Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
XWB schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:13:
[...]

Wat bedoel je precies, ik zie in jouw laatste screenshot ook een uitgang na een ingang?
Ja dat klopt 8)7 Waar je dus op moet letten is de flow van je verkeer. Op het screenshot kon deze situatie wel aangezien er vrij weinig verkeer direct weer van die rotonde af wil

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:20

watercoolertje

Untertitel

Webgnome schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:04:
[...]

Ja dat klopt 8)7 Waar je dus op moet letten is de flow van je verkeer. Op het screenshot kon deze situatie wel aangezien er vrij weinig verkeer direct weer van die rotonde af wil
En stel het word er drukker dan kan je die 2 wegen altijd voor de rotonde verbinden waardoor je rotonde blijft werken :) krijg je wel spaghetti van xD

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dat klopt. Ik ben nu alweer bezig met het herstructureren. Zoals op de screenshots te zien is heb ik een fout gemaakt door zowel een treinstation voor vracht verkeer als een trein station voor personen vervoer bij elkaar in de buurt te leggen. Hierdoor krijg je dat de twee stromen elkaar moeten kruisen (en uit zo'n vracht station komt nogal wat ! ). Ik wil vanavond het station voor vrachtverkeer gaan verplaatsen direct naast het industrie gebied zodat dat verkeer niet meer door de stad moet.

Nadeel is dan natuurlijk weer wel dat het industriegebied helemaal direct vol loopt maar daar verzinnen we wel weer iets op.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:00:
Dat klopt. Ik ben nu alweer bezig met het herstructureren. Zoals op de screenshots te zien is heb ik een fout gemaakt door zowel een treinstation voor vracht verkeer als een trein station voor personen vervoer bij elkaar in de buurt te leggen. Hierdoor krijg je dat de twee stromen elkaar moeten kruisen (en uit zo'n vracht station komt nogal wat ! ). Ik wil vanavond het station voor vrachtverkeer gaan verplaatsen direct naast het industrie gebied zodat dat verkeer niet meer door de stad moet.

Nadeel is dan natuurlijk weer wel dat het industriegebied helemaal direct vol loopt maar daar verzinnen we wel weer iets op.
Leuk, altijd dat herstructureren :)

Ik maak ook veel screenshots van voor/na situaties. Echt leuk om te zien hoe zo in de loop van de tijd de stad verandert.

In other news...
Paradox is al een beetje aan het hypen voor hun nieuwe expansion, ik doe even mee :+
Het schema is online van de GamesCom en nu is ook bekend wanneer de volgende expansion bekend wordt gemaakt.
Thursday August 18th
13:00 - Cities: Skylines - The Next Expansion with Colossal Order
Het wordt live uitgezonden op https://www.twitch.tv/paradoxinteractive .

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Medieval Monday: Historische binnensteden? Crusader Kings II

[ Voor 22% gewijzigd door Zapato op 16-08-2016 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
De nieuwe DLC heeft disasters! Meer info nu live zoals hierboven ook al vermeld; https://www.twitch.tv/paradoxinteractive

De trailer staat nu ook op YouTube: YouTube: Cities: Skylines - Natural Disasters Announcement Trailer

[ Voor 40% gewijzigd door wienjo op 18-08-2016 13:14 . Reden: Added YouTube link ]

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 18:22
En in de gratis patch krijg je ook een scenario editor, dus eindelijk doelen stellen voor je stad of anderen via steam ws.

release winter dit jaar, december ergens.

• SanderTje!
  • Niet online
wienjo schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:12:
De nieuwe DLC heeft disasters! Meer info nu live zoals hierboven ook al vermeld; https://www.twitch.tv/paradoxinteractive

De trailer staat nu ook op YouTube: YouTube: Cities: Skylines - Natural Disasters Announcement Trailer
Nou, geen grote verrassing dus! Maar een aantal hier hebben al aangegeven, inclusief mijzelf, niet echt op het disasterdeel te zitten te wachten. Natuurlijk zal alles wel weer instelbaar zijn, maar ik had gehoopt dat ze echt iets meer gingen doen op gebied van simulatiediepte of de verkeersengine eens goed onder handen zouden nemen.

Moest wel zeggen dat ik die trailer (vooral de titels) niet heel professioneel vond ogen :+

De gehele announcement is hier terug te kijken:
[Video: https://www.twitch.tv/paradoxinteractive/v/84281999]

[ Voor 6% gewijzigd door SanderTje! op 18-08-2016 13:47 ]

Natural disasters, zit ik niet op te wachten.. hopelijk zitten er nog andere nieuwe dingen in die wel interessant zijn. Tot nu toe heb ik alle dlc's gekocht maar dit kan wel eens de eerste zijn die ik oversla

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm dit is niet wat ik gehoopt had en als er niets extras in zit kan dit voor mij idd wel eens zijn dat ik hem niet koop.

I am the great Cornholio!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ein. De. Lijk! Disasters!
Zonde dat het DLC is, zoiets essentieels zou eigenlijk gewoon in het basisspel moeten zitten.

Zal het desalniettemin kopen, maar wel jammer dat je een core gameplay-element als DLC moet kopen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Nooit mee gespeeld in de oude SimCity spellen. Maar er zijn er velen die het leuk vinden. Als leuk uitgewerkt toch maar eens wat loslaten op m'n steden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +2 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:32:
Ein. De. Lijk! Disasters!
Zonde dat het DLC is, zoiets essentieels zou eigenlijk gewoon in het basisspel moeten zitten.

Zal het desalniettemin kopen, maar wel jammer dat je een core gameplay-element als DLC moet kopen.
Disasters essentieel en Core Gameplay element? Die mag je me uitleggen :p waarom wordt je hier zo blij van? Ik zit er niet op te wachten dat de stad waar ik uren en uren aan heb gewerkt ineens verwoest wordt.

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 19:18
Tosemime schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

Disasters essentieel en Core Gameplay element? Die mag je me uitleggen :p waarom wordt je hier zo blij van? Ik zit er niet op te wachten dat de stad waar ik uren en uren aan heb gewerkt ineens verwoest wordt.
Dit :)

• anandus
  • Niet online
Tosemime schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

Disasters essentieel en Core Gameplay element? Die mag je me uitleggen :p waarom wordt je hier zo blij van?
Omdat het er altijd ingezeten heeft, sinds de allereerste Simcity.
Er is niets mooiers dan je stad te slopen :P
Ik zit er niet op te wachten dat de stad waar ik uren en uren aan heb gewerkt ineens verwoest wordt.
Juist wel toch? Niets is mooiers dan een stad platleggen.
En daarna load je gewoon weer een savegame en ga je verder waar je mee bezig was ;)

Of als je van uitdagingen houdt verder gaan met je half gesloopte stad, maar dat is iets waar je van moet houden, denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 18-08-2016 15:03 ]

Oke ik kan het me voorstellen dat het leuk is om een stad te slopen op die manier, maar dan zie ik het als een bonus feature en niet als Core Gameplay :)

• Webgnome
  • Nu online
anandus schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:02:
[...]
Omdat het er altijd ingezeten heeft, sinds de allereerste Simcity.
Dit is geen simcity :O

Strava | AP | IP | AW

Argh een maat van me zou de nieuwe dlc voor me kopen nog voor me verjaardag, nou dat wordt mooi iets anders uitzoeken en core feature? No way !!

Dit had ik ook echt niet verwacht dat ze dit uit zouden brengen, sterker nog ben flink teleurgesteld ermee...

Ik wacht wel tot de dlc es keer voor 2euro op steam staat dan maak ik me game wel "compleet" met deze dlc en zet hem hoogstwaarschijnlijk vervolgens uit..
Het is dat ik een hoop respect voor CO heb dat ik bereid ben die 2 euro er voor neer te leggen terwijl ik het niet zal gebruiken.

Zoveel andere mogelijkheden die ze hadden kunnen doen, waarom simcity nadoen nadat je de game al verslagn hebt.

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Webgnome schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:43:
Even een kleine update. Ben op dit moment bezig met een van mijn beste steden tot nu toe ( dikke winst, bijna overal 100% tevredenheid you name it). Echter waar ik wel last van had was een verkeersopstopping (zie rode arcering)

[afbeelding]

Na veel gepiel en opnieuw aanleggen kwam ik tot dit geniale idee:
Zie ik daar nu een waterpomp downstream van je sewage treatments? :o

Ook nog een vraagje voor de veteranen hier:
Ik ben net weer begonnen en heb een aardige stad opgebouwd met ongeveer 45k cims en verkeer gaat nog redelijk prima, maar ik er zijn een aantal plekken waar ik bang ben dat het niet future proof is. Ik probeer zoveel mogelijk openbaar vervoer te hebben, en dat is ook aardig druk, behalve de tram. Ongeveer 3x meer cims nemen de bus dan de tram.
Wat is optimaar voor je tramlijn? Haltes dicht op elkaar? Juist verder? Lange tramroutes? Korte tramroutes?
Ik heb het nu min of meer zo dat de tramhaltes redelijk ver van elkaar liggen en aansluiten op busroutes voor korte trips, en metrolijnen voor de nóg langere trips, maar het lijkt erop dat mijn inwoners eigenlijk vooral de metro en de bus gebruiken, dus wat is het gat in de markt dat een tram eigenlijk moet vullen?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
SanderTje! schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Moest wel zeggen dat ik die trailer (vooral de titels) niet heel professioneel vond ogen :+
Nooit Minecraft gespeeld zeker? ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Nooit Minecraft gespeeld zeker? ;)
Haha, ik heb een beschamende hoeveelheid uren op m'n record staan. Dus ja, zeker gespeeld. Teveel. Als iemand weer eens zin heeft overigens in een multiplayerserver met FTB... O-)

Maar ik zag de link niet zo met Minecraft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Even een serie van nieuwe screenshots van het laatste project waar ik aan gewerkt heb/mee bezig ben. Het is een strand geworden.

Bij alle plaatjes, klik voor groot!

Lekker rustig wonen aan het strand
Afbeeldingslocatie: http://deltaserve.nl/cities_skylines/20160820/cities_002.jpg

Heerlijk om al die details te kunnen plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://deltaserve.nl/cities_skylines/20160820/cities_003.jpg

Aan de andere kant van het strand een drukke wijk.
Afbeeldingslocatie: http://deltaserve.nl/cities_skylines/20160820/cities_005.jpg

De boulevard naar die wijk:
Afbeeldingslocatie: http://deltaserve.nl/cities_skylines/20160820/cities_001.jpg

En tenslotte het overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://deltaserve.nl/cities_skylines/20160820/cities_004.jpg

Het kostte redelijk wat moeite om het precies zo te terraformen zoals ik het graag wilde hebben. Eerder had ik een leuker strand, maar dat vond ik nog echt te klein; deze is een stuk beter qua grootte. Toen ik de grond omhoog haalde kwamen die stenen tevoorschijn. Op de originele map lagen die onder water, die heb ik dus nu mooi laten liggen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 20-08-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
SanderTje! schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:56:
Even een serie van nieuwe screenshots van het laatste project waar ik aan gewerkt heb/mee bezig ben. Het is een strand geworden.

Bij alle plaatjes, klik voor groot!

Lekker rustig wonen aan het strand
[afbeelding]

Heerlijk om al die details te kunnen plaatsen:
[afbeelding]

Aan de andere kant van het strand een drukke wijk.
[afbeelding]

De boulevard naar die wijk:
[afbeelding]

En tenslotte het overzicht:
[afbeelding]

Het kostte redelijk wat moeite om het precies zo te terraformen zoals ik het graag wilde hebben. Eerder had ik een leuker strand, maar dat vond ik nog echt te klein; deze is een stuk beter qua grootte. Toen ik de grond omhoog haalde kwamen die stenen tevoorschijn. Op de originele map lagen die onder water, die heb ik dus nu mooi laten liggen. :)
Welke assets heb je gebruikt voor het strand?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:00:
[...]

Welke assets heb je gebruikt voor het strand?
Eerlijk gezegd, geen idee. Ik heb die mod van More Beautification van BloodyPenguin (wat mij betreft is hij een grote held voor de community ;) ) geinstalleerd en daardoor kun je heel veel extra props plaatsen. Waarschijnlijk is het een standaard prop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
MicScott schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:03:
[...]

Wat is optimaar voor je tramlijn? Haltes dicht op elkaar? Juist verder? Lange tramroutes? Korte tramroutes?
Ik heb het nu min of meer zo dat de tramhaltes redelijk ver van elkaar liggen en aansluiten op busroutes voor korte trips, en metrolijnen voor de nóg langere trips, maar het lijkt erop dat mijn inwoners eigenlijk vooral de metro en de bus gebruiken, dus wat is het gat in de markt dat een tram eigenlijk moet vullen?
Ben hier wel benieuwd naar (de vraag of trams zin hebben). Ik probeerde tot nu toe altijd te werken aan een goed treinnetwerk, maar in verhouding met de buslijnen wordt dat nauwelijks gebruikt, wat ik ook doe (verbinding met lokale buslijnen enzo). Eerste hoopte ik dat dit verbeterd zou worden maar dat is niet echt gebeurd, en kennelijk de trams ook nog niet zo. Is dat intentioneel van Paradox?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brent schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:03:
[...]

Ben hier wel benieuwd naar (de vraag of trams zin hebben). Ik probeerde tot nu toe altijd te werken aan een goed treinnetwerk, maar in verhouding met de buslijnen wordt dat nauwelijks gebruikt, wat ik ook doe (verbinding met lokale buslijnen enzo). Eerste hoopte ik dat dit verbeterd zou worden maar dat is niet echt gebeurd, en kennelijk de trams ook nog niet zo. Is dat intentioneel van Paradox?
Persoonlijk herken ik dit totaal niet en ik heb niet het gevoel dat ik iets speciaals doe, enigste wat ik me kan bedenken is dat ik vaak veel voetpaden heb wat misschien wel forceert dat meer mensen openbaar vervoer nemen maar of dat zo is, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

TeK schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:44:
[...]

Persoonlijk herken ik dit totaal niet en ik heb niet het gevoel dat ik iets speciaals doe, enigste wat ik me kan bedenken is dat ik vaak veel voetpaden heb wat misschien wel forceert dat meer mensen openbaar vervoer nemen maar of dat zo is, geen idee.
Openbaar vervoer wordt wel goed gebruikt, maar gek genoeg de trams nauwelijks, vergeleken met bussen of de metro.

Nog erger is dat tramstraten maar vier banen hebben, dus verkeer gaat niet heel lekker. Ik heb nu maar al mijn trams uit de stad gesloopt en het gaat een stuk beter. Wel jammer, want trams zijn wel leuk. Nog even over nadenken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja trams nemen wel idd een baan in, maar ik blijf erbij mijn onderdaantjes gaan gerust met de tram.
Je zou natuurlijk trams los kunnen halen van de wegen en alleen trambanen gebruiken die dus niet op de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

TeK schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:27:
Ja trams nemen wel idd een baan in, maar ik blijf erbij mijn onderdaantjes gaan gerust met de tram.
Je zou natuurlijk trams los kunnen halen van de wegen en alleen trambanen gebruiken die dus niet op de weg zitten.
Ja ik denk dat ik trambanen aan ga leggen op de wat minder drukke wegen paralel aan of haaks op de drukke wegen en dan misschien wat minder metrolijnen want die kosten me nu veel te veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
Cyphax schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:07:
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds sneller afhaak bij het bouwen van wegen. Ik ben teveel een perfectionist dat ik geen zin meer heb als het niet lukt zoals ik het wil. Dus als het lelijk wordt zeg maar. Maar de tools om wegen te bouwen zijn gewoon te beperkt. Als ik een afrit bijvoorbeeld netjes wil maken (rond, recht, symmetrisch), dan moet ik eigenlijk het standaardtype weg gebruiken omdat die overal op snapt, maar als het dan gelukt is en je wil upgraden naar het juiste type weg, dan wil dat vaak ineens niet omdat het te krap staat voor het ene type, maar niet voor het andere. Of dat je een weg wil leggen maar om dat het gewoon op geen manier kan vanwege "slope too steep"... Dat is zo frustrerend dat ik er meestal gewoon geen zin meer in heb na zoveel uur te hebben besteed eraan. :(
Ik heb wel een paar mods als precision engineering maar dat helpt niet zo met die flauwe stugge interface/mechanieken.
Ik ondervind hetzelfde. Vaak begin ik al met een achterstand, doordat de wegen aan het begin van het spel (de stad in en uit) niet even hoog zijn of even lang. De rest van mijn wegennetwerk sluiten daardoor allemaal net niet lekker op elkaar aan. Natuurlijk gebruik ik ook de Precision Engineering mod, en dat is al een verademing, maar het kan zeker nog veel beter. Eerlijk gezegd ben ik daardoor ook een beetje afgeknapt op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
TeK schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:27:
Welke fractie zie jij ongeveer in je OV overzicht?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brent schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Welke fractie zie jij ongeveer in je OV overzicht?
Hmm denk zoek het ff voor je op, maar ben bang dat ik weer eerst me mods moet gaan uitzoeken elke map die ik laad zijn opeens alle trein/bus/tram lijnen kapot, zijn zelfs paar maps die helemaal niet willen laden :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nieuw projectje :)

Dit keer begonnen met een groot openbaar vervoer hub / downtown gebied.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MHW30bI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QY0uidS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QTASfuR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DeEshTi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QD8V9GE.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
af en toe lijkt het alsof jij een mirrormode mod hebt ofzo, zo strak...

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Komt ook een Art Deco DLC. Ben benieuwd naar de gebouwen. Shroomblaze heeft ze gemaakt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:22
InF.Inc schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 06:31:
Komt ook een Art Deco DLC. Ben benieuwd naar de gebouwen. Shroomblaze heeft ze gemaakt.
Woehoe, Art Deco vind ik echt een fantastische bouwstijl :D

Chrysler Building <3

• SanderTje!
  • Niet online
Zie dat het Art Deco pack € 4,99 gaat kosten: https://www.paradoxplaza....pack-art-deco?___store=eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 89% gewijzigd door Grotman op 29-08-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Het zal hier waarschijnlijk al vaker aan de orde zijn geweest, maar sinds ik deze week weer gestart ben C:S te spelen loop ik tegen het onderstaande probleem aan:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/9/8144/28715378163_8e48246415_c.jpg

Ofwel, enorme fluctuaties in de populatie zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak. Van het een op het andere moment stijgt het aantal doden in de stad enorm, kan de deathcare het niet meer bijhouden, en raken gebouwen abandoned. Als ik deze vervolgens en masse sloop komt de populatie weer op gang.

Inwoners worden niet vooraf ziek, zijn happy en er doen zich geen incidenten voor voorafgaand aan de populatiedrop. De megadrop rond 2037 in het plaatje heb ik overigens zelf geforceerd, nadat de populatie eerst opnieuw weer begon te dalen, door de taxes op 20% te zetten, in de hoop dat een start vanaf 0 een reset zou veroorzaken. Helaas bood dat geen soelaas.

Ik heb het even gegoogled, en er wordt naar verwezen dat de oorzaak zou zitten in de leeftijdsopbouw in de stad, en de oude generatie op hetzelfde moment komt te overlijden. Is dit inderdaad de oorzaak, en normaliseert dit zich naar verloop van tijd vanzelf zodat die populatieflux vanzelf stopt? Is er iets aan te doen? Dit is redelijk irritant spelen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Dat is inderdaad de oorzaak, en je kan het een beetje beïnvloeden door niet in één keer megawijken te bouwen maar het een beetje geleidelijk te doen waardoor de groei stabieler is. Je kan beter bijvoorbeeld een constante +150 hebben dan pieken van +500 met daarna rond de nul.

Daarnaast vlakt de varatie na verloop van tijd sowieso wel af aangezien een stad van bijvoorbeeld 200k inwoners veel meer en procentueel kleinere influxmomenten heeft gehad dan een stad van 20k inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 13:20
Is (uiteraard) Ook een mod voor die zorgt dat ook jonge mensen de "Pijp" uitgaan. Op m'n telefoon kan zo ff niet zien welke het is maar is van een maker die een serie van zulke mods heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weemism schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:50:
Het zal hier waarschijnlijk al vaker aan de orde zijn geweest, maar sinds ik deze week weer gestart ben C:S te spelen loop ik tegen het onderstaande probleem aan:

[afbeelding]

Ofwel, enorme fluctuaties in de populatie zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak. Van het een op het andere moment stijgt het aantal doden in de stad enorm, kan de deathcare het niet meer bijhouden, en raken gebouwen abandoned. Als ik deze vervolgens en masse sloop komt de populatie weer op gang.

Inwoners worden niet vooraf ziek, zijn happy en er doen zich geen incidenten voor voorafgaand aan de populatiedrop. De megadrop rond 2037 in het plaatje heb ik overigens zelf geforceerd, nadat de populatie eerst opnieuw weer begon te dalen, door de taxes op 20% te zetten, in de hoop dat een start vanaf 0 een reset zou veroorzaken. Helaas bood dat geen soelaas.

Ik heb het even gegoogled, en er wordt naar verwezen dat de oorzaak zou zitten in de leeftijdsopbouw in de stad, en de oude generatie op hetzelfde moment komt te overlijden. Is dit inderdaad de oorzaak, en normaliseert dit zich naar verloop van tijd vanzelf zodat die populatieflux vanzelf stopt? Is er iets aan te doen? Dit is redelijk irritant spelen zo...
De term daarvoor is death waves. Als je daarop zoekt vind je genoeg over wat wel en niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:14:
[...]

De term daarvoor is death waves. Als je daarop zoekt vind je genoeg over wat wel en niet kan :)
Alhoewel ik er zelf nooit echt last van heb (had :P ) vind ik dat toch wel een beetje een fout in het spel. Ik snap dat nieuwe wijken jongere mensen aantrekken, maar die massale synchrone sterfte is wat mij betreft geen logisch gevolg. :) Maar inderdaad, in dit spel werkt dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dank voor de antwoorden en suggesties allemaal. Dit is de tweede grote stad die ik maak (van de eerste van 80K van een jaar geleden ging er iets mis met het save file), maar het valt me nu pas echt op.

Oplossingen lijken dus:
  • Langzame geleidelijke groei van de stad
  • Een grote overcapaciteit aan hearses om te zorgen dat de doden tijdens een deathwave kunnen worden opgehaald vóór gebouwen worden abandoned
  • Zorgen dat de verkeerssituatie goed is zodat de hearses de doden ook daadwerkelijk tijdig kunnen opruimen
  • Het gebruik van een mod zoals partyman suggereert, maar ik gebruik liever geen mods vanwege de achievements
  • Wachten tot de pieken en dalen zich na verloop van tijd hopelijk vanzelf uitlevellen
Wat mij betreft is dit echter inderdaad op het randje van een bug. Snap dat vergrijzing een factor moet zijn in een goede simulatie, maar het is wel redelijk extreem/vervelend je stad elke 6 gamejaren zo te zien decimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:21
HMC schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:48:
[...]

Alhoewel ik er zelf nooit echt last van heb (had :P ) vind ik dat toch wel een beetje een fout in het spel. Ik snap dat nieuwe wijken jongere mensen aantrekken, maar die massale synchrone sterfte is wat mij betreft geen logisch gevolg. :) Maar inderdaad, in dit spel werkt dat zo.
Inderdaad, in het normale leven verhuisd iedereen later in hun leven weer naar een andere plaats waardoor de leeftijden weer wat meer verspreid liggen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Weemism schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:26:
Dank voor de antwoorden en suggesties allemaal. Dit is de tweede grote stad die ik maak (van de eerste van 80K van een jaar geleden ging er iets mis met het save file), maar het valt me nu pas echt op.

Oplossingen lijken dus:
  • Langzame geleidelijke groei van de stad
  • Een grote overcapaciteit aan hearses om te zorgen dat de doden tijdens een deathwave kunnen worden opgehaald vóór gebouwen worden abandoned
  • Zorgen dat de verkeerssituatie goed is zodat de hearses de doden ook daadwerkelijk tijdig kunnen opruimen
  • Het gebruik van een mod zoals partyman suggereert, maar ik gebruik liever geen mods vanwege de achievements
  • Wachten tot de pieken en dalen zich na verloop van tijd hopelijk vanzelf uitlevellen
Wat mij betreft is dit echter inderdaad op het randje van een bug. Snap dat vergrijzing een factor moet zijn in een goede simulatie, maar het is wel redelijk extreem/vervelend je stad elke 6 gamejaren zo te zien decimeren.
Je hebt ook mods die ervoor zorgen dat je achievements kunt krijgen wanneer je mods gebruikt ;-)

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 13:48
Cities: Skylines is in de aanbieding op Steam.
Hij stond al een tijdje op mijn verlanglijst en toevallig kwam ik hem nu tegen voor 7 euro.
Dat wordt van het weekend een keer proberen of na een aantal jaar geleden CitiesXL spelen het steden bouwen nog steeds leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat wou ik ook net gaan posten, echt een aanrader / een koopje!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dit weekend geen Paradox sale op Steam? Ik zou wel DLCs inslaan dan :)

Nu goed... Ik heb al héél lang geen tijd meer gehad op te spelen. Recent Tales of Zestiria gekocht voor een prikje (8 USD), maar daar ook nog geen tijd voor gehad ;_; Misschien 2u speeltijd sinds ik 'm heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:59:
Is er dit weekend geen Paradox sale op Steam? Ik zou wel DLCs inslaan dan :)
Jawel.. :)

Skylines: € 6,99
Snowfall: € 6,49
After Dark: € 5,09

Zie nu ook een aankondiging voor Natural Disasters http://store.steampowered.com/app/515191/ Die kende ik nog niet..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af met de Snowfall DLC: Hebben de custom gebouwen uit de workshop ook sneeuwtextures?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Is er iemand die Snowfall heeft die me kan vertellen of de DLC veel impact heeft op de performance? Ik gebruik behoorlijk wat assets en mods en heb inmiddels iets van 270k inwoners waardoor de game met After Dark niet heel vlot meer draait (i5 4570 met 16 GB RAM), dus wil voorkomen dat de aanschaf van Snowfall er voor zou zorgen dat steden van dat formaat niet op acceptabele snelheid meer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik heb alle dlc, een vergelijkbare config (i5-4590/12G/GTX770) en ik heb geen performance issues opgemerkt so far. Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit sneeuwmappen doe en ook niet zulke gigasteden bouw. Meestal ben ik mn stad wel beu tegen de 100k inwoners en begin ik overnieuw. De normale mappen hebben regen- en onweersbuitjes erbij gekregen, maar ik denk dat dat niet bijster veel uitmaakt. Overigens kun je een dlc gewoon uitschakelen in Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 13:48
Maken de DLC's: After Dark en/of Snowfall veel verschil in het spel?
Ik heb net het spel zelf gekocht voor 7 euro en dan zou ik nog eens 11 euro kwijt zijn aan DLC's. Zijn ze het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Als je het spel echt leuk vindt is de prijs van een dlc peanuts :)

Het grappige is dat ik nooit in het donker speel of met sneeuw, omdat vanilla het 'lekkerst' bouwt. In het donker zie ik niet goed waar ik bouw en in de sneeuw is alles zo saai wit/grijs gekleurd. Ik vind het veel leuker om te spelen met kleuren zodat het levendig aanvoelt: groene zones aanleggen, stukken grond painten met zand/beton/gras. Geeft net die extra touch. De dlc's voegen ook wat extra buildings/services toe, daar maak ik wel gebruik van. Het is maar net waar je van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:39
Ook de laatste dlc die ik nog niet had (Snowfall)met korting maar effe aangeschaft

[ Voor 13% gewijzigd door JAtech op 02-09-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 00:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

JAtech schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:36:
Ook de laatste dlc die ik nog niet had (Snowfall)met korting maar effe aangeschaft
Leuke DLC?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Bee.nl schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:59:
Ik heb alle dlc, een vergelijkbare config (i5-4590/12G/GTX770) en ik heb geen performance issues opgemerkt so far. Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit sneeuwmappen doe en ook niet zulke gigasteden bouw. Meestal ben ik mn stad wel beu tegen de 100k inwoners en begin ik overnieuw. De normale mappen hebben regen- en onweersbuitjes erbij gekregen, maar ik denk dat dat niet bijster veel uitmaakt. Overigens kun je een dlc gewoon uitschakelen in Steam.
Thanks, ik heb 'm gekocht :) Mocht het nodig zijn kan ik 'm inderdaad nog uitzetten, daar had ik even niet bij stilgestaan. Kan ik het mooi even testen voor ik trams ga plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Logico schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:58:
[...]

Thanks, ik heb 'm gekocht :) Mocht het nodig zijn kan ik 'm inderdaad nog uitzetten, daar had ik even niet bij stilgestaan. Kan ik het mooi even testen voor ik trams ga plaatsen :)
leuke dlc?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Heb nog geen tijd gehad om het echt te spelen, op het eerste gezicht zijn dit de belangrijkste toevoegingen:
- trams
- je moet de stad voorzien van warm water
- je kan meer onderhoud aan wegen doen door een gebouwtje in de buurt te plaatsen, gevolg is dat men daar wat harder kan rijden en er (lijkt me) meer doorstroming zal ontstaan
- maps met sneeuw

Meer kan ik me nu even niet herinneren/heb ik nog niet gezien, heb het spel maar een kwartiertje gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Logico schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:00:
[...]

Heb nog geen tijd gehad om het echt te spelen, op het eerste gezicht zijn dit de belangrijkste toevoegingen:
- trams
- je moet de stad voorzien van warm water
- je kan meer onderhoud aan wegen doen door een gebouwtje in de buurt te plaatsen, gevolg is dat men daar wat harder kan rijden en er (lijkt me) meer doorstroming zal ontstaan
- maps met sneeuw

Meer kan ik me nu even niet herinneren/heb ik nog niet gezien, heb het spel maar een kwartiertje gespeeld.
Het warmwaterdeel geldt alleen als je een wintermap hebt, anders maakt het niets uit. Ik vroeg mij ook nog af of wegwerkers een toevoeging zijn op een niet-wintermap. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen ze gewoon geen seizoenen invoeren ipv aparte winter- & zomermaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
SanderTje! schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:17:
[...]

Het warmwaterdeel geldt alleen als je een wintermap hebt, anders maakt het niets uit. Ik vroeg mij ook nog af of wegwerkers een toevoeging zijn op een niet-wintermap. Weet iemand dat?
Heating werkt ook gewoon op een normale map ook de wegwerkers.

Eigenlijk wat je krijgt voor 6,50:
- Heating
- Road maintenance gebouw
- Tram

Voor mij is de DLC geen 6,50 waard meer 2-3 euro. Ik heb om geld teruggevraagd en wacht wel op de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:39
Ik vind van wel, die trams zijn erg handig. Daar heb mijn openbaar vervoer mee op orde gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Xepos schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:26:
[...]
Voor mij is de DLC geen 6,50 waard meer 2-3 euro. Ik heb om geld teruggevraagd en wacht wel op de volgende.
Ik vind €6,50 best schappelijk, maar €12,99 die het normaal is vind ik echt belachelijk.
Wel grappig dat het spel zelf nu €7 kost, dan is de prijs van de dlc voor wat het toevoegt toch echt uit proportie.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Opgelicht!
Wilde net kopen voor €6.49 krijg ik €12.99 in me gezicht.
Mooi niet :(

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dutchredgaming schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:17:
Opgelicht!
Wilde net kopen voor €6.49 krijg ik €12.99 in me gezicht.
Mooi niet :(
Hoezo opgelicht? Het was een weekenddeal voor alle games van Paradox, en nu is het weer maandag, dus weer normale prijs, dus vanwaar die grote woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Weemism schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:29:
[...]

Hoezo opgelicht? Het was een weekenddeal voor alle games van Paradox, en nu is het weer maandag, dus weer normale prijs, dus vanwaar die grote woorden?
In de winkelwagen was het afgeprijsd en bij Ideal de volle mep

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchredgaming schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:01:
[...]

In de winkelwagen was het afgeprijsd en bij Ideal de volle mep
Dan heb je hem voor 19:00 in je winkelmandje geplaatst maar na 19:00 afgerekend.
Weekenddeals lopen tot maandagavond 19:00 en dat betekend dat je voor 19:00 moet betalen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:53
LoneRanger schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:09:
[...]

Dan heb je hem voor 19:00 in je winkelmandje geplaatst maar na 19:00 afgerekend.
Weekenddeals lopen tot maandagavond 19:00 en dat betekend dat je voor 19:00 moet betalen.
Over een tijdje is het weer wintersale op Steam, komen ze misschien nog wel een keer voorbij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

migchiell schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:16:
[...]

Over een tijdje is het weer wintersale op Steam, komen ze misschien nog wel een keer voorbij :-)
ik hoop het :(

Gelukkig wel wat CS:GO skins verkocht, wat ze nog waard zijn :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:29
Ook Cities: Skylines gekocht, in mijn eerste stad een mooi stuwdammetje willen bouwen de alle kolencentrales zou doen vergeten. Overstroomt mij hele stad door die stuwdam. :F ;( |:(

Maar heeft iemand nog goede tips voor mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Bobbje schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:57:
Maar heeft iemand nog goede tips voor mods?
Mods :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Bobbje schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:57:
Ook Cities: Skylines gekocht, in mijn eerste stad een mooi stuwdammetje willen bouwen de alle kolencentrales zou doen vergeten. Overstroomt mij hele stad door die stuwdam. :F ;( |:(

[...]
Tsja, dat is een beetje hoe dat gaat met stuwdammen...

[ Voor 5% gewijzigd door Weemism op 06-09-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb een vraag, ik speel het spel ook weer sinds een tijdje cities skyline,
alleen heeft deze Ties een modje geinstalleerd staan dat alles zeg maar vol staat voor industrie en potentie van huizen enzo: * J.S. Bach hier stond een video (die 3 balkjes)
Kan iemand mij daar aan helpen, want ik heb heel veel last van industrie wat opbloeit maar daarna meteen weer inzakt nadat het een beetje gaat groeien, en ik wil ook wel eens ff een stad bouwen met goede shit enzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door J.S. Bach op 09-09-2016 20:27 . Reden: Video weggehaald omdat ik een het verder een kwal vind ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nivida_intel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:44:
Kan iemand mij daar aan helpen, want ik heb heel veel last van industrie wat opbloeit maar daarna meteen weer inzakt nadat het een beetje gaat groeien, en ik wil ook wel eens ff een stad bouwen met goede shit enzo
Alstublieft:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=406102887

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Er komen helikopters in het spel. Toppie!

Ik zag het ook ja.
Maar dat is een mod toch?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

HMC schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:08:
Ik zag het ook ja.
Maar dat is een mod toch?
Nee komt met de disasters uitbreiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Misschien handig om de dev diary erbij te noemen.

Samenvatting van dev diary #1:
- Helicopters voor politie, brandweer en ziekenhuis
- Vuur kan overslaan naar andere gebouwen
- Disaster Response Unit met heli's en honden
- Meteoren met variabele inslagsterkte en kratervorming.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bee.nl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:29:
Misschien handig om de dev diary erbij te noemen.

Samenvatting van dev diary #1:
- Helicopters voor politie, brandweer en ziekenhuis
- Vuur kan overslaan naar andere gebouwen
- Disaster Response Unit met heli's en honden
- Meteoren met variabele inslagsterkte en kratervorming.
Klinkt goed. Die meteoren ga ik denk nooit gebruiken. Iemand die dat wel wat lijkt? Dat vuur overslaan en helikopters klinkt goed!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Steeffoon schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:24:
[...]

Klinkt goed. Die meteoren ga ik denk nooit gebruiken. Iemand die dat wel wat lijkt? Dat vuur overslaan en helikopters klinkt goed!
Dit is precies hoe ik erover denk, en ja die meteoren ga ik heus wel keertje testen met een stad die af is en een goeie savegame heeft natuurlijk, maar dat is dan ook alles wat ik kwa meteoren wil :P

Edit :
Dat overslaan van vuren kan echter ook al met mods.

[ Voor 6% gewijzigd door TeK op 15-09-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Net zag ik dat er wel wintermaps te spelen zijn, maar ik heb die DLC niet. Volgens mij was het eerder ook zo (of niet), maar het regent en onweert bijvoorbeeld, met de standaard versie.

Dus zonder DLC heb je ook een paar wintermaps en dynamic weather?

PS. ik heb wel After Dark en Match Day.. er zijn dus 3 wintermaps speelbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 18-09-2016 05:52 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49

Steeffoon

Smartphone-nerd

TeK schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:02:
[...]

Dit is precies hoe ik erover denk, en ja die meteoren ga ik heus wel keertje testen met een stad die af is en een goeie savegame heeft natuurlijk, maar dat is dan ook alles wat ik kwa meteoren wil :P

Edit :
Dat overslaan van vuren kan echter ook al met mods.
Ah, gisteren die mod even geprobeerd; maar het probleem is dat brandweerwagens elkaar ophouden.

Wat ik overigens wel apart vind is dat in het spel ambulances en dergelijke vanuit de andere kant van de stad komen, terwijl het hospital in de buurt gewoon een hele rits ambulances heeft staan. Iemand een verklaring ervoor waarom dit is? Zelfde geldt voor politie en brandweer die soms vanuit de andere kant van het land komen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Trouwens, ik kan tijdens een nieuw spel geen wintermap kiezen, maar ze staan wel tussen de maps bij content manager. Het mooiste zou zijn, als die seizoenen met een winter voorkomen als dynamic weather. Net als dat het nu flink kan regenen / onweren. En voertuigen vind ik sowieso niet thuishoren in een DLC, die enkel speelbaar is met 100% winter. Die mogen van mij wel in een andere DLC, misschien een DLC speciaal voor openbaar vervoer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:23:
[...]

Ah, gisteren die mod even geprobeerd; maar het probleem is dat brandweerwagens elkaar ophouden.

Wat ik overigens wel apart vind is dat in het spel ambulances en dergelijke vanuit de andere kant van de stad komen, terwijl het hospital in de buurt gewoon een hele rits ambulances heeft staan. Iemand een verklaring ervoor waarom dit is? Zelfde geldt voor politie en brandweer die soms vanuit de andere kant van het land komen.
Jammer genoeg is dit een bekend probleem van service vehicles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet iemand of dit spel draaiende te krijgen is op Ubuntu 16.04?
Mij lukt het nog niet...
Edit: gelukt. Moest libs verwijderen uit de steam map libstd en libc++, daarna -windowed toevoegen aan launch opties.

[ Voor 39% gewijzigd door Soldaatje op 18-09-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Luxicon schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:41:
Trouwens, ik kan tijdens een nieuw spel geen wintermap kiezen, maar ze staan wel tussen de maps bij content manager. Het mooiste zou zijn, als die seizoenen met een winter voorkomen als dynamic weather. Net als dat het nu flink kan regenen / onweren. En voertuigen vind ik sowieso niet thuishoren in een DLC, die enkel speelbaar is met 100% winter. Die mogen van mij wel in een andere DLC, misschien een DLC speciaal voor openbaar vervoer.
Regen/onweer heeft geen inpacht op de gameplay
Wintermaps vereisen ook verwarming, sneeuwploegen etc.
Dat heb je niet zonder dlc, dus het lijkt me logisch dat je die map ook niet kunt selecteren.

Mij lijken die meteorieten wel leuk, verplicht je om af en toe terug te komen op delen van steden die eigenlijk af zijn. en waar je anders dus ook nooit meer naar omkijkt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Nog meer kans om de game en uitbreidingen met korting te kopen: https://www.paradoxplaza.com/games?cat=22&franchise=143

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hebben jullie een manier om de style binnen zones / districts te managen? Het lukt mij niet om zelf styles te maken, en daar dus bepaalde assets aan toe te wijzen. De reden is dat ik graag zelf in de hand heb welke huizen er precies gebouwd kunnen worden. Er zijn veel mooie huizen bijvoorbeeld, maar als je ze allemaal aan één stijl toewijst, wordt het een niet zoals ik wil.

Edit Bijvoorbeeld Ploppable RICO ziet er goed uit! Al gaat het bouwen dan niet automatisch. Het zou mooi zijn als je bijvoorbeeld verschillende buurten kan bouwen met 1 zelfde stijl huizen (het liefst wel automatisch)

Edit 2: Ben erachter, via add style. Hoe simpel kan het zijn. :D

Hebben jullie tips voor een Nederlands of Engelse stijl hoge gebouwen voor zowel huizen als winkels? Laagbouw is genoeg te vinden, maar gepaste hoogbouw vind ik nog niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Luxicon op 23-09-2016 01:42 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Luxicon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 01:17:
Hebben jullie een manier om de style binnen zones / districts te managen? Het lukt mij niet om zelf styles te maken, en daar dus bepaalde assets aan toe te wijzen. De reden is dat ik graag zelf in de hand heb welke huizen er precies gebouwd kunnen worden. Er zijn veel mooie huizen bijvoorbeeld, maar als je ze allemaal aan één stijl toewijst, wordt het een niet zoals ik wil.

Edit Bijvoorbeeld Ploppable RICO ziet er goed uit! Al gaat het bouwen dan niet automatisch. Het zou mooi zijn als je bijvoorbeeld verschillende buurten kan bouwen met 1 zelfde stijl huizen (het liefst wel automatisch)

Edit 2: Ben erachter, via add style. Hoe simpel kan het zijn. :D

Hebben jullie tips voor een Nederlands of Engelse stijl hoge gebouwen voor zowel huizen als winkels? Laagbouw is genoeg te vinden, maar gepaste hoogbouw vind ik nog niet.
Je kan ook de mod Building Themes gebruiken. Hiermee kan je ook verschillende wijken verschillende stijlen geven. Persoonlijk vind ik Building Themes veel fijner werken doordat je veel meer in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
is de deluxe editie nou echt zoveel interessanter of zijn dat echt enkel gebouwen die weinig toevoegen ?
Wil eens gaan beginnen met cities namelijk.
En is het verstandig/voegt het veel toe om de uitbreidingen (after dark/snowfall) er direct bij te pakken of vermaak je je zonder ook wel een tijdje ?

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 23-09-2016 17:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
harley schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:43:
[...]

is de deluxe editie nou echt zoveel interessanter of zijn dat echt enkel gebouwen die weinig toevoegen ?
Nee, deluxe is niet zo boeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
chielisdenaam schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:49:
[...]

Je kan ook de mod Building Themes gebruiken. Hiermee kan je ook verschillende wijken verschillende stijlen geven. Persoonlijk vind ik Building Themes veel fijner werken doordat je veel meer in kan stellen.
Thanks. Heb je daar niet het 'probleem' dat je teveel verschillende soorten huizen krijgt? Er is bijvoorbeeld een Nederlands assets pack voor laagbouw en daar lijkt de hele wijk ongeveer hetzelfde met kleine afwisseling in de huizen (wat het extra mooi maakt). Het maakt mij niet uit dat een stijl maar 1 of 2 variaties heeft, omdat je dit ook veel ziet in Nederlandse nieuwbouwwijken. :)

Gister had ik dus een stuk of 8 stijlen aangemaakt, maar er waren slechts 5 zichtbaar in-game, dus ik zal nu uit moeten zoeken hoe ik ze allemaal zichtbaar krijg. Het mooie vind ik, dat langzaam maar zeker alles zo gemaakt kan worden als ik zelf wil, met Nederlandse looks. _/-\o_

Dit dus, al zit daar winkels tussen dat niet Nederlands oogt, en ik ben van plan aparte winkelcentra te maken en de winkels ertussen weg te halen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y67oyi8.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 23-09-2016 18:29 ]

...

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Luxicon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:25:
[...]

Thanks. Heb je daar niet het 'probleem' dat je teveel verschillende soorten huizen krijgt? Er is bijvoorbeeld een Nederlands assets pack voor laagbouw en daar lijkt de hele wijk ongeveer hetzelfde met kleine afwisseling in de huizen (wat het extra mooi maakt). Het maakt mij niet uit dat een stijl maar 1 of 2 variaties heeft, omdat je dit ook veel ziet in Nederlandse nieuwbouwwijken. :)

Gister had ik dus een stuk of 8 stijlen aangemaakt, maar er waren slechts 5 zichtbaar in-game, dus ik zal nu uit moeten zoeken hoe ik ze allemaal zichtbaar krijg. Het mooie vind ik, dat langzaam maar zeker alles zo gemaakt kan worden als ik zelf wil, met Nederlandse looks. _/-\o_

Dit dus, al zit daar winkels tussen dat niet Nederlands oogt, en ik ben van plan aparte winkelcentra te maken en de winkels ertussen weg te halen.

[afbeelding]
In Building Themes kan je alle thema's in het spel zelf aanpassen, verder kan je ook zelf thema's maken. Dat is ook de reden waarom ik deze mod veel fijner vind dan de styles van het spel zelf.

• Luxicon
chielisdenaam schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:22:
[...]

In Building Themes kan je alle thema's in het spel zelf aanpassen, verder kan je ook zelf thema's maken. Dat is ook de reden waarom ik deze mod veel fijner vind dan de styles van het spel zelf.
Klinkt goed, ik ga het eens proberen. :)

...

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Pagina: 1 ... 16 ... 64 Laatste