Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Logico schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:15:
[...]

Haha ik zal vanavond een screenshot maken :D
Houden we je aan. :D
[...]
enerzijds heel veel (individueel neergezette) gebouwen
[...]
U komt uit het Simcity 2000 tijdperk? :D
Dat was zo'n dingetje toen, zoals nu dat RICO-spul is, waar HMC uiteraard niet aan doet. O-)

Betaalde Kremlin-troll

untflanked schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:47:
[...]

Begrijpelijk, maar ik zie ook dat je 1000+ uren hebt, dan snap ik dat er dingen zijn waar je tegenop loopt. Maar met jouw ervaring, wat zijn 5-10 mods die eigenlijk integraal zijn voor het spelen van de game voor een beginner? Ik zit namelijk gewoon stad na stad te bouwen om beginnersfouten op te lossen of met dingen te experimenteren. Het is wel een geweldige game zover. Thanks voor de input zover!
1109 uren op dit moment, aldus Steam.

Maar dit is mijn lijst van mods:
Nu speelt het 'voor mij althans' gelukkig wel mee dat mijn computer wel aardig CS-proof is, met een i7-5820k OC 4Ghz, 64GB ddr4 ram, een GTX 1080ti en natuurlijk van een ssd. Maar de processor en je hoeveelheid ram zijn het belangrijkste. Een forse stad van >300.000k inwoners trekt gauw 32GB dicht. Nu kan ik wel gaan vertellen waar elke mod voor dient, maar dit kun je zelf ook doen door in de Workshop de titel van de onderstaande mods in te vullen en te kijken waar het voor is. Dan kun je dit toepassen op je eigen wensen. En beginners fouten maken we allemaal, als ik mijn steden van 2017 bekijk dan geef mij maar een boerka. 8)7 .Mijn tip om iets te leren van Cities Skylines zijn toch wel de Fix it video's van Biffa op YouTube en voor iets meer inspiratie, maar wel wat minder efficiënt is SeniacTwo. En dan heb je ook nog Sam Bur, die schijnt ook wel goed te zijn, maar die gozer is niet echt sympathiek te noemen. En dan heb je ook nog een gozer (ben z'n naam even kwijt), die HEEL EXTREEM gaat in nauwkeurigheid en zoek maar op YouTube maar even op "Cities Skylines Avalon", erg strak, sneeuwomgeving, dus veel zwart en wit, maar die gast doet dingen dat is wel wat anders. :)
http://www.everythingtech.nl/online/mods111.jpg
Als je me nu vraagt welke ik ECHT super belangrijk vindt dan zijn het wel de TM/PE, Move It en de Road Anarchy mods.

Fa1con wijzigde deze reactie 06-01-2020 18:00 (52%)

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:19
Bij deze. Er moet nog wel een hele hoop gebeuren, ik begin steeds veel te grootschalig dingen uit te denken en te maken waardoor het meeste nog niet klaar is.

Het idee is om een Amerikaanse stad te maken met veel Art Deco invloeden in de highrises, en daaromheen arbeiderswoningen. Daar tegenaan en aan het water ligt wat vroeger een industriegebied was, maar nu omgevormd is tot luxe appartementen/kantoren/winkels aan het water (gentrificatie ftw). Een stuk verderop een soort Las Vegas achtige strip, maar die zit tot nu toe alleen nog maar in m'n hoofd. En aan de andere kant van het water een enorm industriegebied/haven.

[...]

U komt uit het Simcity 2000 tijdperk? :D
Dat was zo'n dingetje toen, zoals nu dat RICO-spul is, waar HMC uiteraard niet aan doet. O-)
Haha nee, ik ben pas vanaf SC 3000 met citybuilders begonnen, het ploppen doe ik vooral om de straten er zo realistisch mogelijk uit te laten zien. Vind het heel irritant als er een enorm modern gebouw opdoemt in een historisch stukje van de stad terwijl dat niet past in het "verhaaltje" dat ik in gedachten heb over de ontwikkeling van de stad.

• Visca
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:46
@Logico
Ziet er goed uit, vooral de tweede afbeelding vind ik mooi. Maak je nog gebruik van een bepaalde asset-collectie of heb je al die gebouwen zelf één voor één uitgekozen in de workshop?

• Logico
@Visca
Thanks :) Ik heb ze één voor één uitgekozen in de workshop, natuurlijk wel de collecties gebruikt om wat gerichter te zoeken maar uiteindelijk ga ik ze wel allemaal af of ik het desbetreffende asset wil gebruiken.

• Visca
Gisterenavond Cities maar weer eens aangeslingerd. Maar is er iets gebeurd op gebied van optimalisatie of iets dergelijks? Ik heb het idee dat mijn laatste save ineens vele malen soepeler loopt! En dat terwijl het inwoneraantal nog hetzelfde is. Prettige verrassing :D

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:02
Visca schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:03:
Gisterenavond Cities maar weer eens aangeslingerd. Maar is er iets gebeurd op gebied van optimalisatie of iets dergelijks? Ik heb het idee dat mijn laatste save ineens vele malen soepeler loopt! En dat terwijl het inwoneraantal nog hetzelfde is. Prettige verrassing :D
Wellicht is er een bug gefixed bij 1 van je mods? Het is altijd de moeite waard om bij mods die je al een tijd gebruikt te kijken of er wellicht een alternatief voor is die dingen fixed.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Visca
Fa1con schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:30:
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT?
Maar eens weer posten hier. Om op jouw vraag in te gaan: nou, ik heb er inmiddels zoveel uren in zitten (1869 uur op dit moment) dat het gewoon niet meer het spel is wat ik standaard opstart en ga spelen. Gewoon zoveel uren zitten klooien en bouwen met steden dat de echte aantrekkingskracht wat af begint te nemen of zo.

Speel het nog wel hoor. En ik ben bezig met een nieuwe stad, op een map genaamd "=K= December Island" gemaakt door Kimchi. Op deze map heb ik mijn eerste echte grote stad mét custom assets en mods gebouwd ooit. Die save is helaas ooit corrupt gegaan. Was wel balen want bij die stad had ik echt het idee dat ik nog heeeel veel uren kon steken in het finetunen en steeds mooier maken van de stad.

Mooie aan dit eiland is, geen wegen of spoorlijn naar de rest van de wereld. Alles zal met boot/vliegtuig moeten komen. Je kan natuurlijk altijd nog een lange weg naar de grens van de map trekken als het echt niet meer te doen is door de lucht en over water :+

Nu dus opnieuw begonnen en tot zover is dit het resultaat:

• Martinspire
Visca schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Maar eens weer posten hier. Om op jouw vraag in te gaan: nou, ik heb er inmiddels zoveel uren in zitten (1869 uur op dit moment) dat het gewoon niet meer het spel is wat ik standaard opstart en ga spelen. Gewoon zoveel uren zitten klooien en bouwen met steden dat de echte aantrekkingskracht wat af begint te nemen of zo.

Speel het nog wel hoor. En ik ben bezig met een nieuwe stad, op een map genaamd "=K= December Island" gemaakt door Kimchi. Op deze map heb ik mijn eerste echte grote stad mét custom assets en mods gebouwd ooit. Die save is helaas ooit corrupt gegaan. Was wel balen want bij die stad had ik echt het idee dat ik nog heeeel veel uren kon steken in het finetunen en steeds mooier maken van de stad.

Mooie aan dit eiland is, geen wegen of spoorlijn naar de rest van de wereld. Alles zal met boot/vliegtuig moeten komen. Je kan natuurlijk altijd nog een lange weg naar de grens van de map trekken als het echt niet meer te doen is door de lucht en over water :+

Nu dus opnieuw begonnen en tot zover is dit het resultaat:
[Afbeelding]
Dat is gewoon Wake Island uit Battlefield :D

• Visca
Martinspire schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Dat is gewoon Wake Island uit Battlefield :D
Ik kende dat eiland niet, maar inderdaad, het lijkt er heel erg op inderdaad. Heb even de comments onder deze map op de steam workshop nagelezen en inderdaad, de maker heeft het op dit eiland gebaseerd :+
Dus...Photobucket heeft het weer voor elkaar.
Niet dat het veel uitmaakt, want wie kijkt er nog screens in deeltje 1?
Maar al mijn screens van de afgelopen 5 jaar zijn nu "blurred".
Gelukkig laatste jaar via T.net, maar PB heeft weer een nieuw ding gedaan.

Betaalde Kremlin-troll

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
HMC schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:52:
Dus...Photobucket heeft het weer voor elkaar.
Niet dat het veel uitmaakt, want wie kijkt er nog screens in deeltje 1?
Maar al mijn screens van de afgelopen 5 jaar zijn nu "blurred".
Gelukkig laatste jaar via T.net, maar PB heeft weer een nieuw ding gedaan.
ik zou alle plaatjes van PB halen en ze archiveren bij een dienst die niet de user experience vernaggelt
uiteraard persoonlijk, iis wel wat werk en wie kijkt er nog naar...

mschol wijzigde deze reactie 12-02-2020 17:50 (7%)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Danielson
  • Laatst online: 16:18
Ik ben de laatste weken ook weer druk aan het bouwen, wat is het toch een verslavend spel! :)

Maar alleen loop ik tegen een (groot) probleem aan met mijn stad, spontaan werken alle services niet meer; vuilniswagen, politie, brandweer, lijkwagens deployen niet meer waardoor mijn stad compleet verpaupert! :(

Ook is er bijna geen verkeer meer op mijn wegen en zijn de snelwegen richting de stad zo goed als leeg.

Ik heb het gevoel dat dit is begonnen nadat ik een mod had gebruikt om 25 tegels te unlocken, ik heb deze mod uitgeschakeld, maar helaas blijft het probleem!

Iemand tips hoe ik dit kan troubleshoten of op kan lossen? Heb aardig wat tijd in deze stad zitten en zou pijnlijk zijn als ik opnieuw moet beginnen, helaas heb ik ook maar 1 savegame! :(

Help!

*Update:

Via Watch It kwam ik erachter dat ik aan het vehicle limit zit, maar hoeveel ik ook sloop, het aantal loopt niet terug! :-( Iemand tips?

Danielson wijzigde deze reactie 13-02-2020 08:29 (8%)

• Logico
Geen ervaring met de mod, maar:

https://steamcommunity.co...&searchtext=vehicle+limit

kan je wellicht helpen.

• Martinspire
Danielson schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:59:
Ik ben de laatste weken ook weer druk aan het bouwen, wat is het toch een verslavend spel! :)

Maar alleen loop ik tegen een (groot) probleem aan met mijn stad, spontaan werken alle services niet meer; vuilniswagen, politie, brandweer, lijkwagens deployen niet meer waardoor mijn stad compleet verpaupert! :(

Ook is er bijna geen verkeer meer op mijn wegen en zijn de snelwegen richting de stad zo goed als leeg.

Ik heb het gevoel dat dit is begonnen nadat ik een mod had gebruikt om 25 tegels te unlocken, ik heb deze mod uitgeschakeld, maar helaas blijft het probleem!

Iemand tips hoe ik dit kan troubleshoten of op kan lossen? Heb aardig wat tijd in deze stad zitten en zou pijnlijk zijn als ik opnieuw moet beginnen, helaas heb ik ook maar 1 savegame! :(

Help!

*Update:

Via Watch It kwam ik erachter dat ik aan het vehicle limit zit, maar hoeveel ik ook sloop, het aantal loopt niet terug! :-( Iemand tips?
Als je een grote stad hebt en het aantal voertuigen is een issue, dan moet je allereerst zorgen dat er minder noodzaak is voor voertuigen. Dus meer cims met OV laten gaan (desnoods dingen verbieden met policies) en minder vrachtwagens op de weg (meer naar trein/water, of gewoon minder industry). Ik merk de laatste tijd dat mods steeds vaker conflicten hebben en ik ga er vanuit dat bij jou wellicht daar ook het probleem ligt. Er zijn ook mods die ervoor zorgen dat OV meer passagiers meeneemt en vrachtauto's meer vracht kunnen meenemen, wellicht helpt dat ook.

Maar op den duur bereik je de limieten van de game en daar is eigenlijk weinig tegen te doen. Daarom ben ik ook meer fan van steden met beperkte high density. En dat is vaak ook nog bevorderend voor je infrastructuur en kosten om locaties te onderhouden. Wellicht is slopen dus ook niet de beste methode, maar simpelweg stukken downgraden van high naar low density kan wel werken.

Martinspire wijzigde deze reactie 13-02-2020 13:16 (3%)

• Danielson
  • Laatst online: 16:18
Gefixed! :)

Blijkbaar heeft de space elevator een enorme ondergrondse parkeergarage met 10k parkeerplekken! :P Deze was verbonden via een enkelbaansweg, er probeerde dus ruim 10k voertuigen de parkeergarage te verlaten, maar dit ging niet snel genoeg via de enkelbaansweg!

De space elevator verplaatst en de oude weg verwijderd! Toen liep het aan voertuigen snel terug en kwam alles weer op gang! :D

• Visca
Begint toch al een beetje op een stad te lijken. Nog veel dingen niet af maar ik begin steeds meer plezier te krijgen in nieuwe stukken erbij bouwen. Ik haal overigens veel inspiratie/tips uit filmpjes van Imperatur op Youtube. Hij heeft een playlist genaamd Noob VS Pro, daar laat hij zien hoe een 'standaard' opzet zonder custom assets en wat andere tweaks eruit ziet ten opzichte van met mods en ook nog hoe een 'echte' CS pro het zou aanpakken. Door daar naar te kijken zet ik nu al veel mooiere commerciële districten op!

Stad tot nu toe:

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:44

PB-powell

Mr. Laziness

Het is een mooi eiland en ik snap waarom de snelweg over het midden loopt, persoonlijk vind ik het (zo van boven iig) erg klinisch ogen allemaal. Net iets te gemaakt en te perfectionistisch. Misschien dat het vanaf grondlevel anders oogt.
En ik zou zelf meer doen met het strand en een boulevard erbij maken met zandwegen naar het water waar leisure gebouwen staan die in het water staan.
Op hoeveel inwoners zit je nu? En hoe handel je al het verkeer van de schepen af? Of heb je ook (goederen)treinen rijden?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• mschol
  • Niet online
ik snap wat @PB-powell bedoeld,ik denk dat dat het het grid is waarmee gewerkt wordt, als dat meer bochtig was geweest denk ik dat het wat minder klinisch eruit zou zien
toch mooi stadje zo

• Visca
@PB-powell en @mschol Ik snap wat jullie bedoelen. Die snelweg heb ik bewust door het midden lopen omdat ik dit toen ik deze map ooit gebruikte voor wat mijn meest gespeelde save werd, ik dat ook had. Beetje nostalgie dus ;)

Er moet ook nog een heleboel gebeuren, qua gebieden/zones aan elkaar knopen door wegen/zonering mooi in te richten, nu is het ook nog veel losse wijken/zones waar wat wegen tussen liggen.

Het grid-verhaal snap ik ook wel, maar dat vind ik zelf mooier/schoner ogen. Het mag van mij best wat klinisch ogen namelijk. Maar qua variatie valt er nog wel wat te winnen inderdaad.
Wellicht dat ik de suburbs nog een keer helemaal anders doe maar ik heb nu assets die het mooist passen in een grid (aangezien deze kant en klare tuinen hebben). Deze assets zorgen er nu overigens ook voor dat er weinig variatie zit in de woonwijken, aangezien deze nog niet zo lang staan en dus nog weinig variaties hebben in levels. Level 1 kent maar 1 woning, dus met dat theme is het begin sowieso heel eenzijdig.

Ik heb nu ruim 38.000 inwoners. Alle vrachtverkeer gaat via de weg. Een spoor en stations puur voor intern vervoer op een niet al te groot eiland vind ik niet zo realistisch. Het verkeer valt nog mee tot nu toe (traffic flow = 75%). Voor inwoners is er al wel een niet al te 'dicht' metro en busnetwerk. Ik ga denk ik vooral een groot metronetwerk aanleggen, met veel stations, om de wegen zoveel mogelijk vrij te maken voor vrachtverkeer.
Edit: de oneindige mogelijkheden met betrekking tot het strand is iets wat nog op de planning staat. Daar begin ik denk ik pas mee als de stad zelf redelijk 'af' is, omdat het voornamelijk detail werk zal zijn.

Visca wijzigde deze reactie 18-02-2020 09:27 (6%)

Strakke planning, @Visca. Perfectionistisch is zelfs een compliment, durf ik te stellen.
Ziet er goed uit. d:)b

Betaalde Kremlin-troll

• Visca
HMC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:15:
Strakke planning, @Visca. Perfectionistisch is zelfs een compliment, durf ik te stellen.
Ziet er goed uit. d:)b
Bedankt voor het compliment!
Moet zeggen dat dat 'perfectionistische' me wel eens in de weg zit met dit spel. Dan loop ik vast en stop ik er weer mee, omdat ik er domweg niet uit kom :+

• mschol
  • Niet online
Visca schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Bedankt voor het compliment!
Moet zeggen dat dat 'perfectionistische' me wel eens in de weg zit met dit spel. Dan loop ik vast en stop ik er weer mee, omdat ik er domweg niet uit kom :+
ik heb dat met mods en assets bij deze game..
vanmiddag eens opgeschoond: had 150 mods en bijna 5k aan assets gesubscribed.. (nu 100 om 2700 ofzo?)
game werd er *een beetje* langzaam van :X

ik volg, naast biffa, nu ook seniac
die heeft het voor elkaar gekregen een file te creeeren met boten :D

mschol wijzigde deze reactie 19-02-2020 22:37 (11%)

• Martinspire
mschol schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:09:
[...]

ik heb dat met mods en assets bij deze game..
vanmiddag eens opgeschoond: had 150 mods en bijna 5k aan assets gesubscribed.. (nu 100 om 2700 ofzo?)
game werd er *een beetje* langzaam van :X

ik volg, naast biffa, nu ook seniac
die heeft het voor elkaar gekregen een file te creeeren met boten :D
Doet ie dat op een ander kanaal of zo? Want zijn kanaal staat alleen maar vol met Roblox?

• mschol
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Doet ie dat op een ander kanaal of zo? Want zijn kanaal staat alleen maar vol met Roblox?
Yup, SeniacTWO:
YouTube: SeniacTWO

• Visca
Centrum begint er best mooi, modern, uit te zien vind ik.. :)

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:44

PB-powell

Mr. Laziness

Het voelt een beetje LA-achtig aan. Ziet er zeer strak uit, niet direct mijn bouwstijl maar snap dat andere het mooi vinden ;)
Misschien binnenkort de map eens downloaden en kijken of ik er wat van kan maken :p

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True