probeer het spel eens zonder TM te spelen gewoon geen mods wat hier betreft en probeer het dan nog eens. Het voelt mij een beetje aan als dat je iets te acteif aan het spelen bent met de mods waardoor je cims een bepaalde kant op probeerd te forceren die niet werkt.PB-powell schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:26:
Na een paar maanden ook weer eens begonnen met een nieuwe stad. Hierbij een aantal mods vervangen en onder andere Traffic manager mods erbij geïnstalleerd. Maar op de een of andere manier vergroot dat de chaos in mijn stad. Meerdere keren al het verkeer weggehaald omdat m'n stad compleet stil stond (grote rotonde waar iedereen op iedereen aan het wachten was onder andere). Alle aanpassingen aan kruisingen zijn fantastisch, maar nog steeds zie ik heel veel auto's gebruik maken van maar een rijstrook of een binnenweg kiezen ipv 8 blokjes verder de grote weg te pakken. Inmiddels het despawnen van het verkeer weer aangezet, ik kwam er niet uit anders...
save uploaden en een "tweakers fix your city" uitdaging ?PB-powell schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:26:
Na een paar maanden ook weer eens begonnen met een nieuwe stad. Hierbij een aantal mods vervangen en onder andere Traffic manager mods erbij geïnstalleerd. Maar op de een of andere manier vergroot dat de chaos in mijn stad. Meerdere keren al het verkeer weggehaald omdat m'n stad compleet stil stond (grote rotonde waar iedereen op iedereen aan het wachten was onder andere). Alle aanpassingen aan kruisingen zijn fantastisch, maar nog steeds zie ik heel veel auto's gebruik maken van maar een rijstrook of een binnenweg kiezen ipv 8 blokjes verder de grote weg te pakken. Inmiddels het despawnen van het verkeer weer aangezet, ik kwam er niet uit anders...
moet je alleen wel vertellen welke assets en mods je gebruikt
[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 10-08-2019 20:06 ]
Het lijkt mij best leuk om eens een poging te wagen om de stad van een medetweaker te fixen. Ik wil er ook best een filmpje van maken.
Verwacht alleen geen Biffa-achtige opmerkingen. Ik ben niet zo'n theeleut
Verwacht alleen geen Biffa-achtige opmerkingen. Ik ben niet zo'n theeleut
We are shaping the future
ach een goed gevatte 'give way' is ook voldoende denk ik. Ik had vandaag trouwens weer eens iets 'geks'. Op een of andere manier fikte mijn halve stad af terwijl er geen enkele brandweer wagen uitrukte. Nu blijkt het aantal dat een firedepartment toond niet het aantal auto's te zijn dat er klaar staat maar het aantal auto's te zijn dat is aan het rijden.
De oorzaak zat hem uiteindelijk erin dat door de 'stau/file' er niemand op tijd bij kon. Blijkbaar vind de AI het bij een bepaalde vertraging wel goed zo en doet dan helemaal niks.
De oorzaak zat hem uiteindelijk erin dat door de 'stau/file' er niemand op tijd bij kon. Blijkbaar vind de AI het bij een bepaalde vertraging wel goed zo en doet dan helemaal niks.
[ Voor 81% gewijzigd door Webgnome op 10-08-2019 21:08 ]
Dan zat je waarschijnlijk tegen de vehicle limits van het spel aan. Er kan een maximum aantal voertuigen tegelijkertijd op weg zijn. Als dat aantal gehaald is, spawnen er geen nieuwe voertuigen meer - ook geen hulpdiensten.
Als je vervolgens ergens een verkeersprobleem oplost is er weer lucht en zal het spel nieuwe voertuigen spawnen. Hierbij krijgen hulpverleners voorrang.
Als je vervolgens ergens een verkeersprobleem oplost is er weer lucht en zal het spel nieuwe voertuigen spawnen. Hierbij krijgen hulpverleners voorrang.
Het is helaas één van de tekortkomingen van het spel, die waarschijnlijk niet snel aangepast wordt.
De Advanced Vehicle AI van Traffic Manager helpt wel, zeker in combinatie met Dynamic Lane Selection zodat de automobilisten meer beschikbare lanes gebruiken. Helaas vraagt dat ook een stevige CPU.
De Advanced Vehicle AI van Traffic Manager helpt wel, zeker in combinatie met Dynamic Lane Selection zodat de automobilisten meer beschikbare lanes gebruiken. Helaas vraagt dat ook een stevige CPU.
@Webgnome ik heb de TM-mod juist geïnstalleerd om gebruik te maken van alle andere features als het uitzetten van zebra's en welke baan welke kant op mag, maar als toevoeging zit hier in dat auto's niet despawnen als ze ergens te lang stil staan en zou er betere lane-management in zitten van de auto's. Maar dat laatste merk ik nog vrij weinig van.
Ik heb wat @AzzKickah en @Martinspire zeiden nog niet geprobeerd te spelen met de snelheid op de hoofdwegen, van de week eens kijken of dat werkt.
En uiteraard een algemene oplossing om het verkeer wat meer uitvalswegen te bieden, het voornaamste verkeer komt van mijn eigen industrie richting alle commerciële gebieden. Vanavond heb ik weinig tijd om uitgebreid te spelen, misschien dat ik wel wat screenshots kan maken van de chaos
Ik heb wat @AzzKickah en @Martinspire zeiden nog niet geprobeerd te spelen met de snelheid op de hoofdwegen, van de week eens kijken of dat werkt.
En uiteraard een algemene oplossing om het verkeer wat meer uitvalswegen te bieden, het voornaamste verkeer komt van mijn eigen industrie richting alle commerciële gebieden. Vanavond heb ik weinig tijd om uitgebreid te spelen, misschien dat ik wel wat screenshots kan maken van de chaos
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van je huidige stad met daarbij de traffic overlay aan? Of de stad delen via workshop? Ik ben wel benieuwd naar de huidige staat. Ik heb zo maar het gevoel dat een sip o tea of een roundabou hier en daar uitkomst kunnen bieden
[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 12-08-2019 08:25 ]
Hoewel ik ook wel wat (hopelijk) kleine verbeteringen heb gemaakt in m'n stratenplan door een paar wegen te upgraden qua capaciteit, en twee spoorwegovergangen te elimineren door deze te vervangen door een brug, heb ik wel het idee dat sinds ik bij de instellingen van TM voor de Vehicle AI het schuifje voor Dynamic lane selection op maximaal heb gezet, het weggebruik wel is verbeterd.PB-powell schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:43:
@Webgnome ik heb de TM-mod juist geïnstalleerd om gebruik te maken van alle andere features als het uitzetten van zebra's en welke baan welke kant op mag, maar als toevoeging zit hier in dat auto's niet despawnen als ze ergens te lang stil staan en zou er betere lane-management in zitten van de auto's. Maar dat laatste merk ik nog vrij weinig van
[…]
Waar ik eerst rond de 60% zat zit ik nu rond de 70% stabiel, wat voor mij redelijk acceptabel is om mee te werken. Ter referentie, de stad is rond de 150K inwoners groot.
Despawning uitschakelen heb ik ook geprobeerd met het oog op realisme, maar ik merkte zoals hierboven al opgemerkt dat het verkeer dan hopeloos vastliep. Wel heb ik naast nog wat andere aanpassingen in de TM opties 'Reckless driving' op Minor complaints gezet. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar het leek me wel realistisch dat er 2% zich niet zo netjes gedraagt in het verkeer (als dat het ook is).
Helaas heb ik gisteren een ander probleem op m'n hals gehaald door een tweede containerterminal aan het spoor te bouwen. M'n idee was om de commercial zones in dat deel van de stad, dat redelijk ver van de andere terminal ligt verwijderd, beter van goederen te kunnen voorzien. Resultaat is echter dat deze geïmporteerde goederen vooral een groot industrieterrein aan de andere kant van de map als bestemming bleken te hebben, en dus langs veel te smalle wegen, dwars door dat stadsdeel daarheen rijden. Voor een dedicated route naar de snelweg heb ik eigenlijk geen plaats.
Verwijderd
Ik heb een ander 'probleempje' waar ik eigenlijk zelden tegen aan loop. Ik had er ook totaal geen erg in, want ik was gewoon een poosje lekker aan het klungelen in een bepaald gebied, scrol ik uit zie ik ineens dit. Ik zo van auhhummm?...En dat terwijl ik heel veel van die tips en suggesties van oa. Biffa opvolg. Maar goed, er waren altijd wel plekken die beter konden en na een tijdje kreeg ik het zootje weer terug op 66%. Dus ik elders weer bezig, 15 minuten later, staat de traffic weer op 10%.
Soms krijg ik niet echt hoogte van waarom het verkeer soms zo ineens kan vastlopen en soms ook ineens zo kan losbreken.

Soms krijg ik niet echt hoogte van waarom het verkeer soms zo ineens kan vastlopen en soms ook ineens zo kan losbreken.

Dat is dus precies mijn probleem
soms lijkt het alsof het verkeer in een groot rondje stil lijkt te staan en er geen meter beweging in zit. Iedereen wacht op iedereen
Zelf merkte is dat het voornamelijk ontstaat door vrachtverkeer van en naar de winkels, maar waarom dat elke keer zo bulkt en golft snap ik nog niet helemaal (kan door dag-nacht cyclus komen gok ik)
Zelf merkte is dat het voornamelijk ontstaat door vrachtverkeer van en naar de winkels, maar waarom dat elke keer zo bulkt en golft snap ik nog niet helemaal (kan door dag-nacht cyclus komen gok ik)
Dit moet je aan/uitzetten via de TM:PE-knop ingame.PB-powell schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:43:
maar als toevoeging zit hier in dat auto's niet despawnen als ze ergens te lang stil staan
Dynamic Lane Selection moet je apart inschakelen, via de instellingen van Traffic Manager (via de Content Manager geloof ik).en zou er betere lane-management in zitten van de auto's. Maar dat laatste merk ik nog vrij weinig van.
DLS verandert niet de route die verkeer neemt, maar zorgt er op een weg met meerdere rijstroken wel voor dat een voertuig sneller van strook wisselt als het verkeer op een andere strook beter doorstroomt.
De gekozen opties in TM zijn per savegame uniek. Je moet dus per stad de gewenste opties instellen, dat kan niet in de contentmanager, maar via Options onder Mod Settings als je op escape drukt in een geladen stad.Alex) schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:39:
[...]
Dynamic Lane Selection moet je apart inschakelen, via de instellingen van Traffic Manager (via de Content Manager geloof ik).
[…]
[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 12-08-2019 12:48 ]
Dank, dat was ik even vergeten. Ik speel niet zo heel vaak met de settings van TM, ik speel voornamelijk heel veel in dezelfde stad.
Mijn zwaktepunt is dat ik op een gegeven moment spoorlijnen ga bouwen en dat dan al mijn aandacht daarheen gaat
Mijn zwaktepunt is dat ik op een gegeven moment spoorlijnen ga bouwen en dat dan al mijn aandacht daarheen gaat
@Alex) en @Weemism thanks voor de info! Dat wist ik helemaal niet (fijn ook dat dat ergens wordt uitgelegd
). Hopelijk vanavond of morgen even wat nieuwe dingen proberen.

Zo te zien maakt het verkeer geen gebruik van de grote snelweg om je stad heen, dat lijkt me dus prioriteit om dat te forceren (wellicht met snelheidslimieten aan te passen). Ik denk zelfs dat de weg die nu je stad in gaat via Meadow Hills weg kan. Of als je daar wel iets wilt laten om dat aan te sluiten via de rechtse kant, niet links.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:13:
Ik heb een ander 'probleempje' waar ik eigenlijk zelden tegen aan loop. Ik had er ook totaal geen erg in, want ik was gewoon een poosje lekker aan het klungelen in een bepaald gebied, scrol ik uit zie ik ineens dit. Ik zo van auhhummm?...En dat terwijl ik heel veel van die tips en suggesties van oa. Biffa opvolg. Maar goed, er waren altijd wel plekken die beter konden en na een tijdje kreeg ik het zootje weer terug op 66%. Dus ik elders weer bezig, 15 minuten later, staat de traffic weer op 10%.![]()
[Afbeelding]
Er zit momenteel teveel verkeer vast op de rotondes boven farm Districts volgens mij. Wellicht daar de snelwegaanslutiing weghalen zodat het via links moet? Ik zie verder aardig wat metros volgens mij, maar de routes zien er niet echt handig uit. De bussen kunnen die korte ritjes beter overnemen en dan de metro gebruiken tussen de districten. Dat werkt beter want dan kan de metro ook veel sneller gaan en is de reistijd overall korter (en dus interessanter voor sims). Nu is ie veel aan het optrekken/afremmen. En wellicht heb je ergens nog een opstopping.
Ik zou verder niet zoveel afslagen maken op de snelwegen en het aantal aansluitingen op de hoofdwegen verminderen zodat er minder gestopt hoeft te worden door het doorgaande verkeer. Goed nadenken hoe men de stad binnenkomt en hoeveel rijstroken daarbij gebaat zijn. Vaak hoef je geen 4+ rijstroken neer te leggen voor het verkeer. Maar het lijkt me duidelijk dat de rotondes boven Farm District het grote probleem zijn. Als het voornamelijk gaat om vrachtvervoer (ik gok dat ten oosten van Farm veel zit?), dan kun je kijken hoe je die het makkelijkst om de rest van je stad heen legt. Wellicht door gewoon een lange ondergrondse snelweg te leggen. Maar eigenlijk denk ik dat het weghalen van die ene weg al prima is. Alternatief is wellicht een noord-ring boven farm districts leggen met een andere aansluiting. Die ene grote rode rotonde daar moet alleen voor snelwegen gebruikt worden, niet intern verkeer. Net als de weg die links via je schiereiland gaat, wellicht moet daar ook geen snelweg liggen (lagere snelheid dus)
TM instellingen zijn leuk, maar als er eenmaal teveel verkeer over 1 kruispunt moet, dan gaat dat gewoon niet werken. Hoeveel rijstroken of instellingen je aanpast
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 12-08-2019 13:04 ]
Hier is de handleiding van TMPE: https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/index.php?title=Main_PagePB-powell schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:59:
@Alex) en @Weemism thanks voor de info! Dat wist ik helemaal niet (fijn ook dat dat ergens wordt uitgelegd).
*insert 'Aint nobody got time for that' meme*Alex) schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:05:
[...]
Hier is de handleiding van TMPE: https://tmpe.viathinksoft.com/wiki/index.php?title=Main_Page
Maar ff zonder dollen, op de workshop pagina had best een regeltje bijgeschreven kunnen worden met 'let op dit moet je handmatig aanzetten'. Als er in een mod staat dat er iets in zit ga ik er niet vanuit dat ik dat apart moet activeren in het spel zelf (naast de mod zelf activeren).
als aanvulling hierop. Volgens mij is de reden dat men geen gebruik maakt van je extra snelweg omdat het verkeer ver van te voren al de snelweg afgaat om links het district/stad in te komen. Vervolgens wil dat verkeer allemaal naar de andere kant van de stad. Om dat te voorkomen zou je kunnen voorkomen dat men van de ene kant naar de andere kant van je stad kan komen en dat men gebruik MOET maken van de snelwegen die er omheen liggen.Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:01:
[...]
Zo te zien maakt het verkeer geen gebruik van de grote snelweg om je stad heen, dat lijkt me dus prioriteit om dat te forceren (wellicht met snelheidslimieten aan te passen). Ik denk zelfs dat de weg die nu je stad in gaat via Meadow Hills weg kan. Of als je daar wel iets wilt laten om dat aan te sluiten via de rechtse kant, niet links.
Er zit momenteel teveel verkeer vast op de rotondes boven farm Districts volgens mij. Wellicht daar de snelwegaanslutiing weghalen zodat het via links moet? Ik zie verder aardig wat metros volgens mij, maar de routes zien er niet echt handig uit. De bussen kunnen die korte ritjes beter overnemen en dan de metro gebruiken tussen de districten. Dat werkt beter want dan kan de metro ook veel sneller gaan en is de reistijd overall korter (en dus interessanter voor sims). Nu is ie veel aan het optrekken/afremmen. En wellicht heb je ergens nog een opstopping.
Ik zou verder niet zoveel afslagen maken op de snelwegen en het aantal aansluitingen op de hoofdwegen verminderen zodat er minder gestopt hoeft te worden door het doorgaande verkeer. Goed nadenken hoe men de stad binnenkomt en hoeveel rijstroken daarbij gebaat zijn. Vaak hoef je geen 4+ rijstroken neer te leggen voor het verkeer. Maar het lijkt me duidelijk dat de rotondes boven Farm District het grote probleem zijn. Als het voornamelijk gaat om vrachtvervoer (ik gok dat ten oosten van Farm veel zit?), dan kun je kijken hoe je die het makkelijkst om de rest van je stad heen legt. Wellicht door gewoon een lange ondergrondse snelweg te leggen. Maar eigenlijk denk ik dat het weghalen van die ene weg al prima is. Alternatief is wellicht een noord-ring boven farm districts leggen met een andere aansluiting. Die ene grote rode rotonde daar moet alleen voor snelwegen gebruikt worden, niet intern verkeer. Net als de weg die links via je schiereiland gaat, wellicht moet daar ook geen snelweg liggen (lagere snelheid dus)
TM instellingen zijn leuk, maar als er eenmaal teveel verkeer over 1 kruispunt moet, dan gaat dat gewoon niet werken. Hoeveel rijstroken of instellingen je aanpast
Daarnaast gebruikt niemand de snelweg aan de rechterkant omdat die veel te ver van je stad afligt en rare rotondes bevat waardoor de reistijd veel te lang is. Je moet die snelweg veel organizer neerleggen. Nu is het een rare afslag met een net zo rare rotonde. Trek die snelweg netjes door en zorg voor 1 ~ 2 afslagen / opritten en volgens mij moet het dan een stuk beter gaan.
En belangrijker nog ook even via die ingebouwde traffic tool waar dat dat verkeer overal heen wil en zorg ervoor dat verkeer om je tuin stad heen geleid word door het onmogelijk maken van doorgangen door bijvoorbeeld vrachtwagens etc te verbieden in bepaalde gebieden.
er staat een dikke link naar de manualPB-powell schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:53:
[...]
*insert 'Aint nobody got time for that' meme*
Maar ff zonder dollen, op de workshop pagina had best een regeltje bijgeschreven kunnen worden met 'let op dit moet je handmatig aanzetten'. Als er in een mod staat dat er iets in zit ga ik er niet vanuit dat ik dat apart moet activeren in het spel zelf (naast de mod zelf activeren).
[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 12-08-2019 14:09 ]
Ik ben ook weer eens begonnen met C:S. Vind het altijd leuk om een soort van chronologische ontwikkeling van de stad te maken, dus beginnen met het centrum in een wat oudere bouwstijl en vervolgens geleidelijk naar steeds modernere bouwstijlen buiten het centrum.
Ben nu bezig met een NYC look-a-like in een heuvelachtige map, met een centrum vol (art deco) highrises uit begin 20e eeuw. Heb d.m.v. RICO ook het aantal inwoners/workers aangepast naar iets realistischere aantallen voor de enorme gebouwen die er staan, alleen bedacht ik me gisteren dat ik straks wel een probleempje ga krijgen. Het centrum is nu misschien 50% af, maar als ik nu al voor de eerste keer op play klik komen er 200k+ inwoners tegelijkertijd de stad binnen. Straks wordt dat dus zeker 300k+, en dan heb ik alleen nog maar het centrum van de stad gebouwd. Ik heb nu al medelijden met m'n PC van 6 jaar oud...
Sowieso die anti-deathwave mod nog maar eens opzoeken, anders ga ik enorme capaciteitsproblemen krijgen bij scholen en deathcare.
Ben nu bezig met een NYC look-a-like in een heuvelachtige map, met een centrum vol (art deco) highrises uit begin 20e eeuw. Heb d.m.v. RICO ook het aantal inwoners/workers aangepast naar iets realistischere aantallen voor de enorme gebouwen die er staan, alleen bedacht ik me gisteren dat ik straks wel een probleempje ga krijgen. Het centrum is nu misschien 50% af, maar als ik nu al voor de eerste keer op play klik komen er 200k+ inwoners tegelijkertijd de stad binnen. Straks wordt dat dus zeker 300k+, en dan heb ik alleen nog maar het centrum van de stad gebouwd. Ik heb nu al medelijden met m'n PC van 6 jaar oud...
Sowieso die anti-deathwave mod nog maar eens opzoeken, anders ga ik enorme capaciteitsproblemen krijgen bij scholen en deathcare.
Ik heb dus de TM mod geïnstalleerd maar kan ik ook 1 lane die ik heb geselecteerd verwijderen ipv het hele kruispunt opnieuw te moeten indelen?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ja, dat kun je doen door nogmaals de route vanuit die ene lane te 'tekenen'.
Overigens is het advies van o.a. Biffa om de lane connector alleen te gebruiken voor complexe kruispunten. Voor de meest gangbare kruisingen (links/rechtdoor/rechts) is het makkelijker om de 'change lane arrows'-functie te gebruiken waarmee je enkel de pijlen op het wegdek aanpast.
Overigens is het advies van o.a. Biffa om de lane connector alleen te gebruiken voor complexe kruispunten. Voor de meest gangbare kruisingen (links/rechtdoor/rechts) is het makkelijker om de 'change lane arrows'-functie te gebruiken waarmee je enkel de pijlen op het wegdek aanpast.
Dat werkt goed bij afslagen en bij opritten, bij kruisingen langs de hoofdweg van je stad zal dat er vreemd uit zien.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik in 3rd party "maps" bijv. de oude/kleine university krijg ipv de grote?
Heb Cities Skylines al sinds begin 2018 niet meer gespeeld en weet niet meer hoe het zit.
Heb Cities Skylines al sinds begin 2018 niet meer gespeeld en weet niet meer hoe het zit.
Toen ik begon aan deze map en voor Traffick Mod had ik me voorgenomen om vooraf toekomstbestendig wegen aan te leggen. Door een soort van hoofdslagader aan te leggen. Met de TM mod wil ik de af en aanritten naar de snelweg goed regelen.
Ik zit er nu aan te denken (zodra ik grond erbij kan kopen) om 1 ingaande kruising aan te leggen en 1 uitgaande kruising zodat het verkeer niet de hele stad door hoeft te rijden om er in en uit te gaan. Is dat wel verstandig? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zit er nu aan te denken (zodra ik grond erbij kan kopen) om 1 ingaande kruising aan te leggen en 1 uitgaande kruising zodat het verkeer niet de hele stad door hoeft te rijden om er in en uit te gaan. Is dat wel verstandig? Heeft iemand daar ervaring mee?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Over het algemeen is het advies om te zorgen voor meerdere toegangen, zodat het verkeer zich kan verspreiden. Of dat in jouw geval ook van toepassing is hangt eigenlijk helemaal van het ontwerp en de indeling van je stad af.
Als een snelweg je stad doormidden snijdt is het raadzaam om te zorgen voor wegen over de snelweg heen (zonder op-/afritten) zodat niet ál het verkeer zich over de snelweg hoeft te bewegen om naar het andere stadsdeel te komen. Voor snelwegen geldt: hoe minder op- en afritten, hoe beter. Snelwegen zijn bedoeld om mensen zo snel mogelijk van A naar B te bewegen en dat gaat het beste als er zo weinig mogelijk snijdende bewegingen zijn.
Als je op een korte afstand toch meerdere op- en afritten nodig hebt kan het interessant zijn om parallelwegen aan te leggen (denk aan de A2/N2 bij Eindhoven). Om doorgaand verkeer niet de parallelweg te laten gebruiken kun je de snelheid op de parallelweg verlagen tot bijv. 80 terwijl men op de hoofdweg 120 rijdt.
Als een snelweg je stad doormidden snijdt is het raadzaam om te zorgen voor wegen over de snelweg heen (zonder op-/afritten) zodat niet ál het verkeer zich over de snelweg hoeft te bewegen om naar het andere stadsdeel te komen. Voor snelwegen geldt: hoe minder op- en afritten, hoe beter. Snelwegen zijn bedoeld om mensen zo snel mogelijk van A naar B te bewegen en dat gaat het beste als er zo weinig mogelijk snijdende bewegingen zijn.
Als je op een korte afstand toch meerdere op- en afritten nodig hebt kan het interessant zijn om parallelwegen aan te leggen (denk aan de A2/N2 bij Eindhoven). Om doorgaand verkeer niet de parallelweg te laten gebruiken kun je de snelheid op de parallelweg verlagen tot bijv. 80 terwijl men op de hoofdweg 120 rijdt.
Een vraagje tussendoor van een andere orde, kent iemand een mod die je op de hoogte stelt als bijv. een landfill of begraafplaats vol is cq. klaar is met legen?
Ik probeer mods die het spel alleen maar eenvoudiger maken eigenlijk te vermijden om toch ook de uitdaging er een beetje in te houden, maar bij een grotere stad begint het me in verhouding te veel tijd te kosten alle locaties doorlopend in de gaten te houden om te voorkomen dat de waste disposal en deathcare (gezien de problemen die ik al heb met death waves) in het gedrang raken.
Dus als iemand weet of zo'n mod bestaat/welke je goede ervaringen mee hebt hou ik me aanbevolen!
Ik probeer mods die het spel alleen maar eenvoudiger maken eigenlijk te vermijden om toch ook de uitdaging er een beetje in te houden, maar bij een grotere stad begint het me in verhouding te veel tijd te kosten alle locaties doorlopend in de gaten te houden om te voorkomen dat de waste disposal en deathcare (gezien de problemen die ik al heb met death waves) in het gedrang raken.
Dus als iemand weet of zo'n mod bestaat/welke je goede ervaringen mee hebt hou ik me aanbevolen!
Niet dat steden als Jakarta (waar ik woon) of Shanghai goede voorbeelden zijn, maar NL is in dat opzicht niet echt een goed voorbeeld.Alex) schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:24:
Over het algemeen is het advies om te zorgen voor meerdere toegangen, zodat het verkeer zich kan verspreiden. Of dat in jouw geval ook van toepassing is hangt eigenlijk helemaal van het ontwerp en de indeling van je stad af.
In NL heb je niet echt snelwegen door de steden heen. Ok, een ringweggetje, als een A10 in A'dam, of zo, maar dat is het wel. Snelwegen zijn in NL meer van stad naar stad.
Hier heb je gewoon 4 ringwegen, die de stad gewoon "hardcore" doorkruisen.
Dat zie je ook in LA, NYC (minus Manhattan), etc.
Daar zijn gewoon om de KM afslagen en opritten.
Eat the bugs, live in a pod
Er zijn mods die je constant de status tonen van dingen in je stad, Biffa gebruikt Watch It! in zijn video's.Weemism schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:23:
Een vraagje tussendoor van een andere orde, kent iemand een mod die je op de hoogte stelt als bijv. een landfill of begraafplaats vol is cq. klaar is met legen?
Helaas is mijn speeltijd beperkt tot weekenden. Altijd zin in het spel, maar start het sporadig op, want als opstarten>ineens 3 uur 's nachts...shit. 
Maar in mijn Neo Tokyo stad doe ik zeker aan snelwegen midden door het centrum heen. Ik ga voor de Akira-look. Binnenkort zal ik wat "night shots" posten.
Zelf vind ik het erg mooi.
Neon lights, snelwegen tussen de hoge gebouwen door, etc.
Maar in mijn Neo Tokyo stad doe ik zeker aan snelwegen midden door het centrum heen. Ik ga voor de Akira-look. Binnenkort zal ik wat "night shots" posten.
Zelf vind ik het erg mooi.
Neon lights, snelwegen tussen de hoge gebouwen door, etc.
Ziet er goed uit, ga ik snel proberen dan, thanks!Alex) schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:38:
[...]
Er zijn mods die je constant de status tonen van dingen in je stad, Biffa gebruikt Watch It! in zijn video's.
Ik speel een klein beetje vals, ik heb nergens begraafplaatsen... ik zet alleen maar crematoria in mijn stad. Het X-Tremetorium is een wat opgevoerde versie van het standaard meegeleverde crematorium en doet goed z'n best met het verwerken van deathwaves.
Deathwaves zelf zijn er niet door opgelost, maar de gevolgen ervan worden wel beperkt.
Deathwaves zelf zijn er niet door opgelost, maar de gevolgen ervan worden wel beperkt.
Dat zie ik niet als valsspelen. Maar verwaarloos niet de positieve impact van begraafplaatsen naast je huis.
Het zijn wel goede buren, ja. Lekker rustig, veroorzaken geen overlast en klagen ook niet als een feestje eens wat langer duurt.

Kan je vertellen dat het een ding is hier in Jakarta. Letterlijk kleine begraafplaatsen in de buurtjes. Iedereen vindt het maar "creepy", mij doet het niets.
Ze zijn vaak vrij groen. Beter dan een recycle pakhuis voor je deur.
Ik had laatst eens een oude stad gestart, waarin ik redelijk wat verkeersproblemen had. Die had ik destijds "gemanaged" door mensen te dwingen het OV te nemen om van het ene naar het andere stadsdeel te gaan, samen met nog wat andere maatregelen die niet bepaald de schoonheidsprijs verdienden.
De stad die ik had gebouwd was een redelijke beginnersstad: aan het einde van de snelweg begon meteen een zesbaans avenue, met direct daarnaast een aantal woonwijken. Direct aan de avenue had ik commercial gezoned, en helemaal aan het einde een haven en industriegebied. Dat zorgde natuurlijk voor een hoop vrachtverkeer en verkeersopstoppingen.
Een paar dingen die ik toen heb gedaan:
- Een paar tiles gekocht, en een volwaardige snelweg aangelegd vanaf de snelweg direct naar het haven- en industriegebied
- Aan die snelweg een tweede afrit gemaakt voor de grote woonwijk
- Een aantal T-splitsingen en kruisingen vervangen door minirotondes
En dat hielp, het verkeer ging er zienderogen op vooruit
De stad die ik had gebouwd was een redelijke beginnersstad: aan het einde van de snelweg begon meteen een zesbaans avenue, met direct daarnaast een aantal woonwijken. Direct aan de avenue had ik commercial gezoned, en helemaal aan het einde een haven en industriegebied. Dat zorgde natuurlijk voor een hoop vrachtverkeer en verkeersopstoppingen.
Een paar dingen die ik toen heb gedaan:
- Een paar tiles gekocht, en een volwaardige snelweg aangelegd vanaf de snelweg direct naar het haven- en industriegebied
- Aan die snelweg een tweede afrit gemaakt voor de grote woonwijk
- Een aantal T-splitsingen en kruisingen vervangen door minirotondes
En dat hielp, het verkeer ging er zienderogen op vooruit
Dat zal werken inderdaad. Als je het spel eenmaal kent, kan je de hiaten doorzien en eromheen werken.
Dat zijn echter niet mijn primaire goals. Ik wil dat mijn stad er mooi en realistisch uitziet...en ook nog eens aardig goed werkt.
Een rij aan auto's op een main thoroughfare vind ik zelf niet eens zo erg. Het ziet er leuk uit en zo werkt het gewoon in veel echte steden.
Als ik geen rare meldingen krijg van grondstoffen die niet aankomen, brandjes die niet gewoon geblust worden, afval wat niet opgehaald wordt, etc, ben ik blij.
En lekker doorbouwen.
Dat zijn echter niet mijn primaire goals. Ik wil dat mijn stad er mooi en realistisch uitziet...en ook nog eens aardig goed werkt.
Een rij aan auto's op een main thoroughfare vind ik zelf niet eens zo erg. Het ziet er leuk uit en zo werkt het gewoon in veel echte steden.
Als ik geen rare meldingen krijg van grondstoffen die niet aankomen, brandjes die niet gewoon geblust worden, afval wat niet opgehaald wordt, etc, ben ik blij.
En lekker doorbouwen.
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 12-08-2019 18:50 ]
Ja, inderdaad. Verkeer vind ik ook niet erg maar het moet wel een beetje realistisch zijn. Geen kilometers lange file van één rij auto's terwijl de naastgelegen banen leeg zijn. 
Een tijdje geleden tijdens een stream zei de community manager van Paradox dat ze wel hebben geprobeerd om de traffic AI te verbeteren maar dat het moeilijk is om dat te doen met de verscheidenheid aan apparaten die ze moeten ondersteunen. Niet iedereen heeft een i7/Ryzen 3 in z'n machine, tenslotte.
Gelukkig hebben PC-spelers de beschikking over de Workshop zodat we TM:PE kunnen gebruiken
Een tijdje geleden tijdens een stream zei de community manager van Paradox dat ze wel hebben geprobeerd om de traffic AI te verbeteren maar dat het moeilijk is om dat te doen met de verscheidenheid aan apparaten die ze moeten ondersteunen. Niet iedereen heeft een i7/Ryzen 3 in z'n machine, tenslotte.
Gelukkig hebben PC-spelers de beschikking over de Workshop zodat we TM:PE kunnen gebruiken
Dit is een goede tip. Het scheelt dat ik de stad al ruim opgezet had, er is nog ruimte voor parallelwegen. Bedankt.Alex) schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:24:
O
Verwijderd
Bedankt voor je tips, ik zal ze even op de andere pc te voorschijn halen dan kan ik stap voor stap eens bekijken wat je bedoeld, omdat ik nu de kaart niet direct voor me heb.Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:01:
[...]
Zo te zien maakt het verkeer geen gebruik van de grote snelweg om je stad heen, dat lijkt me dus prioriteit om dat te forceren (wellicht met snelheidslimieten aan te passen). Ik denk zelfs dat de weg die nu je stad in gaat via Meadow Hills weg kan. Of als je daar wel iets wilt laten om dat aan te sluiten via de rechtse kant, niet links.
Sowieso doe ik al aan snelheids beperkingen daar waar mogelijk, daar waar veel verkeer op een rotonde afkomt laat ik het verkeer dat van de linkerbaan komt met maar 10km/u de rotonde naderen (2 junctions) en ook met 10km/u over de rotonde rijden. Aangezien vanaf die kant toch niet zoveel verkeer komt kan ik dat gerust fors vertragen zodat de drukke kant de gelegenheid heeft om door te rijden.
Anders moet je je savegame even sharen, dan kunnen we ook een poging wagenVerwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:25:
[...]
Bedankt voor je tips, ik zal ze even op de andere pc te voorschijn halen dan kan ik stap voor stap eens bekijken wat je bedoeld, omdat ik nu de kaart niet direct voor me heb.
Sowieso doe ik al aan snelheids beperkingen daar waar mogelijk, daar waar veel verkeer op een rotonde afkomt laat ik het verkeer dat van de linkerbaan komt met maar 10km/u de rotonde naderen (2 junctions) en ook met 10km/u over de rotonde rijden. Aangezien vanaf die kant toch niet zoveel verkeer komt kan ik dat gerust fors vertragen zodat de drukke kant de gelegenheid heeft om door te rijden.
in navolging hierop: hij heeft/had in zijn filmpjes vaak een mod waarmee je, als je een huis aanklikte, wat piecharts liet zien wat de dekking enzo is..Alex) schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:38:
[...]
Er zijn mods die je constant de status tonen van dingen in je stad, Biffa gebruikt Watch It! in zijn video's.
enige idee welke mod dit is en/of hoe dit aan te zetten is met de juiste mod?
Ik denk dat je de Extended Building Information mod bedoelt, of de Show It!-mod.
EBI lijkt niet meer te worden bijgewerkt.
[ Voor 34% gewijzigd door Alex) op 12-08-2019 20:43 ]
dat was show it..Alex) schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:42:
Ik denk dat je de Extended Building Information mod bedoelt, of de Show It!-mod.
maar volgens mij kreeg ik hem niet goed werkende (as in: al die indicators kwamen niet op)
ga nog een keertje proberen vanavond ofzo
Verwijderd
Of die mod (of ingame toepassing) waarin je een visueel plaatje kon zien van een bus of metro lijn en ook zelf kon aanpassen hoeveel bussen of metro's er op een lijn reden. Dat kreeg ik nooit voor elkaar hoe hij dat deed.
Over bussen gesproken. Zo'n busdepot, heeft het nut om er meerdere van te maken? Gebruik je meerdere als je de buslijnen los van elkaar wil laten opereren? Bijvoorbeeld per wijk 1 busdepot (en meerdere busstops)
@Verwijderd dat is volgens mij improved public transport 2. Dat lukte mij in eerste instantie ook nooit maar op dit moment werkt het aardig goed. Je moet het, net als andere mods, niet overdrijven. Dus als je een bus aanpast niet 120 man in proberen te proppen maar kijk op internet / wikipedia wat er ongeveer in een standaard bus past en voer dat in. Ik heb het van 30 => 35 gedaan. En voor metro's de maximum snelheid iets aangepast.
Verder is het handige van die mod dat je zonder het budget extra te verhogen toch meer trams,metro's,bussen of treinen kan laten rijden. En je kunt het iets makkelijker schakelen. Ik had bij de 'oude' manier nog wel eens dat ik kon kiezen tussen 6 of 4 metro's. nu kun je ook 5 kiezen als dat nodig is
Verder is het handige van die mod dat je zonder het budget extra te verhogen toch meer trams,metro's,bussen of treinen kan laten rijden. En je kunt het iets makkelijker schakelen. Ik had bij de 'oude' manier nog wel eens dat ik kon kiezen tussen 6 of 4 metro's. nu kun je ook 5 kiezen als dat nodig is
In principe is 1 busdepot genoeg voor het hele gebied. Zolang je bussen maar in de wijk kunnen komen.Dwarlorf schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:52:
Over bussen gesproken. Zo'n busdepot, heeft het nut om er meerdere van te maken? Gebruik je meerdere als je de buslijnen los van elkaar wil laten opereren? Bijvoorbeeld per wijk 1 busdepot (en meerdere busstops)
Als je een wijk bouwt zonder enige verbinding met de buitenwereld (waarbij iedereen de trein moet gebruiken om te forenzen) moet je wel een busdepot in die wijk bouwen... anders lopen je bushaltes vol zonder dat er ooit een bus komt opdagen.
En ja, dat weet ik uit ervaring.

Verwijderd
Na die desastreuze 9% traffic avond vierdaagse heb ik wat tips en suggesties hier opgevolgd en die hebben inderdaad geholpen, hij tikte even 72% aan, daarna weer 71%. Inderdaad te veel verkeer werd naar 1 kant van de stad geleid. Die heb ik geforceerd omgelegd. Klik het 1e plaatje (alle plaatjes zijn 4K trouwens). Op de 1e plaat heb ik het verkeer vanuit de rode cirkel meer naar de rechterkant van de stad geleid. En in de groene cirkels heb ik vertragende bufferzones gecreëerd en ook de snelheid drastisch verlaagd om de influx in de stad in toom te houden. Ze mogen uiteraard wel met 200km/u de stad uitracen. :-) - Ook beneden en rechts heb ik 3 van dat soort buffers. Die werken erg goed. Die doen me een beetje denken aan het gedoseerd verkeer toelaten op snelwegen rondom de drukke steden in Nederland. Tja, en voor de rest, nachtplaatjes zijn gewoon MOOI, zeker in UHD.

@mschol en @Alex) De EBI mod heb ik, werkt bij mij (ondanks de foutmelding bij het opstarten) wel nog aardig. Die andere ga ik van het weekend eens proberen.
En @Webgnome die link had ik gezien van TM:PE, maar ik verwacht niet dat ik in mods ook nog dingen uit en aan kan zetten. Zoveel gebruik ik die dingen niet. Tis niet direct een verwijt naar de maker, maar zoals bijna elk normaal mens leest niemand eerst de 50 pagina tellende handleiding voordat ie ergens mee aan de slag gaat
En @Webgnome die link had ik gezien van TM:PE, maar ik verwacht niet dat ik in mods ook nog dingen uit en aan kan zetten. Zoveel gebruik ik die dingen niet. Tis niet direct een verwijt naar de maker, maar zoals bijna elk normaal mens leest niemand eerst de 50 pagina tellende handleiding voordat ie ergens mee aan de slag gaat
Dat is wel een redelijk grote verbetering zeg, ik was al blij met m'n verbetering van 60 naar 70%. Mooie plaatjes ook, veel assets zie ikVerwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 06:50:
Na die desastreuze 9% traffic avond vierdaagse heb ik wat tips en suggesties hier opgevolgd en die hebben inderdaad geholpen, hij tikte even 72% aan, daarna weer 71%. Inderdaad te veel verkeer werd naar 1 kant van de stad geleid. Die heb ik geforceerd omgelegd. Klik het 1e plaatje (alle plaatjes zijn 4K trouwens). Op de 1e plaat heb ik het verkeer vanuit de rode cirkel meer naar de rechterkant van de stad geleid. En in de groene cirkels heb ik vertragende bufferzones gecreëerd en ook de snelheid drastisch verlaagd om de influx in de stad in toom te houden. Ze mogen uiteraard wel met 200km/u de stad uitracen. :-) - Ook beneden en rechts heb ik 3 van dat soort buffers. Die werken erg goed. Die doen me een beetje denken aan het gedoseerd verkeer toelaten op snelwegen rondom de drukken steden in Nederland. Tja, en voor de rest, nachtplaatjes zijn gewoon MOOI, zeker in UHD.
[…]
V.w.b. de deathwaves durf ik inmiddels voorzichtig te hopen dat het lijkt dat die cyclus enigszins onder controle is nu. Ik kan niet precies herleiden wat nou de factor is geweest (ik gebruik geen 'cheat assets'), maar het lijkt meer dan ik had verwacht verband te houden met de verbeterde verkeerssituatie. Op zich niet heel verrassend want het is bekend dat dat vaak een belangrijke reden is, maar sinds ik boven de 70% zit qua traffic schommelt het inwoneraantal stabiel rond de 155K waar ik eerder nog 50K cims kon verliezen tijdens een wave.
edit: wat me trouwens is opgevallen is dat het stoppen van de policy Free Public Transport geen of nauwelijks invloed lijkt te hebben op het Traffic percentage, ondanks dat het OV volgens mij goed wordt gebruikt met ca 8.600 cims per week.
[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 13-08-2019 10:17 ]
@Verwijderd wauw impressive
Dat geeft weer zin om verder te gaan aan mijn eigen stad 
Af en toe moet je gewoon durven te slopen en bv een highway bij bouwen om het goed te houden.
Af en toe moet je gewoon durven te slopen en bv een highway bij bouwen om het goed te houden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik beticht het spel er trouwens van om op gezette tijden genocide te plegen die los staan van de death waves. Gisteren tikte mijn stad enkele malen de 100k aan. Maar elke keer als er net iets overheen gegaan werd kwam er weer een dergelijke genocide slag waardoor ik op 80k uitkwam. Kan aan mij liggen maar dat kan niet zo snel achter elkaar zijn. Ik heb trouwens die mod geinstalleerd die het allemaal iets realistischer maakt wat betreft leeftijden etc (ben naam ff kwijt).
[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 13-08-2019 11:14 ]
Dat is géén genocide, maar een inschattingsfout die je zelf hebt gecreëerd.Webgnome schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:58:
Ik beticht het spel er trouwens van om op gezette tijden genocide te plegen die los staan van de death waves. Gisteren tikte mijn stad enkele malen de 100k aan. Maar elke keer als er net iets overheen gegaan werd kwam er weer een dergelijke genocide slag waardoor ik op 80k uitkwam. Kan aan mij liggen maar dat kan niet zo snel achter elkaar zijn. Ik heb trouwens die mod geinstalleerd die het allemaal iets realistischer maakt wat betreft leeftijden etc (ben naam ff kwijt).
Mogelijk heb je in bouwspurts veel woningen geplaatst in je stad. Die gebouwengroei betekend, ook, dat je Sims gaan "hondje duwen", wat resulteert in een geboortegolf. Na een aantal jaren, krijg je dan ook weer een streftegolf omdat je Sims een boventallige leeftijdsgrens aantikken. En dan gaan ze dood natuurlijk.
En als je de extra realisme mod gebruikt, dan is je baby-boom -> dooie-aow-ers-boom natuurlijk extra realistisch.
TIP: bouw in minder grote blokken/stappen, maar doe dit geleidelijker. Dan is je deathwave minder genocide-achtig
The S in IOT stands for security.
Nog steeds een behoorlijk knelpunt boven Dale Hills. Ik neem aan dat het daar nog steeds gaat om verkeer wat aan de andere kant moet zijn? Wellicht gewoon eens de snelweg linksboven (deels) slopen en kijken hoe het dan gaat. Overigens kun je met lane management nog wel wat optimaliseren daar. Ik gok dat je teveel rijstroken te snel bij elkaar laat komen. Wellicht is het handig om wat meer rijstroken toe te kennen aan die t-splitsing tot aan de volgende kruising. Wat je eventueel zou kunnen doen is met bv die strepentrekker (weet effe niet hoe je dat noemt maar dat je die lijntjes gaat trekken over een kruising heen) dat je forceert dat verkeer daar alleen af kan en niet rechtdoor kan gaan of juist wel rechtdoor en niet eraf.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 06:50:
Na die desastreuze 9% traffic avond vierdaagse heb ik wat tips en suggesties hier opgevolgd en die hebben inderdaad geholpen, hij tikte even 72% aan, daarna weer 71%. Inderdaad te veel verkeer werd naar 1 kant van de stad geleid. Die heb ik geforceerd omgelegd. Klik het 1e plaatje (alle plaatjes zijn 4K trouwens). Op de 1e plaat heb ik het verkeer vanuit de rode cirkel meer naar de rechterkant van de stad geleid. En in de groene cirkels heb ik vertragende bufferzones gecreëerd en ook de snelheid drastisch verlaagd om de influx in de stad in toom te houden. Ze mogen uiteraard wel met 200km/u de stad uitracen. :-) - Ook beneden en rechts heb ik 3 van dat soort buffers. Die werken erg goed. Die doen me een beetje denken aan het gedoseerd verkeer toelaten op snelwegen rondom de drukken steden in Nederland. Tja, en voor de rest, nachtplaatjes zijn gewoon MOOI, zeker in UHD.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Enkele rijstroken weghalen zodat je een andere weg forceert kan je proberen. Die dieprode stukken hakken aardig in je transport en gaat nog steeds wel problemen opleveren met goederen. Op sommige plekken heb je echt teveel op/afritten. Het is geen probleem om wat opties weg te nemen zodat ze andere routes gaan rijden. Sommige districten kun je ook prima onderling verbinden zodat men niet de snelweg op hoeft.
Maar verder ziet het er prima uit. Veel meer gaat het zo ook niet worden denk ik. Wellicht met analyse per wegvlak waar ze zoal heen gaan, dat je wat meer zinnige aanpassingen kunt maken.
Het staat los van de 100k, maar het is te verklaren dat het in de hele stad plaatsvindt. De generatie die tegelijkertijd de stad binnenkomt krijgt ook tegelijkertijd kinderen, en als wanneer die tegelijkertijd het huis uit gaan komen ze verspreid over de hele stad te wonen tot ze tegelijkertijd overlijden.HMaster_II schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:30:
[...]
Dat is géén genocide, maar een inschattingsfout die je zelf hebt gecreëerd.
Mogelijk heb je in bouwspurts veel woningen geplaatst in je stad. Die gebouwengroei betekend, ook, dat je Sims gaan "hondje duwen", wat resulteert in een geboortegolf. Na een aantal jaren, krijg je dan ook weer een streftegolf omdat je Sims een boventallige leeftijdsgrens aantikken. En dan gaan ze dood natuurlijk.
En als je de extra realisme mod gebruikt, dan is je baby-boom -> dooie-aow-ers-boom natuurlijk extra realistisch.
TIP: bouw in minder grote blokken/stappen, maar doe dit geleidelijker. Dan is je deathwave minder genocide-achtig
Na anderhalf jaar niet gespeeld te hebben wil ik de draad terug oppikken ... Wat ik me afvraag is of er iemand een lijst heeft van de meest aangeraden mods die met de laatste updates nog werken ?
Ben voor mezelf nog aan het denken of ik voor unlimited money ga of klein ga starten. Detailing is iets wat me minder ligt :-)
Ben voor mezelf nog aan het denken of ik voor unlimited money ga of klein ga starten. Detailing is iets wat me minder ligt :-)
Even m'n workshop doorgespit:FightingFalcon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:20:
Na anderhalf jaar niet gespeeld te hebben wil ik de draad terug oppikken ... Wat ik me afvraag is of er iemand een lijst heeft van de meest aangeraden mods die met de laatste updates nog werken ?
Algemeen:
81 tiles
Loading Screen Mod
Move It!
Purchase It!
Pause on load
Resize It!
Mods Listing (Save and load mods config)
Prop Line Tool [PLT] (vAlpha)
Surface Painter
Extra Landscaping Tools
Visual:
Daylight Classic
Cubemap Replacer
Render It!
First Person Camera: Updated
Zoom It!
Toggleable Whiteness
Shadow Strength Adjuster
Ultimate Level Of Detail (ULOD)
Watch It!
Ultimate Eyecandy v1.5.2
HDRI 2K Cubemap Pack
HDRI Haven Cubemap Pack
PostProcessFX v1.9.0
Sharp Textures
Relight
Sun Shafts
Infrastructuur:
Airport Roads
Parellel Road Tool
Quay Anarchy
Precision Engineering
Fine Road Tool
Roundabout Builder
Traffic Manager: President Edition [STABLE]
Network Extensions 2
Fine Road Anarchy
(Ge)bouwen:
Bulldoze it!
Building Themes
Prop & Tree Anarchy
Prop Precision
Prop Snapping
Empty It!
Ploppable RICO
Show It!
Plop the Growables
Ik lees hier af en toe dat die mods voor 'crashes' kunnen zorgen. En dat je dan moet uitvogelen welke mod voor de crash heeft gezorgd. Gebeurt dat vaak/is dat risico groot als je zoveel draait?Logico schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:45:
[...]
Even m'n workshop doorgespit:
Algemeen:
81 tiles
Loading Screen Mod
Move It!
Purchase It!
Pause on load
Resize It!
Surface Painter
Extra Landscaping Tools
Visual:
Daylight Classic
Cubemap Replacer
Render It!
Zoom It!
Toggleable Whiteness
Shadow Strength Adjuster
Watch It!
Ultimate Eyecandy v1.5.2
HDRI 2K Cubemap Pack
HDRI Haven Cubemap Pack
PostProcessFX v1.9.0
Sharp Textures
Relight
Sun Shafts
Infrastructuur:
Airport Roads
Parellel Road Tool
Quay Anarchy
Precision Engineering
Fine Road Tool
Roundabout Builder
Network Extensions 2
Fine Road Anarchy
(Ge)bouwen:
Bulldoze it!
Building Themes
Prop & Tree Anarchy
Prop Precision
Prop Snapping
Empty It!
Ploppable RICO
Show It!
Plop the Growables
En is er toevallig een mod die je in staat stelt om op het gebied waar een weg ondergronds op dat stuk erboven gaat toch wegen en of gebouwen te bouwen?
Dat kan, maar ik maak het echt weinig mee.Dwarlorf schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:09:
[...]
Ik lees hier af en toe dat die mods voor 'crashes' kunnen zorgen.
Ja.En dat je dan moet uitvogelen welke mod voor de crash heeft gezorgd.
Nee.Gebeurt dat vaak/is dat risico groot als je zoveel draait?
Huh?En is er toevallig een mod die je in staat stelt om op het gebied waar een weg ondergronds op dat stuk erboven gaat toch wegen en of gebouwen te bouwen?
Als je bedoelt dat de weg op het "ramping" stuk naar beneden gaat, zoals in SimCity 3K/4K, dan nee. Dat wilde ik met al mijn spoorlijnen doen vanuit centraal station, maar ik moet ze onder de grond duwen voordat ze de "sloped ground" raken. Dat is wel jammer. Of daar een mod voor is, weet ik niet, maar lijkt mij niet.
Het kan gebeuren, vooral als er net een update is geweest en de mods aanpassingen nodig hebben om weer (met elkaar) te werken.Dwarlorf schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:09:
[...]
Ik lees hier af en toe dat die mods voor 'crashes' kunnen zorgen. En dat je dan moet uitvogelen welke mod voor de crash heeft gezorgd. Gebeurt dat vaak/is dat risico groot als je zoveel draait?
En is er toevallig een mod die je in staat stelt om op het gebied waar een weg ondergronds op dat stuk erboven gaat toch wegen en of gebouwen te bouwen?
Bovenstaande mods gebruik ik al een behoorlijk aantal uur zonder vastlopers of andere problemen (+/- 30 uur).
Thx! Ik ga ik mee aan de slag kunnen 😀Logico schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:45:
[...]
Even m'n workshop doorgespit:
Algemeen:
81 tiles
Loading Screen Mod
Move It!
Purchase It!
Pause on load
Resize It!
Surface Painter
Extra Landscaping Tools
Visual:
Daylight Classic
Cubemap Replacer
Render It!
Zoom It!
Toggleable Whiteness
Shadow Strength Adjuster
Watch It!
Ultimate Eyecandy v1.5.2
HDRI 2K Cubemap Pack
HDRI Haven Cubemap Pack
PostProcessFX v1.9.0
Sharp Textures
Relight
Sun Shafts
Infrastructuur:
Airport Roads
Parellel Road Tool
Quay Anarchy
Precision Engineering
Fine Road Tool
Roundabout Builder
Network Extensions 2
Fine Road Anarchy
(Ge)bouwen:
Bulldoze it!
Building Themes
Prop & Tree Anarchy
Prop Precision
Prop Snapping
Empty It!
Ploppable RICO
Show It!
Plop the Growables
Ja, dat bedoelde ik. Jammer.HMC schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:50:
[...]
Als je bedoelt dat de weg op het "ramping" stuk naar beneden gaat, zoals in SimCity 3K/4K, dan nee. Dat wilde ik met al mijn spoorlijnen doen vanuit centraal station, maar ik moet ze onder de grond duwen voordat ze de "sloped ground" raken. Dat is wel jammer. Of daar een mod voor is, weet ik niet, maar lijkt mij niet.
Nou de setting voor DLS gevonden, alle verkeer weggehaald en despawning uitgezet en het verkeer een tijdje laten razen. Dit is het resultaat, het zakt soms richting de 50% en daarna loopt het weer op naar de 70%.
Enige tips hoe al het vrachtverkeer wat meer verspreid de stad in krijg?

Edit:
Na even een uurtje goed kijken paar domme fouten gevonden en opgelost. Daarnaast een extra afslag gebouwd linksboven vlakbij dat kleine stukje commercie (direct de rest volgebouwd met huizen en kantoren). Verder ook druk geweest met de snelheidslimieten en dat werkt ook goed
Nu ligt de flow steady op 75%

Edit:
Na even een uurtje goed kijken paar domme fouten gevonden en opgelost. Daarnaast een extra afslag gebouwd linksboven vlakbij dat kleine stukje commercie (direct de rest volgebouwd met huizen en kantoren). Verder ook druk geweest met de snelheidslimieten en dat werkt ook goed
[ Voor 25% gewijzigd door PB-powell op 13-08-2019 20:40 ]
Mooi lijstje, mss is het een idee om daar een verzameling van te maken zodat beginners en/of herintreders een goede basis hebben om mee te beginnen?
Kan dan mooi in de TS en naar verwezen worden als iemand zich afvraagt welke mods hij/zij "moet" hebben.
Only fools are enslaved by time and space.
Spelen jullie trouwens met Mods?
Welke mods raden jullie aan? Er zijn genoeg lijsten te vinden maar veel zijn oud waarvan de helft van de mods niet meer werkt.
Welke mods raden jullie aan? Er zijn genoeg lijsten te vinden maar veel zijn oud waarvan de helft van de mods niet meer werkt.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1713336150 fit vind ik alvast een goede start
8 posts hierboven staat een hele lijst.DoubleYouPee schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:43:
Spelen jullie trouwens met Mods?
Bedankt maar 50 mods zijn vast niet allemaal "meest aangeraden mods".
Ik zoek meer een top 3 of top 5. Mods die "essentieel" zijn.
Traffic Manager en Fine Road Anarchy dan.DoubleYouPee schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:38:
[...]
Bedankt maar 50 mods zijn vast niet allemaal "meest aangeraden mods".
Ik zoek meer een top 3 of top 5. Mods die "essentieel" zijn.
Road Anarchy is imcompatible staat er. Of bedoel je Fine Road Anarchy?
Yep!DoubleYouPee schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:11:
[...]
Road Anarchy is imcompatible staat er. Of bedoel je Fine Road Anarchy?
En Move It!, zodat je heel nauwkeurig items kunt (ver)plaatsen.
Ik gebruik Move It! heel veel om de hoogte van objecten aan te passen nadat ze geplaatst zijn. Vooral bij bijvoorbeeld wegen is het handig om de hoogte na het plaatsen te kunnen aanpassen zonder dat je alles moet slopen en terraformen.
Ik gebruik Move It! heel veel om de hoogte van objecten aan te passen nadat ze geplaatst zijn. Vooral bij bijvoorbeeld wegen is het handig om de hoogte na het plaatsen te kunnen aanpassen zonder dat je alles moet slopen en terraformen.
Verwijderd
Die drukte wordt veroorzaakt door de twee havens (eigenlijk 3 als je de meest rechter ook mee telt). Het havengebied (rechtsboven) bevat zowat alles wat goederen in de stad brengt. Daar is een cargo train terminal (groen), twee cargo harbors (rood) en een vliegveld (blauw). Dat verkeer splitst zich in twee takken, enerzijds langs de zee en anderzijds binnendoor, maar komt uiteindelijk toch weer uit op snelweg bij Dale Hills. Zie hieronder wat ik bedoel:Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:20:
Nog steeds een behoorlijk knelpunt boven Dale Hills.

Keuzes, keuzes en keuzes. :-). Uit ervaring weet ik dat 'meer' rijstroken niet altijd beter is. Het geeft ook weer meer ruimte voor MEER verkeer, en uiteindelijk zal als je bv. 5 of 6 stroken hebt dat verkeer ergens weer moeten samen komen waar je maar 3 stroken hebt. Wat ik eventueel wel aan zit te denken is om de verkeersstroom van het havengebied verplichten richting Meadow Hills te leiden. Dat betekend wel dat ik daar nog een snelweg moet aanleggen, maar het voordeel is, dat net beneden Meadow Hills al een snelweg ligt dat amper gebruikt word. Verder kan al het verkeer dat van het eiland rechtsboven komt naar rechts worden afgebogen. En voor de rest denk ik nog aan de optie om de snelweg die nu van linksboven komt en rechtstreeks daar op de snelweg bij Dale Hills aansluit naar links te verleggen en te laten uitkomen op die ovalabout in het woongebied links. (zie origineel at http://www.everythingtech.nl/online/Cities031.jpg )Ik neem aan dat het daar nog steeds gaat om verkeer wat aan de andere kant moet zijn? Wellicht gewoon eens de snelweg linksboven (deels) slopen en kijken hoe het dan gaat. Overigens kun je met lane management nog wel wat optimaliseren daar. Ik gok dat je teveel rijstroken te snel bij elkaar laat komen. Wellicht is het handig om wat meer rijstroken toe te kennen aan die t-splitsing tot aan de volgende kruising. Wat je eventueel zou kunnen doen is met bv die strepentrekker (weet effe niet hoe je dat noemt maar dat je die lijntjes gaat trekken over een kruising heen) dat je forceert dat verkeer daar alleen af kan en niet rechtdoor kan gaan of juist wel rechtdoor en niet eraf.

Zoals Biffa vaak zei: "Give them options".Op sommige plekken heb je echt teveel op/afritten.
Het geeft maar weer eens aan als je een wat grotere stad hebt en je rommelt wat verkeerd aan wbt het verkeer je zo het domino effect te pakken hebt. Gebeurt in het echt ook. Ergens op een snelweg in NL gebeurt een ongeluk, het komt daar vast te staan, en spontaan loopt elders ook alles vast. De stad heeft nu zo'n 110.000 inwoners.Weemism schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:10:
Dat is wel een redelijk grote verbetering zeg, ik was al blij met m'n verbetering van 60 naar 70%. Mooie plaatjes ook, veel assets zie ik. Hoeveel inwoners heeft je stad eigenlijk?
Wat je ook kunt doen is je cims forceren het openbaar vervoer te nemen door doelbewust geen auto's of taxi's toe te laten in industrieel of commercieel gebied. Je zult je verbazen hoe ver je cims bereid zijn om te lopen naar werk of winkel. Maar uiteraard een metro is een betere uitkomst.edit: wat me trouwens is opgevallen is dat het stoppen van de policy Free Public Transport geen of nauwelijks invloed lijkt te hebben op het Traffic percentage, ondanks dat het OV volgens mij goed wordt gebruikt met ca 8.600 cims per week.
Dank je. De screenshots doen eigenlijk nog totaal geen recht aan wat je daadwerkelijk ziet. Ik speel dit spel dan ook op gewoon alles op ultra, maximaal field depth en op 4K. (Daar zijn deze screenshots ook op gebaseerd).Joopieboy schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:46:
@Verwijderd wauw impressiveDat geeft weer zin om verder te gaan aan mijn eigen stad
Zeker, durven slopen. Het opbouwen gaat toch wel weer net zo hard. En vooral geen gebouwen rondom je rotondes en al helemaal NIET in een rotonde. Hou commerciële en industriële gebouwen ook redelijk ver van rotondes, zeker daar waar het redelijk druk is. Bij commerciële en industriële gebouwen stoppen heel vaak voertuigen, en dat wil je niet hebben vlak na een rotonde. Ook een reden om geen bushaltes vlak na e en rotonde te plaatsen.
Ik heb een keer begrepen omdat Cities Skylines is eigenlijk maar gemaakt is voor 9 tiles en wij, althans sommigen van ons, gebruiken 81 tiles, dat je op een bepaald moment zoveel wegen hebt dat er geen verkeer meer bijkomt. Dan heb je het maximum aan verkeer bereikt. Dat is wel interessant om te onthouden want als je maar genoeg wegen bouwt op 81 tiles zal je steeds minder last hebben van verkeershinder.Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:20:
**+ de rest :-)
Maar verder ziet het er prima uit. Veel meer gaat het zo ook niet worden denk ik. Wellicht met analyse per wegvlak waar ze zoal heen gaan, dat je wat meer zinnige aanpassingen kunt maken.
Ik denk de beste oplossing hier tegen is je cims so happy mogelijk te houden, dus je woonwijken vol zetten met parken en andere bezienswaardigheden en vooral veel services. Alles binnen hand bereik, zodat je stad aantrekkelijk is om in te vestigen. Natuurlijk gaan er cims dood, maar die worden wel weer vervangen.Webgnome schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:58:
--
Doen jullie dat trouwens ook wel eens? Soms schakel ik de universiteit uit omdat uiteindelijk IEDEREEN hoog opgeleid is, en er geen 'workers' meer zijn. De farmers en normale winkeliers kunnen geen personeel meer krijgen want de hele stad zit op z'n gat op kantoor..
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 01:00 ]
@Verwijderd om dat te voorkomen zou ik kleine gebieden maken waar de schools out policy op geldt, maar of dat echt werkt?
Of een dusdanig te kort aan banen (tijdelijk) te creëren dat men wel moet gaan werken in de lagere industrieën. Sims kiezen uiteindelijk voor een baan onder hun opleidingsniveau dan voor geen baan, het duurt soms alleen wat langer om die gevuld te krijgen.
Verwijderd
Alle gedane moeite heeft wat opgeleverd. Pens vol werk gehad om die snelweg aan de rechterkant door het bewoonde gebied te krijgen, maar het heeft gewerkt.
Ik heb zelfs een eiland gemaakt dat op geen enkele manier verbonden is met het vaste land en waar auto's niet zijn toegestaan. Het enige wat de bewoners kunnen doen is via een loopbrug naar het vaste land lopen naar werk of winkels. En het werkt ook nog perfect ook nog. :-)
Hier wordt je toch wel even blij van (klikbaar):
Ik heb zelfs een eiland gemaakt dat op geen enkele manier verbonden is met het vaste land en waar auto's niet zijn toegestaan. Het enige wat de bewoners kunnen doen is via een loopbrug naar het vaste land lopen naar werk of winkels. En het werkt ook nog perfect ook nog. :-)
Hier wordt je toch wel even blij van (klikbaar):

Wat me met die videos van Biffa wel vaak opvalt is dat de game gewoon moeite heeft met rijstroken die 2 richtingen op kunnen gaan. Bv links en rechtdoor of rechts en rechtdoor. Dan lijken alle auto's alleen die rijstrook te pakken en niet de alternatieven (indien beschikbaar). Daarnaast natuurlijk dat men teveel rijstroken neerlegt, grote wegen lekker met kruispunt laat kruisen (ipv rotonde) en teveel kruispunten bij elkaar leggen, maar dat is verder niet zoveel anders bij steden die dik de negatieve cijfers induiken. Heb wel het idee dat als je meer van dat soort video's je kijkt, je ook steeds minder begint te leren. Al is het wel een leuke manier van steden oplossen. Wellicht leuker dan een eigen stad bouwen waar toch veel tijd in gaat zitten elke keer en waar je op den duur wel de problemen hebt opgelost
klopt idd, je moet de game daar een handje helpen door inderdaad even te zorgen dat ze moeten splitsenMartinspire schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 01:04:
Wat me met die videos van Biffa wel vaak opvalt is dat de game gewoon moeite heeft met rijstroken die 2 richtingen op kunnen gaan. Bv links en rechtdoor of rechts en rechtdoor. Dan lijken alle auto's alleen die rijstrook te pakken en niet de alternatieven (indien beschikbaar).
helaas is de AI niet zo slim als real life
je leert een truuckje en dat past hij uiteindelijk overal toe.. heel creatief is hij niet, hij probeert zo snel mogelijk het traffic soepel te laten lopen en in C:SL heeft hij daar een goede manier voor gevonden die ook eens niet al te destructief is met wegen omgooien enzo..Daarnaast natuurlijk dat men teveel rijstroken neerlegt, grote wegen lekker met kruispunt laat kruisen (ipv rotonde) en teveel kruispunten bij elkaar leggen, maar dat is verder niet zoveel anders bij steden die dik de negatieve cijfers induiken. Heb wel het idee dat als je meer van dat soort video's je kijkt, je ook steeds minder begint te leren. Al is het wel een leuke manier van steden oplossen. Wellicht leuker dan een eigen stad bouwen waar toch veel tijd in gaat zitten elke keer en waar je op den duur wel de problemen hebt opgelost
Het nadeel van rotondes vind ik dat relatief veel ruimte in nemen wat ik niet mooi vind omdat je daardoor ook niet dat op een gepakte van gebouwen krijgt. Dat vind ik juist het mooie aan het spel.Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 01:04:
Wat me met die videos van Biffa wel vaak opvalt is dat de game gewoon moeite heeft met rijstroken die 2 richtingen op kunnen gaan. Bv links en rechtdoor of rechts en rechtdoor. Dan lijken alle auto's alleen die rijstrook te pakken en niet de alternatieven (indien beschikbaar). Daarnaast natuurlijk dat men teveel rijstroken neerlegt, grote wegen lekker met kruispunt laat kruisen (ipv rotonde) en teveel kruispunten bij elkaar leggen, maar dat is verder niet zoveel anders bij steden die dik de negatieve cijfers induiken. Heb wel het idee dat als je meer van dat soort video's je kijkt, je ook steeds minder begint te leren. Al is het wel een leuke manier van steden oplossen. Wellicht leuker dan een eigen stad bouwen waar toch veel tijd in gaat zitten elke keer en waar je op den duur wel de problemen hebt opgelost
In mijn huidige stad heb ik een aantal kruisingen met stoplichten staan en dat werkt stukken beter dan met voorrangsregels. Ik heb daarnaast tot nu toe een filmpje van Biffa gekeken en wat mij daarin stoorde was dat hij gewoon gaat bouwen en wegen verleggen zonder, voor mijn gevoel, goed gekeken te hebben waar het verkeer vandaan komt en waar het naar toe moet. Daardoor kreeg ik het idee dat hij meer aan symptoombestrijding deed dan aan oorzaakbestrijding, daar kan ik dan persoonlijk slecht tegen
Rotondes nemen inderdaad relatief veel plaats in beslag maar daartegenover staat dat ze eigenlijk, als je het goed doet, een constante traffic flow garanderen. Wat je zegt klopt wel. Biffa doet vaak hetzelfde kunstje en het voelt soms als pleisters plakken. Echter als je kijkt naar het recentere werk dan zie je dat ie ook echt kijkt waar het allemaal vandaan komt en waarom dat het zich zo ophoopt. Je ziet soms echt pareltjes van hoe het vooral niet moet.
Of dat je precies kan zien dat iemand in wanhoop allerlei bypasses heeft aangelegd en het daardoor alleen maar erger heeft gemaakt. De manier waarop Biffa het vaak oplost verdient niet de schoonheidsprijs maar het werkt vaak wel. Zelf ben ik ook meer van de 'mooie' oplossing. Al kan het soms niet anders omdat je de plaats niet hebt (een hele zware fly over constructie is vaak veel groter dan een simpele rotonde..).
@Martinspire en ja als je alleen maar Biffa kijkt dan is het inderdaad zo dat je er niks meer van leert want dan neem je aan dat wat hij doet dé manier is wat natuurlijk niet zo is. Er zijn meer wegen naar Rome.
Ik heb , zoals zoveel mensen, midden in de stad een groot kruispunt tussen twee snelwegen. Zijn er op workshop mooie flyover assets te vinden die niet teveel plek innemen maar toch iets beter werken dan de standaard klaverblad constructie van skylines?
Of dat je precies kan zien dat iemand in wanhoop allerlei bypasses heeft aangelegd en het daardoor alleen maar erger heeft gemaakt. De manier waarop Biffa het vaak oplost verdient niet de schoonheidsprijs maar het werkt vaak wel. Zelf ben ik ook meer van de 'mooie' oplossing. Al kan het soms niet anders omdat je de plaats niet hebt (een hele zware fly over constructie is vaak veel groter dan een simpele rotonde..).
@Martinspire en ja als je alleen maar Biffa kijkt dan is het inderdaad zo dat je er niks meer van leert want dan neem je aan dat wat hij doet dé manier is wat natuurlijk niet zo is. Er zijn meer wegen naar Rome.
Ik heb , zoals zoveel mensen, midden in de stad een groot kruispunt tussen twee snelwegen. Zijn er op workshop mooie flyover assets te vinden die niet teveel plek innemen maar toch iets beter werken dan de standaard klaverblad constructie van skylines?
@Webgnome Ik gebruik veel van Timboh, maar of die compacter zijn weet ik niet. Ze bieden visueel iig meer variatie. Anders deze:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=411066241
of
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=411371344
of
Het probleem van compacte kruisingen is wel weer dat verkeer weinig tijd krijgt om in te voegen. Sowieso zul je aan lane mathmatics moeten doen door bv de middenstukken te vervangen door 2 of zelfs 1 rijstrook, anders krijg je weer dikke opstoppingenPB-powell schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:55:
@Webgnome Ik gebruik veel van Timboh, maar of die compacter zijn weet ik niet. Ze bieden visueel iig meer variatie. Anders deze:
of
@Martinspire correct. Het gaat meer om de standaard klaverblad van cities. Die heeft eigenlijk heel simpele ramps als overgang tussen de twee richtingen en dat heeft te weinig capaciteit. Nu leek het mij wel mooi / efficient om een fly over constructie te maken. MAar om dat zelf te doen. Graag eerst even wat workshop dingen afstruinen
Maar als je vraag om een fly-over die niet te veel ruimte inneemt, maar wel voldoende capaciteit heeft spreek je jezelf wel een beetje tegen
Ik heb het idee dat alle andere knooppunten niet per se een grotere capaciteit hebben dan de standaard ten opzichte van de grootte van die dingen. Als je compact wil, kom je toch uit bij de standaard onramps.
Exact. Ik zal vanavond eens de workshop doorzoeken of ik iets kan vinden wat dat doet. En anders maak ik het zelf. Heb dat op heel veel plekken nu toch al dat ik dingen onder grond stop omdat het gewoon minder bouwbare ruimte kost. Denk aan een heleboel voetgangerstunnels.
Misschien dat ik vanavond ook ga beginnen met het herindelen van het public transport. Het werkt wel goed op zich maar het is een beetje een zootje. Heb nu een aantal grote lussen gemaakt met op aantal plekken twee stations tegenover elkaar zodat men daar overstapt. Maar misschien dat ik er een grid systeem van maak. Iemand daar ervaring mee?
Misschien dat ik vanavond ook ga beginnen met het herindelen van het public transport. Het werkt wel goed op zich maar het is een beetje een zootje. Heb nu een aantal grote lussen gemaakt met op aantal plekken twee stations tegenover elkaar zodat men daar overstapt. Maar misschien dat ik er een grid systeem van maak. Iemand daar ervaring mee?
Biffa doet het leuk, maar inmiddels beginnen zijn 'fix your city'-videos wel een beetje eentonig te worden. Rotonde hier, éénrichtingsweg daar, wat voorrangsborden her en der en dan ben je er wel. Af en toe nog een metrolijn of een extra oversteek erbij en klaar is Biffa.mschol schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 01:49:
[...]
je leert een truuckje en dat past hij uiteindelijk overal toe.. heel creatief is hij niet, hij probeert zo snel mogelijk het traffic soepel te laten lopen en in C:SL heeft hij daar een goede manier voor gevonden die ook eens niet al te destructief is met wegen omgooien enzo..
Heb je het dan over trein- of metrostations? Als het gaat over overstappen bij metrostations heb ik zelf één grote cirkel lijn met daaraan verbonden kleinere lussen voor verschillende stadsdelen (zowel één centrum als verschillende buitengebieden). Deze lussen zijn dan op (doorgaans) één gedeeld station aan elkaar verbonden en waar de cims binnen dat station kunnen overstappen.Webgnome schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:21:
[…]
Heb nu een aantal grote lussen gemaakt met op aantal plekken twee stations tegenover elkaar zodat men daar overstapt. Maar misschien dat ik er een grid systeem van maak. Iemand daar ervaring mee?
Potentieel gevaar is dat omdat een station maar twee perrons heeft er een file kan ontstaan, maar in mijn ervaring valt dat doorgaans erg mee, en zou je bij een niet volledig gebruik van de capaciteit van de treinstellen ook het aantal kunnen verlagen.
Wat bedoel je precies? En is dit wat? YouTube: TOP 10 MODS & HOW TO USE THEM | Cities SkylinesHMC schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:50:
[...]
Huh?Dat doe je gewoon door pgup en pgdn te gebruiken. Het is soms een beetje vogelen, maar wegen kunnen elkaar kruisen, als ze maar een niveau'tje lager of hoger liggen.
Fine Road Tool
Dat is zeker wat, @SpeedQber.
Road Anarchy had ik "vroegah" wel eens.
Lang geleden mee gekapt. Dit is dus de Fine Road Tool?
Dat was even lastig te zeggen vanaf jouw cut point.
Dank is groot. Lijkt een oplossing, als het ook met rails werkt.
Ik snapte jouw probleem niet helemaal, maar waar ik op doelde was dit:

De rechtdoorgaande sporen wilde ik precies waar de grond omhoog gaat de grond induwen...zeg maar "rechtdoor" dus. (Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)
Maar dat kan dus niet, zoals dat wel kon in Simcity 2k/3k/4.
(Edit: Trouwens puur voor "aesthetics". Het werkt gewoon nu, maar het ziet er niet uit.
)
Lang geleden mee gekapt. Dit is dus de Fine Road Tool?
Dat was even lastig te zeggen vanaf jouw cut point.
Dank is groot. Lijkt een oplossing, als het ook met rails werkt.
Ik snapte jouw probleem niet helemaal, maar waar ik op doelde was dit:

De rechtdoorgaande sporen wilde ik precies waar de grond omhoog gaat de grond induwen...zeg maar "rechtdoor" dus. (Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)
Maar dat kan dus niet, zoals dat wel kon in Simcity 2k/3k/4.
(Edit: Trouwens puur voor "aesthetics". Het werkt gewoon nu, maar het ziet er niet uit.
[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 15-08-2019 16:50 ]
wat je ook kan doen is een richting verkeer door je industrie heen, en dan 2 grote wegen het industrie in op verschillen den punten en 2 grote wegen uit op de snelweg, daarna zoeken de wagens zelf de weg wel weer naar de plek van bestemming. dit gebruik ik vaak waardoor je toch een echte doorstroom krijgt van in en uit. vooral de in met bestemming verkeer uit de stad loopt vaak vast en daar gebruik ik een grote weg. de weg vanaf de snelweg met ruwe materialen is vaak een normale snelweg die ergens in het midden op een zeer grote weg weer aansluit. bij het uitdenken moet je vooral bezighouden met hoe groot wordt dit stuk en welke kant ga ik op, waar komt de hoofdweg te liggen en hoe ga ik mijn verkeer de juiste kant opsturen.PB-powell schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:35:
Nou de setting voor DLS gevonden, alle verkeer weggehaald en despawning uitgezet en het verkeer een tijdje laten razen. Dit is het resultaat, het zakt soms richting de 50% en daarna loopt het weer op naar de 70%.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit:
Na even een uurtje goed kijken paar domme fouten gevonden en opgelost. Daarnaast een extra afslag gebouwd linksboven vlakbij dat kleine stukje commercie (direct de rest volgebouwd met huizen en kantoren). Verder ook druk geweest met de snelheidslimieten en dat werkt ook goedNu ligt de flow steady op 75%
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Hmm, even met Fine Road Tool gespeeld, maar dat doet dus ook nog niet "precies" wat ik wil doen. 
Blijf ermee stoeien. Moet gewoon kunnen. Maar alweer te laat hier.
Zal weer een lang weekend worden, waarin ploeteren met een minuscuul onderdeel van het gehele plaatje weer uren in beslag gaat nemen.

Edit: Zie in gedachte al weer helemaal voor me hoe het wel kan. Hoogteverschil moet dus groteer zijn, dus ik zal aan een strakke tunnelbakconstructie moeten voordat ik de slope raak.
Gaat goed komen.
Blijf ermee stoeien. Moet gewoon kunnen. Maar alweer te laat hier.
Zal weer een lang weekend worden, waarin ploeteren met een minuscuul onderdeel van het gehele plaatje weer uren in beslag gaat nemen.

Edit: Zie in gedachte al weer helemaal voor me hoe het wel kan. Hoogteverschil moet dus groteer zijn, dus ik zal aan een strakke tunnelbakconstructie moeten voordat ik de slope raak.
Gaat goed komen.
[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 15-08-2019 17:33 ]