Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
@sjoerdpolder

Er is wel degelijk een limiet aan objecten ingame.
Voor zover ik weet zijn er apparte limieten per soort object, voor trees is er ook een unlimited tree unlocker.
Het vreemde is is dat als ik naar je stad kijk ik niet het idee krijg dat je zoveel wegen hebt liggen dat het een probleem zou kunnen zijn.

• eehbiertje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-02 16:19
quote:
sjoerdpolder schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:56:
Ik heb een rare bug gevonden. heeft iemand anders dit ook?

ik heb gezien dat er een mod is geupdate. hebben jullie enig idee welke mod deze bug kan veroorzaken (of is het iets uit de game ofzo)
paar plaatjes uit mijn stad:
Buildings en Roads: 32256
250 transport line limit
127 districts
250000 trees
65531 props

wat ik even snel op internet gevonden heb..
weet niet of je hier aan toegekomen bent? de bomen kunnen inderdaad zoals hierboven aangegeven door een mod hoger gezet worden..
Zoekend door props, hopend op wagonnetjes voor trein voor een custom railyard kwam ik op :

chinees lampje http://steamcommunity.com...?id=498347956&searchtext=
Japans uhh ja hoe noem je het eigenlijk http://steamcommunity.com...?id=474550788&searchtext=
Nog iets asiatees http://steamcommunity.com...?id=485764382&searchtext=
geparkeerde motor http://steamcommunity.com...filedetails/?id=534611681

Maar een trein in propversie, nee hoor !

• Steffo78
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 25-02 06:52
quote:
TeK schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 02:36:
Zoekend door props, hopend op wagonnetjes voor trein voor een custom railyard kwam ik op :

chinees lampje http://steamcommunity.com...?id=498347956&searchtext=
Japans uhh ja hoe noem je het eigenlijk http://steamcommunity.com...?id=474550788&searchtext=
Nog iets asiatees http://steamcommunity.com...?id=485764382&searchtext=
geparkeerde motor http://steamcommunity.com...filedetails/?id=534611681

Maar een trein in propversie, nee hoor !
Zoek in de workshop naar "train ploppables". Misschien kan je daar wat mee?
Ja heb train ploppables gevonden inderdaad, nog niet uitgeprobeerd, maar mijn doel was om zelf een parkje te maken met wat traintracks met treinen erop als een soort rangeerterreintje.

Echter plopanles kan je volgens mij niet op zo'n manier gebruiken, maar we zullen zien.

• dakong
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-02 13:51
quote:
TeK schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:45:
Ja heb train ploppables gevonden inderdaad, nog niet uitgeprobeerd, maar mijn doel was om zelf een parkje te maken met wat traintracks met treinen erop als een soort rangeerterreintje.

Echter plopanles kan je volgens mij niet op zo'n manier gebruiken, maar we zullen zien.
Bedoel je niet zoiets?

http://steamcommunity.com...?id=531221622&searchtext=
Yep zoiets, maar dan met passagierstreinen ;)
En dan natuurlijk nog liefste nl treinen.

TeK wijzigde deze reactie 19-10-2015 12:11 (32%)

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:49
Ben dit spel een paar dagen aan het uitproberen.
Heb hem maar besteld, zeeeer verslavend en slechts een tientje!

Moet alleen ff bekijken hoe ik die mods installeer. Inloggen bij steam lukt op het moment niet, er is iets mis daar.

Harribo wijzigde deze reactie 19-10-2015 12:40 (34%)

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-02 09:22
quote:
Ik krijg deze asset maar niet werkend, ik krijg een lege railroad yard, met alleen het spoor en de CCTV camera, de bijbehorende bestanden heb ik ook gedownload. Ook na het installeren en activeren van de no-pillars mod werkt de asset niet. Dit is het resultaat wat ik krijg:
Ik heb dit ook bij sommige assets, vooral assets die gebruikmaken van containers e,d,
Had een hele rij harbour assets gedownload, nou geen ervan werkte of als je uitzoomde verdwenen heel vroeg al opeens alle containers en zag je een lege concrete slab..

Dit soort assets verwijder ik altijd maar gewoon weer, zat assets op de workshop die het wel doen en me meer plezier geven :P

• maselbe
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-12-2019
quote:
BladeSlayer1000 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:48:
[...]

Ik krijg deze asset maar niet werkend, ik krijg een lege railroad yard, met alleen het spoor en de CCTV camera, de bijbehorende bestanden heb ik ook gedownload. Ook na het installeren en activeren van de no-pillars mod werkt de asset niet. Dit is het resultaat wat ik krijg:
[afbeelding]
Ben je zeker dat je ook op alle props gesubscribed bent ? Je moet niet alleen de asset subscriben maar ook alle props die de asset gebruikt.

zie screenshot http://imgur.com/M2Z6RvO
quote:
maselbe schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

Ben je zeker dat je ook op alle props gesubscribed bent ? Je moet niet alleen de asset subscriben maar ook alle props die de asset gebruikt.

Hij zegt dat hij de bijbehorende bestanden heeft gedownload toch ? :)

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-02 09:22
quote:
maselbe schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

Ja op de props ben ik ook gesubscribed, ik heb al geprobeerd de asset te verwijderen, en opnieuw te installeren zonder enig verschil :(
Heeft iemand ervaring met dat soort sea walls van gcvos?

Na het terrein achteraf te verlagen om dat 2de verdiep te zien, waar je een path in kunt leggen, kan ik niks meer zonen. De buizen nemen ook een duik naar de dieptes der aarde ;)

Het pad volgt ook de glooing van het terrein, dat niet zichtbaar is ^^"
Er zal wel een techniek voor bestaan?

• eehbiertje
quote:
Hoshimaru schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:37:
Heeft iemand ervaring met dat soort sea walls van gcvos?
ik vermijd dat soort dingen altijd omdat ik het nooit goed kan krijgen (of flinke verschillen of de hele asset bovenwater)

ben sowieso geen held met de terraform tool |:(

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
Bestaat er toevallig ook een "undo" mod aka "control z"? Want dat zou ideaal zijn :)
Zolang je de terraform tool niet verlaat kun je undo ctrl-z gebruiken. Ik save voor de zekerheid altijd even alvorens ik begin met die tool.
Ik erger me altijd aan die enorm hoge voetgangersbruggetjes en ga deze eens proberen :
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=438358180
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=434623907

edit :
Screenshots van deze bruggetjes komen nog, mijn plan ermee was in ieder geval mislukt, namelijk de 4/6breed te nemen en die over weg + treintrack heen te leggen, maar niemand gebruikt hem.

Wat andere leuke shots :

Dorpskanaal.

Busstationnetje.

Brandend ondergronds station, dat wordt een zwembad !!

Overzichtjes.

TeK wijzigde deze reactie 20-10-2015 08:47 (73%)

Die bruggen zijn tof. Ik zie dat er van de 2 lanes versie 2 verschillende zijn. Ze lijken hetzelfde te zijn, maar 1 heeft FIXED erbij staan. Die snap ik niet helemaal

Betaalde Kremlin-troll

• Redax
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-02 20:41
Misschien niet helemaal netjes maar ik ga toch een re-post doen omdat ik mijn vraagstuk nog niet heb kunnen oplossen. Misschien dat er iemand mee leest die het probleem herkent.

Mijn stad lijkt niet meer te willen groeien en zelfs te krimpen. Ik zat op 160.000 inwoners, dit is inmiddels gezakt naar 154.000. Het vreemde is dat er hele wijken (bijna) leeg staan. Als ik vervolgens kijk wat er aan scheelt kan ik niets vinden. Voldoende politie, brandweer, ambulances, vuilniswagens en lijkenwagens, zowel wat dekking als hoeveelheid betreft. Verder geen vervuiling, geen geluidsoverlast, genoeg parken en een goede aansluiting op de snelweg en met andere dorpen/steden die ik heb gebouwd.

Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft want het bederft de pret wel een beetje.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:28
Is er ook genoeg werkgelegenheid, passend bij het opleidingsniveau van de mensen in je stad? Als iedereen universitair geschoold is maar je enkel fabrieken hebt staan, kan ik me voorstellen dat mensen wegtrekken omdat het niveau van het werk niet aansluit bij hun wensen.

Laaggeschoolden trekken naar fabrieken, hoogopgeleiden trekken meer naar kantoren.

We are shaping the future

• Redax
quote:
Alex) schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:46:
Is er ook genoeg werkgelegenheid, passend bij het opleidingsniveau van de mensen in je stad? Als iedereen universitair geschoold is maar je enkel fabrieken hebt staan, kan ik me voorstellen dat mensen wegtrekken omdat het niveau van het werk niet aansluit bij hun wensen.

Laaggeschoolden trekken naar fabrieken, hoogopgeleiden trekken meer naar kantoren.
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Ik had in het begin al extra geen universiteit gebouwd zodat men naar de fabrieken gaat. Maar jammer genoeg blijven de huisjes leeg staan, ook als ik vervolgens een universiteit bouw. En wat nog vreemder is, er is wel vraag naar woningen, maar de toegewezen ruimte gebruiken ho maar..

• Alex)
Heb je wel genoeg capaciteit op je basis- en middelbare scholen? Is er genoeg commerciële ruimte (geen demand, maar ook niet veel leegstand)? Is er genoeg entertainment?

• eehbiertje
quote:
Redax schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:41:
Misschien niet helemaal netjes maar ik ga toch een re-post doen omdat ik mijn vraagstuk nog niet heb kunnen oplossen. Misschien dat er iemand mee leest die het probleem herkent.
wat een mogelijkheid kan zijn is dat je de hierboven genoemde dip mee gemaakt hebt en de huizen in waarde (lvl) gestegen zijn waardoor er meer mensen in terecht kunnen in de andere gebieden.

ik weet niet hoe groot je gebied is maar ik kwam er laatst achter dat als ik 1 of 2 extra politiebureau's / ziekenhuizen etc plaats ondanks dat ze al coverage hebben de aantrekkingskracht opeens flink veel groter wordt..

gewoon je game opslaan de boel heenzetten en werkt het niet je oude save weer laden
ook al zet je 20 dingen heen als het werkt kun je gaan kijken welke het nu zijn die invloed hebben :9

• Alex)
Ik heb een paar parkeerplaatsen gedownload in de Steam Workshop. Om één of andere reden werken deze dingen ook goed als entertainment. Ik zet soms één lullig parkeerplaatsje neer, vrijwel meteen daarna schiet de hele wijk omhoog qua leveling.

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
Alex) schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:02:
Ik heb een paar parkeerplaatsen gedownload in de Steam Workshop. Om één of andere reden werken deze dingen ook goed als entertainment. Ik zet soms één lullig parkeerplaatsje neer, vrijwel meteen daarna schiet de hele wijk omhoog qua leveling.
Parkeerplaatsen werken gewoon als parkjes.
vziw zijn er [nog] geen effectieve parkeerplaatsen waar cims hun auto parkeren en te voet verder gaan naar hun doel behalve dan stations en road side.
Maar goed, ik volg het allemaal niet op de voet dus wellicht is het er al wel.

Only fools are enslaved by time and space.

• freelh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-02 12:05
quote:

Mijn stad lijkt niet meer te willen groeien en zelfs te krimpen. Ik zat op 160.000 inwoners, dit is inmiddels gezakt naar 154.000. Het vreemde is dat er hele wijken (bijna) leeg staan. Als ik vervolgens kijk wat er aan scheelt kan ik niets vinden. Voldoende politie, brandweer, ambulances, vuilniswagens en lijkenwagens, zowel wat dekking als hoeveelheid betreft. Verder geen vervuiling, geen geluidsoverlast, genoeg parken en een goede aansluiting op de snelweg en met andere dorpen/steden die ik heb gebouwd.

Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft want het bederft de pret wel een beetje.
Deathwave? Wat geven je statistieken aan? Een piek in aantal sterfgevallen? Dat moet je gewoon uitzitten.
Wat is je demand? Heb je enige demand of echt niets? Dan helpt het soms om een nieuwe wijk te bouwen, een nieuwe ontsluiting naar de buitenwereld, metro introduceren,...
quote:

Elke stad heeft soms z'n dipje. In het echt ook, van Detroit tot Den haag. Daar kom je wel overheen.
Gewoon doorspelen, en in de tussentijd gewoon lekker schilderen met parkjes (handmade of plop-dingen). of de ringweg wat vloeiender maken, of verkeerspleintjes toevoegen. Komt wel goed.

Betaalde Kremlin-troll

• LoneRanger
  • Niet online
Werkt CS niet gewoon met cap relieves zoals SC4?
Kan best zijn dat een bepaalde service dekking te laag is en door die b.v. op te lossen zie je vanzelf weer ergens demand verschijnen.
Hoeft niet perse in services naar inwoners te zitten maar kan ook in je industrie zitten waardoor die gestagneerd is en geen groei in industrie is.
Kan best zijn dat het plaatsen van iets simpels als een parkje de boel weer op gang trekt.

• Alex)
Voor de liefhebbers: een ondergronds treinstation dat eruitziet als een metrostation. Daarmee wordt het eindelijk mogelijk om metrolijnen te maken die deels onder- en deels bovengronds rijden te maken. :)

En om het af te maken: London Underground 1995 Stock, LU Surface Stock (2010).

Alex) wijzigde deze reactie 20-10-2015 18:47 (34%)

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 25-02 17:02
quote:
LoneRanger schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Parkeerplaatsen werken gewoon als parkjes.
vziw zijn er [nog] geen effectieve parkeerplaatsen waar cims hun auto parkeren en te voet verder gaan naar hun doel behalve dan stations en road side.
Maar goed, ik volg het allemaal niet op de voet dus wellicht is het er al wel.
Ik gebruik deze;

1x1 http://steamcommunity.com...filedetails/?id=523968423
1x4 http://steamcommunity.com...filedetails/?id=524272656

Werkt erg goed :D !

Jullie (en ik) hadden het ook nog over meer soorten rails voor de treinen;

Deze mod in de gaten houden (nu alleen nog maar ander design voor de rails :) )

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=537973489

pwillemske wijzigde deze reactie 20-10-2015 20:01 (16%)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Interessante toevoegingen tegenwoordig met die treinen :D
Mooie screenshots TeK. Vooral dat van het dorpskanaal en de voorlaatste \(^_^)/

Mijn inspiratiebron is een beetje opgedroogd momenteel. Ik zit met 89000 inwoners en zit eigenlijk verveeld met het reliëf van die map, om iets leuk te doen aan de kust. Ik zou de boel bijna moeten afbreken (alle leisure oa), terraformen en terug bouwen naar mijn zin :<

Momenteel ziet de stad er zo uit:

Ik ben wat gaan experimenteren met octagonale dorpjes als een soort phasing-out naar meer landelijke gebieden vanuit die drukke gridstad.

En het verkeer is precies nog niet in orde:
Ik zit te spelen met de Industrial Elevated Station, de Sunken station en de Double Stack Elevated railstation... Ik hoop dat ik de eerste in de hele wereld ben met dit idee. Hoe gaaf is dit! Twee stationnetjes boven elkaar .. sterker nog .. 3 layer rails over elkaar heen:

En nog even aan het spelen geweest met een brug asset:

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

@hoshi
Dat is idd een aardig verkeersprobleempje :P

@inf inc

Die 2stations boven elkaar is idd een leuk idee :)
Dat bruggetje over trein vind ik persoonlijk dan niet echt passen bij een treinbaan, waarom weet ik ook niet, maar ik zou zo'n soort brug eerder over water verwachten.

• Harribo
Ik heb eerst een niet betaalde versie gedownload van dit spel, met After Dark plugin, dus extra leuke dingetjes erbij.

Nu heb ik , omdat ik er zo weg van ben, het origineel gekocht.
Alleen....na een paar dagen enthousiast spelen, heb ik geen uitdaging meer. Ik heb een stad gebouwd en onderhouden en alles draait op rolletjes. En omdat ik ook die plugin niet meer heb met bijvoorbeeld leuke volleybalveldjes oid, heb ik ook geen motivatie meer om nog wat bij te bouwen.

Erg jammer want ik was zo blij als een kind maar nu is dat dus weg. Iemand die dit probleem herkent? Drama dit hoor :)
quote:
Harribo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:03:
Ik heb eerst een niet betaalde versie gedownload van dit spel, met After Dark plugin, dus extra leuke dingetjes erbij.

Alleen....na een paar dagen enthousiast spelen, heb ik geen uitdaging meer. Ik heb een stad gebouwd en onderhouden en alles draait op rolletjes. En omdat ik ook die plugin niet meer heb met bijvoorbeeld leuke volleybalveldjes oid, heb ik ook geen motivatie meer om nog wat bij te bouwen.

Erg jammer want ik was zo blij als een kind maar nu is dat dus weg. Iemand die dit probleem herkent? Drama dit hoor :)
Ik heb iets soortgelijks. Ik ben nog volop gemoptiveerd om te spelen, en zit nog bijna dagelijks in de Workshop om dingen te subbeb, voral ook als er hier weer eens iets moois voorbijkomt.

Altijd zin om te spelen, maar iets houdt me tegen. Heb het spel misschien 2 keer aangeraakt deze maand, maar dan wel meteen 6-8 uur lang. Tijd gaat zo snel, en als je er eenmaal weer inzit is juist het stoppen moeilijk. :p

In ieder geval inspiratie zat.

Betaalde Kremlin-troll

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:29
quote:
Harribo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:03:

Een nieuwe stad beginnen en jezelf nieuwe doelen stellen. Ik vind bijvoorbeeld het verkeer altijd een leuke puzzel. Een bijkomend feit is dat het leuker wordt met meer bewoners. Op een gegeven moment loopt het echt vast overal en nergens.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

@TeK: Ik heb zo de indruk dat al die mensen gewoon op de highway moeten zijn, maar dat de pathfinding vindt dat door de stad rijden korter is >_> True... Maar dan nog! Waarom maak ik dan een klaverblad? ;-)

Met die Traffic Report Tool die iemand nog onlangs had gesuggeert valt dat wel goed op nu:

Die dikke rode bundel wil gewoon naar die andere snelweg. Ze kunnen echter dat klaverblad nemen en dan die exchange voor de luchthaven. Dat zou veel sneller en efficiënter zijn. Ook blijkt 49% gewoon personenwagens te zijn? Mijn OV is dus duidelijk niet goed afgestemd om de noden van de Cims?

Ik dacht eerst een soort by-pass te maken, maar die wordt amper gebruikt:

En in m'n stations is het een ware overrompeling:

• Harribo
Ok. Ik moet trouwens erbij vermelden dat ik Unlimited Cash speel dus dat kan ik nog veranderen. Maar ja ik vind het ook niets dat de boel in de soep loopt en ik moet wachten op cash en dus niets kan doen.

• SanderTje!
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Herkenbaar, was ook direct mijn vraag van toen ik C:S ging spelen. "Wanneer wordt het saai?"

Dus ik heb mijzelf nu een doel gesteld:
- Minimaal 75.000 inwoners (op 9 area's max.)
- Nergens 'te druk' verkeer (dat het met rood wordt aangegeven in de Traffic View)

Het saaie aan C:S is op gegeven moment dat alles er hetzelfde uit gaat zien en dat het toch wel loopt (geen rampen, plotselinge gebeurtenissen etc.). Dus nu wat meer met themes aan het spelen. En ik blijf mij ergeren aan het verkeer, dat is dramatisch geregeld.

Ik zit met m'n huidige stad op 67.000 inwoners, dus target is in zicht. :)

SanderTje! wijzigde deze reactie 21-10-2015 13:05 (7%)

i7 2600, 16GB RAM, GTX 1070 | Asynchroon een post bookmarken op Tweakers! (Tampermonkey script voor Chrome!)

• Winst
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:07
Wat er bij mij meestal voor zorgt dat ik het 'weer' saai ga vinden, is de enorme hoeveelheid tijd die er gaat zitten in de kleine dingetjes. Ik ben ook zo'n perfectionist, dat ik soms wel een hele avond bezig kan zijn met het modelleren van een woonwijk. Blijkbaar kan ik dit niet bij mezelf veranderen waardoor ik nog nooit verder ben gekomen dan 40.000 inwoners.

Ook kan er ontzettend veel tijd gaan zitten in het voorkomen van knelpunten in het verkeer. Bij de minste of geringste opstopping MOET er iets bedacht worden.

Hoe negeer ik die impuls? ;)

Winst = Papie = ZeroT0ne

quote:
Hoshimaru schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:49:
@TeK: Ik heb zo de indruk dat al die mensen gewoon op de highway moeten zijn, maar dat de pathfinding vindt dat door de stad rijden korter is >_> True... Maar dan nog! Waarom maak ik dan een klaverblad? ;-)

Met die Traffic Report Tool die iemand nog onlangs had gesuggeert valt dat wel goed op nu:
[afbeelding]
Die dikke rode bundel wil gewoon naar die andere snelweg. Ze kunnen echter dat klaverblad nemen en dan die exchange voor de luchthaven. Dat zou veel sneller en efficiënter zijn. Ook blijkt 49% gewoon personenwagens te zijn? Mijn OV is dus duidelijk niet goed afgestemd om de noden van de Cims?

Ik dacht eerst een soort by-pass te maken, maar die wordt amper gebruikt:
[afbeelding]

En in m'n stations is het een ware overrompeling:
[afbeelding]
Pff, het spel raadt rotondes aan, maar ik heb precies hetzelfde als jij. Alles staat helemaal vast op de rotondes. Inderdaad ook op de main mooie straight boulevards zoals jij ze ook hebt.

Ik gebruik dan wel cheats als unlimited money, maar ik weiger mijn stadsbeeld aan te passen door te cheaten met overmatig veel tunnels. Dan maar file. :P

Betaalde Kremlin-troll

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-02 11:29
quote:

Weet je het echt 100% zeker dat alle connecties met de snelwegen (en de snelwegen zelf, mocht je die aangepast hebben) goed zijn?

Het duurde een lange tijd voor ik zag dat de op- en afritten niet juist waren (rijrichting dus, verkeer kon niet van snelweg af)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
quote:
LA-384 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:05:
[...]

Weet je het echt 100% zeker dat alle connecties met de snelwegen (en de snelwegen zelf, mocht je die aangepast hebben) goed zijn?

Het duurde een lange tijd voor ik zag dat de op- en afritten niet juist waren
[afbeelding]
Bij mij duurde het lang voordat ik wist dat je met het uitroepdekentje bij het wegen aanleggen met rechtermuisknop de rijrichting om kan draaien. :)
quote:
Tinusvolkel schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:45:
[...]

Bij mij duurde het lang voordat ik wist dat je met het uitroepdekentje bij het wegen aanleggen met rechtermuisknop de rijrichting om kan draaien. :)
Lol... Ik heb 317 uren op de teller staan en dat wist ik niet eens, tot ik dit net las *dies of embarrassment*

• Harmani
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 24-02 16:06

Harmani

Bubblemaker

Dan mag deze niet in jullie mod collectie ontbreken: One-Way Street Arrows

Harmani wijzigde deze reactie 21-10-2015 22:48 (38%)

Science is stranger than fiction

• Redax
quote:
LA-384 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:05:
[...]

Het duurde een lange tijd voor ik zag dat de op- en afritten niet juist waren (rijrichting dus, verkeer kon niet van snelweg af)
[afbeelding]
Ja ik ben zeker van mijn zaak.
Ik zou jullie graag eens willen laten meekijken. Ik twijfel namelijk erg tussen het feit dat ik iets over het hoofd heb gezien of dat ik tegen de limieten van het spel aan ben het hikken.

• Darf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08-01 13:46
quote:
Redax schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:23:
[...]

Ja ik ben zeker van mijn zaak.
Ik zou jullie graag eens willen laten meekijken. Ik twijfel namelijk erg tussen het feit dat ik iets over het hoofd heb gezien of dat ik tegen de limieten van het spel aan ben het hikken.
Dat zou goed kunnen, heb je Traffic ++ / improved AI aan staan? Dan zou je wel eens tegen een processor limiet aan kunnen hikken. Je stad groeit dan wel, maar extreem traag. Je kunt dit merken doordat er weinig verschil is tussen de snelheidsstanden.

Probeer eens veel Industry weg te zonen en te vervangen met Offices.

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-02 19:43
Ik ben van plan een nieuwe stad te beginnen. Ik twijfel alleen of het de moeite waard is om de after dark update erbij te kopen. Wat vinden jullie van de DLC After Dark?

• LordSinclair
quote:
sjoerdpolder schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:41:
Ik ben van plan een nieuwe stad te beginnen. Ik twijfel alleen of het de moeite waard is om de after dark update erbij te kopen. Wat vinden jullie van de DLC After Dark?
Als je voor de grapics gaat wel, als je meer voor de gameplay gaat dan merk ik niet zoveel verschil behalve dat je nu taxi's hebt. Maar daar zie ik ook verder niet echt resultaat van.
Verder is het vrij irritant dat het voor je gevoel het langste gedeelte van de speeltijd donker is en je dus vrijwel niks kan doen.

• chielisdenaam
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-02 19:21
quote:
sjoerdpolder schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:41:
De beste features uit AD zit al in de gratis versie. Het enige wat de betaalde DLC toevoegt zijn de leisure en tourism specialisaties, maar het hele toerisme systeem van dit spel is m.i. kapot dus buiten dat het er leuk uit ziet voegt het niet zo heel veel toe. De extra gebouwen zijn leuk maar je kunt ook makkelijk zonder. Van de aanpassingen aan het criminaliteit systeem heb ik eigenlijk nog maar weinig gemerkt. Ik zou dus als ik jou was nog even met de gratis versie doen, zodat je de DLC ergens een keer in een aanbieding erbij kunt kopen.

• Harribo
Wat ik nu niet begrijp...als ik een mod toe wil voegen aan het spel....ik moet dan eerst een verzameling aanmaken en dan toevoegen aan verzameling kiezen en dan popt hij op in het spel zelf?
Beetje een gedoe niet? Of kan dat anders?

• LordSinclair
quote:
Harribo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:36:
Wat ik nu niet begrijp...als ik een mod toe wil voegen aan het spel....ik moet dan eerst een verzameling aanmaken en dan toevoegen aan verzameling kiezen en dan popt hij op in het spel zelf?
Beetje een gedoe niet? Of kan dat anders?
Ik abonneer mij gewoon op mods in de workshop.
Echte mods moet je alleen in het spel eerst nog inschakelen bij de "content manager". Huisjes/auto's/treinen/parkjes/knooppunten worden automatisch beschikbaar.

Beetje met die plop treintjes bezig geweest en 2 props van wagonnetjes.
Het is een beetje beperkt maar ziet er toch best leuk uit vind ik zelf.

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:57
quote:
TeK schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:36:
Beetje met die plop treintjes bezig geweest en 2 props van wagonnetjes.
Het is een beetje beperkt maar ziet er toch best leuk uit vind ik zelf.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je een workshop link?

• eehbiertje
vandaag mijn 1e workshopitem / asset online gezet. gewoon om het feit dat ik hem dan altijd zo weer kan pakken mocht ik een herinstallatie doen :)

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=540168531

misschien dat jullie er wat aan hebben :)
Ik staak voorlopig verdere stadsontwikkeling tot ik er een Core i7 in heb steken. 91k inwoners is niet meer vooruit te krijgen met m'n Celeron 2.6 Ghz LGA1155

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:36
Update van mijn projectje, ben nu vooral bezig met de industriegebieden aan de rechterkant van dit plaatje

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• LoneRanger
  • Niet online
Ziet er echt super strak uit Tosemime, mooi staaltje terraforming ook. :)

Sjonge jonge, Tosemine, wat ziet dat er strak uit. Ik zie er bijna zo'n perfect geplande stad als Zoetermeer in.
Je bent en blijft de meester van het terraformen en je bouwstijl is "compact, yet .beautiful".

Mijn stadje is wat "dynamischer". :P
M.a.w: prachtig! :D (Edit: Die van jou, bedoel ik)

HMC wijzigde deze reactie 23-10-2015 17:03 (5%)

Betaalde Kremlin-troll

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:36
Thanks! :D Ik probeer bij mijn steden altijd de hoofdwegen zo strak mogelijk te maken. Met de kleine wegen probeer ik het vervolgens wat organischer te maken. Wat ik zelf ook als goeie tip zie, zorg dat je voldoende ruimte maakt voor de opritten en afritten bij de snelweg. Ik zie vaak plaatjes voorbij komen waar het veel te dicht op elkaar zit en daardoor lijkt het meteen chaotischer. Als je er meer ruimte tussen laat, lijkt het strakker en rustiger :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Ah, ja, organisch, dat is het woord. Jakarta, waar ik woon is een goed voorbeeld. Zeer organisch (ik zei ":dynamisch" maar dat is niet wat het is/wat ik bedoelde).
Jouw stad is vrij compact in mijn ogen, en zeer goed gestructureerd. Bij mij zitten er echt grote open vlaktes tussen stadsdelen, en die zullen vast naar elkaar toegroeien, maar het eindresultaat zal niet zo'n mooi plaatje als die van jou opleveren.

Betaalde Kremlin-troll

• JinShepard
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 27-12-2019
Waar kan ik de assets vinden met bv die olie opslag dingen.. ( ja duidelijk..) Ik wil ook graag een industrie terein maken alleen door het bos zie ik de bomen niet...

AMD 3900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), 1080 GTX Palit.

Meeste mooimaak dingetjes zitten in parks.

• n8n
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-02 09:15
Nu ik een ‘nieuwe Mac’ heb ben ik toch benieuwd hoe CS er op zal draaien. Het is een MacBook retina 13” uit 2014 met een - dacht ik - Iris 5100 en heeft 16gb ram.

Iemand een indicatie? Had op YouTube gekeken maar vond alleen ervaring met het 2015 model.
quote:
JinShepard schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:52:
Waar kan ik de assets vinden met bv die olie opslag dingen.. ( ja duidelijk..) Ik wil ook graag een industrie terein maken alleen door het bos zie ik de bomen niet...
Dit is geen olie maar containers, maar er zitten een hoop leuke dingen tussen voor industrie terreinen.
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=467804070

• JinShepard
quote:
TeK schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

Dit is geen olie maar containers, maar er zitten een hoop leuke dingen tussen voor industrie terreinen.
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=467804070
Holy ! O-) :9~ daar kan ik nog wel wat uurtjes plezier van krijgen ! Cheers!

AMD 3900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), 1080 GTX Palit.

Even aan het experimenteren geweest met water levels.

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden .. onderbreekt wel het monotone van de kust zo Hoshi ;)

Ennuh: JinShepard, als je nog olie opslag dingetjes zoekt, tussen Ngon zijn assets staan er een paar:

https://steamcommunity.co...orkshopfiles?appid=255710

Edit: hmm dat stilstaand water .. verdampt dat?

JoeZuCK wijzigde deze reactie 24-10-2015 17:16 (5%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• JinShepard
Ja die van Ngon heb ik gevonden, thanks! Zijn er ook collecties voor landbouw?

• LoneRanger
  • Niet online
quote:
InF.Inc schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:43:
Edit: hmm dat stilstaand water .. verdampt dat?
Yup, maar je kunt wel een source plaatsen zoals je dat kunt in de map-editor.

quote:
LoneRanger schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

Yup, maar je kunt wel een source plaatsen zoals je dat kunt in de map-editor.
Ben ik al mee bezig, maar het is nog verdomd lastig te bepalen hoeveel water je nodig hebt in een gegeven bekken zodat het niet overstroomt.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 24-10-2015 18:15 (4%)

• LoneRanger
  • Niet online
quote:
InF.Inc schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:53:
[...]

Ben ik al mee bezig, maar het is nog verdomd lastig te bepalen hoeveel water je nodig hebt in een gegeven bekken zodat het niet overstroomt.
Komt volgens mij door After Dark, ik heb er momenteel ook problemen mee.
Volgens mij zet je neer met links dan met de muis naar voor of naar achter voor de hoogte.
Het makkelijkste is gewoon op zeeniveau zetten mits dat goed uitkomt.
Zet iig eerst de capaciteit op z'n laagst, scheelt je een hoop wateroverlast, als je de hoogt hebt bepaald schroef je de capaciteit weer op naar behoefte.
Je moet dan wel alsnog een keer plaatsen.
Voor AD ging het een stuk makkelijker iig.

Ik plaats altijd sources met een 0.01 sterkte (wat volgens mij eigenlijk alleen maar grote van het rondje is)
Dan naar beneden brengen tot ruim onder oeverrand, dan langzaam weer omhoog brengen.

Ik heb eigenlijk nooit last van overstromingen hierdoor.
quote:
TeK schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:01:
Ik plaats altijd sources met een 0.01 sterkte (wat volgens mij eigenlijk alleen maar grote van het rondje is)
Dan naar beneden brengen tot ruim onder oeverrand, dan langzaam weer omhoog brengen.

Ik heb eigenlijk nooit last van overstromingen hierdoor.
Ik plaats dan ook zo'n sterkte (en minder sterkt zelfs), en plaats hem dan. Waarschijnlijk overstroomt het bij mij, omdat het terrein niet flat is. Maar wat bedoel je dan met 'naar beneden brengen tot ruim onder oeverrand, dan langzaam weer omhoog brengen?

met de tool geselecteerd zie je het witte rondje wat de source is, nu kan je met je normale muisknop die selecteren en omhoog en omlaag brengen, je ziet dan tegelijk ook een witte overlay waar het water allemaal terecht gaat komen (dit is niet altijd geheel accuraat).
Zorg ervoor dat je eerst deze witte overlay laag beneden de oever brengt en dan langzaam omhoog tot je precies op het randje zit waar je het water toe wilt laten komen.
quote:
TeK schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:09:
met de tool geselecteerd zie je het witte rondje wat de source is, nu kan je met je normale muisknop die selecteren en omhoog en omlaag brengen, je ziet dan tegelijk ook een witte overlay waar het water allemaal terecht gaat komen (dit is niet altijd geheel accuraat).
Zorg ervoor dat je eerst deze witte overlay laag beneden de oever brengt en dan langzaam omhoog tot je precies op het randje zit waar je het water toe wilt laten komen.
Als ik met mijn muis over die witte cilinder ga zie ik inderdaad een overlay, maar ik heb geen gradaties.. het is alles of niets. 2 standen .. bovenkant van de cilinder en in het midden. Met welke knoppen maak ik het waterlevel hoger en lager?

gewone muisknop indrukken op die cilinder terwijl je de overlay ziet, dan je muis naar voren/achter(boven/beneden) bewegen :)
quote:
TeK schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:27:
gewone muisknop indrukken op die cilinder terwijl je de overlay ziet, dan je muis naar voren/achter(boven/beneden) bewegen :)
Got it oOo

Trouwens .. die canal blocks en canal walls van GCVos .. waar vind ik ze terug ingame? Niet bij parken in ieder geval ..

Ben nog altijd niet uit over wat het gaat worden. Met onderstaande ben ik al wat contenter.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 01:05 (38%)

quote:
InF.Inc schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:24:
Trouwens .. die canal blocks en canal walls van GCVos .. waar vind ik ze terug ingame? Niet bij parken in ieder geval ..
Heb je al naar rechts gescrolld bij parken ? ;)
quote:
Oh, wow, da's handig! _o_

anandus wijzigde deze reactie 25-10-2015 09:16 (32%)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

quote:
anandus schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Heb je al naar rechts gescrolld bij parken ? ;)

[...]

Oh, wow, da's handig! _o_
Deed ik, stonden er niet tussen. Doe ik het nu weer en staan er nu wel tussen? :? Heb gisteren wel de A2 tollbooth verwijderd van GCVos .. maar of het daar aan ligt ...

quote:
InF.Inc schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:34:
[...]

Deed ik, stonden er niet tussen. Doe ik het nu weer en staan er nu wel tussen? :? Heb gisteren wel de A2 tollbooth verwijderd van GCVos .. maar of het daar aan ligt ...
Ja, soms als je iets net geinstalleerd hebt, moet je het spel opnieuw opstarten en dan is het er opeens, ik heb het ook weleens gehad. Vreemd.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

Bij het adden/verwijderen hebben de parkjes ook de neiging om in een andere volgorde te komen te staan, ook anoying.
Maar met die searchbox hoef je die hele menuutjes niet meer in als je weet wat je zoekt en niet gewoon zit te staren naar wat er leuk zou kunnen staan.

• LA-384
quote:
InF.Inc schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:34:
Dat gebeurd idd wel vaker wanneer er veel toegevoegde dingen staan. Het is belangrijk dat je niet 1 voor 1 scrollt, maar eigenlijk de knop ingedrukt houdt tot je aan het eind bent, dan kun je rustig terugscrollen tot hetgeen je moet hebben. Wanneer je voorzichtig scrollt is de knop op een gegeven moment niet meer klikbaar, terwijl je nog niet aan het eind van de rij bent. Als je ineens helemaal naar het eind scrolt en je gaat dan terug, dan zul je namelijk ook merken dat je dan niet weer opnieuw naar het eind kan scrollen, die knop blijft niet-klikbaar. Zal waarschijnlijk komen omdat er aanzienlijk meer dingen in de lijst staan dan in de vanilla-game.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Even wat progressie en het betere sloopwerk laten zien.

Ik vond die Sydney Opera House wel wat hebben, maar dat hotel ook. Wat vinden jullie?

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 14:23 (27%)

Ziet er leuk uit, dat water is bij jouw ook echt totaal andere kleur dan bij mij, ziet er uit als lekker zwemwater :)
Ik mis wel een beetje de grote versie van het plaatje, om alles wat beter te bestuderen.

1van die gebouwen lijkt nu net een enorme glijbaan btw :D (vooral in 2de en derde shot)
quote:
TeK schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:25:
Ziet er leuk uit, dat water is bij jouw ook echt totaal andere kleur dan bij mij, ziet er uit als lekker zwemwater :)
Ik mis wel een beetje de grote versie van het plaatje, om alles wat beter te bestuderen.

1van die gebouwen lijkt nu net een enorme glijbaan btw :D (vooral in 2de en derde shot)
Your wish is my command.

Downtown wordt geherstructureerd zoals je ziet. Miljoenenproject. Het Opera huis wilden de sims toch graag hebben. :P

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 14:50 (3%)

haha nice, nu nog leren thumbs te maken die naar grote plaatjes lijden :P
Speel je op 1600x900 ? vage resolutie hehe
quote:
TeK schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:51:
haha nice, nu nog leren thumbs te maken die naar grote plaatjes lijden :P
Speel je op 1600x900 ? vage resolutie hehe
Moet imgur maar eens gaan ontdekken.

Nee ik speel op 1920*1080 met een interne resolutie van 2880*1449. Volgens mij maakt tinypic dit formaat er van.

imgur, tinypic, ik vind het allemaal maar vervelende diensten zelf.
Ook suf dat tweakers picture album geen goeie thumbs maakt voor zover ik weet.
Ik heb dan ook een webhost genomen speciaal ervoor hehe.
quote:
TeK schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:59:
imgur, tinypic, ik vind het allemaal maar vervelende diensten zelf.
Ook suf dat tweakers picture album geen goeie thumbs maakt voor zover ik weet.
Ik heb dan ook een webhost genomen speciaal ervoor hehe.
Ik heb Onedrive en Google Drive. Voorlopig staan ze op Onedrive.

Behold! Mijn stad door de eeuwen heen. Veel kijkplezier:

ZuCK

• LA-384
Mooi gedaan met dat water!
Ik ben weer opnieuw begonnen, nu op de map Lagoon Shore. Heb toch maar weer de unlock-all mod aangezet, zodat ik meteen vanaf het begin alle vrijheid heb. Ben nog bezig met het aanleggen van wegen, maar wanneer het de moeite waard wordt zal ik wat screens plaatsen.

Net als Tosemine ben ik ook maar aan het terraformen geslagen :D

quote:
Thx! Nog altijd geen 100.000 inwoners, maar ik heb nog een paar dagen :D

• LA-384
@InF.Inc Gebruik jij overigens nog die voetgangersbrug? http://steamcommunity.com...filedetails/?id=431574536

Bij mij blijft dat icoontje dat hij niet is verbonden aanwezig. Krijg het met geen mogelijkheid weg...

quote:
LA-384 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:07:
@InF.Inc Gebruik jij overigens nog die voetgangersbrug? http://steamcommunity.com...filedetails/?id=431574536

Bij mij blijft dat icoontje dat hij niet is verbonden aanwezig. Krijg het met geen mogelijkheid weg...
Ik gebruik hem nog. Bij mij had ik dat ook (maar dan bij een andere brug). Op een gegeven moment verdween hij vanzelf.

• LoneRanger
  • Niet online
Mijn Sandy beach wordt een beetje een vergaarbak van experimenten. :P
De "stad" bestaat uit 5 lagen wbt hoogteverschil, in het Noorden het hoogst en in het zuiden de industrie op het laagste punt.
Verder is/was het de bedoeling om geheel af te wijken van de standaard route zoals die bestaat op de kaart.
Links bezig met een stuwmeer die tevens dient als watervoorziening.
De terraforming is nog wat ruw wbt de industrie maar dat heeft te maken met dat ik wellicht het wegennet daar nog wat wil omgooien en wat andere zaken.
De layout van de stad zelf is een beetje vlug vlug, ben eigenlijk te veel met randzaken bezig.

quote:
LoneRanger schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:54:
Mijn Sandy beach wordt een beetje een vergaarbak van experimenten. :P
De "stad" bestaat uit 5 lagen wbt hoogteverschil, in het Noorden het hoogst en in het zuiden de industrie op het laagste punt.
Verder is/was het de bedoeling om geheel af te wijken van de standaard route zoals die bestaat op de kaart.
Links bezig met een stuwmeer die tevens dient als watervoorziening.
De terraforming is nog wat ruw wbt de industrie maar dat heeft te maken met dat ik wellicht het wegennet daar nog wat wil omgooien en wat andere zaken.
De layout van de stad zelf is een beetje vlug vlug, ben eigenlijk te veel met randzaken bezig.

[afbeelding]
Ziet er veelbelovend uit. Ook het stuwmeer is goed gevonden. Vanwege het geringe hoogteverschil had ik er nooit aan gedacht daar een te plaatsen.

Ik had ook 5 hoogteverschillen .. onder de grond wel te verstaan. Op een gegeven moment was dat zo onrealistisch dat ik alles gesloopt heb onder de grond. Ik heb bijna geen tunnels meer.

Pagina: 1 2 3 ... 41 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True