Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Dit spel wordt wel degelijk veel gespeeld. De Steam Community is zeer levendig met workshop-items, films en artwork. Vooral de asset makers zijn steeds kwalitatief betere items aan het creëren.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Vraagje ... Hoop alleen dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen :)

Ik heb een aantal assets gedownload (huizen, kantoren etc), maar nu wil ik niet dat die zomaar overal random verschijnen. Ik heb de RICO mod en daar staan een deel van de assets al in. De rest is waarschijnlijk niet RICO compatible maar ik zag dat je assets kan toevoegen via de settings knop:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TSfqX7S.jpg

Probleem is dat in het linkerrijtje niet alle gebouwen te zien zijn omdat ik niet alles heb aangezet, want als ik het aanzet worden ze random geplaatst en dat is iets wat ik niet wil.

Hoe kan ik zelf gebouwen (huizen, kantoren etc) plaatsen zonder dat ze ook random door de game worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 15:49
Snowwie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 03:11:
Wordt dit spel nog wel een beetje gespeeld? Ik heb het even afgestoft want had het al zo'n half jaar tot een jaar niet meer gespeeld. Maar sinds ik een betere pc heb, ook voor 4K opname doeleinden dacht ik, waarom niet die twee steden die gemaakt zijn voor tsunami's op te nemen en aan jullie te showen.

De 1e video laat een relatief kalme situatie zien waarbij je bijna Nederlandse situaties ziet. De manier waarop de binnenste dijk toch nog voor een relatief rustige 'overstroming' zorgt, terwijl dat de 2e video echt een brute video is waarbij ik een speciaal gigantisch reservoir heb gecreëerd om een mega tsunami te maken. Wat ik me echter afvraag is of de randen van die reservoir misschien nog hoger hadden gekund. En ik had zowel links als rechts de grondlevels hoger moeten leggen om te voorkomen dat het water toch teveel uitsmeerde. Maar desondanks, in het begin van de video schatte ik de tsunami op 50 tot 70 meter hoog, maar vergat even gemakshalve, dat aan de kust het land ook nog eens minstens 10 meter naar beneden loopt, dus dat maakt de tsunami eerder 60 tot 80 meter, althans helemaal in het begin.

Ik zou zeggen, let niet op mijn steenkolen engels en sit back en enjoy:

[video]

[video]
Let's go down down down hahahaha
Grappige filmpjes, kicken!

Hoe doen jullie (@Tosemime?) trouwens de ondergrondkleur veranderen? Zoals aan de kust een zandkleur, en geen onnodige grasvelden in de stad enzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nino_070 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:08:
[...]

Let's go down down down hahahaha
Grappige filmpjes, kicken!

Hoe doen jullie (@Tosemime?) trouwens de ondergrondkleur veranderen? Zoals aan de kust een zandkleur, en geen onnodige grasvelden in de stad enzo? :)
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=689937287 O-)
TeK schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:15:
Persoonlijk zet ik game op pauze en delete station dat ik weg wil hebben en plaats nieuwe, laat even lopen en pathfinding lost het vanzelf op.
Hmm, die methode werkt minder vaak goed dan mijn methode. Bij die van jou gaat de pathfinding de ene keer wel en de andere keer niet goed, telkens (zo lijkt het) als het om metrobuizen gaat waarbij je de shiftknop in moet houden om daar een lijn aan te kunnen leggen. De lijn wordt dan ook onderbroken zonder mogelijkheid deze te completen, dus maar opnieuw aangelegd.

Inmiddels heb ik over de 30 metrolijnen zag ik net :o , met een aantal haltes her en der waar rond de 300 mensen stonden te wachten :X , dus maar even het aantal metrotreinen uitgebreid op een aantal lijnen.
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-metro.jpg

Daarnaast ben ik de 200k inwoners gepasseerd :) en weer wat leuks gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-KwikEMart.jpgJammer dat Apu er niet bij zit :/

En weer wat bezig geweest met ferries, helaas zijn die nou niet bepaald populair :?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 22-07-2017 20:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:49

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben ook weer eens met een stad begonnen. Een irritatie is het niet kunnen upgraden van de density van je zones. Het lijkt mij natuurlijk dat een stad op een gegeven moment iets hoger wordt in het centrum, maar dan moet je dus alles eerst dezonen ( en dus slopen :'( ). Weet iemand toevallig oplossing / mod waarmee je de density kan aanpassen ( dus low > high ) ?

Btw kan een leuke serie tegen via dit kanaal. Vooral hoe hij parken weet aan te leggen is best cool - YouTube: Sam Bur

- late edit. Als ik dan toch bezig ben. Iemand iets voor mooie fonteinen voor rotondes en oppervlakte water ( niet de landscaping tools dus ) . Zoals je in Simcity 4 gewoon een rij water ( ala sloot ) kon trekken.

[ Voor 16% gewijzigd door Basszje op 23-07-2017 09:41 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Goede vraag ^. Weet iemand of het mogelijk is om trams zoals we die in NL kennen aan het straatbeeld toe te voegen zonder de snowfall DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Gister ook maar weer eens met nieuwe stad begonnen. Ondertussen 6000 inwoners, meteen 6 baans wegen met daarin busbanen in de hele stad (als hoofdwegen) aangelegd. Verkeer blijft nog tot redelijk minimaal beperkt momenteel.

Als ik het niet vergeet zal ik vanavond wel ff een paar screenshots online zetten

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geniale creatie van een hele rits tol booths.
Kleine werkende demo, en dan time lapse van hoe die gast het gemaakt heeft. _O_

YouTube: Rush Hour traffic at the Toll Booths - Cities Skylines: Custom Builds

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Dijkstraat schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:43:
[...]

Meestal zet ik ze ook wel dicht bij de snelweg neer, maar hoeveel crematoriums/begraafplaatsen heb jij meestal in je stad?
Dat is al snel een aantal per 20000 inwoners. Als ik zie dat er teveel vraag is naar deze gasten dan bouw ik er meer. Ik heb wel een paar extra assets gedownload met meer capaciteit. Dit helpt al enorm.
nino_070 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:31:
Goede vraag ^. Weet iemand of het mogelijk is om trams zoals we die in NL kennen aan het straatbeeld toe te voegen zonder de snowfall DLC?
Volgens mij niet. Maar ik heb wel de randstadrail trams gedownload voor het NL tintje. Zij hebben een leuke capaciteit, en zijn mooie trams. (Rijden onder andere in Den Haag)
Tosemime schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:43:
Van mij ook weer een paar plaatjes :) Voor mij voor het eerst dat ik niet eerst een stad maak en dan groen/boerderijen/toeristische dingen er om heen, maar andersom. Deze 'tropisch eiland' sfeer bevalt me wel!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind je stad er geweldig uit zien!

[ Voor 59% gewijzigd door hmartino op 25-07-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Ik heb vannacht de grootste tsunami gemaakt in Cities: Skylines die de game engine maximaal toelaat.

Ik heb een gigantische reservoir gecreerd, met heel veel waterbronnen, die tot aan het maximum afgetopt, ook natuurlijk een bijbehorende stad en die stad omringt met wallen zodat het water niet direct naar links of rechts wegloopt.

Maar ja, de verwerking zal nog wel even duren: 4K 60FPS ongecomprimeerde video:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zejA58i9mWeY9qO9VyM9mtzV/full.png

Sneak preview:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wc24QOrDgvPvzEu2TvW3YlAq/full.jpg

Zo naar mijn eigen schatting weg zou de tsunami wel eens, op Cities: Skylines schaal: een halve kilometer hoog kunnen zijn.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
Voor wie het interessant vind, bij deze (denk ik) de hoogste Tsunami ooit gezien in Cities: Skylines

Ik ga er sowieso nog eentje maken, dezelfde kaart, maar dan met een smallere doorgang:

Enjoy, het kan even duren voordat YouTube de 4K versie online brengt

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
Snowwie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 04:44:
Voor wie het interessant vind, bij deze (denk ik) de hoogste Tsunami ooit gezien in Cities: Skylines

Ik ga er sowieso nog eentje maken, dezelfde kaart, maar dan met een smallere doorgang:

[video]
Enjoy, het kan even duren voordat YouTube de 4K versie online brengt
je kan je laatste post gewoon editen en je hoeft niet een nieuw bericht te plaatsen als de laatste ook al van jezelf is ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Ik ben ook met de game begonnen. Het is wel lastig om een mooie stad op te zetten zonder oneindig budget. Beginnen met wat woonwijken, daarna veel industrie aan de andere kant de map, en alles zo kort en goedkoop mogelijk naar elkaar toe. Ik vraag mij af hoe ik hier ooit een mooie, realistische stad van moet maken :+

Ik vind ook dat er ontzettend veel kazernes, bureau's, huisartsen enz. benodigd zijn om een wijkje in het groen te krijgen. Op een gegeven moment staat de halve wijk vol met dit soort geplopte woningen en blijft er weinig over de woningen zelf :P

Voor de rest vooral een kwestie van veel wennen denk ik. In Sim City kon ik echt alles uit mijn mouw toveren, maar hier heb ik dat nog helemaal niet. In Sim City kon ik de mooiste kademuren, parken, wegennetwerken, daar was ik dan uren mee zoet. In Cities ontbreekt dat gevoel nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 11:44
Divak schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:26:
Ik ben ook met de game begonnen. Het is wel lastig om een mooie stad op te zetten zonder oneindig budget. Beginnen met wat woonwijken, daarna veel industrie aan de andere kant de map, en alles zo kort en goedkoop mogelijk naar elkaar toe. Ik vraag mij af hoe ik hier ooit een mooie, realistische stad van moet maken :+
Niet teveel geld uitgeven in het begin van het spel. Open het budget paneel en zet de waardes wat terug. Standaard staat alles op 100%, maar vaak is dat niet nodig. Kijk hoeveel behoefte er is aan een bepaalde dienst en pas daar je budget op aan. Als er meer vraag komt, kan je het altijd weer opvoeren.

Politiebureau plaatsen? Zolang er geen criminaliteit is kan dat ook wel even wachten. Wacht ook met het plaatsen van andere diensten totdat er echt behoefte aan is.

De belasting kun je tot 13% opvoeren zonder dat er over geklaagd wordt (heb ik me laten vertellen, ik heb niet geprobeerd om het hoger te zetten).

Als je dit in het begin van het spel een beetje goed regelt, verdien je later in het spel geld als water en kan je bouwen wat je wilt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een trucje dat ik via YouTube: Biffa: Strategy, Survival & Indie Games heb gehoord: Alle belastingen op 100% zetten en snelheid van spel hoger zetten, tot er bewoners vertrekken, daarna weer terug naar 13%. Als je een beetje stad hebt, heb je zo weer wat centjes erbij :)

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 02-08-2017 15:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Als je met budget werkt moet je beginnen met minimale tot geen voorzieningen. Alleen de basisvoorzieningen.

Dus niet gelijk hele dure brede weg trekken, maar als je niet direct met van die smalle weggetjes te dicht bij het aanknooppunt wilt liggen trek je die even een stukje door naar het midden.

Dus eerst een paar smalle wegen, water aanvoer, afvalwatervoer, vuilnisafvoer, een beetje industriegebied en residential area. En dan gewoon even geduld hebben.

Ach en als je daar niet mee wilt zitten gewoon het budget op oneindig zetten. Kun je tenminste lekker je gang gaan. Het nadeel hiervan wel is dat je dan vaak te snel dingen gaat bouwen die uiteindelijk er dan heel lelijk uit zien. Budget dwingt je ook een beetje na te denken over de indeling van je stad. Keuzes....

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon geen haast als je met budget speelt.
Laat het organisch groeien. Sloop van wijken kan later ook, maar er is ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
dit spel komt toch ook op de PS4? lijkt me een heerlijk spel alleen heb ik een pc die netaan WORD kan draaien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:02:
dit spel komt toch ook op de PS4? lijkt me een heerlijk spel alleen heb ik een pc die netaan WORD kan draaien...
Deze week is inderdaad de release. Ik ben heel benieuwd naar de recensies. Wellicht zul je de mods wel missen op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Deze week is inderdaad de release. Ik ben heel benieuwd naar de recensies. Wellicht zul je de mods wel missen op de PS4.
Recensies zullen gelijk zijn als op de Xbox One.
  • Game loopt soepel
  • Besturing met controller gaat erg goed, ze hebben daar echt tijd een aandacht aan besteed.
  • Missen van mods maakt de uiteindelijk game wel een stuk 'platter'.
Mijn tip: kijk niet teveel naar YouTube filmpjes van Cities Skylines, want dan kom je er achter wat je zonder mods allemaal mist...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik mis eigenlijk een soort notificatie centrum. Weet iemand of dat er wel inzit? (En ik er dus glad overheen kijk).

Ik heb nu namelijk een probleempje met mijn woonwijk, de landwaarde is hoog, de gebouwen mooi, politie/brandweer/ziekenhuis dekkend, er is stroom, vuilnis wordt opgehaald, water en riool zijn voldoende maar ondanks dat alles heb ik tientallen Doodskopjes staan en lijkt mijn woonwijk langzaam dood te gaan.

Ik kan nu nergens zien of ze ergens over klagen of wat er nou aan de hand is.
jaydenjarno schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:02:
Afgelopen vrijdag de gamen binnengekregen en kan je zeggen dat het wel erg lekker werkt.
Ik ben niet heel fanatiek maar ik heb in mijn twee speelsessies de afgelopen dagen (2x 2 uur ongeveer) de muis niet gemist. De controller besturing is erg goed uitgedacht en de framerate is tot nu toe erg stabiel.

Voor €31,- (via een webshop) een meer dan prima deal als je het mij zou vragen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Donstil schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:54:
Ik mis eigenlijk een soort notificatie centrum. Weet iemand of dat er wel inzit? (En ik er dus glad overheen kijk).

Ik heb nu namelijk een probleempje met mijn woonwijk, de landwaarde is hoog, de gebouwen mooi, politie/brandweer/ziekenhuis dekkend, er is stroom, vuilnis wordt opgehaald, water en riool zijn voldoende maar ondanks dat alles heb ik tientallen Doodskopjes staan en lijkt mijn woonwijk langzaam dood te gaan.

Mensen klagen via dat soort van Twitter icoontje bovenin beeld, dat is een soort social media voor je stad...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Riqy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:03:
[...]
Mensen klagen via dat soort van Twitter icoontje bovenin beeld, dat is een soort social media voor je stad...
Nou dat had ik wel gezien idd maar dat is overwegend positief en continu de melding over de gevonden portemonnee.

Kan je van deze meldingen ook nog ergens een historie zien? Mogelijk dat hier nog een aanwijzing in zit ofz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Donstil schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:54:

Klinkt als een klassiek geval van een Deathwave. De bewoners van de huizen zijn er allemaal tegelijkertijd ingetrokken en na een aantal jaar gaan ze allemaal ongeveer tegelijk dood vanwege ouderdom. Een andere oorzaak kan zijn dat je waterleiding vervuild water opneemt.

Zie ook hier en hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:25
cracking cloud schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Klinkt als een klassiek geval van een Deathwave. De bewoners van de huizen zijn er allemaal tegelijkertijd ingetrokken en na een aantal jaar gaan ze allemaal ongeveer tegelijk dood vanwege ouderdom. Een andere oorzaak kan zijn dat je waterleiding vervuild water opneemt.

Zie ook hier en hier
Ook een begraafplaats gebouwd? doodskopjes kunnen betekenen dat de doden niet worden opgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dragoncry schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Ook een begraafplaats gebouwd? doodskopjes kunnen betekenen dat de doden niet worden opgehaald :)
Nou die heb ik idd maar die krijgt het niet aangereden :)
cracking cloud schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Zie ook hier en hier
Daar zou je wel eens raak mee kunnen schieten idd _/-\o_ . Vervuild water heb ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dragoncry schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Maar in dat geval krijg je daar een melding van als je op een gebouw klikt, die oorzaak staat dan heel specifiek in beeld.

Zelf heb ik ook wel eens death waves gehad zonder een oorzaak te vinden. Wel kreeg ik een keer een melding dat mensen ziek werden en daar stond geloof ik wél een oorzaak bij (verontreinigd water), maar een oorzaak voor death waves... nee, nooit gezien.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nog even een noob vraagje. Wat doen jullie met de vraag voor zones?
Als ik daar aan wil verdoen dan blijf ik maar bouwen en dan verlies ik een beetje mijn visie (het worden dan al snel Amerikaanse blokken).

Kun je dat gewoon negeren? Of hoe hou ik daar een beetje een rem op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragoncry
Donstil schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:51:
Nog even een noob vraagje. Wat doen jullie met de vraag voor zones?
Als ik daar aan wil verdoen dan blijf ik maar bouwen en dan verlies ik een beetje mijn visie (het worden dan al snel Amerikaanse blokken).

Kun je dat gewoon negeren? Of hoe hou ik daar een beetje een rem op.
Probeer gematigd te bouwen, houd het overzicht voor je zelf, en probeer deathwaves te voorkomen, als je dit onder de knie hebt zul je zien dat de demands voor RCI gelijkmatiger zijn en makkelijker te balanseren.

Blokken in 1 keer bouwen zorgt voor een grote intrek van CIMMS van de zelfde leeftijd, om een deathwave te voorkomen of in ieder geval te verminderen, kun je beter kleine blokjes langzaam vullen. Het wegennet voor deze wijken kun je natuurlijk wel alvast aanleggen. Grote verschillen in demands voor "residential" en "industry" zijn voorbodes/naweeen van een deathwave.

Steamgids voor deathwaves : http://steamcommunity.com...78759936&searchtext=death

Steamgids om grids te voorkomen : http://steamcommunity.com...607289&searchtext=natural

[ Voor 33% gewijzigd door dragoncry op 15-08-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dragoncry schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Probeer gematigd te bouwen, houd het overzicht voor je zelf, en probeer deathwaves te voorkomen, als je dit onder de knie hebt zul je zien dat de demands voor RCI gelijkmatiger zijn en makkelijker te balanseren.

Blokken in 1 keer bouwen zorgt voor een grote intrek van CIMMS van de zelfde leeftijd, om een deathwave te voorkomen of in ieder geval te verminderen, kun je beter kleine blokjes langzaam vullen. Het wegennet voor deze wijken kun je natuurlijk wel alvast aanleggen. Grote verschillen in demands voor "residential" en "industry" zijn voorbodes/naweeen van een deathwave.

Steamgids voor deathwaves : http://steamcommunity.com...78759936&searchtext=death

Steamgids om grids te voorkomen : http://steamcommunity.com...607289&searchtext=natural
Cool, hier kan ik wel wat mee.
Ik ga vanavond maar eens opnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:25
Rossi46 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Recensies zullen gelijk zijn als op de Xbox One.
  • Game loopt soepel
  • Besturing met controller gaat erg goed, ze hebben daar echt tijd een aandacht aan besteed.
  • Missen van mods maakt de uiteindelijk game wel een stuk 'platter'.
Mijn tip: kijk niet teveel naar YouTube filmpjes van Cities Skylines, want dan kom je er achter wat je zonder mods allemaal mist...
Ik heb vernomen van een betrouwbaar vogeltje dat daar nog aan wordt gewerkt, in ieder geval voor xbox one. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Ik probeer altijd de lijnen in het landschap te volgen. Zag laatst dat daar nu een mooie mod voor is (http://steamcommunity.com...?id=877748783&searchtext=). Heb hem nog niet getest, maar lijkt me wel handig om erbij te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Darf schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

Ik heb vernomen van een betrouwbaar vogeltje dat daar nog aan wordt gewerkt, in ieder geval voor xbox one. ;)
Dat hoop ik echt héééél erg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
cracking cloud schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Ik probeer altijd de lijnen in het landschap te volgen. Zag laatst dat daar nu een mooie mod voor is (http://steamcommunity.com...?id=877748783&searchtext=). Heb hem nog niet getest, maar lijkt me wel handig om erbij te hebben
Hmm, vanmiddag gelijk even testen :D, bedankt!

PS. vraagje, is de mass-transit uitbreiding de moeite waard om te halen, deze is nogal aan de prijs met ~€13.
Zeker als ik kijk wat je ervoor terug krijgt, de reviews op steam lopen nogal uiteen over of het het geld waard is...

[ Voor 21% gewijzigd door dragoncry op 16-08-2017 12:00 ]

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 20:51

Mitchell

Ondertitel

Cities: Skylines Deluxe Edition is nu voor €9.99 te koop op BundleStars. Als je de coupon "SUMMER10" gebruikt krijg je nog eens 10% extra korting.

Signature

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
dragoncry schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:47:
[...]

Hmm, vanmiddag gelijk even testen :D, bedankt!

PS. vraagje, is de mass-transit uitbreiding de moeite waard om te halen, deze is nogal aan de prijs met ~€13.
Zeker als ik kijk wat je ervoor terug krijgt, de reviews op steam lopen nogal uiteen over of het het geld waard is...
Ik vind van wel. Metname van de monorails maak ik veel gebruik. Tevens, maar dat weet ik niet zeker, vind ik het opvallend dat het gebruik van 'OV" zeer sterk is toegenomen. De bussen, treinen etc worden door veel meer mensen gebruikt dan vroeger. Maar ik weet niet of dit door een update komt of juist door die Mass transit update.
Die kabelbaan maak ik niet zo vaak gebruik van, omdat ik veelal platte landschappen heb. Die zeppelin dingen zijn wel grappig, maar in een grote stad onhandig. Is meer als je meerdere kleine stads delen hebt die ver uit elkaar liggen.

• nino_070
Tmaster schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Ik vind van wel. Metname van de monorails maak ik veel gebruik. Tevens, maar dat weet ik niet zeker, vind ik het opvallend dat het gebruik van 'OV" zeer sterk is toegenomen. De bussen, treinen etc worden door veel meer mensen gebruikt dan vroeger. Maar ik weet niet of dit door een update komt of juist door die Mass transit update.
Die kabelbaan maak ik niet zo vaak gebruik van, omdat ik veelal platte landschappen heb. Die zeppelin dingen zijn wel grappig, maar in een grote stad onhandig. Is meer als je meerdere kleine stads delen hebt die ver uit elkaar liggen.
Bij mij gebruikt juist geen hond de monorail... Plus het geeft veel meer geluidsoverlast dan de metro. En er kunnen 2 rijbanen minder aan auto's rijden.

• Tmaster
als je de monorail stations bij toeristische attracties plaatst dan krijg je echt wel veel bezoekers. Maar in een buitenwijk met alleen wat woonhuizen niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 14:58

Plux

Team KVM

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft iemand de nieuwe DLC met concerten al bekeken? Ik heb 'm nog niet geprobeerd, wel op YouTube in actie gezien. Ziet er wel leuk uit :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Cities Skylines is dit weekend 75% afgeprijsd op Steam. Voor dlc's loopt de korting op tot 50%.
Raven schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:23:
Heeft iemand de nieuwe DLC met concerten al bekeken? Ik heb 'm nog niet geprobeerd, wel op YouTube in actie gezien. Ziet er wel leuk uit :)
Het idee is leuk, maar voor 7 euro vind ik het, net zoals de stadium pack, een relatief dure gimmick die niet zo heel veel toevoegt aan het spel.

[ Voor 67% gewijzigd door Bee.nl op 19-08-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Wauw, leuk spel :-) Sinds afgelopen zaterdag eerste keer gespeeld en afgelopen weekend toch al meteen een 8tal uur zoet geweest met de PS4-versie.

Enkele ervaringen :
- Overweldigend. Al ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat de laatste ervaring "SimCity3000" was.
- Eerste stad waaraan ik begon was eerder wat experimenteren. Vanaf de stad goed en wel begon te draaien (+2000 inwoners) heb ik de savegame verwijderd en opnieuw begonnen met lessons learned.
- Tweede stad : zelfde dan hierboven. Ik wist na een drietal uur hoe het ik de meeste dingen moest aanpakken maar had een aantal foutjes gemaakt zo bleek. Plots gezakt van 8000 inwoners naar 3000 en geld kwam er ook al niet (veel) binnen. Ik had bovendien een enorm aantal sterfgevallen. Ik vond zelf dat de stad niet goed 'georganiseerd' was naar locaties, wegen en dergelijke dus besloot (opnieuw) opnieuw te beginnen.

- Derde stad : 6 tal uur gespeeld. Alles loopt lekker. Tweede gebied bijgekocht. Brug over rivier naar tweede gebied gemaakt. Alles van voorzieningen zijn getroffen. Bewonersaantal stijgt snel. Goede cashflow. Ik merk plots wel op dat +100 gebouwen ineens verlaten zijn. Ik breek deze af zodat er nieuwe geplaatst kunnen worden maar dit lijkt maar terug te komen - alsof ik heel mijn stad opnieuw moet (laten) bouwen. Hoe kan dit? Hebben gebouwen maar een bepaalde levensduur?

Heeft verder iemand een idee van de 'optimale' tax rate die je kan instellen? Of kan je hier wat variabel in zijn en om de x tijd eens omhoog/omlaag zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
:-( Goffe#*@$#

Wilde ik gisteravond mijn stad weer opstarten na een tijdje uit de lucht te zijn geweest. Is ineens de halve stad ontdaan van gebouwen. Op één of andere manier is de RRealistic theme eruit gevallen. |:(
Theme er uit gooien en opnieuw toevoegen werkt dus niet meer.

Ben van plan nu mijn stad/regio opnieuw op te bouwen. Niet blij mee natuurlijk. Ik pk wel de zelfde map op NL basis, maar andere indeling van de stad. En verder met pogingen de boel wat te verfraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Jelliuz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:06:
Wauw, leuk spel :-) Sinds afgelopen zaterdag eerste keer gespeeld en afgelopen weekend toch al meteen een 8tal uur zoet geweest met de PS4-versie.

Enkele ervaringen :
- Overweldigend. Al ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat de laatste ervaring "SimCity3000" was.
- Eerste stad waaraan ik begon was eerder wat experimenteren. Vanaf de stad goed en wel begon te draaien (+2000 inwoners) heb ik de savegame verwijderd en opnieuw begonnen met lessons learned.
- Tweede stad : zelfde dan hierboven. Ik wist na een drietal uur hoe het ik de meeste dingen moest aanpakken maar had een aantal foutjes gemaakt zo bleek. Plots gezakt van 8000 inwoners naar 3000 en geld kwam er ook al niet (veel) binnen. Ik had bovendien een enorm aantal sterfgevallen. Ik vond zelf dat de stad niet goed 'georganiseerd' was naar locaties, wegen en dergelijke dus besloot (opnieuw) opnieuw te beginnen.

- Derde stad : 6 tal uur gespeeld. Alles loopt lekker. Tweede gebied bijgekocht. Brug over rivier naar tweede gebied gemaakt. Alles van voorzieningen zijn getroffen. Bewonersaantal stijgt snel. Goede cashflow. Ik merk plots wel op dat +100 gebouwen ineens verlaten zijn. Ik breek deze af zodat er nieuwe geplaatst kunnen worden maar dit lijkt maar terug te komen - alsof ik heel mijn stad opnieuw moet (laten) bouwen. Hoe kan dit? Hebben gebouwen maar een bepaalde levensduur?

Heeft verder iemand een idee van de 'optimale' tax rate die je kan instellen? Of kan je hier wat variabel in zijn en om de x tijd eens omhoog/omlaag zetten?
De plotselinge drop in inwoners is een deathwave, zo ook voor de abandoned buildings, zie mijn eerdere reactie voor hulp hierbij :). Ideale taxrate lijkt 11% te zijn, al maken ze in het begin ook geen probleem van 12 of 13% zolang je zorgt voor goede dekking van de services :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Laatst online: 25-09 16:41
Green Cities Announced:

http://steamcommunity.com...etail/2401962676376666828

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/clans/6625556/528b239273ca5805235ed25ddeb08b292b23c016.png

[ Voor 47% gewijzigd door keverjeroen op 22-08-2017 15:39 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Jelliuz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:06:

Enkele ervaringen :

Niet iedere keer een nieuwe stad beginnen joh. Gewoon laten evolueren. Begin een nieuwe wijk met nieuwe inzichten. Op die manier krijg je ook meer diversiteit in je stad.

Wat betreft verlaten gebouwen: ik had het het probleem dat de fabrieken geen werknemers konden vinden omdat de werkloosheid te laag was en het opleidingsniveau te hoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-10 21:03
Paradox heeft vandaag een nieuwe DLC aangekondigd: Green Cities!
https://www.paradoxplaza....es-Green-Cities-Announced
Ik ben benieuwd wat deze gaat brengen qua onderliggende spelervaring, buiten de nieuwe gebouwen, assets en scenario's.

Ik ben de vorige posts iets te snel langsgescrold zonder goed te lezen... 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Despotes98 op 22-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het mogelijk om een spoorlijn of weg te connecten met de buren? Bij simcity trek je gewoon de lijn naar de grens en krijg je vanzelf de vraag of je een connectie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
200 nieuwe gebouwen. :D Dat is wel tof.
En waarschijnlijk Simcity-style "riots" veranderen in "angry citizens on a rampage". :P

Dus, we krijgen veggie markets. :D

Blijf het echt de mooiste city sim ooit vinden. _O_
Slechts het spel opstarten en even wat spelen doet de uren verdwijnen.
Ik wacht op de vakantie.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:14:
Hoe is het mogelijk om een spoorlijn of weg te connecten met de buren? Bij simcity trek je gewoon de lijn naar de grens en krijg je vanzelf de vraag of je een connectie wilt.
Connecties naar "buren" liggen er al. Je kan ze niet maken zoals in SimCity, voorzover ik weet.

[ Voor 37% gewijzigd door HMC op 22-08-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd ik heb nu een aantal mappen geprobeerd en heb steeds alleen een weg verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is vreemd. Rails ligt er gewoon. Custom maps? Misschien dat die mensen niet voor rails hebben gekozen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:16
Of gewoon nog geen tile gekocht met spoorwegen?

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Met al die DLC-uitbreidingen op Cities Skylines, wat zijn volgens jullie de DLC's die echt de moeite waard zijn en echt iets toevoegen aan het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:03
HMC schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:26:
Connecties naar "buren" liggen er al. Je kan ze niet maken zoals in SimCity, voorzover ik weet.
Kan niet, kennen we niet in Cities Skylines ;).

Je kan deze mod is proberen: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=497033453 In combinatie met http://steamcommunity.com...filedetails/?id=498386331 of http://steamcommunity.com...filedetails/?id=576327847. Maar inderdaad in de standaard game kan dit niet en moet je kijken naar welke outside connections er beschikbaar zijn in de map. Dit staat als goed is aangegeven bij de map als je een nieuwe stad start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroodjeGezond
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:28
keverjeroen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:07:
Met al die DLC-uitbreidingen op Cities Skylines, wat zijn volgens jullie de DLC's die echt de moeite waard zijn en echt iets toevoegen aan het spel?
Mass Transit, Snowfall en After Dark zijn de DLC's die de meeste qua gameplay toevoegen aan het spel.
De DLC's voor assets zou ik overslaan aangezien er voldoende in de workshop staat.

De meeste zijn momenteel in de aanbieding via de website van de uitgever.
http://www.paradoxplaza.com/cities-skylines/

Intel Core i7-6700K | Asus Z170 Pro Gaming | Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 | MSI GTX760 | Corsair RM550x -- 3DS FC - 5043 5758 2761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Misschien dat iemand advies heeft op het volgende. Ik heb sinds enkele weken dat tijdens het saven (autosave elke 7 minuten) het spel vast slaat.
Je ziet dan rechtsboven dat ie aan het saven is maar op dat moment is het spel unresponsive en komt daar niet meer uit. Via taskmanager moet ik dan de cities.exe afschieten.

Het is niet constant soms pas na een half uur of soms na een uur. Maar altijd tijdens het saven.
Misschien komt het door een mod? Of is dit een bug na een update ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Lijkt me een leuke toevoeging. De vanilla game is vrij karig wat betreft assets, parken, service buildings, decoratieve items etc. Dus meer variatie zou zeer welkom zijn.
keverjeroen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:07:
Eens met @BroodjeGezond: After Dark, Snowfall en Mass Transit zijn de beste dlc's. Natural Disasters, Concerts, Stadiums en gelijksoortige packs zijn relatief duur voor wat ze bieden en voegen amper functionaliteit toe. Dan download ik net zo lief wat assets via de workshop.
Tmaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:27:
Misschien dat iemand advies heeft op het volgende. Ik heb sinds enkele weken dat tijdens het saven (autosave elke 7 minuten) het spel vast slaat.
Je ziet dan rechtsboven dat ie aan het saven is maar op dat moment is het spel unresponsive en komt daar niet meer uit. Via taskmanager moet ik dan de cities.exe afschieten.

Het is niet constant soms pas na een half uur of soms na een uur. Maar altijd tijdens het saven.
Mijn eerste tip zou zijn om alle mods en assets uit te schakelen en dan per keer een aantal aan te zetten om te zien hoe dat gaat. Er zitten soms wel eens rotte appels tussen in de workshop.

[ Voor 25% gewijzigd door Bee.nl op 23-08-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben in het bezit van een asus laptop, een intel core i5-5200u cpu @2,20 ghz,

het spel begint nu en dan uit te vallen en vreemd te doen. Ik heb er niet zoveel verstand van maar denk dat dit aan het werk geheugen ligt wat te laag ligt. Kan dit kloppen? En is dit uit te breiden op een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:07:

het spel begint nu en dan uit te vallen en vreemd te doen. Ik heb er niet zoveel verstand van maar denk dat dit aan het werk geheugen ligt wat te laag ligt. Kan dit kloppen? En is dit uit te breiden op een laptop?
Of werkgeheugen in je laptop uit te breiden is, hangt van het model en de hoeveelheid die er nu in zit af. Check ff je boekjes of de website van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46

Ik zou wel eerst proberen te achterhalen of het daar echt aan ligt. Van wat ik begreep vraagt CS erg veel van je hardware. Dus kijk ook naar in hoeverre je CPU en GPU op de proef worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II

Even een extra vraag... Hoeveel geheugen heb je nu in de laptop? Dit is namelijk van belang voor het aantal assets die je abonneert in de Steam Workshop. Je lapper zou toch wel minimaal 8GB moeen hebben voor een soepeler draaien. ;)

En gebruik in ieder geval de Load Screen Mod!!! Dit om het inladen van assets tijdens hetopstarten te versnellen en te controleren op missende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demo31051987 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Of werkgeheugen in je laptop uit te breiden is, hangt van het model en de hoeveelheid die er nu in zit af. Check ff je boekjes of de website van Asus.
er zit nu 4 gb ram geheugen in,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMaster_II schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Even een extra vraag... Hoeveel geheugen heb je nu in de laptop? Dit is namelijk van belang voor het aantal assets die je abonneert in de Steam Workshop. Je lapper zou toch wel minimaal 8GB moeen hebben voor een soepeler draaien. ;)

En gebruik in ieder geval de Load Screen Mod!!! Dit om het inladen van assets tijdens hetopstarten te versnellen en te controleren op missende onderdelen.
er zit nu 4 gb ram geheugen in, de load screen mod is idd al een grote verbetering,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Ik zou wel eerst proberen te achterhalen of het daar echt aan ligt. Van wat ik begreep vraagt CS erg veel van je hardware. Dus kijk ook naar in hoeverre je CPU en GPU op de proef worden gesteld.
de game crasht wel eens en dan zegt ie dat er te weinig geheugen is,

hoe check ik de CPU en de GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik loop altijd spaak op het begin stuk. Iemand die mij een voorbeeldje kan geven van hoe ik het beste kan opzetten.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
Nivida_intel schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:41:
Ik loop altijd spaak op het begin stuk. Iemand die mij een voorbeeldje kan geven van hoe ik het beste kan opzetten.
Wat loopt niet goed? Geld? In het begin kun je het beste even focussen op het minimum dat je nodig hebt. Niet teveel asfalt leggen (kost een bak geld), en vergeet niet water en electra. Hoe meer inwoners, hoe meer inkomsten, dus dan gaat het vanzelf omhoog. Als je een paar inwoners hebt kom je op het punt dat je belastingen omhoog kan doen, die kun je zo met 3 procentpunten verhogen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 25-08-2017 20:46 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Cyphax schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Wat loopt niet goed? Geld? In het begin kun je het beste even focussen op het minimum dat je nodig hebt. Niet teveel asfalt leggen (kost een bak geld), en vergeet niet water en electra. Hoe meer inwoners, hoe meer inkomsten, dus dan gaat het vanzelf omhoog. Als je een paar inwoners hebt kom je op het punt dat je belastingen omhoog kan doen, die kun je zo met 3 procentpunten verhogen.
Ik leg asfalt aan op zijn nederlands. Dus op het moment als het aanbod het hoogst is. Maar vanaf 5000 inwoners loopt het gewoon terug. Weinig mensen die komen en weinig industrie. Het loopt niet.
Het lijkt wel of ze niet willen :')

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Tmaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:27:

Hier heb ik ook last van gehad, ik heb het "opgelost" door autosave uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Nivida_intel schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:52:
[...]

Ik leg asfalt aan op zijn nederlands. Dus op het moment als het aanbod het hoogst is. Maar vanaf 5000 inwoners loopt het gewoon terug. Weinig mensen die komen en weinig industrie. Het loopt niet.
Het lijkt wel of ze niet willen :')
Wat loopt terug? De groei? Of loopt je inwoneraantal terug?

Begin niet meteen met alles wat er gevraagd wordt door het Cims-volk te bouwen.. Vooral de politie/brandweer/klinieken kan je wel even mee wachten. En gooi niet meteen overal scholen neer.
Ik heb die fout ook gemaakt...Jaren lang om alles te willen neerzetten, zo gauw de eerste bewoner begon te miepen.
Begin met één "basis"-school en zorg er wel voor, dat je voldoende dekking hebt voor die school.
En Begin ook eerst met het opzetten van wat woongebieden en daarbij een klein beetje industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Deels zitten er weer gebouwen in, die uit de Workshop komen. Maar het is wel een interessante DLC. Beter dan het concerten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 17:13

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Iemand hier het volgende wel eens meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/22mPJAZOI7vq9wFDc0YpEtlt/full.png

Dhr. Clarke is waarschijnlijk een beetje dement, hij staat namelijk al dagen midden op de weg. Nu ben ik op zich blij met een toerist, maar omdat hij midden op de weg staat remt elk voertuig voor 'm af. Dit veroorzaakt een enorme verkeersopstopping, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Ik heb zoiets ooit eerder gehad, maar dat was met een local. Het verwijderen van zijn woning was toen de oplossing. Maar gezien dhr. Clarke een toerist is, valt er geen woning te verwijderen.

Iemand hier toevallig een oplossing of moet ik gewoon maar wachten tot James komt te overlijden (doen toeristen dat überhaupt)?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:28
Kan je dat stukje weg niet slopen en opnieuw aanleggen?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je geen knopje om hem te verwijderen? Ik kan vastgelopen voertuigen verwijden met een knopje op zo'n venster als wat jij er nu voor hebt, weet alleen niet of het van (laat staan welke) een mod komt :P

Oscar Wilde

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
Gebruik je Traffic Manager: President Edition? Dan zit in het menu een optie die je kunt proberen: "Reset stuck cims and vehicles".

Zie http://www.viathinksoft.d...s-maintenance-reset-stuck voor meer informatie

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 17:13

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Marc3l schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 05:17:
Kan je dat stukje weg niet slopen en opnieuw aanleggen?
Geprobeerd maar werkte helaas niet, hij blijft gewoon staan.
Raven schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:50:
Heb je geen knopje om hem te verwijderen? Ik kan vastgelopen voertuigen verwijden met een knopje op zo'n venster als wat jij er nu voor hebt, weet alleen niet of het van (laat staan welke) een mod komt :P
De enige mod die ik ken werkt alleen voor vastgelopen voertuigen, zover ik kan zien niet voor Cims...
MoehMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:18:
Gebruik je Traffic Manager: President Edition? Dan zit in het menu een optie die je kunt proberen: "Reset stuck cims and vehicles".

Zie http://www.viathinksoft.d...s-maintenance-reset-stuck voor meer informatie
Die optie kende ik niet en werkt prima, thanks!

Ik heb het overigens ook nog op een andere, maar omslachtigere manier op kunnen lossen. De Cim stond blijkbaar te wachten op een taxi. Het verwijderen van alle taxi-standplaatsen en -depots zorgde ervoor dat hij uiteindelijk lopend naar het treinstation vertrok. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Paar plaatjes van mijn nieuwe stadje :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gVP9Cii.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jkF7p00.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nk8LPfP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VmS1LZ9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C0D4Vin.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kx5NMYT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zWD6aXh.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Eerste foto is erg mooi. Grijs /groen/blauw en wit kleurenpalet past goed bij elkaar.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stil hier, zijn er nog mensen bezig met mooie steden? :)

Mijn stadje is inmiddels weer wat groter geworden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Eg234gD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 14:58

Plux

Team KVM

Mooie fotos, komen die skyscrapers uit een mod?

Heeft er iemand ervaring met CS op de PS4? Of dat lekker werkt met de dualshock

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:15
De foto's zijn zo'n beetje de belangrijkste reden dat ik dit topic af en toe check :P

Ik klooi zelf ook wat aan, maar ik heb t geduld en de skills niet om t zo mooi uit te werken. Vooral mijn wegen zijn al vrij snel een zooi (en dan met name waar de snelweg stad wordt en andersom). Hoe beginnen jullie? Eerst een mooi wegen-net aanleggen of geleidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
Ik bouw meestal wel aardig door, tot het punt dat er niks anders dan industrie wordt gevraagd....
De lol gaat er dan bij mij af, heb op een gegeven moment meer industrie staan dan woningen of commerciële gebouwen
Hebben jullie dit ook?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die skyscrapers komen allemaal uit de workshop. Ik heb geen idee hoe dat werkt met de PS4, of daar uberhaupt een workshop voor is :)

Ik werk zelf altijd eerst aan de hoofdwegen voordat ik met zoning van residential/commercial ga beginnen.
Snelwegen, knooppunten en onderliggende hoofdwegen probeer ik al klaar te hebben, de invulling per wijk komt dan later wel.

@hierboven, nee dat heb ik niet. Misschien ligt het aan dat je niet genoeg kan importeren? Heb je wel voldoende cargo havens en cargo treinstations?

• HMaster_II
Desutoroiya schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:54:
Ik bouw meestal wel aardig door, tot het punt dat er niks anders dan industrie wordt gevraagd....
De lol gaat er dan bij mij af, heb op een gegeven moment meer industrie staan dan woningen of commerciële gebouwen
Hebben jullie dit ook?
Met een paar goede industrial assets uit de workshop kan je al wat reguleren. En kijk even naar de "realisme"mods. Er zijn er een paar die de economie en leefstijl beïnvloeden.

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
HMaster_II schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:36:
[...]

Met een paar goede industrial assets uit de workshop kan je al wat reguleren. En kijk even naar de "realisme"mods. Er zijn er een paar die de economie en leefstijl beïnvloeden.
Top, ik zal eens kijken. Bedankt _/-\o_

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• hmartino
Desutoroiya schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:54:
Hebben jullie dit ook?
Nee. Ik bouw dan ook al snel kantoren in plaats van industrie. Wellicht kan je proberen om wat meer kantoren te bouwen in plaats van 'industrie'.
In tegenstelling tot de oudere SimCity is inderdaad office space ook industrie.

• hmartino
HMC schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:03:
In tegenstelling tot de oudere SimCity is inderdaad office space ook industrie.
Ik hoop dan dat hij dat ook bedoeld. De balans tussen residential, commericial en industry is zoiezo een beetje raar. Maar dat zat al sinds het begin in de game. Wat dat betreft mis ik sommige dingen uit de oude simcities.
Ik vond met name simcity 4 inclusief uitbreidingen erg fijn om mee te spelen.

• HMaster_II
Wat mij het meeste stoort, is dat er zoveel service's ge-eist wordt door de Office buildings. Ik had in mijn vorige map een heel losstaand stuk gemaakt met Kerncentrale Doel en wat transportbedrijven en een paar kantoren. Maar ik moest er van alles omheen zetten wild ede kantoren fatsoenlijke werken.

Niet fijn als je dan verplicht politie/brandweer/huisarts/scholen en een begraafplaats er vlak naast moet zetten. Heel het effect van buitengebied kwijt. Dat mag wel anders vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Hoe doen jullie dat met T-splitsingen of kruisingen en afslaand verkeer vs doorgaan verkeer? Ik zie nu dat het afslaande verkeer vaak voorrang krijg op het rechtdoorgaande verkeer. Ik heb al zitten puzzelen met die traffic president edition mod, maar krijg daar zo snel niks in gevonden om te regelen dat rechtdoorgaand en afslaand verkeer niet tegelijk groen krijgen danwel netjes op elkaar wachten in de juiste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Heb je al eens aan stoplichten gedacht? Als je de nieuwe Mass-Transit DLC hebt, heb je de President mod niet meer nodig. Die DLC heeft namelijk die functies overgenomen. En daarbij zitten ook de voorrangsregels als borden ingebakken. Dan kan je op de splitsingen en kruisingen de voorrang aanpassen naar eigen inzicht en wens.

En als je de meest basale oplossingen wil gaan gebruiken.....(mini-)rotondes aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Volgens mij zitten die verkeerslichten al in de gratis update na Mass Transit. Je kunt dan naar het menu voor je traffic (https://res.cloudinary.co.../traffic-routes-bb958.jpg), tabblad junctions en vervolgens verkeerslichten aan of uit zetten, of inderdaad voorrangsregels aangeven met die borden.

Als je het verkeerslicht zelf wil instellen zodat bepaalde richtingen elkaar niet kruisen heb je wel TM:PE nodig, en kun je hier kijken voor uitleg: http://www.viathinksoft.de/tmpe/#manual-lights

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Ik heb inderdaad Mass Transit en het probleem doet zich inderdaad bij de standaard stoplichten voor.

Thanks voor de link @Tunaflish vanavond eens uitproberen hoe ik dat kan instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-10 20:37
De 'Yielding singns' die je bij mass transit krijgt (stopborden) werken bij mij niet zoals ze moeten werken. De voertuigen stoppen ook als er niets aankomt om dan weer verder te rijden, ook al komt er dan wel iets aan.
Ik maak kruisingen zoveel mogelijk zonder stopborden en stoplichten en gebruik rotondes op erg drukke plaatsen.
De traffic flow is nu zo'n 84% in mn stad met 150k inwoners, ik heb daarnaast nog twee dorpen van 10k dus 170k in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tosemime schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:42:
Stil hier, zijn er nog mensen bezig met mooie steden? :)

Mijn stadje is inmiddels weer wat groter geworden:
Ik ben ook alweer een tijdje bezig :) Als jullie het leuk vinden kan ik nog wel wat plaatjes posten...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GDmh3za.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Goldia op 25-09-2017 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Karoliina Korppoo heeft een TED verhaaltje gehouden over Cities Skylines:

https://www.ted.com/talks...al&utm_source=tedcomshare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TED als een reclamevehikel. In mijn steden niet toegestaan. :+
Ordinance: TED-ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 20:55
Cities Skylines Green Cities hoopt 19 okt uit te komen

YouTube: Cities: Skylines - Green Cities - Release October 19th

[ Voor 53% gewijzigd door Johan81 op 26-09-2017 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben nog niet echt overtuigd van die nieuwe uitbreiding...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Klein vliegveldje gemaakt :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aLsPiWK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lKE3MmX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V2fs2r6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ShtdvGO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wpXJtOf.jpg

Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste