Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:21:
[...]

Tornado eroverheen en je kan weer met schone lei beginnen :)
Die uitbreiding heb ik niet dus dat wordt lastig :9 af en toe lijkt het me leuk om eens een ramp op de stad af te sturen, maar vooralsnog heb daar geen geld voor over gehad.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Betalen voor een ramp op je stad los te laten. Veel gekker moet het eigenlijk niet worden, toch? :D _O-

Hint: Bulldozer werkt goed en (bijna) gratis.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh @PB-powell , @cracking cloud en @HMC ooit gehoord van MoveIt! ;) Daarmee kan je hele gebieden selecteren met de selectie-tool en vervolgens verwijderen. Werkt hartstikke goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES uiteraard, maar ik durf nooit zo goed.
Doet me overigens denken aan een live stream van MovetheMouse waar hij de bulldozer aan het showen was en hoe je de cirkel daarvan kan vergroten (hij deed toen een serie op de Xbox), toen ie de grootste maat had deed hij per ongeluk bevestigen en bulldozerde zijn halve stad weg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell ja dat is wel lastig soms, goed opletten wat je selecteert. Ik gebruik het wel heel vaak en ook de vinkjes om dingen uit te sluiten van de selectietool gebruik ik heel veel. Tegenwoordig werkt ctrl+z ook voor het bulldozen met MoveIt! trouwens, dat was eerder niet zo. Dus wellicht ook goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:07:
Disclaimer, aardig off-topic post maar denk wel dat hier mensen zitten die dit interessant vinden/er meer van (willen) weten

Steden/stedelijke ontwikkelingen blijven me toch mateloos interesseren, vooral het gewoon checken van (Amerikaanse) steden vind ik razend interessant. Dit heeft ook direct een link met mijn interesse in C:S uiteraard, waar je zelf interessante steden probeert te bouwen.

Nou heb ik de afgelopen tijd, naar aanleiding van de serie The Wire (echt een aanrader trouwens!) veel virtueel in buurten van Baltimore rond lopen kijken, aangezien die er in die serie echt zwaar verpauperd uitzien. Wat mij opvalt aan Baltimore, zijn de lege kavels, die gewoon willekeurig in rijen woningen/gebouwen lijken te zitten. Nou is Baltimore over een lange tijd gezien een krimpende stad, qua inwoneraantal. Met dat gegeven ging ik eens kijken in Detroit, een stad die er bekend om staat dat het de afgelopen jaren enorm achteruit gegaan is. Economisch en ook op het gebied van inwoneraantal. En in Detroit zijn buurten met nog veel meer 'gaten'. Echt best fascinerend om te zien.

Nu denk ik, op basis van de krimpende bevolking in die steden, dat deze kavels ooit bebouwd zijn geweest maar later leeg kwamen te staan en dat deze panden vervolgens gesloopt werden vanwege de verpaupering? Weet iemand hier of dit ook daadwerkelijk zo is? Of is het in de USA gebruikelijk dat er gewoon buurten worden ingedeeld met een shitload aan kavels en hier niet direct huizen gebouwd (hoeven te) worden? Dus dat dit gewoon buurten zijn die maar deels bebouwd zijn geraakt?

Nog een paar plaatjes met voorbeelden van wat ik bedoel:

[Afbeelding]
Rood omcirkeld allemaal 'vacant lots', oftewel, lege kavels

[Afbeelding]
Links zie je dat er zomaar een leeg stuk is in wat normaal gesproken gewoon een aaneengesloten rij van bebouwing zou moeten zijn.

Ik vind dit dus echt mega fascinerend, is het zo dat in dit soort steden de boel zo verpauperd door de krimp, dat ze gebouwen maar gewoon slopen? Daarnaast, wie is daar de eigenaar van (geweest) en wie is er verantwoordelijk voor de sloop? Zitten daar mensen achter die gewoon geen eigenaar meer zijn en letterlijk hun vastgoed hebben zien verdampen? Achter die lege kavels zitten echt allemaal vragen waar we ons hier in Nederland volgens mij weinig kunnen voorstellen. Dat maakt het surrealistisch en ook fascinerend!

Ik ben benieuwd of iemand hier, meer weet van dit fenomeen.
Mensen die dit interessant vonden moeten het YouTube channel van CharlieBo313 eens checken. Die man rijdt door de 'slechtste' wijken van allerlei Amerikaanse steden en filmt dit. Echt bizar wat je ziet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik heb het spel ook maar weer eens opgepakt ( want ja 700+ uur kan altijd hoger). En toch meteen weer hooked. Ik snap eigenlijk niet waarom ik nog andere spellen koop ;). Anyways. Ook nu weer kwam op den duur op een bepaald punt tegen het probleem van bussen aan. Aan de ene kant wil ik geen 4+ lane roads in mijn steden maar aan de andere kant door het verkeer moet dat bijna wel. Nu heb ik deze asset gevonden: 4 Lane Road with Bus Lanes. Deze past binnen een normale twee weg maar heeft wel dedicated bus lanes. Vergelijkbaar met de 2 lane with bicycle lanes die ook in de game zit. Vond het wel jammer dat deze niet in network extensions 2 zat :)

Weet iemand en goede asset om de train end station te combineren met de bus station uit mass transit (bus hub met heel veel aparte bus perons) ?

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 11-04-2021 11:47 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

PB-powell schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:01:
Ik zit op 58 mods en iets meer dan 900 assets.
En geen familie perikelen op 2e paasdag, hier lekker een middag kunnen gamen :) Tot nu toe ben ik erg blij met m'n stad. In bijna al m'n vorige steden zitten toch delen waar ik achteraf van baal maar hier heb ik dat vooralsnog niet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! Welke map is dit?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Steeffoon thanks! Het is de map Cavern Coast van de Parklife DLC. Ik gebruik hetzelfde thema en LUT-instellingen als Biffa in zijn huidige New Tealand series. De complete lijst van Biffa:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2434197868
Het thema specifiek:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1822130121

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F*cking h*ll. Ik open in mijn lunchpauze even een nieuwe map om hem te checken, leg een paar wegen aan en sla hem op. Zonder na te denken, scroll ik door mijn lijstje met savegames heen en sla ik hem op, zo over mijn stad waar ik de laatste maanden uuuuuuuuren en uren in heb gestoken heen. Hoe dan. Tering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:18:
F*cking h*ll. Ik open in mijn lunchpauze even een nieuwe map om hem te checken, leg een paar wegen aan en sla hem op. Zonder na te denken, scroll ik door mijn lijstje met savegames heen en sla ik hem op, zo over mijn stad waar ik de laatste maanden uuuuuuuuren en uren in heb gestoken heen. Hoe dan. Tering.
F ;w

Geen Steam save ergens staan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:25:
[...]

F ;w

Geen Steam save ergens staan nog?
Nope, nu zit ik i.p.v. een best mooi opgebouwde stad met verschillende industrieën, een mooi hoogbouwcentrum, zelf aangelegd kanaal met haven enzovoort, met een lege map met een mini grid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
Ah dat is klote :(

Ook een keer iets vergelijkbaars gehad, sindsdien gaan alle C:S mappen mee in de back-up naar m'n NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:47:
[...]

Ah dat is klote :(

Ook een keer iets vergelijkbaars gehad, sindsdien gaan alle C:S mappen mee in de back-up naar m'n NAS.
Oh dat doe ik niet hoor, heb al zat spullen die naar backup gaan, niet in een NAS maar eigen (zelfbouw) server en ook in de cloud. Al mijn foto's en documenten die er een beetje toe doen, dat is genoeg. Dit is gewoon eigen domme fout. Ook wel een bijzonder gevoel, die stad is echt weg, foetsie. Weet ik hoeveel uren erin, 2 keer klikken en poef, up in thin air :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:32
ai ai ai....

Ik herken dit wel trouwens. Niet bij Cities maar bij een excel sheet die ik voor het werk had gemaakt. Weken werk, alles keurig via macro's, schermen met knoppen enz. 1 keer te gehaast opslaan.. plof... alles foetsie.

Na lang zoeken toch nog een backup kunnen vinden onder een andere naam ergens diep in een tijdelijke map. maar je voelt je even verstijven van.. huh wat? nee.. het zal toch niet.. ow...#piep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xantoz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:40:
ai ai ai....

Ik herken dit wel trouwens. Niet bij Cities maar bij een excel sheet die ik voor het werk had gemaakt. Weken werk, alles keurig via macro's, schermen met knoppen enz. 1 keer te gehaast opslaan.. plof... alles foetsie.

Na lang zoeken toch nog een backup kunnen vinden onder een andere naam ergens diep in een tijdelijke map. maar je voelt je even verstijven van.. huh wat? nee.. het zal toch niet.. ow...#piep..
Office maakt volgens mij sowieso veel tijdelijke opslag bestanden. zolang je office/windows niet compleet afsluit is er dan vaak nog wel iets terug te halen. Maar ergens is het een bizar gevoel hè. Iets wat in al die uren uit jouw hoofd en vingers ontstaan is, is ineens en onomkeerbaar verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:32
klopt ja.. dat was ook mijn geluk op dat moment. Maar dat aller eerste moment van totale schrik als je op die knop drukt en je realiseert dat je iets niet helemaal goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xantoz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:53:
klopt ja.. dat was ook mijn geluk op dat moment. Maar dat aller eerste moment van totale schrik als je op die knop drukt en je realiseert dat je iets niet helemaal goed doet.
Ja met werk gerelateerde zaken doe ik dat toch wat zorgvuldiger en sla ik vaker op onder verschillende versienamen. Als ik een week werk ongedaan zou maken zou ik dermate gedemotiveerd raken dat ik er meer dan twee weken over zou doen om dat weer recht te trekken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tijd weer voor wat plaatjes! M'n stad groeit gestaag, ik ben wat meer op losse plekken gaan bouwen zonder te weten of het ooit verbonden wordt met elkaar. Vooralsnog ben ik er wel blij mee :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RozW0_k_scHvya74JPoot96_Ehk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRMwhshHPsBrGFZoSwHsAITR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFvYt66XFhx5DbCKrzPkVTsh6xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEXVc2Z7UaAly2KJJ3xJTx6q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDbYf8UKmfP3KLEvLgyWwo-PlFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6KCOTx8glPOYkiqqoZQcMaK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFGicVkb8kKMpGly2NToMsYWjuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoF1sGWDnxakM14OFLlc1Dzi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZqXKvI64T_-KXii2S8bSkF8xX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gx4EH4nvsO0RQJvpNVlg61x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Ai, Pijnlijk!

Zelf ook een keer dit pad bewandeld, daarna leer je wel meerdere saves te maken..
Ik save hem telkens als: Cities_1, Cities_2, Cities_3 en dan pas overschrijf ik Cities_1 weer..

Mocht er dan iets fout gaan, kun je altijd nog een stapje terug :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:23
Ik maak altijd een aparte save. Moest er dan ooit iets corrupted geraken heb ik saves genoeg om terug naartoe te grijpen. Ik denk dat mijn max ooit Cities_153 was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

If you're using Windows and you haven't disabled shadow copy, you could see if that has an old version stored. Go to where the game saves are stored (AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines\Saves), open the properties on your save file, go to "Previous Versions" and restore an old version if available. If there's none, then yeah you're screwed.
I recommend Recuva to recover deleted files from your computer. Has always worked well for me. http://www.filehippo.com/download_recuva
Sometimes a temp file is created if there's a problem during a save. Search in your appdata folder for a random filename ending in .css and if you find one, move it the saves folder. I might be in a folder named temp, which is only made when this happens I think.

It will then show up in red in your main menu saved games and you can open it and save it with a new name.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het werd echt te gek, mensen.
"Huize HMC" Mayor Mansion, welke sinds jaar en dag staat, zat gewoon te vol.
Vier concubines per kamer, stapelbedden op iedere verdieping, ga zo maar door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goJT-XmjnH-hDsK_-29aHQSDuPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7wjTwopTddzx09lB1nwPOoO2.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-ERdj-ofO8yOg9r-fX7VoJMOTo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QRg6HjZgN8zWwJTD7Ip5eCyB.png?f=user_large

Het werd tijd om te verkassen naar iets groters.
Mayor Mansion "Huize HMC den Tweede" staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGEUItIY4zozHQuV718cM9mOAdI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UnK6zrziFbREPKSUNVnoAx5X.png?f=user_large
De parken er omheen zijn nog niet af en zeker nog niet zo mooi symmetrisch, maar er is in ieder geval ruimte genoeg voor de dienaars voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En minder concubines is uiteraard geen optie. De huizen voor het paleis woont het overige personeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:51:
En minder concubines is uiteraard geen optie.
Uiteraard niet. _O-
De huizen voor het paleis woont het overige personeel?
Arbeiders die de boel gebouwd hebben. Die huizen gaan weg, of worden er minder en krijgen eigen tuinen.
Het symmetrische aspect van de tuinen/parken om Huize HMC heen had ik gisteren niet zoveel zin meer in.
Komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb een vraagje; ik heb cities al een paar jaar en raak het af en toe even aan en stop dan weer omdat ik er toch niks aan vind.
Dan koop ik een dlc met het idee 'nu wordt het vast beter', maar dat loopt op niks uit.
Het is naar mijn idee niet echt een spel, zoals citybuilders als tropico en simcity dat wel zijn.
Verwacht ik er iets verkeerds van, of doe ik zelf iets fout?
Ik heb after dark, green cities en industries gekocht.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
DirtyBird schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:35:
Ik heb een vraagje; ik heb cities al een paar jaar en raak het af en toe even aan en stop dan weer omdat ik er toch niks aan vind.
Dan koop ik een dlc met het idee 'nu wordt het vast beter', maar dat loopt op niks uit.
Het is naar mijn idee niet echt een spel, zoals citybuilders als tropico en simcity dat wel zijn.
Verwacht ik er iets verkeerds van, of doe ik zelf iets fout?
Ik heb after dark, green cities en industries gekocht.
Het heeft idd geen story of campaign mode en is in dat opzicht meer een citybuilding sim dan een game ja.
Buiten het verkeer om heeft de game ook niet echt lastige punten (vind ik), dus de grootste uitdaging die je hebt is om een mooie stad te maken. Als dat je niet trekt is een Tropico idd wat anders.

Maar dit is toch wel een soort SimCity? Dat is beetje hetzelfde laken een pak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zie het meer als schilderen, @DirtyBird. :D

Soms heb je een creatieve "artsy fartsy" periode in het jaar (of niet :P ) en dan is het wel een ideaal spel.
En de -haast levende- schilderijen zijn makkelijk aan te passen en eigenlijk nooit af.
En zowel, hop, nieuwe map.

Er zijn ook genoeg maanden dat ik het spel niet aanraak, alhoewel ik er altijd wel aan denk.
Maar dat heeft meer met tijd te maken. Als je gaat zitten, is het zo 4 uur later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Er zit geen enkel competitie-element in. De enige uitdaging is jouw fantasie. Maak de stad zo groot mogelijk, of zo mooi mogelijk, of winstgevend, het beste verkeer, de meeste toeristen, de mooiste parken, industrie-gebieden etc. etc.

Leef je uit. Dat is het enige doel. Geheel zinloos wegdromen in je eigen wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:39
Ik stel meestal vooraf voor mezelf een doel. Vorige stad was dat 300k inwoners en het verkeer boven de 80% houden. Mijn huidige stad moet een historisch centrum krijgen en treinen als openbaar vervoer gebruiken, geen metro deze keer. De volgende wil ik als rural gebied beginnen en dan vanuit die situatie gaan opbouwen naar een gebied met een paar steden met dorpen enzo er tussen.

Ik wil ook nog een Amerikaanse stijl grid stad bouwen, maar dan met super goede voetpaden en OV.

En meestal eindig ik een stad als ik vind dat het gelukt is of dat het niet gaat lukken en dan spring ik naar een nieuw idee. Of ik ga ff een weekje ofzo wat anders gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:44
Had hem even via PlayStation now op de PS4 gespeeld. Maar dat is echt niet leuk. Je kan gewoon niet precies plaatsen enzo. Echt na een uur gestopt van frustratie
Wel de potentie gezien en op de pc denk ik dat het wel geweldig is. Daar toch maar eens gaan proberen. Ziet er namelijk wel heel mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:45
Pingewin schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:17:
Ik stel meestal vooraf voor mezelf een doel. Vorige stad was dat 300k inwoners en het verkeer boven de 80% houden. Mijn huidige stad moet een historisch centrum krijgen en treinen als openbaar vervoer gebruiken, geen metro deze keer. De volgende wil ik als rural gebied beginnen en dan vanuit die situatie gaan opbouwen naar een gebied met een paar steden met dorpen enzo er tussen.

Ik wil ook nog een Amerikaanse stijl grid stad bouwen, maar dan met super goede voetpaden en OV.

En meestal eindig ik een stad als ik vind dat het gelukt is of dat het niet gaat lukken en dan spring ik naar een nieuw idee. Of ik ga ff een weekje ofzo wat anders gamen :)
Hoe kom je tot een stad waarin je treinen fatsoenlijk als OV kan gebruiken? Dat vergt best wat plan werk vooraf voor de stations en rails. Speel je dan met alles vrij en unlimited money?
Ik kan zelf nog lastig bepalen wat een logische afstand tussen stations is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Denk dat dat een stukje ervaring is. Eerst een grote stad opbouwen ( dat is eigenlijk vrij simpel) en daarna kijken en uitzoeken hoe je het beste je je treinverkeerd kan regelen. Want je wil ze inderdaad niet te dicht bij elkaar maar ook weer niet te ver van elkaar af zodat men niet alsnog als een malle de auto pakt.

Om ook maar een duit in het zakje te doen. Voor mij is het vooral beetje 'hersenloos' een stad in elkaar zetten en daarna proberen om zoveel mogelijk traffic flow ( oftewel zo laag mogelijke files ) te hebben. En om dan daar mee te experimenteren door buslijnen aan te leggen of om tot in een bepaald detail uit te zoeken waar al dat verkeer nou vandaan komt of heen wil. De grootste uitdaging blijft toch nog wel om voetgangers/fieters te managen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Eerst een grote stad opbouwen ( dat is eigenlijk vrij simpel) en daarna kijken en uitzoeken hoe je het beste je je treinverkeerd kan regelen.

[...]
_O-
Met opzet zo geschreven?
Verder uiteraard mee eens. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
ja..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Hoe heet die mod ook alweer die er voor kan zorgen dat je dingen overal kan neerzetten? Ik ben de naam kwijt en kam hem dus ergens meer vinden :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:28
MoveIt? Die heeft dacht ik ook een anarchy mode waarmee dat kan.

[ Voor 80% gewijzigd door ElPaco op 07-05-2021 18:56 ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik dacht inderdaad die. MAar met Move it kun je niet bijvoorbeeld een fietspad op een weg bouwen althns niet standaard. Het was een mod waarbij je dat kon aan/uit zetten ( misschien kan het met Move it maar ben ik het nog niet tegengekomen ;))

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik zal die twee eens proberen. Wat ik probeer te doen is om voetgangers over een soort van verhoogde voetpaden te laten lopen die gelijk zijn aan mijn wegen. Heb nu vooral last van dat voetgangers oversteken en dat daardoor de wegen heel druk worden. ( ok.. 80% is niet heel slecht maar ik wil graag 90+ ;) ). Buslijnen etc lijkt niet veel op te lossen het enige dat je er van krijgt zijn stampvolle bushokjes

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb even een vraag aan de ervaren spelers.
Ik heb een tijdje geleden de Industrie DLC gekocht.
Er is een probleem waar ik niet uit kom.
Als ik bijvoorbeeld een forest maak en daarbij een sawmill, dan worden de raw products, zoals de boomstammen gelijk geëxporteerd of opgeslagen in een warehouse, maar niet naar de sawmill gebracht.
Er word bij de sawmill aangegeven dat er geen resources zijn, wat kan kloppen omdat alles direct geëxporteerd word.
Ik zie nergens een optie om raw products niet te exporteren.
Heb het ook getest met een papier fabriek, maar ook daar is dat probleem.

Toen heb ik een crop field gemaakt en daarbij een pig farm.
De crop field products worden direct geëxporteerd waarbij de pig farm geen producten krijgt en dus weer de melding 'no resources' heeft.
Graan silo's hebben helemaal een game-breaking effect.
Als ik een graan silo plaats dan worden alle raw materials geïmporteerd van buiten de stad om de silo's te vullen ipv de silos van de farms te vullen.

Hebben meer mensen hier last van of hoe is dit op te lossen?

[ Voor 10% gewijzigd door 0108daniel op 10-05-2021 13:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toch maar weer eens begonnen met iets nieuws. Tot nu toe alles zelf geplopt en 0 zoning. Maar waar ik nu heen wil met de stad en waar het stadscentrum moet komen weer ik nog niet echt.. Wordt weer puzzelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZI4fdH3UVRTwuESh4MKsHi4g64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oj5Q9BB87wNvyS1D2l3w5dlA.png?f=fotoalbum_large

@0108daniel leuk om je in dit topic eens voorbij te zien komen, ik kende je alleen van een ander topic waar jij meestal de adviezen geeft ;)
Volgens mij kan je wat proberen met warehouses te stoeien, dus een warehouse voor boomstammen op vullen zetten. Volgens mij mogen fabrieken er dan nog wel altijd raw materials weghalen maar wordt het niet geëxporteerd. Ik heb er wel eens iets over gelezen maar ik weet niet meer precies hoe het zat. Het hele production chain systeem van C:S Industries is een beetje bijzonder vind ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
YES schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:53:
Toch maar weer eens begonnen met iets nieuws. Tot nu toe alles zelf geplopt en 0 zoning. Maar waar ik nu heen wil met de stad en waar het stadscentrum moet komen weer ik nog niet echt.. Wordt weer puzzelen.
[Afbeelding]

@0108daniel leuk om je in dit topic eens voorbij te zien komen, ik kende je alleen van een ander topic waar jij meestal de adviezen geeft ;)
Volgens mij kan je wat proberen met warehouses te stoeien, dus een warehouse voor boomstammen op vullen zetten. Volgens mij mogen fabrieken er dan nog wel altijd raw materials weghalen maar wordt het niet geëxporteerd. Ik heb er wel eens iets over gelezen maar ik weet niet meer precies hoe het zat. Het hele production chain systeem van C:S Industries is een beetje bijzonder vind ik..
Die screenshot ziet er goed uit!
Haha ja inderdaad, speel sindskort weer wat vaker games, waaronder deze :)
Als ik de warehouse op vullen zet dan importeert die de goederen van buiten de stad om zo snel mogelijk de warehouse te vullen.
Bij balanced gebeurd dit ook.
Bij empty worden de raw resources verkocht, maar niet naar de volgende production chain zoals de sawmill gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Wat ik heb gemerkt bij industries is dat je genoeg eigen supply moet hebben om de warehouses te vullen. Toen ik mijn eerste hout industrie opzette begon die ook als een malle alles te importeren. Nu heb ik genoeg bos zodat nu alles 'lokaal' wordt gemaakt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Bartvw schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:45:
[...]

Hoe kom je tot een stad waarin je treinen fatsoenlijk als OV kan gebruiken? Dat vergt best wat plan werk vooraf voor de stations en rails. Speel je dan met alles vrij en unlimited money?
Ik kan zelf nog lastig bepalen wat een logische afstand tussen stations is.
Ik speel deze keer met alles locked en geld normaal, maar wel 81 tiles unlocked. Ben begonnen met een dorp, lintbouw naar een volgend dorpje, dan aan beide kanten een stadje gebouwd en die allebei een station gegeven, een aan de rand en een in het centrum. Verbonden langs de dorpjes, loopt er mooi tussendoor maar die hebben geen station.

Dan bussen, ieder stadje een lijn die mensen van en naar het station brengt en ieder dorp een lijn die rechtstreeks naar het station gaat (dus niet in de stad stopt anders dan het station) en een extra lijn tussen de dorpen. Haltes steeds bij elkaar zodat ze makkelijk kunnen overstappen.

Maar ja, er zit wel iets van anderhalve tegel tussen de stations.

Over Industries DLC ik heb dat probleem ook. Vooral met special fabrieken, zet ik er een warehouse naast voor iets wat er niet in de buurt wordt gemaakt dan laden ze dat vol zoals het hoort, maar dan gaat die exporteren... En met 18 tiles unlocked duurt het heel lang voor zo'n vrachtwagen terug is, dus ze zijn steeds allemaal op als mijn fabriek wat nodig heeft... Nog geen oplossing anders dan een stop export mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Industries is de enige DLC die ik niet heb. Precies om dat soort "problemen".
Als ik me met dat soort dingen wil bezighouden, speel ik wel een pot Tropico, of nog ouder Caesar 3, of Children of the Nile. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:57:
Wat ik heb gemerkt bij industries is dat je genoeg eigen supply moet hebben om de warehouses te vullen. Toen ik mijn eerste hout industrie opzette begon die ook als een malle alles te importeren. Nu heb ik genoeg bos zodat nu alles 'lokaal' wordt gemaakt.
Mijn warehouses zijn helemaal vol, maar er word weinig mee gedaan.
Als er iets uit de warehouses gehaald word dan word het geëxporteerd ipv dat de fabrieken of de gebouwen uit de chain ze nodig hebben.
Wat ik ook raar vind is dat ik nergens een optie kan vinden om raw resources NIET te exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Pingewin schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Over Industries DLC ik heb dat probleem ook. Vooral met special fabrieken, zet ik er een warehouse naast voor iets wat er niet in de buurt wordt gemaakt dan laden ze dat vol zoals het hoort, maar dan gaat die exporteren... En met 18 tiles unlocked duurt het heel lang voor zo'n vrachtwagen terug is, dus ze zijn steeds allemaal op als mijn fabriek wat nodig heeft... Nog geen oplossing anders dan een stop export mod...
Ja precies.
Ik zie op het Ubisoft forum heel veel mensen met dit probleem, zelfs al uit 2018 (was toen die DLC er al?)
Echter bied Ubisoft geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 09:12
Ubisoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@0108daniel ik heb dat zelf nooit zo nadrukkelijk in de gaten gehad of gehouden, aangezien de meeste van mijn industrieën dikke winsten genereerden, maar het is wel vrij stom ja. Heb er wel eens vaker over gelezen dat het net niet lekker in elkaar zit zeg maar, helaas. Want in potentie kan het veel toevoegen aan het spel.

Daarover gesproken, ik heb al een tijd niets gelezen of gehoord mbt nieuwe dingen rondom C:S. Zijn ze klaar met de DLC's? Misschien kunnen ze dan aan een C:S 2 gaan werken, een heel aantal mods in de basegames opnemen, multi core prestaties optimaliseren en wellicht naast de 'sanbox' variant een meer scenario/verhaal gebonden spelmodus maken? Waarbij je langzamer groeit en pas na een bepaald punt wat meer de sandbox mogelijkheden krijgt en je stad volledig naar je hand kan zetten of zo. Al weet ik niet of dat nou echt mogelijk is met dit spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
YES schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:20:
Daarover gesproken, ik heb al een tijd niets gelezen of gehoord mbt nieuwe dingen rondom C:S. Zijn ze klaar met de DLC's? Misschien kunnen ze dan aan een C:S 2 gaan werken, een heel aantal mods in de basegames opnemen, multi core prestaties optimaliseren en wellicht naast de 'sanbox' variant een meer scenario/verhaal gebonden spelmodus maken? Waarbij je langzamer groeit en pas na een bepaald punt wat meer de sandbox mogelijkheden krijgt en je stad volledig naar je hand kan zetten of zo. Al weet ik niet of dat nou echt mogelijk is met dit spel..
De nieuwste DLC (Sunset Harbour) is net een jaar oud (26-03-2020), dus ze komen echt nog wel regelmatig met nieuwe DLC.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElPaco schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:26:
[...]

De nieuwste DLC (Sunset Harbour) is net een jaar oud (26-03-2020), dus ze komen echt nog wel regelmatig met nieuwe DLC.
Nou ja, dat is dan ook meteen de langste periode tussen DLC's en voor Industries zat er elke keer een stuk minder tijd tussen hoor. Ik heb er niet naar gezocht, of er nog meer komen, maar het zou mij niet verbazen als het een keer ophoudt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asbxAo5SEMdSFouJf6-OPdkbDJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i23aLGvAAbfMhCSxB82a0esi.png?f=user_large

Stiekem droom ik nog altijd van een patch die multicore optimalisatie flink verbetert maar dat zal vrees ik bij dromen blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ik bedoelde het meer alsin dat ze tot nu nog regelmatig met DLC zijn uitgekomen.

Ik hoop dat er binnenkort gewoon een deel 2 uit komt waarin zoals gezegd veel van de huidige content en mogelijkheden van mods in zit. En dan dus een versie die technisch lekker bij de tijd is.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 18:40
Er komt wel IETS aan... maar wat?
https://forum.paradoxplaz...e-colossal-order.1473472/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Paradox bedoel ik uiteraard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:45
Nieuwe C:S zou mooi zijn, met betere traffic en betere management, zodat je policies ook echt wat uitvoeren. Kan me de riots uit SimCity nog wel herinneren als je de belasting te hoog opschroefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

YES schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:34:
Stiekem droom ik nog altijd van een patch die multicore optimalisatie flink verbetert maar dat zal vrees ik bij dromen blijven
With ^

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Stiekem hoop ik op een betere PS5-ondersteuning met alle assets die op de PC ook mogelijk zijn :)

Natuurlijk is de holy grail een CS2. Maarja, wat zou ik verwachten van een deel 2? Dat weet ik eigenlijk niet. deel is 1 nagenoeg perfect. Stevige verbeteringen en een DLC links en rechts is wellicht hetgeen ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Vraagje...

Ik ben nu voor het eerst bezig met mods en assets. Ik kreeg gister het idee een Amerikaanse stad te maken maar dan in jaren '30 of jaren '50 stijl. Hangt een beetje af wat ik aan assets kan vinden, want ik heb dan wel vrij veel nodig.

Mijn vraag is, is er een manier om de standaard auto's en computer spawned treinen / vliegtuigen / schepen uit te zetten? Ik kan wel voertuigen van allerlei types toevoegen en die gebruikt de AI dan ook, maar die roze donut karretjes blijft de AI ook kiezen als er voertuigen gespawned moeten worden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Pingewin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:57:
Vraagje...

Ik ben nu voor het eerst bezig met mods en assets. Ik kreeg gister het idee een Amerikaanse stad te maken maar dan in jaren '30 of jaren '50 stijl. Hangt een beetje af wat ik aan assets kan vinden, want ik heb dan wel vrij veel nodig.

Mijn vraag is, is er een manier om de standaard auto's en computer spawned treinen / vliegtuigen / schepen uit te zetten? Ik kan wel voertuigen van allerlei types toevoegen en die gebruikt de AI dan ook, maar die roze donut karretjes blijft de AI ook kiezen als er voertuigen gespawned moeten worden.

Iemand een idee?
Daar is een mod voor.
Die heet 'advanced vehicle options' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
0108daniel schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Daar is een mod voor.
Die heet 'advanced vehicle options' :)
Thanks, dit is precies wat ik zocht maar niet wist of het bestond. Het is ook gelukt de lokale treinen met sprinters te doen en de intercities met intercity treinstellen, wat er erg leuk uit ziet. En geen donut cars meer!

Volgende stad wordt waarschijnlijk eerst een paar uur assets zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Pingewin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:57:
Vraagje...

Iemand een idee?
Als ik weer eens tijd heb ga ik ook met dat thema aan de slag, mocht je nog inspiratie nodig hebben is Mafia Definitive Edition een aanrader ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geinig, we hadden het hier een paar dagen geleden over een C:S 2 en ik krijg nu net deze suggestie op YouTube. Is wel de moeite waard, hij heeft echt een paar mooie ideeën voor een eventuele C:S 2 maar ik weet niet of ze allemaal te implementeren zijn zonder het spel van zijn huidige charme/karakter te ontdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:56:
Geinig, we hadden het hier een paar dagen geleden over een C:S 2 en ik krijg nu net deze suggestie op YouTube. Is wel de moeite waard, hij heeft echt een paar mooie ideeën voor een eventuele C:S 2 maar ik weet niet of ze allemaal te implementeren zijn zonder het spel van zijn huidige charme/karakter te ontdoen.
Ik volg City Planner Plays al een tijdje, maar hij bekijkt de boel echt vanuit zijn werk en Amerikaans oogpunt. Vond deze video niet zo sterk van em om eerlijk te zijn. Veel ideeën snap ik vanuit zijn punt, maar zijn niet realistisch voor de casual speler.
Ik vraag me ook af of C:S 2 ooit kan voldoen aan de verwachtingen nu het huidige spel zo goed is met alle mods :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PB-powell schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Ik volg City Planner Plays al een tijdje, maar hij bekijkt de boel echt vanuit zijn werk en Amerikaans oogpunt. Vond deze video niet zo sterk van em om eerlijk te zijn. Veel ideeën snap ik vanuit zijn punt, maar zijn niet realistisch voor de casual speler.
Ik vraag me ook af of C:S 2 ooit kan voldoen aan de verwachtingen nu het huidige spel zo goed is met alle mods :+
voor velen zal het al genoeg zijn als een aantal QoL mods standaard in de game zitten en de limieten verwijderd/heel veel verder opgerekt zijn, samen met betere performance
en uiteraard het niveau van modden zoals nu ook kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Ik vind het wel wat hebben dat hij aardig ver gaat in wat hij graag in de game opgenomen ziet worden. Het is waarschijnlijk niet realistisch inderdaad, maar sommige dingen zouden wel echt veel toevoegen.

Not Just Bikes vind ik ook een leuk channel. Heeft niets te maken met C:S maar met stedenplanning in het algemeen. Dus als je dat soort dingen interessant vind is deze ook wel een aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logico
Haha ik hoop dat die suggesties niet bij de devs belanden, als ik me eerst door zoning codes, lichtvervuilingsplannen en belangenverenigingen heen moet worstelen voor ik een paar huizen de grond uit kan stampen gaat de lol er wel een beetje af.

Sowieso wel grappig dat hij alles wat mis is met ruimtelijke ordening in de VS de game in wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:10:
[...]

Haha ik hoop dat die suggesties niet bij de devs belanden, als ik me eerst door zoning codes, lichtvervuilingsplannen en belangenverenigingen heen moet worstelen voor ik een paar huizen de grond uit kan stampen gaat de lol er wel een beetje af.
Ja ik zou het wel eens willen proberen, lijkt mij wel cool op zich. Maar dan krijg je een totaal andere game, dat wel. Misschien super-realistische modus of zo ;) Ik vind overigens zelf het idee van de kavels die niet gewoon uit wat vierkantjes bestaan het beste idee uit zijn filmpje, dat vult de ruimtes veel organischer denk ik.
Sowieso wel grappig dat hij alles wat mis is met ruimtelijke ordening in de VS de game in wil werken.
Haha ja inderdaad. Maar het zal ook niet voor niets zo dramatisch ingericht zijn in de VS, er zullen genoeg urban planners zijn die nog helemaal achter de rotzooi staan die ze daar weten te creëren :')

Maar ik blijf het interessant vinden, ook als het bagger is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
YES schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Ik vind overigens zelf het idee van de kavels die niet gewoon uit wat vierkantjes bestaan het beste idee uit zijn filmpje, dat vult de ruimtes veel organischer denk ik.
Dit inderdaad, die kavels die niet per se vierkantjes zijn lijkt me wel tof. De rest zou misschien als mod er in kunnen komen, of als advanced setting. Dat de mensen die hun werk wel mee naar huis willen nemen dat wel willen, dat aan kunnen zetten.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
Voor mij hoeft er niet een totale overhaul te komen, mijn wishlist zou iets als dit zijn:
- Performanceverbetering
- Wat meer realisme in aantal huishoudens/workers per gebouw/verdieping (op naar een miljoenenstad!), demografische ontwikkeling (deathwaves..) en het economisch model (bijv. handel met buursteden, wat meer diepgang in de budgetten)
- Betere traffic AI
- Klimaat, seizoenen en tijdstippen met bijbehorende effecten
- Mixed-use bebouwing (bijv. kantoor met winkels in de plint)
- Terraforming wat gebruiksvriendelijker maken, zelfs met al mijn C:S ervaring krijg ik het niet voor elkaar om een realistische rivier met natuurlijke oevers of heuvel te maken
- Campaign mode als burgemeester waardoor wat meer verhaal/politiek in de game komt, ter afwisseling van de freeride mode zoals nu

Maar verder vooral dichtbij de kern van het spel van nu blijven zodat de huidige community niet van het spel vervreemd.

edit: oh en een Airport of Themepark DLC is voor mij ook een instant buy. Dat zal jeugdsentiment naar RCT of Airport Tycoon zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Logico op 14-05-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Laatst online: 03-06 14:50
Ik weet nog wel een goede toevoeging: betere lane mechanics op de wegen. De manier waarop het netwerk nu wordt gebruikt, waarbij verkeer al ver (!) voor een afslag een rijstrook kiest, is nogal gek. Dat zie je bijvoorbeeld ook op snelwegen waarbij verkeer in treintjes achter elkaar rijdt op de linkerbaan. Totaal onnodig. Ook het feit dat hulpdiensten op een simpele tweebaans weg ander verkeer niet inhalen is er zo een die ze wel mogen aanpassen.

Nu ik toch bezig ben:
- logischer connecties van rails om mooie gebogen aansluitingen te kunnen maken
- iets doen aan de paden die soms dwars door gebouwen gaan (parkerende auto's en voetgangers)
- commercial gebouwen gecombineerd met woningen erboven
- halteren van bussen, die, als er twee achter elkaar staan, altijd minstens 1 rijstrook blokkeren
- iets minder belangrijk: de sims er wat natuurlijker uit laten zien ;)

Edit:
- realistisch aantal mensen op straat: zelfs in een kleine stad, van zeg 10k inwoners, lopen de straten VOL met mensen, dat kan best wat minder
- normaal aantal inwoners per huis en aantal werknemers per kantoor. Als je (soms enorme) IT gebouwen neerzet, krijgt de game het voor elkaar om er 9 of 11 (!) mensen te laten werken, totaal onrealistisch

[ Voor 16% gewijzigd door Crazz op 14-05-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja de bezetting van gebouwen mag wel stukken beter. Hoge torenflats van 25 verdiepingen waar dan 24 huishoudens in wonen. Normaal zijn dat er 3 tot 4 per verdieping.
En het lijkt soms of alle sims constant buiten op straat zijn @Crazz.
Tot slot het verdienmodel van de stad mag ook wel worden aangepast, zeker met indrusties DLC is het praktisch onmogelijk om nog failliet te gaan. Inkomsten van 50k per week zijn geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
PB-powell schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:10:
En het lijkt soms of alle sims constant buiten op straat zijn @Crazz.
Vooral vervelend bij drukke kruispunten waar het overige verkeer continue moet wachten op al die voetgangers. Ja, ik kan dan voetgangerbruggen of-tunnels bouwen enzo, maar da's meer ene lapmiddel dan een structurele oplossing. En een stuk minder mooi voor het uiterlijk van m'n stad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Kwam vandaag deze video tegen en heb het eigenlijk meteen geprobeerd. Het werkt ;) Wat hij eigenlijk doet is om voetpaden als een 'park' te markeren met een ingang en uitgang waardoor voetgangers via jou paden moeten lopen en daarvoor moeten betalen. Best wel een kleine goudmijn ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Webgnome op 17-05-2021 06:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:00

qless

...vraag maar...

Ik zou erg graag voor een C:S 2 netwerk (lan) mogelijkheden zien...zodat je samen in een gebied kan bouwen. Misschien iets met kleinere stukken grond die je moet kopen, handel mogelijkheden (vuil/stroom/water etc)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Zat dat niet in een oude simcity? Dat als je op de rand van je stad alle kolencentrales bouwde je minder bezoek vanuit die kant kreeg? Op die manier heeft het milieu ook nog een effect op je stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Bartvw schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:00:
Zat dat niet in een oude simcity? Dat als je op de rand van je stad alle kolencentrales bouwde je minder bezoek vanuit die kant kreeg? Op die manier heeft het milieu ook nog een effect op je stad.
Je had daarin regio's, waarin je verschillende steden kon ontwikkelen. Je kon dan tussen de steden 'handelen' door elektriciteit of water in te kopen, of te verkopen. En inderdaad ook afval!

Je kon zelfs alle industrie in 1 stad neerzetten om aan de vraag te voldoen, had je al die vervuiling ook niet in je hoofdstad :D

[ Voor 11% gewijzigd door Crazz op 18-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Crazz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Je had daarin regio's, waarin je verschillende steden kon ontwikkelen. Je kon dan tussen de steden 'handelen' door elektriciteit of water in te kopen, of te verkopen. En inderdaad ook afval!

Je kon zelfs alle industrie in 1 stad neerzetten om aan de vraag te voldoen, had je al die vervuiling ook niet in je hoofdstad :D
ivm reisafstanden kon dat alleen (in SC4) met kleine en misschien medium sized tiles..
al mijn mappen waren grote vakken en dan kon dat alleen voor een deel van jouw stad

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In CititesXL kon je, in het begin, bepaalde resources kopen en verkopen met andere steden die daadwerkelijk gebouwd waren door andere mensen. Een soort platform om zaken uit te wisselen zeg maar. Je zag elkaars steden niet maar wel een wereldbol met allerlei steden en filters voor resources als ik het me goed herinner. Potentieel super tof natuurlijk, maar ze wilden je er op gegeven moment extra voor laten betalen volgens mij en een paar maanden later is die hele functie eruit gehaald dacht ik. CitiesXL had sowieso behoorlijk veel potentie maar het kwam er uiteindelijk nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ik heb nog even zitten denken wat ik mis in C:S en de 2 dingen die mij nog wel gaaf lijken liggen een beetje in het verlengde van elkaar.

Nu als je een gebouw met een invloedssfeer neerzet (school, ziekenhuis, politiebureau, etc) dan is dat een mooi rondje om dat gebouw heen. Het zou tof zijn als dat meer gaat lijken op aanrijtijden. Dus een grote weg waar je 80 mag zorgt voor een groter bereik dan een 30 weggetje. Je zou dan dus kunnen zien hoe ver de invloedssfeer is aan de exacte straten die gekleurd worden (eventueel ook nog in gradaties, de politie stopt niet als een incident net 1 meter te ver is natuurlijk).

Het tweede is de mogelijkheid om gebouwen te upgraden, zoals dat wel in SimCity kan. In het begin is een klein politiebureau prima, maar door de opbouw van de wijk en natuurlijke groei heb je iets meer nodig. Een heel nieuw politiebureau neergooien is wat overkill, maar een extra vleugel aan het gebouw met wat extra patrouillewagens zou genoeg zijn.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:33:
In CititesXL kon je, in het begin, bepaalde resources kopen en verkopen met andere steden die daadwerkelijk gebouwd waren door andere mensen. Een soort platform om zaken uit te wisselen zeg maar. Je zag elkaars steden niet maar wel een wereldbol met allerlei steden en filters voor resources als ik het me goed herinner. Potentieel super tof natuurlijk, maar ze wilden je er op gegeven moment extra voor laten betalen volgens mij en een paar maanden later is die hele functie eruit gehaald dacht ik. CitiesXL had sowieso behoorlijk veel potentie maar het kwam er uiteindelijk nooit uit.
Ah ja, Omnicorp! Was handelen op basis van vraag en aanbod door andere speler maar helaas werkte dat niet goed en als de servers dan ook nog eens de helft van de tijd eruit lagen. Het idee was leuk maar niet erg praktisch als je niet elke dag speelt. Je zegt dat je elkaars steden niet zag maar volgens mij kon dat wel, er was toch zo'n spot wat je kon bouwen waar je dan interactie kon hebben met bezoekende burgemeesters?

Voor de geïnteresseerden: YouTube: Cities XL PC Games Video - Multiplayer Video De uitleg hoe het spel werkte.

[ Voor 7% gewijzigd door LoneRanger op 20-05-2021 17:21 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:53
ElPaco schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:32:
Nu als je een gebouw met een invloedssfeer neerzet (school, ziekenhuis, politiebureau, etc) dan is dat een mooi rondje om dat gebouw heen. Het zou tof zijn als dat meer gaat lijken op aanrijtijden. Dus een grote weg waar je 80 mag zorgt voor een groter bereik dan een 30 weggetje. Je zou dan dus kunnen zien hoe ver de invloedssfeer is aan de exacte straten die gekleurd worden (eventueel ook nog in gradaties, de politie stopt niet als een incident net 1 meter te ver is natuurlijk).
Dit is al zo toch? Ik heb een stad met hoofdwegen met "wijken" die vol liggen met de smalle tweebaansweg, en het is een ramp om de dekking daar goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
rvinke schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Dit is al zo toch? Ik heb een stad met hoofdwegen met "wijken" die vol liggen met de smalle tweebaansweg, en het is een ramp om de dekking daar goed te krijgen.
Maar dat zie je pas na het plaatsen. Tijdens het plaatsen zien je enkel een perfecte cirkel. Dus als het nu al zo werkt dan zou het wel wat inzichtelijker mogen ;)

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Na een paar keer opnieuw te zijn begonnen heb ik nu toch wel een aardig gebied :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2uRBRYsqPqHEpOp2Rv-kfJSq6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwVdte7PIPyIo3SngVqSIGHB.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik met de map begon wat de traffic flow 'slechts' 89%
Momenteel is mijn traffic flow 86% dus vind het opzich prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:18
@0108daniel Ziet er al zeer goed uit!
Je maakt wel gebruik van het recht op recht principe, trouwens niks mis mee!

Zelf zie ik het eigenlijk veel liever organisch maar ik heb de indruk dat C:S daar niet voor gemaakt is?

Ik zoek trouwens een leuke serie waarin ze vanaf het begin van het ontstaan van een dorp/stad beginnen en zo verder opbouwen naar het heden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 21:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Asterion schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:17:
@0108daniel Ziet er al zeer goed uit!
Je maakt wel gebruik van het recht op recht principe, trouwens niks mis mee!

Zelf zie ik het eigenlijk veel liever organisch maar ik heb de indruk dat C:S daar niet voor gemaakt is?

Ik zoek trouwens een leuke serie waarin ze vanaf het begin van het ontstaan van een dorp/stad beginnen en zo verder opbouwen naar het heden..
Dankje!
Klopt, dit is voor het eerst dat ik meer grid based bouw.
Dit doe ik nu bewust om het wat makkelijker voor mezelf te maken mbt het openbaar vervoer.
De buslijnen zijn nu overzichtelijker.
Over lijnen gesproken, is er iemand die weet hoe je een stop kan toevoegen aan een bestaande lijn?
Als dit niet mogelijk is, welke mod kan ik daar dan voor gebruiken?

Ik volg de serie van Spacemouse gaming.
Dat is een Nederlandse man die vanaf het begin begint en zo zijn stad bouwt.
Hij gebruikt de bekende mods.
Hij heeft erg veel video's en 1 serie van hem met volgens mij 12 afleveringen van ieder 4 uur.

[ Voor 12% gewijzigd door 0108daniel op 21-05-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
0108daniel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:53:
[...]
Over lijnen gesproken, is er iemand die weet hoe je een stop kan toevoegen aan een bestaande lijn?
Als dit niet mogelijk is, welke mod kan ik daar dan voor gebruiken?
Bushokje kiezen om te bouwen (alsof je een nieuwe lijn maakt) en dan over een bestaande lijn hoveren en verslepen. De plek waar je loslaat maakt het spel een extra halte voor je.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Bushokje kiezen om te bouwen (alsof je een nieuwe lijn maakt) en dan over een bestaande lijn hoveren en verslepen. De plek waar je loslaat maakt het spel een extra halte voor je.
Ahhh top dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 13:18
Laat ik dan ook mijn duit in het zakje gooien. Ik speel eigenlijk alleen maar om te relaxen en even nergens anders aan te moeten denken. Hoeft niet heul mooi te zijn en ik begin ook vaak genoeg opnieuw, omdat ik geen zin meer heb in wat ik tot dan toe gebouwd heb. :)

Dit is wat ik nu in elkaar geflanst heb, een mooie grid layout. Ik kan het ook best organischer maken, maar dat vind ik meestal te veel gedoe. Wie weet, als ik weer eens opnieuw begin... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcTgflXFvLY1JWzne8_5jUENXuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPHKhvY9yWgHbWC7S48skKVD.jpg?f=fotoalbum_large

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Dat lijken me hele goede en functionele toevoegingen! Zeker qua hubs laat het af en toe te wensen over en een officiele aanvulling daar kan zeker geen kwaad.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
In hoeverre zijn die content packs vernieuwd? Ik herken een aantal treinstations al uit de workshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Bartvw schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:27:
In hoeverre zijn die content packs vernieuwd? Ik herken een aantal treinstations al uit de workshop.
Het zal deels het versimpelen van het proces zijn wat je hebt tijdens het bouwen. Met mods kun je altijd alles wel aan elkaar draaien, maar er zit altijd veel werk in en het kan estetisch vaak wel werken, maar dan werkt het functioneel weer niet. Zo'n officiele release zorgt er voor dat het allebei goed kan.
Daarnaast zal er een sausje van polish over heen gegaan zijn in samenwerking met de modder en de devs.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik ben inmiddels (weer) aan een nieuwe stad begonnen.
Dit keer pak ik het (weer) anders aan :P
Ik heb wat nederlandse objecten, straten en huizen gedownload en gebruikt met dit als resultaat.
Het zijn voornamelijk de straten en de huizen met oranje daken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KevZz2jHipYGyUz6j8Vgm4cGoDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4D0xMet08vW2I57v5edxUhI6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik nu geen zones, maar plopable gebouwen zodat ik zelf controle heb waar ik ze plaats en hoe ze eruit zien.
Echter vind ik het contrast met de Nederlandse huizen en flats te groot.
Hiermee bedoel ik de hoogtes.
De Nederlandse gebouwen zijn erg laag, misschien te laag voor dit gebied.
Moet nog even kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@0108daniel Er zit kwa hoogte genoeg, maar niet teveel, verschil (IMHO) tussen die huizen, de medium-hoogte dingen die je neerzet en de hogere torens die je daar hebt geplaatst.
Ik zou, als je het contrast te hoog vindt, wat meer ruimte tussen de verschillende soorten gebouwen laten. Ruimte zat, ja toch? Lege strips, zoals ik die al zie, of gevuld met parken, winkeltjes, what-not.

Verder kan je met de eye dropper tool (of zoiets) ook dezelfde soort torens naast elkaar zetten. Dan moeten ze echter wel al unlocked zijn, wat pas later in het leven van je stad zou gaan gebeuren.
Ik bedoel, dan zou je gewoon kunnen blijven zonen, in plaats van ploppen,. Vind ik persoonlijk toch iets raars hebben, alhoewel er zeker mooie dingen op die manier gemaakt kunnen worden.
Zie bijvoorbeeld PlopMaster Tosemime. :P

Edit:
Bartvw schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:27:
Zoals je aangeeft, zitten veel van die gebouwen van die makers al in assets. Ze zijn "ZOOO GOED" dat Paradox ze wel gevraagd zal hebben om betaald de boel in een pack te mogen stoppen.
Bijgewerkt zijn ze wel, maar dat valt reuze mee. Dat merkte ik met die pack van rijtjes-office-gebouwen.
Parasolletje hier, wat meer spiegeling daar.
De functionaliteit zit in die assets grotendeels al, anders stond het niet in de workshop met een hoog aantal subs.
Toch, gezien de prijs, vind ik dit soort packs het wel waard. Alles in 1 keer erbij, en mooi spul.
Ik heb echt nog nooit zoveel geld aan een enkel spel uitgegeven. _O-
Plus de hardware upgrades die ik gedaan heb, puur vanwege dit spel, wat ik niet eens zo verschrikkelijk vaak speel. :o

[ Voor 52% gewijzigd door HMC op 24-05-2021 09:57 . Reden: Meer blabla en foute tag. :F ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
zzzzz schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Dat lijken me hele goede en functionele toevoegingen! Zeker qua hubs laat het af en toe te wensen over en een officiele aanvulling daar kan zeker geen kwaad.
Aangezien van het weekend er een sale was voor Cities skylines heb ik alles maar meteen gekocht inclusief deze content creator packs. En persoonlijk ben ik er erg tevreden over. Ze zijn een mooie aanwinst en zien er gewoon goed uit. Wat ik alleen wel jammer vind is dat het niet een combinatie is van dingen. Dus het is OF een metro OF een train station maar niet beide. Binnenkort toch maar eens kijken of en hoe je zelf assets kan maken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@0108daniel persoonlijk vind ik die hoge torens ook wat uit de toon vallen, de rest past wel prima bij elkaar. Wat je wel kan doen zijn de rijtjeshuizen wat meer aan de randen van je stad plaatsen en naar mate je meer naar het centrum bouwt steeds meer en hogere flats daar tussen plaatsen. Of een wijk met rijtjeshuizen en dan aan één straat een aantal dezelfde flats naast elkaar met wat tussenruimte voor gras en bomen. Kijk anders eens op google maps voor inspiratie. En kijk dan niet naar de 4 grote steden maar steden als Amersfoort of Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Dankje @HMC en @PB-powell !
Ik zal eens zoeken.
Zelf woon ik in een dorpje en dat ziet er ook wel leuk uit.
Heb zoveel inspiratie, alleen komt het er soms moeilijk uit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0108daniel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:10:
Dankje @HMC en @PB-powell !
Ik zal eens zoeken.
Zelf woon ik in een dorpje en dat ziet er ook wel leuk uit.
Heb zoveel inspiratie, alleen komt het er soms moeilijk uit:P
Misschien kan je kijken of je wat op kan steken van Pres en TwoDollarsTwenty op YouTube, die kunnen stadscentra en skylines echt perfect opbouwen qua hoogte.

Normaal gesproken zie je laagbouw zoals de Nederlandse huizen ook echt in een wijk bij elkaar, en niet als één blok. Soms staat er in zo'n wijk wel een iets hoger gebouw als een appartementencomplex, sporthal, bejaardentehuis of kerk, of iets van dien strekking.

Ik haal mijn inspiratie veel uit videos van bovengenoemde YouTubers en ook van SanctumGamer, al bouwt die wat kleinschaliger dus dat is in deze context denk ik een minder goed voorbeeld. En Google Maps/Earth natuurlijk, daar kan je ook genoeg vandaan halen.
Pagina: 1 ... 58 ... 64 Laatste