Persoonlijk zou ik de normale nemen + after dark + snowfall, tenzij je 1 van die gebouwen echt persee wil hebben, maar dan nog zijn daar dan wel andere versies van te vinden op de workshopkromme schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:11:
[...]
dan gaan we voor de deluxe...is maar paar euro meer.
Normale game + after dark + snowfall is inderdaad ruim voldoende, die paar gebouwen van de deluxe versie ga je niet missen. Er staat genoeg leuks in de workshop 
Van mij weer eens wat nieuwe plaatjes, druk bezig geweest met een groot industrie-eiland.

@JAtech, dit is mijn lijst met mods
- unlimited money
- unlock all
- realistic vehicle speed
- enhanced zoom
- terraform tool
- all areas purchaseable
- extended public transport ui
- traffic manager
- sub-buildings enabler
- automatic bulldoze
- more beautification
- precision engineering
- no border limit camera
- no pillars
- time warp
- clouds & fog toggler
- advanced road anarchy
- quay anarchy
- multi track station enabler
- extra train station tracks
- not so unique buildings
- building search
- road protractor
- decal prop fix
- airport roads
- one-way street arrows
- prop & tree anarchy
- surface painter
- sharp textures
- extra landscaping tools
- unlimited trees mod
- prop line tool
- cimtographer
- more network stuff
- don't crash
- move it!
- daylight classic
- fine road tool
- random tree rotation
- ploppable RICO
- fine road anarchy
- network extensions
- one way train tracks
- road color changer
Beste lijst
Van mij weer eens wat nieuwe plaatjes, druk bezig geweest met een groot industrie-eiland.

- unlimited money
- unlock all
- enhanced zoom
- terraform tool
- all areas purchaseable
- traffic manager
- sub-buildings enabler
- automatic bulldoze
- more beautification
- precision engineering
- no border limit camera
- no pillars
- time warp
- clouds & fog toggler
- advanced road anarchy
- quay anarchy
- building search
- road protractor
- decal prop fix
- airport roads
- one-way street arrows
- prop & tree anarchy
- surface painter
- sharp textures
- unlimited trees mod
- prop line tool
- cimtographer
- more network stuff
- don't crash
- move it!
- daylight classic
- fine road tool
- random tree rotation
- ploppable RICO
- fine road anarchy
- network extensions
- one way train tracks
- road color changer
Beste lijst
[ Voor 43% gewijzigd door Tosemime op 21-12-2016 22:45 ]
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Voor de verandering eens mooie plaatjes van jouw projecten.Tosemime schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:26:
Ik kan zelf de game weer starten, yeah! Cities had bedacht dat 4GB RAM niet meer voldoende is om nog meer te kunnen dan het menu starten.
Saved by the buoyancy of citrus
Heb je de mod 'don't crash' ook? Geen idee hoe die mod werkt maar de game is een stuk stabieler. Ook de laadtijden zijn korterCyphax schreef op donderdag 22 december 2016 @ 07:27:
[...]
Voor de verandering eens mooie plaatjes van jouw projecten.
Ik kan zelf de game weer starten, yeah! Cities had bedacht dat 4GB RAM niet meer voldoende is om nog meer te kunnen dan het menu starten.Dus aan het eind van elke load kreeg ik een error van Windows en sloot ie zichzelf maar af. Met 8GB RAM gaat het weer beter. De game gebruikt iets van 5GB op een kale nieuwe map en ik heb Cities een keer helemaal geinstalleerd en alle assets en mods verwijderd (unsubscribed), en een handjevol mods weer toegevoegd. Het is net of ie veel meer RAM is gaan gebruiken.
Nee, "don't crash" klinkt als een feature die in de vanilla game hoort te zitten.Tosemime schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:54:
[...]
Heb je de mod 'don't crash' ook? Geen idee hoe die mod werkt maar de game is een stuk stabieler. Ook de laadtijden zijn korter
Ga ik naar kijken, thanks voor de tip!
Het kan ook met m'n Windows-installatie te maken hebben. Het werkte immers aardig altijd. Als ik de nieuwe (hahaha nieuwe; een GTX 580 ter vervanging van de GTX 260) videokaart heb herinstalleer ik die machine wel even. Maargoed, intussen doet ie het toch maar wel weer.
De laadtijden zijn overigens nog maar een derde van wat het was, zo zonder al die assets. Ik heb Loading Screen Mod geinstalleerd. Die geeft tijdens het laden aan wat ie nou eigenlijk aan het laden is. Volgens mij gaan de laadtijden daar voor 't gevoel ook al een beetje op vooruit.
Thx Tosemime, ik ga ze vanmiddag allemaal toevoegenTosemime schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:26:
Normale game + after dark + snowfall is inderdaad ruim voldoende, die paar gebouwen van de deluxe versie ga je niet missen. Er staat genoeg leuks in de workshop
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- unlimited money
- unlock all
- enhanced zoom
- terraform tool
- all areas purchaseable
- traffic manager
- sub-buildings enabler
- automatic bulldoze
- more beautification
- precision engineering
- no border limit camera
- no pillars
- time warp
- clouds & fog toggler
- advanced road anarchy
- quay anarchy
- building search
- road protractor
- decal prop fix
- airport roads
- one-way street arrows
- prop & tree anarchy
- surface painter
- sharp textures
- unlimited trees mod
- prop line tool
- cimtographer
- more network stuff
- don't crash
- move it!
- daylight classic
- fine road tool
- random tree rotation
- ploppable RICO
- fine road anarchy
- network extensions
- one way train tracks
- road color changer
Beste lijst
De Don't Crash bug schijnt opgelost te zijn in de laatste updates.
http://steamcommunity.com...&searchtext=Don%27t+Crash
Mogelijk moet je de Mod's gaan gebruiken die er in de tekst wordt aangegeven.
http://steamcommunity.com...&searchtext=Don%27t+Crash
Mogelijk moet je de Mod's gaan gebruiken die er in de tekst wordt aangegeven.
The S in IOT stands for security.
Ik zag het ook net. Tevens zijn de laadtijden nu toch wel echt gigantisch omlaag gegaan, wow. Maar ik heb in principe geen enkele asset. Maar toch.
[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 23-12-2016 14:37 ]
Hmm heeft iemand anders het volgende ook ?
Af en toe breekt 1 van mijn electriciteits palen spontaan (ik heb geen disasters dlc).
Ik ff rustig me honden uitlaten kom terug hele stad naar de .....
Gelukkig save ik altijd voor ik wegloop
Maar het is me ondertussen opgevallen dat het vaker gebeurt.
Af en toe breekt 1 van mijn electriciteits palen spontaan (ik heb geen disasters dlc).
Ik ff rustig me honden uitlaten kom terug hele stad naar de .....
Gelukkig save ik altijd voor ik wegloop
Maar het is me ondertussen opgevallen dat het vaker gebeurt.
Misschien blikseminslag? Ik had het vanmiddag ook met als gevolg een blackout in de halve stad. Ik weet nu wat redundancy is...
Bliksem, hmmm wie weet, maar dacht niet dat dat in vanilla zat.
Ik ben al een paar keer begonnen, maar merk wel dat ik moet denken en dan bouwen. Misschien toch eens beginnen met - unlimited money- unlock all. Zodat ik wat makkelijker kan wissen en opnieuw bouwen
Keep it calm...en lek mig de zuk
Als je gewoon een leuke stad wil bouwen en niet echt geeft om de mijlpalen ingame dan zou ik dat zeker doen, ik speel zowiezo altijd met unlock all, en ben nu eens bezig met unlimited money en ik merk dat het wel fijn speelt, je vervangt dingen een stuk makkelijker in het begin.kromme schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:38:
Ik ben al een paar keer begonnen, maar merk wel dat ik moet denken en dan bouwen. Misschien toch eens beginnen met - unlimited money- unlock all. Zodat ik wat makkelijker kan wissen en opnieuw bouwen
hetgene waar je met unlock all wel rekening mee moet houden is het volgende: omdat je alles unlocked hebt, verwachten de mensen in je stad ook dat ze direct alles beschikbaar hebben, ook al heb je nog maar een paar honderd inwoners...kromme schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:38:
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik loop er nu tegen aan dat ik verkeerd begin en meer aan het slopen ben dan opbouwen. (misschien een wat layouts enz bekijken).
Keep it calm...en lek mig de zuk
Dit dus..kromme schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:22:
Ik loop er nu tegen aan dat ik verkeerd begin en meer aan het slopen ben dan opbouwen. (misschien een wat layouts enz bekijken).
Ik kom ook nu wel punten tegen in mijn eerste goed lopende stad ooit (sinds ik met SimCity 2000 ben begonnen).
Ik veeg/verbouw ook nog steeds wel wijken of gebieden hoor. Als ik een extra verbinding nodig heb in een gebied, trek ik ook gewoon een streep dwars door een woonblok. Of wat ook goed werkt gewoon en heel fabrieksgebied verschuiven.
En als je toch een beetje wilt cheaten....kijk in de Steam Workshop naar de "handige" assets. Zo heb ik een 1x1-blok container in gebruik die als volledige dump werkt. Of een extra goed functionerend kerkhof/crematorium.
Paar plaatjes, niet perfect maar ieder z'n niveau he 
De modding community van Cities Skylines is wel echt supervet.
Kade in de CBD met een paar oude gerestaureerde gebouwen:

Die zijn de weg kwijt:

Parkeerplaatsen omdat het kan (met op de achtergrond een bekend gebouw)

140.000 inwoners, dus dan moet je af en toe stapelen:

Je zal er maar wonen... Wel lekker dichtbij de supermarkt en de bingo avond.

Ik dacht hiermee de woningnood op te lossen, maar dat schiet nog niet echt op ...
De modding community van Cities Skylines is wel echt supervet.
Kade in de CBD met een paar oude gerestaureerde gebouwen:

Die zijn de weg kwijt:

140.000 inwoners, dus dan moet je af en toe stapelen:

Je zal er maar wonen... Wel lekker dichtbij de supermarkt en de bingo avond.

Ik dacht hiermee de woningnood op te lossen, maar dat schiet nog niet echt op ...

Verwijderd
Maken van bruggen (overlappen van straten maw) is niet mogelijk zonder mods? Ik krijg het niet voor elkaar een straat te overlappen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 11:47 ]
pg up en pg down key tijdens wegen bouwenVerwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:45:
Maken van bruggen (overlappen van straten maw) is niet mogelijk zonder mods? Ik krijg het niet voor elkaar een straat te overlappen.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Super, Thanks!heuveltje schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:11:
[...]
pg up en pg down key tijdens wegen bouwen
Mijn city is nu best wel groot, alleen zit ik steeds met files waardoor mensen van mijn stad vertrekken. Vet jammer! Heb al bruggetjes en tunneltjes gemaakt, maar dat helpt ook niet helemaal. Welke street assets zijn de beste die ik zou moeten uitproberen om files makkelijk te vermijden? (ik wil het spel spelen zonder mods)
Gewoon zelf wat klooien, veel leukerVerwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:18:
[...]
Super, Thanks!
Mijn city is nu best wel groot, alleen zit ik steeds met files waardoor mensen van mijn stad vertrekken. Vet jammer! Heb al bruggetjes en tunneltjes gemaakt, maar dat helpt ook niet helemaal. Welke street assets zijn de beste die ik zou moeten uitproberen om files makkelijk te vermijden? (ik wil het spel spelen zonder mods)
Zowiezo denk ik dat assets je niet gaan helpen.
De clue is de wegen goed inrichten, en vooral niet te veel kruisingen te hebben, maar wel genoeg op en afritten op de snelweg.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Ja dat zelf klooien is leuk inderdaad, maar na 2 uren klooien begin je toch wel te twijfelen of het allemaal wel nut heeft als je ziet dat de file ineens aan de andere kant van de stad is verplaatst. Zo blijf je natuurlijk wel bezig haha.heuveltje schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:09:
[...]
Gewoon zelf wat klooien, veel leuker
Zowiezo denk ik dat assets je niet gaan helpen.
De clue is de wegen goed inrichten, en vooral niet te veel kruisingen te hebben, maar wel genoeg op en afritten op de snelweg.

Ik zal even een screenshot maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 16:34 ]
Ik denk dat je vooral wat meer met rondwegen moet werken, miss wat betere ov ernaast ook zodat er minder mensen op de weg zitten.
Dat het inwoner aantal telkens schommelt klinkt meer als een deathwave wat over het algemeen komt door teveel huizen tegelijk neer te zetten waardoor al die mensen op zelfde moment dood gaan.
Dat het inwoner aantal telkens schommelt klinkt meer als een deathwave wat over het algemeen komt door teveel huizen tegelijk neer te zetten waardoor al die mensen op zelfde moment dood gaan.
gaaf! Waar vind ik die parkeerplaatsen, en dat fietspad rechts in beeld? Is dat een mod, of?cracking cloud schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:28:
Paar plaatjes, niet perfect maar ieder z'n niveau he
[afbeelding]
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Traffic report tool (mod) en dan kijken waar ze allemaal naartoe willen en dan optimaliseren.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:18:
[...]
Super, Thanks!
Zo verander je verder niks aan de gameplay, al is het een mod.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 01-01-2017 11:57 ]
Das ook een beetje een zootjeVerwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:19:
[...]
Ja dat zelf klooien is leuk inderdaad, maar na 2 uren klooien begin je toch wel te twijfelen of het allemaal wel nut heeft als je ziet dat de file ineens aan de andere kant van de stad is verplaatst. Zo blijf je natuurlijk wel bezig haha.Ik zal nog wat verder klooien dan maar en hopelijk komt het nog goed om mijn 80.000 inwoners te bereiken. Heb nu rond 44.000, maar zakt soms terug naar 36.000 en steeds terug omhoog. Als ik de file onder controle heb, dan zal het vast wel lukken om 80.000 inwoners te hebben.
Ik zal even een screenshot maken.
[afbeelding]
Als je de save post, wil ik me er wel eens aan wagen wat ik er van kan maken .
Parkeerplaats: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=405927509Steeffoon schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:53:
[...]gaaf! Waar vind ik die parkeerplaatsen, en dat fietspad rechts in beeld? Is dat een mod, of?
Dat fietspad is een boulevard, combinatie van Traffic++ v2 en network extensions 2. Het mooie daarvan is dat ze zonable zijn, je kan dus aan een fietspad/voetpad gebouwen neerzetten.
Verwijderd
Ik zit nu alweer met een ander probleem waardoor ik steeds moet slopen. Ik weet niet hoe ik die blauwe iconen kan weg krijgen boven die huizen. Als ze te lang met dat icoon blijven staan, gaan ze het huis verlaten waardoor ik steeds opnieuw moet gaan slopen.

Verwijderd
Het is mijn eerste cityheuveltje schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Das ook een beetje een zootje
Als je de save post, wil ik me er wel eens aan wagen wat ik er van kan maken .
Ik wist niet eens dat je erop kon klikkenRiqy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:50:
[...]
Als je op een gebouw met zo'n icoontje erboven klikt, wat geeft ie dan precies aan? Dit zijn vaak meldingen van dingen die missen in de wijk\stad of bepaalde services die je de gebouwen verlangen.

-Edit-
Nee, op die iconen kon ik niet klikken, maar wel op het huisje. Daar staat dat er niet genoeg goederen te koop waren, maar dat wist ik al. Ik heb dus geen idee hoe ik meer goederen aan die huisjes moet brengen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 15:26 ]
Als je op een gebouw met zo'n icoontje erboven klikt, wat geeft ie dan precies aan? Dit zijn vaak meldingen van dingen die missen in de wijk\stad of bepaalde services die je de gebouwen verlangen.Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:47:
Ik zit nu alweer met een ander probleem waardoor ik steeds moet slopen. Ik weet niet hoe ik die blauwe iconen kan weg krijgen boven die huizen. Als ze te lang met dat icoon blijven staan, gaan ze het huis verlaten waardoor ik steeds opnieuw moet gaan slopen.
[knip]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Geen xmpp (Nog nooit van gehoord zelfsVerwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:49:
[...]
Het is mijn eerste cityWaarschijnlijk ben ik teveel gewend aan simcity om alles zo dicht mogelijk bij elkaar te bouwen om op de grond te kunnen passen haha. Heb je xmpp? Dan zend ik mijn save files wel.
[...]
Ik wist niet eens dat je erop kon klikken
-Edit-
Nee, op die iconen kon ik niet klikken, maar wel op het huisje. Daar staat dat er niet genoeg goederen te koop waren, maar dat wist ik al. Ik heb dus geen idee hoe ik meer goederen aan die huisjes moet brengen.
http://www.filedropper.com/ ofzo
Die missende goederen zijn waarschijnlijk het gevolg van de enorme files in je stad
Verwijderd
Oké, ik heb het geupload
-weg link-
Ik weet niet hoelang de download beschikbaar is, maar als je mijn city speeld heb je gelijk de disasters dlc.
-weg link-
Ik weet niet hoelang de download beschikbaar is, maar als je mijn city speeld heb je gelijk de disasters dlc.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 09:15 ]
nieuwe loading screen mod, http://steamcommunity.com...filedetails/?id=833779378 laden gaat nu een stuk sneller
Niet zo heel lang blijkbaarVerwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:41:
Oké, ik heb het geupload
https://lstu.fr/citydistasters
MD5: 54b987141a9afb3c84e215bf8e6463df
https://filetea.me/n3wWhCvWfahQjiiIT4SR4Yypg geeft een 404
Maareh hoezo krijg ik de dlc dan ? hoef alleen de save, niet het hele spel he
http://steamcommunity.com...10575007209967892?l=dutch
Kun je hem trouwens niet gewoon in de workshop kwijt ?
[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 05-01-2017 08:56 ]
Verwijderd
Haha nee, filetea is geen gewone upload site, het is een soort p2p site. Als ik daar iets opzet dan gaat die niet uploaden naar een server, maar gaat rechtstreeks naar de downloader. Dus je moet het venster open houden en de download actief houden of anders krijgt de downloader een 404 error. Ik had het venster afgesloten omdat ik geen tijd meer had.heuveltje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:53:
[...]
Niet zo heel lang blijkbaar
https://filetea.me/n3wWhCvWfahQjiiIT4SR4Yypg geeft een 404
Maareh hoezo krijg ik de dlc dan ? hoef alleen de save, niet het hele spel he
http://steamcommunity.com...10575007209967892?l=dutch
Kun je hem trouwens niet gewoon in de workshop kwijt ?
Het is vooral handig als je grote files wil delen en meteen iets te download wil plaatsen. Filetea is iets *nieuw* en is gemaakt door een gebruiker van github.
Maar uiteraard kan ik file mss delen via de workshop als dit niet te ingewikkeld is. Ik zal mijn username van steam doorsturen.
@FixUs
Beide afbeeldingen zijn rechthoekige roze vlakken. Zit er in de link een error? Dit is in FF....in Edge krijg ik een extra [x] voor de url...
Beide afbeeldingen zijn rechthoekige roze vlakken. Zit er in de link een error? Dit is in FF....in Edge krijg ik een extra [x] voor de url...

sweet thnx, 11.9gb laad ie nu in 2:10 ipv 7minutenJohan81 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:08:
nieuwe loading screen mod, http://steamcommunity.com...filedetails/?id=833779378 laden gaat nu een stuk sneller
Vooral voetgangpaden richting busstations helpen enorm, maar ook fietspaden tussen werk en wonen bv.Webgnome schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:42:
Ben er vandaag achter gekomen dat het ook mogelijk is om traffic tegen te gaan door het aanleggen van geasfalteerde voetgangerspaden.. En dan speel je het spel al meer dan een jaar
heeft iemand anders ook de volgende foutcode:
ik was gwn ff aan het kijken naar mijn stad en kreeg opeens dit. iemand enig idee welke mod dit (zou kunnen) veroorzaken.
ik was gwn ff aan het kijken naar mijn stad en kreeg opeens dit. iemand enig idee welke mod dit (zou kunnen) veroorzaken.
ik wil best mijn modlijst hier neerzetten, maar aangezien die uit 81 mods bestaat, doe ik dat liever nietArray index is out of range. [System.IndexOutOfRangeException]
Details:
No details
Geen idee welke mod, te weinig info.
Gebruik je die loadscreen mod ?
Misschien dat die wat meer info kan geven.
Gebruik je die loadscreen mod ?
Misschien dat die wat meer info kan geven.
Ook geen idee welke mod dat is
Ik ben ook weer wat verder met mijn stadje, hoofd eiland is nu klaar

Verwijderd
Ik speel cities skylines op een nieuwe macbook pro (15" entry model touchbar) En heb wat problemen waar het lijkt dat de texturen wegvallen. Ik heb Steam overlay uitgeschakeld en heb ook al van alles geprobeerd met de resoluties. De issues blijven echter verschijnen:
http://imgur.com/a/f2oAi
Hebben jullie wellicht een idee?
Hier al gekeken?Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:15:
Ik speel cities skylines op een nieuwe macbook pro (15" entry model touchbar) En heb wat problemen waar het lijkt dat de texturen wegvallen. Ik heb Steam overlay uitgeschakeld en heb ook al van alles geprobeerd met de resoluties. De issues blijven echter verschijnen:
Gebruik je dan de ingebouwde voetpaden of die van de network extensions bijvoorbeeld?TeK schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:53:
[...]
Vooral voetgangpaden richting busstations helpen enorm, maar ook fietspaden tussen werk en wonen bv.
Hoe pak je dit doorgaans aan? Begin je met een plan van hoe het moet worden of begin je ergens en breid je steeds uit?Tosemime schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:21:
Ook geen idee welke mod dat is
Ik blijf heel erg tussen die twee modus operandi switchen en da's echt waardeloos. Als ik een plan heb lukt het meestal toch niet precies zoals ik het wil (meestal omdat ik vecht met het spel) en dan geef ik het nog weleens op voordat ik eigenlijk goed en wel iets heb gebouwd.
Verwijderd
Yes, hier had ik al gekeken en hier heb ik ook mijn vraag gesteld. De oplossing staat hier niet tussen.
Ik heb meestal wel een idee van wat ik ongeveer wil maken, maar dat is echt in grove lijnen. Hier wist ik dat ik een eiland wilde maken waar het centrum van de stad op zou komen. Ben dus begonnen met aanleggen van het water er om heen. De indeling van het eiland komt dan vanzelf en is ook een kwestie van uitproberen en opnieuw doen. Ik begin wel altijd met de belangrijke zaken zoals het water, snelwegen, openbaar vervoer en grote gebouwenCyphax schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:10:
[...]
Gebruik je dan de ingebouwde voetpaden of die van de network extensions bijvoorbeeld?
[...]
Hoe pak je dit doorgaans aan? Begin je met een plan van hoe het moet worden of begin je ergens en breid je steeds uit?
Ik blijf heel erg tussen die twee modus operandi switchen en da's echt waardeloos. Als ik een plan heb lukt het meestal toch niet precies zoals ik het wil (meestal omdat ik vecht met het spel) en dan geef ik het nog weleens op voordat ik eigenlijk goed en wel iets heb gebouwd.
Voornamelijk de vanilla voet/fietspaden, van network extensions gebruik ik maar zelden aangezien daar ook verkeer over heen kan en het dus ook een kruispunt creert.Cyphax schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:10:
[...]
Gebruik je dan de ingebouwde voetpaden of die van de network extensions bijvoorbeeld?
[...]
@Tosemime Bouw je altijd een hele stad en start je dan pas de simulatie? ( ik zie nergens auto's rijden in de laatste paar screenshots bijvoorbeeld) Hoe weet je dan of wat je bouwt ook werkt ingame? Het ziet er trouwens weer rete strak uit:)
[ Voor 6% gewijzigd door Northwave4500 op 13-01-2017 14:08 ]
Merge wuurd 't beter
psssttt http://steamcommunity.com...5742&searchtext=unlimitedNorthwave4500 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:07:
@Tosemime Bouw je altijd een hele stad en start je dan pas de simulatie? ( ik zie nergens auto's rijden in de laatste paar screenshots bijvoorbeeld) Hoe weet je dan of wat je bouwt ook werkt ingame? Het ziet er trouwens weer rete strak uit:)

ja daar speel ik zelf ook mee. Gaat mij meer erom dat ik het knap vind dat je de hele infrastructuur gaat maken en daarna pas de simulatie start. ikzelf zet de simulatie vrij snel weer aan omdat ik wil testen of wat ik bedacht heb ook echt gaat werken
Merge wuurd 't beter
Een tijdje niet gespeeld, mijn vorige post was in deel een van dit topic. Ik zie hier regelmatig zeer mooie creaties binnen komen. De mijne is waarschijnlijk iets minder mooi, maar toch 
Het idee was een grote stad te maken (het gebied "Wij Waren Er Eerst" heb ik als eerst gemaakt), daarna "Dom Volk", aangezien niemand in fabrieken wilde werken en stores zeurden dat ze niets konden verkopen, heb ik ver van de bewoonde wereld een kleine stad gemaakt, zonder scholen (enkel basisscholen) en een hoop fabrieken.
Na een tijd kreeg ik problemen met de waterinstallatie en brak de pleuris uit, van 100K inwoners naar 50K gezakt (toen lette ik even niet op). Maar omdat ik in die tijd bezig was met het bouwen van een nieuw gedeelte in de stad, wilde ik wel saven. Nu zit ik op 120K inwoners, met een gigantisch gedeelte erbij gebouwd. Telkens geeft het tip om meer gebruik te maken van rotondes als je kruispunten te druk zijn, die stad bestaat dus enkels uit rotondes
Om de ruimte optimaal te benutten kan er zelfs in de rotondes gebouwd worden 
Maar omdat plaatjes maar dan duizend woorden zeggen:
Wij Waren Er Eerst!

Dom Volk

Vol=Vol

Overdreven snelwegen

Het OV is redelijk goed geregeld, in het centrum van "We Waren Er Eerst" iets minder..

Bekijk zelf de drukte qua verkeer:

Overzicht (gebruikt gemaakt van de mod 25 tiles):
Het idee was een grote stad te maken (het gebied "Wij Waren Er Eerst" heb ik als eerst gemaakt), daarna "Dom Volk", aangezien niemand in fabrieken wilde werken en stores zeurden dat ze niets konden verkopen, heb ik ver van de bewoonde wereld een kleine stad gemaakt, zonder scholen (enkel basisscholen) en een hoop fabrieken.
Na een tijd kreeg ik problemen met de waterinstallatie en brak de pleuris uit, van 100K inwoners naar 50K gezakt (toen lette ik even niet op). Maar omdat ik in die tijd bezig was met het bouwen van een nieuw gedeelte in de stad, wilde ik wel saven. Nu zit ik op 120K inwoners, met een gigantisch gedeelte erbij gebouwd. Telkens geeft het tip om meer gebruik te maken van rotondes als je kruispunten te druk zijn, die stad bestaat dus enkels uit rotondes

Maar omdat plaatjes maar dan duizend woorden zeggen:
Wij Waren Er Eerst!

Dom Volk

Vol=Vol

Overdreven snelwegen

Het OV is redelijk goed geregeld, in het centrum van "We Waren Er Eerst" iets minder..

Bekijk zelf de drukte qua verkeer:

Overzicht (gebruikt gemaakt van de mod 25 tiles):

I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Update: er zijn me wat dingen opgevallen:sjoerdpolder schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:54:
heeft iemand anders ook de volgende foutcode:
[...]
ik wil best mijn modlijst hier neerzetten, maar aangezien die uit 81 mods bestaat, doe ik dat liever niet
1: tijdens het laden blijft hij hier bijna een minuut hangen (er gebeurd helemaal niets)

2: het gebeurd direct als ik uit first person kom (zowel met deze als deze first person mod)
je zou dan zeggen dat het met die mods te maken heeft. maar omdat het bij 2 verschillende mods het geval is wou ik weten of jullie ook problemen ondervinden met een first person mod, ofdat ik mijn probleem ergens anders moet zoeken
Dat tijdens laden, is dat nadat ie alle assets e.d. geladen heeft en na die minuut zit je ingame ?sjoerdpolder schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:38:
[...]
Update: er zijn me wat dingen opgevallen:
1: tijdens het laden blijft hij hier bijna een minuut hangen (er gebeurd helemaal niets) [afbeelding]
2: het gebeurd direct als ik uit first person kom (zowel met deze als deze first person mod)
je zou dan zeggen dat het met die mods te maken heeft. maar omdat het bij 2 verschillende mods het geval is wou ik weten of jullie ook problemen ondervinden met een first person mod, ofdat ik mijn probleem ergens anders moet zoeken
Dat gebeurt bij mij iig altijd, met heel soms nog 1 korte seconde .waar scherm nog even update.
1m47s totaal zou niet heel slecht zijn voor 5.7gb + dat laatste stuk.wat bij mij ongeveer 2gb is.
Heb je die mods beiden tegelijk aanstaan ?
Bij de tweede staat "
WARNING: This mod is Incompatible with all other first-person camera mods."
Heb je al eens in de Log-file gekeken van de Start-screen Mod? Daar kan je ook veel uit halen qua info. Daar heb ik nogal wat missende assets gevonden en bijgewerkt / verwijderd.
En maar 5,7GB aan data voor een map. Ik geloof dat ik teveel zut heb geabonneerd. Ik jaag er 18GB in 2,5 minuten doorheen.
En maar 5,7GB aan data voor een map. Ik geloof dat ik teveel zut heb geabonneerd. Ik jaag er 18GB in 2,5 minuten doorheen.
Zolang je ram en cpu kracht overhebt is niks teveelHMaster_II schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:44:
Heb je al eens in de Log-file gekeken van de Start-screen Mod? Daar kan je ook veel uit halen qua info. Daar heb ik nogal wat missende assets gevonden en bijgewerkt / verwijderd.
Ik probeer wel te kijken naar grote van assets dat ze niet 10mb per stuk zijn bv.
Momenteel zit ik aan de 14gb.
Hoi allemaal,
Ik had gisteren avond voordat ik het spel startte nog 1 mod geinstalleerd via de workshop. Ga in t spel naar de mod zelf om te checken of hij enabled/disabled is.. al m'n mods weg
. In de workshop staat dat alles nog gesubscribed is..
Kan ik ergens eenvoudig een re-download doen oid? Thanks
Ik had gisteren avond voordat ik het spel startte nog 1 mod geinstalleerd via de workshop. Ga in t spel naar de mod zelf om te checken of hij enabled/disabled is.. al m'n mods weg
Bij de steam instellingen je download regio even veranderen in België o.i.d. en Steam herstarten dan worden ze weer getriggerd. Daarna je regio weer goed zettenmarijnvtg schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:48:
Hoi allemaal,
Ik had gisteren avond voordat ik het spel startte nog 1 mod geinstalleerd via de workshop. Ga in t spel naar de mod zelf om te checken of hij enabled/disabled is.. al m'n mods weg. In de workshop staat dat alles nog gesubscribed is..
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Je zou unsub en dan sub kunnen proberen bij eentje, als een test. Als de mod weer helemaal gedownload moet worden zal er wel iets mis zijn.
Alles opnieuw in één keer downloaden kon geloof ik niet.
Maar stel, je installeert Windows opnieuw, of alleen het spel, en start je Steam op, dan zal Steam automatisch alles waar je op gesub't bent opnieuw binnenhalen, want qwaar je op ge-subt ben staat wel nog in Steam database.
Dat wist ik niet. Dat is een goeie tip.
Alles opnieuw in één keer downloaden kon geloof ik niet.
Maar stel, je installeert Windows opnieuw, of alleen het spel, en start je Steam op, dan zal Steam automatisch alles waar je op gesub't bent opnieuw binnenhalen, want qwaar je op ge-subt ben staat wel nog in Steam database.
Joh?LordSinclair schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Bij de steam instellingen je regio even veranderen in België o.i.d. dan worden ze weer getriggerd. Daarna je regio weer goed zetten
Dat wist ik niet. Dat is een goeie tip.
[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 20-01-2017 11:30 ]
Eat the bugs, live in a pod
Oke thanks, zal t eens proberen!
edit: ik kon het land niet op BE zetten, omdat Steam aangaf dat ik in NL zat. Had verder geen zin om met VPN oid aan de slag te gaan. Had toen nog iets geprobeerd met 'verify integrity' via steam. Daarna kwam alles weer tevoorschijn.
edit: ik kon het land niet op BE zetten, omdat Steam aangaf dat ik in NL zat. Had verder geen zin om met VPN oid aan de slag te gaan. Had toen nog iets geprobeerd met 'verify integrity' via steam. Daarna kwam alles weer tevoorschijn.
[ Voor 79% gewijzigd door Rhain op 23-01-2017 09:57 ]
Het spel laadt eerst alle assets in (eerst de vanilla packs, daarna alles uit de Workshop).sjoerdpolder schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:38:
[...]
Update: er zijn me wat dingen opgevallen:
1: tijdens het laden blijft hij hier bijna een minuut hangen (er gebeurd helemaal niets)
Zodra dat gereed is zie je in de lijst met ingeladen assets (het linker-paneel van Loading Screen) de tekst 'Ingame' verschijnen, en in het rechterpaneel zaken als 'RenderManager.UpdateData', 'RenderManager.LateUpdateData' etc. Tijdens deze stappen wordt alle mod data toegepast (terrein/asset/voertuig modificaties, re-textures, wijzigingen aan de simulatie, etc.), iets dat pas kan worden uitgevoerd nadat alle assets in het geheugen zijn geladen.
Afhankelijk van hoe veel mods je gebruikt, en hoe intensief, kan deze laatste stap vrij lang duren (bij mij duurt het inladen van 1800 assets gemiddeld 1 minuut en 15 seconden, het toepassen van alle mod data ruim 2 minuten). Tijdens deze laatste stap houdt na verloop van tijd de teller op, waardoor het wellicht lijkt dat er niks meer gebeurt: de harde schijf blijft gewoon ratelen (of wat het ook is dat een bezige SSD doet
[ Voor 13% gewijzigd door w00t00w op 25-01-2017 17:08 ]
---
Bij mij duurt het laden van alle moddata zo'n 8 minutenw00t00w schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:04:
[...]
Het spel laadt eerst alle assets in (eerst de vanilla packs, daarna alles uit de Workshop).
Zodra dat gereed is zie je in de lijst met ingeladen assets (het linker-paneel van Loading Screen) de tekst 'Ingame' verschijnen, en in het rechterpaneel zaken als 'RenderManager.UpdateData', 'RenderManager.LateUpdateData' etc. Tijdens deze stappen wordt alle mod data toegepast (terrein/asset/voertuig modificaties, re-textures, wijzigingen aan de simulatie, etc.), iets dat pas kan worden uitgevoerd nadat alle assets in het geheugen zijn geladen.
Afhankelijk van hoe veel mods je gebruikt, en hoe intensief, kan deze laatste stap vrij lang duren (bij mij duurt het inladen van 1800 assets gemiddeld 1 minuut en 15 seconden, het toepassen van alle mod data ruim 2 minuten). Tijdens deze laatste stap houdt na verloop van tijd de teller op, waardoor het wellicht lijkt dat er niks meer gebeurt: de harde schijf blijft gewoon ratelen (of wat het ook is dat een bezige SSD doet), dus achter de schermen wordt er hard gewerkt. Voor zover ik weet zijn die errors die tijdens het laad-proces optreden ook echt terminaal: de boel loopt vast, wordt unresponsive of crash gewoon naar de desktop. Mod errors die in-game verschijnen (in zo'n fraaie popup) zijn in de regel minder ernstig (al kunnen ook deze errors de boel onspeelbaar maken).

Ik ben nu eens begonnen aan een plattelandsgebieden met een aantal kleine steden. Binnenkort zal ik wel weer wat plaatjes posten, maar nu eerst tentamens
En voor degene die het nog niet hadden gezien, er zijn nu invoegstrooken beschikbaar in de workshop:
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=835226091

Bij mij duurt het hooguit een minuut of 4: deels - vermoed ik - door de bloedsnelle PCIe SSD in mijn laptop, maar vooral door de geweldige optimalisaties die de Loading Screen mod op het laadproces heeft toegepast (dit gaat nu dankzij de mod multi-threaded). Vastlopers tijdens het laden heb ik niet, maar wel af en toe een witte popup met een 'Het spel is gecrashed'-melding. Overigens wordt bij mij het spel soms wel unresponsive worden tijdens het tweede deel van het laadproces - heb (the hard waychielisdenaam schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:54:
[...]
Bij mij duurt het laden van alle moddata zo'n 8 minuten, maarja ik heb dan ook 84 mod's en meer dan 2000 assets. Voordat ik de loading screen mod had duurde het laden zelfs bijna een half uur. Het spel loopt ook nogal eens vast bij het laden maar tijdens het spelen loopt alles gewoon goed.
Ik ben nu eens begonnen aan een plattelandsgebieden met een aantal kleine steden. Binnenkort zal ik wel weer wat plaatjes posten, maar nu eerst tentamens.
En voor degene die het nog niet hadden gezien, er zijn nu invoegstrooken beschikbaar in de workshop:
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=835226091
Helaas is de performance in-game ondanks vrij brute hardware wel absoluut om te huilen, want zodra ik de camera richting het centrum van mijn stad (of eigenlijk een verzameling met elkaar vergroeide stadjes en dorpjes met iets meer dan 50.000 inwoners) richt, dan kom ik niet veel verder dan zo'n 5fps
Al zal het vast ook niet helpen dat ik in 4K speel en zo'n beetje alle grafische toeters en bellen en mods heb geactiveerd danwel geïnstalleerd (het leven van een graphics whore gaat niet altijd over rozen
---
Dat ziet er erg netjes uit. Welke mods gebruik je voor de graphics? Ik vind de graphics van het spel niet bepaald mooi maar het is me nog niet gelukt om alles te krijgen zoals ik wil. Ik heb al een hoop mods, thema's en luts uitgeprobeerd, maar het is het allemaal net niet. Vooral de blauwe gloed over de gebouwen en de mist vind ik erg lelijk.w00t00w schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:33:
[...]
Bij mij duurt het hooguit een minuut of 4: deels - vermoed ik - door de bloedsnelle PCIe SSD in mijn laptop, maar vooral door de geweldige optimalisaties die de Loading Screen mod op het laadproces heeft toegepast (dit gaat nu dankzij de mod multi-threaded). Vastlopers tijdens het laden heb ik niet, maar wel af en toe een witte popup met een 'Het spel is gecrashed'-melding. Overigens wordt bij mij het spel soms wel unresponsive worden tijdens het tweede deel van het laadproces - heb (the hard way) geleerd maar gewoon met mijn tengels van m'n muis en tobo af te blijven totdat het spel zijn ding heeft gedaan...
Helaas is de performance in-game ondanks vrij brute hardware wel absoluut om te huilen, want zodra ik de camera richting het centrum van mijn stad (of eigenlijk een verzameling met elkaar vergroeide stadjes en dorpjes met iets meer dan 50.000 inwoners) richt, dan kom ik niet veel verder dan zo'n 5fps![]()
Al zal het vast ook niet helpen dat ik in 4K speel en zo'n beetje alle grafische toeters en bellen en mods heb geactiveerd danwel geïnstalleerd (het leven van een graphics whore gaat niet altijd over rozen)
Heb je in het log van de Loading Screen Beta al eens gekeken wat er mist aan assets en welke mods er fout gaan? Ik heb daarmee redelijk wat assets bij kunnen werken. Vooral omdat je wel eens in de haast op een asset abonneert en vergeet de afhankelijkheden (props) mee te nemen.
Die blauwe gloed krijg ik helaas ook niet helemaal weg, maar de LUT die ik gebruik (Natural Color) is de meest natuurlijk ogende die ik heb weten te vinden. Voor de rest gebruik ik mods als Sharper Textures, Softer Shadows en Shadow Strength Adjuster. Tot slot gebruik ik voor het positioneren van de zon (wat grote invloed heeft op de belichting en de sfeer) een zelf-gemaakte mod, Ultimate Eyecandy - ik heb de zon altijd vrij laag aan de horizon staan, wat resulteert in wat langere schaduwen en een wat contrastrijker beeld.chielisdenaam schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Dat ziet er erg netjes uit. Welke mods gebruik je voor de graphics? Ik vind de graphics van het spel niet bepaald mooi maar het is me nog niet gelukt om alles te krijgen zoals ik wil. Ik heb al een hoop mods, thema's en luts uitgeprobeerd, maar het is het allemaal net niet. Vooral de blauwe gloed over de gebouwen en de mist vind ik erg lelijk.
Overigens hebben ook de gebruikte textures (Map Themes) een aardige impact op de overall look en feel van je stad (met de Theme Mixer mod kun je textures uit verschillende Map Themes door elkaar gebruiken - erg handig!)
Hetzelfde geldt tenslotte voor het bioom van je stad (ik geef de voorkeur aan Temperate: Tropical en Europees zijn mij te geel, Boreal te blauw en Winter te ... drum roll... wit). Je kunt het bioom (raar woord, trouwens
@HMaster_II: het niet abonneren op bij een asset 'verplichte' props maakt voor de werking van het spel niet uit, en zal niet resulteren tot fouten. Wat er niet is wordt simpelweg niet gerenderd. De enige 'Required Items' (beetje ongelukkig gekozen term, imo.) die daadwerkelijk verplicht zijn, zijn DLC's en eventuele mod afhankelijkheden.
[ Voor 9% gewijzigd door w00t00w op 26-01-2017 11:59 ]
---
Leuk lijstje: https://www.rockpapershot...ities-skylines-best-mods/
Rustig hier, zal maar weer eens wat plaatjes posten dan 
@northwave: Als ik met terraformen aan de gang ga zet ik de game op pauze, verder heb ik de simulatie altijd aan staan. Klopt dat het niet zo druk is op de plaatjes, heb ook nog niet zo veel inwoners. Verwacht dat downtown later wel een stuk drukker gaat worden

bonusplaatje
@northwave: Als ik met terraformen aan de gang ga zet ik de game op pauze, verder heb ik de simulatie altijd aan staan. Klopt dat het niet zo druk is op de plaatjes, heb ook nog niet zo veel inwoners. Verwacht dat downtown later wel een stuk drukker gaat worden

bonusplaatje

[ Voor 4% gewijzigd door Tosemime op 15-02-2017 16:52 ]
Jezus dat ziet er super rete ape geil uit.
Mooi zeg!
Mooi zeg!
[ Voor 19% gewijzigd door AceAceAce op 16-02-2017 14:14 ]
@Tosemime ziet er weer goed uit! die interchanges gaan ook lekker mooi geleidelijk omhoog, gaaf!
Bij deze ook een vraagje aan iedereen;
Hoe komt het dat sommige (met name boom) textures zo karig worden? Ben gisteren echt een tijd aan het klooien geweest met de graphic settings, maar krijg het amper verholpen. Daarna ook nog diverse mods als sharp textures etc geinstalleerd.
Bij Tosemime zie ik het ook wel, maar soms in mindere maten (lijkt het)
Dit is wat ik bedoel:
Bij deze ook een vraagje aan iedereen;
Hoe komt het dat sommige (met name boom) textures zo karig worden? Ben gisteren echt een tijd aan het klooien geweest met de graphic settings, maar krijg het amper verholpen. Daarna ook nog diverse mods als sharp textures etc geinstalleerd.
Bij Tosemime zie ik het ook wel, maar soms in mindere maten (lijkt het)
Dit is wat ik bedoel:

Heb ik ook last van ja. Is volgens mij niet iets waar je zelf iets aan kunt doen, ligt aan hoe de assets gemaakt zijn. Je ziet ook dat het per type boom verschilt. Enige wat je kan doen is uitzoeken welke bomen er geen last van hebben en dan alleen die gebruiken
Ook hier had ik aan zitten denken en het klopt een beetje. Bij de default bomen is het iets minder aanwezig, zie de fel groene partij rechts op de afbeeldingen en de bomen bij de huizen.Tosemime schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:26:
Heb ik ook last van ja. Is volgens mij niet iets waar je zelf iets aan kunt doen, ligt aan hoe de assets gemaakt zijn. Je ziet ook dat het per type boom verschilt. Enige wat je kan doen is uitzoeken welke bomen er geen last van hebben en dan alleen die gebruiken
Dat het gebeurt maakt me nog niet zoveel uit, maar de 'radius' tussen scherp en onscherp is vrij klein, als ik dat al kon vergroten..

edit: toch nog iets gevonden via Google, wellicht is het de Enhanced zoom die eea 'verkloot', zal het vanavond eens testen.
[ Voor 8% gewijzigd door Rhain op 17-02-2017 12:21 ]
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=625608461
en
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=561888259
Deze mods al geprobreerd ?
Ik weet niet zeker of het zal helpen, maar het klinkt veel belovend.
en
Thanks. Had eea wel gelezen over LOD, maar deze mod niet tegen gekomen. Zal vanavond nog eea gaan proberen!TeK schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:23:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=625608461
en
Deze game gaat ook uitkomen op de Xbox en windows 10. Dus lijkt op een play anywhere edition!
En helpt het ?marijnvtg schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:24:
[...]
Thanks. Had eea wel gelezen over LOD, maar deze mod niet tegen gekomen. Zal vanavond nog eea gaan proberen!
De LOD mod had ik niet meer geprobeerd, de Adaptive Prop Visibility Distance wel. Met laatst genoemde kon ik eea instellen waardoor het een stuk acceptabeler werd. Verder niet heel veel tijd meer in gestoken.
Had nog wat filmpjes van Arrowhead Junction project gekeken, bij die gasten is alles zo scherp, eens kijken hoe zij dit doen.
edit: gisteren avond liep alles zo'n beetje in de soep
[ Voor 23% gewijzigd door Rhain op 22-02-2017 09:29 ]
Gister heb ik de Steam client op mijn nieuwe pc gezet, waarna Cities: Skylines netjes erop werd gezet, de saved games zijn toegankelijk en de mods zijn ook allemaal automatisch erop gezet.
Maar om de een of andere reden zijn de meeste mods uitgeschakeld, waarom is het ingeschakeld zijn daarvan niet meegenomen naar de nieuwe install?
Maar om de een of andere reden zijn de meeste mods uitgeschakeld, waarom is het ingeschakeld zijn daarvan niet meegenomen naar de nieuwe install?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Steam houd de mods voor je bij en kan die dus opnieuw installeren maar het spel zelf houd bij welke mods actief waren. Die configuratie is er niet bij een nieuwe installatie.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hier was het zo, dat na herinstallatie, ik niet meer geabonneerd was op diverse mods. Heel misschien dat de mods opnieuw geupload zijn (ge-update), maar ik betwijfel het. Het meerendeel is zover ik zie, nog wel geabonneerd.
[ Voor 47% gewijzigd door Luxicon op 22-02-2017 01:15 ]
...
Na enkele maanden CIV gespeeld te hebben is het weer tijd om Cities weer op te pakken. Wat is nu echter mijn probleem...mijn favoriete speelmap is door de maker offline getrokken op Steam. Die ben ik dus kwijt 
Kan iemand mij een leuke map aanbevelen? Let op: ik speel graag helemaal Vanilla met European style (als in, geen mods, extensies etc. Heb wel de AD en SF update). Het moet dus een map zijn die leuk is om met 9 tiles te spelen zonder verdere mods.
Ik heb mijzelf al rotgezocht de afgelopen uren, maar kan in het woud der maps niet wijs worden. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven
Kan iemand mij een leuke map aanbevelen? Let op: ik speel graag helemaal Vanilla met European style (als in, geen mods, extensies etc. Heb wel de AD en SF update). Het moet dus een map zijn die leuk is om met 9 tiles te spelen zonder verdere mods.
Ik heb mijzelf al rotgezocht de afgelopen uren, maar kan in het woud der maps niet wijs worden. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven
[ Voor 6% gewijzigd door Panzer_V op 22-02-2017 20:23 ]
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Luxicon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 01:14:
Hier was het zo, dat na herinstallatie, ik niet meer geabonneerd was op diverse mods. Heel misschien dat de mods opnieuw geupload zijn (ge-update), maar ik betwijfel het. Het meerendeel is zover ik zie, nog wel geabonneerd.
Het gaat niet om het niet meer geabonneerd zijn, dat is zo te zien goed gegaan. Na vandaag wat verder gekeken te hebben, bleek dat (naast het uitgeschakeld zijn van de mods) alle instellingen terug naar default waren gezet. Ook zoiets essentieels als autosave was uitgezetTsurany schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:19:
Steam houd de mods voor je bij en kan die dus opnieuw installeren maar het spel zelf houd bij welke mods actief waren. Die configuratie is er niet bij een nieuwe installatie.

Gelukkig staat alles nu zo te zien goed
Positief: Cities: Skylines draait prima op een 6800K met GTX1060, op full hd en met alles op high
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Even een kleine greep uit de 750 maps op Steam Workshop. Van de eerste 7 pagina's de meest Europeese gekozen. Pak er gewoon eentje zoals hieronder.Panzer_V schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:19:
Na enkele maanden CIV gespeeld te hebben is het weer tijd om Cities weer op te pakken. Wat is nu echter mijn probleem...mijn favoriete speelmap is door de maker offline getrokken op Steam. Die ben ik dus kwijt
Ik werk nog niet met de maps zoals hieronder. Ik heb wel bijna 20GB aan Assets en Mods draaien. Mijn volgende project/map gaat toch een grote worden met props en aanpassingen.
Map-1
Map-2
Map-3
Map-4
Map-5
Ik kies altijd de meest kale maps die er zijn, omdat ik toch veel ga aanpassen met terraforming etc
Maar voor europese stijl zijn bovenstaande maps zeker goed.
Ik heb weer wat verder gebouwd aan mijn stadje, nu ook een groot internationaal vliegveld gemaakt.

Ik heb weer wat verder gebouwd aan mijn stadje, nu ook een groot internationaal vliegveld gemaakt.

als iemand hier goed is in mensen jaloers maken ben jij dat wel zeg. Wat ziet het er weer strak uit!Tosemime schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:59:
Ik kies altijd de meest kale maps die er zijn, omdat ik toch veel ga aanpassen met terraforming etcMaar voor europese stijl zijn bovenstaande maps zeker goed.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helemaal mee eens Sjoerd, wat een gave steden!sjoerdpolder schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:31:
[...]
als iemand hier goed is in mensen jaloers maken ben jij dat wel zeg. Wat ziet het er weer strak uit!![]()
![]()
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Nieuwe DLC: Mass Transit
YouTube: Cities: Skylines - "Mass Transit" Announcement Trailer
YouTube: Cities: Skylines - "Mass Transit" Announcement Trailer
Sommigen hier hebben Cities: Skylines al eens gekscherend een traffic-sim genoemd.
Dat wordt nog iets beter binnenkort: https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-mass-transit
In 1 minuut 2 keer gepost...
Dat wordt nog iets beter binnenkort: https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-mass-transit
In 1 minuut 2 keer gepost...
[ Voor 11% gewijzigd door SanderTje! op 28-02-2017 15:29 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Hoe zit het met traffic nu eigenlijk? gebruiken ze nog steeds allemaal 1 baan?
Ik ben namelijk gestopt omdat ik drukker was met de kruispunten bewerken dan een stad bouwen.
Ik ben namelijk gestopt omdat ik drukker was met de kruispunten bewerken dan een stad bouwen.
Don't trust an atom, they make up everything.
Weet iemand toevallig van wie de stem in de video is? Klinkt zo bekend
Oscar Wilde
Lijkt wel dat ie ook in de film Ted verteld...maar dat weet ik niet zeker hahaRaven schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:33:
[...]
Weet iemand toevallig van wie de stem in de video is? Klinkt zo bekend
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Dat kun jij vrij goed oplossen met mods (Traffic Manager), maar dat merk je wel in de system performance (cpu). Wellicht dat dit nu beter natively wordt ondersteund met de nieuwe dlc, maar ik verwacht van niet. Ze willen namelijk de minimum eisen niet omhoog schroeven, wat wel zou moeten als ze de traffic ai algoritmes complexer maken.Sporedd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:28:
Ik begrijp je probleem hiermee, maar het is een kwestie van afslagen aan alle kanten van je wegen te maken en ze gaan vanzelf voor sorteren.Sporedd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:28:
Heb het spel zowaar ook weer eens aangeslingerd. Vooral omdat ik er zin in had om mijn recentelijk aangeschafte hardware upgrades in de vrij krappe Define Mini C eens flink te stressen. Liep allemaal prima.
Spel loopt heerlijk en die faster loading mod is echt een geschenk.
Tsja, als vanouds, beetje prutsen en ineens is het 3 uur 's nachts. Zit bijna op 20k in nieuw gemaakte stad. Doe alleen nog buitenwijken. Het centrum -met al z'n grandeur- bewaar ik voor later. Eerst een flinke basis consumers opbouwen.
Ook nog niets "moois" om een plaatje van te schieten dus.
Heb wel een andere "tactiek" voor industrie aangehouden dit keer. Veel minder compact, dicht bij elkaar, dus niet hele rij zones, maar met marquee tool 4x4'tje hier, 3x3'tje daar. Goed tegen vervuiling en goed tegen opstoppingen op de wegen.
Zit er weer helemaal in, maar helaas druk weekend, dus zal niet veel verder kunnen gaan vandaag en morgen.
Spel loopt heerlijk en die faster loading mod is echt een geschenk.
Tsja, als vanouds, beetje prutsen en ineens is het 3 uur 's nachts. Zit bijna op 20k in nieuw gemaakte stad. Doe alleen nog buitenwijken. Het centrum -met al z'n grandeur- bewaar ik voor later. Eerst een flinke basis consumers opbouwen.
Ook nog niets "moois" om een plaatje van te schieten dus.
Heb wel een andere "tactiek" voor industrie aangehouden dit keer. Veel minder compact, dicht bij elkaar, dus niet hele rij zones, maar met marquee tool 4x4'tje hier, 3x3'tje daar. Goed tegen vervuiling en goed tegen opstoppingen op de wegen.
Zit er weer helemaal in, maar helaas druk weekend, dus zal niet veel verder kunnen gaan vandaag en morgen.

Eat the bugs, live in a pod
Ik "moet" / ga ook weer opnieuw beginnen met een regio. Mijn C:S crashte steeds weer. Mogelijk een aantal mods of asstes die mekaar aan het tegenwerken waren.
Dus alle assets en mods ge-deabbo'd en volledige schone install van C:S.
Meteen een goede reden om eens meer te gaan doen met de layout en uiterlijk van de stad ipv volproppen zoals HMC ook al zegt. Heb wel ideeën om er wat leuks van te maken, maar moet er toch meer tijd en kunde insteken. (En dat is iets wat ik de komende tijd niet zo veel heb ben ik bang
)
Dus alle assets en mods ge-deabbo'd en volledige schone install van C:S.

Meteen een goede reden om eens meer te gaan doen met de layout en uiterlijk van de stad ipv volproppen zoals HMC ook al zegt. Heb wel ideeën om er wat leuks van te maken, maar moet er toch meer tijd en kunde insteken. (En dat is iets wat ik de komende tijd niet zo veel heb ben ik bang

Ik heb inmiddels het vliegveld klaar, beide runways worden gebruikt. ook de grens van 50.000 inwoners net gepasseerd 

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe mass-transit dlc! De disasters dlc heb ik niet gekocht, zie daar de lol niet zo van in, maar mass transit klinkt erg interessant
Zeker de monorails en veerboten.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe mass-transit dlc! De disasters dlc heb ik niet gekocht, zie daar de lol niet zo van in, maar mass transit klinkt erg interessant
[ Voor 79% gewijzigd door Tosemime op 04-03-2017 13:50 ]
Ik was ook weer opnieuw begonnen, maar krijg vreemd genoeg steeds weer last van bomen die meters boven de grond hangen. Zal wel door een mod komen, maar heb weinig zin om de hele lijst weer door te spitten. Had voor ik begon net alles verwijderd en selectief opnieuw geabonneerd, ben nu wel ff klaar met de Steam workshop.
Ziet er goed uit Tosemime! Krijg zelf ook gelijk weer zin het spel op te starten. De nieuwe uitbreiding klinkt ook weer erg goed.