Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik ben ook weer eens met wat nieuws begonnen, wel weer met een custom trein station :+ Ik wilde al een tijdje een station met perrons in twee verschillende richtingen, maar ik was steeds niet tevreden met hoe het er uit kwam. Na een hoop versies, met verschillende gebouwen gecombineerd en veel procedural objects heb ik nu iets wat ik wel cool vind. moet allemaal nog aangekleed worden maar het is een start.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ddQKco.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Rid26J.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SCmOIB2.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er weer gaaf uit @Tosemime ! Je hebt wel een redelijk gelijke stijl van bouwen of niet? Ook qua thema, klimaat et cetera. Ik vind het wel echt gaaf hoe jij begint vanuit zo'n middelpunt. Ik kan dat echt niet zo mooi in elkaar zetten en bouwen. Daar ben ik denk ik te ongeduldig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 23:49
Ik kan hier ook alleen maar van dromen.

Het grootste probleem is dan ook dat ik eigenlijk te snel iets te moois wil maken.. kijkend naar diverse youtubers. en dan denk dat wil ik ook. Maar dan dus geen idee heb hoe ze dat doen..

Andere probleem is een mooie set met assets te vinden die ik kan/wil gebruiken. En niet verzuipen in de workshop en daar op te veel te abonneren met als gevolg dat ik stiekem toch weer veel assets mis volgens de loading screen mod.

Ben na veel geklooi vorige week maar weer eens opnieuw begonnen. Nu maar eens kijken of ik dat ook kan voltooien (lees dat ik er een werkend geheel van kan maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xantoz ik ben dus nu denk ik ongeveer een week bezig met mijn nieuwe stad. Wat mij geholpen heeft is dat ik in het begin alleen met een rits 'noodzakelijke' mods begonnen ben (lees mods als Find It, Move It, wat Anarchy mods etc.) maar wel echt de achievements heb moeten halen. Nadat ik die gehaald heb en dus het maximaal te unlocken tiles op basis van achievements had, heb ik de hele map vrijgegeven en ben ik, pas vanaf dat moment, mijn stad gaan customizen.

Op deze manier heb ik al een aardige stad om mee te beginnen, maar wel één waar mijn handen van jeuken om er dingen in te verbeteren. Ik ben nu, voor mijn doen, voorzichtig begonnen te subscriben op assets om bijvoorbeeld een mooie skyline te kunnen creëren en ga zo uitbreiden en verbeteren nu. Ik heb, voor nu, in ieder geval wel echt een tijdje wat meer plezier in het spel. Daardoor ga je ook niet vanaf 0 met een kunststukje proberen te beginnen. Volgens mij heb je daar een bepaalde aanleg voor nodig die ik niet zo heb als bijvoorbeeld @Tosemime dat heeft.

Wellicht dat je zoiets eens kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleine update weer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e3nvWzW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EkMOKbP.jpg

@YES Thanks, ik wissel inderdaad niet vaak van thema/klimaat. Ik gebruik nu een tijdje de Cleyra maptheme en LUT en die look bevalt mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime welke grafische mods gebruik jij dan? Ik loop ontzettend te rommelen met de mijne en heb het idee dat ik bij lange na niet het meeste uit mijn beeld haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
@Tosemime Weerom een plaatje om naar te kijken!

Heeft er trouwens iemand wat mooie voorbeelden over hoe je een snelweg exit maakt en de snelweg door een stad kan leiden?
Ik merk dat ik erg sukkel om wegen aan te leggen die ook logisch in elkaar zitten.
Vierkantjes trekken is niet moeilijk maar ik hou meer van kronkelige wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:07

Zenyatta

Tsjakka!

Weer allemaal moois! Complimenten!

Ben zelf met een nieuwe stad begonnen waarbij ik (alhoewel met unlimited money) alles vrij speel zoals het in het spel beschikbaar komt. Ik heb nu een kleine 13.000 inwoners, maar wel een goed draaiend olie industriegebied. En mijn eerste woonwijk al helemaal op de schop gegooid omdat ik mijn 3e tile kon kopen en dus ruimte had om de wijk beter te bouwen.

Nu wil ik een mooi centraal station gaan bouwen, maar kan ik mijn multiplatform end station (de laatste uit het rijtje nieuwe service buildings) niet vinden. Komt dat omdat ik die nog niet heb vrijgespeeld? Wat is er nodig om die beschikbaar te krijgen?

Weten jullie of het bij deze mogelijk is om een aantal platforms dedicated voor intercity treinen te gebruiken en andere alleen voor local treinen? In ieder geval door spoor op de goede manier aan te sluiten, maar kan het ook 'softmodded'?

Ik wil mijn interne treinen goed scheiden van het externe netwerk en ik wil voorkomen dat ik op een aantal plekken dubbele spoorlijnen daarvoor heb lopen. Als ik dan overal moet instellen of intercity treinen er mogen komen, weet ik zeker dat het ergens een keer verkeerd gaat...

Met de spoorlijnen vind ik het altijd fijn een ongelijkvloerse splitsing te maken. Dan heb ik voor mijn gevoel minder risico op opstoppingen omdat treinen elkaar niet kruisen. Heeft iemand ervaring hoe moeilijk het is daar een asset van te maken? Voor mijzelf, omdat ik dan niet steeds alles opnieuw hoef te bouwen, of eventueel voor anderen (want die uit de Workshop vind ik niet realistisch genoeg. De bochten zijn veel te scherp)?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Bij mij staat het Multiplatform station in de categorie "Transport Hubs" achteraan, waar je ook de train-monorail hub vindt.
Ik weet alleen niet of dit weer door een mod komt of dat dit in de game zelf zit.

Zelf scheid ik het interne en externe treinverkeer door de buitenlijn enkel naar mijn hoofdstation te brengen, en de rest fysiek gescheiden te houden, de intercity's hebben dan één fysiek eigen perron, waar dan ook geen andere lijnen stoppen. Stations aan de buitenlijn ban ik intercity's dan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES Ik zal eens een lijstje maken van mijn mods, ik weet zo uit m'n hoofd ook niet wat aan grafische mods heb ;)

@Zenyatta Als het goed is kun je per station aangeven of je die aan wil sluiten op het externe netwerk. Bij de vanilla stations kun je dat dus alleen per heel station aangeven, niet per perron. Als je dat wel wil, kun je deze gebruiken: https://steamcommunity.co...76549&searchtext=platform
Plaats een paar van deze platforms naast elkaar en maak je eigen station en combineer dit met wat gebouwen, dit heb ik ook gedaan in mijn plaatjes hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Als je het multiplatform station gevonden hebt sluit je de externe lijn (intercity, van buiten je map) aan op een perron. En verder nergens op aan. Op die manier scheidt je lokale lijnen van de buitenwereld.
En anders toch bij ieder afzonderlijk station het vinke weghalen bij "allow intercity trains". Als dit ondoenljk is door een enorm aantal stations is het wellicht zo dat je teveel stations hebt. Treinen zijn leuk voor toeristen verplaatsen over grote afstanden. Metro is veel effectiever en goedkoper om wijken aan elkaar te knopen. In een wijk eventueel een buslijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Tosemime het kostte me even wat nakijken van wat topics en bekijken van een YouTube video maar inmiddels ben ik tevreden met hoe mijn spel er momenteel grafisch uit ziet. Het is wel echt ongelofelijk hoeveel verschillende opties, die elkaar ook in de weg kunnen zitten, je hebt.

Maar goed, ik ben er nu blij mee, dus tijd voor een plaatje van de stad tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmHwosFoGjhrfVpxDXpR1uF8npY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N1UdOqBY2saLi8v9felqnVWa.png?f=fotoalbum_large

Zoals eerder gezegd zou ik op gegeven moment gaan beginnen met custom assets. Dat punt heb ik inmiddels een tijdje terug bereikt en ik ga alweer vrij hard met subscriben. Ik moet mezelf soms echt een halt toeroepen.

Nu ruim 70.000 inwoners. Universiteit level 4, Hout industrie level 5, alle parken level 5, een custom airport en 78-80% verkeer flow, voornamelijk doordat ik weiger nog een snelweg dwars door de stad te trekken vanaf links-onderin. Als ik dat wel doe stijgt dit waarschijnlijk wel tot boven de 80%.

De skyline aan het water vind ik erg geslaagd, het strand er voor moet nog wel wat aankleding krijgen maar er is verrassend weinig voor het strand te vinden in de workshop eigenlijk.
Verder wil ik nog heel veel doorontwikkelen, er zijn zoveel nog niet mooi ingevulde plekken in de stad, er moeten nog sport-stadia komen, dorpjes en buitenwijken moeten nog aangelegd worden, het vliegveld en de haven moeten nog helemaal customized worden. Teveel om op te noemen eigenlijk. Misschien moet ik eerst de stad zelf maar eens helemaal krijgen zoals ik hem wil, en daarna alle side-projects. Ik heb in ieder geval een hoop plezier met deze stad tot nu toe, en het spel is nog steeds mooi vlot ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
@YES Dat begint al een aardige stad te worden! Zeer knap en toch stiekem jaloers hoe jullie zoiets moois kunnen opbouwen!

Ik had hier eens de vraag gesteld hoe jullie eigenlijk snelweg uitgangen beheren om de flow zo goed mogelijk te houden maar had hier geen antwoord op gekregen.
Ondertussen ben ik volop aan het abonneren geslagen en heb enkele mooie mods gevonden. :+

Hieronder een nieuw stadje met duidelijk gescheiden industrie en woonkernen.
Een kleine 7000 inwoners met 80% verkeersflow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW-Cv86b3-2y9808ndjOXlWS-i8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v5rtHvhExglo8ANrhWF3rJPn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion Bedankt!

Wat bedoel je precies met beheren van uitgangen? Daadwerkelijk met TM:PE de afritten helemaal custom instellen? Eigenlijk doe ik dat vrijwel niet. Wat ik als één van de basis principes aan houd is dat ik zorg dat één specifiek gebied (woonwijk, commercieel gebied, industriegebied of desnoods een mix van meerdere zones) nooit afhankelijk laat zijn van maar 1 of 2 in en uitgangen. Meer verbindingen werkt beter met het verdelen van het verkeer over het gebied.

Soms werk ik met rotondes waarop verkeer van een snelweg op komt maar die werken niet als het meeste verkeer driekwart rond moet op de rotonde, dus ik bekijk het per situatie. Als je echt zware knooppunten hebt zijn turbine interchanges volgens mij zo'n beetje de knooppunten die het meeste verkeer aankunnen (ook weer afhankelijk van het aantal rijstroken natuurlijk). Maar die zijn wel lastig om zelf te maken, ik heb er nu twee keer één gemaakt (in mijn huidige stad gisteren onder andere) en het kost echt veel tijd voor je überhaupt goed door hebt hoe je hem op moet bouwen. Maar goed, wellicht is dit wel compleet overbodige informatie nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
@YES Neen, niet persé met TM:PE maar algemeen.
Zo vanilla efficiënt mogelijk een op- en uitrit maken.

Dat ik meerdere wegen naar een zone moet maken, snap ik. Dat heb ik nu zo gedaan.
Zoals je kan zien heb ik de snelweg die naar links gaat aangesloten op een rond punt. Dat werkt goed maar kan beter volgens mij? Zeker wat esthetischer?

Bovenaan heb ik deze gewoon aangesloten op een "grote baan" maar dat kan volgens mij ook een stuk beter?
Hoe kan je het beste een snelweg laten eindigen als je deze niet doortrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion Ah zo.

Nou wat ik meestal doe is de snelweg helemaal door de stad heen laten lopen en laten eindigen (beter gezegd, een u-bocht) bij een haven of iets dergelijks. Op die manier kunnen mensen naar de stad komen via de snelweg maar ook direct door naar de haven. En verkeer uit de stad kan dan ook via die snelweg naar de stad.

Wat jij nu hebt gedaan is voor nu waarschijnlijk prima. Alleen is het nu zowel het verdeelpunt van verkeer vanaf de snelweg naar de stad/industrie, maar ook de verbinding tussen zowel stad als industriegebied. Dus er gaat vanaf drie richtingen verkeer overheen wat wel zwaar gaat worden als je stad groeit.
Ik zou daarom korte wegen tussen beide gebieden gaat trekken, zonder dat deze direct met de snelweg verbonden worden. Zo hoeft verkeer dan vanuit de stad dat naar het industriegebied gaat, en andersom, niet over dezelfde rotonde als het verkeer van de snelweg.

Als ik een snelweg wil laten eindigen, probeer ik op en afritten aan te leggen zodat het verkeer er voor het grootste deel af is of kan. En daarna laat ik beide stroken uitlopen op normale wegen, als het enigszins kan wel een stukje uit elkaar.

Maar je kan het ook zo doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGBfaL65o-AFwAvUIv48Px1Xk6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kZxPYEaq4wBM5IVczMgc2dtv.png?f=fotoalbum_large
Alleen als je hiervoor kiest en die snelweg is nog te druk op het punt dat hij eindigt, dan krijg je er een gigantisch verkeers issue mee.

Verder is het denk ik vooral een beetje freubelen met o.a. move it om mooie op en afritten te maken. De kunst is er veel te hebben maar ze ook weer niet te kort achter elkaar te zetten omdat dan verkeer wat de snelweg op wil en verkeer wat er af wil elkaar in de weg zitten bij het veranderen van rijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asterion schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:22:
Dat begint al een aardige stad te worden! Zeer knap en toch stiekem jaloers hoe jullie zoiets moois kunnen opbouwen!
Als je gewoon zo doorgaat wordt het gewoon een mooie grote stad. Dan wat bulldozen in het midden voor een kantorencentrum en wat winkels en toeristenattracties. :D

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
Asterion schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:10:
@YES Neen, niet persé met TM:PE maar algemeen.
Zo vanilla efficiënt mogelijk een op- en uitrit maken.

Dat ik meerdere wegen naar een zone moet maken, snap ik. Dat heb ik nu zo gedaan.
Zoals je kan zien heb ik de snelweg die naar links gaat aangesloten op een rond punt. Dat werkt goed maar kan beter volgens mij? Zeker wat esthetischer?

Bovenaan heb ik deze gewoon aangesloten op een "grote baan" maar dat kan volgens mij ook een stuk beter?
Hoe kan je het beste een snelweg laten eindigen als je deze niet doortrekt?
Meestal laat ik de snelweg doorlopen naar een plaats waar ik de stad later wil gaan uitbreiden. Nadeel als je 'm laat eindigen in de stad is dat wanneer de stad uitbreidt, al het verkeer dwars door de stad wordt gestuurd om in het nieuwe deel uit te komen.

Wanneer het gaat om een aftakking kan een rotonde goed werken (en er goed uit zien), of dat de twee snelwegen doorlopen in een brede weg met een verbindingsfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

genesis1650 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:55:
Bij mij staat het Multiplatform station in de categorie "Transport Hubs" achteraan, waar je ook de train-monorail hub vindt.
Ik weet alleen niet of dit weer door een mod komt of dat dit in de game zelf zit.

Zelf scheid ik het interne en externe treinverkeer door de buitenlijn enkel naar mijn hoofdstation te brengen, en de rest fysiek gescheiden te houden, de intercity's hebben dan één fysiek eigen perron, waar dan ook geen andere lijnen stoppen. Stations aan de buitenlijn ban ik intercity's dan weer op.
Gevonden! Bij de hubs had ik het over het hoofd gezien. }:O Bij de stations stond het overduidelijk niet. :+
Tosemime schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:28:
[*knip]

@Zenyatta Als het goed is kun je per station aangeven of je die aan wil sluiten op het externe netwerk. Bij de vanilla stations kun je dat dus alleen per heel station aangeven, niet per perron. Als je dat wel wil, kun je deze gebruiken: https://steamcommunity.co...76549&searchtext=platform
Plaats een paar van deze platforms naast elkaar en maak je eigen station en combineer dit met wat gebouwen, dit heb ik ook gedaan in mijn plaatjes hierboven :)
Dat eerste had ik inderdaad. De tweede kende ik niet. Ik probeer voor nu even zonder de mod. Ik heb er al zoveel dat ik mijn game niet nóg zwaarder wil belasten. :)

The answer is 42.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Best tevreden met het strand, de boardwalk en de skyline :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/li7Hxznnx1lEEx9mMG5qPgybaAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rx6jXCZYVgR8Uar03CdBf6Bh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
Miami vibes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantoz
Ik ga voor de Hawaii vibes met de vulkaan erachter.

Kijken of ik vanavond nog wat tijd kan vinden om het spel te starten. Nog even wat doorlaten groeien en dan zal ik eens een plaatje tonen hier :)

[ Voor 59% gewijzigd door Xantoz op 03-12-2020 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha mooie vibes hoor @Logico en @Xantoz . Het is gewoon een moderne stad op een tropisch eiland. Dus in die zin heeft het misschien meer van Hawaii weg inderdaad. Maar mij maakt het niet uit, het begint ergens op te lijken. Moeten nog wel wat stukjes 'ingekleurd' worden her en der maar goed, je moet altijd iets hebben natuurlijk :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo tussen alle luiers, beschuit met muisjes en middag dutjes door weer wat tijd gevonden om te spelen. Maandag weer aan het werk en hopelijk komt er dan weer wat ritme in het leven :)
Inmiddels de rivier over gestoken en begonnen aan een hoogbouw centrum, ben zelf wel redelijk tevreden met hoe het is opgevuld. Helaas denkt het verkeer daar anders over. Veel dingen geprobeerd maar ik ben bang dat er een structureel probleem zit in het netwerk vanaf de snelweg richting het centrum. Geen idee nog of ik daar aan wil beginnen met oplossen, dat ik zo het laat of een nieuwe stad begin. Neig zelf het meeste naar het laatste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48vv3PLVyhQk_WIrOLTWj-NojaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL6MQ3j1129YK7COjbBxeOWi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oq1H2gTw7ChBH9gtxGGc4NhNmeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgQN3TGyUPKGZJSJU39uhXrD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgYtOJihJPLtTJxerKUhNGVJ35w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DThFkuemDGi6Zvk47IWGe2hg.jpg?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
@PB-powell Heb je een printscreen van het verkeersprobleem? Ik vind het wel leuk om mee te denken :) Ik weet niet of daar een deel van het probleem zit maar je zou de rotondes op de laatste foto rechtsonderin kunnen vervangen voor een snelweg-rotonde, dan loopt het verkeer veel vloeiender. En eventueel met traffic manager de voorrang regelen, wanneer je die mod gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Logico ik heb wat zitten stoeien met de settings van TM:PE en nu gaat het aardig. Maar het gaat voornamelijk om het verkeer van en naar het centrum via de rotonde. Helaas heb ik de tegel met het eiland in de rivier nog niet vrij gespeeld want dat zo normaal ook een mooie aanvoer route kunnen geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Nz8ej-9cqfIljiy0j1GrQRbAnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VglHbbGy5Qr2V6XvYLwyN6zq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels de tegel met het eiland vrijgespeeld :) direct een extra afslag naar de snelweg aangelegd en het centrum verder uitgebreid. Ben erg tevreden hoe het nu verloopt, voorlopig ga ik nog wel door met deze stad :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFVElSbQGET1MbVg_zLQcVfQjKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uc4FWHwKmeikFfE6tuE6jdwA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeziVU0ajaTr4RKmPXa0dzz3dPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3I9LxhKUmpTBqMy8l7UMdvvC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuavvdWAzOC4ULxHXfGhLZ_uI44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40ZHlYcKqm06sl5xWFsPCG9A.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de game na lange tijd nog eens terug opgepikt. Begonnen aan de layout van een nieuwe grote suburb. Nog geen idee welke vorm van openbaar vervoer ik ga gebruiken, en moet ook nog alle services en voetpaden aanleggen voor ik kan beginnen met zonen. Zo snel zo veel tijd kwijt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb net de FPS booster mod geinstalleerd en dat voelt echt als een gamechanger..

waar ik C:SL al jaren heel erg "sluggish"/stroperig aan vond voelen is dat gevoel nu volledig weg..
ik heb niet gekeken (nog) naar de fps winst (of verlies.) maar alleen al dat alle menu's soepel lopen is echt een verademing...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hey, al een week geen plaatjes en/of verhalen? Klein plaatje dan maar van mijn kant. Ik ben al tijden bezig met de recreatie van een bestaande Amerikaanse stad, niet helemaal 1 op 1 maar wel met wat spieken op maps.google.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1MjFyD6JpeiGtbllc21ujvQo6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygqOHcth16tksGofzql6UVpH.jpg?f=fotoalbum_large

Ter ere aan m'n 100K inwonersgrens die ik recent ben gepasseerd.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Paar 100 uur verder, maar begint toch ergens op te lijken :)
Pas geleden nog het international airport opnieuw gedaan. Toch steeds meer procudural objects stuff in nieuwe plekken, maakt het een stuk complexer. Kan ik mss binnenkort wel iets van posten. Hierbij wat screenshots van tijdje terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-Ow9M0hEtBLJPnPXcQDpvqy1tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVvu1qCEQeJAyTltFs9nrRxH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_ovNNIaH2LqAFpqqssCel6OX_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c43THLBsqok8v8zqeIiAa0X0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpygra75WYe432HTPLqLu2L9NZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TToMoyCLkQK9DVlNvHoKNLx8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZcGOwy6Mb1ZH7nHb4CZ-wQzCkA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hwlRdkDGXcENMzhDtL656SV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyI4ySEnzXFYoFuij-evtsmsUUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHNhg8oKszmndXJ2aHWHafbq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOt9Qh0rpWgwM_0eGgioX5qJXuM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7EA5o1HYr8xQqujNFiOoKyC.jpg?f=fotoalbum_tile

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zure mat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:30
Ik raak behoorlijk enthousiast van al deze plaatjes. Hebben jullie nog tips over welke versie ik het beste kan kopen? Ik zat te kijken naar de ´New Player Bundle´ op Steam maar misschien kan ik beter de base game kopen met andere DLCs. Zo ja, welke DLCs raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Skylines is eigenlijk altijd wel mee in de steam sale, dus als je het buiten de sale koopt zou ik iig voor de DLC wachten tot de winter/christmas sale, dan zijn alle behalve de meeste recente weer 50% afgeprijsd waarschijnlijk.

Meeste resultaten en aanvulling zit m eigenlijk in de Steam workshop, daar zitten onmisbare mods zoals Move-It, TM:PE, Find It, fps-boaster en de loading screen mod.
Eigenlijk heb ik zoveel mods dat ik zo af en toe niet meer weet wat base game functionality is en wat niet. 8)7

Zelfde geldt eigenlijk voor de assets (gebouwen en voertuigen). Op een of andere manier zijn er zoveel mede spelers die zulke mooie gebouwen maken voor in game (het Rijksmuseum bijvoorbeeld), dat je altijd eindigt met 2000 assets, waardoor je mooi extra ram kan bijprikken en dan nog n paar minuutjes wacht op je savegame lladen en op 15 fps blijft hangen. Geen fout van de developers, wel van de modding community. Er is gwn te veel om uit te kiezen :+

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zure mat schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:59:
Ik raak behoorlijk enthousiast van al deze plaatjes. Hebben jullie nog tips over welke versie ik het beste kan kopen? Ik zat te kijken naar de ´New Player Bundle´ op Steam maar misschien kan ik beter de base game kopen met andere DLCs. Zo ja, welke DLCs raden jullie aan?
Ik zou gewoon de base game kopen en daarmee kijken of je het spel leuk vind voor je extra uitgeeft aan dlc's. Ik weet zelf alleen niet meer goed wat nou onderdeel is van dlc-pakket en wat vanuit de dlc is toegevoegd aan het basisspel :X
Ook als je begint zou ik mods en assets nog even links laten liggen, het spel kan al redelijk lastig zijn in het begin en dan helpen de extra mogelijkheden van mods je niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zure mat
Bedankt voor het advies! Ik wacht nog even op een sale aankomende dagen en dan zal ik snel gaan bouwen hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Misschien binnenkort weer eens wat tijd besteden aan Cities:Skylines. (Zo te zien voor het laatst gespeeld in maart 2019.

Nu wil ik zo mod-vrij mogelijk spelen, maar los van de mod om alle tegels in 1x en gratis te unlocken en TM:PE, welke mods en DLC's zijn er écht onmisbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poduPGpjMu7BJLZwzd57bh-Gtno=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cELP20mlNFdGfduRdto9RSba.png?f=user_large

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
unezra schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:08:
Misschien binnenkort weer eens wat tijd besteden aan Cities:Skylines. (Zo te zien voor het laatst gespeeld in maart 2019.

Nu wil ik zo mod-vrij mogelijk spelen, maar los van de mod om alle tegels in 1x en gratis te unlocken en TM:PE, welke mods en DLC's zijn er écht onmisbaar?

[Afbeelding]
Ben laatst ook helemaal opnieuw begonnen.. Helemaal 'vanilla' m.u.v. TM:PE..
Verschillende tactieken toepassen om mooie steden te maken... uren tijd steken in ontwikkeling van een park.. heerlijk tijdverdrijf!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

DonJunior schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:10:
[...]
Ben laatst ook helemaal opnieuw begonnen.. Helemaal 'vanilla' m.u.v. TM:PE..
Verschillende tactieken toepassen om mooie steden te maken... uren tijd steken in ontwikkeling van een park.. heerlijk tijdverdrijf!
Dat was ik idd ook van plan Morgen om precies te zijn.
Vanaf scratch beginnen, zo veel mogelijk vanilla.

Al die mods is toch niet zo mijn ding. Dan maar een lelijk kruispunt.

Meteen alle DLC's aanschaffen die ik nog niet heb vind ik ook wat zonde voor een game die ik maar heel af en toe speel, tegelijkertijd lijkt het me wel leuk morgen meteen wel een leuke stad te kunnen bouwen.

Of meer specifiek, vanaf de start 2 of 3 steden die met elkaar verbonden zijn. (Daarom dus ook die gratis unlock van alle tiles, zodat ik meteen de hele map heb.)

Map uitzoeken word ook nog een puzzel maar ik neig naar zo veel mogelijk vlak (geen gezeik met bergen), maar wel met rivier én kustlijn, mogelijk met een heuveltje verderop zodat ik een dam kan bouwen voor waterkracht.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 23-08 23:43
Hoeveel geld moet je meenemen om het spel leuk te spelen? En wat voor het basisspel en met zeg wat essentials als Move-It, TM:PE, Find It, fps-boaster en de loading screen mod? Zijn alle mods commercieel, of wisselt dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bolukan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:26:
[...]

Hoeveel geld moet je meenemen om het spel leuk te spelen? En wat voor het basisspel en met zeg wat essentials als Move-It, TM:PE, Find It, fps-boaster en de loading screen mod? Zijn alle mods commercieel, of wisselt dat?
Zoals anderen eerder ook al aangaven, probeer eerst gewoon zonder dlc en mods behalve die in je post. Als het je bevalt dan de workshop plunderen op steam, alle mods zijn gewoon gratis. DLC kan altijd nog en voegen lang niet allemaal echt iets toe hoewel dat mss van persoon tot persoon verschilt.

Ultra wide Eyecandy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6I_tF7WslbR5VvNmn5mz7RoLYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hhkWYUMLshvPJEtPzFW1rIR.jpg?f=fotoalbum_large

/edit

die blokjes linksboven in beeld, iemand enig idee of dat bij een mod hoort? Het is er volgens mij niet altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 16-12-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 23-08 23:43
@LoneRanger, dank. Steam voor het eerst geinstalleerd, spel gekocht, mods geselecteerd en downloaden maar. Mijn ervaring is met OpenTTD en dat soort games. Dit is leuk voor de kerstvakantie (en daarna)

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Cities:Skylines is nu gratis op Epic.

WoT stats

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mmm, doe je jezelf niet zwaar te kort door het via de EGS te spelen. Want zonder mods & assets van de steam workshop zou ik het spel niet meer compleet willen noemen :P

• UnderAVoidSky
Lanfear89 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:17:
[...]

Mmm, doe je jezelf niet zwaar te kort door het via de EGS te spelen. Want zonder mods & assets van de steam workshop zou ik het spel niet meer compleet willen noemen :P
Op zich misschien wel, maar je kan het op deze manier wel al eens proberen. Kan je het nog op steam kopen in sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zure mat
Thanks! Inmiddels gedownload dus morgen gelijk beginnen met bouwen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Update van New Park City, het centrum is aardig gevuld. Wil nog flink wat detailleren maar ik wilde eerst kijken hoe ik het mooi gevuld kon krijgen en dan de details daarop aanpassen. Heb hiermee de 80k inwoners aangetikt en alle tegels vrijgespeeld dus kan uitbreiden wat ik wil :) verkeer schommelt rond de 80% met af en toe een dip als ik een flinke wijk heb gebouwd. Uiteraard wat plaatjes, deze keer bij de late schemering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rAgPGwAAb-ylxmUJRCR4Kf3unQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cNGORQpFKLr4tlfPONN9TG1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82Z6_DmDgrMos2jGCzgOSFwXoYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA3GSHvnI85atcWjIDLupFx9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qadfRRWIs-0cSqs_GGD5-jN2eGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f73oMd1kgRDGNsLXf30Kiejc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door PB-powell op 18-12-2020 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asterion
Wat een mooie steden weeral! Alleen maar om jaloers op te zijn.

Ondertussen is mijn stadje ook weer wat gegroeid. Traag maar gestaag!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjiwg8P7SpbEyTJFQEGQ0lLfLRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TcvXLoDEtSWrcNPz066GoDHQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Kleine file van cruise-schepen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZ0dohF4IzraAXvV5vovxV8OEw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12ZVa14Hxk2AX4kCPqepjg8S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:08:

[Afbeelding]
HMC werkt stug door aan Neo Tokyo op 81 Tiles Unlocked.
Unlimited trees is daarbij ook wel handig, als je het mooi wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van mij al een tijdje geen nieuwe plaatjes, heb een beetje gebrek aan inspiratie.. Heb al een paar keer de game opgestart met een mooie map en zit dan een half uur rond te kijken zonder iets te bouwen en sluit dan weer af :p komt wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
Ik zit zonder zo'n mooie map te kijken van goh.. wat ga ik maken.. Beetje zoeken op internet naar inspiratie. En zelfs met een inspiratievol plaatje voor mij neus krijg ik niet voor elkaar :-)

Afgelopen weekend voor het eerst bezig geweest met een havenarm in te delen. ploppable incl wat props hier en daar.. Moet zeggen van een afstandje lijkt het heel wat. :D.. Uiteraard nog niet klaar..

Daarna met maar eens begonnen met een stukje olie industrie. Die vind ik ook best lastig om werkend te krijgen met daarbij een mooie indeling. Kwam een voorbeeld tegen op Reddit.. Denk wauw... Die is vet... verder lezen.. bleek dat hij er 9 maanden mee bezig was geweest.. Ik denk dat de lat iets lager gelegd gaat worden bij mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tosemime schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:17:
Van mij al een tijdje geen nieuwe plaatjes, heb een beetje gebrek aan inspiratie.. Heb al een paar keer de game opgestart met een mooie map en zit dan een half uur rond te kijken zonder iets te bouwen en sluit dan weer af :p komt wel weer ;)
Geen writers-block maar city-planner-block? :+
Ik probeer zelf elke nieuwe stad op een nieuwe map te doen. De standaard maps heb ik inmiddels wel gezien en dan doe je toch al snel weer hetzelfde. Ik hoop met de feestdagen nog wat uurtjes te maken en mijn huidige stad 'af te ronden' (voor zover dat lukt met dit spel) en dan in het nieuwe jaar een nieuwe stad te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
@Xantoz Heb je toevallig een linkje naar de haven die je op Reddit was tegengekomen? Ik ben zelf momenteel ook bezig met een (behoorlijk grote) haven. Ik heb de inspiratie gehaald uit Rotterdam (olie en dry bulk), Zeebrugge (car terminal) en Singapore (containers). Wat bij mijn olie industrie naar mijn idee goed werkt is niet bang te zijn voor herhaling van de Industries DLC gebouwen, en die met een wirwar van buizen met elkaar te verbinden (bijv. die van de Doel kerncentrale). Op die manier kan je een relatief grote oppervlakte vullen zonder dat het lijkt alsof het een eindeloze herhaling van dezelfde gebouwen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xantoz
Ja en Nee... Ik heb de link naar Reddit niet meer maar had wel zijn imgur-link waarin hij 50 foto's had geplaatst opgeslagen. Daar kan je vast wel wat mee.

https://imgur.com/a/r28K9gd

-----

En zag ook deze nog langskomen in mijn zoektocht naar voorbeelden.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8wy1v9o5epo21.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/37ldk7gj47x21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Ik heb net de campus DLC en het content creator pack University City gekocht maar kopen/downloaden/installeren ging niet echt soepel.
Kan ik ook ergens controleren of deze twee dingen goed geïnstalleerd zijn?
Ik kreeg namelijk ook een error met iets van "couldn't install...", had ik effe screenshot van moeten maken, weet niet meer wat er precies stond.
Ik heb ook niet gezien dat er iets gedownload is.
Toch lijkt het er op dat de campus dlc wel geïnstalleerd is, ik zie in ieder geval wel allerlei nieuwe gebouwen bij de onderwijs "tabblad" ingame.
Maar of die content creator pack is geïnstalleerd kan ik volgens mij niet makkelijk checken ingame want die gebouwen spawnen random tussen andere gebouwen, maar ik weet/zie niet welke gebouwen dan wel of niet bij university city content creator pack horen.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
BeetjeVreemd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:32:
Ik heb net de campus DLC en het content creator pack University City gekocht maar kopen/downloaden/installeren ging niet echt soepel.
Kan ik ook ergens controleren of deze twee dingen goed geïnstalleerd zijn?
Ik kreeg namelijk ook een error met iets van "couldn't install...", had ik effe screenshot van moeten maken, weet niet meer wat er precies stond.
Ik heb ook niet gezien dat er iets gedownload is.
Toch lijkt het er op dat de campus dlc wel geïnstalleerd is, ik zie in ieder geval wel allerlei nieuwe gebouwen bij de onderwijs "tabblad" ingame.
Maar of die content creator pack is geïnstalleerd kan ik volgens mij niet makkelijk checken ingame want die gebouwen spawnen random tussen andere gebouwen, maar ik weet/zie niet welke gebouwen dan wel of niet bij university city content creator pack horen.
Dat kreeg ik vanochtend inderdaad ook bij de Campus DLC...
Verify game cache gaf geen errors, dus ik denk dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
genesis1650 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:47:
[...]

Dat kreeg ik vanochtend inderdaad ook bij de Campus DLC...
Verify game cache gaf geen errors, dus ik denk dat het wel goed zit.
Ok, thanks. Not just me dus.
Verify game cache zal ik ook nog effe doen, had ik nog niet aan gedacht.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kon vanmiddag van het één op het andere moment op geen enkel item uit de workshop meer subsriben. Geen idee of dit er iets mee van doen had maar elke asset of prop gaf een error dat er iets mis gegaan was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gisteren maar weer eens een oude save geladen. Toch wel één van de mooiste qua natuurschoon en omgeving. Bovendien is er enorm veel ruimte maar ligt de stad mooi opgesloten tussen een snelweg aan de ene kant en de rivier aan de andere kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56ExpQu7YU8aUIx3VpqxI8k4hr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZiOpxrXcje0GW1Fa0QpJ32Ox.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BGdMslEBXfT6ccRC0gPVM0N8NA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nn2Lf10KHkHWBZCBAK6YaCVO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als iemand nog inspiratie zoekt voor wat er mogelijk is met dit spel, check de screenshot van deze Reddit user. Echt ongelofelijk hoe ongelofelijk mooi sommigen zijn, het lijkt gewoon een andere game.

disgruntled_guy op Reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
YES schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:14:
Als iemand nog inspiratie zoekt voor wat er mogelijk is met dit spel, check de screenshot van deze Reddit user. Echt ongelofelijk hoe ongelofelijk mooi sommigen zijn, het lijkt gewoon een andere game.

disgruntled_guy op Reddit
Dit is gewoonweg van een ander niveau! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij gebruikt ongelofelijk veel props, als je zo gedetailleerd een stad bouwt hou je geen fps meer over. Het is absoluut kunst maar om nu een tile alles zo te detailleren moet je echt zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ik vind die dingen ook super om naar te kijken, maar ik word zelf compleet zot als mijn FPS onder de 30 zakken dus is niks voor mij :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Asterion eens, echt fantastisch ziet het er uit. Maar zoals @LoneRanger en @UnderAVoidSky terecht al aangeven zit er echt enorm veel detail en dus props, decals en andere zooi in. Dat gaat het tempo van het spel zeker niet ten goede komen.

Ik heb zelf wel even een soort van poging tot een wat meer gedetailleerd stukje gemaakt, een olie laadpunt voor trucks, met rechts een railyard waar treinen die olie vervoeren gevuld kunnen worden. Op de achtergrond nog wat rafinaderij gebouwen en opslagtanks. Dit ligt, uiteraard, tussen een aantal olievelden in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_duHxmipwt6Dv94mLX8s1f_YMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YDnQzVQB0CWoPPOAfpOqpgpH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

YES schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:10:
Gisteren maar weer eens een oude save geladen. Toch wel één van de mooiste qua natuurschoon en omgeving. Bovendien is er enorm veel ruimte maar ligt de stad mooi opgesloten tussen een snelweg aan de ene kant en de rivier aan de andere kant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf hoor, leuk om te zien. En idd ook een van de mooiere maps idd.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu voor de derde keer met korting naar Sunset Harbor te kijken, deze is nu 11,24 op steam. Is dat de moeite waard? Andere dlc die ik nog niet heb is campus en disasters, maar die hoef ik niet per sé.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PB-powell schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:14:
Ik zit nu voor de derde keer met korting naar Sunset Harbor te kijken, deze is nu 11,24 op steam. Is dat de moeite waard? Andere dlc die ik nog niet heb is campus en disasters, maar die hoef ik niet per sé.
De moeite? het ligt eraan, ik vind het vooral leuk dat er meer beweging is op het water anders dan vrachtschepen. Je hebt ook marina's in de workshop die gebruik maken van het uitzetten van visroutes maar dan ipv vissersboten krijg je pleziervaart.

Wbt de prijs, zelfs met de sales op steam is het elders goedkoper, als ik steeds moet linken lijkt het net alsof ik wat met die sites te doen heb. Omdat jij het bent ;) nog 1 keer dan:

€6,50
€6,30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:23:
[...]

De moeite? het ligt eraan, ik vind het vooral leuk dat er meer beweging is op het water anders dan vrachtschepen. Je hebt ook marina's in de workshop die gebruik maken van het uitzetten van visroutes maar dan ipv vissersboten krijg je pleziervaart.

Wbt de prijs, zelfs met de sales op steam is het elders goedkoper, als ik steeds moet linken lijkt het net alsof ik wat met die sites te doen heb. Omdat jij het bent ;) nog 1 keer dan:

€6,50
€6,30
Haha sorry O-) ik wist niet hoe het zat met uitbreidingen en steam. Maar thanks _/-\o_ voor die prijzen ga ik het wel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell ik houd voor mijzelf altijd aan, als ik iets op Steam zie wat ik wil kopen, dat ik eerst even kijk op Kinguin of G2Play (volgens mij zijn die inmiddels van dezelfde eigenaar dus wellicht is het aanbod exact hetzelfde geworden).

Vaak kan je het daar veel goedkoper oppikken, alleen ff kijken of het een Steam key. Werkt bij mij altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Ik zit een beetje vast in het spel.
Ondertussen heb ik toch al een vrij mooie stad kunnen uitbouwen maar ik wil graag het verkeer wat scheiden dat naar de industrie gaat.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?
Kan ik zomaar woonwijken slopen om bvb een snelweg aan te leggen met op en afritten?
Welke weg nemen de vrachtwagens? De snelste of de kortste?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3GEwSZ6TE2EuKVriBr4efd5PtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/elQYX6juVSUlcYcmPXDqhhsj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Asterion schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:06:
Ondertussen heb ik toch al een vrij mooie stad kunnen uitbouwen maar ik wil graag het verkeer wat scheiden dat naar de industrie gaat.

Kan ik zomaar woonwijken slopen om bvb een snelweg aan te leggen met op en afritten?

[Afbeelding]
Waarom wil je het verkeer scheiden? Loopt het vast op bepaalde punten?

Anders zou je natuurlijk de woonwijken enkel via de snelweg kunnen verbinden met de industrie (en dus de directe verbindingen weghalen), maar ik zie niet in waarom dat wenselijk is. Dit zorgt namelijk dat het verkeer van buiten de stad niet door woonwijken naar de industrie rijdt, maar ook dat het verkeer uit de stad de snelweg móet gebruiken en het daar drukker wordt. Een tunnel onder de woonwijken door of een rondweg eromheen voor doorgaand verkeer kan natuurlijk ook.

Het schijnt dat verkeer in C:S meestal de kortste route neemt, dus je kan het beste de kortste wegen sneller maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asterion schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:06:

Altijd de kortste route. Vrachtverkeer rijdt tussen industrie en commercieel, van/naar regio en als je het hebt van/naar Haven/trein. Daarnaast heb je natuurlijk nog de woon-werkverkeer. Je kunt met Traffic Manager restricties aan wegen geven dat er b.v. geen vrachtverkeer langs mag als je ze b.v. over de snelweg wilt hebben ipv de kortste route. Je kunt ook met eenrichting werken als de route terug anders moet zijn dan de route heen, legio opties. Vergeet het OV niet, dat scheelt ook vaak al een hele hoop als je dat een beetje goed aanlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
@Potenscia Voorlopig heb ik nog weinig problemen met het verkeer, dat zit nu nog rond 80% dacht ik.
Maar ik vrees in de toekomst dat die met de huidige layout wel problemen zal geven. Het rond punt zal dan zeker een hekelpunt worden waar aan gewerkt zal moeten worden.

Als ik het goed begrijp dan zal, als het verkeer moet kiezen, tussen een weg van 100 km/u en een weg van 30 km/u, steeds de kortste route nemen? Ook al zou die trager zijn?

@LoneRanger Bedankt voor de uitleg. OV is iets waar ik nog aan moet werken en eens goed moet uitdokteren. Volgens mij niet simpel als je het goed wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion Ik begin pas met OV bij 100K inwoners of het moet al echt chaos zijn. Het meest simpele systeem wat ik gebruik is de metro in zeg maar een grote cirkel met stops op de belangrijke plaatsen. 2 lijnen, eentje met de klok mee en een tegen de klok in. De metro voed ik dan weer met buslijnen zodanig dat elke inwoner via 1 buslijn een metrostation kan bereiken en idem van metro naar werk. Buslijnen doe ik niet beide kanten op overigens, is ook niet nodig mits je de routes niet te lang maakt. Mocht het niet bij je werken dan zijn er vast wel tutorials te vinden op youtube.

Oh, het kan ook heel effectief werken om e.e.a. met voetpaden te verbinden. Ik heb een voetpad over een snelweg heen en dan aan weerskanten bushaltes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion ik begin vrij snel met busroutes aan te leggen van en naar werk en van en naar winkels. Later leg ik metro aan voor de grotere afstanden, vergelijkbaar met hoe LoneRanger ze aanlegt. Soms een enkele lijn, soms in cirkels. En de bussen gebruik ik dan ook om vanaf daar mensen de wijken in te krijgen.
En wat @LoneRanger schrijft: voetpaden! heel veel voetpaden in combinatie met fietspaden helpt ook enorm. Als je mensen de snelweg of andere hoofdweg te voet kan laten oversteken in plaats van dat ze met de auto gaan scheelt dat ook enorm. Zo kan je je hoogbouw rechts goed verbinden met de huizen links van de grote weg ernaast met een voetpad. Grote kans dat vrij vlot daar veel voetgangers gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Misschien is de vraag als vaker gesteld hier(kon het even niet snel vinden via de zoekbalk). Maar weet iemand hier wat settings/mods om de game weer wat sneller te krijgen na een X aantal citizens.

Ik merk nu dat ik 250k inwoners heb dat de game op standen 2 en 3 even snel gaat als de normale stand. M'n pc zelf is niet de bottleneck aangezien ik nog laag in m'n cpu/ram gebruik zit.

Ik heb nog ruimte zat om m'n stad(provincie eigenlijk) uit te breiden, maar snel gaat het niet echt aangezien alles in feite op 1 speed gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:21
Ik zag een tijdje geleden deze mod: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2105755179
Maar die heb ik zelf nog niet getest (ook nog niet nodig gehad).

Misschien dat je daarmee wat fps kan winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
cracking cloud schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:01:
Ik zag een tijdje geleden deze mod: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2105755179
Maar die heb ik zelf nog niet getest (ook nog niet nodig gehad).

Misschien dat je daarmee wat fps kan winnen
Oeh dat is een goeie, ga ik zeker proberen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:21
Als het buiten niet sneeuwt moeten we de sneeuw maar naar binnen halen :)
Afgelopen week bezig geweest met een nieuwe stad die past bij de tijd van het jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbaVy79K_4nQCCmaUojm73CzniQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2kkWyyZKvftCxCcPZhjHEOTq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5zwWPwTUWvSxswaW7wW-ehgIro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PGcJfjrkRrA9JpNUSqELtug1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVjWgdRPeH5O-zStHexbO17F1KU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/13fY581Jt5dSFSzVxUIIobyR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!
De komende weken heb ik wat extra tijd om aan mijn projectje te werken, de min of meer recreatie van Seattle. Nu zijn er geen of nauwelijks landmarks/buildings te vinden in de workshop maar het wordt dan ook geen 1 op 1 replica maar ik probeer me wel te houden aan het wegennet en waar industrie, havens etc. zich bevinden.

top down:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppEjnb7ZDhNz3_GrIKoMWmF4sSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKbz3sLKVDGAXnzXwdV7sXAu.jpg?f=fotoalbum_large

skyline:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cr0CwW91DShLEkGq7dtvm9aq15w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86RiRSalQY180XQQzdh4gP8F.jpg?f=fotoalbum_large

Suggesties, opmerkingen, aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

LoneRanger schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:23:
[...]

€6,50
€6,30
Heb je eerste link gevolgd en een paar dlc gekocht. Van de 4 werd er 1 direct gedownload en geïnstalleerd nadat ik de key toevoegde aan Steam. Drie andere gaven de melding dat "steam kan [dlc] niet installeren, app configuratie niet beschikbaar". Heb deze melding nog niet eerder gezien.
Heb al bestandje "appinfo.vdf" verwijderd en daarna Steam als admin gestart, maar heeft nog geen effect. De keys staan wel correct in mijn library.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:04
Zenyatta schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Heb je eerste link gevolgd en een paar dlc gekocht. Van de 4 werd er 1 direct gedownload en geïnstalleerd nadat ik de key toevoegde aan Steam. Drie andere gaven de melding dat "steam kan [dlc] niet installeren, app configuratie niet beschikbaar". Heb deze melding nog niet eerder gezien.
Heb al bestandje "appinfo.vdf" verwijderd en daarna Steam als admin gestart, maar heeft nog geen effect. De keys staan wel correct in mijn library.

Ik krijg deze melding vaker maar als goed is zitten je dlc gewoon in je game althans was dit bij mij wel zo na die melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
J0rdym23 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Ik krijg deze melding vaker maar als goed is zitten je dlc gewoon in je game althans was dit bij mij wel zo na die melding.
Klopt, had ik laatst ook. DLC is gewoon geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneRanger mooi dat bovenaanzicht!

Hoeveel inwoners heb je inmiddels? En is het spel nog een beetje vlot?
Is er een klein stukje van de snelweg in het hoogbouw centrum ondergronds? Met één groot gebouw dat over de snelweg heen gebouwd is zeg maar? Zo lijkt het op de plattegrond en ziet er vet uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

J0rdym23 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Top! Dan gaan we morgen eens proberen.

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:04
Zenyatta schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Top! Dan gaan we morgen eens proberen.
En werkte de dlc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Oja! Helemaal vergeten te zeggen. Het werkte!

Dank voor het meedenken!

The answer is 42.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Zenyatta schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Gelukkig werkt het inmiddels bij je en zoals anderen aangaven ben je niet de enige, ik had er zelf ook last van. Volgens mij hangt het samen met de drukte ivm de Winter sale.
YES schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:00:
@LoneRanger mooi dat bovenaanzicht!

Hoeveel inwoners heb je inmiddels? En is het spel nog een beetje vlot?
Is er een klein stukje van de snelweg in het hoogbouw centrum ondergronds? Met één groot gebouw dat over de snelweg heen gebouwd is zeg maar? Zo lijkt het op de plattegrond en ziet er vet uit!
Tx, pas 150K omdat heel veel low density is nog. Dat gebouw over de snelweg is in het echt de Washington convention center, bij mij een mall maar het lijkt wel aardig. Eerlijkheidshalve moet ik zegen dat die in de map zat. Daarnaast zijn in het echt een soort van tuinen/park/groen, dat komt nog wel een keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIk5gy4zxams0UW3wFP36I6uDCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPzxTxgSnYpHbeAPoqdi4BD7.jpg?f=fotoalbum_large

Het spel loopt nog heel behoorlijk met dynamic resolution op 200% [6880x2577]

Google maps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZnDUlteQV51aT6BDkT0H4qTFO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KcQEe21tSJ2DyxOSsAkm5IPd.png?f=fotoalbum_large

Wat ik ervan gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w55kiccVz-aos5yQJ_LIMl-JaTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozksm4vcIjnNsr1domgHplW6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het vrij saai om te lang aan hetzelfde te werken dus af en toe verleg ik mijn aandacht om later iets weer op te pakken. Stukje haven en dan weer jachthavens, soms schiet je iets te binnen om uit te proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DfT5z4LATSF_lzOJuZdh3G8_Ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rliil1ERsxnO3CCHmh86rIX7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asterion
Momenteel terug een nieuwe stad begonnen met een kleine 7000 inwoners.
Een stad waarin ik eindelijk potentieel zie en verder op ga bouwen.

Niet te snel, doordacht, toekomstgericht denken. Ruimte laten voor verbeteringen.

De industrie gaat op termijn verhuizen naar de andere kant van de snelweg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7brUKF8BFNjWPMD8w5Z_80eCS1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r3GAjFn3WELioyh7JmlaGJY5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Beetje een aparte vraag misschien, maar kennen jullie leuke "let's play"? Ga binnenkort veel achter de pc moeten zitten en zou graag zo'n dingen op de achtergrond opzetten.

Volgde voorlopig alleen de "Palaven" serie van Overcharged Egg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
UnderAVoidSky schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:02:
Beetje een aparte vraag misschien, maar kennen jullie leuke "let's play"? Ga binnenkort veel achter de pc moeten zitten en zou graag zo'n dingen op de achtergrond opzetten.

Skibbith:
Little France (Enorm gedetailleerde Franse stad, veel gelijkenissen met Parijs)

Citywokcitywall:
Mars (Kolonie op Mars. Meer kunst dan citybuilding, zit je met open mond naar te kijken.)
Kobayashi Island (door Japan geïnspireerd)

bsquicklehausen & Interurban Era:
Presidio Bay (Storytelling, de geschiedenis van San Francisco (de bay area)).

Citywokcitywall & Skibbith:
Skylines Invicta (Storytelling, een ruimtekolonie.)

two dollars twenty:
Marble Mountain (Door California geïnspireerd.)

Pres:
The Netherlands (door Groningen geïnspireerd)

King Leno:
Paradise Valley (Rebuild van Las Vegas, niet het beste als narrator maar wel indrukwekkende builds en custom assets.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo, ook weer eens aan het spelen geslagen.
Meteen weer helemaal verslaafd en je denkt aan eigenlijk niets anders, bijvoorbeeld als je door de stad rijdt (in het echt). Direct inspiratie galore.

Heb het vier daagjes op rij gespeeld, maar ik ben voornamelijk bezig geweest met oude "spaghetti" opruimen, en oude dingen verbeteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsKA0O3GYa2MMqGSq8jYJe5l8Qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4qKF6tPMGiEpBZs2wyrqg1G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LV1-vLOLinN0Tx8sGIuNJmrdo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNAVyl9nAmdkU2DVmFIZEiMN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnz-xgTbPNpJeY0CRMGrdATSTJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZnDV7xxtUi7r1iw4szNnEN9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qm8VijXYCKWNxbgH5694vvt6KRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nR5QLzoFVDZH0hhOP058uVS8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTozw9OWFZbe0-6ShxLeLH_AZ-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBf5YdmssusecsKz687WPIk4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORv_OCD5OatLpyuB1lT16tKjcV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYE4MT2ZIkAEwIcLDBGRIYbi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTOleSO-KQFOwweFwT4dqRrXs2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGjNM34UTuAeIbxxTob9HQCj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oO_J9UMHeCfsAd7LyaGhqS_MMs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGdG9ta6oh21Dad06cj1NWxF.jpg?f=fotoalbum_large

Deze stad, Neo Tokyo, is ook al weer bijna drie jaar oud, maar heb het sinds september niet gespeeld, en daarvoor sinds april.
De stad heeft de meeste sfeer als het nacht is en het regent, maar precies daarvan ben ik natuurlijk weer vergeten screens te maken. :F Komt wel.

Ik woon zelf al weer zo'n 20 jaar in Jakarta en wat je hier veel ziet is dat ze een bepaald ontwerp van bijvoorbeeld een woontoren 2, 3, 4, of zelfs 5 keer naast elkaar plempen. Ik vind dat er wel stoer uitzien, dus dat heb ik ook maar geïmplementeerd. :P
Daar gebruik ik die "Eye Dropper Tool" mod voor.
Ook maak ik veel gebouwen "historical" als ik ze goed bij elkaar vind passen, kwa hoogte bijvoorbeeld, of stijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCAFTl097x8v62nPLrNbhRh7xY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQ3h403wfDkhr5CX02l0deIT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OPxoEzqfC6Ua76VRU_0_Fedsu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfJPsPrAB0eVpSDMKCPSj1Fr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVBQ2LWlNUFc3sOKaOlYRz0hneU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vz65TdbciyHt7laExm9bEMlS.jpg?f=fotoalbum_large

Het is wel jammer dat gebouwen van niet het hoogste niveau minder inwoners/werkers hebben, waardoor mijn inwoneraantal nog steeds niet echt hoog is. Ook loopt de stad in vlagen "een beetje" leeg.
Het blijft schommelen tussen de 100k-150k.
Een grote uitbreiding kwa inwoners gaat binnenkort weer eens gebeuren. Inspiratie zat.
Bijvoorbeel "projects" (dus level 1 of 2 woontorens in bepaalde configuraties "historical" maken) en mix van laagbouw en dan strips van zones van die Eco-uitbreiding om wat meer variatie te krijgen in torens.

Ik merk trouwens dat ik lang niet alle assets die ik heb terugzie in m'n stad.
Dacht eerst dat dat iets te maken had met gebouw is "part of 0 style(s)" maar dat is het niet.

Het doel van deze stad is trouwens:
- Alle 81 tiles vol. (gaat nog wel een paar jaar duren :P )
- Neo Tokyo sfeertje, a la Akira, neerzetten. (Lukt al aardig, vooral dus als nacht en regen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Logico dat zijn wel de echte bouwers die alles zelf plaatsen, heel gaaf om te zien maar weinig vanilla-werk. Zelf kijk ik alleen Biffa, die is iets meer van de vanilla maar wel met veel assets en mods. Maar gebruikt wel de normale zones om de stad uit te breiden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
2 crashes gehad onderweg en in totaal een uurtje kwijt geraakt daardoor maar de 200K is bereikt en vandaar wat plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EN0tsjMJyfOE-mVBqBoP-V6zAn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njCvG29eoWFkVq83F7S9KkHw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ehxkky6yTNd404UtQ47fzd_XCi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24n9YS4HE817h8y9XMFgxCfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLvJHpLetKT1bdMXNaOV2en5l0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7j4EzZHszhwQoAWSLvRi3GV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlofYXYLqtRaEZFJKwZzw5tdN_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsoRO3aJr9y0CXif2YgA1cy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCqLmx4H8X4SmVh0g_1h0ZdRaMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2mkkJpEoDWE4jVX2SNlM3Yg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VraaBMj-v0x64R57hQOPwGimWDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyPV8dJQ8JEitAUAVFLOlQCz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-bAoB9CLu2UYOn0bttkgHYM65A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hz9cTTnu7kKNJZeupRhDzMrV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben vooral bezig geweest wat meer te mixen tussen low en high density naast wat kleinere projectjes. Nu eerst maar weer extra OV aanleggen om de doorstroom te [proberen] verbeteren, traffic is van 82 naar 74 gegaan. Misschien ook wel interessant, ik maak nu inmiddels gebruik van industries, mass transit, green cities, campus, en parklife naast afterdark en snowfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Czardus - speelt (bijna) Vanilla en een razend tempo van videos releasen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Ik krijg eindelijk meer plezier in het spel!
Hoe verder je komt, hoe meer ervaring, hoe leuker het wordt.

Ondertussen ben ik de industrie aan het verhuizen naar de andere kant. Deze komt tussen twee snelwegen te liggen met een treinroute naast.
Wat een immens verkeer veroorzaakt dat goederendepot! :o 8)7

Heeft nog iemand leuke assets/mods om een snelweg exit te maken?
Zelf ben ik daar niet zo creatief in |:(

Het is ook vooral niet te snel willen spelen en niet direct alles te willen bouwen wat je vrij speelt.
Mijn universiteit heb ik terug gesloten omdat ik problemen kreeg dat er te veel een universitair diploma hadden waardoor er en tekort was aan mensen met een hoger diploma.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRFnMwc5W8QV5tomkbkTjD63zYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NKQG1k7S1jI9TlGFN5KHwTW1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Asterion op 14-01-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesis1650
"Wat een immens verkeer veroorzaakt dat goederendepot!"

Zo heb ik in een filmpje van Biffa nog niet zo heel lang terug gezien (en uitgeprobeerd) dat je je goederentreinen van en naar je industrie - commercieel moet laten lopen, met zo kort mogelijke routes.
Dan genereert de game eerder en vaker een trein dan onmogelijk veel vrachtverkeer, wat de doorstroom weer verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je van de Simpsons houdt dan is Springfield van two dollars twenty wel leuk met veel referenties en van dezelfde maker vond ik Miami wel interessant.
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Biffa's traffic repairs zijn best handig en leerzaam maar verder vind ik hem wat meer gericht op kinderen/tieners en daar moet je maar net van houden.
Fluxburg van Fluctrance blijft wel mijn favoriete serie/creatie om naar te kijken, dateert alweer uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Probleem met Biffa is een beetje dat hij wat last heeft van cities burn out precies. Hij doet alles rap rap, neemt nog amper tijd voor dingen goed uit te werken en als er iets niet klopt dan laat hij het wel werken door de 50 mods die hij gebruikt.

Als ik dan naar TwoDollarTwenty en zijn 50 mods kijk dan kan je er precies toch veel meer uithalen dan wat iemand als Biffa doet. Ik heb enorm genoten van zijn city fixes in het begin, maar voor mij heeft hij zijn beste tijd een beetje gehad.
Pagina: 1 ... 55 ... 64 Laatste