Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Mauz1978

Console War Veteran

PB-powell schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:46:
@Mauz1978 met de overkant bedoel je zuidelijk richting die heuvels of naar het westen dat open stuk tussen de rivier en de snelweg? Het laatste is misschien nog de beste optie :)
Ja, of heel dat stuk - tot aan de heuvel en tot de snelweg en wellicht ook nog aan de andere kant van die snelweg. Een gigantisch project maar kan wel voor een prachtige skyline zorgen.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel heel knap dat je zover in detail kan gaan met dit soort dingen, echt leuk! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Mauz1978 ik wilde vanavond beginnen met een wegennetwerk, kwam alleen tot de conclusie dat ik geen nieuwe delen van de map mag vrij spelen :+ zal dus eerst op andere plekken moeten uitbreiden voor ik de rivier over kan gaan.

@Joopieboy je kan in dit spel heel ver in detail gaan! Zo ver als je zelf wilt :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind het opzetten van een stad meestal wel leuk, maar zo ver in detail mis ik ook de handigheid denk ik hoor.
Ben trouwens nu weer aardig bezig met het opzetten van een stad, wel weer de fun te pakken. :)

Edit: nadat ik dit bericht had geplaatst en weer even een 'uurtje' verder ging, was het zo half 12. :+
Dat probleem oplossen en uitbreidingen verzinnen vind ik wel leuk. :) Het steeds maar weer verder uitbreiden en doen om te groeien vind ik zelf erg saai worden. Misschien maar eens een mod installeren zodat ik direct van alle tegels gebruik kan maken en dan ergens een nieuwe 'stad' kan opzetten in het gebied. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 02-11-2020 08:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SgfDplPyDVhnBMxbSMGjPDw934=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhHnRA5HswAkkVZkoOy0Dpw1.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwe favoriete detail, deze road maintenance vehicles met schrobbers eronder rijden extra langzaam (in Advanced Vehicle Options lage maximum snelheid ingesteld). Daardoor kunnen mensen zich lekker irriteren aan die wagentjes. Je ziet ze ook weg scheuren zodra ze excuus hebben om in te halen.

Nu bij tractoren hetzelfde instellen })

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, volgende issue met CS, ik zie mijn 'assets' oftewel mods niet meer terugkomen in game. Nooit echt op gelet met dat gezeur met Citrix de laatste tijd waardoor CS niet meer opstartte. Abbo uitzetten en opnieuw toevoegen (inclusief herstart van Steam) doet ook niet veel. :X ...

Edit: map assets is dus ook leeg... Steam download ze dus kennelijk niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 02-11-2020 19:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Suntory
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
Ook mijn bescheiden bijdrage: de Japanse (geïnspireerde) stad Tsuma, nog volop in aanbouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6R-7o5BLBP7u5g9BK3MLV520Aiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qWzDLp3unYCJ9XpvSOA9g63S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKwrhSiBFMbo42gxGeb7K7HDAOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aw4kCzsj2fdjUxnNNTUqVdv8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PZaCE_r5L8OMVws0JMg6mL5KdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6id7htDmI5OGbMS0dxve7l5o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N38cjsSqS74C8fUL-smr1ei4Vgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9bY23Qn7ojp4RATs4y0zXd5a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtdhZ7VLKkSDqaEqABD1heM9gn8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/syRVBHxrLHtlquUnfoaaRxLP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIiLCnY6PeTyRllyWwkbhSJEQLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R3Ksn2gZgfRWdkd4e4u5r6QK.png?f=fotoalbum_large

Mijn stadje... Ik zit nu rond 600.000. Was wat meer, nu zakt het. (deathwaves...) Verkeer is meer dan goed.85% of beter.

Iemand enig idee hoe ik het inwoneraantal verder op kan jagen? Wat trekt mensen van buiten (influx) en wat windt de sims op zodat ze zich weer gaan voortplanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
@beerten Meer special buildings toevoegen? En heb je al wat geprobeerd met lagere belastingen voor bewoners? Misschien dat dat helpt.

Ik loop zelf tegen iets geks aan, op de afbeelding heb ik midden tussen 4 grote gebouwen een monorail station neergezet. Ik krijg er echter met geen mogelijkheid een lijn naar toe. Op het plaatje zie je ook twee stations aan de rechterkant van de wijk, die functioneren zonder problemen. Alles is volgens mij normaal aangesloten, inclusief stroom en water. Het gekke is dat alles ten zuiden van het station naast het IT cluster niet aan te sluiten is. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cvcqRF2pDZ1DW0at3bxluxdHtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vPRaR7ieqfhwNt4T6lDkKOpu.png?f=fotoalbum_large

Edit: probleem inmiddels verholpen door het 'monorail station+weg' te verwijderen en er een los station van te maken. Op een of andere manier was er geen verbinding mogelijk tussen losse stations en een station gecombineerd met een weg |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Crazz op 06-11-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@beerten nice! Zoveel inwoners heb ik nog nooit gehaald in een stad, mijn hoogste aantal tot nu toe was ~250k.

@Crazz normaal zouden verschillende stations gewoon met elkaar moeten werken. Weet je zeker dat het station op de weg goed verbonden was met de monorails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Crazz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:20:
@beerten Meer special buildings toevoegen? En heb je al wat geprobeerd met lagere belastingen voor bewoners? Misschien dat dat helpt.

...

[Afbeelding]

Edit: probleem inmiddels verholpen door het 'monorail station+weg' te verwijderen en er een los station van te maken. Op een of andere manier was er geen verbinding mogelijk tussen losse stations en een station gecombineerd met een weg |:(
Lagere belastingen, geprobeerd. Werkt niet goed genoeg.
Ik had, om geld te besparen, alle kleine 1 baans/2 richtingen wegen veranderd naar de versie zonder boompjes. Nu weer met boompjes langs de weg en dat doet wonderen.

Conclusie: Sims worden opgewonden van boompjes langs de weg ;)

Thnx voor het meedenken.

Overigens: heb je geprobeerd om het monorail station met weg ergens anders dan bij die 4 gebouwen aan te sluiten?
Ik herken wat je schetst. Heel soms werkt iets niet. 99 van de 100 keer is het je eigen fout. Een spoor o.i.d. niet verbonden. Incidenteel snapt CS het zelf ff niet meer. Meestal omdat een mod raar doet. De gehele lijn verwijderen en nieuw aanleggen wil dan soms helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door beerten op 06-11-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Er gebeurt nog iets geks in mijn stad: als ik de node controller mod aanzet en een nieuwe verbinding maak met een andere weg, worden de voetgangeroversteken automatisch disabled. Die kan ik vervolgens wel weer aanzetten met TM:PE, maar het is serieus irritant, want in een nieuwe wijk moet ik dan elke kruising apart opnieuw instellen. Iemand anders die dat probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
(jarig!)
Cities Skyline staat nu heel voordelig te koop!
Is dit nog steeds een aanrader om te spelen?

Ik heb vroeger wel nog Simcity, Roller Coaster Tycoon gespeeld en soms kriebelt het wel om terug te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Asterion schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:18:
Cities Skyline staat nu heel voordelig te koop!
Is dit nog steeds een aanrader om te spelen?

Ik heb vroeger wel nog Simcity, Roller Coaster Tycoon gespeeld en soms kriebelt het wel om terug te kunnen spelen.
Oh zeker, ten opzichte van Simcity kan je bij CS (met wat extra mods) heel gedetaileerd werken. Als je sommige steden ziet ga je spontaan kwijlen. Een ander aspect, als je van klieren mer verkeer houd kan het ook helemaal jouw ding zijn ( YouTube: 4% Traffic Madness SOLVED in Cities Skylines! door fimpjes van Biffa ben ik uiteindelijk overstag gegaan :P). Zoiezo is het wat betreft geld volgens mij een stuk makkelijker dan Sim City, ik heb dat vroeger een beetje gespeeld maar kon er niet echt in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Asterion 100% de moeite waard. Lekker vanilla beginnen, tot je daar de uitdaging niet meer van ziet, en dan kijken of je eerst mods en assets gaat proberen of evt DLC's (of je begint direct met DLC's erbij als je die goedkoop kan krijgen). Er zit echt genoeg in om je heel veel uren mee te vermaken.

Zie bijvoorbeeld onderstaand screenshot van Tosemime, zoiets kan je dus zelf ook helemaal in elkaar zetten, echt vet!
Of dit plaatje (van Steam geplukt), als je wat kleinschaliger bouwt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxi0skzM0Z3eN21M_boGflbuIDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SFhwAHG6cec7WMgg0agUUvor.png?f=fotoalbum_large

Je kan dus echt alle kanten op wat dat betreft, het is echt een soort rabbit-hole dit spel. Ligt er maar net aan hoe diep je er in wilt duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
YES schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:40:
@Asterion 100% de moeite waard. Lekker vanilla beginnen, tot je daar de uitdaging niet meer van ziet, en dan kijken of je eerst mods en assets gaat proberen of evt DLC's (of je begint direct met DLC's erbij als je die goedkoop kan krijgen). Er zit echt genoeg in om je heel veel uren mee te vermaken.

Zie bijvoorbeeld onderstaand screenshot van Tosemime, zoiets kan je dus zelf ook helemaal in elkaar zetten, echt vet!

[...]

Of dit plaatje (van Steam geplukt), als je wat kleinschaliger bouwt :)
[Afbeelding]

Je kan dus echt alle kanten op wat dat betreft, het is echt een soort rabbit-hole dit spel. Ligt er maar net aan hoe diep je er in wilt duiken.
Ik ga het een kans geven! :9
Nu beslissen welk pakket? Het basis pakket, deluxe of toch wat extra er bij?

Hier is het spel voordelig te kopen maar ook extra's.
Zijn die nu al de moeite waard om er direct bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion als je mij vraagt wat ik zou doen: ik zou direct de bundel van 36,50 kopen. Dan heb je voor zover ik het even snel kan bekijken alle DLC die er toe doen direct mee gepakt.
Maar in jouw geval is het misschien slimmer om eerst goedkoop de basisgame te pakken, en als het bevalt later een pak DLC's kopen. Er zijn altijd wel websites waar je het spel en DLC's goedkoop kan oppikken.
Stel dat je toch heel snel uitgekeken bent op het spel, dan heb je tenminste niet 36,50 weggegooid :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
@YES Je hebt gelijk! Ik heb de basisgame gekocht. Voor dat geld is het niet weggesmeten mocht het mij toch niet bevallen.

Nu maar eens wat verlof inplannen als ik de verslavingscurve hier zo lees :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
Wat gaan die uren rap als je het spel speelt!

'k ben een aantal keren opnieuw begonnen omdat ik niet goed wist hoe ik alles in een layout wou gooien.
Hieronder al een eerste screenshot van het kleine dorpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKR5z0wxB2WLw23t8Tb2veTodJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMIpY5LRTBQyQ4W2AsOY8MY0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRrvXDTiGFtqQHULEJFILtgRkUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BFgKnxypXbE3XZN3nkAgY1lU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Asterion op 10-11-2020 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Asterion je moest eens weten hoeveel steden ik opnieuw ben begonnen omdat ik geen idee wat ik aan het doen was :+ Je krijgt er vanzelf handigheid in :) en als je nog tips nodig hebt, gewoon vragen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
PB-powell schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:02:
@Asterion je moest eens weten hoeveel steden ik opnieuw ben begonnen omdat ik geen idee wat ik aan het doen was :+ Je krijgt er vanzelf handigheid in :) en als je nog tips nodig hebt, gewoon vragen hier.
Ja, eigenlijk heb ik wel een vraag.

Hoe houden jullie het uitdagend om verder te blijven spelen?
Hoe ziet er jullie gameplay uit?

Besteden jullie veel aandacht aan de details of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het leuke aan cities skylines is dat het je op veel verschillende manieren kunt spelen :) Je kunt gewoon de vanilla game spelen en proberen de achievements te halen door te beginnen met een klein dorpje en langzaam uit te breiden naar een grote stad, of je gaat los met mods en unlimited money, en alles er tussen in.

Ik speel zelf met unlimited money en begin vaak juist met het centrum van een stad en werk dan langzaam naar de buitenwijken toe. Als de stad groter begint te worden begin ik met een haven en vliegveld etc. Het is maar net hoe je zelf graag speelt.

Het helpt wel denk ik om een duidelijk afgebakend stuk hebt waarin je wil bouwen. In mijn stad loop ik er nu tegenaan dat ik een behoorlijk grote stad heb met haven en vliegveld maar dat nog steeds niet eens de helft van de map heb gebruikt. Ik heb nu geen idee hoe ik de rest wil doen. Liever had ik een kleinere map gehad nu ;)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion ik ben destijds compleet vanilla begonnen, maar dat was ook toen er nog niet eens DLC's op de markt waren. Langzaam ben ik beter geworden in het bouwen van grotere steden die redelijk efficient waren qua trafficflow en prima winst maakten. Toen begon ik de steden te eentonig/minder mooi te vinden en begon ik maps te downloaden uit de workshop, steden bouwen in kleine ruimtes of op eilanden zonder wegen of spoorlijnen naar de rand van de map etc. Uiteindelijk had ik een behoorlijk grote stad op een eiland waar ik een passende luchthaven bij wilde hebben en toch ook een snelweg + spoorlijn naar de rand van de map. Ik heb toen een mod uit de workshop gepakt om de hele map te kunnen bebouwen en de connecties te kunnen maken naar de rand. En toen begon ik met de luchthaven, compleet custom met allerlei mods en assets erbij. Dat project heeft me de rabbit hole ingezogen en toen ben ik die hele stad begonnen te customizen. Helaas is die save na een tijd kapot gegaan en inmiddels is ie ook verwijderd van mijn PC (waar ik tot op heden nog altijd spijt van heb).

Maar sindsdien heb ik eigenlijk geen organisch groeiende steden meer gebouwd, en werk ik ook beetje als Tosemime dat doet, alleen vind ik zijn steden vele malen mooier. En zijn tip met iets van een idee hebben voor je begint is wel een goede. Mijn vorige stad waar ik echt veel uren in had zitten, ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat ik niet meer wist wat ik met alle ruimte aan moest en de stad inmiddels zo traag geworden was dat eventueel aanleggen van suburbs of dorpen om de stad heen dmv zoning echt niet meer opschoot. Toen had ik eigenlijk, achteraf, liever gehad dat die stad in een heel kleine bebouwbare ruimte had gestaan zodat ik gedwongen was gewoon verder te gaan met de stad verfraaien, nu leek dat nutteloos om te doen aangezien alles eromheen ook totaal niet ontwikkeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion en ik speel juist weer meer organisch en vaak met de milestones aan. De eerste steden speelde ik om het spel te ontdekken en de gebouwen en achievements te unlocken.
Nu speel ik nog steeds langzaam en dus met progressie en beperkt geld, maar wel veel meer met een idee wat ik wil. De volledige vrijheid vanaf het begin vind ik juist heel moeilijk mee om te gaan. Wat @Tosemime zegt klopt dus volledig: "Het leuke aan cities skylines is dat het je op veel verschillende manieren kunt spelen"

Het beste is om gewoon te gaan spelen en dan ontdek je vanzelf wat je wel of niet leuk vind :)

[ Voor 8% gewijzigd door PB-powell op 11-11-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Asterion schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:39:
[...]

Ja, eigenlijk heb ik wel een vraag.

Hoe houden jullie het uitdagend om verder te blijven spelen?
Hoe ziet er jullie gameplay uit?

Besteden jullie veel aandacht aan de details of niet?
Persoonlijk wil ik maar een ding: een zo groot mogelijke stad bouwen. Met verkeer dat doorstroomt, blije burgers. Ik ben niet van de details.
Telkens nieuwe straat-layouts uitproberen, wijken/gebieden anders groeperen, verkeersstromen bedenken, industrieterreinen aanleggen, scholen/universiteiten afstemmen op behoefte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
@Tosemime Jouw steden zijn echt fenomenaal prachtig! Maar daar kruipen wellicht heel wat uren in om zoiets te bereiken.
Moet jij vaak stukken afbreken en opnieuw beginnen om tot dat resultaat te komen?

@YES Ik probeer nu om idd een stad organisch te laten groeien maar ik merk dat ik nu wel veel moeite heb om alles een plek te geven. Hoe meer inwoners je hebt, hoe meer je vrijspeelt. Heb voorolopig nog maar op één map gespeeld en telkens opnieuw begonnen als het me tegenzit

@PB-powell Hoe ga jij om met de vraag van zones? Hou je het beperkt, ook al is er een hoge vraag aan bvb inwoners? Ik merk dat ik me meer bezig houdt met het uitbreiden van de zones omdat er vraag naar is..

@beerten Dat probeer ik ook met in het achterhoofd een structuur van wegen dat ik wil aanhouden. Maar om de één of andere reden loopt dit gewoon mis. Dit had ik ook al in Simcity.

Het is moeilijk om vanuit niks te beginnen. Ik wil mijn industrie en bewoning zover mogelijk gescheiden houden maar dat is niet realistisch denk ik? Ook qua kosten en wegennetwerk.
Trouwens: op en afritten, is dat een extra ding in C:S of wordt dit vrijgespeeld naarmate je stad groeit?
Dat zou het mij ergens wel makkelijker maken denk ik..
Ik houd de vraag van de diverse zones uiteraard wel goed in de gaten, maar door rustig te bouwen en kleine gebieden te zonen houd je wat meer grip op de totale groei. Als alle industrie schreeuwt om meer mensen dan bebouw ik uiteraard ook een groter gebied in een keer, maar te snelle groei levert de bekende death-waves op. Die ontstaan doordat veel mensen tegelijk in de stad komen deze ook tegelijk sterven, dat zorgt ervoor dat je begraafplaatsen en crematoria het druk krijgen maar ook dat de vraag naar inwoners stijgt. Als je dan nieuwe gebouwen gaat plaatsen versterk je de volgende death-wave. Omdat je dan én nieuwe inwoners krijgt van nieuwe huizen én de lege huizen worden ook gevuld door nieuwe inwoners. Na een tijdje herhaalt het proces zichzelf. Soms kom je hier op de harde wijze achter, maar de kunst is dus om je groei van huizen niet te snel achter elkaar grote gebieden bebouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
@PB-powell Bedankt voor de tip over de death-wave. Iets waar ik totaal geen rekening met gehouden heb. (omdat ik het ook niet wist 8)7 )

Naarmate het spel vordert krijg je meer en meer mogelijkheden qua infrastructuur en kan ik ondertussen al naastgelegen delen kopen.
Het wordt leuker naarmate je verder blijft spelen omdat je dus veel meer kan uitbreiden.

Ondertussen ziet mijn stadje er al heel wat groter uit na nogmaals eens opnieuw te beginnen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHAtK_Ue7Ccr8bq8njR0-ZTbtvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyHCOEFxEAADtmDEHZTwAamw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Asterion schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:41:
@Tosemime Jouw steden zijn echt fenomenaal prachtig! Maar daar kruipen wellicht heel wat uren in om zoiets te bereiken.
Moet jij vaak stukken afbreken en opnieuw beginnen om tot dat resultaat te komen?
Thanks, ik heb inderdaad al flink wat ervaring met de game inmiddels, zit op bijna 1900 uur ;)
Soms breek ik inderdaad wel eens wat af als ik niet tevreden ben met het resultaat, maar meestal gaat het wel goed. In mijn huidige stad heb ik bijvoorbeeld een vliegveld gemaakt waar ik niet echt blij mee ben, dat ga ik denk ik opnieuw doen

@Asterion voor iemand die nog echt nieuw is in het spel vind ik je huidige stad een heel erg net begin, mooie scheiding tussen industrie en de rest van de stad, een beetje gemixte zones van commercial en residential, een aantal verbindingen tussen de beide delen van je stad enzovoort. Het beste is misschien nog wel je wegennet, ik zie dat je echt al grotere en kleinere wegen aardig logisch neerlegt.

Ik zou zeggen, lekker zo verder bouwen en nieuwe dingen vrijspelen en doorgroeien!

• Asterion
(jarig!)
@YES Dank je. Alhoewel ik deels al at ervaring heb door in het verleden Simcity te spelen.
Om tot dit stadje te komen is er veel trial and error geweest. Vaak opnieuw begonnen.

Het volgende wat ik zou willen is het wat meer organisch maken met bochten en met een "centrum" te werken waar ik de openbare diensten rond kan vestigen.
Misschien kan ik dit op een nieuwe map bouwen.

Is het mogelijk in C:S om zonder industrie verder te gaan?

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
Asterion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:18:
@YES Dank je. Alhoewel ik deels al at ervaring heb door in het verleden Simcity te spelen.
Om tot dit stadje te komen is er veel trial and error geweest. Vaak opnieuw begonnen.

Het volgende wat ik zou willen is het wat meer organisch maken met bochten en met een "centrum" te werken waar ik de openbare diensten rond kan vestigen.
Misschien kan ik dit op een nieuwe map bouwen.

Is het mogelijk in C:S om zonder industrie verder te gaan?
Ja en nee. Je kan in principe een stad met weinig industrie maken, maar dan moet je voor je commerciële gebieden goederen importeren (niet erg, maar zit een theoretisch maximum aan) en je moet dan een bevolking hebben die gestudeerd heeft zodat die in kantoren kan werken.

• beerten
@Asterion Wat precies gaat er mis in je verkeer?
Voor alle verkeer geldt, het zoekt de snelste route. Afstand en maximum snelheid bepalen dit.

Heb je de TM:PE(Traffic Manager President Edition) mod geïnstalleerd? Must have!
O.a. kan je hier soorten verkeer blokkeren op wegen. Geef een winkelcentrum 1 toegangsweg voor vrachtverkeer en blokkeer auto's. Deze weg voor trucks verbind je met de snelweg zo efficiënt mogelijk.
Bij alle andere wegen van/naar winkelcentrum blokkeer je het vrachtverkeer.

Zoek op YouTube naar 'Biffa'. Hij heeft heeeeel veel video's waarin verkeer een belangrijke rol speelt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Wellicht grappig, misschien wel ter inspiratie een aantal plaatjes van projectjes tot ergens in 2014 toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zqo-f5Y5Bggk7QhMi3U1MwJ_a-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bPgocByFThL8UQ0J6wWTpOb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXo5zC1PnPOZ4kDM0j2B7dlmRhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eu3KB7qrYTHWUuV49cBbAz0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOj_tYxJNKoL0kC-sKcN3-laBco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZrRdliwFjJNcJsN43c1Nb0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-teP8HbaZwEX1d5uh-Lh-RhblA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQm7ZhSvBxWMDM7fzzMYdBEe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aXHgUfN0UPmNQfLdTPc0N3fzMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5saG2WPCyktHGzSOEspmqDki.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ETRED78BVJQHy9et98_zqvydz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hx2QxCiK1bHDsI64rujsheJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUmWOnc8qOuwbMSthpUPK4rj0u4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdC4WHuUgRrS74JVwTm0RTAv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6gYOr5QlZ0bMF8uJeC4bxDxsEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ks8g72xPi5FQYXhmYHH82bLW.jpg?f=fotoalbum_large

En omdat ik verder niks nieuws heb.

Only fools are enslaved by time and space.

• Asterion
(jarig!)
@LoneRanger Prachtig! Hoeveel uren heb je daar in steken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Niet echt, gewoon geen tijd.
Asterion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:40:
@LoneRanger Prachtig! Hoeveel uren heb je daar in steken?
1185,2 uur volgens steam verdeeld over 5,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie plaatjes @LoneRanger! Door de andere thema's oogt het ook fraaier en veel meer echt ipv de standaard 'cartoonie'-kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:50
@LoneRanger welke is de map op de voorlaatste foto? die met die velden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Poeh, dat zijn de nodige uren, wel heel gaaf als je een stad door laat groeien!

Hier inmiddels alles weer werkend bij CS, vanmiddag maar eens verder met mijn stad en wat verbeteren links en rechts. :P

Edit: hier even 2 plaatjes van mijn 20.000 inwoners dorp. :) Vanavond aan de overkant van het water maar eens wat nieuws opzetten. Probeer met name wat meer 'flow' in de stad te krijgen ipv alles recht en strak.
Nu net mogen stoeien om de traffic flow wat te verbeteren en dat is aardig gelukt. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5fae82c9db6e3/5fae82c9c9bd6-cs1.png
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5fae82d345c25/5fae82d32fa3c-cs2.png

[ Voor 54% gewijzigd door Joopieboy op 13-11-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:28:
@LoneRanger welke is de map op de voorlaatste foto? die met die velden :p
Kerrisdale Bay

Acties:
  • +7 Henk 'm!
@Tosemime je bent featured op de cities Facebook pagina :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ3XQiGktifxABgZRV30DhNBzuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZrK2c5yqUvZgEfNMfGnIHTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Wat cool :D Thanks, dat had ik nog niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha vroeg me inderdaad af of ze je zouden informeren of iets. En waar hebben ze de foto dan vandaan?
Het viel mij op tijdens het scrollen door m’n tijdlijn en toen had ik zoiets van ‘die stad herken ik’ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij halen ze dat van Reddit op https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/, daar plaats ik ook wel eens screenshots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah Oke daar zit ik niet op. Had je stad al wel in een groep op FB voorbij zien komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
En weer ben ik opnieuw begonnen met een nieuw idee. :+ :+
Ditmaal ben ik meer tevreden over hetgeen ik bouw. Meer vloeiende vlijnen met duidelijk afgescheiden wijken die toch makkelijk bereikbaar zijn..

Ik kan nu wel de vraag niet bijbenen naar residentiële woningen, de vraag blijft echt hoog terwijl ik niet te rap wil bijbouwen..

De industrie is niet zo spannend, daar is zelfs geen vraag naar!
Het stuk tussen de industrie en woonwijken ga ik vrijhouden voor een snelweg voor de blokken links en rechts er van.
Het gedeelte rechtboven ga ik behouden voor een grote stad met hoge gebouwen om dan uiteindelijk ook de industrie te kunnen doen verdwijnen en misschien in een nieuwe blok onder te brengen met niks anders dan industrie. Als dat mogelijk zou zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ec0MnFRScw9ZasAcD6TiBClZfR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hYHdGvNC3GvKvwSgaUcDb4uQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik wil altijd, elke keer weer, alle wegen op elkaar aansluiten.. dat is niet handig i know, maar toch doe ik het elke keer weer.

ooit hoop ik eens een fatsoenlijk functionerende stad te bouwen die het lang uit houdt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bCxBCt9m7hfGVSm5i2V4VQDgPE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fLDJvpKaJuiGA2RLNArFeWFK.png?f=user_large
Iemand enig idee hoe ik die 'bogen' (ronde lijnen) op de gebouwen minder nadrukkelijk aanwezig kan laten zijn? Op de witte toren is het zichtbaar maar op de gekleurde is het helemaal extreem. Ik heb het idee dat het niet altijd zo geweest is maar ik heb geen idee of er een mod/instelling is die dit veroorzaakt of kan reduceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
YES schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:57:
[Afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik die 'bogen' (ronde lijnen) op de gebouwen minder nadrukkelijk aanwezig kan laten zijn? Op de witte toren is het zichtbaar maar op de gekleurde is het helemaal extreem. Ik heb het idee dat het niet altijd zo geweest is maar ik heb geen idee of er een mod/instelling is die dit veroorzaakt of kan reduceren..
Ziet eruit als een Moire effect. Je zou kunnen proberen of je je AA settings wat hoger kunt zetten, dat kan er verschil in maken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine update vanuit New Park City. Een poging tot een high school met sportvelden en schoolplein achter het gebouw in een compleet nieuwe wijk. Nu het probleem dat als ik de rivier over wil ik geen 'natuurlijke' weg om vanuit de huidige bebouwing een mooie brug te maken. Twijfel daarom nog steeds om door te gaan met deze stad of toch een nieuwe te starten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEVqwQp-LtC7-re3QZDPqhes8f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8tP3mtUi6KMoImh7ntrT7u4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWVb2Cr_pGh-2YCBLP13kG-C1Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgaxE23oNcsb6YDnMVsAIAG5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybSkSwo_l7bxDT6ksFqfCwInitg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psmj9ng4vnPowtDjfWupNbgy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPt_32EJgmHfczEcNnEGJF7h6E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LUEN25ISi19WEImXWzsA1BU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Is dit een bug en is het te verhelpen?
Ik ben na lange tijd weer eens aan een nieuw stadje begonnen.
Speel zonder mods en zo, dus daar kan het niet liggen, maar zie nu ineens dat de lantaarpalen dwars door de bruggen komen? Is me eerder nooit opgevallen, maar heb tot nu toe ook nog niet veel met bruggen gewerkt.
Horen die lantaarnpalen niet automatisch weg gehaald/verplaatst te worden?
Dit verpest het helemaal voor me :'(
'k heb filmpje gemaakt waar je het op kan zien.

[ Voor 4% gewijzigd door BeetjeVreemd op 15-11-2020 15:23 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
@BeetjeVreemd video was is prive?

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 15-11-2020 15:24 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Als het goed is moet ie het nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heb CS al een hele tijd niet aangeraakt (bedankt he.. Fallout 4) maar dit is iets waar ik niet raar van sta te kijken. De render engine van CS is niet perfect.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeetjeVreemd schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:17:
Is dit een bug en is het te verhelpen?
Ik ben na lange tijd weer eens aan een nieuw stadje begonnen.
Speel zonder mods en zo, dus daar kan het niet liggen, maar zie nu ineens dat de lantaarpalen dwars door de bruggen komen? Is me eerder nooit opgevallen, maar heb tot nu toe ook nog niet veel met bruggen gewerkt.
Horen die lantaarnpalen niet automatisch weg gehaald/verplaatst te worden?
Dit verpest het helemaal voor me :'(
'k heb filmpje gemaakt waar je het op kan zien.
[YouTube: lampposts through bridges :(]
Ik heb het even getest in mijn stad, maar ik heb hetzelfde. Is mij nog niet eerder opgevallen, geen idee of/hoe het te verhelpen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
PB-powell schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:49:
[...]

Ik heb het even getest in mijn stad, maar ik heb hetzelfde. Is mij nog niet eerder opgevallen, geen idee of/hoe het te verhelpen is...
Ok, bedankt voor het testen.
Dan moet we er mee leren leven zo te zien/er omheen werken.
Ik ben zelf echt pietje precies en kan dit soort dingen niet uitstaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
volgens mij deed hij dit altijd al.. als ze er doorheen komen zijn je bruggen gewoon te laag...
ik speel in een teveel modded game op het moment om te testen..
wel even screenshotje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rTwmkkT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mschol maar de bruggen zijn zo hoog als het spel het toe laat, dat is juist het vreemde eraan. Anarchy staat uit en toch gebeurde dit...

Update over de rivier oversteken, paar bruggen uit de workshop later en input van de vrouw is dit het resultaat vooralsnog. Bij het ombouwen van de afrit bij de industrie waren er kennelijk stoplichten bij gekomen, binnen een paar minuten te hele stad dicht geslipt 8)7 andersom hetzelfde gelukkig, stukje TM toepassen en de boel begon weer te rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBCJj_4ulXJ8WsvZ-UqN55rABSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44n7NNkoUN5cbQD3UGitBlUi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
@BeetjeVreemd Dat is geen bug, maar de standaard in de game. Enige wat je kan doen is de brug verhogen, of een mod gebruiken. Dat zou dan deze zijn, je kan hiermee o.a. instellen wat voor type lantaarnpalen er gebruikt worden in een segment van de weg (of de straatverlichting zelfs weglaten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
@PB-powell Leuke stad! Ook leuk hoe je de industrie hebt geplaatst! Slim idee om het wat afgescheiden te houden.

Ondertussen is mijn stadje ook mooi aan het groeien. Er is een stuk land aangekocht en de voorbereidingen zijn al getroffen door er een snelweg naartoe te bouwen.
Hoe en voor wat ik het gebruiken is nog even afwachten hoe het spel verder verloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWjoJQpoxN_ImpGoUWs10Uuc3aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RPoYVzXEg4yR5zMTIbyyPMKY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60ZgyNWcfwQYB_a9Fo8SweT6Uy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A4ZU6B9j9JTUZfXOtEvRsK1B.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Asterion op 16-11-2020 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Asterion thanks! Ik heb nog lang niet zoveel uur als sommige andere hier, maar met bijna 400 op de teller heb ik inmiddels genoeg ervaring om te weten dat men het niet prettig vind om direct naast de industrie te wonen :+
Overigens geeft de industrie minder vervuiling op hogere niveaus dacht ik, daardoor kan je het toch vrij direct naast je overige bebouwing plaatsen. Winkels en kantoren geven sowieso niks om de vervuiling dus dan kan je toch vrij strak naast elkaar je stad opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie het spel (enigszins) vanilla wil spelen en inspiratie nodig heeft, is er een leuke nieuwe serie van Czardus:
https://www.youtube.com/p...lG8CFEI_V22CgmRCOKan9lN5E

Hij heeft tot nu toe een waanzinnig tempo van uploaden van materiaal in deze serie. Elke dag een nieuwe aflevering volgens mij. Al weet ik niet of het allemaal al eerder opgenomen is of iets. Ik vind het wel leuk hoe hij zijn stad aan het opzetten en uitbreiden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Logico schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:49:
@BeetjeVreemd Dat is geen bug, maar de standaard in de game. Enige wat je kan doen is de brug verhogen, of een mod gebruiken. Dat zou dan deze zijn, je kan hiermee o.a. instellen wat voor type lantaarnpalen er gebruikt worden in een segment van de weg (of de straatverlichting zelfs weglaten).
Die mod werkt perfect voor lantaarnpalen die door de bruggen steken :)
Ik ben ook een beetje aan het klooien met bruggen voor voetgangers en fietsers te maken.
Daar kom ik ook weer paar dingen tegen waar ik me aan erger.
Bij het laagste punt komt het gras door de brug heen.
Is daar misschien ook een mod voor om dat te fixen?
Owja, en 'k vind het irri dat die voetgangersbruggen zo hoog moeten zijn. Ze zouden sowieso één "click" lager moeten kunnen zou je zeggen, maar dat werkt niet als je het als brug doet, dan zegt ie dat het te laag is. Kan wel lager als je geen weg oversteekt.
Owja, en los van bovenstaande dingen; Kan je ground polution visueel ook uitschakelen met een mod?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yv9ft1TxogXscc8mho19-KroFY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PIt1qQSJLsmj1lSoa40PQAt.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHIXQth1Vq-iNT3R74HancRdv5I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoVDIktIMbstDYVrtUnucJ2c.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
@BeetjeVreemd: de mod HideIt! heeft een optie om grastextures te verbergen. Dat betekent wel dat dus overal op de map de grassprieten verdwijnen, al blijft de grond wel gewoon groen. En in HideIt! heb je ook de mogelijkheid om de pollution fog en ground pollution uit te schakelen (en distance fog, edge fog, etc.)

Als je MoveIt hebt, kun je per node (punt) de hoogte bepalen, waarmee je ook de brug omlaag zou moeten kunnen brengen.

[ Voor 42% gewijzigd door Crazz op 16-11-2020 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@BeetjeVreemd road anarchy en fine road tools zijn de oplossing voor je voetgangsbruggen. Daarmee kan je wegen en gebouwen aanleggen wat anders niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
[@LoneRanger @Tosemime hoe creëren jullie die 'valse' velden? Ik vind dat ongelofelijk knap om ruimte op te vullen, maar ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@UnderAVoidSky bedoel jij van die landbouw/veeteelt velden? Dat doen de meesten met surface painter of fertilities, al dan niet in combinatie met theme mixer om de mooiste kleurtjes eruit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@UnderAVoidSky ik gebruik inderdaad een combinatie van surface painter en natural resources (uit extra landscaping tools dacht ik?) om de velden te maken. Ik gebruik dan industriële gebouwen om het er als boerderijen uit te laten zien, zorgt ook nog voor een beetje verkeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
PB-powell schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:11:
@BeetjeVreemd road anarchy en fine road tools zijn de oplossing voor je voetgangsbruggen. Daarmee kan je wegen en gebouwen aanleggen wat anders niet kan.
Bedoel je met road anarchy de "fine road anarchy 2.0.2" van Klyte45?
En met fine road tools bedoel je "Fine Road Tool 2.0.4 van diezelfde Klyte45?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Crazz schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:55:
@BeetjeVreemd: de mod HideIt! heeft een optie om grastextures te verbergen. Dat betekent wel dat dus overal op de map de grassprieten verdwijnen, al blijft de grond wel gewoon groen. En in HideIt! heb je ook de mogelijkheid om de pollution fog en ground pollution uit te schakelen (en distance fog, edge fog, etc.)

Als je MoveIt hebt, kun je per node (punt) de hoogte bepalen, waarmee je ook de brug omlaag zou moeten kunnen brengen.
Finally, weg met die lelijke bruine pollution vlekken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeetjeVreemd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:02:
[...]

Bedoel je met road anarchy de "fine road anarchy 2.0.2" van Klyte45?
En met fine road tools bedoel je "Fine Road Tool 2.0.4 van diezelfde Klyte45?
Ja die ja! Ga je veel plezier aan beleven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:26:
[@LoneRanger @Tosemime hoe creëren jullie die 'valse' velden? Ik vind dat ongelofelijk knap om ruimte op te vullen, maar ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen.
Die van mij zijn echte velden uit de industries DLC icm de anarchy-tool, ik plop de velden tegen een dirt-road en schuif ze dan [4 clicks] naar het midden van de weg [beide kanten]. Je kunt ook gewoon diagonaal overlappen dmv wegen onder de velden door te laten lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logico
Ik heb C:S eens afgestoft en een nieuwe stad begonnen.

Voor de verandering ben ik van plan om een megastad te maken, en ben begonnen met een haven- en industriegebied. Inmiddels is het gehele petrochemische stuk operationeel, waarbij ik gek genoeg ontdekt heb dat er voor de Industries DLC helemaal geen werknemers nodig zijn om productie te draaien. De petrochemie draait 65k winst per week, zonder dat ik inwoners heb :P Nu is de dry bulk aan de beurt, het eerste gedeelte van de supply chain is daar inmiddels compleet (extraction en storage).

De volgende uitdaging wordt om een enorm logistiek knooppunt te maken om al het verkeer in goede banen te leiden, daar moet ik nog wat inspiratie voor opdoen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat is en blijft wel een puntje idd. :P Hier komen nog wel eens mooie plaatjes voorbij van mensen die dat echt wel goed doen. Leuke inspiratie!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Na dat ik bij LoneRanger zijn prachtige steden de workshopmap Kerrisdale Bay zag voorbijkomen wist ik dat deze de volgende ging zijn voor mijn eerste stad die ik met unlimited money, alles unlocked (en modded) zou spelen.

Direct begonnen met de layout van mijn eerst "suburb" te plannen. Hier alvast een kleine school area gebouwd en een gezondheidsdorpje met park, ouderentehuis, ziekenhuis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3tLU1gCiulNqgzFIbl5lzAd5dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jHtJ6Dljc2gD5jwMjYyXUVm2.png?f=fotoalbum_large

Dan begonnen aan een soort van office zone waar ik plaats heb gemaakt voor een groot ziekenhuis, brandweerkazerne en helicopter depot. Hier wat leuke parkingassets bijgevoegd voor het echte gevoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPUlKzDVSPHghWUF9RW0VkNWWbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E4YiksuN6Y9mGFD3mbJmf9wL.png?f=fotoalbum_large

Het volgende was industrie, begonnen aan de "ore". Leek me wel leuk om deze te koppelen aan de grote berg die er lag, dus dat hebben we dan maar ineens gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3_6bKp1bjpV9PT6klKjkrE5Qa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I33rRDEUxssDvhciPNn1AeUL.png?f=fotoalbum_large

Helemaal in de vibe van de industrie, direct erna begonnen aan een soort van mega build met olie industrie, wat unique factories en klein havengevoel. Dit is nog niet afgewerkt, maar aangezien ik alles wat wou testen had ik toch inwoners nodig. Maar eerst, die olie industrie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNymfUzCYRuc1ZyC-u9Zr3tSIuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jijze7gCmmzTTRYygAXPuMj6.png?f=fotoalbum_large
en een fototje van de andere kant. Samen met de unique factories wil ik hier ook mijn hoofdzakelijk water-energie build maken, past me wel goed in deze sfeer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05JC-bSMUrzT0rQBzrqzfwVZfSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ilOdwsrInohdVB4qSIHcSMYF.png?f=fotoalbum_large

Dan terug naar de stad, want dit was allemaal wel leuk, maar zonder inwoners blijft alles toch maar leeg aanvoelen. Eerst een tram interchange gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82TCBIEfboCbfQ_ISO_TWpSKnSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7eAcdWCp81YIEL66DRMHW5UY.png?f=fotoalbum_large

En dat alles heeft toch al tot volgende resultaat geleid, waar ik wel tevreden mee ben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3O8FQesKfc1PIsXIXC-r0XNpzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AXM8rV3C30N4qcnFQAb0qaa5.png?f=fotoalbum_large

Nu weet ik nog niet precies wat ik met de C onder de berg ga doen die nu nog kaal is. Ik wou er een arbeiderswijk van maken, maar daar is het te smal voor waardoor ik maar één weg door het midden zou kunnen trekken (wat er lullig zou uitzien). Dus voorlopig blijft het maar even kaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
@UnderAVoidSky Prachtig!
Hoe komen jullie toch aan die inspiratie om alles zo mooi en logisch in te delen?

Als je unlimited money hebt, werk je dan nog met achievements?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Asterion een van de dingen die je kunt doen is om bestaande steden te bekijken en dat proberen na te maken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Asterion wat @Webgnome zegt. Daarnaast zijn er veel Youtubers die hele series maken met steden, daar kan je ook inspiratie uit halen.

Verder, en ik denk dat dit de belangrijkste is, is het een kwestie van uren maken.

Als je het spel speelt met de achievements en je hebt die (bijna) allemaal een keer gehaald kan je er voor kiezen te beginnen met unlimited money en enkele mods zoals de 81 tiles mod en Unlock All + Wonders & Landmarks bijvoorbeeld. Dan heb je vanaf het begin veel meer vrijheid om een stad te beginnen zoals jij dat wilt, heb je meer ruimte en vrijheid om echt te plannen maar speel je verder vrijwel vanilla en maak je het dus niet onnodig complex voor jezelf.

• UnderAVoidSky
Asterion schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:28:
@UnderAVoidSky Prachtig!
Hoe komen jullie toch aan die inspiratie om alles zo mooi en logisch in te delen?

Als je unlimited money hebt, werk je dan nog met achievements?
Ik speel zonder achievements. Wel al een paar steden van 0-100k met money en achievements gedaan zodat ik het concept van alles begreep. De reden waarom ik niet meer met achievements speel heeft Visca zeer mooi omschreven:
YES schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:35:
Dan heb je vanaf het begin veel meer vrijheid om een stad te beginnen zoals jij dat wilt, heb je meer ruimte en vrijheid om echt te plannen maar speel je verder vrijwel vanilla en maak je het dus niet onnodig complex voor jezelf.
Dit in combinatie met een paar QOL mods (zoals TMPE, Move It, 81 Tiles, ..) maken het spel eigenlijk gemakkelijker.
Ook een tip voor een "mooier" uitzicht: probeer niet alles vol te proppen. Het is oké als uw grid niet 100% aansluit, volg de randen van het land bij de layout van uw wegen.

Verder kan ik alleen maar zeggen: Youtubers (voor mij Biffa, Overcharged Egg, Imperatur en Imperial Jedi als voornaamste), Google Maps en 'niks is fout en alles is juist' is de grootste bron van inspiratie.Ik durf ook al eens iets op papier uittekenen, dan heb ik al een eerste visualisatie van hoe ik iets tot stand wil brengen.
UnderAVoidSky schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:26:

En dat alles heeft toch al tot volgende resultaat geleid, waar ik wel tevreden mee ben:
[Afbeelding]

Nu weet ik nog niet precies wat ik met de C onder de berg ga doen die nu nog kaal is. Ik wou er een arbeiderswijk van maken, maar daar is het te smal voor waardoor ik maar één weg door het midden zou kunnen trekken (wat er lullig zou uitzien). Dus voorlopig blijft het maar even kaal.
Prima start zo! Wat ik zou doen in die 'C' is de bovenste weg (die het dichtst bij de berg zit) weghalen zodat je meer ruimte hebt voor een woonwijk. Ik zou dan geen gridstructuur van wegen maken maar meer freeform, dus een woonwijk met lage dichtheid en meer groen. Als extra wegverbinding tussen de twee industriegebieden zou je dan een weg aan de andere kant van de berg om kunnen maken, waar nu al een spoorlijn ligt.

• UnderAVoidSky
Tosemime schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:12:
[...]

Prima start zo! Wat ik zou doen in die 'C' is de bovenste weg (die het dichtst bij de berg zit) weghalen zodat je meer ruimte hebt voor een woonwijk. Ik zou dan geen gridstructuur van wegen maken maar meer freeform, dus een woonwijk met lage dichtheid en meer groen. Als extra wegverbinding tussen de twee industriegebieden zou je dan een weg aan de andere kant van de berg om kunnen maken, waar nu al een spoorlijn ligt.
Daar had ik ook al aan gedacht, maar die weg wordt veel gebruik voor industrieel vervoer en dat wil ik liever niet op die tweede hoofdweg duwen want daar zijn nog plannen aan het rondpunt voor een soort transporthub waar ik dan ook weeral verkeer van verwacht.

De spoorweg die er ligt loopt achter de berg ook mijn industrieel gebied binnen. Daar is niet echt plaats om nog een weg bij te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt er ook nog dit van maken, met een tunnel onder de berg door.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LJWhk0C.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@UnderAVoidSky wat @Tosemime zegt, of bovenlangs zou ook kunnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH7R5Jv2DM2r0fpKLGR1a5iJaFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uodyq3lW4nDSc4KbV6ICLdKG.jpg?f=fotoalbum_large
(wat is er trouwens met dat stuk snelweg links bovenin het screenshot aan de hand 8)7
(Of is dat gewoon een effect van het uitzoomen?)

• UnderAVoidSky
Aan die tunnel had ik inderdaad nog niet gedacht.

@YES uw rode lijn loopt al een spoorweg. Maar die is verloren gegaan met het uitzoomen denk ik. Die andere plek lijkt me ook door het uitzoomen. Speel met alle graphic settings maxed out dus het zou niet mogen eigenlijk :p
@UnderAVoidSky Ik zie wel deels een spoorlijn bovenlangs, maar er loopt er dus wellicht nog 1? Ik vind het zelf altijd wel mooi om wegen parallel tegen spoorlijnen aan te leggen en ik zou toch haast denken dat dat op die plek moet kunnen met een beetje puzzelen? Sowieso is het voor het verkeer denk ik geen gek (toekomstig) idee om een extra verbinding te leggen, of dat nou bovenlangs of door middel van een tunnel is maakt niet veel uit denk ik ;)

• UnderAVoidSky
YES schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:16:
@UnderAVoidSky Ik zie wel deels een spoorlijn bovenlangs, maar er loopt er dus wellicht nog 1? Ik vind het zelf altijd wel mooi om wegen parallel tegen spoorlijnen aan te leggen en ik zou toch haast denken dat dat op die plek moet kunnen met een beetje puzzelen? Sowieso is het voor het verkeer denk ik geen gek (toekomstig) idee om een extra verbinding te leggen, of dat nou bovenlangs of door middel van een tunnel is maakt niet veel uit denk ik ;)
Ik zal inderdaad eens moeten kijken of ik er daar geen meer kan bijduwen. Anders zal het tunnel worden. Naar de toekomst toe wil ik daar niet té veel verkeer meer naartoe leiden want het gaat daar sowieso al druk worden met al dat industrieel verkeer. (en de transporthub die ik nog moet bouwen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@UnderAVoidSky mooie start, toen ik je ore-mijnen zag moest ik meteen denken aan een video die ik dinsdag zag.

vanaf 4:24 hoewel het hele filmpje en serie de moeite is en wellicht ter inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
(jarig!)
Hoe maken jullie je snelweg?

Vind persoonlijk de 2 aparte wegen echt niet mooi en leuk om mee te werken.
Kan er in het spel voor gezorgd worden dat je ze beiden tegelijk kan bouwen? Bvb als je een bocht wilt aanleggen lijkt me dit wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Asterion schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:19:
Hoe maken jullie je snelweg?

Vind persoonlijk de 2 aparte wegen echt niet mooi en leuk om mee te werken.
Kan er in het spel voor gezorgd worden dat je ze beiden tegelijk kan bouwen? Bvb als je een bocht wilt aanleggen lijkt me dit wel handig
kijk eens naar de parallel road tool, kan je zoveel netwerk items naast elkaar leggen, tegelijkertijd

ik leg ze vaak alsnog los neer, minder strak maar wel authentieker :P

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 21-11-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:15:
[...]

kijk eens naar de parallel road tool, kan je zoveel netwerk items naast elkaar leggen, tegelijkertijd

ik leg ze vaak alsnog los neer, minder strak maar wel authentieker :P
Ik gebruik die mod om snelwegen parallel aan te leggen, om na afloop 50% te verwijderen voor mooie opritten :+ maar met die tool kan het wel het makkelijkst alle soorten netwerk items parallel bouwen, van wegen, spoorlijnen tot aan hekjes en kanalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben maar weer eens opnieuw begonnen. Dit keer zonder custom assets (op DLC, content creator packs en een aantal bomen/bosjes na) maar wel met de mods die veel mensen standaard gebruiken. Ik speel nu wel zo dat ik alles nog moet vrijspelen en ik heb unlimited money dan ook niet aangezet. Op zich wel een leuke nieuwe uitdaging. Extra uitdaging is dat ik een map gemaakt heb met twee eilanden die geen wegen of spoorweg naar buiten hebben. Dat maakt het vanaf de twee havens (1x passenger en 1x cargo) die al in de map editor toegevoegd zijn wel meteen heel druk op de weg als je stad en met name industrie wat begint te groeien.

Het idee is om eerst een grote stad te bouwen met de limieten die de achievements en je budget je geven, en als ik de achievements en 25 tiles heb vrijgespeeld, om dan door middel van de 81 tiles mod alles vrij te geven zodat ik een snelweg naar de rand van de map kan trekken om de stad vervolgens nog groter te laten worden. Vanaf dat punt ga ik ook meer customizen en kijken naar een custom haven en vliegveld bijvoorbeeld. Zo begon ik ook ooit aan mijn favoriete stad, een savegame die ik inmiddels helaas kwijt ben.

Enkele voordelen van deze manier van spelen die ik nu merk:
1. het spel is aanzienlijk sneller zonder alle custom zooi. Ookal staan beide eilanden behoorlijk volgepland met bomen.
2. Autosave is ook veel sneller
3. Ik heb de uitdaging van het bouwen van een gezonde, efficiënte stad en kan later aan verfraaiing gaan werken.

Plaatjes erbij :)
Aanzicht op de stad tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykixOZZ4ywA1c0fksUvtX7Z3DyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4g8QhL32GnIoESrXtic3irT0.png?f=fotoalbum_large

Hieronder een bovenaanzicht zodat de map mooi in beeld is. Het linker eiland is eigenlijk niet fijn bebouwbaar doordat het een grote heuvel/berg is met mangrovebossen aan een deel van de kust. Het rechter eiland heeft rechtsboven een inactieve vulkaan, dat is alleen op deze plaatjes wat moeilijker te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32_pqpmJo4VnKua18lX-T6lz6qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9gTtuRqTWrXpve8QJ11Z7oyF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@YES wel een mooie map, ook uitdagend zo zonder snelwegen!
Afgelopen donderdag ben ik papa geworden, dus geen tijd meer gehad om te spelen. Des te meer op zoek naar plaatjes van mensen :+ zo krijgt de verslaving toch nog wat voldoening, en hopelijk richting het weekend eens kijken of ik ergens een uurtje kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bepaalde mods kunnen trouwens drastisch je snelheid beinvloeden...
dit is algemene kennis (denk ik) maar werd van de week toch weer met de neus op de feiten gedrukt..

ik had AVO (advanced vehicle options) geinstalleerd en bij het neerleggen van een buslijn werd alles traag als wat, tot volledig stilstaan van het beeld (terwijl knoppen ed wel werkte (a.d.h.v. geluid kon ik dat horen)

bleek dat die wat rot speelt met wat andere mods.. :+ oeps.

ik gebruik nu 25 tiles mod omdat ik met 81 tiles mod kan herinneren dat bepaalde andere mod (zeer populaire) niet functioneert. ik zie het alleen niet meer staan...

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 25-11-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PB-powell bedankt voor je compliment en gefeliciteerd man!

Ik heb inmiddels een snelweg van één van de uiteinden van het eiland naar de rand van de map gelegd want met havens is het niet te doen qua drukte eigenlijk. Ik merk het nog steeds met Cargo, die havens worden compleet overspoeld met vrachtverkeer. Gekke is eigenlijk dat het zich niet verdeeld over meerdere havens. Ik heb 2 cargo hubs naast elkaar, ze gaan er maar naar 1 toe, ik heb 3 cargo harbours naast elkaar, ze gaan er maar naar 1 toe. Dat is wel jammer want zo kan je de load niet goed verdelen.

@mschol volgens mij is dat probleem met de 81 tiles mod al lang en breed weer gefikst, ik heb het in ieder geval niet en ik gebruik volgens mij wel de meest populaire mods..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YES schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:41:
@PB-powell bedankt voor je compliment en gefeliciteerd man!

Ik heb inmiddels een snelweg van één van de uiteinden van het eiland naar de rand van de map gelegd want met havens is het niet te doen qua drukte eigenlijk. Ik merk het nog steeds met Cargo, die havens worden compleet overspoeld met vrachtverkeer. Gekke is eigenlijk dat het zich niet verdeeld over meerdere havens. Ik heb 2 cargo hubs naast elkaar, ze gaan er maar naar 1 toe, ik heb 3 cargo harbours naast elkaar, ze gaan er maar naar 1 toe. Dat is wel jammer want zo kan je de load niet goed verdelen.

@mschol volgens mij is dat probleem met de 81 tiles mod al lang en breed weer gefikst, ik heb het in ieder geval niet en ik gebruik volgens mij wel de meest populaire mods..
ik ga het gewoon weer eens proberen.. merk dan vanzelf hoe het gaat :P
vanmiddag eerst ook nog even de LSM log nalopen, miste laatst 6 assets ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:44:
[...]

ik ga het gewoon weer eens proberen.. merk dan vanzelf hoe het gaat :P
vanmiddag eerst ook nog even de LSM log nalopen, miste laatst 6 assets ofzo :D
Ik heb die LSM iets te vaak teveel nodig gehad, soms mistte een stad op gegeven moment meer dan 200 assets/props of zo.

Ik speel nu zonder custom assets (op 4 palmbomen en wat bosjes na) en alleen met mods, dat is qua laadtijden en speelsnelheid wel echt een verademing. Al ga ik voor de skyline nog wel wat assets erbij pakken, om het wat aan te kleden. En als de stad groot genoeg is neem ik geen genoegen met een standaard luchthaven en dat soort dingen. Dus het customizen gaat nog wel komen.
Ik heb liever veel custom content en langere laadtijden dan geen content. Bij mij valt het overigens best mee vindt ik:
Performance
Custom assets loaded
1505 assets

Loading speed
141.1 assets / second

Custom assets loading time
0:11 minutes:seconds

Total loading time
3:01 minutes:seconds

Peak memory usage
RAM

11.9 GB
Virtual memory
27.2 GB
690 items geabonneerd in de workshop.

• mschol
  • Niet online
het is vooral een probleem dat er vaak erg veel leuks staat maar dat je geheugen gebruik (en laadtijd) zo enorm uit de klauwen loopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@LoneRanger ja ik snap het wel hoor, ieder zijn eigen voorkeur daarin. Laadtijden kunnen mij ook niet veel schelen eigenlijk, maar als ik teveel los ga met customizen maak ik mijn hele stad traag met maar één wijk en dat is dan ook echt traag. De ontwikkeling van mijn stad en het kijken naar de 'levende stad' wordt daardoor een stuk minder aantrekkelijk. Het gaat er ook niet alleen om hoeveel assets je hebt, maar ook ook hoe vaak je die dingen allemaal neerplopt natuurlijk. En ik heb wel moeite om me daarbij in te houden zeg maar :+

Ik ben weer wat verder en vind de stad nu best mooi qua kern en drie verschillende industrie gebieden. Ook meerdere havens inmiddels. Ik denk dat ik de boel nog even mooi aan elkaar moet knopen en dan op zoek gaan naar een plek waar mijn luchthaven moet komen. Op datzelfde punt ga ik ook beginnen met custom assets voor een goede skyline en waterfront, daar kan deze stad namelijk niet zonder. Verder moeten er dan ook kleine dorpjes, natuurgebieden enzovoort komen over de beide eilanden verspreid. Verbinding naar het tweede eiland ga ik proberen te beperken tot ferry's, geen bruggen of tunnels dus. Het eiland zal ook voornamelijk een natuurgebied met hike trails etc. worden. Wellicht één of twee kleine dorpjes of zo.

Goed, genoeg gekletst, even een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G436f_w3JDvEKXuuoPkdFlzUhaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KYstIIUKGBkrckr6CCXfxmHV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 27-11-2020 07:54 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 64 Laatste