• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

MyUtd4Life schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:48:
Zeeland is niet het belangrijkste? Schaam....Je hebt gelijk

Ik wil komende dagen wel eens wat te proberen voor Zuid Holland, maar weet nog niet of dat lukt qua tijd. Zeeland finetunen was natuurlijk makkelijker geweest. Overigens is het in Photoshop helemaal niet zo moeilijk om een (basic) kaart na te maken, dus ik zou je eventueel daar ook wat in kunnen helpen.
Dat hoef niet. ;)
Is Photoshop Elements 9 ook goed?
Wacht, ik ga eerst oud en nieuw vieren en mijn vingers verliezen door vuurwerk. :+

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
MedionAkoya schreef op donderdag 31 december 2015 @ 22:37:
[...]

Dat hoef niet. ;)
Wacht, ik ga eerst oud en nieuw vieren en mijn vingers verliezen door vuurwerk. :+
Pics or it didnt happen! :p

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Nee, ik heb mijn vingers nog wel maar ik ben wel armer geworden. :+

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Na een tijdje geen C:S te hebben gespeeld, nu weer opgepakt. Ik heb een probleem; ik zit (volgens mij) aan mijn maximum van trein lijnen. Ik doe heel veel met treinen omdat het veel verkeer scheelt en het er gewoon leuk uit ziet :P . Op dit moment heb ik zo'n 14-15 lijnen in gebruik met zo'n 10 stations. Ik kan geen lijn meer bouwen aangezien dit niet bij de bouwopties staat :P . Iemand enig idee of er een mod oid voor is??

[ Voor 5% gewijzigd door pwillemske op 03-01-2016 15:21 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
Traffic jam in de lucht.. 8)7 . hmmm lijkt me meer een bug aangezien ze niet meer landen en er steeds meer bij komen..
[YouTube: https://youtu.be/UY5m_pIrrrU]

[ Voor 58% gewijzigd door Tmaster op 03-01-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 12:19
Er is een update van de custom pillar mod. Hij heet nu network skins en je kan nu veel aanpassen aan je wegen. Bijvoorbeeld kun je lantaarnpalen aan of uit zetten, en kiezen wat voor lantaarnpaal een weg krijgt (daar was vgm. al een mod voor, maar nu kan je het per aangelegd stuk weg aanpassen in plaats van per wegsoort). Ook kun je de bomen van wegen met bomen aanpassen. Zo kun je ook custom bomen aan de rand van je smalle wegen plaatsen, maar ook in de middenberm van wegen met middenbermen. Als laatste kun je nogsteeds kiezen welke pilaren er bij bruggen en verhoogde wegen komen.

Hier een link naar de vernieuwde mod
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=543722850

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben het nieuwe jaar met een nieuw project begonnen, en ik probeer wat nieuws. Ik begin pas met zoning als ik een groot deel van de wegen layout klaar heb. Ik heb alleen vast een universiteits campus gemaakt, ik wilde kijken of het op die locatie zou passen. Zo probeer ik een hele georganiseerde stad te maken. Meestal maak ik een stad per wijk en is het een verzameling van wijken. Zo'n dynamische stad is vaak mooi maar wel chaotisch. Geen idee of dit gaat werken, maar we zullen het zien :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TwY1YUX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dHr0t97.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Flehwo7.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:45
MedionAkoya schreef op donderdag 31 december 2015 @ 22:37:
[...]

Dat hoef niet. ;)
Het spijt me, maar het is niet gelukt om tijd te vinden om map te maken :(. Weet niet wanneer dit mogelijk wel zo is. Maar zijn genoeg mooie(re) maps waar je op kan spelen natuurlijk.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

MyUtd4Life schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:00:
[...]

Het spijt me, maar het is niet gelukt om tijd te vinden om map te maken :(. Weet niet wanneer dit mogelijk wel zo is. Maar zijn genoeg mooie(re) maps waar je op kan spelen natuurlijk.
Geeft niets, ik zit ff uit te vogelen hoe het nou zit, je hebt 36 km2 (2*2*9) tot beschikking.
En als je een mod download heb je 100 km2 (25*2*2).
Maar bij terrain.party zie ik ook 60*60 staan = 360 km2. 8)7 :o

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
MedionAkoya schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:18:
[...]

Geeft niets, ik zit ff uit te vogelen hoe het nou zit, je hebt 36 km2 (2*2*9) tot beschikking.
En als je een mod download heb je 100 km2 (25*2*2).
Maar bij terrain.party zie ik ook 60*60 staan = 360 km2. 8)7 :o
Je hebt ook een mod die er voor zorgt dat je 81 tegels krijgt, en dat is waarschijnlijk dan 360 km2(dus inclusief buitenranden en gebied waar je normaal niet kan bouwen )

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Meer afbeeldingen van mijn nieuwe project, heb inmiddels ook een vliegveld en een grote railyard gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xzngnn8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cDshwWJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T3ZUNdd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/00kcjf7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3Jl7Oy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/peJEAeN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Laatst online: 15:45
Echt schitterende screenshots!
Begin ook altijd met het idee om zoiets te maken aan Cities Skylines, maar komt er vaak veel te standaard uit :P

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Waarom moet er eigenlijk een railyard bij?
Ik heb het spel pas een week.

Ontopic: De knooppunten moffel ik meestal weg onder de maaiveld.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De railyard heb ik gemaakt voor de spoorlijn die van buiten de map komt. Er komt zowel vrachtvervoer als personenvervoer per trein van buiten de map naar je eigen stad. Om dat beide goed te kunnen doen heb ik dus deze railyard gemaakt. Ik heb een station gemaakt voor reizigers, waar ze kunnen overstappen op het trein netwerk binnen de stad, en ik heb stations gemaakt voor het vrachtvervoer. Ik heb van mijn vorige maps gemerkt dat vooral het goederenvervoer echt veel gebruikt wordt, dus vandaar dat ik er er veel aandacht aan besteed.

En over de knooppunten, ik vind het realistisch om de knooppunten gewoon boven de grond te houden. Ik vind het mooi om te zien hoe het verkeer loopt en je kan snel zien of er geen opstoppingen ontstaan. Je moet alleen zorgen dat je voldoende ruimte hebt voor de in- en uitvoegstroken.

Ik heb inmiddels ruim 550 uur in cities skylines zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:42

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik 559 :+

Ligt al een maand stil. Ben verhuist, nog niks aangesloten en tot overmaat van ramp ben ik alle savegames kwijt toen ik op het geniale idee kwam om Windows 10 opnieuw te installeren (nog net voordat ik verhuisde). Dus je kunt je mijn 'stop' wel voorstellen denk ik.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi werk weer tosemime :)

Poeh savegames kwijt raken is altijd erg nasty.
Zelf ook al een tijdje niet gespeeld, druk bezig met forged alliance atm en daarvoor een tijdje elite dangerous gespeeld.
Ook nog dirt 3 opgepikt in steamsales dus duurt waarschijnlijk ook nog wel even voor ik weer verder ga, maar ik zit ondertussen wel al aan de 954uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30

On_E

Housemusic

Tosemime schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:43:
Meer afbeeldingen van mijn nieuwe project, heb inmiddels ook een vliegveld en een grote railyard gemaakt
Gebruik jij dan een geld mod ofzo? Want je kunt toch nooit al die wegen direct betalen? :)

(ik ben een Cities noob)

Ik krijg mijn wegen overigens nooit zo strak als die van jou zeg, zelfs een rotonde maken is voor mij al een hele opgave omdat ik met die bochtenmaker nooit een perfect rondje krijg zeg maar. :+

[ Voor 22% gewijzigd door On_E op 08-01-2016 16:35 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Gebruik jij dan een geld mod ofzo? Want je kunt toch nooit al die wegen direct betalen? :)

(ik ben een Cities noob)

Ik krijg mijn wegen overigens nooit zo strak als die van jou zeg, zelfs een rotonde maken is voor mij al een hele opgave omdat ik met die bochtenmaker nooit een perfect rondje krijg zeg maar. :+
In het spel zit standaard een mod waarmee je unlimited money hebt. Sommigen vinden dat cheaten en willen juist graag de uitdaging van geld hebben, maar geld is voor mij niet interessant bij deze game. Het gaat mij puur om het design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij betrefd is cheaten uberhaubt onmogelijk als je tegen niemand speelt :P
Voorkeur om met geld te spelen heb ik wel, maar dan wel weer alles unlocked vanaf het begin (ook een standaard mod).

Perfect ronde rondjes maken vind ik niet al te moeilijk, maar om ze rond te houden wanneer je er dan weer een weg aanlegt (bij een klein rondje) is een totaal ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

TeK schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:27:
Wat mij betrefd is cheaten uberhaubt onmogelijk als je tegen niemand speelt :P
Voorkeur om met geld te spelen heb ik wel, maar dan wel weer alles unlocked vanaf het begin (ook een standaard mod).

Perfect ronde rondjes maken vind ik niet al te moeilijk, maar om ze rond te houden wanneer je er dan weer een weg aanlegt (bij een klein rondje) is een totaal ander verhaal.
Je kan toch in asset editor een knoppunt ontwerpen? (op deze manier kan je hetzelfde knooppunt nog hergebruiken)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 18:22

Cyphax

Moderator LNX
Tosemime schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:59:
[...]

In het spel zit standaard een mod waarmee je unlimited money hebt. Sommigen vinden dat cheaten en willen juist graag de uitdaging van geld hebben, maar geld is voor mij niet interessant bij deze game. Het gaat mij puur om het design :)
Ik hink (ook) altijd op twee gedachten; enerzijds is het een soort van cheaten inderdaad, maar aan de andere kant is het niet echt een uitdaging om een winstgevende stad te maken. Als ik geen fouten maak voor ik een paar honderd inwoners heb, dan is dat nooit een issue meer, dus voor de uitdaging hoef ik het nooit te doen. Bij mij is het meer het idee van het opbouwen van een stad from scratch, zeg maar het realistische aspect daarvan. :)

Wat ik eigenlijk een beetje zoek is een manier om iets wat ik al gemaakt heb om te toveren in een asset, maar dat lijkt niet te kunnen. Ik heb weleens dat ik een kruising of een of ander verkeersplein maak en dat dat dan heel mooi uitpakt, en dan zou ik eigenlijk dat stuk willen selecteren en willen bewaren zodat ik het later kan herhalen zonder het weer helemaal opnieuw te moeten opbouwen want ik ben veel te perfectionistisch en dat kost me zo gruwelijk veel tijd dat ik eerder aan een nieuwe stad begin, dan er eentje laat uitgroeien tot een enorme stad. Mijn grootste stad heeft dacht ik iets van 70.000 inwoners ofzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 08-01-2016 18:36 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MedionAkoya schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Je kan toch in asset editor een knoppunt ontwerpen? (op deze manier kan je hetzelfde knooppunt nog hergebruiken)
Oh ja dat kan zeker, maar dan zou ik allemaal verschillende grotes van rotondes moeten maken en dan zit je ook nog met dat grond niet overal vlak is en je het de ene keer rustig vlak maakt maar de andere keer niet.
Nee de wegen en bijbehorende knooppunten doe ik liever "live" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TeK schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:34:
[...]

Oh ja dat kan zeker, maar dan zou ik allemaal verschillende grotes van rotondes moeten maken en dan zit je ook nog met dat grond niet overal vlak is en je het de ene keer rustig vlak maakt maar de andere keer niet.
Nee de wegen en bijbehorende knooppunten doe ik liever "live" :)
Same here, maar dat is ook wel grotendeels uit gewoonte. Ik ga denk ik nog eens kijken of ik een paar veelgebruikte knooppunten, die ik best wel graag wat universeler wil maken, in de asset editor kan gooien. Dan pas ik me daar binnen het spel wel op aan. :)
Maar mochten ze een soort copy&paste-functie bouwen, dan is dat natuurlijk altijd heel welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In theorie zou het zelfs te modden moeten zijn zo'n copy paste ding, als je een selectiebox zou maken en je kijkt naar alles wat erin zit en schrijft dat weg in een file ofzo, zou je het weer moeten kunnen opbouwen met 1 druk op de knop lijkt me.
Mikken wordt alleen misschien wat moeilijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
Ik had dit topic nooit moeten openen, nu wil ik weer skyline gaan spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 14:56

Gmount

Ecorunner lid

Ik ben bezig met mijn eerste stad, maar vroeg me af hoe jullie busroutes ontwerpen. Als ik een paar routes heb kan ik ze niet meer onderscheiden van elkaar, en de efficiëntie van een lijn bepalen is ook lastig. Ook een lastig puntje vind ik dat verkeer geen bestemming aan de linkerkant van de weg kan bereiken, ik probeer het op te lossen door korte doodlopende wegen aan te leggen.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gmount schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:10:
Ik ben bezig met mijn eerste stad, maar vroeg me af hoe jullie busroutes ontwerpen. Als ik een paar routes heb kan ik ze niet meer onderscheiden van elkaar, en de efficiëntie van een lijn bepalen is ook lastig. Ook een lastig puntje vind ik dat verkeer geen bestemming aan de linkerkant van de weg kan bereiken, ik probeer het op te lossen door korte doodlopende wegen aan te leggen.
Installeer IPT voor betere management van routes (je kan zelf kiezen hoeveel bussen/treinen/metro's er op een lijn zitten) ook kan je makkelijk kleurtje per lijn instellen, kweet niet meer zeker of het een apparte mod was maar bij mij krijgen nieuwe buslanes een random kleur.

Voor handige mods kijk even naar eerste post van topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 10:13

Frits Flits

SOUND! Designer

TeK schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:39:
[...]

Installeer IPT voor betere management van routes (je kan zelf kiezen hoeveel bussen/treinen/metro's er op een lijn zitten) ook kan je makkelijk kleurtje per lijn instellen, kweet niet meer zeker of het een apparte mod was maar bij mij krijgen nieuwe buslanes een random kleur.

Voor handige mods kijk even naar eerste post van topic :)
Auto Line Color: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=408760323
Werkt erg fijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Is dit spel nou heel veel anders dan SimCity, heb namelijk veel SC4 gespeeld, de laatste SimCity vind ik niet fijn spelen. Zie veel mooie screenshots voorbij komen :9~ Begint wel erg te kriebelen om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijand
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:03
@Lagean Dit spel is eigenlijk wat de nieuwe simcity had moeten zijn. Het is veel meer in de simcity lijn van voorheen. Simcity 2013 was ook meer een aanfluiting. Speel Skylines en je bent weer verslaafd en het zal je zeker niet teleurstellen. Een flinke hoeveelheid door de cumunity gemaakte content maakt het enkel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:26
Ik ben ook een paar uur bezig met deze game. Het is erg lastig om ergens een begin te maken voor mij. In Sim City 4 was het allemaal wat vertrouwder :) Prachtig gedaan zeg, ziet er echt heel erg mooi uit! Gebruik jij ook een mod om de gebieden zo mooi recht/rond te krijgen?

Ik probeer ook vooraf een stad op te bouwen, maar helaas gaat dit allemaal niet zo soepel, ik heb ook nog niet de ervaring om te weten welke soort wegen ik nodig heb e.d., heb alleen maar Sim City 4 ervaring tot nu toe met echte steden :D

De enige vraag die ik bij de foto van het knooppunt heb (zie de foto in quote). Als ik zo een aantal wegen en tunnels bekijk is het behalve mooi, vooral heel erg veel dubbelop? Dit is eigenlijk niets anders dan een klein knooppunt, waar zijn dan alle tunnels en op- en afritten voor nodig?

Maak je deze trouwens met de asset manager of uit de workshop? Of heb je dit direct op de map in elkaar geknutseld?

Ik heb ook nog geen optie gezien om het landschap aan te passen tijdens het spelen (bijvoorbeeld een verzonken snelweg aan te leggen ala Sim City 4 of de mogelijkheden om een paar eilandjes op te spuiten).

[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 15-01-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ries schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:31:
[...]

Ik ben ook een paar uur bezig met deze game. Het is erg lastig om ergens een begin te maken voor mij. In Sim City 4 was het allemaal wat vertrouwder :) Prachtig gedaan zeg, ziet er echt heel erg mooi uit! Gebruik jij ook een mod om de gebieden zo mooi recht/rond te krijgen?

Ik probeer ook vooraf een stad op te bouwen, maar helaas gaat dit allemaal niet zo soepel, ik heb ook nog niet de ervaring om te weten welke soort wegen ik nodig heb e.d., heb alleen maar Sim City 4 ervaring tot nu toe met echte steden :D

De enige vraag die ik bij de foto van het knooppunt heb (zie de foto in quote). Als ik zo een aantal wegen en tunnels bekijk is het behalve mooi, vooral heel erg veel dubbelop? Dit is eigenlijk niets anders dan een klein knooppunt, waar zijn dan alle tunnels en op- en afritten voor nodig?

Maak je deze trouwens met de asset manager of uit de workshop? Of heb je dit direct op de map in elkaar geknutseld?

Ik heb ook nog geen optie gezien om het landschap aan te passen tijdens het spelen (bijvoorbeeld een verzonken snelweg aan te leggen ala Sim City 4 of de mogelijkheden om een paar eilandjes op te spuiten).
Dank je!

Over het knooppunt, alle wegen hebben een eigen functie. er zijn geen dubbele wegen. Ik heb een asset gebruikt en heb daar zelf een uitbreiding opgemaakt om de haven te bereiken. het knooppunt bedient 3 richtingen van de snelweg, en vanuit de haven is er voor elke richting een entry en een exit. Geen dubbelop functie dus. Dit is de asset die ik heb gebruikt: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=529043953

Het landschap aanpassen kan met de terraform mod, daarmee kan je eilanden, bergen, rivieren, etc maken

Over het soort wegen wat je moet gebruiken. probeer niet te veel grote wegen te gebruiken. Het ziet er realistischer uit als je alleen de hoofdwegen breedt maakt en verder kleinere wegen gebruikt. Probeer ook het verkeer zoveel mogelijk te verdelen, dus bijvoorbeeld niet maar 1 aansluiting op de snelweg voor de hele stad.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tof dat er nog steeds nieuwe spelers bijkomen. Ze hebben echt een mooi spel gemaakt. Lekker experimenteren.

Workshop is je vriend.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:42

JoeZuCK

_Fonz > all.

HMC is mijn vriend.

[ Voor 5% gewijzigd door JoeZuCK op 17-01-2016 06:06 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Twee mods die ik je kan aanraden:
- Network Extensions, die geeft die smallere 2x2-baanswegen en nog wat andere soorten wegen
- Precision Engineering, die geeft je informatie over hoeken. Je kunt er een perfecte cirkel mee aanleggen.

Over ontwerpen gesproken, een paar weken terug heb ik een wijk gemaakt volgens dit stratenpatroon:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rEEcULW.png

Alle kleine wegen zijn de varianten met fietspad, alle verbindingen tussen woonstraat en hoofdweg zijn fietspad + voetpad naast elkaar. Je kunt met de fiets overal komen en mijn cims gebruiken de fiets ook veel. Verkeer loopt ook goed door, alleen bij de ingang van de wijk is er een beetje oponthoud, maar niks ernstigs. Ik zal later nog wel een screenshot maken van deze wijk vol bebouwing. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 15-01-2016 20:58 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zoals beloofd, een tweetal screenshots van een ingerichte wijk:

Van bovenaf:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ssDfPlKl.jpg
(klik voor groter)

En in vogelvluchtperspectief:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4cvln4Kl.jpg
(klik voor groot)

Op de achtergrond is het treinstation van de regio te zien. Twee sporen zijn lokaal, twee sporen zijn 'internationaal', en ik heb inmiddels 1 spoor opgeofferd voor een verbinding met mijn luchthaven/commercieel gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:13
Tsja, ieder zijn smaak... Ik vind dergelijke prefab wijken zo saai. Handig om effectief een grote stad te krijgen met zoveel mogelijk inwoners. In ieder geval niet een doel voor mij. Ik ben sinds een paar weekjes ook weer bezig met een nieuwe stad. Daarin heb ik een "oud" centrum ingesloten tussen water en een natuurgebied. Ik heb mezelf de uitdaging gegeven om geen grote weg door dat centrum te trekken en idem voor het groene natuurgebied. Het loopt aardig vol ja, maar dat maakt het wel leuk imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Ik heb het spel city skylines.. als ik het deluxe pakket koop zit daar dan after dark ook bij?

aangezien een upgrade naar deluxe goedkoper is dan after dark los te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordytwello
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-07 17:10
manii schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:15:
Ik heb het spel city skylines.. als ik het deluxe pakket koop zit daar dan after dark ook bij?

aangezien een upgrade naar deluxe goedkoper is dan after dark los te kopen.
Neen, helaas is de deluxe versie niet echt aantrekkelijk. Je krijgt er slechts wat iconische gebouwen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Bij de Deluxe versie krijg je ook de soundtrack en volgens mij ook nog wat kaarten en posters in digitaal formaat. Maar het ging mij meer om de soundtrack en de gebouwen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen O schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:47:
Bij de Deluxe versie krijg je ook de soundtrack en volgens mij ook nog wat kaarten en posters in digitaal formaat. Maar het ging mij meer om de soundtrack en de gebouwen.
Fijn voor hun dat jij er zo over denkt en het gewoon koopt, maar persoonlijk vind ik een paar gebouwen (waarvan je er honderden kunt vinden op de workshop) en een muziekje (waar ik toch andere muziek aanzet) en een paar plaatjes (waar ik 1 keer naar zou kijken) het gewoon niet waard :P

After dark daarintegen is zijn geld meer dan waard imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog maar eens een paar plaatjes!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JiAJR2j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0LFLCEh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qJv7ZPP.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JRJFYTi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0HXhGR1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Wat ik vaak mis is het maken van pleinen, in veel nederlandse steden heb je niet perse een park in het centrum maar meer een plein, met hier en daar wat kunst en vooral veel terrasjes. Ik zou graag meer een oud centrum als Amsterdam (de Dam), Utrecht (Neuden) of Enschede (oude markt) maken. weten jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GENETX schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:56:
Tsja, ieder zijn smaak... Ik vind dergelijke prefab wijken zo saai
Wat ik dan wel weer heel gaaf vind, en nu ook aan het proberen ben, is om te kijken of het een zo goed mogelijk geoliede machine kan worden en om op die manier de map zoveel mogelijk te vullen. :)
Heeft weer een heel andere charme dan wat beschrijft, want het is ook mooi om er een soort paradijs van te maken, als het even kan. ;)
RobertoBravo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:54:
Wat ik vaak mis is het maken van pleinen, in veel nederlandse steden heb je niet perse een park in het centrum maar meer een plein, met hier en daar wat kunst en vooral veel terrasjes. Ik zou graag meer een oud centrum als Amsterdam (de Dam), Utrecht (Neuden) of Enschede (oude markt) maken. weten jullie hier een oplossing voor?
Als er nog geen assets bestaan hiervoor (maar het zou me niks verbazen als er best wel wat van is) kan je het zelf wel maken met de assett editor, als je de tijd daarvoor erin wilt steken (ik weet niet precies hoe moeilijk het is).

[ Voor 40% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Je zou het kunnen doen door een aantal looppaden in een vak te maken, kriskras door elkaar. Vervolgens vul je de lege stukken op met workshop items:

Vierkant concrete: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=416103351
Rond concrete: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=418187161

Op de manier kan je de ruimte opvullen. Doordat je er ook looppaden doorheen hebt lopen mensen ook daadwerkelijk over je plein. De stukken die je hebt opgevuld met workshop items zijn helaas niet te gebruiken voor wandelaars, dit is gewoon voor je aangezicht. Vervolgens zoek je naar wat decoratie items in workshop en je bent klaar. Ik doe het zelf ook op deze manier en je kan hierdoor hele mooie centra maken.

Ik hoop dat je snapt hoe ik het bedoel, kan vanavond eventueel screenshot toevoegen. Op het moment niet voorhanden.

[ Voor 6% gewijzigd door wienjo op 18-01-2016 10:58 . Reden: decoratie itemsd toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
@Wienjo Ja ik snap wat je bedoeld, dat klinkt inderdaad wel als een goede optie. Ik had zelf ook al wat centra gemaakt met gewoon concrete plein. maar dan liep niemand er overheen, maar afwisselen met paden is wel een goede inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
RobertoBravo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:04:
@Wienjo Ja ik snap wat je bedoeld, dat klinkt inderdaad wel als een goede optie. Ik had zelf ook al wat centra gemaakt met gewoon concrete plein. maar dan liep niemand er overheen, maar afwisselen met paden is wel een goede inderdaad.
Werkt heel mooi, en ze gebruiken het ook nog. Paar leuke items toevoegen als terrasjes, fastfood etc. Ben benieuwd naar je resultaat. Zal mijne ook even plaatjes als ik weer achter CS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Ja ik begin elke keer weer opnieuw met een stad, dan ben ik weer op uitgekeken of gaat de groei te langzaam. Denk dat ik binnenkort ook maar eens begin aan een stad met oneindig geld. Het gaat mij toch meestal om een zo mooi mogelijke stad te maken. Heb laatst al die die bundle van nederlandse gebouwen en voertuigen gedownload. Lijkt me vet om een echt Nederlandse havenstad te maken. Nog even kijken welke map ik daarvoor ga gebruiken.

Ik vind deze wel vet:
http://steamcommunity.com...5723&searchtext=rotterdam

Maar die ligt misschien weer wat te voor de hand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
Morgen wellicht een sneeuw update in CS. Als ik het plaatje zo mag vertalen :)

Twitter: https://twitter.com/Cities_PDX/status/689054469066194944

[ Voor 20% gewijzigd door wienjo op 18-01-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:43
wienjo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:00:
Morgen wellicht een sneeuw update in CS. Als ik het plaatje zo mag vertalen :)

Twitter: https://twitter.com/Cities_PDX/status/689054469066194944
Zou vet zijn als je dan ook nieuwe services moet bouwen voor het sneeuwvrij houden van je wegen. _/-\o_

STROOIWAGENS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
wienjo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Je zou het kunnen doen door een aantal looppaden in een vak te maken, kriskras door elkaar. Vervolgens vul je de lege stukken op met workshop items:

Vierkant concrete: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=416103351
Rond concrete: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=418187161

Op de manier kan je de ruimte opvullen. Doordat je er ook looppaden doorheen hebt lopen mensen ook daadwerkelijk over je plein. De stukken die je hebt opgevuld met workshop items zijn helaas niet te gebruiken voor wandelaars, dit is gewoon voor je aangezicht. Vervolgens zoek je naar wat decoratie items in workshop en je bent klaar. Ik doe het zelf ook op deze manier en je kan hierdoor hele mooie centra maken.

Ik hoop dat je snapt hoe ik het bedoel, kan vanavond eventueel screenshot toevoegen. Op het moment niet voorhanden.
In de workshop heb je meer van die area fillers waaronder ook een paar soorten tegels, ziet er een stuk mooier uit, maar je kunt er dan geen paden meer doorheen laten lopen. http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=416082909

In de workshop staan ook nog wel wat pleintjes al zijn het er niet veel:
http://steamcommunity.com...399&searchtext=red+square
http://steamcommunity.com...1598647&searchtext=square
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=528170653

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:28
Met de pedestrian roads uit de traffic++ mod (http://steamcommunity.com...409184143&searchtext=Road) kun je ook pleinen maken. De weg ziet er uit als concrete/voetpad, maar het is een weg die default beschikbaar is voor hulpdiensten en service-voertuigen (bus, vuilnis), dus geen auto's/vrachtwagens. Voordeel is dat je er langs assets/parken/parkeerplaatsen/etc kunt plaatsen die gewoon bereikbaar zijn, maar dat het niet uitziet als een weg. Je kunt zelfs zoneren (ik bedenk me nu dat dit misschien wel erg leuk is met de after-dark content --> uitgaansgelegenheden langs een plein).

Samen met voetpaden, de concrete-fillers en decoratie-items kun je volgens mij erg leuke pleinen maken. Zo heb ik in een oude stad de Munsterkerk van Roermond aan zo'n weg gelegd. Dan krijg je de kerk midden op het plein zonder wegen erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die area fillers kan je ook over voetpaden heen leggen met no pilars mod.
Daarmee kan je hele leuke pleinen maken die functionerende voetpaden eronder hebben.

Doe daar nog more beautification mod bij en je kan er nog leuke bankjes enzo bij plaatsen.

Edit :

Een paar voorbeelden van de area fillers gecombineerd met no pilars en beautification mods.

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.be/images/citiesskylines/thumb/CS-AfterDark-71723-1_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.be/images/citiesskylines/thumb/CS-AfterDark-71724-2_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.be/images/citiesskylines/thumb/CS-AfterDark-71725-3_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.be/images/citiesskylines/thumb/CS-AfterDark-71726-4_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.be/images/citiesskylines/thumb/CS-AfterDark-71727-5_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.be/images/citiesskylines/thumb/CS-AfterDark-71728-6_thumb.png

[ Voor 69% gewijzigd door TeK op 18-01-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat is wel een heel goede tip _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Wauw bedankt voor de tips, die voorbeelden zien er erg vet uit. Vind dat plein met die bushalte en metro ingangen er ook erg realistisch uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maselbe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2021
Bij de Canal Blocks (http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=526561660) had je ook wat wegen en fillers die als plein konden dienen, je hebt zelfs een soort van terras-asset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:47
All aboard the hypetram! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Oh wat gaaf, nu krijg je echt een stukje seizoensgebonden capaciteitsplanning.

[ Voor 12% gewijzigd door fynrd1 op 19-01-2016 15:22 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Pazienza schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Zou vet zijn als je dan ook nieuwe services moet bouwen voor het sneeuwvrij houden van je wegen. _/-\o_

STROOIWAGENS!
Plowers to the People: Build a snowplow depot to keep traffic flowing during winter weather, and employ new road maintenance systems to keep your streets in shape

Goed voorzien :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjonge jonge, wat mooi. Zal dat te koop zijn, of gratis? Wat denken jullie? Ik denk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:43
frankivo schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:25:
[...]

Plowers to the People: Build a snowplow depot to keep traffic flowing during winter weather, and employ new road maintenance systems to keep your streets in shape

Goed voorzien :o
I just knew it 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 22:33

PauseBreak

derp!

HMC schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:31:
Sjonge jonge, wat mooi. Zal dat te koop zijn, of gratis? Wat denken jullie? Ik denk kopen.
Dit zegt Paradox Plaza er zelf over:
Cities: Skylines Snowfall
Expansion

Important: a Steam code will be be delivered to your email upon purchase.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. Die had ik gemist. Kopen dus. Dan moet er nog wel wat meer zijn dan alleen een mooi uitzicht op sneeuw en één extra service die de zooi van de weg afschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

HMC schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:50:
Thanks. Die had ik gemist. Kopen dus. Dan moet er nog wel wat meer zijn dan alleen een mooi uitzicht op sneeuw en één extra service die de zooi van de weg afschuift.
Als ik het goed begrijp is het dezelfde deal als bij After Dark. Een deel is gratis, maar de echte veranderingen (zoals sneeuwschuivers en weer dat invloed heeft op verkeer en nieuwe energie- en verwarmingsgebouwen) zitten in het betaalde DLC-gedeelte. Zie ook de promotionele tekst:
Cosmetic weather, composed of rain and fog, will be added to Cities: Skylines as part of a free update, along with other features to be announced soon. Players who own Snowfall will get to face new challenges such as ensuring that their city infrastructure can handle seasonal heating demands – and, when the snow starts falling, that the roads can stay clear. New snowplow services will be required to prevent traffic from freezing in place, while new all-weather trams and expanded public transit options can help residents and visitors alike get around town – and visit the new winter parks and landmarks available in Snowfall.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Word gewoon weer kopen dus, zeker nu er binnenkort een laptop komt die het allemaal beter moet trekken :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk het nog even aan. Ik vind het nu al een prachtig spel na afterdark. Als de gratis snowfall alleen een sneeuweffect heeft, dan vind ik het denk ik wel best. We gaan het zien. :D Wel tof dat ze er nog zo mee bezig zijn. Echt een totale winner dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ga Snowfall sowieso kopen, al is het maar om C:O te steunen. Wat een geweldig spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
  • Laatst online: 25-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

chielisdenaam schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:26:
[...]

In de workshop heb je meer van die area fillers waaronder ook een paar soorten tegels, ziet er een stuk mooier uit, maar je kunt er dan geen paden meer doorheen laten lopen. http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=416082909
Met de Road Anarchy mod kun je dwars door parken en andere ploppables (ideaal voor grote assets met veel lege ruimte) voet- en fietspaden trekken, dus ook door de area filler uit je link. Andersom werkt ook: eerst een voetpad aanleggen en vervolgens de grond eromheen opvullen met zulke 'filler' assets (overlap met het voetpad maakt niet uit).
Daarnaast kun je met diezelfde mod ook assets over andere assets heen leggen (bijv. een klein parkeerplaats-parkje op een groot park-asset), omdat de mod als het ware de collision detection uitschakelt.

In combinatie met de Prop Anarchy mod (waarmee je props en bomen kunt plaatsen binnen de grenzen van een asset, wat normaal niet mogelijk is) kun je praktisch ongelimiteerd de boel verfraaien. Denk aan tuintjes, parkeerplaatsen, braakliggende grond, bouwputten, terrassen - de mogelijkheden zijn eindeloos. Al helemaal omdat je 64.000 props in je stad kunt plaatsen, dus beduidend meer dan de maximaal 48.000 gebouwen.

Ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe DLC, al hoop ik wel dat de impact op de simulatie/gameplay deze keer wat dieper gaat (toerisme/leisure stelt eigenlijk nog steeds geen drol voor, gebruik het zelf niet eens). En ik hoop dat de impact op de performance binnen de perken blijft: AD trekt toch wel een flinke wissel op de fps op mijn laptop (tenminste, 's nachts).

[ Voor 13% gewijzigd door w00t00w op 19-01-2016 16:22 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
w00t00w schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:18:
[...]

Met de Road Anarchy mod kun je dwars door parken en andere ploppables (ideaal voor grote assets met veel lege ruimte) voet- en fietspaden trekken, dus ook door de area filler uit je link. Andersom werkt ook: eerst een voetpad aanleggen en vervolgens de grond eromheen opvullen met zulke 'filler' assets (overlap met het voetpad maakt niet uit).
Daarnaast kun je met diezelfde mod ook assets over andere assets heen leggen (bijv. een klein parkeerplaats-parkje op een groot park-asset), omdat de mod als het ware de collision detection uitschakelt.

In combinatie met de Prop Anarchy mod (waarmee je props en bomen kunt plaatsen binnen de grenzen van een asset, wat normaal niet mogelijk is) kun je praktisch ongelimiteerd de boel verfraaien. Denk aan tuintjes, parkeerplaatsen, braakliggende grond, bouwputten, terrassen - de mogelijkheden zijn eindeloos. Al helemaal omdat je 64.000 props in je stad kunt plaatsen, dus beduidend meer dan de maximaal 48.000 gebouwen.
Thanks, nooit geweten dat dat kon, dan kan ik mijn pleinen nog mooier maken.

Weer en meer OV mogelijkheden (o.a. trams, ik hoop nog meer), ik ben verkocht O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trams en sneeuw, ik hoop idd ook dat er nog wel iets meer zit in de dlc.
Maar ben bang dat ik het toch wel koop ook als er niet meer in zit hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TeK schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:44:
Trams en sneeuw, ik hoop idd ook dat er nog wel iets meer zit in de dlc.
Maar ben bang dat ik het toch wel koop ook als er niet meer in zit hehe
Jawel, dat staat ook op het forum van Paradox zelf. O.a. trams, verbeterde beheermogelijkheden voor public transit, nieuwe services (sneeuwschuivers, (stads)verwarming) en "andere features". Dus wordt sowieso wel een aanrader denk ik. Hopelijk maken ze er wel een wat dynamisch weersysteem in, niet dat het constant sneeuwt en er geen ploegen aan is :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Jawel, dat staat ook op het forum van Paradox zelf. O.a. trams, verbeterde beheermogelijkheden voor public transit, nieuwe services (sneeuwschuivers, (stads)verwarming) en "andere features". Dus wordt sowieso wel een aanrader denk ik. Hopelijk maken ze er wel een wat dynamisch weersysteem in, niet dat het constant sneeuwt en er geen ploegen aan is :+
Tsja andere features kunnen wat extra gebouwtjes zijn bv.
Begrijp me niet verkeerd ik heb goede hoop, maar aan de andere kant realiseer ik me ook dat de gemiddelde dlc bij meeste games niet iets is waar ik warm voor loop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TeK schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Tsja andere features kunnen wat extra gebouwtjes zijn bv.
Begrijp me niet verkeerd ik heb goede hoop, maar aan de andere kant realiseer ik me ook dat de gemiddelde dlc bij meeste games niet iets is waar ik warm voor loop ;)
Afgaande op After Dark denk ik dat we best optimistisch mogen zijn over deze DLC eigenlijk. Afgaande op wat bekend is gemaakt voegt het al echt wat nieuws en interessants toe aan het spel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Afgaande op After Dark denk ik dat we best optimistisch mogen zijn over deze DLC eigenlijk. Afgaande op wat bekend is gemaakt voegt het al echt wat nieuws en interessants toe aan het spel.
Kan ik je niet geheel ongelijk ingeven en CO heeft redelijk goede reputatie als het om dlc gaat natuurlijk.
En hoogstwaarschijnlijk koop ik het toch wel ook als het tegenvalt, gewoon omdat ik cities zo'n vet spel vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben wel benieuwd naar wat er allemaal bij komt in het OV. Dat is tot op heden toch nog een beetje een ondergeschoven kindje geweest, hoewel mods zoals IPT het een stuk beter hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
ik heb ook iemand zien skiën. Nieuwe vorm van amusement :P
verder werden de trams + sneeuwschuivers erg benadrukt

[ Voor 32% gewijzigd door sjoerdpolder op 19-01-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meer dan een maand steam nog eens opgestart. Natuurlijk direct de Skylines workshop openen en ik kan al niet kiezen uit de massa nieuwe content. En knappe dingen! Damn... Hopelijk binnenkort toch weer eens tijd om te gamen. Anyway... terug naar de VM en oefenen/studeren voor m'n werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
nog steeds mensen die spelen zie ik. :) Ik heb zelf al een tijdje niet meer gespeeld (toch veel hetzelfde) dus hoop dat de nieuwe DLC hier verandering in brengt..

ben zelf beetje skeptisch over de DLC zoveel voegde AD ook niet toe.
en wat erbij kwam was/is broken (horeca en tourisme?)

dus ben wel benieuwd ik ga in ieder geval dit keer even de reviews afwachten voor ik het koop.. Ik gun het de devs enorm maar wat meer updates mogen wel naar mijn mening.

het stukje:

"Might be a balance issue or possibly a bug - we are investigating both options"

"Improved balance being investigated. If you have this issue, please send us a report"

"Balance being investigated this system is intended for larger cities."

zegt mij niet echt veel zonder fixes om eerlijk te zijn.. (had eerst verholpen moeten worden dan weer DLC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:27
Twee korte vraagjes van een beginnende speler:

- Hoe krijg ik stroom het water over? Ik kan stroommasten niet in het water plaatsen helaas

- Hoe kan het dat ik van zowel huizen, commercieel als industrieel een te kort heb? Zou het één de ander niet op moeten heffen? Bijv als ik teveel industrie heb dat ik dan puur huizen er bij moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:05:
Twee korte vraagjes van een beginnende speler:

- Hoe krijg ik stroom het water over? Ik kan stroommasten niet in het water plaatsen helaas
Druk op Page Up, zodat de mast hoger wordt.
- Hoe kan het dat ik van zowel huizen, commercieel als industrieel een te kort heb? Zou het één de ander niet op moeten heffen? Bijv als ik teveel industrie heb dat ik dan puur huizen er bij moet maken?
Dan is er overal vraag naar. :)

Hou er trouwens rekening mee dat kantoren ook onder industrie vallen. Als je veel hoogopgeleide cims hebt zullen ze wel in een fabriek werken als het moet, maar als het kan hebben ze liever een kantoorbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

eehbiertje schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:19:
ben zelf beetje skeptisch over de DLC zoveel voegde AD ook niet toe.
en wat erbij kwam was/is broken (horeca en tourisme?)
Ja, toerisme is voor mn gevoel nog steeds niet (goed) gefixt. Aantal toeristen is over het algemeen erg laag. Het zou juist interessant zijn om op trekpleisters een stormloop aan toeristen te hebben, zodat je tenminste echt moeite moet doen om het verkeer in goede banen te leiden. Daarnaast zou ik graag wat meer varianten van service buildings willen zien. Telkens dezelfde gebouwen geeft een beetje een eenheidsworst.

Al met al kijk ik wel uit naar SF. Het geeft weer motivatie en ideeën voor nieuwe steden. Ik merk namelijk bij mezelf dat ik op een gegeven moment toch een beetje uitgekeken raak op steeds weer gridjes maken en zones markeren. De uitdaging zit hem vooral in je eigen creativiteit en niet zozeer in de moeilijkheidsgraad van het spel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bee.nl op 20-01-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:27
Naarmate ik verder kom krijg ik weer nieuwe vragen :p mijn fabrieken hebben ernstig te kort aan personeel helaas waardoor er veel leeg komen te staan! Ik gok dat dat komt omdat iedereen goed is opgeleid in mijn stad, maar worden fabrieken dan niet automatisch vervangen met productie bedrijven van hoger niveau? Of moet ik bewust een deel van mijn stad ongeschoold laten om de fabrieken tevreden te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Industrie heeft laag- tot middelgeschoolde mensen nodig, maar ook grondstoffen en services. Als jij op jouw industrieterrein een slechte verbinding hebt met de buitenwereld (één kringelende éénbaansweg) en verder niks, dan kan de industrie niet goed bevoorraad worden. Leg bijvoorbeeld een cargo station aan om bevoorrading te verbeteren.

Als je veel hoogopgeleide mensen hebt kan het ook de moeite zijn om meer offices te bouwen, en wat minder industriegebied. Dan kun je de goederen die je commercial areas verkopen laten importeren (wederom per trein).

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 21-01-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb ineens dat ik geen geen lines meer zie in het tabje van het openbaar vervoer, dat terwijl ik echt wel wat tram lines heb. Probleem met die mod?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
Bee.nl schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:18:
[...]
Daarnaast zou ik graag wat meer varianten van service buildings willen zien. Telkens dezelfde gebouwen geeft een beetje een eenheidsworst.

Al met al kijk ik wel uit naar SF. Het geeft weer motivatie en ideeën voor nieuwe steden. Ik merk namelijk bij mezelf dat ik op een gegeven moment toch een beetje uitgekeken raak op steeds weer gridjes maken en zones markeren. De uitdaging zit hem vooral in je eigen creativiteit en niet zozeer in de moeilijkheidsgraad van het spel.
dat is dus ook grotendeels mijn probleem..
je neemt een map en begint snel dingen heen te zetten. layout maakt niet uit vaak gewoon huppa snel even dingen bij bouwen rap rap rap paar hoofdwegen en een paar aftakkingen. huizen en winkels erop en klaar.

oh files agh even wat aanpassen.

misschien dat het probleem wel een beetje in god mode zit voor mij. maarja zonder heb je niet direct alle lappen grond unlocked. (zal vast een mod voor zijn)

agh zijn nu weer mooi met van alles bezig en zien het wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:53
Ik ben toch dit forum sinds een aantal dagen weer aan het volgen. Na het spel te hebben aangekocht en een paar weken gespeeld te heb ik het een aantal maanden toch niet meer aangeraakt. en ben toch stiekem wel een beetje benieuwd of ik het weer moet oppakken. Deze berichten, maken me toch wel weer nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:55
Hoe zit het spel performance-wise? Ik heb al een paar maanden niet meer gespeeld maar op den duur was het spel niet meer vooruit te branden als je stad een beetje vorm kreeg. Natuurlijk zul je altijd een performance hit zijn bij een grotere stad maar dat was naar mijn idee iets te hoog voor de hoeveelheid die ik had in de stad.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:47

silverball

De wagen voor moderne mensen

batumulia schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:32:
Hoe zit het spel performance-wise? Ik heb al een paar maanden niet meer gespeeld maar op den duur was het spel niet meer vooruit te branden als je stad een beetje vorm kreeg. Natuurlijk zul je altijd een performance hit zijn bij een grotere stad maar dat was naar mijn idee iets te hoog voor de hoeveelheid die ik had in de stad.
Ik heb niet het idee dat het sterk verbeterd is dankzij updates. Maar dat kan ook aan je configuratie liggen.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 08:35
Leuk spel. Ik ben net pas begonnen. Erg tof allemaal, al moet ik alle traffic problemen nog even onder controle krijgen. Best pittig om het allemaal in (pun intented) goeie banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Iemand een idee als er een snellere manier is om bomen neer te planten ? Nou moet ik voor ieder boompje klikken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
  • Laatst online: 25-08-2024
Thommiie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:04:
Iemand een idee als er een snellere manier is om bomen neer te planten ? Nou moet ik voor ieder boompje klikken :/
Dat kan heel gemakkelijk met de Tree Brush mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Oo Thx .. :p vanvond proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Grecio schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:58:
Leuk spel. Ik ben net pas begonnen. Erg tof allemaal, al moet ik alle traffic problemen nog even onder controle krijgen. Best pittig om het allemaal in (pun intented) goeie banen te leiden.
Inderdaad een ban de grootste uitdagingen van het spel :)

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:53
silverball schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Inderdaad een ban de grootste uitdagingen van het spel :)
Dit was het punt waarom ik toen ben gestopt met spelen haha.
volgens mij zijn er inmiddels wel een hoop mods die je in ieder geval helpen om het beter geregeld te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor handige mods kijk even naar beginpost, daar staat een heel lijstje met mods handig voor van alles zoals verkeer, bomen planten, en nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 08:35
TeK schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:25:
Voor handige mods kijk even naar beginpost, daar staat een heel lijstje met mods handig voor van alles zoals verkeer, bomen planten, en nog meer.
Yeah thanks. Op het begin ga ik nog even aanklooien met het basis spel, later gooi ik er wel mods bij in. Wel geinig hoe de eerste "wijken" die ik gebouwd heb totale chaos worden, en elke wijk die ik later maak weer een stukje smoother.

Voor residents wijken gebruik ik nu een rotonde die uitkomt op verschillende grids. Binnen die grids zijn de tussenpaden 1 richting verkeer, omstebeurt naar de ene of andere zijde. Dat werkt tot nu toe het beste voor mij.

Nu nog een subtiele aansluiting op het commerciële en industriële gedeelte, het moeilijkste gedeelte haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Eigenlijk moet je zorgen dat zoveel mogelijk vrachtverkeer over het spoor gaat, of eventueel over het water. Of je moet geen aparte vrachtlijn hebben, dan zitten ze je stoptreinen nogal in de weg.

Pagina: 1 ... 6 ... 64 Laatste