Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
meesjagerman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:55:
Hoi! Ik ga een nieuwe pc bouwen nu vraag ik me af of Cities skylines baat heeft bij meer cores (ryzen 1600), of juist een hogere clockspeed (ryzen 1500x). Verder een toffe game, ik ga ook zeker mass transit DLC kopen ;)
Tof dat je een nieuw systeem gaat bouwen! Als je hulp nodig hebt m.b.t. de samenstelling van componenten adviseer ik je om een topic aan te maken (lees eerst de regels voor een fatsoenlijk topic) in het Desktop Aankoop Advies (DAA). Altijd interessant om te doen aangezien je gegarandeerd weer iets bij leert :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:31
Ik vroeg me het volgende af.

Ik vind altijd leuk om Hollandse landschappen te creëren tijdens het game.
(leven onder zee niveau met dijken)

Alleen ben al tijdje op zoek naar sluizen. (liefst waar boten door kunnen).

Alleen kan niks geschikts vinden.
Heb wel wat mods gevonden maar deze werken niet.

Misschien is er iemand die me op weg kan helpen?

Tevens wat vinden jullie van de nieuwe DLC "Mass Transit" het geld waard of toch niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
pfff.. Wat een details! Echt schitterend. Hele gave textures

YouTube: Cities Skylines: Amar City (Part 12) - Airport & Highway Detailing

Kan hier gewoon uren naar kijken:
YouTube: Cities Skylines: Monorail City Trip \[4K] _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Tmaster op 03-06-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:32
88Gamer88 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:03:

Tevens wat vinden jullie van de nieuwe DLC "Mass Transit" het geld waard of toch niet helemaal?
Eerlijk gezegd vind ik geen enkele van de DLC hun volle prijs waard.

-After Dark voegt nog het meeste toe, maar toerisme en leisure zorgt vooral voor veel verkeershinder. Dag/nacht cyclus zorgt er ook voor dat je helft van de tijd niet goed kunt zien en dus moet wachten als je het later niet wilt rechtzetten

-In snowfall is dat nog erger, daar is je scherm een continu grijze brij

-Natural Disasters komen gratis in elke Anno game om er maar eentje te noemen (of bijvorbeeld Tropico). En de manier hoe je met disasters omgaat, is om een groot gebouw neer te poten dat bijna alles voor jou doet....

En Mass Transit klinkt wel cool, maar voegt weinig toe eigenlijk. Blimps, ferry's en cable cars zijn niet efficient, je zal wss toch metro blijven gebruiken. En de monorail geeft zoveel noise pollution af dat je hem nergens in een residential gebied kan zetten. De rest zat al in mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:09
AntiChrist7 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:06:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik geen enkele van de DLC hun volle prijs waard.

-After Dark voegt nog het meeste toe, maar toerisme en leisure zorgt vooral voor veel verkeershinder. Dag/nacht cyclus zorgt er ook voor dat je helft van de tijd niet goed kunt zien en dus moet wachten als je het later niet wilt rechtzetten

-In snowfall is dat nog erger, daar is je scherm een continu grijze brij

-Natural Disasters komen gratis in elke Anno game om er maar eentje te noemen (of bijvorbeeld Tropico). En de manier hoe je met disasters omgaat, is om een groot gebouw neer te poten dat bijna alles voor jou doet....

En Mass Transit klinkt wel cool, maar voegt weinig toe eigenlijk. Blimps, ferry's en cable cars zijn niet efficient, je zal wss toch metro blijven gebruiken. En de monorail geeft zoveel noise pollution af dat je hem nergens in een residential gebied kan zetten. De rest zat al in mods
Als het om DLC gaat dan is Tropico niet echt een geweldig voorbeeld. Dat is echt een dlc hel. En ja over die waarde. De basegame was lekker budget dus ik heb er geen moeite mee om wat dlc aan te schaffen. Al die extra vervoersmiddelen zijn grappig en ik vind het juist top dat ze bijvoorbeeld de nachtcyclus en veel andere dingen niet achter een DLC wall zetten.

Door dat goed te doen creëren ze de vraag of de dlc het waard is. Snowfall heb ik overgeslagen omdat het alleen op aparte maps kan. Had het bijvoorbeeld leuk gevonden als het 1x in de zoveel tijd langs kwam als je de optie aan zou zetten. Disasters haal ik misschien nog een keer uit een sale als ik wat chaos in de steden wil veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:32
Ik zeg ook niet dat tropico het goede voorbeeld is (al heeft paradox ook een handje weg van dlc spammen). Ik zeg gewoon dat die specifieke dlc iets is wat andere vergelijkbare games er standaard insteken en dat het maar zwak uitgewerkt is, ook voor de prijs

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-06-2017 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:42
Weet iemand toevallig een asset die dienst doet als zijnde een lift die kan gebruiken om je pedestrian's onder je wegen door te laten lopen? Nu moet je persé een lange tunnel toegang van minimaal 3 blokjes maken maar het lijkt mij mooi als je een soort lift gebouwtje hebt van 1 blokje groot die je kan gebruiken om een simpele onderdoorgang te maken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poeh heb gezocht, ik had ooit een asset die een trap was met 1 omhoog maar ook die kan ik niet vinden.
Wat wel kan is de mod http://steamcommunity.com...filedetails/?id=651322972 hiermee kan je kleinere stappen zetten kwa verhoging/verlaging waardoor je iig kortere tunnels/bruggen kan maken om het er beter uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Beakzz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:39:
[...]

Als het om DLC gaat dan is Tropico niet echt een geweldig voorbeeld. Dat is echt een dlc hel. En ja over die waarde. De basegame was lekker budget dus ik heb er geen moeite mee om wat dlc aan te schaffen. Al die extra vervoersmiddelen zijn grappig en ik vind het juist top dat ze bijvoorbeeld de nachtcyclus en veel andere dingen niet achter een DLC wall zetten.
Vind je ? Voor volle prijs misschien ?
Ik heb bijna alle DLC's op een of ander tijdstip voor een paar euro kunnen oppikken.
En het is eigenlijk altijd een paar gebouwen en een nieuwe mini campaign waarmee ik me een paar uur kan vermaken. en dat komt dan neer op 1 euro per uur lol ofzo, dat vind ik prima.

Skyfall the base game was zeer leuk, maar voor alle DLC's ben ik het met AntiChrist7 eens. Ze voegen maar weinig toe, en meeste zat ook al in mods. Ik heb ze meer gekocht om ze te sponsoren, dan dat ik het echt de moeite vind.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
heuveltje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Vind je ? Voor volle prijs misschien ?
Ik heb bijna alle DLC's op een of ander tijdstip voor een paar euro kunnen oppikken.
En het is eigenlijk altijd een paar gebouwen en een nieuwe mini campaign waarmee ik me een paar uur kan vermaken. en dat komt dan neer op 1 euro per uur lol ofzo, dat vind ik prima.

Skyfall the base game was zeer leuk, maar voor alle DLC's ben ik het met AntiChrist7 eens. Ze voegen maar weinig toe, en meeste zat ook al in mods. Ik heb ze meer gekocht om ze te sponsoren, dan dat ik het echt de moeite vind.
Nou ja ik heb ze ook liever in een aanbieding natuurlijk ,maar ik vind het netjes dat ze de mensen die de dlc niet kopen niet volledig buiten sluiten van extra content. Als ze de updates die nu gratis zijn (dag nacht cyclus en radiostations bv.) achter een paywall hadden gestopt dan had de dlc dus meer waarde gehad. Eigenlijk betalen we dus voor iedereen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik ben ook weer eens aan de slag gegaan, vandaag heb ik een ruststop voor naast een snelweg autoweg gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eDHHSS1.png

[ Voor 5% gewijzigd door chielisdenaam op 14-06-2017 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Leuk! Maarre, als ik aan een snelweg denk, denk ik aan een heel andere weg (en afslag!). Je kunt toch geen kruispunt op een snelweg maken? Alhoewel.. Meh.. My 5 cents.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Het ziet er ook meer uit als een 80 km/h B-weg zodat de afslagen en kruisingen wel kunnen. Snelweg is inderdaad een beetje vreemde benaming.

Ik ben gigantisch aan het klooien met het lay-outen van een Turbo-rotonde en afritten. Ik krijg ze niet goed.Toch maar eens de asset-editor erbij pakken en proberen daarin de structuur goed te krijgen zonder continu in een "live"map te zitten k-violen. Vooral de omvang van de rotondes zijn lastig in te perken. Het moet niet zo groot in doorsnede.
Iemand nog tips om een goede rotonde te maken? Max 4 blocks in het center deel.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 15:38

Cyphax

Moderator LNX
Ik geef m'n rotondes altijd minimaal een diameter van 6 units, anders wordt het een beetje te krap allemaal. Geef je infrastructuur de ruimte, da's niet onrealistisch, 't neemt nou eenmaal ruimte in beslag :)
Je kunt ook overwegen om die rustplaats alleen toegankelijk te maken vanaf de kant van de weg waar ie aan ligt. Aan de andere kant nog zo'n plek maken, voor de andere kant, evt voetgangersbrug eroverheen, klaar :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
HMaster_II schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:49:
Het ziet er ook meer uit als een 80 km/h B-weg zodat de afslagen en kruisingen wel kunnen. Snelweg is inderdaad een beetje vreemde benaming.

Ik ben gigantisch aan het klooien met het lay-outen van een Turbo-rotonde en afritten. Ik krijg ze niet goed.Toch maar eens de asset-editor erbij pakken en proberen daarin de structuur goed te krijgen zonder continu in een "live"map te zitten k-violen. Vooral de omvang van de rotondes zijn lastig in te perken. Het moet niet zo groot in doorsnede.
Iemand nog tips om een goede rotonde te maken? Max 4 blocks in het center deel.
Het is idd geen snelweg maar een autoweg, ik heb het aangepast 8)7 .

Voor turborotondes kan je het beste de smalle 1 baan/1 richting-weg van Network Extensions gebruiken, deze kan je dan op de goede plek neerleggen met Move It. Ik zal straks wel een screenshot posten hoe ik het heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Enige wat ik bij rotondes weleens erg lastig vind is als het landschap niet helemaal vlak is, en je een weg wilt aansluiten (aan een rotonde) op een ander punt dan precies een veelvoud van 45 graden. Dan is zomaar die rotonde totaal niet rond meer maar een of andere rare ei-vorm. Soms doet de game nog een beetje vreemd bij die aansluitpunten.

Ik gebruik ook weleens de enkelbaans toe/afritten als rotonde trouwens. Is maar 1 rijstrook maar ze rijden wel door. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 14-06-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Cyphax schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:55:
Enige wat ik bij rotondes weleens erg lastig vind is als het landschap niet helemaal vlak is, en je een weg wilt aansluiten (aan een rotonde) op een ander punt dan precies een veelvoud van 45 graden. Dan is zomaar die rotonde totaal niet rond meer maar een of andere rare ei-vorm. Soms doet de game nog een beetje vreemd bij die aansluitpunten.

Ik gebruik ook weleens de enkelbaans toe/afritten als rotonde trouwens. Is maar 1 rijstrook maar ze rijden wel door. :P
:/ Dit dus vooral. Heb je een perfecte cirkel, snap je een straat eraan, poef ei of driekhoekig iets. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
HMaster_II schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:59:
[...]
:/ Dit dus vooral. Heb je een perfecte cirkel, snap je een straat eraan, poef ei of driekhoekig iets. :F
Ik ging toch nog eens zoeken naar mogelijke oplossingen (daar moeten meer mensen last van hebben), kwam nog iets tegen ook!
http://imgur.com/a/hAG09
Ik doe dat toch regelmatig maar ik had niet in de gaten dat op deze manier de vorm wat meer geforceerd blijft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
:F DOH!!! :F
Ik had dus die inner-cross verwijderd. Met mijn pogingen een nieuw plan te bouwen hier niet aan gedacht.

Ik heb wel 2 normale rotondes in mijn map / city-in-opbouw die met een 3 lanes one-way werken. Wel de voorrangsregels even toegevoegd en soepel als wat.

Over soepele kruising gesproken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Zoals beloofd, zo zien mijn turborotondes eruit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bu123Do.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SE4JSg5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 13:31
OhMyGod schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:01:
De game is ondertussen ook uitgekomen op de xbox one. Ik heb hem meteen aangeschaft op aanraden van mijn neefje 2 jaar geleden (ik heb geen fatsoenlijke videokaart in mijn laptop dus kon hem niet spelen) . Ik heb behoorlijk wat uurtjes in sim city zitten en je pakt dit ook echt super snel op. Ik heb ondertussen de eerste stad op gezet en de xbox controls vallen ook echt niet tegen. Het is echt een leuke game :)
Werkt het echt goed met de controls? en is er mod ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Snelwegen laat ik zelf ik nooit kruisen, maar probeer ik altijd te werken met invoegstroken en flyovers. In België zie je het overigens wel, kruisingen op 3-4 baans autowegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nouja, aan de N322 ligt een tankstation wat in principe een t-splitsing is, en dat is een autoweg waar je 100 mag (maar die snelheid is daar meer een legende dan werkelijkheid :+), dus het is niet ondenkbaar. :) Zou kunnen dat meespeelt dat die 1 rijstrook heeft per richting (dat is zo'n slecht idee), overigens. :)
Toch probeer ik kruisingen zoveel mogelijk te vermijden en maak ik zoveel mogelijk ruime flyovers, beetje dezelfde stijl als tegenwoordig in Nederland, al is een klaverblad in Skylines misschien net zo goed. Maar zoveel mogelijk vroeg scheiden, het verkeer, en veel bussen laten rijden. Ik heb in mijn meest recente stad eigenlijk geen opstoppingen. Niet dat ik een miljoen inwoners heb, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
Bee.nl schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Snelwegen laat ik zelf ik nooit kruisen, maar probeer ik altijd te werken met invoegstroken en flyovers. In België zie je het overigens wel, kruisingen op 3-4 baans autowegen.
In Nederland ook hoor, bijv. Hooipolder, met verkeerslichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zapato schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:44:
[...]

In Nederland ook hoor, bijv. Hooipolder, met verkeerslichten.
Enkel als je van/naar/over de A59 rijdt krijg je te maken met verkeerslichten. Als je rechtdoor over de A27 rijdt ga je met een brug over het kruispunt heen.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

L0g0ff

omg

Awesomo4k schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Werkt het echt goed met de controls? en is er mod ondersteuning?
Controls gaat er echt prima. Mod support helaas niet. Wat ik wel een vervelend dingetje vind is dat je de tijd niet door kan spoelen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 13:31
OhMyGod schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Controls gaat er echt prima. Mod support helaas niet. Wat ik wel een vervelend dingetje vind is dat je de tijd niet door kan spoelen.
Bedankt voor je antwoord! maar ik denk dat ik hem toch skip en/of nog op de pc speel.... Geen mods/geen fastplay(Wauw!) en hij kost gewoon 35-40 euro... Dat is erg duur voor dit spel en er komt binnenkort een soort planetbase plus versie uit van de makers van oa Worms(Team17). Die gaat 25-30 Euro kosten. Denk dat ik die wil spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:01
Zelf tijd niet gespeeld. Gebruiken jullie nog steeds graphics mods of hebben de makers ondertussen de game geupdate met betere graphics?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OhMyGod schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb goed nieuws voor je. Sinds de laatste update op de One kun je de tijd wel versnellen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heb eindelijk weer eens tijd gevonden voor een nieuw projectje Cities Skylines :)
Dit keer geen grote steden, maar meer low density/toerisme in een tropisch gebied.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MVo74Vh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fFbcT9m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cau9TbQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VXDfazw.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 19:02

Quellien

Excrement producer

Tosemime schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:31:
Heb eindelijk weer eens tijd gevonden voor een nieuw projectje Cities Skylines :)
Dit keer geen grote steden, maar meer low density/toerisme in een tropisch gebied.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Meesterlijk weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
Dat moment dat je de verkeerde metro verbinding weg haalt..

Oeps

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Webgnome schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:03:
Dat moment dat je de verkeerde metro verbinding weg haalt..

[afbeelding]
Ik dacht dat je een bhv oefening hield. Maar snel fixen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven doet waterleidingen upgraden naar warmwaterleidingen:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-heatingpipes.jpg
Kassa :P

* Raven snuffelt tussen de toegevoegde assets:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-Dot'sDiner.jpg
"I come from the Net - through systems, peoples, and cities - to this place: MAINFRAME. My format: Guardian. To mend and defend - to defend my new found friends, their hopes and dreams, and to defend them from their enemies. They say The User lives outside the Net and inputs games for pleasure. No one knows for sure, but I intend to find out. ReBoot!"

Er rijden nu UPS en Planet Express vrachtwagens rond :)
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-UPS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-PlanetExpress.jpg(Wilde niet dichterbij :S )

Daarnaast heb ik wat growable assets toegevoegd, maar die verdwijnen vlak na het bouwen :? en heb ik nog een hele boel andere toegevoegde assets om te bekijken :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Hoi mensen, ik kwam deze game gisteren tegen op mijn steamaccount. Ooit gekocht in een sale maar nooit gespeeld. Is dit nog te doen zonder DLC's? of zijn die eigenlijk wel verplicht zoals in veel andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:11
Rudolf schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:15:
Hoi mensen, ik kwam deze game gisteren tegen op mijn steamaccount. Ooit gekocht in een sale maar nooit gespeeld. Is dit nog te doen zonder DLC's? of zijn die eigenlijk wel verplicht zoals in veel andere games.
Deze game is heel makkelijk zonder dlc te spelen. Veelal voegen ze relatief kleine dingen toe, die, afhankelijk van je speelstijl, leuk zijn, maar niets is nodig. Wel zou ik een aantal mods gebruiken om veel meer opties te krijgen. Sommige mods vereisen idd dlc, maar de meesten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Rudolf schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:15:
Zeker weten. Het meest essentiële aan de updates is gratis gebleven. Je zal wat gebouwtjes en vervoersopties missen en je kan geen sneeuw en rampen krijgen (sneeuw is enkel op een aparte map met eeuwige sneeuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Het spel is zeker te spelen zonder DLC, wel zou ik eens door de Steam Workshop snuffelen want daar staan heel veel mods en assets tussen die het spel veel leuker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Altijd als ik een stad bouw gaat dit in het begin goed, maar naar mate ik verder kom, begint het verkeer zich steeds verder op te stoppen. Heeft iemand een aantal tips hoe ik dit kan voorkomen?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:49

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kan je wat screenshots van je opstoppingen maken? Liefst ook met zone kleuren erbij. Dan kunnen we allicht wat tips geven :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
strandbal schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:32:
Kan je wat screenshots van je opstoppingen maken? Liefst ook met zone kleuren erbij. Dan kunnen we allicht wat tips geven :)
Ik zal zodra ik thuis ben even wat screenshots versturen!

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
http://imgur.com/a/1YtES

Dit is mijn stad, waarbij ik de verkeerskaart heb aangezet. Heeft iemand advies hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 68% gewijzigd door iantje31 op 08-07-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:47
Je hebt maar 1 ader door je stad lopen, je zal sowieso meer routes moeten aanbieden. Als je land kan kopen, dan is het geen luxe om een stuk zuidelijk te kopen en meer afritten van de snelweg te maken. Plan dan ook direct vooruit om nig een snelweg als rondweg om je stad te bouwen.

Verder, is die rode ader van je 2x eenrichting? Die kruisingen zijn namelijk niet zo handig omdat cities het als twee kruisingen ziet. Dat zorgt voor veel opstopping. Beter sloop je je huidige ader en gooi je er een 2x 3 baans avenue in als je die al kan. Probeer ook het aantal kruisingen op de ader te verminderen. Je wil een natuurlijke vertakking van snelweg, via een paar grote hoofdwegen, naar kleine lokale wegen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
GENETX schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:20:
Je hebt maar 1 ader door je stad lopen, je zal sowieso meer routes moeten aanbieden. Als je land kan kopen, dan is het geen luxe om een stuk zuidelijk te kopen en meer afritten van de snelweg te maken. Plan dan ook direct vooruit om nig een snelweg als rondweg om je stad te bouwen.

Verder, is die rode ader van je 2x eenrichting? Die kruisingen zijn namelijk niet zo handig omdat cities het als twee kruisingen ziet. Dat zorgt voor veel opstopping. Beter sloop je je huidige ader en gooi je er een 2x 3 baans avenue in als je die al kan. Probeer ook het aantal kruisingen op de ader te verminderen. Je wil een natuurlijke vertakking van snelweg, via een paar grote hoofdwegen, naar kleine lokale wegen bouwen.
Bedankt voor de tips! Ik ga ze proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Gamer88
Ben ook weer verder gegaan met me stad :*) .

Zie dat Shell aardig wat marktaandeel aan het inwinnen is :+.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vqXUdFE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lhF7Jys.jpg

Tevens ook een nieuwe aansluiting gemaakt naar een nieuwe woonwijk.
Werkt tot nu toe nog aardig file vrij 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JJDV1Pc.jpg

Had trouwens nog wel een vraag.
Meer mensen problemen met onderstaande situaties |:( |:( ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xee3buS.jpg

Of heeft er iemand een oplossing er voor O-)

[ Voor 13% gewijzigd door 88Gamer88 op 08-07-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het te vroeg voorsorteren is een bekend AI issue. Je zult er uiteindelijk voor moeten zorgen dat de afrit door kan stromen. Je kunt bijvoorbeeld meer afritten bouwen om het verkeer te spreiden, bredere afritten maken (al werkt dat niet altijd) of de infrastructuur achter je afrit verbeteren. Dat kan met rotondes of je afrit meerdere aftakkingen geven. Hoe beter je de AI doorhebt, hoe soepeler je wegennet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@88Gamer88

Die lichte knik in de weg op de brug zorgt ervoor dat iedereen af moet remmen. Maak de bocht in de brug "vloeiender". Harmonika-effect. :D

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 08-07-2017 23:35 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
@Bee.nl Heb al allemaal div afritten, rotondes voor een zo fijn mogelijke doorstroming.
En iedere keer als ik denk ik snap de AI, en speel er op in met me wegennet loopt juist alles vast :P 8)7

@HMC Heb de knik/bocht veranderd en is nu in het geheel recht.
Maar dit verplaatst het probleem jammer genoeg, nu gebeurt het bij de knik waar de weg naar beneden gaat. En heb de helling expres heel flauw gehouden.

Bang dat het er niet helemaal uit krijg, heb al een mod gedownload om het eventueel kunnen verhelpen maar veranderd weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:47
Je kan het beste uitzoeken waarom er in hemelsnaam zoveel mensen die afrit moeten hebben en vanuit dat perspectief redeneren naar een oplossing, in plaats van het voorsorteren an sich op te lossen.

Ik heb vak genoeg gehad dat +- 80% van het verkeer moest afslaan van de ene grote ave naar de andere. Oplossing: De kruising slopen en een bocht in de weg maken zodat die route nu de normale doorgaande weg is en de minder aantrekkelijke route in de bocht aansluiten als minderwaardige weg.

Als je een screenshot van het hele gebied stuurt kunnen we misschien een betere oplossing vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Het enige minpuntje van CS is idd dat je soms rare constructies moet verzinnen om geen last te hebben van de crappy traffic AI.Hopelijk gaan ze dat nog een keer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Ik ben pas sinds een paar weken bezig met C:S (mezelf een cadeautje gegeven uit de Steam Summersale :) ), maar vind het lastig om tussen alle mods één specifieke te vinden. Ik zou graag het asfalt van mijn wegen veel donkerder maken, moet ik daar zoiets als Surface Painter voor gebruiken? Of is er een specifieke mod die standaard alle wegen donkerder maakt?

Verder: leuk om alle mooie projecten van iedereen te zien, erg inspirerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Crazz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:38:
Ik zou graag het asfalt van mijn wegen veel donkerder maken, moet ik daar zoiets als Surface Painter voor gebruiken? Of is er een specifieke mod die standaard alle wegen donkerder maakt?
Een paar seconden Googlen en een paar klikjes verder: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=932192868 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 10-07-2017 17:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Had ik gedaan, maar ik moet echt nét de verkeerde term gebruikt hebben ;) Thx!

Edit: nu heb ik de mod, maar kan nergens vinden waar ik de kleur kan aanpassen. De mod staat in mijn content manager (geabonneerd), maar hoe nu verder? Is er een apart menu in de taakbalk o.i.d.?

[ Voor 57% gewijzigd door Crazz op 10-07-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Crazz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:29:
Had ik gedaan, maar ik moet echt nét de verkeerde term gebruikt hebben ;) Thx!
cities skylines change road color O-) :P

Toegegeven, de 1e hit is een mod die niet meer onderhouden wordt, maar ergens bovenin de comments staat een link naar een die wél onderhouden wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 11-07-2017 09:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb ook deze game sinds vorige week gekocht en wat is dit godse verslavend zeg. echt een geweldige game.

Ik had uit de workshop ook zo'n mod gedownload van Albert Heijns .. maar nu heb ik in 1 blok commerciele zones 3 restaurantjes staan en 30 albertheijns ofzo haha dat veranderd die automatisch :P

Wel geinig dat mensen dat maken net als de nederlandse politie auto's en ambulances etc.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:26:
Ik heb ook deze game sinds vorige week gekocht en wat is dit godse verslavend zeg. echt een geweldige game.

Ik had uit de workshop ook zo'n mod gedownload van Albert Heijns .. maar nu heb ik in 1 blok commerciele zones 3 restaurantjes staan en 30 albertheijns ofzo haha dat veranderd die automatisch :P

Wel geinig dat mensen dat maken net als de nederlandse politie auto's en ambulances etc.
Wat je ook kan doen, is de RICO enabled versies pakken van de AH of gewoon de props erbij.

http://steamcommunity.com...=textsearch&section=items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

HMaster_II schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:57:
[...]

Wat je ook kan doen, is de RICO enabled versies pakken van de AH of gewoon de props erbij.

http://steamcommunity.com...=textsearch&section=items
ah ik zie nu dat er veel meer is ja.. ik had gewoon gekeken bij best gewaardeerde en toen had ik gewoon deze gedaan: Albert Heijn (Growable, 4x4) door BumpaNiggl

Waar staat dat growable precies voor tussen haakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Is er eigenlijk een manier om bomen te spammen in een gebied zonder dat je zelf een miljoen keer moet klikken om ze 1 voor 1 te planten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ricmaniac schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:00:
[...]

ah ik zie nu dat er veel meer is ja.. ik had gewoon gekeken bij best gewaardeerde en toen had ik gewoon deze gedaan: Albert Heijn (Growable, 4x4) door BumpaNiggl

Waar staat dat growable precies voor tussen haakjes?
afaik

Growable wil zeggen dat het kan gekozen worden als je een normale commerce neerzet.
Rico wil zeggen dat je het zelf ergens neer kan zetten, net zoals monumenten etc.

Ik geloof wel dat een rico gebouw geen echte bewoners/jobs oplevert ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ricmaniac schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:58:
Is er eigenlijk een manier om bomen te spammen in een gebied zonder dat je zelf een miljoen keer moet klikken om ze 1 voor 1 te planten ?
https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=406723376 en/of https://steamcommunity.co...filedetails/?id=694512541 ?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
heuveltje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:01:
[...]

afaik

Growable wil zeggen dat het kan gekozen worden als je een normale commerce neerzet.
Rico wil zeggen dat je het zelf ergens neer kan zetten, net zoals monumenten etc.

Ik geloof wel dat een rico gebouw geen echte bewoners/jobs oplevert ?
Het hele idee van de rico mod is juist dat het wel echte bewoners/jobs oplevert. Je kunt zelfs die waarden nog aanpassen. Je moet wel de rico mod daarvoor hebben, en vgm is dat sowieso een vereiste (maar weet ik niet zeker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdpolder
iantje31 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:48:
http://imgur.com/a/1YtES

Dit is mijn stad, waarbij ik de verkeerskaart heb aangezet. Heeft iemand advies hoe ik dit op kan lossen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Snh6mhIl.jpg
alleen zuid beetje uitgewerkt, noord moet natuurlijk ook)
Groen = of snelweg of 6baans
rood= sloop
blauw = grote verkeersaders die soepel (!) moeten aansluiten op groen
donkergroen = op/afrit

hier heb ik ff snel een mogelijke oplossing gemaakt (let op, dit heb ik binnen een paar minuten gedaan dus niet netjes ofzo. als je wil dat ik er langer naar kijk moet je je map op de steam workshop zetten en dan kan ik (of anderen hier) er nogmaals naar kijken. Of is het ondertussen al verbeterd?

[ Voor 4% gewijzigd door sjoerdpolder op 12-07-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
sjoerdpolder schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:58:
[...]

[afbeelding]
alleen zuid beetje uitgewerkt, noord moet natuurlijk ook)
Groen = of snelweg of 6baans
rood= sloop
blauw = grote verkeersaders die soepel (!) moeten aansluiten op groen
donkergroen = op/afrit

hier heb ik ff snel een mogelijke oplossing gemaakt (let op, dit heb ik binnen een paar minuten gedaan dus niet netjes ofzo. als je wil dat ik er langer naar kijk moet je je map op de steam workshop zetten en dan kan ik (of anderen hier) er nogmaals naar kijken. Of is het ondertussen al verbeterd?
Wauw, bedankt voor het duidelijke overzicht! Super hoe je dat zo snel doet.

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om hier naar te kijken. Maar dit ga ik zeker proberen.
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-PlanetExpress2.jpg

Ik weet niet wat er met de Planet Express is, maar dat ding maakt me toch rare bewegingen in de lucht :? Wel leuk om te zien dat ie daar rondvliegt :) , voor zover je van vliegen kan spreken :P

Vandaag het ov eens uitgebreid met een ferry-lijn en wat onderbroken buslijnen gefixed. Eens kijken of ik met extra ov de traffic flow hoger dan 60% kan krijgen. Sommige wegen zijn nogal druk geworden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
als 60% voor jou genoeg is ben ik blijkbaar een nitpicker als ik het minimaal boven de 80% wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:09:
[afbeelding]

Ik weet niet wat er met de Planet Express is, maar dat ding maakt me toch rare bewegingen in de lucht :? Wel leuk om te zien dat ie daar rondvliegt :) , voor zover je van vliegen kan spreken :P

Vandaag het ov eens uitgebreid met een ferry-lijn en wat onderbroken buslijnen gefixed. Eens kijken of ik met extra ov de traffic flow hoger dan 60% kan krijgen. Sommige wegen zijn nogal druk geworden.
Duidelijk een nuchtere bender aan het stuur...
Ik had dit trouwens ook met deze asset, er tussen uit gehaald omdat het toch niet echt past met rest van mijn gebouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

cracking cloud schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:40:
als 60% voor jou genoeg is ben ik blijkbaar een nitpicker als ik het minimaal boven de 80% wil hebben :)
Ik wil het juist daarboven krijgen, eens kijken hoe hoog ik 't kan krijgen.

Iemand nog tips? Op bepaalde plekken heb ik de stoplichten al weggehaald en dat heeft al positieve invloed. Drukke wegen zijn al geupgrade naar 4-baans, sommigen 1 richting met nog meer banen.

Ben laatst ook met monorails begonnen, in de hoop dat die het verkeer op die routes ontlasten.
TeK schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:35:
[...]

Duidelijk een nuchtere bender aan het stuur...
Ik had dit trouwens ook met deze asset, er tussen uit gehaald omdat het toch niet echt past met rest van mijn gebouwen :P
Een nuchtere Bender? Blasphemy :+

Er vliegt echter ook nog ander spul rond, zoals een Lockheed C 141 Starlifter en wat ik allemaal nog meer heb toegevoegd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-07-2017 10:26 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Raven schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Ik wil het juist daarboven krijgen, eens kijken hoe hoog ik 't kan krijgen.

Iemand nog tips? Op bepaalde plekken heb ik de stoplichten al weggehaald en dat heeft al positieve invloed. Drukke wegen zijn al geupgrade naar 4-baans, sommigen 1 richting met nog meer banen.

Ben laatst ook met monorails begonnen, in de hoop dat die het verkeer op die routes ontlasten.

[...]

Een nuchtere Bender? Blasphemy :+

Er vliegt echter ook nog ander spul rond, zoals een
Controleer ook even of dat pedestrians die gewoon naar hun werk willen lopen niet het verkeer in de weg zit? Dat heb ik opgelost door onder de stad door een aantal voetgangerstunnels te maken die naar de meest bezochte plekken gaat. Ik heb de flow ooit een keer naar 86% gekregen bij een stad van 45k. Maar dt was vooral met dingen als het spammen van metro stations, voetgangstunnels, free public transport en zorgen dat industriegebieden allleen via grote (lees: snelwegen) te bereiken zijn en het creatief gebruik van eenrichtingsverkeer.

Een andere oplossing is ook om stoplichten te vervangen door stop borden ( daar is een extensie voor/van). Zodat het drukke verkeer dat gebruik maakt van een bepaalde hoofdweg geen last heeft van verkeer van links/rechts.

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 13-07-2017 10:05 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Webgnome schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:04:
[...]

Controleer ook even of dat pedestrians die gewoon naar hun werk willen lopen niet het verkeer in de weg zit? Dat heb ik opgelost door onder de stad door een aantal voetgangerstunnels te maken die naar de meest bezochte plekken gaat. Ik heb de flow ooit een keer naar 86% gekregen bij een stad van 45k. Maar dt was vooral met dingen als het spammen van metro stations, voetgangstunnels, free public transport en zorgen dat industriegebieden allleen via grote (lees: snelwegen) te bereiken zijn en het creatief gebruik van eenrichtingsverkeer.
Dat is volgens mij niet het geval, althans, het is mij op de drukke punten niet opgevallen.
Webgnome schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:04:
Een andere oplossing is ook om stoplichten te vervangen door stop borden ( daar is een extensie voor/van). Zodat het drukke verkeer dat gebruik maakt van een bepaalde hoofdweg geen last heeft van verkeer van links/rechts.
Daar heb je toch geen mod voor nodig? Je kan zonder mod dacht ik al ergens aanvinken dat een weg een "priority road" of zoiets moet zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Raven schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Daar heb je toch geen mod voor nodig? Je kan zonder mod dacht ik al ergens aanvinken dat een weg een "priority road" of zoiets moet zijn.
Dat zou kunnen. Heb geen speciale DLC geinstalleerd. Misschien dat ze dat hebben toegevoegd in een of andere DLC. Maar key is om te zorgen dat mensen zo min mogelijk de auto pakken. Vrachtverkeer moet je proberen te scheiden. Al gaat dat lastig wanneer bestelbusjes etc door de stad moeten om je winkels te voorzien

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Webgnome schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Dat zou kunnen. Heb geen speciale DLC geinstalleerd. Misschien dat ze dat hebben toegevoegd in een of andere DLC. Maar key is om te zorgen dat mensen zo min mogelijk de auto pakken. Vrachtverkeer moet je proberen te scheiden. Al gaat dat lastig wanneer bestelbusjes etc door de stad moeten om je winkels te voorzien
Daarom is er al treinverkeer, bussen, trams, metro's en sinds kort monorail en ferries. Die lopen goed, maar gezien de stad al +/- 140k aan inwoners heeft, lijken de aantallen mij toch aan de lage kant. Zal later even een screenshotje maken van hoe het ov er nu voor staat qua aantal reizigers.

De loading screen mod liet gister de nodige fouten zien van missende assets, de meeste heb ik inmiddels toegevoegd (handig dat ze de links in de gesavede log zetten), er zijn er echter 2 die ik niet zo gauw kan oplossen:
- 417128174.Recycle bin_Data Required in: 432751211.District Recycling Hub_Data
--> That item does not exist. It may have been removed by the author.
- 515389341.[TreeD] Birch - autumn edition_Data Required in: 519085878.Sleepy Hollow Cemetary_Data
You have 515389341 but it does not contain [TreeD] Birch - autumn edition_Data. Name probably changed by the author

Kan ik daar aan mijn kant nog wat aan doen of is het wachten tot de makers van die assets het fixen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Raven schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Daarom is er al treinverkeer, bussen, trams, metro's en sinds kort monorail en ferries. Die lopen goed, maar gezien de stad al +/- 140k aan inwoners heeft, lijken de aantallen mij toch aan de lage kant. Zal later even een screenshotje maken van hoe het ov er nu voor staat qua aantal reizigers.

De loading screen mod liet gister de nodige fouten zien van missende assets, de meeste heb ik inmiddels toegevoegd (handig dat ze de links in de gesavede log zetten), er zijn er echter 2 die ik niet zo gauw kan oplossen:
- 417128174.Recycle bin_Data Required in: 432751211.District Recycling Hub_Data
--> That item does not exist. It may have been removed by the author.
- 515389341.[TreeD] Birch - autumn edition_Data Required in: 519085878.Sleepy Hollow Cemetary_Data
You have 515389341 but it does not contain [TreeD] Birch - autumn edition_Data. Name probably changed by the author

Kan ik daar aan mijn kant nog wat aan doen of is het wachten tot de makers van die assets het fixen?
Zou je de savegame willen delen met mij? Wil wel eens kijken of ik van het weekend hier iets mee kan (vind het een grappige uitdaging). Of heb je veel DLC waardoor dat niet gaat werken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Webgnome schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Zou je de savegame willen delen met mij? Wil wel eens kijken of ik van het weekend hier iets mee kan (vind het een grappige uitdaging). Of heb je veel DLC waardoor dat niet gaat werken?
Ik heb alle DLC, een stel mods en de nodige assets, dat wordt denk ik nogal lastig.
(Overigens is daar een scenario voor, mocht je uitdagingen op verkeergebied leuk vinden :) )

Maar ik denk dat ik met name het monorail-, trein- en metronetwerk flink moet uitbreiden om het verkeersprobleem op te lossen. Die 3 liggen nog niet overal.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Raven schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Ik heb alle DLC, een stel mods en de nodige assets, dat wordt denk ik nogal lastig.
(Overigens is daar een scenario voor, mocht je uitdagingen op verkeergebied leuk vinden :) )

Maar ik denk dat ik met name het monorail-, trein- en metronetwerk flink moet uitbreiden om het verkeersprobleem op te lossen. Die 3 liggen nog niet overal.
Welk scenario is dat ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uhm, die wat besproken wordt in
Die zit in Mass Transit .... dan heb jij die niet als je geen DLC's hebt :P
(Biffa bespreekt overigens meer scenario's terwijl ie ze doorloopt, op het moment is ie zelf een stad aan het bouwen en bijna dagelijks filmpjes daarover aan het uploaden.)

Overigens net weer eens druk bezig geweest. Eerst om situaties a la
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-buscrowd1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-buscrowd2.jpgop te lossen (honderden wachtenden :X terwijl de bussen vol aankomen). Dus ik vergroot het aantal bussen .... niet handig, verkeer loopt op meerdere plekken nogal vast. Uiteindelijk de buslijnen op 1 na vervangen door metro's, de laatste kon niet i.v.m. berg waar de metro niet helemaal van beneden tot boven kon komen. Daarnaast weer wat stoplichten weggehaald voor doorstroming en inmiddels is de traffic flow de 70% voorbij :D

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 13-07-2017 20:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Raven schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:26:
[...]

Uhm, die wat besproken wordt in
[video]Die zit in Mass Transit .... dan heb jij die niet als je geen DLC's hebt :P
(Biffa bespreekt overigens meer scenario's terwijl ie ze doorloopt, op het moment is ie zelf een stad aan het bouwen en bijna dagelijks filmpjes daarover aan het uploaden.)

Overigens net weer eens druk bezig geweest. Eerst om situaties a la
[afbeelding]
[afbeelding]op te lossen (honderden wachtenden :X terwijl de bussen vol aankomen). Dus ik vergroot het aantal bussen .... niet handig, verkeer loopt op meerdere plekken nogal vast. Uiteindelijk de buslijnen op 1 na vervangen door metro's, de laatste kon niet i.v.m. berg waar de metro niet helemaal van beneden tot boven kon komen. Daarnaast weer wat stoplichten weggehaald voor doorstroming en inmiddels is de traffic flow de 70% voorbij :D
Goede oplossingen!
Het opnieuw inrichten van de lijnen kan een oplossing zijn. Ook een extra lijn, met een iets andere route kan helpen. Meer bussen, metros, etc is niet altijd de oplossing. Ook doorstroming van het ov is belangrijk. Dus niet teveel kruisingen etc Ik probeer daarnaast elke lijn een eigen halte te geven als ik zie dat een van de lijnen te druk is en daardoor de halte een puinhoop.
Leuk om dit soort scenarios te doen. Van mij mogen er wel meer komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmartino schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:28:
[...]

Goede oplossingen!
Het opnieuw inrichten van de lijnen kan een oplossing zijn. Ook een extra lijn, met een iets andere route kan helpen. Meer bussen, metros, etc is niet altijd de oplossing. Ook doorstroming van het ov is belangrijk. Dus niet teveel kruisingen etc Ik probeer daarnaast elke lijn een eigen halte te geven als ik zie dat een van de lijnen te druk is en daardoor de halte een puinhoop.
Mwah, metro's zitten de rest van het verkeer niet in de weg, dus dat is al een pluspunt t.o.v. bussen, hetzelfde geld voor monorails :) Nadat alle bussen zijn verdwenen (die waren nog onderweg naar het depot) maar eens kijken of de traffic flow nog meer stijgt.
https://steamcommunity.co...quiredtags%5B%5D=Scenario O-)

Dat waar ik mee bezig ben is overigens geen scenario, 't is nog steeds mijn 1e stad, die gister overigens de 170k inwoners bijna ging passeren :o

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Van mij ook weer een paar plaatjes :) Voor mij voor het eerst dat ik niet eerst een stad maak en dan groen/boerderijen/toeristische dingen er om heen, maar andersom. Deze 'tropisch eiland' sfeer bevalt me wel!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SrR8UQH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2nTS0r9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NsXpy8M.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NPMEQuu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mCPCZXh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-10 21:03
Ik was een zeer fanatiek speler van Cities: Skylines, echter heb ik nu zo veel assets gedownload uit de Steam Workshop dat al m'n savegames crashen door een tekort aan geheugen, wanneer ik deze probeer te laden met alle assets actief. Om dit te voorkomen moet ik helaas de helft uitschakelen, en dan word je wel beperkt in bepaalde categorieën qua keuze. Ik ben aan het wachten tot de geheugenprijzen weer dalen, want met m'n huidige 8GB (2X4GB) red ik het blijkbaar dus niet. Is er iemand met hetzelfde probleem die een andere oplossing heeft gevonden dan het uitschakelen van veel assets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Goede oplossingen!
Wat bij mij erg goed werkt is een soort van 'Snellijn'. Hierbij heb ik een aparte buslijn aangelegd waar geen enkel verkeer overgaat. Ik heb bovengronds een stukje busbaan en ondergronds een snelweg (tweebanen). De busbaan loopt strak langs wijken en komt dan bovengronds voor de haltes, met een voetpad in de wijk. De buslijnen die ik als sneldienst heb, lopen erg goed. Ik heb alle sneldiensten weer met elkaar verbonden, en soms een politiebureau erbij of vuilstort, anders krijg je die problemen weer.

Bij metrostations komt er soms een enorme lading reizigers uit die over gaan steken en dergelijke. De wijk wordt ook minder blij van metrostations (wel weer blij van metrolijnen).

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Despotes98 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:47:
Ik ben aan het wachten tot de geheugenprijzen weer dalen, want met m'n huidige 8GB (2X4GB) red ik het blijkbaar dus niet.
Staan er geen voor jouw moederbord geschikte modules op http://tweakers.net/aanbod/ ?

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 15-07-2017 21:11 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despotes98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-10 21:03
Raven schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Staan er geen voor jouw moederbord geschikte modules op http://tweakers.net/aanbod/ ?
Jawel, maar die prijzen zijn bijna net zo hoog als de nieuwprijzen. Bovendien weet ik niet precies hoe goed deze te koop staande sets samengaan met m'n huidige set. Omdat ik het zonde vind om speciaal voor Cities: Skylines zo veel geld uit te geven (ik wil 2X8GB erbij kopen om future-proof te zijn) en omdat ik op dit moment voor geen ander programma meer dan m'n huidige 8GB nodig heb, wacht ik tot de prijzen van geheugen weer gaan dalen. Een paar maanden wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Despotes98 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Omdat ik het zonde vind om speciaal voor Cities: Skylines zo veel geld uit te geven
Ik heb sinds het uitkomen van C:SL, voor het spel dus, eerst mijn CPU cooler geupgrade van Boxed naar Noctua D15, want boxed cooler werd aan/uit stofzuiger.

Daarna de CPU zelf maar van FX 4130 naar 8370E, want hey, waarom niet? AM3+ mobo had ik al, dus dan maar een zuinigere CPU met dubbel zoveel oores en veel meer power.

Toen 16GB Kingston HyperX RAM gekocht, om 4GB standaard mem te vervangen, want met bergen aan assets en (toen nog nodige) mods liep het toch niet zo lekker meer.

Laatst mijn mobo vervangen van Asus M5A-Heel Oud, naar AsRock 970M Pro3. Oude mobo had geen SATA600, nu wel.

Zo is het een aardig duur spelletje geworden, wat ik juist niet meer zoveel speel, maar wel graag weer zou willen. Ik heb er de tijd simpelweg niet meer voor.

Blabla...kortweg:
Ik heb voor mijn AM3+ systeempje de best mogelijke upgrades gedaan, puur voor het spel wat ik zo graag zou willen spelen, maar niet echt kan. Maar dat maakt niet echt uit, want je hebt wel een schitterend systeem staan welke het (mits niks ermee kapt) het gewoon nog een aantal jaar uithoudt.

Een mooie RAM-upgrade ga jij niet alleen in C:SL merken. Is echt een genot en een aanrader.

Maar @Tosemime , ik beloof dat ik het weer zal gaan oppakken binnenkort..
Next time, Gadget...next tiiiime! :+

Edit: Ik zie dat je een Asus Z170 PRO GAMING mobo hebt @Despotes98 . Plak er gewoon nog zo'n zelfde setje HyperX bij. :) Mooie laatste upgrade. Of meteen 16GB setje en je 8GB set verkopen. :D Ik zou die zelfs van je over kunnen nemen, want ik heb nu 4 slots ipv 2. :P

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 15-07-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Ik loop tegen een vreemd probleem aan: om een of andere reden (nieuwe mod??) zijn de lijnen (rijstrookscheiding) op mijn snelwegen verdwenen. Op de andere wegen zijn ze nog wel te zien. Iemand zoiets al eerder meegemaakt? En een idee hoe dit opgelost kan worden? Ik heb al geprobeerd wat mods uit te zetten, dat hielp niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Test het een in een nieuwe stad (andere file). Dan kan je dingen uitsluiten. Misschien ligt het aan de save van de stad waarin je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb gewoon een compleet nieuwe pc gehaald, werd toch eens tijd na +/- 7 jaar, en qua RAM kan ik nog wel even. Daar had ik 64GB van gehaald zodat ik de VM's ook meer kan geven :)

Bij CS hoef ik dus qua RAM voorlopig geen zorgen te maken, al zit CS sinds een van de laatste updates wel af en toe te stotteren/haperen (hoe je het ook wilt noemen). Dat kan haast niet aan de specs liggen (i7-6800K, GTX1060, 960 Pro 512GB), geen idee waaraan wel. Tijdens het opstarten van CS is al wat te merken, dat ronddraaiende ding van dat ie aan het laden is draait nu niet meer de hele tijd door maar blijft al vrij snel hangen waarbij Windows denkt dat CS is vastgelopen :S , CS start wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 16-07-2017 10:15 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Tosemime schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:43:
Van mij ook weer een paar plaatjes :) Voor mij voor het eerst dat ik niet eerst een stad maak en dan groen/boerderijen/toeristische dingen er om heen, maar andersom. Deze 'tropisch eiland' sfeer bevalt me wel!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er weer gaaf uit. Bij jou ziet het er altijd zo natuurlijk gevormd uit. Ik moet vaak m'n ocd bedwingen om niet te veel in standaard vierkantjes en rechthoeken te bouwen. Hoe lang ben je eigenlijk bezig om iets als dit te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Toch eens deze vraag in de groep gooien: wat is de beste structuur qua wegen om zoveel mogelijk zones aan te kunnen leggen?

Vierkant lijkt me duidelijk, maar grote 3x3 blokken van elk 8x8 omsloten door grote doorgaande wegen of juist meer met eenrichtingsverkeer werken? Of juist rotondes waar de doorgaande wegen elkaar raken?

Ik kan nergens online vinden wat nu de 'beste' lay-out is...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:58
Wat is eigenlijk de beste strategie voor crematoriums/begraafplaatsen? Voor mijn idee moet ik er best wel veel plaatsen om geen 'grafstad' te worden. Hoe pakken jullie dit aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmartino
hoevenpe schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:56:
Toch eens deze vraag in de groep gooien: wat is de beste structuur qua wegen om zoveel mogelijk zones aan te kunnen leggen?

Vierkant lijkt me duidelijk, maar grote 3x3 blokken van elk 8x8 omsloten door grote doorgaande wegen of juist meer met eenrichtingsverkeer werken? Of juist rotondes waar de doorgaande wegen elkaar raken?

Ik kan nergens online vinden wat nu de 'beste' lay-out is...
Waarschijnlijk 8*8, allemaal een richtingstraten en (4/) 6 baans wegen op bepaalde plekken. Als laatste een snelweg om het geheel.
Ik heb ook wel gezien dat eerst de rasters met 8*8 worden aangelegd en daarna pas de 6 baans wegen. Dan krijg je op sommige plekken, namelijk naast de 6 baans wegen, 7*8 vakken, en de rest 8*8.
Dijkstraat schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:45:
Wat is eigenlijk de beste strategie voor crematoriums/begraafplaatsen? Voor mijn idee moet ik er best wel veel plaatsen om geen 'grafstad' te worden. Hoe pakken jullie dit aan?
Ik plaats een aantal op een strategische plek met een goede verbinding naar de snelweg. En dit doe ik een paar keer verspreid over een map. (Ik gebruik dan ook graag de 81 tiles mod).
Steeffoon schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Wat bij mij erg goed werkt is een soort van 'Snellijn'. Hierbij heb ik een aparte buslijn aangelegd waar geen enkel verkeer overgaat. Ik heb bovengronds een stukje busbaan en ondergronds een snelweg (tweebanen). De busbaan loopt strak langs wijken en komt dan bovengronds voor de haltes, met een voetpad in de wijk. De buslijnen die ik als sneldienst heb, lopen erg goed. Ik heb alle sneldiensten weer met elkaar verbonden, en soms een politiebureau erbij of vuilstort, anders krijg je die problemen weer.

Bij metrostations komt er soms een enorme lading reizigers uit die over gaan steken en dergelijke. De wijk wordt ook minder blij van metrostations (wel weer blij van metrolijnen).
Zo'n snel lijn werkt perfect. Geweldige oplossing. Geen opstoppingen. De oplossing met tunnels gebruik ik vaak naast vliegvelden, industrie terreinen, en rond stations/rails.
Raven schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:43:
[...]
Mwah, metro's zitten de rest van het verkeer niet in de weg, dus dat is al een pluspunt t.o.v. bussen, hetzelfde geld voor monorails :) Nadat alle bussen zijn verdwenen (die waren nog onderweg naar het depot) maar eens kijken of de traffic flow nog meer stijgt.

[...]

https://steamcommunity.co...quiredtags%5B%5D=Scenario O-)

Dat waar ik mee bezig ben is overigens geen scenario, 't is nog steeds mijn 1e stad, die gister overigens de 170k inwoners bijna ging passeren :o
Er zijn een paar die leuk zijn, maar er zit ook een troll scenario tussen. Washington met sneeuw ruimen. Er komt alleen nooit sneeuw. Het zijn er dus niet zoveel. Ik hoop dat er meer komen.

[ Voor 16% gewijzigd door hmartino op 16-07-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Laatst online: 29-09 21:30
[Ik was een zeer fanatiek speler van Cities: Skylines, echter heb ik nu zo veel assets gedownload uit de Steam Workshop dat al m'n savegames crashen door een tekort aan geheugen, wanneer ik deze probeer te laden met alle assets actief. Om dit te voorkomen moet ik helaas de helft uitschakelen, en dan word je wel beperkt in bepaalde categorieën qua keuze. Ik ben aan het wachten tot de geheugenprijzen weer dalen, want met m'n huidige 8GB (2X4GB) red ik het blijkbaar dus niet. Is er iemand met hetzelfde probleem die een andere oplossing heeft gevonden dan het uitschakelen van veel assets?
Ik heb er geen last van omdat ik 32GB intern heb, maar als ik mijn map geladen heb zie ik wel dat skyline al 11GB in gebruik heeft. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat 8GB de beperkende factor is.

Wat je kunt proberen is om de mod 'mesh info 1.3.3' te downloaden en te gebruiken. ingame druk je dan op CTRL+M en je krijgt een overzicht van alle props, buildings, assets te zien en hun geheugen gebruik (lod/textures)
Er zijn heel veel mooie assets maar dat komt doordat ze veel textures gebruiken maar dat heeft als nadeel dat ze groot zijn qua MB en dus veel geheugen gebruiken!
Een truck met veel details die 50x in je map rijdt gebruikt zo erg veel van je memory.
In rood zie je de assets staan die veel mem gebruiken. Verwijder deze assets en denk dat je dan wel weer ff vooruit kan!

[ Voor 32% gewijzigd door Tmaster op 16-07-2017 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bee.nl schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Ziet er weer gaaf uit. Bij jou ziet het er altijd zo natuurlijk gevormd uit. Ik moet vaak m'n ocd bedwingen om niet te veel in standaard vierkantjes en rechthoeken te bouwen. Hoe lang ben je eigenlijk bezig om iets als dit te bouwen?
Thanks! Ik ben meestal ook wel van de symmetrisch ontwerpen voor een stad, maar dat levert niet de meest realistische steden op vind ik. Het is bij mij vaak ook een kwestie van proberen of iets mooi uitpakt. De powerplant bijvoorbeeld heb ik twee keer opnieuw gemaakt voordat ik dit had. Ik denk dat ik dit in een uur of 15-20 gemaakt heb, maar dat hou ik nooit zo bij dus kan iets meer of minder zijn ;)

Maar is ook wel een leuk om te spelen met echte symmetrische/geometrisch steden, zoals dit :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CbAEZV6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L9vVWB7.jpg

@HMC dat zeg je nu al een tijdje volgens mij :+

Edit: wel eens leuk om door screenshots van oude save-games te gaan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YjvRLIp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TiXzuGN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWQD62p.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z8qQJUA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DOJ42Yb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tosemime op 16-07-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

qless

...vraag maar...

Hoe maak je die overzichts kaarten eigenlijk?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

qless schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:51:
Hoe maak je die overzichts kaarten eigenlijk?
De screenshots zonder knopjes e.d.? First Person Camera mod en tab-toets, of was het de c-toets. Dan F12 voor de screenshots.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 18-07-2017 10:58 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:58
hmartino schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:35:

[...]

Ik plaats een aantal op een strategische plek met een goede verbinding naar de snelweg. En dit doe ik een paar keer verspreid over een map. (Ik gebruik dan ook graag de 81 tiles mod).
Meestal zet ik ze ook wel dicht bij de snelweg neer, maar hoeveel crematoriums/begraafplaatsen heb jij meestal in je stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag eens een paar metrostations vervangen door varianten met 2 tunnels naast elkaar voor nog meer lijnen zonder dat ze elkaar dwarszitten. Bij een van die vervangingen gebeurde wat vreemds :S

Het vervangen doe ik zo:
- spel op pauze
- oude metrostation met de moving mod opzij schuiven om plaats te maken voor de nieuwe
- het nieuwe metrostation plaatsen op de plaats van de oude en het nieuwe metrostation verbinden met de metrotunnels links en rechts van het oude metrostation
- lijnen verslepen van het oude metrostation naar de nieuwe
- oude metrostation plus stukje metrotunnel aan weerszijden verwijderen
Done :)

Dat ging in de meeste gevallen in een keer goed, bij 1 van die keren werd de lijn echter onderbroken. De ene kant van de lijn eindigde op het nieuwe metrostation, de andere kant een metrostation verderop.

Denk je dat ik die lijn kon completen? Nee dus.... Het verslepen van een van de 2 eindpunten van de lijn naar de andere verplaatste de stop, maar verbond die niet met het andere eindpunt. Heb de lijn uiteindelijk helemaal verwijdert en opnieuw geplaatst.

Weet iemand toevallig waarom dit mis ging en de lijn niet gecomplete kon worden? :?

Oh, voordat ik het vergeet: Good news everyone :)
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/CitiesSkylines-PlanetExpress3.jpg :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei dat is een vrij lelijk model.

Persoonlijk zet ik game op pauze en delete station dat ik weg wil hebben en plaats nieuwe, laat even lopen en pathfinding lost het vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TeK schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:15:
Oei dat is een vrij lelijk model.
Tsja, veel keus is er niet :P
TeK schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:15:
Persoonlijk zet ik game op pauze en delete station dat ik weg wil hebben en plaats nieuwe, laat even lopen en pathfinding lost het vanzelf op.
Incl. het opnieuw plaatsen van de stops? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:39:
[...]

Tsja, veel keus is er niet :P

[...]

Incl. het opnieuw plaatsen van de stops? :?
Ik hoe zelden zelf nieuwe stops te plaatsen hierna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Wordt dit spel nog wel een beetje gespeeld? Ik heb het even afgestoft want had het al zo'n half jaar tot een jaar niet meer gespeeld. Maar sinds ik een betere pc heb, ook voor 4K opname doeleinden dacht ik, waarom niet die twee steden die gemaakt zijn voor tsunami's op te nemen en aan jullie te showen.

De 1e video laat een relatief kalme situatie zien waarbij je bijna Nederlandse situaties ziet. De manier waarop de binnenste dijk toch nog voor een relatief rustige 'overstroming' zorgt, terwijl dat de 2e video echt een brute video is waarbij ik een speciaal gigantisch reservoir heb gecreëerd om een mega tsunami te maken. Wat ik me echter afvraag is of de randen van die reservoir misschien nog hoger hadden gekund. En ik had zowel links als rechts de grondlevels hoger moeten leggen om te voorkomen dat het water toch teveel uitsmeerde. Maar desondanks, in het begin van de video schatte ik de tsunami op 50 tot 70 meter hoog, maar vergat even gemakshalve, dat aan de kust het land ook nog eens minstens 10 meter naar beneden loopt, dus dat maakt de tsunami eerder 60 tot 80 meter, althans helemaal in het begin.

Ik zou zeggen, let niet op mijn steenkolen engels en sit back en enjoy:

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1 ... 20 ... 64 Laatste