Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:11
"Klein" _O-
Wat ziet dat er weer goed uit, zoals eigenlijk altijd. Hoe zorg jij ervoor dat alles er altijd zo goed uitziet? En hoe lang ben jij met zoiets bezig?
Ik plan meestal iets te krap, of zijn sommige elementen mooi en anderen dan weer matig. Al gaan de laatste projecten wel wat beter. Zal ook wel weer eens wat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjoerdpolder schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:08:
[...]

"Klein" _O-
Wat ziet dat er weer goed uit, zoals eigenlijk altijd. Hoe zorg jij ervoor dat alles er altijd zo goed uitziet? En hoe lang ben jij met zoiets bezig?
Ik plan meestal iets te krap, of zijn sommige elementen mooi en anderen dan weer matig. Al gaan de laatste projecten wel wat beter. Zal ook wel weer eens wat posten.
Thanks! Met het vliegveld ben ik tussen de 5 en 10 uur bezig geweest denk ik, hou dat niet zo bij :)
Ik heb vaker een vliegveld gemaakt in deze game en weet dat het belangrijk is om veel ruimte te gebruiken inderdaad. Daarom begin ik ook met de grote zaken, de terminals en de runways. De runways bij mijn vliegveld zijn 280 units lang bijvoorbeeld, veeeeel langer dan bij het standaard ingame vliegveld maar vind ik er een stuk realistischer uit zien.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook maar weer eens een halve dag in het spel gestoken gisteren. Spel loopt goed/beter op "nieuwe" systeem. (Nieuw mobo) Installatie ging makkelijk via Steam; de geabonneerde assets en mods kwamen ook meteen binnen.

Wilde paar shots posten, maar Photobucket doet daar niet meer aan. :(
Dus al mijn screens in dit topic, en deeltje 1 zijn weg. :(

Momentje geduld aub.
Iemand een aanrader voor foto-host service?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HMC schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:03:
Een eigen domeinnaam met hosting? Dat hoeft niet veel te kosten en je loopt dan niet meer tegen dit probleem aan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
HMC schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:03:
Ook maar weer eens een halve dag in het spel gestoken gisteren. Spel loopt goed/beter op "nieuwe" systeem. (Nieuw mobo) Installatie ging makkelijk via Steam; de geabonneerde assets en mods kwamen ook meteen binnen.

Wilde paar shots posten, maar Photobucket doet daar niet meer aan. :(
Dus al mijn screens in dit topic, en deeltje 1 zijn weg. :(

Momentje geduld aub.
Amazon S3?

Kan je vrij zeker van zijn dat die niet heel snel down gaat :D
En volgens mij valt S3 ook nog in Free Tier tot bepaalde limieten, dus (minstens) jaartje volledig gratis. Daarna kost het peanuts.

[ Voor 97% gewijzigd door Tokkes op 07-10-2017 22:18 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
Morgen komt green cities dlc uit. Ben toch wel benieuwd. Ga hem wel aanschaffen voor 12,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Tmaster schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:33:
Morgen komt green cities dlc uit. Ben toch wel benieuwd. Ga hem wel aanschaffen voor 12,99
Ik heb hem al afgelopen weekend in de pre-order aangeschaft. :*) 8)
Niet dat ik veel tijd heb om te gamen, maar toch.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De nieuwe DLC is nu uitgekomen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 19-10-2017 15:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Ja net even gespeeld. Maar zag niet eens een verschil. Blijkt dat ik een mod of asset gebruik waardoor de hele Green Cities DLC niet eens zichtbaar was! Dus normaal gesproken werkt een bepaalde mod niet meer, maar nu werkt de DLC gewoon niet en alle mods nog wel. hmmmmmm
.
Ik heb dus maar alle mods uitgezet en vervolgens de game opnieuw opgestart. Nu zie ik wel diverse nieuwe utilities staan.
Maar welke van de 31 mods dit nu veroorzaakt?! Geen idee!
Road color changer, Move It precision tools, en nog paar andere weer aangezet en green cities dlc werkt dan nog steeds. Gewoon geduld hebben en wachten totdat de mods bijgewerkt worden..

Of wellicht tijd om weer compleet met een schone lei te beginnen. Alle extra assets weggooien incl mods, maps etc.. Helemaal back to basic!

[ Voor 27% gewijzigd door Tmaster op 19-10-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Dit zijn trouwens de mods die op dit moment nog niet goed werken en dus beter uitgeschakeld kunnen worden:

http://steamcommunity.com...ns/0/3182216552765395292/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24
Tmaster schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:28:
Dit zijn trouwens de mods die op dit moment nog niet goed werken en dus beter uitgeschakeld kunnen worden:

Ik mis toch een hoop mods die ik wel heb draaien zoals de Transport Lines Manager Reborn mod. Ik wacht nog even met het starten van een nieuwe stad tot alle mods weer lijken te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 09:47

SilentSimon

Have you been hopped?

Dat is toch altijd wel een nadeeltje aan dit spel denk ik en de keerzijde van de erg goede modsupport.
Je moet maar hopen dat de maker van de mod een update uitbrengt anders heb je dikke kans dat je stad onbruikbaar is.

Zit je er net een tijdje weer even lekker in komt er een update uit.. nooooo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:38
Lijkt me fameus overprijst voor wat het doet. Maarja, das tegenwoordig de standaard met Paradox dlc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 09:47

SilentSimon

Have you been hopped?

AntiChrist7 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:16:
Lijkt me fameus overprijst voor wat het doet. Maarja, das tegenwoordig de standaard met Paradox dlc
Ik gun het ze van harte, je merkt aan alles dat ze naar hun community luisteren en gewoon een goede simcity killer hebben neergezet, ook zonder de DLC's is het nog steeds een erg goed spel dus je hoeft het niet eens perse te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Als je een beetje zoekt kun je het spel zelf al voor 10 a 12 euro kopen. Regelmatig zijn er acties of steam codes (legale) beschikbaar en kun je voor heel weinig een heel goed spel kopen. Daarnaast wat SilentSimon zegt. De community is heel groot en er zijn echt onzettend veel assets verkrijgbaar! Nederlandse huisjes, brandweer, ambulances, vrijwel alle NS treinen zijn mooi nagemaakt etc..
Ik vind het dan niet gek om weer 12 euro te betalen voor een goede update/uitbreiding. Dat wil niet zeggen dat elke dlc zijn prijs waard is. er zijn een stuk of 5 a 6 die ik nooit zal kopen omdat ik het echt niet waard vind (zoals die stadiums, dlc van een paar moderne gebouwen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:11
Bijna alle andere dlc is trouwens in de sale, dus als je die nog niet hebt maar wel wil is het nu veel goedkoper (komt vaker voor maar nu is er dus weer korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
heb de vorige dlc, en vond ze slecht. nowfall maakt je scherm een grijze brij, en after dark of hoe het ook noemt zorgt ervoor dat je de helft van de tijd niets ziet. Echt geen toegevoegde waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

Fijn weer zo'n update... bestaand spel naar de knoppen :(
Alle donkergroene velden voor huizen ineens allemaal leeg, moeten allemaal opnieuw herbouwd worden. Gevolg; commercie heeft te weinig klanten, stad wordt een rommeltje .... ;(

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Steeffoon schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:51:
Fijn weer zo'n update... bestaand spel naar de knoppen :(
Alle donkergroene velden voor huizen ineens allemaal leeg, moeten allemaal opnieuw herbouwd worden. Gevolg; commercie heeft te weinig klanten, stad wordt een rommeltje .... ;(
Wachten gewoon even een week voor de mod-makers de boel weer bijgewerkt hebben.

Het is jammer, dat Paradox niet eerst een pre-version uitlevert aan de mod-makers, want zo verklooien ze het iedere keer voor de gamers. Maar goed, dat is een keuze. We wachten wel. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Voor nog eventuele twijfelaars/nieuwsgierigen, het YouTube kanaal LGR (Clint van Lazy Game Reviews) heeft een korte en pragmatische review van Green Cities online gezet. Clint is een longtime fan van citybuilders en heeft ook alle vorige DLC voor C:S gereviewed, dus weet wel waar ie het over heeft. Dus wellicht het checken waard:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

HMaster_II schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

Wachten gewoon even een week voor de mod-makers de boel weer bijgewerkt hebben.

Het is jammer, dat Paradox niet eerst een pre-version uitlevert aan de mod-makers, want zo verklooien ze het iedere keer voor de gamers. Maar goed, dat is een keuze. We wachten wel. :/
Maar maar maar... ik ben beetje erg verslaafd aan het spel dus kan geen week zonder :o :9

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb enige tijd niet meer gespeeld, maar dit spel is ineens goed onspeelbaar geworden. Als ik alleen al eventjes in het hoofdmenu vertoef om wat saves te verwijderen en zo gebruikt het al 4GB RAM (+nog 1GB voor mijn besturingssysteem en voor Steam). Als ik een lege map wil laden be ik al meer geheugen kwijt dan ik heb, en gaat het swap-geheugen gebruiken. Sluit ik die map af en laad ik een nieuwe lege map, dan zit ik aan 7,7GiB RAM (99,1% van 7,8GiB/8GB totaal RAM) en gebruik ik nog zo'n 300-500MiB aan swap. Het spel begint dan te schokken, en sommige textures kunnen spontaan verdwijnen en weer verschijnen. Dan moet ik nog beginnen met spelen.

En dat is zonder mods, zonder andere programma's, alleen mijn besturingssysteem, Steam, en Cities Skylines.

Dit is in Linux. Misschien heeft de Linux-versie een geheugenlek. De Windows-versie heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik kan het simpelweg niet spelen met 8GB aan RAM. Het is gewoon minder dan minimaal nodig is voor het spel. Zodra je swap-ruimte begint aan te raken wordt alles traag en buggy.

[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 23-10-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Amanoo Toevallig heb ik gisteren geprobeerd om te kijken of C:S goed onder Kubuntu (17.10) werkt, na deze een tijd onder Windows gespeeld te hebben.

Het laden van een lege map lukt al niet, C:S wordt tijdens het laden van een map afgesloten. Ook met 8GB aan RAM, maar ik heb daarbij niet geprobeerd alle mods/assets uit te schakelen en dat zijn er nogal wat. Onder Windows neemt C:S zelf al >10GB RAM in, al had ik gehoopt dat een lege map wel zou werken. 't ging mij er alleen om of C:S onder (K)Ubuntu werkt.

Overigens is de Steam Client onder Kubuntu niet eens in staat om snelkoppelingen aan te maken, iets wat al maanden bekend is en onder Ubuntu start die niet eens zonder eerst vanaf de console
code:
1
~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam
uit te voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 23-10-2017 15:29 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Raven schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:28:
@Amanoo Toevallig heb ik gisteren geprobeerd om te kijken of C:S goed onder Kubuntu (17.10) werkt, na deze een tijd onder Windows gespeeld te hebben.

Het laden van een lege map lukt al niet, C:S wordt tijdens het laden van een map afgesloten. Ook met 8GB aan RAM, maar ik heb daarbij niet geprobeerd alle mods/assets uit te schakelen en dat zijn er nogal wat. Onder Windows neemt C:S zelf al >10GB RAM in, al had ik gehoopt dat een lege map wel zou werken. 't ging mij er alleen om of C:S onder (K)Ubuntu werkt.

Overigens is de Steam Client onder Kubuntu niet eens in staat om snelkoppelingen aan te maken, iets wat al maanden bekend is en onder Ubuntu start die niet eens zonder eerst vanaf de console
code:
1
~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam
uit te voeren.
Het afsluiten van het spel heb ik inderdaad ook meegemaakt. Dat krijg ik als ik al wat programma's aan had tijdens het laden. Dan raakt ook mijn swap-geheugen vol, waarna het crasht. Als ik ervoor zorg dat mijn swap ruimte over heeft blijft het werken, maar wel uitermate bagger. Maar als al het geheugen vol is kapt het spel er gewoon mee.

Ik zie inderdaad dat er geen snelkoppeling is geplaatst voor het spel. Dat was me nog niet opgevallen. Ik start toch alles via Steam. Zelf gebruik ik overigens Debian Stretch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb sinds gisteren C:S weer eens opgepakt met het idee om misschien ook Green Cities uiteindelijk aan te schaffen, maar ik loop net als sinds ik jaren geleden toen ik het voor het eerst speelde weer tegen een aantal problemen aan waar misschien een simpel antwoord op is:
  • Death Waves blijven m.i. een probleem, ik snap dat dit wordt veroorzaakt door grote schoksgewijze uitbreidingen van de stad, maar omdat ik vermoed dat de meeste spelers doorgaans grote secties ineens aanleggen had ik gehoopt dat Colossol Order inmiddels een oplossing hiervoor had geïmplementeerd (met bijv. een grotere spreiding van het sterven van cims o.i.d.). Nu wordt ik elke 3 jaar geconfronteerd met een enorm overschot aan doden, een grote drop in population en uiteindelijk bergen abandoned buildings. Is hier behalve een zeer geleidelijke uitbreiding van de stedelijke gebieden tactisch iets aan te doen (of effent dit zich naar verloop van tijd vanzelf uit)?
  • Tweede waar ik tegenaan liep is dat bij een uitbreiding van de industrie in de stad een groot tekort lijkt aan uneducated workers waardoor ook in de industriële gebieden veel gebouwen leeg komen te staan. Ik neem aan dat dit komt omdat het onderwijs van basisschool tot universiteit voldoende capaciteit heeft en dus relatief weinig (in mijn geval 13%) onopgeleide arbeiders zijn. Is hier de enige oplossing, anders dan om dan maar minder in onderwijs te investeren, door alle industrie te vervangen door Office Zones? En zijn Office Zones überhaupt een volwaardige vervanging van Industrial Zones aangezien ze geen goederen produceren voor de lokale middenstand en je daar dan dus weer problemen mee veroorzaakt?
  • Tot slot (althans voor nu :) ), en misschien dat ik er volledig overheen kijk qua Policies, maar is er een manier om de normale vervuilende industrie uiteindelijk te vervangen door schone industrie? Bij SimCity kan ik me herinneren dat je hier Ordinances voor had, waardoor je op basis van een aantal voorwaarden je industrie naar minder vervuilende bedrijven kon evalueren, maar iets soortgelijks kan ik bij C:S niet vinden, kan dat kloppen?
Dank voor de hulp alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 17:13

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Lees deze tekst eens door :) Het geeft een beeld over hoe het spel omgaat met de "life cycle" van inwoners en hoe je kunt omgaan met death waves. Ze zijn echter niet te voorkomen, hoewel het met mate uitbreiden van je stad kan helpen.
tekort aan uneducated workers
In de eerder genoemde tekst staat ook daar een uitleg over. Verder is er volgens mij een policy die zorgt dat jong volwassen eerder kiezen voor een baan dan voor een opleiding aan de universiteit. Ik dacht dat de policy "school drop outs" heet.
vervuilende industrie
Normale industrie wordt schoner naarmate de building levels hoger worden. Industrie op level 5 produceert dus minder vervuiling dan op level 1. Zorg dus dat je industrie op level 5 terecht komt door o.a. services en public transport goed te regelen. Helemaal schoon wordt het overigens niet, tenzij je kiest voor bijvoorbeeld boerderijen. Wellicht dat de Green Cities uitbreiding nog wat toevoegt, maar die heb ik nog niet gespeeld. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Pazzi schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 00:11:
[...]
Lees deze tekst eens door :) Het geeft een beeld over hoe het spel omgaat met de "life cycle" van inwoners en hoe je kunt omgaan met death waves. Ze zijn echter niet te voorkomen, hoewel het met mate uitbreiden van je stad kan helpen.
[...]
Thanks, zal ik doorlezen dan idd.
[...]
In de eerder genoemde tekst staat ook daar een uitleg over. Verder is er volgens mij een policy die zorgt dat jong volwassen eerder kiezen voor een baan dan voor een opleiding aan de universiteit. Ik dacht dat de policy "school drop outs" heet.
[...]
Die heet 'Schools Out' zo te zien. Als ik de tekst erbij lees zorgt die er echter ook voor dat nog maar een klein deel van de cims naar de universiteit zal gaan, en gezien de behoefte aan Highly Educated workers op andere plekken lijkt dat dan daar weer problemen te kunnen veroorzaken. Maar ik zou de Policy eens aan kunnen zetten om te kijken hoe groot dat effect is.
[...]
Normale industrie wordt schoner naarmate de building levels hoger worden. Industrie op level 5 produceert dus minder vervuiling dan op level 1. Zorg dus dat je industrie op level 5 terecht komt door o.a. services en public transport goed te regelen. Helemaal schoon wordt het overigens niet, tenzij je kiest voor bijvoorbeeld boerderijen. Wellicht dat de Green Cities uitbreiding nog wat toevoegt, maar die heb ik nog niet gespeeld. :)
Alle industrie zit al op het hoogste level, dus kennelijk is dat v.w.b. de reguliere industrie ook het hoogst haalbare om vervuiling iig zover mogelijk terug te dringen (buiten de evt. mogelijkheden in Green Cities dan wellicht). Weet ik dat iig.

Rest dan nog de vraag, zijn Office Zones (dus niet Commercial) een volwaardige vervanger van de reguliere industriële zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

De "Schools out" policy moet je dan ook niet op je volledige stad toepassen, maar bijvoorbeeld op een wijk die dicht bij je industrie ligt. Overigens is het wel zo dat High Educated Cims uiteindelijk ook een Uneducated baan zullen accepteren, maar dat wordt in het genoemde stuk tekst beter uitgelegd.

Volgens mij zijn Offices en Industry qua werkgelegenheid gelijk aan elkaar, wat dat betreft zou je dus een industrieloze stad kunnen hebben. Dat betekent echter wel dat je te maken krijgt met bijvoorbeeld een hogere vraag naar import van producten (in de stad wordt immers niets gemaakt). Dat kan dan weer zorgen voor meer vrachtverkeer en verkeersuitdagingen.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Pazzi schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 01:10:
De "Schools out" policy moet je dan ook niet op je volledige stad toepassen, maar bijvoorbeeld op een wijk die dicht bij je industrie ligt. Overigens is het wel zo dat High Educated Cims uiteindelijk ook een Uneducated baan zullen accepteren, maar dat wordt in het genoemde stuk tekst beter uitgelegd.
Ik had even niet door dat die Policy op een specifiek District is toe te passen natuurlijk, en dus niet city wide is. Had idd al een wijk naast het nieuwe industriegebied gebouwd in de hoop dat dat zou werken, dus kan ik nu dan alsnog doen. Ik had het artikel achter je link ook gelezen en is helemaal duidelijk nu ook hoe Cims omgaan met banen waarvoor ze overgekwalificeerd zijn i.r.t. het werkaanbod in de stad, net als de uitleg achter het mechanisme van de death waves.
Pazzi schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 01:10:
Volgens mij zijn Offices en Industry qua werkgelegenheid gelijk aan elkaar, wat dat betreft zou je dus een industrieloze stad kunnen hebben. Dat betekent echter wel dat je te maken krijgt met bijvoorbeeld een hogere vraag naar import van producten (in de stad wordt immers niets gemaakt). Dat kan dan weer zorgen voor meer vrachtverkeer en verkeersuitdagingen.
En dat laatste wil ik voorkomen, resulteerde bij m'n vorige stad in een enorm probleem met toevoerlijnen. Ga kijken of ik het met een haven kan oplossen, en anders vervang ik de Office zoning waarin ik de Industrial zoning in had omgezet weer terug. Dank voor de tips _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weemism schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:29:
[list]
• Death Waves blijven m.i. een probleem, ik snap dat dit wordt veroorzaakt door grote schoksgewijze uitbreidingen van de stad, maar omdat ik vermoed dat de meeste spelers doorgaans grote secties ineens aanleggen had ik gehoopt dat Colossol Order inmiddels een oplossing hiervoor had geïmplementeerd (met bijv. een grotere spreiding van het sterven van cims o.i.d.). Nu wordt ik elke 3 jaar geconfronteerd met een enorm overschot aan doden, een grote drop in population en uiteindelijk bergen abandoned buildings. Is hier behalve een zeer geleidelijke uitbreiding van de stedelijke gebieden tactisch iets aan te doen (of effent dit zich naar verloop van tijd vanzelf uit)?
Misschien helpt https://steamcommunity.co...filedetails/?id=654707599 ?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 15:49
Ziet er gaaf uit, samen met (in mindere mate) deze: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=426163185

Weet je ook of dit erg veel extra processorkracht vergt? Het blijft een tradeoff tussen prestaties en mods bij Cities bij mij op mijn inmiddels 5 jaar oude gamepc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nino_070 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Ziet er gaaf uit, samen met (in mindere mate) deze: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=426163185

Weet je ook of dit erg veel extra processorkracht vergt? Het blijft een tradeoff tussen prestaties en mods bij Cities bij mij op mijn inmiddels 5 jaar oude gamepc :P
Geen flauw idee, heb 'm nog niet geprobeerd en daar hoef ik bij mijn huidige desktop pc niet op te letten :+ Op mijn laptop daarentegen... die kan C:S niet eens meer starten omdat 8GB RAM te weinig is (C:S zelf gebruikt inmiddels al ruim 10GB dacht ik) en zowel de i7-3612QM en GT630M (die helaas de koeling delen) krijgen het daar nogal warm van. Dus C:S hoef ik daar niet meer op te proberen.

Mijn i7-6800K, GTX1060 en meer dan 5 keer zoveel RAM als dat nodig is draait steden met >200k inwoners, de nodige mods en een shitload aan assets met 2 vingers in de neus. Ik denk niet dat die mod daar veel aan gaat veranderen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Raven schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Geen flauw idee, heb 'm nog niet geprobeerd en daar hoef ik bij mijn huidige desktop pc niet op te letten :+ Op mijn laptop daarentegen... die kan C:S niet eens meer starten omdat 8GB RAM te weinig is (C:S zelf gebruikt inmiddels al ruim 10GB dacht ik) en zowel de i7-3612QM en GT630M (die helaas de koeling delen) krijgen het daar nogal warm van. Dus C:S hoef ik daar niet meer op te proberen.

Mijn i7-6800K, GTX1060 en meer dan 5 keer zoveel RAM als dat nodig is draait steden met >200k inwoners, de nodige mods en een shitload aan assets met 2 vingers in de neus. Ik denk niet dat die mod daar veel aan gaat veranderen.
Wat vreemd, mijn 5 jaar oude i5 met 8GB Ram en een Club3D Radeon 7950 trekken Cities aardig, alhoewel ze wel flink warm worden. Tot 100K inwoners getest weliswaar, maar toch. En ook een kleine hoeveelheid mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:15
edit:

Never mind, gevonden :)

1 van de mods veroorzaakt het niet opschalen van de GPU, nu aan het uitvinden welke

[ Voor 89% gewijzigd door dierkx36 op 27-10-2017 09:46 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24
dierkx36 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:38:
edit:

Never mind, gevonden :)

1 van de mods veroorzaakt het niet opschalen van de GPU, nu aan het uitvinden welke

Ik hoor graag welke :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:43
Wat vinden jullie van de green cities dlc? Ik vind hem oke, maar niet heel bijzonder, alleen de nieuwe gebouwen in de IT specialisatie en de high density residential vind ik een echte toevoeging. Voor de rest vind ik er niet heel veel speciaals aan, de meeste dingen kon je ook al krijgen via mods.

Ondertussen wel bezig met een nieuwe stad
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/877499967040440068/EB3E48DAB492920B8796D942157D562E177648E4/

[ Voor 22% gewijzigd door Dijkstraat op 27-10-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Ja tot nu toe een beetje een mwoa gevoel. Ik moet nog wat meer experimenteren met self sustained area's. Die hoge IT skyscrapers zijn zeker gaaf. Kun je een mooie zaken district van maken.
Voor de rest is het nog wachten totdat een aantal mods het weer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tmaster schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:18:
[...]
Die hoge IT skyscrapers zijn zeker gaaf. Kun je een mooie zaken district van maken.
[...]
Kunnen die hoge torens ook een hoger aantal workers huisvesten voor zover je weet, dus efficiënter qua ruimte?

Reacties op Green Cities lijken tot dusver dus wat lauwtjes, wat zijn volgens jullie de beste DLC pakketten tot dusver eigenlijk? Ben van plan nu ik weer aan het spelen ben geslagen er één of twee te kopen, maar keuze is lastig.

[edit:]

Zelf maar even opgezocht, en zag dat daar al een en ander over was geschreven in dit topic, o.a.:
Bee.nl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:15:

[...]
Eens met @BroodjeGezond: After Dark, Snowfall en Mass Transit zijn de beste dlc's. Natural Disasters, Concerts, Stadiums en gelijksoortige packs zijn relatief duur voor wat ze bieden en voegen amper functionaliteit toe. Dan download ik net zo lief wat assets via de workshop.
[...]
After Dark had ik eerder al een keer aangeschaft, Snowfall leek me leuk, maar is dus kennelijk gebonden aan specifieke maps en is niet seizoensgebonden op bestaande maps van wat ik ervan begreep en wat het minder aantrekkelijk maakt wat mij betreft, Mass Transit en Natural Disasters lijken me nog interessant, en Green Cities zet ik dan voorlopig maar op de wishlist bij Steam, in de aanbieding dan wellicht alsnog de moeite waard.

[ Voor 46% gewijzigd door Weemism op 29-10-2017 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:43
Weemism schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:10:
[...]

Kunnen die hoge torens ook een hoger aantal workers huisvesten voor zover je weet, dus efficiënter qua ruimte?

Reacties op Green Cities lijken tot dusver dus wat lauwtjes, wat zijn volgens jullie de beste DLC pakketten tot dusver eigenlijk? Ben van plan nu ik weer aan het spelen ben geslagen er één of twee te kopen, maar keuze is lastig.

[edit:]

Zelf maar even opgezocht, en zag dat daar al een en ander over was geschreven in dit topic, o.a.:

[...]

After Dark had ik eerder al een keer aangeschaft, Snowfall leek me leuk, maar is dus kennelijk gebonden aan specifieke maps en is niet seizoensgebonden op bestaande maps van wat ik ervan begreep en wat het minder aantrekkelijk maakt wat mij betreft, Mass Transit en Natural Disasters lijken me nog interessant, en Green Cities zet ik dan voorlopig maar op de wishlist bij Steam, in de aanbieding dan wellicht alsnog de moeite waard.
Persoonlijk vind ik de Mass Transit DLC tot nu toe het beste, de toevoeging van extra ov mogelijkheden vind ik erg tof :) Verder vind ik Snowfall ook wel leuk, maar dan alleen voor de trams :+ Met het sneeuw gedeelte heb ik niet zoveel.

De andere dlc's zijn wel leuk om te hebben maar niet echt heel bijzonder vind ik. De meeste dlc's heb ik dan ook tijdens de steam sale gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Dijkstraat schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Persoonlijk vind ik de Mass Transit DLC tot nu toe het beste, de toevoeging van extra ov mogelijkheden vind ik erg tof :) Verder vind ik Snowfall ook wel leuk, maar dan alleen voor de trams :+ Met het sneeuw gedeelte heb ik niet zoveel.

De andere dlc's zijn wel leuk om te hebben maar niet echt heel bijzonder vind ik. De meeste dlc's heb ik dan ook tijdens de steam sale gekocht.
Ik heb de Mass Transit DLC ook, maar vind de monorails persoonlijk niet zo geweldig werken. Op de een of andere manier zijn ze luidruchtiger dan metros en worden ze minder gebruikt. Wel jammer dat ik de trams moet ontberen inderdaad. Ik heb een traffic-DLC gekocht, maar 10€ neerleggen voor enkel trams erbij vind ik nogal onnodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hi! Long time no see :+)

Ik ben weer eens in de mood om Skylines te spelen. Zijn er nog mods die geinstalleerd moeten worden die de gameplay enorm verbeterden vorig jaar? Heb enkel nog maar de After Dark & Snowfall DLC atm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mods zijn veel minder belangrijk geworden, Hoshi. Ze luisteren goed naar de community.
Ik heb zelf ook de rest niet aangeschaft. Bereid je maar voor op veel downloads als je het spel weer start. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:20

ikkes

In diepe rouw

Even een kleine vraag. transport vrijgespeeld maar geen lines.Ook geen rails. Heb alle dlc

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:32:
Mods zijn veel minder belangrijk geworden, Hoshi. Ze luisteren goed naar de community.
Ik heb zelf ook de rest niet aangeschaft. Bereid je maar voor op veel downloads als je het spel weer start. :P
Veel downloads als in assets? Of eerder updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-10 21:03
ikkes schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:25:
Even een kleine vraag. transport vrijgespeeld maar geen lines.Ook geen rails. Heb alle dlc
Wanneer je transport net vrijgespeeld hebt kun je alleen bussen gebruiken. Naarmate je stad meer inwoners krijgt, komen er meer soorten OV beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:20

ikkes

In diepe rouw

Bedankt Despotes98. Ik heb nog meer oude dingen verwijderd en nu werk het wel.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:48:
[...]

Veel downloads als in assets? Of eerder updates?
Updates doelde ik op, ja.
Maar als je het spel net opnieuw erop gezet hebt, dan ook al je assets . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
ikkes schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:51:
Bedankt Despotes98. Ik heb nog meer oude dingen verwijderd en nu werk het wel.
Top!

[ Voor 4% gewijzigd door Despotes98 op 02-11-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
Ik ben zelf gisteren ook weer eens begonnen met een nieuwe map. Echter, ben een aantal problemen tegengekomen, waarschijnlijk veroorzaakt door mods:
Geen enkel gebouw levelt up, ook al zijn de blauwe balkjes vol (ik krijg als opmerking dat ik meer mensen moet educaten, maar alle soorten scholen hebben meer dan genoeg capaciteit en zijn binnen bereik).
Tevens worden de gebouwen niet meer gebouwd, maar gewoon in een keer neergezet.
Heeft iemand deze problemen ook, of weet iemand hoe ik deze problemen kan verhelpen? Bij voorbaat dank!

Heb beide problemen verholpen met het verwijderen van 1 mod :)

[ Voor 6% gewijzigd door Despotes98 op 02-11-2017 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
Weemism schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:29:
  • Tweede waar ik tegenaan liep is dat bij een uitbreiding van de industrie in de stad een groot tekort lijkt aan uneducated workers waardoor ook in de industriële gebieden veel gebouwen leeg komen te staan. Ik neem aan dat dit komt omdat het onderwijs van basisschool tot universiteit voldoende capaciteit heeft en dus relatief weinig (in mijn geval 13%) onopgeleide arbeiders zijn. Is hier de enige oplossing, anders dan om dan maar minder in onderwijs te investeren, door alle industrie te vervangen door Office Zones? En zijn Office Zones überhaupt een volwaardige vervanging van Industrial Zones aangezien ze geen goederen produceren voor de lokale middenstand en je daar dan dus weer problemen mee veroorzaakt?
Nee, je moet ervoor zorgen dat de industrie maximaal level wordt, dus meer parken/fire stations/openbaar vervoer etc, dan is de industrie schoner en hebben dan educated workers nodig ipv uneducated workers. Als ze klagen over te weinig uneducated werknemers, dan is het niveau altijd te laag (let maar op).

Het kan zijn dat er wat industrie op een te laag niveau blijft hangen en op termijn abandoned wordt. Gewoon een paar keer die abandoned gebouwen weghalen en een paar keer een nieuwe gebouw laten groeien. Vaak gaat het uiteindelijk goed.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Luuk1983 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:05:
Gewoon een paar keer die abandoned gebouwen weghalen en een paar keer een nieuwe gebouw laten groeien. Vaak gaat het uiteindelijk goed.
Automatic Bulldoze v2 O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:15
Niet meer gevonden, het probleem is vreemder geworden.

Ben de laatste tijd dus met een save game van Steam workshop bezig : Cedar Valley EJ47.
Alle asset's en mod's gedownload etc.
(+/- 101000 inwoners)

Om een 1 of manier wilt mijn videokaart (Asus Strix GTX1080Ti OC) niet meer boosten, hij blijft op een vaste GPU snelheid hangen (1583 MHz)

Nu zou je denken dat dit dus de hele game door gebeurt... jep, niet dus.
Als je een nieuw game opstart, gebruik makend van alle asset's en mods die dus gebruikt worden in Cedar Valley, schaalt de videokaart wel gewoon op naar zijn boost snelheid (1948MHz)

Snap er even helemaal niks van :N
Enigste wat ik me voor kan stellen dat het veroorzaakt word de Cedar Valley map, gezien een ander map met dezelfde assets geen problemen lijkt te veroorzaken

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 11:54
Toch dit topic maar even volgen voor tips en tricks. Laatst was het spel op Steam in de aanbieding en heb vandaag voor het eerst gespeeld. Gelijk een goed aantal uren bezig geweest. Leuk spel tot noch toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 19:06
Ik heb het spel al een paar maanden niet meer gespeeld, en nu krijg ik bij het opstarten van het spel al foutmeldingen (ben nu op werk dus weet de foutmelding zo snel even niet meer).

Wat is ook alweer de beste manier om te achterhalen welke mod/asset de melding veroorzaakt? Ik meen mij iets te herinneren met het checken van de output.log file, maar in mijn geval is het best een groot bestand, dus het zou helpen als ik wist waar ik naar moet zoeken...

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Blem schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:31:
Toch dit topic maar even volgen voor tips en tricks. Laatst was het spel op Steam in de aanbieding en heb vandaag voor het eerst gespeeld. Gelijk een goed aantal uren bezig geweest. Leuk spel tot noch toe!
Veel plezier ermee ;)

Nou, het is mij dan eindelijk gelukt om boven de 100K inwoners uit te komen. Blijf het toch wat apart vinden dat een stad boven de 80K al een Megalopolis wordt genoemd trouwens 8)7, met die inwonersaantallen spreek je zelfs in Nederland nog hoogstens van een provinciestad, maar goed.

De tips van @Pazzi hebben geholpen met het beheersen van de deathwaves, maar het blijft een uitdaging om niet elke paar jaar je stad met meerdere 10K bewoners te zien instorten. Met name ziekte (dus niet meer zo zeer het probleem van het in korte tijd afsterven van de populatie seniors), en het dan niet meer kunnen bijbenen door de Healthcare is de laatste jaren problematisch en kan ik m'n vinger nog niet echt op leggen (geen problemen met de watervoorziening bijvoorbeeld). Het verwijderen van abandoned buildings is inmiddels een zenmatige klikexercitie geworden voor me. Ben me bewust van de mods die dat voor je doen, maar ik speel momenteel in het geheel zonder mods zodat ik ook wat achievements kan halen.

De verkeersdruk lijkt redelijk onder controle deze keer i.v.t. eerdere grote steden die ik had, met percentages tussen de 60 en 70%, wat nog steeds pittig is, maar niet echt tot problemen lijkt te leiden v.w.b. de effectiviteit van voorzieningen zoals afvalcollectie en de politie- en brandweerdiensten. Enige wat ik daaraan doe is hier en daar een upgrade van de drukste wegen, en de inzet van veel buslijnen.

Wat plaatjes ter illustratie.

Overzicht van het stedelijk gebied, inmiddels 9 zones opgekocht, maar zoals te zien nog niet allemaal in gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4544/38185022466_f504de6362_c.jpg

Het eiland waar alle energie wordt opgewekt, uiteindelijk ga ik die denk ik vervangen door de inmiddels vrijgespeelde Fusion Power Plant
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4564/38185021706_9a06552213_c.jpg

Een deel van het high rise district, met links het vrijgespeelde kantoor van Colossal Order
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4513/38185022096_fb5bb14493_c.jpg

De huidige bevolkingsopbouw, financiën en zone levels
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4483/38185021246_aa70957a34_c.jpg

En tot slot de populatieontwikkeling. Vanaf 2035 is te zien dat ik actief bezig was met het onderdrukken van de deathwaves wat dus redelijk leek te lukken. Omdat dit verband houdt met het ook continu moeten uitbreiden van je residential zones heb ik dat uiteindelijk wel losgelaten zodat ik ook aan andere dingen kon werken, wat dus ook weer gelijk leidde tot het grillige beeld vanaf 2043.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4444/38185022996_de22fdf9dc_c.jpg

De stad lijkt momenteel redelijk stabiel, dus verder maar eens even met nog wat optimalisaties, het verder begrijpen van de mechanics, en gewoon fijn naar alle activiteit in de stad kijken waar ik tot dusver geen tijd voor had genomen #lekkerontspannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Grappig om te zien... Ik ben met dezelfde map bezig en heb het echt totaal anders ingedeeld. Ook zonder mods/assets om achievements te scoren. Inmiddels 7 tiles vrij en >44000 inwoners. Zal bij >100k ook eens mijn stad tonen.

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeerDitch schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:49:
[...]

Grappig om te zien... Ik ben met dezelfde map bezig en heb het echt totaal anders ingedeeld. Ook zonder mods/assets om achievements te scoren. Inmiddels 7 tiles vrij en >44000 inwoners. Zal bij >100k ook eens mijn stad tonen.
Ben dan wel benieuwd naar jouw indeling idd :-). Ik ben zelf niet bijster origineel met de indeling van een map zoals ik bij sommige anderen hier in het topic zie, het begint meestal met een 'old town' van laagbouw bij de afrit van de snelweg, en zodra high density zones unlocked zijn bouw ik daar dan hoogbouw naast.

Enige wat ik probeer is niet alles rechttoe rechtaan te laten zijn, en ook wat krommende wegen te bouwen, meestal de ringweg, voor het afzonderlijk freehand leggen van wegen of planmatig spreiden van bijzondere gebouwen heb ik het geduld helaas niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 11:01

DirtyBird

Praktiserend denker

@Weemism Kun je die death waves niet voorkomen met mods? Ik had op een gegeven moment ook dat mn halve stad dood neerviel. Er zijn diverse mods die de levensverwachting van de cims wat meer randomizen/normaliseren.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DirtyBird schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:57:
@Weemism Kun je die death waves niet voorkomen met mods? Ik had op een gegeven moment ook dat mn halve stad dood neerviel. Er zijn diverse mods die de levensverwachting van de cims wat meer randomizen/normaliseren.
Die zullen er vast zijn idd, maar ik speel momenteel dus zonder mods vanwege het ook willen behalen van achievements. Wat me wel wat verbaast is dat CO zelf na al die jaren dat het spel al uit is de deathwaves (hoewel ze op zich wel een onderbouwing voor dat effect hebben) niet wat hebben getweaked door, zoals je aangeeft, het effect meer realistisch randomizen en te spreiden, zeker ook omdat deathwaves voor veel spelers zo'n frustratie zijn als ik lees hoeveel erover wordt geschreven op de verschillende fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
@Weemism Er is een mod, die ervoor zorgt dat je achievements weer kunt halen. Maar daarnaast begrijp ik jou wel, waarom je het zonder mods speelt.
Ik heb meestal niet last van deathwaves, meer van afval issues. Is mijn focus zo erg op het afval dat ik niet meer focus heb op het bouwen en verbeteren van andere zaken. (Weet daar zijn ook mods voor)

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Desutoroiya schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:17:
@Weemism Er is een mod, die ervoor zorgt dat je achievements weer kunt halen. Maar daarnaast begrijp ik jou wel, waarom je het zonder mods speelt.
Ik heb meestal niet last van deathwaves, meer van afval issues. Is mijn focus zo erg op het afval dat ik niet meer focus heb op het bouwen en verbeteren van andere zaken. (Weet daar zijn ook mods voor)
Dumpie O-) Geen mod wel nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:49

Basszje

Reisvaap!]

CS in de aanbieding via Humble Bundle nu voor wie 'em nog niet heeft - https://www.humblebundle.com/strategy-sim-bundle

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik stoor mij heel erg aan het feit dat auto's blijkbaar allemaal naar de linkerrijstrook willen waardoor het doorgaande verkeer enorm vastloopt met mega files tot gevolg. Ik heb dit op meerdere plaatsen en krijg het met andere wegen, wegen verplaatsen en dergelijke niet opgelost. Iemand een idee hoe ik dit wel kan oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qngaOzp.jpg

Merk ook dat er al tijden geen vraag meer is naar huizen, zelfs niet als ik de belastingen enorm verlaag.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Dat is de traffic bug die volgens sommige mensen een feature is. Heeft te maken met de eerstvolgende afslag die ze allemaal willen pakken en daarvoor gaan ze al 10km van te voren voorsorteren. Zoek ff in dit forum, dat is al een paar keer langsgekomen. Je kan het fixen met mods (bv deze) of door afslagen slim te plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door cracking cloud op 08-11-2017 22:35 . Reden: link naar mod toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar heb ik ook nog steeds last van, gelukkig helpt deze optie
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/493526040625592198/80B9BF221E19871BC40E4331B152B6CAE99097B5/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg&output-quality=95&fit=inside%7C637%3A358&composite-to=*,*%7C637%3A358&background-color=black
op bepaalde plekken, maar niet altijd, dan verplaatst het probleem zich.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Raven schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:03:
[afbeelding]
Dat is op de initiele kruising. Daarmee kan je onderstaand probleem verplaatsen
Steeffoon schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:27:
Ik stoor mij heel erg aan het feit dat auto's blijkbaar allemaal naar de linkerrijstrook willen waardoor het doorgaande verkeer enorm vastloopt met mega files tot gevolg. Ik heb dit op meerdere plaatsen en krijg het met andere wegen, wegen verplaatsen en dergelijke niet opgelost. Iemand een idee hoe ik dit wel kan oplossen.

[afbeelding]

Merk ook dat er al tijden geen vraag meer is naar huizen, zelfs niet als ik de belastingen enorm verlaag.... :(
Pas de invoegstrook aan en je verplaatst het punt waarop ze switchen naar de volgende node waar de AI kan switchen. Als dat problemen blijft geven kan je altijd nog bij de desbetreffende node restricties leggen op dat de AI daar niet van baan mag wisselen en alleen maar rechtdoor mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Raven schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:03:
[afbeelding]
Deze MOD zit nu meegebaken in de Mass Transport DLC :+ Kan je MOD-loos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ThaAresX schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:06:
[...]

Dat is op de initiele kruising. Daarmee kan je onderstaand probleem verplaatsen
Dat plaatje was alleen maar om aan te geven welke optie het was, maar ik gebruik die dus niet alleen op kruispunten maar ook op lange rechte stukken weg waar ze ineens een heel eind voor een kruispunt al opstoppingen veroorzaken door van rijstroken te wisselen...
HMaster_II schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:58:
[...]

:? , was mij helemaal niet opgevallen :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
HMaster_II schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:58:
[...]

Kan je laten zien waar dat nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
cracking cloud schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:17:
[...]

Ik zal er vanavond eens naar kijken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Thanks voor de reacties. Ik gebruik inderdaad Traffic Manager: President Edition, dus zal even kijken of het hier mee lukt van het weekend. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
cracking cloud schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:17:
[...]

|:( Blijkt het niet zo te zijn... Je kan in de DLC wel kiezen voor stoplichten en/of stopborden. De lane-connector doe ik inderdaad via de TM:PE :X
Sorry voor de verwarring.. Al een een ruime maand niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

HMaster_II schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:52:
[...]

|:( Blijkt het niet zo te zijn... Je kan in de DLC wel kiezen voor stoplichten en/of stopborden. De lane-connector doe ik inderdaad via de TM:PE :X
Sorry voor de verwarring.. Al een een ruime maand niet meer gespeeld.
Is dat wel onderdeel van de DLC? Zelf heb ik de Mass Transport DLC niet, maar ook ik kan op kruisingen stopborden en verkeerslichten plaatsen en aanpassen, zat dit niet gewoon in een update van de base game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Despotes98
Weemism schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:03:
[...]

Is dat wel onderdeel van de DLC? Zelf heb ik de Mass Transport DLC niet, maar ook ik kan op kruisingen stopborden en verkeerslichten plaatsen en aanpassen, zat dit niet gewoon in een update van de base game?
De update waardoor je zelf stoplichten kunt plaatsen en verwijderen en idem dito met stopborden was inderdaad onderdeel van een gratis update van de base game. De mogelijkheden die lane connector biedt zou ik ook graag terug zien in de base game, maar op dit moment is de lane connector optie alleen beschikbaar via mods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Weemism schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:58:
[...]
...
Ben me bewust van de mods die dat voor je doen, maar ik speel momenteel in het geheel zonder mods zodat ik ook wat achievements kan halen.
...
There's a mod for that :+
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=407055819

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

I know, but that kind of defeats the purpose :+

Een mod om achievements te halen m.b.v. mods die het spel eenvoudiger maken om achievements te halen is niet de manier waarop ik achievements will halen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Nee, maar een simpele mod zoals vroegahh voor treinstations met meerdere perrons zou je achievements al uitschakelen, en dat vond ik nou ook niet echt de bedoeling. Niet iedere mod maakt het spel eenvoudiger, sommigen maken het ook gewoon leuker, uitgebreider of mooier.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Da's ook weer waar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 15:16
Iemand een idee wanneer de Snowfall DLC voor de PS4 editie in de store staat? Deze zou officieel gisteren uitkomen, maar kan deze niet vinden in de store :(

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Na de laatste grote update werkt de mod surface painter niet meer bij mij.
Ik weet dat sommige van jullie die ook gebruiken. Werkt het bij jullie nog wel?

Ik ben na de update met een schone lei weer begonnen. Heb alle assets en mods weggegooid uit steam en heb het spel opnieuw op mn pc geinstalleerd.

De meeste mods zijn ondertussen geupdate en werken weer prima behalve die surface painter werkt bij mij nog niet. :(
Tmaster schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:55:
Na de laatste grote update werkt de mod surface painter niet meer bij mij.
Ik weet dat sommige van jullie die ook gebruiken. Werkt het bij jullie nog wel?

Ik ben na de update met een schone lei weer begonnen. Heb alle assets en mods weggegooid uit steam en heb het spel opnieuw op mn pc geinstalleerd.

De meeste mods zijn ondertussen geupdate en werken weer prima behalve die surface painter werkt bij mij nog niet. :(
Werkt bij mij prima! De painter zelf bevat geen assets he? Je moet dus separaat nog surfaces downloaden. Helpt dat misschien?
Weemism schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:58:

De tips van @Pazzi hebben geholpen met het beheersen van de deathwaves, maar het blijft een uitdaging om niet elke paar jaar je stad met meerdere 10K bewoners te zien instorten. Met name ziekte (dus niet meer zo zeer het probleem van het in korte tijd afsterven van de populatie seniors), en het dan niet meer kunnen bijbenen door de Healthcare is de laatste jaren problematisch en kan ik m'n vinger nog niet echt op leggen (geen problemen met de watervoorziening bijvoorbeeld). Het verwijderen van abandoned buildings is inmiddels een zenmatige klikexercitie geworden voor me. Ben me bewust van de mods die dat voor je doen, maar ik speel momenteel in het geheel zonder mods zodat ik ook wat achievements kan halen.
Die death waves zijn voor mij inderdaad ook nog steeds de grootse gamebreaker. Ik krijg het maar niet onder controle. Elke paar jaar gaan 20k mensen dood en die komen er vervolgens wel weer bij. Ik laat het maar gewoon gebeuren en maak me er niet eens meer druk om :) Wel gek dat Paradox daar niets aan doet?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Goldia schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:17:
[...]

Die death waves zijn voor mij inderdaad ook nog steeds de grootse gamebreaker. Ik krijg het maar niet onder controle. Elke paar jaar gaan 20k mensen dood en die komen er vervolgens wel weer bij. Ik laat het maar gewoon gebeuren en maak me er niet eens meer druk om :) Wel gek dat Paradox daar niets aan doet?
Eens, ongeacht de gedachte erachter, en de (deels) werkende strategieën om het (deels) te voorkomen is het ook voor mij een issue die m'n plezier in de game danig verstoort inmiddels.

Het is m.i. ook geen realistische weergave van de werkelijkheid, en hoewel death waves worden toegeschreven aan te snelle expansie door het aanleggen van grote blokken nieuw woongebied (waardoor de leeftijdsopbouw van de influx te homogeen is en gelijktijdig afsterft) zie ik dit effect altijd over de gehele stad, dus ook de oude gebieden, en niet alleen de nieuwe delen van de stad.

Vind het zelf dus ook onbegrijpelijk dat CG dit nooit heeft aangepakt gezien dat er zoveel over wordt geklaagd op de verschillende fora.
Weemism schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:40:
[...]

Vind het zelf dus ook onbegrijpelijk dat CG dit nooit heeft aangepakt gezien dat er zoveel over wordt geklaagd op de verschillende fora.
Colossal Order bedoel ik inderdaad. Paradox is de uitgever. 8)7

Weet iemand of er wel eens formeel door de ontwikkelaars op dit punt is gereageerd? Op Google vind ik honderden resultaten en topics over dit toch wat merkwaardige fenomeen, maar nergens een reactie vanuit CO?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ehm, schrijf ik het zelf ook nog verkeerd idd, niet CG maar CO bedoelde ik inderdaad.

Ik heb de media rond het spel nooit echt gevolgd, maar als idd nooit een reactie op is gekomen van de developer over dit issue zou ik dat ook wel vreemd vinden. Denk niet dat het er dan ooit nog van gaat komen ook, zowel die reactie als een aanpassing, het spel is inmiddels ruim 2,5 jaar op de markt en heeft inmiddels genoeg patches en DLC gehad zonder oplossing voor dit probleem, kennelijk staan ze achter de filosofie er achter zit, want programmeertechnisch is het niet al te lastig aan te passen gezien dat er ook gewoon mods tegen bestaan.

Misschien is dat laatste dus een optie voor je, heb zo geen link, maar is in dit topic volgens mij wel ergens vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Goldia schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:17:
[...]

20.000 is wel erg veel.
Bij mijn laatste stad heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel last van terwijl ik geen speciale mods gebruik om het te voorkomen.

Dit is de death/birth grafiek:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UWel5SN.jpg

De population:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SMoAWYf.jpg

En death/birth/influx:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RPBHIVU.jpg

Het is nog een vrij jonge stad, dus het zou kunnen dat het over tien jaar er heel anders uitziet.
Als ik een stuk er bij bouw zet ik het spel op pauze, omdat er anders misschien allemaal dingen gebeuren die je niet doorhebt. Daarna laat ik het een tijdje lopen.

Hoe ziet de death rate er bij jou uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hierbij de screens.

Mijn stad is wel iets groter. Als het bij mij normal / rustig is, zit ik rond 130k inwoners. Ik zie ook wel dat de verschillen steeds groter worden....en de death waves dus ook...

Als iemand er chocola van kan maken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JNx7O29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ENnSuQC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bjwfc75.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TvB6KZz.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Goldia op 23-11-2017 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

@Goldia Ik denk dat jouw probleem 'm niet ligt in deathwaves zoals die eerder zijn besproken. Het lijkt erop alsof je de overleden inwoners niet (tijdig) ophaalt. Die blijven dan liggen in hun huis, waarmee ze de overige bewoners ziek maken.

Kun je een screenshot plaatsen van je crematoria / begraafplaatsen?

[ Voor 57% gewijzigd door Pazzi op 23-11-2017 22:55 . Reden: Plaatje verkeerd bekeken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat ze blijven liggen heb ik ook wel eens (zij het niet zo extreem), maar er zit dan ook helemaal geen logica in het dekkingsgebied van crematoria en andere services. Zie ze soms een heel eind rijden om hun ding te doen, terwijl er een ander pand veel dichter in de buurt is dan die waar de wagen weg kwam.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Raven schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:24:
Dat ze blijven liggen heb ik ook wel eens (zij het niet zo extreem), maar er zit dan ook helemaal geen logica in het dekkingsgebied van crematoria en andere services. Zie ze soms een heel eind rijden om hun ding te doen, terwijl er een ander pand veel dichter in de buurt is dan die waar de wagen weg kwam.
Begraafplaatsen zijn er voor eerste opslag en crematoria voor de verder afhandeling. Als je begraafplaats vol is, zet je hem op legen en dan gaan de ovens aan de gang. logisch?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Raven schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:24:
De naam is me even ontschoten, maar er is een mod die je laat bepalen wat de radius van service-voertuigen is ten opzichte van hun uitvalsbasis. Ook moet het mogelijk zijn het bereik van service-voertuigen te beperken tot de buurt waarin het de uitvalsbasis is gesitueerd - weet niet of dat dezelfde mod is, of nog weer een andere...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

w00t00w schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:03:
[...]

De naam is me even ontschoten, maar er is een mod die je laat bepalen wat de radius van service-voertuigen is ten opzichte van hun uitvalsbasis. Ook moet het mogelijk zijn het bereik van service-voertuigen te beperken tot de buurt waarin het de uitvalsbasis is gesitueerd - weet niet of dat dezelfde mod is, of nog weer een andere...
Deze? Maar die zijn al lang niet bijgewerkt.

En anders maar toegangswegen zo instellen dat er geen service-verkeer overheen mag (als soort van scheiding). Daar heb ik dacht ik al een mod voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 24-11-2017 16:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Raven schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:31:
[...]

Deze? Maar die zijn al lang niet bijgewerkt.

En anders maar toegangswegen zo instellen dat er geen service-verkeer overheen mag (als soort van scheiding). Daar heb ik dacht ik al een mod voor.
Die ARIS mods zijn inderdaad zwaar verouderd, maar die bedoelde ik ook niet. Heb dus toch maar even in de Workshop gekeken (de baas keek even de andere kant op :P ), en de mods waar ik over sprak zijn de volgende twee (beiden bijgewerkt voor Green Cities):
- Service Radius Adjuster;
- District Service Limit v3.

[ Voor 3% gewijzigd door w00t00w op 24-11-2017 16:41 ]

---

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je gewoon ipv hele zones tegelijk huizen zoned maar 1 voor 1 huizen zoned dan heb je helemaal nooit last van deathwaves..
Als je inderdaad 40huizen tegelijk plaatst j dan zoek je de problemen op in de gamelogica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeK schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:50:
Als je gewoon ipv hele zones tegelijk huizen zoned maar 1 voor 1 huizen zoned dan heb je helemaal nooit last van deathwaves..
Als je inderdaad 40huizen tegelijk plaatst j dan zoek je de problemen op in de gamelogica.
Ok, dat heb ik denk ik best wel gedaan. Maar betekent dat, dat mijn stad niet meer te redden is? Kan ik de death waves niet meer voorkomen/herstellen?

Crematoria is het probleem niet trouwens. Meer dan voldoende capaciteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Goldia op 25-11-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pazzi schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:48:
@Goldia Ik denk dat jouw probleem 'm niet ligt in deathwaves zoals die eerder zijn besproken. Het lijkt erop alsof je de overleden inwoners niet (tijdig) ophaalt. Die blijven dan liggen in hun huis, waarmee ze de overige bewoners ziek maken.

Kun je een screenshot plaatsen van je crematoria / begraafplaatsen?
Kan ik wel even doen, maar die hebben echt ruim voldoende capaciteit. Het is duidelijk dat er in golven zoveel doden zijn dat ze het niet meer aankunnen. Na een tijdje verdwijnt het vanzelf weer en na een paar jaar weer een nieuwe wave, etc... 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!
w00t00w schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:39:
[...]

Die ARIS mods zijn inderdaad zwaar verouderd, maar die bedoelde ik ook niet. Heb dus toch maar even in de Workshop gekeken (de baas keek even de andere kant op :P ), en de mods waar ik over sprak zijn de volgende twee (beiden bijgewerkt voor Green Cities):
- Service Radius Adjuster;
- District Service Limit v3.
Thanks! Die mods kende ik nog niet. Kan ik altijd nog proberen.

Maar dat is natuurlijk symptoom bestrijding. Ik zou liever de oorzaak achterhalen en begrijpen. Dan kan ik dat herstellen of volgende keer beter doen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Goldia schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:30:
[...]

Kan ik wel even doen, maar die hebben echt ruim voldoende capaciteit. Het is duidelijk dat er in golven zoveel doden zijn dat ze het niet meer aankunnen. Na een tijdje verdwijnt het vanzelf weer en na een paar jaar weer een nieuwe wave, etc... 😭
Capaciteit is een ding, hoe is de dekking? Check even of alle wegen groen gekleurd zijn, of ze wel overal kunnen komen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Goldia schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:39:
[...]Maar dat is natuurlijk symptoom bestrijding. Ik zou liever de oorzaak achterhalen en begrijpen. Dan kan ik dat herstellen of volgende keer beter doen 😉
Klopt, maar dat geldt eigenlijk voor heel veel mods: verkeer krijg je niet op de rit zonder Traffic Manager, RICO is nodig om grotere gebouwen functioneel te maken, zonder More Beautification of Move It! zou het onmogelijk zijn om steden te bouwen die er half zo realistisch uitzien als dat ze nu soms doen, en ga zo maar door.

Aan de ene kant kun je je afvragen waarom dat soort belangrijke zaken niet in de game zelf zitten, aan de andere kant kun je ook stellen dat door modding mogelijk te maken de onwikkelaar zich kan richten op complexe gameplay-gerelateerde zaken, terwijl de community de "fine-tuning" doet (al vind ik dat Colossal Order zich er wat dat betreft vaak wel wat te gemakkelijk vanaf maakt, gezien veel DLC grotendeels cosmetisch is).

Persoonlijk vind ik de huidige "taakverdeling" wel best, eigenlijk: ik denk dat veel mods meer bieden dan een eventuele implementatie door CO zelf (modders hebben immers vrije hand, terwijl CO met veel meer randzaken rekening moet houden zoals compatibility en performance). Daarnaast heeft het mij er toe gedreven om me in modding (en daarmee de Unity engine) te verdiepen om een paar dingen in de game die mij stoorden te verbeteren (tenminste, dat hoop ik) - ik heb dankzij C:SL nieuwe programeer-skills geleerd die ik anders nooit zou hebben geleerd.

---

Pagina: 1 ... 22 ... 64 Laatste