Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tmaster
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-06 22:20
ik kwam toevallig dit filmpje tegen op Youtube. Over een diverging diamond intersection.
Gewoon een zeer informatief filmpje en eigenlijk wel goed na te bouwen in Cities.

Ziet er zeer apart uit, maar het schijnt dus erg goed te werken.
YouTube: How Diverging Diamonds Keep You From Dying

Excuses als dit al eens eerder door iemand gepost is.

Tmaster wijzigde deze reactie 13-04-2018 19:55 (15%)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
Tmaster schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:53:
ik kwam toevallig dit filmpje tegen op Youtube. Over een diverging diamond intersection.
Gewoon een zeer informatief filmpje en eigenlijk wel goed na te bouwen in Cities.

Ziet er zeer apart uit, maar het schijnt dus erg goed te werken.
YouTube: How Diverging Diamonds Keep You From Dying

Excuses als dit al eens eerder door iemand gepost is.
hoe is dat goed, en hopelijk beetje compact, na te bouwen?
Teken het op een papiertje, of neem een "mental snapshot". Lijkt me inderdaad goed te doen. De vraag blijft natuurlijk hoe C:SL met zoiets omgaat. :P Wat mij betreft het proberen waard.

Betaalde Kremlin-troll

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:14

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Er komt weer een nieuwe dlc: Cities: Skylines - Parklife
quote:
Cities: Skylines - Parklife is a playful new expansion, making your city more alive with new amusement parks, nature reserves, city parks and zoos, and giving new life to your empty land with custom parks and gardens. With everything from roller coasters and campsites to flower beds, fountains and flamingos, Parklife adds new ways to play, with the introduction of a new park area tool and level-up features that increase your parks property values, along with five new maps and a ton of assets in play.

More leisurely features:

PARKS AND RECREATION
Use the new park area tool to create park districts wherever there is empty land, and new city services like Park Maintenance, which boosts happiness and effectiveness and helps level up parks.

BRICK BY BRICK
Customize your city with new buildings and assets, including a new sightseeing bus line, new service buildings, new unique buildings like amusement parks, nature reserves, city parks and zoos, and a regal new monument, the Castle of Lord Chirpwick.

FREEWAY FREE FOR ALL
For the first time in Cities: Skylines, you can place buildings next to paths in the park districts (not just next to roads). Props can be placed anywhere inside park areas.

RECESSES BETWEEN BUILDINGS
Transform those empty spaces between your buildings into vibrant parks and gardens.

IT'S A WALK IN THE PARK
Customize routes and set ticket prices for new walking and sightseeing tours, among other tourism enhancements.

POLICIES, PLEASE
Take on three new city policies and eight new park policies to deal with recreational hazards like Animal Ethics and Fireworks.

• Tiekstra
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:24
Ik vind het wel gaaf, eindelijk kun je je eigen parken maken, die ook echt gebruikt worden. Ben nu vaak al bezig met boompjes en paden voor eigen parken, maar die hebben niet echt een leisure-effect op mijn inwoners. Als ik dit zo lees is dat nu wel de bedoeling.

Daarnaast gewoon tof dat ze nog steeds bezig blijven met het uitbrengen van nieuwe DLC's die ook echt een toegevoegde waarde hebben voor het spel.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Wat is het verschil tussen de gewone en plus-versie? Dat kan ik er niet uithalen, of ik lees er overheen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mschol
  • Niet online
quote:
Raven schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:56:
[...]

Wat is het verschil tussen de gewone en plus-versie? Dat kan ik er niet uithalen, of ik lees er overheen :P
https://steamcommunity.co...ns/0/3288067088107959159/
quote:
Release: 24 May
Price: 14.99¤ for standard edition, 17.99¤ for 'Plus'
Notice: 'Plus' includes an additional radio station, that is the only difference

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tunaflish
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-06 15:47
Wat ik echt de tofste toevoeging in die DLC vind, is dat bomen noise tegengaan. Ik plemp ze nu al overal neer, voornamelijk bij snelwegen. Lijkt mij echt tof om die bijna geluidloos langs een stad te kunnen leggen.

So long, and thanks for all the fish!

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:48
quote:
Tunaflish schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:41:
Wat ik echt de tofste toevoeging in die DLC vind, is dat bomen noise tegengaan. Ik plemp ze nu al overal neer, voornamelijk bij snelwegen. Lijkt mij echt tof om die bijna geluidloos langs een stad te kunnen leggen.
Bomen dempen het geluid al bij vanilla hoor. Geen DLC voor nodig.

• Tunaflish
Bomen die je gewoon plopt niet, enkel bomen die bij wegen horen.

• mschol
  • Niet online
quote:
Tunaflish schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:41:
het lijkt niet voor alle bomen te gelden..
ben benieuwd hoe dat werkt :D
De Vanilla bomen die je kan ploppen en waar je een muisarm van krijgt van het klikken, dempen gewoon geluid en verminderen pollution. Sinds dag één.

Betaalde Kremlin-troll

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
HMC schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:58:
De Vanilla bomen die je kan ploppen en waar je een muisarm van krijgt van het klikken, dempen gewoon geluid en verminderen pollution. Sinds dag één.
In addition to the paid expansion, Cities: Skylines will also get a free PC update, as usual, including a new tourism panel, trees that reduce noise pollution, a camera mode upgrade, new tourist models, and new modding features, including submeshmodding and an improved camera system so users can control the camera with scripts.

Niet vanaf dag 1 dus. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

quote:
Ik heb het inderdaad fout. Al staat het wel in de Wiki en zeiden devvers dat in het begin. De video's die net voor de release uitkwamen gingen daar specifiek op in. Bullshit dus.
De bomen die bij meerbaanswegen inbegrepen zijn hebben wel enig effect, zoals gesteld hier eerder.

In de oudere SimCity games had het wel effect. Misschien dat ik het daarom altijd ben blijven doen naast highways en zo in C:SL.

Weer een illusie armer. :P

Betaalde Kremlin-troll

• Tunaflish
Ja, ik las er zelf ook regelmatig over en dan zat ik vol goede hoop al die dingen te ploppen, maar geen effect. Heb het toen maar opgegeven en nu staan ze er gewoon voor de mooi :')

• Bram1041
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-06 01:46

Bram1041

Gadgetman

Voor mij persoonlijk is de nieuwe aangekondigde DLC denk ik de tofste tot nu toe! In het korte gameplay videotje op Steam (https://bit.ly/2vKsWVK) zie je dat je als speler best veel mogelijkheden hebt om je park in te richten en vorm te geven.

Tours opzetten (zoals je ook busroutes etc opzet), gebouwtjes plaatsen, paden maken enzovoorts. Lekker veel vrijheid! :)

Op deze manier blazen ze Skylines wel weer even nieuw leven in, althans voor mij. Heb het spel al lang niet meer aangeraakt, maar deze DLC ga ik zeker aanschaffen en veel plezier mee beleven!

• HirzoSchuurman
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-06 13:40
Hallo allemaal,

Ik zat hier af en toe al een beetje mee te kijken, maar nu ook maar eens zelf wat posten.
Cities: Skylines heb ik ongeveer een jaar geleden gekocht, toen direct zo snel mogelijke een "dikke stad" bouwen en daarna klooien met (verkeers)chaos etc. wat ik niet gefixed kreeg.

Nu recent toch weer begonnen met het spel, en ik heb de smaak nu wel te pakken :)
'k speel zonder mods, en heb qua DLC alleen After Dark en nog één pakketje met een paar high tech gebouwen.
M'n eerste poging ging na een week ofzo weer in de prullenbak, want het werd al snel te massaal; allemaal 6- en 4-baans wegen bijv. en niet echt bezig met de details zoals zelf handmatig bomen/planten/stenen en extra voetpaden/parkjes etc. plaatsen om het echt af/mooi/realistisch te maken.
Ik had ook weinig laagbouw enzo gedaan.
Nu wil ik ook echt normale woonwijken maken met laagbouw, kleinere 1 a 2 baans wegen etc. en dan later in andere gebieden meer hoogbouw en 4- en 6-baans wegen etc.
Ook ergerde ik me er aan dat op (kleine) hellingen de gebouwen er soms raar uitzagen door bijv. afgesneden ramen/deuren.
Dus bij m'n 2e poging/stad maak ik de grond eerst helemaal vlak voor ik ga bouwen.
Best tricky in het begin, want dat kost best veel geld en is dus lastig omdat het qua geld erg krapjes is in't begin.

'k heb met m'n 2e poging nu een stadje van 5000 inwoners, alles nog op één tegeltje, en ook veel werk gestoken in details.
Trouwens, als je (per ongeluk) handmatig bomen/planten op een tegeltje plaatst die je al "gezoned" heb als bijv. residential, komen daar dan nog wel gebouwen op, of geeft het spel dan de handmatig geplaatse items voorrang?
Het industrie deel wat ik heb wil ik later kantoren van maken.
'k heb trouwens heel snel last van "over educated workers" waardoor de industrie de soep in loopt, en 'k heb zo uit m'n hoofd volgens mij alleen nog maar een paar basisscholen en één middelbare school :? 8)7

Een paar screenshots:
1
2
3
4
5
6

• Johan81
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 16:01
firstlook parklife zie: https://www.twitch.tv/videos/254667831

eerste 27 min van video

Acties:
  • +2Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:52
quote:
HirzoSchuurman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:50:
Hallo allemaal,

[...]

Een paar screenshots:
1
2
3
4
5
6
Ik zat screenshot 2 te bekijken toen de vrouw des huizes langsliep.
Zij: "Wat is dat?"
Ik: "Oh, een plaatje van een spelletje"
Zij: "Lijkt wel echt" ;)

You can't be late until you show up

• HirzoSchuurman
quote:
HirzoSchuurman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:50:
M'n eerste poging ging na een week ofzo weer in de prullenbak, want het werd al snel te massaal; allemaal 6- en 4-baans wegen bijv. en niet echt bezig met de details zoals zelf handmatig bomen/planten/stenen en extra voetpaden/parkjes etc. plaatsen om het echt af/mooi/realistisch te maken.

Nu wil ik ook echt normale woonwijken maken met laagbouw, kleinere 1 a 2 baans wegen etc. en dan later in andere gebieden meer hoogbouw en 4- en 6-baans wegen etc.

'k heb met m'n 2e poging nu een stadje van 5000 inwoners, alles nog op één tegeltje, en ook veel werk gestoken in details.
quote:
doerakje schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:44:
[...]
Ik zat screenshot 2 te bekijken toen de vrouw des huizes langsliep.
Zij: "Wat is dat?"
Ik: "Oh, een plaatje van een spelletje"
Zij: "Lijkt wel echt" ;)
Dan ben ik op de goede weg zo te horen, leuk die comment v/d vrouw des huizes :)

• HirzoSchuurman
'k ben alweer een mooi eindje opgeschoten :) .
Lelijke industrie deel nu in kantoren gebied veranderd, en high density gebouwen nu ook unlocked.
Qua inwonersaantal zit ik nu net boven de 12000.
'k heb nog helemaal niks gedaan qua openbaar vervoer maar qua verkeer loopt het tot nu toe ook prima.

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06:11

Nivida_intel

† 12-05-2016 Manon

Wie wiet er nog een mooie map aar lekker in gerommeld kan worden.

Er zijn kansloze levens, en kansloze personen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HirzoSchuurman
Nog even een paar screenshots spammen hoor O-) :)
Volgens mij ben 'k een beetje verslaafd aan't worden aan dit spel _/-\o_ :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nino_070
Nice, wel erg veel vierbaanswegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tunaflish
Ik vind de layout heel cool, maar inderdaad erg veel wegen met 4 of meer stroken, wat een beetje overdreven lijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 11:47
Wel netjes afgewerkt met de bomen en parken

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tosemime
  • Laatst online: 17-06 19:31
@Hirzo Prima start zo, ik zou wel de aansluiting op de snelweg anders doen, met name voor het verkeer vanuit de stad naar de snelweg.

Van mij ook weer eens wat plaatjes :)
Was al een tijdje geleden begonnen met deze stad, maar nooit mee verder gegaan.
Nu werd het weer eens tijd ;)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• SilentSimon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 09:11

SilentSimon

Have you been hopped?

Ik krijg tegenwoordig ramdon crashes in het spel :(
Geluid loopt door maar voor de rest loopt alles vast, eerst het spel zelf, daarna na een paar seconden de muis en Windows 10 zelf ook.

Dit haalt wel beetje de fun uit het spel natuurlijk, Windows log zegt alleen maar unexpected shutdown, want reset is nog de enige optie.

Geheugen 16gb raakt niet helemaal vol
GPU temp niks aan de hand
CPU heeft het wel redelijk moeilijk maar ook bij een nieuwe stad waarbij nog weinig valt de berekenen heb ik hetzelfde isssue.

-= mijn eigen plekje -==- [HOP] =-

Nieuwe mod geïnstalled? Of is een mod geupdate?
Probeer eens nieuwe stad zondr mods.
Dan kan je in ieder geval dat uitsluiten.

Betaalde Kremlin-troll

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
SilentSimon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:30:
Ik krijg tegenwoordig ramdon crashes in het spel :(
Geluid loopt door maar voor de rest loopt alles vast, eerst het spel zelf, daarna na een paar seconden de muis en Windows 10 zelf ook.

Dit haalt wel beetje de fun uit het spel natuurlijk, Windows log zegt alleen maar unexpected shutdown, want reset is nog de enige optie.

Geheugen 16gb raakt niet helemaal vol
GPU temp niks aan de hand
CPU heeft het wel redelijk moeilijk maar ook bij een nieuwe stad waarbij nog weinig valt de berekenen heb ik hetzelfde isssue.
Sinds de grote Windows update van een paar dagen terug?

Oscar Wilde

Acties:
  • +2Henk 'm!
Duisternis en chaos. :P

Had eerst thumbs geplaatst. Zag er duf uit. :P
Niet mijn beste stad, want nul mods, slechts een zooi assets.
HMC gaat voor duistere stad.

Ik vind vooral shot 5 mooi. :D

Edit: Shot 1 is van ergens in November. 5, 6 en 7 zijn van vandaag.
Speel niet vaak, maar als je begint...kan je niet stoppen.

HMC wijzigde deze reactie 03-05-2018 20:14 (57%)
Reden: Kleine tumbs in normale thumbs gewijzigd

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ook even weer voor de gein begonnen. Ik merk echt wel dat ik een zwaardere pc nodig heb ...

Anyways, ik probeer een map te bouwen met verschillende kleine dorpjes en 1 grote stad. Ben begonnen met het dorpje.

En ik wil zo graag de uitbreidingen kopen, maar die kosten allemaal bij elkaar opgeteld klauwen vol met geld.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hier ook. Uitbreidingen zijn tof. Zo ook de laatste weer. Maar het telt inderdaad aardig op.

Heb al de hoofdprijs betaald voor de originele deluxe, en heb een uitbreiding gekocht. Zou ze graag allemaal willen

HMC wijzigde deze reactie 06-05-2018 19:55 (39%)

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 09:11

SilentSimon

Have you been hopped?

quote:
HMC schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:34:
Nieuwe mod geïnstalled? Of is een mod geupdate?
Probeer eens nieuwe stad zondr mods.
Dan kan je in ieder geval dat uitsluiten.
Schijnbaar opgelost door de content folder met de mods te verwijderen van de HHD en de mods opnieuw tre subben, (fingers crossed)

-= mijn eigen plekje -==- [HOP] =-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 05:59
quote:
HMC schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:54:
Hier ook. Uitbreidingen zijn tof. Zo ook de laatste weer. Maar het telt inderdaad aardig op.

Heb al de hoofdprijs betaald voor de originele deluxe, en heb een uitbreiding gekocht. Zou ze graag allemaal willen
Op reddit is er een kortingsactie op moment

https://www.reddit.com/r/..._cities_skylines_dlc_age/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:12
Zal deze een beetje draaien op een i5 750 (oudje ja) met 12 GB en een Radeon 7770 1gb op full HD??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nino_070
quote:
jaydenjarno schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:32:
Zal deze een beetje draaien op een i5 750 (oudje ja) met 12 GB en een Radeon 7770 1gb op full HD??
Mwah, ik draai hem op een i5 3350P met 8GB en een 7950 en dit gaat nét bij steden met >80K inwoners. Dus ik denk het niet.
Alhoewel ik geloof dat je videokaart niet de bottleneck is, dat is eerder de processor. Dus misschien zou het net gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
nino_070 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:07:
[...]

Mwah, ik draai hem op een i5 3350P met 8GB en een 7950 en dit gaat nét bij steden met >80K inwoners.
Maar gezien de 8GB RAM heb je waarschijnlijk geen mods en assets toegevoegd? Ik hoef C:S op mijn laptop niet meer proberen te starten, die heeft 8GB en C:S gaat (op mijn desktop) inmiddels richting het dubbele :P

Ik ben benieuwd hoeveel het is toegenomen na het toevoegen van Yakatorian Islands (HD collectie), de map uit Biffa's huidige videoreeks.

Raven wijzigde deze reactie 07-05-2018 09:50 (38%)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
quote:
Raven schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Maar gezien de 8GB RAM heb je waarschijnlijk geen mods en assets toegevoegd? Ik hoef C:S op mijn laptop niet meer proberen te starten, die heeft 8GB en C:S gaat (op mijn desktop) inmiddels richting het dubbele :P

Ik ben benieuwd hoeveel het is toegenomen na het toevoegen van Yakatorian Islands (HD collectie), de map uit Biffa's huidige videoreeks.
Mijn steden staan vol van de mods en assets :) Metro overhaul, TM:PE, noem maar op haha. Loading screen mod toont wel rode cijfers maar de framedrops zijn eigenlijk minimaal als het eenmaal is opgestart.

Ik zou graag wat ram bijprikken maar ik heb al 2 slots gevuld en de prijzen zijn vrij hoog dusja...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• piripi
quote:
InF.Inc schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:46:
Ook even weer voor de gein begonnen. Ik merk echt wel dat ik een zwaardere pc nodig heb ...

Anyways, ik probeer een map te bouwen met verschillende kleine dorpjes en 1 grote stad. Ben begonnen met het dorpje.

En ik wil zo graag de uitbreidingen kopen, maar die kosten allemaal bij elkaar opgeteld klauwen vol met geld.

[afbeelding]
Dit ziet er ook wel een leuke map uit. Weet je zo uit het hoofd welke dit is?

Acties:
  • +1Henk 'm!
@piripi

https://steamcommunity.co.../?id=934131325&searchtext=

Draai hem zelf in 4K.. Maar dan zit ik op 13 FPS ofzo.

Mooie map iig.

En bedankt voor de DLC. Dat zijn leukere prijsjes. Denk dat ik Mass Transit meepak.

In snowfall zitten trams. Kun je die trams ook op niet sneeuwmappen laten rijden?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
InF.Inc schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:53:

In snowfall zitten trams. Kun je die trams ook op niet sneeuwmappen laten rijden?
Yep. :Y

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosemime
Ik heb zelf wel alle dlc gekocht tot nu toe, geeft toch wel steeds wat extra :)

Bij mij ook het probleem dat het spel crasht tijdens het laden. Zal vast een mod zijn die fout gaat, maar heb weinig zin om elke mod uit te proberen..

Acties:
  • +1Henk 'm!
Meh // wilde net bestellen is de prijs weer de normale prijs op Gamesplanet. Nou ja volgende ronde maar afwachten (Steam Sale oid).

Ik en mijn vrouw hebben gisteren ook nog even geknutseld aan haar stad. Naar haar weten heeft ze de stad gewoon opgeslagen nadat we 'uitgespeeld' waren. Nu staat haar hele stad niet meer bij de savegames in het spel, niet in de cloud en ook niet in de savegames map.. QUE>?

Nu kan ik me herinneren dat ik wat maps verwijderd heb, maar hier zou het toch niet aan moeten liggen? Dan kreeg ik toch wel een melding dat er een map mistte?

Mocht ik de savegame dus echt kwijt zijn. Hier een aandenken aan ons florerend stadje:

InF.Inc wijzigde deze reactie 07-05-2018 21:20 (87%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• piripi
Ik heb gisteren de parklife uitbreiding ook gekocht...
Lijkt me een mooie uitbreiding.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op dit plaatje: https://ibb.co/nPtGb7 zien jullie de lucht met wolken. Deze is stationary. Als het donker wordt zie ik de nightsky niet meer. Day/Night cycle staat aan. Iemand weet welke mod dit conflicteert? Ik heb Cubemap Replacer niet aan staan. En zou niet weten waar de cubemap staat. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het moet haast wel cubermap zijn. Heeft de mod ooit aangestaan tijdens het bouwen van de stad? Misschien toen je net begon met die stad?

Krijg je errors bij het laden van het spel, of bij het laden van de stad?
Krijg je errors als je (tijdelijk) helemaal unsub't van cubermap mod?

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
HMC schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:20:
Het moet haast wel cubermap zijn. Heeft de mod ooit aangestaan tijdens het bouwen van de stad? Misschien toen je net begon met die stad?

Krijg je errors bij het laden van het spel, of bij het laden van de stad?
Krijg je errors als je (tijdelijk) helemaal unsub't van cubermap mod?
Misschien de Thema Manager van Cleyra .. Heb iig alles waarin clouds staat in de mods disabled.

En hij doet het weer. Vraag me niet hoe.

• HirzoSchuurman
Inmiddels alweer een aantal jaartjes geleden een toen wel aardig PC'tje gebouwd en m'n monitor is slechts 1680x1050 qua resolutie.
'k ben nog steeds lekker aan't bouwen met bovenstaand stadje, maar begin na wat youtube filmpjes kijken etc. ook wel enthousiast te worden over mods/assets gaan gebruiken, maar ben bang dat m'n PC'tje dat niet gaat trekken.
Eerst maar eens checken waar ik nu op zit qua fps dacht ik, dus FRAPS even aangezet en dat viel me een beetje tegen.
Zonder mods/assets haal ik nu al amper 30fps met de grafische settings nagenoeg allemaal op max in 't spel.
Zijn er trouwens specifieke settings die voor de looks niet gek veel uitmaken als je ze uit/lager zet, maar die wel een positieve impact op fps geven?

Edit: 'k heb nieuwe reacties (op m'n eerdere berichten in dit topic) gemist zie ik net, zal 'k later zeker nog even op reageren O-) :)

HirzoSchuurman wijzigde deze reactie 10-05-2018 15:32 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:52
Speelt iemand dit toevallig op de PS4 of Xbox One? Hoe is die ervaring?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:29
quote:
HirzoSchuurman schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:28:
Inmiddels alweer een aantal jaartjes geleden een toen wel aardig PC'tje gebouwd en m'n monitor is slechts 1680x1050 qua resolutie.
'k ben nog steeds lekker aan't bouwen met bovenstaand stadje, maar begin na wat youtube filmpjes kijken etc. ook wel enthousiast te worden over mods/assets gaan gebruiken, maar ben bang dat m'n PC'tje dat niet gaat trekken.
Eerst maar eens checken waar ik nu op zit qua fps dacht ik, dus FRAPS even aangezet en dat viel me een beetje tegen.
Zonder mods/assets haal ik nu al amper 30fps met de grafische settings nagenoeg allemaal op max in 't spel.
Zijn er trouwens specifieke settings die voor de looks niet gek veel uitmaken als je ze uit/lager zet, maar die wel een positieve impact op fps geven?

Edit: 'k heb nieuwe reacties (op m'n eerdere berichten in dit topic) gemist zie ik net, zal 'k later zeker nog even op reageren O-) :)
Mss dat je met 8GB RAM bij al wat meer kunt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HirzoSchuurman
quote:
doobieters schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:17:
Ik begreep uit wat Youtube filmpjes die ik had zitten kijken (van Imperial Jedi, tips voor andere leuke kanalen voor Cities Skylines zijn welkom :) ) dat je op de game consoles niet zelf het landschap kan veranderen.
En dat lijkt ook niet te gaan veranderen.
Zou voor mij een dealbreaker zijn.

En zoals gezegd zou ik nog reageren op reacties op mijn eerdere posts die ik in eerste instantie gemist had.
quote:
nino_070 schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:27:
Nice, wel erg veel vierbaanswegen.
quote:
Tunaflish schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:38:
Ik vind de layout heel cool, maar inderdaad erg veel wegen met 4 of meer stroken, wat een beetje overdreven lijkt.
Deze stad is m'n 2e poging nadat het de eerste keer al snel "lomp"/grootschalig werd qua wegen, voornamelijk grote/hoge gebouwen etc.
Ik had toen zeg maar zesbaanswegen waar ik nu vierbaanswegen heb, en hetzelfde verhaal wat betreft de verhoudingen tussen vier- en tweebaanswegen.
Ga je niet ontiegelijk in de knoei komen met het verkeer als je nog minder grotere wegen gebruikt?
quote:
piripi schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:45:
Wel netjes afgewerkt met de bomen en parken
Echt idioot 8)7 hoeveel tijd daar in gaat zitten... :o
quote:
Tosemime schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:45:
@Hirzo Prima start zo, ik zou wel de aansluiting op de snelweg anders doen, met name voor het verkeer vanuit de stad naar de snelweg.
Thanks. Ik heb die aansluiting op de snelweg inmiddels aangepast zodat de "verkeersflow" nu beter is.
En 'k heb net ook een 2e aansluiting gemaakt op de snelweg (zie screenshots hier onder) zodat niet alles via dat ene punt gaat.
Jouw stad ziet er ook netjes uit trouwens _/-\o_
Valt me trouwens wel op dat het qua kleurtint erg blauw is allemaal.

Ik ben zelf ook een beetje aan't experimenteren gegaan met mods op het grafische vlak en heb nog niet de perfecte settings gevonden, maar 't is wel tof dat je het er vrij gemakkelijk een stuk realistischer c.q. minder "cartoonish"/oversaturated uit kan laten zien.
En voor de fps maakt het gelukkig niet uit (zolang je mods als "dynamic resolution" links laat liggen).

Ik vind het wel raar dat bij het gebruik van mods op het grafische vlak achievements uitgeschakeld worden, terwijl je wel assets etc. kan gebruiken die de gameplay veranderen zonder dat de achievements uitgeschakeld worden.

Ik vind het wel leuk om (eerst nog een tijdje) met de achievements aan te spelen, dus ik speel voorlopig nog even zonder die mods, maar voor screenshots maken heb ik net even wat met die mods zitten spelen.

M'n stad is alweer een stuk gegroeid, maar ik ben eigenlijk alweer ontevreden omdat het toch weer veel te grootschalig is geworden qua zes- en vierbaanswegen etc.
'k heb constant een idioot hoge vraag voor industrial/office zones en met een heel klein beetje reguliere industrie krijg ik al gezeik door "overeducated workers" en daardoor zit ik nu dus alweer met een enorm gebied aan offices :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HirzoSchuurman
quote:
Tomski1986 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:47:
[...]
Mss dat je met 8GB RAM bij al wat meer kunt :)
Die geheugenkit staat maar één keer in m'n inventaris lijst zie ik, maar 'k heb 2 van die setjes dus zit al op 4x4=16GB :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
doobieters schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:17:
Ik speel het op de PS4 en dat gaat erg fijn. Hier is mijn tweede stad (gestart na tips te zien van t4rget op youtube)

https://tweakers.net/ext/f/H9Y0olMavtkE3HCetX7SOThH/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
quote:
Sendy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:35:
[...]

Ik speel het op de PS4 en dat gaat erg fijn. Hier is mijn tweede stad (gestart na tips te zien van t4rget op youtube)

[afbeelding]
Goed om te horen. Is het qua content hetzelfde als de PC versie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
quote:
HirzoSchuurman schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:47:
[...]

Ik begreep uit wat Youtube filmpjes die ik had zitten kijken (van Imperial Jedi, tips voor andere leuke kanalen voor Cities Skylines zijn welkom :) ) dat je op de game consoles niet zelf het landschap kan veranderen.
En dat lijkt ook niet te gaan veranderen.
Zou voor mij een dealbreaker zijn.
Dat is voor mij niet echt een dealbreaker. Ik zie mezelf meer als een casual speler maar ik zou het vinden om verdere content te missen die wel in de PC versie zit.

Gave stad heb je trouwens gemaakt! Echt tof!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
quote:
doobieters schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:46:
[...]

Goed om te horen. Is het qua content hetzelfde als de PC versie?
Wat ik aan verschillen zie op youtube filmpjes (ik heb geen pc) dan is het vrijwel hetzelfde, met de uitzonderingen dat (loop)bruggen niet veel verschillende hoogtes hebben. Deze zijn al snel vrij hoog. Het terrein is niet aan te passen. En sinds de update met het stadion zijn loop- en fietspaden niet meer in een boog te maken. Sowieso was die update een beetje buggy met aanwijzingen die blijven staan ook al druk je rondje. En als laatste mis je wat rulers om het uitlijnen van wegen makkelijker te maken.

Maar het speelt fantastisch. Het is moeilijk stoppen: nog even wat woningen erbij. Oh wat winkels... oh nog even dit, dat, en het is weer uren later.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters

Terraforming komt er aan voor de consoles tegelijkertijd met de Natural Distaster DLC!

doobieters wijzigde deze reactie 11-05-2018 13:08 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunaflish
quote:
HirzoSchuurman schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:47:
[...]

Deze stad is m'n 2e poging nadat het de eerste keer al snel "lomp"/grootschalig werd qua wegen, voornamelijk grote/hoge gebouwen etc.
Ik had toen zeg maar zesbaanswegen waar ik nu vierbaanswegen heb, en hetzelfde verhaal wat betreft de verhoudingen tussen vier- en tweebaanswegen.
Ga je niet ontiegelijk in de knoei komen met het verkeer als je nog minder grotere wegen gebruikt?
Ligt eraan hoe je de boel inricht. Als je zo'n grid hebt met op iedere weg om de 10 units een kruising hebt en dat volpompt met high density commercial, ja, dan loopt het volledig vast. Zorg je dat er iets meer ruimte tussen zit en wat slimme zoning kun je prima die kleine wegen gebruiken. Kijk ook vooral hoe dat in echte steden gaat: daar heb je echt geen vierstrooks wegen door de hele wijk liggen.

Gisteravond heb ik de onderstaande wijk aangelegd, daar zie je wat ik bedoel. Grote wegen die tussen de districts door lopen en ze met elkaar verbinden, en in de wijken zelf normale wegen. Ik zorg er bijna altijd voor dat wegen die op de doorgaande wegen aansluiten wat ruimte hebben voor een korte opstopping zonder dat ze de doorgaande weg dan direct blokkeren. Daarnaast kun je hier en daar ook van de ene naar de andere wijk zonder een hoofdweg te hoeven kruisen, scheelt ook een hoop.
http://thuis.tunaweb.nl/skylines/20180511010142_1.jpg

Het loopt hier en daar nog steeds hopeloos vast hoor, zeker in de drukkere gebieden:
http://thuis.tunaweb.nl/skylines/20180511010626_1.jpg

Over het algemeen loopt het wel aardig though. Ben in deze stad ook wezen experimenteren met parallel lopende snelwegen voor lokaal verkeer met veel afslagen, en een doorgaande snelweg van knooppunt tot knooppunt. Dat werkt toch best aardig, al het verkeer wat pas véél verder de snelweg af moet heeft geen last van vertraging op de lokale snelweg.

Oh, en OV helpt ook een boel:
http://thuis.tunaweb.nl/skylines/20180511010707_1.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters

Jullie deze DLC al gezien? Genaamd Parklife.. Ziet er tof uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
@HirzoSchuurman @Tunaflish

Mijn high-density downtown loopt eigenlijk haast 0% vast.
En dat zonder overdadig veel grote wegen te gebruiken.
Er maken "slechts" 5000 reizigers gebruik van het gratis ov dus dat is het geheim ook niet.
Eerst zat mijn stad trouwens op 80% traffic flow, maar sinds ik de olieindustrie heb uitgebreid is het wat teruggelopen. Maar zoals te zien aan de kleurtjes zit het downtown nog steeds op ongeveer 80%, misschien zelfs wel hoger.

nino_070 wijzigde deze reactie 11-05-2018 14:32 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunaflish
Ja, dat zeg ik :P Het ligt meer aan hoe die wegen allemaal connected zijn en dat alles gewoon soepel kan blijven rijden in plaats van om de tien meter stil te moeten staan voor een verkeerslicht. Kleine of grote wegen maakt op dat moment niet meer uit; een 8-strooks weg met iedere 10 units een kruising loopt hopeloos vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
Wtf. Zonet even in 10 minuten spelen is >60% van mijn populatie verdwenen. Ziektegolf. Grondwater is nog steeds prima, iemand enig idee hoe dit komt? Ik ga even een oude savegame herstellen denk ik. Zie de screen hierboven: van 81K naar dit:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 11:48
Je water is polluted. Dat moet je direct fixen.
Het kleinste beetje water pollution is funest (poep bacterien in je drinkwater)

Heb je ergens een watertoren in een vervuild gebiedstaan? of waterpompen downstream rioolbuizen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:38

Aganim

I have a cunning plan..

Scherp gezien [Roland]. :) 13% vervuiling je drinkwater vind ik persoonlijk vrij fors overigens. Ik zou inderdaad je leidingnet even nalopen.

Subnautica onderzoeken in alle rust? No More Vehicle Attacks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
quote:
Aganim schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:51:
Scherp gezien [Roland]. :) 13% vervuiling je drinkwater vind ik persoonlijk vrij fors overigens. Ik zou inderdaad je leidingnet even nalopen.
Ik begrijp het gewoon niet. Als ik mijn laatste savegame start staat ie op 9 a 10%, maar binnen afzienbare tijd neemt dit toe zonder dat ik iets verander.

Mijn waterpompen zitten allemaal in schoon water. Ik heb enkele pompen vlakbij vervuilde grond verplaatst zodat deze leidingen niet meer via deze grond naar woonwijken lopen. Als ik nu de savegame start gaat het iets langzamer (als ik anticipeer door alvast 4 extra ziekenhuizen te bouwen :P ) maar de average health zakt desondanks van 75% naar 60% binnen 5 minuten spelen.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is álle leidingnetwerken scheiden. Dus apart water oppompen voor woningen en apart water oppompen voor industrie. Maar in principe loopt het drinkwater nu van de schone waterbron in de stad de stad uit. Dus niet eerst langs industrie. Ben een beetje ten einde raad haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 11:48
quote:
nino_070 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:18:
[...]

Ik begrijp het gewoon niet. Als ik mijn laatste savegame start staat ie op 9 a 10%, maar binnen afzienbare tijd neemt dit toe zonder dat ik iets verander.

Mijn waterpompen zitten allemaal in schoon water. Ik heb enkele pompen vlakbij vervuilde grond verplaatst zodat deze leidingen niet meer via deze grond naar woonwijken lopen. Als ik nu de savegame start gaat het iets langzamer (als ik anticipeer door alvast 4 extra ziekenhuizen te bouwen :P ) maar de average health zakt desondanks van 75% naar 60% binnen 5 minuten spelen.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is álle leidingnetwerken scheiden. Dus apart water oppompen voor woningen en apart water oppompen voor industrie. Maar in principe loopt het drinkwater nu van de schone waterbron in de stad de stad uit. Dus niet eerst langs industrie. Ben een beetje ten einde raad haha
Het zit niet in je leidingen. Het is echt vervuild water op pompen. Zeker weten dat er geen vervuild water langs je waterpompen loopt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HirzoSchuurman
quote:
nino_070 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:38:
Wtf. Zonet even in 10 minuten spelen is >60% van mijn populatie verdwenen. Ziektegolf. Grondwater is nog steeds prima, iemand enig idee hoe dit komt? Ik ga even een oude savegame herstellen denk ik. Zie de screen hierboven: van 81K naar dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had laatst ook zoiets. Ik zat me al af te vragen waarom m'n gemiddelde gezondheid zo laag zat.
Kwam ook doordat een pomp dichtbij de afvoer zat, waardoor er toch net wat vies water werd opgepompt.
Als ik het goed zie op het screenshot heb je de afvoer ook heel dicht bij de pomp.
Je kan het ook aan de kleur v/d pomp zien, volgens mij als je in het info panel linksboven water hebt aangeklikt.
Een pomp die (deels) vervuild water oppompt heeft dan een iets andere kleur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Je moet idd echt de ruimte nemen om je afvoer en pompen te scheiden. Check ook even voor alle zekerheid hoe je bevolking in elkaar steekt, heb je wellicht ook nog eens een hoog percentage ouderen die toevallig gelijktijdig de geest geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
Hmm, ik zit nu te denken dat het misschien komt door een simulatiefout.
Sowieso ga ik de pompen nalopen, maar ik had het spel een maand of 2 niet aangeraakt en sinds afgelopen week krijg ik de volgende error: (er is ogenschijnlijks niks mis met het spel verder)
code:
1
2
3
4
5
6
Simulation error: Division by zero
  at EightyOne.ResourceManagers.FakeWaterManager.SimulationStepImpl (Int32 subStep) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at SimulationManagerBase`2[Manager,Properties].SimulationStep (Int32 subStep) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at WaterManager.ISimulationManager.SimulationStep (Int32 subStep) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at SimulationManager.SimulationStep () [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at SimulationManager.SimulationThread () [0x00000] in <filename unknown>:0   [Core]

Zoektocht hierop levert niks op, anders dan dat het met de 81 tiles mod te maken kan hebben :/

@HirzoSchuurman Alle pompen zijn keurig donkerblauw, allemaal dezelfde kleur.

nino_070 wijzigde deze reactie 13-05-2018 16:37 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
nino_070 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:36:
Zoektocht hierop levert niks op, anders dan dat het met de 81 tiles mod te maken kan hebben :/
Die gaf hier laatst ook een fout, plus dat het spel hing bij het laden van de map. Maar dat bleek een bekend probleem te zijn:

Issues I'm aware of and confirmed:
- Loading freeze after exiting to main menu and loading again / after loading into different environment from pause menu

Oscar Wilde

Acties:
  • +4Henk 'm!

• nino_070
@Raven thanks voor het melden :)

Daardoor toch maar nog eens heel de map doorzocht en inderdaad, het was gewoon mijn eigen stomme schuld :+ . Jullie hadden allemaal gelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HirzoSchuurman
quote:
Tunaflish schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:50:
Ja, dat zeg ik :P Het ligt meer aan hoe die wegen allemaal connected zijn en dat alles gewoon soepel kan blijven rijden in plaats van om de tien meter stil te moeten staan voor een verkeerslicht. Kleine of grote wegen maakt op dat moment niet meer uit; een 8-strooks weg met iedere 10 units een kruising loopt hopeloos vast.
'k heb nog een derde aansluiting op de snelweg gemaakt en dat scheelt ook een hoop.
Meeste verkeer ging steeds door het midden en nam amper de aansluiting die ik aan de residential kant van m'n stad had gemaakt.
Die ik nu, links van gebied met veel kantoren, heb gemaakt wordt wel goed gebruikt.

Ennuh, YouTube: Trein foetsie? Hoor dit zo? Beetje raar 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosemime
Sinds ik een paar plaatjes van mijn stad heb geplaatst laatst heb ik de game niet meer op kunnen starten, de game crasht steeds halverwege het laden... Zal vast aan een bepaalde mod liggen, maar ja welke...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
Ja volgens mij despawnt zo’n trein inderdaad gewoon.

@Tosemime probeer eens Loading screen mod

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
En PS4 heeft nu terraforming! En je kan weer bochten maken in paden :)

• doobieters
quote:
Sendy schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:40:
En PS4 heeft nu terraforming! En je kan weer bochten maken in paden :)
Daarnaast is de performance nu ook een stuk beter op beide consoles! Geen framedrops meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-06 22:20
Wow:
YouTube: Cities: Skylines - Stella City Construction Movie

Ook voor montage en video editing.. Erg mooi gedaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 16:01

• mschol
  • Niet online

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-06 18:49
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar youtubers Fluxtrance, Bsquiklehausen en Strictoaster hebben een enorm gedetailleerd vliegveld gebouwd in cities skylines. Het is nog niet helemaal af, maar naar mijn mening is dit echt een project dat de moeite waard is om te bekijken.

YouTube: Cities Skylines Collaboration: FBS International Airport

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 06:55
Iemand ervaring met dit spel op de ps4? Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit net
te kijken, blijkbaar is het even wachten tot er wat mods zijn bijgewerkt, nadat Parklife is uitgekomen. Zijn er een paar die dwarsliggen...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: september 2013
quote:
Glasscar schreef op zondag 20 mei 2018 @ 07:51:
Iemand ervaring met dit spel op de ps4? Werkt dat een beetje?
Cities: Skylines - Deel 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 06:55
quote:
Dank, toch handig zo'n zoekfunctie.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tunaflish
https://www.reddit.com/r/...w/parallel_road_tool_wip/

Duurt een paar jaar, maar eindelijk is iemand dit aan het maken *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

quote:
Tunaflish schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:32:

Zomg, eindelijk niet meer hoeven knoeien om snelwegen exact naast elkaar te krijgen als je een bocht moet maken. Ziet er veelbelovend uit. :9~

Aganim wijzigde deze reactie 20-05-2018 23:41 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
Ik wou iets zeggen over imperfectie maakt perfect. Maar daar denken de perfectionisten in dit topic toch anders over vrees ik :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

quote:
nino_070 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:43:
Ik wou iets zeggen over imperfectie maakt imperfect.
Fixed that for you. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Tunaflish schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:32:

En nu maar hopen dat die net als precision enginering in het spel wordt verwerkt :D

edit: "Sweet semen of baby Jesus, this is awesome."
Wat een commentaren _O-

Raven wijzigde deze reactie 21-05-2018 10:15 (10%)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
Zucht... het is weereens zover, een halve industriewijk afgebrand omdat er geen brandweerkazerne staat. Zie de brandweerwagens vanuit de binnenstad komen (roze route), terwijl er rechtsboven naast het snelwegknooppunt gewoon nog een brandweerkazerne was met slechts 1/4 fire trucks in gebruik. Maar nee, pathfinding stuurt de brandweerwagens vrolijk heel de stad door :+

https://i.imgur.com/oWLQgJY.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
meeste dlc heb ik even afgewacht met kopen, maar voor parklife heb ik een uitzondering gemaakt :)F

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
nino_070 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 00:48:
Zucht... het is weereens zover, een halve industriewijk afgebrand omdat er geen brandweerkazerne staat. Zie de brandweerwagens vanuit de binnenstad komen (roze route), terwijl er rechtsboven naast het snelwegknooppunt gewoon nog een brandweerkazerne was met slechts 1/4 fire trucks in gebruik. Maar nee, pathfinding stuurt de brandweerwagens vrolijk heel de stad door :+

[afbeelding]
Zoiets loop ik ook regelmatig tegen aan, maar niet alleen met brandweer, ook met vuilnis en het ophalen van niet al te fris ruikend volk :P In mijn huidige/nieuwe stad (op Yakatori Islands) ga ik de stad opdelen in secties m.b.v. Traffic Manager's ban vehicles optie (SOS en services). Eens kijken of dat helpt om dat probleem te voorkomen.

Oscar Wilde

• Tunaflish
Volgens mij heb je ook een mod om services tot bepaalde districten te beperken. Zelf nooit gebruikt omdat ik eigenlijk alleen last had van deathcare die de halve stad doorreed voor één lichaam, maar dat heb ik 'opgelost' door gewoon overkill aan crematoria neer te plempen :')

Inmiddels wel echt zin om met Parklife bezig te gaan. Ga alleen precies een dag nadat het uitkomt op vakantie, dus moet nog wachten tot ik terug ben ;(

• nino_070
quote:
Tunaflish schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:18:
Volgens mij heb je ook een mod om services tot bepaalde districten te beperken. Zelf nooit gebruikt omdat ik eigenlijk alleen last had van deathcare die de halve stad doorreed voor één lichaam, maar dat heb ik 'opgelost' door gewoon overkill aan crematoria neer te plempen :')

Inmiddels wel echt zin om met Parklife bezig te gaan. Ga alleen precies een dag nadat het uitkomt op vakantie, dus moet nog wachten tot ik terug ben ;(
Ja dat idee is heel leuk, maar ik heb súperveel verschillende districten om accuraat de natuurresources te benutten. Dus dan zou ik voor elke hectare oliewinning een aparte brandweerkazerne neer moeten zetten, dat gaat hem niet worden

@Tunaflish heeft TM:pe die optie?

• Tunaflish
Het is niet zo dat 'ie dan in één district blijft (kan wel), maar kan ook over meerdere. https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1181352643

TM heeft daar niets voor geloof ik.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Parklife wordt zo te zien rond 1800 NL-tijd ge-unlocked. Ookal had ik 'm gepre-ordered, ik denk dat ik even wacht met installeren i.v.m. mod (in)compatibiliteit.

Raven wijzigde deze reactie 24-05-2018 09:54 (15%)

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*