het vast.
Daarom had ik graag even alles verwijderd, maar dan ook echt alles maar ik kan niet direct zien of dat ook echt gebeurd?

Uitschrijven op alle mods, skylines verwijderen uit steam en dan zou alles moeten weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Maps (zeker met veel assets) laden vanuit main menu, na een save te hebben gesloten, wil bij mij ook vaker niet dan wel hoor.
Als ik een andere map/save wil openen sluit ik 'm tegenwoordig standaard af naar Desktop, dan pak ik de juiste map na een herstart van Cities wel weer.
Scheelt mij veel frustraties nadat de map bij laden hangt, en dan alsnog afgesloten moet worden.

Heeft denk ik te maken met alle mods/assets die tegelijk draaien.
Zonder assets en enkel een paar mods actief lukt het mij wel een nieuwe save te laden vanuit main menu.

Als het een specifieke mod of asset is waarbij de map weigert te laden kan je dit inderdaad in de Loading Screen Mod heel mooi terug zien.
Zie ook dit filmpje van Yumbl: YouTube: Improving Your Frame-rate in Cities: Skylines
Hij legt hier ook uit waar je de dump file kan vinden, zodat je (met linkjes naar de workshop) terug kan zien welke mod/asset problemen geeft.

EDIT: Alles verwijderen zou vanuit steam gewoon moeten kunnen, for good measure kan je achteraf ook nog je Program Files, Appdata en Steam Library folder nog handmatig nalopen en de Cities-bestanden handmatig deleten.

[ Voor 10% gewijzigd door genesis1650 op 30-05-2021 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heel mooi @cracking cloud :D
Als je zover ingezoomd ook blijft spelen hoef je je over het "grotere plaatje" niet zoveel zorgen te maken, en kan je juist heel langzaam uitbreiden. Soort van zoals het in het echt gaat.
Ga zo door, zou ik zeggen.

Ook wel eens geprobeerd, maar op een gegeven moment word je (ik?) toch megalomaan, zoom je uit en leg je een mega-wijk aan. :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cracking cloud
Bedankt.

Ik probeer het inderdaad een beetje kleinschalig te houden, ook ivm de deathwaves. Ik had in het begin aanstaan dat je de map moest unlocken per milestone, maar daardoor word je gedwongen om alles op elkaar te proppen. Dus ik alles maar unlocked via de 81 tiles mod. Geeft wat meer rust.

Dit is het hele eiland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWIsmXqUDruKlZYsEM7wKS6T_Tk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IegH1PkN7J8Hag3vKMO6Qdpq.png?f=fotoalbum_large

De stad bovenin wordt de 'hoofdstad' van het eiland. De bebouwing onderin zijn eigenlijk drie kleinere plaatsen. Helemaal rechts wil ik nog 2 kleine dorpjes maken, maar ik heb nog geen inspiratie voor de stijl.

De hoofdstad is dichter bebouwd in het centrum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kw83F-CFL06S_8d_mAyytOOzqFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ju5Lw2z2FS16tKWu6WWnR7Xp.png?f=fotoalbum_large

Werkt ook wel mooi met de realistic population mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Asterion schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Het is niet bepaald de save maar eerder algemeen.
Ik zocht een map uit waar ik wou beginnen.

De eerste map laadde goed, ik ging terug naar het beginscherm om een andere te openen en tijdens het laden loopt het vast.
Daarom had ik graag even alles verwijderd, maar dan ook echt alles maar ik kan niet direct zien of dat ook echt gebeurd?

Uitschrijven op alle mods, skylines verwijderen uit steam en dan zou alles moeten weg zijn?
aha. ja, op die manier wat laden is met CS not-done:
First off, always quit the game to the desktop between loading screens.

This game does not handle second-loads very well, because the engine tries to load all mods and assets on top > of themselves. Doing so will cause anything from warped terrain to disappearing maps to all structures disappearing or even endless errors.

Don't load a save from inside a loaded map. Don't quit to the menu and load a save, map or editor. Don't load a > save from inside the editor. Don't quit to the menu from the editor and try to load anything else.

If you loaded the new game or save from the desktop, check your mods, one is probably broken or outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:45:
Bedankt.

Ik probeer het inderdaad een beetje kleinschalig te houden, ook ivm de deathwaves. Ik had in het begin aanstaan dat je de map moest unlocken per milestone, maar daardoor word je gedwongen om alles op elkaar te proppen. Dus ik alles maar unlocked via de 81 tiles mod. Geeft wat meer rust.

Dit is het hele eiland:

[Afbeelding]

De stad bovenin wordt de 'hoofdstad' van het eiland. De bebouwing onderin zijn eigenlijk drie kleinere plaatsen. Helemaal rechts wil ik nog 2 kleine dorpjes maken, maar ik heb nog geen inspiratie voor de stijl.

De hoofdstad is dichter bebouwd in het centrum:

[Afbeelding]

Werkt ook wel mooi met de realistic population mod.
Vette map! Heeft wel iets weg van Oceania van twodollarstwenty maar dan iets toegeeflijker qua vlakke gebieden zo lijkt het. Welke map is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Dat is Ravenwood Isle, inderdaad vette map.

Het enige waar ik achter kwam is dat als er bosbranden zijn ineens de helft van de map kan af fikken, en dat vind de save niet leuk (duurt lang en was daardoor al 1x corrupt geraakt). Ik heb nu fire spreading uitgezet en het gaat nu al een tijd goed.

[ Voor 51% gewijzigd door cracking cloud op 31-05-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
mschol schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:21:
[...]

aha. ja, op die manier wat laden is met CS not-done:

[...]
Ah ok, dat is dus de oorzaak..
Toen ik zonder mods speelde kwam dit probleem niet naar voor, nu dus wel.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:05:
Dat is Ravenwood Isle, inderdaad vette map.

Het enige waar ik achter kwam is dat als er bosbranden zijn ineens de helft van de map kan af fikken, en dat vind de save niet leuk (duurt lang en was daardoor al 1x corrupt geraakt). Ik heb nu fire spreading uitgezet en het gaat nu al een tijd goed.
Ik ga hem wel een keer uitproberen als ik mijn huidige stad weer zat ben.

Dat van die bosbranden is sowieso ruk. Ik heb ooit een stad met een mooie custom made hout industrie gemaakt. Dan moet je naast de boomplantages dus ook veel bos er omheen planten, om het geheel een beetje realistisch te laten lijken. En dat fikte dan elke 2 uur of zo weer helemaal af, ongeacht hoeveel brandpreventie ik had. Heb daar nu wel een mod voor, dan maar onrealistisch weinig bosbranden ipv onrealistisch veel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ondertussen lekker aan het rommelen met het waterfront. Een paar piers, een ferry-haven en ik denk dat ik op de lange pier nog ga proberen een reuzenrad oid te ploppen met Move It en dan een invisible path er heen of zo. En dan wellicht kijken ik nog ergens een achtbaan tussen kan drukken.

Ik heb de bekende wharfs uit de Columbia City serie van Pres ook neergeplopt, links naast waar de grote pier zit. Dat waren eerder grote warenhuizen die in het water stonden en als haven dienden, maar die haven is in deze stad drooggelegd en de oude loodsen zijn nu in gebruik genomen voor horeca en woningen, de aankleding er omheen moet nog helemaal gedaan worden maar ik vind het idee van een drooggelegde en opgehoogde haven en hergebruik van de grote warenhuizen/loodsen wel iets moois hebben. Maar eens kijken of dat wat wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR4sM1ThRaTDXZHbr2ThkS37Jvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WfqsJ1j3IePgLvhdWQvF1sRz.png?f=fotoalbum_large

Screenshot is niet van heel hoge kwaliteit omdat ik, als ik bouw, meestal speel met een aantal grafische mods uitgeschakeld, zodat het spel wat soepeler speelt. Als ik alleen een beetje wil rondkijken dan zet ik die mods weer aan :+

[ Voor 12% gewijzigd door YES op 31-05-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik ben van de week ook maar weer eens aan de slag gegaan met Cities Skylines. Ik had door de tijd heen (zonder ook echt te spelen) veel mods geinstalleerd, maar had niet echt rekening gehouden met dependables. Gelukkig kon ik hier na een dag of twee troubleshooten met de Loading Screen Mod chocolade van maken!
Ik ben gestart met de Two Brothers Islands map en met een beetje pielen aan de Ultimate Eye Candy mod ziet er prachtig uit in 4K :)

Ik zit alleen nog wel enorm te klooien met de UI. Is hier nu iets op te vinden? UI zonder scaling is echt enorm, maar als ik met SmallUI de UI scale op 0.65 zet dan gaat er met de menu's van alles mis waardoor ik de helft van de dingen niet kan selecteren.
Ik heb SmallUI opgegeven en ga nu UI Resolution 1.1.1 proberen. Meeschalen met de display resolution klinkt in ieder geval logischer dan een schuifje met een %.

Nou alles werkt in middels, op ca. 40 fps :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFu5dU2Xxg7DQjt-QfBppQBRth0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7wfEhrHLJrC156wi2hJlSQm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door zzzzz op 08-06-2021 08:57 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Meh, denk dat ik weer overnieuw mag beginnen. Vanmorgen starte ik zonder enig probleem mijn savegame op (80k inwoners). Kom ik net thuis en nu wil de savegame niet meer laden. Het enige dat ik via de loading screen mod is dat er belachelijk veel geheugen gebruikt wordt ineens. Het enige dat ik in die stad heb aangepast is één extra metro station *uit de nieuwe dlc* toegevoegd.. :(

update 22:45: Het heeft wat tijd gekost maar heb het uiteindelijk opgelost door alle DLC uit te schakelen, game opstarten en savegame opstarten. Daarna de game weer sluiten ( niet opslaan) en alle dlc weer aan. En toen was het opgelost. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Webgnome op 06-06-2021 22:47 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zzzzz
Nog maar een update. Ik heb er echt weer lol mee, zeker met wat extra mods is het spel echt wat uitgebreid om er veel creatiefs mee te kunnen doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zF-VoXeSvuThsJYGoFCy4FNwarI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyISwZ8CmvFMNnIueGxSmRqP.jpg?f=fotoalbum_large

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de map Rosolini Pass uit de workshop gepakt en hem flink aangepast naar uiteindelijk deze map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MrhNikee3G9F3KOvFw9XExgzSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KjPkh7rAWRjEF9WJxxV9yLim.png?f=fotoalbum_large

Het plan is nu meerdere steden/plaatsen op deze map te gaan bouwen. Een havenstad die echt een soort zee-haven heeft met een boel distributiecentra en warehouses en industrie. Een paar kleine dorpjes in de heuvels/bergen en nog een aantal (grotere en kleinere) kuststeden/plaatsen. Een beetje naar idee van Marble Mountain van two dollars twenty, allerlei plaatsen over de map verspreid. Ben benieuwd of ik dit echt kan aangezien ik nog bijna nooit geslaagd ben in het afmaken van überhaupt één stad op een map :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
YES schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:39:
Ben benieuwd of ik dit echt kan aangezien ik nog bijna nooit geslaagd ben in het afmaken van überhaupt één stad op een map :+
Gewoon rustig stukje voor stukje iets afmaken. De map waarin ik nu zelf bezig ben geeft ook de mogelijkheid om wat kleinere stadjes/dorpen op te zetten dankzij de topografie en natuurlijke barrières en dat helpt wel degelijk. :)
Een beetje projectmatig werken, zoals veel mensen op YouTube inderdaad doen kan geen kwaad. Zeker als het aankomt op ontsluiting met OV of snelweg.

[ Voor 13% gewijzigd door zzzzz op 15-06-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzzzz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Gewoon rustig stukje voor stukje iets afmaken. De map waarin ik nu zelf bezig ben geeft ook de mogelijkheid om wat kleinere stadjes/dorpen op te zetten dankzij de topografie en natuurlijke barrières en dat helpt wel degelijk. :)
Een beetje projectmatig werken, zoals veel mensen op YouTube inderdaad doen kan geen kwaad. Zeker als het aankomt op ontsluiting met OV of snelweg.
Ja ik weet het, ik ken het, maar ik kan het niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Zelf ook weer eens aan de slag gegaan met CS. Op youtube kijk ik "city planner plays" en in de avond pas ik zijn tips toe in mn eigen gemodde game.

Soms ook beetje pielen op de PS5 met een vanilla map. Wel heel chill om vanaf de bank te doen, maar het blijft een muis-game die je met een controller bestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 14:43
Ik vond zelf de PS4 controller prima werken voor CS. De camera besturing is ver superieur, maar vooral als je lastige wegen wilt maken of dingen precies goed gesnapped moet krijgen is de muis gewoon handiger.

Maar toch naar de PC gewisseld voor traffic manager en daarna nog wat mods... want dat maakt toch wel een groot verschil in gameplay.

Ik vind het zelf leuk steden zo te bouwen dat het verkeer net nog functioneert, dus niet zoals sommige youtubers met enorme infrastructuur waar dan 15-20 autos per minuut over rijden en ook prima met een super simpel iets had gekunt... en dan is traffic manager voor de weg-pijlen en de lane connector toch wel echt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-08 11:49
Ben al een tijdje bezig en ik moet zeggen dat dit echt een game voor mij is. Ondertussen iets van 130k inwoners.
Verkeer is alleen wel één grote chaos. Los je 1 bottleneck op en je krijgt er 2 voor terug. :)
Buslijnen, treinen en metro's lijken niet echt te helpen.

Ben er ook al wel achter dat een brede 6 baans weg niet heel veel nut heeft omdat iedereen aansluit in dezelfde rij.
Is er een mogelijkheid om dit te sturen? Ik heb 6 rijbanen liggen en er wordt er maar eentje gebruikt.

An unexpected error has occurred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:51

Salandur

Software Engineer

Dat komt omdat al het verkeer heeeeeeel erg vroeg de baan kiest voor hun afslag. Je kan dit oplossen door na een kruising een 5 baans weg aan te leggen voor 1 lengte. Dan wordt the meest rechterbaan een afslag.

Of je gebruikt de Traffic Manager mod, dan kan je per kruising instelling of een baan voor recthdoor, linkasf, rechtsaf of een combinatie is.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dakari schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:36:
Ben al een tijdje bezig en ik moet zeggen dat dit echt een game voor mij is. Ondertussen iets van 130k inwoners.
Verkeer is alleen wel één grote chaos. Los je 1 bottleneck op en je krijgt er 2 voor terug. :)
Buslijnen, treinen en metro's lijken niet echt te helpen.

Ben er ook al wel achter dat een brede 6 baans weg niet heel veel nut heeft omdat iedereen aansluit in dezelfde rij.
Is er een mogelijkheid om dit te sturen? Ik heb 6 rijbanen liggen en er wordt er maar eentje gebruikt.
Traffic manager is je grote vriend als het aankomt om het verkeer beter te regelen. Voor tips kan je Fix your city series van Biffa kijken op YT.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
Ik geloof dat ik die Traffic Manager mod eens nader ga bekijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
En bekijk zeker ook de fix your cities van Biffa. Die mod kan heel veel goed doen maar je kunt er een nog grotere zooi van maken in een handomdraai ;)

Mijn tip voor als je denkt / van mening bent dat je openbaar vervoer niet klopt. Bekijk goed waar men heen wil en waar men vandaan komt. Bedenk ook goed dat commercial goederen nodig heeft en dat voor de nodige traffic zorgt. Metro / bus werkt voor mij persoonlijk juist heel erg goed maar je moet er voor zorgen dat het voor de cims sneller/goedkoper is om met de metro / bus te gaan.

Een ander trucje is om te zorgen dat je je stad opdeelt in bepaalde grote delen via een hoofdwegen netwerk zodat elk stukje van je stad via dat netwerk te bereiken is. Een veel gemaakte fout ( mijns insziens) is dat men een hoofdweg heeft en dan het gek vind dat alles door je stad moet.

Maar goed ik zou zeggen bekijk die filmpjes van biffa die zijn echt een goede bron van inspiratie

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat @Webgnome zegt en wat men soms niet weet is de afstand die sims bereid zijn om te lopen. Dat kan soms wel tot 100+ units zijn dus voetpaden tussen de wijken in kan soms ook enorm helpen al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzzzz
Webgnome schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:57:
Mijn tip voor als je denkt / van mening bent dat je openbaar vervoer niet klopt. Bekijk goed waar men heen wil en waar men vandaan komt. Bedenk ook goed dat commercial goederen nodig heeft en dat voor de nodige traffic zorgt. Metro / bus werkt voor mij persoonlijk juist heel erg goed maar je moet er voor zorgen dat het voor de cims sneller/goedkoper is om met de metro / bus te gaan.
Ik heb zelf dat ik nu met trams veel op los eigenlijk. Clus heeft wat mooie mods staan voor tramways en die werken bijzonder goed. Met lange custom trams https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1116745548 haal je daarnaast ook mooie vervoersaantallen zodat je auto's niet de hele boel blokkeren.

Weer een kleine update, we zitten inmiddels op 50k inwoners.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNBoIGtp5t-D6nL2GkVRz5psbkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NraWTETYGLgF9sy8vI6nRSDP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door zzzzz op 17-06-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
Webgnome schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:57:
En bekijk zeker ook de fix your cities van Biffa. Die mod kan heel veel goed doen maar je kunt er een nog grotere zooi van maken in een handomdraai ;)

Een ander trucje is om te zorgen dat je je stad opdeelt in bepaalde grote delen via een hoofdwegen netwerk zodat elk stukje van je stad via dat netwerk te bereiken is. Een veel gemaakte fout ( mijns insziens) is dat men een hoofdweg heeft en dan het gek vind dat alles door je stad moet.

Maar goed ik zou zeggen bekijk die filmpjes van biffa die zijn echt een goede bron van inspiratie
Ja, die fout maakte ik in het begin ook. Alles dwars door de stad maar sinds ik een soort van rondweg heb aangelegd gaat het een stuk beter.
Wat metro en bus betreft, wordt daar wel veel gebruik van gemaakt alleen op de een of andere manier is het niet rendabel. Ik wil er natuurlijk ook wat aan verdienen. :P
Dus dat is ook zeker een puntje van aandacht.

Maar goed, ik ben nog niet zo heel lang bezig. Dit is mijn eerste stad en ik ben al verrast dat er zoveel inwoners zijn. ;)

Gisteren TM:PE mod geinstalleerd. Wat zit daar veel in zeg... Ben daar nu mee aan het spelen en uit aan het vinden. Wat me wel opviel is dat ze nog niet echt doen wat ik wil als je aangeeft welke rijbaan waarnaar toe moet maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Zo heb ik bijvoorbeeld op het einde van een afrit twee banen linksaf, twee rechtdoor en twee rechtsaf het industriegebied in maar op de een of andere manier zijn ze nog steeds aan het stunten en vlak voor de kruising een baan of twee aan het opschuiven.

Ik zag ook dat als je een lange meerbaans weg hebt, dat je ook op tussenstukken de rijbanen kan selecteren. Heeft dat nog nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:29
In hoeverre hebben jullie ervaring met het veranderen van snelheden op de wegen zodat cims toch andere wegen pakken?
Veranderen jullie de snelheden wel eens?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@dakari met TM:PE kan je voor nodes (die rondjes op de wegen) aangeven of ze wel of niet van baan mogen wisselen. Met de lane-connectors kan dat, het heeft soms zin om 1 of 2 nodes voor zo'n punt aan te geven dat ze alleen in hun eigen baan mogen blijven. Kijk wel goed uit dat je daarmee auto's niet dwingt een bepaalde weg te volgen doordat ze dan nergens van baan kunnen wisselen.

@dogtagz ja zeker en het helpt ook. Als je wil dat doorgaand verkeer een andere weg wil kiezen die net zo lang is, heeft het zin om of de snelheid daar te verhogen of op de andere weg de snelheid te verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
dakari schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:34:

Ik zag ook dat als je een lange meerbaans weg hebt, dat je ook op tussenstukken de rijbanen kan selecteren. Heeft dat nog nut?
Het wisselen van baan gaat per node, niet bij kruising. Dat is nog wel eens heel irritant om dan goed te krijgen, maar uiteindelijk is het resultaat altijd positief m.b.t. de verkeersafwikkeling.
Met de Move-it mod kun je vervolgens aan de nodes gaan schuiven zodat de punten waarop de auto's van baan wisselen wat beter uitkomen.
TM PE werkt overigens ook voor rail-verkeer, bijvoorbeeld voor het verbieden van cargo treinen op bepaalde stukken spoor.

[ Voor 59% gewijzigd door zzzzz op 18-06-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 21:52
[...]

Gisteren TM:PE mod geinstalleerd. Wat zit daar veel in zeg... Ben daar nu mee aan het spelen en uit aan het vinden. Wat me wel opviel is dat ze nog niet echt doen wat ik wil als je aangeeft welke rijbaan waarnaar toe moet maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Zo heb ik bijvoorbeeld op het einde van een afrit twee banen linksaf, twee rechtdoor en twee rechtsaf het industriegebied in maar op de een of andere manier zijn ze nog steeds aan het stunten en vlak voor de kruising een baan of twee aan het opschuiven.

Als je dingen hebt aangepast met TM:PE hebt aangepast en het lijkt niet te werken, geef het wat tijd. Auto's zullen pas de aangegeven route (van rijbanen) volgen als dat in hun route zit ingebouwd, auto's die al op die weg rijden volgen bijna altijd hun oude ingestelde route (met de rare baanwisselingen). Meestal gaat het wel goed met auto's die hun route hebben bepaald nadat jij het wegdeel hebt aangepast, deze nieuwe auto's zijn dan bekend met je aanpassing.

Het selecteren van wegdelen op de tussenstukken is zéér nuttig. Als je bijvoorbeeld wilt voorkomen dat verkeer van een bepaalde afslag op de meest linkerbaan gaat rijden, moet je dit voor het hele traject doen waar je dit wilt voorkomen. Het moment dat je een wegdeel niet hebt ingesteld (en het verkeer weer de mogelijkheid krijgt om zelf te bepalen welke baan ze kiezen) zal al het verkeer weer naar de linkerbaan willen. Tip: gebruik control S (uit m'n hoofd) om snel te wisselen tussen de verschillende nodes.

Bovenstaande zaken hebben heel veel verkeersproblemen voor mij opgelost, zeker op drukke snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
zzzzz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Het wisselen van baan gaat per node, niet bij kruising. Dat is nog wel eens heel irritant om dan goed te krijgen, maar uiteindelijk is het resultaat altijd positief m.b.t. de verkeersafwikkeling.
Met de Move-it mod kun je vervolgens aan de nodes gaan schuiven zodat de punten waarop de auto's van baan wisselen wat beter uitkomen.
TM PE werkt overigens ook voor rail-verkeer, bijvoorbeeld voor het verbieden van cargo treinen op bepaalde stukken spoor.
Oh da's een goeie. Ik werd namelijk helemaal lijp van die cargo treinen dat ik van ellende een aparte spoorlijn voor cargo heb aangelegd die helemaal buitenom loopt. Ja, ik heb twee industrieterreinen... eentje ten noorden van de rivier en eentje ten zuiden ervan. Ook vast niet handig. :P
Ik had nog al last van extreme files op het spoor met als gevolg dat overwegen dicht bleven en het in de stad ook opstroopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
Joostglas schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Als je dingen hebt aangepast met TM:PE hebt aangepast en het lijkt niet te werken, geef het wat tijd. Auto's zullen pas de aangegeven route (van rijbanen) volgen als dat in hun route zit ingebouwd, auto's die al op die weg rijden volgen bijna altijd hun oude ingestelde route (met de rare baanwisselingen). Meestal gaat het wel goed met auto's die hun route hebben bepaald nadat jij het wegdeel hebt aangepast, deze nieuwe auto's zijn dan bekend met je aanpassing.

Het selecteren van wegdelen op de tussenstukken is zéér nuttig. Als je bijvoorbeeld wilt voorkomen dat verkeer van een bepaalde afslag op de meest linkerbaan gaat rijden, moet je dit voor het hele traject doen waar je dit wilt voorkomen. Het moment dat je een wegdeel niet hebt ingesteld (en het verkeer weer de mogelijkheid krijgt om zelf te bepalen welke baan ze kiezen) zal al het verkeer weer naar de linkerbaan willen. Tip: gebruik control S (uit m'n hoofd) om snel te wisselen tussen de verschillende nodes.

Bovenstaande zaken hebben heel veel verkeersproblemen voor mij opgelost, zeker op drukke snelwegen.
Ah, dat verklaart waarom sommige dus wel doen wat ik wil en anderen blijven aanmodderen. Ik zal het vanavond eens aankijken of het verbeterd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Joostglas CTRL+S is de snelkoppeling om met de lane-connectors te zeggen dat men hun eigen baan moet volgen. Of voor de kenners 'Hugo there' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
PB-powell schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:55:
@Joostglas CTRL+S is de snelkoppeling om met de lane-connectors te zeggen dat men hun eigen baan moet volgen. Of voor de kenners 'Hugo there' :+
Hahaha de Biffa way of "You go there". Love it!

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dogtagz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Hahaha de Biffa way of "You go there". Love it!
Inderdaad :D blijft ook een mooie running-gag door z'n series heen

Btw, is men hier het tweede seizoen van 5B1C aan het volgen? Ze hebben wat nieuwe (voor mij onbekende) bouwers toegevoegd maar geeft wederom een leuke serie tot nu toe, inclusief OverchargedEgg die voor het eerst anarchy gebruikt en zich afvraagt waarom niemand hem eerder vertelde wat je er mee kan :+

[ Voor 39% gewijzigd door PB-powell op 18-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
PB-powell schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Inderdaad :D blijft ook een mooie running-gag door z'n series heen
En als hij een weg volgt en constant "Backed up" zegt maar het klinkt als "BACKATUB BACKATUB"

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

Ja, die fout maakte ik in het begin ook. Alles dwars door de stad maar sinds ik een soort van rondweg heb aangelegd gaat het een stuk beter.
Wat metro en bus betreft, wordt daar wel veel gebruik van gemaakt alleen op de een of andere manier is het niet rendabel. Ik wil er natuurlijk ook wat aan verdienen. :P
Dus dat is ook zeker een puntje van aandacht.

Maar goed, ik ben nog niet zo heel lang bezig. Dit is mijn eerste stad en ik ben al verrast dat er zoveel inwoners zijn. ;)

rendabel en openbaar vervoer.. >:) Is mij in ieder geval nog nooit gelukt in Cities.
dogtagz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:13:
In hoeverre hebben jullie ervaring met het veranderen van snelheden op de wegen zodat cims toch andere wegen pakken?
Veranderen jullie de snelheden wel eens?
zeker ervaring mee. Het werkt laat ik het zo zeggen. Je kunt je cims forceren om bepaalde routes te pakken door de snelheden aan te passen (hoger) op de route die ze wel moeten nemen. Ik gebruik het niet heel vaak maar zo nu en dan nog wel eens om te forceren dat men de trein / metro / tram pakt 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 18-06-2021 18:05 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben een hele nieuwe stad begonnen met een voor mij nogal afwijkende aanpak.
Heel veel efficiënte op- en afritten niet te grote gebieden per snelweg toegang en geen goederen treinen.
Tot nu toe gaat het best goed. Zit nu op iets meer dan 70k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enH37cP5iNxn7VIm-Aie7DOoU14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0z0Y4wYxLYhm855de6VxoIIB.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydr5b7Zz7_ohFJE0NyPsjSKy5Vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJ6sV9tm1BMquOZLuNJGuuof.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtLCt28pybj9CYDIWHFbzMdnSVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6rdZ1izC4t8ylWU8BvQyDBh.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@JoepW ziet er goed uit. Vooral die groene zones is grappig gedaan. Misschien dat ik het ook nog wel in mijn stad ga implementeren. Een mooi stukje woningbouw midden in een dicht bos. Beetje zoals op sommige plekken op de veluwe :)

Aan allen: Ben nu wel benieuwd eigenlijk. Zijn er mensen die de public transport ooit rendabel hebben kunnen krijgen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Webgnome schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 07:40:
Aan allen: Ben nu wel benieuwd eigenlijk. Zijn er mensen die de public transport ooit rendabel hebben kunnen krijgen?
Ik heb gisteravond eens gekeken. Ik maak dikke winst op metro en tram, maar het verlies wat ik maak op de treinen zorgt er voor dat ik alsnog diep rood sta overall voor OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
hoe heb je die metro's rendabel gemaakt? Ik heb er een handje van om een heel dicht netwerk van metro's te maken zodat men niet ver hoeft te lopen maar misschien isd at juis thet probleem ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Webgnome schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:51:
hoe heb je die metro's rendabel gemaakt? Ik heb er een handje van om een heel dicht netwerk van metro's te maken zodat men niet ver hoeft te lopen maar misschien isd at juis thet probleem ;)
Ik heb deze metros rijden: https://steamcommunity.co...8&searchtext=Sydney+metro
Hoge capaciteit waardoor er minder treinstellen hoeven te rijden en dat scheelt in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:51:
Je bewoners kunnen en willen meters maken, zeker als je voetpaden aanlegt.

Ik gebruik Advanced Vehicle Options om de capaciteit van van mijn o.v. te verhogen. Die zijn standaard te laag (als in: niet reëel).

Ik gebruik vooral de metro en de trein voor het o.v. Bussen zijn bij mij vaak een drama, het gebeurt regelmatig dat ik 1000+ aan wachtende passagiers bij 1 halte heb. Waar ze vandaan komen kan ik vaak niet achterhalen, maar je krijgt ze ook niet meer weg :?

Treinen leg ik als een rondweg om een aantal wijken aan. Niet te veel haltes, want ik gebruik de trein om bewoners grotere afstanden af te laten leggen. Ook niet meer treinstellen inzetten dan je nodig hebt om per stop iedereen die op het perron wacht te kunnen vervoeren. Ik gebruik de stations van Holstebro, omdat deze dubbele sporen heeft en je ze dus makkelijk kunt gebruiken als overstappunt tussen twee lijnen (ook omdat de sporen wat verder uit elkaar liggen, waardoor ik tussen de perrons een voetgangersbrug over het spoor kan maken).
Metro"s leg ik per wijk aan. Ook hier niet te veel stops en niet meer stellen dan nodig. Afhankelijk van de lengte van het traject zet ik er 4 tot 6 in. Ik leg mijn routes (ook voor de trein) altijd linksom en rechtsom aan en laat op mijn stations ook nooit andere routes stoppen dan deze twee. Dit voorkomt opstoppingen bij je haltes.

Ik creëer ook veel hubs/overstappunten. Zo leg ik bij ieder treinstation altijd minimaal 1 metrohalte. Om 2 metrolijnen te verbinden leg ik 2 haltes vlak bij elkaar, zo kunnen de inwoners makkelijk overstappen tussen 2 lijnen. Uiteraard kun je dit ook combineren met bus en tram e.d.

Ik gebruik Improved Public Transport 2 (IPT2) om zelf te bepalen welke treinen ik laat rijden en hoeveel voertuigen ik inzet op een route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Suggs schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:30:
Ik gebruik vooral de metro en de trein voor het o.v. Bussen zijn bij mij vaak een drama, het gebeurt regelmatig dat ik 1000+ aan wachtende passagiers bij 1 halte heb. Waar ze vandaan komen kan ik vaak niet achterhalen, maar je krijgt ze ook niet meer weg :?
Bussen gaan bij mij inderdaad ook vrijwel nooit echt goed. Vaak is er dan te veel vraag en moet je zo veel bussen inzetten dat het verkeer alsnog vast loopt. Per saldo schiet je dus er meestal niks mee op.
Op die manier merk je toch dat Cities Skylines qua simulatie gewoon wat beperkingen heeft. Op zich geeft dat niet, maar het beinvloed af en toe wel de keuzes die je als speler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Persoonlijk denk ik dat de capaciteit van bussen best realitisch is. 30 man in een bus echt wel veel. Wat ik vaak doe is op het mometn dat een bus het niet meer aan kan maak ik er vaak een tram van. Dat werkt ook .

Voetpaden probeer ik juist wel te maken maar dan heb je toch nog steeds plekken waar ze over moeten steken en dat is weer funnest voor je traffic. Zal weer eens over nadenken. Heb weer een stad van bijna 100k inwoners en de traffic begint rond de 85 de hangen ( was 89)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzzzz schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Bussen gaan bij mij inderdaad ook vrijwel nooit echt goed. Vaak is er dan te veel vraag en moet je zo veel bussen inzetten dat het verkeer alsnog vast loopt.
Mijn ervaring is dat bussen het beste werken in buitenwijken om cims te vervoeren naar metro die hen dan weer naar het centrum/dichtbevolkte gebied vervoert. Bussen wil je niet in het centrum, dat voegt alleen maar toe aan de verkeersdrukte. In buitenwijken kun je niet om het blok een metrostation hebben, dat kan niet uit en de ritten worden dan alsnog te lang waardoor je weer meer metro's op het spoor moet hebben. Voor de tram geldt hetzelfde, zorgt er ook vooral voor dat ander verkeer vertraagt. Teven je buslijnen niet te lang maken als het zeg maar een doel heeft [cims verzamelen en naar de metro brengen] en zowel met al tegen de klok in.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Webgnome schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:30:
Persoonlijk denk ik dat de capaciteit van bussen best realitisch is. 30 man in een bus echt wel veel. Wat ik vaak doe is op het mometn dat een bus het niet meer aan kan maak ik er vaak een tram van. Dat werkt ook .

Voetpaden probeer ik juist wel te maken maar dan heb je toch nog steeds plekken waar ze over moeten steken en dat is weer funnest voor je traffic. Zal weer eens over nadenken. Heb weer een stad van bijna 100k inwoners en de traffic begint rond de 85 de hangen ( was 89)
Ik heb voor de doorsnee bussen de capaciteit verhoogd naar 85-90. Dat is ook bij een normale bus de capaciteit. Gelede bussen geef ik een capaciteit van 125-150 :).

Het probleem met overstekend volk is het verwijderen van zebrapaden op drukke plekken. Een voetpad van de ene naar de andere kant van de weg kan het mooi oplossen, die gaat dan mooi over de weg (of er onder door) :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Ik zie OV als winstgevend niet als doel. Ik zie het als een kostenpost die me een lading auto verkeer scheelt.

Ik bouw graag relatief grote commerciele zones die een snelweg connectie hebben en waar omheen residential zones liggen (2-3x het oppervlak of meer) die dan niet via autowegen direct verbonden zijn. Daar gebruik ik voetpaden en parken voor (sommige van de parken hebben de optie om er een voetpad vanuit door te trekken. Ook een mooie optie vind ik een tramlijn met dan een stukje lijn zonder autoweg eronder. Zo is voor mensen in de omgeving de snelste route niet per auto, en voor van verder af is de metro naar het midden van het commerciele gebied vaak ook de snelste optie.

Dan heb ik een commerciele zone waar de meeste klanten te voet/OV komen en de goederen vanaf de snelweg. Met hier en daar een-richting verkeer kan je best een grote flow aan op die manier. En als het past is een cargo train station ideaal (aan de andere kant dan de snelweg) omdat je dan daar een extra stroom start. En de commerciele zone heeft dan een groene strook naar de residentials, of ik zet dat vol met offices.

Industrie via de snelweg kan niet te groot worden, heb ik meer nodig dan moet het of een nieuw terrein worden met een eigen oprit, of het wordt cargo trein tijd. Ik ben nu met de Industry DLC bezig, vooral voor de looks eerlijk gezegd, en het is lastig om half fabrikaten over grotere afstanden bij de eind-fabrieken te krijgen zonder steeds werk onderbrekingen te hebben omdat ze geen materiaal hebben. Een warehouse ernaast helpt niet, zelfs als die mooi gevuld is en trucks heeft dan nog besteld de fabriek ze ver weg...

Ik doe vaak wel een buslijn van een OV transit point naar een Industrie terreintje. (Niet DLC) Naast dat zelfs met maar 10 mensen in een bus het wel auto ritten scheelt (een aantal zouden lopen dus het is niet 10) geeft het ook een service waarde en levelt de industry sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:21
Pingewin schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:48:
...
Industrie via de snelweg kan niet te groot worden, heb ik meer nodig dan moet het of een nieuw terrein worden met een eigen oprit, of het wordt cargo trein tijd. Ik ben nu met de Industry DLC bezig, vooral voor de looks eerlijk gezegd, en het is lastig om half fabrikaten over grotere afstanden bij de eind-fabrieken te krijgen zonder steeds werk onderbrekingen te hebben omdat ze geen materiaal hebben. Een warehouse ernaast helpt niet, zelfs als die mooi gevuld is en trucks heeft dan nog besteld de fabriek ze ver weg...
Hiervoor bestaat de more effective transfer manager mod. Daarmee kan je bepalen of de goederen eerst uit warehouse moeten komen.
Een andere mooie cargo mod is de barges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik wil een grote parkeerplaats maken, met BIG Parking Lots mod. Daarvoor heb ik ook fine anarchy tool nodig. Beide heb ik en zie ik ook in CS
Maar, ik krijg op geen manier de Fillers geplaatst? iemand een idee? Ik blijf space occupied krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door sander817 op 23-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Ik weet niet of dat hetzelfde is als road anarchy? Wat als je ctrl+a indrukt?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik zie fine road anarchy wel bij wegen, niet bij de parking filler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:41
Toevallig geen screenshot bij de hand? Is mogelijks wel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

jazeker, dit is slechts een probeersel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAjNZp75kbqasLah0G76fjezQTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xpzC8FEIXADRHLRC8xB7ibsl.png?f=fotoalbum_large

links is de straat ,grovestreet, edwardstreet is de border, rest is filler. 1rij nog over, maar ik kan er niks plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Het lijkt alsof 't niet helemaal recht is. Kan dat kloppen?

Zorg ervoor dat alles zo recht mogelijk uitgelijnd is, je zou "Move it" kunnen gebruiken om daarna alle nodes ook op dezelfde hoogte te trekken (ik zou alle nodes uitlijnen met de node linksonder, zodat dat op niveau blijft).

Als je CTRL+A toggled zie je geen knopje van Road Anarchy verspringen?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
@Bartvw: Thanks! dat zou moeten helpen.

Barges heb ik al geprobeerd en is leuk, maar op de map waar ik nu mee bezig ben niet zo nuttig. Misschien in een latere fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

dogtagz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:42:

Als je CTRL+A toggled zie je geen knopje van Road Anarchy verspringen?
als ik het elders maak is het hetzelfde
ctrl-a doet niks, kan zijn dat ik dat ooit uitgezet heb, zal ff controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
@sander817 Heb je de mod wel aangevinkt in het content manager in het hoofdmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Laatst online: 03-06 14:50
sander817 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:09:
ik wil een grote parkeerplaats maken, met BIG Parking Lots mod. Daarvoor heb ik ook fine anarchy tool nodig. Beide heb ik en zie ik ook in CS
Maar, ik krijg op geen manier de Fillers geplaatst? iemand een idee? Ik blijf space occupied krijgen
Het valt me op de screenshot op dat je de enkelzijdige parkeerplaatsen gebruikt, ik denk dat je de dubbele nodig hebt. Of je zou de fillers (dwarswegen) dichter op elkaar moeten leggen. Daarnaast is inderdaad de mod Fine Road Anarchy nodig zoals anderen ook al hebben aangegeven, anders werkt ie niet. In het screenshot hieronder zie je het pop up menu van die mod. Als de A linksonder blauwgekleurd is (ctrl-A om aan/uit te zetten) staat ie aan en moet je de parkeerplaatsen kunnen aanleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ah4pic1Zu9JR1kgRxunSkEZMZTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fkl0qhPE5ZpoEa3SyPg0zwYp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sander817 als ik me niet vergis, lukt het niet de parkeerplaatsen zelf te ploppen, de fillers zijn straten en die liggen er in je screenshot al. Overigens zie ik jouw Chirper (dat vogels boven en midden in je scherm) blauw. Als je Anarchy modus aan hebt staan wordt die oranje volgens mij. Dus ergens gaat er iets mis met een anarchy mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ligt inderdaad aan de anarchy mod, de rest heb je correct gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit weer eens heel wat uren in een map van de workshop te kloten om hem aan te passen naar mijn smaak. Waarschijnlijk bouw ik een uurtje of 10/20 aan een stad die op deze map moet komen en vind ik er dan alweer niets meer aan en ga een nieuwe map zoeken. En zo blijf ik mij bezig houden met Cities: Skylines :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06QgZNulolPwofdKCBoN4qUSkTs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Sqf3hFS2nCXvWnPZOQ1eb37.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook maar weer eens opnieuw begonnen :+ Vooralsnog gaat het aardig, geprobeerd wat inspiratie die ik van YouTube krijg toe te passen.
Enige vervelende is dat er geen treinen van buiten de map naar m'n station komen. Het is een standaard (dlc) map, ik heb dit probleem eerder ook gehad maar sindsdien niet echt gespeeld. Iemand ervaring met dit probleem en hoe het op te lossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AK3ITfxMIOR02PtoY-C5vrRx-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDuYKacYz1Z1ciWB0VKttdHk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Er is een mod (https://steamcommunity.co...filedetails/?id=497033453) waarbij je in het spel zelf nog connecties met de rand van de map kan toevoegen. Dit kan misschien wel de oplossing zijn voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@UnderAVoidSky als het een standaardmap is, zoals @PB-powell zegt, zou ik denken dat er al een spoorlijn aanwezig was bij het starten van de map en deze dus ook een goede connectie moet hebben. Maar wellicht kan die mod wel een oplossing bieden inderdaad.

@PB-powell heb je een spoorlijn helemaal gesloopt en opnieuw aangelegd? Lag er al een spoorlijn of heb je er zelf één moeten trekken? En zie je aan de rand van de map, waar de spoorlijn de map verlaat, die groene pijlen staan die bij alle outside connections staan?

Ander ding wat ik net vind:
In deze Reddit-post legt iemand uit dat je een treinrails niet slechts aan één kant kan laten aansluiten aan de rand van je map. Je moet dus een lijn hebben die op twee plekken op de rand van je map aansluit blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@UnderAVoidSky die mod heb ik niet, bedacht me wel dat ik recent deze heb toegevoegd
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1721492498
@YES het is een standaard map waarbij het spoor al aanwezig was. De groene pijlen zal ik op gaan letten, misschien vanavond tijdens defqon.1@home nog even spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Probleem gevonden, treinen van buiten kunnen kennelijk niet op elk perron stoppen... Een lijn naar een van de middelste en vrijwel direct was er een onderweg.

Edit met een plaatje en update: 36k inwoners (megalopolopolis zoals Biffa zegt), 82% traffic met despawning uit met 1 snelweg afrit in de stad en 1 er buiten (de weg die links onderweg loopt), de haven bovenin was voornamelijk ter test van om te zien of toeristen überhaupt binnen kwamen toen de treinen uit bleven. Qua verkeer werken alle tips van Biffa en CPP goed :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugUL2ySebSi7l5rfSdJFqLjG9PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYUHponNBQDZBADMjtrH8bHc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door PB-powell op 27-06-2021 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
PB-powell schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:17:
Probleem gevonden, treinen van buiten kunnen kennelijk niet op elk perron stoppen... Een lijn naar een van de middelste en vrijwel direct was er een onderweg.
Ik weet niet of het met je probleem te maken heeft, maar wat ik altijd deed met treinen die van buiten de map kwamen is ze laten samenkomen in één groot station. Vanuit dit station laat ik dan mijn "intern" netwerk vertrekken. Dan vullen die treinen die van buiten komen mijn interne lijnen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:36:
[...]

Ik weet niet of het met je probleem te maken heeft, maar wat ik altijd deed met treinen die van buiten de map kwamen is ze laten samenkomen in één groot station. Vanuit dit station laat ik dan mijn "intern" netwerk vertrekken. Dan vullen die treinen die van buiten komen mijn interne lijnen niet.
M'n andere stations zijn niet aangesloten op het netwerk van buiten, en als ik dat doe dan zorg ik ervoor dat het vinkje 'allow intercity trains' uit staat. Het zal niet de eerste keer zijn dat m'n spoor anders compleet vastloopt :+
Allicht als die wel waren aangesloten ik eerder door had gehad waarom er op m'n grote station geen treinen binnen kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help. Ik ben toch begonnen met Procedural Objects te gebruiken, down the rabbit hole I go!.

Ik heb nu zo'n drie uur gewerkt aan onderstaand plaatje. Twee keer de Erasmusbrug opgerekt/aangepast en tegenover elkaar geplaatst. Een pilaar gekanteld en heel vaak achter elkaar geplakt om een dubbeldekker brug te maken. De map is nog niet eens af en ik heb er al meer uren in zitten dan in een aantal steden die ik ooit begonnen ben maar al snel weer afgekapt heb... 8)7
..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McNnqs1rI7cTk3FtbWKyaVOXZfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IBTQ3eRIBjx3Aeh5CeOXn6bW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES wel heel tof, maar ook precies de reden dat ik PO niet gebruik. Ik speel te weinig en heb te weinig geduld om hiermee aan de slag te gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:27:
@YES wel heel tof, maar ook precies de reden dat ik PO niet gebruik. Ik speel te weinig en heb te weinig geduld om hiermee aan de slag te gaan. :P
Ja dat is ook exact de reden dat ik er nooit aan wilde beginnen. Maar nu toch de verleiding niet kunnen weerstaan en het heeft ook wel wat. Alleen moet je inderdaad niet denken dat je er sneller door gaat bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik speel voor het eerst ook CS op de playstation maar ik vraag me af ok ik ook op gebouwtjes kan klikken zoals op de pc en windmolens kan verplaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
Tincahunter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:43:
Ik speel voor het eerst ook CS op de playstation maar ik vraag me af ok ik ook op gebouwtjes kan klikken zoals op de pc en windmolens kan verplaatsen?
Ja, dat kan prima. Het grootste verschil met de PC is dat je geen mods of assets kunt gebruiken, verder heeft het eigenlijk alle functionaliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Tincahunter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:43:
Je kan ze verplaatsen, maar je kan ze niet kleine beetjes verplaatsen waar je de Move IT mod voor nodig hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazz
Opzich ben ik blij dat mensen graag lopen in mijn stad, maar rondom het centrale OV knooppunt wordt het wel een beetje te gek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT5Cph0eI_4aG8XH_W-HG5wlyjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G0rNFg9QIQLY6j4JqUIUdwhd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzzzz
Crazz schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:29:
Opzich ben ik blij dat mensen graag lopen in mijn stad, maar rondom het centrale OV knooppunt wordt het wel een beetje te gek
Haha heel herkenbaar! Ik ben zelf inmiddels erg blij met mijn 'freight corridor'. Geeft echt een leuk effect al zeg ik het zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFXGcwWL_-9SG-a3-4ZFhdW6r6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPrzauBu1VNjcJgqKUwre5bo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
zzzzz schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Haha heel herkenbaar! Ik ben zelf inmiddels erg blij met mijn 'freight corridor'. Geeft echt een leuk effect al zeg ik het zelf.
[Afbeelding]
Mooi fietspad langs de spoorbaan, welke asset is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
@Crazz @zzzzz

Ziet er echt mooi uit! Hebben jullie een totaaloverzicht?
Ploppen jullie alles zelf neer?

Het ziet er erg realistisch uit zoals je zou verwachten in het dagelijkse leven.

Moet trouwens dringend nog een beginnen met spelen, alleen ontbreekt de tijd weeral eens
Pagina: 1 ... 59 ... 64 Laatste