Zo, ook weer eens aan het spelen geslagen.
Meteen weer helemaal verslaafd en je denkt aan eigenlijk niets anders, bijvoorbeeld als je door de stad rijdt (in het echt). Direct inspiratie galore.
Heb het vier daagjes op rij gespeeld, maar ik ben voornamelijk bezig geweest met oude "spaghetti" opruimen, en oude dingen verbeteren.
Deze stad, Neo Tokyo, is ook al weer bijna drie jaar oud, maar heb het sinds september niet gespeeld, en daarvoor sinds april.
De stad heeft de meeste sfeer als het nacht is en het regent, maar precies daarvan ben ik natuurlijk weer vergeten screens te maken.

Komt wel.
Ik woon zelf al weer zo'n 20 jaar in Jakarta en wat je hier veel ziet is dat ze een bepaald ontwerp van bijvoorbeeld een woontoren 2, 3, 4, of zelfs 5 keer naast elkaar plempen. Ik vind dat er wel stoer uitzien, dus dat heb ik ook maar geïmplementeerd.

Daar gebruik ik die "Eye Dropper Tool" mod voor.
Ook maak ik veel gebouwen "historical" als ik ze goed bij elkaar vind passen, kwa hoogte bijvoorbeeld, of stijl.
Het is wel jammer dat gebouwen van niet het hoogste niveau minder inwoners/werkers hebben, waardoor mijn inwoneraantal nog steeds niet echt hoog is. Ook loopt de stad in vlagen "een beetje" leeg.
Het blijft schommelen tussen de 100k-150k.
Een grote uitbreiding kwa inwoners gaat binnenkort weer eens gebeuren. Inspiratie zat.
Bijvoorbeel "projects" (dus level 1 of 2 woontorens in bepaalde configuraties "historical" maken) en mix van laagbouw en dan strips van zones van die Eco-uitbreiding om wat meer variatie te krijgen in torens.
Ik merk trouwens dat ik lang niet alle assets die ik heb terugzie in m'n stad.
Dacht eerst dat dat iets te maken had met gebouw is "part of 0 style(s)" maar dat is het niet.
Het doel van deze stad is trouwens:
- Alle 81 tiles vol. (gaat nog wel een paar jaar duren

)
- Neo Tokyo sfeertje, a la Akira, neerzetten. (Lukt al aardig, vooral dus als nacht en regen)