Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:19
quote:
LoneRanger schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:54:
Verder is/was het de bedoeling om geheel af te wijken van de standaard route zoals die bestaat op de kaart.
Links bezig met een stuwmeer die tevens dient als watervoorziening.

Heb je daar zelf een watersource geplaatst? Anders is de kans groot dat het niet gaat werken, daar er geen water bij komt om het in beweging te brengen.

Het begin op Lagoon Shore is er:

LA-384 wijzigde deze reactie 25-10-2015 17:40 (7%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ja, 3 zelfs maar momenteel is het hoogte verschil in water weer te klein waardoor de stroming verdwijnt.
De bestaande sources zitten achter in de kaart en die heb ik ook omhoog gezet om zo een watervalletje te creëren in de nauwe doorgang dus het verschil is te klein.
Eens kijken wat er gebeurd als ik het zee-niveau wat verlaag. :)
Overigens hoeft de dam niet perse stroom op te wekken voor mij maar uiteraard is het wel leuker als het ook werkt.

@Inf, ik gebruik nauwelijks tunnels, ze zijn wel effectief maar ik heb meer met het visuele.
Sowieso vind ik het niet erg realistisch om een heel netwerk onder de grond te hebben behalve de metro dan he.

Only fools are enslaved by time and space.

Ik ben al even op zoek naar een mod waarbij services een gebied coveren ipv een weg. Soms is dat zo irritant he .. heb je 2 brandweerkazernes bijv naast elkaar staan, omdat de ene niet langs een one-way-road kan.

Ik weet dat die mod er is, maar kan hem niet vinden.

God zij met ons.

Optimus zag trouwens ook dat het goed was.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 20:23 (31%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Dat is slechts een standbeeld hoor :P
Wel een vet standbeeld overigens en zeker leuk geplaatst.
Als ik de 'community challenge' nu niet win.. :p

@ LoneRanger; vet trouwens die sunken highway met pedestrian bruggen.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 20:02 (43%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Zijn er dan ook scheidsrechters die kunnen beslissen wie waarvoor punten krijgt ? Hopelijk voor jou dan geen atheist zoals ik :P

• LoneRanger
  • Niet online
quote:
InF.Inc schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:31:
Als ik de 'community challenge' nu niet win.. :p

@ LoneRangerLA-384; vet trouwens die sunken highway met pedestrian bruggen.
;)

@LA-384: Je hebt zwaar zitten graven en kappen in die coastline ;-)
Die sunken walls, is dat een beetje werkbaar? In de workshop komt er geen einde aan de stukken: rechte, gebogen, kruisingen, fillers, flatteners etc.

@InF.Inc: Mooie screenshot met dat beeld bij zonsondergang ^^
Is die Optimus Prime ook zo'n beest van 10+ MB? Ik heb m'n EVA-01 niet meer gebruikt: veel te zwaar en geen AD update :-/
quote:
Hoshimaru schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:05:

@InF.Inc: Mooie screenshot met dat beeld bij zonsondergang ^^
Is die Optimus Prime ook zo'n beest van 10+ MB? Ik heb m'n EVA-01 niet meer gebruikt: veel te zwaar en geen AD update :-/
Optimus is 7.193MB.

• LA-384
quote:
Hoshimaru schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:05:
@LA-384: Je hebt zwaar zitten graven en kappen in die coastline ;-)
Die sunken walls, is dat een beetje werkbaar? In de workshop komt er geen einde aan de stukken: rechte, gebogen, kruisingen, fillers, flatteners etc.
Ik zie dat er meerdere zijn, ik heb ze van shroomblaze. En laat ik zeggen dat het acceptabel werkt. Ik gebruik eigenlijk vooralsnog alleen de rechte stukken welke ik handmatig plaats. Het is niet zo strak als in zijn voorbeeldscreen, maar het is goed genoeg. Die bochten moet ik uiteindelijk ook gaan gebruiken, maar waarschijnlijk werkt dat alleen maar goed i.c.m. no pillars of road anarchy. Je zal waarschijnlijk wegen moeten kunnen leggen op plekken waar het normaal niet kan.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:48
Nieuw deel van mijn stadje! heb een tweede vliegveld aangelegd, een paar cruiseship havens en wat industrie

En hier de hele stad tot nu toe

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 25-02 19:51
Ziet er goed uit. Wel wat jammer dat het nieuwe vliegveld de bootjes zo te zien in de weg zit.

Nee, merp!

• Tosemime
Thanks, de scheepsroutes lopen om het vliegveld heen dus zit niet in de weg ;)

• PauseBreak
Nou ja, je gaat voor realisme toch? Dan is het niet prettig om zo dicht op elkaar te zitten.

Nee, merp!

• Tosemime
quote:
PauseBreak schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:28:
Nou ja, je gaat voor realisme toch? Dan is het niet prettig om zo dicht op elkaar te zitten.
Hmm, daar heb je wel gelijk in, eens kijken of ik het vliegveld nog kan veranderen

Ziet er idd weer extreem vet uit Tosemime.
Mijn game crashte net na een verbouwingsfoutje van mijn treinsysteem :

• PauseBreak
Wat ging er fout? :P

Nee, merp!

Dat station wat je erachter ziet dat was er eerst niet, had aangesloten op dit station en toen stonden de treinen opeens in een file eromheen.
Dit is dus na het gedeeltelijk opgelost te hebben.
Gelukkig had ik gesaved voordat hij crashtte, voelde hem opeens steeds langzamer lopen, snel gesaved...
Er waren dus dubbel zoveel mensen op dat station ongeveer, na neerzetten van andere station met game nog steeds op pauze weer gesaved, toen aangezet, zag gelijk dus zo'n 4k mensen naar andere station rennen met z'n allen, pc werd weer zeer sloom, maar gelukkig geen crash.
Is de Tram mod verwijderd van de Workshop? Looks like it. Axel Kiebooms komt morgen met een tramding op de proppen. Echter .. zou het niet zonder reden zijn dat de mod verwijderd is? Ik vroeg het me af .. niet zo lang geleden werd de community namelijk gepolst wat ze graag in de game zouden willen hebben.

Ik kwam trouwens op een ideetje toen ik het Kranhaus zag:

Het ziet er dan niet uit op die plek, maar wel geinig.

유니테다비타시옹 is trouwens een erg gaaf gebouw.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 26-10-2015 23:54 (42%)

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:53

fynrd1

Fooled by Randomness

quote:
InF.Inc schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:53:
Is de Tram mod verwijderd van de Workshop? Looks like it. Axel Kiebooms komt morgen met een tramding op de proppen. Echter .. zou het niet zonder reden zijn dat de mod verwijderd is? Ik vroeg het me af .. niet zo lang geleden werd de community namelijk gepolst wat ze graag in de game zouden willen hebben.

Ik kwam trouwens op een ideetje toen ik het Kranhaus zag:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het ziet er dan niet uit op die plek, maar wel geinig.

유니테다비타시옹 is trouwens een erg gaaf gebouw.
Vind de combi mooi gevonden, welk gebouw is dat?

Dit ziet er trouwens ook wel leuk uit, http://www.nu.nl/buitenla...-chinese-zee.html#slide-4

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Ja tosemime pas maar op dat amerika niet opeens langs komt omdat je een eiland maakt waar olie is lol
quote:
fynrd1 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:12:
[...]

Vind de combi mooi gevonden, welk gebouw is dat?

Dit ziet er trouwens ook wel leuk uit, http://www.nu.nl/buitenla...-chinese-zee.html#slide-4
Thx! Kranhaus zoals ik al vermeldde in de post: Kranhaus

Hehe niet aangevallen voelen hoor, is een geintje ;)

JoeZuCK wijzigde deze reactie 27-10-2015 16:28 (14%)

• JinShepard
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 27-02 11:43
Bah, me stad kwijt, met of zonder mods 0 fps =( Ook nog steeds crakling/popping geluid wat ik heb since release (Xonar D2X) geen goed begin om weer te beginnen !

AMD 3900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), 1080 GTX Palit.

• eehbiertje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-02 16:19
quote:
InF.Inc schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:53:
Is de Tram mod verwijderd van de Workshop? Looks like it.
weet niet of het er mee te maken heeft maar las gisteren een post op steam over het kopieren van mods.
misschien dat het daarmee te maken heeft? aangezien ze veel mods offline wouden halen omdat het gewoon kopieen waren met een paar andere parameters.

vind dit sowieso slecht (en als ik soms ook in de workshop kijk verbaas ik mij hoeveel troep er eigenlijk tussen zit / wat soms niet eens werkt)

het kan zijn dat het hiermee te maken heeft (alhoewel het idee origineel is volgens mij)
zit trouwens ook wel weer op een patch te wachten.

dacht van de week opeens een nieuwe optie onder parks te zien maar kon nergens patchnotes vinden

eehbiertje wijzigde deze reactie 28-10-2015 17:14 (3%)

Ik denk niet dat het ermee te maken heeft. Het was naar mijn weten de enige trammod waarbij de trams op de wegen reden.

Anyways; ik ga hier toch leuke dingen mee doen!

ook gesubbed, klinkt leuk idd, maar niet voor mijn huidige map meer.

• Achilles
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 05-02 16:57

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Daarnet toch flink geschrokken: had mijn limit voor metro's bereikt terwijl er nog maar 132.000 mensen in mijn dorpje wonen.

Gelukkig nog een oplossing voor gevonden: "Phantom lanes remover" heeft zo'n 210.000 lanes opgruimed, waardoor ik nu weer in heel eind van het limiet (258048) afben :P (en dus geen "cannot build anymore objects of this type"-error meer krijg)

Dat mag toch wel in de core game komen B)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

De i7 wordt vrijdag normaal geleverd door DHL \(^_^)/
Wel k*t dat ik er het weekend niet ben om te gamen dan (>_<)
Ideetje :

scheidsrechters (kunnen niet meedoen aan de challenge):
4 van de volgende als ze willen
TeK
Toshi (anders wint hij toch :P)
HMC
sdk1985
anandus
Hoshimaru
iemand anders ?

Winnaar krijgt mijn proggie om screenshots te uploaden/managen (+ bugsupport :P) + 200mb space voor screenshots(zolang als ik server heb)

Beoordeelt op :
Economie (1punt als je zonder cash speelt, 5punten voor degene met hoogste winst bij goedlopende stad)
Uiterlijk (5 per scheidsrechter)
Verkeers management (5punten, punt aftrek per file)
grondwaarde (hooguit 1punt bij gebruik eden project of 1p voor 5de plek, 2p 4de plek, 3p derde plek, 4p 2de plek, 5p 1ste plek)
Inwoners aantal (1punt 100k, 2punten 125k, 3p 150k, 4p 2de plek, 5p eerste plek)

totaal 40punten te behalen, bij gelijkspel wint degene met meeste inwoners

Dit met betrekking op de map die jullie voor volgende maand hadden uitgezocht, geen idee meer hoe die heette.

TeK wijzigde deze reactie 29-10-2015 17:20 (6%)

Map: Lagoon Shore voor november toch?

Ben dus even bezig geweest:

Dit verkeersknooppunt had ik dus al. Maar bovenin zie je dus de Railway trench. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Wellicht nog een beetje aankleden ofzo.

• Tosemime
Heb vandaag gewerkt aan een cargo railyard en wat residential zoning, ben zelf erg blij met hoe deze stad er uit komt te zien :)

Holy smoke. Ik zou dat eens werkend willen zien. Filmpje!

• Tosemime
quote:
InF.Inc schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:56:
Holy smoke. Ik zou dat eens werkend willen zien. Filmpje!
De railyard bedoel je? Zal eens kijken of ik een filmpje kan maken, heb nog niet eerder een filmpje van een game gemaakt :+

quote:
De railyard bedoel je? Zal eens kijken of ik een filmpje kan maken, heb nog niet eerder een filmpje van een game gemaakt :+
Yep :)

Nog een probeerseltje van me. De Seawall gecombineerd met Metropolitan Sunken wall:

Probeer de weg van de Seawall te integreren in die van de Metropolitan Sunken wall.

Weg lijkt het wel te doen dus:

JoeZuCK wijzigde deze reactie 30-10-2015 00:14 (35%)

quote:
Tosemime schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:23:
[...]

Als je afterburner gebruikt om je videokaart onder controle te houden kwa fans of overclocked, dan heb je al een gratis game recorder.

Kwestie van een shortcut koppelen in afterburner settings (en eventueel een custom output map)

TeK wijzigde deze reactie 30-10-2015 00:58 (11%)

• LA-384
quote:
InF.Inc schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:09:
[...]

Yep :)

Nog een probeerseltje van me. De Seawall gecombineerd met Metropolitan Sunken wall:

[afbeelding]

Probeer de weg van de Seawall te integreren in die van de Metropolitan Sunken wall.

Weg lijkt het wel te doen dus:

[afbeelding]
Gaaf idee, goede uitwerking :Y

Tosemine, heb je er nooit aan gedacht om je eigen reeks op Youtube te hebben?
Ik denk dat je heel wat viewers en subscribers zult hebben :p

InF.Inc: een auto!? Ik dacht dat je er enkel pathways in kon steken ^^"
Met die slab beton onderwater lijkt die asset me ook enorm geschikt om een breed kanaal doorheen je stad te trekken, maar dat terraform-werk steekt dan een beetje tegen ^^

Werk dat een beetje, die trenches?

• JinShepard
Damnit ik wil die skills hebben om zulke mooie snelwegen en vertakkingen te kunnen maken _/-\o_

AMD 3900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), 1080 GTX Palit.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-02 12:40
quote:
JinShepard schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:44:
Damnit ik wil die skills hebben om zulke mooie snelwegen en vertakkingen te kunnen maken _/-\o_
Ik denk dat het vooral de tijd is die mist.. Ik heb echt niet zoveel tijd om dit allemaal te doen. :|

• Tosemime
quote:
Hoshimaru schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:24:
Tosemine, heb je er nooit aan gedacht om je eigen reeks op Youtube te hebben?
Ik denk dat je heel wat viewers en subscribers zult hebben :p
Thanks! Nee daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik weet ook niet of dat zou lukken, ik heb net geprobeerd Fraps te draaien om een filmpje te maken van mijn railyard, en mn pc liep meteen vast :p Ik zou eerst mijn pc flink moeten upgraden voordat ik een youtube serie kan beginnen iig

• PauseBreak
quote:
DonJunior schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat het vooral de tijd is die mist.. Ik heb echt niet zoveel tijd om dit allemaal te doen. :|
En geduld. Je moet echt wel flink wat geduld hebben om een net zo nette, cleane stad te krijgen als hierboven gepost is. Mijn steden zien er allicht niet zo uit :+

Nee, merp!

• Mausz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 26-01 19:36
quote:
Tosemime schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Thanks! Nee daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik weet ook niet of dat zou lukken, ik heb net geprobeerd Fraps te draaien om een filmpje te maken van mijn railyard, en mn pc liep meteen vast :p Ik zou eerst mijn pc flink moeten upgraden voordat ik een youtube serie kan beginnen iig
Volgens mij kan je er zelfs wat eurotjes mee verdienen. Ik heb veel videotjes en screenshots gekeken van steden, maar in mijn ogen is jouw stad hierboven misschien wel de mooiste die ik tot nu toe heb gezien.

• Tosemime
quote:
Mausz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Volgens mij kan je er zelfs wat eurotjes mee verdienen. Ik heb veel videotjes en screenshots gekeken van steden, maar in mijn ogen is jouw stad hierboven misschien wel de mooiste die ik tot nu toe heb gezien.
Wow bedankt, cool om te horen :) Ik weet idd dat Fluxtrance en Yuttho wel wat verdienen met hun series. Maar bij zo'n serie gaat het niet alleen om de game, je moet ook prettig kunnen vertellen etc. Dat vind ik bij Flux altijd top, zijn episodes zijn altijd fijn om naar te kijken.

De game wordt nu wel steeds zwaarder voor mijn pc. Als ik start met de game laden, kan ik rustig 20 minuten wat anders gaan doen. Als het allemaal geladen is werkt het wel prima, maar je moet wel geduld hebben :+

Ik zou zelfs voor geld eigenlijk niet eens aan een Youtube kanaal beginnen :< Ik denk dat ik daar net iets te introvert en zelfbewust voor. Maar als je het kan, go for it :p

Nu moet ik wachten op DHL voor m'n CPU na 31 EUR belastingen te hebben belaald.
Vandaag misschien nog, anders maandag, want geen bevestiging ontvangen bij herzetten van de levering naar 2-NOV via die betalings & planning site (>_<)p
Eigenlijk zou ik nog met m'n auto naar de garage moeten deze namiddag om beschadigde onderdelen te laten vervangen, dankzij dronken studenten deze morgen rond 8u (;_;) Nu ja... Er zouden videobeelden zijn van die vandalen. Afwachten wat de politie gaat vinden. Ik wil maandag met een propere en good-as-new auto rijden ffs verdorie.
Hoe off topic kan je gaan Hoshi. :P
Maar verder wel lullig inderdaad.

Betaalde Kremlin-troll

quote:
HMC schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:51:
Hoe off topic kan je gaan Hoshi. :P
Maar verder wel lullig inderdaad.
Yeah... Dat is echt over the top off-topic ^^"

Ik kan gewoon niks meer met m'n stad. De huidige CPU trekt het niet meer (1-3 fps en 1 dag duurt héél lang)

• eehbiertje
quote:
Mausz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Vind het altijd wel leuk om filmpjes te bekijken op youtube / inspiratie op te doen. (fluxburgh iemand?)
qua verdiensten valt het wel mee (300k views = 18 euro hier)

zijn er nog mensen met de challenge van afgelopen maand bezig? ben op het moment met wat anders bezig maar wil aankomende maand / challenge toch lekker aan de slag gaan :)
Over challenge gesproken, ik heb nog weinig enthousiasme gehoord over mijn idee, oftewel dat wordt hem niet ?

• eehbiertje
quote:
TeK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:10:
Over challenge gesproken, ik heb nog weinig enthousiasme gehoord over mijn idee, oftewel dat wordt hem niet ?
welk idee?
quote:
uhhh nou het staat nog op deze pagina hoor :P
Maar dat idee over een challenge met scheidsrechters.

• LA-384
Mijn mening; het is veel te serieus. Ik denk ook dat het praktisch niet goed haalbaar is. Ga je namelijk de screenshots beoordelen of gaan de scheidsrechters zelf de savegame laden? En wat als er veel mods/assets gebruikt worden. Wie zegt dat de savegame die de scheidsrechters zien, ook exact hetzelfde is als die op de pc van de deelnemer? Hiermee bedoel ik dat als er bepaalde assets missen, je stad er heel anders uit kan zien. En dan kan het ook nog gebeuren dat de stad niet eens laadt en de game crashed.

Mijns inziens zou je het lekker luchtig moeten houden. Als je dan toch wil beoordelen, beoordeel dan op kwaliteit/uniekheid van screenshots of zo. Je ziet wel eens pareltjes voorbij komen. Eventueel categoriseer je op thema/stadsdeel/bouwstijl, bijvoorbeeld beoordeling op haven-gebied, symmetrie, modern/ouderwets, etc.

Het oorspronkelijke idee ontstond volgens mij door de verbazing dat verschillende personen een andere invulling gaven aan een bepaald deel van een bepaalde map. Dat zou dan ook de kern van de challenge moeten zijn. Laten zien hoe iedereen om gaat met de ruimte die ze krijgen op een specifieke map. In dat opzicht zou terraformen tot een minimum gebracht moeten worden.

• eehbiertje
quote:
LA-384 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:09:

Het oorspronkelijke idee ontstond volgens mij door de verbazing dat verschillende personen een andere invulling gaven aan een bepaald deel van een bepaalde map. Dat zou dan ook de kern van de challenge moeten zijn. Laten zien hoe iedereen om gaat met de ruimte die ze krijgen op een specifieke map. In dat opzicht zou terraformen tot een minimum gebracht moeten worden.
klopt zo is het ook laagdrempelig en niet te wedstrijd achtig.. (het idee van een X aantal inwoners was toen ook meer bedacht om er een extra dimensie aan te geven)

ik begin in ieder geval van de week met de Challenge van November
  • Map: Lagoon Shore (Tropical)
  • Eind datum: 30 november 23.59
  • God mode: Gewoon aangeven of je het hebt gebruikt of niet

• LA-384
@eehbiertje,
Ik geloof dat iemand met de suggestie kwam om het tot het einde van het jaar te laten lopen. Dat ivm het hebben van weinig tijd. Dat is in elk geval iets waar ik zelf op reken.

@TeK,
Ik werk te weinig met smileys, maar het was niet mijn intentie om over te komen alsof ik jouw voorstel compleet afkraak...
http://smileys.newbeginningsnetwork.com/piwigo/galleries/EXPRESSIONS_AND_GREETINGS/handshake_agreement_friends/dap-greeting-smiley-emoticon.gif

Ik zie het zelf alleen niet zo snel gebeuren, maar met wat tweaks is het mogelijk wel haalbaar. Ik zal dan in ieder geval zeker niet deelnemen. Het is voor mij al uitdaging genoeg om een stad te hebben met >15k inwoners :P

LA-384 wijzigde deze reactie 30-10-2015 21:00 (3%)

Jullie keuze, ik dacht ik probeer wat te verzinnen wat leuk is en bied daarbij een leuk prijsje aan, maar als dat niet doorgaat hou ik mooi die server ruimte voor mezelf hoor, geen probleem.

Heeft iemand al een mod gevonden die ervoor zorgt dat cargo trains vol vertrekken ipv met 7% ?
Spontaan beginnen mijn tracks helemaal vol te lopen met treinen die 3 tot 17% vol zijn, ja dan houd je spoor het niet vol nee.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:45
Helaas voor de oktober challenge te weinig tijd gehad, maar de komende gaat toch 2 maanden duren waarvan ik een paar weken vakantie heb :)

Dus welke map gaat het worden?
Dan kan ik morgen (of stiekem vanavond al) beginnen :)
quote:
eehbiertje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:32:
[...]

klopt zo is het ook laagdrempelig en niet te wedstrijd achtig.. (het idee van een X aantal inwoners was toen ook meer bedacht om er een extra dimensie aan te geven)

ik begin in ieder geval van de week met de Challenge van November
  • Map: Lagoon Shore (Tropical)
  • Eind datum: 30 november 23.59
  • God mode: Gewoon aangeven of je het hebt gebruikt of niet
Deze dus :) maar was toch 2 maanden?

Tinusvolkel wijzigde deze reactie 31-10-2015 18:38 (56%)

• eehbiertje
quote:
Tinusvolkel schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:06:
Helaas voor de oktober challenge te weinig tijd gehad, maar de komende gaat toch 2 maanden duren waarvan ik een paar weken vakantie heb :)

Dus welke map gaat het worden?
Dan kan ik morgen (of stiekem vanavond al) beginnen :)

[...]

Deze dus :) maar was toch 2 maanden?
sommige mensen wouden 2 maand sommigen meer zijn er niet echt uitgekomen heb alleen de tekst gekopieerd.. (ik vind 2 maand goed hoor) we hebben hier meerdere mensen en denk dat het leukste is als we de challenge ook gewoon met zijn allen bedenken

zou ook mooi zijn als we dit in de first post / topic info kunnen krijgen..

• LoneRanger
  • Niet online
Een challenge opzetten is moeilijk want je wilt zo weinig mogelijk restricties omdat je zit met aan legio mods.
Je kunt gewoon richtlijnen geven waar [straf]punten meer verdient kunnen worden zoals b.v. gebruik maximaal 3 bruggen.
Voor elke brug die je dan meer gebruikt kost je dat b.v. 10 strafpunten.
Idem zou je iets met bonuspunten kunnen doen, op een map met veel water geen haven gebruiken b.v.
Zo kun je afhankelijk van de map nog wat regels bedenken die de map dan min of meer een challenge maken.

Je uiteindelijke inzending mag bestaan uit maximaal 2 plaatjes waarvan 1 bird eye met een totaaloverzicht.
Ik neem aan dat iedereen volwassen genoeg is om zelf aan te kunnen geven hoeveel strafpunten of bonuspunten hij heeft en de beoordeling van de inzending kan gewoon dmv reacties toch?

Oja, persoonlijk vind ik dat terraforming ook gewoon toegestaan is alleen moet je dan wel zo eerlijk zijn om
jezelf daar aftrek voor te geven als je het b.v. gebruikt om geen brug te hoeven bouwen b.v.

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-02 19:43
quote:
LoneRanger schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:25:
Een challenge opzetten is moeilijk want je wilt zo weinig mogelijk restricties omdat je zit met aan legio mods.
Je kunt gewoon richtlijnen geven waar [straf]punten meer verdient kunnen worden zoals b.v. gebruik maximaal 3 bruggen.
Voor elke brug die je dan meer gebruikt kost je dat b.v. 10 strafpunten.
Idem zou je iets met bonuspunten kunnen doen, op een map met veel water geen haven gebruiken b.v.
Zo kun je afhankelijk van de map nog wat regels bedenken die de map dan min of meer een challenge maken.

Je uiteindelijke inzending mag bestaan uit maximaal 2 plaatjes waarvan 1 bird eye met een totaaloverzicht.
Ik neem aan dat iedereen volwassen genoeg is om zelf aan te kunnen geven hoeveel strafpunten of bonuspunten hij heeft en de beoordeling van de inzending kan gewoon dmv reacties toch?

Oja, persoonlijk vind ik dat terraforming ook gewoon toegestaan is alleen moet je dan wel zo eerlijk zijn om
jezelf daar aftrek voor te geven als je het b.v. gebruikt om geen brug te hoeven bouwen b.v.
Het probleem daarvan is dat mensen geen snelwegbrug meer gaan maken, maar alleen een 2 richtingsbrug. Een 2 richtingsbrug zou dan eigenlijk 2 keer moeten meetellen vind ik. Verder vind ik dat er wel iets meer bruggen mogen zijn (6 ofzo (of 3 tweerichtingsbruggen dus)). Zoiets kun je ook doen met tunnels max 10 tunnels van x (nog te bedenken) aantal meter

• LoneRanger
  • Niet online
quote:
sjoerdpolder schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:15:
[...]

Het probleem daarvan is dat mensen geen snelwegbrug meer gaan maken, maar alleen een 2 richtingsbrug. Een 2 richtingsbrug zou dan eigenlijk 2 keer moeten meetellen vind ik. Verder vind ik dat er wel iets meer bruggen mogen zijn (6 ofzo (of 3 tweerichtingsbruggen dus)). Zoiets kun je ook doen met tunnels max 10 tunnels van x (nog te bedenken) aantal meter
Het aantal was een voorbeeld maar in principe doet het er ook niet toe maar je zou het dan eigenlijk moeten verbinden aan dat elk eiland bewoond zou moeten zijn of dat je juist industrie op een eiland moet bouwen.
Het gaat er dan niet om dat je maximaal 2 bruggen mag bouwen maar dat je het met zo min mogelijk bruggen zo effectief mogelijk houdt.
Het is ook maar een willekeurig voorbeeld want ik ken de map verder niet.

Een ander voorbeeld is b.v. het niet gebruiken van industrie, dan moet je dus importeren wat weer een
impact heeft op je verkeersdrukte.
Zo zijn er nog legio dingen te bedenken maar je kunt het ook gewoon vrij houden en puur beoordelen op infrastructuur, originaliteit, realistisch, toeristisch, groen etc.

http://steamcommunity.com...38019888&searchtext=cargo verandert ingang van cargo station zodat als je aan andere kant van weg legt de auto's andersom erin/uit gaan.
Geen idee of die al een keer gepost was.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:45
Het is inmiddels al 2 november, er heb nog van weinig mensen gehoord of ze begonnen zijn mat de challenge.

Ik zou persoonlijk niet te veel "challenge" in de challenge stoppen, maar gewoon lekker bouwen en dan vergelijken met andere steden hoe hun het aangepakt hebben.
Of we kunnen nog zoiets gaan gebruiken en dan allemaal dezelfde XML file gebruiken.

Verder word het sowieso moeilijk vergelijken aangezien sommige er veel meer tijd in kunnen/willen stoppen.
En je bent ook een beetje afhankelijk met wat voor systeem je speelt. Want ik merk dat mijn laptop het bij 30k inwoners toch al vrij zwaar krijgt.

• DennisvantWel
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-08-2019
Ik ben er gister al wel mee begonnen (zal van de week nog wel een fototje plaatsen), maar het is (in mijn ogen) gewoon het leukst om met z'n allen dezelfde map te spelen en naar 2 maanden te bekijken hoe een ander het heeft aangepakt zoals Tinusvolkel hierboven al aangeeft. Challenges verpesten voor mij de vrijheid van het bouwen in CS.
Ik kan terug steden bouwen \(^_^)/
M'n i7 3770K steekt erin + extra R9 280X van m'n mining hardware leftovers in crossfire setup.

Het is echt wel indrukwekkend, die CPU. Alle 3 speeds werken, auto's rijden terug normaal rond, een dag en een nacht duurt geen uren meer, FPS schiet van 3 fps naar 25 - 30 fps voor m'n stad met 95k inwoners. I am very satisfied <3 De stad loaden op zich is niet sneller. Dat duurt even lang.

Ik ben geneigd om hier DennisvantWel bij te treden. Het is superleuk om allemaal op dezelfde map te spelen en steden te vergelijken. Vooral omdat elk van ons een totaal ander zicht heeft op de zaak en we elk onze eigen visie hebben. Je kunt bepaalde check points of doelstellingen erbij zetten, maar of je dat haalt of niet zou door de speler in kwestie zelf moete bepalen.

Anderzijds is een challenge map ook geen slecht idee, maar dan zouden er misschien toch iets minder strenge eisen moeten zijn? De combinatie van bepaalde challenge requirements maakt het toch wel moeilijk om te realiseren afh van je hardware en tijd die je eraan kunt besteden?

Hoshimaru wijzigde deze reactie 02-11-2015 17:05 (43%)

gefeliciteerd :)
Dat klinkt als een flinke verademing hehe
Maar met snelle dagen zit je zo weer aan je nieuwe max :P

Overigens vraag ik me af of die 2de videokaart wel echt helpt ?
Mijn 7950 wordt door mijn cpu gelimiteerd en raakt nooit op 100% load, behalve als ik de game op pauze zet..
Nou heb ik een wat oudere proc en wie weet heb jij die bottleneck nu niet waardoor je videokaart(en) meer doet ? Ik heb wel nog steeds ruim 20fps bij 240k inwoners.
@TeK: Thanks. Hoe het precies zit met die GPU's moet ik nog uitzoeken. Onder Linux kon je de 60 FPS van Windows al niet halen door bepaalde factoren eigen aan Linux en de 3D engine die bepaalde opengl libs niet ondersteunt. Ik geloof dat 1.2 of 2.1 was, terwijl Windows 3.0 had en véél performanters is. Had er iets over gezien bij een comparison op youtube. Ik denk dat het wel haalbaar moet zijn indien ik Windows zou draaien.
[GBS] German Bus Stop Mod [NC]

vette shit.

btw die railroad trenches werken niet fijn samen met beautification en terraform/tree brush mods.
tree brush werkt niet meer omdat die bij het verkeerde park submenu nu zijn menu laat zien, waardoor je dus de brush niet kan aanpassen.
Happy for Hoshi! Al wel weer off topic, dit mag gevierd worden.
Awaiting newly inspired happy pics.

Van mij niets. Work work (WC3 Orcs-style comment)

HMC wijzigde deze reactie 02-11-2015 18:32 (3%)

Betaalde Kremlin-troll

quote:
TeK schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:46:
btw die railroad trenches werken niet fijn samen met beautification en terraform/tree brush mods.
tree brush werkt niet meer omdat die bij het verkeerde park submenu nu zijn menu laat zien, waardoor je dus de brush niet kan aanpassen.
Laat ik die beide mods nu niet gebruiken. Alhoewel .. wel vermoeiend boom voor boom te planten ... :P

Eigenlijk plant ik alsnog meestal boom voor boom, maar met die mod klikt dat toch sneller en af en toe doe ik een wat grotere hoeveelheid dan is die brush fijn.
Maar als je boompjes tussen huizen zet enzo dan wil je dat toch preciezer doen :)
En beuatification kan ik niet meer zonder, zelf bankjes en lampjes plaatsen geeft zo'n heerlijke toevoeging, jammer dat je niet een stukje als park kan zonen dat het ook daadwerkelijk gebruikt wordt en happyness geeft.
Lol. Nu dat het zo vlot loopt heb ik no time een uur zitten klungelen met seawalls en achteraf blijkt het fail: een meter te laag ofzo.

Die lagoon shore... dat is zwaar terraformen als je iets wilt zoals in het screenshot, en al helemaal als je die natuurlijke curves wilt behouden... Why are you so difficult!? Morgen opnieuw proberen. Even nog een aflevering of twee van Ginga Kikoutai en dan m'n bed in :x

• LigeTRy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-02 13:11
HeyHey Tweakers!

ik heb een probleempje (denk ik)

Op het moment heb ik een stad van 70k. ik heb flink geinvesteerd in OV. maar wat ik zie dat er per week 70 mensen met de bus gaan en 150 met de metro.

De lijnen zijn prima (langs alle hotspots) en zelfs het ov gratis maken helpt niet om de mensen van de weg te halen.

Wat doe ik fout? of wat moet ik beter doen,

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:20
Misschien zijn je lijnen te lang. Als je de hele stad rond moet reizen terwijl je maar 3 haltes hoeft is dat niet handig. ;) Probeer eens een paar korte haltes te plaatsen en kijk of ze daar mee reizen.
Als met de auto sneller is als met openbaar vervoer zullen ze voor de auto kiezen.
Dus als lijnen bv te lang zijn zoals hierboven aangegeven zullen ze haast nooit de bus/trein/metro nemen.
Probeer dus zoveel mogelijk je lijnen zo aan te leggen dat deze effectiever zijn dan de weg ernaartoe.

Ook veel haltes onderweg kunnen ervoor zorgen dat een rechte buslijn naar waar ze moeten zijn slomer wordt dan zelf de auto pakken.

Verder zou je misschien wat screenshots kunnen plaatsen zodat we kunnen(een kans hebben) zien wat er daadwerkelijk gebeurt op jouw map.

• eehbiertje
weet niet of je overlapping aan hebt staan (meerdere routes met dezelfde stop)

hierdoor kun je langere routes maken zonder dat de bus lang rond moet rijden (en stappen ze over van de 1e naar de andere bus / metro / trein / boot waar je ze dropt)

zo kun je bijvoorbeeld je passagiers droppen bij de metro / trein en dan aan de andere kant van de map verder gaan met de bus.

voornamelijk handig om afgelegen winkel disctricten te maken. ben er net pas achtergekomen dat je met treinen ook routes moet maken (waarom ik daar nooit aan dacht net als bij de metro/bus)

maargoed ik zal morgen even een paar screenshots van mijn trein stad laten zien... trein netwerk aanleggen en daarop verder bouwen met steden/dorpen.. (en dat bevalt tot nu toe goed)

• Tosemime
Ben weer druk bezig geweest vandaag :)

De complete map tot zover

Schiereiland met gevangenis, waterzuivering en windmolens

Uitzicht vanaf de bergen met op de voorgrond een tweede trein cargo hub

Suburbia

Zo komen de meeste treinen de stad binnen

Close up van de nieuwe cargo hub

weer erg mooi, wat is dat gebouw (een soort overslag ofzo ?) bij cargo hub ?

• Tosemime
quote:
TeK schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:35:
weer erg mooi, wat is dat gebouw (een soort overslag ofzo ?) bij cargo hub ?
Dank je! Nee dat is een electricity/data center asset, erg mooi gebouw vind ik zelf http://steamcommunity.com...522720189&searchtext=ctnx

Oh ja die ziet er zeker tof uit, lees alleen wel dat ie erg veel power geeft vergeleken met de kosten.
Maar heb hem toch maar gesubbed want het ziet er wel uit als iets wat ik esthetisch kan gebruiken :P

• Tosemime
quote:
TeK schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:45:
Oh ja die ziet er zeker tof uit, lees alleen wel dat ie erg veel power geeft vergeleken met de kosten.
Maar heb hem toch maar gesubbed want het ziet er wel uit als iets wat ik esthetisch kan gebruiken :P
Oh dat zou zo maar kunnen, ik heb met deze map onbeperkt geld gedaan dus niet op gelet :p

Voor mijn gevoel heb je ook onbeperkt geld zonder onbeperkt geld..

• Tosemime
Nou ik ben nogal fan van de terraform mod (kleine understatement :p)

Dit is de originele map

En dit is dus wat ik er van gemaakt heb

Dat is de reden dat ik de unlimited money mod gebruik, want het terraformen is duur

ah de terraform mod die ik gebruik is gratis hehe

edit :
Bedenk me nu dat die andere die ik vroeger had idd geld kostte, maar die ik nu gebruik heeft gewoon de brush options uit de editor, dus makkelijk grote en intensity van brush instellen e.d.
Zooi verschillende brushes ook

TeK wijzigde deze reactie 05-11-2015 00:31 (70%)

@Tek: is dat die om natural resources ingame bij te kleuren?

Lol, ondanks dat ik nu een super-pc heb om te spelen, heb ik nog niks aan m'n stad gedaan :x
Gisteren de ganse dag zitten stressen met Bitcoin trading om m'n exchange er telkens op cruciale momenten uit lag :( Geen woekerwinsten voor Hoshi *snif* ;_;

@Tosemine: Is dat data -center AD ready? Ik had het voor de update in m'n lijst staan, maar enkel één stuk gebruikt in die ene zelfgemaakte map van toen ^^"

Die stad is echt indrukwekkend by the way. En zoveel transport/manufacturing zones (O.o)
Hoeveel winst draait die stad eigenlijk? 100k en meer? Economie zou ook serieus doorwegen op het budget, maar omdat die van mij altijd redelijk *meh* is, zie ik er weinig van terug :3

In Simcity 4 was het altijd anders: ik had soms mini-tiles enkel voor industrie op de ganse map, omdat alle buurtsteden toch konden pendelen naar die gebieden. Idem voor enorme commerciële districten met wolkenkrabbers. Dit lukt in deze stad niet zo goed. Enkel toeristen en goederen komen/gaan van/naar buiten, geen werknemers.

Moet je dit zien: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=548221762
Awesome shit!

Hoshimaru wijzigde deze reactie 05-11-2015 09:18 (4%)

Yep deze heeft ook recource brushes idd :)
Die superstack maar even gesubbed ook :)
Ugh >_< Mijn Hong Kong IMF gebouw is weg. Mijn water purifiers ook al... wat is dat toch met mensen die hun spulletjes van de Workshop verwijderen.

• PauseBreak
quote:
Hoshimaru schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:57:
Ugh >_< Mijn Hong Kong IMF gebouw is weg. Mijn water purifiers ook al... wat is dat toch met mensen die hun spulletjes van de Workshop verwijderen.
Gebruiker bestaat nog wel op Steam? Soms worden mensen gebanned in een andere game en dan verdwijnt ook hun Workshop content namelijk...

Nee, merp!

quote:
PauseBreak schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:58:
[...]

Gebruiker bestaat nog wel op Steam? Soms worden mensen gebanned in een andere game en dan verdwijnt ook hun Workshop content namelijk...
Ik zou zelfs niet eens weten wie die user was tbh :p
Die water purifier is opnieuw geupload door Quad .. als je die bedoelt tenminste.

• Northwave4500
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14-02 15:38
Ik volg het topic al een tijdje en in mijn spaarzame vrije tijd steek ik een aantal uren in cs. Nu merk ik dat mijn pc uit 2009 het moeilijk begint te krijgen. Eerst dacht ik nog aan een upgrade, maar eigenlijk is het natuurlijk veel leuker om een nieuwe in elkaar te zetten. En aangezien ik vooral cs speel leek het me interessant jullie ervaringen te horen en mede aan de hand daarvan een nieuwe game pc samen te stellen.

In mijn huidige opstelling zit een i7 + 6gb ram werkgeheugen. Ik merk, nu het aantal mods en inwoners toenemen, dat de huidige pc het niet meer trekt.

Dus ik ben vooral benieuwd naar hoeveel ram jullie hebben/gebruiken tijdens het spel (ik weet dat een aantal van jullie met een hele grote berg mods speelt ;-) ) Zijn er mensen die met meer dan 1 scherm spelen (en welke voordelen zou dit hebben) Als jullie nog andere op- of aanmerkingen hebben dan hoor ik dat ook graag. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Huidige opstelling:
Intel Core i7-920/2.66GHz 8MB
OCZ DDR3 High Performance Memory 6GB
2x HIS Radeon HD4890 (PCI-e, 1GB, GDDR5, 1080p, HDMI) crossfire

Merge wuurd 't beter

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02 16:31
Je kan uiteindelijk beter posten in DAA ( Desktop Aankoopadvies ). Verder hangt het natuurlijk af van je budget :+ . Meer pixels is altijd fijn voor een overview, mijn crappy 720P laptop (en veel te traag voor CS) is niet fijn. Helaas moet ik mijn 27" 2560x1440 Dell monitor van thuis missen. Meer dan Full HD is het wel waard imho. 1 27" of 30" (4K) vind ik wel prettig. Ik heb nog nie teen gigantische monster benchmark savegame kunnen testen helaas (en kan dat de komende tijd helaas ook niet doen). Zelf heb ik namelijk een 6 core i7 5820K @ 4GHz staan met 16GB RAM. Die CPU is niet heel veel duurder dan de high-end skylake i7 6700K en zeker het overwegen waard vanwege de twee extra cores en meer cache. Prijsverschil is niet zo groot namelijk.

GENETX wijzigde deze reactie 05-11-2015 16:47 (5%)

• Northwave4500
Ja ik weet dat ik beter daar kan posten, maar hier zitten uiteraard de kenners wat cs betreft ;-) Dan heb ik een idee van wat echt belangrijk is voor dit spel. Ik zal daar zeker ook een topic openen binnenkort. Alvast bedankt voor de tips. Heb zelf een 24" scherm 1920X1200, ben er nog niet over uit of ik deze meteen mee vervang.

Merge wuurd 't beter

mede offtopic :

Meer ram is zeker fijn, ik zit op dit moment in de map editor en zit al op 5.5gb ram gebruik.
Unity gebruikt zeker meerdere cores dus een 5820k is zeker geen slecht idee.

Persoonlijk zit ik te sparen voor een 6700k, maar door de toenemende prijs daarvan overweeg ik ondertussen ook de 5820k.

Het spel is verder vooral cpu heavy en ik merk geen enkel verschil in fps tussen 1920x1080 en 2560x1080, persoonlijk vind ik 2560x1080 genoeg-
Kijkt gelijk ook films fijner weg zonder balken eromheen

Als je voor skylake kiest zou ik wachten tot ze weer beetje verkrijgbaar zijn, zullen de prijzen ook weer beetje zakken, of uit het buitenland halen, maar dat raad ik je niet aan ondanks dat het heel goed kan gaan(simpelweg omdat ik niet iets iemand aan ga raden wat extra moeite geeft bij garantie).

• Tosemime
Ik speel zelf ook op een 27" 2560x1440 dell monitor, zwaar relaxed :D

Verder heb ik een i5 3570k, 8gb geheugen en een 470gtx. Geen top specs dus, maar voorlopig gaat het prima

• Northwave4500
Top bedankt voor jullie reactie's. Ik zal tzt wel een update geven, met screens van mijn steden. Dan kunnen we nu weer verder ontopic ;)

Merge wuurd 't beter

• JinShepard
Met de terraforming mod (met kosten) is mij opgevallen dat ik een beetje last heb van bugs(?) als ik bv een strand platter maakt en ik daar een road over doe, gaat hij soms de lucht in omdat hij 'denkt' dat er nog water is, soms ook error dat 'cant build over water' terwijl het gewoon grond is.. enige idee waarom dit is?

@InF.Inc: het was inderdaad die asset. Heb 'm vervangen :)

Daarstraks even wat zitten experimenteren op dezelfde map. Kom ik JFK tegen O.o ?

Tuintjes maken met rotsen:

Gewoon wat groene zone tussen octagons

Van ver ziet het er grappig uit

Die speciale pijlers van deze morgen. Wel een bitch om op en afritten te maken. Als je het niet goed doet en afbreekt, verdwijnen die pijlers en moet je alles opnieuw maken (toch een groot stuk voor & achter de afgebroken afrit.
Ik ben jaloers. Ik kan al een maand niet spelen, en zeker nog een maand niet. Gen tijd, damnit. :P
Ziet er allemaal zo mooi uit!

I will get my revenge :P !

Betaalde Kremlin-troll

Pagina: 1 2 3 ... 41 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True