Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Dan speel je toch al weer een heel aantal maanden/jaren cities en dan krijg je nu pas door welk nut population panel heeft.. 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Alex) schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:30:
Een onderwerp dat vaak ter sprake komt: deathwaves. TheTimeister heeft er een video over gemaakt i.s.m. Paradox:

[YouTube: Death Waves | Tutorial | Cities: Skylines]
Hmmm, ik had op iets meer diepgang en creatieve oplossingen gehoopt bij dat filmpje. Ik blijf van mening dat dit al lang opgelost had kunnen, en moeten worden door CO. Het zonen van grote gebieden ineens is nu eenmaal een vaak toegepaste en 'natuurlijke' speelstijl bij citybuilders. Als je voor een grote stad gaat ga je als speler normaliter niet druppelsgewijs te werk, tenzij je bewust een klein dorpje of stad wil bouwen. Daarnaast is het feit dat de influx van nieuwe inwoners allemaal dezelfde leeftijd heeft, en ook op exact hetzelfde moment doodgaat, ook niet bepaald realistisch.

Bij mij hebben diverse inwonerresets van de stad tot dusver alleen tijdelijk tot verlichting geleid. Ook andere manieren om de waves te counteren door bijvoorbeeld vlak voor de start van een death wave een nieuwe zone vrij te geven en door de verkeerssituatie te verbeteren zijn lastig uit te voeren (maar goed, ook een uitdaging natuurlijk), maar in mijn ervaring geen garantie voor succes.

Ook dit filmpje geeft dus maar één oplossing, die is zoals @Webgnome al heeft beschreven en neerkomt op het optuigen van een enorme overcapaciteit aan crematoria wat naast lelijk ook nog eens vervuilend en niet realistisch is. En dat terwijl CO dit m.i. met een eenvoudige aanpassing in het algoritme (leeftijdsspreiding van de influx) had kunnen oplossen.

Maar goed, die discussie is hier en elders al vele malen gevoerd, dus schrijf dit vooral om de frustratie even van me af te schrijven |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TweakerVincent schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:36:
Ik wil weer eens beginnen maar ben bang dat ik weer ga stoppen door die performance ‘bug’. Met 40k inwoners 26 fps halen is drama :( 6 cores i7 6800k 32 gb ram 2080ti vind ik k*t. Nog steeds geen fix zeker?
Ik kom net https://www.reddit.com/r/...for_substantial_fps_gain/ tegen, nog niet getest of dat wat uitmaakt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34
Weemism schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Hmmm, ik had op iets meer diepgang en creatieve oplossingen gehoopt bij dat filmpje. Ik blijf van mening dat dit al lang opgelost had kunnen, en moeten worden door CO. Het zonen van grote gebieden ineens is nu eenmaal een vaak toegepaste en 'natuurlijke' speelstijl bij citybuilders. Als je voor een grote stad gaat ga je als speler normaliter niet druppelsgewijs te werk, tenzij je bewust een klein dorpje of stad wil bouwen. Daarnaast is het feit dat de influx van nieuwe inwoners allemaal dezelfde leeftijd heeft, en ook op exact hetzelfde moment doodgaat, ook niet bepaald realistisch.

Bij mij hebben diverse inwonerresets van de stad tot dusver alleen tijdelijk tot verlichting geleid. Ook andere manieren om de waves te counteren door bijvoorbeeld vlak voor de start van een death wave een nieuwe zone vrij te geven en door de verkeerssituatie te verbeteren zijn lastig uit te voeren (maar goed, ook een uitdaging natuurlijk), maar in mijn ervaring geen garantie voor succes.

Ook dit filmpje geeft dus maar één oplossing, die zoals @Webgnome al heeft beschreven en neerkomt op het optuigen van een enorme overcapaciteit aan crematoria wat naast lelijk ook nog eens vervuilend en niet realistisch is. En dat terwijl CO dit m.i. met een eenvoudige aanpassing in het algoritme (leeftijdsspreiding van de influx) had kunnen oplossen.

Maar goed, die discussie is hier en elders al vele malen gevoerd, dus schrijf dit vooral om de frustratie even van me af te schrijven |:( .
Als je je zo stoort aan deathwaves, dan gebruik je toch gewoon mods om dat effect teniet te doen? Enerzijds met de mods om sims wat ouder en gevarieerd te laten sterven, anderzijds door crematoriumgebouwen die onrealistisch veel aankunnen of die dode cims meteen vervangen of zo. Als iets je niet aan staat, moet je het imo gewoon vervangen door 1 van de vele mods die je tegenwoordig kunt kiezen. Zo vind ik ook dat je teveel services in een regio moet zetten en electriciteitspalen gewoon lelijk zijn. Of dat er te weinig inkomsten zijn voor een dergelijke stad vs wat je met het budget kunt aanleggen. En dat het aantal cims niet overeen komt met wat je er werkelijk zou verwachten. Allemaal dingen die je kunt aanpassen met mods. Ik wil steden maken die ik mooi vind zonder me te storen aan bepaalde mechanics die wellicht beter hadden kunnen worden uitgevoerd. Idem met verkeer. Gewoon lekker Traffic Manager gebruiken en je verder niet storen aan de problemen die de basisversie je geven. Ik was ook begonnen met de intentie om zo min mogelijk mods te gebruiken, maar ben overstag gegaan toen ik me aan een aantal zaken begon te storen. Wel jammer dat dus de simulatie het wat zwaarder heeft en je met een grote stad dus niet veel meer kunt versnellen. Maar het maakt me weinig uit zolang ik er nog gewoon plezier in heb. Zeker met dit weer...

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 25-08-2019 11:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Martinspire schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:42:
[...]

Als je je zo stoort aan deathwaves, dan gebruik je toch gewoon mods om dat effect teniet te doen? Enerzijds met de mods om sims wat ouder en gevarieerd te laten sterven, anderzijds door crematoriumgebouwen die onrealistisch veel aankunnen of die dode cims meteen vervangen of zo. Als iets je niet aan staat, moet je het imo gewoon vervangen door 1 van de vele mods die je tegenwoordig kunt kiezen. Zo vind ik ook dat je teveel services in een regio moet zetten en electriciteitspalen gewoon lelijk zijn. Of dat er te weinig inkomsten zijn voor een dergelijke stad vs wat je met het budget kunt aanleggen. En dat het aantal cims niet overeen komt met wat je er werkelijk zou verwachten. Allemaal dingen die je kunt aanpassen met mods. Ik wil steden maken die ik mooi vind zonder me te storen aan bepaalde mechanics die wellicht beter hadden kunnen worden uitgevoerd. Idem met verkeer. Gewoon lekker Traffic Manager gebruiken en je verder niet storen aan de problemen die de basisversie je geven. Ik was ook begonnen met de intentie om zo min mogelijk mods te gebruiken, maar ben overstag gegaan toen ik me aan een aantal zaken begon te storen. Wel jammer dat dus de simulatie het wat zwaarder heeft en je met een grote stad dus niet veel meer kunt versnellen. Maar het maakt me weinig uit zolang ik er nog gewoon plezier in heb. Zeker met dit weer...
Voor jou en velen is Cities een spel waar je kennelijk vooral gericht bent op de esthetiek, of het er mooi uitziet, beetje bouwen, leuk. Voor mezelf geldt echter dat ik daarnaast ook een soort van realistische managementgame wil kunnen spelen waarbij ik aansluiting heb bij de mechanics, en vooral of die binnen de context van dat het natuurlijk altijd een per definitie gemankeerde simulatie is deze op zo'n minst iig logisch en eerlijk zijn.

Je hebt natuurlijk voor alles een mod, maar een crematorium met een absurde capaciteit, mods voor unlimited money, en mods die er niet meer dan een sandbox van maken geven mij persoonlijk geen voldoening. Niet iedereen begrijpt dat, maar ik vind het leuk als ik een achievement kan halen omdat ik er ook echt iets voor heb gedaan zonder te cheaten. Dat is met mods niet mogelijk en de reden dat ik ze nooit heb willen gebruiken. En nu kan je death waves natuurlijk zien als één van die managerial uitdagingen, maar ik vind de manier waarop CO die influx en het verouderen van cims heeft geïmplementeerd gewoon niet fair en/of logisch, ook niet binnen de context van een per definitie nou eenmaal beperkte simulatie.

Zoals ik al zei is deze discussie echter al vele malen gevoerd besef ik me, en ook ik zal uiteindelijk aan een mod moeten geloven om van die waves af te komen, maar het ontneemt me het plezier dat m'n stad goed loopt omdat ik deze goed bestuur o.b.v. beperkende maar wel faire randvoorwaarden i.p.v. dat dit door een mod komt die nodig is omdat de maker van het spel een hoe je het ook bekijkt volledig onrealistisch influxmodel aanhoudt.

Iemand heeft me eerder in dit topic al gewezen op een mod die de leeftijd van influx en het sterven van cims realistischer spreidt, dus die zal ik waarschijnlijk gaan proberen. De manier waarop die spreiding wordt gerealiseerd leek me in eerste instantie echter wel nogal gekunsteld (baserend op met welk vervoermiddel een nieuwe cim je stad binnen trekt), dus ik moet wel nog even zien of dat dat uiteindelijk een oplossing is waar ik vrede mee kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:22:
Nu al? Die maakt onmogelijk winst.
Trekt dat je income niet naar onder de 0..?
De meesten spelers die een buslijn aanleggen weten niet dat je ook het aantal voertuigen kunt bepalen.

Zodra je een lijn aanmaakt en je stadje is nog niet zo groot heb je gelijk TEVEEL bussen, met dus teveel kosten. Klik in het overzicht (links) op het openbaar vervoer, klik op buslijnen en dan op het loepje. Onderaan kun je dan het aantal voertuigen bepalen. In een erg kleine stad zou ik em eerst op 1 zetten en gaandeweg verhogen.

Dit geldt trouwens voor alle soorten openbaar vervoer. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Tnx maar ik lees 13% vooruitgang. Dat is 30-> 34 fps beetje weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
het is een simulatie.. geen fps..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Webgnome schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:40:
Op een 120hz scherm met mijn specs verwacht ik fatsoenlijke fps. Door 30 fps ben ik gestopt met spelen een tijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:40:
30 is zelfs voor een simulatie game erg mager..
het kan wel, maar ik zou er ook niet heel blij van worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:14
Hier op een 2700x en een 1080TI haal ik ook ongeveer 25-40 fps, maar meestal 30. Echt lekker speelt het zeker niet maar alle instellingen die te wijzigen zijn heb ik al geprobeerd. Er zit bij mij totaal geen verschil in de prestaties op de hoogste of laagste instellingen, terugvallen op 1080p (normaal 4K) heeft geen effect. Mijn laptop haalt dezelfde framerates of zelf lager met een i7 7700HQ en een 1050TI.

Erg jammer, ik heb dan ook nog niet echt de prikkel gekregen om een DLC te proberen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie meer FPS willen moet je echt even in die graphic settings wat aanpassen:
- Draw distance een stuk terugschroeven helpt de wereld.
- Niet de hoogste kwaliteit setting gebruiken, maar eentje lager.

En gewoon zorgen dat je CPU geen andere dingen aan het doen is op de achtergrond, dus doe ook even een grondige check van je achtergrond processen terwijl je het spel speelt. En bij CS geldt simpelweg: Beter een snellere processor en meer ram dan een snellere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:04:
[...]

Op een 120hz scherm met mijn specs verwacht ik fatsoenlijke fps. Door 30 fps ben ik gestopt met spelen een tijd terug.
Een 120hz scherm is een scherm voor 3D schooters, voor games waarbij je zeer snel moet kunnen reageren etc. Dit is voor Cities Skylines niet eens van toepassing.

Ik heb zelf een 4K monitor, maar deze gaat maar tot 60fps. Echter, Cities Skylines spelen op 60fps is MEER dan zat, het is maar een simulatie spel. Zelfs op 30fps heb ik er nog geen problemen mee.

Afijn, is heb CS eens flink opgeruimd, of beter gezegd, ik heb heel veel mods verwijderd die bepaalde dingen dubbel deden en daardoor ook de game heel traag maakten of zelfs lieten crashen. Nu alles is opgeruimd doet het spel het weer prima.

Onderstaand geeft een goed beeld weer van wat je kunt verwachten met de volgende specs:
- Intel i7 5820k - hexa core OC op 3,8Ghz (iets minder dan gebruikelijk vanwege de warmte)
- 64GB ram (page file 1-2GB)
- GeForce GTX 1080Ti videokaart

De settings staan helemaal vol open, alles op ultra, op 4K, draw distance maximum, en ik krijg de volgende resultaten (ook afhankelijk van naar welke richting je kijkt vandaar deze twee screens). Op grotere afstand met relatief weinig beweging is de FPS een stuk hoger.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/csfps1s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/csfps2s.jpg

Plaatjes klikbaar voor full 4K resolutie en zichtbaarheid FPS rechtsboven. Ik ben overigens opnieuw begonnen, deze keer zonder unlimited money, het mocht wel een keer weer een uitdaging zijn. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:49:
Als jullie meer FPS willen moet je echt even in die graphic settings wat aanpassen:
- Draw distance een stuk terugschroeven helpt de wereld.
- Niet de hoogste kwaliteit setting gebruiken, maar eentje lager.

[…]
Zonder het prestatievraagstuk opnieuw op te willen rakelen, want ook daar is het al zo vaak over gegaan in dit topic, maar de framerate in C:S heeft in mijn ervaring echt bijzonder weinig te maken met je grafische instellingen en gebruikte GPU.

Dat lijkt ook logisch aangezien C:S nou niet bepaald een grafische showcase (meer) is v.w.b. physics, lighting, texturing etc en er daardoor dus weinig prestatieverschil zal zijn tussen GPU's uit de afgelopen 5 jaar. Zaken als het reduceren van de draw distance zoals je zegt zal hoogstens bij zwakke oudere GPU's wat verschil maken, en framerates zullen hoe dan ook zelfs een RTX 2080 Super altijd hoogstens rond de 30fps uitkomen.

Het argument van 'maar het is toch geen first person shooter' vind ik een beetje onzinnig en een dooddoener, 60fps+ speelt ook bij een citybuilder gewoon een stuk prettiger dan 20 en is prettiger om naar te kijken. Ook geldt iig voor mij dat je natuurlijk wil je dat een game (op z'n minst soort van) optimaal gebruik maakt van je zuurverdiende hardware.

Ik heb recentelijk op drie verschillende PC's met verschillende configs (v.w.b. GPU variërend van een Intel HD Graphics 530 tot een RTX 2060) dezelfde stad met 165K inwoners gespeeld, en in mijn ervaring hangt de framerate puur af van de single core prestatie van de CPU, de hoeveelheid intern geheugen, de omvang van je stad, en de geïnstalleerde mods.

TM:PE heeft bijvoorbeeld een enorme impact op de prestaties, 8GB vs 16GB intern geheugen idem, en vanwege het ontbreken van multicore optimalisatie lijkt het aantal Mhz van een CPU belangrijker dan het aantal cores bij C:S.

Dus terugkomend op een eerdere discussie in dit topic over het nut van een nieuwe installment van dit spel lijkt me dit al reden genoeg, namelijk de kans om deze te bouwen op een nieuwe engine die beter schaalt met de nieuwere MC processoren, en optioneel, afhankelijk van je GPU, ook meer grafische pracht biedt.

[ Voor 26% gewijzigd door Weemism op 28-08-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
Ik heb vroeger.. en dat is echt vroeger sim city gespeeld. Het lijk me leuk om weer een dergelijk spel te gaan spelen + ik zag hem beschikbaar staat via de gamepass op de xbox. Ik ga hem vanavond eens installeren.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:38

Mitchell

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:22:
[...]

De settings staan helemaal vol open, alles op ultra, op 4K, draw distance maximum, en ik krijg de volgende resultaten (ook afhankelijk van naar welke richting je kijkt vandaar deze twee screens). Op grotere afstand met relatief weinig beweging is de FPS een stuk hoger.
[Afbeelding][Afbeelding]

Plaatjes klikbaar voor full 4K resolutie en zichtbaarheid FPS rechtsboven. Ik ben overigens opnieuw begonnen, deze keer zonder unlimited money, het mocht wel een keer weer een uitdaging zijn. :-)
Mag ik vragen welke asset jij gebruikt voor die voetgangersbrug? Ziet er namelijk heel netjes uit. Een lijst met al je assets is ook prima ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Webgnome schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 07:23:
Dan speel je toch al weer een heel aantal maanden/jaren cities en dan krijg je nu pas door welk nut population panel heeft.. 8)7
Welk nu hebben we het dan over ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
zondag 25 augustus? Na het kijken van dat filmpje..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitchell schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Mag ik vragen welke asset jij gebruikt voor die voetgangersbrug? Ziet er namelijk heel netjes uit. Een lijst met al je assets is ook prima ;)
Is geen losse asset, deze werd toegevoegd toen ik de Park DLC installeerde, en inderdaad deze bruggen zien er een stuk sierlijker uit. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:38

Mitchell

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:10:
[...]

Is geen losse asset, deze werd toegevoegd toen ik de Park DLC installeerde, en inderdaad deze bruggen zien er een stuk sierlijker uit. :-)
Ah, die heb ik echt net gekocht, dus waarschijnlijk nog niet gezien. Bedankt ;)

Signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dagen geleden heb ik niet alleen de Park DLC gekocht, maar ook Industries. En dat is voor als je het spel speelt met geld iets dat echt niet kan ontbreken. De industrieen zorgen voor dusdanig veel extra inkomen dat dit je heel wat meer bestedingsruimte geeft. Ook heb ik niet zo lang geleden mijn Cities Skylines mods collection flink uitgedund om niet langer te keutelen met conflicterende mods of haperende gameplay. Momenteel heb ik al ettelijke DAGEN gestopt in het bouwen van deze stad, enkel op de financiën die de stad zelf genereert. Dus geen unlimited geld meer, en ook geen unlimited demand, nee, gewoon het spel spelen zoals het bedoeld is. En dit in combinatie met meer aandacht voor detail en meer ervaring in het spel brengen mij nu tot de volgende situatie. Klik voor de volledige 100% jpg UHD versies. :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs03.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs05.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs07.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs09.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs11.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/CitiesSLs12.jpg

Commentaar per plaatje van linksboven naar rechts naar onderen.
Plaatje 1: Dit is het overzicht van het inkomen gegenereerd door de industrie. :-)
Plaatje 2: Een overzicht van mijn Ore en Olie Industrie gebied
Plaatje 3: Kijkend vanuit de Ore en Olie Industrie naar een kleine settlement aan de andere kant van de rivier
Plaatje 4: Het schijthuis aan de rand van de kaart, hier stroomt alle riool troep weg, zo de kaart uit, zonder het te reinigen, wat weer geld scheelt.
Plaatje 5: Een overzicht van het nieuwe in aanbouw aanbouw zijnde Landbouw Industrie, deze industrie levert fors geld op.
Plaatje 6: Wie zegt dat je niets kunt bouwen IN een rotonde, het werkt hier prima. De rotonde moet natuurlijk wel groot genoeg zijn. :-)
Plaatje 7: Deel van de stad, havengebied, vliegveld en industrieën op de achtergrond.
Plaatje 8: Het totaal overzicht van boven
Plaatje 9: Druk scheep verkeer (dat liever niet op de dijken loopt)
Plaatje 10: Close up van de Ore en Olie industrie
Plaatje 11: Kijkend vanuit de settlement naar het industriegebied en de stad in de verte
Plaatje 12: Dubbele vliegveld (personen en cargo) in een betonnen bunker in zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Waar gebruik jij die kanalen voor als ik vragen mag?

En erg strak gepland, heeft ook wel zijn charmes, alleen vind ik het natuurlijk flowen en uitbreiden van alles ook wel een sport. :)

Jij zegt dat die industrie expansion het wel waard is dus?

Iemand nog tips trouwens om een stad boven de 100k inwoners te krijgen? Daar blijft die van mij nml een beetje op hangen. Traffic is een 69-70 procent, dus prima, noise is wel een dingetje en zit op de drukke plekken op en rond de 50% qua pollution.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:08:
Waar gebruik jij die kanalen voor als ik vragen mag?
In de industrie gebieden? Puur decoratief.
En erg strak gepland, heeft ook wel zijn charmes, alleen vind ik het natuurlijk flowen en uitbreiden van alles ook wel een sport. :)
Ja dat heb ik ook gemerkt dat je veel meer aardigheid hebt aan het 'bereiken' van doelen ipv alle ongelimiteerd hebben.
Jij zegt dat die add ons het wel waard zijn dus?
Ja, Industries DLC is het zeker waard, en je krijgt er ook nog eens een heel fijn radio station bij, met het inmiddels door mezelf grijs gedraaide nummer 'Strangers' van 'The Cohens'. Kanttekening hierbij is wel dat dit niet een bestaande groep is, maar puur een door Paradox gecreëerde groep en nummer, maar desondanks toch wel een mooi nummer. Check hier Youtube om het te luisteren.
Iemand nog tips trouwens om een stad boven de 100k inwoners te krijgen? Daar blijft die van mij nml een beetje op hangen. Traffic is een 69-70 procent, dus prima, noise is wel een dingetje en zit op de drukke plekken op en rond de 50% qua pollution.
Keyword is "entertainment". Meer parken en recreatie maken je stad aantrekkelijker en zorgen voor meer influx. Zelfs mijn stad hierboven heeft nog geen 100k inwoners, maar begin er wel naar toe te gaan. Dit heeft ook te maken met dat ik me ook heel veel gefocussed heb op de Industrieën en op de decoratieve aanblik van de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah check, ik heb mij idd vooral gefocused op verkeer, transport, openbaar vervoer en met name (met dank aan Sam Bur) wat wegen voor voetgangers en fietsers, iets wat zeker in het centrum heel veel heeft gebracht qua traffic flow, industrie is nog een uitdaging. :P Qua parken en dingen heb ik idd weinig. :) Wel een zone speciaal voor vermaak vlak langs het centrum, dat zal niet voldoende zijn. :)

En dank voor de tip, straks thuis een luisteren en eens kijken wat die DLC precies bied. Vaak is het 'weinig voor veel geld' en bied het niet super veel meer. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 02-09-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel zeggen dat als je MET geld speelt dan wil je het openbaar vervoer zo weinig mogelijk gebruiken, want dit is een enorme kostenpost. Dan kun je beter investeren in goede paden, want je cims willen best wel lopen hoor. Ik heb ze pokke einden zien lopen. En mocht je bv. wel een metro gebruiken klik af en toe eens op die lijn en kijk hoeveel mensen er mee reizen. Elke metro(stel) kan 180 mensen vervoeren. Als er 300 man op die lijn zitten en jij hebt er 6 stellen rondrijden dan is dat natuurlijk geld verkwisterij. 2 stellen voldoen dan. Die kun je dan in de slider terugzetten.

Alleen ik weet niet of jij met of zonder geld speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik speel idd met geld ja. :) Vanilla en op de 'gewone' manier.

Vanavond eens wat screens maken. Heel netwerk met zo recht mogelijk paden en om het blok wel een op en afgaande ramp voor de voetgangers en fietsers die eigenlijk alles omvatten (ook altijd druk daar), bussen gebruik ik om in een buurt op een paar plekken mensen op te halen richting het station, puur ter extra ondersteuning. Kan ik misschien nog wel op besparen idd. :) Optimaliseren daarvan en onnodige routes eruit halen helpt ook wel merkte ik.

Kwam gister een hoek tegen die elke keer vast liep terwijl het niet echt druk was, had ik een bushalte er te dicht bij. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:41:
Ik kan wel zeggen dat als je MET geld speelt dan wil je het openbaar vervoer zoveel mogelijk weinig gebruiken, want dit is een enorme kostenpost.
Naar mijn mening is het OV niet echt realistisch. De standaardcapaciteit van voertuigen ligt relatief laag en de inkomsten zijn dat ook.

Neem bijvoorbeeld de standaard meegeleverde passagierstrein. Die heeft een capaciteit van slechts 240 reizigers, ook al bestaat hij uit 8 rijtuigen. Afgaande op de lengte van zo'n rijtuig t.o.v. de mensen op de perrons zijn het 'normale' lengtes, en zou je een vergelijking kunnen maken met een echte trein.

Een echte trein die aan (ongeveer) 240 reizigers een zitplaats biedt is de Class 375/6 van Southeastern. Deze trein is echter maar 4 rijtuigen lang, en heeft relatief korte rijtuigen (20 meter). Als de Cities Skylines-trein 8x20 meter is, zou deze dus een capaciteit van 480 reizigers moeten hebben. In de 'high capacity'-uitvoering (Class 375/9) zou je er zelfs 546 uit kunnen persen.

Als het een 'Europese trein' moet voorstellen zijn de bakken nog wat langer (± 26 meter) en dan zit je aan 2x ICM-IV (Koploper). En dan zou je 514 zitplaatsen hebben als het een intercitytrein is. In een forenzentrein passen nog veel meer mensen, 8 bakken SGMm (de oude sprinters van NS) biedt aan maarliefst 606 reizigers een zitplaats.

Doordat de capaciteit van een trein in het spel laag is heb je al snel veel voertuigen nodig om de reizigersstromen te kunnen verwerken, waardoor de kosten van OV ontzettend snel oplopen. Daardoor wordt het al snel aantrekkelijker om maar wat extra asfalt neer te leggen, dat is een eenmalige uitgave i.p.v. een vaste kostenpost.

Gelukkig kun je dat met mods nog een beetje bijsturen. Dat kan door andere voertuigen te gebruiken die een hogere capaciteit hebben, of door met Advanced Vehicle Options de capaciteit aan te passen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:31:
Een aantal dagen geleden heb ik niet alleen de Park DLC gekocht, maar ook Industries. En dat is voor als je het spel speelt met geld iets dat echt niet kan ontbreken. De industrieen zorgen voor dusdanig veel extra inkomen dat dit je heel wat meer bestedingsruimte geeft. Ook heb ik niet zo lang geleden mijn Cities Skylines mods collection flink uitgedund om niet langer te keutelen met conflicterende mods of haperende gameplay. Momenteel heb ik al ettelijke DAGEN gestopt in het bouwen van deze stad, enkel op de financiën die de stad zelf genereert. Dus geen unlimited geld meer, en ook geen unlimited demand, nee, gewoon het spel spelen zoals het bedoeld is. En dit in combinatie met meer aandacht voor detail en meer ervaring in het spel brengen mij nu tot de volgende situatie. Klik voor de volledige 100% jpg UHD versies. :-)

[Afbeelding] [Afbeelding]

Commentaar per plaatje van linksboven naar rechts naar onderen.
Plaatje 1: Dit is het overzicht van het inkomen gegenereerd door de industrie. :-)
Plaatje 2: Een overzicht van mijn Ore en Olie Industrie gebied
Plaatje 3: Kijkend vanuit de Ore en Olie Industrie naar een kleine settlement aan de andere kant van de rivier
Plaatje 4: Het schijthuis aan de rand van de kaart, hier stroomt alle riool troep weg, zo de kaart uit, zonder het te reinigen, wat weer geld scheelt.
Plaatje 5: Een overzicht van het nieuwe in aanbouw aanbouw zijnde Landbouw Industrie, deze industrie levert fors geld op.
Plaatje 6: Wie zegt dat je niets kunt bouwen IN een rotonde, het werkt hier prima. De rotonde moet natuurlijk wel groot genoeg zijn. :-)
Plaatje 7: Deel van de stad, havengebied, vliegveld en industrieën op de achtergrond.
Plaatje 8: Het totaal overzicht van boven
Plaatje 9: Druk scheep verkeer (dat liever niet op de dijken loopt)
Plaatje 10: Close up van de Ore en Olie industrie
Plaatje 11: Kijkend vanuit de settlement naar het industriegebied en de stad in de verte
Plaatje 12: Dubbele vliegveld (personen en cargo) in een betonnen bunker in zee.
Welke map gebruik je als ik vragen mag ? Door dit te zien is mijn wil om weer te beginnen spelen weer gegroeid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04

Davidson

Porsche fan

Kustlijnen zien er strak uit! Ben benieuwd hoe je dat zo mooi voor elkaar krijgt :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Alex) schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:35:
[...]

Naar mijn mening is het OV niet echt realistisch. De standaardcapaciteit van voertuigen ligt relatief laag en de inkomsten zijn dat ook.

[aantallen]
Maar als je die aantallen gaat gebruiken, moet ook het aantal cims in je stad omhoog want een wolkenkrabber waar net 30 man woont is natuurlijk net zo gek. In verhouding vervoert het OV dan wel weer net zoveel cims volgens mij. Maar beiden zijn gewoon rare hoeveelheden die gedaan zijn omdat de game simpelweg niet zoveel cims kan simuleren. Een gemiddelde school, zelfs hier in Nederland, heeft ook wel meer scholieren dan wat Cities Skylines heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:39:
[...]

Maar als je die aantallen gaat gebruiken, moet ook het aantal cims in je stad omhoog want een wolkenkrabber waar net 30 man woont is natuurlijk net zo gek. In verhouding vervoert het OV dan wel weer net zoveel cims volgens mij. Maar beiden zijn gewoon rare hoeveelheden die gedaan zijn omdat de game simpelweg niet zoveel cims kan simuleren. Een gemiddelde school, zelfs hier in Nederland, heeft ook wel meer scholieren dan wat Cities Skylines heeft.
Precies, en ik geloof dat iemand hier laatst al schreef dat je er gerust een nul achter kan zetten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

FightingFalcon schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:44:
[...]

Welke map gebruik je als ik vragen mag ? Door dit te zien is mijn wil om weer te beginnen spelen weer gegroeid ...
Dit is de Hono Island map, deze map maakt deel uit van de Park DLC.
Davidson schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:53:
Kustlijnen zien er strak uit! Ben benieuwd hoe je dat zo mooi voor elkaar krijgt :)
Ik gebruik de Quay anarchy mod, regulier anarchy om de quay's overal te kunnen plaatsen, ook onder bruggen, een hele softe brush om de kustlijn mooi effen en egaal schuin te krijgen en de mod "Surface Painter" om het een solide indruk te geven, alsof het een dijk is.
Alex) schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:35:
Daardoor wordt het al snel aantrekkelijker om maar wat extra asfalt neer te leggen, dat is een eenmalige uitgave i.p.v. een vaste kostenpost.
Of je Cims gewoon forceren te lopen, meer voetgangerspaden aanleggen en bepaalde wegen afsluiten voor normaal verkeer. Ik ben daar al wat mee aan het experimenteren geweest en je Cims lopen wel hoor.

Echter hou er er rekening mee dat zodra je cims uit een metro komen ze gelijk hun auto uit hun binnenzak halen en daarmee gaan rijden. Dus de weg waar de metro op uit komt bannen voor auto's helpt enorm. Als je vervolgens liever niet je doorgang wil belemmeren kun je het beste je metro op een zijweggetje laten uitkomen en die vervolgens bannen voor auto's. Je forceert je Cims veel meer te gaan lopen. Scheelt je de wereld aan auto's in je stad. :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet zeggen dat de fiets policy bij mij echt enorm werkt, samen met deze mod:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1524630618

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven weet niet wat hiervan te denken :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:48:
Lopen Biffa gewoon te trollen. _O-
Biffa is gewoon 100% entertainment, alles is op te lossen met een sip a tea... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Niks mis met een goeie spaghettiabout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK, de treinen in mijn stad zijn helemaal compleet chock-a-block op de gehele map.

Aan het eind van de map waar de spoorlijn uit beeld verdwijnt/de map binnenkomt, verdwijnen de treinen ook niet meer. Ze staan dus in de richting om de map af te rijden, maar er beweegt niets meer.
Alsof het is vastgelopen buiten het zichtbare gedeelte van de map.

En nog veel gekker! Op ongeveer die plek kwamen ook auto's de map in zweven! Waar niet eens een weg loopt!
Komen ze aan te drijven. Ik zal ff een screenie fixen.

Treinen die vastlopen (ik heb daar net 2 treinen gedelete, maar je zag de voorste letterlijk verdwijnen in de mist.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDpChRpWsAECm4D?format=jpg&name=large

En hier komen opeens random auto's aangezweven :D (is op diezelfde plek, de treinen zie je wel daar achter)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDpChRmX4AE5CTs?format=jpg&name=large

[ Voor 47% gewijzigd door AzzKickah op 04-09-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YouTube: How To Be A Manipulative Youtuber

die kwam ik via fok tegen..
mooi dat hij toegeeft dat hij manipuleert maar vind het wat zwak zomaar te roepen dat iedereen dat doet zonder bewijs..
AzzKickah schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:38:
OK, de treinen in mijn stad zijn helemaal compleet chock-a-block op de gehele map.

Aan het eind van de map waar de spoorlijn uit beeld verdwijnt/de map binnenkomt, verdwijnen de treinen ook niet meer. Ze staan dus in de richting om de map af te rijden, maar er beweegt niets meer.

En nog veel gekker! Op ongeveer die plek kwamen ook auto's de map in zweven! Waar niet eens een weg loopt!

Treinen die vastlopen (ik heb daar net 2 treinen gedelete, maar je zag de voorste letterlijk verdwijnen in de mist.
[Afbeelding]

En hier komen opeens random auto's aangezweven :D (is op diezelfde plek, de treinen zie je wel daar achter)
[Afbeelding]
save herladen?

was daar een weg? hoe lopen andere "mapexits" ?
mods die dat nog beinvloeden?

[ Voor 70% gewijzigd door mschol op 04-09-2019 22:43 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mschol schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:41:

save herladen?

was daar een weg? hoe lopen andere "mapexits" ?
mods die dat nog beinvloeden?
Herladen durf ik niet te zeggen of dat het heeft opgelost. Ik heb het de laatste tijd nog niet weer gezien gebeuren.

Nee daar had nog nooit een weg gelopen. Ik heb die vakjes tot aan de rand van de map gekocht omdat ik zag dat de treinen in die richting stil stonden en ik er niet heen kon met de camera omdat ik die tiles nog niet had.
Ik heb alleen TM:PE, Move-It en Road Anarchy dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat het daardoor zou komen.

• Webgnome
@AzzKickah dat gedrag heb ik ook wel eens gezien en dan zonder mods. Dat lijkt een issue te zijn met dat de stad waar ze heen willen jou passagiers / goederen niet snel genoeg aan kan. Andersom heb ik het ook al zo vaak gehad. Dat ze juist in de file staan om bij mij dingen te dumpen en dat mijn infra het niet aan kan.

Strava | AP | IP | AW

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, het loopt vast in je stad en uiteindelijk loopt niks meer door. Ik heb uiteindelijk een apart netwerk gemaakt voor passagiers, en een apart netwerk (2 inmiddels) voor aan en afvoer van goederen. :)

Even een snelle foto van mijn stad gisteravond, moet nog steeds eens wat goede foto's maken. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d70b8721a6f5/5d70b872142ae-AUcqRasm.jpeg
Onder en rechtsboven is industrie, links een rand onder de stad is high tech industrie, rest is allemaal stad.

Na wat issues en een deathwave overleefd te hebben begint het nu weer te groeien, 110k inwoners nu. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 05-09-2019 09:31 ]

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Zijn jullie bekend met airport mods die ook functioneel werken? Ik heb er een aantal geprobeerd, maar daarmee kun je enkel visueel aanpassingen maken aan je vliegveld. Niet dat de vliegtuigen op je extra landingsbaan landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook ineens wat. Was ik lekker bezig in het noordelijk gedeelte van m'n stad een nieuw olieveld aan te leggen en had ik tevens daarvoor ook al een nieuwe farmer industrie gemaakt, is me heel het verkeer uit het oog ontschoten. Op een bepaald moment keek ik zo lokaal rond bij mijn olie industrie en zag, not enough buyers for product. Ook zag ik ineens mijn inkomen fors dalen. Ik in het budget rommelen, flink bezuinigen op de metro ( lopen lamzakken :P ), maar nee, de Simoleans doken me ineen maandelijks zwaar in het rood, tot 200.000 aan toe. Pas toen ik uitzoomde zag ik er wat er aan de hand was. De hele stad stond in 1x vast. 25% traffic. WUTTTTTTTTT. Game gepauseerd en de boel geanalyseerd. Probleem locaties opgezocht en zoveel mogelijk proberen op te lossen. Bypasses leggen, extra sliproads, meer wegen naar buiten toe, en zelfs het auto verkeer niet meer toe laten in de industrie gebieden. Nog meer rotondes daar waar ze echt nodig waren. Af en toe even op spatie drukken om te zien hoe het ging, het ging inderdaad al beter, maar nog steeds 40.000 in de min. Nu had ik gelukkig een vermogen van zo'n 12 miljoen dus had buffer, maar met het tempo dat het hier slonk werd ik wel ff-kes nerveus. Het was laat en ik heb mijn heil tijdelijk gezocht in de optie "Disable Despawning", dit heb ik uitgezet en dat heeft de boel even tijdelijk gered en de financiën gingen weer fors in de groen. Dus, nu kan ik verder gaan zorgen dat mijn verkeer alle ruimte heeft, ook de metro weer opengesteld, immers beter minder mensen in de auto. Nu de boel weer langzaam oplost begint de olie industrie ook weer (goed) te lopen. Voor wie met industrieën begint, mijn advies, begin met olie. Neemt de minste ruimte in beslag en levert het meeste op. :-)
AzzKickah schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een aantal zaken om rekening mee te houden, of als tip te hanteren.

- Maak altijd een onderscheid tussen de passagiers banen en de vrachtbanen.
- Heb je meerdere terminals op 1 lijn, zorg altijd voor een bypass
- Zorg er altijd voor dat tussen twee splitsingen (meestal in een T splitsing) altijd 1 treinlengte past
- Gebruik de mod "Unlimited Outside Connections" zodat je voor elke type een lijn naar buiten kunt leggen.
- Zorg voor een correcte aanvoer van vrachtwagens naar en van het station, er in, er uit, zodat het snel geladen en uitgeladen kan worden. Gebruik hiervoor een éénrichtingsweg en zet de (optimale) inlaadt/uitlaadt snelheid van deze weg op 40km/u.

• Martinspire
Joopieboy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:27:
Idd, het loopt vast in je stad en uiteindelijk loopt niks meer door. Ik heb uiteindelijk een apart netwerk gemaakt voor passagiers, en een apart netwerk (2 inmiddels) voor aan en afvoer van goederen. :)

Even een snelle foto van mijn stad gisteravond, moet nog steeds eens wat goede foto's maken. :P
[Afbeelding]
Onder en rechtsboven is industrie, links een rand onder de stad is high tech industrie, rest is allemaal stad.

Na wat issues en een deathwave overleefd te hebben begint het nu weer te groeien, 110k inwoners nu. :)
Hoe verloopt je traffic van/naar je industrie dan? 2 wegen lijkt me wat weinig namelijk?
Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:39:
Nu de boel weer langzaam oplost begint de olie industrie ook weer (goed) te lopen. Voor wie met industrieën begint, mijn advies, begin met olie. Neemt de minste ruimte in beslag en levert het meeste op. :-)
Mja industrie is echt killing voor je vervoer als het niet lekker in de stad verwerkt is. Ben er ook nog niet helemaal achter wat een goede verhouding qua gebouwen is en of je level 5 overal wel moet willen halen. Of wellicht halen en daarna weer terug schalen tot een beperkte hoeveelheid vervoer (en inkomsten).
[...]
- Maak altijd een onderscheid tussen de passagiers banen en de vrachtbanen.
Vrachttreinen en passagiertreinen komen toch over dezelfde sporen binnen? Verder kun je er niet heel veel aan doen als ze naar eenzelfde station willen en die kan de capaciteit niet aan...
- Zorg er altijd voor dat tussen twee splitsingen (meestal in een T splitsing) altijd 1 treinlengte past
Het beste is om de splitsingen niet te laten kruisen maar een ongelijkvloerse mogelijkheid aan te leggen voor treinen die linksaf willen slaan (zodat ze niet 2 richtingen blokkeren of op die 2 richtingen moeten wachten)
- Zorg voor een correcte aanvoer van vrachtwagens naar en van het station, er in, er uit, zodat het snel geladen en uitgeladen kan worden. Gebruik hiervoor een éénrichtingsweg en zet de (optimale) inlaadt/uitlaadt snelheid van deze weg op 40km/u.
Dat van die 40kmh wist ik niet. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:58:
Vrachttreinen en passagiertreinen komen toch over dezelfde sporen binnen? Verder kun je er niet heel veel aan doen als ze naar eenzelfde station willen en die kan de capaciteit niet aan...
Natuurlijk wel, je kunt je eigen spoornetwerk aanleggen precies zoals je wilt. Zelfs zonder de Unlimited Outside Connections mod zijn er altijd wel 2 binnenkomende lijnen op je kaart. Als dat 1 lijn is breek je die door midden en gebruik je 1 voor passagiers en de andere voor vracht. Kijk, ik heb het met Paint even versimpeld. P = passagiersterminal, V = Vrachtterminal. Links zie je het idee zoals jij het oppert, de stad in het midden, een spoorlijn van boven en van beneden en mixen maar. Rechts zie je mijn variant, waarbij passagierstreinen en vrachttreinen elkaar niet hinderen. Ze kunnen wel in elkaars gebied komen, maar dat moet je inderdaad doen met ongelijkvloerse kruisingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/city.png
Het beste is om de splitsingen niet te laten kruisen maar een ongelijkvloerse mogelijkheid aan te leggen voor treinen die linksaf willen slaan (zodat ze niet 2 richtingen blokkeren of op die 2 richtingen moeten wachten)
Je begrijpt niet goed denk ik. Een T splitsing op het spoor heeft verder geen nadelig effect zolang er maar voldoende ruimte wordt gegeven. Maak de bochten niet te krap. Vergeet immers niet, als je een spoorlijn trekt, trek je feitelijk 2 lijnen (op 1 spoor).
Dat van die 40kmh wist ik niet. Thanks!
Met trial en error er achter gekomen dat dit de meeste ideale snelheid is voor het in -en uitladen. En zorg echt voor een goede buffer aanvoer weg. Kronkel die weg eerst flink in het rond voordat ze bij het station zijn. Als die weg namelijk te kort is komt het vrachtverkeer op je doorgaande weg stil te staan, en dat wil u niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Martinspire heel veel gaat naar een treindepot, zitten 4 rondom het grote vlak rechts/rechtsboven en de 2 vlakken onder hebben ieder een eigen depot. Inwoners komen merendeel via de fiets/lopend via de paden die ik laatst ook al aangaf, klein beetje via het ov (bus/trein). De bus heb ik wel een heel stuk geminimaliseerd.

Plus alle op en afritten van de snelweg helpt enorm.

Goeie trouwens, neem ik een screenshot van mijn trafficflow. :)

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:29:
[...]

Natuurlijk wel, je kunt je eigen spoornetwerk aanleggen precies zoals je wilt. Zelfs zonder de Unlimited Outside Connections mod zijn er altijd wel 2 binnenkomende lijnen op je kaart. Als dat 1 lijn is breek je die door midden en gebruik je 1 voor passagiers en de andere voor vracht. Kijk, ik heb het met Paint even versimpeld. P = passagiersterminal, V = Vrachtterminal. Links zie je het idee zoals jij het oppert, de stad in het midden, een spoorlijn van boven en van beneden en mixen maar. Rechts zie je mijn variant, waarbij passagierstreinen en vrachttreinen elkaar niet hinderen. Ze kunnen wel in elkaars gebied komen, maar dat moet je inderdaad doen met ongelijkvloerse kruisingen.
[Afbeelding]
Ah. En dan naast deze buitenlijnen nog een aparte lijn (of 2) voor vracht of personen vervoer binnen de stad? Klinkt namelijk wel als een hele dure grap die ook nog eens veel ruimte inneemt?
[...]

Je begrijpt niet goed denk ik. Een T splitsing op het spoor heeft verder geen nadelig effect zolang er maar voldoende ruimte wordt gegeven. Maak de bochten niet te krap. Vergeet immers niet, als je een spoorlijn trekt, trek je feitelijk 2 lijnen (op 1 spoor).
Mja maar als het dus een beetje opstopt, gaan ze al snel op elkaar staan wachten om een spoor te kruisen en loopt het in beide richtingen al snel vast. Ongelijkvloers gaat gewoon sneller, maar kost dus ook wat meer ruimte.
[...]

Met trial en error er achter gekomen dat dit de meeste ideale snelheid is voor het in -en uitladen. En zorg echt voor een goede buffer aanvoer weg. Kronkel die weg eerst flink in het rond voordat ze bij het station zijn. Als die weg namelijk te kort is komt het vrachtverkeer op je doorgaande weg stil te staan, en dat wil u niet. :P
Mja dat is me al wel duidelijk gemaakt door Biffa, maar ik vind het alleen nooit zo mooi staan. Het is jammer dat er geen mods zijn die dit proces wat mooier laten verlopen (bv door een gebouw met meerdere ingangen), maar so be it. Een groter gebouw waar vrachtwagens op een apart deel containers brengen wat losstaat van waar de trein zijn containers in/uitlaad lijkt me sowieso een mooiere oplossing, maar de game is wat dat betreft nog wel wat beperkt. En ook wat distributie-plekken zou ik wel fijn vinden, maar je kunt alleen met specifieke goederen distributie maken.

Heeft er iemand nog ervaring met het neerzetten van die individuele goederen opslag rond een transporthub? Heeft het zin? En wat doen jullie bij een industriegebied? Alles uitspreiden of echt 1 plek waar de grondstof wordt opgehaald, een andere plek waar het wordt verwerkt en dan nog een plek met opslag of samenvoeging tot nieuw eindproduct? Ik zit nog steeds te vaak met het probleem dat goederen niet echt aankomen op mijn fabrieken (die ook erg snel door hun grondstoffen gaan overigens), waardoor de inkomsten zo fluctueren.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 05-09-2019 12:50 ]

• Webgnome
Ah. En dan naast deze buitenlijnen nog een aparte lijn (of 2) voor vracht of personen vervoer binnen de stad? Klinkt namelijk wel als een hele dure grap die ook nog eens veel ruimte inneemt?
Dat is inderdaad een dure grap maar het hoeft niet heel duur te zijn. Immers kun je voor je pasagierstreinen het aantal treinen imperken naar dat wat je nodig hebt. Mocht je nou geen aparte loop voor je pasagiers willen dan kun je dat natuurlijk ook vervangen door een metro. Net wat je wil Maar je goederen vervoer op die manier zo scheiden is altijd wel een goede als je een beetje grote stad hebt.

Strava | AP | IP | AW

• Alex)
mschol schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:41:
YouTube: How To Be A Manipulative Youtuber

die kwam ik via fok tegen..
mooi dat hij toegeeft dat hij manipuleert maar vind het wat zwak zomaar te roepen dat iedereen dat doet zonder bewijs..
Er zijn niet zo heel veel youtubers die city fixes doen, Sam Bur lijkt hier duidelijk te doelen op Biffa. Biffa had in één van zijn video's al kort gereageerd op deze beschuldigingen - "ik gebruik alleen 'disable despawning', verder niks."

Ik vind Sam Bur al een tijdje overkomen als een naar, over het paard getild ventje. In het begin waren zijn City Fixes best leuk om te zien, maar in de meer recente video's heeft hij er een handje van om de bouwers te bekritiseren ("what were you thinking?!").

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hij geeft gelukkig ook zelf aan dat hij van nature een mopperkont is, en al mopperend dingen oplost. Betekend niet dat hij het niet leuk vind. Nee over het paard getild, daar hebben duidelijk andere YouTubers wel echt last van. :) Moet zeggen dat ik niet zo een hele actieve volger ben, zo nu en dan zoek ik wat op om te leren.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kwam per toeval op Sam Bur een hele tijd terug, maar die stem van hem trek ik zeer slecht. Als je er geen zin in hebt, doe het dan niet. Zo klinkt het een beetje.

Biffa kwam ik op uit via zijn filmpje waar ie tig toll-booths achter elkaar plaatst en ik zijn commentaar, woordkeuze en accent erg grappig vond :) Van daaruit meer gaan kijken en ik heb ondertussen alles van Biffa's C:S filmpjes wel gezien :X

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:29
https://www.reddit.com/r/...ing_biffa_fix_traffic_in/
Biffa is blijkbaar ook een beetje over het paard getild. Het viel mij ook op dat z'n titels nogal schreeuwerig zijn.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik snap die hele subscribe-hype niet eens.

Ik ben subscribed op 0 channels op YouTube en altijd als Biffa (of Linus of Formula1 of Ziggo Sport of Marc Priestley of....) een nieuwe video heeft geupload komt die gewoon in mijn recommended video's. Omdat ik ze vaker kijk.

Waarom subscriben..? Als je een channel leuk vindt, kijk je er toch gewoon af en toe op..?

Dat de uploader dat niet helpt met het monetizen is niet mijn probleem.
Oh hell, ik heb ook adblockers! Ik zie nooit ads op YT! Krijgt de uploader daardoor geen ad-revenues? BOEIE! Ik heb niet gevraagd of je die filmpjes wil maken. Dat doe je vrijwillig.

En over op de orde van de dag.

• Webgnome
Ik snap trouwens dat hele gedoe helemaal niet. Wat ik wel erg vind is dat een van die twee toegeeft dat ie liegt. Maar dat af doet als ' ja maar iedereen op youtube doet dat'. Maakt dat het dan ineens 'goed'?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Mij boeit die clickbait dan weer niet. Het is gewoon zo dat het youtube algoritme klote werkt waardoor je met die titels meer clicks krijgt. Ik ben subscribed op aardig wat kanalen en het boeit me werkelijk niet wat de titel is of de icon is want ik kijk eigenlijk alleen van wie het is en waar het wellicht over gaat of ik het kijk. Biffa snapt ook wel dat Youtube niet meer werkt zoals tig jaar terug en het is logisch dat ook hij het systeem bespeelt zoals werkelijk veel andere youtubers. Corridor Digital gaf het laatst ook toe dat ze clickbait titels gebruiken omdat daarmee de views gewoon significant hoger liggen. Boeie, als de video's zelf leuk blijven maakt het me werkelijk geen reet uit. En het is logisch dat Biffa of anderen zeggen dat over het algemeen de tips goed zijn doorgevoerd maar een stad loopt niet vast als er niet ergens wat fouten zijn gemaakt. Verder ben ik het nooit echt oneens met dat zaken gewoon dom geplaatst zijn. Prima, kritiek moet kunnen imo.

Verder probeert Biffa met zijn review cities serie ook weer eens wat anders en dat lijkt me verder prima. Met al die foute cities heb je ook wat voorbeelden nodig hoe het wel moet imo.

Maak van een mug nou geen olifant, het zijn ook maar mensen en de wereld is niet eerlijk. Ik vind het eerder jammer dat er zo'n focus is op 1 game bij sommige youtubers en hoe de community vervolgens reageert als ze eens wat anders spelen. Laat ze lekker, ze spelen al de hele dag je game, mogen ze ook wat afwisselen? Ik kijk het al langer niet meer (alleen) voor de info maar meer omdat ik het leuk vind hoe sommigen met zo'n stad omgaan. En ik zie ook genoeg streamers die heel OCD bezig zijn met een stad en daar lange video's van maken. Inclusief saai commentaar. Nee, ik pas. Prop het maar in een korte video met wat meer enthousiasme...

Webgnome schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:21:
[...]

Dat is inderdaad een dure grap maar het hoeft niet heel duur te zijn. Immers kun je voor je pasagierstreinen het aantal treinen imperken naar dat wat je nodig hebt. Mocht je nou geen aparte loop voor je pasagiers willen dan kun je dat natuurlijk ook vervangen door een metro. Net wat je wil Maar je goederen vervoer op die manier zo scheiden is altijd wel een goede als je een beetje grote stad hebt.
Mja ik heb alleen wel dat stations en vrachtstations wel vol kunnen lopen met verkeer vanuit het buitenland. Dat er ineens een rij staat omdat je net wat nieuws hebt aangelegd of dat je even wat fout hebt gedaan (bv doordat je aan het opruimen bent) en je ineens overal file hebt. Dan duurt het vrij lang om alles weg te krijgen (zonder despawnen). Een normaal 2-spoor station aansluiten op de buitenlanden werkt niet meer als je stad 50k+ groot is. Ook al heb je verder nog andere stations, er komen soms teveel treinen op 1 locatie. De game maakt het ook vrij lastig duidelijk dat er een probleem is, zoiets moet je maar net opvallen (mij pas meestal als ik in het donker ineens veel lampjes op het spoor zie).

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 05-09-2019 16:07 ]

• Alex)
Schreeuwerige titels en thumbnails die niks met de video van doen hebben zijn helaas in opkomst de laatste tijd. Allemaal pogingen om het Youtube-algoritme te beïnvloeden en zo de viewcount wat hoger te krijgen. Het is ook niet voor subscribers, maar juist voor de mensen die nog geen subscriber zijn. Clickbait + 'omg wtf'-thumbnails maken de kans wat groter dat erop geklikt wordt.

Ik geloof dat dit voor Biffa z'n vaste inkomen is inmiddels?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeau, belofte maakt schuld :P Daarnet even wat screenshots gemaakt. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d71576dd524f/5d71576dc6021-001.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d7157757414a/5d7157756b793-002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d71577bf2e47/5d71577bd6228-003.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d715782e070b/5d715782c5193-004.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d715789dbd28/5d715789cd168-005.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d71579089eb4/5d7157907fe85-006.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d715797347b7/5d71579729937-007.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d71579cc7000/5d71579cb11f7-008.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d7157a3ece1c/5d7157a3dd21d-009.jpg

• mschol
  • Niet online
SpeedQber schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:40:
https://www.reddit.com/r/...ing_biffa_fix_traffic_in/
Biffa is blijkbaar ook een beetje over het paard getild. Het viel mij ook op dat z'n titels nogal schreeuwerig zijn.
de "clickbait" titels vind ik nu niet erg (nu ik weet wat ik kan verwachten) , maar ik kan mij goed voorstellen dat het nieuwe mensen mogelijk zelfs afschrikt.

dat YT dit in de hand werkt is wel enorm jammer, ik skip daardoor mogelijk intressante video's
@Alex)
ik heb idd begrepen dat hij met zijn donateurs bijna er van kan leven, dat vind ik best knap.

zelf wil ik dit best supporten maar dan met een eenmalige donatie en niet gelijk een maandelijkse

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 05-09-2019 20:58 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mschol schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:55:

zelf wil ik dit best supporten maar dan met een eenmalige donatie en niet gelijk een maandelijkse
Waarom? Waar komt die drang vandaan?

Oprechte vraag.

• mschol
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:01:
[...]

Waarom? Waar komt die drang vandaan?

Oprechte vraag.
net als dat ik voor een film ook wil betalen.

in dit geval: hij steekt (veel) tijd in dit soort filmpjes en tijd kost in zekere zin geld, ookal is dat misschien je hobby.

ik zou het ook fijn vinden als ik een klein bedankje zou krijgen als ik vele uren materiaal gemaakt heb voor andermans entertainment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Maar daar kiest hij toch volledig zelf voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:45:
[...]
Is niet strikt noodzakelijk, feitelijk heb je daar je metro voor. Die metro leg je bij je passagiers station, even buiten de stad en die kan mensen weer naar het centrum brengen of andere delen van de stad.
Mja maar als het dus een beetje opstopt, gaan ze al snel op elkaar staan wachten om een spoor te kruisen en loopt het in beide richtingen al snel vast. Ongelijkvloers gaat gewoon sneller, maar kost dus ook wat meer ruimte.
De kunst is natuurlijk wel dat je niet 1 lijn vijfvoudig vertakt, dan kan de boel inderdaad spaak lopen. Maar wat je vaak ziet is dat spelers bochten te krap of te kort maken waardoor je een situatie krijgt waarbij treinen op elkaar gaan staan wachten en alles vast loopt. Daarom ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/train.jpg
Mja dat is me al wel duidelijk gemaakt door Biffa, maar ik vind het alleen nooit zo mooi staan. Het is jammer dat er geen mods zijn die dit proces wat mooier laten verlopen (bv door een gebouw met meerdere ingangen), maar so be it.
Je kunt de aan -en afvoer wegen ook ondergronds maken als je ze lelijk vind.

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:43:
[...]

Is niet strikt noodzakelijk, feitelijk heb je daar je metro voor. Die metro leg je bij je passagiers station, even buiten de stad en die kan mensen weer naar het centrum brengen of andere delen van de stad.

[...]

De kunst is natuurlijk wel dat je niet 1 lijn vijfvoudig vertakt, dan kan de boel inderdaad spaak lopen. Maar wat je vaak ziet is dat spelers bochten te krap of te kort maken waardoor je een situatie krijgt waarbij treinen op elkaar gaan staan wachten en alles vast loopt. Daarom ook:
[Afbeelding]

[...]

Je kunt de aan -en afvoer wegen ook ondergronds maken als je ze lelijk vind.
hoe lang is "de trein" eigenlijk? ik kom altijd wel langere tegen voor mijn gevoel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:43:

[Afbeelding]
Dit loopt op een gegeven moment geheid ook muurvast. Je kunt het langer maken dan 1 trein, maar wat doe je dan als er 3 treinen staan te wachten?

Ik heb dit in elkaar gefrummeld:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDu03gBXsAEcJhc?format=jpg&name=large

Daarmee kun je van 1 lijn (rood) naar 2 lijnen (groen) zonder dat ze hoeven te kruisen. Hoogstens mergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
AzzKickah schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:43:
[...]

Dit loopt op een gegeven moment geheid ook muurvast. Je kunt het langer maken dan 1 trein, maar wat doe je dan als er 3 treinen staan te wachten?

[Afbeelding]

Daarmee kun je van 1 lijn (rood) naar 2 lijnen (groen) zonder dat ze hoeven te kruisen. Hoogstens mergen.
Eens, hier liep ik ook tegenaan toen ik zowel intern als extern verkeer over hetzelfde spoorcirkeltje wilde laten lopen. Waarbij me opviel hoe traag het in/uitladen van treinen ging en je dus, ook met bypass, geen spoor kunt vullen met beiden op 1 stuk want je wachtrij wordt gewoon te lang met passagiertreinen van buitenaf die wachten op interne treinen (ook al zijn dat er maar een paar). Als je het maar lang genoeg niet in de gaten houdt, staat 50% van je totale rails vol met treinen

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2019 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zit nu al ff op 170-215K citizens (deathwaves...) en het valt me op dat nieuw gezonede low-density residential nauwelijks bebouwd wordt. High-density is nog wel gauw een keer volgebouwd, maar low...

Ook langs water, high land value, 100 parken in de buurt, etc. Ze vertikken het zo'n beetje.

What's up with that?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDy28LFXsAEXDYf?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDy28LMWkAUsutq?format=jpg&name=large

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 06-09-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:39
(jarig!)
heb je er water en electra naar toe lopen ... anders gaan ze echt niets bouwen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nee, die 300 huizen er omheen doen het ook zonder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AzzKickah schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:26:
Ik zit nu al ff op 170-215K citizens (deathwaves...) en het valt me op dat nieuw gezonede low-density residential nauwelijks bebouwd wordt. High-density is nog wel gauw een keer volgebouwd, maar low...

Ook langs water, high land value, 100 parken in de buurt, etc. Ze vertikken het zo'n beetje.

What's up with that?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
je demand is zga 0, daar zal je probleem zitten..

ik blijf het vreemd vinden dat dat kan, 0 demand van alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mschol schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:15:
[...]

je demand is zga 0, daar zal je probleem zitten..

ik blijf het vreemd vinden dat dat kan, 0 demand van alles
Toch wordt high-density wel volgebouwd. Demand komt nauwelijks omhoog omdat ik het min of meer voor ben door nieuwe gebieden te zonen.

Heb ook wel eens gewacht tot de groene demand-balk halvol was. Dan beide soorten zonen; zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
AzzKickah schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:18:
[...]

Toch wordt high-density wel volgebouwd. Demand komt nauwelijks omhoog omdat ik het min of meer voor ben door nieuwe gebieden te zonen.

Heb ook wel eens gewacht tot de groene demand-balk halvol was. Dan beide soorten zonen; zelfde effect.
Belasting te hoog staan wellicht? Of gebrek aan services?

Verder krijg je als je zoveel tegelijk zoned wel deathwaves ja, zeker als je het zonder mods doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wat me ook opvalt, bij een deathwave worden dan juist weer zo goed als alleen de high-density buildings abandoned (en dan gesloopt door de auto-delete mod) maar de low-density juist weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDzG0MFXsAANErb?format=jpg&name=large
Martinspire schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:22:
[...]

Belasting te hoog staan wellicht?
Dit lijkt wel iets verschil te maken inderdaad.. Hoewel ik geen klachten kreeg van low-density over te hoge taxes.

Thanks voor de tip!

[ Voor 35% gewijzigd door AzzKickah op 06-09-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:43:
[...]

[Afbeelding]

Op zich een goed alternatief, alleen je vergeet dat je nog altijd werkt met 1 aanvoerlijn, en ook zullen die treinen vroeg of laat allemaal wel bij een station aankomen. Tenzij je zo'n grote terminal gebruikt met meerdere sporen. :)

Wat dat betreft kan ik je dan ook de mod "Unlimited Outside Connections" aanbevelen. Die moet je dan wel combineren met de 81 tiles mod aangezien je die connectie alleen van de rand van de kaart kan maken. Maar dit werkt uitstekend. Dan kun je meerdere aanvoerlijnen maken van buitenaf zonder al te veel angst te hebben dat treinen vast gaan lopen.

Overigens, ik zie dat je met geld speelt, met budget, treinen zijn RETEduur. In mijn stad doe ik zo langzamerhand het autoverkeer aan banden. Ik wil m'n cims meer forceren te lopen of de metro te nemen. Dit ook omdat ik nog altijd wat last heb van te veel verkeer. Maar dat is ook een beetje mijn eigen fout, want, ik prop eigenlijk ook alles op 1 hoop en bouw behoorlijk industriegebieden.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/indeling.jpg
En dan vergeet ik ook nog een landbouw gebied aan de rechterkant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik ben wat aan het troubleshooten geweest. Heb wat van de op een kluit zittende industrie verplaatst naar de buitendelen van de stad. En ja, in combinatie met wat wegafsluitingen voor auto's geeft dat ineens een heel ander beeld. Al het drukke verkeer is ineens weg, de industrie maakt weer fors winst, echter 10 minuten later uit het niets staan ineens alle treinen vast, het verkeer staat weer op 50% en de Industrie heeft hieronder te lijden, inclusief je inkomen. Het mag duidelijk zijn als je dit spel wilt spelen met geld en industrie dan moet je van te voren heel goed nadenken waar je alles wilt plaatsen. An sich is die olie en ore industrie rechtsboven niet zo verkeerd eigenlijk, het geeft weinig verkeersoverlast. Maar je wilt ook weer niet te veel industrie hebben anders komt je wegennetwerk om in de vrachtwagen, en die kun je toch moeilijk bannen.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/errorcityS.jpg klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankje voor het delen! Ziet er mooi uit en interessant ook om te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
@Verwijderd : industrie is een drama wat verkeer betreft. Ik heb wat industrie gespecialiseerd in het verwerken van hout en dat is altijd heel erg druk. Veel drukker dan een gebied met normale industrie. Wat voor mij nu redelijk werkt is een grote rotonde direct aan een snelweg gekoppeld en daarnaast een eenrichtingshoofdweg en een grote rotonde echt binnen het industriegebied. Ook heb ik nog 2 toegangspunten tot de snelweg, waarvan bij 1 het verkeer aan bij de kante de snelweg op en af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
mijn city skylines is stuk: bij opstarten (dus niet laden van een stad) een melding:" unable to generate error message "

in output_log iets over een dictionary entry die al bestaat na het laden van mods (vanavond kan ik het volledige log posten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AMD1800 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:09:
@Verwijderd : industrie is een drama wat verkeer betreft. Ik heb wat industrie gespecialiseerd in het verwerken van hout en dat is altijd heel erg druk. Veel drukker dan een gebied met normale industrie. Wat voor mij nu redelijk werkt is een grote rotonde direct aan een snelweg gekoppeld en daarnaast een eenrichtingshoofdweg en een grote rotonde echt binnen het industriegebied. Ook heb ik nog 2 toegangspunten tot de snelweg, waarvan bij 1 het verkeer aan bij de kante de snelweg op en af kan.
Dat is exact wat ik ook gedaan heb, zie die screenshot rechts bovenin. En wat ook helpt is er voor te zorgen dat je de gebouwen niet te dicht bij elkaar plaatst. Immers industrie betekend constant in en aanvoer van vrachtverkeer. En het beste is ook om niet te grootschalig te beginnen, want je genereert ZOVEEL vrachtverkeer dat je hele stad vastloopt. Ik had 15 miljoen simoleans, nu nog maar 4 miljoen door de constante verkeersperikelen en ik ben aan het 'strijden' om het verkeer los te krijgen. Eventjes was het goed, zoals in de screen hierboven, had ik 84% traffic, en dan (je hoeft maar een kleinigheidje te doen) kakte het alweer in naar 50% en daar gaat je inkomen. (Eigenlijk als je even 'goed' zit, zou je het spel een tijdje niet moeten aanraken om je bankrekening fors te spekken).

Wat ik me overigens afvraag, nu ik voor de 1e keer met geld speel is dat hoe in hemelsnaam kun je je stad ooit financieel gezond houden zonder Industries? Want als ik geen Industries zou hebben dan ga ik zwaar in de min en de stad failliet. Waarmee had ik dat anders moeten opvangen dan? Nb, ik bezuinig ook nog eens zwaar op openbaar vervoer, hou alles daar tot een minimum en door in de stad zoveel mogelijk auto's te weigeren wil ik m'n cims de metro's injagen.

Maar, zoals Biffa een keer zei: Bij elke metro station moet je eigenlijk dit station afzonderen voor auto verkeer omdat elke cim bij het verlaten van het station de auto uit z'n broekzak haalt en gaat rijden :') :')

Dus, daarom werk ik nu zo, had ik direct aan het begin al moeten doen, maar ja:
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/metro2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:17:
[...]

[..] En het beste is ook om niet te grootschalig te beginnen, want je genereert ZOVEEL vrachtverkeer dat je hele stad vastloopt. Ik had 15 miljoen simoleans, nu nog maar 4 miljoen door de constante verkeersperikelen en ik ben aan het 'strijden' om het verkeer los te krijgen. [..]
Tsja, wat is niet grootschalig. Hoe zit de balans. Sowieso, ik snap niet hoe ik balans krijg in de landbouw en bosbouwindustrie. Landbouw is bij mij verliesgevend. Volgens mij exporteren al mijn boeren hun spul. Bosbouw levert niet bijzonder veel op.
Wat ik me overigens afvraag, nu ik voor de 1e keer met geld speel is dat hoe in hemelsnaam kun je je stad ooit financieel gezond houden zonder Industries? Want als ik geen Industries zou hebben dan ga ik zwaar in de min en de stad failliet. Waarmee had ik dat anders moeten opvangen dan? Nb, ik bezuinig ook nog eens zwaar op openbaar vervoer, hou alles daar tot een minimum en door in de stad zoveel mogelijk auto's te weigeren wil ik m'n cims de metro's injagen.
Dat is een goede vraag. Wellicht door veel kantoorbanen te regelen voor je geschoolde sims? Geen idee alleen hoe je dat doet en waar je überhaupt geschoolde mensen voor in kunt zetten, met uitzondering van die kantoren.

Ik heb zelf geen openbaar vervoer. Maar wel erg veel wegdek als je t mij vraag. En mijn stadje heeft nu maar 55.000 inwoners. Ik zal eens een plaatje maken.

Mijn probleem zit bij de bovenste foto rechtsboven. Op de ronde rotonde en de langwerpige rotonde (hoe noemt Biffa dat ook al weer?) ontstaan bij mij problemen. De rest is gewoon rustig. De snelweg loopt alleen vol als de boel in het industriegebied rechtsboven vast loopt. Voor nu werkt het weer. Niet helemaal volgens Biffa zijn regels geconfigureerd, omdat het verkeer anders nooit op de rotonde invoegt, maar ja, zo werkt het. Op termijn ga ik de snelweg doortrekken naar boven bij de rotonde, ipv die 2 lullige baantjes nu.

Ook heb ik een continue deathwave ofzo. Hoeveel crematoria hebben jullie? En verspreid per wijk, of bij elkaar. Hoe ga ik dit aanpakken? Ik ben al begonnen met enkel huizenblokken in 1 keer te zonen, ipv de hele wijk. Dat zou het meest moeten helpen.

Beide klikbaar
Bovenkant map:
CS 9919-2

Onderkant map:
CS 9919

[ Voor 28% gewijzigd door AMD1800 op 09-09-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD1800 schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:26:
Tsja, wat is niet grootschalig. Hoe zit de balans. Sowieso, ik snap niet hoe ik balans krijg in de landbouw en bosbouwindustrie. Landbouw is bij mij verliesgevend. Volgens mij exporteren al mijn boeren hun spul. Bosbouw levert niet bijzonder veel op.
Inderdaad, ik heb het idee dat olie eigenlijk de enige echt rendabele industrie is.
Dat is een goede vraag. Wellicht door veel kantoorbanen te regelen voor je geschoolde sims? Geen idee alleen hoe je dat doet en waar je überhaupt geschoolde mensen voor in kunt zetten, met uitzondering van die kantoren.
Alleen waar vind je dan die 'inkomsten' weer terug? Kantoren zijn het verlengde van commercie maar er zijn geen aparte statistieken over te vinden.
Mijn probleem zit bij de bovenste foto rechtsboven. Op de ronde rotonde en de langwerpige rotonde (hoe noemt Biffa dat ook al weer?)
Een 'oval about' :)

Wat jij daar doet is 3 grote wegen bij elkaar laten komen. Ik zou die weg van onderen en die van boven gewoon met elkaar verbinden en de oval about er over heen laten lopen. Daar sluit je dan die weg van links op aan met sliproaps naar die andere twee wegen. Kan het verkeer dan rechtdoor wil tenminste gewoon doorrijden.
ontstaan bij mij problemen. De rest is gewoon rustig. De snelweg loopt alleen vol als de boel in het industriegebied rechtsboven vast loopt. Voor nu werkt het weer. Niet helemaal volgens Biffa zijn regels geconfigureerd, omdat het verkeer anders nooit op de rotonde invoegt, maar ja, zo werkt het. Op termijn ga ik de snelweg doortrekken naar boven bij de rotonde, ipv die 2 lullige baantjes nu.
Rotondes werken in principe ook niet echt lekker als de aanvoer van verkeer te groot word. Dan kun je wel Biffa stijl doen en alle verkeer op de rotonde voorrang geven, maar als er dan van 1 kant zoveel verkeer aankomt dan krijgt de andere kant niet de mogelijkheid om in te voegen. Dit kun je nog wel eens verhelpen door de inkomende snelheid van de hele druk weg ster te beperken en de verlaat snelheid op maximum te zetten. Dus de drukke weg vlag voor de rotonde met etappes van 80, 60, 40 naar 20 brengen en 10 op de 1e kwart van de rotonde, en dan de andere kant, die anders nooit kant krijgt, vol gas laten geven. Soms werkt dat bij mij.
Ook heb ik een continue deathwave ofzo. Hoeveel crematoria hebben jullie? En verspreid per wijk, of bij elkaar. Hoe ga ik dit aanpakken? Ik ben al begonnen met enkel huizenblokken in 1 keer te zonen, ipv de hele wijk. Dat zou het meest moeten helpen.
Niets, gewoon z'n gang laten gaan en voldoende crematoriums in de buurt hebben. Deathwaves zijn normaal. In CS wordt de bevolking ook ouder en sterven ze. Het is een logisch gevolg vanaf het moment dat jij begint te zonen dat mensen je stad in komen, deze meute vanzelf ook een keer weer afsterft. :-)

-------------

Ik ben eens overnieuw begonnen, maar deze keer gooi ik het over een extreme boeg:
- Totaal geen openbaar vervoer, dus geen bussen en metro's.
- Geen schepen
- Geen vliegtuigen
- Geen treinen
- Al het autoverkeer bannen (alhoewel het lijkt alsof de auto's TM/PE negeren en gewoon doorijden)
- Industriegebied en Winkels apart houden van de residentie en ze enkel met voetpaden bereikbaar maken.
- Een KLEIN olieveldje aangelegd.

Nou ik zeg, het loopt als een leien dakje. Openbaar vervoer is niet nodig. Je Cims gebruiken hun benen maar, ze lopen verder dan je denkt. Bussen, metro's en treinen zijn stinkend duur. Nergens voor nodig.

Leuke uitdaging. Eens zien hoe ver ik er mee kom. ;) ;)

Die andere kaart is helaas afgeschreven, ik kom niet meer uit de min en heb minder dan 4 miljoen €imoleans, terwijl ik er 15 had. Zelfs met alle tips en trucs van Biffa kom ik er niet meer uit. (Theoretisch zou ik nog alle industrieen kunnen wegbreken om te zien wat er gebeurt), nou ja, we zien wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2019 04:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien begrijp ik jullie verkeerd maar winst maken met zowel landbouw als bosbouw is toch niet zo moeilijk? Het enige wat mis kan gaan, wat ik me kan bedenken, is dat je niet alles zelf produceert en zo automatisch importeert?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HGzfWPJR4Rs5BmquJLtMk1wO/full.jpg

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

vreemd. ik herken dat total niet.
Hebben ze dan de balans aangepast op het moment dat je industries koopt dan ?
Ik heb toch redelijk wat uren erin zitten, en voor mij zijn kwa geld alleen de eerste paar uur interesant,
Daarna komt er zoveel geld binnen dat ik het niet meer op krijg wat ik ook doe:?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Verwijderd practice practice. Heb zelf net als @heuveltje een compleet ander beeld. Het is een kwestie van doseren doseren doseren. Niet meteen alles mooi willen maken, niet alles meteen willen verbeteren ( dikke ov etc) maar met beleid. Doe dat wat nodig is en niet meer / minder. Heb al aardig wat steden van de 100k+ gebouwd met genoeg cashflow. Dus het is zeker niet ondoenbaar.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:02:
@Verwijderd practice practice. Heb zelf net als @heuveltje een compleet ander beeld. Het is een kwestie van doseren doseren doseren. Niet meteen alles mooi willen maken, niet alles meteen willen verbeteren ( dikke ov etc) maar met beleid. Doe dat wat nodig is en niet meer / minder. Heb al aardig wat steden van de 100k+ gebouwd met genoeg cashflow. Dus het is zeker niet ondoenbaar.
True true, helemaal met je eens. :) :)

Ik merk bv. nu dat ik nu bezig ben met een stad, met 0,0 OV. Alleen dat al scheelt zoveel geld dat zelf in het kleine stadje ik nu heb de inkomsten al behoorlijk zijn. En het verkeer is daarentegen erg relaxed omdat ik alle auto's uit de stad mijdt. Ik heb nu 3 Industriële gebieden maar deze zijn ontkoppeld van de stad zelf en alleen maar benaderbaar via voetpaden en enkel direct aangesloten op de snelwegen. Uiteraard kan vrachtverkeer wel de stad in komen, maar ik heb nu 1 loop brug van de stad naar het industriële gebied gemaakt, en wat je daar ziet is niet normaal meer. Het lijkt wel The Walking Dead zoveel mensen rennen er over heen. :P :P :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stadsvernieuwing is een van de leukere, effectievere dingen in Cities: Skylines , vind ik. Dat was bijvoorbeeld in de oudere Simcity games niet echt nodig.

Ik gooi regelmatig oude wijken plat. Zelfs in het centrum gooi ik aardig wat plat om het opnieuw op te bouwen. Doet pijn, maar het kan zeker verbeteringen opleveren.
Het is maar hoeveel je geeft om het totaalplaatje.
Edit: Ik bedoel groots platgooien, niet slechts gebouwtjes bulldozen. Gewoon groot vierkant dezonen/wegenplan bulldozen.

Heb zelf de Industries-uitbreiding niet, maar het principe zal hetzelfde zijn.
Als iets niet werkt: afbreken en opnieuw beginnen. :P

* HMC moet nog paar daagies op oude systeem werken om rapporten te tikken, maar mobo met Ryzen3600 en zo ligt klaar om volgende week ingebouwd te worden. Kan niet wachten om Cities: Skylines daarop te testen oOo

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 10-09-2019 18:25 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik ben teveel van alles lekker opelkaar bouwen.. en dat nekt je op een gegeven moment door gemis van snelwegen :P

Verwijderd

mschol schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:14:
ik ben teveel van alles lekker opelkaar bouwen.. en dat nekt je op een gegeven moment door gemis van snelwegen :P
Op zich niet erg maar hou bepaalde wijken uit elkaar, dat niet alles met elkaar verbonden is. Voor regulier verkeer is het niet erg, maar dan krijg je sluik vrachtverkeer. Je kunt natuurlijk altijd wel connectie wegen maken en met TM/PM het vrachtverkeer voor die wegen afsluiten.

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04

Davidson

Porsche fan

Merk nu dat 16GB ram niet echt meer voldoende is met een stad van 25k inwoners en wat mods. Krijg al errors na het laden dat het uit zijn geheugen barst :X En als ik in taakbeheer kijk als de game loopt geeft de game aan 7,7GB te verbruiken. Heb wel bijna 200 mods uit de workshop toegevoegd, denk dat daar toch wel het probleem zit :+ Maar ja, daar gebruik ik er dus in de huidige stad best een hoop van.

Desktop config | YouTube kanaal

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:04:
[...]

Op zich niet erg maar hou bepaalde wijken uit elkaar, dat niet alles met elkaar verbonden is. Voor regulier verkeer is het niet erg, maar dan krijg je sluik vrachtverkeer. Je kunt natuurlijk altijd wel connectie wegen maken en met TM/PM het vrachtverkeer voor die wegen afsluiten.
dat zeg ik, ik bouw alles op elkaar :+ dan bied TM:PE ook geen soulaas meer
beetje een tactiek van sc4 die hardnekkig blijft hangen :P

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 11-09-2019 21:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik overnieuw ben begonnen met de gedachte:
- Geen OV, dus geen metro, treinen, vliegtuigen, schepen of zelfs blimps.
- In woonwijken en in de stad zelf een totale ban op auto's
- Iedereen moet maar LOPEN
- Alles goed gescheiden van elkaar houden
....gaat het eigenlijk nu heel erg goed. Het enige wat ik wel weer geactiveerd heb is "unlimited demand". Dit komt de bouwsnelheid alleen maar ten goede. Uiteindelijk is het geen cheaten want als je maar onbeperkt zoned dan heb binnen notime je traffic vast staan en geen inkomen meer. Wat ik wel vreemd vind is dat ik heb heel veel gebouwen met dode mensen en zelfs met een crematorium of kerkhof naast de deur worden deze niet opgehaald. Beetje vaag, maar het heeft verder geen invloed op m'n stad. Tijd voor wat kijkplezier. De stad heeft nu >160k inwoners. :) [ Alles uiteraard klikbaar voor mooie 3860x2160 plaatjes :P ]

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS02.jpg
Links: centrale hub voor het 'loopverkeer', wie heeft auto's nodig?
Rechts: En ze lopen een heel eind
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS03.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS04.jpg
Links: Een breed kanaal scheidt het stedelijke gedeelte van de olie industrie
Rechts: Dit bruggetje is het enige connectie punt, maar er wordt wat overheen gesjouwd.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS05.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS06.jpg
Links: Waarom 'dure' waterreinigings installaties gebruiken als de riolering ook zo de grond in kan?
Rechts: Idem, alleen hier in een open zee gebied, maar alsnog met een slurper daar onder.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS07.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS08.jpg
Links: Dat olieveld ligt pas VER weg
Rechts: En toch lopen de mensen er vanuit de stad alsnog helemaal naar toe
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS09.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS10.jpg
Links: Belasting op 12% is de gulden middenweg, maar check eens hoeveel die olie oplevert?
Rechts: Bij een overschot aan productie, bv. elektra, kun je de kosten drukken. En 0 kosten OV. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS11.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS12.jpg
Links: Mja, dit snap ik dus niet. Dode mensen in die gebouwen en de kerkhoven staan er naast.
Rechts: Ook maar eens een pretpark gebouwd en wat mooi om te zien bij nacht.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS13.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS14.jpg
Links en rechts: Ja, gewoon mooi hoe ze dit allemaal gemaakt hebben. CS een echte Simcity killer
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS15.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS16.jpg
Links: Zelfs in de nacht hobbelen de mensen nog gewoon door.
Rechts: Een stukje van de stad zelf bij nacht. Mooi man, al die lampjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS17.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS18.jpg
Links: Als je goed kijkt zie je dat niet alle gebouwen verlicht zijn. Ook een aantal torens niet
Rechts: Dit doet me een beetje denken aan die foto van Neil Armstrong met de aarde vanaf de maan.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/EcocityS19.jpg
Het geheel plaatje, traffic doet nu 78%, zeker niet verkeerd. 162.000 inwoners, 14 miljoen Cimoleans op de bank, een gezond financieel plaatje. Prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Bij dat kerkhof lijkt het erop dat je de 'industrial road' (van Network Extensions 2?) hebt gebruikt. Ik heb het bij custom roads al eens zien gebeuren dat een gebouw dat ernaast lag (in mijn geval een cargo terminal) niet meer in staat was om voertuigen te spawnen, waardoor het hele gebouw er dus voor spek en bonen stond.

Probeer het kerkhof eens langs een vanillaweg te plaatsen, lost dat het probleem op?

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:49:
Bij dat kerkhof lijkt het erop dat je de 'industrial road' (van Network Extensions 2?) hebt gebruikt. Ik heb het bij custom roads al eens zien gebeuren dat een gebouw dat ernaast lag (in mijn geval een cargo terminal) niet meer in staat was om voertuigen te spawnen, waardoor het hele gebouw er dus voor spek en bonen stond.

Probeer het kerkhof eens langs een vanillaweg te plaatsen, lost dat het probleem op?
Al geprobeerd, de two way lane met bosjes, maar de situatie blijft gelijk.

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:28:
....gaat het eigenlijk nu heel erg goed. Het enige wat ik wel weer geactiveerd heb is "unlimited demand". Dit komt de bouwsnelheid alleen maar ten goede. Uiteindelijk is het geen cheaten want als je maar onbeperkt zoned dan heb binnen notime je traffic vast staan en geen inkomen meer. Wat ik wel vreemd vind is dat ik heb heel veel gebouwen met dode mensen en zelfs met een crematorium of kerkhof naast de deur worden deze niet opgehaald. Beetje vaag, maar het heeft verder geen invloed op m'n stad. Tijd voor wat kijkplezier. De stad heeft nu >160k inwoners. :) [ Alles uiteraard klikbaar voor mooie 3860x2160 plaatjes :P ]

Rechts: Dit bruggetje is het enige connectie punt, maar er wordt wat overheen gesjouwd.
Links: Waarom 'dure' waterreinigings installaties gebruiken als de riolering ook zo de grond in kan?
Rechts: Idem, alleen hier in een open zee gebied, maar alsnog met een slurper daar onder.
Links: Belasting op 12% is de gulden middenweg, maar check eens hoeveel die olie oplevert?
Rechts: Bij een overschot aan productie, bv. elektra, kun je de kosten drukken. En 0 kosten OV. :)
Links: Mja, dit snap ik dus niet. Dode mensen in die gebouwen en de kerkhoven staan er naast.
Links en rechts: Ja, gewoon mooi hoe ze dit allemaal gemaakt hebben. CS een echte Simcity killer
Links: Als je goed kijkt zie je dat niet alle gebouwen verlicht zijn. Ook een aantal torens niet
Rechts: Dit doet me een beetje denken aan die foto van Neil Armstrong met de aarde vanaf de maan.
[Afbeelding]
Het geheel plaatje, traffic doet nu 78%, zeker niet verkeerd. 162.000 inwoners, 14 miljoen Cimoleans op de bank, een gezond financieel plaatje. Prima zo.
wat is dat telletje met bulldozer ernaast? (rechts onder) (i guess een mod, maar welke?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mschol schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
[...]

wat is dat telletje met bulldozer ernaast? (rechts onder) (i guess een mod, maar welke?
De automatic bulldoze mod gok ik.

Oscar Wilde

• mschol
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:44:
[...]

De automatic bulldoze mod gok ik.
de vraag is welke exact, ik heb automatic bulldoze v2 en die heeft dat niet :P
dus @Verwijderd welke mod is dat? :+

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 12-09-2019 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:28:

[Afbeelding]
Ik ben zo blij dat ik niet in jouw stad woon :D Alleen maar lopen damn, heb al een hekel aan OV maar helemaal geen OV is ook weer zoiets.

Tof!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mschol schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:28:
[...]

Bulldoze It dan? O-)
"Even further both specific counters and accumulated statistics about how many buildings are automatically bulldozed can be shown in the info panel."

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 12-09-2019 15:29 ]

Oscar Wilde

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel grappig dat dat dan werkt. :P Ik ben inmiddels het stuk OV ook verder aan het uitdunnen, minder treinen en efficiënter. Hoeveelheid bussen omlaag brengen en alleen wat een hoop bezoekers heeft behouden. Dat met genoeg paden voor voetgangers/fietsers helpt bij mij ook. Alleen boven de 70% kom ik niet, ik zit nu rond de 65%. :P

Stad groeit rustig door op het moment, 150.000+ civs inmiddels. Alleen teveel hoogopgeleide na verloop van tijd, dus mijn olievelden hadden een tekort aan personeel. :+ Budget voor scholen iets terug gedraaid, en kijken hoe dat gaat helpen. :Y

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:49:

Ik zat net even te denken, maar hebben de "lijkwagens" ook te lijden onder de autoban die ik overal in de stad heb?

Maar ja, dat zou op zich weer vreemd zijn want ik heb alleen in residentie gebied een autoverbod, maar niet in dit gebied. Dit gedeelte zit direct pal achter het pretpark.
mschol schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:28:
[...]

Het lijkt hetzelfde, maar ook van dezelfde auteur?
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/bulldoze.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2019 19:16 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 64 Laatste