| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Gaaf, ben benieuwd!Achilles schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:14:
http://community.simtropo...t/?page=8#comment-1636601
De overground metro mod komt eraan, binnenkort in de workshop
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ze, naja Fluctrance, heeft een custom map gemaakt en daar gaan ze om en om met z'n drieën aan werken.
Het ontwerpen van de map en het hoe en het waarom vertellen ze in de eerste aflevering.
Oh, onder de video op youtube staan de linkjes naar de map en alle content die ze gaan gebruiken.
Uiteraard is de custom content in een verzameling gezet.
Only fools are enslaved by time and space.
Hij gebruikt in dit filmpje twee mods waar ik graag de naam van zou willen weten.
Bij 10:26 maakt hij de grond wel heel erg egaal glad. Ik krijg dat met de standaard tools niet zo snel en dan ook echt glad. Iemand een idee welke mod hiervoor gebruikt wordt?
En bij 15;50 zie je een mod met allemaal hekjes, boompjes etc. Weet iemand welke mod dit is?
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Damn, die dude is wel irritant zeg.Steeffoon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:09:
Ik kwam dit filmpje tegen op YouTube:
[video]
Hij gebruikt in dit filmpje twee mods waar ik graag de naam van zou willen weten.
Bij 10:26 maakt hij de grond wel heel erg egaal glad. Ik krijg dat met de standaard tools niet zo snel en dan ook echt glad. Iemand een idee welke mod hiervoor gebruikt wordt?
En bij 15;50 zie je een mod met allemaal hekjes, boompjes etc. Weet iemand welke mod dit is?
Die hekjes en boompjes, zijn allemaal losse assets/props.
Voor het glad maken. probeer dit eens: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=502750307
Eens. Beter met geluid uit
Maar zijn visie op Cities is wel interessant
Verwijderd
Ik speel trouwens zonder mods, aan de behaalde wereldwijde achievements te zien ben ik een van de weinigen? Is er inmiddels een tool waarbij je meerdere bomen kunt planten?
Merge wuurd 't beter
Niet voor de 12,99 waarvoor die nu op Steam staat, dus ik zou wachten op een aanbieding.Dutchredgaming schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:42:
Is snowfall waard om te kopen?
Er zitten bv trams in, en die maken het wel weer leuk. En straks met de kerstdagen kun je genieten van de sneeuw die er ongetwijfeld irl niet zal zijn
Ik heb het gekocht voor €6.50 afgelelopen weekend.cracking cloud schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:29:
[...]
Niet voor de 12,99 waarvoor die nu op Steam staat, dus ik zou wachten op een aanbieding.
Er zitten bv trams in, en die maken het wel weer leuk. En straks met de kerstdagen kun je genieten van de sneeuw die er ongetwijfeld irl niet zal zijn
Had me CS:GO skins verkocht en met dat geld Snowfall gekocht
OT, maar ik moet het toch even kwijt; waarom zijn die pubers altijd zo idioot overdreven in hun YouTube filmpjes? Komt dat doordat de jeugd tegenwoordig 24/7 aan de energy rommel zit ofzo? Mateloos irritant...Steeffoon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:09:
Ik kwam dit filmpje tegen op YouTube:
[video]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Interessant!Bee.nl schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:13:
Paradox heeft inmiddels Dev Diary #2 geplaatst. Vorige week al, maar ik zag het hier nog niet voorbijkomen. Er komt een scenario editor waarin je triggers kunt plaatsen waaraan effecten gekoppeld kunnen worden.
Deze video laat het ook zien; ik krijg gelijk zin om het spel weer op te starten; maar eerst even werken

Moest vanochtend voor het werk gewoon nog even spelen

Want ik heb gisteravond een flink stuk snelweg aangelegd, maar ik heb nu nogal last dat de afrit van de snelweg nogal volloopt omdat er aan het einde van de afrit een stoplicht staat. Hij komt dan ook uit op de 4lane 2 way, waarop dan weer T-splitsingen zitten naar de straten vol industrie.
Wat zou hier een goed alternatief zijn? Moet je dan al die 4 lane 2way vervangen door 2x een 2lane 1 way naast elkaar te leggen, danwel 1 richtingverkeer ring om een aantal wijkjes te maken?
Ik zou vaker twee losse eenrichtingswegen naast elkaar aanleggen maar imho is het mechanisme van wegen binnen Skylines daar niet erg geschikt voor. Blijft imho het zwakste punt aan de game, en met zéér grote marge het game-element dat mij steeds de meeste tijd kost omdat het wel netjes en symmetrisch moet zijn natuurlijk
Saved by the buoyancy of citrus
Maar ik zal er eens een rotonde in knutselen (had net zo'n mooi met moeite die 4 op/afritten gemaakt
Van alle weg-gerelateerde mods is dit één van de handigste: https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=408092246
Kan je zien hoe druk bepaalde afslagen zijn, dat geeft erg handig inzicht in waar je kunt optimaliseren
https://forum.paradoxplaz...htning-and-fire.973819%2F

Zal ik bovenop de rotonde een 6 baans rotonde leggen? En vanaf daar 2x 2baans eenrichtingsverkeer op/afritten naar het industrie terrein maken? Of gewoon de 2x 6 baan er direct op....
Dan komen de 2 afslagen en de ondergrondse keerlus niet meer op 1 plek samen. Met een druk kruispunt tot gevolg. En de keerlus is dan ook niet meer nodig want dat kunnen ze op de rotonde doen.
(heel het industrieterrein is als 1 richting opgezet)

Hier vond ik het ook al vrij druk worden. Maar misschien moet ik de 2 afritten eerst samen laten komen, en daarna als 2 baan op de hoofdweg laten komen, dan vervalt er weer een kruispunt.
Had eerst de opritten op dezelfde kruispunten zitten, en dan was het helemaal rood
Ik kan sterk Traffic Manager: President Edition aanraden. Dit is een mod die er voor zorgt dat je veel beter je verkeerspunten kan finetunen. Je kan op deze manier zeer eenvoudig instellen hoe het verkeer van rijstrook naar rijstrook moet navigeren bij knooppunten. Hierdoor voorkom je dat verkeer op elkaars rijbaan terecht komt wat voor opstoppingen zorgt. Zo kan je ook vrij eenvoudig verkeer dwingen om voor te sorteren.
Handleiding voor de mod: http://www.viathinksoft.de/tmpe/
[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 15-10-2016 12:28 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Er van uitgaande dat het een 6baans is waar ze op uitkomen zou je ook een dubbelbaans entrance kunnen maken om nog wat meer rust te creeren aangezien degene die rechtdoor willen hun eigen baan hebben dan.
Goeie tip, die handleiding. Ik zie weer nieuwe features sinds dat ik het gespeeld heb een paar maanden terug.Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Handleiding voor de mod: http://www.viathinksoft.de/tmpe/
[ Voor 69% gewijzigd door SanderTje! op 16-10-2016 20:18 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ziet er goed uit heb jij veel last van verkeers problemen. Want ik krijg daar altijd last van
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Verwijderd
Op sommige plekken wel, maar een rotonde helpt vaak al heel goed of eenrichtingsverkeer maken.XaeonBE schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:12:
[...]
Ziet er goed uit heb jij veel last van verkeers problemen. Want ik krijg daar altijd last van
Het zou trouwens gaaf zijn als je bijvoorbeeld tolwegen in zou kunnen stellen. Op die manier zou je er op kunnen gokken dat mensen een andere route nemen en als ze dat niet doen krijg je meer inkomsten.
En is er een makkelijke manier om grond overal even hoog/recht te maken? Ik gebruik geen mods ivm de achievements.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 19:44 ]
EA games DLC prijs
[ Voor 28% gewijzigd door icegodd op 18-10-2016 15:22 ]
Als het dan nog wat meer gebouwen waren met verschillende soorten sport ofzo.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Scheelt je 6 pleuries en toch je stadion.
The S in IOT stands for security.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
After Dark vind ik de moeite wel waard.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:27:
Is er sowieso wel DLC wat echt de moeite waard is?
Verwijderd
Hoe groot is je stad dan? Ik heb daar gelukkig nog geen last vanCyphax schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:05:
[...]
After Dark vind ik de moeite wel waard.Dat voegt een hoop sfeer toe. Maar dat is de enige dlc so far die ik heb. 'k Heb het spel ook al een tijdje niet meer opgestart. De laadtijden zijn zo lang (en dan staat het op een SSD), dus eventjes snel starten is er ook niet bij.
Heb je niet gewoon te veel mods en assets aan staan? dat is bij mij het probleem.Cyphax schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:05:
[...]
After Dark vind ik de moeite wel waard.Dat voegt een hoop sfeer toe. Maar dat is de enige dlc so far die ik heb. 'k Heb het spel ook al een tijdje niet meer opgestart. De laadtijden zijn zo lang (en dan staat het op een SSD), dus eventjes snel starten is er ook niet bij.
Ik wou graag een een nederlandse stad maken, nederlandse gebouwen verzameling gedownload, nu duurt het uren
Dat draagt natuurlijk wel bij. Ik heb niet heel veel mods aan (stuk of 6 denk ik?) en wel wat assets, maar ook niet hele verzamelingen ofzo.RobertoBravo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:09:
[...]
Heb je niet gewoon te veel mods en assets aan staan? dat is bij mij het probleem.
Uren?? Wow, nee ik vind een minuut al enorm lang maar zolang is ie ook wel bezig. Tenminste, in die orde van tijdspanne.Ik wou graag een een nederlandse stad maken, nederlandse gebouwen verzameling gedownload, nu duurt het uren
Ok kleine overdrijving, wel langCyphax schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:13:
Uren?? Wow, nee ik vind een minuut al enorm lang maar zolang is ie ook wel bezig. Tenminste, in die orde van tijdspanne.

Ben benieuwd hoe het verkeer hier over heen gaat straks
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Ziet er wel lekker chaotisch uit, heb nu al medelijden met de AI haha Maar ben alleen niet zo fan van crossings op een snelweg zoals op jouw tweede foto midden onderin. Dat kan je parten gaan spelen op de snelweg m.b.t. de doorstroming.Tosemime schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:51:
Na een combinatie van geen tijd en geen inspiratie ben ik nu ook weer eens begonnen. Mijn vorige stad ontstond toen ik een bijzonder knooppunt wilde na maken, hier begin ik net zo. Dit is gebaseerd op een knooppunt in Brisbane.
Ben benieuwd hoe het verkeer hier over heen gaat straks
https://forum.paradoxplaz...es-and-shelters.977753%2F
https://www.paradoxplaza.com/games?franchise=143
We are shaping the future
Ik ga maar gewoon opnieuw beginnen..
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
De standaard klaverblad kruising die is niet zo efficiënt. Op de workshop staan er een paar betere. En ik denk dat de in- en uitvoegstroken beetje te dicht op elkaar staan waardoor het gaat vastlopen op de invoegstrook, al maakt het in jou geval nog niet zo heel veel uit aangezien daar nog een strook snelweg zonder in- en uitvoegstroken zit (maar wellicht later in de toekomst)._ferry_ schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:04:
Er staat een hoop info over het aanleggen van de wegen, en dit leek mij op zich een goeie manier, maar toch loopt het best wel dicht, gezien ik het nog niet vol gebouwd heb en er dus nog meer verkeer over zal gaan;
[afbeelding]
Zal ik bovenop de rotonde een 6 baans rotonde leggen? En vanaf daar 2x 2baans eenrichtingsverkeer op/afritten naar het industrie terrein maken? Of gewoon de 2x 6 baan er direct op....
Dan komen de 2 afslagen en de ondergrondse keerlus niet meer op 1 plek samen. Met een druk kruispunt tot gevolg. En de keerlus is dan ook niet meer nodig want dat kunnen ze op de rotonde doen.
(heel het industrieterrein is als 1 richting opgezet)
[afbeelding]
Hier vond ik het ook al vrij druk worden. Maar misschien moet ik de 2 afritten eerst samen laten komen, en daarna als 2 baan op de hoofdweg laten komen, dan vervalt er weer een kruispunt.
Had eerst de opritten op dezelfde kruispunten zitten, en dan was het helemaal rood
Zie ik een vinkje of iets over het hoofd?
Moet je eens de rush hour mod proberen in combinatie met het niet meer despawnen van voertuigen. Keiharde gridlock tussen mijn residential en mijn office gebied. En dat met nog geen 30.000 inwoners. Maar eens kijken hoeveel het openbaar vervoer kan veranderen._ferry_ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:20:
Ja inmiddels is het al weer gegroeid en heb ik her en der wat rotondes gemaakt. Ook die liepen vol, van die wagens die dan op de gecombineerde strook staan voor rechtdoor, maar niet verder kunnen waardoor de auto's er achter ook weer niet, en zodoende de rotonde vol loopt. Dus nu maar Traffic manager mod aangezet, en dan loopt het allemaal een stuk beter. Kun je eigenlijk niet omheen bij een grotere stad merk ik al.
Ik ben trouwens wel een groot fan van de Network Extensions Project. Voegen verschillende typen wegen toe waaronder meer snelwegen. Nu kan je makkelijk twee snelwegen met beiden twee rijstroken laten samenvoegen in een snelweg met vier rijstroken. Ook op en afritten zijn makkelijk door van drie rijstroken naar twee rijstroken en een uitvoegstrook te gaan om later de invoegstrook met de overgebleven rijstroken weer samen te voegen in drie rijstroken.
[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 09-11-2016 13:11 ]
Ben hier ook benieuwd naar.JayZeeTie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:55:
Op mijn pc heb ik via steam een aantal mods geïnstalleerd. Nu wil het zo zijn dat ik ook af en toe via de laptop wil spelen. Echter lijkt het alsof hij de mods vanuit de pc niet meeneemt op de laptop in Steam.
Zie ik een vinkje of iets over het hoofd?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Maar de oplossing om alles aan te zetten werkt inderdaad, vergeet ook niet dat mods zoals de trafficmanager nog weer op een ander tabblaadje staan. Die was ik eerst vergeten, waardoor al mijn 'woonerven' verdwenen waren.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Ik heb zin om mijn zorgvuldig opgebouwde stad plat te branden....
[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 23-11-2016 13:37 . Reden: exacte datum is nu bekend ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik las dat Cities Skylines voornamelijk profiteert van een goede cpu. Welke cpu is nou goed voor dit spel?
Is bijvoorbeeld een i5 6400 al goed genoeg om een stad met bijv. 250k inwoners te runnen of zou je dan beter voor een i5 6500 kunnen gaan.
Op steam staat dat een i5 3,2ghz wordt aangeraden.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Hier wat nieuwe plaatjes van mijn stad, ben bezig met een grote haven

Maar ik speel het nog maar weinig.
Niet eigenlijk, alhoewel wel weer van plan. Maar de muisarm heeft het vaak de volgende dag aardig moeilijk.
Conclusie: Het spel is awesome, en een goeie catalysator om een paar mooie upgrades te doen van je Harware.
Edit: Oh, en weet je waarom ik graag weer zou willen spelen? Door die plaatjes van gozah hierboven, die net voor me postte.
[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 25-11-2016 18:08 ]
Eat the bugs, live in a pod
Dan zal het dus waarschijnlijk de i5 6400 worden (mits er geen leuke Black Friday aanbiedingen komen oid)
Ik kijk er ook al een tijdje naar uit om dit spel te gaan spelen omdat ik er al veel video's van gezien had.
Ikzelf zit op bijna 800 uur en heb het spel al een maandje niet meer aangeraakt. Iets met Civilization VI enzoWessel22 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:55:
Hallo, ik weet niet of deze vraag hier thuishoort maar ik weet ook niet waar ik hem anders kan stellen, aangezien ik aanneem dat jullie wel een beetje verstand hebben van Cities Skylines.
Ik las dat Cities Skylines voornamelijk profiteert van een goede cpu. Welke cpu is nou goed voor dit spel?
Is bijvoorbeeld een i5 6400 al goed genoeg om een stad met bijv. 250k inwoners te runnen of zou je dan beter voor een i5 6500 kunnen gaan.
Op steam staat dat een i5 3,2ghz wordt aangeraden.
Alvast bedankt voor jullie hulp

Draaide het eerst op een i5-750 met een oude videokaart en 6GB RAM (ging prima). Heb nu een i5-6500 met een GTX960 4GB en 16GB RAM. Verschil is te merken!
Het is overigens precies wat HMC voor mij zegt....de plaatjes van Tosemime zorgen er keer op keer voor dat ik weer ga spelen

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ik heb nog een laatste vraag voordat ik mijn processorkeuze ga beslissen.
De i5-6400 heeft een klokfrequentie van 2,7 GHz en de i5-6500 heeft een klokfrequentie van 3,2 GHz.
Op de site van intel: http://www.intel.com/cont...processors/000005647.html staat echter dat de i5-6400 onder belastende omstandigheden aardig dicht in de buurt komt van de i5-6500. Ik twijfel nogal tussen deze 2, heeft iemand misschien advies welke van deze 2 qua prijs/prestatie het verstandigste is om te kiezen.
Haha thanks, leuk om te lezenPanzer_V schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:24:
[...]
Ikzelf zit op bijna 800 uur en heb het spel al een maandje niet meer aangeraakt. Iets met Civilization VI enzo![]()
Draaide het eerst op een i5-750 met een oude videokaart en 6GB RAM (ging prima). Heb nu een i5-6500 met een GTX960 4GB en 16GB RAM. Verschil is te merken!
Het is overigens precies wat HMC voor mij zegt....de plaatjes van Tosemime zorgen er keer op keer voor dat ik weer ga spelenOverigens dacht ik ergens eens gelezen te hebben dat Tosemime iets in de richting van stedenbouwkunde heeft gestudeerd. Je hoeft je dus niet overweldigd te voelen als je zijn niveau niet kunt evenaren
. Die gast is een meester in dit spel
Ik heb ruimtelijke ordening & planologie gestudeerd inderdaad dus het is geen onbekend onderwerp voor mij, maar ik moet zeggen dat mijn eerste steden ook echt waardeloos waren als ik eens terug kijk
De boostclock van de 6400 komt in de buurt van de standaardclock van de 6500. De 6500 heeft bijna geen boostclock.Wessel22 schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:51:
Bedankt voor al jullie reacties, leuk om jullie enthousiasme over dit spel te zien.
Ik heb nog een laatste vraag voordat ik mijn processorkeuze ga beslissen.
De i5-6400 heeft een klokfrequentie van 2,7 GHz en de i5-6500 heeft een klokfrequentie van 3,2 GHz.
Op de site van intel: http://www.intel.com/cont...processors/000005647.html staat echter dat de i5-6400 onder belastende omstandigheden aardig dicht in de buurt komt van de i5-6500. Ik twijfel nogal tussen deze 2, heeft iemand misschien advies welke van deze 2 qua prijs/prestatie het verstandigste is om te kiezen.
Ik zou persoonlijk voor de 6500 gaan (gekleurde mening...deze heb ik zelf) omdat je dan standaard meer rekenkracht hebt zonder continu in boostmodus te moeten zitten.
Die twee tientjes die dat scheelt....
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Een "Netherlands inspired"-stadje
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
5 minuten en 5 seconden met bewondering zitten kijken. Erg mooi gedaan.anandus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:30:
Ik weet niet of deze hier al gepost was, maar ik vind het wel leuk
Een "Netherlands inspired"-stadje
[video]
Ben ook benieuwd wat de nieuwe dlc vandaag gaat toevoegen. Ik ga even een key aanschaffen.
Wat bedoel je precies met opstarten? Wil een game niet laden of wil het spel helemaal niet opstarten?Steeffoon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:27:
De radio update is gratis... jammer alleen dat na de update het spel helemaal niet meer opstart bij mijMeer mensen ook dit probleem (Windows)
Indien de game niet laad:
mods al even uitgeschakeld? Zo ja, probeer eens een nieuwe game te starten (geen scenario). Zodra dit werkt. Probeer dan een scenario te starten. Oude save games kunnen door de mods even onbruikbaar zijn totdat de mod makers een update hebben uitgebracht.
Even gespeeld met een scenario maar tot nu toe mis ik meer uitdaging. Als dit nog iets beter getweaked kan worden dan kan het erg leuk worden als afwisseling tussen oneindig doorbouwen aan een stad.
[ Voor 7% gewijzigd door hmartino op 29-11-2016 20:10 ]
Niet dat probleem. Wel dat hij ineens afsluit met de melding 'VirtualAlloc remapping failed'. Misschien ook maar eens de tip van hierboven uitvoeren en alle mods uitgeschakeld (had er al heel wat uitgeschakeld).Steeffoon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:27:
Meer mensen ook dit probleem (Windows)
Disable Workshop (Assets and Mods)
--noWorkshop
Disable Mods
--disableMods
Gisteravond wel een berg meldingen van mods, maar het spel werkte wel gewoon. De grootste mods zijn ondertussen al bijgewerkt (tenminste diegene die ik gebruik: Rush Hour, Traffic manager, enz)Steeffoon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:27:
De radio update is gratis... jammer alleen dat na de update het spel helemaal niet meer opstart bij mijMeer mensen ook dit probleem (Windows)
[ Voor 61% gewijzigd door Riqy op 30-11-2016 09:28 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Met opstarten bedoel ik helaas het hele spel. Na het dubbelklik op het icoontje, of het opstarten van de game via Steam, krijg ik een zwart scherm met de blauwe laad-cirkel-cursor. Dan doet 'ie niks meer.hmartino schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:08:
[...]
Wat bedoel je precies met opstarten? Wil een game niet laden of wil het spel helemaal niet opstarten?
Indien de game niet laad:
mods al even uitgeschakeld? Zo ja, probeer eens een nieuwe game te starten (geen scenario). Zodra dit werkt. Probeer dan een scenario te starten. Oude save games kunnen door de mods even onbruikbaar zijn totdat de mod makers een update hebben uitgebracht.
Even gespeeld met een scenario maar tot nu toe mis ik meer uitdaging. Als dit nog iets beter getweaked kan worden dan kan het erg leuk worden als afwisseling tussen oneindig doorbouwen aan een stad.
Das wat minder dan een game dat niet kan laden.Steeffoon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:28:
[...]
Met opstarten bedoel ik helaas het hele spel. Na het dubbelklik op het icoontje, of het opstarten van de game via Steam, krijg ik een zwart scherm met de blauwe laad-cirkel-cursor. Dan doet 'ie niks meer.
Wellicht kan je het volgende proberen:
Open Steam.
Ga naar Cities Skylines.
hang boven de naam van Citites skylines, rechtermuisknop en selecteer eigenschappen.
Ga naar het tabblad 'lokale bestanden' en selecteer integriteit van spelcache controleren
na het valideren, klik ok, en probeer nogmaals
[ Voor 3% gewijzigd door hmartino op 30-11-2016 20:11 ]
Bedankt voor je uitleg. Heb het geprobeerd, maar helaas maakt het geen enkel verschil.hmartino schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:10:
[...]
Das wat minder dan een game dat niet kan laden.
Wellicht kan je het volgende proberen:
Open Steam.
Ga naar Cities Skylines.
hang boven de naam van Citites skylines, rechtermuisknop en selecteer eigenschappen.
Ga naar het tabblad 'lokale bestanden' en selecteer integriteit van spelcache controleren
na het valideren, klik ok, en probeer nogmaals
Doelde je op mijn reactie? Zo ja, daar ben ik niet mee bekend. Hoe werkt dat en wat doet het?TeK schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:37:
Vergeet ook niet eens te proberen of het wel lukt met die console commands...
rechtermuis op cities in steam, properties tabblad kiezen, daar set launch options kiezen daar het volgende invullen :Steeffoon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:01:
[...]
Bedankt voor je uitleg. Heb het geprobeerd, maar helaas maakt het geen enkel verschil.![]()
![]()
[...]
Doelde je op mijn reactie? Zo ja, daar ben ik niet mee bekend. Hoe werkt dat en wat doet het?
--noWorkshop --disableMods
Dit zorgt ervoor dat het spel opstart zonder naar mods/assets te kijken, hiermee kan je de game opstarten zonder de mods en assets daadwerkelijk te verwijderen, maar toch zeker zijn dat zij iig geen invloed hebben op het eventueel wel/niet crashen van de game bij opstarten.
Gebeurt het dan nog dan zijn er niet veel andere opties meer over, bv opnieuw installeren van de game en of windows (driver errors en what not).
Btw, die radio update is ook niet heel boeiend, of wel? Zie nu wel dat branden overslaan.
Edit: hebben jullie trouwens wel eens de "Move IT" mod gebruikt? Die is echt onwijs handig voor het verplaatsen van bijv. gebouwen die je normaal eerst moet "legen"...
[ Voor 41% gewijzigd door Lesilhouette op 05-12-2016 14:42 ]
Gecertificeerd prutser!
Maar goed, ik begrijp dat er dus een update is geweest. Ik heb nogal wat mods draaien dus zal vast zo'n conflict zijn.
Is overigens die High Tech Buildings update nog de moeite waard van aanschaf? (4,99)
Klopt, echt genieten die modLesilhouette schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:39:
Edit: hebben jullie trouwens wel eens de "Move IT" mod gebruikt? Die is echt onwijs handig voor het verplaatsen van bijv. gebouwen die je normaal eerst moet "legen"...
Iemand toevallig al een geupdate versie van Multi Track Station enabler (of een vergelijkbare functie in een andere mod) gevonden? Mijn ov is er nog al van afhankelijk

[ Voor 48% gewijzigd door Achilles op 05-12-2016 20:47 ]
http://steamcommunity.com...lti+Track+Station+enabler Deze???Achilles schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:46:
[...]
Klopt, echt genieten die mod
Iemand toevallig al een geupdate versie van Multi Track Station enabler (of een vergelijkbare functie in een andere mod) gevonden? Mijn ov is er nog al van afhankelijk
vind het zwaar iritand om op een map te spelen die niet vlak is en huizen daarom lelijk naast elkaar staan .
psn: taker-mart
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=624869484 snelle zoekopdracht in de workshop levert deze op. Platter wordt het niet.taker1987 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:11:
is er een map die helemaal vlak is met enkel de benodigde grond dingen zoals water erts en olie ?
vind het zwaar iritand om op een map te spelen die niet vlak is en huizen daarom lelijk naast elkaar staan .
Intel Core i7-6700K | Asus Z170 Pro Gaming | Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 | MSI GTX760 | Corsair RM550x -- 3DS FC - 5043 5758 2761
thanxmwalkot schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:30:
[...]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=624869484 snelle zoekopdracht in de workshop levert deze op. Platter wordt het niet.
ben totaal nieuw met dit spel, elke keer dan start ik een spel en na een paar uur denk ik ... mwa dit ziet er niet mooi uit .. iemand tips hoe ik t beste kan beginnen op bijvoorbeeld de map hierboven ?
psn: taker-mart
Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, je kunt alles dat je plaatst later natuurlijk weer weghalen. De enige tip die ik je kan geven is, als je het spel speelt zonder de "cheats" (oneindig veel geld en alles beschikbaar), niet te vergeten om vóór je door je centen heen bent alles te plaatsen (electra en water(leidingen)). Ik had nog weleens de neiging om dat te vergeten en al m'n poen te verbrassen aan wegen en wijken enzo, die dan vervolgens geen water/electra hadden, en dan is het game over (of je moet even saven en dan de unlimited money-mod aanzetten).taker1987 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:31:
[...]
iemand tips hoe ik t beste kan beginnen op bijvoorbeeld de map hierboven ?
Als je op gegeven moment iets hebt gemaakt dat je niet mooi vindt: gewoon bulldozen en nog een keer doen.
Hahahaha, super Nederlands ook, mijn vlakke landtaker1987 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:11:
is er een map die helemaal vlak is met enkel de benodigde grond dingen zoals water erts en olie ?
Qua tips, bij mij werkte het in het begin altijd goed om gewoon de dingen na te maken die ik mooi vind. Van andere spelers of van foto's uit de echte wereld.
[ Voor 26% gewijzigd door RobertoBravo op 08-12-2016 08:47 ]
Pfew hij werkte inderdaad nog
De bovengrondse metro mod staat erop
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=816260433
Mooie aanbiedingen nu.
https://www.paradoxplaza....ource=adroll&utm_term=cpc
Welke pakketten hebben echt een toegevoegde waarde?
Keep it calm...en lek mig de zuk
Qua DLC heb ik alleen After Dark. Op zich lijkt Snowfall me ook de moeite maar dat is beperkt tot sneeuw-kaarten en da's jammer, maar kan evenwel goed de moeite waard zijn. Natural Disasters is er ook nog (die zie ik interesseren mij niet zoveel, ik bouw het nooit op om het daarna te slopen
Ik heb ooit Snowfall (met korting[b][message=49564009,noline]
Qua DLC heb ik alleen After Dark. Op zich lijkt Snowfall me ook de moeite maar dat is beperkt tot sneeuw-kaarten en da's jammer, maar kan evenwel goed de moeite waard zijn.
1) Zijn er meer mensen bij wie Cities Skylines sinds Natural Disasters erg slecht gebruik maakt van de CPU en GPU
2) Wat is een goede/mooie straat layout om te gebruiken
Ik gebruik nou eigenlijk constant hetzelfde, en ja het werk omdat er er weinig loze ruimte over is maar de gemiddelde communistische architect uit het Stalin tijdperk zou er bloed jaloers van worden

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Heb je de Network Extensions mod? Die heeft wat nieuwe wegtypen die wat meer mogelijkheden geven. Zoals zoneable voetpaden, en busbanen.dierkx36 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:35:
Even 2 vragen :
1) Zijn er meer mensen bij wie Cities Skylines sinds Natural Disasters erg slecht gebruik maakt van de CPU en GPU(CPU word bij mij amper belast en GPU word maar voor maximaal 80% gebruikt)
Ik gebruik nou eigenlijk constant hetzelfde, en ja het werk omdat er er weinig loze ruimte over is maar de gemiddelde communistische architect uit het Stalin tijdperk zou er bloed jaloers van worden
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=812125426
Nope ,heb ik nietCyphax schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:12:
[...]
Heb je de Network Extensions mod? Die heeft wat nieuwe wegtypen die wat meer mogelijkheden geven. Zoals zoneable voetpaden, en busbanen.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=812125426

Net op geabonneerd , morgen kijken of het wat is
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik vind het vaak leuk om te kijken hoe het IRL gedaan is, heb bijvoorbeeld een stad gemaakt met Madrid in het achterhoofd; een stadscentrum (wonen en commercieel) met veel smallere straten die ogenschijnlijk kriskras door elkaar lopen, met in de buitenwijken meer een grid. En dan de bouwstijlen min of meer op chronologische volgorde, dus oudste midden in het stadscentrum, iets nieuwere (maar nog steeds historisch) daar omheen enzovoorts. Dat geeft (in combinatie met de Rush Hour mod) ook een leuke uitdaging met vervoersstromen.dierkx36 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:35:
Even 2 vragen :
1) Zijn er meer mensen bij wie Cities Skylines sinds Natural Disasters erg slecht gebruik maakt van de CPU en GPU(CPU word bij mij amper belast en GPU word maar voor maximaal 80% gebruikt)
Ik twijfel sterk of ik met MOD s bezig ga, want je loopt dan de Achievments mis bij Steam. Het dat nut? géén idee. Maar ik merk wel, dat ik nu meer bezig ben met het opbouwen van een stad om daarna te kijken of ik de layout beter kan maken. Het is nu een zooi en ik heb nog maar 2 gebieden van de 9 in bezit.
Het meeste doe ik nu met de assets en RICO meuk maar dan zonder de RICO mod. Voor zover de Assets functioneren. Heb de laatste tijd geregeld, dat de boel erg lang er over doet om op te starten om dan met een waslijst aan foute assets aan te komen. Die gaan meteen uit de abbo's-lijst. Zijn er meer die hier veel last van hebben?
Persoonlijk vind ik het uitzoeken van mods en assets een zeer groot deel van het plezier van de game
Toevallig gisteraaf weer eens opgestart, maar ik had geen enkele slechte asset schijnbaar
@kromme
Ja deluxe is de basis plus een paar extra gebouwen zoals de eiffeltoren. https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-deluxe
dan gaan we voor de deluxe...is maar paar euro meer.TeK schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:51:
Er is een mod die achievements enabled wanneer je mods gebruikt, mocht je dat willen.
Persoonlijk vind ik het uitzoeken van mods en assets een zeer groot deel van het plezier van de game
Toevallig gisteraaf weer eens opgestart, maar ik had geen enkele slechte asset schijnbaar
@kromme
Ja deluxe is de basis plus een paar extra gebouwen zoals de eiffeltoren. https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-deluxe