Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wij kijken nog wel eens wat verbouwprogramma's op TLC (bij gebrek aan beter op sommige momenten) maar wat mij daarin opvalt is dat in veel wijken in Amerika de huizen los staan van elkaar. Dat maakt het slopen en opbouwen van huizen natuurlijk een stuk eenvoudiger omdat je dan weinig rekening hoeft te houden met je buren. Maar wat voornamelijk geldt is dat ze daar best goedkoop bouwen met alleen hout en gips. Dat zorgt er voor dat je snel iets nieuws kan bouwen tegen weinig kosten, maar ook dat het vaak minder lang mee gaat. Daardoor loont het ook sneller om de boel maar plat te gooien en opnieuw op te bouwen. Dat is denk ik ook de reden dat het bouwen van huizen in C:S zo snel gaat :+

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
[@YES Ik heb eens een documentaire over Detroit gezien waarin dit werd uitgelegd. Door de enorme afname van inwoners zijn/waren er heel veel gebouwen die geen enkel perspectief hadden om ooit nog bewoond te worden. De sleutels van de panden waren simpelweg bij de bank ingeleverd (als je in de VS je hypotheek niet kan betalen kan je gewoon de sleutels inleveren zonder dat je een restschuld houdt), en de banken konden niet zóveel panden onderhouden terwijl ze geen toekomst hadden. Dus verpauperden de panden, werd er brand gesticht, woonden er zwervers/drugsverslaafden en/of waren het uitvalsposten voor de gangs in de stad.

Dit kwam natuurlijk niet ten goede aan de rest van de buurt/stad, dus heeft de stad Detroit op een gegeven moment besloten om dergelijke panden plat te gooien en de kavels braak te laten liggen om op die manier de sociale problemen wat tegen te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:12:
[@YES Ik heb eens een documentaire over Detroit gezien waarin dit werd uitgelegd. Door de enorme afname van inwoners zijn/waren er heel veel gebouwen die geen enkel perspectief hadden om ooit nog bewoond te worden. De sleutels van de panden waren simpelweg bij de bank ingeleverd (als je in de VS je hypotheek niet kan betalen kan je gewoon de sleutels inleveren zonder dat je een restschuld houdt), en de banken konden niet zóveel panden onderhouden terwijl ze geen toekomst hadden. Dus verpauperden de panden, werd er brand gesticht, woonden er zwervers/drugsverslaafden en/of waren het uitvalsposten voor de gangs in de stad.

Dit kwam natuurlijk niet ten goede aan de rest van de buurt/stad, dus heeft de stad Detroit op een gegeven moment besloten om dergelijke panden plat te gooien en de kavels braak te laten liggen om op die manier de sociale problemen wat tegen te kunnen gaan.
Kijk dit dacht ik dus al. In The Wire worden veel vacants ook gebruikt door zgn crack-fiends, om in te (over)leven. Die serie speelt zich af nog voordat al die panden (massaal) gesloopt werden denk ik dan. Ik had dit vermoeden al, maar kon het niet makkelijk vinden via google. Wellicht meer op Detroit moeten zoeken want dat is wel hét voorbeeld wat betreft Amerikaanse steden in crisis en waar inwoners weggetrokken zijn volgens mij. Daarnaast zullen ze waarschijnlijk ook niet heel trots zijn op dit soort leegstand/ontwikkeling en lopen ze er vast ook niet mee te koop.

Dat stukje van je sleutels inleveren en van je hypotheek af zijn past wel helemaal in het Amerikaanse systeem volgens mij en het verbaasd me dan ook weer niets dat veel Amerikaanse banken bij het knappen van de vastgoedbubbel (bijna) omvielen. Vraag me af of het ook echt zo rechtlijnig is dat je helemaal zonder schuld achterblijft, dat zal wellicht ook met het type hypotheek/contract te maken hebben, al zal het in grote lijnen dan wel zo werken.

Blijft toch fascinerend. Dit soort dingen is ook de 'American Dream' alleen dan de kant van de mensen die de droom niet helemaal lekker uit zien komen zeg maar. Doet een beetje dystopisch/post-apocalyptisch aan maar dan in een rauwe/realistische vorm zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meh, @YES Vaak gebruikte reden hier dat een huis afgebroken wordt op zo'n kavel, is omdat ze/nieuwe eigenaren willen upgraden.
Dat werkt in het echt natuurlijk net iets anders dan in onze favo game.
Maar inderdaad kan het (de? :? ) kavel (kaveltje dan maar, altijd "het" _O- ) naast jouw huis zomaar een braak liggend stuk grond zijn, met slechts een bordje: "HMC owns! Kopuh?!?! Bel 06-xxx."

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell ja wat mij eigenlijk het meest fascineert, zijn de zogenaamde rowhouses, aaneengesloten gebouwde woningen, waar dan ineens een woning tussen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat er sinds SimCity 3000 juist wel tof uitzien.
Daar had je die brownstone houses, perfecte rijtjes. Maar dan was er ineens (ondanks dat je ze "historical" had gemaakt) eentje een toren geworden. Dan afbreken, hop, lege plek in je rijtje brownstones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:22:
@PB-powell ja wat mij eigenlijk het meest fascineert, zijn de zogenaamde rowhouses, aaneengesloten gebouwde woningen, waar dan ineens een woning tussen weg is.
Ja dat oogt vreemd, daarin gaat mijn verhaal ook niet op :p
Wat dat betreft ben ik maar wat blij dat we in Nederland wonen waarin dat soort dingen toch een stuk beter zijn geregeld.
sowieso de laatste jaren gezien dat de American Dream helemaal niet zo rooskleurig is en dat je er als West-Europees er eigenlijk altijd op achteruit gaat door daar te wonen qua sociale voorzieningen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Met al dit gebabbel...krijg ik uiteraard zeer veel zin om te spelen.
Als ik morgen niet stipt om half acht op werk ben heb ik in ieder geval een excuus:
Het was de schuld van @YES @PB-powell @Logico @ET__@Verwijderd
Ze begonnen over kavels, en en en....dus moest ik een bepaald spel aandraaien en en en , toen was het ineens 4 uur 's nachts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell The American Dream is er één die voornamelijk op vrijheid gestoeld is volgens mij. Maar dan ook totale vrijheid om zelf dingen te regelen, of niet. En de ervaring leert inmiddels, denk ik, dat niet iedereen die vrijheid goed kan benutten. En dan heb je dus ook de vrijheid om jezelf compleet de afgrond/put in te werken en ten gronde te rechten. Degenen die echt profiteren van de American Dream zijn degenen met geld, die goede verzekeringen en andere voorzieningen voor zichzelf kunnen regelen, en nog belangrijker, bedrijven. Die de vrijheid hebben om burger uit te knijpen tot hun laatste cent en verder. De overheid speelt daar zo'n kleine rol en er is geen vangnet voor degenen die zelf geen vangnet kunnen creëren.

Blijft echt enorm fascinerend, ook omdat het duidelijk zijn duistere/mindere kanten heeft maar een heleboel Amerikanen er vierkant achter staan, zelfs als ze al in de goot liggen en geen stuiver meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HMC schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:36:
Met al dit gebabbel...krijg ik uiteraard zeer veel zin om te spelen.
Als ik morgen niet stipt om half acht op werk ben heb ik in ieder geval een excuus:
Het was de schuld van @YES @PB-powell @Logico @ET__@Verwijderd
Ze begonnen over kavels, en en en....dus moest ik een bepaald spel aandraaien en en en , toen was het ineens 4 uur 's nachts...
Bekend probleem :+ met mijn vrouw afgesproken sinds onze baby er is dat de donderdag avond voor mij is. Soms ga ik dan AoE2 doen met vrienden en soms met een (keihard) muziekje aan Cities, vanavond gaat denk ik het laatste gebeuren 8)
Overigens, volgen jullie ook de 5 builders 1 city op youtube? Ik ben nog niet aan de 2e ronde van City planner plays begonnen maar tot nu toe vind ik het een toffe serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ken ik niet. Ik kijk eigenlijk geen andere builders.
Maar dat je je vrije avondje hebt is je gegund. :D d:)b
Dat het vanavond is steekt dan weer. :( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@HMC ja ik dacht, ik kan dit onderwerp hier wel even aansnijden, moet haast wel dat er mensen met dezelfde interesses zitten en warempel, het is nog zo ook :+
Ik zit er zelf aan te denken om er ooit nog iets constructievers mee te gaan doen, een kleine studie of wat serieus boeken over stedelijke ontwikkeling bijvoorbeeld, al is gewoon de Amerikaanse geschiedenis an sich of geschiedenis in zijn algemeen ook interessant zat. Zoveel fascinerende dingen in de wereld.

@PB-powell die serie ken ik wel maar ik volg hem niet eigenlijk. De series van twodollarstwenty en Sanctum Gamer volg ik wel, die maken in mijn ogen de vetste steden.
Ik verwacht komende zomer mijn eerste kind, ben benieuwd wat er dan van het gamen overblijft :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@HMC het is bijna weekend, ergens heb je toch wel een uurtje vrij :p
@YES de eerste weken blijft er weinig over, dan ben je al blij als je even kan slapen tussen door. Wij zijn inmiddels 3,5 maand verder en er komt steeds meer tijd terug vrij. Maar wij hebben dan een makkelijk kind schijnbaar, met ~9 weken maakte hij al nachten van 8 uur of langer. De meeste doen dat pas rond 12 weken of later. Maar het belangrijkste is is om het niet als verloren tijd te beschouwen, dat was voor mij en mijn vrouw (licht autistisch) wel even wennen en omschakelen.
En goede afspraken met elkaar maken, wij hebben dus afgesproken dat ieder minimaal 1 avond in de week voor zichzelf heeft. Overigens hebben wij een kind dat de avonden altijd wakker is, dat schijnt weer wat minder normaal te zijn. Heeft ook leuke kanten, maar ook nadelen zo af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
@YES Ik heb nog wel een tip :)

Deze Youtube playlist geeft een inkijkje in hoe de groei van Amerikaanse steden werkt (of juist niet werkt), wordt op een laagdrempelige manier verteld door een Canadees die als expat in Nederland woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
SemperFidelis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:20:
Jammer dat die DLC niet in de huidige PSN sale zit. Wil eigenlijk wel een nieuwe city beginnen met Mass Transit en Industries minimaal..
Ah nou ze hebben geluisterd! Alle DLC nu met 50% korting dus heb er gelijk 4 gekocht.

Wat ik trouwens als console player echt een leuke YouTube serie vind is deze:
YouTube: Advanced Guide on How to Start Your City in Cities: Skylines | Fishe...

Het is namelijk Vanilla wat ik wat overzichtelijker vind dan allerlei mods en assets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
PB-powell schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:11:
@HMC het is bijna weekend, ergens heb je toch wel een uurtje vrij :p
@YES de eerste weken blijft er weinig over, dan ben je al blij als je even kan slapen tussen door. Wij zijn inmiddels 3,5 maand verder en er komt steeds meer tijd terug vrij. Maar wij hebben dan een makkelijk kind schijnbaar, met ~9 weken maakte hij al nachten van 8 uur of langer. De meeste doen dat pas rond 12 weken of later. Maar het belangrijkste is is om het niet als verloren tijd te beschouwen, dat was voor mij en mijn vrouw (licht autistisch) wel even wennen en omschakelen.
En goede afspraken met elkaar maken, wij hebben dus afgesproken dat ieder minimaal 1 avond in de week voor zichzelf heeft. Overigens hebben wij een kind dat de avonden altijd wakker is, dat schijnt weer wat minder normaal te zijn. Heeft ook leuke kanten, maar ook nadelen zo af en toe.
Ik wil niet teveel hoop indrukken, maar bij een eerste kind gaat dat nog enigszins, bij twee kan je dat vergeten. Het enige wat tussentijds groeide is mijn backlog. Hence mijn schaamtevolle probleempje toen ik Cities weer aanslingerde. Was totaal vergeten dat ik een mod voor 3 schermen had geïnstalleerd en kreeg de UI niet goed op mijn widescreen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Señor Sjon de backlog die groeit is maar al te bekend... ik ben inmiddels ook maar gestopt met nieuwe games kopen tenzij ik ze heel graag wil. Ik vind het daarom ook zo bijzonder hoe sommige youtubers naast een gewone baan en gezin zoveel tijd in hun kanaal kunnen stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donderdag avond werd helaas een stukje vrijdag avond. Desalwelteplus toch wat kunnen doen aan mijn huidige stad MelVille. Ik ben nu de buitenwijken aan het uitbreiden en de open plekken aan het invullen. Ik wil de stukken tussen de snelwegen nog bebouwen en dan denk ik dat ik een nieuwe map ga beginnen. Door de serie 5 builders 1 city ben ik wat geïnspireerd geraakt door in plaats van 1 grote stad te bouwen voor wat kleinere dorpen/stadjes te gaan. Maar ik moet van mezelf deze stad eerst afmaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VqDxOJggSERUwxwg2NmIgjgpMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkJIl8DF58ctZTydqueJRG7p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTARBzpxhtP-ukqS5ufjdusfYog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9YAKKWPWqMKyG7Ipmabm2Yc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFPU4U4UMPPTIi4RJtfppzOWVCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD8dlSIK2fnoGNrE5yeWOuvD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV2zGdi_zqMwTtHrdaVhyPSnWmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1msLMOCoePcwt05NemwdkAbO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:37

Steeffoon

Smartphone-nerd

HMC schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 06:57:
Misschien dat ze geen paths kunnen vinden?

Gooi de airport eens plat en vervang 'em door een nieuwe, zelfde.

Kan het door een Mod komen die ingrijpt in het verkeer?
Ook eens proberen uit te zetten, slechts om te testen.
Heb daarna nog nieuwe vliegvelden neergelegd, geen vliegtuigen.
Ik heb veel mods, dus dat wordt flink uitzoekwerk. Als het echter aan een mod zou liggen, zou je het toch ook moeten merken in een andere game, waar blijkbaar de vliegtuigen wel vliegen?

Edit 6/3: het laatstgebouwde vliegveld (middelgroot) verwijderd en prompt waren daar de vliegtuigen terug. Nu een kleiner vliegveld ervoor in de plaats en het blijft goed gaan. Heel raar. Misschien dat het spel niet ermee overweg kan ofzo... :/

[ Voor 17% gewijzigd door Steeffoon op 06-03-2021 18:32 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo nog een paar uurtjes gespeeld, stad is zo goed als af qua woonwijken. Allicht dat ik nog een vliegveld ga aanleggen en nog wat kleine wijkjes bij bouw maar verder geen grote projecten gepland staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvRf-w8rUfOGIDdQ-d5CJ8F3Zvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qc6W5Gi7P56T4wZfns2GcSIj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yx6Q6E-8hYEVqZ-u_3BDUzipU0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMO23wWhwv9Nwg5CUe0t2fJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hpw3plDUiWDq2Dc90H5H_KBqKgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5D6vpnjANmHXV8STzQ1Gdaum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqQEuGwzSODpn0hBSPZjRL2Zh4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgrDiTPPJyAbILFys08fr2zF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JImBlv6OgWyWTHm8qz47QGU9FME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXtpvcksWTj4erJkKcVGI4zQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou lekker dan. Ik ben begonnen aan een nieuwe stad, mijn PC doet niet meer alsof ie gaat opstijgen bij het spelen dus ik heb er weer zin in. Dit wordt een stad waar ik veel zelf ga ploppen en weinig ga zonen. Hooguit wat woonwijken die zichzelf mogen vullen op basis van een theme wat ik er aan koppel.

Echter dan begin ik met wat wegen aan te leggen, waar een klein dorpje aan ligt en wat water voorzieningen. De wegen krijgen connecties naar 'buiten' want dat leek me voor het dorpje ook wel handig. Nu gaat er een shitload aan verkeer overheen, echt niet prettig. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEkfw3BcBvsdiytpTLVWhrmRPZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p4xsZYX3MHcU1Rgu2CbPeL6Q.png?f=fotoalbum_large

Wat ik niet begrijp, veruit het meeste verkeer gaat van de rand van de map, waar het binnenkomt, naar een exit aan diezelfde rand van de map. Is dit normaal? Ik vind het echt enorm veel verkeer voor 'niks' want ze komen niets halen of brengen in mij stad, want meer dan het dorpje, wat water voorzieningen en een energiecentrale is er niet.. Alle trucks die ik aanklik hebben exporting goods of returning to facility (waarbij de facility in een andere stad ligt) als bestemming. Alle personenauto's zijn van toeristen die leaving de city als bestemming hebben. Die bestemming hebben ze dus al zodra ze verschijnen op de map!

Kent iemand dit fenomeen? Ik heb dit nog niet eerder gehad maar mijn dorpje is er nu al gridlocked door geraakt.

Alvast een opmerking: de tolpoorten heb ik later geplaatst in de hoop dat ik verkeer zou afschrikken maar ze blijven doodleuk komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES
LoneRanger schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:48:
[Afbeelding]

1 rotonde en verkeer toch nog op 76% ondanks de grid.

@HMC , je postte laatst die problemen bij de ingang van je stad, ik heb wat extra verbindingen naar buiten aangelegd en nu zie ik heel veel verkeer mijn stad inkomen met als bestemming "leaving the city" Nu maar een rotonde aangelegd vlak bij de connectie zodat ze gelijk weer terug kunnen. Ook op een bestaande connectie [snelweg] veel voetgangers die op de snelweg staan [in de mist] maar niet verder gaan.
Wellicht zit het hem in die mod?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:55:
@YES

[...]

Wellicht zit het hem in die mod?
Oh oké. Wat bedoel je met die mod? Unlimited outside connections? Ik ga eens checken of het helpt om ze direct een exit naar de rand van de map te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yup, unlimited connections. Je kunt ook een afrit maken voor inkomende verkeer en die gelijk weer naar een exit sturen, naar het Oosten b.v.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je hebt ook de mod Optimised outside connections die het dummy-verkeer (van outside --> outside) er uit haalt.

Ook vermindert die het aantal treinen/vliegtuigen/schepen door langer te wachten voordat ze de kaart op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top, ik zocht hier al een tijdje naar maar kon het niet vinden. Ik stoor me behoorlijk aan die schepen met 10% die in een file voor je havens liggen, idem de vliegtuigen en het dummyverkeer. Gek genoeg heb ik met treinen nooit echt last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES ik ken het probleem! Ook ooit zoiets gedaan wat jij hebt, een dorpje aan de rand van map met een simpele national highway erdoor als verbinding, komt vervolgens al het verkeer voor de grote stad daar overheen. Door een directe verbinding naar de echte snelweg te leggen was ik van het probleem af maar vreemd is het wel.
Ik ga die mod van @Speed24 ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik speel momenteel op een map zonder olie, wilde wel een klein olieveldje dus heb wat olie bij gemaakt dmv een mod (denk extra landscaping tools?)

echter wat nu opvalt is dat het veld zo leeg is, ondanks dat ik de unlimited ore & oil mod aan heb staan.

iemand een idee waarom dit gebeurd?

ik heb gezien dat de standaard mod en advanced game options mod bijten met die unlimited resources optie, maar die laatst genoemde mod gebruik ik niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het heeft even mogen duren maar er zit wat progressie in de haven voor mijn nieuwe stad. Er woont nog vrijwel niemand en toch leg ik al een dikke vette zeehaven aan, met oliehaven, containerterminal en een scheepswerf. Aangezien ik van plan ben de stad grotendeels zelf te ploppen maakt de volgorde en vraag me nu nog niet zoveel uit.

Screenshotje van wat ik nu heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnhNMwWqm-JSFP9ZUeiRf9rg_fM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PP6DJJoqvwBNNPnUTIAMyR8.png?f=fotoalbum_large

@mschol ik kan je hier niet mee helpen eigenlijk, zoals je het omschrijft zou het volgens mij moeten werken, al weet ik niet zeker of het normaal is dat je resources maakt met de landscaping tools eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
Wat maken jullie toch allemaal prachtige steden! Ik ben er jaloers op.

Jullie starten voor de meeste direct met alle tiles unlocked en dan waarschijnlijk ook nog unlimited money?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:33:
@mschol ik kan je hier niet mee helpen eigenlijk, zoals je het omschrijft zou het volgens mij moeten werken, al weet ik niet zeker of het normaal is dat je resources maakt met de landscaping tools eerlijk gezegd..
niet de standaard tools, de extra landscaping tools mod:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=502750307

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
YES schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:33:
Het heeft even mogen duren maar er zit wat progressie in de haven voor mijn nieuwe stad. Er woont nog vrijwel niemand en toch leg ik al een dikke vette zeehaven aan, met oliehaven, containerterminal en een scheepswerf. Aangezien ik van plan ben de stad grotendeels zelf te ploppen maakt de volgorde en vraag me nu nog niet zoveel uit.

Screenshotje van wat ik nu heb gemaakt:
[Afbeelding]

Iemand heeft naar Biffa gekeken :+

Maar ziet er super vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Iemand heeft naar Biffa gekeken :+

Maar ziet er super vet uit!
Ik kijk nooit naar Biffa, dus dat is toeval. Ik kijk wel veel naar Sanctum Gamer maar zijn finesse kan ik echt niet goed nabootsen, die maakt schitterende builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
YES schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:56:
[...]

Ik kijk nooit naar Biffa, dus dat is toeval. Ik kijk wel veel naar Sanctum Gamer maar zijn finesse kan ik echt niet goed nabootsen, die maakt schitterende builds.
Oh haha dat zal toeval zijn(of juist niet Biffa moet het idee ook vast ergens van hebben) :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terranova schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Oh haha dat zal toeval zijn(of juist niet Biffa moet het idee ook vast ergens van hebben) :o
Ik stream niet, maar misschien heeft Biffa mijn PC gehackt en kijkt ie stiekem mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil een residential zone maken, wat voorheen industrie/haven gebied was. Daarvoor zou ik graag oude fabriekspanden/warehouses en dergelijke willen hebben die omgebouwd zijn tot woningen. Zulke gebouwen zie je in veel steden in Nederland maar ik kan er weinig van vinden op de workshop voor C:S.

Kennen jullie er wat? Ik ga zelf nog wel even zoeken naar ouderwetse fabriekspanden en warehouses die ik met RICO settings kan omturnen naar residential maar vaak mis je dan toch wat props en zo die het duidelijk residential buildings maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, die eerste collectie ken ik en heb ik vaker gebruikt. Is natuurlijk niet echt industrieel maar ik begrijp wel waarom je hem tipt.
Tweede pand ken ik maar was ik nog niet weer tegengekomen, die moet dus een RICO behandeling ondergaan en waarschijnlijk wat aangekleed worden met props.
En die derde collectie ken ik ook maar ik ben een beetje genezen van hele collecties in één keer subben omdat je dan met heel veel bagger kan komen te zitten, of ineens honderden props mist die niet in de collection opgenomen waren. Wel een goede collectie trouwens, met veel oudere gebouwen. Zal hem eens doorspitten.

Thanks voor je tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste kwam ik tegen omdat ik zelf kennelijk op 1 gesubt ben, de tweede heb ik zelf wel eens gebruikt. Die moet je dan inderdaad wel met RICO aanpassen, maar het zijn losse panden dus je kan wel mooi zelf iets samenstellen zonder dat het direct repetitief wordt. En de derde kwam ik toevallig tegen, misschien zit er wat leuks tussen.
Zelf sub ik ook zelden op hele collecties. Ik kies zelf wel de leuke dingen uit, duurt soms wat langer maar scheelt wel dat je dan niet met honderden ongebruikte assets blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell ja het stomme is dat ik zelf al een keer zo'n wijk gebouwd heb en dus meerdere van dit soort gebouwen ooit in een stad gebruikt heb, en nu wil ze weer gebruiken, kan ik ze met geen mogelijkheid vinden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag aan de nieuwe stad Cromburg begonnen. Besloten om zo min mogelijk te ploppen of met RICO aan de slag te gaan, ik wil op een natuurlijke manier de boel laten groeien en zo min mogelijk gedoe :pAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjncnDmXKhwe6nCpnLTOQJhHJjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4k5pJjRJ0N37MTdaszifRqAz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z-wihcQcMD8IrMvmHg8QZSMPA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cM1cUNIaiYjzoBYbgupQtKAV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YajR7HmpPD8ehwRzVdYKg2HzTVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl9MGHYrhvSRBoZTXCKBhntD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsE5j1Z8FsNfYBc73FLd_pETrko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UZ5xVRGLGys0R17uMAg7mNG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk eens begonnen met Network skins 2, maar op deze manier heb ik er weinig zin in...
Als ik een weg aanleg krijgt deze de kleur die ik instel, maar als ik dan een andere weg daarop aansluit schiet de kleur terug naar het origineel... Iemand een idee hoe dit kan?
Ik leg dit aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpeismAaeMYK8J10NvodHhUTnbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geBKbE1FRepgQPusSvOU9U30.jpg?f=fotoalbum_large

En vervolgens sluit ik deze weg erop aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zmP8auItaN17F2uGOwda7NHQCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQ5GbIKyuRSkebl2EluVs7rx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:07

Zenyatta

Tsjakka!

geek: Speler maakt Amsterdam volledig na in Cities: Skylines

Zien jullie vast ook op de Front-page, maar toch...

Kudo's voor deze bouwer!

Had al eens gedacht mijn homecity na te bouwen, maar als ik dit zo zie, vrees ik dat ik daar nog even verder voor moet trainen.
En een nieuwe pc om alle mods te kunnen draaien...

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:54:
Eindelijk eens begonnen met Network skins 2, maar op deze manier heb ik er weinig zin in...
Als ik een weg aanleg krijgt deze de kleur die ik instel, maar als ik dan een andere weg daarop aansluit schiet de kleur terug naar het origineel... Iemand een idee hoe dit kan?
Ik leg dit aan:
[Afbeelding]

En vervolgens sluit ik deze weg erop aan:
[Afbeelding]
Geen idee, ik heb de afgelopen tijd niet met kleuren van wegen lopen rommelen, maar ik gebruikte daar eerder altijd Road Options (Road Colors Changer ++) voor, misschien werkt dat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:42:
[...]

Geen idee, ik heb de afgelopen tijd niet met kleuren van wegen lopen rommelen, maar ik gebruikte daar eerder altijd Road Options (Road Colors Changer ++) voor, misschien werkt dat beter?
Die kreeg ik ook via een facebook groep door, misschien die dan toch maar eens proberen. Ik moet nu na het aanleggen van een wegennetwerk telkens de helft upgraden om de kleur weer terug te krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:37
Na lange tijd ook het spel weer opgepakt met de Industie DLC. Dit was wel even puzzelen hoe de chain precies werkt, maar heb nu het probleem tot het aan de warehouses goed gaat, maar vanaf daar geen trucks vertrekken voor te exporteren? Warehouse 100% vol, Trucks in use staat op: 0/25, maar toch verlaat niemand het pand..

Zet ik een warehouse ernaar met dezelfde source, komen er 20 trucks uit om deze te vullen?!

Hoe dan?!

Om het nog waziger te maken, de warehouse ernaast met Flour werkt zoals het hoort 8)7

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 10:29
Er is een warehouse setting waarmee je kunt instellen wat het warehouse moet doen. Empty / balanced / fill heet het geloof ik. Als je op fill staat vult de ai het ding en komt er nooit wat uit tot je hem over zet. Misschien staat het warehouse per ongeluk daar op?

Verder zou er gewoon commercial demand moeten zijn voor je goederen en dan worden ze vanzelf wel een keer besteld, tenzij je enorme over capaciteit aan industrie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
@BTFD Wellicht is de route vanaf de productielocatie naar "het buitenland" korter dan vanuit het warehouse en wordt vanuit daar geëxporteerd? Weet niet zeker of het zo werkt, maar het is een hypothese :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
@@Pingewin, wat ik ook probeer, empty bijvoorbeeld, maakt geen verschil. Ik krijg er alleen beweging in door er een warehouse naast te zetten.

@Logico, lijkt mij niet de bedoeling! Probleem lijkt het ook alleen te geven bij de Animal Pasture, zoals gezegd de Flour werkt zoals verwacht en ligt op hetzelfde terrein (Farming) dan zou ik het daar ook verwachten..

Zou wel echt jammer zijn, want slopen en een nieuwe zetten werkt ook niet

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BTFD schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:30:
@@Pingewin, wat ik ook probeer, empty bijvoorbeeld, maakt geen verschil. Ik krijg er alleen beweging in door er een warehouse naast te zetten.

@Logico, lijkt mij niet de bedoeling! Probleem lijkt het ook alleen te geven bij de Animal Pasture, zoals gezegd de Flour werkt zoals verwacht en ligt op hetzelfde terrein (Farming) dan zou ik het daar ook verwachten..

Zou wel echt jammer zijn, want slopen en een nieuwe zetten werkt ook niet
Heb je een screenshot van wat er precies niet werkt? Sommige producten worden niet opgeslagen in een warehouse maar in een barn bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Onderstaande video was een suggestie van youtube en als je van massive interchanges houdt dan is die zeker de moeite idem als cyberpunk je een beetje aanspreekt kwa sfeer.

de leukste comment:
Biffa sips his Tea: Lets do some lane-math.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat kun je gerust een massive interchange noemen ja :p Ik zou tijdens het maken van zo'n interchange al om de 10 seconden kwijt zijn waar wat heen moest.

Ik ben ook weer eens wat nieuws begonnen, stelt nog niet veel voor maar ben wel blij met mijn interchange :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rd55p04.jpg

Ook weer een start gemaakt met een custom station, combi van custom platforms, procedural objects en surface networks:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ieoQpqR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8hXvwKJ.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneRanger die comment is dan wel weer briljant :+ hij moet ook in elke stad die ie heeft wel iets met de wegen doen en zeker in de 5b1c serie zich inhouden.

@Tosemime treinstations zijn wel jouw ding of niet ;) interessant knooppunt overigens, lijkt ook wel goed te moeten werken
jammer van de ontbrekende lane mathmathics

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het begin is er. Moet uiteindelijk nog veeeeeel groter worden natuurlijk maar ik merk dat het best lastig is om blokken mooi 'in te kleuren' als je alles plopt.. Uitdagend :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy9KyoVYUcLbCHXHhgFYouaIwCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ts0Pm9xO1M9NnR8NEzsaj3Rn.png?f=fotoalbum_large

Moet een beetje een USA achtige stad worden, heb er al een aantal rowhouses en public housing projects in geplaatst, denk ook tentjes en rommel onder de bruggen, geïnspireerd door o.a. The Wire :)
Close-up screenshots kan ik ook nog wel een keer maken maar ik moet ook verder bouwen want er is nog echt héél veel werk te vezetten 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door YES op 17-03-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
@PB-powell @Logico,

Helaas zat die warehouse op slot en was er op de reguliere manier geen beweging in te krijgen, uiteindelijk een mod gevonden wat de industrie weer leuk maakt, geen 6-baans wegen op je boerderij om het verkeer een beetje op gang te houden enz. Dit samen met de extra landscaping tool, maakt dat je een leuk industrie terrein kunt bouwen met centraal van alle stoffen 1 warehouse. Cargo trein en schip erbij en alle unique fabrieken draaien op 150% zonder klachten.

Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
BTFD schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:29:
@PB-powell @Logico,

Helaas zat die warehouse op slot en was er op de reguliere manier geen beweging in te krijgen, uiteindelijk een mod gevonden wat de industrie weer leuk maakt, geen 6-baans wegen op je boerderij om het verkeer een beetje op gang te houden enz. Dit samen met de extra landscaping tool, maakt dat je een leuk industrie terrein kunt bouwen met centraal van alle stoffen 1 warehouse. Cargo trein en schip erbij en alle unique fabrieken draaien op 150% zonder klachten.

Welko mod is dat als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BTFD schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:29:
@PB-powell @Logico,

Nou ben ik ook wel benieuwd. Ik heb zelf nu een issue met mijn industrie dat ik 40 ton ore exporteer terwijl de helft van mijn glasfabrieken zonder grondstoffen zit. Als ik dan kijk waar ze de spullen van willen importeren komt dat van buiten af... Ook de more effective tranfer mod gedownload (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1680840913) maar nog steeds vinden ze het prima om spullen van buiten af te importeren terwijl de storages vol liggen |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j4_d_G6fd--ad4hfIuxUzOheX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UosK12hdWlZqmz2S5gtY40cT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWvEWhaZgwODus4Ruch_-BDP0eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnW4H3nCUZH6I3RX7WptCOcz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ne6_VyNLmZvmacMygUzsBuTe3hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCDGQMatRcQYFLpOyL3SFxnh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGRDlvCcI1s1xET8wssshBXQCxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmrTxjw0DKDf5rChA3QSeho3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Nou ben ik ook wel benieuwd. Ik heb zelf nu een issue met mijn industrie dat ik 40 ton ore exporteer terwijl de helft van mijn glasfabrieken zonder grondstoffen zit. Als ik dan kijk waar ze de spullen van willen importeren komt dat van buiten af... Ook de more effective tranfer mod gedownload (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1680840913) maar nog steeds vinden ze het prima om spullen van buiten af te importeren terwijl de storages vol liggen |:(
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ligt dat niet eerder aan je warehouse instellingen (fill/balanced/empty)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Aardappelbakker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Welko mod is dat als ik vragen mag? :)
Ik gebruik de "rebalanced Industrie" mod:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1562650024

Deze heeft ervoor gezorgd dat alles normaal verloopt en dat de trucks tot 3x zoveel mee kunnen nemen, ook de warehouses en extractors hebben een verruimde voorraad..

Dit alles resulteert ook in een normaal verkeer gebruik, wat mij het meeste irriteerde aan de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
PB-powell schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leg 4 small warehouses aan bij de generieke industrie met de "zoned Industrie - oil, ore, forestry en farming products..

Jouw generieke industrie zal dan deze grondstoffen gebruiken voor lokale productie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:42:
[...]

ligt dat niet eerder aan je warehouse instellingen (fill/balanced/empty)?
Ik heb alle standen geprobeerd, maar de fabriek naast de mijn en storage wordt maar zelden vanuit daar bevoorraad...
@BTFD die mod heb ik wel eens van gehoord, misschien toch ook maar eens proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
meeste zullen dit vast al weten, maar toch even posten:
bron: https://imgur.com/a/gA81F

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5FpJRNs.png
Notice that with the left example, Traffic thinks that it's turning right when changing roads. This causes the AI to want to move to the right, bunching up in the right hand lane. In the second example where the roads are 8u apart, traffic thinks it's going straight, so it will use all lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Wist ik niet, maar ik pas dit soort dingen altijd manueel aan met TM:PE :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat wist ik inderdaad ook niet, maar met een klein beetje van ‘Hugo there’ zorg je er ook voor dat het goed komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:54:
Dat wist ik inderdaad ook niet, maar met een klein beetje van ‘Hugo there’ zorg je er ook voor dat het goed komt :p
ik vraag het mij af..
ja je geeft aan dat ze "rechtdoor" kunnen, maar als de game het alsnog als 3x rechtsafslaan ziet kan het miaschien zo zijn dat "hugo there" geen nut genoeg heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mschol hoe bedoel je dat? Want met lane-connectors dwing je het verkeer een bepaalde baan te volgen en daar wijkt het verkeer dan niet van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:47:
@mschol hoe bedoel je dat? Want met lane-connectors dwing je het verkeer een bepaalde baan te volgen en daar wijkt het verkeer dan niet van af.
Klopt, maar als de node 'zegt' dat het afslaan is, remmen ze daar ook iets voor af, waardoor het alsnog wat vertragend werkt. Als het druk is op die weg kan dat beetje remmen zorgen voor nog meer drukte. Daarnaast gaan ze dus voorsorteren op de meest rechtste strook, als je lane-connectors gebruikt doen ze dat gewoon eerder.
Ik ga voor de methode die @mschol aan haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YES schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Klopt, maar als de node 'zegt' dat het afslaan is, remmen ze daar ook iets voor af, waardoor het alsnog wat vertragend werkt. Als het druk is op die weg kan dat beetje remmen zorgen voor nog meer drukte. Daarnaast gaan ze dus voorsorteren op de meest rechtste strook, als je lane-connectors gebruikt doen ze dat gewoon eerder.
dit dus: rechtdoor of afslaan zal in de gamemechanics invloed hebben.

alleen lane-connectors instellen is volgens mij niet afdoende om de game te laten denken dat het rechtdoor is ipv afslaan

geen idee wat er bv gebeurd als je op die weg de pijlen aanpast van afslaan naar rechtdoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:12:
[...]
dit dus: rechtdoor of afslaan zal in de gamemechanics invloed hebben.

alleen lane-connectors instellen is volgens mij niet afdoende om de game te laten denken dat het rechtdoor is ipv afslaan

geen idee wat er bv gebeurd als je op die weg de pijlen aanpast van afslaan naar rechtdoor
Oh dat heb ik oprecht nog nooit gemerkt. Ik heb jouw situatie in een stad van mij met direct een t-splitsing en het verkeer gebruikt gewoon alle banen om de juiste kant op te gaan. Zonder lane-connectors was de meest linker baan echter linksaf, nu gebruiken ze die voor rechtdoor.
Ik gebruik lane-connectors ook alleen in deze situatie en bij op- en afritten van de snelweg om te voorkomen dat ze van links helemaal naar rechts schieten of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
YES schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Ik heb altijd het idee dat dit een tijdelijk fenomeen is. Verkeer dat de map oprijdt (oftewel wordt gegenereerd door het systeem) heeft al vanaf het begin een bepaald pad dat ze volgen. Als dat over een node voert die wordt aangepast nadat ze op de map verschijnen, remmen ze inderdaad af. Maar na verloop van tijd komt er verkeer op de map dat alleen de 'nieuwe' node kent en die remmen dan niet meer af. Dat afremmen kan overigens wel voor opstoppingen zorgen wat vrij irritant is, want totaal onnodig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Rebalanced Industries gesubscribed omdat ik het qua verkeer te druk vond in mijn, niet eens zo grote stad. Resultaat na subben, nog meer drukte. What the f*ck. Ik zie op de pagina niets wat betreft mogelijke incompatibiliteit. Weten jullie wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
@YES Is het vracht- of personenverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:48:
@YES Is het vracht- of personenverkeer?
Vrachtverkeer. Echt een shitload. Snap er niet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Logico ik ben er achter. De industriële gebouwen/bedrijven hebben allemaal een stuk minder workers nodig, maar houden een overschot aan workers vast zo lijkt het. Volgens de tekst op Steam moet je dat een tijd laten lopen en corrigeert zich dat vanzelf. Daar twijfel ik over of dat bij mij wel zo gaat. Even aankijken en anders mijn industrie lekker volledig herbouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker die vrije vrijdagen :) lekker wat tijd kunnen besteden weer aan Cities. Mijn stad tot nu toe, bijna 50k pop, 10mil in de bank en verkeer op 80% flow met despawning uit. Ik ben voor de drukkere wegen ooit begonnen met de smalle 4-baans weg en gebruik die nu bijna overal. Dus geen grote avenue's of boulevards, maar vooralsnog mis ik ze niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VyhN9UoKXipxNtGxVtYjVXriYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBAI7gQPFlUTiFeipWDQtDyY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5zV_TA8Xb4YUI6jY3z6HB0TDR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZGVo87L0gKx1EjuHOme25yB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQYxLIff5GE-1xQR4tlS9kPQ6p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNckCllH6QoR1fsTtk7H8fYr.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nASZpp9Fl__ycUX1tdRBQo7DhnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2ovwVDHtGAUDJwPt7swqBmF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

LoneRanger schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:31:
Onderstaande video was een suggestie van youtube en als je van massive interchanges houdt dan is die zeker de moeite idem als cyberpunk je een beetje aanspreekt kwa sfeer.

[YouTube: Cities Skylines : Cyberpunk City Neo HongKong / Massive Interchange [ 23 ]]

de leukste comment:

[...]
Is dat een mod om die wegen zo te kunnen buigen?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Is dat een mod om die wegen zo te kunnen buigen?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, gewoon buigen van wegen kan uiteraard met MoveIt! maar dat is zo'n standaard mod dat ik denk dat je die niet bedoelt. Het buigen waardoor je een bocht kan maken die niet plat is maar waar je een soort van in kan hangen, kan je doen met node controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

YES schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt, gewoon buigen van wegen kan uiteraard met MoveIt! maar dat is zo'n standaard mod dat ik denk dat je die niet bedoelt. Het buigen waardoor je een bocht kan maken die niet plat is maar waar je een soort van in kan hangen, kan je doen met node controller.
Ik ken move it wel maar weet niet of ik het heb geinstalleerd. Heb al heel lang niet meer gespeeld. Ik zal als ik thuis ben er weer eens naar kijken. En ook naar de node controller, is ook een mod als ik het goed gegoogeld heb.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik dacht het 'probleem' met mijn industrie en de drukte op de wegen daar opgelost te hebben met de rebalanced industries mod. Maar inmiddels loopt het weer volledig uit de hand. Mijn agrarisch gebied is nog drukker dan mijn stadscentrum met hoogbouw, wegen lopen vast en ook TM:PE lijkt daarbij nauwelijks effect te hebben. Heb de advanced AI aan staan maar nog staan de auto's honderden meters keurig op 1 rijbaan in de rij terwijl er 3 banen zijn.. Echt irritant. Ik begin haast te vermoeden dat ik teveel verschillende type wegen aan elkaar knoop waardoor nodes/segmenten niet helemaal lekker met elkaar samenwerken en daardoor TM:PE het ook niet meer weet of zo. Man, man, man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn problemen met het verkeer bleken toch voor een groot deel te zitten in de vele combinaties van verschillende wegen die gebruik vanuit de workshop. Blijkbaar slikt de AI/TM:PE die nodes dan niet helemaal goed meer en werkt TM:PE dan gewoon niet of nauwelijks meer. Heb de boel simpeler gemaakt en het loopt nu mooi door allemaal.

Screenshot van boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvAk_Lhp6Gao5dzHE5io0lndJqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/il53SzzJ8iJ1uVBNgLPNqv5l.png?f=fotoalbum_large
Heb weer een oude save erbij gepakt, een helemaal nieuwe stad beginnen wil maar niet lekker lukken. Dit is wel een mooie stad op een map waar ik nog veel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
@YES welke map is dit?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze

Ik heb er zelf wel veel aan lopen sleutelen, qua themes en zo. Het heeft al een mooie grid om mee te beginnen, dat heeft me bij deze stad wel geholpen bij het starten.
Oh en er zijn meerdere versies van deze map, de ene heeft extra assets/DLC nodig, de andere niet of minder, enzovoort. Even zoeken op Greenway in de workshop!

[ Voor 16% gewijzigd door YES op 28-03-2021 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 23:49
Ik vind dat nog het lastigste, een leuke map vinden en dan daar mee beginnen. Vaak denk ik dat ik er eentje heb.. (het plaatje is dan uitnodigend) en eenmaal geladen denk ik hmm... nee dat is hem niet... Next....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:01
Xantoz schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:19:
Ik vind dat nog het lastigste, een leuke map vinden en dan daar mee beginnen. Vaak denk ik dat ik er eentje heb.. (het plaatje is dan uitnodigend) en eenmaal geladen denk ik hmm... nee dat is hem niet... Next....
Probleem heb ik ook altijd. Ik denk dat ik zelf eens ga moeten leren om mappen te maken om zo toch mijn goesting te kunnen maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor mij ook een bekend probleem, maar ik ben wel een nieuwe stad begonnen. Ik wilde de settings van Biffa qua uiterlijk proberen maar daarbij liep m'n huidige stad zo traag dat ik het een en ander heb opgeschoond.
Ik heb ruim 200 assets verwijderd en een aantal mods verwijderd (ook een aantal nieuw toegevoegd). Daardoor raakten wel al mijn oude steden kapot, maar die keek ik toch al nooit terug :9
Vooralsnog is dit het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J49WhNC2C0XFz2GCqIabnVGWNeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wa6OpZzv7jEVaLbVfFLudRVp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tl88pNKPlkI_gKbVSFy8fPLsdwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmjzAhYq5XoQC6Y5fRSzTvdY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y50Ju98DWLm3MjABNj1FF68GjJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vq9CrCSCCEFJgZViEFNygTPK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xantoz schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:19:
Ik zit er zelf vaak al een paar uur in te rommelen, beetje wat dingen aanpassen en de eerste wegen aan het aanleggen. En dan komt er een moment dat het begin er echt moet komen, dan maak ik een eerste grid of wegennetwerk en begin ik wat gebouwen te plaatsen, en dan denk ik na een tijdje: shit, dit is niets. En dan ben ik weer 4 uur kwijt aan niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
mschol schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:12:
meeste zullen dit vast al weten, maar toch even posten:
bron: https://imgur.com/a/gA81F

[Afbeelding]

[...]
Interesting, na 300 uur gameplay wist ik dat ook nog niet. Ik gebruik gewoon TM:PE. Lijkt me ook wat handiger dan elke keer alles helemaal lopen af te meten.

Of heeft deze methode wat voordelen tov dit te doen met TM:PE ???

[ Voor 7% gewijzigd door Generaal Pep op 31-03-2021 15:33 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Generaal Pep schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Interesting, na 300 uur gameplay wist ik dat ook nog niet. Ik gebruik gewoon TM:PE. Lijkt me ook wat handiger dan elke keer alles helemaal lopen af te meten.

Of heeft deze methode wat voordelen tov dit te doen met TM:PE ???
geen mods nodig? :+

ik weet dit niet zeker maar wellicht interpreteert de AI dit anders (afhankelijk van wat je met TM:PE doet)
ik vind het iig een handig iets om minder snel naar TM:PE te hoeven grijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mschol ik heb nog eens gekeken naar die afbeelding, het enige verschil is hoe de pijlen zijn getekend. Niet dat men niet linksaf mag op de snelweg. Esthetisch ziet het er beter uit, voor de auto's is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 23:49
Het enige dat ik me kan bedenken is dat er geen afremmende factor is voor de auto's omdat ze nu niet "af hoeven te slaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
mschol schreef op donderdag 1 april 2021 @ 01:28:
[...]

geen mods nodig? :+

ik weet dit niet zeker maar wellicht interpreteert de AI dit anders (afhankelijk van wat je met TM:PE doet)
ik vind het iig een handig iets om minder snel naar TM:PE te hoeven grijpen
Ah ik gebruik denk zomaar 300 mods. Kan me geen leven zonder mods meer voorstellen :+

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ook maar weer wat plaatjes. :D
Neo Tokyo gaat door!
Ben geloof ik al een dikke drie jaar met deze stad bezig.
Maar uiteraard speel ik slechts als ik tijd heb.
Druk druk drk. :P
Denk constant aan dit spel, maar heb gewoon de tijd niet.

's Nachts.Waar het om gaat. Kan er lang naar kijken. Helaas werkt First Person Cam Mod niet meer in deze map.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/razygYcZ_9j9VAg8SNu-OenblXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BrQnlVrBJBiRmTJXM349tm5w.png?f=user_large

Dat dingetje, wall-to-wall. Kost Euro's. Wel leuk, maar niet echt je-van-het. Tof als ParadoxEntertainment je betaalt voor gebouwtjes maken..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzU_3VmSiVGCrIdCiMhXjpmheOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jB09iyEXtnK4i8CMfqiIj6bW.png?f=user_large

Nog wat plaatjes,
Neo Tokyo groeit gestug door.
Speel niet zo heel vaak.
Maar als ik speel gaat het meteen door. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4Z4wZRSjPGjHd-Q_jhBpMMTbtU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PFubYuGgNWOFaSGkxnrZBRt4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ixb_xBE7iI4ht9vlSjg3CWryyDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iKzYv3gz6fRWKvvOisd4UwsR.png?f=user_large
Kutbussen. :+

Overview van centrum. Maskers nooit gezien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdYq1FT67VHp_7jcm0AkUzqvWzc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dFsxqxU4Iib1MklmB5dbDuoI.png?f=user_large

Kom trouwens steeds dichter mijn goal van de 81 tiles vol. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXzJV42cV26ihK4DqYKxZ9wcPq4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nyfNVRF1HumOxFN0ttkgQSIP.png?f=user_large
Edit: Dangit. Al weer half vijf. Moskeeëéëeën al weer aan het schreeuwen.
Dit spel kan funest voor je gezondheid zijn. :+

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 01-04-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HMC jouw centrum is wel fascinerend. Veel hoogbouw en toch heel weids/ruimtelijk opgezet. Niet alle wolkenkrabbers bij elkaar gedrukt maar veel groen er tussen. Cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Schreef ik daar nou "gestug"? "Gestaag" doorgroeiend dus. :X :P

Ja, ik gebruik graag de ruimte, want die is er zat.
Alleen zie ik in veel steden dat lege plekken mooi bestraat zijn, met cobbles en zo.
Daar ben ik ook op ge-sub't, maar heb ze nooit kunnen vinden.
Dus er zitten wel plekken tussen de gebouwen waar het de standaard braakliggende C:SL grond is.
Dat wil ik nog aanpakken, als ik betere dingen kan vinden.
Overal dezelfde parken neerplempen is ook niet echt interessant.

Visca, je had het over verspilde tijd, 4 uur lang dingen bouwen en er dan niet zoveel aanvinden/niet zoals gehoopt.
Ik gooi met alle gemak hele delen van m'n stad plat, zoals bijvoorbeeld dat stuk onderaan in het voorlaatste plaatje.
Dat is nu een toeristengebied, maar dat was lang een standaard woonwijk. Helemaal ge-bulldoze't en heeft ook jaren braak gelegen, zoals te zien is in eerder door mij geposte plaatjes in dit topic.
Daar heb ik niet al te lang geleden dus een gebied voor toeristen/zuiperij van gemaakt (Don't worry, de helicopterpiloten mogen niet zuipen tijdens werk) en als ik inspiratie heb komt er nog wat bij, of gaat er weer wat tegen de grond, etc.

Je kan dat verspilde tijd noemen, of "de evolutie van de stad". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Generaal Pep schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:27:
[...]

Ah ik gebruik denk zomaar 300 mods. Kan me geen leven zonder mods meer voorstellen :+
300 mods?

ik kom niet verder dan een schamele 120 ofzo volgens de game, wel nog tussen de 2k-3k aan assets

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zit op 58 mods en iets meer dan 900 assets.
En geen familie perikelen op 2e paasdag, hier lekker een middag kunnen gamen :) Tot nu toe ben ik erg blij met m'n stad. In bijna al m'n vorige steden zitten toch delen waar ik achteraf van baal maar hier heb ik dat vooralsnog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xctLbm4sS4ZBXWNSPzeE1QXld1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWgSbCbVDZ6eb2tNud2It7Aq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YRDAAZfEZc6JJ2f77bkyDOXipc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwjZPdzTjzwBeUNITz1eyAGh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mt9BEEZiFYo8C26U4Gc9HnVU5GM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttLEKnVdCFhUhmXHpY30bOif.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmVROu2Lcmsz37l5UhZSBHkizy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NqG7ZFehU8SOvEBceLVFB5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5NIwb1lAMe4NmG5KQXLzK6Q4Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2qoCcCInjZ7hsiC9PB9nV6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbghvRk_djxhwespoZsKYC8wfsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHXXdpDdJTW5fd8yObHTKOG0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0CoUv-yi_3WbUFpSIwcssG4HU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THSw6bvf0xZ04XrrNGJS7A1c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:21
PB-powell schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:01:
In bijna al m'n vorige steden zitten toch delen waar ik achteraf van baal [...]
Tornado eroverheen en je kan weer met schone lei beginnen :)

[ Voor 7% gewijzigd door cracking cloud op 06-04-2021 10:22 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 64 Laatste