Hallo allemaal,
Ik zat hier af en toe al een beetje mee te kijken, maar nu ook maar eens zelf wat posten.
Cities: Skylines heb ik ongeveer een jaar geleden gekocht, toen direct zo snel mogelijke een "dikke stad" bouwen en daarna klooien met (verkeers)chaos etc. wat ik niet gefixed kreeg.
Nu recent toch weer begonnen met het spel, en ik heb de smaak nu wel te pakken
'k speel zonder mods, en heb qua DLC alleen After Dark en nog één pakketje met een paar high tech gebouwen.
M'n eerste poging ging na een week ofzo weer in de prullenbak, want het werd al snel te massaal; allemaal 6- en 4-baans wegen bijv. en niet echt bezig met de details zoals zelf handmatig bomen/planten/stenen en extra voetpaden/parkjes etc. plaatsen om het echt af/mooi/realistisch te maken.
Ik had ook weinig laagbouw enzo gedaan.
Nu wil ik ook echt normale woonwijken maken met laagbouw, kleinere 1 a 2 baans wegen etc. en dan later in andere gebieden meer hoogbouw en 4- en 6-baans wegen etc.
Ook ergerde ik me er aan dat op (kleine) hellingen de gebouwen er soms raar uitzagen door bijv. afgesneden ramen/deuren.
Dus bij m'n 2e poging/stad maak ik de grond eerst helemaal vlak voor ik ga bouwen.
Best tricky in het begin, want dat kost best veel geld en is dus lastig omdat het qua geld erg krapjes is in't begin.
'k heb met m'n 2e poging nu een stadje van 5000 inwoners, alles nog op één tegeltje, en ook veel werk gestoken in details.
Trouwens, als je (per ongeluk) handmatig bomen/planten op een tegeltje plaatst die je al "gezoned" heb als bijv. residential, komen daar dan nog wel gebouwen op, of geeft het spel dan de handmatig geplaatse items voorrang?
Het industrie deel wat ik heb wil ik later kantoren van maken.
'k heb trouwens heel snel last van "over educated workers" waardoor de industrie de soep in loopt, en 'k heb zo uit m'n hoofd volgens mij alleen nog maar een paar basisscholen en één middelbare school
Een paar screenshots:
1
2
3
4
5
6