• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
thnx, later eens controleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na al het 'serieuze' werk om zoveel mogelijk verkeer te mijden maar toch er nog steeds voor te zorgen dat het vrachtverkeer kan doorrijden en dus zeker veel bezig zijn met een goede infrastructuur dacht ik, laat ik eens wat creatiefs in elkaar zetten:
Uiteraard alles klikbaar voor de 4K resoluties

"Atlantis" (in de echte wereld geloven sommigen dat deze structuur de vroegere Atlantis moet zijn geweest, omdat er heel veel overeenkomsten zijn met Plato's beschrijving ervan.) - Maar dit is iets voor een ander topic. Ik durf het wel te geloven, het is goed aanneembaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Atlantis01S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Atlantis02S.jpg
Het is een groter 'iets' dan je zou denken. Het was een geknutsel om dit zo te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Atlantis03S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Atlantis04S.jpg
Links: Nog even een top view.
Rechts: En kunnen jullie "Atlantis" ook vinden op deze complete overzicht? En valt nog iets anders op? :)F :P

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Atlantis05S.jpg
Traffic? Lopen b&tches _O- _O- _O- oOo oOo oOo

- Geen treinen
- Geen schepen
- Geen vliegtuigen
- Geen bussen
- Geen blimps
- Geen trams
- Geen monorails
- Geen metro
- Geen ferry's (alhoewel die wel mogelijk waren in Atlantis)

Wel heel veel voetgangers paden, maar ik ben er achter gekomen, dat net als bij de metro, overal waar een voetgangers pad uitkomt bij een weg dit ook een plek is waar de voetganger de auto uit z'n broekzak trekt en lekker gaat rijden. Dus ik heb elk weg (shift vasthouden) en dan alle aangrenzende wegen afgesloten voor enkel auto's.
Zeer mooi gedaan. Ook dat NL-eiland ziet er tof uit. d:)b
Welke map is dit?

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:12:
Zeer mooi gedaan. Ook dat NL-eiland ziet er tof uit. d:)b
Zo even uit de losse pols is dat eilandje nog aardig gelukt :)
Welke map is dit?
Dat is een goede vraag, ik heb inmiddels al zoveel aan die kaart veranderd, lekker de Hollander uitgehangen door zoveel mogelijk zee in te dammen etc, en in het start scherm als ik de kaart wil laden laat hij wel de stadsnaam zien en ook welke thema (tropical) er aan zit, maar niet de naam van de kaart zelf. Waar kan ik dat het beste aflezen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, nog een leuke manier gevonden om je Cims lekker uit te kleden. Ik voel me net Mark Rutte. Oke, wat heb ik hier gedaan: Ik heb een residentie zone gemaakt, met daar tussen wat ruimte en aan de andere kant een commerciele en industriele gebied. Dit gehele gebied staat helemaal los van de eigenlijke stad, maar is gewoon aanwezig op dezelfde kaart. Tussen beide gebieden maak je park zones. Vervolgens zet je 6 parken achter elkaar en zet je walkways over de aangrenzende wegen. (7 parken werken niet, dan moeten je cims te ver lopen en dat vertikken ze) - Werkt wel tot 8 parken, als je de afstand maar kort houdt. Maar toch, 6 parken achter elkaar, met nauwelijks wat er in en je zet de toegangsprijs op maximum. Dan maak je in je residentie gebied een buslijn (auwtsch mag eigenlijk niet op deze map, maar zo krijg ik de mensen daar wel het snelst) en iedereen loopt vervolgens door 6 parken naar hun werk of de winkels en lapt elke keer 24 Cimoleons. Lijkt niet veel, maar als je 6 parken hebt en er hobbelen duizenden mensen per dag door dan tikt het aan. Aan de zijkant gebruik ik een standaard highway, die niet door voetgangers wordt bewandeld zodoende kan de afvaldienst de rommel ophalen.

Plaatjes uiteraard weer klikbaar. Ik blijf wel lekker bezig zo :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/moremoney01s.jpg
Effectief, goedkoop, doeltreffend en eigenlijk best geniaal moet ik zeggen. Al die foefjes om aan meer poen te komen. Inmiddels 250k mensen in de stad. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/moremoney02s.jpg
6 parken op een rij nu van de andere kant bekeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/moremoney04s.jpg
Massa's op een bepaald moment als ik een busstop ophef waar 3000 man stonden te wachten, ik dacht, gaan jullie maar lopen. De pc zelf wou bijna niet meer meer lopen met zoveel mensen.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/moremoney03s.jpg
Een park met niets, maar bekijk dat inkomen eens, en dat is nog maar van 1 park. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:44:
Hehe, nog een leuke manier gevonden om je Cims lekker uit te kleden.
Heb er ook eentje ontdekt.
Heb van alle toegangswegen die de kaart in komen tolwegen gemaakt. En heb niet het idee dat er minder voertuigen komen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:49:
[...]

Heb er ook eentje ontdekt.
Heb van alle toegangswegen die de kaart in komen tolwegen gemaakt. En heb niet het idee dat er minder voertuigen komen nu :)
YouTube: Scamming Citizens with Tolls to make MILLIONS! (Cities Skylines Toll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Vergeleken met het filmpje heb ik het nog schappelijk gehouden met alleen tol op de toegangswegen, 2 in totaal. En dat merkte ik al dat het geld wat makkelijker binnenkwam. Maar gezien het filmpje maakt het het spel dus niets uit, al zet je er 20 achter elkaar.

Na altijd sandbox gespeeld te hebben zonder geld doe ik het nu eens wel voor het echie. Maar merk wel dat eenmaal boven de miljoen met 50k inwoners geld eigenlijk al geen issue meer is. Al zullen m’n tolwegen er iets aan bijdragen...

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
nog mods die een must have zijn? heb deze zo'n 18 maand niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet leven zonder de Move It mod. :-)

Weet iemand trouwens ook hoe je met de Move it mod (heb Biffa het een aantal keren zien doen, maar hij legt niet uit hoe), hoe je een object een kwart slag kan draaien? Links of rechts? Of compleet 90 graden draaien? Welke toetsencombo doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:50:

Weet iemand trouwens ook hoe je met de Move it mod (heb Biffa het een aantal keren zien doen, maar hij legt niet uit hoe), hoe je een object een kwart slag kan draaien? Links of rechts? Of compleet 90 graden draaien? Welke toetsencombo doet dat?
Volgens mij gewoon rechtermuisknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:50:

Drag left and right with Right Click to rotate. Use the Arrow Keys to move selected objects. Hold the Alt key for even finer movements and Shift key for bigger steps. Use Page Up and Page Down to move objects up and down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Rechtermuisknop ja.

Er zitten nog wel meer leuke foefjes in Move It: zo is er een tool waarmee je de hoogte van meerdere objecten precies gelijk kunt zetten, of om een vloeiende overgang van A naar B te maken (alle tussenliggende nodes worden dan gelijkmatig verdeeld qua hoogte).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, is volgens mij alle nodes selecteren, SHIFT vasthouden en dan + of - gebruiken om alles tegelijkertijd omhoog of omlaag te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
AntiChrist7 schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:44:
nog mods die een must have zijn? heb deze zo'n 18 maand niet gespeeld.
Volgens mij kun je wel even een kijkje nemen bij mn favorieten:
https://steamcommunity.co...30&browsesort=myfavorites

Verder nog wel wat meer items subscribed, wellicht de moeite om even naar te kijken, maar Traffic Manager en Move It zijn wel #1 en #2 ja. De rest is ook wel erg handig, mits je wat meer tijd in de game steekt

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:26:
Rechtermuisknop ja.

Er zitten nog wel meer leuke foefjes in Move It: zo is er een tool waarmee je de hoogte van meerdere objecten precies gelijk kunt zetten, of om een vloeiende overgang van A naar B te maken (alle tussenliggende nodes worden dan gelijkmatig verdeeld qua hoogte).
die vloeiende overgang wil ik nog wel eens gebruiken voor rare wegen of rails, maar vaak moet ik dan alsnog handmatig rommelen.

terrein kan ook funky gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik pas daarna het terrein aan met de terraformingtools :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral met de quay anarchy tool als je een mooi betonnen wand wilt maken, een kader zeg maar, wil het terrein ook nog wel lopen kutten als je het aan de zeekant netjes naar beneden wil doen. Soms blijven er stukken staan die niet weg willen. De kunst eigenlijk is om de quay precies te plaatsen op overgang van het gele naar het donkere zand, en die lijn zo recht mogelijk te houden en de helling aanvankelijk flauw te laten aflopen. Daarna kun je prima het overige zand voor de quay weghalen en je hebt dan een mooie kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Ben ik nu de enige die zoveel technische issues heeft met deze game (ik herriner me nu waarom ik hem oa 18 maanden niet speelde). hij hangt vaak vast bij het laden van een map (ik begon op een map, realiseerde dat ik wat settings moest aanpassen, loopt vast bij opnieuw starten. daarna nog eens hetzelfde),en dan later op de avond liet ie mijn hele steam vastlopen, dus die savegame ben ik wss kwijt...

De enige mods die ik heb zijn hier aangeraden (of vrij standaard, zoals Move it, achievementenabler, 81 tiles).

Anyway, nog wat protips om een leuke, diversifierende (maar toch redelijk efficiente) metropool te maken? ik verval nogal snel in gridpatronen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 05:28
AntiChrist7 schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:55:
Ben ik nu de enige die zoveel technische issues heeft met deze game (ik herriner me nu waarom ik hem oa 18 maanden niet speelde). hij hangt vaak vast bij het laden van een map (ik begon op een map, realiseerde dat ik wat settings moest aanpassen, loopt vast bij opnieuw starten. daarna nog eens hetzelfde),en dan later op de avond liet ie mijn hele steam vastlopen, dus die savegame ben ik wss kwijt...

De enige mods die ik heb zijn hier aangeraden (of vrij standaard, zoals Move it, achievementenabler, 81 tiles).

Anyway, nog wat protips om een leuke, diversifierende (maar toch redelijk efficiente) metropool te maken? ik verval nogal snel in gridpatronen
Geen technische issues hier, het enige is dat het lang kan duren om op te starten. Maar dat komt voornamelijk door mods.

Voor tips: kijk naar Google maps en doe daaruit inspiratie, dat heeft mij veel geholpen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:55:

heb je loading screen mod geinstalleerd? dan genereert die een log bij het laden van een stad (en zorgt dat dit ook sneller gaat) ; C:SL genereeert ook een output log waar foutmeldingen inkomen te staan (in windows ergens onder userr/appdata/

ik had ook issues en dat bleek een dubbele versie van een mod te zijn (labs en stable van TM:PE), dat kwam ik op het spoor door die output log te analyseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
dogtagz schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:43:
[...]

Geen technische issues hier, het enige is dat het lang kan duren om op te starten. Maar dat komt voornamelijk door mods.

Voor tips: kijk naar Google maps en doe daaruit inspiratie, dat heeft mij veel geholpen.
heb meer mods geinstalleerd voor Xcom 2 dan voor CS, daar loopt dat zonder problemen
mschol schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:53:
[...]
heb je loading screen mod geinstalleerd? dan genereert die een log bij het laden van een stad (en zorgt dat dit ook sneller gaat) ; C:SL genereeert ook een output log waar foutmeldingen inkomen te staan (in windows ergens onder userr/appdata/

ik had ook issues en dat bleek een dubbele versie van een mod te zijn (labs en stable van TM:PE), dat kwam ik op het spoor door die output log te analyseren
zal het eens opzoeken, thnx
Het korte verhaal van Korsakov Master Chris: (KMC == HMC)
Voor het Ryzen 3600 sys'je eindelijk te completeren, had ik m'n stad ge'back-up't.
Na inbouwen en aanzetten had ik geen idee meer waar. :P

Uiteindelijk dus uiteraard nog op de oude SSD, die ik in ander systeem heb gebouwd, waar ik echter het spel wel al had gedeïnstalleerd.
Gelukkig worden saves niet verwijderd.

Stad overgezet en geladen op nieuwe systeem, met juiste mods (niet veel) aan.
Het werkt! _O-
Met fast load slechts 15 seconde, ipv 35-40, met nog steeds die lijst aan missende props, etc. _O-
Stad loopt ook zo veel smoother, al zijn er wel snel zo'n 20k weggerend. :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J7RUJwZTCD6c0qpsk16R3rUe/full.jpg

Dit komt goed. Komend weekend niets te doen. CSL! oOo

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 25-09-2019 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst eens een test gedaan, zonder te cheaten, om te kijken of ik het verkeer op 0% kon krijgen. Het kostte een hoop tijd, en de 0% werd ook maar voor 1 seconden gehandhaafd, waarna hij weer terugsprong op 1%, maar het is wel gebeurd. Het sleutelwoord in deze is "gridlocking". Ik had meerdere aanvoerlijnen van buitenaf en eentje naar buiten. Het verkeer moet altijd een bestemming kunnen hebben anders despawnen de voertuigen gewoon. Aan het eind van de lijn heb ik een rotonde gemaakt. Even 'links' van de voornaamste afvoerweg liet ik meerdere wegen samen komen op de rotonde en hun voorrang geven, zo terug de stad in. Na lang wachten en ook veel services direct in de buurt van de rotonde te plaatsen gebeurde voor 1 seconde dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/zero.jpg

:z :z :z :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat is wel oprecht knap.
Doe eens een screenie van de hele stad? :)

Al op Twitter geplempt met een @ naar Biffa? :P

[ Voor 32% gewijzigd door AzzKickah op 27-09-2019 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag deze avond weer volop doorgebouwd.
Maar krijg dat paarse scherm regelmatig. (Radeon driver issue).
Dan moet ik reset knop indrukken.
Vrij irritant.
Pics soon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:25:
Dat is wel oprecht knap.
Doe eens een screenie van de hele stad? :)

Al op Twitter geplempt met een @ naar Biffa? :P
Ik heb er een video van gemaakt en juist op het moment dat de 0% aantikt zoom ik em in. Maar deze screenshot laat een 10 seconden voor dat moment zien. De stad is niet eens zo groot, maar je ziet wel hoe de inrichting is gedaan om het verkeer te 'gridlocken'.

En ja, ik heb em naar Biffa gestuurd, ik denk niet dat ie em serieus neemt, want het is natuurlijk een pruts stad. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/zero1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spel laadt stad op nieuwe R3600 systeem met alle mods en assets in 15 seconde, ipv 35 seconde op oude FX systeem. Stad met (inmiddels weer) 100k inwoners loopt als een gek.
HMC blij. *O*

De stad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n2vndtZhO7ugg6z8QweXkVNz/full.jpg
In het park:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xccyFrGtgkqnXho0J569PUZx/full.jpg
Waar is de uitgang, opa?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pwh9zlRZa7AFs8rbZaRnf275/full.jpg
Uiteraard regen bij thuiswaarts gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I3ZbWj4tZTHKL2Aiq9EavTnP/full.jpg

@VOODOO_WILLIE Je treinen zijn prachtig

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 28-09-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je die beelden vanaf zo'n laag niveau?

Is daar ook een speciale mod voor ofzo, dat je zelf door je stad kunt rijden / lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 04:07:
Hoe krijg je die beelden vanaf zo'n laag niveau?

Is daar ook een speciale mod voor ofzo, dat je zelf door je stad kunt rijden / lopen?
wellicht cinematic camera mod en/of first person mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inderdaad "first person"-mod. Als je dan op wat dan ook klikt (hoeft niet per sé een persoon te zijn) dan kan je daar op het cameraatje klikken en dan volg je die. Is ook leuk met treinen, auto's, etc.

Ben er niet zeker van en heb het niet getest, maar ik las ergens een tijd geleden dat dat niet eens meer met een mod hoeft. Maar dat kan ik fout hebben. Heb niet getest met die mod uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Moet wel zeggen dat de game veel leuker is met industries en campus (en parks) vergeleken met anderhalf jaar geleden. Hiervoor was het vooral straten trekken, zones kleuren en dan de nodige utility gebouwen erin zetten, en dat herhalen voor 20u. Nu zit er wat meer dynamiek in en wat meer designvrijheid met die zones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dat ook, ik heb nu al een aantal steden gebouwd, en op een bepaald moment kom je op een moment dat je denkt van, na UREN en UREN van prutsen en doen, "ik ben toch niet zo heel erg tevreden over mijn stad, ik wou eigenlijk het een en het ander wel anders doen".....

Als voorbeeld zit ik heel erg te denken aan, moet je nu residentie en commercieel strikt scheiden of juist door elkaar heen mixen? Oke, zie het zo. R = Residentie, C is Commericieel, '>' = (snel)weg. Nu kun je de stad zo inrichten:

RRRRR >>>>> CCCCC
Dit betekend dus dat al het verkeer van residentie naar de commerciele gedeelte gaat (hetzelfde zou ook gelden voor Industrie). Voordeel van deze situatie is, is dat alle producten die je DLC Industrie produceert ook naar CCCCC gaat en RRRRR links laat liggen. Nadeel is, je krijgt wel een grote verkeersopstopping bij CCCCC. Dit probeer ik te ondervangen door het autoverkeer in CCCCC volledig te bannen en alle mensen zoveel mogelijk in de metro of trein te douwen.

RCRCRC
Dit zou een mix van commercieel en residentie zijn. Voordeel van dit is, dat je burgers hun werk in de shops vlakbij hebben. Nadeel is weer dat alle vrachtverkeer van je DLC Industrie ook door residentie gebied heen gaat.

Je DLC Industrie doet alleen maar het volgende:
Extracten -> Verwerken -> Exporteren of versturen naar Commercieel gebied.

Wat een optie zou zijn is allicht je residentie en commercieel wel vlak bij elkaar houden, maar de DLC Industrie aan de andere kant. Maar wel een beetje afstand houden tussen je High Density commerical en residentie, en misschien wat light commercial tussen de residentie, aangezien die minder lawaai overlast maken. Dan van boven gezien krijg je dan dit beeld:

RRRCCC >>> DLC Industries. (evt. icm je reguliere industries).

Wat prefereren jullie?

Met de 1e optie hou ik het verkeer goed in balans op 80%. Omdat ik heel veel burgers via het openbaar vervoer laat gaan. Alleen het probleem in het CCCCC gebied is, diezelfde burgers moeten wel overal kunnen komen, dus je hebt nogal wat paden nodig.

^^Keuzes keuzes keuzes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik heb zoveel uren in mijn stad zitten dat ik niet zomaar opnieuw begin, soms koop ik een paar tegels bij (zit nu helaas op 21 al) dat ik sommigen dingen anders doe, en uiteindelijk komt er toch weinig van :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:37:

Dit zou een mix van commercieel en residentie zijn. Voordeel van dit is, dat je burgers hun werk in de shops vlakbij hebben. Nadeel is weer dat alle vrachtverkeer van je DLC Industrie ook door residentie gebied heen gaat.

Je DLC Industrie doet alleen maar het volgende:
Extracten -> Verwerken -> Exporteren of versturen naar Commercieel gebied.

Wat een optie zou zijn is allicht je residentie en commercieel wel vlak bij elkaar houden, maar de DLC Industrie aan de andere kant. Maar wel een beetje afstand houden tussen je High Density commerical en residentie, en misschien wat light commercial tussen de residentie, aangezien die minder lawaai overlast maken. Dan van boven gezien krijg je dan dit beeld:

RRRCCC >>> DLC Industries. (evt. icm je reguliere industries).

Wat prefereren jullie?
Ik hou het wat natuurlijker en heb geen echte commerciele zones. Winkels net als in het echte leven langs de grote wegen in de woonwijken. Soms maak ik wel een winkelcentrumpje links en rechts, maar wel gemengd in de woonwijken en af en toe een soort van aparte meubel-boulevard met zware commerciele bedrijven.

Geeft geen problemen met verkeer want ik zit altijd rond de 80%. In de binnenstad wel de ristricties aan staan van verbod op zwaar verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 15:32
Probeer ook zoveel mogelijk met de cargo treinen te werken.
Een ban op heavy traffic in combinatie met een goed cargo netwerk helpt bij mij ook altijd

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Ik heb ook commerciele zones aan de grote straten in de residentials. Heavy traffic ban + voldoende public transport en dan valt de flow wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
HMC schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:54:
Spel laadt stad op nieuwe R3600 systeem met alle mods en assets in 15 seconde, ipv 35 seconde op oude FX systeem. Stad met (inmiddels weer) 100k inwoners loopt als een gek.
HMC blij. *O*

De stad:
[Afbeelding]
In het park:
[Afbeelding]
Waar is de uitgang, opa?
[Afbeelding]
Uiteraard regen bij thuiswaarts gaan:
[Afbeelding]

@VOODOO_WILLIE Je treinen zijn prachtig
Good stuff! :)

Maareh ... welke treinen? Staat er wel een beetje karig op hoor ... :+ ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piripi schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:57:
Probeer ook zoveel mogelijk met de cargo treinen te werken.
Een ban op heavy traffic in combinatie met een goed cargo netwerk helpt bij mij ook altijd
Dit is een goede suggestie, ik zal dit eens gaan proberen in mijn nieuwe stad, want die vrachtwagens jagen je infrastructuur altijd goed vol. Alleen moet je weer verdacht zijn dat je geen file van treinen krijgt, want dat gebeurt bij mij ook altijd vrij snel als ik wat meer dan een paar stations heb. Zelfs al ik leg ik ruime omloop banen rondom de stations.

Tussen welke gebieden heb jij nu de meeste vrachttreinen lopen dan? Zeker tussen de Industrieën en Commericals?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 15:32
Tussen welke gebieden heb jij nu de meeste vrachttreinen lopen dan? Zeker tussen de Industrieën en Commericals?
Yes tussen C en I in een aparte loop. Daarnaast laat ik de externe cargo trein connectie ook toekomen in één dedicated cargo trein station en verbind dit specifieke cargo station met een ander 'inbound cargo station'

Die werkwijze had ik ergens gelezen op het steam forum of youtube tutorial

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de mod "Unlimited Outside Connections", daarmee kun je tenminste op elke plek op de map een connectie maken naar buiten, zowel met treinen als met wegen. Kan behoorlijk handig zijn, zeker met vrachttreinen als er op de map maar 2 of 3 outside connecties zijn. Die loops die je hebt, werk je dan met one-way rail tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:56
piripi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:42:
[...] Daarnaast laat ik de externe cargo trein connectie ook toekomen in één dedicated cargo trein station en verbind dit specifieke cargo station met een ander 'inbound cargo station' [...]
Heb je hier een mooi plaatje van? Ik heb dit al in diverse varianten geprobeerd, maar ben eigenlijk nog nooit tevreden geweest over het resultaat.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Zit nu al een tijdje wat vast omdat mijn population op hetzelfde niveau blijft hangen (en soms wat omlaag gaat), ondanks geen vraag voor residential en hele lage vraag voor commercial + industrial...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
AntiChrist7 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:07:
Zit nu al een tijdje wat vast omdat mijn population op hetzelfde niveau blijft hangen (en soms wat omlaag gaat), ondanks geen vraag voor residential en hele lage vraag voor commercial + industrial...
Kijk eens naar je belastingniveau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:21:
[...]

Kijk eens naar je belastingniveau ;)
Is al van in het begin ongewijzigd, en happiness is ook hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
AntiChrist7 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Is al van in het begin ongewijzigd, en happiness is ook hetzelfde
Zet hem eens omlaag, dat triggert meestal wel een spike.
Maar is er ook genoeg grond beschikbaar om in te gaan? Zijn huizen nog niet aan het upgraden door gebrek aan faciliteiten? Er kan aardig wat mis zijn dat sims niet upgraden. Als je er wat huizen of personen aanklikt, kom je er ook vaak wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Zet hem eens omlaag, dat triggert meestal wel een spike.
Maar is er ook genoeg grond beschikbaar om in te gaan? Zijn huizen nog niet aan het upgraden door gebrek aan faciliteiten? Er kan aardig wat mis zijn dat sims niet upgraden. Als je er wat huizen of personen aanklikt, kom je er ook vaak wel achter.
Zal het eens proberen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hem omlaag blijf duwen elke keer het stilvalt, of ik wordt een belastingsparadijs :p

Had sowieso al wat residential ingekleurd (zowel low as high) ondanks dat er geen demand is, en voorzie altijd de omgevingen van de nodige facilities, dus makes little sense to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Zal het eens proberen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hem omlaag blijf duwen elke keer het stilvalt, of ik wordt een belastingsparadijs :p

Had sowieso al wat residential ingekleurd (zowel low as high) ondanks dat er geen demand is, en voorzie altijd de omgevingen van de nodige facilities, dus makes little sense to me.
gebruik anders ook eens de show it mod om te kijken wat de services dekken en kijk bij gebouwen waarom ze niet upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piripi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Yes tussen C en I in een aparte loop. Daarnaast laat ik de externe cargo trein connectie ook toekomen in één dedicated cargo trein station en verbind dit specifieke cargo station met een ander 'inbound cargo station'

Die werkwijze had ik ergens gelezen op het steam forum of youtube tutorial
Oke, maar in welke gebieden ban jij dan die vrachtwagens? Want diezelfde vrachtwagen komen uit die cargo treinen en rijden naar hun bestemming. Dus C en I kun je niet afgrendelen van vrachtverkeer. Hooguit kun je het vrachtverkeer bannen uit je residentie en autoverkeer uit Commercieel en Industriegebied, immers je cims kunnen met openbaar vervoer (vooral metro) makkelijk bij de Commerciële en Industriële gebieden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:17:
[...]

Oke, maar in welke gebieden ban jij dan die vrachtwagens? Want diezelfde vrachtwagen komen uit die cargo treinen en rijden naar hun bestemming. Dus C en I kun je niet afgrendelen van vrachtverkeer. Hooguit kun je het vrachtverkeer bannen uit je residentie en autoverkeer uit Commercieel en Industriegebied, immers je cims kunnen met openbaar vervoer (vooral metro) makkelijk bij de Commerciële en Industriële gebieden komen.
is het niet zo dat bestemmingsverkeer ondanks evt verboden wel gewoon zijn weg vind? (aka die vrachtwagen die bij winkel X moet zijn gaat gewoon (ondanka een heavy traffic ban) , die daar niet moet zijn neemt de lange route (door de heavy traffic ban))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrachtverkeer in het commerciële gebied is ook niet zo erg, maar de heavy commercial moet je dan wel wat gescheiden houden van je residentie. Light commercial kun je her en der wel in je residentie droppen, en dan niet groter maken dan 4 blokjes. Dan krijg je van die leuke buurtwinkeltjes in je low density residentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens mijn huidige gedachtegang over dit spel overgebracht naar een grafische voorstelling. Let wel op, dit is puur hoe 'ik' er over denk en ieders mening over hoe je het spel het beste, of het leukste kunt spelen is natuurlijk erg verschillend, maar dit is mijn kijk er op. Klik voor de (veel) grotere versie
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/city-planning-s.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Misschien dat het aan mij ligt maar ik snap het plaatje helemaal niet? Je bedoeld eigenlijk dat je residential, commercial en industrial fysiek van elkaar scheid om zo traffic flow te reguleren? Dat is een idee mar voor mij persoonlijk zorgt dat er alleen maar voor dat het heel lelijke steden worden zonder enige dynamiek.

Ben de laatste tijd ook weer bezig met de stad en die blijft nu rond de 130 ~ 160k hangen afhankelijk of dat er een deathwave is geweest of niet. Zal vanavond eens wat screenshots plaatsen van mijn metro . Heb alle metro's verwijderd, alle stations alle 'banen' en ben helemaal opnieuw begonnen. In plaats van grote lussen heb ik nu gekozen voor een raster van metrolijnen waarbij ik probeer om de lijnen niet te lang maar ook zeker niet te kort te maken. Dit werkt aardig goed en zit nu op een traffic flow van 75 ~ 80% en met een metro gebruik van ongeveer 11k per week. Volgende doel: traffic flow een stuk hoger en nog meer metro gebruikers.

vanavond pictures

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel grappig dat je met dezelfde issues zit, alhoewel mijn industrial traffic ook een aardige bottleneck is. Veel civs die specifieke fiets en wandelpaden gebruiken wat ook veel ellende oplost, alleen nu nog de industrie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:19
Na hier een aantal weekjes al wat mee te lezen en kijken ben ik nu zelf ook begonnen met dit spel. En wat is dit verslavend zeg. Ik speel op de xbox en helaas ziet dat er wel wat minder mooi uit dan hetgeen je op al die youtube filmpjes ziet. Maar alsnog erg leuk.
Ik heb trouwens wel de dlc: park life erbij gekocht.

Zodra het een beetje toonbaar is zal ik wel een screenshot delen :) momenteel een populatie van 8k .. :+

Nog meer mensen die op de console spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mavi86 op 08-10-2019 10:46 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:34:
Misschien dat het aan mij ligt maar ik snap het plaatje helemaal niet? Je bedoeld eigenlijk dat je residential, commercial en industrial fysiek van elkaar scheid om zo traffic flow te reguleren? Dat is een idee mar voor mij persoonlijk zorgt dat er alleen maar voor dat het heel lelijke steden worden zonder enige dynamiek.
Het plaatje is maar een grafische voorstelling van het idee. En bovendien is het niet eens zo ver gezocht van de werkelijkheid. Je ziet in dorpen en steden vaak het industriegebied ook niet midden in een woonwijk liggen, meestal er naast. En wat winkels betreft, mja, daar valt wel wat voor te zeggen dat deze meestal juist centraal liggen, maar dan zullen vrachtwagens e.d. ook door woongebieden moeten. In de game levert dit meer problemen op dan in de werkelijkheid. Het is ook maar een spel, een simulatie. En wat je hierboven ziet wil niet zeggen dat je maar 1 plek hebt waar iedereen woont, het geeft aan hoe je het beste gescheiden kunt houden.

In het kort is het heel simpel:
- In woongebieden geen vrachtwagens
- In alle overige gebieden geen auto's.
Werkt prima als je een goed metro systeem aanlegt. :-)

Ik had gisteren in mijn stad een stukje commercieel gebied bijgebouwd en wat wegen aangelegd en daarna weer verder gegaan met de laatste Industriegebied (een farm area), en ik keek later terug, WTF? Traffic 40%...ik kijken, ja hoor, waren daar een paar wegen waar ik van was vergeten deze af te sluiten voor auto's. En dit zag ik ook weer terug in het gebruik van het openbaar vervoer. Ik vergelijk het een beetje met hoe men tegenwoordig centra's van grote steden ook afsluit voor auto's. Vaak zie je, dat aan de randen van de steden er grote parkeergarages opduiken en dat je vanuit daar met de bus, tram, metro of lopend naar het centrum toe moet. En lelijk? Nee dat valt wel mee, ik voeg overal leuke items toe, gisteren dacht ik bij mezelf, wat kan ik nu eens in die rotonde stoppen. Ik dacht bij mezelf, waarom niet een verhoogde quay? En daar om heen water en in de quay in de rotonde weer boompjes e.d.

Er zijn zat mogelijkheden om je stad er erg mooi uit te laten zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 22:30
Mijn ervaring is dat office en residential zonder enige problemen door elkaar heen kunnen staan, dat vermindert je woon-werk verkeer drastisch.

Over de positie van commercial: IRL zie je (in ieder geval in Europa) inderdaad meer dat dit in het centrum is, maar dan hebben we het over low commercial. Dat kan in C:S ook, mits je er een goede rondweg voor hebt. De high commercial zijn toch vaak aan de rand van de stad/vlakbij de snelweg, zoals woonboulevards, outletcentra en shoppingmalls.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik zou nog steeds afbeeldingen plaatsen van mijn vernieuwde metro 'systeem'. Heb nu een stad van 170k inwoners en een metro gebruik van ongeveer 14k. Dat is het hoogste dat ik nu heb behaald. Hoe ik dat heb gedaan? Nee niet door het afsluiten van wegen of gebieden voor auto verkeer..

Eerst een paar pictures

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZzezjCPx801dMSSPdDS5VkXH/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aD4EqLaxE1I710WcTGRnNQFc/medium.png

In plaats dat ik grote lussen heb gemaakt (vorige plan) heb ik het nu opgedeeld in een raster. Daarbij heb gebruik gemaakt van de nodige assets van Cyterion. Die heeft veel metro stations in alle vormen en maten gemaakt. Hierdoor kun je op een makkelijke manier de metro lijnen laten kruisen zoals hier te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5B0CXqa3iZSgMgsTzHeiJZge/thumb.png

Verder heb ik op bepaalde punten ook een 'loos' metro station gemaakt dat heeft een straat puur om hem aan te kunnen leggen maar heeft verder als enige functie een kruising te zijn tussen diverse metro lijnen.

Een ander 'trucje' is om als je van de ene kant naar de andere kant van de stad gaat om die op te delen in 2 of meer lijnen. Dat is vaak sneller en verhoogd de capaciteit dan dat de lijn op elk station moet wachten. Een ander trucje is om de mod improved public transport te gebruiken. Die geeft meer inzicht in hoe de metro stations gebruikt worden. Maar vooral kun je het unbunching uitzetten. Het spel probeerd namelijk bij default een bepaalde ruimte tussen metro's te creeeren en dat kan er soms voor zorgen dat een metro ontzettend lang staat te wachten op een station.. Die zet ik dus vaak uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 12-10-2019 16:23 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb shelters gebouwd en ook routes voor de bus.

Echter zodra ik op evacueren druk gaan de bussen wel rijden maar geen enkele gebruiker gaat naar de bushaltes toe. 10 minuten real time later zitten de shelters nog maar met 0 mensen gevuld.

Dit zijn de mods die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/etbpylise4s31.png

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door sgouman op 12-10-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foto's van je skyline, @Webgnome ? :D

Je bussen zijn vies en stinken, @sgouman :+

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 12-10-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 18:33
HMC schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:18:
foto's van je skyline, @Webgnome ? :D

Je bussen zijn vies en stinken, @sgouman :+
Dat zal het zijn.

Maar even serieus enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Webgnome schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:42:
Ik zou nog steeds afbeeldingen plaatsen van mijn vernieuwde metro 'systeem'. Heb nu een stad van 170k inwoners en een metro gebruik van ongeveer 14k. Dat is het hoogste dat ik nu heb behaald. Hoe ik dat heb gedaan? Nee niet door het afsluiten van wegen of gebieden voor auto verkeer..

Eerst een paar pictures

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In plaats dat ik grote lussen heb gemaakt (vorige plan) heb ik het nu opgedeeld in een raster. Daarbij heb gebruik gemaakt van de nodige assets van Cyterion. Die heeft veel metro stations in alle vormen en maten gemaakt. Hierdoor kun je op een makkelijke manier de metro lijnen laten kruisen zoals hier te zien is.

[Afbeelding]

Verder heb ik op bepaalde punten ook een 'loos' metro station gemaakt dat heeft een straat puur om hem aan te kunnen leggen maar heeft verder als enige functie een kruising te zijn tussen diverse metro lijnen.

Een ander 'trucje' is om als je van de ene kant naar de andere kant van de stad gaat om die op te delen in 2 of meer lijnen. Dat is vaak sneller en verhoogd de capaciteit dan dat de lijn op elk station moet wachten. Een ander trucje is om de mod improved public transport te gebruiken. Die geeft meer inzicht in hoe de metro stations gebruikt worden. Maar vooral kun je het unbunching uitzetten. Het spel probeerd namelijk bij default een bepaalde ruimte tussen metro's te creeeren en dat kan er soms voor zorgen dat een metro ontzettend lang staat te wachten op een station.. Die zet ik dus vaak uit.
Waarom heb je metrolijnen onder je snelwegen gelegd met splitsingen naar beide kanten van die snelweg? Ziet eruit alsof het veel extra werk komt wat je met 2 lussen en een verbinding ook prima redt. Dan zou ik zelfs nog prefereren om vanuit de andere kant van de snelweg een ondergronds voetpad neer te leggen. Lopen doen ze echt wel.

Verder aardig wat lijnen, wellicht wat veel? Ik zou zelf wat meer loops maken, 2 kanten op en dan wat tussenverbindingen maken maar niet meer dan dat. Cims lopen veel en kiezen toch wel hun eigen route uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Mavi86 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:45:

Nog meer mensen die op de console spelen?
Jazeker. Inmiddels al een paar jaar op de PS4.
Dit topic lezende weet ik dat er voor de PC veel meer mogelijkheden zijn qua mods en dergelijke. Maar ik lig lekker met de joystick op de bank. Radiootje erbij met Radio2 en ben nog steeds bijna elke avond wel één of meerdere uurtjes bezig :) Sinds 2 jaar al bijna geen ander spel meer opgestart. Zelfs toen eindelijk RDR2 kwam na 2 dagen alweer teruggevallen op CS.
Hoop echt dat er nog een nieuw deel gaat komen met meer tegels voor de consoles. Maar heb er zelfs nog geen geruchten over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een genot om op 81 tiles te bouwen, maar 9 tiles duurt ook voor eeuwig toch?

Ben echt nog steeds verbaasd over hoe het loopt op nieuwe Ryzen Sys.
Alhoewel ik echt weinig tijd heb.
Soms een vrijdagavond, maar dan is het voor je het weet al weer 4 uur 's nachts, en ben ik de rest van het weekend brak.

Verder mee eens dat dit HET spel is. Vind weinig anders interessant. Misschien aankomende Doom.
Maar die eerdere was voor mij saai.
C:SL rules!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
@HMC

Dat klopt wel. Ik heb de map nog nooit vol gehad. En bestaande gebieden blijf ik ook wel continu aanpassen. Eens in de zoveel maanden heb ik genoeg van m’n stad en begin helemaal opnieuw op een andere map. Maar 81 lijkt mij wel heel erg gaaf.

Een deel 2 zou ik wel mooi vinden. Met wat meer gedetailleerde opties, beetje zoals Rollercoaster Tycoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb inmiddels 1704 uur in dit spel zitten. Vond het ontzettend gaaf maar ik kijk denk ik toch iets teveel Youtube (two dollars twenty, Pres, Strictoaster enz.), Google Maps/Earth etc. Ik neem nauwelijks ergens meer genoegen mee, wil het realistisch hebben (vooral qua looks) maar dat lukt gewoon nauwelijks. Maakt het echt lastig om door te gaan.

Ik had ooit een savegame die ik haast zonder mods etc. begonnen was, een heel eiland volgebouwd en toen meer en meer mods uitkwamen steeds verder gaan tweaken aan die stad. Op een gegeven moment werd dat echt gaaf, crashte de savegame definitief :(

Best lastig want dit is wel één van de spellen die ik het allergaafst ooit vond, dé city sim. Maar helaas zit ik in een soort van 'builders-block' lijkt het wel. Alles wat ik begin is toch niet goed genoeg. Ben nu begonnen met wat een grote industrie/havenstad moet worden. Echter ben ik al meerdere dagen met de haven en dan met name de infrastructuur bezig, maar steeds is het niet goed, en als ik dan eindelijk wat gebouwen wil neerzetten (zodat die haven eindelijk enigszins klaargemaakt kan worden om zich later ook natuurlijk te ontwikkelen, met industrie direct aan de kades etc.) blijkt het allemaal net niet te passen en moet ik weer van alles aanpassen. Dat frustreert dan zo erg dat ik weer afsluit en een paar dagen/weken niet meer speel.

Iemand hier ook ervaring mee? En tips om hier doorheen te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@YES Hoe bedoel je "het blijkt net niet te passen?". In Cities Skylines is het toch simpel, als het niet past dan doe je twee dingen:
- Meer ruimte maken met de terrein editor (waar is de Hollander in je en steel een stuk zee) :P
- Past het 'net' niet, gebruik dan de Anarchy mod.

En soms je kun je nog zo vogelen met de Anarchy mod in combinatie met de Move-it mod dat je toch dingen voor elkaar krijgt die in Vanilla nooit gelukt waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:58:
@YES Hoe bedoel je "het blijkt net niet te passen?". In Cities Skylines is het toch simpel, als het niet past dan doe je twee dingen:
- Meer ruimte maken met de terrein editor (waar is de Hollander in je en steel een stuk zee) :P
- Past het 'net' niet, gebruik dan de Anarchy mod.

En soms je kun je nog zo vogelen met de Anarchy mod in combinatie met de Move-it mod dat je toch dingen voor elkaar krijgt die in Vanilla nooit gelukt waren. :)
Nee, ik bedoel, wegen verleggen, of inderdaad een stuk extra land moeten maken, wat betekend dat je weer nieuwe kades of quays moet aanleggen, wat weer lastig is om allemaal perfect te plaatsen. dan moet je weer wegen opnieuw aanleggen etc.

Ik ken de eindeloze mogelijkheden die alle mods bieden, maar het zorgt er bij mij voor dat ik echt veel te lang met details bezig ga en uiteindelijk alsnog ontevreden weer stop omdat ik het niet mooi/realistisch genoeg krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Nee, ik bedoel, wegen verleggen, of inderdaad een stuk extra land moeten maken, wat betekend dat je weer nieuwe kades of quays moet aanleggen, wat weer lastig is om allemaal perfect te plaatsen. dan moet je weer wegen opnieuw aanleggen etc.

Ik ken de eindeloze mogelijkheden die alle mods bieden, maar het zorgt er bij mij voor dat ik echt veel te lang met details bezig ga en uiteindelijk alsnog ontevreden weer stop omdat ik het niet mooi/realistisch genoeg krijg.
Waarom leg je dan niet eerst essentiele zaken aan en plak je de rest van de omgeving er daarna pas in? Weet je meteen dat het past. Desnoods even een gebouw weghalen als je nog wat zand gaat verplaatsen voor je wal, maar dan is de ruimte in ieder geval groot genoeg

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 15-10-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woei, inmiddels op 180k civs, begint langzaam de goeie kant op te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Wacht maar tot het deathwave monster langs komt ;) Die heeft mij vanavond alweer de nodige keren bezocht met als resultaat van 170k naar 89k (en rising dat dan weer wel)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar hoor ik meerderen over, moet zeggen ik daar of nog geen last van heb gehad of de laatste keer behoorlijk goed doorheen ben gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Kades aanleggen is een eitje, vooral quays, maar inderdaad niet zonder een paar handige mods. "Quay Anarchy" is er eentje van, en Anarchy op zichzelf ook en combineer dat met de Move It mod en je kunt het het net zo maken zoals je zelf wilt. En als je last hebt van land vervorming van moet je zorgen dat je eerst met landscaping tool de grens tussen water en land licht glooiend maakt en de quay precies plaatst op smalle gele rand tussen het donkere schuine gedeelte en het (groene) vlakke land er achter.

Maar soms is het verstandiger even na te denken over zaken zoals cargo harbors en cargo trains, omdat deze beide behoorlijk wat (vracht)verkeer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:20:
[...]

Kades aanleggen is een eitje, vooral quays, maar inderdaad niet zonder een paar handige mods. "Quay Anarchy" is er eentje van, en Anarchy op zichzelf ook en combineer dat met de Move It mod en je kunt het het net zo maken zoals je zelf wilt. En als je last hebt van land vervorming van moet je zorgen dat je eerst met landscaping tool de grens tussen water en land licht glooiend maakt en de quay precies plaatst op smalle gele rand tussen het donkere schuine gedeelte en het (groene) vlakke land er achter.

Maar soms is het verstandiger even na te denken over zaken zoals cargo harbors en cargo trains, omdat deze beide behoorlijk wat (vracht)verkeer geven.
Het is meer een soort te perfectionistisch zijn en verveling doordat je zo lang en veel met details bezig bent dat de stad zelf maar niet van de grond komt. Ik wil zo graag realistische steden maken dat ik doorsla. Ik ken de mogelijkheden en gemakken van quays et cetera hoor, dat is het niet. Het is meer zo dat ik iets bouw (bijvoorbeeld een energievoorziening, dat moet meteen een heel complex worden in plaats van 1 gebouwtje dat heel je stad van stroom voorziet). Ik begin dan en na een tijd denk ik: nee dat is het net niet/daar mist nog wat/oh ik vergeet dit, en dan wil ik wat gaan detailleren, kom ik er achter dat het in zijn geheel anders moet. Dan sloop ik dus alles weer en begin opnieuw. Alleen dat heb ik tot in vrij overdreven mate, waardoor een stad zich maar niet ontwikkeld bij mij.

Ik heb me er bij mijn huidige save maar toe gezet om er een arbeiderwijk naast aan te leggen met Britse rijtjeshuizen (die je bijvoorbeeld in Liverpool ook veel ziet), zodat er in ieder geval wat leven in de brouwerij komt. Hopelijk kan ik me dan wat verder zetten tot het uitbreiden en doordat de stad tot leven komt weer wat verder doorgaan in het ontwikkelen/detailleren van de stad.

Maar het blijft zo lastig om echt weer 'in' een stad te komen, zonder dat ik er eerst uren/dagen aan loop te rommelen om alleen al de basisvoorzieningen aan te leggen.
Maar volgens mij is dat meer een gebrek van mijzelf ook, al die uren youtube en google maps steden kijken vragen dingen van mijzelf die ik niet zo goed kan denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:23
Vraagje, iemand een idee waar ik Cities skylines kan kopen met zoveel mogelijk DLC's?

[ Voor 18% gewijzigd door Isane op 16-10-2019 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Isane schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:11:
Vraagje, iemand een idee waar ik Cities skylines kan kopen met alle DLCS? (dus tm Campus?)
Op Steam kan dat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt me het beste op Steam inderdaad. Maar wacht dan wel op die sale-dagen. Green man Gaming is op het moment echt veel te duur zie ik nu net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Het is meer een soort te perfectionistisch zijn en verveling doordat je zo lang en veel met details bezig bent dat de stad zelf maar niet van de grond komt. Ik wil zo graag realistische steden maken dat ik doorsla. Ik ken de mogelijkheden en gemakken van quays et cetera hoor, dat is het niet. Het is meer zo dat ik iets bouw (bijvoorbeeld een energievoorziening, dat moet meteen een heel complex worden in plaats van 1 gebouwtje dat heel je stad van stroom voorziet). Ik begin dan en na een tijd denk ik: nee dat is het net niet/daar mist nog wat/oh ik vergeet dit, en dan wil ik wat gaan detailleren, kom ik er achter dat het in zijn geheel anders moet. Dan sloop ik dus alles weer en begin opnieuw. Alleen dat heb ik tot in vrij overdreven mate, waardoor een stad zich maar niet ontwikkeld bij mij.

Ik heb me er bij mijn huidige save maar toe gezet om er een arbeiderwijk naast aan te leggen met Britse rijtjeshuizen (die je bijvoorbeeld in Liverpool ook veel ziet), zodat er in ieder geval wat leven in de brouwerij komt. Hopelijk kan ik me dan wat verder zetten tot het uitbreiden en doordat de stad tot leven komt weer wat verder doorgaan in het ontwikkelen/detailleren van de stad.

Maar het blijft zo lastig om echt weer 'in' een stad te komen, zonder dat ik er eerst uren/dagen aan loop te rommelen om alleen al de basisvoorzieningen aan te leggen.
Maar volgens mij is dat meer een gebrek van mijzelf ook, al die uren youtube en google maps steden kijken vragen dingen van mijzelf die ik niet zo goed kan denk ik :P
Wellicht dat het dan helpt om eerst een globaal ontwerp te maken (wellicht wat wegen aanleggen of ondergrond schilderen of desnoods met bomen), zodat in ieder geval genoeg ruimte is en je dus minder hoeft te slopen.

Al moet je denk ik niet teveel inzitten dat een stad niet lukt. Ik vind de hele grote steden, 200k+, minder realistisch werken in Cities Skylines en met veel problemen komen waar eigenlijk geen oplossing voor is, waardoor de uitdaging daar al snel weg loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 16:19
HMC schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:34:
Lijkt me het beste op Steam inderdaad. Maar wacht dan wel op die sale-dagen. Green man Gaming is op het moment echt veel te duur zie ik nu net.
Eind oktober is het waarschijnlijk weer Steam Sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ken dat gevoel. Je begint altijd zo lekker opportunistisch, perfectionistisch en later begint het een herhaling van zetten te worden en weet je niet meer precies waar je wat wilt plaatsen. Het is ook niet makkelijk om zo maar even een perfect mooi uitziende stad uit de grond te stampen met een prachtige skyline. Momenteel ben ik alweer bezig met mijn 3e stad. Voorheen maakte ik me altijd 'schuldig' aan het compleet aanpassen van het terrein, of beter gezegd, volledig vlak maken en daar mijn stad op bouwen. Alsof ik een polder aan het maken was, met vlak land, veel graat patronen en uiteindelijk, mja, wel functioneel, maar oerlelijk. Wat ik nu gedaan heb, of nu mee bezig ben, ik heb de populairste kaart gedownload uit de Steam Workshop en mezelf voorgenomen zo goed als niets aan het terrein te veranderen. Hooguit een paar kleinigheidjes waar het nodig is, maar ik wil het terrein volledig intact laten.

Dat is deze map: Delta Range Enhanced
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=872873688

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:26:
Ja, ik ken dat gevoel. Je begint altijd zo lekker opportunistisch, perfectionistisch en later begint het een herhaling van zetten te worden en weet je niet meer precies waar je wat wilt plaatsen. Het is ook niet makkelijk om zo maar even een perfect mooi uitziende stad uit de grond te stampen met een prachtige skyline. Momenteel ben ik alweer bezig met mijn 3e stad. Voorheen maakte ik me altijd 'schuldig' aan het compleet aanpassen van het terrein, of beter gezegd, volledig vlak maken en daar mijn stad op bouwen. Alsof ik een polder aan het maken was, met vlak land, veel graat patronen en uiteindelijk, mja, wel functioneel, maar oerlelijk. Wat ik nu gedaan heb, of nu mee bezig ben, ik heb de populairste kaart gedownload uit de Steam Workshop en mezelf voorgenomen zo goed als niets aan het terrein te veranderen. Hooguit een paar kleinigheidjes waar het nodig is, maar ik wil het terrein volledig intact laten.

Dat is deze map: Delta Range Enhanced
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=872873688
Dat vlak maken van het terrein is zo herkenbaar. Ik betrapte mijzelf daar op een gegeven moment ook op. Komt ook omdat in CS de gebouwen op hellingen niet zo mooi neergezet worden naar mijn mening. Waar je in heuvelachtige steden vaak ziet dat de muren doorgetrokken worden naar het lagere deel, of bij huizen die een tuin hebben, de tuin vlak gemaakt wordt en er muren die grenzen aan de stoep/straat. Bij CS word de grond gewoon een beetje vlak getrokken en dan een soort van helling of clif die er vaak ook niet uit ziet :+

Dit kan je wel fiksen maar dan moet je echt enorm veel detailleren, wat me weer niet aan staat :P Als er nou eens een genie komt die een mod maakt die dit automatisch fikst.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:15:
Dit kan je wel fiksen maar dan moet je echt enorm veel detailleren, wat me weer niet aan staat :P Als er nou eens een genie komt die een mod maakt die dit automatisch fikst.. 8)7
Oh daar heb je geen mod voor nodig.

Bomen werken ook heel goed om vervelende vervormingen in het landschap te maskeren. :)

Had ik een paar dagen terug nog, had ik een metro getrokken onder een rivier door, maar omdat je 'ondergronds' werkt zie je niet direct het effect bovengronds. Later zie je ineens de contouren van die tunnel onder de rivier. En die metro wil niet lager dan -24. Dus dan maar een beetje met grote stenen de boel een beetje afdekken, of de rivierbodem verhogen. Deed ik laatst iets te fanatiek en hoppa, weer een vloedgolf dwars door de stad. En water vernietigt metro stations zonder dat je het door hebt. Residentie, industrie of commercieel, mwah, wordt wel weer herbouwd. Maar die stations dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Oh daar heb je geen mod voor nodig.

Bomen werken ook heel goed om vervelende vervormingen in het landschap te maskeren. :)

Had ik een paar dagen terug nog, had ik een metro getrokken onder een rivier door, maar omdat je 'ondergronds' werkt zie je niet direct het effect bovengronds. Later zie je ineens de contouren van die tunnel onder de rivier. En die metro wil niet lager dan -24. Dus dan maar een beetje met grote stenen de boel een beetje afdekken, of de rivierbodem verhogen. Deed ik laatst iets te fanatiek en hoppa, weer een vloedgolf dwars door de stad. En water vernietigt metro stations zonder dat je het door hebt. Residentie, industrie of commercieel, mwah, wordt wel weer herbouwd. Maar die stations dus niet.
Ja klopt wel een beetje, maar tegen een heuvel/berg opbouwen vergt dan wel veel maskeren en bij ver inzoomen ga je het toch zien. Maar elk pand/huis apart detailleren gaat me ook wat te ver dus misschien eens wat meer met bomen aan de slag ;)
Haha dat van die metro, lekker dan 8)7 Kan je de tunnels met MoveIt niet lager krijgen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Deed ik laatst iets te fanatiek en hoppa, weer een vloedgolf dwars door de stad.
Haha, ik zou er wel hard om lachen dan denk ik. Nog meer faal-verhalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Verwijderd @Martinspire Oké, jullie tips/opmerkingen hebben geholpen, ik ga een nieuwe stad beginnen. Zal eerst de essentiële zaken neerzetten, dan zorgen dat de stad tot leven komt/groeit en daarna begin ik pas met de details ;)

Mocht het iets worden dan ga ik er ook wel wat screenshots van delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Succes! Ik durf die stap nog niet echt te nemen, merk nu ook dat ik vaak toch wel dingen hetzelfde blijft doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:04:
@Verwijderd @Martinspire Oké, jullie tips/opmerkingen hebben geholpen, ik ga een nieuwe stad beginnen. Zal eerst de essentiële zaken neerzetten, dan zorgen dat de stad tot leven komt/groeit en daarna begin ik pas met de details ;)

Mocht het iets worden dan ga ik er ook wel wat screenshots van delen :)
Zet dat stuk desnoods in een gedeelte van de map waar je niet echt naar kijkt. Zodat het ook wat minder mooi kan blijven tot je rest voldoende is om het in 1 keer weg te gooien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:16:
Succes! Ik durf die stap nog niet echt te nemen, merk nu ook dat ik vaak toch wel dingen hetzelfde blijft doen :P
Probeer anders eens lekker creatief te zijn. Het gaat er ook niet zo zeer om om maar een stad te bouwen met 500k inwoners, het spel is ook een vorm van 'beeldhouwen', je kunt er aardig wat creativiteit in kwijt, met het water. het land, kanalen, bergen, heuvels etc.

Wat ik bv. laatst nog gedaan heb met de Roundabout builder, een Quay verhoogd aan de binnenkant van een rotonde geplaatst, dat weer opgevuld met grond en daar weer onkruid op :P

Of maak een sectie in je stad die oerholland (ver) beneden zeeniveau ligt, met de terrein editor kun je best wel op een mooie manier dijken maken.

Ik zit zo te denken, in de Workshop hebben ze allerlei pompen, zou het niet gaaf zijn als ze ook een oerhollandse windmolens hadden die enkel water kunnen ophogen van de ene naar de andere kant? Zo'n asset zou best gaaf zijn. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:42:
[...]

Ik zit zo te denken, in de Workshop hebben ze allerlei pompen, zou het niet gaaf zijn als ze ook een oerhollandse windmolens hadden die enkel water kunnen ophogen van de ene naar de andere kant? Zo'n asset zou best gaaf zijn. :-)
met de natural disasters dlc is er een fresh water outlet ...
daarmee kan je wellicht een en ander combineren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

HMC schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:34:
Ik had zonet een mailtje; Cities Skylines nu € 6,99 op Steam d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:46:
[...]

Zet dat stuk desnoods in een gedeelte van de map waar je niet echt naar kijkt. Zodat het ook wat minder mooi kan blijven tot je rest voldoende is om het in 1 keer weg te gooien :P
Dit deed ik met de watervoorziening vaak al, aan de rand van de map met terraforming twee bassins maken die 'open' (dus met water) grenzen aan de map, waardoor er ongelimiteerd schoon water opgezogen kan worden zonder de stroming op de map zelf te beïnvloeden, en in het andere bassin dat op dezelfde manier aan de rand grenst dump je dan ongelimiteerd het vuile water, zonder ergens anders een stroom smerig water te creëren :+

Ik ga dat met de rest van de NUTS voorzieningen ook maar doen, afval misschien wat dichter bij de stad, anders komt dat niet goed. Scholen en dergelijke vind ik ook altijd een ding, die nemen in het echt volgens mij veel meer ruimte in met de grond die eromheen ligt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 02:54:
[...]

+ minimaal 100 euro als je alle DLC's wilt hebben. :P

Slimme jongens daar bij Paradox.

@mschol Ik heb al aardig wat DLC's maar de Natural Disasters heb ik nog niet. Tot dusver heb ik:
- After Dark
- Industries <- deze voegt echt veel toe aan de game :Y
- Synthetic Dawn Radio
- Parklife
- Mass Transit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

+ minimaal 100 euro als je alle DLC's wilt hebben. :P
of 75 voor de collection..
op steam altijd kijken naar bundels en evt gepersonaliseerde bundels
Slimme jongens daar bij Paradox.

@mschol Ik heb al aardig wat DLC's maar de Natural Disasters heb ik nog niet. Tot dusver heb ik:
- After Dark
- Industries <- deze voegt echt veel toe aan de game :Y
- Synthetic Dawn Radio
- Parklife
- Mass Transit
snel de rest aanschaffen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Natural Disasters dlc, voegt die afgezien van natuurrampen nog andere dingen toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AzzKickah schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 02:54:
[...]

Dank voor de tip, net Industries ook maar aangeschaft. :) Ben heel benieuwd! Goeie verhalen gehoord hier erover. ;)

Ga dan ook maar eens rustig aan opnieuw beginnen met een stad :)

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 18-10-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Joopieboy
Let op dat je bij Industries een aparte district maker hebt. Pas nadat je het hoofdgebouw van de betreffende Industrie hebt geplaatst wordt het gebied erkent als zijnde Ore, Oil, Wood of Farm area.

Industries werkt heel eenvoudig, als je deze volgorde aanhoud:
- Extractie en barakken vlak bij elkaar, gevolgd door opslag, dan productie gebouwen, dan wederom opslag. De productie kan vervolgens twee bestemmingen hebben:
* Export (zorg voor een snelweg, cargo train, cargo ship of cargo airport naar buiten)
* Special Factories, maak een apart stukje terrein vrij voor deze speciale fabrieken. Hier worden allerlei (luxe) goederen gefabriceerd. Let op, bouw naast deze fabrieken tevens weer opslaggebouwen die ook bij je extractie en productie staan en vergeet ook niet warehouses te plaatsen. Deze uiteindelijke producten kun je ook exporteren of naar het commerciële gebied sturen, naar de winkels voor verkoop. Maak bv een cargo train terminal aan van deze fabrieken 'district' naar je (high density) commercieel gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie tips, dankjewel! Ik ben mijn eigen nog even verder aan het inlezen met het hoe en wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:45:
Goeie tips, dankjewel! Ik ben mijn eigen nog even verder aan het inlezen met het hoe en wat :)
Ik zou het wel combineren met de mod "Unlimited Oil and Ore" anders zijn de grondstoffen binnen no time op en heb je alles voor Jan Doedel daar neer gezet. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/oil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:03:
De Natural Disasters dlc, voegt die afgezien van natuurrampen nog andere dingen toe?
Jazeker wel, Natural Disasters voegt verschillende hulpdiensten toe. Denk bijvoorbeeld aan een brandweerhelikopterdepot*, zodat je ook bosbranden kunt bestrijden voordat ze de hele map in de as leggen. Of een 'pumping service' die wagens stuurt om water weg te pompen na een kleine plaatselijke overstroming.

Zie deze pagina voor een lijst van wat er allemaal wordt toegevoegd: https://skylines.paradoxwikis.com/Natural_Disasters

* Driedubbele woordwaarde :+

Pagina: 1 ... 38 ... 64 Laatste