Ik vind het knap werk. Ik heb het geduld niet om het zó netjes te maken.
Haha, en ik ben nog lang niet tevreden 
Mooi om te zien hoe iedereen op een andere manier te werk gaat.
Mooi om te zien hoe iedereen op een andere manier te werk gaat.
Is je stad winstgevend eigenlijk? Ik volg dit topic best goed, maar kan het me even niet meer herinneren.
En wat Azzkickah zegt.. kudos voor het geduld.
Mijn eigen, nieuwe, stad hapert vooral (te veel mods/assets) - dus nog geen tijd gehad voor details + ik wil nog proberen het te doen zonder unlimited money - dus kost het ook wat meer tijd.
Mijn eigen, nieuwe, stad hapert vooral (te veel mods/assets) - dus nog geen tijd gehad voor details + ik wil nog proberen het te doen zonder unlimited money - dus kost het ook wat meer tijd.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Ja ik maak wel winst, al schommelt het behoorlijk. Komt denk ik doordat de olie/plastic/petroleum/specials industrie afhankelijk van het spoor en havens is bij export of zo.Knud schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:53:
Is je stad winstgevend eigenlijk? Ik volg dit topic best goed, maar kan het me even niet meer herinneren.
Ja daar kom ik dus telkens het verhaal tegen van de unity engine. Het vreemde is:mschol schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:37:
[...]
heb je al eens gegooled op microstutter? icm met cpu/gpu/game ed?
Ik heb eens even in mijn bestaande stad van ca. 100.000 inwoners de hele stad gesloopt en alleen de doorgaande wegen laten liggen. En voilla.... alles loopt weer soepel.
Mijn eerste ingeving was dus dat het aantal inwoners bepalend is voor het probleem echter zijn er ook genoeg spelers met veel grotere steden. Als ik de youtube video's bekijk van Strictoaster dan zie je wel vaak dat de fps een probleem gaat worden maar het verkeer blijft wel gewoon lopen.
Een andere oorzaak zou dus een asset moeten zijn maar met 2200 subscribed assets wordt dat nog wel een uitzoek klusje

@Jagermyster bij mij was het 1 asset die problemen gaf. Via wat zoeken op Google kwam ik dit topic tegen en die persoon had toevallig een vergelijkbaar probleem als ik. Toen ik die asset verwijderde was het probleem opgelost. Mn huidige stad heeft slechts 7000 inwoners, maar wel heel veel custom assets (600). Nu draait het dus prima (tot de volgende asset stuk gaat wellicht).
Ik heb ook nog een andere stad met ruim 100.000 inwoners, zonder custom assets, en die draait relatief soepel eigenlijk, op 4k.
Ik heb ook nog een andere stad met ruim 100.000 inwoners, zonder custom assets, en die draait relatief soepel eigenlijk, op 4k.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Hmmm... Dat zou wel kunnen verklaren dat het probleem weg was nadat ik mijn stad heb gesloopt.Knud schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:16:
@Jagermyster bij mij was het 1 asset die problemen gaf. Via wat zoeken op Google kwam ik dit topic tegen en die persoon had toevallig een vergelijkbaar probleem als ik. Toen ik die asset verwijderde was het probleem opgelost. Mn huidige stad heeft slechts 7000 inwoners, maar wel heel veel custom assets (600). Nu draait het dus prima (tot de volgende asset stuk gaat wellicht).
Dan zou het dus zo zijn dat zolang je de asset die het probleem veroorzaakt niet plaatst in je stad (dus wel gesubscribed hebt staan) niet zou moeten voorkomen. Dat ga ik vanavond maar eens testen door steeds stukjes van de stad te slopen en dan kijken welke assets daar in stonden... Interessant!
Die specifiek asset die ik benoemde werd gebruikt in tal van andere assets.. Dus het kan de moeite zijn om even te kijken of je die asset toevallig ook hebt.Jagermyster schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:34:
[...]
Hmmm... Dat zou wel kunnen verklaren dat het probleem weg was nadat ik mijn stad heb gesloopt.
Dan zou het dus zo zijn dat zolang je de asset die het probleem veroorzaakt niet plaatst in je stad (dus wel gesubscribed hebt staan) niet zou moeten voorkomen. Dat ga ik vanavond maar eens testen door steeds stukjes van de stad te slopen en dan kijken welke assets daar in stonden... Interessant!
Hopelijk krijg je het opgelost, want ik vond het zelf behoorlijk vervelend.
Eindelijk! gevonden. Het blijkt toch geen asset te zijn maar een mod.Knud schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:51:
[...]
Die specifiek asset die ik benoemde werd gebruikt in tal van andere assets.. Dus het kan de moeite zijn om even te kijken of je die asset toevallig ook hebt.
Hopelijk krijg je het opgelost, want ik vond het zelf behoorlijk vervelend.
Geli-Districts 3.0
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=927293560
Met deze mod kun je aangeven dat bijvoorbeeld je vuilniswagens alleen binnen het district blijven en niet je halve map overcrossen. Ik kwam er per toeval achter doordat ik alle utility gebouwen in de stad sloopte. Opeens begon C:S weer perfect te lopen. De mod heeft juist betrekking op alle utility gebouwen en voertuigen.
Goed dat je het gevonden hebt! Wel jammer van die mod, want klinkt wel als een toffe mod. Al staan er in de beschrijving ook wel wat tegenstrijdige dingen qua "werkendheid".
Klopt, mod werkte perfect. Maar zo te lezen ben ik niet de enige met exact dit probleem:Knud schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:46:
Goed dat je het gevonden hebt! Wel jammer van die mod, want klinkt wel als een toffe mod. Al staan er in de beschrijving ook wel wat tegenstrijdige dingen qua "werkendheid".
Dollop 30 mei om 20:11
Doesn't work well with Campus. Gives me simulation lag. FPS stays fine, but the actual simulation itself halts every few seconds because of this.

ooit een shared savegame? ben wel benieuwd hoe het er ingame uitziet uiteindelijkYES schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:39:
Maar weer eens tijd voor een plaatje:
[Afbeelding]
Aan de linkerkant van het middelpunt van de afbeelding ligt het centrum, met het centraal station (verzonken dus moeilijk zichtbaar), hoogbouw woningen, commercieel centrum en veel kantoren. Daarnaast ook de universiteit + omgeving en een middenbouw elite-buurt. Linksbovenin het centrum ligt de eerste laagbouw-woonwijk.
Links een beetje onderin is de eerste passagiershaven aangelegd, dit is een project wat nog bezig is (moet nog wat bijgebouwen verzinnen en het geheel aankleden)
Bovenin is de haven + generic industry en oil industry. De oil industry is volledig losgekoppeld van het wegennet om enorme drukte ver voorkomen, Cims kunnen inmiddels met het OV aan de slag daar.
Zoals te zien is moet aan dit gebied ook nog wel e.e.a. gebeuren om het allemaal wat fraaier te doen ogen.
Onderin ligt een woonwijk, waarvan het onderste puntje nog tot bloei moet komen. Het rechterdeel hiervan staat nog op de nominatie voor een herstructurering, het ziet er zelfs van zover niet uit..
Dat is wel een optie! Zal ik ook een collectie van al mijn mods/assets moeten maken aangezien de stad anders denk ik bij niemand gaat werkenmschol schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:36:
[...]
ooit een shared savegame? ben wel benieuwd hoe het er ingame uitziet uiteindelijk
Count me interested! Ben erg benieuwd ook om te zien hoe je bijvoorbeeld dat verzonken station hebt gemaakt.YES schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:40:
[...]
Dat is wel een optie! Zal ik ook een collectie van al mijn mods/assets moeten maken aangezien de stad anders denk ik bij niemand gaat werken
The answer is 42.
Ik ben nu bezig met een collectie maken, wat een hels karwei is dat zeg..
Mocht iemand ooit een collectie willen maken en heel veel assets en mods hebben die erin moeten, doe dan dit https://www.reddit.com/r/..._to_steam_collections_at/YES schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:25:
Is er niet zo'n addon die een lijst maakt? Ik weet dat die er in ieder geval is voor de mods, maar kan me niet voorstellen dat dit voor assets niet bestaat...YES schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:25:
The answer is 42.
Niet dat ik weer @Zenyatta maar ik heb al een andere manier gevonden op Reddit. Ben nu bezig mijn savegame te publishen en dan zal ik de urls hier neerplempen
@Zenyatta & @mschol !
Bij deze mijn savegame:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1913255673
Deze collecties moet je op abonneren:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1913188130
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1913201639
Veel plezier er mee, ben benieuwd wat jullie er van vinden
Bij deze mijn savegame:
oeh, fun.. eens kijken of ik daar morgen avond aan toe komYES schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:46:
@Zenyatta & @mschol !
Bij deze mijn savegame:
Zit in het spel zelf, als je via het menu naar content manager -> savegames gaat dan kun je daar per savegame op alle benodigde cc abonneren en dowloaden. Het enige wat je dus moet hebben is de savegame.Zenyatta schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:34:
[...]
Is er niet zo'n addon die een lijst maakt? Ik weet dat die er in ieder geval is voor de mods, maar kan me niet voorstellen dat dit voor assets niet bestaat...
Bij een mouse-over kun je zelfs zien hoeveel cc je nog mist.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
"Scamcity" gaat nog altijd zo lekker z'n gangetje. (klikbaar)
Mijn doelstelling is 1 miljard Cimoleans op de bankrekening. Overal laat ik de cims opdraaien om ergens te komen. Zelfs naar de basisschool kost een 'jonge' cim al 20x z'n zakgeld
. Het gros van de 'omzet' wordt uit parken gehaald, door cims daar doorheen te forceren. :-)

Weet iemand ook de link naar die ?nieuwe 4 baans snelweg? Ik zie spelers zoals SeniacTwo deze ineens gebruiken maar kan em zelf niet vinden. Die snelweg is ideaal ter vervanging voor de regulier snelweg die je in twee banen moet aanleggen, en de parallelle road tool is teveel gehannes.
/me heeft nu ook Green Cities DLC toegevoegd.
Mijn huidige stad is puur voor de winst, om 1 miljard cimoleans te halen, en als dat klaar is ga ik ECHT bezig om iets heel MOOIS te maken, dan komt de nadruk niet zo zeer meer op winst en zoveel mogelijk mensen, maar iets MOOIS. :-)
Mijn doelstelling is 1 miljard Cimoleans op de bankrekening. Overal laat ik de cims opdraaien om ergens te komen. Zelfs naar de basisschool kost een 'jonge' cim al 20x z'n zakgeld

Wat zijn die 5 stuks ronde witte silo achtige structuren rechtsboven in je haven(gebied)? Zijn dat assets of losse gebouwen?YES schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:39:
Maar weer eens tijd voor een plaatje:
[Afbeelding]
Bovenin is de haven + generic industry en oil industry. De oil industry is volledig losgekoppeld van het wegennet om enorme drukte ver voorkomen, Cims kunnen inmiddels met het OV aan de slag daar.
Zoals te zien is moet aan dit gebied ook nog wel e.e.a. gebeuren om het allemaal wat fraaier te doen ogen.
Weet iemand ook de link naar die ?nieuwe 4 baans snelweg? Ik zie spelers zoals SeniacTwo deze ineens gebruiken maar kan em zelf niet vinden. Die snelweg is ideaal ter vervanging voor de regulier snelweg die je in twee banen moet aanleggen, en de parallelle road tool is teveel gehannes.
/me heeft nu ook Green Cities DLC toegevoegd.
Mijn huidige stad is puur voor de winst, om 1 miljard cimoleans te halen, en als dat klaar is ga ik ECHT bezig om iets heel MOOIS te maken, dan komt de nadruk niet zo zeer meer op winst en zoveel mogelijk mensen, maar iets MOOIS. :-)
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2019 16:06 ]
Dat zijn off-shore oil rigs, olieboorplatformen dus. Op deze map zit de olie bijna allemaal onder water.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:00:Wat zijn die 5 stuks ronde witte silo achtige structuren rechtsboven in je haven(gebied)? Zijn dat assets of losse gebouwen?
Was niet tevreden over mijn industrie, het verkeer was zo beroerd dat de dubbele snelweg zelfs vast dreigde te lopen, dus doorgaand verkeer dat helemaal niet in het industriegebied hoeft te zijn kreeg er zelfs last van. Dus wat doe je dan? Slopen en opnieuw beginnen

Nou, alles erin gezet en geprobeerd te laden, maar de hele meuk liep vast. Kreeg melding dat er een crashrapport was opgeslagen.YES schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:46:
@Zenyatta & @mschol !
Bij deze mijn savegame:
Dus toen mijn eigen stad maar weer laden. Daar bleef ie op 95% hangen. Feest ging dus ook niet door.
Alle assets en mods gedeactiveerd maar dat hielp niet. Dus alles verwijderd.
Uithuilen en opnieuw beginnen...
Geeft me wel de mogelijkheid alles beter te doen wat vorige keer beter kon.
TLDR: je stad ziet er vast gaaf uit, maar ik heb het niet kunnen beoordelen op mijn eigen systeem... Ik denk dat 16GB RAM een beetje te weinig was voor 1000+ assets.
The answer is 42.
Jeetje, dat vind ik vervelend voor je! Mijn save geeft inmiddels standaard ook twee foutmeldingen wanneer ik hem laadt.. Hopelijk blijft het daarmee. Heeft toch zo zijn nadelen al die mods en assets hè.. Ik heb overigens 32GB RAMZenyatta schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:51:
[...]
Nou, alles erin gezet en geprobeerd te laden, maar de hele meuk liep vast. Kreeg melding dat er een crashrapport was opgeslagen.
Dus toen mijn eigen stad maar weer laden. Daar bleef ie op 95% hangen. Feest ging dus ook niet door.
Alle assets en mods gedeactiveerd maar dat hielp niet. Dus alles verwijderd.![]()
Uithuilen en opnieuw beginnen...![]()
Geeft me wel de mogelijkheid alles beter te doen wat vorige keer beter kon.![]()
TLDR: je stad ziet er vast gaaf uit, maar ik heb het niet kunnen beoordelen op mijn eigen systeem... Ik denk dat 16GB RAM een beetje te weinig was voor 1000+ assets.
Thanks, maar niets aan te doen.YES schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:57:
[...]
Jeetje, dat vind ik vervelend voor je! Mijn save geeft inmiddels standaard ook twee foutmeldingen wanneer ik hem laadt.. Hopelijk blijft het daarmee. Heeft toch zo zijn nadelen al die mods en assets hè.. Ik heb overigens 32GB RAM
Ben nu terug bij Cliffside Bay, waar ik mijn eerste stad gebouwd heb. Dus ik voel nostalgie. En dat is wat waard!
Is een map waar je redelijk hoogteverschil hebt en dat is een leuke uitdaging als je stad groter wordt. De eerste keer werd het niet zo groot, maar hopelijk deze keer wel.
The answer is 42.
Verwijderd
@YES Speel je met of zonder despawning?
Alles slopen is wel radicaal, ik had toch even gekeken naar de bron van de verkeersellende. Vrachtgebieden, zowel de cargo train terminal als de cargo harbor terminal hebben eenmaal erg veel ruimte nodig voor al het inkomende verkeer. Als je bv. een korte afrit maakt die direct uitkomt op één van deze terminals dan kun je er gif opnemen dat het verkeer heel snel vast staat op de snelweg.
Alles slopen is wel radicaal, ik had toch even gekeken naar de bron van de verkeersellende. Vrachtgebieden, zowel de cargo train terminal als de cargo harbor terminal hebben eenmaal erg veel ruimte nodig voor al het inkomende verkeer. Als je bv. een korte afrit maakt die direct uitkomt op één van deze terminals dan kun je er gif opnemen dat het verkeer heel snel vast staat op de snelweg.
Ik pak het blijkbaar graag radicaal aanVerwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:39:
@YES Speel je met of zonder despawning?
Ik speel trouwens nu al een tijdje zonder despawning, maar het is niet alleen maar realistischer heb ik het idee. Volgens mij legt het ook wat onvolkomenheden van het spel bloot..
En je hebt goede punten, afritten waren te kort, helemaal de wegen waar het verkeer daarna op moest wegvloeien. Nu werkt het al een stuk beter alleen krijg ik nu veel last van een vastlopend rail-netwerk. Even kijken waar dat vandaan komt want dat is ook wel weer extreem, haha
[ Voor 9% gewijzigd door YES op 19-11-2019 21:19 ]
Verwijderd
Railnetwerk is simpel op te lossen:
- Vrachttreinen en personentreinen NIET over dezelfde rails laten lopen
- Personentreinen lijnen net zo aanleggen als metro's en/of monorails.
- Vrachttreinen, niet meer dan maximaal 2 of 3 vrachttrein terminals op 1 lijn aansluiten. En creeer altijd een RUIME bypass om elke terminal. Zorg er ook voor dat in ELKE bocht altijd een volledige vrachttrein stil kan staan zonder andere treinen tegen te houden.
- Installeer de mod "unlimited outside connections", dan kun je voor elke 2 a 3 vrachttrein cargo terminals een extra lijn naar buiten trekken.
Maar de 1e is het allerbelangrijkste. Geen personenvervoer over vrachtlijnen. :-)
- Vrachttreinen en personentreinen NIET over dezelfde rails laten lopen
- Personentreinen lijnen net zo aanleggen als metro's en/of monorails.
- Vrachttreinen, niet meer dan maximaal 2 of 3 vrachttrein terminals op 1 lijn aansluiten. En creeer altijd een RUIME bypass om elke terminal. Zorg er ook voor dat in ELKE bocht altijd een volledige vrachttrein stil kan staan zonder andere treinen tegen te houden.
- Installeer de mod "unlimited outside connections", dan kun je voor elke 2 a 3 vrachttrein cargo terminals een extra lijn naar buiten trekken.
Maar de 1e is het allerbelangrijkste. Geen personenvervoer over vrachtlijnen. :-)
Werkt hier prima met beide op hetzelfde spoorVerwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 01:28:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@Verwijderd Bij mij was er mbt de treinen ook een soort van bug aan de grens van de map. Er bleven daar treinen hangen. Daar heb ik wat mee gegoocheld en dat loopt nu beter. Mijn centraal station (verzonken station in het stadscentrum) had ook wat issues, treinen daar gaven soms als activiteit 'confused' op. Waarschijnlijk iets met een of meerdere junctions in het spoor die dit veroorzaakten. Dat heb ik nu ook gefikst en ging gisterenavond alweer wat beter. Het scheiden van cargo en passengers is wellicht wel een idee, maar is, net als een aantal andere 'trucs' die je noemt ook wel wat onrealistisch, in Nederland zie je dat in ieder geval niet terug.
Het gekke is overigens dat dit vastlopende treinnetwerk eerder nooit voorkwam terwijl ik het railnetwerk nauwelijks aangeraakt heb.
Het gekke is overigens dat dit vastlopende treinnetwerk eerder nooit voorkwam terwijl ik het railnetwerk nauwelijks aangeraakt heb.
Wat ook heel erg helpt: geen gelijkvloerse kruisingen. Gebruik de 'one way train tracks' om een tunnel of viaduct aan te leggen zodat treinverkeer geen last heeft van een stilstaande trein in de andere richting.
We are shaping the future
De gehele Betuweroute en veel sporen in industriegebieden zijn alleen voor cargo. Dus zo heel onrealistisch is het niet eens.YES schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:55:
@Verwijderd Het scheiden van cargo en passengers is wellicht wel een idee, maar is, net als een aantal andere 'trucs' die je noemt ook wel wat onrealistisch, in Nederland zie je dat in ieder geval niet terug.
Hmm, dat is ook weer zo. Toch maar eens over nadenken danDennisdn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:08:
[...]
De gehele Betuweroute en veel sporen in industriegebieden zijn alleen voor cargo. Dus zo heel onrealistisch is het niet eens.
Op de onrealisatische plekken gooi ik cargo of passagiers gewoon onder de grondYES schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:16:
[...]
Hmm, dat is ook weer zo. Toch maar eens over nadenken dan
Hehe, omdat dat wel realistisch isDennisdn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:18:
[...]
Op de onrealisatische plekken gooi ik cargo of passagiers gewoon onder de grond
Mijn vastgelopen treinnetwerk is inmiddels alweer verleden tijd. Had sowieso een dubbel spoor (dus 4 sporen) liggen maar over beide gaan zowel goederen als passagierstreinen, dat gaat prima. Mijn 'lokale' traject (van stadscentrum naar industrie en suburb en weer terug) is overigens echt enorm succesvol, gezien de hoge passagiersaantallen op die stations.
Verwijderd
Anders gewoon 20 vliegvelden bouwen, heb ik ook een keer gedaan toen ik nog groener was dan de omgeving van de betuwelijn, vlogen me daar gewoon echt ZWERMEN met vliegtuigen rondjes boven de stad.
Haha geniaal. Ik ga eerst mijn stad laten groeien denk ik. Tegen de 100.000 inwoners ga ik nadenken over een (custom) vliegveld, al is dat eigenlijk nog een te kleine stad voor een vliegveld.Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:39:
Anders gewoon 20 vliegvelden bouwen, heb ik ook een keer gedaan toen ik nog groener was dan de omgeving van de betuwelijn, vlogen me daar gewoon echt ZWERMEN met vliegtuigen rondjes boven de stad.
![]()
Andere zaken die er nog moeten komen:
- stadion + omgeving (soort van olympisch/sportpark bijvoorbeeld?)
- pretpark/dierentuin of iets dergelijks
- haven uitbreiden/opleuken
- verder weg gelegen dorpen/wijken
Het gaat allemaal nog niet echt vlot overigens, beetje een buildersblock denk ik
@Dennisdn Dat zie je in Steam.
Eat the bugs, live in a pod
Hmm, dan weet ik het niet. Nooit echt naar gezocht, omdat ik het in Steam kan zien, maar ik ben het in het spel zelf nooit tegengekomen.
Wellicht dat jullie een idee hebben maar Cities Skyline crasht bij het opstarten, ook na een herinstallatie
- Citrix Workspace uitgezet
- Drivers zijn bij gewerkt.
Verder afgelopen dagen niks geks geïnstalleerd
Genoeg geheugen etc lijkt?Unity Player [version: Unity 5.6.7f1_e80cc3114ac1]
Cities.exe caused an Access Violation (0xc0000005)
in module Cities.exe at 0033:1c4f6307.
Error occurred at 2019-11-26_182806.
D:\Games\Cities Skylines Modern City Center\Cities.exe, run by marko.
49% memory in use.
8135 MB physical memory [4093 MB free].
13872 MB paging file [7769 MB free].
134217728 MB user address space [134192618 MB free].
Read from location 0000000e caused an access violation.
[ Voor 8% gewijzigd door Isane op 26-11-2019 18:33 ]
Bij mij gaf het laatst ook een gekke foutmelding, ik vond dit op Google en het werkt bij mij:Isane schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:32:
Wellicht dat jullie een idee hebben maar Cities Skyline crasht bij het opstarten, ook na een herinstallatie
[...]
Genoeg geheugen etc lijkt?
Je zou dit kunnen toevoegen aan de Launch Options (startopties): -force-d3d9
Wellicht het proberen waard
[ Voor 0% gewijzigd door genesis1650 op 26-11-2019 20:19 . Reden: wellicht is met dubbele "L" ]
Citrix uitzetten is niet altijd genoeg: moet echt verwijderd worden afaikIsane schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:32:
[...]
Genoeg geheugen etc lijkt?
maar neem aan dat er inmiddels toch wel een oplossing daarvoor is?
Op dit moment zijn de dlc's in aanbieding op steam: https://store.steampowered.com/app/255710/Cities_Skylines/
Welke zijn de musthaves?
- Industries
- Parklife
En wat voegt de deluxe versie extra toe?
Welke zijn de musthaves?
- Industries
- Parklife
5 nieuwe gebouwen, de soundtrack en de ruwe schetsen van een aantal gebouwen uit de game.
Verwijderd
^^kuch terwijl je duizenden gratis kunt downloaden uit de WorkshopAlex) schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:12:
5 nieuwe gebouwen
Zit de soundtrack al niet in de game? Op YouTube staat wel een vrij lange Cities Skylines versie.de soundtrack
Tja, en wat kun je daarmee?en de ruwe schetsen van een aantal gebouwen uit de game.
De vraag was 'wat krijg je ervoor?'... nou, dat. Geen idee wat je ermee moet verder.
Met 'de soundtrack' bedoelen ze denk ik dat je 'm als een paar losse mp3'tjes krijgt zodat je 'm kunt meenemen. De hele soundtrack staat overigens ook op Spotify, dus de meerwaarde is klein. Deluxe Edition koop je dan echt vooral omdat je Paradox/CO geld wil geven
Met 'de soundtrack' bedoelen ze denk ik dat je 'm als een paar losse mp3'tjes krijgt zodat je 'm kunt meenemen. De hele soundtrack staat overigens ook op Spotify, dus de meerwaarde is klein. Deluxe Edition koop je dan echt vooral omdat je Paradox/CO geld wil geven
Verwijderd
Geef het dan liever aan mij, ik wil een Samsung 1TB m.2 SSD in mijn pc duwen, liever nog een 2TB, want mijn main 1TB sata-ssd raakt vol....
Je hebt me overtuigd, heb 'm meteen gekocht!Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:45:
[...]
^^kuch terwijl je duizenden gratis kunt downloaden uit de Workshop
[...]
Zit de soundtrack al niet in de game? Op YouTube staat wel een vrij lange Cities Skylines versie.
[...]
Tja, en wat kun je daarmee?
(Voor die 2,25 euro vind ik het wel leuk om deze items te hebben, Eiffel toren is er niet echt in goede kwaliteit in de workshop en Grand Central ontbreekt in het geheel. Als er geen upgrade pack was had ik het niet gedaan.)
alle "grote" dlc/updates voeg(de)en allemaal wel iets nuttigs toe, al weet ik niet hoe hetzit met content die al beschikbaar is vs waar betaald voor moet wordenvanStriean schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:21:
Op dit moment zijn de dlc's in aanbieding op steam: https://store.steampowered.com/app/255710/Cities_Skylines/
Welke zijn de musthaves?
- Industries
- Parklife
Verwijderd
Laat die DLC's maar eerst even, om eerst wat feeling voor de game te krijgen. Daarna kun je mods en assets toevoegen, wat je maar je maar leuk vind. Sommige mods zijn zo goed als onmisbaar. Althans ik zou ze niet willen missen. TM/PE - Move It - Road Anarchy - Network Extensions 2 , om maar even een paar te noemen. :-)
In mijn 1 miljard Simoleans doestellingen staat de teller nu op 650 miljoen, nog 350 te gaan.
Wat ik niet begrijp:
Uitgangssituatie:
- Parken : Inkomen 330.0000
- Olie : Inkomsten 20.000
Huidige wekelijkse inkomsten nu : 350.000
Ik denk, MEER olievelden, petromeuk maken en plastic en wat naar die speelgoedfabriek en exporteren die zooi. En dan praat ik echt over een gigantisch veld met tientallen opslag units die helemaal bomvol zitten. Veel ja-knikkers melden "not enough customers", dus je kunt niet onbeperkt olie uitvoeren. Uiteindelijk zie ik nu bij 'profit' staan 140.000. Dat blijft redelijk stabiel.
Maar mijn weekinkomen is gelijk gebleven, zo rond de 350.000. En nee, ik heb de werknemers van die olievleden niet onttrokken uit de stad maar van buiten de stad en in een zone gezet met "schools out". Arbieters hatten wir notig. Wat ik niet snap is waar die extra 120.000 dan is gebleven die ik met de olie verdiend heb. Ben immers van 20.000 naar 140.000 profit gegaan.
Maja, ik zag ook dat ik een gebruik aan high schools had dus heb ik maar even weer een scam park aangelegd, en dat werkt gelijk door. Nou ja, 'even', je bent er wel even zoet mee. Maar nu zit mijn weekinkomen redelijk boven de 400.000 dus ik zou feitelijk ook de computer een nachtje aan kunnen laten staan om op 1 miljard te komen. Maar dat doe ik niet, alleen maar met spelen, niet met simpelweg wachten.
:-)
In mijn 1 miljard Simoleans doestellingen staat de teller nu op 650 miljoen, nog 350 te gaan.
Wat ik niet begrijp:
Uitgangssituatie:
- Parken : Inkomen 330.0000
- Olie : Inkomsten 20.000
Huidige wekelijkse inkomsten nu : 350.000
Ik denk, MEER olievelden, petromeuk maken en plastic en wat naar die speelgoedfabriek en exporteren die zooi. En dan praat ik echt over een gigantisch veld met tientallen opslag units die helemaal bomvol zitten. Veel ja-knikkers melden "not enough customers", dus je kunt niet onbeperkt olie uitvoeren. Uiteindelijk zie ik nu bij 'profit' staan 140.000. Dat blijft redelijk stabiel.
Maar mijn weekinkomen is gelijk gebleven, zo rond de 350.000. En nee, ik heb de werknemers van die olievleden niet onttrokken uit de stad maar van buiten de stad en in een zone gezet met "schools out". Arbieters hatten wir notig. Wat ik niet snap is waar die extra 120.000 dan is gebleven die ik met de olie verdiend heb. Ben immers van 20.000 naar 140.000 profit gegaan.
Maja, ik zag ook dat ik een gebruik aan high schools had dus heb ik maar even weer een scam park aangelegd, en dat werkt gelijk door. Nou ja, 'even', je bent er wel even zoet mee. Maar nu zit mijn weekinkomen redelijk boven de 400.000 dus ik zou feitelijk ook de computer een nachtje aan kunnen laten staan om op 1 miljard te komen. Maar dat doe ik niet, alleen maar met spelen, niet met simpelweg wachten.
:-)
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2019 05:22 ]
Vraagje:
Welke assets/middelen gebruiken jullie voor je (generic) industrie?
De vanilla assets bevatten enorm veel fabrieken of kleine fabriekjes met van die schoorstenen etc, terwijl je in veel steden in Nederland voornamelijk industriegebieden ziet die bestaan uit vooral loodsen, hallen en soms fabriekshallen maar dan zonder schoorstenen en dat soort dingen. Ik vind de vanilla industrie gebouwen voor generic industrie eigenlijk vaak te klein en teveel kleine onderdelen bevatten. Liever heb ik dan meer loodsen en ander soort wat meer 'cleane' panden. Ik heb dan ook een hele collectie van die loodsen maar doordat die van maar 4 a 5 asset bouwers komen, krijg je toch een wat eentonig/repetitief beeld in je industrie.
Iemand tips?
De vanilla assets bevatten enorm veel fabrieken of kleine fabriekjes met van die schoorstenen etc, terwijl je in veel steden in Nederland voornamelijk industriegebieden ziet die bestaan uit vooral loodsen, hallen en soms fabriekshallen maar dan zonder schoorstenen en dat soort dingen. Ik vind de vanilla industrie gebouwen voor generic industrie eigenlijk vaak te klein en teveel kleine onderdelen bevatten. Liever heb ik dan meer loodsen en ander soort wat meer 'cleane' panden. Ik heb dan ook een hele collectie van die loodsen maar doordat die van maar 4 a 5 asset bouwers komen, krijg je toch een wat eentonig/repetitief beeld in je industrie.
Iemand tips?
Doe je iets met specialisatie van industrie? Markeer een paar gebieden voor andere soorten industrie, dan krijg je andere gebouwen en minder vervuiling.YES schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:54:
Iemand tips?
Saved by the buoyancy of citrus
Ik heb een groot olie-industrie gebied, dat ziet er inderdaad beter uit.Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:17:
[...]
Doe je iets met specialisatie van industrie? Markeer een paar gebieden voor andere soorten industrie, dan krijg je andere gebouwen en minder vervuiling.
Welke industrie zou je aanraden? Gaat waarschijnlijk wel flink extra verkeer opleveren aangezien veel geïmporteerd moet worden, ik heb niet heel veel andere natural resources namelijk.
Farming en Forrestry, meestal begin ik daarmee, dat scheelt vervuiling. Ik heb drie verschillende (gescheiden) industriegebieden op die manier, waarvan er maar 1 echt vervuilt.YES schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:19:
[...]
Ik heb een groot olie-industrie gebied, dat ziet er inderdaad beter uit.
Welke industrie zou je aanraden? Gaat waarschijnlijk wel flink extra verkeer opleveren aangezien veel geïmporteerd moet worden, ik heb niet heel veel andere natural resources namelijk.
De vervuiling boeit me nog niet zoveel hoor. Ik vind bij de 'gewone' vanilla industrie die honderden schoorstenen gewoon lelijk en niet zo realistisch ogen als je kijkt naar wat 'gewone' industrie normaal is (bij ons dan). Krijg je bij Farming en Forestry minder van die kleine gebouwen met schoorstenen dan? Meer loodsen of hallen?Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:22:
[...]
Farming en Forrestry, meestal begin ik daarmee, dat scheelt vervuiling. Ik heb drie verschillende (gescheiden) industriegebieden op die manier, waarvan er maar 1 echt vervuilt.
Echt hallen en loodsen niet; gebouwen worden gewoon nooit echt heel groot, maar max 4x4 ofzo. De industriesoorten die ik noemde hebben in elk geval geen schoorstenen. Ze zien er echt wel anders uit en het zijn niet allemaal gebouwen maar bijvoorbeeld ook kleine boomgaardjes. Even mee experimenteren.YES schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:36:
[...]
De vervuiling boeit me nog niet zoveel hoor. Ik vind bij de 'gewone' vanilla industrie die honderden schoorstenen gewoon lelijk en niet zo realistisch ogen als je kijkt naar wat 'gewone' industrie normaal is (bij ons dan). Krijg je bij Farming en Forestry minder van die kleine gebouwen met schoorstenen dan? Meer loodsen of hallen?
Inderdaad maar eens mee gaan experimenteren, wellicht allerlei mini-gebiedjes door elkaar heenCyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:40:
[...]
Echt hallen en loodsen niet; gebouwen worden gewoon nooit echt heel groot, maar max 4x4 ofzo. De industriesoorten die ik noemde hebben in elk geval geen schoorstenen. Ze zien er echt wel anders uit en het zijn niet allemaal gebouwen maar bijvoorbeeld ook kleine boomgaardjes. Even mee experimenteren.
Verwijderd
In de Industries DLC krijg je toch wel een aantal zeer grote 'warenhuizen' en andere zeer grote fabrieken die het hebben moeten van de producten die al je 4 DLC's (Wood, Ore, Oil en Farm) leveren. Vergelijk ze maar met een Unilever, een Stork, een Shell, gewoon grote fabrieken waarmee je extra winst kunt halen door die producten te exporteren of lokaal in je eigen commerciële gebieden te verkopen.Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:40:
[...]
Echt hallen en loodsen niet; gebouwen worden gewoon nooit echt heel groot, maar max 4x4 ofzo. De industriesoorten die ik noemde hebben in elk geval geen schoorstenen. Ze zien er echt wel anders uit en het zijn niet allemaal gebouwen maar bijvoorbeeld ook kleine boomgaardjes. Even mee experimenteren.
Over 'winst' gesproken, ik ben lekker onderweg naar de 1 miljard, vooral met dit soort weekinkomens. Alleen wat jammer is, doordat ik nu meer meuk op de kaart staan heb gaat de game ook minder snel. Maar nog snel genoeg om het te doen.
Klik op het plaatje voor het volledig beeld, de financien zijn slechts een deel er van.

Nice! Die heb ik gister aangeschaft met park life, ben benieuwd!Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:33:
[...]
In de Industries DLC krijg je toch wel een aantal zeer grote 'warenhuizen' en andere zeer grote fabrieken die het hebben moeten van de producten die al je 4 DLC's (Wood, Ore, Oil en Farm) leveren. Vergelijk ze maar met een Unilever, een Stork, een Shell, gewoon grote fabrieken waarmee je extra winst kunt halen door die producten te exporteren of lokaal in je eigen commerciële gebieden te verkopen.
Weet niet welke je al kent, Avanya al wel neem ik aan? Hoewel het maar 1 asset creator is zijn er wel grote verschillen tussen de stijlen. Bijv.:YES schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:54:
Vraagje:
Iemand tips?
- Miyagi Motors Car Factory
- RICO Modular Warehouses, ook voor Industries DLC verkrijgbaar
Verder vind ik Jack's Shoe Factory tof, daar krijg je verschillende gebouwen bij:
- Jack's Shoe Factory
Verwijderd
Yes, de 1 miljard Cimoleans gehaald. Iemand anders die dat ooit gedaan heeft?
In ieder geval, na 26 afleveringen aan opnames is het dan gelukt. Dit is een stukje uit het laatste fragment van het laatste deel op mijn YouTube kanaal. En ja, beetje video knutselwerk blijft leuk om te doen. Maar als je nagaat, hoeveel geld dit is, ingame, 1 miljard!!!..... 1.000 miljoen. Toe maar even. :-)
klikbaar
In ieder geval, na 26 afleveringen aan opnames is het dan gelukt. Dit is een stukje uit het laatste fragment van het laatste deel op mijn YouTube kanaal. En ja, beetje video knutselwerk blijft leuk om te doen. Maar als je nagaat, hoeveel geld dit is, ingame, 1 miljard!!!..... 1.000 miljoen. Toe maar even. :-)
klikbaar

Gefeliciteerd! Toch wel een prestatie!Verwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 04:05:
Yes, de 1 miljard Cimoleans gehaald. Iemand anders die dat ooit gedaan heeft?![]()
![]()
![]()
klikbaar
[Afbeelding]
Heb je een linkje naar je YouTube kanaal? Ben wel benieuwd.
The answer is 42.
Gevonden via de website waar het plaatje op gehost staat: YouTube: Cities Skylines - The 1 Billion Project - Part #26 - Last PartZenyatta schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:41:
[...]
Gefeliciteerd! Toch wel een prestatie!
Heb je een linkje naar je YouTube kanaal? Ben wel benieuwd.
Signature
Verwijderd
Weet iemand ook of er zeesluizen bestaan als zijnde asset in Cities Skylines? Of Coupures zoals we ze hier in Nederland ook wel eens gebruiken?
Het idee eigenlijk simpel, ik heb een haven, waar schepen in en uit komen, als er dan vervolgens een tsunami waarschuwing komt dat ik dan de sluizen kan sluiten om de haven, en het gebied daarachter te beschermen. En onder normale omstandigheden staan ze gewoon open.
Bijna een Maeslantkering zou ik zeggen.
Het idee eigenlijk simpel, ik heb een haven, waar schepen in en uit komen, als er dan vervolgens een tsunami waarschuwing komt dat ik dan de sluizen kan sluiten om de haven, en het gebied daarachter te beschermen. En onder normale omstandigheden staan ze gewoon open.
Bijna een Maeslantkering zou ik zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2019 07:05 ]
Mooie Humble Bundle voor de Cities fans:
https://twitter.com/Citie.../1204797838598791168?s=19
https://twitter.com/Citie.../1204797838598791168?s=19
You can't be late until you show up
Verwijderd
Lekker dan, heb je ook elke keer 10 tot 15 euro betaald per DLC. Je voelt je toch wel een beetje genaaid.
Dat is een keuze die je maakt... direct kopen is de volle pot betalen.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:50:
Lekker dan, heb je ook elke keer 10 tot 15 euro betaald per DLC. Je voelt je toch wel een beetje genaaid.
Of een aantal jaren wachten en (super) goedkoop op de kop tikken tijdens een sale.
Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/
voel je je elke keer genaaid als iets in de uitverkoop gaat? Lijkt mij toch dat je weet dat zoiets kan gebeuren.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:50:
Verwijderd
Hahaha, ja, maar laten we eerlijk zijn, als computergebruikers hebben we dit toch ook?Webgnome schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:13:
[...]
voel je je elke keer genaaid als iets in de uitverkoop gaat? Lijkt mij toch dat je weet dat zoiets kan gebeuren.
Ik denk even terug aan 1997, toen ik met de bus naar Groningen ging, naar een computerwinkeltje genaamd "Bit's 'n Pieces", om daar voor fl. 250,- 4MB ram te kopen voor mijn 486DX4 100mhz machientje.
Ik voel me zwaar genaaid
Die combo-paketten zijn wel vaker langsgekomen. Ik vind ze prachtig. Echter had ik eerst zoiets van "meh, ik hoef al die uitbreidingen niet." Toen er ineens wel wat ging kriebelen en ik ze allemaal NU NU NU wilde hebben heb ik ze allemaal gekocht. Niet in de uitverkoop.
Nog nooit zoveel aan een spel uitgegeven.
Kan er niet van wakker liggen. Het aantal uur spelplezier is ook ongeëvenaard.
Mooie meenemer voor wie de bundel nog niet heeft.
Go for it.
Edit: Bij mij crashte het spel laatst (speel het niet vaak, maar als je speelt is het meteen uuuuuuuren.
)
De screenshots die ik had genomen (F12, Steam) waren helaas ook allemaal weg. Vond ik wel vreemd en
Nog nooit zoveel aan een spel uitgegeven.
Kan er niet van wakker liggen. Het aantal uur spelplezier is ook ongeëvenaard.
Mooie meenemer voor wie de bundel nog niet heeft.
Go for it.
Edit: Bij mij crashte het spel laatst (speel het niet vaak, maar als je speelt is het meteen uuuuuuuren.
De screenshots die ik had genomen (F12, Steam) waren helaas ook allemaal weg. Vond ik wel vreemd en
[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 12-12-2019 14:55 ]
Valt mee toch? Voor iets meer dan 7 euro krijg je enkel European Suburbia, Green Cities en Synthetic Dawn Radio. Een van die DLC is enkel een radiostation dus twee DLC's met content maar.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:50:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
nah, zeker niet als ik naar het aantal speeluren kijkVerwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:50:
De originele versie werd al erg gewaardeerd alszijnde volwaardig spel. Maar na jaren uit te zijn komt er af en toe nog steeds een substantiële toevoeging uit. Op zich vind ik dat best prima. Het is niet alsof er allerlei DLC gepland was, en ze extra geld wilden kloppen door 10 DLC pakketten gedurende een jaar los uit te brengen.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:50:
Verwijderd
Nah, dat valt reuze mee, ik zit er net een paar weekjes achtermschol schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:14:
[...]
nah, zeker niet als ik naar het aantal speeluren kijk

Mijn CSL werkt niet goed meer. 
Het scherm "blinkt/flickert" tijdens spelen zoals je vaak ziet tijdens "fast load" mod.
Maar al in menu's als het spel slechts opgestart is.
Maar ook meer en meer crashes. Soms na een minuut, soms na 5 minuten.
In grote (oude) stad.
Dus maar nieuwe stad maken.
Crasht ook. 
Simulation: Failed (blabla)
Dan maar weer verder met oude, grote stad. Veel Assets verwijderd.
Spel blijft maar crashen. Binnen 5 minuten.
Een soort van instant stotter en dan weet ik hoe laat het is.
Ben niet de enige, als ik het zo lees.
Iemand anders hier daar ook last van?
Wat gaan we hier aan doen?
Het scherm "blinkt/flickert" tijdens spelen zoals je vaak ziet tijdens "fast load" mod.
In grote (oude) stad.
Dus maar nieuwe stad maken.
ALLE mods, assets e.d. verwijderen zodat je terug bent op de vanilla game..?HMC schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:53:
Mijn CSL werkt niet goed meer.
In grote (oude) stad.
Dus maar nieuwe stad maken.Crasht ook.
werkt het dan? zit je probleem in je assets/mods.
c:sl genereeert ook een output log waar je wat uit kan halen..
en die is wel belangrijk voor clues
Verwijderd
Tja, als je custom made maps gebruikt in combinatie met een heleboel custom made assets (die ook weer verwijderd kunnen worden) dan heb je inderdaad het grote risico dat bepaalde mappen niet meer willen. En dan hoeft er maar 1 grassprietje niet meer voor te komen in de Steam Workshop en de map wil niet meer. Dan krijg je de bekende "simulation failed". Wat doe je er aan? Weinig. Als je bepaalde assets niet meer kunt krijgen en je stad loopt er op vast dan houdt het gewoon op. Het enige wat je nog zou kunnen doen is een check van je mods, om te kijken of er geen mods zijn die in conflict met elkaar zijn. Het spel is door Paradox heel erg aanpasbaar gemaakt zodat spelers ontiegelijk veel vrijheid hebben, maar dit heeft wel tot nadeel dat het minder stabiel is. Dit soort gein zou je niet gauw krijgen bij een spel als Battlefield.
---------
Ik heb sinds kort de Ragnarok mod ontdekt. Deze maakt natural disasters veel groter dan de relatief kleine versies die in de DLC zelf zitten.
---------
Ik heb sinds kort de Ragnarok mod ontdekt. Deze maakt natural disasters veel groter dan de relatief kleine versies die in de DLC zelf zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2019 21:54 ]
het probleem zit hem imho meer dat assets van de workshop gehaald kunnen worden en de assets die daar weer op vertrouwen blijven werken: dus of niet verwijderen (en als obsolete/outdated aanduiden) ofvook alle assets die erop vertouwen verwijderen OF nooit afhankelijkheden van andere assets hebben (dus elke mod staat 100% opzich zelf)Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:53:
Tja, als je custom made maps gebruikt in combinatie met een heleboel custom made assets (die ook weer verwijderd kunnen worden) dan heb je inderdaad het grote risico dat bepaalde mappen niet meer willen. En dan hoeft er maar 1 grassprietje niet meer voor te komen in de Steam Workshop en de map wil niet meer. Dan krijg je de bekende "simulation failed". Wat doe je er aan? Weinig. Als je bepaalde assets niet meer kunt krijgen en je stad loopt er op vast dan houdt het gewoon op. Het enige wat je nog zou kunnen doen is een check van je mods, om te kijken of er geen mods zijn die in conflict met elkaar zijn. Het spel is door Paradox heel erg aanpasbaar gemaakt zodat spelers ontiegelijk veel vrijheid hebben, maar dit heeft wel tot nadeel dat het minder stabiel is. Dit soort gein zou je niet gauw krijgen bij een spel als Battlefield.
---------
De logs hebben het over DX11. De prompt op de desktop vraagt ook om de logs op te sturen. Die site heb ik eens bekeken, maar daar wordt men ook niet veel wijzer van de feedback.
Het lijkt wel een ding te zijn van de laatste tijd. Veel mensen lijken crashes zoals ik te hebben.
Heb ook nog "maar" 500 assets over. Door die lijst gaan en de boel "opschonen" duurt lang maar is het zeker waard soms.
Mods niets interessants, zeker niets nieuws en ook niet veel.
Spel al opnieuw geïnstalleerd. Dat ging vrij snel, maar dan gaat 'ie nog de assets en zo binnenhalen.
Voorlopig is de remedie veel saven en opnieuw opstarten bij een crash. Dat duurt ook minder dan een minuut dus dat is het probleem niet echt. Het is alleen de onvoorspelbaarheid van de crashes wat me irriteert.
Soms na een minuut, soms na een kwartier, maar crashen doet het zeker.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat één of ander gedownload gebouwtje van tig jaar geleden nu ineens roet in het eten gooit.
Edit: Oh, en inderdaad geeft de fast load aan dat er veel dingen missen, maar dat is ook altijd al zo geweest.
En ook al zonder fast load geprobeerd.
Het lijkt wel een ding te zijn van de laatste tijd. Veel mensen lijken crashes zoals ik te hebben.
Heb ook nog "maar" 500 assets over. Door die lijst gaan en de boel "opschonen" duurt lang maar is het zeker waard soms.
Spel al opnieuw geïnstalleerd. Dat ging vrij snel, maar dan gaat 'ie nog de assets en zo binnenhalen.

Voorlopig is de remedie veel saven en opnieuw opstarten bij een crash. Dat duurt ook minder dan een minuut dus dat is het probleem niet echt. Het is alleen de onvoorspelbaarheid van de crashes wat me irriteert.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat één of ander gedownload gebouwtje van tig jaar geleden nu ineens roet in het eten gooit.
Edit: Oh, en inderdaad geeft de fast load aan dat er veel dingen missen, maar dat is ook altijd al zo geweest.
[ Voor 21% gewijzigd door HMC op 29-12-2019 06:21 ]
plaats het output log eens hier? wellicht kunnen wij er iets van maken.HMC schreef op zondag 29 december 2019 @ 06:16:
De logs hebben het over DX11. De prompt op de desktop vraagt ook om de logs op te sturen. Die site heb ik eens bekeken, maar daar wordt men ook niet veel wijzer van de feedback.
en met een dx11 error moet ik direct denken aan citrix workspace..
Schiet mij maar lek. 
Vandaag werkt het spel weer perfect. Geen enkele crash.
Neo Tokyo leeft!

Sprong wel van 110k naar 98k. Waarschijnlijk omdat ik dus veel assets verwijderd had, en dus ineens mensen zonder 38ste verdieping zaten.
Inmiddels weer richting 110k.
Edit: Deze zijn met prtsc/paste in Paint gemaakt. F12 voor screenshot werkt niet.
Edit2: Plaatjesspam

Lol in de heuvels.

Vandaag werkt het spel weer perfect. Geen enkele crash.
Neo Tokyo leeft!

Sprong wel van 110k naar 98k. Waarschijnlijk omdat ik dus veel assets verwijderd had, en dus ineens mensen zonder 38ste verdieping zaten.
Inmiddels weer richting 110k.
Edit: Deze zijn met prtsc/paste in Paint gemaakt. F12 voor screenshot werkt niet.
Edit2: Plaatjesspam

Lol in de heuvels.

[ Voor 47% gewijzigd door HMC op 29-12-2019 19:49 ]
Verwijderd
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT? Ik bedoel, het is nog altijd de beste city builder simulator, of is er inmiddels een andere city builder die CS overtreft? In de Workshop worden nog dagelijks nieuwe dingen toegevoegd en ik zie op YouTube mensen dingen doen met dit spel dat echt ongelooflijk is. Bepaalde assets maken; hele realistische verkeersknooppunten, maar ook mappen met rivieren en water physics die echt gewoon bijna foto realistisch zijn. Ik moet ook zeggen dat het water dynamiek in dit spel echt goed gedaan is, alhoewel er bij sommige assets, zoals sommige rotsen er wel wat glitching voorkomt, doordat water dat bv. omhoog tegen deze rotsen komt, er in blijft plakken, alsof het lijm is, ipv water. Maar dat is een kleinigheidje. De Industry DLC bestaat al een tijdje, maar nu pas begin ik em een beetje door te krijgen. Alhoewel ik NIET begrijp hoe Seniac het voor elkaar krijgt om zoveel geld te verdienen aan zijn export van olie, zie: (ergens in de video klikt ie op de inkomsten van z'n olie export).
Leuke serie trouwens om te volgen, die Seniac is echt een jovel type :-)
Als ik dit overigens probeer, zoveel olie op te pompen dan krijg ik vaak de melding "not enough custumors", wordt er niets meer in de metaal en plastic fabriek gemaakt, hebben die geen demand meer, raken de silo's vol en daar gaat je profit. Of is gewoon een kwestie van zoveel export mogelijkheden creeren? Want het grappig is, ondanks dat Seniac hierboven heel veel olie produceert, hij IMPORT ook nog eens, en dat vindt ik echt vreemd.
Als ik dit overigens probeer, zoveel olie op te pompen dan krijg ik vaak de melding "not enough custumors", wordt er niets meer in de metaal en plastic fabriek gemaakt, hebben die geen demand meer, raken de silo's vol en daar gaat je profit. Of is gewoon een kwestie van zoveel export mogelijkheden creeren? Want het grappig is, ondanks dat Seniac hierboven heel veel olie produceert, hij IMPORT ook nog eens, en dat vindt ik echt vreemd.
@Verwijderd Ik heb zelf dat ik dagelijks aan het spel denk. Iedere dag weer, bijvoorbeeld als ik langs in aanbouw zijnde torens rij, etc.
Maar...
Het voelt toch een beetje als werk. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
Cities Skylines is hard werk.
Denken, plannen, etc.
En als je het spel dan wel weer een keer aanslingert, dan is het meteen weer 10 uur later, zonder dat je het doorhebt.
Wilde het vanavond ook weer spelen (zoals eigenlijk iedere dag), maar dan weer even muziek luisteren, filmpje kijken. Hoppa, te laat.
Maar...
Het voelt toch een beetje als werk. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
Cities Skylines is hard werk.
Denken, plannen, etc.
En als je het spel dan wel weer een keer aanslingert, dan is het meteen weer 10 uur later, zonder dat je het doorhebt.

Wilde het vanavond ook weer spelen (zoals eigenlijk iedere dag), maar dan weer even muziek luisteren, filmpje kijken. Hoppa, te laat.
Verwijderd
@HMC Oeh ja, erg herkenbaar dat met het verslinden van de uren door dit spel. Ik heb dat ook al een aantal keren gehad, je bent zo er mee bezig, zo dingen aan het plannen en aan het 'bouwen', uitstippelen, je wil wel alles tegelijk doen, en ondertussen tikt die klok verder en voor je het weet is het midden in de nacht.
ik heb van die momenten dat ik een bepaalde game speel. Nu is het ets2 /ATSVerwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:30:
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT? Ik bedoel, het is nog altijd de beste city builder simulator, of is er inmiddels een andere city builder die CS overtreft? In de Workshop worden nog dagelijks nieuwe dingen toegevoegd en ik zie op YouTube mensen dingen doen met dit spel dat echt ongelooflijk is. Bepaalde assets maken; hele realistische verkeersknooppunten, maar ook mappen met rivieren en water physics die echt gewoon bijna foto realistisch zijn. Ik moet ook zeggen dat het water dynamiek in dit spel echt goed gedaan is, alhoewel er bij sommige assets, zoals sommige rotsen er wel wat glitching voorkomt, doordat water dat bv. omhoog tegen deze rotsen komt, er in blijft plakken, alsof het lijm is, ipv water. Maar dat is een kleinigheidje. De Industry DLC bestaat al een tijdje, maar nu pas begin ik em een beetje door te krijgen. Alhoewel ik NIET begrijp hoe Seniac het voor elkaar krijgt om zoveel geld te verdienen aan zijn export van olie, zie: (ergens in de video klikt ie op de inkomsten van z'n olie export).
[YouTube: COMMERCIAL EXPORTS - Cities Skylines OilTown #15]
neemt niet weg dat ik ook af en toe een filmpje van een streamer kijk, uiteindelijk komt dan het moment vanzelf weer dat ik cities oppak
Sinds vorige week deze game gekocht en door het spelen ook 2 vrienden eraan gekregen. Heerlijke game met een enorme skill ceiling lijkt me. Zijn er nog must have mods? Even een snelle blik erop geworpen maar er zijn er zoveel. Traffic Manager Presidential Edition leek me wel erg handig. Leuk om hier alle foto’s langs te zien komen!
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Verwijderd
Fine Road Anarchy, Fine Road Tool, Move It, Network Extensions 2, Roundabout Builder, 81 tiles, Unlimited Outside Connections, pffff er zijn er genoeg te noemen die de game echt nog een stuk aangenamer en beter spelen maken.untflanked schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:26:
Sinds vorige week deze game gekocht en door het spelen ook 2 vrienden eraan gekregen. Heerlijke game met een enorme skill ceiling lijkt me. Zijn er nog must have mods? Even een snelle blik erop geworpen maar er zijn er zoveel. Traffic Manager Presidential Edition leek me wel erg handig. Leuk om hier alle foto’s langs te zien komen!
Nog zeker een uur of 10 in de weekVerwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:30:
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT?
Blijft eindeloos verslavend en heb inmiddels een stapel nieuwe spellen die ik max 15 minuten heb gespeeld waarna ik telkens weer terugval op CS.
Jammer dat er op de PS4 niet te zien is hoeveel uur erin zit.... al wil ik het wellicht ook niet weten

Zag bij de Duitse Amazon een bordspel van Cities Skylines met korting voorbij komen. Het schijnt dat je extra korting krijgt met Amazon Prime.
Voor geïnteresseerden...
Voor geïnteresseerden...
The answer is 42.
Ligt er een beetje aan wat je voor soort citybuilder je zoekt. Ik vind Skylines nog steeds een geweldige game, maar niet perse mijn main city builder. Dan doen Anno 1800, Kingdoms and Casttles, Tropico, Frostpunk en Surviving Mars toch ook mee. En dan heb ik nog alle andere genres die ik speel dus eigenlijk speel ik CS maar 1 of 2 periodes per jaar. Heb er wel 100+ uur in gestopt in de eerste weken na releaseVerwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:30:
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT? Ik bedoel, het is nog altijd de beste city builder simulator, of is er inmiddels een andere city builder die CS overtreft?
Ik speel het ook nog regelmatig, loop inmiddels alleen wat tegen de limieten van m'n PC aan dus ben een beetje aan het twijfelen om een nieuwe PC te kopen.
Heb momenteel alleen nog maar gebouwd, dus nog geen inwoner te bekennen, en heb nog maar 15 FPS over.
Heb momenteel alleen nog maar gebouwd, dus nog geen inwoner te bekennen, en heb nog maar 15 FPS over.
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar die stad dan. Als je al zoveel gebouwd hebt dat de framerate zo gedaald is heb je wel veel gedaan al denk ik? Screenshotje?Logico schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:26:
Ik speel het ook nog regelmatig, loop inmiddels alleen wat tegen de limieten van m'n PC aan dus ben een beetje aan het twijfelen om een nieuwe PC te kopen.
Haha ik zal vanavond een screenshot makenYES schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:34:
[...]
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar die stad dan. Als je al zoveel gebouwd hebt dat de framerate zo gedaald is heb je wel veel gedaan al denk ik? Screenshotje?
Het is overigens wel een combinatie van factoren hoor, enerzijds heel veel (individueel neergezette) gebouwen maar anderzijds ook een PC met i5 4570, 16 GB RAM en GTX660ti van 6 jaar oud i.c.m. veel assets en mods
Begrijpelijk, maar ik zie ook dat je 1000+ uren hebt, dan snap ik dat er dingen zijn waar je tegenop loopt. Maar met jouw ervaring, wat zijn 5-10 mods die eigenlijk integraal zijn voor het spelen van de game voor een beginner? Ik zit namelijk gewoon stad na stad te bouwen om beginnersfouten op te lossen of met dingen te experimenteren. Het is wel een geweldige game zover. Thanks voor de input zover!Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 06:40:
[...]
Fine Road Anarchy, Fine Road Tool, Move It, Network Extensions 2, Roundabout Builder, 81 tiles, Unlimited Outside Connections, pffff er zijn er genoeg te noemen die de game echt nog een stuk aangenamer en beter spelen maken.
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Dat is al meerdere keren hier voorbij gekomen. Kan nooit meer dan een pagina of 5 terug zijn.untflanked schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:47:
[...]
Begrijpelijk, maar ik zie ook dat je 1000+ uren hebt, dan snap ik dat er dingen zijn waar je tegenop loopt. Maar met jouw ervaring, wat zijn 5-10 mods die eigenlijk integraal zijn voor het spelen van de game voor een beginner? Ik zit namelijk gewoon stad na stad te bouwen om beginnersfouten op te lossen of met dingen te experimenteren. Het is wel een geweldige game zover. Thanks voor de input zover!
Zoek maar eens op Traffic Manager en/of TM:PE in dit topic, dan kom je wel wat tegen.