En de unity engine is een leuk "spel" opzichw00t00w schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:49:
[...]
Klopt, maar dat geldt eigenlijk voor heel veel mods: verkeer krijg je niet op de rit zonder Traffic Manager, RICO is nodig om grotere gebouwen functioneel te maken, zonder More Beautification of Move It! zou het onmogelijk zijn om steden te bouwen die er half zo realistisch uitzien als dat ze nu soms doen, en ga zo maar door.
Aan de ene kant kun je je afvragen waarom dat soort belangrijke zaken niet in de game zelf zitten, aan de andere kant kun je ook stellen dat door modding mogelijk te maken de onwikkelaar zich kan richten op complexe gameplay-gerelateerde zaken, terwijl de community de "fine-tuning" doet (al vind ik dat Colossal Order zich er wat dat betreft vaak wel wat te gemakkelijk vanaf maakt, gezien veel DLC grotendeels cosmetisch is).
Persoonlijk vind ik de huidige "taakverdeling" wel best, eigenlijk: ik denk dat veel mods meer bieden dan een eventuele implementatie door CO zelf (modders hebben immers vrije hand, terwijl CO met veel meer randzaken rekening moet houden zoals compatibility en performance). Daarnaast heeft het mij er toe gedreven om me in modding (en daarmee de Unity engine) te verdiepen om een paar dingen in de game die mij stoorden te verbeteren (tenminste, dat hoop ik) - ik heb dankzij C:SL nieuwe programeer-skills geleerd die ik anders nooit zou hebben geleerd.
Ik vind trouwens ook dat ze wel iets meer dan cosmetische dingen mogen toevoegen bij dlc, maar dan krijg je weer dat ze puur de mods jatten/namaken en dat zou ook weer niet goed zijn.
Dus ik heb er wel vrede mee zo.
Het geen achievements verdienen door mods zou misschien wat beter ingesteld kunnen worden dat ze kijken naar de waardes die een extra incineration plant geven of je er achievements mee mag verdienen e.d.
Aan de anderek ant heb ik liever dat ze aan nieuwe functies werken dan tijd daarin te stoppen.