Blem schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:31:
Toch dit topic maar even volgen voor tips en tricks. Laatst was het spel op Steam in de aanbieding en heb vandaag voor het eerst gespeeld. Gelijk een goed aantal uren bezig geweest. Leuk spel tot noch toe!
Veel plezier ermee
Nou, het is mij dan eindelijk gelukt om boven de 100K inwoners uit te komen. Blijf het toch wat apart vinden dat een stad boven de 80K al een Megalopolis wordt genoemd trouwens

, met die inwonersaantallen spreek je zelfs in Nederland nog hoogstens van een provinciestad, maar goed.
De tips van @
Pazzi hebben geholpen met het beheersen van de deathwaves, maar het blijft een uitdaging om niet elke paar jaar je stad met meerdere 10K bewoners te zien instorten. Met name ziekte (dus niet meer zo zeer het probleem van het in korte tijd afsterven van de populatie seniors), en het dan niet meer kunnen bijbenen door de Healthcare is de laatste jaren problematisch en kan ik m'n vinger nog niet echt op leggen (geen problemen met de watervoorziening bijvoorbeeld). Het verwijderen van abandoned buildings is inmiddels een zenmatige klikexercitie geworden voor me. Ben me bewust van de mods die dat voor je doen, maar ik speel momenteel in het geheel zonder mods zodat ik ook wat achievements kan halen.
De verkeersdruk lijkt redelijk onder controle deze keer i.v.t. eerdere grote steden die ik had, met percentages tussen de 60 en 70%, wat nog steeds pittig is, maar niet echt tot problemen lijkt te leiden v.w.b. de effectiviteit van voorzieningen zoals afvalcollectie en de politie- en brandweerdiensten. Enige wat ik daaraan doe is hier en daar een upgrade van de drukste wegen, en de inzet van veel buslijnen.
Wat plaatjes ter illustratie.
Overzicht van het stedelijk gebied, inmiddels 9 zones opgekocht, maar zoals te zien nog niet allemaal in gebruik.
Het eiland waar alle energie wordt opgewekt, uiteindelijk ga ik die denk ik vervangen door de inmiddels vrijgespeelde Fusion Power Plant
Een deel van het high rise district, met links het vrijgespeelde kantoor van Colossal Order
De huidige bevolkingsopbouw, financiën en zone levels
En tot slot de populatieontwikkeling. Vanaf 2035 is te zien dat ik actief bezig was met het onderdrukken van de deathwaves wat dus redelijk leek te lukken. Omdat dit verband houdt met het ook continu moeten uitbreiden van je residential zones heb ik dat uiteindelijk wel losgelaten zodat ik ook aan andere dingen kon werken, wat dus ook weer gelijk leidde tot het grillige beeld vanaf 2043.
De stad lijkt momenteel redelijk stabiel, dus verder maar eens even met nog wat optimalisaties, het verder begrijpen van de mechanics, en gewoon fijn naar alle activiteit in de stad kijken waar ik tot dusver geen tijd voor had genomen #lekkerontspannend.