Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Raven schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:53:
Parklife wordt zo te zien rond 1800 NL-tijd ge-unlocked. Ookal had ik 'm gepre-ordered, ik denk dat ik even wacht met installeren i.v.m. mod (in)compatibiliteit.
Dan kan je nog heel lang wachten voor de MOD's weer bijgewerkt zijn. Er zijn grote mods en assets die nog steeds niet bijgewerkt c.q. werkend gemaakt zijn voor de vorige DLC. :X :F

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HMaster_II schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Dan kan je nog heel lang wachten voor de MOD's weer bijgewerkt zijn. Er zijn grote mods en assets die nog steeds niet bijgewerkt c.q. werkend gemaakt zijn voor de vorige DLC. :X :F
Welke dan? Ik heb alle DLC's en een handjevol mods, maar geen problemen gemerkt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HMaster_II schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Helaas is het beleid op steam wbt workshop items echt kut en hebben veel modmakers gewoon een nieuwe versie geupload zonder de oude bij te werken of te verwijderen;
Workshop staat dus ook vol met broken en/of deprecated items
Raven schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:53:
Parklife wordt zo te zien rond 1800 NL-tijd ge-unlocked. Ookal had ik 'm gepre-ordered, ik denk dat ik even wacht met installeren i.v.m. mod (in)compatibiliteit.
er zal wel een patch komen waardoor mods sowieso breken

[ Voor 27% gewijzigd door mschol op 24-05-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Meestal zijn de grote mods binnen een week al wel bijgewerkt. Ze hebben ook al een tijdje dat modders vóór de release al toegang krijgen tot de DLC om alles te updaten, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

De enige mod waar ik geen gebruik meer van kan maken is RICO, die komt iedere vijf seconden met een error. Voor de rest was bij Green Cities alles best snel bijgewerkt.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 15:49
Tunaflish schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:30:
Meestal zijn de grote mods binnen een week al wel bijgewerkt. Ze hebben ook al een tijdje dat modders vóór de release al toegang krijgen tot de DLC om alles te updaten, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

De enige mod waar ik geen gebruik meer van kan maken is RICO, die komt iedere vijf seconden met een error. Voor de rest was bij Green Cities alles best snel bijgewerkt.
Ploppable RICO is al een flinke tijd buggy volgens mij. Bestaat er geen alternatief? Of heeft niemand aangegeven het te willen overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 09:47

SilentSimon

Have you been hopped?

Mods is hét selling point van deze game, maar met dit soort updates is het soms ook een nadeel :)
Gewoon even wachten hoe *** het ook is als je net weer even in zo'n fase zit dat je veel aan het stad bouwen bent :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Inmiddels is parklife alweer iets van een driekwartier beschikbaar.. geinig, maar helaas kapotte mods die roet in het eten gooien voor een foutloze ervaring ;(

en bossen hebben nu echt effect op de noise pollution:
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/932688108979740557/43DB0806FC02F59D52F279DE88D4A73BC2EF52EC/

na:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/932688108979740712/727240785C0D80817A19D6CDD7DA98FBDDB6CAD4/

[ Voor 53% gewijzigd door mschol op 24-05-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mschol schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:02:
[...]
er zal wel een patch komen waardoor mods sowieso breken
De patch die de nieuwe dingen in Parklife na het opstarten laat zien terwijl Parklife nog niet eens geïnstalleerd is? De loading screen mod werkt niet meer (maker kijkt er al wel naar), na laden map melding dat Traffic Manager het niet doet (komt over paar uur update voor), heb maar niet afgewacht of er nog meer foutmeldingen zouden komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 24-05-2018 18:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:09:
[...]

De patch die de nieuwe dingen in Parklife na het opstarten laat zien terwijl Parklife nog niet eens geïnstalleerd is? De loading screen mod werkt niet meer (maker kijkt er al wel naar), na laden map melding dat Traffic Manager het niet doet (komt over paar uur update voor), heb maar niet afgewacht of er nog meer foutmeldingen zouden komen.
om half 4 was parklife bij mij geinstalleerd en kon ik met de nieuwe items spelen..

auto demolish mod werkt ook niet meer en gaat ook stuiteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mschol schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:14:
[...]

om half 4 was parklife bij mij geinstalleerd en kon ik met de nieuwe items spelen..

auto demolish mod werkt ook niet meer en gaat ook stuiteren..
Ik had het vinkje eerder al weggehaald om problemen zoals dit te voorkomen en Parklife pas daadwerkelijk te installeren als de grootste probleemgevallen waren opgelost. Dat werkt dus niet :/ :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:23
Auto bulldoze heb ik idd ook weggehaald, alleen krijg nog steeds auto exception (out of arrays) meldingen.. Tja nu is het gaan troubleshooten welke mod dat kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Tmaster schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:10:
Auto bulldoze heb ik idd ook weggehaald, alleen krijg nog steeds auto exception (out of arrays) meldingen.. Tja nu is het gaan troubleshooten welke mod dat kan zijn..
array index out of bounds?
wellicht is dat een 81 tiles enabler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
mschol schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:14:
[...]

array index out of bounds?
wellicht is dat een 81 tiles enabler?
Nee die had ik niet aanstaan. Loading screen module werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
En network connection2 ook niet meer. Alle wegen die ik aanleg hebben geen grid meer en dus kun je geen gebouwen meer plaatsen. Nouja Nadat je die uit gezet hebt, werkt mijn huidige stad ook niet meer..
Rico mod heeft ook issues al gemerkt.
Voorlopig dus even 'kaal' nieuw beginnen en langzaam de mods weer aanzetten als er updates zijn geweest. Het is niet anders.. De uitbreiding ziet er verder wel goed uit, veel nieuwe assets en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
hier een lijstje met niet werkende mods:
https://steamcommunity.co...ns/0/1694922345929126811/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 17:15
daarover gesproken, zijn er mods die ik in de gaten moet houden tot ze een werkende versie hebben? Heb letterlijk een jaar niet gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
AntiChrist7 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:01:
daarover gesproken, zijn er mods die ik in de gaten moet houden tot ze een werkende versie hebben? Heb letterlijk een jaar niet gespeeld
Kan je in zo’n geval niet gewoon CS bevelen dat hij niet mag updaten? Via Steam ofzo? En dat mods ook niet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
nino_070 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:33:
[...]

Kan je in zo’n geval niet gewoon CS bevelen dat hij niet mag updaten? Via Steam ofzo? En dat mods ook niet updaten
Dat is mijn vraag toch niet? :? Ik vraag welke mods er de moeite zijn en wss geupdate gaan worden na dat ik een jaar lang de game niet heb gecheckt. de game niet updaten heeft daar niets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
AntiChrist7 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:44:
[...]

Dat is mijn vraag toch niet? :? Ik vraag welke mods er de moeite zijn en wss geupdate gaan worden na dat ik een jaar lang de game niet heb gecheckt. de game niet updaten heeft daar niets mee te maken
Naja mijn ervaring is dat in zo’n geval vaak meerdere mods niet werken. Dus om antwoord op je vraag te geven, dan kun je er rekening mee houden dat bijv. Ploppable rico problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
nino_070 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:33:
[...]

nee, helaas heeft cities skylines bij het beta tabblad geen oude versies zoals bij b.v. euro truck simulator 2 wel zo is (ook ivm mod compatibiliteit)

is er een mod om dat "einde weg" icoontje te veranderen in b.v. een stel pylonnen op de weg ofzo bij een one-way road ?
of misschien verbergen?

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 25-05-2018 01:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Ik hoopte al dat er kortingen kwamen bij de release van de nieuwe DLC; leek gisteren eerst niet zo te zijn, maar nu dus toch :)
Hmmm, which one(s)?
'k ga sowieso voor Mass Transit denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://hirzo.com/img/foto/fora/citiesskylines/discounts.jpg

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gisteravond zijn er zo te zien al wel de nodige bijgewerkt :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:32:
Ik hoopte al dat er kortingen kwamen bij de release van de nieuwe DLC; leek gisteren eerst niet zo te zijn, maar nu dus toch :)
Hmmm, which one(s)?
'k ga sowieso voor Mass Transit denk ik.
[afbeelding]
Mass transit is een must have, disasters en snowfall zijn niet zo heel boeiend. Maar iedereen heeft zijn eigen smaak he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
mschol schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 00:58:
[...]

nee, helaas heeft cities skylines bij het beta tabblad geen oude versies zoals bij b.v. euro truck simulator 2 wel zo is (ook ivm mod compatibiliteit)
ok, ik zal het nog maar eens anders formuleren....

Welke mods vinden jullie het belangrijkste en hopen jullie voor een snelle update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net even gekeken of alles weer werkt, kon ineens niks meer naast wegen plaatsen. Dat lijkt gezien de comments aan Network Extensions Project te liggen, maar als ik die vervang voor de verder ontwikkelde Network Extensions 2, dan laadt mijn stad met 300k inwoners niet meer. Iets met dat een specifieke asset failed to load gevolgd door "Simulation: (failed) Object reference not set to an instance of an object" waarna de boel hangt.

Hopelijk is daar een oplossing voor... Ik lees wel iets over een RICO mod, maar die heb ik niet.

.... en tijdens het typen viel het kwartje: mods staan standaard uit, even aanzetten en het is opgelost 8)7 :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Raven schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:57:
Net even gekeken of alles weer werkt, kon ineens niks meer naast wegen plaatsen. Dat lijkt gezien de comments aan Network Extensions Project te liggen, maar als ik die vervang voor de verder ontwikkelde Network Extensions 2, dan laadt mijn stad met 300k inwoners niet meer. Iets met dat een specifieke asset failed to load gevolgd door "Simulation: (failed) Object reference not set to an instance of an object" waarna de boel hangt.

Hopelijk is daar een oplossing voor... Ik lees wel iets over een RICO mod, maar die heb ik niet.

.... en tijdens het typen viel het kwartje: mods staan standaard uit, even aanzetten en het is opgelost 8)7 :P
Als je Network Extensions uitschakelt terwijl de assets daarvan (de wegen) nog in je savegame liggen crash hij inderdaad. Als je ooit wilt overstappen op NE2 moet je dus alle wegen verwijderen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nino_070 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Als je Network Extensions uitschakelt terwijl de assets daarvan (de wegen) nog in je savegame liggen crash hij inderdaad. Als je ooit wilt overstappen op NE2 moet je dus alle wegen verwijderen volgens mij
Ik heb de oude ge-unsubscribed, NE2 ge-subscribed en daarna NE2 eerst vergeten in te schakelen, daarom laadde mijn stad in eerste instantie niet. Maar met NE2 ingeschakeld lijkt alles op het eerste gezicht wel normaal te werken, aangezien het een doorontwikkelde variant op Network Extensions is zou dat verder toch geen problemen moeten opleveren?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Raven schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Ik heb de oude ge-unsubscribed, NE2 ge-subscribed en daarna NE2 eerst vergeten in te schakelen, daarom laadde mijn stad in eerste instantie niet. Maar met NE2 ingeschakeld lijkt alles op het eerste gezicht wel normaal te werken, aangezien het een doorontwikkelde variant op Network Extensions is zou dat verder toch geen problemen moeten opleveren?
Blijkbaar niet dus, wist ik inderdaad niet. Als ik in Netwerk extensions 2 een wegtype “uitvink” en er ligt nog een stuk van in die savegame, dan geeft hij die error inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nino_070 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:56:
[...]

Blijkbaar niet dus, wist ik inderdaad niet. Als ik in Netwerk extensions 2 een wegtype “uitvink” en er ligt nog een stuk van in die savegame, dan geeft hij die error inderdaad
Alleen in dit geval kwam het dus doordat de gehele mod uit stond, gevalletje PEBCAK :+ Ik moet eens gaan onthouden dat ze standaard disabled worden toegevoegd. O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hey allen!

Ik ben sindskort begonnen met Cities Skylines en nu naar een paar dagen overweeg ik mijn systeem te upgraden. Daarbij zoek ik advies.

Wat ik aanneem
• C:S is meer VRAM dan GPU core afhankelijk
• Mods en assets toevoegen vraagt vooral extra van je geheugen (=>16GB)
• Complexiteit en formaat van je stad vraagt vooral veel van de CPU

Mijn systeem
Intel i7 8700K
16GB DDR4-3200
GTX1060 6GB
Samsung 850 EVO 500GB
BenQ 32" 4K

Ik speel op dit moment op 4K met de meeste DLC's, 520 assets en vanaf 100k pop merk ik dat mijn fps dropt naar 20. En op de grens van speelbaar wordt voor mij. De grootste bottlenecks zijn denk ik mijn RAM/VRAM. Ook denk ik dat het geen kwaad kan om te kijken voor een betere gpu i.v.m. 4K.

Wat ik zou willen weten

• Ik zie op youtube mensen die uren lang werken aan detailing met props waar ze letterlijk tienduizenden van gebruiken. Heeft dit niet veel impact op je wisselbestand?
• Is er een manier om te zien hoeveel geheugen elke item/mod inneemt? Met de Loading Screen mod kan krijg ik wel een idee, maar ik zou willen weten wat de impact is van een gedetailleerd gebouw of een grote mod.
• Hoeveel assets/mods/DLC's hebben jullie, welke resolutie speel je en hoe ziet je systeem er uit?
• Is Crossfire/SLI een idee ter behoeve van extra VRAM?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je 4K monitor lijkt me het "probleem". :P :+
Rest van je systeem is top.

Kan je die monitor niet in een lagere resolutie zetten? Je zoomt vaak toch in om iets te bouwen/zones aan te leggen, neem ik aan. :)

Edit:
CF/SLI helpt sowieso niet om meer VRAM te krijgen. :)
Edit2:
Prop is voornamelijk mesh, denk ik. Dus die staat maar één keer in je geheugen, voor alle instanties.

[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 25-05-2018 15:50 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@Chrono Trigger heb je ook meetresultaten? Het beste is namelijk om CPU, GPU en RAM gebruik te meten en op basis daarvan conclusies te trekken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik moet hier ook wel bij opmerken dat de engine van Skylines soms de beperkende factor is. Ik heb alle dlc's minus Park Life en nog wat extra assets, maar je merkt wel dat het spel minder soepel is dan een paar iteraties hiervoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrono Trigger
@Tsurany
Daar dacht ik aan, maar als iemand mij kon inlichten scheelde het weer een uurtje benchen/analyse.

Anyway:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PDMmR0a.png

Wat valt op?

• Met mods enabled is 4K geen beperkende factor en is er nauwelijks verschil met 1080p
• Met mods enabled is er bijna altijd 100% VRAM in gebruik, zonder mods is dit tussen 40-80%
• 4K Ultra in een 200k stad met 583 assets in unplayable
• RAM vereiste voor (sommige) mods is enorm, maar zou nog weinig impact moeten hebben op performance maar is vooral een bottleneck voor meer mods/assets
• CPU load heb ik niet gelogt, de i7 8700K zou het spel niet moeten bottlenecken.
• Er is niet veel performance verschil tussen de 200k en 16k steden zonder mods, alleen met mods waar de kaart waarschijnlijk wel met 12GB zou kunnen.

Bepaalde workshop items van bijvoorbeeld graphics enhancing textures/themes zijn kwa formaat veel groter dan vanilla, vandaar de enorme stijging bij de VRAM.

Conclusie: Meer RAM halen om met meer assets te kunnen spelen zou de fps alleen verder cripplen daar deze is met huidige items al unplayable is. Me dunkt dat een betere GPU niet persé veel uitmaakt, maar VRAM wel. Multi GPU haalt hier geen voordeel uit dus zou ik een single GPU moeten halen met 8-12GB.

Klopt dit een beetje?

[ Voor 6% gewijzigd door Chrono Trigger op 25-05-2018 21:30 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

" • CPU load heb ik niet gelogt, de i7 8700K zou het spel niet moeten bottlenecken."

Ik heb een i7 6800K en die zou ook geen bottleneck moeten zijn, ware het niet dat de game bij >200k inwoners niet meer 100% vloeiend loopt, schijnt dat de engine maar max 4 CPU threads kan gebruiken :/

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de release notes van de parklife patch:

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/6625556/8e9e695d6d17dc4e9f2ddd9dd190eadadc600f3b.jpg
Happy Parklife day everyone! In just about two hours Parklife will be released into the world and available to all you lovely City builders! As always though, even if you're not able to get Parklife today we're not leaving you empty handed! At around 14:00 CEST we will release the 1.10 patch which comes loaded with new Free Content as well as a bunch of fixes! Full patch notes available below! :)

1.10.0-f3
Paid content ParkLife expansion:
Park Area Tool
Park Area levels
Tours Info View and Panel
Walking Tour Tool
Sightseeing Bus Tour Tool
Park Maintenance City Service
New policies (3 city and 8 park policies)
Amusement park props and buildings
Nature reserve park props and buildings
New city park buildings
New zoo props and buildings
New monument
Castle of Lord Chirpwick
6 new Unique buildings
The Statue of Colossalus
Observation Tower
Sea Fortress
Old Market Street
Clock Tower
City Arch
Fireworks effect (for monument and park area tool)
New chirps
7 Steam achievements
4 New Chirper hats
New models for animals in the wild (for asset editor and map editor)
5 new ParkLife maps
Mountain Meadows
Pine Rivers
Cavern Coast
Windfield
Honu Island

Paid content Country Road Radio:

Country Road Radio DLC

Free update for all players and DLCs owners:
Cities: Skylines base game

A collection of new city park props added
Effect for trees to reduce noise pollution around them
Submesh modding made possible
Cinematic camera
Menu Filtering
Tourism Panel and Info View update
New models for tourists
New trees (Corsican Pine, Yew, Sugar Maple, Chinese Windmill Palm)
New terrain props (rock formations, caves and cliffs) and vegetation
Leisure Info View icon changed
Parks & Plazas toolbar icon change
Accessibility renamed to Entertainment for clarity under Leisure Info View
Exposed props in-game
Exposed Entertainment value for Parks, Plazas and Unique Buildings in building tooltip image
Exposed City Attractiveness in City Information panel and in new Tourism Info View
Exposed camera system to modding so users can control camera with scripts
ChirpX - Fixed: FR Localization of "Launch Rocket" is incorrect
Pearls from the East DLC - Fixed: Landmarks lack constructed icon after loading
Road Modding: Road editor feature to import models from existing roads
Road Modding: Road color set automatically to gray + text fields for setting the color
Asset importer template panel hides empty categories for buildings
Options panel has a button to show Whats New Panel (game restart required)
Content manager shows asset DLC requirements for all DLCs

Theme editor UI improvements: consistent panels, rain -> snow in winter themes, world properties -> weather properties
Updated managed framework with a minor memory leak fix
UI temperature string updated only when the visible number would actually change to reduce garbage in main loop
Updated Landscaping Advisor text
Added a feature to test the map in play mode straight from map editor
Added the reload button to asset editor pause menu
Added Gravel footbridge
Added Thumbnails image to props and assets in Asset Editor importer window
Added tooltips for color changing buttons for football panel, festival panel and chirpX panel
Added missing line to Oil Industry description in PT explaining increased tax income
Fixed: Left-Hand Traffic rules check box missing when selecting theme for new map in Map Editor
Fixed memory leaks in star billboard meshes
Fixed leaking materials in bloom effect
Fixed leak in SMAA
Fixed content manager panel only showing max 5 dlc icons. icons are now smaller and wrap to second line
Fixed props not loading in asset editor on the first import of the session
Fixed asset importer category monuments to unique buildings, and added category for actual monuments
Fixed: Forestry Resources at New Game creation Panel has wrong Icon
Fixed: Map editor sometimes loading a wrong map when testing a workshop map saved into a new file
Fixed: Adjusted volume sliders show incorrect percentage when returned to game
Fixed: Switching Transport Line type when creating a Transport Line causes unexpected behavior
Fixed: Player is able to simultaneously select 2 assets in Asset Importer
Fixed: Main menu "X/Y mods enabled"-label refreshing when disabling all mods
Fixed: Forestry Resources has wrong icon on New Tile Purchasing view
Fixed a case where corrupted mod prevents creating mod entries in content manager
Fixed achievements getting incorrectly enabled/disabled when loading a game while running a scenario.
Fixed achievements sometimes staying enabled when loading a Workshop save with continue-button or quick load.
Fixed: Issue in road editor that caused importing models from existing slopes to fail in certain situations.
Fixed "import from existing road" button not working when player has corrupted custom net assets.
Fixed: Tennis Court not mentioned at Milestone 3 Unlocks > New Buildings
Fixed: Sports Arena's description has minor grammatical issue in DE localisation
Fixed: Economy Panel Tourism 'Total' hover-on tooltip is incorrect
Fixed: Clicking on unowned DLC badges on Content Manager Assets does not take the player to Steam Store
Fixed: In ES localisation all buildings that require unlocking have the progress bar overlap with Upkeep cost text
Fixed: PL Localization of City Planning text in City Policies is Cut-off
Fixed: Wind Turbine and Advanced Wind Turbine info panel show Power Output even when they are in collapsed state
Fixed: German translation on science center tooltip
Fixed: On maps without Sea Connection Cargo Harbor and Cargo Hub have dotted lines pointing to the center of the map
Fixed: Warning for lack of educated workers in office is out of bounds in PL translation
Fixed: Healthcare info view has overlapping text in PL language
Fixed: Loading error when there is a bend between missing and working road types
Fixed: Misspelling in water tab of theme editor
Fixed: Policies panel services text cut off in Germany
Fixed: Confused ships rotating forever
Fixed: All traffic use Bus & Taxi lane when Old Town policy is active
Fixed: Spelling and inconsistent naming and cut off texts in multiple languages
Fixed: Leisure Info View opens too early into gameplay
Fixed: Term residents is not cohesive throughout the game
Fixed: Theme editor issue where failed terrain normal texture import causes the import button to become unusable for the rest of the session

After Dark expansion
Fixed: Missing RU translation for Fantastic Fountain
Fixed: Bicycle Tunnels get flooded when built underwater

Snowfall expansion
Fixed: Missing Snowfall icon on Snowfall maps in new scenario panel
Fixed: Geothermal Heating Plant description overlaps with Water/week info text in multiple localisations

Natural Disasters expansion
Fixed: Natural Disasters - Overlapping 'Can Repeat' conditions in Scenario Editor in multiple languages
Fixed: Floodland scenario "Story message" has a typo
Fixed: Extra collapsed notifications for buildings with builtin roads
Fixed: The visual difference between a damaged path part and a path part not affected by disaster should be cohesive

Mass Transit expansion
Fixed: Blimp Billboard ad "Books are the way to the wisdom" Grammar is incorrect
Asymmetrical Three-lane slope LOD fix
Fixed: Two-Way Highway description mistake on German translation
Fixed: Ferry Depots sidewalls texture is "pixelated"

Green Cities expansion
Fixed: Vehicle info panels can't fit long vehicle names
Fixed: Building despawn loop when using self sufficient specialization together with highrise ban policy
Fixed: The Ultimate Recycling Plant description updated in EN
Fixed: Recycling Center is imbalanced in comparison to Incineration Plant
Fixed: Scenario Editor trigger conditions mention high-tech specialization
Concerts mini-expansion
Fixed: Concerts DLC badge is missing localization in ZH ingame
Match day mini-expansion
Fixed: Football Stadiums sometime gets 'Not Operating' without communicating to player the reason behind it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ParkLife nu ook. *O*
Gebruikte al geen mods sinds nieuwe install (jaartje geleden) en lijkt nu ook nog minder nodig.
Veel van die zooi hoeft niet meer aan, zoals first person view, en zo.
Prachtige DLC. :D

Wel een oogje op het verkeer houden, of dat zich iets beter gedraagt, of niet.
Dat kunnen we pas beoordelen na een aantal uurtjes spelen.
Ik ga wel door met m'n oude stad, zodat ik de veranderingen goed kan zien.

Tegen de tijd dat ik een neiuwe stad ga starten zal er vast wel een nieuwe mod zijn voor meer dan 9 gebieden,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
@Chrono Trigger ik zou toch eerst nog even je CPU gebruik per thread loggen. Ik vermoed dat het aan je CPU ligt of het gebruik van CS daarvan, omdat de populatie meer de bottleneck lijkt te zijn dan de hoeveelheid assets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn taak voor vanavond is trouwens wel om JUIST de lijst van assets eens te doorlopen. Krijg er veel errors van, en menigeen zie ik nooit, en anderen zie ik veel te vaak.

Dat wordt een leuk klusje, waar ik echt naar uitkijk. :D
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:04

Aganim

I have a cunning plan..

Chrono Trigger schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:38:

• Mods en assets toevoegen vraagt vooral extra van je geheugen (=>16GB)
Klopt, dat is altijd al zo geweest. Ik heb zelf een goed half jaar niet meer gespeeld en merk dat sinds Park Life echter het RAM gebruik fors meer lijkt te zijn geworden. Waar ik vroeger zonder problemen kon spelen, schiet het geheugengebruik met 2100 assets naar de 25GB+ en crasht de boel soms tijdens laden al.

Ik ga binnenkort even debuggen met Mesh Info, met die mod kan je de 'Weight' van een mod zien, het aantal polygonen per m3. Sommige assets zijn dramatisch in dat opzicht, een boompje met 5000 polygonen trekt natuurlijk ieder systeem op zijn gat als je je stad er vol mee zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat valt dus mee als het een Mesh is, want dan staat die maar één keer in je geheugen.
Een boom die je duizend keer plant staat NIET duizend keer in je geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 26-05-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 20:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vraagje, sinds de automatische update die nu is verschenen, krijg ik bij geen enkele weg meer met vierkantjes aan de zijkanten. De vierkantjes voor het markeren van zones voor commercie, huizen en industrie. Bij de wegen die er voor de update al lagen, zie ik deze nog wel en werkt dit ook. Ik snap er even niks van. Ik zie ook niks geks zo op het eerste gezicht.

Meer mensen hier last van? En vooral; iemand toevallig een snelle oplossing, zonder dat ik al mijn assets/mods moet herzien? (dat zijn er nogal veel)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:46
Steeffoon schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:04:
Vraagje, sinds de automatische update die nu is verschenen, krijg ik bij geen enkele weg meer met vierkantjes aan de zijkanten. De vierkantjes voor het markeren van zones voor commercie, huizen en industrie. Bij de wegen die er voor de update al lagen, zie ik deze nog wel en werkt dit ook. Ik snap er even niks van. Ik zie ook niks geks zo op het eerste gezicht.

Meer mensen hier last van? En vooral; iemand toevallig een snelle oplossing, zonder dat ik al mijn assets/mods moet herzien? (dat zijn er nogal veel)
Bij mij lag het aan Network extensions. Ik had de gewone nog, maar je moet Network extensions 2 hebben. Deze is ondertussen geupdate en fixed dat issue. Eerst network extensions unsubscriben, daarna subscriben op de nieuwe deed het bij mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Powerblast schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:06:
Eerst network extensions unsubscriben, daarna subscriben op de nieuwe deed het bij mij :).
En niet vergeten de nieuwe in te schakelen in de content manager, dat was ik vergeten waardoor het leek alsof mijn steden niet meer geopend konden worden :P

@Steeffoon Zie gisterenmiddag ;) Raven in "Cities: Skylines - Deel 2"

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Raven schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:12:
[...]

En niet vergeten de nieuwe in te schakelen in de content manager, dat was ik vergeten waardoor het leek alsof mijn steden niet meer geopend konden worden :P

@Steeffoon Zie gisterenmiddag ;) Raven in "Cities: Skylines - Deel 2"
Thanks, ik had jouw post gisteren gemist :)
Powerblast schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:06:
[...]

Bij mij lag het aan Network extensions. Ik had de gewone nog, maar je moet Network extensions 2 hebben. Deze is ondertussen geupdate en fixed dat issue. Eerst network extensions unsubscriben, daarna subscriben op de nieuwe deed het bij mij :).
Thanks voor je tip! En is network extensions in mogelijkheden exact hetzelfde? Dus niet dat ik straks de dingen die ik met de eerste versie heb gedaan, allemaal kwijt ben? :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:46
Steeffoon schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:46:
[...]

Thanks, ik had jouw post gisteren gemist :)

[...]

Thanks voor je tip! En is network extensions in mogelijkheden exact hetzelfde? Dus niet dat ik straks de dingen die ik met de eerste versie heb gedaan, allemaal kwijt ben? :)
Het zou een doorontwikkeling zijn zover ik begrijp uit de description. Ik had in ieder geval geen roads of iets dergelijks die ontbraken na de update, enkel nieuwe opties erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

HMC schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:07:
Dat valt dus mee als het een Mesh is, want dan staat die maar één keer in je geheugen.
Een boom die je duizend keer plant staat NIET duizend keer in je geheugen.
Gaat in dit geval niet zozeer om het werkgeheugen (had geen tijd meer om dat duidelijker te omschrijven, iets met schoonouders die op bezoek kwamen), maar die berg polygonen moet wel tig keer gerenderd worden. Met genoeg niet geoptimaliseerde assets gaat dat ook aantikken, mijn GF1080 schiet bij een beetje stad naar volledige usage op 1080p, waar mijn i7 uit jaar kruik nog tijd over heeft. Dan wordt het wel tijd om te kijken welke assets er beter kunnen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:10:
[...]

Gaat in dit geval niet zozeer om het werkgeheugen (had geen tijd meer om dat duidelijker te omschrijven, iets met schoonouders die op bezoek kwamen), maar die berg polygonen moet wel tig keer gerenderd worden. Met genoeg niet geoptimaliseerde assets gaat dat ook aantikken, mijn GF1080 schiet bij een beetje stad naar volledige usage op 1080p, waar mijn i7 uit jaar kruik nog tijd over heeft. Dan wordt het wel tijd om te kijken welke assets er beter kunnen verdwijnen.
Met Mesh valt dat dus mee. Lees je maar in wat een Mesh is. Komt er op neer dat er een instantie in geheigen staat, en voor alle andere instanties, al zijn er een miljoen, zijn het slechts dispositiecoordinaten.
Zelfde met de props. Je kan er een miljoen in je map zetten, het zal geen geheugen innemen.
En laat je niet om de tuin leiden dat de blaadjes in afwijkende fases bewege. Same shit,

Maar inderdaad heb ik ook de voornemens om de lijst van assets door te nemen, om er echt een hele zooi te verwijderen. Dat was het plan voor vanavond, maar is er uiteraard niet van gekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Hoe het ook zij, minder assets kan in ieder geval geen kwaad. :) Inmiddels met Mesh Editor (ideaal, dubbelklikken je komt direct op de Workshoppagina van de asset) al wat daders kunnen vinden. Al een aantal miniscule assets met 8000-10.000 polygonen en textures van 2048x2048 eruit gemikt. Volstrekt overbodig om assets die op je scherm al haast microscopisch zijn van zo'n detailniveau te voorzien. 8)7

Wat ik wel een stevig minpunt van de Workshop vind is het gebrek aan overzicht. Je mikt een prop eruit, maar je kan niet achterhalen welke gebouwen er van afhankelijk zijn en nu dus items missen. Of zie ik iets over het hoofd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso kijkt men toch naar file size van asset voor 'em toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Aganim schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:39:
Hoe het ook zij, minder assets kan in ieder geval geen kwaad. :) Inmiddels met Mesh Editor (ideaal, dubbelklikken je komt direct op de Workshoppagina van de asset) al wat daders kunnen vinden. Al een aantal miniscule assets met 8000-10.000 polygonen en textures van 2048x2048 eruit gemikt. Volstrekt overbodig om assets die op je scherm al haast microscopisch zijn van zo'n detailniveau te voorzien. 8)7

Wat ik wel een stevig minpunt van de Workshop vind is het gebrek aan overzicht. Je mikt een prop eruit, maar je kan niet achterhalen welke gebouwen er van afhankelijk zijn en nu dus items missen. Of zie ik iets over het hoofd? |:(
nee, helaas zie je niks over het hoofd... :X

met een beetje geluk gooit de loading screen mod nu een error en kan je a.d.h.v. dat log eventuele andere gebouwen vinden.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

HMC schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:54:
Doorgaans wel, maar blijkbaar ergens een keer een 'Subscribe to collection' gedaan die ik beter niet had kunnen doen. :P

In ieder geval even reporting aangezet in de Loading Screen Mod opties, nu netjes een overzicht met gebouwen die assets missen. En weer verder met opschonen..

Zijn er trouwens meer mensen die merken dat CS niet helemaal lekker lijkt te lopen als je een twee keer achter elkaar een spel laadt? Als ik een spel start of laad gaat alles prima, geheugengebruik van +/- 15 GB, helemaal prima. Doe ik vervolgens een Exit to Menu en start/laad ik een nieuw spel geeft Loading Screen direct een geheugengebruik van 14-15GB aan, dat loopt op naar 22GB+ waarop het spel crasht of vastloopt. Erger nog, zelfs de interface van Windows 10 hangt zichzelf dan deels op, reboot is dan de enige oplossing. :|

[ Voor 36% gewijzigd door Aganim op 26-05-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:54:
tuurlijk niet :D

*ja dit wil ik hebben*
bouwt wat met 0 skills en is tevreden met resultaat.
"oke, mooi, laat ik gelijk met iedereen maar delen"
*jaar later*
iemand anders "je asset doet het niet meer/slecht/rottig/<insert reden>"
"ow, ja euhhh daar had ik ooit wat voor gemaakt, nou ja pech gehad, ik speel het spel niet meer, doei :W"

-= worst case scenario =- :
"ow, ja euhhh daar had ik ooit wat voor gemaakt, nou ik verwijder hem wel, ik speel het spel toch niet meer, doei :W"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:00:
[...]

tuurlijk niet :D

*ja dit wil ik hebben*
bouwt wat met 0 skills en is tevreden met resultaat.
"oke, mooi, laat ik gelijk met iedereen maar delen"
*jaar later*
iemand anders "je asset doet het niet meer/slecht/rottig/<insert reden>"
"ow, ja euhhh daar had ik ooit wat voor gemaakt, nou ja pech gehad, ik speel het spel niet meer, doei :W"

-= worst case scenario =- :
"ow, ja euhhh daar had ik ooit wat voor gemaakt, nou ik verwijder hem wel, ik speel het spel toch niet meer, doei :W"
Het was niet sarcastisch bedoeld. :S
Ik zie mooi spul, maar als het 10MB of meer is, of zo, no thanks.
Slechts een enkele keer, als het echt de moeite waard is.
Menig Asset is gewoon netjes, en onder de 2 a 3 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:05:
[...]

Het was niet sarcastisch bedoeld. :S
Ik zie mooi spul, maar als het 10MB of meer is, of zo, no thanks.
Slechts een enkele keer, als het echt de moeite waard is.
Menig Asset is gewoon netjes, en onder de 2 a 3 MB
nee, maar zo gaat het met veel asset makers (en modmakers vaak ook) helaas wel..

mede daardoor staat er zoveel zooi op de workshop..
ik zou niet weten hoe ik makkelijk de veelverbruikers (en hoeveel is veel) er bij mij uit kan krijgen.. ik ga geen 200+ pagina's met assets los doorbladeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aganim schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:10:
mijn GF1080 schiet bij een beetje stad naar volledige usage op 1080p, waar mijn i7 uit jaar kruik nog tijd over heeft. Dan wordt het wel tijd om te kijken welke assets er beter kunnen verdwijnen.
:? , een beetje stad en dan een GF1080 die volledig belast wordt op 1080p? Mijn 1060 staat bij 1080p en alles op high uit zijn neus te eten, ook bij een stad met >200k inwoners.

Zou ik dan de juiste assets hebben gekozen? :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor set up je ook hebt, het is toch mooi dat je systeem eens volop benut wordt? Als het verder nog gewoon lekker loopt, qua FPS, dan is alles toppie, in mijn opinie.

Maar inderdaad, sommige assets gaan voor TE veel detail. @VOODOO_WILLIE :+
Houd me ten goede, het is prachtig, maar doet de file size te veel groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

mschol schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:56:
[...]
ik zou niet weten hoe ik makkelijk de veelverbruikers (en hoeveel is veel) er bij mij uit kan krijgen.. ik ga geen 200+ pagina's met assets los doorbladeren :X
Ik ben zelf met Mesh Info begonnen met een ruwe selectie: assets (met name props en buildings) met een hoge weight/triangle count bekeken, wat niet interessant genoeg is: weg. Uiteraard in Loading Screen Mod even reporting aanzetten, zodat je een rapportage krijgt met missende afhankelijkheden.

Daarna gesorteerd op texture size, alles met een texture size van 4096x4096 -> /dev/null. Zo ben ik de lijst afgelopen en alles met grotere textures heb ik kritisch bekeken en verwijderd wat weg kon. Soms zie je aan de naam van asset dat het uit een pakket of collectie komt (bijv. Oil Stack 1, Oil Stack 2, etc). In dat geval kan je via de Workshop de hele collectie in 1x verwijderen.

Belangrijk is om het spel te herstarten als je weer een bergje assets hebt verwijderd, als je vervolgens het rapport van Loading Screen Mod bekijkt kan je steeds afwegen wat je met missende assets wilt doen: de asset weer herinstalleren, of gewoon afscheid nemen van het gebouw wat hem vereist.

In het laatste geval kan je op de Workshoppagina ook nog even kijken of het gebouw meer afhankelijkheden heeft. Je kan vrij veilig experimenteren met het uitschakelen van assets, had een gebouw het toch nodig, dan subscribe je gewoon weer.

Dat scheelde mij in een uurtje tijd al 40 pagina's in de workshop. Daarna ben ik nog even handmatig er doorheen gelopen, diverse assets uitgevinkt die op het oog overbodig leken en in de meeste gevallen bleek dit ook daadwerkelijk het geval.

Inmiddels ben ik van bijna 3000 assets terug naar onder de 1300, scheelt ruim 6GB geheugengebruik en aanzienlijk in de laadtijden.

@Raven, mijn videokaart is weer rustig, het lijkt erop dat de voorlaatste driver niet helemaal lekker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
HMC schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Met Mesh valt dat dus mee. Lees je maar in wat een Mesh is. Komt er op neer dat er een instantie in geheigen staat, en voor alle andere instanties, al zijn er een miljoen, zijn het slechts dispositiecoordinaten.
Zelfde met de props. Je kan er een miljoen in je map zetten, het zal geen geheugen innemen.
En laat je niet om de tuin leiden dat de blaadjes in afwijkende fases bewege. Same shit,

Maar inderdaad heb ik ook de voornemens om de lijst van assets door te nemen, om er echt een hele zooi te verwijderen. Dat was het plan voor vanavond, maar is er uiteraard niet van gekomen. :P
Oftewel in geval van mesh renderd de gpu alle instanties van het object als 1? Dat is wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
@Chrono Trigger

Een paar pagina's terug heb ik zelf iets over ramgebruik gepost. Niet zo uitgebreid als jij (en dat ging vooral om laadtijden) maar toch.

Uiteraard gaat de prestatie omlaag als je VRAM vol zit maar ik zag nog iets:

Bij het RAMgebruik in je bovenste tabel staat 14,72 GB. Dat is echt je ram helemaal vol want Windows neemt zelf ook nog een giegje in beslag.

Check eens in de Resource Monitor (knop op tabblad "Performance" in Task Manager) hoeveel er bij "Commit" staat voor Cities.exe. Bij mij was dat 22 GB (terwijl ik 16 GB ram heb).

Swappen van ram naar vram is uiteraard al traag maar swappen van ssd (en helemaal van hdd) naar ram en daarna naar vram is natuurlijk nog vele malen trager.

Het had bij mij geen dramatisch effect op de frame rate, voor m'n gevoel, maar wel merkbaar. Maar dat kan ook zijn omdat ik een retesnelle nvme ssd heb en mijn graka het toch al niet zo trok. Ik heb er ook totaal niet gedacht om vram-gebruik eens te bekijken. Wellicht een goede voor later. :)

@HMC

1. Die mesh staat dan wel slechts 1x als blauwdruk in het geheugen maar andere zaken, zoals depth tests (kan je die boom eigenlijk wel zien etc.), schaduwen en lichtval op de mesh zelf, moeten dan gewoon een miljoen keer berekend worden voor zover ik weet. Het scheelt dus inderdaad een hoop geheugen maar het is niet zo dat de GPU maar 1x met die mesh hoeft te rekenen.

2. Die schitterende assets :P worden vergezeld door de file size, de technische specs en een gigantische disclaimer over de "resource friendliness". Therefore: you have been warned! :+

Dat soort oud spul stikt van de uitbouwseltjes, leidingen en andere uitstekende toestanden, en hebben ook nog eens allemaal unieke wagons. Had het allemaal wat minder gekund? Nee, dammit! :P
Bovendien is het een eerbetoon aan zowel een schitterende trein als aan een (mij) zeer dierbaar persoon. Dat doe ik goed of ik doet het niet. :)

Je wilt trouwens niet weten hoe vaak ik in dubio heb gezeten iets wel of niet toe te voegen en hoeveel ik heb zitten optimaliseren m.b.t. geometrie en onzichtbare poly's. My goodness ... ik kan er een boek over schrijven. En kleinere textures heb ik geprobeerd maar door de lengte/hoogteverhouding van de wagons ziet dat er echt niet uit. Een wagon halverwege in tweeën knippen voor de textures heb ik ook geprobeerd maar dat is helemáál een lelijke ramp.
Er zouden trouwens stiekem nog wel een paar poly's weg kunnen, maar screw it, want geen zin om weeeeer 32 wagons opnieuw te exporteren, importeren en updaten. ;)

Bovendien doet de Loading Screen Mod aan mesh sharing en dus valt het allemaal best mee als je ze allemaal subt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Powerblast schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:15:
[...]

Het zou een doorontwikkeling zijn zover ik begrijp uit de description. Ik had in ieder geval geen roads of iets dergelijks die ontbraken na de update, enkel nieuwe opties erbij.
Is inderdaad de oplossing geweest, top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik herriner me weer waarom ik deze heel lang niet gespeeld heb: Er was 1 ding dat me enorm tegenstak, en nu kom ik het weer tegen: de "dirt afgronden" om ze zomaar te noemen: zodra je een beetje hellend zit en je een medium sized gebouw plaatst, krijg je dit als effect:

https://imgur.com/a/28zm89z

Ik besef dat dit een onvermijdbaar gevolg is van werken met een grid, maar ik vind het gewoon zo lelijk (en dit is dan nog een vrij licht voorbeeld: sommige mensen kijken van hun keukenraam recht op zo'n berg uit). Valt daar wat tegen te doen? Ik probeer wat bomen te gebruiken om te coveren, maar helpt niet echt...

En de hele map biljartvlak maken ben ik ook niet direct van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
AntiChrist7 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 01:28:
Ik herriner me weer waarom ik deze heel lang niet gespeeld heb: Er was 1 ding dat me enorm tegenstak, en nu kom ik het weer tegen: de "dirt afgronden" om ze zomaar te noemen: zodra je een beetje hellend zit en je een medium sized gebouw plaatst, krijg je dit als effect:

https://imgur.com/a/28zm89z

Ik besef dat dit een onvermijdbaar gevolg is van werken met een grid, maar ik vind het gewoon zo lelijk (en dit is dan nog een vrij licht voorbeeld: sommige mensen kijken van hun keukenraam recht op zo'n berg uit). Valt daar wat tegen te doen? Ik probeer wat bomen te gebruiken om te coveren, maar helpt niet echt...

En de hele map biljartvlak maken ben ik ook niet direct van plan :)
Geen idee of het simpeler kan maar hier een suggestie:

Verander zelf de cliff texture met de in-game Theme Editor en laad dan je bestaande map met behulp van de Environment Changer (+ Improved Theme Selection ) mod.

Helaas moet je wel zelf een texture maken want je kan niet doodleuk de ingame grass texture uit een lijst kiezen. Geen idee of je de in game grastexture ergens makkelijk vandaan kan peuteren maar ik heb het net ff gauw getest met een gifgroene grastexture die ik van internet heb geplukt en alle cliffs zijn mooi gifgroen geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 03:12:
[...]

Geen idee of het simpeler kan maar hier een suggestie:

Verander zelf de cliff texture met de in-game Theme Editor en laad dan je bestaande map met behulp van de Environment Changer (+ Improved Theme Selection ) mod.

Helaas moet je wel zelf een texture maken want je kan niet doodleuk de ingame grass texture uit een lijst kiezen. Geen idee of je de in game grastexture ergens makkelijk vandaan kan peuteren maar ik heb het net ff gauw getest met een gifgroene grastexture die ik van internet heb geplukt en alle cliffs zijn mooi gifgroen geworden. ;)
Ben helemaal niet thuis in de assets en textures, dus een ingame tool of tip zou handiger zijn idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
AntiChrist7 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:41:
[...]

Ben helemaal niet thuis in de assets en textures, dus een ingame tool of tip zou handiger zijn idd :)
De Theme Editor is een in-game optie. Alleen moet je dus wel zelf de textures maken die je anders wilt hebben. Of zoeken op de workshop onder de Map Themes of iemand dat al gedaan heeft.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=928333414
Ik ben er niet zo kapot van maar verder zoeken zal je zelf moeten doen. ;)

Maar om je bestaande map te laden heb je, volgens mij, alsnog bovengenoemde mod nodig.
- Subscribe het Map Theme en de mod (vergeet niet te controleren of deze ook enabled is)
- Load Level en kies bij "Custom Theme" het juiste Map Theme
- Voilá!

Een andere oplossing is het gebruiken van decals.

Deze zou perfect zijn, ware het niet dat die momenteel niet werkt.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=895061550

Deze zijn erg goed en volgen ook zeer goed hellingen. De kleuren zijn anders maar nog altijd beter dan de bruine bagger:

Beardmonkey:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=810221081
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=810221653
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=810222472

Ronyx69:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=767694900

agusingnavy:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=887752608

En uiteraard kan je inderdaad met flora aan de gang. pdelmo heeft bijvoorbeeld een aardige verzameling op de workshop.

Ik zag zojuist een nieuw kopje "Vegetation" onder "Landscaping" waar wat laag spul onder staat wat ook het landschap redelijk volgt. Zit er wel dik in dat dat erbij is gekomen met de Park Life DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
waarom ben ik nooit eerder achter het bestaan/werking van PTL (Prop Line Tool) gekomen ;(
wat een goddelijke mod weer :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eUBfyFsm.jpg
na (links) en voor (rechts)

[ Voor 25% gewijzigd door mschol op 30-05-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-10 09:56
Het speelt heerlijk op de ps4. Lekker onderuit gezakt op de bank het spel leren kennen. Wegen aanleggen gaat soepel, zelfs bruggen en tunnels. Ik gebruik nu een stad om aan te klooien en begin daarna met een schone lei om ideeen beter uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Parklife loopt als een zonnetje hier en er is zo veel nieuws te ontdekken. _O_
Moet toch wel aan de nieuwe stad denk ik , de huidige map (zonder mods, dus sowieso maar 9 tiles) begint vol te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
HMC schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:17:
Parklife loopt als een zonnetje hier en er is zo veel nieuws te ontdekken. _O_
Moet toch wel aan de nieuwe stad denk ik , de huidige map (zonder mods, dus sowieso maar 9 tiles) begint vol te raken.
Volle stad? :o picsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staan in mijn fotoalbum, op m'n profiel. Had ze hier al eens gepost. :D

MAAR! Wat ik ineens zie, toen ik net de OP bewerkte, is dat Photobucket nu weer WEL gelinkte plaatjes laat zien.
Dus voor de liefhebber... :P Al mijn shots uit eerdere steden (vaak in deeltje 1 van dit topic) zijn weer zichtbaar! :D *O*

Huidige map is een moeilijke. Heftige hoogteverschillen en ik heb geprobeerd het duister, donker en vies te maken.
Voorheen heb ik zelf veel parken gemaakt, wat nu dus aanzienlijk makkelijker is geworden (door Parklife).
Dat wordt dus een nieuwe stad in mijn aanstaande vakantie. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
HMC schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:29:
Staan in mijn fotoalbum, op m'n profiel. Had ze hier al eens gepost. :D

MAAR! Wat ik ineens zie, toen ik net de OP bewerkte, is dat Photobucket nu weer WEL gelinkte plaatjes laat zien.
Dus voor de liefhebber... :P Al mijn shots uit eerdere steden (vaak in deeltje 1 van dit topic) zijn weer zichtbaar! :D *O*

Huidige map is een moeilijke. Heftige hoogteverschillen en ik heb geprobeerd het duister, donker en vies te maken.
Voorheen heb ik zelf veel parken gemaakt, wat nu dus aanzienlijk makkelijker is geworden (door Parklife).
Dat wordt dus een nieuwe stad in mijn aanstaande vakantie. :D
Met 52K zit een 9x9 al vol? Volgens mij moet je de 80K ook wrl kunnen halen :P

Maa nieuwe stad is ook wel leuk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, ik ga niet zozeer voor bewonersaantallen, en er is nog veel ruimte vrij.
Ik wil het er liever (voor mezelf) tof uit laten zien. Als een schilderij, als het ware.

(Zit bovendien al aan 70k trouwens. De shots gaan terug tot November vorig jaar. :P @nino_070 )

[ Voor 23% gewijzigd door HMC op 02-06-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Hebben jullie tips voor het aanleggen van single/4/6 baans wegen? Ik merk dat ik nu af en toe in de knel kom met 4 baanswegen tussen al die hoogbouw. Upgraden naar 6 betekent slopen van hoogbouw. Maar om nu meteen al overal 6 baans aan te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruimte genoeg, dus laat veel ruimte vrij. Als je dan je banen in een later stadium upgrade, en de 4x4 wolkenkrabber gemold wordt, dan ff strookje van 1x4 zone erbij leggen (om het weer 4x4 te maken) en in no-time staat er weer een wolkenkrabber.

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 09-06-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Ga ik eens proberen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Is er iets te doen tegen hulpdiensten die op een zewbaansweg keurig op de rechter rijstrook voor het stoplicht blijven wachten? Of is dat crappy AI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
@Glasscar volgens mij pakken hulpdiensten standaard de meest linkerbaan. Dus misschien zorgen dat de linkerbaan wat wordt ontlast (bijv door een extra linksafbaan toe te wijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
nino_070 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:42:
@Glasscar volgens mij pakken hulpdiensten standaard de meest linkerbaan. Dus misschien zorgen dat de linkerbaan wat wordt ontlast (bijv door een extra linksafbaan toe te wijzen)
Het gekke is dat ze dus rechts blijven rijden, terwijl de twee banen daarnaast helemaal leeg zijn. Ze gedragen zich niet als hulpdiensten die bij spoed door rood rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Misschien helpt het als je een weg met busbaan aanlegt (of zelfs een weg die alleen voor bussen is bedoeld), de busbaan wordt namelijk ook gebruikt door hulpdiensten. Pas wel op met routes die door veel buslijnen worden bereden, want halterende bussen zorgen regelmatig ook voor opstoppingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Crazz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:54:
Misschien helpt het als je een weg met busbaan aanlegt (of zelfs een weg die alleen voor bussen is bedoeld), de busbaan wordt namelijk ook gebruikt door hulpdiensten. Pas wel op met routes die door veel buslijnen worden bereden, want halterende bussen zorgen regelmatig ook voor opstoppingen.
Als je de busbaan van Network Extensions 2.0 gebruikt dan kunnen bussen die bij een halte staan zelfs gepasseerd worden over de busbaan :) @Glasscar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Geen mods op de ps4 helaas. Ik zal eens kijken naar busbanen op de drukke wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb ook een probleem met de ps4 versie: elke service building meldt dat die geen Road access heeft, terwijl ik ze gewoon aan de weg plaats. Er is dus bijvoorbeeld maar 1 ambulance in use terwijl om de hospital heen mensen ziek worden en dood gaan :(. Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen, iemand hier? Google biedt geen oplossing. Ik heb genoeg service buildings van alles. Traffic problemen zijn er amper, zeker niet als je naast zon building woont, dunkt me.

*edit* hmm, het lijkt een bug te zijn. Ik heb een cemetery opdracht gegeven om te legen, en nu geeft elke service building aan 'is emptying'... waardoor er nu helemaal geen ambulances rijden. De game is geupdate tot de laatste versie...

Ik koop een uitbreiding in de hoop dat ie dat allemaal kan resetten, anders ga ik mooi terug naar de pc versie :/...

[ Voor 27% gewijzigd door Mauz1978 op 16-06-2018 12:19 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je speelde al op PC?
Waarom dan een PS4 versie kopen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

HMC schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:48:
Je speelde al op PC?
Waarom dan een PS4 versie kopen? :?
Omdat ik na een dag lang werken achter de pc niet in dezelfde houding achter de thuis-pc wil zitten, maar gewoon lekker achterover op de bank (ik ben inmiddels bijna 40 dus ga die houding wel voelen na een tijdje). Maar je had dus geen antwoord op mn vraag? Maar ik moest me verantwoorden voor mn gamegedrag :P...

Ik ben inmiddels achter dat elke laatste melding die een service building geeft, overgenomen wordt door alle andere service buildings, zoals geen water of iets dergelijks. Het daadwerkelijke effect wordt niet overgenomen (gebouw werkt normaal), maar dan snap ik nog niet waarom een hospital geen ambulances in use heeft, terwijl mensen om dat gebouw doodziek aan het worden zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Mauz1978 op 16-06-2018 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mauz1978 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:01:
Ik heb ook een probleem met de ps4 versie: elke service building meldt dat die geen Road access heeft, terwijl ik ze gewoon aan de weg plaats. Er is dus bijvoorbeeld maar 1 ambulance in use terwijl om de hospital heen mensen ziek worden en dood gaan :(. Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen, iemand hier? Google biedt geen oplossing. Ik heb genoeg service buildings van alles. Traffic problemen zijn er amper, zeker niet als je naast zon building woont, dunkt me.

*edit* hmm, het lijkt een bug te zijn. Ik heb een cemetery opdracht gegeven om te legen, en nu geeft elke service building aan 'is emptying'... waardoor er nu helemaal geen ambulances rijden. De game is geupdate tot de laatste versie...

Ik koop een uitbreiding in de hoop dat ie dat allemaal kan resetten, anders ga ik mooi terug naar de pc versie :/...
Ik heb wel last dat er de verkeerde tekst staat boven de inspector, maar niet dat er mensen ziek worden of dood gaan dóór deze bug. Ik denk dat je dus iets anders te pakken hebt?

En ik verwacht dat een update niet zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Sendy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:42:
[...]

Ik heb wel last dat er de verkeerde tekst staat boven de inspector, maar niet dat er mensen ziek worden of dood gaan dóór deze bug. Ik denk dat je dus iets anders te pakken hebt?

En ik verwacht dat een update niet zal helpen.
Een update hielp inderdaad niet. Ik snap alleen dus niet waarom geen ambulances de deur uit gaan om de buren te helpen... Offff, en dit schiet me nu te binnen: er is al een am,bulance onderweg, van heel ver weg, vast in het verkeer of iets dergelijks, maar dusdanig dat de oproep niet bij deze dichtsbijzijnde ziekenhuis binnenkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:38:
[...]

Maar je had dus geen antwoord op mn vraag? Maar ik moest me verantwoorden voor mn gamegedrag :P...
Geen ervaring met de console versie. Vroeg het me slechts af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Game is nu flink in de aanbieding op Steam. Welke DLC is naast de basisgame essentieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Deruxian schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:29:
Game is nu flink in de aanbieding op Steam. Welke DLC is naast de basisgame essentieel?
Essentieel: geen, want mods bieden haast oneindig veel mogelijkheden.

Als je toch moet kiezen is Mass Transit mijn 1ste keus voor meer transportopties, zoals monorail, kabelbanen, boten. Maar er zitten ook mooie hubs bij die goed als overstapstation kunnen dienen. Dan ontbreken eigenlijk alleen nog taxis (After dark) en trams (Snowfall).

Wellicht is Park Life nog interessant maar daar kan ik nog niet over oordelen, ik wacht nog tot die voor met leuke korting beschikbaar komt maar die lijkt me de tweede keus: parken customizen én zorgen dat de cims hier profijt van hebben is wel een meerwaarde lijkt me. After dark is de enige DLC die ik heb naast Mass transit, maar die is niet essentieel. Taxis zijn leuk maar niet nodig, en tourisme en uitgaansleven werkt bij mij moeizaam en biedt imo ook weinig meerwaarde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ik vind greencities een toegevoegde waarde. Je heb daar recycling centers en rioleringen die groen zijn. After dark heeft buslanes en fietsbanen (die je traffic problemen enorm kunnen oplossen). Als je op keycodes zoekt kan je ze voor 5 euro's kopen. Parklife is ook echt leuk (maar nieuw dus niet zo goedkoop). Mass transit vind ik juist minder toevoegen. Naast metro's, treinen, bussen en trams (uit disasters) vind ik monorails en een kabelbaan niet veel toevoegen, terwijl dit de expansion was waar ik heel erg naar uit keek. In afterdark zitten wel wat policies die heel goed bruikbaar zijn voor je stad. Al met al voegt elke expansion wel wat toe (snowfall en disasters imho het minste).

Ik kan het goed vergelijken want als ik geen RSI wil krijgen na een dag lang achter de pc werken, speel ik dit spel ook op de PS4 en die lopen enorm achter met expansions. Het enige wat ik daar echt mis is green cities en nu parklife. De rest (op een policy hier en daar na) kan me gestolen worden.

Wat ik op ps4 echt mis is de mod tools 'move it' en 'traffic manager', beide zeer bruikbaar!
Hier enkele screenshots van mijn nieuwe PS4 stad. De transport hub werkt als 'een trein' :):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MzO4gVTj3FwZaSQEVE5svqox/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jdemWreiUy9A2txpyQ6aTrNq/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DAR5fRZY4yaa6bluerCiDh7x/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eMPbV0tJwjXTQC9WsXvv7GbZ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nkowDdUDsmYzBYVxW7It6omA/medium.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door Mauz1978 op 30-06-2018 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook weer een paar uurtjes gespeeld. Wat gaat de tijd toch snel.
Ik heb inmiddels ALLE DLC aangeschaft.

Persoonlijk vind ik die radio stations toch wel tof hoor.

Voorheen zette ik de SC3 en SC4 muziek er altijd bij aan, maar die nieuwe muziekstukken van CSL zijn erg goed. En weer eens wat nieuws.

Mijn stad zonder mods zit inmiddels aardig vol.
Moest maar weer eens aan een stad met 81 tiles beginnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
SC4...zwijmel zwijmel O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@nino_070 Op zich wel een aanrader hoor. Alle SC3 en SC4 muziek is te downloaden in mp3-formaat. Die in een muziekspelertje aanzetten en spelen maar.

https://community.simtrop...sic-collection-version-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:o

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:56:
@nino_070 Op zich wel een aanrader hoor. Alle SC3 en SC4 muziek is te downloaden in mp3-formaat. Die in een muziekspelertje aanzetten en spelen maar.

https://community.simtrop...sic-collection-version-3/
de simcity muziek is ook in de workshop te downloaden en wordt dan gewoon gemixt tussen de andere nummers, volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, da's tof. Dat wist ik niet. Maar mijn muziek is nu met die verschillende radio stations. Vraag me af hoe dat dan zal gaan. Een eigen station? Ga ik uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Is hier een fix voor?
Ik was met wat plantjes/bomen enzo bezig tot ik deze melding kreeg:
"cannot create any more objects of this type!"
En vervolgens kan ik geen enkele plant/boom o.i.d. meer plaatsen?

Ik heb nog maar een stad van 36K inwoners, en dan nu al op de max zitten!?
Tot nu speelde ik zonder mods/achievements enabled, maar als hier een mod voor is die de limiet er af haalt speel ik anders wel verder met mods/achievements disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaja, je boompjes kunnen op, @HirzoSchuurman . :P
Alhoewel ik nog niet tegen de limiet aangelopen ben met de laatste DLC's.

Maar voorheen was er deze kleine mod, die recent nog een update gehad heeft:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=455403039

Nu kan je nog zo'n 7 keer het aantal bomen wat je al hebt geplaatst, plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
HMC schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:34:
Jaja, je boompjes kunnen op, @HirzoSchuurman . :P
Alhoewel ik nog niet tegen de limiet aangelopen ben met de laatste DLC's.

Maar voorheen was er deze kleine mod, die recent nog een update gehad heeft:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=455403039

Nu kan je nog zo'n 7 keer het aantal bomen wat je al hebt geplaatst, plaatsen. :)
Thanks, ik kan weer even vooruit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maselbe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2021
Ik heb dit spel al een hele tijd en kan mij nog altijd perfect amuseren zonder de uitbreidingen.
Zonder mods zou ik echter niet meer kunnen. Anders zou ik zo'n zaken niet kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/943952490086789791/C26A3BB3B3CD845FAB9270D69F5A65A581BC54E2/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/959713610288727925/37D5983AD14E0110F904D9D2502D3C34A9D3096F/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/931563623910207105/3005550633157077F17852C0DBD899652A4A3713/
Pagina: 1 ... 27 ... 64 Laatste