Acties:
  • +1 Henk 'm!
maubaan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

wat je ook kan doen is een richting verkeer door je industrie heen, en dan 2 grote wegen het industrie in op verschillen den punten en 2 grote wegen uit op de snelweg, daarna zoeken de wagens zelf de weg wel weer naar de plek van bestemming. dit gebruik ik vaak waardoor je toch een echte doorstroom krijgt van in en uit. vooral de in met bestemming verkeer uit de stad loopt vaak vast en daar gebruik ik een grote weg. de weg vanaf de snelweg met ruwe materialen is vaak een normale snelweg die ergens in het midden op een zeer grote weg weer aansluit. bij het uitdenken moet je vooral bezighouden met hoe groot wordt dit stuk en welke kant ga ik op, waar komt de hoofdweg te liggen en hoe ga ik mijn verkeer de juiste kant opsturen.
Ja dat ga ik ook doen met het volgende gebied. Dit was mijn eerste stad met TM:PE waardoor ik nog niet gewend was aan de hoeveelheid verkeer :9

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb een oude stad eens opgestart, en met traffic despawning uitgeschakeld ben ik aan de slag gegaan. Het verkeer zakte eerst naar een percentage van 13%. Auw.

Na een aantal trucs te hebben toegepast (rotondes, extra ontsluitingswegen, eenrichtingsverkeer en wat voertuigbeperkingen op sommige wegen) had ik het percentage opgekrikt tot 71%. Daar was ik best blij mee.

Toen voegde ik een extra verbindingsweg toe tussen twee stadsdelen en zakte het percentage tot 37%. :')

We are shaping the future

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:32:
Je kunt ook nog een heleboel onder de grond verstoppen natuurlijk...
die tunnel ingangen vind ik hondslelijk in cities

-edit-
maar uiteraard is er wel een mod te vinden die wat creatievers heeft: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=918308740

[ Voor 23% gewijzigd door mschol op 15-08-2019 21:17 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
mschol schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

die tunnel ingangen vind ik hondslelijk in cities

-edit-
maar uiteraard is er wel een mod te vinden die wat creatievers heeft: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=918308740
Mja met move-it e.d. kun je ook nog wel het 1 en ander in een grot wegduwen maar mij maakt dat niet zoveel uit.

Ik heb nu wel problemen met het verkeer wat gebruik maakt van drukke rotondes. Met name het verkeer wat op de rotonde elkaar moet kruisen dat ervoor zorgt dat het allemaal gaat opstoppen. Alternatief is dat ze langer staan te wachten om op de rotonde te komen maar beiden zorgen dus voor aardig wat opstoppingen. Ik probeer altijd wel linksafslaand verkeer te vermijden maar ook met rotondes moeten die een keer voorsorteren en dat werkt niet als er enorm veel verkeer overheen komt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

In het kader van vooral doorgaan met de praatjes, maar liefst met iets meer plaatjes nog maar wat... meer plaatjes:

Een sfeerfoto van een leisure district bij nacht.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48545841776_79a6e9894a_c.jpg

Deze locatie had ik al een keer eerder gepost, maar nu bij daglicht en iets beter te zien hoe komisch druk deze straat is met voetgangers tussen de Space Elevator en het metrostation:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48545841731_e2a1febff1_c.jpg

Hier nog vanuit een andere hoek, bovenaan dezelfde straat bij het zebrapad bij de elevator zelf:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48545841621_e185b8ac76_c.jpg

Ook dit is een druk metrostation met iets van 1400 cims per week, op de achtergrond looming de nieuwe toren die ik bij de workshop heb gedownload:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48545841531_1bfca8cedc_c.jpg

En dit is die toren bij dag (en in de regen). Hij bestaat kennelijk echt, staat in Beijing, en is 528 meter hoog:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48545994932_ee43bcc1ee_c.jpg

En bij nacht:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48545994847_1f086e2c88_c.jpg

De toren is wat prijzig voor 1.000.000 simoleons, en hij steekt met z'n hoogte nogal ordinair ver uit boven de rest van de bebouwing. Ik weet dus niet of het een blijvertje is, maar om alleen een tijdje te bewonderen is het al leuk. Dit op een 4K scherm te zien lijkt me prachtig.

Oh, en btw, zojuist de 165K inwoners aangetikt oOo

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Mja met move-it e.d. kun je ook nog wel het 1 en ander in een grot wegduwen maar mij maakt dat niet zoveel uit.

Ik heb nu wel problemen met het verkeer wat gebruik maakt van drukke rotondes. Met name het verkeer wat op de rotonde elkaar moet kruisen dat ervoor zorgt dat het allemaal gaat opstoppen. Alternatief is dat ze langer staan te wachten om op de rotonde te komen maar beiden zorgen dus voor aardig wat opstoppingen. Ik probeer altijd wel linksafslaand verkeer te vermijden maar ook met rotondes moeten die een keer voorsorteren en dat werkt niet als er enorm veel verkeer overheen komt.
ja alles heeft zijn voor en zijn nadelen. Als er teveel verkeer over je rotonde wil dan ontkom je bijna niet aan het aanleggen van bypasses. Wat ik deze week veel doe is een hoofdrotonde met daaromheen een extra rijbaan. En dat werkt aardig goed. Maar ook dat heeft weer een limiet aan capaciteit.

Strava | AP | IP | AW

• Martinspire
Webgnome schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

ja alles heeft zijn voor en zijn nadelen. Als er teveel verkeer over je rotonde wil dan ontkom je bijna niet aan het aanleggen van bypasses. Wat ik deze week veel doe is een hoofdrotonde met daaromheen een extra rijbaan. En dat werkt aardig goed. Maar ook dat heeft weer een limiet aan capaciteit.
Mja ik moet wat meer ongelijkvloerse kruisingen gaan aanleggen ben ik bang. Maar ik vind dat er nu op bepaalde plekken in de stad toch wel veel verkeer komt, ondanks dat ik er gewoon bussen, metro, trein en voetpaden heb liggen. Zeg dat er ergens 10k inwoners wonen met genoeg shops en offices, dan moet dat toch gewoon prima met 2 snelweg aansluitingen kunnen met redelijk normale rotondes?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het aanleggen van ongelijkvloerse kruisingen ook best, maar heb het idee dat op sommige plekken toch iets te makkelijk verkeer elkaar in de weg zit wat helemaal niet zoveel verkeer zou moeten opleveren. Naja goed, ik bouw maar lekker verder. Met de fudge-population zie ik dat ik al bijna op de half miljoen zit, maar doordat men zoveel mijn stad wil doorkruisen (ondanks dat er overal voldoende in de buurt zit), gaat het nu een beetje raar.

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2019 23:18 ]

• Webgnome
  • Nu online
Bekend. Heb ook een aantal plekken waar het openbaar vervoer erg goed geregeld is maar toch lopen ze met zijn allen of halen een auto uit de binnenzak...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén ding moet je zoveel mogelijk in je achterhoofd houden:

Monumenten, parken, stadions en bijzondere gebouwen trekken veel verkeer aan. Leg niet teveel van dit spul bij elkaar op één hoop.

Je kunt gerust 2 of 3 bijzondere gebouwen bij elkaar plaatsen maar zorg dan ook gelijk voor een metro direct er naast. En ook parkeer gelegenheid (er zijn assets te downloaden, die je gewoon als parkeerplaats kunt deponeren zodat je cims daar hun auto kwijt kunnen). Ook een bushalte vlakbij die bijzondere gebouwen, een blimp of een monorail is geen overbodige luxe. En om het verkeer goed te laten doorstromen plaats deze gebouwen zoveel mogelijk aan een éénrichtingsweg.

Tja, en de auto's die er rijden moet je gewoon heropvoeden met TM. Het is niet anders, Je Cims hebben hun rijbewijzen allemaal bij een pakje boter gekregen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
@Verwijderd hoezo parkeergelegenheid? Is het niet zo dat auto's gewoon despawnen als er geen parkeergelegenheid is, en dat de cim dan wel in het stadion beland? Of dat ze dan juist de metro pakken zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 01:13:
@Verwijderd hoezo parkeergelegenheid? Is het niet zo dat auto's gewoon despawnen als er geen parkeergelegenheid is, en dat de cim dan wel in het stadion beland? Of dat ze dan juist de metro pakken zelfs?
Nee, volgens mij niet, want als ik parkeerplaatsen bij een monument of stadion plaats en op de weg staan auto's geparkeerd, en vervolgens schakel ik deze optie met TM uit, dan verplaatsen die auto's naar de parkeerplaats. Vaak staan ze dan ook helemaal vol. Minder of geen auto's op de doorgaande weg voor je monument betekend een betere doorgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
(jarig!)
Weemism schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:46:

Deze locatie had ik al een keer eerder gepost, maar nu bij daglicht en iets beter te zien hoe komisch druk deze straat is met voetgangers tussen de Space Elevator en het metrostation:
De Space Elevator is echt een grap in deze game. het genereert zo mega mega veel verkeer en mensen die er heen willen.
Als ik er een bouw dan zet ik het altijd ver buiten de stand met zijn eigen verbinding tot het metro netwerk/snelweg verbinding/trein stop anders is het bijna niet te managen.
Je kan er in de loop van de tijd voor mijn gevoel wel iets om heen bouwen maar die hebben dan vaak last van overlast etc

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

maubaan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

De Space Elevator is echt een grap in deze game. het genereert zo mega mega veel verkeer en mensen die er heen willen.
Als ik er een bouw dan zet ik het altijd ver buiten de stand met zijn eigen verbinding tot het metro netwerk/snelweg verbinding/trein stop anders is het bijna niet te managen.
Je kan er in de loop van de tijd voor mijn gevoel wel iets om heen bouwen maar die hebben dan vaak last van overlast etc
Hmmm, ik heb wel aardig wat moeilijke gebieden qua traffic inderdaad, maar rondom de Space Elevator toch niet echt vind ik. Ook weinig andere klachten v.w.b. (geluids-)overlast in dat gebied eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48549760801_361b9c4925_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
(jarig!)
Weemism schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Hmmm, ik heb wel aardig wat moeilijke gebieden qua traffic inderdaad, maar rondom de Space Elevator toch niet echt vind ik. Ook weinig andere klachten v.w.b. (geluids-)overlast in dat gebied eigenlijk.

[Afbeelding]
Je hebt er een grote wegen omheen liggen, dit helpt heel goed. de aller eerste keer dat ik deze attractie bouwde was het aan een 1 baans weg zonder bus stop of iets anders in de buurt. dit was echt een grote ramp aan het worden na een korte tijd.

even wat anders tussen door:

hoe bouwen jullie je stad uit, ga je gewoon wegen uit bouwen van bestaande wegen en zet je later utility neer. of bouw je echt met een idee uit, leg je wegen neer bouw de utility en daarna pas zonen?
Ik loop vaak tegen het probleem aan dat ik het laatste doe maar er dan achter kom dat er te weinig van bijv. scholen liggen of dat ik meer brandweer kazernes nodig heb, het verwijderen van gebouwen vindt ik echt zonde omdat het er vaak mega gaaf uit ziet als alles zo dicht op elkaar zit vooral in high residence.

[ Voor 30% gewijzigd door maubaan op 16-08-2019 11:17 . Reden: extra vraag toevoegen ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
[...]

Eigen snelwegverbinding buiten de stad, een paar tolpoortjes en geen public transport alternatief, je brengt me op ideeën >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
[...]

je bedoelt eigenlijk te zeggen dat een monument in het algemeen veel verkeer veroorzaakt en je nu even niet weet hoe dat op te lossen 8)7 Maar evne zonder gekheid. Wat ik wel eens heb gedaan met monumenten is om ze in de middle of nowhere te zetten met daaromheen een rotonde . De rotonde is op zijn beurt weer direct verbonen met de snelweg. Meestal zorgt dat alleen daar voor problemen. Maar goed dat is vrij realistisch. Kijk maar eens naar de omgeving Efteling op een mooie zomerdag.. daar rijden ze dan ook niet lekker door

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 16-08-2019 12:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maubaan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Je hebt er een grote wegen omheen liggen, dit helpt heel goed. de aller eerste keer dat ik deze attractie bouwde was het aan een 1 baans weg zonder bus stop of iets anders in de buurt. dit was echt een grote ramp aan het worden na een korte tijd.

even wat anders tussen door:

hoe bouwen jullie je stad uit, ga je gewoon wegen uit bouwen van bestaande wegen en zet je later utility neer. of bouw je echt met een idee uit, leg je wegen neer bouw de utility en daarna pas zonen?
Ik loop vaak tegen het probleem aan dat ik het laatste doe maar er dan achter kom dat er te weinig van bijv. scholen liggen of dat ik meer brandweer kazernes nodig heb, het verwijderen van gebouwen vindt ik echt zonde omdat het er vaak mega gaaf uit ziet als alles zo dicht op elkaar zit vooral in high residence.
Ik heb meestal een globaal plan in m'n hoofd hoe ik het wil, maar het gros is uit de losse pols opgebouwd qua wegenplan. De diensten pas ik aan op wat er nodig is ten opzichte van het bereik van andere diensten. Maar zeker rondom kantoren plaats ik voldoende services zodat die level 3 halen. Services plaats ik zelden direct naast elkaar, hooguit tegenover elkaar aan dezelfde weg. Ik vind dat op één gepakte ook mooi, maar een paar lage gebouwen vallen niet echt op.
En als ik iets mis dan hebben een paar bewoners pech :9 ik ben niet bang om een of twee gebouwen te slopen ten gunste van een school of iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Wat bij rotondes nog wel eens wil helpen is om te zorgen voor genoeg rijbanen, en dan met de lane connector van TM afdwingen dat iedereen in een bepaalde lane komt zonder dat ze elkaar moeten kruisen of voor elkaar moeten wachten. In combinatie met "Enter blocked junctions" zorgt dit ervoor dat het verkeer dan redelijk blijft doorrijden.

Wel moet je er dan voor zorgen dat de rotonde groot genoeg is om op de rotonde van baan te kunnen wisselen, anders blijven de mensen rondjes rijden tot ze eindelijk bij hun afslag kunnen komen. Met de lane connector kun je er dan weer voor zorgen dat mensen maximaal 1 baan tegelijkertijd naar links of naar rechts opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:35

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Is er eigenlijk een fatsoenlijke mod voor roundabouts? Ik vind dat ik veel te weinig keuze heb.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Roundabout builder? Volgens mij. En die haalt zijn wegen weer af van de assets die je hebt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
Roundabout Builder is inderdaad dé mod om snel rotondes mee te bouwen. Als je TM:PE hebt kan die ook meteen goed worden opgezet. Kijk vooral even in de opties, de maker van de mod heeft onlangs een optie toegevoegd waarmee je meteen kunt doen wat Biffa altijd doet in z'n videos: "enter blocked junctions" uitzetten voor mensen die de rotonde oprijden.

En als je al die zebrapaden midden op je rotonde niet mooi vindt zijn er een paar custom road types te vinden die die niet hebben: tweebaans en driebaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Alex) schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:02:
En als je al die zebrapaden midden op je rotonde niet mooi vindt zijn er een paar custom road types te vinden die die niet hebben: tweebaans en driebaans.
In principe kun je ook gewoon een highway pakken en die instellen.
Alex) schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:25:
Wat bij rotondes nog wel eens wil helpen is om te zorgen voor genoeg rijbanen, en dan met de lane connector van TM afdwingen dat iedereen in een bepaalde lane komt zonder dat ze elkaar moeten kruisen of voor elkaar moeten wachten. In combinatie met "Enter blocked junctions" zorgt dit ervoor dat het verkeer dan redelijk blijft doorrijden.

Wel moet je er dan voor zorgen dat de rotonde groot genoeg is om op de rotonde van baan te kunnen wisselen, anders blijven de mensen rondjes rijden tot ze eindelijk bij hun afslag kunnen komen. Met de lane connector kun je er dan weer voor zorgen dat mensen maximaal 1 baan tegelijkertijd naar links of naar rechts opschuiven.
Mja maar ik zeg al: al verkeer elkaar wil kruisen op de rotonde, dan kom je ook met TM in de knoop. Stel je hebt 2 rijbanen waar het meeste verkeer vandaan komt, maar deze wil bv rechtdoor of linksaf en slaat bijna nooit de eerste afrit in, dan moet het verkeer wat wel wil afslaan dat andere verkeer door. Je wilt echter niet dat er veel auto's staan te wachten op verkeer wat er langs moet, want dan krijg je lange opstoppingen. Ga je met meerdere rijstroken de rotonde op, dan moet het andere verkeer meer rijstroken over om er weer af te gaan. Kortom: je komt in de knoop.

Ik hou me aanbevolen om 2x2 en 2x3 rijstroken met veel verkeer op een rotonde aan te sluiten die enorm veel capaciteit verwerkt. Als je er 1 gebruikt voor zowel een snelwegverbinding als tussen 2 verschillende wijken (wat dus ook tussen de wijk wil kunnen rijden), dan ontkom je er eigenlijk niet aan om sliplanes aan te leggen. Alternatieve wegen helpt ook niet altijd als het simpelweg de kortste route is en de snelheid vertragen levert weer op dat op andere punten het verkeer gaat opstoppen.

Bij industrie zie ik het ook vaak. Ofwel het probleem komt vanwege het vrachtverkeer van de snelweg naar de industrie of de andere kant op. Altijd moet er ergens wel linksaf worden geslagen en dan krijg je gewoon teveel kruisend verkeer.

En om nou overal ongelijkvloerse kruisingen aan te leggen is ook weer wat. Ook wil ik niet overal avenues aanleggen, maar alleen met aparte rijstroken voor linksaf, rechtdoor en rechtsaf lijken sommige stukken te doen. En dan heb je ook weer opties nodig voor voetgangers, het houdt niet op

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Martinspire maar staat het verkeer stil of is het af en toe dat er 10 auto's wachten maar dat die vrij vlot allen weg kunnen? Net als in real life is het nou eenmaal druk op de weg zo af en toe, maar zolang er geen opstoppingen zijn zie ik geen problemen. (heb je anders een plaatje van jou situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
(jarig!)
Webgnome schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

je bedoelt eigenlijk te zeggen dat een monument in het algemeen veel verkeer veroorzaakt en je nu even niet weet hoe dat op te lossen 8)7 Maar evne zonder gekheid. Wat ik wel eens heb gedaan met monumenten is om ze in de middle of nowhere te zetten met daaromheen een rotonde . De rotonde is op zijn beurt weer direct verbonen met de snelweg. Meestal zorgt dat alleen daar voor problemen. Maar goed dat is vrij realistisch. Kijk maar eens naar de omgeving Efteling op een mooie zomerdag.. daar rijden ze dan ook niet lekker door
En toch wil ik ze liever in de buurt hebben van een gebied waar mensen ook leven. want het levert ook weer extra happynes op in de buurt anders bouw je het voor de vliegen en de mieren er om heen is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
(jarig!)
PB-powell schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Ik heb meestal een globaal plan in m'n hoofd hoe ik het wil, maar het gros is uit de losse pols opgebouwd qua wegenplan. De diensten pas ik aan op wat er nodig is ten opzichte van het bereik van andere diensten. Maar zeker rondom kantoren plaats ik voldoende services zodat die level 3 halen. Services plaats ik zelden direct naast elkaar, hooguit tegenover elkaar aan dezelfde weg. Ik vind dat op één gepakte ook mooi, maar een paar lage gebouwen vallen niet echt op.
En als ik iets mis dan hebben een paar bewoners pech :9 ik ben niet bang om een of twee gebouwen te slopen ten gunste van een school of iets.
een paar bewoners verhuizen naar een nieuw huis is inderdaad geen ramp :P maar ik probeer een beetje als een echte city planner een layout te maken en te bedenken dit zou goed daar staan, ook met parken etc. wat ik mis in de ze game is zoals in prison architect een draw mode zodat je kan plannen. en dan zou ik niet de hele stad plannen maar wel de grote hoofd wegen zodat ik later niet in de knoop kom met dat er utility in de weg staat waar dan een snelweg moet komen of een bredere weg op de plek van een oude weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die dit kan verklaren?
Schijnbaar krijg ik geen inkomsten uit mijn ov terwijl er wekelijks 4500 sims gebruik van maken... (en nee de gratis ov policy staat uit) Het lijkt me niet dat dit de netto inkomsten zijn...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b7mrjcx/Cities-OV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dat ziet er inderdaad raar uit. Je zou verwachten dat je toch op minst iets aan inkomensten moet hebben. Heb je misschien een mod die iets met je OV doet? Ik zie dat je die 'outgoing demand' functionaliteit hebt ( van die ov mod volgens mij) klik daar is op ;)

Net weer even verder gebouwd aan mijn stad. Zie hier mijn toeristendistrict. Een dike haven, met metro (zie je niet), en een he-le-boel hotels ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TPjuus8ZJj3jtnKZbLq1JKoH/medium.png

[ Voor 37% gewijzigd door Webgnome op 16-08-2019 18:25 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Webgnome Ik denk dat het een bug, was nu net opnieuw opgestart:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qFXC2ck/Cities-OV2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weemism schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:46:
In het kader van vooral doorgaan met de praatjes, maar liefst met iets meer plaatjes nog maar wat... meer plaatjes:

Een sfeerfoto van een leisure district bij nacht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier nog vanuit een andere hoek, bovenaan dezelfde straat bij het zebrapad bij de elevator zelf:

[Afbeelding]

Ook dit is een druk metrostation met iets van 1400 cims per week, op de achtergrond looming de nieuwe toren die ik bij de workshop heb gedownload:

[Afbeelding]

En dit is die toren bij dag (en in de regen). Hij bestaat kennelijk echt, staat in Beijing, en is 528 meter hoog:

[Afbeelding]

En bij nacht:

[Afbeelding]

De toren is wat prijzig voor 1.000.000 simoleons, en hij steekt met z'n hoogte nogal ordinair ver uit boven de rest van de bebouwing. Ik weet dus niet of het een blijvertje is, maar om alleen een tijdje te bewonderen is het al leuk. Dit op een 4K scherm te zien lijkt me prachtig.

Oh, en btw, zojuist de 165K inwoners aangetikt oOo
Die heb ik ook recentelijk ge-sub't. :P
Mooi model. :D

Waarom, als ik vragen mag, houd je (en sommige anderen) die waas aan voor gebouwen in de verte?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
O-)
PB-powell schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:53:
@Martinspire maar staat het verkeer stil of is het af en toe dat er 10 auto's wachten maar dat die vrij vlot allen weg kunnen? Net als in real life is het nou eenmaal druk op de weg zo af en toe, maar zolang er geen opstoppingen zijn zie ik geen problemen. (heb je anders een plaatje van jou situatie)
Bij de desbetreffende rotonde (zal morgen wel een screenshot maken) komt er teveel verkeer vanuit alle 3 de kanten om met 1 rijstrook erop te kunnen, dat moeten er haast wel 2 zijn waarbij ik ze al laat voorsorteren of ze meteen rechtsaf willen of pas later. Probleem is echter dat bij alle 3 de kanten genoeg verkeer is wat rechtdoor of linksaf wil gaan en dus minimaal een keer van rijstrook moet kruisen met verkeer wat wel door wil.

Als ik het laat lopen is het momenteel vrij rood maar er staat geen lange file de snelweg op. Wel is de rij lang genoeg om dus echt vertragend te werken op verkeer wat wel snel de rotonde wil verlaten. Ik heb er nu 3 rijstroken op de rotonde liggen en er komen avenues met 2x2 rijstroken op af. Ik heb verder rijstroken aan elkaar geknoopt. Als ik het namelijk laat, dan kruisen ze continue en loopt het helemaal vast.

Dus nu komen er 2 rijstroken op, 2 gaan eraf en 1 gaat rechtdoor op de rotonde op de binnenste baan. Als ik die doorgaande strook al laat gaan naar de middelste baan, dan wacht het verkeer te lang om erop te komen. Verder heeft verkeer op de rotonde voorrang en mag het de kruising op rijden. Geen voetgangers en geen oversteekplaatsen of trage weghelften.

Ik had verder al eerder aangehaald dat het wellicht de balans tussen de districten is die niet goed zit. Het inkomen van de industry takken is niet stabiel, mogelijk veel mensen aan het pendelen tussen mijn normale industrie en hun huizen/winkels en dergelijke. Qua services lijkt het allemaal wel goed te gaan maar volgens mij wil men niet dicht bij huis gaan werken.

Edit: toch maar even gaan klussen en hier wat afbeeldingen neergezet: https://imgur.com/a/nt5lVwt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wE3KY1e.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L0YbXIc.png

En hier nog 1 die echt te druk is maar waar ik eigenlijk niet nog veel meer stuff omheen wil bouwen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dasFILk.png

Al zie ik wel dat ik te weinig routes de stad in heb gemaakt (mede door openbreken elders). Wellicht dat een aparte ring met op andere plekken de knooppunten een beter idee is dan wat ik nu heb, al vraag ik me af of men dan wel de betere routes gaat kiezen ipv gewoon de kortste.

En dit is nu mijn stad:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xHZUWZw.png
Let ook op het inkomen van de overige screenshots (het wisselt erg veel). Verder fudged population (zit net op de 95k volgens mij) en de aantallen van de notificaties linksonder (wat ik op zich niet echt hoog vindt maar wel elke keer zo afwisselt)

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 17-08-2019 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Bij je eerste screenshot. Kun je geen extra afslag maken? Dat vrachtverkeer wil voor een groot deel hetzelfde wijkje in. Dus als je ze er eerder in laat heeft de andere rotonde e hier minder last van ..

---
net weer even mijn stad opgestart en wat aan mijn budget zitten sleutelen. 23k van mijn budget gaat aan healthcare op. Dus eens even gekeken.. en dat zijn voornamelijk crematoria. Dus die allemaal weg gekiept en vervangen door een handjevol begraafplaatsen. En nu.. ja hoor een deathwave.. Dat is geen toeval. Waarschijnlijk willen ze niet meer in op een begraafplaats liggen?? Ga het even aankijken. Het budget voor healthcare is in ieder geval nu op een 15k ongeveer.

[ Voor 54% gewijzigd door Webgnome op 17-08-2019 10:11 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Webgnome schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:50:
Bij je eerste screenshot. Kun je geen extra afslag maken? Dat vrachtverkeer wil voor een groot deel hetzelfde wijkje in. Dus als je ze er eerder in laat heeft de andere rotonde e hier minder last van ..
Mja maar dan heb je nog steeds het probleem van verkeer wat voor gaat sorteren (waarom ze ook tot op de snelweg komen stilstaan).
net weer even mijn stad opgestart en wat aan mijn budget zitten sleutelen. 23k van mijn budget gaat aan healthcare op. Dus eens even gekeken.. en dat zijn voornamelijk crematoria. Dus die allemaal weg gekiept en vervangen door een handjevol begraafplaatsen. En nu.. ja hoor een deathwave.. Dat is geen toeval. Waarschijnlijk willen ze niet meer in op een begraafplaats liggen?? Ga het even aankijken. Het budget voor healthcare is in ieder geval nu op een 15k ongeveer.
Waarom gebruik je die mods niet dat sims ouder worden en geleidelijker dood gaan? ik heb echt geen last van death waves...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Die heb ik ... missschien dat ik hem niet goed heb ingesteld maar ik heb toch echt deathwaves. Vind het zo typisch juist op het moment dat ik mijn deathcare ga aanpassen dat ik een deathwave krijg.. met 85 traffic flow is dat raar

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

HMC schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:34:
[...]

Waarom, als ik vragen mag, houd je (en sommige anderen) die waas aan voor gebouwen in de verte?
Je bedoelt de depth of field? Geen specifieke reden anders dan dat ik het zelf wel een mooi effect vind. Zonder velddiepte ziet het er allemaal wat 'plat' uit, mèt vind ik wat fotogenieker, maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak natuurlijk.

edit: @Martinspire , heb je misschien een link naar die mod die de death waves vermindert? Die van mij zijn toch helaas weer teruggekeerd, en ontnemen me toch wel veel spelplezier merk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Weemism op 17-08-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@mschol Geen idee, ik was juist op zoek, maar deze ziet er volgens mij wel goed uit, hoge waardering met 5 sterren iig. Ik ga het proberen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hele map begint nu artifacts te vertonen, blauwe vlekken, ineens torenhoge spikes, verzakte wegen. Lekker dan, denk je met een leuke stad bezig te zijn heb je dat weer.

Zal wel komen door de 81 tiles mod en al die aanpassingen met TM/PE.
Om van Fine Road Anarchy nog maar niet te zwijgen.

Zo een andere vraag tussendoor, zal dit spel sneller laden vanaf een nvme m2 ssd dan vanaf een reguliere sata SSD? Zie hieronder, ik heb nu de reguliere sata EVO ssd van Samsung, en de m2 is zelfs nog goedkoper, maar kijkend naar het aantal IOS, dan zou je toch zeggen dat je met CS meer profijt moet hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/evossd2.jpg klikbaar

Het schijnt dat door een Steam Update de 81 tiles mod onklaar is gemaakt, althans zo lees ik op de Steam Community forum, meerdere spelers hebben er last van

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2019 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 00:25:
Zo een andere vraag tussendoor, zal dit spel sneller laden vanaf een nvme m2 ssd dan vanaf een reguliere sata SSD? Zie hieronder, ik heb nu de reguliere sata EVO ssd van Samsung, en de m2 is zelfs nog goedkoper, maar kijkend naar het aantal IOS, dan zou je toch zeggen dat je met CS meer profijt moet hebben.
Ik heb geen ervaring met het draaien van C:S vanaf een SATA SSD, alleen van m.2 (PCIe) drive en zelfs daarmee duurt het laden wel even als je veel assets hebt, gezien de laadtijd denk ik niet dat het veel verschil maakt met een reguliere SSD. Windows start daarentegen zo snel op dat dat sneller gaat dan dat de BIOS nodig heeft om tot het opstarten van Windows te komen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Hoe zorg je ervoor dat je vrachtverkeer 'verdwijnt' en op treinen verder gaat. Nou zo:

vrachtverkeer forceren

Men neme twee cargo terminal. Zet die tegenover elkaar en legt er een eenrichtingsverkeer weg naar toe. Het vrachtverkeer MOET nu eerst zijn vracht dumpen bij een van de twee en dan de vrachtwagen inleveren bij de andere..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martinspire Ik zou een extra afslag maken richting je commercie voor die eerste grote rotonde. Je hebt een best grote wijk met maar twee toegangswegen waarvan de rotonde de kortste lijkt voor het meeste verkeer. Met wat slimme trucjes van TM kan je dan wel ervoor zorgen dat het verkeer zich wat verspreid over beide afslagen.

Die twee rotonde zou al helpen als je er 3-baanswegen van maakt denk ik, of ook een tweede afslag op dat korte stukje snelweg tussen de twee grote knooppunten in. Er zijn wel assets in de workshop van kleine afslagen.

En die fugded population mod, doet die nog wat meer of alleen het getal van je totale pop verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PB-powell schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:29:
@Martinspire Ik zou een extra afslag maken richting je commercie voor die eerste grote rotonde. Je hebt een best grote wijk met maar twee toegangswegen waarvan de rotonde de kortste lijkt voor het meeste verkeer. Met wat slimme trucjes van TM kan je dan wel ervoor zorgen dat het verkeer zich wat verspreid over beide afslagen.

Die twee rotonde zou al helpen als je er 3-baanswegen van maakt denk ik, of ook een tweede afslag op dat korte stukje snelweg tussen de twee grote knooppunten in. Er zijn wel assets in de workshop van kleine afslagen.

En die fugded population mod, doet die nog wat meer of alleen het getal van je totale pop verhogen?
die lijkt echt alleen het weergegeven aantal inwoners aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mijn hele map begint nu artifacts te vertonen, blauwe vlekken, ineens torenhoge spikes, verzakte wegen. Lekker dan, denk je met een leuke stad bezig te zijn heb je dat weer.

Zal wel komen door de 81 tiles mod en al die aanpassingen met TM/PE.
Om van Fine Road Anarchy nog maar niet te zwijgen.

[Afbeelding] klikbaar

Het schijnt dat door een Steam Update de 81 tiles mod onklaar is gemaakt, althans zo lees ik op de Steam Community forum, meerdere spelers hebben er last van
Ik zou alleen een SSD upgraden als ie ook grotere capaciteit heeft. Qua performance zijn de verschillen niet schokkend en meer afhankelijk van de bottlenecks van de rest van je systeem. Inladen duurt nou eenmaal lang. Ook met een M2 SSD heb ik wel een minuut nodig.
PB-powell schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:29:
Mja maar als ik al sliplanes aan ga leggen, dan maak ik er wel een kruispunt van met afzonderlijke afslagen, eventueel inclusief de rotonde boven de snelweg. Maar ding is meer dat er gewoon veel verkeer daar moet zijn en dat je eigenlijk ook bij rotondes redelijk eenvoudig tegen de maximum capaciteit kunt zitten.
Mja dat heb ik al gedaan maar lijkt niks uit te halen. Er moet ook daar teveel verkeer langs en het kruisende verkeer zit elkaar gewoon in de weg. Ik denk dat ik die afrit daar weghaal en 2 afzonderlijke afritten ga maken zodat het elkaar minder hoeft te kruisen. Wellicht aan de andere kant ook nog 1 erbij. Ik vind het alleen zo onrealistisch om 80 afslagen te hebben in je map als er niet eens 200k man woont (of 500k fudged)
Past alleen het getal onderin de UI aan, verder niks. Mn milestones komen ook nog op de normale hoeveelheid binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:35

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik lees hier op twekers vaak dat je in de praktijk het verschil in snelheid niet merkt tussen sata en nvme SSD's tenzij er veel 'gezipt' moet worden. Als je een game opslaat is ie wel aan het 'packaging' dus misschien dat het toch kan schelen.

Ik weet niet of het veel zegt of dat je er wat aan hebt maar mijn laadtijden met mijn m2 NVME (AMD 1700x & GTX1070 mini) zijn:

25.281 inwoners laden duurde 17 seconden (met een 3tal mods geinstalleerd)
91.314 inwoners duurde 25 seconden

Ik heb verder geen grotere steden maar wil best wel een savegame met veel inwoners van iemand inladen om te tijd te meten.

Maar goed, de SSD lijkt me niet de enige factor die de laadsnelheid beinvloed, de CPU zal vast ook een invloed hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Dwarlorf op 19-08-2019 10:26 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dit spel, zoals zovaak vermeld in dit topic, is vrij CPU afhankelijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29

[Afbeelding] klikbaar
Je hebt wel goed gezien dat de sataversie een 860 Evo is? Zie de benchmarks:
https://nl.hardware.info/...l-is-de-beste-verdediging

Als ik dat zo ff gauw zie dan is het een absolute no-brainer om voor de 970 Evo Plus te gaan. Maar check het vooral ook zelf (ik ben nergens verantwoordelijk voor ;) )

Voor wat betreft de praktijk (in het algemeen): Ik heb andere games in het verleden verplaatst van m.2-schijf naar sata-schijf en daar merkte ik niets van verschil in laadtijden. Het zal hooguit om (een) enkele seconde(n) gaan (niet uitdrukkelijk gemeten maar puur perceptie).

Waar je een enorm verschil in merkt is het uitpakken van archiefbestanden of het maken van een kopie van een groot bestand naar dezelfde ssd (of een andere nvme ssd natuurlijk, etc). Dan blazen de nvme-ssd's de sata-ssd's echt compleet weg. Dus het is alleen relevant bij grote hoeveelheden grote datablokken pompen.

Bij normaal gebruik zijn de IOPS veel relevanter maar ook daar moet je je niet teveel bij voorstellen binnen een enkele applicatie. Het maakt uit als meerdere programma's tegelijk (inclusief OS) of meerdere threads binnen een applicatie volop data lezen en/of schrijven.

Kijk ik naar het CPU-gebruik bij het laden van een Cities map dan is dat rond de 8% op mijn 8c/16t Ryzen 1700. Hetgeen mij ernstig doet vermoeden dat Cities dat (of in ieder geval het verwerken van de data) single threaded doet en hetgeen mij doet vermoeden dat IOPS bijster weinig invloed hebben wat dat betreft.

Let op dat ik uitdrukkelijk zeg nvme-ssd's. Er zijn namelijk ook ssd's die in een m.2 slot gaan maar gebruik maken van het sata protocol (en dus alsnog max 500-600 MB/s halen). Of m.2 sloten op het moederbord die alleen sata ondersteunen. M.2 is alleen maar de vormfactor van de connector en zegt verder helemaal niets.

Anyways .... ik was (aangezien ik dus zowel een m.2 nvme ssd als een sata ssd in m'n systeem heb zitten) zelf wel nieuwsgierig en dus heb ik een testje gedaan.

Dat draaide eigenlijk uit op een clusterf :+ ck maar uiteindelijk waarschijnlijk toch ook weer niet. Want:

Volgens de info hier op tweakers maakt de 870 Evo Plus (m.2) gebruik van MLC NAND Flash terwijl de 860 Evo (sata) gebruik maakt van TLC NAND Flash. Op basis daarvan zou ik geneigd zijn om voor de Evo Plus te gaan want MLC is sneller (zeker als de ram-buffer vol zit) en slijtvaster dan TLC en bovendien is die óók nog een generatie nieuwer.

Op basis van die aanname heb ik het voor de gein eens getest op mijn systeem (zie verderop).

Echter bedacht ik me daarna ineens dat het opmerkelijk is dat een nieuwere ssd met dezelfde opslagcapaciteit maar mét MLC hetzelfde (of zelf minder) kost als een ssd met TLC. Dus ik keek nog even verder. Volgens HardwareInfo maken ze beiden gebruik van TLC NAND Flash en op de website van Samsung staat voor beide types (de 500 GB versie van de 860) Samsung V-NAND 3-bit MLC

Dus iets klopt er niet en Samsung "liegt" sowieso want MLC is 2 bits per cell en niet 3 (man wat word ik moe van de misleidende marketing van die bedrijven).

Los daarvan is bij m.2 het gebrek aan kabelzooi natuurlijk een plus. Maar uiteraard moet je wel een m.2 (nvme) slot op je mobo hebben (just saying ;) ).

Maar na het bekijken van de genoemde benchmarks zitten mijn 960 Pro en de 970 Evo Plus in dezelfde regionen en de 500MX en 860 Evo óók. Met een flink verschil tussen beide "paren". Dus het lijkt alnog relevant.
:)

Dus hier de cijfertjes:

Let op: ik heb het één keer getest (dus geen gemiddelde of mediaan uit 3 of meer pogingen) want anders zou het me teveel tijd kosten. (Uiteraard met dezelfde mods/assets ingeschakeld en daarna het systeem opnieuw gestart etc).

Systeem:
Ryzen 1700 8c/16t
Asus Crosshair VI Hero
16 GB G.Skill FlareX 3200 MT/s CL14
Samsung 960 Pro, m.2 nvme, 512 GB, MLC
Crucial MX500, sata600, 1 TB, TLC

Cities Skylines:
Incl. alle DLC's tot (dus niet inclusief) Campus.
Europees thema enabled.
Flinke zooi mods.
874 assets (geforceerd door Loading Screen Mod)

Stadje: 57k inw. (miraculeus gedecimeerd vanaf 80k)

Resource Manager Info van cities.exe:
15,2 GB Commit
11,5 GB Working Set

Task Manager:
13,5 GB In Use
2 GB Stand By
15,9 GB used of 16 GB

Laden game van moment "continue" klikken tot daadwerkelijk beeld in game:

Vanaf de Samsung 960 Pro: 2m40s.
Vanaf de Crucial MX500: 3m05s.

En als extraatje: Move installation folder (in de Steam Client):
Samsung 960 Pro -> Crucial MX500: 46s.
Crucial MX500 -> Samsung 960 Pro: 55s.
Hetgeen ik eigenlijk andersom had verwacht
:?

Dus daar heb je het waarschijnlijke verschil tussen die twee. En als je nog even bedenkt dat Windows (en dus de swapfile die volop beroerd wordt wegens ram-gebrek) op de 960 Pro staat ... dan gok ik dat het nog een stuk trager zou zijn als Windows op de Crucial geïnstalleerd zou staan.

Hopelijk heb je er wat aan (of een ander). Maar nogmaals: ga niet alleen uit van mijn babbeltje want ik ben nergens verantwoordelijk voor :P

Het zou natuurlijk geinig zijn als anderen het ook zouden kunnen testen maar hierbij sowieso een waarschuwing: na het verplaatsen van de installatiefolder naar de Crucial waren alle mods en assets uitgeschakeld. Dus dat was feest. :+ Na het teruggooien naar de Samsung bleven de instellingen wél bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Webgnome schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:57:
Die heb ik ... missschien dat ik hem niet goed heb ingesteld maar ik heb toch echt deathwaves. Vind het zo typisch juist op het moment dat ik mijn deathcare ga aanpassen dat ik een deathwave krijg.. met 85 traffic flow is dat raar
Gisteren toch een verwoede poging gedaan om iets tegen die deathwaves te doen. Heb op een bepaald moment een shitload aan crematoria neergezet en zowaar kreeg ik op een bepaald moment 0 death people waiting for transport. En toen liep alles weer als een zonnetje.. Heb dus weer de helft van die shitload uitgezet en nu lijkt het weer goed te gaan voor de time being.

Weet nog steeds niet helemaal waarom dit nou zo moet. Het is niet dat ik geen coverage had want ik heb die extra crematoria in dezelfde wijk gezet en volgens de info panel had ik al capaciteit genoeg. Wat zou het toch fijn zijn als je een gebouw zo kon instellen dat je zijn actieradius kon bepalen. Nu rijden er soms lijkwagens van de ene kant naar de andere kant van de stad.. (compleet snelweg negerend..)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:29:
[...]

Gisteren toch een verwoede poging gedaan om iets tegen die deathwaves te doen. Heb op een bepaald moment een shitload aan crematoria neergezet en zowaar kreeg ik op een bepaald moment 0 death people waiting for transport. En toen liep alles weer als een zonnetje.. Heb dus weer de helft van die shitload uitgezet en nu lijkt het weer goed te gaan voor de time being.

Weet nog steeds niet helemaal waarom dit nou zo moet. Het is niet dat ik geen coverage had want ik heb die extra crematoria in dezelfde wijk gezet en volgens de info panel had ik al capaciteit genoeg. Wat zou het toch fijn zijn als je een gebouw zo kon instellen dat je zijn actieradius kon bepalen. Nu rijden er soms lijkwagens van de ene kant naar de andere kant van de stad.. (compleet snelweg negerend..)
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=927293560 ? er was volgens mij ook nog een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Held! althans.. als dit werkt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Mja het is al langer bekend dat cities de CPU niet volledig gebruikt, maar dat kwam volgens mij door de keuze van de Unity engine. Verder is een M2 SSD wel sneller, maar of ik 3m05 of 2m40 moet wachten maakt mij persoonlijk weinig uit. Ja het is sneller, maar als iets langer dan een minuut duurt ga ik toch wel even wat te drinken halen of naar de WC of whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is een mooie uitvoerige, lange test. Geeft uitsluitsel.
Mooi toch?
Niet dan? Nou dan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Martinspire schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:29:
[...]
Mja het is al langer bekend dat cities de CPU niet volledig gebruikt, maar dat kwam volgens mij door de keuze van de Unity engine. Verder is een M2 SSD wel sneller, maar of ik 3m05 of 2m40 moet wachten maakt mij persoonlijk weinig uit. Ja het is sneller, maar als iets langer dan een minuut duurt ga ik toch wel even wat te drinken halen of naar de WC of whatever.
Dat is inderdaad bekend. Cities lijkt in game sowieso niet meer dan 4 threads te gebruiken (als ik het goed heb). Maar bij het laden van data dus blijkbaar maar 1.

Op een speelsessie van een paar uur (ofzo) maakt dat eenmalige halve minuutje extra wachten inderdaad niet echt uit.

Maar het wordt een ander verhaal als je assets aan het maken bent (zoals ik dus een tijdje geleden).
Schaamteloze reclame :P
Helemaal als je alles aan het leren bent en je tig keer moet testen hoe en of het werkt. Er is wel wat aan info beschikbaar maar het blijft een enorme hoop test- en uitzoekwerk.

Eén rondje asset testen:

- Cities starten
- Asset editor laden
- Asset importeren en "instellen"
- Asset saven
- Cities afsluiten
- Cities starten
- Map laden
- Asset testen
- Cities sluiten

Als je dan aanpassingen maakt aan de hele trein met wagons moet je trouwens sowieso de asset editor 2x starten. De wagons worden na het importeren en saven namelijk niet gelijk gezien door de editor. Dus om de locomotief te importeren en de wagons eraan te hangen moet je de editor herstarten. En door een geheugenlek (ofzo) is het een ramp als je slechts teruggaat naar het hoofdmenu dus moet je gelijk heel Cities herstarten.

En geheugen is sowieso een issue. Als het vol zit (wat in mijn geval zo is met alle assets en mods) dan wordt het dus een koffiemolen. In het verleden (met minder dlc's, assets en mods) was de laadtijd van de betreffende map rond de 1m12s. Zolang er genoeg geheugen over was maakte het aantal assets niet echt uit voor laadtijd (enkele seconden). Maar met vol geheugen pruttelt het dus inmiddels naar de 2m42.
En een ander voorbeeld: het saven van een asset duurt normaal enkele seconden maar dan is dat ineens een hele minuut.

Testen in een map is ook echt noodzakelijk want in de asset editor rendert de boel toch anders dan in game. Dingen die er in de editor goed uitzien kunnen in game ineens hele rare dingen vertonen.

Uiteraard kan je tijdens de edit-sessie een simpele testmap gebruiken en een hoop assets uitschakelen om je geheugen te sparen (en dat doe ik dan ook wel) maar dat kost ook een enorme hoop tijd. Zeker als je daarna gewoon even wil spelen en het ritueel zich de dag daarna weer herhaalt.

Wat dat betreft zou ik zo graag mod/asset-profielen zien in de Content Manager.

Maar zonder er weer een belachelijk lang verhaal van te maken: Eén rondje assets testen kost je makkelijk 15-30 minuten aan tijd (afhankelijk van ... uiteraard). Als je daar een paar minuten vanaf kan halen door een snellere ssd dan is dat erg welkom. Helemaal als je dat ritueeltje dus tientallen keren moet herhalen.

En ook als je, na 9 assets gepubliceerd te hebben, een foutje in de geometrie en normal maps ontdekt en je het hele zooitje dus nog eens 9x achter elkaar mag herhalen. Of 2x 9x :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Werkt de asset-editor nog als je het spel start met --noWorkshop? Als ik het goed begrijp slaat dat het inladen van workshop content over.

Misschien gaat dat wat sneller? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

AzzKickah

06-CENSORED

Even schaamteloos pronken hoor :P :+

https://twitter.com/AzzKickah/status/1163928434399207429

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ECcau3iW4AANG5K?format=jpg

Ik zal vandaag/morgen ook eens wat meer detailed plaatjes posten. Met kleur en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Je doelt nu op je traffic flow of op het aantal inwoners? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Webgnome schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:11:
Je doelt nu op je traffic flow of op het aantal inwoners? ;)
Op de traffic flow i.c.m. dit aantal citizens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
AzzKickah schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:48:

[Afbeelding]

Ik zal vandaag/morgen ook eens wat meer detailed plaatjes posten. Met kleur en zo :)
Nice. Wat is er met die dubbele rotonde midden onderin. Hoe zit die in elkaar en waarom heb je die daar zo geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

Nice. Wat is er met die dubbele rotonde midden onderin. Hoe zit die in elkaar en waarom heb je die daar zo geplaatst?
Dat is een farm :)

Zal vanavond een close-up plempen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
(jarig!)

K zie rechts onder een paar ondergrondse (metro's?) hoe zorg je er voor dat deze mensen verder de je stad in kunnen of heb je een metro systeem bovengronds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

maubaan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:38:
[...]

K zie rechts onder een paar ondergrondse (metro's?) hoe zorg je er voor dat deze mensen verder de je stad in kunnen of heb je een metro systeem bovengronds?
Die kunnen overstappen waar die andere ondergrondse lijn er dichtbij komt. Links waar die 2 bochten zeg maar bij elkaar komen. (Vlakbij die ronde farm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

Kijk, zo :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ECgomHVXUAAW6a4?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ECgomHXXYAMwSrq?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ECgomHUWwAEpL9y?format=jpg&name=large

En dit is een 'overstapstraat'. Helemaal bovenin zit een metro-station en onderin zit er 1 van een andere lijn, plus een busstop ervoor.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ECgomHWXUAcMKRp?format=jpg&name=large

Kijk dan, die stoep is van begin tot eind rijendik gevuld met people :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven:

Skylines 120k

wat je hier vooral veel ziet naast de metro is een heel gangenstelsel aan voetgangstunnels. Dat werkt toch nog best aardig moet ik zeggen. Een deel van de stad past er niet op helaas.

update:

volgens mij willen er toeristen mijn stad in...

Iets met toeristen

sfeerimpressie

[ Voor 34% gewijzigd door Webgnome op 21-08-2019 21:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nice nice! :D

Zo'n dubbele highway dwars door de stad ziet er ook cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Klopt. Heb de stad rondom het klaverblad ontwikkeld en daarna steeds verder uitgebreid. Ik heb ook expres geen bruggen over de snelweg gemaakt omdat ik dat er niet mooi uit vind zien. Dus alles gaat onder de snelweg door als het even kan. Denk dat ik nu overigens het deathwave problem wel een beetje heb opgelost. Heb gewoon een zware overcapaciteit aan crematoria nu. Ach ja zolang ik nog geld binnen krijg..

De mod die services tot een bepaald gebied restrict is in theorie een mooi iets maar in de praktijk compleet nutteloos. Soms gaan er in een bepaald district heel veel mensen tegelijk dood / stichten brand / worden ziek/ en dan zit de rest uit zijn neus te .. Dus snel die mod maar weer uitgezet en nu werkt het redelijk.

Ben ook begonnen om al mijn industry uit mijn stad te bannen en te vervangen voor kantoorbanen. Dat werkt aardig goed en met een stuk of 5 universiteiten (En groot aantal high / elementary ) is dat een goede oplossing. Waar ik alleen nog niet zo blij mee ben is het lage aantal OV reizigers. 6700 op dit moment met de metro.. dat kan en moet hoger

[ Voor 64% gewijzigd door Webgnome op 21-08-2019 22:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Webgnome schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:55:
[…]

Ben ook begonnen om al mijn industry uit mijn stad te bannen en te vervangen voor kantoorbanen. Dat werkt aardig goed en met een stuk of 5 universiteiten (En groot aantal high / elementary ) is dat een goede oplossing. Waar ik alleen nog niet zo blij mee ben is het lage aantal OV reizigers. 6700 op dit moment met de metro.. dat kan en moet hoger
Heb ik ook geprobeerd, maar ontstaat dan niet het probleem dat je commerciële zones 'not enough goods to sell' problemen krijgen? Treinen leveren v.z.i.w. alleen raw materials aan maar geen eindproducten. Bij gebrek aan een haven wordt alles dan via de weg geïmporteerd, maar dat levert weer traffic problemen op.

Om die reden hou ik dus wel nog industriegebieden aan, hoewel wel het liefst zo ver mogelijk weg van de bewoonde stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Maar dat gaan we dus zien. Ben benieuwd

Strava | AP | IP | AW

• Logico
Ben weer een stapje verder met m'n stad :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WPGfnbJ/2019-08-22.png

[ Voor 23% gewijzigd door Logico op 22-08-2019 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Alex) schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:47:
Werkt de asset-editor nog als je het spel start met --noWorkshop? Als ik het goed begrijp slaat dat het inladen van workshop content over.

Misschien gaat dat wat sneller? :)
Waarom wist ik dit niet? :+

Ik heb het opgezocht en geprobeerd. Werkt inderdaad prima en gaat een enorme klap sneller. :)

Het jammere was wel dat gelijk alle mods ook waren uitschakeld. Niet in de laatste plaats de Extended Asset Editor welke echt essentieel is als je een trein wilt maken (verschillende wagons, koprijtuig omgekeerd aan het eind, 3e signaallicht, etc.)

Maar ik zag ook een optie -disableMods staan waar uitdrukkelijk bijstond dat ook lokale mods daarmee uitgeschakeld werden. Hetgeen mij deed vermoeden dat dat bij -noWorkshop zomaar eens niet het geval zou kunnen zijn.

Dus ik heb de betreffende mod gekopieerd naar de lokale mod folder en warempel! Het werkt!

Briljante suggestie dus en mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Ik wist het ook niet, maar toevallig zag ik vorige week iemand op YouTube die flag gebruiken voor één of andere challenge. Goed om te horen dat je er wat aan hebt :D

Verwijderd

Webgnome schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:29:
Wat ook helpt is je Universiteit capaciteit lager maken dan de vraag. Dan zullen er altijd 'workers' overblijven en die vraag zal ook altijd blijven bestaan in je stad, wat weer nieuwe mensen buiten de stad aantrekt. Een Deathwave los je niet op met een berg crematoria, immers de 'wave' is al geweest, je ruimt nu enkel de rommel op. Wat jij eigenlijk wilt zien is dat je niet ineens een forse daling van inwoners krijgt, daarom moet je zorgen dat er voldoende influx blijft komen. Education is prima, maar hou de universiteit beneden peil.

Eigenlijk zie je dit verschijnsel ook al in het echte leven. Niemand wil meer een technisch beroep doen of in de zorg werken, iedereen wil achter een scherm zitten, manager zijn en vooral niet teveel zweten. Niet dat ik ze ongelijk geef. :)

• Webgnome
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 06:39:
[...]

Wat ook helpt is je Universiteit capaciteit lager maken dan de vraag. Dan zullen er altijd 'workers' overblijven en die vraag zal ook altijd blijven bestaan in je stad, wat weer nieuwe mensen buiten de stad aantrekt. Een Deathwave los je niet op met een berg crematoria, immers de 'wave' is al geweest, je ruimt nu enkel de rommel op.
Nee hoor. Heb gisteren weer een paar uur gespeeld dus heb tweetal deathwaves gehad en het aantal lijken dat moesten worden opgehaald bleef toch redelijk laag. Daar gaat het om. Wat betreft de influx ben ik wel met je eens. Maar op dit moment lijkt men juist vooral veel kantoorbaan te willen en dan doen we dat dus ook ;)

Even aankijken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding]

Ziet er prachtig uit, mooi stukje huisvlijt! :)
Ik ben gister met mijn stad over de 100.000 inwoners gegaan, ook zonder noemenswaardige traffic issues, erg blij mee. :)

Wat zijn die sterren boven bepaalde districten trouwens?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:31:
[...]

Ziet er prachtig uit, mooi stukje huisvlijt! :)
Ik ben gister met mijn stad over de 100.000 inwoners gegaan, ook zonder noemenswaardige traffic issues, erg blij mee. :)

Wat zijn die sterren boven bepaalde districten trouwens?
waarschijnlijk rating van het park of industrie district ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online

[Afbeelding]

De reactie op je tweet geniaal :)

Strava | AP | IP | AW

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:47

[Afbeelding]

Zo te zien een stuk minder snelweg dan mij, maar wel 3 keer zo veel inwoners. Ik heb dan ook geen openbaar vervoer in mijn stad.

• Martinspire
AMD1800 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Zo te zien een stuk minder snelweg dan mij, maar wel 3 keer zo veel inwoners. Ik heb dan ook geen openbaar vervoer in mijn stad.
Das wel dom dan, helpt enorm. Al heb ik het idee dat het meer is dan alleen OV. Balans van diensten en goederen is ook erg belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CS is momenteel een chaos, ik kan geen map meer fatsoenlijk starten (ook geen nieuwe standaard mappen) en ik weet 100% zeker dat er mods zijn die in conflict zijn met elkaar. Dit is mijn lijstje, wie kan mij helpen de rotte appels te verwijderen? Ik heb de verdachte exemplaren al voorzien van gelijke symbolen tussen twee haakjes ( )

- 81 Tiles
- Automatic Bulldoze v2
- Automatic Emptying
- Building Themes
- Decal Prop Fix
- Environment Changer (%%) Verwijderd, niet echt nodig
- Extra Landscaping Tools (**)
- Loading Screen Mod
- Move It 2.5.0
- Network Extensions 2 Verwijderd, specifieke wegen ga ik wel als assets downloaden daar waar nodig.
- Network Tiling
- NotSoUniqueBuildings
- Paint Brush
- Precision Engineering
- Quay Anarchy
- Rebuild It
- Round About Builder
- Super Demand
- TM/PE 10.20 - AI op low, reckless driving is het advies
- Tree Brush (^^) - Verwijderd
- Unlimited Money
- Unlimited Oil and Ore
- Unlimited Soil (%%)
- Unlimited Trees Mod (^^)
- Unlimited Outside Connections
- Unlock All (progression milestones are always unlocked) Uitgeschakeld, kon niet verwijderd worden
- Unlock All + Wonders & Landmarks
- Unlock All Roads Verwijderd, is al aanwezig in bovenstaande.
- Unlock Public Transport
- Unlock Landscaping Verwijderd
- View Limits
- Watch It!
- Zoom It

update: 23-8-2019 @ 14:57, dat is al een wereld van verschil zeg. Kaartje laden duurt nu ongeveer een minuutje.

Als je met 57k inwoners dit soort meuk al krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/crappy01.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
unlock landscaping en tree brush zou ik weg halen, extra landscaping tools neemt dat afaik al voor zijn rekening

de 81 tile mod gebruik ik niet meer, 25 is imho zat., oh en:
Issues I'm aware of and confirmed:
- At level loading terrain's looking distorted for few seconds
Unlock All (progression milestones are always unlocked)
- Unlock All + Wonders & Landmarks

die lijken mij ook dubbel
voor de rest *denk ik* dat ik die zonder problemen gewoon gebruik (niet allemaal, maar groot deel)

heb je nog andere mods die uit staan?

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 23-08-2019 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb Hardmode uit staan (maar die kun je niet verwijderen), en voor de rest, Net Picker.

Sommigen zeggen dat de 81 tiles mod niet zozeer de problemen veroorzaken maar eerder conflicterende andere mods omdat er genoeg spelers zijn die zonder problemen met de 81 tiles mod werken. Er was zelfs een gozer die op een bepaald moment wegen aan het aanleggen was en hij zich niet meer druk hoefde te maken over teveel verkeer omdat het spel de maximale hoeveelheid voertuigen had bereikt.

Ik zal eens die dubbele mods verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien zijn het de mods die iets doen met het uiterlijk van de game? Ik ken vrij weinig van deze mods, maar het lijkt een grafisch probleem.
En je hebt verschillende unlock all ... mods, vervangt een deel niet elkaar?
En in IT is het standaard debugging: alle aanpassingen uit en dan een voor een alles aan tot het fout gaat :+ maar ik kan me voorstellen dat dat niet goed werkt omdat je steden allicht stuk gaan zodra alles uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
en het log van loading screen mod geeft ook geen uitsluitsel?

evt kan je proberen met de parameter "--enable-dev-ui" op te starten, ingame op TAB te drukken om te kijken of je wat kan debuggen? maar wellicht gaat dat wat ver :D

[ Voor 58% gewijzigd door mschol op 23-08-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Mijn vermoeden is dat het niet zozeer met conflicterende mods per se te maken heeft, maar eerder met conflicterende instellingen van de mods.

Anders zou mijn best guess Network Tiling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:47
Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:43:
[...]

Das wel dom dan, helpt enorm. Al heb ik het idee dat het meer is dan alleen OV. Balans van diensten en goederen is ook erg belangrijk...
Ik heb het niet nodig. Ik heb eigenlijk alleen file bij een gebied waar houtproducten worden gemaakt. Daar gaan enorm veel van die tractoren met trailers heen, dus dan staat de lange afrit en een deel van de snelweg behoorlijk vol met die wagens. Ik ben dit gebied aan het opknappen zodat ze meer opties hebben om af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
(jarig!)
ik zoek eigenlijk nog een goede mod die er voor zorgt dat je resources niet depleten. zodat ik mijn bos en olie productie niet steeds hoef te verplaatsen. weet iemand een mod hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
maubaan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:11:
ik zoek eigenlijk nog een goede mod die er voor zorgt dat je resources niet depleten. zodat ik mijn bos en olie productie niet steeds hoef te verplaatsen. weet iemand een mod hier voor?
Is dat geen ingebouwde mod tegenwoordig, dat je unlimited resources kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
maubaan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:11:
er is een unlimited resources mod afaik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
Lang geleden maar ik ben ook maar weer eens met een nieuwe stad begonnen. nooit boven de 20k gekomen... dus huidige doel is min 30k inwoners! Ik heb enkel de eerste versie... dus kijken of ik verder kom zonder de behoefte om DLC te kopen :)

Nu 2300 inwoners en net mijn eerste 2 buslijnen up en running gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nu al? Die maakt onmogelijk winst.
Trekt dat je income niet naar onder de 0..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
Ik heb een mod geïnstalleerd die automatisch mijn budgetten doet(haat om het zelf te doen).... Dat helpt wel heel erg.. Ik plus nog steeds dus het gaat prima lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Awesomo4k schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:46:
Ik heb een mod geïnstalleerd die automatisch mijn budgetten doet(haat om het zelf te doen).... Dat helpt wel heel erg.. Ik plus nog steeds dus het gaat prima lijkt me.
Klinkt interessant. Hoe heet deze mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awesomo4k schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:45:
Lang geleden maar ik ben ook maar weer eens met een nieuwe stad begonnen. nooit boven de 20k gekomen... dus huidige doel is min 30k inwoners! Ik heb enkel de eerste versie... dus kijken of ik verder kom zonder de behoefte om DLC te kopen :)

Nu 2300 inwoners en net mijn eerste 2 buslijnen up en running gemaakt.
d:)b oOo

DLC kopen is eigenlijk absoluut niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
wienjo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:25:
[...]

Klinkt interessant. Hoe heet deze mod?
Total Autobudget

Deze mod werkt op zich goed, maar het is wel belangrijk dat je alle services op je map met elkaar verbindt. De mod probeert vraag en aanbod te balanceren, maar dat gaat niet goed met losse netwerken. Denk bijvoorbeeld een windmolen die één minidorpje van elektriciteit voorziet terwijl je daarnaast een gascentrale hebt voor een wat grotere stad.

De mod zal in dat geval het budget automatisch verlagen naargelang vraag, maar als het minidorpje niet verbonden is met de stad zal de output van de windmolen dermate ver dalen dat een deel van het dorp zonder stroom komt te zitten.

Hetzelfde geldt voor water, afvalwerking, nooddiensten, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:29
Ik wil weer eens beginnen maar ben bang dat ik weer ga stoppen door die performance ‘bug’. Met 40k inwoners 26 fps halen is drama :( 6 cores i7 6800k 32 gb ram 2080ti vind ik k*t. Nog steeds geen fix zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
TweakerVincent schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:36:
Ik wil weer eens beginnen maar ben bang dat ik weer ga stoppen door die performance ‘bug’. Met 40k inwoners 26 fps halen is drama :( 6 cores i7 6800k 32 gb ram 2080ti vind ik k*t. Nog steeds geen fix zeker?
Volgens mij moet je er wel meer performance uit kunnen halen, maar ik gok dat je op 4K speelt met die fps? Wellicht een trapje terug naar HD of wellicht 1 van de settings wat lager?

Overigens begint bij mij de simulatiesnelheid af te nemen. 1 vs 3 speed gaat vrijwel even hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:29
Martinspire schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Volgens mij moet je er wel meer performance uit kunnen halen, maar ik gok dat je op 4K speelt met die fps? Wellicht een trapje terug naar HD of wellicht 1 van de settings wat lager?

Overigens begint bij mij de simulatiesnelheid af te nemen. 1 vs 3 speed gaat vrijwel even hard...
3440 en 4k beide zelfde resolutie maar ik vermoed dat het niks te maken heeft met mijn gpu. Dat ding moet fluitend dit spel kunnen renderen, ik las ergens dat een i7 6800 problemen oplevert, vooral i7. nergens een fix kunnen vinden.

lagere settings levert 4 fps meer op... cpu is stnadaard geclockt op 4ghz*6 cores. Speelt op een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Grote stad neem ik aan? Of heel veel traffic?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:36:
[...]

3440 en 4k beide zelfde resolutie maar ik vermoed dat het niks te maken heeft met mijn gpu. Dat ding moet fluitend dit spel kunnen renderen, ik las ergens dat een i7 6800 problemen oplevert, vooral i7. nergens een fix kunnen vinden.

lagere settings levert 4 fps meer op... cpu is stnadaard geclockt op 4ghz*6 cores. Speelt op een SSD.
ik heb hier een 6700K met 1080 en kan niet zeggen dat ik nou een dramatische performance heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ryzen 5 2600, 8GB RAM, Radeon R9 290 hier (al een wat minder recente GPU dus), 'gewoon' 30fps bij mijn 140K citizen stad.

Moet jij dan toch ook kunnen halen? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TweakerVincent schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:36:
Hier ook een 6800k, maar dan 64GB RAM en een 1060, na 250k-300k inwoners begint het hier niet meer zo vloeiend te draaien, terwijl de CPU load nog niet eens 50% is, zelfde voor RAM en GPU, allemaal verre van volledig belast.
TweakerVincent schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:36:
[...]

Een tijd terug las ik ergens dat het wel eens met hyperthreading te maken zou kunnen hebben, maar dat uitschakelen loste het niet op, teruggaan naar een i5 wel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Zit nu op 130k inwoners en begin nu hetzelfde gedrag te zien als @Martinspire met daarbij nog een extra dingetje. Soms wanneer ik een nieuwe metro of iets dergelijks aanleg krijg ik de foutmelding 'cannot find path'. Dan moet ik de save opnieuw laden en dan is het probleem opgelost.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
Een onderwerp dat vaak ter sprake komt: deathwaves. TheTimeister heeft er een video over gemaakt i.s.m. Paradox:

Pagina: 1 ... 36 ... 64 Laatste