Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:15:
[...]

Haha ik zal vanavond een screenshot maken :D
Houden we je aan. :D
[...]
enerzijds heel veel (individueel neergezette) gebouwen
[...]
U komt uit het Simcity 2000 tijdperk? :D
Dat was zo'n dingetje toen, zoals nu dat RICO-spul is, waar HMC uiteraard niet aan doet. O-)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1217850

untflanked schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:47:
[...]

Begrijpelijk, maar ik zie ook dat je 1000+ uren hebt, dan snap ik dat er dingen zijn waar je tegenop loopt. Maar met jouw ervaring, wat zijn 5-10 mods die eigenlijk integraal zijn voor het spelen van de game voor een beginner? Ik zit namelijk gewoon stad na stad te bouwen om beginnersfouten op te lossen of met dingen te experimenteren. Het is wel een geweldige game zover. Thanks voor de input zover!
1109 uren op dit moment, aldus Steam.

Maar dit is mijn lijst van mods:
Nu speelt het 'voor mij althans' gelukkig wel mee dat mijn computer wel aardig CS-proof is, met een i7-5820k OC 4Ghz, 64GB ddr4 ram, een GTX 1080ti en natuurlijk van een ssd. Maar de processor en je hoeveelheid ram zijn het belangrijkste. Een forse stad van >300.000k inwoners trekt gauw 32GB dicht. Nu kan ik wel gaan vertellen waar elke mod voor dient, maar dit kun je zelf ook doen door in de Workshop de titel van de onderstaande mods in te vullen en te kijken waar het voor is. Dan kun je dit toepassen op je eigen wensen. En beginners fouten maken we allemaal, als ik mijn steden van 2017 bekijk dan geef mij maar een boerka. 8)7 .Mijn tip om iets te leren van Cities Skylines zijn toch wel de Fix it video's van Biffa op YouTube en voor iets meer inspiratie, maar wel wat minder efficiënt is SeniacTwo. En dan heb je ook nog Sam Bur, die schijnt ook wel goed te zijn, maar die gozer is niet echt sympathiek te noemen. En dan heb je ook nog een gozer (ben z'n naam even kwijt), die HEEL EXTREEM gaat in nauwkeurigheid en zoek maar op YouTube maar even op "Cities Skylines Avalon", erg strak, sneeuwomgeving, dus veel zwart en wit, maar die gast doet dingen dat is wel wat anders. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/mods111.jpg
Als je me nu vraagt welke ik ECHT super belangrijk vindt dan zijn het wel de TM/PE, Move It en de Road Anarchy mods.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 1217850 op 06-01-2020 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-07 00:03
Bij deze. Er moet nog wel een hele hoop gebeuren, ik begin steeds veel te grootschalig dingen uit te denken en te maken waardoor het meeste nog niet klaar is.

Het idee is om een Amerikaanse stad te maken met veel Art Deco invloeden in de highrises, en daaromheen arbeiderswoningen. Daar tegenaan en aan het water ligt wat vroeger een industriegebied was, maar nu omgevormd is tot luxe appartementen/kantoren/winkels aan het water (gentrificatie ftw). Een stuk verderop een soort Las Vegas achtige strip, maar die zit tot nu toe alleen nog maar in m'n hoofd. En aan de andere kant van het water een enorm industriegebied/haven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7YWQMwt/20200106212634-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XFMxhjD/20200106213027-1.jpg
[...]

U komt uit het Simcity 2000 tijdperk? :D
Dat was zo'n dingetje toen, zoals nu dat RICO-spul is, waar HMC uiteraard niet aan doet. O-)
Haha nee, ik ben pas vanaf SC 3000 met citybuilders begonnen, het ploppen doe ik vooral om de straten er zo realistisch mogelijk uit te laten zien. Vind het heel irritant als er een enorm modern gebouw opdoemt in een historisch stukje van de stad terwijl dat niet past in het "verhaaltje" dat ik in gedachten heb over de ontwikkeling van de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Logico
Ziet er goed uit, vooral de tweede afbeelding vind ik mooi. Maak je nog gebruik van een bepaalde asset-collectie of heb je al die gebouwen zelf één voor één uitgekozen in de workshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
@YES
Thanks :) Ik heb ze één voor één uitgekozen in de workshop, natuurlijk wel de collecties gebruikt om wat gerichter te zoeken maar uiteindelijk ga ik ze wel allemaal af of ik het desbetreffende asset wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisterenavond Cities maar weer eens aangeslingerd. Maar is er iets gebeurd op gebied van optimalisatie of iets dergelijks? Ik heb het idee dat mijn laatste save ineens vele malen soepeler loopt! En dat terwijl het inwoneraantal nog hetzelfde is. Prettige verrassing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 11:41
YES schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:03:
Gisterenavond Cities maar weer eens aangeslingerd. Maar is er iets gebeurd op gebied van optimalisatie of iets dergelijks? Ik heb het idee dat mijn laatste save ineens vele malen soepeler loopt! En dat terwijl het inwoneraantal nog hetzelfde is. Prettige verrassing :D
Wellicht is er een bug gefixed bij 1 van je mods? Het is altijd de moeite waard om bij mods die je al een tijd gebruikt te kijken of er wellicht een alternatief voor is die dingen fixed.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1217850 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:30:
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT?
Maar eens weer posten hier. Om op jouw vraag in te gaan: nou, ik heb er inmiddels zoveel uren in zitten (1869 uur op dit moment) dat het gewoon niet meer het spel is wat ik standaard opstart en ga spelen. Gewoon zoveel uren zitten klooien en bouwen met steden dat de echte aantrekkingskracht wat af begint te nemen of zo.

Speel het nog wel hoor. En ik ben bezig met een nieuwe stad, op een map genaamd "=K= December Island" gemaakt door Kimchi. Op deze map heb ik mijn eerste echte grote stad mét custom assets en mods gebouwd ooit. Die save is helaas ooit corrupt gegaan. Was wel balen want bij die stad had ik echt het idee dat ik nog heeeel veel uren kon steken in het finetunen en steeds mooier maken van de stad.

Mooie aan dit eiland is, geen wegen of spoorlijn naar de rest van de wereld. Alles zal met boot/vliegtuig moeten komen. Je kan natuurlijk altijd nog een lange weg naar de grens van de map trekken als het echt niet meer te doen is door de lucht en over water :+

Nu dus opnieuw begonnen en tot zover is dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ACPzfk1.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Maar eens weer posten hier. Om op jouw vraag in te gaan: nou, ik heb er inmiddels zoveel uren in zitten (1869 uur op dit moment) dat het gewoon niet meer het spel is wat ik standaard opstart en ga spelen. Gewoon zoveel uren zitten klooien en bouwen met steden dat de echte aantrekkingskracht wat af begint te nemen of zo.

Speel het nog wel hoor. En ik ben bezig met een nieuwe stad, op een map genaamd "=K= December Island" gemaakt door Kimchi. Op deze map heb ik mijn eerste echte grote stad mét custom assets en mods gebouwd ooit. Die save is helaas ooit corrupt gegaan. Was wel balen want bij die stad had ik echt het idee dat ik nog heeeel veel uren kon steken in het finetunen en steeds mooier maken van de stad.

Mooie aan dit eiland is, geen wegen of spoorlijn naar de rest van de wereld. Alles zal met boot/vliegtuig moeten komen. Je kan natuurlijk altijd nog een lange weg naar de grens van de map trekken als het echt niet meer te doen is door de lucht en over water :+

Nu dus opnieuw begonnen en tot zover is dit het resultaat:
[Afbeelding]
Dat is gewoon Wake Island uit Battlefield :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Dat is gewoon Wake Island uit Battlefield :D
Ik kende dat eiland niet, maar inderdaad, het lijkt er heel erg op inderdaad. Heb even de comments onder deze map op de steam workshop nagelezen en inderdaad, de maker heeft het op dit eiland gebaseerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus...Photobucket heeft het weer voor elkaar.
Niet dat het veel uitmaakt, want wie kijkt er nog screens in deeltje 1?
Maar al mijn screens van de afgelopen 5 jaar zijn nu "blurred".
Gelukkig laatste jaar via T.net, maar PB heeft weer een nieuw ding gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HMC schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:52:
Dus...Photobucket heeft het weer voor elkaar.
Niet dat het veel uitmaakt, want wie kijkt er nog screens in deeltje 1?
Maar al mijn screens van de afgelopen 5 jaar zijn nu "blurred".
Gelukkig laatste jaar via T.net, maar PB heeft weer een nieuw ding gedaan.
ik zou alle plaatjes van PB halen en ze archiveren bij een dienst die niet de user experience vernaggelt
uiteraard persoonlijk, iis wel wat werk en wie kijkt er nog naar...

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 12-02-2020 17:50 ]

• Danielson
  • Nu online
Ik ben de laatste weken ook weer druk aan het bouwen, wat is het toch een verslavend spel! :)

Maar alleen loop ik tegen een (groot) probleem aan met mijn stad, spontaan werken alle services niet meer; vuilniswagen, politie, brandweer, lijkwagens deployen niet meer waardoor mijn stad compleet verpaupert! :(

Ook is er bijna geen verkeer meer op mijn wegen en zijn de snelwegen richting de stad zo goed als leeg.

Ik heb het gevoel dat dit is begonnen nadat ik een mod had gebruikt om 25 tegels te unlocken, ik heb deze mod uitgeschakeld, maar helaas blijft het probleem!

Iemand tips hoe ik dit kan troubleshoten of op kan lossen? Heb aardig wat tijd in deze stad zitten en zou pijnlijk zijn als ik opnieuw moet beginnen, helaas heb ik ook maar 1 savegame! :(

Help!

*Update:

Via Watch It kwam ik erachter dat ik aan het vehicle limit zit, maar hoeveel ik ook sloop, het aantal loopt niet terug! :-( Iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 13-02-2020 08:29 ]

• Logico
Geen ervaring met de mod, maar:

https://steamcommunity.co...&searchtext=vehicle+limit

kan je wellicht helpen.

• Martinspire
Danielson schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:59:
Ik ben de laatste weken ook weer druk aan het bouwen, wat is het toch een verslavend spel! :)

Maar alleen loop ik tegen een (groot) probleem aan met mijn stad, spontaan werken alle services niet meer; vuilniswagen, politie, brandweer, lijkwagens deployen niet meer waardoor mijn stad compleet verpaupert! :(

Ook is er bijna geen verkeer meer op mijn wegen en zijn de snelwegen richting de stad zo goed als leeg.

Ik heb het gevoel dat dit is begonnen nadat ik een mod had gebruikt om 25 tegels te unlocken, ik heb deze mod uitgeschakeld, maar helaas blijft het probleem!

Iemand tips hoe ik dit kan troubleshoten of op kan lossen? Heb aardig wat tijd in deze stad zitten en zou pijnlijk zijn als ik opnieuw moet beginnen, helaas heb ik ook maar 1 savegame! :(

Help!

*Update:

Via Watch It kwam ik erachter dat ik aan het vehicle limit zit, maar hoeveel ik ook sloop, het aantal loopt niet terug! :-( Iemand tips?
Als je een grote stad hebt en het aantal voertuigen is een issue, dan moet je allereerst zorgen dat er minder noodzaak is voor voertuigen. Dus meer cims met OV laten gaan (desnoods dingen verbieden met policies) en minder vrachtwagens op de weg (meer naar trein/water, of gewoon minder industry). Ik merk de laatste tijd dat mods steeds vaker conflicten hebben en ik ga er vanuit dat bij jou wellicht daar ook het probleem ligt. Er zijn ook mods die ervoor zorgen dat OV meer passagiers meeneemt en vrachtauto's meer vracht kunnen meenemen, wellicht helpt dat ook.

Maar op den duur bereik je de limieten van de game en daar is eigenlijk weinig tegen te doen. Daarom ben ik ook meer fan van steden met beperkte high density. En dat is vaak ook nog bevorderend voor je infrastructuur en kosten om locaties te onderhouden. Wellicht is slopen dus ook niet de beste methode, maar simpelweg stukken downgraden van high naar low density kan wel werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2020 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Gefixed! :)

Blijkbaar heeft de space elevator een enorme ondergrondse parkeergarage met 10k parkeerplekken! :P Deze was verbonden via een enkelbaansweg, er probeerde dus ruim 10k voertuigen de parkeergarage te verlaten, maar dit ging niet snel genoeg via de enkelbaansweg!

De space elevator verplaatst en de oude weg verwijderd! Toen liep het aan voertuigen snel terug en kwam alles weer op gang! :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Begint toch al een beetje op een stad te lijken. Nog veel dingen niet af maar ik begin steeds meer plezier te krijgen in nieuwe stukken erbij bouwen. Ik haal overigens veel inspiratie/tips uit filmpjes van Imperatur op Youtube. Hij heeft een playlist genaamd Noob VS Pro, daar laat hij zien hoe een 'standaard' opzet zonder custom assets en wat andere tweaks eruit ziet ten opzichte van met mods en ook nog hoe een 'echte' CS pro het zou aanpakken. Door daar naar te kijken zet ik nu al veel mooiere commerciële districten op!

Stad tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZ8piSd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een mooi eiland en ik snap waarom de snelweg over het midden loopt, persoonlijk vind ik het (zo van boven iig) erg klinisch ogen allemaal. Net iets te gemaakt en te perfectionistisch. Misschien dat het vanaf grondlevel anders oogt.
En ik zou zelf meer doen met het strand en een boulevard erbij maken met zandwegen naar het water waar leisure gebouwen staan die in het water staan.
Op hoeveel inwoners zit je nu? En hoe handel je al het verkeer van de schepen af? Of heb je ook (goederen)treinen rijden?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik snap wat @PB-powell bedoeld,ik denk dat dat het het grid is waarmee gewerkt wordt, als dat meer bochtig was geweest denk ik dat het wat minder klinisch eruit zou zien
toch mooi stadje zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell en @mschol Ik snap wat jullie bedoelen. Die snelweg heb ik bewust door het midden lopen omdat ik dit toen ik deze map ooit gebruikte voor wat mijn meest gespeelde save werd, ik dat ook had. Beetje nostalgie dus ;)

Er moet ook nog een heleboel gebeuren, qua gebieden/zones aan elkaar knopen door wegen/zonering mooi in te richten, nu is het ook nog veel losse wijken/zones waar wat wegen tussen liggen.

Het grid-verhaal snap ik ook wel, maar dat vind ik zelf mooier/schoner ogen. Het mag van mij best wat klinisch ogen namelijk. Maar qua variatie valt er nog wel wat te winnen inderdaad.
Wellicht dat ik de suburbs nog een keer helemaal anders doe maar ik heb nu assets die het mooist passen in een grid (aangezien deze kant en klare tuinen hebben). Deze assets zorgen er nu overigens ook voor dat er weinig variatie zit in de woonwijken, aangezien deze nog niet zo lang staan en dus nog weinig variaties hebben in levels. Level 1 kent maar 1 woning, dus met dat theme is het begin sowieso heel eenzijdig.

Ik heb nu ruim 38.000 inwoners. Alle vrachtverkeer gaat via de weg. Een spoor en stations puur voor intern vervoer op een niet al te groot eiland vind ik niet zo realistisch. Het verkeer valt nog mee tot nu toe (traffic flow = 75%). Voor inwoners is er al wel een niet al te 'dicht' metro en busnetwerk. Ik ga denk ik vooral een groot metronetwerk aanleggen, met veel stations, om de wegen zoveel mogelijk vrij te maken voor vrachtverkeer.
Edit: de oneindige mogelijkheden met betrekking tot het strand is iets wat nog op de planning staat. Daar begin ik denk ik pas mee als de stad zelf redelijk 'af' is, omdat het voornamelijk detail werk zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 18-02-2020 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Strakke planning, @YES. Perfectionistisch is zelfs een compliment, durf ik te stellen.
Ziet er goed uit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:15:
Strakke planning, @YES. Perfectionistisch is zelfs een compliment, durf ik te stellen.
Ziet er goed uit. d:)b
Bedankt voor het compliment!
Moet zeggen dat dat 'perfectionistische' me wel eens in de weg zit met dit spel. Dan loop ik vast en stop ik er weer mee, omdat ik er domweg niet uit kom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YES schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Bedankt voor het compliment!
Moet zeggen dat dat 'perfectionistische' me wel eens in de weg zit met dit spel. Dan loop ik vast en stop ik er weer mee, omdat ik er domweg niet uit kom :+
ik heb dat met mods en assets bij deze game..
vanmiddag eens opgeschoond: had 150 mods en bijna 5k aan assets gesubscribed.. (nu 100 om 2700 ofzo?)
game werd er *een beetje* langzaam van :X

ik volg, naast biffa, nu ook seniac
die heeft het voor elkaar gekregen een file te creeeren met boten :D

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 19-02-2020 22:37 ]

• Martinspire
mschol schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:09:
[...]

ik heb dat met mods en assets bij deze game..
vanmiddag eens opgeschoond: had 150 mods en bijna 5k aan assets gesubscribed.. (nu 100 om 2700 ofzo?)
game werd er *een beetje* langzaam van :X

ik volg, naast biffa, nu ook seniac
die heeft het voor elkaar gekregen een file te creeeren met boten :D
Doet ie dat op een ander kanaal of zo? Want zijn kanaal staat alleen maar vol met Roblox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Doet ie dat op een ander kanaal of zo? Want zijn kanaal staat alleen maar vol met Roblox?
Yup, SeniacTWO:
YouTube: SeniacTWO

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Centrum begint er best mooi, modern, uit te zien vind ik.. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7zrqtx9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het voelt een beetje LA-achtig aan. Ziet er zeer strak uit, niet direct mijn bouwstijl maar snap dat andere het mooi vinden ;)
Misschien binnenkort de map eens downloaden en kijken of ik er wat van kan maken :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zoals @PB-powell al aangaf, heeft het strand veel potentie om leuke dingen mee te doen. Daar ben ik inmiddels voorzichtig aan begonnen. Zie het plaatje hieronder met de eerste strand-assets en erachter een hotel-district.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cyppf2p.jpg

Meteen ook maar een nieuw bovenaanzicht van de stad. Steeds meer gaten worden gevuld waardoor het meer een geheel wordt. Verder is nu ook goed te zien dat er een groot deel strand op de nominatie staat om opgekrikt te worden naar een leisure-hotspot.
Uiteraard is het nog lang niet af allemaal, ik doe ook steeds meer aan detailleren merk ik, dus het gaat ook allemaal niet heel snal :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qqesg3p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:47
Zelf aan deze game ook zo veel uren versleten, welliswaar op PS4, maar toch knap wat jullie hier allemaal realiseren. Dan waren mijn steden maar simpel en klein _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
YES schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:40:
Zoals @PB-powell al aangaf, heeft het strand veel potentie om leuke dingen mee te doen. Daar ben ik inmiddels voorzichtig aan begonnen. Zie het plaatje hieronder met de eerste strand-assets en erachter een hotel-district.
[Afbeelding]

Meteen ook maar een nieuw bovenaanzicht van de stad. Steeds meer gaten worden gevuld waardoor het meer een geheel wordt. Verder is nu ook goed te zien dat er een groot deel strand op de nominatie staat om opgekrikt te worden naar een leisure-hotspot.
Uiteraard is het nog lang niet af allemaal, ik doe ook steeds meer aan detailleren merk ik, dus het gaat ook allemaal niet heel snal :+
[Afbeelding]
Wake Island _/-\o_

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was weer een lange tijd sinds ik C:SL aanslingerde.
Duurde zeker een half uur, met alle Steam updates en toen werkte mijn laatste save uiteraard niet.
Neo Tokyo moest ik fixen via mods uit- en weer aanzetten.

Uiteindelijk aan de praat gekregen met een eerdere save...Meest recente niet laadbaar.
...maar...

Fancy nieuwe interface om spel te starten. Ok.

Mars Radio.
Geen mooie vrouwelijke stem meer die de liedjes aankondigt.
WTF? :?

Edit: Ik hoorde 'r een keer. Voordat het spel gruwelijk crash'te.

Waar zijn ze mee bezig daaro?
Ik wil terug naar 2016!

Ik zie bliksemschichten als foute beeldweergave.

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 05-03-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
die launcher heb ik vakkundig de nek omgedraaid, ik hoef niet nog meer spyware op mijn systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-07 16:12
Altijd met veel plezier gespeeld in de afgelopen twee jaar, maar mijn pc liep erg op zijn tenen om het bij te kunnen benen. Maakte het spelen er ook niet leuker op. Laden van een savegame duurde gewoon 11-14 minuten.
Mods en assets waren geen pretje meer op mijn i7 2600/8Gb/HD6950 2G.

Sinds begin dit jaar een nieuwe build gemaakt R5 3600/16 Gb/RX 5600 XT.
Het speelt nu onwijs vloeiend en geladen in 26 seconden. In grafische kwaliteit merk ik weinig verschil. Verschil wat ik wel erg merk is dat hij nu maar 4Gb werkgeheugen gebruikt, maar het 6 Gb videogeheugen volledig benut is. Omgekeerde van voorheen.

Zie hier vaak goede plaatjes voorbij komen. Zal proberen vanaf nu ook een bijdrage te leveren! Let's build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:07:
Altijd met veel plezier gespeeld in de afgelopen twee jaar, maar mijn pc liep erg op zijn tenen om het bij te kunnen benen. Maakte het spelen er ook niet leuker op. Laden van een savegame duurde gewoon 11-14 minuten.
Mods en assets waren geen pretje meer op mijn i7 2600/8Gb/HD6950 2G.

Sinds begin dit jaar een nieuwe build gemaakt R5 3600/16 Gb/RX 5600 XT.
Het speelt nu onwijs vloeiend en geladen in 26 seconden. In grafische kwaliteit merk ik weinig verschil. Verschil wat ik wel erg merk is dat hij nu maar 4Gb werkgeheugen gebruikt, maar het 6 Gb videogeheugen volledig benut is. Omgekeerde van voorheen.

Zie hier vaak goede plaatjes voorbij komen. Zal proberen vanaf nu ook een bijdrage te leveren! Let's build.
26 seconden laadtijd, wauw. Hoeveel mods/assets heb je als ik vragen mag? Ik heb een build met een R5 2600X/32Gb/GTX 1070 maar bij mij duurt het laden toch al gauw 5-10 minuten. Is niet zo erg want als ik ga spelen zet ik het spel aan en ga ik op mijn gemak even een bak espresso klaarmaken of iets dergelijks, je past je aan zeg maar :+

Ben benieuwd naar je bijdragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-07 13:16
Afgelopen weekend de game aangeschaft voor de PS4. heb hem voorheen een half jaarte op mn laptop gespeeld. maar na het krijgen van teveel updates en mods etc. draaide hij niet meer soepel genoeg om een leuke speelervaring te hebben. Nu dus maar gekozen voor de PS4 versie.

Inmiddels bezig aan mijn 2e dorp / stad.

Ik was even vergeten hoe belangrijk een goed wegennet is, dus heb even een nieuwe game moeten starten om eea goed draaiende te houden.

Ben begonnen in een map waar aan de bovenkant van de eerste start"tile" een meer ligt. Alleen stroomt het water hier niet, waardoor ik op een begeven moment vervuild water kreeg.
Heb er een nieuwe Tile bij moeten komen en mijn vervuild water een paar 100 meter verderop moeten droppen.

Hoe kan ik dat voorkomen dat het water van daaruit nog verder vervuild? zijn daar oplossingen voor?
ik speel dus ook zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
YES schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:33:
[...]

26 seconden laadtijd, wauw. Hoeveel mods/assets heb je als ik vragen mag? Ik heb een build met een R5 2600X/32Gb/GTX 1070 maar bij mij duurt het laden toch al gauw 5-10 minuten. Is niet zo erg want als ik ga spelen zet ik het spel aan en ga ik op mijn gemak even een bak espresso klaarmaken of iets dergelijks, je past je aan zeg maar :+

Ben benieuwd naar je bijdragen!
Toen ik mijn vorige pc nog gebruikte moest ik echt keuzes maken om het speelbaar te houden. Sinds de nieuwe nog niet echt uitgebreid. Op dit moment ben ik op 591 voorwerpen geabonneerd in de workshop.
26 seconden is bij een beginnende stad. Als ik straks weer op 80k inwoners zit dan loopt het snel op denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Toen ik mijn vorige pc nog gebruikte moest ik echt keuzes maken om het speelbaar te houden. Sinds de nieuwe nog niet echt uitgebreid. Op dit moment ben ik op 591 voorwerpen geabonneerd in de workshop.
26 seconden is bij een beginnende stad. Als ik straks weer op 80k inwoners zit dan loopt het snel op denk ik. :P
Ah ja, dat klinkt meer zoals het ook bij mij is. Ik zit nu volgens mij richting de 45.000 inwoners in mijn huidige stad en het verbaast mij nog wel hoe goed de stad nog loopt. Niet echt snel meer maar ook niet traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:33:
[...]

Ah ja, dat klinkt meer zoals het ook bij mij is. Ik zit nu volgens mij richting de 45.000 inwoners in mijn huidige stad en het verbaast mij nog wel hoe goed de stad nog loopt. Niet echt snel meer maar ook niet traag.
Klinkt alsof je despawn aan hebt :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Je doelt op die traffic setting? Dat auto's verdwijnen als ze ergens aansluiten in een rij? Geen idee of ik dat aan heb staan of niet eigenlijk! Traffic flow was gisteren toen ik het spel voor het laatst open had 76%.
Maar ik bedoelde met dat mijn stad nog goed loopt meer op de snelheid/fps en niet op hoe goed het verkeer gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Je doelt op die traffic setting? Dat auto's verdwijnen als ze ergens aansluiten in een rij? Geen idee of ik dat aan heb staan of niet eigenlijk! Traffic flow was gisteren toen ik het spel voor het laatst open had 76%.
Maar ik bedoelde met dat mijn stad nog goed loopt meer op de snelheid/fps en niet op hoe goed het verkeer gaat :P
Minder verkeer op de weg zorgt voor een betere FPS. Met despawn merk je veel verschil. Het is wat minder uitdagend, maar met grotere steden is het haast anders niet meer te doen. Mijn 30k stad hield mijn PC aardig op zijn knieën toen ik even wat had aangepast en het hele verkeer vastliep. Ik vind overigens dat de game het vrij slecht duidelijk maakt dat je grote verkeersproblemen hebt. Als je hele treinenstelsel vastloopt (bv doordat ze niet kunnen kruisen of er teveel treinen naar 1 station komen), dan kom je daar niet achter als je er niet op let. Maar goed, dat is met meer dingen zo. Gelukkig helpen mods wel een beetje, maar er kan nog veel verbeterd worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 09-03-2020 13:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ralph88
Martinspire schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Haha, als je het uit hebt staan is het veel leuker. Iedereen kijkt naar Biffa om de perfecte flow te krijgen, toch? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Martinspire en @Ralph88 Ik had inderdaad despawn aan staan. Heb het net uitgezet en hoewel ik na ruim 20 minuten wel wat langere rijen zag staan op verschijnende wegen, is de traffic flow nog altijd 75% en loopt het spel ook nog mooi soepel.
Conclusie, ik heb de wegen nog best netjes aan elkaar geknoopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
YES schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:12:
@Martinspire en @Ralph88 Ik had inderdaad despawn aan staan. Heb het net uitgezet en hoewel ik na ruim 20 minuten wel wat langere rijen zag staan op verschijnende wegen, is de traffic flow nog altijd 75% en loopt het spel ook nog mooi soepel.
Conclusie, ik heb de wegen nog best netjes aan elkaar geknoopt :+
Goed bezig! Uiteindelijk kan je met relatief simpele aanpassingen een hoop bereiken om het verkeer vloeiend te laten rijden.

Heb nog even gekeken in de Workshop en na wat klikken zit ik nu op de 1074 assets en 12 mods.
Laden duurt nu wel een minuutje. Werkgeheugen stijgt ook naar 16GB (=vol) en zakt tijdens het spelen terug naar 9 GB. Wat hier de reden van is weet ik niet. VRam blijft volledig benut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ralph88 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Goed bezig! Uiteindelijk kan je met relatief simpele aanpassingen een hoop bereiken om het verkeer vloeiend te laten rijden.

Heb nog even gekeken in de Workshop en na wat klikken zit ik nu op de 1074 assets en 12 mods.
Laden duurt nu wel een minuutje. Werkgeheugen stijgt ook naar 16GB (=vol) en zakt tijdens het spelen terug naar 9 GB. Wat hier de reden van is weet ik niet. VRam blijft volledig benut.
Ik zal vanavond zelf ook nog eens kijken hoeveel assets en mods ik heb, denk nog wel heel wat meer :+
Tijdens het laden raakt mijn werkgeheugen vaak ook zo goed als vol terwijl ik 32GB heb, haha. Dat ben ik inmiddels gewend. Eerder had ik nog wel eens Football Manager tegelijkertijd draaien en speelde ik dat tijdens het laden. Toen dat met het laden van mijn huidige stad een keer leidde tot een crash ben ik daar maar van af gestapt :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
En we gaan door! Stukje woonwijk met hoogbouw opnieuw opgezet, nu alles zelf geplaatst en niets growable. Veel dezelfde flats, soort van luxueuze Bijlmer of zo? :+
Aan het strand moet nog wel het één en ander gebeuren. Ben best druk geweest, onder anderen met ploppable surfaces en retaining walls.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/235ZFn1UY6hkx4nlsrAO-ushLag=/800x/f/image/M2vYsWJTij1A991aZcA4eIKk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een beetje stad heeft ook een groot skatepark dacht ik, dus dat moest ook even gebeuren! Moet nog even wat graffiti props uit de workshop pakken om het wat 'echter' te maken :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD26XXe-bM6PYinajDLtpoXCX_Q=/800x/f/image/lLFsZOWYpFMdRwoMPPwg1QHb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spel ook weer eens aangeslingerd. Maar ik heb nu ineens een Paradox Launcher. Is mij niets over verteld of gevraagd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:45:
Spel ook weer eens aangeslingerd. Maar ik heb nu ineens een Paradox Launcher. Is mij niets over verteld of gevraagd. :?
klopt: ongevraagd en ongewenst bij velen..
iets met door de strot duwen..

gelukkig zijn er wegen omheen:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1976349559

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES ik heb de map inmiddels gedownload, vanavond maar eens opstarten. Er staat alleen dat je een haven of vliegveld nodig hebt om mensen op het eiland te krijgen. Maar die heb je uiteraard niet bij de start. Hoe ben jij begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Ik heb de eerste uren besteed aan het maken van een passagiers haven. Ik speel dan ook met de unlimited money mod etc, omdat je anders haast niet kan beginnen..
Vervolgens de eerste infra ingericht en wat diensten klaarmaken, en dan beginnen met woonwijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeten dat die mods er zijn, inclusief all unlocked :+ maar die heb je dus wel nodig om hier te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ik wil meer plaatjes zien van jullie steden :*)
Een omdat ik het zelf niet kan spelen op de moment en twee omdat ik hier van bepaalde toch echt al heel knappe creaties hebt gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Sinds vorige week heb ik een vervelende uitdaging. Ik gebruik de parking lots pack en dat ging altijd goed bij het plaatsen van wegen en de keuze aan parkeerplaatsen.
Echter, sinds vorige week zweven de geparkeerde auto's een meter tot enkele meters boven het parkeervak.
Via Google kom ik weinig verder, maar zie het wel terugkomen in de reacties op de workshop.
https://steamcommunity.co...rchtext=parking+lot+roads
Zijn er meerdere die dit hebben geconstateerd en zo ja, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:12:
Vergeten dat die mods er zijn, inclusief all unlocked :+ maar die heb je dus wel nodig om hier te starten.
Technisch is het denk ik wel mogelijk. Ik ben ooooooit lang geleden op dit eiland begonnen zonder die mod geactiveerd te hebben. Destijds stopte mijn stad bij zo'n 80.000 mensen echter totaal te groeien, alsof dat een soort harde max was die je zonder wegen naar buiten kon behalen of zo. Uiteindelijk heb ik toen een hele lange brug naar de grens van de map getrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:38
Swaxie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:56:
... Nu dus maar gekozen voor de PS4 versie.
...
Mijn laptop gaat dit spel ook nooit van zijn leven kunnen draaien. Daarom heb ik al met een schuin oog gekeken naar de PS4-versie.
Wat vind jij van de speelervaring? Loop het spel soepel? Hoe is de besturing met de controller? Hoe ziet het eruit?

Hoor het graag, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ik heb al heel wat uren versleten op de PS4 versie en de besturing is verrassend vlot met een controller vind ik.
Heel goed geoptimaliseerd en het spel loopt ook vlot. Vanaf 150k inwoners begint mijn PS4 (launch console) af en toe wel eens te blazen, maar dat doet hij bij bv. COD al als ik het spel opstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Op de PS4 speel je wel zonder mods, dat haalt voor mij wel een beetje uitdaging eruit, omdat die de laatste jaren veel toevoegen bovenop de vanilla game. Het vereist ook minder CPU, dus daarom is het niet raar dat een PS4 dat nog prima aan kan, maar maakt een game dus wel wat simpeler en biedt minder opties. En sommige problemen (bv mbt verkeer) kun je er niet mee oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eindelijk wat tijd gevonden om met Wake Island van start te gaan. Het koste helaas meer tijd om de parallel road mod te snappen dan gehoopt, maar uiteindelijk een mooie snelweg kunnen aanleggen. Bewust niet doorgetrokken naar het eiland links boven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A50z0ltREZ0g7FdGPqabHJsGTjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztQeBIdvPtvwUAGzMygRNoWP.jpg?f=fotoalbum_large
Daarna gestart met een kleine buitenwijk, de locatie van de stroom en haven zijn tijdelijk. Ook de zandweg het strand op ben ik niet geheel tevreden over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDa-QTCdXj1-XyVr3zCLcMxSBbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAOl1iJHyLoHacCX47tJX8Lt.jpg?f=fotoalbum_large
Daarna begonnen aan het centrum in de punt van het grote eiland. Ook hier is de plaatsing van de nutsvoorzieningen niet definitief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fv_S_1_6qgbUPtn29mo1R2KHeBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcLIbgqId6TiWKY2jAXqxWqB.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteindelijk wat gaan uitbreiden, toch wat industrie toegevoegd omdat de inwoners niet snel genoeg opgeleid waren voor allemaal kantoorbanen. Misschien dat ik het laat staan, misschien dat ik het ooit verwijder of verplaats. Voor nu voldoet het in ieder geval :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaWeMqj3Vmr_qgm0ZFiOKxFqDJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfD8zIGCTjFd1tMX9zJdIDwn.jpg?f=fotoalbum_large
En tot slot de buitenwijk en het centrum wat verder ontwikkeld. Vooralsnog geen verkeersproblemen tegengekomen, maar met nog geen 10k inwoners is dat niet raar :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgdn6YcG47gMZWxSZYVvC21rF1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4byl6xKAfBDwl4u4gQFSsGA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGP-ADVLTWJEIhfYiMyVtMcXfAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Uwwy7UcNL9P2N3ZpgyLfAW8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83MIiF5CHayzW3O-M7niQUs8nXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4yedL5I9JaseX06ghEfnAbP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Cool! Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld. Gezien het feit dat jij veel minder mods/detaillering gebruikt dan ik worden onze steden denk ik redelijk verschillend van elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES ik ben ook benieuwd hoe het gaat ontwikkelen :+ heb een globaal idee wat ik wil, maar het gros bedenk ik ter plekke.
En qua mods gebruik ik idd weinig, zeker visueel gezien vind ik de game 'as is' prima. Heb uiteraard wel mods om de gameplay te verbeteren, maar verder gebruik ik voornamelijk andere assets avn gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Ik ga morgen misschien wel weer een paar uurtjes spelen. Heb er even wat minder aan gedaan, weer een game met Football Manager gestart zodat ik even afstand neem.
Ik kijk/keek op youtube veel van Pres, two dollars twenty, creativeDEX, PHTN Gaming en natuurlijk Fluxtrance en denk dan altijd: dat wil ik ook!! Dan ontkom je niet aan een hele shitload aan mods en assets 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Van mij ook eindelijk weer eens wat plaatjes :)

Begonnen met een high density stationsgebied wat ik veel aandacht aan de aankleding besteed

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vtBb4Sn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NBkPI61.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3VnN6Rm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jTBQpB0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MerLx71.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime ook bijzonder om te zien. Zijn dat allemaal plopables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dit zijn allemaal plopables, het is ook nog niet aangesloten op andere wegen naar buiten de map oid. Dat is mijn volgende stap, en dan beginnen met residential zoning om mensen naar de stad te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tosemime schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:26:
Ja dit zijn allemaal plopables, het is ook nog niet aangesloten op andere wegen naar buiten de map oid. Dat is mijn volgende stap, en dan beginnen met residential zoning om mensen naar de stad te halen :)
Speel je dan met unlimited money? Want dit kost aardig wat geld bij elkaar en dan heb je ook nog niemand in de buurt wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, anders is dit niet te doen denk ik idd. Ik vind dit zelf een prettige manier om te starten, eerst aan de slag met het centrum van de stad en een deel van de hoofdinfrastructuur (snelweg en trein) en daarna de wijken er om heen met zoning en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime Dit. Van dit soort custom stadcentra/steden houd ik. Daarvoor kijk ik ook Youtube series van gasten die hierin echt super goed zijn. Ziet er nu al vet uit en ik ben benieuwd hoe je verder bouwt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES Thanks! Ik kijk ook graag naar die youtube series, vooral Fluxtrance vind ik gaaf om te volgen omdat hij zo los gaat met infrastructuur. Jammer dat hij niet meer zo actief is.

Ik speel vaak zonder duidelijk plan van tevoren. Ik heb een grof idee voor zo'n centrum maar verder zie ik wel wat er in me op komt als ik de stad opstart :) Ik hoop dat mn pc het volhoudt om deze stad uit te werken haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 23:18
sunset harbor wordt vanmiddag om 16u aangekondigd:

[YouTube: Cities: Skylines Sunset Harbor | Official Announcement Trailer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Oeeh.... ben benieuwd naar de inhoud en content!

Het is en blijft wel een leuke uitdaging om alles van de DLC's geleidelijk in een stad te implementeren. Met name de integratie van Industries, Green Cities en OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb van de DLC alleen Snowfall en After dark. De rest heb ik niet gekocht omdat ik niet het idee kreeg iets te missen en het mij het geld niet waard is. Sowieso kost alle dlc lost bij elkaar bijna €200,- :o
Zijn er nog pakketten die iedereen nodig heeft? Of zijn het voornamelijk gimmicks? Want de echte uitbreidingen zijn allemaal €13,- of €15,- per stuk en daar moet wel echte toevoegingen tegen over staan vind ik.

Als ik trouwens de gratis dlc wil downloaden uit de steamstore start de paradox launcher op zonder dat er daar iets gebeurt, moet dit vanuit het spel zelf? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:08:
Ik heb van de DLC alleen Snowfall en After dark. De rest heb ik niet gekocht omdat ik niet het idee kreeg iets te missen en het mij het geld niet waard is. Sowieso kost alle dlc lost bij elkaar bijna €200,- :o
Zijn er nog pakketten die iedereen nodig heeft? Of zijn het voornamelijk gimmicks? Want de echte uitbreidingen zijn allemaal €13,- of €15,- per stuk en daar moet wel echte toevoegingen tegen over staan vind ik.
gewoon wachten op een sale, dan zijn ze zo met een korting van 50-75% te krijgen
Als ik trouwens de gratis dlc wil downloaden uit de steamstore start de paradox launcher op zonder dat er daar iets gebeurt, moet dit vanuit het spel zelf? 8)7
als jij een gratis dlc "koopt" op de steamstore kom je bij de "bedankt voor kopen" pagina, daar zou je evt kunnen kiezen voor content installeren maar dat is zinloos aangezien steam automatisch de dlc zal downloaden

als hij dan de game opstart kan de dlc er al inzitten (indien steam snel genoeg was met downloaden en installeren)

status van de dlc kan je in je library zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ben benieuwd, hoop niet teveel gimmicks maar ook wat echte QoL upgrades

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@mschol ik kon erop blijven klikken, maar zojuist even verder gespeeld en zag de items wel beschikbaar in het spel. Dus toch iets goed gegaan.

Inmiddels verder met m'n eiland, het centrum een stuk uitgebouwd met alleen maar hoogbouw. Bijna alles is maximaal niveau inmiddels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayLSsSPh2OjtpWTwjsNwkJhxUUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MhM0lz5JO9YKFWeEpeJCz9Q.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de buitenwijk flink uitgebreid. Hier wordt het een mix van hoog- en laagbouw. Op en rond het strand ook wat verder ontwikkeld, het valt met niet tegen al zeg ik het zelf :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zc6WcTFzy-ouIjkr7Ya00d6U4cI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jliMVQ3p9abGA5jnBBMBLEpf.jpg?f=fotoalbum_large

En een mooi plek voor de sterrenwacht gemaakt, de heuvel heb ik zelf gecreëerd. De wijken eromheen komen nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5I4xsz8ALCAKnmugeO733HqyDZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8u5uh6r1sf3c3jYvqPMzqo96.jpg?f=fotoalbum_large

Industrie is inmiddels booming, heb het standbeeld van 10.000 industrie vakjes nog niet kennelijk sinds m'n re-install :9 levert wel aardig wat verkeersproblemen op. Een hoop gaat inmiddels via de trein, maar het blijft erg druk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28Af7cRJfUJPMfKHe74v5hrjo4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzcYvcs3RMU2CZFEg3jlAYyt.jpg?f=fotoalbum_large

Ook het knooppunt op de snelweg raakt aardig vol, deze ga ik met de volgende sessie onder handen nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2bU5jpzYYPwZIrz_Mg-c6Fug34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbXdEzMuM3sVrYLVTmLxx4PV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Begonnen met mijn havens, waar ik ook voorzieningen als electriciteit, water en afval wil gaan plaatsen.
Nu vooral bezig geweest met het plaatsen van de cargo harbours, de hoofdinfrastructuur en containers :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ezYQt5R.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2SjYiVL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:44
Als ik een DLC koop waarbij gebouwen worden aangepast of toegevoegd. Worden deze dan ook al in mijn bestaande stad geïmplementeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 23:18
Jadero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:31:
Als ik een DLC koop waarbij gebouwen worden aangepast of toegevoegd. Worden deze dan ook al in mijn bestaande stad geïmplementeerd?
die kan je gewoon in je bestaande savegame gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals je wel kan zien pakt @Tosemime het spel meer als schilderen met zijn stadbouwkundige skills aan dan werkelijk het spel te spelen. In ieder geval in het begin van z'n steden.

Laat je ze eigenlijk nog wel eens organisch verder groeien, Tose?
Vraag ik me echt af.

offtopic:
Dat deed ik vaak met SimCity vroegah, zeker 3K.
Spel op pauze. Wijken maken met goede planning, mooie geleidelijke verhogingen in de gronden, etc.
Zo kon je zelfs gebouwen over tunnels bouwen, zelfs als de tunnel onder de rivier doorging.
Blabla. Klinkt nu niet bruut meer, maar na SC2K was dat wel aardig wat pietepeuterig werk.

Toch vind ik Skylines leuker zonder pauzes en met gewoon spelen.
Alhoewel uiteraard wel soms pauze om HMC-errors te fixen. :P

Gezegd moet wel worden dat het er nooit zo adembenemend mooi en strak uit komt te zien als dat wat Tose klaarstoomt.

_O_ Tosemime

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMC schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:08:
Zoals je wel kan zien pakt @Tosemime het spel meer als schilderen met zijn stadbouwkundige skills aan dan werkelijk het spel te spelen. In ieder geval in het begin van z'n steden.

Laat je ze eigenlijk nog wel eens organisch verder groeien, Tose?
Vraag ik me echt af.

offtopic:
Dat deed ik vaak met SimCity vroegah, zeker 3K.
Spel op pauze. Wijken maken met goede planning, mooie geleidelijke verhogingen in de gronden, etc.
Zo kon je zelfs gebouwen over tunnels bouwen, zelfs als de tunnel onder de rivier doorging.
Blabla. Klinkt nu niet bruut meer, maar na SC2K was dat wel aardig wat pietepeuterig werk.

Toch vind ik Skylines leuker zonder pauzes en met gewoon spelen.
Alhoewel uiteraard wel soms pauze om HMC-errors te fixen. :P

Gezegd moet wel worden dat het er nooit zo adembenemend mooi en strak uit komt te zien als dat wat Tose klaarstoomt.

_O_ Tosemime
Haha leuk om te lezen HMC, thanks!

Ik weet dat ik een andere manier van spelen heb dan eigenlijk de bedoeling is met het spel, het managen van de stad doe ik vrij weinig aan, zeker in de beginfase. Overigens doe ik alleen de beginfase op pauze, zodra ik de voorzieningen als electriciteit en water op orde heb laat ik de game gewoon lopen. Hoe de stad daarna verder groeit weet ik nu nog niet, dat gaat idd organisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tosemime schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:14:
[...]

Haha leuk om te lezen HMC, thanks!

Ik weet dat ik een andere manier van spelen heb dan eigenlijk de bedoeling is met het spel, het managen van de stad doe ik vrij weinig aan, zeker in de beginfase. Overigens doe ik alleen de beginfase op pauze, zodra ik de voorzieningen als electriciteit en water op orde heb laat ik de game gewoon lopen. Hoe de stad daarna verder groeit weet ik nu nog niet, dat gaat idd organisch :)
Ik vraag me nog wel af hoe jij bij zo'n stadscentrum te werk gaat. Eerst wegen neerleggen en dan de rest 'inkleuren' qua gebouwen en parken etc? Of heb je een andere aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik begin met het treinstation en de hoofdwegen. Daarna plaats ik de gebouwen die ik in ieder geval wil hebben in dit gebied en leg daar de kleinere wegen omheen. Dan is het een kwestie van de overgebleven ruimte opvullen met kleinere gebouwen en voetpaden etc. Pas als dat klaar is, ga ik aan de gang met detaillering met bomen en decals etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tosemime schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:45:
Ja ik begin met het treinstation en de hoofdwegen. Daarna plaats ik de gebouwen die ik in ieder geval wil hebben in dit gebied en leg daar de kleinere wegen omheen. Dan is het een kwestie van de overgebleven ruimte opvullen met kleinere gebouwen en voetpaden etc. Pas als dat klaar is, ga ik aan de gang met detaillering met bomen en decals etc
En hoe vaak kom je er dan achter dat er toch niet genoeg wegen liggen, verkeer zich anders beweegt dan verwacht en/of wegen niet lekker op elkaar aansluiten :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:58:
[...]

En hoe vaak kom je er dan achter dat er toch niet genoeg wegen liggen, verkeer zich anders beweegt dan verwacht en/of wegen niet lekker op elkaar aansluiten :P
Het gebeurt wel eens, maar over het algemeen heb ik geen problemen met verkeer. Ik probeer er voor te zorgen dat het verkeer meerdere opties heeft om het centrum te bereiken, dat niet alles door één knooppunt moet. Hier een paar plaatjes van een stad van mij van een 2 of 3 jaar geleden, zo is duidelijk mijn manier van werken te zien. Je ziet dat ik in grote lijnen de wegen en rail infrastructuur neer leg en daarna kijk hoe ik de overgebleven ruimte kan invullen. Uiteraard lukt het niet altijd zoals ik hoop, maar dat is ook wel weer een leuke uitdaging :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D6sTFDI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6iMzbST.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KmVd8Vp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C0B2n7K.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CEc5m8Z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dGxNKyB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B4SP23I.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tosemime schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:26:
[...]

Het gebeurt wel eens, maar over het algemeen heb ik geen problemen met verkeer. Ik probeer er voor te zorgen dat het verkeer meerdere opties heeft om het centrum te bereiken, dat niet alles door één knooppunt moet. Hier een paar plaatjes van een stad van mij van een 2 of 3 jaar geleden, zo is duidelijk mijn manier van werken te zien. Je ziet dat ik in grote lijnen de wegen en rail infrastructuur neer leg en daarna kijk hoe ik de overgebleven ruimte kan invullen. Uiteraard lukt het niet altijd zoals ik hoop, maar dat is ook wel weer een leuke uitdaging :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool. Ziet er ook mooi uit. Ben benieuwd hoe je die havens maakt, welke tools/mods gebruik je en wat voor settings heb je ervoor ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Cool. Ziet er ook mooi uit. Ben benieuwd hoe je die havens maakt, welke tools/mods gebruik je en wat voor settings heb je ervoor ingesteld?
Voor de havens gebruik ik vooral de quay tool om de vorm van de havens te bepalen. Daarna de meest geschikte locaties voor de havens zelf, maar de schepen op af komen, en verder is het opvullen met assets die in een haven passen. Behalve de quays gebruik ik geen andere tools of mods volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tosemime schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Voor de havens gebruik ik vooral de quay tool om de vorm van de havens te bepalen. Daarna de meest geschikte locaties voor de havens zelf, maar de schepen op af komen, en verder is het opvullen met assets die in een haven passen. Behalve de quays gebruik ik geen andere tools of mods volgens mij
Ook wel terraforming denk ik? Wat heb je daarvoor ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O ja stom haha, uiteraard terraforming. Meestal verhoog ik het land eerst voor een groot deel, leg ik met de quays de havens neer zoals ik ze wil, en verlaag daarna het land weer op de plaatsen wat weer water is. Het veranderen van het niveau van water kan nogal effect hebben op de stad met overstromingen en dergelijke, daarom doe ik de havens vaak zo vroeg mogelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heel gaaf @Tosemime :D ook een geduld wat je moet hebben lijkt me om zo te bouwen. Ik wil zelf altijd zo snel mogelijk aan de slag met de huizen en de stad zien groeien.
Vanavond nog een paar uur doorgespeeld (met Qonnect op de achtergrond is de tijd zo om :+ ). Het centrum begint nu echt groot te worden, ook wat echte hoogbouw assets toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14bzP6FU58anWMVSEjaBCppuq6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyV81Z23r7IKffPMWIKad3aE.jpg?f=fotoalbum_large
Het knooppunt ook omgebouwd en met alle extra op- en afritten begint het lekker druk te worden, vooralsnog met 45K inwoners wel een ~82% verkeersdoorstroming, zeer netjes al zeg ik het zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTL04SyM_G9NGIK8b7mu_KRb2Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fLrOu9riDulx9t2ABjRJ8Sm.jpg?f=fotoalbum_large
En het kleine eiland inmiddels ook vol met de buitenwijken. Ik ben nog niet helemaal uit over wat ik met de rotonde rondom de sterrenwacht wil. Zo laten of mooi bebouwen, maar waarmee twijfel ik nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtBnAXEkQPUR-dFOqtliyM5HZQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSSuCEIGxO2QmZPHPH0uAAsy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: YouTube

Nieuwe DLC onderweg. :D
Sunset Harbor.

Edit: Vreemde videolink. :P
Is op Cities: Skylines channel.
26 maart komt het uit.

[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 22-03-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:34
PB-powell schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:08:

Persoonlijk heb ik alle DLC's (op Natural Disasters, content creators packs en radio zenders na). De leukste tot nu toe vind ik de Industries DLC. Hou wel van wat 'micromanagement' en het geeft je wat meer tools je industrie, bevoorrading en dus verkeer wat te regelen.

Campus, Parklife en Green Cities heb ik recentelijk (lees dit weekend) pas gekocht, dus dat moet ik nog gaan uitvogelen.

Moet zeggen dat ik Skylines echt lang niet heb aangekeken, maar nu ze een nieuwe DLCS hebben aangekondigd krijg ik weer de drang om te spelen. Toch ergens goed voor, dat quarantaine gebeuren :+

EDIT: kijk ff op de Paradox store, zij hebben nu een sale. Of anders wachten op een Steam sale en dan een DLC ophalen voor weinig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Aardappelbakker op 22-03-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HMC schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:02:
YouTube: YouTube

Nieuwe DLC onderweg. :D
Sunset Harbor.

Edit: Vreemde videolink. :P
Is op Cities: Skylines channel.
26 maart komt het uit.
Er komt dan nog iets uit: Cities: Skylines - Content Creator Pack: Modern Japan
Content Creator Pack: Modern Japan introduces a unique flair inspired by Japanese architecture with 20 buildings and six props from modder Ryuichi Kaminogi. These are the first Japanese buildings to be added to Cities: Skylines, bringing ornate models ranging from impressive skyscrapers to cozy udon and ramen shops.

Heeft iemand Toilet paper roll prop pack al gezien?
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/773996156702833851/C5A7B7A3F4747690702F5A3E49A531264458D764/?imw=637&imh=358&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=trueLaat het hamsteren maar beginnen :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:43:
[...]

Er komt dan nog iets uit: Cities: Skylines - Content Creator Pack: Modern Japan

[...]

Heeft iemand Toilet paper roll prop pack al gezien?
[Afbeelding]Laat het hamsteren maar beginnen :+
Die heeft een aantal dagen hoog in de meest populaire workshop items gestaan ja, geniaal :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bij nieuwe steden kies ik vrijwel altijd maps waarbij niet bepaald sprake is van oneindige ruimte om te bouwen. Nu toch maar eens een map gekozen waarbij de ruimte om te bouwen behoorlijk enorm is. Dan dwing ik mezelf ook eens om niet een compleet in elkaar vergroeide stad te maken maar het wat ruimer op te zetten, misschien ook met wat echte buitenwijken of dorpen los van de stad zelf.

Maar eens begonnen met wat infra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rujw79u0ON_whR7ag36-H0Jqswo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5JNFdCxMrkcsJN8Er0VUgDS5.png?f=fotoalbum_large

Het is pas echt een begin.. In het gedeelte waar nu al de contouren van een grid zichtbaar zijn komt het centrum. Met daaronder een industrie/haven gebied. Een deel van de snelweg lag er al, maar de junction links boven het midden van de afbeelding heb ik zelf aangelegd, net als de snelweg die deels verzonken door het midden naar beneden loopt en vervolgens richting het oosten afbuigt om daar weer met de al bestaande snelweg samen te komen. Een soort mega-ringweg zeg maar :+

Rechtsbovenin is nog een versierde rotonde en een soort van landbouw gebied te zien, die gaan denk ik beide het veld ruimen. Verder nog geen idee hoe of wat. Zit te denken aan een groot station in het centrum of net daarbuiten, met vanuit daar weer rails naar de industrie en haven.
En aangezien ik nu een rivier heb, moet er een voetbalstadion aan de oever komen. Dat moet op de één of andere manier als ik een rivier door m'n map heb lopen :P

De map is overigens nog veel groter dus een grote luchthaven ergens is ook nog een idee voor de toekomst.

Ben benieuwd of er hier nog mensen ideeën hebben voor wat er allemaal met deze stad moet gaan gebeuren :)

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 22-03-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aardappelbakker Ik heb gister nog even gekeken, maar met alles bij elkaar inclusief korting was het mij eigenlijk nog te duur. Ik wacht nog wel even op een steam-sale, en anders kom de dlc er niet. Industrie doe ik nu al heel weinig mee, ik maak nu ook geen districten daarin. En de rest spreekt me niet echt aan.

@YES persoonlijk zou ik de haven niet direct tegenover het centrum leggen. Dat doet toch wat af van de mooie skyline aan de ene kant, en vervolgens 'vervuilende' industrie aan de andere kant. Maar dat is mijn mening. En het landbouw gebied zou ik idd ook ruimen en verder van de stad plaatsen. Daar kan je dan een klein dorpje omheen bouwen wat je zelf al had bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:59:
@YES persoonlijk zou ik de haven niet direct tegenover het centrum leggen. Dat doet toch wat af van de mooie skyline aan de ene kant, en vervolgens 'vervuilende' industrie aan de andere kant. Maar dat is mijn mening. En het landbouw gebied zou ik idd ook ruimen en verder van de stad plaatsen. Daar kan je dan een klein dorpje omheen bouwen wat je zelf al had bedacht :P
Hmm, goede. Had ik zelf nog niet aan gedacht, de map is standaard zo ingericht. Wat zou jij op de plek van de haven doen dan? Daar wellicht een voetbalstadion met een heel complex en alle infra er omheen of zo? Om het stadscentrum door te trekken naar die kant lijkt me nou niet echt iets, aangezien het dan echt wel een groot centrum wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dat laatste doen ja, en dan beide kanten wat kleiner maken misschien en eerder naar buitenwijken uitwijken. Maar waarom niet een groot centrum? Kijk naar grote steden als New York of Tokyo, die zijn natuurlijk ook gigantisch met water er tussen. Ik vind dat zelf prachtig, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Je zou ook kunnen kiezen om de even oever volop hoogbouw te doen en op de ander alleen aan de directe wegen aan het water hoogbouw en die snel afbouwen naar laagbouw. Beetje een Brooklyn-achtige stijl die tussen echte hoog- en laagbouw in ligt.
Of een soort Rotterdam setting, de gehele riviermond haven en industrie aan beide kanten en dan verder stroomopwaarts de stad. Maar dan moet je je halve map verbouwen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Als ik nog een suggestie mag geven: ik vind de plek waar je de haven in gedachten had opzich een logische plaats voor een haven. Wellicht daar een historische haven van maken met een paar pieren en een gegentrificeerd industriegebied met lofts en commercial buildings. Weinig beton, veel groen, maar wel met de bakstenen industriële fabrieken, loodsen en schoorstenen met functie residential/commercial. RL voorbeelden zijn Strijp S in Eindhoven en Industry City in Brooklyn, NYC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie suggesties hoor! :D

Ik heb voor nu de haven een stuk verplaatst, al vind ik het idee van een historische haven ook wel een goede. Wellicht nog het overwegen waard. Voordat ik dat gebied echt kan ontwikkelen ben ik denk ik sowieso al heel veel uren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tosemime schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:21:
Van mij ook eindelijk weer eens wat plaatjes :)

Begonnen met een high density stationsgebied wat ik veel aandacht aan de aankleding besteed

[Afbeelding]
Welk station is dat eigenlijk? Ik kan hem niet vinden in de workshop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YES schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Welk station is dat eigenlijk? Ik kan hem niet vinden in de workshop..
Deze is het!

https://steamcommunity.co...Xwb8al7VZbBBa1_hoNKKyEvi8

Pagina: 1 ... 41 ... 64 Laatste