Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50
@Alex) is inmiddels de bug al opgelost dat door deze DLC je hele stad in de as kan worden gelegd omdat er geen brandweer meer uitrukt omdat je die helicopters hebt? dat is de reden waarom ik die DLC niet geactiveerd heb. Kreeg altijd vroeg of laat te maken met een half afgebrande stad.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De laatste keer dat ik die helikopters heb gebruikt had ik geen problemen met de normale brandweerwagens. Of ik heb het in ieder geval niet gemerkt :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ok misschien binnenkort nog maar eens activeren. Had in ieder geval nadat ik deze DLC gekocht had om de haverklap het geschetste scenario. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Ik zou het wel combineren met de mod "Unlimited Oil and Ore" anders zijn de grondstoffen binnen no time op en heb je alles voor Jan Doedel daar neer gezet. :)
[Afbeelding]
Dat is idd een goeie ja, valt trouwens nog niet mee om alles goed te balanceren en draaiend te krijgen met Industries. Hele nieuwe uitdaging zo. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:23:
Jazeker wel, Natural Disasters voegt verschillende hulpdiensten toe. Denk bijvoorbeeld aan een brandweerhelikopterdepot*, zodat je ook bosbranden kunt bestrijden voordat ze de hele map in de as leggen. Of een 'pumping service' die wagens stuurt om water weg te pompen na een kleine plaatselijke overstroming.
Bosbranden heb ik eigenlijk nooit en met de mod "Rebuild It" wordt een leegstaand gebouw, ingestort gebouw (door overstroming) of afgebrand gebouw automatisch weer herbouwd. Verder heb ik ook onder opties staan dat vuur zich niet verder kan verspreiden dan 1 gebouw waar het zich in bevind.

De pumping service is wel aardig, maar dit is ook zelf vrij snel af te handelen. Met de terrein editor snel een gat maken, en een (zuigende) water source neerleggen, of bij dat gat even een tijdelijke waterpomp plaatsen.

Nee, die twee dingen zijn niet echt imposant voor me. Ik heb wel de Mass Transit DLC, maar ik heb geen Trams, althans ik zie de wegen die daar voor nodig zijn niet terug in mijn wegen collectie.
Joopieboy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:31:
[...]

Dat is idd een goeie ja, valt trouwens nog niet mee om alles goed te balanceren en draaiend te krijgen met Industries. Hele nieuwe uitdaging zo. :)
Met Industries kan ik je 1 ding zeggen, bouw niet TEVEEL in 1x, want de Industries DLC geeft een hele bak verkeer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2019 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:31:
[...]

Ik heb wel de Mass Transit DLC, maar ik heb geen Trams, althans ik zie de wegen die daar voor nodig zijn niet terug in mijn wegen collectie.
Dat komt omdat trams in de Snowfall DLC zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhh, oke. :-)

Nog een DLC te downloaden, nog meer geld uitgeven. :+

Ik zit verdorie 'vast' met mijn treinen en ik snap er niets van. Ik dacht het zo mooi uitgebalanceerd te hebben, de ruimte genomen en wat zie ik, mijn cargo sporen staan vol van horizon tot horizon. En er is geen verkeersopstopping bij de cargo stations.

Waarom komen toch zo veel treinen vandaan? Hieronder een grafische voorstelling van de situatie, en deze gebieden liggen redelijk ver van elkaar vandaan en er zijn meerdere exits naar de rand van de kaart.

Misschien moet ik maar voor elke Industry een apart lijn leggen naar de Unique Factories gebied en die zelfde lijn ook naar buiten leiden voor export. Suggesties? (Ik vraag me dan af hoe iemand in Vanilla dit zou oplossen, omdat ik de mod "unlimited outside connections" gebruik. Normaal gesproken komen er maar 2 of 3 treinlijnen de kaart binnen, en dat is inclusief de passagierslijnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/trains.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals gezegd opnieuw begonnen. Alsnog enorm veel tijd besteed aan alvast wat infrastructuur neerleggen zodat het centrum, wat veel highrise residential en commercial/office moet gaan krijgen, goed bereikbaar is.

Klein industriegebied aangelegd in wat uiteindelijk de haven moet worden. De industrie gaat dan verder opschuiven. Als de stad groter is, het centrum wat meer 'af' is en er een aantal woonwijken bij zijn gekomen ga ik denken aan de industriële ketens die je aan kan leggen. En dan dus ook aan de haven en eventueel een luchthaven, maar dat gaat nog een flinke tijd duren denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZR71MP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@YES Zijn die 'zwarte' wegen, knooppunten en rotondes onderdeel van een DLC of zijn deze apart downloadbaar? Ze zien er wel strak en modern uit.

Overigens heb ik mijn sporenprobleem van hierboven al opgelost. Het was natuurlijk vragen om problemen om 1 loop te maken met 4 typen grondstoffen die uitkwamen op 1 station bij de speciale fabrieken.

Wat ik nu gedaan heb is een aparte lijn voor elke grondstof en dus ook 4 cargo treinstations (bij elkaar) in de speciale fabrieken gedeelte. Dat werkt behoorlijk naar behoren. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:18:
@YES Zijn die 'zwarte' wegen, knooppunten en rotondes onderdeel van een DLC of zijn deze apart downloadbaar? Ze zien er wel strak en modern uit.
Bedoel je de kleur? Dat doe ik met Road Color Changer, een mod. Is best handig. Echter veranderd deze niet altijd de kleur van custom roads uit de workshop mee, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
YES schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:16:
[...]

Bedoel je de kleur? Dat doe ik met Road Color Changer, een mod. Is best handig. Echter veranderd deze niet altijd de kleur van custom roads uit de workshop mee, volgens mij.
die mod *lijkt* minder functionaliteit te krijgen ten voordele van network skins 2:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1758376843

ik baal een beetje dat NS2 niet compatible is met Parallel road tool, al schijnt er een fix te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de mod "First person view" geinstalleerd, maar nergens zie ik de optie hoe deze optie te selecteren. Hij staat wel in mijn lijstje, met als opties hoe je kunt lopen, met WASD etc, maar hoe precies het te activeren, staat nergens vermeld. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:35:
Ik heb ook de mod "First person view" geinstalleerd, maar nergens zie ik de optie hoe deze optie te selecteren. Hij staat wel in mijn lijstje, met als opties hoe je kunt lopen, met WASD etc, maar hoe precies het te activeren, staat nergens vermeld. Iemand?
in de comments van de "updated" versie staat dat TAB je in first person mode haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

in de comments van de "updated" versie staat dat TAB je in first person mode haalt
Dat betwijfel ik. Wier volg je dan? En @Verwijderd, als je gewoon iets of iemand aanklikt dan is daar een cameraatje te zien in zijn/het "gegevens".

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 27-10-2019 11:20 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

TAB? Oke, gaat ik dat ik even aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... :P :P

Overigens heb ik ook een "uitdaging" voor mezelf gehaald. Het is me gelukt een volledige oceaan van 81 tiles te vullen met rioolwater, oftewel "POEP". Maar het had nogal wat voeten in aarde, want net als met bv. services hebben ze maar een beperkt bereik, hetzelfde geldt voor de rioolafvoer, dus ik moest overal kleine eilandjes bouwen, helemaal tjokvol met riolering afvoer.
plaatjes klikbaar, iemand zin in een stukje chocolade? :')
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/poopworld-s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/poopworld2-s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/poopworld3-s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/poopworld4-s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/poopworld5-s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/poopworld6-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Lol, erg vindingrijk. Chapeau!

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Dat betwijfel ik. Wier volg je dan? En @Verwijderd, als je gewoon iets of iemand aanklikt dan is daar een cameraatje te zien in zijn/het "gegevens".
geen flauw idee, ik heb het ook maar van de workshop comments, daar roepen ook mensen dat ze niet wisten hoe ze er in konden komen, en kennelijk met tab werkte het, ik vermoed als je een object hebt geselecteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
geen flauw idee, ik heb het ook maar van de workshop comments, daar roepen ook mensen dat ze niet wisten hoe ze er in konden komen, en kennelijk met tab werkte het, ik vermoed als je een object hebt geselecteerd..
Ah yes. Zo werkte het in het prille begin ook. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:21:
TAB? Oke, gaat ik dat ik even aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... :P :P

Overigens heb ik ook een "uitdaging" voor mezelf gehaald. Het is me gelukt een volledige oceaan van 81 tiles te vullen met rioolwater, oftewel "POEP". Maar het had nogal wat voeten in aarde, want net als met bv. services hebben ze maar een beperkt bereik, hetzelfde geldt voor de rioolafvoer, dus ik moest overal kleine eilandjes bouwen, helemaal tjokvol met riolering afvoer.
plaatjes klikbaar, iemand zin in een stukje chocolade? :')
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
doet me denken aan deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja :+ Seniac idd, die deed ook een "poep oceaan", maar wat hij deed is later puur het vullen van zijn leeggepompte zeebodem en hij had randen opgeworpen rondom zijn oceaan. Dat niet alleen, zijn oceaan besloeg ook maar 1/2 tot 2/3 van de kaart. Bij mij bleven de randen onaangetast en ik heb het rioolwater gewoon laten uitbreiden. Heeft dan ook een paar dagen gekost. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 19:18
Wil na een paar jaar niet gespeeld te hebben terug eens opnieuw beginnen.
Zijn er "must have" mods of DLC's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
even snel verkeer uitmelken :D (niet dat ik het nodig heb, maar goed)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Eebcclcm.jpg (klikbaar voor groter)
yosh1 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:04:
Wil na een paar jaar niet gespeeld te hebben terug eens opnieuw beginnen.
Zijn er "must have" mods of DLC's? :)
Traffic Manager Presidents edition
Move IT
Extra Landscaping tools
Show IT

Dat zijn voor mij iig al erg favorieten

maar alles ligt eraan hoe je wilt gaan spelen (sandbox of niet, veel detaillering of niet etc)

[ Voor 103% gewijzigd door mschol op 28-10-2019 17:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tot zover mijn nieuwe stad.. Vond het toch niet echt mooi, heb het nog even geprobeerd te herstructureren maar het wordt hem toch niet. Dus ik ben alweer opnieuw begonnen. Het mooiste lijkt mij toch een soort 'Amerikaanse' stad, met een centrum met grote, hoge flatgebouwen, eventueel nog een enorm sport/evenementen-gebouw in het centrum en een snelweg die zo ongeveer dwars door/in het centrum komt.
Daarbij wil ik dan ook een treinstation dat echt in het centrum ligt en als dat centrum zo'n beetje vorm krijgt, moeten daar omheen de verschillende andere gebieden komen (suburbs, industrie, haven/vliegveld etc.). Maar ik wil dus eerst echt een centrum hebben waar alle skyscrapers komen. En omdat ik het dus wat Amerikaans wil laten lijken, heeft het centrum een duidelijke grid lay-out.

Dit is het begin:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pab3GKf.jpg
Rechts onderin het grid ligt een verzonken treinstation, deze ligt precies onder de rest van de hoogte van het terrein. De rails moeten her en der nog verbonden worden, maar zelf vind ik het wel een cool idee. Er is al een klein beetje parkeergelegenheid beschikbaar, maar rondom het station zullen, dicht bij de toegangswegen, verschillende parkeergarages worden geplaatst. Voordeel van dit station is dat het ook direct een metrostation is.
In de rest van de grid is te zien dat er een deel van de snelweg in ligt gegraven. Ik ben benieuwd hoe deze gaat werken als er eenmaal een echt stadscentrum verreisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:39:
Tot zover mijn nieuwe stad.. Vond het toch niet echt mooi, heb het nog even geprobeerd te herstructureren maar het wordt hem toch niet. Dus ik ben alweer opnieuw begonnen. Het mooiste lijkt mij toch een soort 'Amerikaanse' stad, met een centrum met grote, hoge flatgebouwen, eventueel nog een enorm sport/evenementen-gebouw in het centrum en een snelweg die zo ongeveer dwars door/in het centrum komt.
Daarbij wil ik dan ook een treinstation dat echt in het centrum ligt en als dat centrum zo'n beetje vorm krijgt, moeten daar omheen de verschillende andere gebieden komen (suburbs, industrie, haven/vliegveld etc.). Maar ik wil dus eerst echt een centrum hebben waar alle skyscrapers komen. En omdat ik het dus wat Amerikaans wil laten lijken, heeft het centrum een duidelijke grid lay-out.

Dit is het begin:
[Afbeelding]
Rechts onderin het grid ligt een verzonken treinstation, deze ligt precies onder de rest van de hoogte van het terrein. De rails moeten her en der nog verbonden worden, maar zelf vind ik het wel een cool idee. Er is al een klein beetje parkeergelegenheid beschikbaar, maar rondom het station zullen, dicht bij de toegangswegen, verschillende parkeergarages worden geplaatst. Voordeel van dit station is dat het ook direct een metrostation is.
In de rest van de grid is te zien dat er een deel van de snelweg in ligt gegraven. Ik ben benieuwd hoe deze gaat werken als er eenmaal een echt stadscentrum verreisd.
Ziet er gaaf uit! Zelf gebruik ik een mod waarmee je plattegronden van je stad kan exporteren. Wellicht ook iets voor jou?

En met een soort verzonken snelweg heb ik ook geëxperimenteerd. Daarvoor had ik deze mod gebruikt: linkje :)

In de sfeer van je stad zouden treinsporen over de wegen wellicht ook passen!

Overigens wel grappig om te zien dat er zoveel verschillende types spelers zijn. Jij plant je halve stad uit en gaat dan pas echt bouwen. Speel zelf nog niet zo lang en begin meestal met iets (vaak een half idee van iets dat ik in de stad wil gebruiken) en ga daar omheen bouwen. Vind het vaak net zo leuk om een stad achteraf verder te finetunen en bijvoorbeeld het verkeer verder te verbeteren.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenyatta schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Ziet er gaaf uit! Zelf gebruik ik een mod waarmee je plattegronden van je stad kan exporteren. Wellicht ook iets voor jou?

En met een soort verzonken snelweg heb ik ook geëxperimenteerd. Daarvoor had ik deze mod gebruikt: linkje :)

In de sfeer van je stad zouden treinsporen over de wegen wellicht ook passen!

Overigens wel grappig om te zien dat er zoveel verschillende types spelers zijn. Jij plant je halve stad uit en gaat dan pas echt bouwen. Speel zelf nog niet zo lang en begin meestal met iets (vaak een half idee van iets dat ik in de stad wil gebruiken) en ga daar omheen bouwen. Vind het vaak net zo leuk om een stad achteraf verder te finetunen en bijvoorbeeld het verkeer verder te verbeteren.
Die mod is puur om een plattegrond van je stad te maken toch? Dat doe ik denk ik wel een keer als hij wat verder is, als ik zo ver kom ;)

Zoals jij speelt ben ik ook ooit begonnen hoor, alleen door alle mods en custom assets kán ik dat domweg niet meer, haha.Ik moet en zal het nu allemaal in mijn ogen perfect doen, wat eigenlijk niet mogelijk is. Misschien ga jij ook nog wel op dat punt komen, maar gewoon bouwen en later finetunen of hele wijken opnieuw inrichten is minstens zo leuk (misschien wel leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Die mod is puur om een plattegrond van je stad te maken toch? Dat doe ik denk ik wel een keer als hij wat verder is, als ik zo ver kom ;)

Zoals jij speelt ben ik ook ooit begonnen hoor, alleen door alle mods en custom assets kán ik dat domweg niet meer, haha.Ik moet en zal het nu allemaal in mijn ogen perfect doen, wat eigenlijk niet mogelijk is. Misschien ga jij ook nog wel op dat punt komen, maar gewoon bouwen en later finetunen of hele wijken opnieuw inrichten is minstens zo leuk (misschien wel leuker).
Helemaal waar!

Om een beeld te geven (van de mod en van mijn stad):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6cGuNM6FIHgSES2tLFqspA6n/thumb.jpg

Bij deze stad ben ik gestart met het grote station. Daarna het deel ten zuiden daarvan ontwikkeld en de industrie toegevoegd. Daarna het deel ten noorden van het station en de half ronde stad. Nu langzaamaan de nieuwe kern links in het midden aan het bouwen en het nieuwe vliegveld aan het uitwerken. :)

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenyatta schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:02:
[...]

Helemaal waar!

Om een beeld te geven (van de mod en van mijn stad):
[Afbeelding]

Bij deze stad ben ik gestart met het grote station. Daarna het deel ten zuiden daarvan ontwikkeld en de industrie toegevoegd. Daarna het deel ten noorden van het station en de half ronde stad. Nu langzaamaan de nieuwe kern links in het midden aan het bouwen en het nieuwe vliegveld aan het uitwerken. :)
Cool zo'n kaart. Hoe heet je stad, La Rotonda? :P Wat een boel rotondes zeg, haha. Ze werken wel goed, dus ik snap dat je ze veel gebruikt. Maak je zelf ook de knooppunten in de snelwegen? Ik deed dat eerder nooit, maar inmiddels vind ik het echt leuk om zelf te doen en zo mooi/compact mogelijk te maken waarbij het wel realistisch blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Cool zo'n kaart. Hoe heet je stad, La Rotonda? :P Wat een boel rotondes zeg, haha. Ze werken wel goed, dus ik snap dat je ze veel gebruikt. Maak je zelf ook de knooppunten in de snelwegen? Ik deed dat eerder nooit, maar inmiddels vind ik het echt leuk om zelf te doen en zo mooi/compact mogelijk te maken waarbij het wel realistisch blijft.
Rotondes werken inderdaad goed. Heb maar een paar traffic hotspots, overall traffic tussen 80 en 85%. Maar vooral met de roundabout builder.

De knooppunten heb ik via de Steam Workshop. Kreeg het nog niet voor elkaar knooppunten zelf te maken waar ik tevreden mee kon zijn. Dan zou het een paar avonden kosten, in die tijd bouw ik voor nu liever verder aan de stad. Wellicht in de toekomst wel, het staat nog op het lijstje!

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L9m37AW.jpg

Het centrum begint zowaar enige vorm te krijgen. De echte moderne wolkenkrabbers komen rondom het station. Rechts 'voorin' het centrum is een grote sport -en onderwijs-campus aangelegd, met high-schools een bibliotheek en universiteiten, aangezien er voornamelijk hooggeschoolde mensen in die hypermoderne flats komen te werken.

Grid is ook verder doorgetrokken, nu moet ik alleen nog zorgen dat ik goede district-styles in elkaar zet, zodat de stad zichzelf kan ontwikkelen, of ik moet de keuze maken alles zelf te gaan neer ploppen.. Wordt nog niet makkelijk :P

Ik vermoed daarnaast dat het stukje snelweg wat aftakt in het centrum nog wel eens onvoldoende zou kunnen zijn, in dat geval wacht me de schone taak van het uitbreiden van de sunken highway..

Eerst maar eens faciliteiten gaan aanleggen, kiezen hoe ik de rest van de grid laat volbouwen en hopelijk daarna de stad tot leven wekken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bent u een oude SimCity-rot? :P

Zo deed ik het in Simcity en 2000. Eerst het wegenplan trekken. Alsopf alles al in gedachte was voor ideale stad.

Ik moet toch zeggen dat ik het in Skylines veel leuker vind om het meer organisch te laten groeien.
Ruimte zat. :D

Niet dat er iets mis met je aanpak is.
Het groeit vast, en het ziet er gewoon goed uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMC schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Bent u een oude SimCity-rot? :P

Zo deed ik het in Simcity en 2000. Eerst het wegenplan trekken. Alsopf alles al in gedachte was voor ideale stad.

Ik moet toch zeggen dat ik het in Skylines veel leuker vind om het meer organisch te laten groeien.
Ruimte zat. :D

Niet dat er iets mis met je aanpak is.
Het groeit vast, en het ziet er gewoon goed uit. :D
Haha, SimCity 3000 heb ik wel nog helemaal grijs gespeeld. En daarbij maakte ik inderdaad ook grids ;)
Doe ik nu niet altijd in Cities Skylines hoor, maar wilde dat nu wel weer eens. De meer suburban woonwijken krijgen overigens geen grid-layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:44
YES schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:45:

Het centrum begint zowaar enige vorm te krijgen. De echte moderne wolkenkrabbers komen rondom het station. Rechts 'voorin' het centrum is een grote sport -en onderwijs-campus aangelegd, met high-schools een bibliotheek en universiteiten, aangezien er voornamelijk hooggeschoolde mensen in die hypermoderne flats komen te werken.

Grid is ook verder doorgetrokken, nu moet ik alleen nog zorgen dat ik goede district-styles in elkaar zet, zodat de stad zichzelf kan ontwikkelen, of ik moet de keuze maken alles zelf te gaan neer ploppen.. Wordt nog niet makkelijk :P

Ik vermoed daarnaast dat het stukje snelweg wat aftakt in het centrum nog wel eens onvoldoende zou kunnen zijn, in dat geval wacht me de schone taak van het uitbreiden van de sunken highway..

Eerst maar eens faciliteiten gaan aanleggen, kiezen hoe ik de rest van de grid laat volbouwen en hopelijk daarna de stad tot leven wekken :*)
Ziet er netjes uit! Ik heb het spel ook weer opgestart na 2 jaar niet te hebben gespeeld(?).
Ik wil proberen een stad te krijgen met 1 miljoen. Vandaag een stuk met 50k populatie..relatief klein stuk en alles max gevuld. Maar de wegen stromen zo snel vol. Nog tips voor de beste oplossing om een grote stad te maken met een goed wegnetwerk.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryst schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:52:
[...]

Ziet er netjes uit! Ik heb het spel ook weer opgestart na 2 jaar niet te hebben gespeeld(?).
Ik wil proberen een stad te krijgen met 1 miljoen. Vandaag een stuk met 50k populatie..relatief klein stuk en alles max gevuld. Maar de wegen stromen zo snel vol. Nog tips voor de beste oplossing om een grote stad te maken met een goed wegnetwerk.?
Poeh lastig. Vooral veel verschillende toegangswegen naar de wijken, niet alles via 1 of 2 toegangswegen is wat ik probeer na te streven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
[...]

jaag je cims de auto uit (ov/lopen) zodat de weg hoofdzakelijk voor vrachtverkeer kan dienen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, je kunt in bepaalde gebieden verkeer verbannen om je burgers verplichten met het openbaar vervoer naar het werk, de winkel of naar school te gaan. Ook kun je vrachtverkeer bannen in woonwijken. Metro's zijn echt goed in het vervoeren van grote hoeveelheid mensen, en omdat het ondergronds gaat heb je er ook nog weinig last van. Tip, werk wel met loops in elk gebied en plaats minimaal 1 station van de ene loop pal naast een station van de andere loop zodat de mensen snel kunnen overstappen. Gebruik verhoogde loopbruggen en schakel de zebra's uit, dan kan het verkeer ook doorrijden. En lane management uiteraard. Als je een afrit maakt, niet eentje van 3 rijbanen, ook niet van 2, gewoon van 1, en zorg dat het verkeer soepel in elkaar kan lopen. Dus heb je een snelweg van 3 banen en je voegt een oprit toe, maak dan de snelweg daarachter een aantal secties 4 baans en regel met TM/PE dat het invoegend verkeer op de 1e baan blijft. Ook zijn rotondes belangrijk om te hebben op drukke kruisingen. Gebruikt TM/PE om verkeer op (drukke) rotondes voorrang te geven, zorg met lane manegement dat inkomend verkeer niet meer van baan van wisselen, en selecteer op de kruising op de rotonde dat ze DAAR een keuze kunnen maken welke rijbaan ze kunnen kiezen. Als ik bv. een rotonde heb van 3 baans, dan maak ik altijd 2 banen 'rechtdoor' en eentje voor er af. In dat geval hoeft het verkeer nooit meer dan 1 baan te wisselen, en dat werkt wel zo prettig. En let er op als je een rotonde maakt van een snelweg, dat deze standaard op 100km/u staat. Dat is behoorlijk hard voor op een rotonde. Stel deze snelheid met TM/PE in op 50km/u zodat iedereen een mogelijkheid heeft om op de rotonde te komen. Als je specifiek uit 1 richting echt heel veel verkeer hebt dat de volgende weg helemaal blokkeert dan rem dat aankomend verkeer op die betreffende weg ook af. Soms heb je ook verkeer dat op de rotonde allemaal maar rechtdoor wil, dan kun je een 1 baan bypass maken langs en over de rotonde. Gebruik dan tussen die bypass en de rotonde een a-symmetrische weg om je lane management goed te krijgen. Die wegen vind je in de mod "Network Extensions 2".
Hieronder, de rode segmenten zijn dan 2-3 wegen, omdat je 1 baan over de rotonde leid, rechtdoor.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/asym.jpg
Als je vanaf de andere kant hetzelfde doet dient het rode gedeelte een 4 baans weg te worden. Die heb je gewoon in je standaard pakket. :) Maar gebruik wel de lane connectors om het verkeer in goede banen te leiden anders gaan ze elkaar kruisen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:44
Super! Bedankt, ik ga het proberen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:43:
[...]

Ja, je kunt in bepaalde gebieden verkeer verbannen om je burgers verplichten met het openbaar vervoer naar het werk, de winkel of naar school te gaan. Ook kun je vrachtverkeer bannen in woonwijken. Metro's zijn echt goed in het vervoeren van grote hoeveelheid mensen, en omdat het ondergronds gaat heb je er ook nog weinig last van. Tip, werk wel met loops in elk gebied en plaats minimaal 1 station van de ene loop pal naast een station van de andere loop zodat de mensen snel kunnen overstappen. Gebruik verhoogde loopbruggen en schakel de zebra's uit, dan kan het verkeer ook doorrijden. En lane management uiteraard. Als je een afrit maakt, niet eentje van 3 rijbanen, ook niet van 2, gewoon van 1, en zorg dat het verkeer soepel in elkaar kan lopen. Dus heb je een snelweg van 3 banen en je voegt een oprit toe, maak dan de snelweg daarachter een aantal secties 4 baans en regel met TM/PE dat het invoegend verkeer op de 1e baan blijft. Ook zijn rotondes belangrijk om te hebben op drukke kruisingen. Gebruikt TM/PE om verkeer op (drukke) rotondes voorrang te geven, zorg met lane manegement dat inkomend verkeer niet meer van baan van wisselen, en selecteer op de kruising op de rotonde dat ze DAAR een keuze kunnen maken welke rijbaan ze kunnen kiezen. Als ik bv. een rotonde heb van 3 baans, dan maak ik altijd 2 banen 'rechtdoor' en eentje voor er af. In dat geval hoeft het verkeer nooit meer dan 1 baan te wisselen, en dat werkt wel zo prettig. En let er op als je een rotonde maakt van een snelweg, dat deze standaard op 100km/u staat. Dat is behoorlijk hard voor op een rotonde. Stel deze snelheid met TM/PE in op 50km/u zodat iedereen een mogelijkheid heeft om op de rotonde te komen. Als je specifiek uit 1 richting echt heel veel verkeer hebt dat de volgende weg helemaal blokkeert dan rem dat aankomend verkeer op die betreffende weg ook af. Soms heb je ook verkeer dat op de rotonde allemaal maar rechtdoor wil, dan kun je een 1 baan bypass maken langs en over de rotonde. Gebruik dan tussen die bypass en de rotonde een a-symmetrische weg om je lane management goed te krijgen. Die wegen vind je in de mod "Network Extensions 2".
Hieronder, de rode segmenten zijn dan 2-3 wegen, omdat je 1 baan over de rotonde leid, rechtdoor.
[Afbeelding]
Als je vanaf de andere kant hetzelfde doet dient de rode gedeelte een 4 baans weg te worden. Die heb je gewoon in je standaard pakket. :) Maar gebruik wel de lane connectors om het verkeer in goede banen te leiden anders gaan ze elkaar kruisen.
zeg, Biffa, je post met het verkeerde account oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Biffa banned over het algemeen niet snel verkeer, ik heb zoiets van, auto's hebben niets te zoeken in industriële gebieden. En ik blokkeer veel sneller zebrapaden en leg voetgangersbruggen over de wegen.

Zo, nu even een sip-a-tea :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha! Ik ben nu al dol op mijn nieuwe stad. En dat is lang niet zo geweest. Denk dat ik de komende tijd vaker hier zal posten aangezien ik vermoed ook wel wat meer uurtjes in Cities Skylines te gaan steken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:03:
Ha! Ik ben nu al dol op mijn nieuwe stad. En dat is lang niet zo geweest. Denk dat ik de komende tijd vaker hier zal posten aangezien ik vermoed ook wel wat meer uurtjes in Cities Skylines te gaan steken :Di
af en toe fototje plaaten zou nice zijn. (of filmpje met comments enzo _/-\o_ )

het kriebelt wel om te gaan spelen maar zit in het buitenland waar ik niet kan spelen, nog eff wachten tot zaterdag

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 30-10-2019 11:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:21:
[...]

af en toe fototje plaaten zou nice zijn. (of filmpje met comments enzo _/-\o_ )

het kriebelt wel om te gaan spelen maar zit in het buitenland waar ik niet kan spelen, nog eff wachten tot zaterdag
Filmpjes begin ik (nog) niet aan ;)

Plaatjes wel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6mGLJSW.jpg
Uitzichtje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eRAR2Ni.jpg
Bovenaanzicht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IfH6XFZ.jpg
En daar is de NS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00

AzzKickah

06-CENSORED

YES schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Plaatjes wel:
[Afbeelding]
Uitzichtje

[Afbeelding]
Bovenaanzicht

[Afbeelding]
Dat ziet er fraai uit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Plaatjes wel:
[Afbeelding]
Uitzichtje

[Afbeelding]
Bovenaanzicht

[Afbeelding]
Inderdaad erg mooie plaatjes, en ook zo hoog gedetailleerd. Gebruik je daar een speciale mod voor?
Er is wel een mod die de details ingame groter maakt, maar ik weet niet exact welke. Uiteraard wil je die mod niet gebruik ingame, want dat drukt nogal op je cpu.

Ik wil deze map graag spelen, die is ook door Biffa gebruikt in zijn Disasters playlist, maar daarvoor heb ik nog een DLC nodig. Alhoewel, er staat enkel "Mass Transit DLC" nodig, en die heb ik al. Dan zou ik de map wel kunnen spelen, maar zonder disasters.

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1136423259

Shit, het lukt me niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/theme.jpg
De Starburg LUT heb ik geactiveerd, maar het is me onduidelijk wat deze persoon bedoeld met "Be sure the theme is installed". Welke 'theme'? Dat wordt niet aangegeven. Zie de link hierboven naar de betreffende map.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2019 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:23:
[...]
Inderdaad erg mooie plaatjes, en ook zo hoog gedetailleerd. Gebruik je daar een speciale mod voor?
Er is wel een mod die de details ingame groter maakt, maar ik weet niet exact welke. Uiteraard wil je die mod niet gebruik ingame, want dat drukt nogal op je cpu.
Dank! Detail komt onder andere door dynamic resolution volgens mij.. Weet ik niet zeker want ik gebruik flink wat (grafische) mods. De 'grafische' mods die ik gebruik zijn:

Additive Shader
Clouds & Fog Toggler
Daylight Classic
Dynamic Resolution (deze doet volgens mij wel veel met detail)
PostProcessFX
Relight
ShadowStrengthAdjuster
Sharp Textures
Sun Shafts
Transperancy LOD Fix + Cloud Assets Enabler
Tree LOD Fix
Ultimate Eyecandy 1.5.2

Daarnaast gebruik ik Theme Mixer bij elke stad die ik begin. Ik heb sinds ik dat doe en een boel themes heb, nooit meer één volledig thema gebruikt maar ik leen altijd allerlei onderdelen van verschillende themes. Het ene Theme heeft mooier zand dan de ander, terwijl weer een ander het mooiste gras of bergen heeft etc.

Met je Map kan ik je helaas niet helpen. Wat ik meestal doe is als een map moeilijkheden geeft: links laten liggen :+

Edit: Dynamic Resolution is bij mij denk ik de grootste factor voor hoe het er uit ziet qua scherpte. Je schroeft daarmee de 'interne resolutie' op. Door op F10 te drukken krijg je de interface en dan kan je d.m.v. de slider je resolutie omhoog of omlaag zetten.

Mooiste is dat in het options scherm wordt aangegeven dat 300% zou moeten kunnen als je minimaal een GTX 1070 kaart hebt. Daarboven kan het instabiel worden staat er ook. Ik heb een 1070, en op 300% is het nog mooi en gaat het zoomen, pannen en bewegen allemaal super soepel, boven de 300% begint hij direct te flippen, haha.

[ Voor 18% gewijzigd door YES op 30-10-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@YES Dynamic Resolution doet bij mij niet zo heel veel. 300% werkte, 500% liet de game crashen, ondanks de GTX 1080 Ti. Ik heb gelukkig wel Yakatorian Island aan de praat gekregen. Het staat niet heel duidelijk vermeldt maar je moet dus al die andere mappen ook downloaden en die bevatten oa. het thema dat je nodig bent voor Yakatorian islands.

Ik heb in Classic Daylights de settings uitgezet en Starburg LUT is ingeschakeld. Toch heb ik het idee dat de kaart wel aardig helder is. Klik hieronder op de full screen plaatjes, onbewerkt. (maps zijn 4,5MB per stuk en komen van mijn nas, dus geen idee hoe snel ze laden).

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/map2s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/map1s.jpg

Wel mooi blauw allemaal. Ik denk dat ik wel met deze map aan de gang ga. Ik heb nu ook de disasters DLC er bij gekocht, of ik die activeer....bij deze map, geen idee. :)

Wat vinden jullie van de map? Ik vind de wegen nogal WITTIG......ik wik graag van die mooie donkere, bijna zwarte wegen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Hmm oké, lijkt bij mij wel echt impact te hebben. Je opent ook daadwerkelijk de interface ingame met F10? Want dan pas je de daadwerkelijke dynamic resolution pas aan.

Wel een vette map hoor! Die wegen kan je dus met Road Color Changer aanpassen, even goed die steam pagina lezen, dan kom je er vast uit. Als je op deze map rondraait zeg maar, krijg je dan veel een soort van flikkeringen van de bomen etc.? Ik heb dat met sommige maps en hoe ik er bij deze op kijk heb ik het idee dat ik dat bij deze ook zou hebben. Dat vind ik echt irritant, heeft volgens mij met een soort bomen te maken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:56:
@Verwijderd Hmm oké, lijkt bij mij wel echt impact te hebben. Je opent ook daadwerkelijk de interface ingame met F10? Want dan pas je de daadwerkelijke dynamic resolution pas aan.
Nee, dat niet gedaan, enkel 300% geselecteerd en dat was het. Ik heb daar niet bij stilgestaan om F10 te gebruiken. Maar ik kan dat altijd nog wel even proberen.
Wel een vette map hoor! Die wegen kan je dus met Road Color Changer aanpassen, even goed die steam pagina lezen, dan kom je er vast uit. Als je op deze map rondraait zeg maar, krijg je dan veel een soort van flikkeringen van de bomen etc.? Ik heb dat met sommige maps en hoe ik er bij deze op kijk heb ik het idee dat ik dat bij deze ook zou hebben. Dat vind ik echt irritant, heeft volgens mij met een soort bomen te maken of zo.
Road Color Changer, oke ik ga daar even mee bezig. :-)

Deze kaart is gebruikt door Biffa in zijn Disasters serie. Die ben ik momenteel aan het bekijken, best leuk hoe hij omgaat met de random disasters (die hij op maximum heeft gezet): Leuk kijkvoer:

YouTube: Cities Skylines: Maximum Random Disasters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:59:
[quote][b]Nee, dat niet gedaan, enkel 300% geselecteerd en dat was het. Ik heb daar niet bij stilgestaan om F10 te gebruiken. Maar ik kan dat altijd nog wel even proberen.
Oeh, ik heb het net nog even gechecked, is bij mij echt een wereld van verschil. Ben benieuwd of het bij jou ook veel effect heeft. Als je F10 drukt krijg je een slider die denk ik bij jou nog op 100% staat. Als je die dan naar 300% sleept moet je nog wel ff op apply klikken daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

Oeh, ik heb het net nog even gechecked, is bij mij echt een wereld van verschil. Ben benieuwd of het bij jou ook veel effect heeft. Als je F10 drukt krijg je een slider die denk ik bij jou nog op 100% staat. Als je die dan naar 300% sleept moet je nog wel ff op apply klikken daarna.
Inderdaad, heb het ook gecheckt, ik heb de slider naar 300% getrokken, op deze map nota bene. Dan staat er nog niets en heb je nog maar 14fps over....lol. Overigens de Road Color Changer wou niet laden op deze map, ik kreeg een foutmelding toen deze map ging laden.

Maar check dit eens, wat een verschil:
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/map3s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

Inderdaad, heb het ook gecheckt, ik heb de slider naar 300% getrokken, op deze map nota bene. Dan staat er nog niets en heb je nog maar 14fps over....lol. Overigens de Road Color Changer wou niet laden op deze map, ik kreeg een foutmelding toen deze map ging laden.

Maar check dit eens, wat een verschil:
[Afbeelding]
Haha ach ja, FPS, ik kan me geen tijd herinneren dat FPS in Cities Skylines niet een issue was. Ik moet zeggen dat ik er nu totaal geen last van heb, mogelijk als ik later mijn stad echt wil laten 'leven' het allemaal langzaam gaat worden. Dan kan ik altijd nog overwegen de DR (dynamic resolution) te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetverbinding valt momenteel een paar keer weg, dus het laden van die plaatjes kan even duren. Toch blijft lokaal hosten goedkoper dan online server ruimte kopen. Ik post nu vanaf mijn mobiel.
YES schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:16:
Haha ach ja, FPS, ik kan me geen tijd herinneren dat FPS in Cities Skylines niet een issue was. Ik moet zeggen dat ik er nu totaal geen last van heb, mogelijk als ik later mijn stad echt wil laten 'leven' het allemaal langzaam gaat worden. Dan kan ik altijd nog overwegen de DR (dynamic resolution) te verlagen.
Modem gereset: Inet werkt weer ;)
Normaal speel ik ook niet op 4K hoor, meestal gewoon op 1920x1080 en zet distance blur een klein beetje aan, gewoon om lekker soepel te spelen. Maar ik heb gelukkig een vrij snelle pc en een snelle videokaart en 64GB ram. Met dat ram wil het wel, en met deze map helemaal, hij stouwt zo bijna 30GB aan assets in het geheugen. Dacht ik ooit een aantal jaren terug dat ik nooit meer dan 16GB nodig zou zijn. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:19:
Mijn internetverbinding valt momenteel een paar keer weg, dus het laden van die plaatjes kan even duren. Toch blijft lokaal hosten goedkoper dan online server ruimte kopen. Ik post nu vanaf mijn mobiel.

[...]

Modem gereset: Inet werkt weer ;)
Normaal speel ik ook niet op 4K hoor, meestal gewoon op 1920x1080 en zet distance blur een klein beetje aan, gewoon om lekker soepel te spelen. Maar ik heb gelukkig een vrij snelle pc en een snelle videokaart en 64GB ram. Met dat ram wil het wel, en met deze map helemaal, hij stouwt zo bijna 30GB aan assets in het geheugen. Dacht ik ooit een aantal jaren terug dat ik nooit meer dan 16GB nodig zou zijn. :)
Hmm, ik krijg nog geen beeld hoor, bij je laatste plaatje. Misschien even opnieuw uploaden en in die post plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:28:
[...]

Hmm, ik krijg nog geen beeld hoor, bij je laatste plaatje. Misschien even opnieuw uploaden en in die post plaatsen?
hehe, het plaatje is er nog wel, ik had de stekker van de stekkerdoos met de modem er uit getrokken, maar daar zat de NAS ook op. En die gaat niet weer automatisch aan als je de stroom er af trekt. Die start nu inmiddels op, het plaatje moet binnen een paar minuten weer beschikbaar zijn. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Weer even bezig geweest met de stad. Uitbreiden en de stad divers/mooi houden vind ik toch wel lastig. Maar het lijkt wel ergens op vind ik zelf. Het centrum met veel hoogbouw begint aardig vol en daarmee af te raken. Ben al begonnen met een niet al te groot industrie gebied wat nu al gigantisch druk is qua verkeer. Moet daar nog even naar kijken, mensen gaan dwingen met het OV naar hun werk in de industrie te gaan of zo :+

Volgende punt op mijn plannen-lijst: een suburban gebied, grote woonwijken die bijna dorpen op zich vormen.

Een paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Lv0h9K.jpg
Het 'volgebouwde' centrum. Aan de rechterkant heb ik een heel groen woongebiedje gemaakt, voornamelijk appartementen en enorm veel bomen, dicht bij de kust. Hier woont in mijn idee de rijke elite die geen villa's hoeft te hebben. Misschien daar in de buurt nog een keer wat hippe nachtclubs neerplempen of zo, kan de elite ook elitair dronken worden.
Achterin zie je overigens de enige echte woonwijk met gewone huizen die de stad tot nu toe heeft. Niet helemaal realistisch wellicht, maar ach.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qs6AIZ9.jpg
Het centrum vanuit een ander kijkpunt, wel mooi toch? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EL1CZ9g.jpg
En het industriegebied, met op de achtergrond de stad. Haven functioneert met die docks van Strictoaster maar lijkt er verder nog totaal niet op. Het is ook wat krap dus (werkende) spoorverbindingen die echt in de haven komen worden sowieso een uitdaging. Binnenkort maar eens wat kranen en evt olietanks of zo neerzetten ook. De meest verre poot/vertakking van de haven op dit plaatje, wordt denk ik een soort container-terminal (niet echt een functionerende denk ik, gewoon cosmetisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit. Je hebt ook de surface painter gevonden zie ik. Altijd handig om havens even die 'betonnen' indruk te geven. Maar check eens in je game de hoek van de quay linksboven in het linker gedeelte van je haven pier. Het lijkt alsof je hier Anarchy hebt gebruikt en twee quays over elkaar heen vallen.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/got001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 04:16:
Ziet er goed uit. Je hebt ook de surface painter gevonden zie ik. Altijd handig om havens even die 'betonnen' indruk te geven. Maar check eens in je game de hoek van de quay linksboven in het linker gedeelte van je haven pier. Het lijkt alsof je hier Anarchy hebt gebruikt en twee quays over elkaar heen vallen.

[Afbeelding]
Grappig, surface painter gebruik ik al meerdere jaren volgens mij, haha.
Die haven zat al zo in de map, en is gemaakt met quays die op de hoeken over elkaar heen vallen of zo, waarschijnlijk om afgeronde hoeken te voorkomen. Ik ga die haven nog een keer opnieuw maken, maar dan niet met quays maar andere assets die je aan de weg kan plaatsen en dus hoeken hebben itt de afgeronde hoeken van quays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:38
@YES Ziet er gaaf uit zeg! hoeveel inwoners heb je momenteel?

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mavi86 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:58:
55.000 dacht ik ongeveer. Zal vanavond eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom er nu pas achter dat je met gespecialiseerde industrie pas echt dik kan verdienen, poeh. Geeft een nieuwe dimensie aan het spel, ook fijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral met olie kun je veel verdienen.

Maar als je sluw bent kun je NOG VEEL meer verdienen door je burgers verplichten naar hun werk of de winkels te lopen via 7 a 8 parken. Wel zorgen dat er een weg naar die gebieden gaat, het liefst een snelweg, immers daar kunnen je burgers niet via langs lopen en dan vervolgens auto's bannen op die snelweg. Dan hebben je burgers geen enkel andere keus om via AL die parken te lopen. Dan stroomt het geld wel binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Haha, dat is ook een manier. Met tolwegen kan je ook flink 'cheaten' en dus verdienen volgens mij. Ik speel het niet puur om geld te verdienen of een rendabele stad te maken. Liever maak ik een mooie, enigszins realistisch ogende stad. Maar het feit dat gespecialiseerde industrieën veel geld kunnen genereren is wel leuk bedacht en in mijn ogen ook realistisch, vandaar dat het wel leuk is om ze te ontwikkelen. Zo bouw ik nu voor het eerst daadwerkelijk een olie-haven die functioneert.

Wat ik me afvraag. Ik heb nu mijn olie-industrie qua wegen geïsoleerd van de rest van de stad, de wegen hebben geen enkele connectie met de stad. Er is alleen spoorwegverbinding voor goederen. Er is dus eigenlijk geen manier voor cims om op het werk te komen als ze in de olie-industrie werken, echter functioneert de industrie wel.
Ik vraag me nu 2 zaken af:
1. Werkt de olie-industrie nu wel optimaal? Wanneer ik wegen connect wordt het direct gigantisch druk met vrachtverkeer. Is dat omdat de olie direct (intern) getransporteerd wordt naar generic industrie? En kan je, met alleen export over spoor en via de haven, optimaal verdienen/wordt dan alles wel geëxporteerd?
2. Lopen cims ook gewoon over gras of zo? Of wonen er mensen in de barracks die je neer kan zetten? De industrie werkte al zonder dat er ooit een road-connection was en er ook geen metro/trein/andere pedestrian verbinding was. M.a.w. hoe kan die industrie nou werken als het eigenlijk onbereikbaar is voor mensen, is dit evt een bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder wegverkeer ben je dus afhankelijk van je vrachttreinen. In je olie industrie gebeuren 2 dingen:
- Ruwe olie wordt opgepompt en geëxporteerd (geld) (mede afhankelijk van de instelling die je doet in je opslag) - Full = zelf behouden en dingen maken, balanced is deels export en deels zelf wat maken en empty is puur export)
- Ruwe olie wordt verwerkt (naar bv. plastic en petroleum) en in speciale fabrieken worden hier weer producten van gemaakt (bv. speelgoed). Dit wordt of ook geëxporteerd of naar je commercieel gebied gestuurd, indien mogelijk.

Die gemaakte producten moeten wel bij je winkels kunnen komen, dus een verbinding naar je commercieel gebied is wel noodzakelijk. Je cims kun je eenvoudig met metro's, monorails, regulier treinen, blimps, ferries en reguliere passagiersschepen transporteren naar hun werk. De 'auto' is slechts 1 van de zoveel mogelijkheden. Je ziet echter dat juist heel veel nieuwe spelers al het alternatieve vervoer links laten liggen en zodoende gaan alle cims met de auto. Diezelfde nieuwe spelers hebben nog weinig ervaring met het maken van een fatsoenlijk wegennetwerk dus die lopen snel vast met het verkeer.

Een mooie stad maken kan prima, en dat kan prima met het verbannen van auto's uit bepaalde gebieden. In het echt zie je het ook, dat in centra van grote steden auto's worden geweerd (uit milieu overwegingen), die moet je aan de rand van de stad parkeren en dan kun je met het OV naar het centrum toe. :)

En zo gaat dat grofweg bij alle industrieën. Het is even een kwestie van goed naar de plaatjes kijken wat bij wat hoort zodat je het mooi vlak bij elkaar kunt leggen.

Dat de industrie al loopt zonder een verbinding is tijdelijk. Ook als je begint je stad op te bouwen, worden huizen al gebouwd, riolering begint al te pompen terwijl de inwoners nog moeten komen. Maar dat duurt maar even dan houdt dat ook weer op. Je kunt je Industriële gebied niet werkzaam houden en tegelijkertijd volledig geïsoleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie uitleg hoor, maar ik speel het spel al even en weet dus op welke manieren cims zich kunnen verplaatsen. ;)
Ik gebruik ook OV om cims makkelijker op hun plek van bestemming te laten komen. Mijn generic industry is bijvoorbeeld banned voor personenauto's zodat vrachtverkeer het enige verkeer op de weg is daar (naast bussen om cims van de metro wat verder het industriegebied te doen belanden).

Mijn eigenlijke vraag was: hoe kan mijn olie-industrie nou werken zonder enige connectie/mogelijkheid voor cims om daar te komen. Het ligt namelijk geïsoleerd en heeft alleen een goederen-haven en goederen-treinstation. De wegen in het olie-industrie district connecten niet met de rest van de wegen op de map, ze zijn dus alleen voor 'intern' transport. Daarom vraag ik mij af hoe de cims er toch komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Altijd fijn om zo mee te lezen en weer een hoop te leren. :)

Binnenkort maar weer eens verder met mijn stad. Inmiddels een nieuwe videokaart aangezien mijn oude R9 279X overleden is. Kijken wat de volgende bottleneck wordt, de 9700K op 4,9Ghz op alle cores of de 16Gb geheugen. De XFX RX 590 Fatboy zal wel meer dan voldoende zijn. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:16:
Mooie uitleg hoor, maar ik speel het spel al even en weet dus op welke manieren cims zich kunnen verplaatsen. ;)
Mijn eigenlijke vraag was: hoe kan mijn olie-industrie nou werken zonder enige connectie/mogelijkheid voor cims om daar te komen. Het ligt namelijk geïsoleerd en heeft alleen een goederen-haven en goederen-treinstation. De wegen in het olie-industrie district connecten niet met de rest van de wegen op de map, ze zijn dus alleen voor 'intern' transport. Daarom vraag ik mij af hoe de cims er toch komen ;)
Weet je zeker dat het alleen maar 'goederen' havens en treinstations zijn?

Normaal moet dat niet kunnen als het volledig geïsoleerd ligt, en ik denk toch niet dat cims met de goederen treinen en vrachtboten meereizen. Ook geen vliegveld daar zeker?

Kun je eens een (grote) print screen van die situatie hier posten? Ben wel nieuwsgierig.

Weet iemand trouwens ook of er een mod bestaat die die irritante groene waas die je krijgt bij het plaatsen van DLC Industrie gebouwen voor je neus krijgt weg kunt krijgen? Je kunt amper zien waar je die gebouwen plaatst door die groene waas. Wat is het nu van zo'n groene filter? Je werkt gewoon bovengronds.... :? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 00:24:
[...]

Weet je zeker dat het alleen maar 'goederen' havens en treinstations zijn?

Normaal moet dat niet kunnen als het volledig geïsoleerd ligt, en ik denk toch niet dat cims met de goederen treinen en vrachtboten meereizen. Ook geen vliegveld daar zeker?

Kun je eens een (grote) print screen van die situatie hier posten? Ben wel nieuwsgierig.

Weet iemand trouwens ook of er een mod bestaat die die irritante groene waas die je krijgt bij het plaatsen van DLC Industrie gebouwen voor je neus krijgt? Je kunt amper zien waar je die gebouwen plaatst door die groene waas. Wat is het nu van zo'n groene filter? Je werkt gewoon bovengronds.... :? :?
Ik zal nog eens kijken. Ik vond het zelf ook al bizar, dat het ineens al werkte zonder aangesloten wegennetwerk, aangezien ik dat bewust nog niet deed, ik wilde eerst eea hebben staan en dan zien wat voor chaos dat zou veroorzaken.
Dus ik was erg verbaasd dat er ineens allemaal vrachtwagens rond begonnen te rijden :+ Zal een screenshot uploaden als ik écht niet kan ontdekken hoe de cims er komen.

Die mod waar je naar vraagt en ik zo niet, heb er ook niet zoveel last van moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd

Ik zie echt geen verbindingen naar de rest waar cims gebruik van zouden kunnen maken. Ik heb het spoor net ook meerdere minuten in de gaten gehouden maar daar komen ook alleen cargo treinen overheen. Die offshore oil drills halen toch geen cims binnen? Sowieso zou dat raar zijn want ze kunnen ze nergens oppikken aangezien ik geen enkele haven voor pedestrians heb.

Ik ga zo eens testen met nog een gespecialiseerde industrie die volledig geïsoleerd ligt, kijken hoe dat gaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wVEEvMG.jpg

Edit:
Het is definitief een bug of ik heb een mod die dit veroorzaakt, ik heb nu nog een extra volledig isolated oil-industry opgezet, en een klein landbouw stukkie die ook geen enkele verbinding heeft en die produceren allebei gewoon.. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door YES op 07-11-2019 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mavi86 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:58:
Nog even voor je nagekeken. 58.981 is het huidige aantal ;)

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 07-11-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:40:
@Verwijderd

Ik zie echt geen verbindingen naar de rest waar cims gebruik van zouden kunnen maken. Ik heb het spoor net ook meerdere minuten in de gaten gehouden maar daar komen ook alleen cargo treinen overheen. Die offshore oil drills halen toch geen cims binnen? Sowieso zou dat raar zijn want ze kunnen ze nergens oppikken aangezien ik geen enkele haven voor pedestrians heb.

Ik ga zo eens testen met nog een gespecialiseerde industrie die volledig geïsoleerd ligt, kijken hoe dat gaat.
[Afbeelding]

Edit:
Het is definitief een bug of ik heb een mod die dit veroorzaakt, ik heb nu nog een extra volledig isolated oil-industry opgezet, en een klein landbouw stukkie die ook geen enkele verbinding heeft en die produceren allebei gewoon.. 8)7
Ik denk dat je "Freight Terminal" de oorzaak is.

Check de Steam Workshop:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1128919057

Lees ik, en ik 'quote':
"Type of building (Freight Terminal): Transport Train, Cargo Station.
Type of building (Freight Terminal Storage): RICO industrial level 2 (22 Workers, generates no polution)"

En naast de Cargo Hub gebruik je ook nog eens havens genaamd "Cargo Docks", die kon ik zo niet 1,2,3 vinden in Steam Workshop, dus allicht dat je daar even kunt kijken wat de eigenschappen van dat gebouw zijn. Vaak zijn die custom gemaakte gebouwen een mix van meerdere opties (bv. bus, trein en metro die bij elkaar komen in 1 gebouw), dit zou bij die "Cargo Dock" misschien ook het geval kunnen zijn. Maar die Freight Terminal is een hoge verdachte op het lijstje. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat je "Freight Terminal" de oorzaak is.

Check de Steam Workshop:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1128919057

Lees ik, en ik 'quote':
"Type of building (Freight Terminal): Transport Train, Cargo Station.
Type of building (Freight Terminal Storage): RICO industrial level 2 (22 Workers, generates no polution)"

En naast de Cargo Hub gebruik je ook nog eens havens genaamd "Cargo Docks", die kon ik zo niet 1,2,3 vinden in Steam Workshop, dus allicht dat je daar even kunt kijken wat de eigenschappen van dat gebouw zijn. Vaak zijn die custom gemaakte gebouwen een mix van meerdere opties (bv. bus, trein en metro die bij elkaar komen in 1 gebouw), dit zou bij die "Cargo Dock" misschien ook het geval kunnen zijn. Maar die Freight Terminal is een hoge verdachte op het lijstje. :)
Die Freight Terminal kan ik zo eens weghalen, maar wat jij leest zegt toch niets over of het cims binnenhaalt. Alleen dat het een RICO industrie gebouw is en 22 workers nodig heeft (dus het is gewoon een industie-pand).
Die cargo-docks zijn van een bekende CS bouwer op Youtube, Strictoaster. Zal ze eens nakijken maar volgens mij mixt hij niet vaak dit soort zaken in één gebouw omdat hij dat niet realistisch vind. Hij heeft daarnaast ook nog de passenger-dock ontwikkeld voor, je raad het al, cims.

Zal beide eens weghalen en kijken wat er gebeurd.
Sowieso ga ik, als dit de oorzaak is, dan alsnog een metro/treinstation voor cims plaatsen, geen wegen naar de rest van het netwerk en alles via trein of water exporteren scheelt enorm in het verkeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is gewoon even elders een "Losse" Freight Terminal zetten met 1 industrie gebouw er bij en kijken of er dan cims komen. Dan hoef je de huidige ook niet weg te breken en zodra je cims ziet lopen bij die nieuwe tijdelijk Freight terminal dan weet je genoeg. En zo niet, dan kun je die uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:27:
Wat je ook kunt doen is gewoon even elders een "Losse" Freight Terminal zetten met 1 industrie gebouw er bij en kijken of er dan cims komen. Dan hoef je de huidige ook niet weg te breken en zodra je cims ziet lopen bij die nieuwe tijdelijk Freight terminal dan weet je genoeg. En zo niet, dan kun je die uitsluiten.
Oh nu bedenk ik me mijn test van vanmorgen. Ik heb vanmorgen dus al totaal geïsoleerde industrieën opgezet, zonder spoor of water-verbinding, helemaal 0,0 connectie naar welke grid dan ook, en die gebouwen begonnen ook direct te functioneren, zonder dat de cims erbij kunnen (ja of de cims moeten door de riolering/via hoogspanningsmasten komen :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://youtu.be/-vblzRw_8Uo

Ik zie dit net op YouTube voorbij komen, ziet er heel goed uit, wat betreft snelwegen kan dit zomaar een game-changer worden, qua realisme! :)
Heb even snel door het filmpje heen geklikt maar ik zie nog geen elevated versies voorbij komen, hopelijk komen die wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
YES schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:48:

Ik zie dit net op YouTube voorbij komen, ziet er heel goed uit, wat betreft snelwegen kan dit zomaar een game-changer worden, qua realisme! :)
Heb even snel door het filmpje heen geklikt maar ik zie nog geen elevated versies voorbij komen, hopelijk komen die wel.
Mja heb die ook al een tijdje gezien, maar zo neerploppen van wegen gaat wel veel tijd kosten. Elke kruising moet je dus apart neerleggen en je kunt niet even een sliproad aanleggen, want dan ziet dat er weer niet uit ivm de rest. Ik hoop dat ie er ook meteen wat knooppunten bij maakt zodat je die van de map zelf ook meteen kunt aanpassen.

Verder zie ik aardig wat nodes en vraag me af of je dan niet snel de limieten bereikt of dat het qua performance zwaar wordt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:00:
[...]

Mja heb die ook al een tijdje gezien, maar zo neerploppen van wegen gaat wel veel tijd kosten. Elke kruising moet je dus apart neerleggen en je kunt niet even een sliproad aanleggen, want dan ziet dat er weer niet uit ivm de rest. Ik hoop dat ie er ook meteen wat knooppunten bij maakt zodat je die van de map zelf ook meteen kunt aanpassen.

Verder zie ik aardig wat nodes en vraag me af of je dan niet snel de limieten bereikt of dat het qua performance zwaar wordt.
In het filmpje zag het 'snappen' er goed/solide uit, dus dat je ze makkelijk aan aangelegde wegen kan leggen zonder met elke op/afrit 5 minuten met move it bezig bent.
Hoe bedoel je dat met een sliproad? Een sliproad aanleggen op één van de op/afritten of gewoon heel ergens anders?

En de knooppunten van de map aanpassen, bedoel je dat je dan bestaande knooppunten op een map vervangt door knooppunten met deze op/afritten, zonder alles opnieuw te moeten doen? Ik gok dat dat een utopie is. Overigens is dat ook enigszins persoonlijk, ik breek regelmatig hele knooppunten af om er vervolgens meer dan een uur mee kwijt te zijn om deze opnieuw op te bouwen, gewoon omdat het er dan beter uit ziet of beter functioneert :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd ook weer bezig geweest, met een leuk project, namelijk "POEN POEN en POEN, wordt een miljardair" in Cities Skylines, met enkel de mods "Unlimited Demand" en "Unlimited Money" uitgeschakeld, probeer ik op zoveel mogelijk manieren mijn cims te scammen en zelf zo veel mogelijk op de uitgaven te letten. Daarom heb ik dan ook erg weinig openbaar vervoer, blokkeer heel veel wegen voor auto's en plaats heel veel (doorloop) parken om mijn cims maar zoveel mogelijk te laten betalen. Ik ben nu eindelijk zo ver dat ik een situatie heb gecreëerd waarbij 9 parken! met elkaar verbonden zijn die uitkomen op een toeristisch gebied, met allemaal monumenten en andere unieke gebouwen en daarbij heb ik de parken geupgrade zodat ze 30 simoleans per persoon kosten. Dus elke individu die er in gaat betaald:
9 x 30 = 270 en ook weer terug 270 = 540 simoleans per keer. Ik zie in mijn video's die ik maak van deze stad echt letterlijk honderden personen het park ingaan en uitgaan, aan de lopende band, en tot dusver heeft mijn inkomen gepiekt op 150,000 simoleans aan wekelijks inkomen en mijn vermogen is nu gestegen tot over de 20 miljoen. Mijn doel: 1 miljard. En dit stadje heeft nog maar 30.000 inwoners. Stel je eens voor als het straks 300.000 inwoners heeft. Hier een sfeer impressie: plaatjes klikbaar (4K, ~1.2MB per stuk).

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam001s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam002s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam003s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam004s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam005s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam006s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam007s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam008s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam009s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/scam010s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Deze game wringt toch elke keer weer een beetje als ik dit topic zie. Ik heb een matige laptop. Dual core 2.7ghz. Zal die daarop lopen of loop ik al direct tegen problemen aan. Heb 6GB geheugen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat moet gewoon lukken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Oxigeon schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:35:
Deze game wringt toch elke keer weer een beetje als ik dit topic zie. Ik heb een matige laptop. Dual core 2.7ghz. Zal die daarop lopen of loop ik al direct tegen problemen aan. Heb 6GB geheugen
moet wel lukken, vooral niet teveel assets of mods downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de game gewoon Vanilla (dus volledig zonder mods en assets) gaat spelen, dan staat despawning standaard aan. Je laptop's gpu heeft geen last, maar of dat dual coretje het aan kan? Het is wel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist omdat het free weekend is eventjes geprobeerd. Helaas haalt dit niet het gewenste resultaat op mijn laptopje van 4 jaar oud. Dan moet ik nog maar wat naar dit topic blijven kijken tot ik eens een nieuwe machine heb gehaald

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Oxigeon Als je dat doet focus voornamelijk op zoveel mogelijk RAM (32GB of meer), een zo snel mogelijke CPU (Ryzen?) en als het kan een NVME m.2 ssd (voor het snel laden van de assets). Voor dit spel heb je geen beest van een videokaart nodig, dus dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:48:

Heb net deze gedownload in de Steam Workshop (linkje) en nu wil mijn stad niet meer starten... Heb het nog niet eens geactiveerd. Moest er een hoop extra downloaden om deze te kunnen laten werken. Nu blijft ie hangen bij het laden (nog niet eens 2% geladen zoals het lijkt).

Ook met een nieuwe stad starten hetzelfde issue:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OkeoF7dmrI3K3OlK8w78k0Wd/full.png

Had de loading screen mod erin, maar die zie ik ook niet.

Overigens ook een update van Steam gehad. Heb Skylines twee of drie weekjes niet gedraaid. Weet dus niet waar het in zit...

Iemand dezelfde ervaring?

Edit: zet ik alle mods en assets uit, zelfs dan start het niet door (nieuwe stad of oude stad maakt geen verschil). Dan kom ik met laden tot ongeveer 2/3 en blijft het hangen...

Edit 2: Alle mods en assets uitgezet en opnieuw geprobeerd. Nu werkt een nieuwe stad starten weer wel gelukkig. Krijg alleen die HWY mod nog niet goed aan de praat.

Normaal kan ik met muiswieltje klikken en mijn view draaien. Dat werkt niet meer (hardwarematig). Hoe kan ik op een andere manier draaien etc?

[ Voor 33% gewijzigd door Zenyatta op 11-11-2019 22:11 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenyatta schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:20:
[...]

Heb net deze gedownload in de Steam Workshop (linkje) en nu wil mijn stad niet meer starten... Heb het nog niet eens geactiveerd. Moest er een hoop extra downloaden om deze te kunnen laten werken. Nu blijft ie hangen bij het laden (nog niet eens 2% geladen zoals het lijkt).

[Afbeelding]

Overigens ook een update van Steam gehad. Heb Skylines twee of drie weekjes niet gedraaid. Weet dus niet waar het in zit...

Edit: zet ik alle mods en assets uit, zelfs dan start het niet door (nieuwe stad of oude stad maakt geen verschil). Dan kom ik met laden tot ongeveer 2/3 en blijft het hangen...

Edit 2: Alle mods en assets uitgezet en opnieuw geprobeerd. Nu werkt een nieuwe stad starten weer wel gelukkig. Krijg alleen die HWY mod nog niet goed aan de praat.

Normaal kan ik met muiswieltje klikken en mijn view draaien. Dat werkt niet meer (hardwarematig). Hoe kan ik op een andere manier draaien etc?
Poeh, dat klinkt niet best.. Bij mij werkt alles ondanks die mods nog wel gewoon.. Zou niet durven te zeggen wat het bij jou is.
Edit: overigens, als het toch verholpen zou zijn door je weer uit te schrijven voor die collectie, dan zou ik dat gewoon doen, het is toch niet zo geweldig als het leek in het filmpje, vind ik tenminste.

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 12-11-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:36:
[...]

Poeh, dat klinkt niet best.. Bij mij werkt alles ondanks die mods nog wel gewoon.. Zou niet durven te zeggen wat het bij jou is.
Edit: overigens, als het toch verholpen zou zijn door je weer uit te schrijven voor die collectie, dan zou ik dat gewoon doen, het is toch niet zo geweldig als het leek in het filmpje, vind ik tenminste.
Uiteindelijk kon ik wel een nieuwe stad starten. Eerdaags even kijken of ik wel weer mijn vorige stad kan laden.

Vond inderdaad dat het filmpje er goed gelikt uit zag, dus ik was erg benieuwd. Maar als jij het niet zo geweldig vond als het leek, ben ik wel benieuwd om het zelf te ervaren.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenyatta schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:53:
[...]

Uiteindelijk kon ik wel een nieuwe stad starten. Eerdaags even kijken of ik wel weer mijn vorige stad kan laden.

Vond inderdaad dat het filmpje er goed gelikt uit zag, dus ik was erg benieuwd. Maar als jij het niet zo geweldig vond als het leek, ben ik wel benieuwd om het zelf te ervaren.
Probleem is met name dat het niet lekker meer te customizen is als je het neerlegt. Er zitten behoorlijk wat props en ploppable asphalt in verwerkt die je dan ook allemaal moet aanpassen. Uiteindelijk is het dan juist weer tijdrovend om het mooi te krijgen, of je moet al je knooppunten helemaal op de schop gooien.

Ander nadeel is dat je aan de thumbs niet goed kan zien hoeveel rijbanen etc de verschillende onderdelen hebben, althans, niet in één ogenblik zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00

AzzKickah

06-CENSORED

Was deze hier al eens voorbij gekomen?
Super impressive en zo, maar no way in hell dat ik ooit het geduld op ga kunnen brengen om zoiets te bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat niet alleen, maar dit is ook echt een "omdat het kan"-projectje. Niet dat het nuttig is voor je verkeer :P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja, die Fluxtrance is sowieso met een behoorlijk intensief project bezig, wat een mega stad wordt dat als hij echt doorgaat met dit project. Wel enorm vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

@YES, net even geprobeerd en kan mijn oude stad gewoon openen. Twee of drie assets lijken niet meer te werken, maar bij mijn weten heb ik die niet gebruikt en zelfs uit staan.

Ga later checken of ik iets met die nieuwe mod kan doen.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Zenyatta schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:20:
[...]

[Afbeelding]

ik heb het ook wel eens gehad dat c:sl raar deed met mods, vaak was het een dubbele mod of conflicterende mods die het veroorzaakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:25:
Dat niet alleen, maar dit is ook echt een "omdat het kan"-projectje. Niet dat het nuttig is voor je verkeer :P
Deed me denken aan Yuttho maar deze is dan weer wel nuttig en ruim 4 jaar oud.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mschol schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:44:
[...]

ik heb het ook wel eens gehad dat c:sl raar deed met mods, vaak was het een dubbele mod of conflicterende mods die het veroorzaakte
Hier laatst een leuke: Meteen na opstarten (voor laden van map) een niets-zeggende foutmelding dat er met een mod iets mis gaat. Geen enkele vorm van hint naar welke het was.

Van de week veranderde die foutmelding ineens iets, met een hint naar https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1312735149 , was er blijkbaar ineens iets afhankelijk van die mod :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
YES schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:33:
[...]

Probleem is met name dat het niet lekker meer te customizen is als je het neerlegt. Er zitten behoorlijk wat props en ploppable asphalt in verwerkt die je dan ook allemaal moet aanpassen. Uiteindelijk is het dan juist weer tijdrovend om het mooi te krijgen, of je moet al je knooppunten helemaal op de schop gooien.

Ander nadeel is dat je aan de thumbs niet goed kan zien hoeveel rijbanen etc de verschillende onderdelen hebben, althans, niet in één ogenblik zeg maar.
Zal ook maar eens wat posten in dit topic. Hier al hele mooie dingen voorbij zien komen, onder andere bovenstaande.

Gisteren gedownload en geprobeert, alleen werkt bij mij totaal niet... De vorm van de weg is er wel, alleen de mooie lijntjes niet... enig idee hoe dat kan? Of gewoon niet genoeg gedownload nog.

Ik zal later nog wel eens wat posten van mijn nieuwe projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:05:
[...]

Zal ook maar eens wat posten in dit topic. Hier al hele mooie dingen voorbij zien komen, onder andere bovenstaande.

Gisteren gedownload en geprobeert, alleen werkt bij mij totaal niet... De vorm van de weg is er wel, alleen de mooie lijntjes niet... enig idee hoe dat kan? Of gewoon niet genoeg gedownload nog.

Ik zal later nog wel eens wat posten van mijn nieuwe projectje.
Heb je wel de collectie gedownload en niet alleen de kale assets? Het zijn namelijk assets, props en mods die in combinatie met elkaar zorgen voor deze junctions/op en afrtitten. En in de Content Manager moet je ook die mods allemaal aanvinken. Want er zitten zoals veel props en ploppable asphalt bij die eigenlijk de look aan de wegen geven. Zonder deze zaken zal het niet werken dus ik vermoed dat je daar nog iets mist..

Overigens herhaal ik het nog maar eens, ik ben niet zo onder de indruk als dat ik was na het zien van het youtubefilmpje, het zit met zoveel kleine onderdeeltjes in elkaar dat je het snel kapot maakt als je iets wil veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
YES schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:17:
[...]

Heb je wel de collectie gedownload en niet alleen de kale assets? Het zijn namelijk assets, props en mods die in combinatie met elkaar zorgen voor deze junctions/op en afrtitten. En in de Content Manager moet je ook die mods allemaal aanvinken. Want er zitten zoals veel props en ploppable asphalt bij die eigenlijk de look aan de wegen geven. Zonder deze zaken zal het niet werken dus ik vermoed dat je daar nog iets mist..

Overigens herhaal ik het nog maar eens, ik ben niet zo onder de indruk als dat ik was na het zien van het youtubefilmpje, het zit met zoveel kleine onderdeeltjes in elkaar dat je het snel kapot maakt als je iets wil veranderen.
Ik zal thuis nog even zien.

Dan zal ik ook wat screenshots posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat C:S om de zoveel seconden even "stil" lijkt te staan. Je ziet al het verkeer (auto's, vliegtuigen, treinen etc) heel even stil staan en vervolgens gaan ze weer door. Dit herhaalt zich om de --ongeveer-- 5 seconden maar soms ook vaker of minder vaak. Het spel echter loopt gewoon door, wanneer je aan het bouwen bent merk je er eigenlijk niets van, het geluid hapert ook niet. Als je het beeld beweegt gaat dit gewoon vloeiend met gemiddeld 30fps (100K inwoners).
Ja, ik gebruik (veel) mods en assets maar dat zou mijn systeem gemakkelijk aan moeten kunnen (i7-9700K met 64GB geheugen en GTX1080). De loading screen mod geeft momenteel aan 21GB te gebruiken en dat is ook nagenoeg exact wat windows aangeeft. CPU en GPU komen niet boven de 50% dus dat zal het ook niet zijn.
Ik las her en der dat dit een bekende bug is in de unity engine maar dat zijn telkens dezelfde personen die dat roepen zonder echte onderbouwing. Uiteraard heb ik alle recent geïnstalleerde en geüpdatete mods al eens uitgeschakeld maar ook daar is niets in te vinden. Lang verhaal kort: Herkent iemand dit en moet ik er mee leren leven of is er iemand met de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Jagermyster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:12:
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat C:S om de zoveel seconden even "stil" lijkt te staan. Je ziet al het verkeer (auto's, vliegtuigen, treinen etc) heel even stil staan en vervolgens gaan ze weer door. Dit herhaalt zich om de --ongeveer-- 5 seconden maar soms ook vaker of minder vaak. Het spel echter loopt gewoon door, wanneer je aan het bouwen bent merk je er eigenlijk niets van, het geluid hapert ook niet. Als je het beeld beweegt gaat dit gewoon vloeiend met gemiddeld 30fps (100K inwoners).
Ja, ik gebruik (veel) mods en assets maar dat zou mijn systeem gemakkelijk aan moeten kunnen (i7-9700K met 64GB geheugen en GTX1080). De loading screen mod geeft momenteel aan 21GB te gebruiken en dat is ook nagenoeg exact wat windows aangeeft. CPU en GPU komen niet boven de 50% dus dat zal het ook niet zijn.
Ik las her en der dat dit een bekende bug is in de unity engine maar dat zijn telkens dezelfde personen die dat roepen zonder echte onderbouwing. Uiteraard heb ik alle recent geïnstalleerde en geüpdatete mods al eens uitgeschakeld maar ook daar is niets in te vinden. Lang verhaal kort: Herkent iemand dit en moet ik er mee leren leven of is er iemand met de gouden tip?
heb je al eens gegooled op microstutter? icm met cpu/gpu/game ed?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Maar weer eens tijd voor een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A83mj3y.jpg

Aan de linkerkant van het middelpunt van de afbeelding ligt het centrum, met het centraal station (verzonken dus moeilijk zichtbaar), hoogbouw woningen, commercieel centrum en veel kantoren. Daarnaast ook de universiteit + omgeving en een middenbouw elite-buurt. Linksbovenin het centrum ligt de eerste laagbouw-woonwijk.
Links een beetje onderin is de eerste passagiershaven aangelegd, dit is een project wat nog bezig is (moet nog wat bijgebouwen verzinnen en het geheel aankleden)

Bovenin is de haven + generic industry en oil industry. De oil industry is volledig losgekoppeld van het wegennet om enorme drukte ver voorkomen, Cims kunnen inmiddels met het OV aan de slag daar.
Zoals te zien is moet aan dit gebied ook nog wel e.e.a. gebeuren om het allemaal wat fraaier te doen ogen.

Onderin ligt een woonwijk, waarvan het onderste puntje nog tot bloei moet komen. Het rechterdeel hiervan staat nog op de nominatie voor een herstructurering, het ziet er zelfs van zover niet uit..

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 13-11-2019 21:40 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 64 Laatste