Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04 17:27
Logico schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:33:
[...]

Dit is 'm geworden 8)

Beetje overkill aan CPU en RAM voor een game pc, maarja; C:S O-)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 253,37€ 253,37
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB€ 168,-€ 168,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 106,68€ 106,68
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 128,55€ 128,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.054,60
Vrij vergelijkbaar wat ik er nu hier in heb zitten. Al zit ik met een Vega56 GPU en X570 mobo. Maar het draait echt prima. Heb ook geen issues meer met de steden dat de simulatiesnelheid het niet meer bij kan benen. Iets wat echt een probleem werd met een beetje stad (dan kun je hem wel op 3x speed zetten, maar dat doet dan niks sneller). En met 32GB kun je toch wat meer assets gebruiken. Al heb ik deze ook wel wat opgeschoond de laatste tijd omdat ik merkte dat ik bij auto's en gebouwen toch vaak al niet de details kon herkennen tenzij je er echt helemaal op inzoomed (wat ik tijdens het spelen toch niet doe). Dan liever mods die dingen toevoegen of uitbreiden.

Heb nog wel een probleem met mn nieuwe stad. Er is enorme vraag naar woningen, maar vrijwel niets voor shops en helemaal noppes voor fabrieken. Geen idee waar iedereen nu aan het werken is, maar niet in mn stad...
Belasting staat nu op 11. Als ik die verhoog zie ik allemaal huizen verdwijnen, maar blijft de vraag nog steeds heel hoog. En ik heb nu in verhouding tot het woongebied ongeveer 5% aan bedrijven staan. Dat lijkt me echt veel te weinig?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:34:
@YES balen van die brug dan, ik heb zelf geen ervaring met aanpassen van bruggen en de assets uit de workshop daarvan. Hopelijk kan je er iets moois van maken :)
Zo beter? 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhzTKiFnp1BnGaAN5e81urOxIlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TwdPaeUVKEF4m4RoHrtesBDX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stukken beter _/-\o_ :D

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb zeg maar een beetje soort van road-layout/grid gemaakt.. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EVYFDVERgLKOKWlUmZF0YFtidI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nauTpBd8WibboVsS08uPrLYw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-04 23:18
Het begint al echt vorm te krijgen, nice!

Wat doe jij altijd met de hoeken van +/- 135 en 45 graden waar grids samenkomen? Het wordt dan vaak zo'n repeterend geheel bij mij en heb daar doorgaans weinig inspiratie voor een andere invulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:38:
Het begint al echt vorm te krijgen, nice!

Wat doe jij altijd met de hoeken van +/- 135 en 45 graden waar grids samenkomen? Het wordt dan vaak zo'n repeterend geheel bij mij en heb daar doorgaans weinig inspiratie voor een andere invulling.
Ik denk dat ik er nu zelf maar eens assets ga neerzetten en uitlijnen met Move It! Soms maak ik zulke hoeken bewust groot (dus trek ik niet alle straten van het grid door) en zet ik in zo'n hoek een school of andere publieke voorziening neer met een park/parkeerplaats er omheen om die hoek mooi 'in te kleuren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, ziet er goed uit. Ik zie wel onwijs veel kruisingen op de rechter doorgaande weg van het middelste deel. De weg die parallel loopt met de trein bedoel ik. Tenzij je met TM daar wat mee hebt getuned kan dat wel problemen opleveren met je verkeer ;)
Ga je dat gedeelte zonen of ook nog assets toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:35

Zenyatta

Tsjakka!

@YES, de sneeuw kan je bij Snowfall toch ook uitzetten? Ik bedoel: trams lijken me leuk maar de rest van de dlc boeit me niet zo... Als ik deze DLC haal, zit ik toch niet direct vast aan een stad die eens in de zoveel tijd ondersneeuwt?

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 19:01

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zenyatta schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:31:
@YES, de sneeuw kan je bij Snowfall toch ook uitzetten? Ik bedoel: trams lijken me leuk maar de rest van de dlc boeit me niet zo... Als ik deze DLC haal, zit ik toch niet direct vast aan een stad die eens in de zoveel tijd ondersneeuwt?
Je krijgt er een aantal maps bij met sneeuw maar de rest van de maps blijven gewoon zonder. Trams kan je dus ook gebruiken in maps zonder sneeuw :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

FooLsKi schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:34:
[...]

Je krijgt er een aantal maps bij met sneeuw maar de rest van de maps blijven gewoon zonder. Trams kan je dus ook gebruiken in maps zonder sneeuw :)
Nog snel ff uit de sale gescoord... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:58:
Nice, ziet er goed uit. Ik zie wel onwijs veel kruisingen op de rechter doorgaande weg van het middelste deel. De weg die parallel loopt met de trein bedoel ik. Tenzij je met TM daar wat mee hebt getuned kan dat wel problemen opleveren met je verkeer ;)
Ga je dat gedeelte zonen of ook nog assets toevoegen?
Sorry maar ik kom er niet uit welke weg je bedoelt. Er zijn meer wegen die enorm veel kruisingen hebben en meerdere spoorwegen. Een doorgaande met heel veel kruisingen zie ik nog niet echt?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oz861gS5uRG2eCpUsW9pxIFvBCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QVJw7CYGBuYkTitB4yZW2w4.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ga ook altijd graag met mijn scooter op de busbaan met een caravan achter me aan :+

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
YES schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:08:
[...]

Nice hoor. CPU t.o.v. GPU wellicht wat overkill ja, maar RAM heb ik ook 32 GB van en ik heb wel eens tegen de grens gezeten, maar dan had ik ook Cities Skylines draaien terwijl ik ook Football Manager aan had staan :+
ik heb 48 volgekregen met assets O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@YES deze weg bedoelde ik :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fT8xqdH96MDE0MgCVzbvIECa2HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7NzG2IYKP5UHlfTEwIdFO3S.jpg?f=fotoalbum_large
@ElPaco en wat te denken van de scootmobiel op de invaliden parkeerplaats :+ (althans daar lijkt het op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Haha, die had ik nog niet eens gezien!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:53:
@YES deze weg bedoelde ik :) [Afbeelding]
@ElPaco en wat te denken van de scootmobiel op de invaliden parkeerplaats :+ (althans daar lijkt het op)
Ah ja, die is niet zo netjes, ga ik misschien nog wat aan doen inderdaad.

@ElPaco Haha geniaal screenshot! Ik vind het ook frappant dat je regelmatig trekkers op de snelweg ziet crossen, net zo hard als vrachtverkeer en zo, haha. Voor realisme kan je die trekkers dan wel vervangen voor andere voertuigen met de Advanced Vehicle Options mod maar het is wel geinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de update van Sunset Harbour kan ik mijn save game niet meer laden, krijg een error 'object reference not set to an instance of an object'. Denk dat het aan een verkeerde asset of mod ligt, maar ja vind maar eens uit welke.. Hebben jullie deze error wel eens gehad?

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tosemime schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:37:
Na de update van Sunset Harbour kan ik mijn save game niet meer laden, krijg een error 'object reference not set to an instance of an object'. Denk dat het aan een verkeerde asset of mod ligt, maar ja vind maar eens uit welke.. Hebben jullie deze error wel eens gehad?
Volgens mij hebben vrij veel mensen problemen gehad met de update.. Maar die zijn ook vrijwel allemaal weer verholpen met wat geüpdatete mods/assets. Je kan de Mod Compatibilty Checker eens proberen, die maakt een logfile aan waarin per mod aangegeven wordt of deze compatibel is. Misschien heb je een verouderde/decprecated mod aan staan. Wel even goed lezen waar de logfile wordt aangemaakt etc natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik wil eigenlijk Amerikaanse stijl wegen in mijn stad. De kleur kan ik zelf wel fiksen maar ik wil (deels) gele lijnen op de wegen. Blijkt dat die mod die je daarvoor kon gebruiken (Roads United 2.0) niet meer werkt. Balen.

Ben nog even kort het rabbit hole van het zelf maken/aanpassen van road textures ingedoken maar dat gaat echt wat te ver.

Via de road editor zou het ook moeten kunnen, maar als ik C:S start met alle workshop items aan werkt de asset editor niet meer goed, ik mis dan knoppen en kan er niets mee. Dus dat lukt ook niet. Zonder workshop start hij wel goed maar dan heb ik natuurlijk geen props om de lijnen op de weg mee te editen -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logico
Dat komt door deze assets en kan verholpen worden door deze mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Hmm, ik had dus 2 mods die blijkbaar problemen gaven:Hiermee was dus mijn industry demand vrijwel 0 en mn housing demand 100. Aanpassen met een mod en het was binnen een seconde weer op hetzelfde niveau.

Na uitzetten van deze 2 en de game opstarten, ging mn populatie in een minuut of 5 van 12k naar 45k met ineens een enorme demand aan industry (wat niet onlogisch was, er was ook te weinig geplaatst). En daarbij ook meteen enorme problemen in verkeer, want er kwamen zowel mensen wonen, als goederen importeren (voor alle industrie die ineens ging groeien), als mensen die dus wilden gaan werken toen ze er net zijn komen wonen.

Hilarische opstoppingen. Echt ineens halve map vol met verkeer. Ook zag ik op 2 plekken nog wat foutjes in de rotondes (dat invoegend verkeer door mag rijden bv). En omdat mn rotondes nog 2 rijstroken waren, kwam er weinig van de doorstroming terecht. Ook wat extra aansluitingen gemaakt naar de snelweg. Maar wel bizar hoe dat ineens ophoogde. Gewoon met 10k per minuut erbij, wat zowat een verdubbeling was van de huidige inwoners. Haha.

Uiteindelijk een uur bezig geweest om de wegen weer vrij te krijgen. Wel aardig wat werk, maar het hielp dat ik mn stad nog wel ruim had opgezet om dit aan te kunnen. Al heb je dan ook ineens meer stroom, meer water/afvoer/meer services en meer ov nodig om het allemaal aan te kunnen. En het eerste kwartier stond er echt zoveel verkeer dat elke grote weg wel vast stond. Daar waar de doorstroming eerst op 89% zat. Nu weer op 82% en morgen maar even kijken wat we verder nog kunnen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 04-04-2020 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, 16.000 inwoners inmiddels. De stad functioneert en beschikt over een aantal realistisch functionerende diensten (politie, brandweer, educatie, zorg, afval, stroom en water). Begraafplaatsen heb ik nu random geregeld met wat Gravenators, een cheat-asset. Dit moet nog aangepakt worden met één grote begraafplaats en dan ga ik door de stad heen, als deze groeit, her en der wat kleinere plaatsen.

Het centrum met de hoogbouw gaat sowieso ook nog een flinke klus worden, qua invullen. De woonwijken heb ik nou wel enigszins naar tevredenheid opgezet, van hoogbouw dicht aan de kust, naar een beetje mid-rise achtige panden die allemaal strak aan elkaar staan, naar 'gewone' woningen daar weer achter. Toch nog wel genoeg te doen, het lijkt nog niet echt een stad, doordat er nog overal lege plekken zijn en de grid rechts en boven het centrum zomaar ophoudt etc.

@PB-powell de brug is weer weg, gaf problemen met het terrein er onder helaas. Ik heb het nu maar gewoon een elevated road gemaakt en ga nog een brug opzoeken die niet moeilijk doet ;)

@Martinspire zo, dat heeft je flink wat tijd/gedoe gekost dus. Best heftig al dat verkeer ineens, haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KODDmfTywbcdr4R98o40NMlRHZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TebnUyqFUbyZzR7ZQhAwRDG1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES ziet er goed uit! Jammer van de brug, maar dit kan ook nog. De wijken zien er wel zo uit dat je goed kan zien wat het moet gaan worden :)
Ik ga vanavond toch een nieuwe map starten, het Europese thema en met alles uitgeschakeld spelen in het begin is toch minder leuk nu ik eenmaal ben begonnen met alles unlocked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb precies hetzelfde. Iedere 2 seconde of zo...onspeelbaar.
Wel het een-en-ander over gelezen.
Inderdaad waarschijnlijk een of andere asset.

Hoop dat @Logicos fix werkt. d:)b
Zal het morgen zeker testen.

Edit: Ben trouwens ook de knop voor de radio stations kwijt. :?
Helemaal foetsie.

[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 05-04-2020 19:56 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nadat de populatie-boom was voltooid, ging het nog niet helemaal lekker met mn stad. De toegevoegde industrie kreeg aardig wat vervoer en ik heb dan ook veel plekken aan moeten pakken. Vervolgens met het bouwen ook wat problemen nadat het spoor ook vast liep (de kruising bij de rand van de map stond niet goed dus bleven daar treinen wachten). Dus nadat ik dat opgelost had, was er een enorme stoot treinen die ineens in beweging kwam en ook daar weer veel vrachtwagens liet spawnen bij de treinstations. Kortom: nog een keer vast. Toen nog een deathwave eroverheen en ik kon weer aan de slag. Merkte ook dat ineens mn halve stad in de fik stond, erg jammer.

Rest van de middag besteed aan een mooi stadscentrum. Niet zozeer qua inwonersaantal, maar wel met het hoofdstation, stadhuis en wat andere trekpleisters. En natuurlijk weer een explosie van toeristen die erheen willen. Weer alles omgooien haha. Rotondes gaan prima, maar het verkeer wil ervoor ook dik gaan ritsen, dus daar moet ik nog even naar kijken. Heb nu veel bypasses lopen die ze niet te vaak laat invoegen, maar ik vind het niet helemaal mooi staan. Andere oplossing is om meer aansluitingen te maken, maar het is vooral de pieken waar het effe niet lekker loopt.

In totaal nu bijna 60k inwoners. Als ik de 70 heb behaald ga ik ook nog een mooi vliegveld maken met die nieuwe hub erbij. En als dat loopt gaat er wel wat industrie gemaakt worden, want qua inkomen heb ik die op zich nog niet nodig, maar qua goederen eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HMC en @Tosemime ik krijg deze melding als ik deze asset wil bouwen: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=429455503

Ik was deze avond bezig met een mooie nieuwe stad, had de fundering en het centrum al liggen en was druk met bouwen. Zat inmiddels rond de 13k inwoners dus vond het tijd om de metro aan te leggen. Ik bouw bovenstaand metrostation en vervolgens verschijnt de melding door Tosemine wordt beschreven. Het slopen van het station lost het helaas niet op. Uiteraard niet opgeslagen tussendoor en auto-save stond uit |:( Ruim 2,5 uur weg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:23:
@HMC en @Tosemime ik krijg deze melding als ik deze asset wil bouwen: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=429455503

Ik was deze avond bezig met een mooie nieuwe stad, had de fundering en het centrum al liggen en was druk met bouwen. Zat inmiddels rond de 13k inwoners dus vond het tijd om de metro aan te leggen. Ik bouw bovenstaand metrostation en vervolgens verschijnt de melding door Tosemine wordt beschreven. Het slopen van het station lost het helaas niet op. Uiteraard niet opgeslagen tussendoor en auto-save stond uit |:( Ruim 2,5 uur weg ;w
meh balen zeg.. Dat is wel het jammere van de DLC die ze uit brengen, na elke update is het weer een tijdje chaos met mods die niet werken en zo. Ik had vandaag een nieuwe error: Field '.PathUnit.m_vehicleTypes' not found, bleek dat ik een oude versie had van de traffic manager: president edition mod. Bij mij duurt het meestal iets van 20 minuten om de game te laden, had vandaag geen zin meer om de game nog een keer te laden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja dat is inderdaad het nadeel van de DLC. Ik heb de asset direct verwijderd uit mijn workshop, dan kan het niet nog een keer gebeuren :X
En ik ben nog eens door de workshop gelopen naar nieuwe gebouwen, zowel unieke als normale. Maar er is een hoop wat ooit is aangemaakt en daarna (helaas) niet meer is bijgewerkt, zelfs niet voor After Dark die behoorlijk vlot uitkwam. Je kan helaas niet zoeken op items die voor het laatst xx-maanden/jaren geleden zijn bijgewerkt oid. Wel heb ik van Quad veel items bijgeschreven, hij (of zij?) maakt wel mooie items die modern en tijdloos ogen.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=524840544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Balen als je save het niet meer doet of je stad foutmeldingen geeft!

Zelf dit weekend weer lekker bezig geweest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGn8bKIeZxQD-5l-WplPn-LxWuo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/EjKsWrQ44ukyv2T6oiHAWyFs.png?f=fotoalbum_medium

Ik werk van rechts naar links vooralsnog. Stap 1 was het vliegveld aanleggen. Stap 2 het stukje stad daar aan de kust. Stap 3 het industriegebied rechts boven de rivier. Daarna het stuk links daarvan gesaneerd en herbouwd. Nu het deel daaronder leeg gehaald. Dat gaat een flinke aanpassing krijgen. Een soort pretpark, een soort natuurgebied en daaronder industrie. Wil er spoorlijn en snelweg mooi in verwerken. Daarna ga ik het stukje helemaal bovenaan de kaart verder ontwikkelen.

Als dat klaar is verder links het gedeelte verbouwen. Plannen genoeg!

Heeft iemand ervaring met een timelapse maken van een stad of stukken van een stad? Wilde misschien iets proberen om te laten zien wat het nu is geworden. En wellicht om een stukje te laten zien van het grote deel links, zodat je ziet wat het was en wat het straks geworden is. Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PB-powell schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:23:

deze fix al geprobeerd?
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2037862156

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YES schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:04:

[...]

Gravenators, een cheat-asset. Dit moet nog aangepakt worden met één grote begraafplaats en dan ga ik door de stad heen, als deze groeit, her en der wat kleinere plaatsen.

[...]
Tijd voor een "China Virus Body Disposal Unit - Extra efficiency, including flames - Urns not returned."
Max capacity: 1.000.000/day.

Of zeg ik nu iets grofs? :X
Hmm....inspiratie. Voor een asset. Maar te laat.
Morgen weer een dag.
Vraag me af of Steam het zou toelaten. :P

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 06-04-2020 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMC schreef op maandag 6 april 2020 @ 00:13:
[...]

Tijd voor een "China Virus Body Disposal Unit - Extra efficiency, including flames - Urns not returned."

Morgen weer een dag.
Wow, het is misschien wat donkere humor, maar ik vind het geniaal, haha. Alleen al om te kijken of Steam het toe laat. Met die omschrijving sowieso niet denk ik :+
Maak je assets dus? Wat is je Steam-naam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:06
Zenyatta schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:09:
Zelf dit weekend weer lekker bezig geweest:
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit!
Welke mod gebruik je om die afbeelding te maken?

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mschol ik heb het spel afgesloten zonder op te slaan, dus helaas is er niks meer te fixen :-( ik heb verder weinig custom stations, dus ik denk dat ik deze oversla. Voor anderen wel een nuttige tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:04:
@mschol ik heb het spel afgesloten zonder op te slaan, dus helaas is er niks meer te fixen :-( ik heb verder weinig custom stations, dus ik denk dat ik deze oversla. Voor anderen wel een nuttige tip :)
Toevallig, ik wilde net vanochtend beginnen met aanleggen van mijn Metro netwerk. Ook dat station gebruikt en poef, alleen maar foutmeldingen. Ik ga even testen of die fix die @mschol noemde helpt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EUREKA! @Logico @Tosemime
Die IsIntercity Fix werkt! *O*
Dank voor het zoekwerk Logico! _O_

Mijn oude Neo Tokyo werkt weer zonder die mesh instance reference errors. Zat dus in het OV, blijkbaar.

Iemand nog input over waar de radio stations button nu verstopt zit? :?

En...gebruiken jullie fast load screen mod nog?
Die is eergister bijgewerkt en werkt gewoon weer, maar ik merk weinig verschil.
De programmeurs lijken die methodes ook te hebben toegevoegd.
Echter blijft de extra info tijdens het halve minuutje laden leuk om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
doerakje schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:55:
[...]

Ziet er netjes uit!
Dat benne CSL Map View: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=845665815

Ik ben met de nieuwe DLC ook weer 's begonnen met een nieuwe stad. Inmiddels zit ik op 92k inwoners. Traffic blijft vrij stabiel op 80%. Kan beter dus, maar ik kan geen hotspots vinden waar het verkeer echt stilstaat en lange files veroorzaakt, dus er valt ook niet echt iets op te lossen.

Wat me wel opvalt is dat er non-stop vraag blijft naar industry/offices. Nauwelijks/geen vraag naar residential. En iedere keer als ik dan meer industry/offices bij bouw, dan zakt die vraag in, om vervolgens weer terug naar high te gaan. Terwijl ik in de tussentijd geen residential bij bouw. Het unemployment-percentage sluit wel aan bij de vraag, maar om het goed in evenwicht te krijgen denk ik dat ik straks zowat meer office-zones heb dan residential.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

doerakje schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:55:
[...]

Ziet er netjes uit!
Dank voor je compliment! Ik blijf doorbouwen als ik niet aan het werk ben.

Zoals @Gaius al zei: is inderdaad CSL Map View. Vind het een leuke aanvulling omdat het een goed beeld geeft van de indeling van je stad, inclusief alle voorzieningen etc.
HMC schreef op maandag 6 april 2020 @ 00:13:
[...]

Morgen weer een dag.
Snap wel waar je tegenaan loopt, @YES. En misschien is de hele situatie nog een beetje te vers voor de oplossing van HMC. :o Alhoewel er volgens mij wel ergens een scenario in het spel zit, waarbij je te maken hebt met een virus. Ongetwijfeld in een stad die nauwelijks gezondheidszorg heeft. Heb ik nooit gespeeld overigens.

Ik loop er zelf op dit moment tegenaan dat ik een stuk stad wil herstructureren, maar eerst moet wachten totdat een begraafplaats en een vuilnisbelt leeg zijn, voordat ik ze kan verplaatsen of slopen. Beetje balen, want dat duurt nogal lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenyatta schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:06:
Snap wel waar je tegenaan loopt, @YES. En misschien is de hele situatie nog een beetje te vers voor de oplossing van HMC. :o Alhoewel er volgens mij wel ergens een scenario in het spel zit, waarbij je te maken hebt met een virus. Ongetwijfeld in een stad die nauwelijks gezondheidszorg heeft. Heb ik nooit gespeeld overigens.

Ik loop er zelf op dit moment tegenaan dat ik een stuk stad wil herstructureren, maar eerst moet wachten totdat een begraafplaats en een vuilnisbelt leeg zijn, voordat ik ze kan verplaatsen of slopen. Beetje balen, want dat duurt nogal lang.
Oh ik loop nergens tegenaan hoor. 22.000 inwoners inmiddels en eigenlijk nauwelijks problemen, op de te verwachte problemen na. Maar dat komt ook juist doordat ik die cheat begraafplaats gebruik, dat is voor nu even quick en dirty uit de problemen blijven om straks een realistische begraafplaats/crematorium op te zetten.
Met de te verwachten problemen bedoel ik trouwens dat alle neergeplempte hoogbouw heel veel banen hebben en nu allemaal klagen dat ze te weinig personeel hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenyatta schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:06:

[...]

Ja, dat duurt lang, maar dat hoort er toch gewoon een beetje bij, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Gaius schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:44:
[...]

Wat me wel opvalt is dat er non-stop vraag blijft naar industry/offices. Nauwelijks/geen vraag naar residential. En iedere keer als ik dan meer industry/offices bij bouw, dan zakt die vraag in, om vervolgens weer terug naar high te gaan. Terwijl ik in de tussentijd geen residential bij bouw. Het unemployment-percentage sluit wel aan bij de vraag, maar om het goed in evenwicht te krijgen denk ik dat ik straks zowat meer office-zones heb dan residential.
Is het misschien omdat er dan een heleboel mensen van buiten de stad bij je komen werken om de banen in te nemen van de lokale bevolking? Of dat een woonwijk verderop alles inneemt en de lokale bevolking dus niet?

Kan ook zijn dat er een mod niet goed werkt, zoals ik zelf dus ook al had. 90% residential en nog steeds grote vraag naar woningen. Mod uit en het is weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:52:
[...]

Is het misschien omdat er dan een heleboel mensen van buiten de stad bij je komen werken om de banen in te nemen van de lokale bevolking? Of dat een woonwijk verderop alles inneemt en de lokale bevolking dus niet?
Hoe zou je dat kunnen controleren?
Kan ook zijn dat er een mod niet goed werkt, zoals ik zelf dus ook al had. 90% residential en nog steeds grote vraag naar woningen. Mod uit en het is weer normaal.
Ik heb volgens mij maar één mod (naast TM:PE uiteraard), dus dat ga ik toch 's proberen dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:52:
[...]

Dat probleem had ik gister ook. Gigantische vraag naar huizen, complete wijken bijgebouwd met tot 1000 inwoners (op een totaal van 12k) en nog bleven ze vragen om meer. Welke mod was bij jou de oorzaak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven doet C:S afstoffen.
Errors en paradox launcher :/ Later vandaag maar eens naar kijken. Voor een van de errors, die meteen na het wegklikken weer verschijnt (kan game niet eens afsluiten) is "IsIntercity Fix" zo te zien de oplossing, dan nog een broken asset melding met meerdere duplicate prefab name's, eldercare 01, child health center 01 en library 01.

edit: IsIntercity Fix lost het hier niet op :/

En ik zag

Zie eerste 2 minuten, het moeten herplaatsen van de metrostations. Als dat bij mij ook het geval is, krijg ik het héél druk :X

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 06-04-2020 11:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 22:35

AzzKickah

06-CENSORED

HMC schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:29:
[...]

Wel een beetje raar dat Crematoriums, Hospitals en andere dingen gewoon verplaatst/verwijderd kunnen worden met mensen erin en de begraafplaats en Landfill Site niet.

En het legen van die Landfills duurt veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:20
AzzKickah schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:46:
[...]

Wel een beetje raar dat Crematoriums, Hospitals en andere dingen gewoon verplaatst/verwijderd kunnen worden met mensen erin en de begraafplaats en Landfill Site niet.

Er is nog wel iets voor te zeggen natuurlijk aangezien bij een begraafplaats/landfill er geen natuurlijk proces is waarbij er ruimte vrijkomt. Bij een ziekenhuis worden mensen beter/gaan dood, bij een crematorium blijft er ook weinig van iemand over.

Wat mij betreft zou er wel een mogelijkheid mogen zijn dat je bv een optie hebt dat je bij x-percentage vol deze gaat afvoeren. Daar zou wel een mod voor gemaakt kunnen worden.
In het echt wordt afval uiteindelijk afgevoerd en begraafplaatsen geruimd om weer nieuwe ruimte te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PB-powell schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:31:
[...]

Dat probleem had ik gister ook. Gigantische vraag naar huizen, complete wijken bijgebouwd met tot 1000 inwoners (op een totaal van 12k) en nog bleven ze vragen om meer. Welke mod was bij jou de oorzaak dan?
1 van de 2 die ik hierboven noemde. Waarschijnlijk 1 die je cims of industrie aanpast waarvan de API nu anders is. Ik gok zelf die van de rebalanced industries want dat was vooral waar het probleem zat bij mij, maar misschien heeft de aanpassing voor de elderly/childcare nog ergens een onverwacht gevolg. Ik speel nu zonder de 2. Verkeer is heftig van de industrie, maar nog te overzien. Net als bij de mods voor inkomen, wil ik eigenlijk ook wat meer kunnen instellen over het verkeer om die wat realistischer te maken. In deze game gaat elke sim elke dag (lijkt wel) zijn deur uit om ver weg te gaan en dat is wat mij betreft ook niet helemaal realistisch. Men gaat niet de halve stad over voor een bakker. De meesten winkelen gewoon dichtbij huis en dat doet deze game niet. Net als dat niet elk bedrijf elke dag nieuwe vrachtwagens laat komen of dat ze maar 1 bestemming per dag hebben. Een politiewagen gaat niet naar 1 incident en weer terug, die rijden gewoon rond.

Pas wel op als je die mods dus weghaalt, dan groeit je stad ineens enorm en raakt alles overbelast. Genoeg services neerzetten en desnoods even met despawn uit zodat het weer in balans kan komen. En ook goed op je treinen bij de rand van de map letten.
Raven schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:39:
En ik zag [YouTube: How Sunset Harbour Broke my City & the Journey Back Again! Cities Skylines #TeaVille]
Zie eerste 2 minuten, het moeten herplaatsen van de metrostations. Als dat bij mij ook het geval is, krijg ik het héél druk :X
Mja dat vind ik echt een slechte change van de devs. Vooral dat de game niet de stations zelf bijwerkt. In 99% van de gevallen kan het gewoon prima en anders had je toch al een foute bocht.

Sowieso heb ik het idee dat er geen enkel patch/upgrade systeem in de game zit verwerkt om met nieuwe versies de nodige fixes uit te voeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 06-04-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:05:
[...]

Men gaat niet de halve stad over voor een bakker.
Spreek voor jezelf, ik haal m'n oliebollen 50km verderop. :+

Als het een mod is die bij mij dwars zit dan zal het "Citizen Lifecycle Rebalance v2.6" zijn. Die is nog van voor Sunset Harbor en verandert hoe het leven van de cims is. Deze gebruik ik om de deathwaves tegen te gaan (die vind ik onzin namelijk). Zal het in de lunchpauze eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

HMC schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:29:
[...]

AzzKickah schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:46:
[...]

Gelukkig kunnen we hier verschillend naar kijken :*) Wat mij betreft mag het even duren, maar gaat het echt te langzaam. Kan me een constructie voorstellen dat verplaatsen kan als ze vol zitten maar verwijderen alleen kan als ze leeg zijn. Zou een mooie tussenoplossing kunnen zijn. Voor mij duurt legen veel te lang in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martinspire Die heb ik beide niet, dus geen idee waar het dan bij mij vandaan komt :9
Wel ben ik met je eens dat het eigenlijk vreemd is dat de sims mega afstanden afleggen voor winkels/werk. Aan de andere kant is dat laatste wel fijn, daardoor kan je je industrie mooi afgelegen opbouwen waardoor je stad geen last heeft van de luchtvervuiling. Ook blijf ik mij verbazen hoe ver sims willen lopen, als je een looppad aanlegt tussen woonwijken en winkelcentra/werk van 30 vakjes lang, gaan ze massaal aan de wandel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:12:
Ook blijf ik mij verbazen hoe ver sims willen lopen, als je een looppad aanlegt tussen woonwijken en winkelcentra/werk van 30 vakjes lang, gaan ze massaal aan de wandel _/-\o_
Daardoor vraag ik me ook af hoe zinnig bussen zijn? Als je op youtube de city fix filmpjes van Biffa kijkt zorgen bussen vaak voor behoorlijke verkeersissues. Maar waarom zou ik bussen gebruiken als ik ook metro kan aanleggen en de cims toch bereid zijn kilometers te wandelen naar een metrohalte en van de metrohalte naar hun uiteindelijke bestemming? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
@Martinspire Die heb ik beide niet, dus geen idee waar het dan bij mij vandaan komt :9
Wel ben ik met je eens dat het eigenlijk vreemd is dat de sims mega afstanden afleggen voor winkels/werk. Aan de andere kant is dat laatste wel fijn, daardoor kan je je industrie mooi afgelegen opbouwen waardoor je stad geen last heeft van de luchtvervuiling. Ook blijf ik mij verbazen hoe ver sims willen lopen, als je een looppad aanlegt tussen woonwijken en winkelcentra/werk van 30 vakjes lang, gaan ze massaal aan de wandel _/-\o_
Vervuiling heb ik overal uitgezet. Ik ga er vanuit dat de regels in de stad hetzelfde zijn als voor de werkelijkheid hier in NL en je dus aan regels en inspecties te houden hebt om kwaliteit te garanderen. Daarom betalen ze ook zoveel belasting :+

Ik hou de huizen en jobs redelijk bij elkaar. Want in het echt heeft een gehucht ook gewoon zijn eigen bedrijvenpark met een handjevol bedrijven naast elkaar. Natuurlijk zijn er ook hele wijken met alleen industrie en commercial, maar er zit gewoon verschil in. Wat dat betreft leun ik qua ontwerp dan ook dichter naar de werkelijkheid dan de game doet en hou ik het op andere vlakken gewoon een stuk makkelijker zodat de game je niet zo tegen werkt. Door de hogere inkomsten uit de UltimateMod heb ik nu ook 29 miljoen op de bank, maar toen mijn stad in de problemen kwam, ging ik ook van 20 naar 5 miljoen in een paar weken. Maar dan is het spel dus niet meteen afgelopen. Ik doe het liever zo met wel inkomsten en langzaam vrijspelen van gebouwen, dan ineens alles beschikbaar. Ik speel het nog wel als spel en niet als "bouw een realistische stad"-simulator. Er zit nog wat spaghetti-netwerken in, maar ik heb er nog steeds lol in en ga nu langzaamaan focussen op het vrijspelen van meer gebouwen (die je met normaal spelen krijgt, dus niet die van minimaal x criminaliteit).
Gaius schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:18:
[...]

Daardoor vraag ik me ook af hoe zinnig bussen zijn? Als je op youtube de city fix filmpjes van Biffa kijkt zorgen bussen vaak voor behoorlijke verkeersissues. Maar waarom zou ik bussen gebruiken als ik ook metro kan aanleggen en de cims toch bereid zijn kilometers te wandelen naar een metrohalte en van de metrohalte naar hun uiteindelijke bestemming? :P
Omdat sommige cims bussen prefereren? Verder moet je ook vooral je bussen inzetten om ze naar de metro te brengen, want metro's zijn eigenlijk wel wat duur ivm bussen. Al maakt het bij deze game niet heel veel uit. Overigens zit je ook nog met het oversteken wat ervoor zorgt dat lopende cims over grote afstanden veel auto's laten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Een vakje is maar 8 meter he, dus 30 vakjes is 240 meter, dat is een kwartiertje lopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Logico schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:15:
[...]

Een vakje is maar 8 meter he, dus 30 vakjes is 240 meter, dat is een kwartiertje lopen ;)
Een kwartier? Over 240 meter? Dan loop je wel héél rustig.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Logico dat valt op die manier nog wel mee, maar gezien de gemiddelde Amerikaan de auto al pakt als ze naar de andere kant van de parkeerplaats moeten van de shopping mall :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
YES schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:19:
[...]

Een kwartier? Over 240 meter? Dan loop je wel héél rustig.. :+
Oh ja eeuh...

Veel stoplichten?

Nee zonder nadenken uitgegaan van 1 km/u in plaats van 5 km/u :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo, weer een paar uurtjes kwijt :+
Ik zit nu op 28.467 inwoners. De woonwijken zijn lekker gestructureerd, ik heb het centrum met de hoogbouw aangepast, veel compacter, meer hoogbouw dicht op elkaar, dat weer geleidelijk lager wordt als je verder van het centrum af komt.
Eerste opzet voor een metronetwerk ligt er ook en is actief, traffic flow sprong direct van 65% naar 80%. Dus dat was een mooie klapper.

Rechts onderin een opzetje voor een woonwijk met hoogbouw en toch veel ruimte/groen. De wegen liggen daar net anders doordat het een beetje ingesloten is door de snelweg en knooppunt daarbij, dus net zo'n woonwijk als de anderen zou niet goed passen daar.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hPJ_pYwKtE2U7RUSd9cq5J-sN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fCwRfiw5XPpQVDELxnatiQPF.png?f=fotoalbum_large

En een CSL map:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2oPeMT-8aBB4r2cTb4uo2sCtu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtrjJTxc3Vdp21kGT3LlDeXV.png?f=fotoalbum_large

Op de kaart is te zien dat de map echt wel groot is, nog enorm veel ruimte. Als de hoofdmoot van de stad (centrum, wijken erom heen en de haven/industrie) af is, ga ik denk ik voorsteden/dorpen aanleggen. Als mijn PC dat ook goed vind althans :+

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 06-04-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
YES schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:52:
Ik zit nu op 28.467 inwoners. De woonwijken zijn lekker gestructureerd, ik heb het centrum met de hoogbouw aangepast, veel compacter, meer hoogbouw dicht op elkaar, dat weer geleidelijk lager wordt als je verder van het centrum af komt.
Eerste opzet voor een metronetwerk ligt er ook en is actief, traffic flow sprong direct van 65% naar 80%. Dus dat was een mooie klapper.

Rechts onderin een opzetje voor een woonwijk met hoogbouw en toch veel ruimte/groen. De wegen liggen daar net anders doordat het een beetje ingesloten is door de snelweg en knooppunt daarbij, dus net zo'n woonwijk als de anderen zou niet goed passen daar.

Plaatje:
[Afbeelding]

En een CSL map:
[Afbeelding]

Op de kaart is te zien dat de map echt wel groot is, nog enorm veel ruimte. Als de hoofdmoot van de stad (centrum, wijken erom heen en de haven/industrie) af is, ga ik denk ik voorsteden/dorpen aanleggen. Als mijn PC dat ook goed vind althans :+
Ziet er mooi uit hoor!

Die hoogbouw, zijn dat dan allemaal assets die je gedownload hebt en neergezet? Immers: hoogbouw die ik in mijn game (vanilla) zie komt in principe niet hoger dan een verdieping of zes, op de 'unlockte gebouwen' na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovatov schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:55:
[...]

Ziet er mooi uit hoor!

Die hoogbouw, zijn dat dan allemaal assets die je gedownload hebt en neergezet? Immers: hoogbouw die ik in mijn game (vanilla) zie komt in principe niet hoger dan een verdieping of zes, op de 'unlockte gebouwen' na.
Ja allemaal assets uit de workshop volgens mij. Heb je DLC's? Er is er één waarmee je een kantoorzone kan toewijzen als IT Cluster. Mocht je dat hebben dan moet je dat eens voor de lol doen, krijg je ineens alleen maar hoogbouw ;)
Nadeel is wel dat ze dan weer te weinig verschillende wolkenkrabbers in zo'n district-style hebben zitten waardoor het heel onrealistisch is met 10 keer dezelfde flat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jovatov een paar posts geleden heb ik een link gedropt van een gebruiker die heel veel custom gebouwen heeft gemaakt voor in reguliere gebouwen. Die heeft ook aardig wat hogere gebouwen dan de standaard, die zijn inderdaad karig als het aankomt op een hoge skyline. En het brengt gelijk een stuk variatie aan :)
@YES ziet er goed uit! Hopelijk kan ik komende dagen nog wat spelen, inmiddels staat de auto-save functie aan dus een crash als gister is hopelijk minder erg :+
Net op facebook kwam een filmpje voorbij van de top 10 mods en assets van Biffa en daar kwam deze brug in voorbij: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2018317712, iets voor jou Visca?

[ Voor 17% gewijzigd door PB-powell op 06-04-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
YES schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:58:
[...]
Nadeel is wel dat ze dan weer te weinig verschillende wolkenkrabbers in zo'n district-style hebben zitten waardoor het heel onrealistisch is met 10 keer dezelfde flat :+
Dat is gewoon een vinex IT-cluster, kan best. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
YES schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:58:
[...]

Ja allemaal assets uit de workshop volgens mij. Heb je DLC's? Er is er één waarmee je een kantoorzone kan toewijzen als IT Cluster. Mocht je dat hebben dan moet je dat eens voor de lol doen, krijg je ineens alleen maar hoogbouw ;)
Nop, nog geen DLC. Is volgens mij bijna een ander spel hoe ik het nu speel tov met allerlei mods/assets/DLC.
Maar ik vind het al heel leuk nu om te zien hoe mijn stad nu groeit (inmiddels 76k inwoners). Eerst eens een eerste stad op Megalopolis krijgen en ontdekken wat er nu allemaal inzit en hoe het een beetje werkt :)
PB-powell schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:01:
@Jovatov een paar posts geleden heb ik een link gedropt van een gebruiker die heel veel custom gebouwen heeft gemaakt voor in reguliere gebouwen. Die heeft ook aardig wat hogere gebouwen dan de standaard, die zijn inderdaad karig als het aankomt op een hoge skyline. En het brengt gelijk een stuk variatie aan :)
Dat is die Quad he? Ik neem hem mee, als ik me in de wondere wereld van de Workshop ga begeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:01:
@YES ziet er goed uit! Hopelijk kan ik komende dagen nog wat spelen, inmiddels staat de auto-save functie aan dus een crash als gister is hopelijk minder erg :+
Net op facebook kwam een filmpje voorbij van de top 10 mods en assets van Biffa en daar kwam deze brug in voorbij: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2018317712, iets voor jou Visca?
Mooi bruggetje inderdaad, is wel wat als vervanger voor mijn huidige brug voor de snelweg denk ik, die ogen ook wat ouderwets bij de rest van de stad vind ik zelf.
Overigens heb ik wel weer een andere brug voor die ene die problemen gaf (aantal posts terug hadden we het daarover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:52:

Plaatje:
[Afbeelding]

En een CSL map:
[Afbeelding]

Gaat die ene rotonde dichtbij foto 1 niet veel te druk worden?

En ik zie ook nog geen lane mathematics }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die rotonde op zich zou het wel moeten kunnen hebben denk ik, maar de kruisingen dichtbij de rotonde worden wel een probleem denk ik.
Ik heb even een snel plaatje gemaakt, de kruisingen in de gele cirkels zou ik of verwijderen of verder weg van de rotonde plaatsen. De kruising bij de rechter cirkel is niet echt nodig, iets verder ligt nog een kruising. De kruising bij de linker cirkel zou je een stukje kunnen verplaatsen, zie de gele lijn. Die kruisende weg zou je dan alleen ook moeten verplaatsen, dat geeft wel wat werk..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HDK2gnW.jpg

Ziet er verder netjes uit! Vind alleen het knooppunt op de voorgrond, met die rotonde, wel erg veel ruimte innemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:07:
[...]

Gaat die ene rotonde dichtbij foto 1 niet veel te druk worden?

En ik zie ook nog geen lane mathematics }:|
Goed gezien, @Tosemime ook ;) Die hele rotonde gaat nog weg, het is een onding. Die zat standaard in deze map. Nog geen zin om er wat mee te doen gehad. Komt nog wel.

En euh, lane mathematics? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tosemime schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:19:
Die rotonde op zich zou het wel moeten kunnen hebben denk ik, maar de kruisingen dichtbij de rotonde worden wel een probleem denk ik.
Ik heb even een snel plaatje gemaakt, de kruisingen in de gele cirkels zou ik of verwijderen of verder weg van de rotonde plaatsen. De kruising bij de rechter cirkel is niet echt nodig, iets verder ligt nog een kruising. De kruising bij de linker cirkel zou je een stukje kunnen verplaatsen, zie de gele lijn. Die kruisende weg zou je dan alleen ook moeten verplaatsen, dat geeft wel wat werk..

[Afbeelding]

Ziet er verder netjes uit! Vind alleen het knooppunt op de voorgrond, met die rotonde, wel erg veel ruimte innemen :)
Je kunt ook wegen onder/over zo'n kruising leggen om in ieder geval het verkeer een optie te geven een andere weg te nemen. Ik doe het ook vaak: gewoon niet aansluiten op de hoofdwegen of erlangs leggen. En vooral geen kruisingen met 4 wegen, gewoon t-splitsingen werken nog altijd het best.
YES schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:20:
[...]

En euh, lane mathematics? :?
Biffa Plays Indie Games is een kanaal op Youtube van iemand die City Fixes doet en daar altijd praat over rijstroken optellen/aftrekken naargelang er een rijstrook bij komt of af gaat. Dan krijg je daar bij de wegmarkering een pijl die eraf gaat en niet een combinatie van rechtdoor en eraf. En dat helpt de doorstroming enorm.

Hij doet het verder ook altijd wel leuk, heeft een relaxte stijl van oplossen en is nu met zijn stad Teaville bezig om veel elementen toe te voegen en mooi aan te kleden. Al komt ie de afgelopen afleveringen ook wel een beetje in de knoop met verkeer e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 06-04-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:25:
Biffa Plays Indie Games is een kanaal op Youtube van iemand die City Fixes doet en daar altijd praat over rijstroken optellen/aftrekken naargelang er een rijstrook bij komt of af gaat. Dan krijg je daar bij de wegmarkering een pijl die eraf gaat en niet een combinatie van rechtdoor en eraf. En dat helpt de doorstroming enorm.
Ik had al zoiets verwacht, net even gegoogled en kom al wat filmpjes tegen. Ik kende de naam Biffa ook wel, maar kijk eigenlijk alleen maar filmpjes van mensen die custom dingen bouwen. Vind het nog niet zo nodig om daarmee aan de slag te gaan. Maar als het op een gegeven moment toch drama wordt zal ik het onthouden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik lees net dat IsIntercity Fix niet meer nodig zou zijn voor die ene fout waar verschillende mensen tegenaan zijn gelopen:
Hello all. I have marked this mod as incompatible because CO fixed it in the most recent patch 1.13.0-f8 . Please update your games and the issue should be fixed globally. Thank you all for being patient.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Martinspire & @Tosemime, weg met die rotonde! Heb er een klus van gemaakt om de doorstroming vanuit alle richtingen goed in te richten (nog niet helemaal lane mathematics toegepast maar wel enigszins naar gekeken) maar tegelijkertijd zo min mogelijk ruimte aan de kant van het centrum te gebruiken. Daar is deze custom interchange uitgekomen :)

Edit: vergeten te vermelden dat het 'einde' van het knooppunt/de snelweg uiteraard nog netter verwerkt gaat worden in het geheel, i.p.v. zoals hij nu eindigt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igiPt8YUwZ_fqskJiJrmlplvTqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BSpSkmS4gTYlVF1BCh33Sd5o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door YES op 06-04-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het verrijkte uranium in de aanbieding bij de kerncentrale of zo? Wat een drukte! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhU8MaGJ2TRF2n-WYr_dTUxsnVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bLJclR3OfJDn8xnCHgxtJxCJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door YES op 06-04-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Iemand enig idee hoe je die universities aan meer studenten helpt? De ploppables zitten nog lang niet vol en de regio eromheen zou genoeg studenten moeten hebben. Maar op de 1 of andere manier willen ze er maar niet naartoe. Heb ook genoeg scholen voor de andere niveau's. En ik sponsor werkelijk alles, het is de mooiste en beste universiteit van de stad, maar ik kom niet aan de 500 en groei zo dus niet verder :(
OV gaat er met een paar bussen en metro's langs, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 07-04-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet toevallig de Hadron Collider gebouwd? Dan is er in principe geen school meer nodig. Scholen die je dan wel bouwt blijven leeg, al reageert de buurt nog wel blij als je er 1 bouwt.
Zelfde met Medical Center voor ziekenhuizen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
HMC schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 04:15:
Niet toevallig de Hadron Collider gebouwd? Dan is er in principe geen school meer nodig. Scholen die je dan wel bouwt blijven leeg, al reageert de buurt nog wel blij als je er 1 bouwt.
Zelfde met Medical Center voor ziekenhuizen, etc.
Nope. Ik ben wel alles aan het neerploppen, maar miste nog een heleboel eisen voor dat ding.

Maar moet je al je universiteiten weggooien als je zo'n nieuwe universiteitsregio bouwt? Want dan klagen ze weer over gebrek aan uni's en droppen hun levels.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 07-04-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 22:34
YES schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:43:
@Martinspire & @Tosemime, weg met die rotonde! Heb er een klus van gemaakt om de doorstroming vanuit alle richtingen goed in te richten (nog niet helemaal lane mathematics toegepast maar wel enigszins naar gekeken) maar tegelijkertijd zo min mogelijk ruimte aan de kant van het centrum te gebruiken. Daar is deze custom interchange uitgekomen :)

Edit: vergeten te vermelden dat het 'einde' van het knooppunt/de snelweg uiteraard nog netter verwerkt gaat worden in het geheel, i.p.v. zoals hij nu eindigt :+

[Afbeelding]
Welke highway/roads gebruik je eigenlijk?
Zier er allemaal erg strak uit ook de af/opritten.
Gebruik zelf deze:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1937449816

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VinnyAMS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:02:
[...]

Welke highway/roads gebruik je eigenlijk?
Zier er allemaal erg strak uit ook de af/opritten.
Gebruik zelf deze:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1937449816
Gewoon de normale wegen en daarnaast Network Extensions 2, kleur aangepast met Road Options (Road Colors Changer ++) en dan natuurlijk Fine Road Anarchy (editie 2.0.2) en Move It om de af/opritten mooi strak te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben begonnen aan het ontwerpen van de haven. Omdat het water dan nogal moet 'wennen' aan alle aanpassingen laat ik dan de simulatie vaak een tijd lopen om alles weer goed te krijgen. Ik houd dan niet echt mijn stad in de gaten, zoom ik voor het afsluiten nog even een keer helemaal uit, blijk ik een bosbrand in mijn stad te hebben of zo 8)7
Zal komen doordat ik Natural Disasters DLC aangeschaft heb denk ik? Maar ik heb rampen niet aan staan, voor zover ik weet. Straks maar eens kijken hoe of wat.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDQUEGspCW9YsgHAPn2xU_bjluA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PNb0jFWKVkxM3hTooPBzm2HS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@YES de brandweer al gebeld? :+

Zelf ook een nieuwe stad begonnen, heb een nieuwe map gedownload daarvoor: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1903141654
Na een stukje vooruit plannen bedacht dat de hoogbouw van het centrum langs de kust moet komen, en dan ten noorden van de snelweg de buitenwijken. De definitieve indeling van het centrum komt nog, maar ik zat aan een stuk grid te denken en wat meer free-format uiteindelijk richting de rivier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XvH0QnINPrg9-5g5jWTuvZ_qMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIYkhyrfckgd6Vv0NKXwkrgk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben eerst begonnen met de suburbs en andere buitenwijken. Ook bedacht om in deze map de 10.000 vakjes industrie te halen (moet dat standbeeld nog vrijspelen). Dus ook een stuk olie industrie gebouwd waar Trump jaloers op is :P
Volgende stap wordt de indeling van het centrum en het plannen van de hoogbouw daaromheen. Ik wilde vanavond een werkende stad hebben zodat er wat leven is. Hieronder wat screenshots van alles, inclusief de parkeergarage van de uni en de 10-tallen wandelaars op de voetpaden erachter _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cB2-5dPiklkkME_Y025jqMpRQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hj8J2BYM0JHOvJkHwURq4tCW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FR9FrrElUqo4RS2d_PYGO6V2-xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQ7slbc2F1Pz2ctxUH9sPume.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPAU2d47LlSLSE5_t43VrFvrNLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AGA38lI4zBw290w0OA8HvTw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmFkqbQoTWlPP2WyKX4hU0Q4vxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8uHZgmVFdnoshybh2mAzKQi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcIjH5vSnURymKccVczKCl6rAc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pge1oaSqBSyxvk8QZyxAyB7F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tu1I0g-_W8DXDgIFm0FjNh7x4U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MoaViMY4sTLLdIUWuoJTbc6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSaBPUd-GcBUJtFX30vqa_yhD2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3eXFOyT4iYiXX8HbpUFIDrm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door PB-powell op 07-04-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Hoe plannen jullie je downtown altijd in? Ik merk altijd dat ik het veel te groot neig te doen, waardoor ik vaak in de knoop kom. Volgens mij zijn de goede downtowns in Cities Skylines altijd wel vrij compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bekijk de map in zijn geheel en probeer dan te bedenken waar ik het centrum wil, wat vind ik mooi en is ook nog een beetje realistisch. En de grootte is denk ik stukje ervaring, ik heb bijna 300 uur in het spel zitten dus weet inmiddels goed wat wel en niet werkt. Maar in principe is alles goed als je het zelf maar mooi vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, zoals een echte burgemeester die goed voorbereid is en niet aan paniekvoetbal doet heb ik er direct vier brandweer stations en een bosbrand-bestrijdings-gebouw (geen idee meer hoe dat ding ingame heet) direct naast gezet en dat was voldoende :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Soccer98 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:16:
Hoe plannen jullie je downtown altijd in? Ik merk altijd dat ik het veel te groot neig te doen, waardoor ik vaak in de knoop kom. Volgens mij zijn de goede downtowns in Cities Skylines altijd wel vrij compact.
Ik heb meestal het omgekeerde, ik heb hem te klein waardoor ik op een gegeven moment veel teveel services moet ploppen in een te klein gebied en er nog maar weinig overblijft. Je moet sowieso genoeg verkeer weg kunnen halen, dus dat betekend veel op/afritten en wellicht een snelweg er nog tussendoor. Ik zie in de screenshot hierboven ook weer veel t-splitsingen van de grote wegen waarbij ik me afvraag of het verkeer daar wel snel genoeg doorheen komt. Nu de stad nog klein is, gaat het nog, maar moet het verkeer straks door de hele stad heen, dan gaat het daar geheid vaststaan. Bij mij werkt een afrit in ieder geval nooit goed zonder rotonde ertegenaan.

Of je moet met despawn aan spelen, maar dan is de uitdaging om het wegennet goed te krijgen ook helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb despawning uit staan standaard sinds ik TM gebruik, maar over het algemeen heb ik een traffic flow van tussen de 70 en 80%. Ik let er altijd goed op, ook door bijvoorbeeld goederentreinen dicht bij winkels aan te leggen en een goed OV helpt ook. Ik gebruik best veel bussen. Meer dan 30 buslijnen is voor mij geen uitzondering :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Bussen zijn inderdaad wel helpend, al moet je wel voorkomen dat je teveel haltes/buslijnen dicht bij elkaar hebt staan, dat kan ook nog weleens een opstopping geven als verschillende bussen op elkaar aan het wachten zijn voor een halte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Martinspire schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:46:
[...]

Ik heb meestal het omgekeerde, ik heb hem te klein waardoor ik op een gegeven moment veel teveel services moet ploppen in een te klein gebied en er nog maar weinig overblijft. Je moet sowieso genoeg verkeer weg kunnen halen, dus dat betekend veel op/afritten en wellicht een snelweg er nog tussendoor. Ik zie in de screenshot hierboven ook weer veel t-splitsingen van de grote wegen waarbij ik me afvraag of het verkeer daar wel snel genoeg doorheen komt. Nu de stad nog klein is, gaat het nog, maar moet het verkeer straks door de hele stad heen, dan gaat het daar geheid vaststaan. Bij mij werkt een afrit in ieder geval nooit goed zonder rotonde ertegenaan.
Bij mij wil ditzelfde ook vaak gebeuren: je maakt een mooi centrum en ineens heb je toch te weinig ruimte. En dan heb ik nogal eens moeite om stukken bebouwing te slopen om de boel te verbeteren. Probeer nu wel echt genoeg ruimte tussen mijn grids en de snelwegen/spoorwegen vrij te laten. Dan kan ik makkelijker achteraf extra toegang maken zonder veel te moeten slopen.
Of je moet met despawn aan spelen, maar dan is de uitdaging om het wegennet goed te krijgen ook helemaal weg.
In de nieuwe TM:PE zit een mooie knop om traffic despawn aan of uit te zetten. Bij de oude versies kon ik die functie nooit zo goed vinden. Gebruik dat knopje nu regelmatig om het verkeer te resetten om daarna te zien of het verkeer na mijn aanpassing nog steeds ophoopt. Vind ik een mooie manier om dat snel te zien in plaats van te wachten tot het zich eventueel vanzelf oplost, want dat kan soms even duren.
PB-powell schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:53:
Ik heb despawning uit staan standaard sinds ik TM gebruik, maar over het algemeen heb ik een traffic flow van tussen de 70 en 80%. Ik let er altijd goed op, ook door bijvoorbeeld goederentreinen dicht bij winkels aan te leggen en een goed OV helpt ook. Ik gebruik best veel bussen. Meer dan 30 buslijnen is voor mij geen uitzondering :p
Voor mij met name veel metro's. In mijn huidige stad bouw ik voor het eerst trams, een enkele bus en een monorail.

Op dit moment zit mijn traffic flow tussen de 50 en de 60% en dat is al een enorme verbetering ten opzichte van wat het was. Toen ik de stad startte was de flow structureel onder de 50%. (Was een 'prefab' stad van de workshop omdat ik lekker wilde bouwen maar niet vanaf 0 wilde beginnen. Dus nu een stad gedownload om die helemaal om te gooien en naar mijn zin te maken.)

Heb er leuk industrie bij gebouwd die de flow toch wel beïnvloedde (deels ook negatief, omdat al het verkeer naar een hub ging die daar niet op berekend was) maar inmiddels ben ik zo ver in het herstructureren, dat de flow toch wel echt beter wordt.

Probeer vanavond weer een kleine update te plaatsen met ook wat screenshots in plaats van alleen kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Man, ik begin moedeloos te worden van het maken van mijn haven. Ik maak een layout met wegen, ga dan met sea walls (vind ik mooier dan quays, vind de afgeronde hoeken van quays niet mooi) de kades maken. Als ik dan met terraforming de boel op orde maak zodat er water in de ingangen van de havens komt lijkt het helemaal goed. Maar als ik dan save en mijn game opnieuw start, krijg ik weer allemaal van die water 'spikes'. Wat ik ook doe, het blijft maar terugkomen. Zwaar irritant want elke keer heb ik dan dikke overstromingen na het laden van m'n game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
YES schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:03:
Man, ik begin moedeloos te worden van het maken van mijn haven. Ik maak een layout met wegen, ga dan met sea walls (vind ik mooier dan quays, vind de afgeronde hoeken van quays niet mooi) de kades maken. Als ik dan met terraforming de boel op orde maak zodat er water in de ingangen van de havens komt lijkt het helemaal goed. Maar als ik dan save en mijn game opnieuw start, krijg ik weer allemaal van die water 'spikes'. Wat ik ook doe, het blijft maar terugkomen. Zwaar irritant want elke keer heb ik dan dikke overstromingen na het laden van m'n game.
Ik heb geen idee of het gaat helpen, maar ik kreeg een idee n.a.v. een fragment uit een tutorial van de Mars-serie.

Wellicht dat deze mod je kan helpen?

Heb de mod zelf nooit gebruikt, dus ik zeg het alleen op basis van de beelden uit het filmpje.

[ Voor 4% gewijzigd door Logico op 08-04-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:48:
[...]

Ik heb geen idee of het gaat helpen, maar ik kreeg een idee n.a.v. een fragment uit een tutorial van de Mars-serie.

Wellicht dat deze mod je kan helpen?

Heb de mod zelf nooit gebruikt, dus ik zeg het alleen op basis van de beelden uit het filmpje.
Hmm, ik kende de mod die je noemt al wel, maar het gebruik op die manier had ik nog niet gezien. Maar eens kijken. Mogelijk heb ik nu zelf ook een andere manier van oplossen gevonden, eerst dat eens bekijken!
Thanks voor je tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:22
Soccer98 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:16:
Ik ben nu kleiner begonnen en juist met kleine dorpjes aan de slag gegaan. Heb er nu drie, en eentje begint zich al wel te ontwikkelen tot een stad, maar dat gaat ook vrij "natuurlijk". Het centrum was eerst low residential, maar wordt nu high en de wijken er omheen zijn nu low. Zo zal dat uiteindelijk uitgroeien en krijg je vanzelf een soort downtown/centrum.
YES schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:59:
Ik ben begonnen aan het ontwerpen van de haven. Omdat het water dan nogal moet 'wennen' aan alle aanpassingen laat ik dan de simulatie vaak een tijd lopen om alles weer goed te krijgen. Ik houd dan niet echt mijn stad in de gaten, zoom ik voor het afsluiten nog even een keer helemaal uit, blijk ik een bosbrand in mijn stad te hebben of zo 8)7
Zal komen doordat ik Natural Disasters DLC aangeschaft heb denk ik? Maar ik heb rampen niet aan staan, voor zover ik weet. Straks maar eens kijken hoe of wat.. :+

[Afbeelding]
Die bosbrand zit zover ik weet inderdaad in de Natural Disasters en je hebt blushelikopters nodig om die branden te bestrijden. Je kan in de settings wel aanzetten dat het vuur zich niet mag verspreiden, want als je te weinig heli's hebt kan je halve stad alsnog afbranden ;w Terwijl je de natural disasters niet eens aan hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Aardappelbakker schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:06:
[...]

Ik ben nu kleiner begonnen en juist met kleine dorpjes aan de slag gegaan. Heb er nu drie, en eentje begint zich al wel te ontwikkelen tot een stad, maar dat gaat ook vrij "natuurlijk". Het centrum was eerst low residential, maar wordt nu high en de wijken er omheen zijn nu low. Zo zal dat uiteindelijk uitgroeien en krijg je vanzelf een soort downtown/centrum.
[...]

Die bosbrand zit zover ik weet inderdaad in de Natural Disasters en je hebt blushelikopters nodig om die branden te bestrijden. Je kan in de settings wel aanzetten dat het vuur zich niet mag verspreiden, want als je te weinig heli's hebt kan je halve stad alsnog afbranden ;w Terwijl je de natural disasters niet eens aan hebt staan
Hier had ik al een paar brandjes. Op zich geen probleem, maar nu ging ie laatst ook door mn dierentuin heen. Geen effect op de attracties, maar alle bossen weg en het ziet er nu erg depri uit :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:25:
[...]

Hier had ik al een paar brandjes. Op zich geen probleem, maar nu ging ie laatst ook door mn dierentuin heen. Geen effect op de attracties, maar alle bossen weg en het ziet er nu erg depri uit :'(
Wat ik laatst trouwens "ontdekte" bij de dierentuin, is dat als je bijvoorbeeld het flamingo-verblijf verplaatst, dat de flamingos zelf niet worden verplaatst. Dus die blijven eerst staan waar hun oude verblijf stonden, en rennen dan in een rechte lijn naar hun nieuwe locatie toe. Vond ik erg grappig om te zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Gaius schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:29:
[...]

Wat ik laatst trouwens "ontdekte" bij de dierentuin, is dat als je bijvoorbeeld het flamingo-verblijf verplaatst, dat de flamingos zelf niet worden verplaatst. Dus die blijven eerst staan waar hun oude verblijf stonden, en rennen dan in een rechte lijn naar hun nieuwe locatie toe. Vond ik erg grappig om te zien. :+
Lol, is het proberen waard. Beetje net zoals auto's die dwars door alles heengaan en richting een parkeerplek zweven :+

Wat betreft dierentuin, mij lijkt het tof om een soort meer in mijn dierentuin te maken, ofwel gewoon wat water. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Zodra ik er water in stort, dan stroomt het over en als ik de toevoer weghaal dan zakt het water weer weg in de grond |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Aardappelbakker schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:32:
[...]

Wat betreft dierentuin, mij lijkt het tof om een soort meer in mijn dierentuin te maken, ofwel gewoon wat water. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Zodra ik er water in stort, dan stroomt het over en als ik de toevoer weghaal dan zakt het water weer weg in de grond |:(
Met een mod als deze kan je zorgen dat er altijd water op een bepaald niveau is. Dat zou je bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken om het binnenste deel van een rotonde met water te vullen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
ElPaco schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:43:
[...]

Met een mod als deze kan je zorgen dat er altijd water op een bepaald niveau is. Dat zou je bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken om het binnenste deel van een rotonde met water te vullen.
Die mod heb ik, maar als ik dan een water source neerzet dan overstroomt de hele boel. Of heeft dat even tijd nodig om te wennen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het heeft even tijd nodig ja. Ook moet je zorgen dat je water source niet te hoog/heftig staat, dan gaat het ook overstromen. Water werkt een beetje raar, je kan door een mini stukje land aan te passen al halve tsunami's krijgen als je niet oppast.
Maar plaats de water source en wacht even een halve minuut, dan zou het gestabiliseerd moeten zijn.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElPaco schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:43:
[...]

Gave mod! Zoiets zocht ik ook om zelf waterpunten toe te voegen in sommige maps, thanks voor deze tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 22:34
Ik wil dus al enige tijd een soort van promenade maken waar voetgangers kunnen lopen.
Deze had ik een enige tijd geleden al gebruikt en heeft nu een update gehad zodat de paths er al in zitten.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar.
iemand een idee?

https://steamcommunity.co...713721421&searchtext=quay

[ Voor 0% gewijzigd door VinnyAMS op 08-04-2020 14:34 . Reden: tekstwijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Aardappelbakker schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:44:
[...]

Die mod heb ik, maar als ik dan een water source neerzet dan overstroomt de hele boel. Of heeft dat even tijd nodig om te wennen ofzo?
Je kan de waterhoeveelheid op 2 manieren aanpassen: d.m.v. het getal bij de bron naar beneden aan te passen (daarmee wordt de grootte van de bron (qua grondoppervlakte) kleiner. De andere optie is door wanneer de bron is geplaatst (met de game op pauze), om in de bron te klikken en met de muis naar beneden te bewegen.

Heel simpel, maar daar kwam ik zelf pas na een x-honderd gespeelde uren achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Logico schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:35:
[...]

Je kan de waterhoeveelheid op 2 manieren aanpassen: d.m.v. het getal bij de bron naar beneden aan te passen (daarmee wordt de grootte van de bron (qua grondoppervlakte) kleiner. De andere optie is door wanneer de bron is geplaatst (met de game op pauze), om in de bron te klikken en met de muis naar beneden te bewegen.

Heel simpel, maar daar kwam ik zelf pas na een x-honderd gespeelde uren achter :+
Thanks! Dat van dat getal wist ik, maar dat andere niet. Straks even proberen! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VinnyAMS schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:34:
Ik wil dus al enige tijd een soort van promenade maken waar voetgangers kunnen lopen.
Deze had ik een enige tijd geleden al gebruikt en heeft nu een update gehad zodat de paths er al in zitten.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar.
iemand een idee?

https://steamcommunity.co...713721421&searchtext=quay
Dat is een vrij oude asset, maar ik zie dat Simo 'em goed bijhoudt. :D

Als ik het goed begrijp gaat het aansluiten van de paths vanzelf. Alleen heb je soms dat je een bepaalde start- of eindplek niet verbonden krijgt met het wegennetwerk (of in dit geval stoepnetwerk).

Heb ik ook wel eens met parken, of grotere assets.

Opnieuw proberen?

Heb Quays al een lange tijd niet gebruikt, maar net weer op ge-sub't, vanwege jouw reactie.
Ik zal er ook weer eens even mee stoeien. Als het me lukt laat ik het weten... zoniet dan ook. :+
Kan zomaar zijn dat het maar heel soms werkt.

Zie wel dat hij nog niets aan de grootte van de asset heeft gedaan. 32MB...pfff. :P

Edit: Hmmm...zie dat het geen oude asset is die bijgehouden is, maar een vrij nieuwe. Een soort V2.
Eventjes testen die handel.

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 08-04-2020 14:51 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 64 Laatste