Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vandaag bezig geweest met een groot vliegveld voor commerciële luchtvaart en een kleiner vliegveld voor privé vliegtuigen. nu ruim 110.000 inwoners in de stad :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uHOt6Kr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FwahpBF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SVrqlHc.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
GENETX schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:41:
Die zit bij de terrain editting opties ipv parken tegenwoordig...
ik haal die twee ook altijd door elkaar. Zal wel komen doordat het icoon van parken een paar bomen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 13:20
Tosemime het is elke keer weer om jaloers op te worden! Erg netjes!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb het echt een kans gegeven, maar mijn god wat is Sim City slecht! Dus op zoek naar iets anders kwam ik uit bij Cities Skylines.

Is het spel een beetje te spelen zonder de uitbreidingen After Dark & Snowfall? Of raden jullie aan deze er toch bij te nemen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:35:
Ik heb het echt een kans gegeven, maar mijn god wat is Sim City slecht! Dus op zoek naar iets anders kwam ik uit bij Cities Skylines.

Is het spel een beetje te spelen zonder de uitbreidingen After Dark & Snowfall? Of raden jullie aan deze er toch bij te nemen?
Het spel is prima te spelen zonder de expansions. En daar zijn trouwens gewoon gratis versies van, met iets minder functionaliteit. Zo duur zijn ze ook weer niet trouwens.
Ik heb zelf AD wel gekocht toendertijd, maar Snowfall niet.
Wel de gratis updates natuurlijk, die gewoon via Steam binnenrollen, of je wilt of niet. :P

Patches en zo krijg je ook gewoon binnen, zou je slechts de originele eerste versie van het spel kopen.

Vergeet alleen niet dat de uren voorbij vliegen met dit spel. Voor je het weet is het weer 6 uur 's ochtends en hoor je de vogeltjes al weer fluiten buiten.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 19:02

Quellien

Excrement producer

Tosemime, ik ben wederom sprakeloos.

Ikzelf ben begonnen met een oude stad van mij te verbouwen, of iig poging tot.

Oude stad: (was wel nog wat veranderd nadien, was vergeten een Screenshot te maken net voordat ik ging verbouwen.)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HmFOoyd.jpg

Nieuw stukje industrie terrein, zoals je ziet nog wel onder constructie. Moet nog aangekleed worden met mooie boompjes etc.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gh48PMH.jpg

En nieuw kruisinkje voor de snelweg. Let niet op de randzaken, dat zijn van die kunststukjes waarmee ik de oude stad nog enigszins draaiende probeer te houden. Ook hier is weer weinig aankleding, dat moet nog komen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9i9uEkd.jpg

Binnenkort zal ik een update geven, en een overzicht van de hele stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat verkeersplein is wel strak gemaakt hoor. d:)b

Ik heb zelf gisteren het spel na 3 uur spelen opnieuw geinstalleerd.
Op de één of andere manier kon ik alleen nog maar Euro theme kiezen, en met een mod om steden met elke willekeurige environment te laden deed de boel er alleen maar raarder uitzien.

Ik wilde gewoon met Vanilla buildings spelen, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Ter info:
Nieuwe install doet al je mods en assets meteen meekomen. Dat is allemaal via Steam erg mooi geregeld.
Uiteraard nog geen zin gehad om weer opnieuw te beginnen, alleen even getest of alles werkt.
Dat is het geval.

Van de week maar weer. Was aardig wat werk om weer "eventjes" te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Hmm toen ik het opnieuw installeerde moest ik handmatig al mijn asses/mods weer opnieuw subben omdat het maar niet wilde installeren, ontiegelijk irritant xD

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:04:
Hmm toen ik het opnieuw installeerde moest ik handmatig al mijn asses/mods weer opnieuw subben omdat het maar niet wilde installeren, ontiegelijk irritant xD
Deze functie is adn ook relatief nieuw.
Ik heb ook meerdere malen opnieuw geinstalleerd waarbij ik alle assets weer moest zoeken echter sinds een half jaar ongeveer schat ik onthoud steam (of cities) waar je op gesubbed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeK schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Deze functie is adn ook relatief nieuw.
Ik heb ook meerdere malen opnieuw geinstalleerd waarbij ik alle assets weer moest zoeken echter sinds een half jaar ongeveer schat ik onthoud steam (of cities) waar je op gesubbed was.
Dat klopt hoogstwaarschijnlijk dus inderdaad. Ik vroeg er laatst nog naar hier, en er was onduidelijkheid. Nu dus niet meer. Het downloaden van de laatste "downloading 1 of 1" duurt dan ook wel iets langer natuurlijk, maar ik was blij verrast.
Ik had wel al m'n assets gesave't zodat ik die hele map terug zou kunen zetten, maar dat leek dus niet nodig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thanks voor de leuke comments :) Hier nog een nieuwe cimtrographer map van mijn stad!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jk3OtSq.jpg

Trouwens wel irritant dat cimtrographer geen zelfgemaakte meertjes laat zien. rechtsboven in de map heb ik bijvoorbeeld een meer gemaakt en je ziet nu alleen een groene rand van de rotsen die ik er omheen gelegd heb. Ook linksboven het vliegveld zie je nu een vrij leeg stuk waar ik een meer heb gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Zeker gaaf =D

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:41:
[...]

Dat klopt hoogstwaarschijnlijk dus inderdaad. Ik vroeg er laatst nog naar hier, en er was onduidelijkheid. Nu dus niet meer. Het downloaden van de laatste "downloading 1 of 1" duurt dan ook wel iets langer natuurlijk, maar ik was blij verrast.
Ik had wel al m'n assets gesave't zodat ik die hele map terug zou kunen zetten, maar dat leek dus niet nodig te zijn.
TeK schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:34:
Ik had laatst na een herinstall dat steam dus alles binnen haalde wat ik gesubbed was, daarna kon ik alles gaan unsubben omdat er iets tussen zat wat niet werkte...
Heb ik toen ook gezecht hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister even 4 steden geprobeerd.. ik snap er nog weinig van :+ Maak steeds wel wat winst, maar de wegen worden op bepaalde stukjes snel rood, ik ben nog niet echt bezig met het scheiden van de gebieden, en ik merk dat ik al snel gewoon een 2e kolen centrale nodig heb (rond de 1500-2000 inwoners), waardoor ik weer verlies ga maken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Cyphax

Moderator LNX
corset schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:15:
Gister even 4 steden geprobeerd.. ik snap er nog weinig van :+ Maak steeds wel wat winst, maar de wegen worden op bepaalde stukjes snel rood, ik ben nog niet echt bezig met het scheiden van de gebieden, en ik merk dat ik al snel gewoon een 2e kolen centrale nodig heb (rond de 1500-2000 inwoners), waardoor ik weer verlies ga maken.
Je kunt de belastingen allemaal een procentpuntje verhogen als je dat nog niet gedaan hebt, en daarnaast asap wat nieuwe zones maken zodat je meer belastingbetalers krijgt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En met de budgetten spelen voor alle services. Die kunnen makkelijk drastisch naar beneden in het begin. Niet vergeten met de tijd weer te verhogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
HMC schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:09:
En met de budgetten spelen voor alle services. Die kunnen makkelijk drastisch naar beneden in het begin. Niet vergeten met de tijd weer te verhogen. :P
Oh dat heb ik zelf nooit gedaan zo maar dat kan je ook nog doen :)

Als ik me niet vergis heeft dat onder de streep eigenlijk vooral invloed op het dekkingsgebied, of niet? Het aantal servicevoertuigen gaat omlaag, maar ik ging er tot nog toe vanuit dat die twee dingen een 1-op-1-relatie hebben. :)

Bij een nieuwe stad is voor mij de grootste valkuil altijd dat ik iets vergeet. Bijvoorbeeld om stroom naar de watervoorzieningen aan te leggen omdat dat ver weg is, en dan is nét het geld meestal even op en dan moet je eigenlijk maar weer opnieuw beginnen.:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Oh dat heb ik zelf nooit gedaan zo maar dat kan je ook nog doen :)

Als ik me niet vergis heeft dat onder de streep eigenlijk vooral invloed op het dekkingsgebied, of niet? Het aantal servicevoertuigen gaat omlaag, maar ik ging er tot nog toe vanuit dat die twee dingen een 1-op-1-relatie hebben. :)
Klopt. Lager budget is minder autootjes. Ze rijden in principe wel nog de hele stad door.
Bij een beginnende stad waar ze wel al om politie, ziekenhuizen, brandweer, etc beginnen te zeuren, is dat zeker wel een goeie methode. (Als je niet met unlimited money speelt natuurlijk. :P )
Bij een nieuwe stad is voor mij de grootste valkuil altijd dat ik iets vergeet. Bijvoorbeeld om stroom naar de watervoorzieningen aan te leggen omdat dat ver weg is, en dan is nét het geld meestal even op en dan moet je eigenlijk maar weer opnieuw beginnen.:+
Ben ik dus niet de enige dreumes die dat soms vergeet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
HMC schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:21:
[...]

Ben ik dus niet de enige dreumes die dat soms vergeet. :D
Ik kon me ook al niet voorstellen dat ik de enige was. :+
Ik heb nog geen weg uit gevonden als dat gebeurt; leningen kan je dan nog niet afsluiten dus eigenlijk is het begin het moeilijkst, dan moet je het meest voorzichtig doen omdat je nog geen inkomen hebt. Dat duurde gelukkig nooit zo heel lang.
Intussen speel ik alleen nog maar met unlimited money en alles unlocked, zodat ik me vanaf het begin helemaal kan uitleven op het inrichten en sandboxen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vier steden? 8)7 Ik heb maanden gespeeld met mijn eerste stad. Als het ding door het updaten van mods niet onspeelbaar geworden zou zijn, zou ik er nog steeds mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Vier steden? 8)7 Ik heb maanden gespeeld met mijn eerste stad. Als het ding door het updaten van mods niet onspeelbaar geworden zou zijn, zou ik er nog steeds mee spelen.
Dus jij hebt gelijk 1 stad gemaakt, totaal 0 fouten waardoor je opnieuw bent begonnen? 8)7

beetje rare opmerking, maar ok :)

Anyway, back on topic!

Heb nu de joy van rotondes gevonden. Merk wel dat dat gigantisch helpt om het verkeer beter te leiden. Nu nog een beetje gaan uitzoeken hoe ik efficient en makkelijk steden kan indelen qua layout in het begin.

[ Voor 26% gewijzigd door corset op 18-07-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:34:
Dus jij hebt gelijk 1 stad gemaakt, totaal 0 fouten waardoor je opnieuw bent begonnen? 8)7
Strikt genomen was mijn allereerste stad binnen twee minuten failliet. Na iets te enthousiast wegen aangelegd te hebben kon ik niets meer, omdat er niemand woonde en onderhoud steeds geld bleef kosten. Daarna ben ik een nieuwe save begonnen en heb ik inderdaad alles met die ene stad gedaan.

Foutloos zal ik 'm niet noemen, maar ik vind het juist de uitdaging te leven met de keuzes die je hebt gemaakt en die, waar nodig, stukje bij beetje te corrigeren. Steeds blijven bouwen en modificeren is precies wat bij een echte stad ook gebeurt.

Ik baal dan ook wel dat die save niet meer te gebruiken is, maar wat doe je eraan :) Ik heb mijzelf er nog niet toe kunnen zetten een tweede te beginnen.
corset schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:34:
beetje rare opmerking, maar ok :)
Waarom is het een rare opmerking? Er vier steden in één dag doorheen trappen is het tegenovergestelde van hoe ik het spel speel en ervaar. Vandaar mijn verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:42:
[...]

Strikt genomen was mijn allereerste stad binnen twee minuten failliet. Na iets te enthousiast wegen aangelegd te hebben kon ik niets meer, omdat er niemand woonde en onderhoud steeds geld bleef kosten. Daarna ben ik een nieuwe save begonnen en heb ik inderdaad alles met die ene stad gedaan.

Foutloos zal ik 'm niet noemen, maar ik vind het juist de uitdaging te leven met de keuzes die je hebt gemaakt en die, waar nodig, stukje bij beetje te corrigeren. Steeds blijven bouwen en modificeren is precies wat bij een echte stad ook gebeurt.

Ik baal dan ook wel dat die save niet meer te gebruiken is, maar wat doe je eraan :) Ik heb mijzelf er nog niet toe kunnen zetten een tweede te beginnen.

[...]

Waarom is het een rare opmerking? Er vier steden in één dag doorheen trappen is het tegenovergestelde van hoe ik het spel speel en ervaar. Vandaar mijn verbazing.
Een nieuwe speler zal vaak een paar keer het spel opnieuw beginnen in een game waarbij keuzes echt je progress kunnen verzieken (zie een Cities). Dat is gewoon zo. Hell, als de eerste adviezen die je leest zijn: "maak verschillende steden om te kijken hoe alles in elkaar zit en ontwikkeld" dan wordt er al van uit gegaan dat het zo werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ook maanden doorgeploeterd met mijn eerste stad.Vallen en opstaan, veel fouten, zeker, maar niet "Game Over"-stijl. Eerste stad blijft toch je kindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Gister even 4 steden geprobeerd.. ik snap er nog weinig van :+ Maak steeds wel wat winst,
Je hoeft ook niet meteen vanaf het begin politie en scholen etc te bouwen. Pas als de Cims daar om gaan zeuren kan je het gaan bouwen, met inderdaad zoals de anderen zeiden, het budget zo laag mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
cracking cloud schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:26:
[...]

Je hoeft ook niet meteen vanaf het begin politie en scholen etc te bouwen. Pas als de Cims daar om gaan zeuren kan je het gaan bouwen, met inderdaad zoals de anderen zeiden, het budget zo laag mogelijk.
Aah, dat doe ik dus fout :+ Ik bouw gelijk de scholten, politie en brandweer als ze komen. Derp. Zit nu wel met 1500 inwoners op een winst van 1500. Dus het gaat al de goede richting op! Zodra ik weer wat budget heb een nieuwe Tile kopen en daar een echt goede stad in ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring is dat zodra je eenmaal winst maakt je voortaan altijd winst maakt (tenzij je zelf echt iets doms doet).
Mijn eerste stad heb ik ook nog steeds, de enige zonder mods en iets van 400k inwoners als ik me dat goed herrinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb mijn eerste stad ook nog en het is ook een van de grotere maar ik weet zo niet meer welke het nou is :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben een paar maanden geleden helaas al mijn steden verloren door een defecte harde schijf :(
Maar moet zeggen dat ik de stad waar ik nu mee bezig ben ook de mooiste is, mijn eerste stad zag er echt niet uit haha.

Hier nog een overzicht van mijn vliegveld
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EjOLnHZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Quellien schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:13:

Ikzelf ben begonnen met een oude stad van mij te verbouwen, of iig poging tot.

Oude stad: (was wel nog wat veranderd nadien, was vergeten een Screenshot te maken net voordat ik ging verbouwen.)
[afbeelding]
Ziet er mooi uit :) Op welke map speel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 19:02

Quellien

Excrement producer

cracking cloud schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Ziet er mooi uit :) Op welke map speel je?
Dank je :) Dat zou deze map moeten zijn:

Karayan Valley v1.1
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=545837560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Gisteren even al m'n mods assets, heel de mik mak verwijderd. Momenteel ben ik bezig met een Vancouver map.
In de bossen tegen de heuvels/bergen heb je veel naaldbomen (pines, conifers). In de wijken/downtown vaker loofbomen. Ik had dus gevoelsmatig de theme op boreal gezet. Maar dan zijn de stranden ook vrij donker, en de (zon) belichting is ook vrij zwak.. Ik twijfel dus of ik m op boreal of temperate moet zetten... iemand vaker met dit bijltje gehakt? Of zijn er nu zoveel mods/luts om alles alsnog bij stellen wanneer je de map zelf gaat spelen? Kortom, hoe belangrijk is het bepalen van je theme bij het maken van de map..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marijnvtg schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:04:
Gisteren even al m'n mods assets, heel de mik mak verwijderd. Momenteel ben ik bezig met een Vancouver map.
In de bossen tegen de heuvels/bergen heb je veel naaldbomen (pines, conifers). In de wijken/downtown vaker loofbomen. Ik had dus gevoelsmatig de theme op boreal gezet. Maar dan zijn de stranden ook vrij donker, en de (zon) belichting is ook vrij zwak.. Ik twijfel dus of ik m op boreal of temperate moet zetten... iemand vaker met dit bijltje gehakt? Of zijn er nu zoveel mods/luts om alles alsnog bij stellen wanneer je de map zelf gaat spelen? Kortom, hoe belangrijk is het bepalen van je theme bij het maken van de map..?
Ik loop ook met de themes te stoeien. Ik wil gewoon vanilla, maar op een manier heb ik alleen maar temperate maps. Ergens op deze of de vorige pagina is wel een tool/mod langsgekomen waarmee je het in het load menu kan aanpassen, maar daar zit vanilla ook niet bij. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
HMC schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:53:
[...]
Ik loop ook met de themes te stoeien. Ik wil gewoon vanilla, maar op een manier heb ik alleen maar temperate maps. Ergens op deze of de vorige pagina is wel een tool/mod langsgekomen waarmee je het in het load menu kan aanpassen, maar daar zit vanilla ook niet bij. :?
Bedoel je de environment changer? Wat versta je dan onder de vanilla theme? Vanaf het begin is het toch altijd al boreal/temperate/tropical geweest en later kwamen daar european en snow bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 21:49
ik heb ook al mijn assets en mods verwijderd (meer dan 1000 :O ) nu loopt ie eindelijk weer soepel!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vrijwel klaar met mijn stad :D alleen nog wat busroutes toevoegen, verder alles klaar nu

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sl1uYnY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2jXrEAg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super tof Tose! Hoe lang heb je er over gedaan denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het niet bijgehouden maar ik denk zo'n 200/250 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
Tosemime schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:06:
Vrijwel klaar met mijn stad :D alleen nog wat busroutes toevoegen, verder alles klaar nu
Ben diep onder de indruk! _/-\o_

Zou je je stad willen delen met ons? Ik ben heel benieuwd hoe het er in detail uit ziet en zo. Denk ook dat ik een hoop van de details zou kunnen leren. Zelf lukt het me maar niet om een stad te bouwen die tegelijkertijd mooi is en blijft en soepel blijft draaien qua verkeer en inwoneraantal.

Wel eerst die busroutes even afmaken ;)

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50
Tosemime schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:09:
Ik heb het niet bijgehouden maar ik denk zo'n 200/250 uur :)
impressive. Is je stad nu wel of niet met speciale assets? Ben benieuwd of je zoiets ook kunt maken met standaard Cities skylines zaken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Doerakje: Ik zal de stad zeker op de workshop zetten, zal de link hier ook delen :)

@ Webgnome: Ik heb veel mods en assets gebruikt, zonder dat lukken veel dingen niet. Bijvoorbeeld de spoorlijnen, ik gebruik nu een station met 4 perrons, die heb je niet in de standaard game. Het vliegveld zou ook nooit zo er uit zien zonder mods/assets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Kan zijn dat het aan mij ligt maar het lijkt bij met net alsof het meer nacht dan dag is (ong 70/30). Hoe is dat bij jullie? En is het mogelijk om die verhouding aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
dmv van de rush hour mod (momenteel beta dacht ik) kun je dit aanpassen :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:05
Weet iemand of mijn laptop dit spel aan kan?
Ik heb een I7 4510 U, 8 gb ram en 1tb harde schijf en een 8 gb ssd.

[ Voor 11% gewijzigd door JAtech op 30-07-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
JAtech schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:33:
Weet iemand of mijn laptop dit spel aan kan?
Ik heb een I7 4510 U, 8 gb ram en 8 gb ssd.
8 gb ssd? Maar verder zie ik geen issue

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
Mooi, ik heb ook een 1tb harde schijf dus opslag genoeg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Wel een ULV CPU. De game leunt vrij zwaar op de CPU, dus houd wel rekening met vertraging van de simulatie bij wat grotere steden. Die 8GB SSD is natuurlijk zo'n Hybrid geval wat meer een soort cache is dan echte opslag.

Vreemd genoeg zie ik Skylines nooit echt boven de 50% belasting op mijn i7 5820K (6C/12T) @ 4GHz. Vraag me af of het niet verder wil schalen door overhead ofzo. En ja, dat is 50% op elke thread!

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 30-07-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
Zo inmiddels aangeschaft voor €10,75. Hij draait goed op de laptop, ben nu een beetje aan het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
GENETX schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:06:
Wel een ULV CPU. De game leunt vrij zwaar op de CPU, dus houd wel rekening met vertraging van de simulatie bij wat grotere steden. Die 8GB SSD is natuurlijk zo'n Hybrid geval wat meer een soort cache is dan echte opslag.

Vreemd genoeg zie ik Skylines nooit echt boven de 50% belasting op mijn i7 5820K (6C/12T) @ 4GHz. Vraag me af of het niet verder wil schalen door overhead ofzo. En ja, dat is 50% op elke thread!
Zover ik weet / gelezen heb heeft Skylines echt belabberde ondersteuning voor multi threads. En inderdaad het leunt echt zwaar op je CPU. Heb zelf een I5 4460 (geloof ik ) en bij een stad omvang een na laatste stadium gaat het echt in een rap tempo naar beneden met de FPS dit terwijl er toch een 970 in zit en andere games (die zwaar leunen op GPU) juist weer perfect lopen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:26:
[...]

Zover ik weet / gelezen heb heeft Skylines echt belabberde ondersteuning voor multi threads. En inderdaad het leunt echt zwaar op je CPU. Heb zelf een I5 4460 (geloof ik ) en bij een stad omvang een na laatste stadium gaat het echt in een rap tempo naar beneden met de FPS dit terwijl er toch een 970 in zit en andere games (die zwaar leunen op GPU) juist weer perfect lopen.
Deze game is wel degelijk zwaar voor de cpu, en gebruikt ook enorm veel ram afhangent van hoeveelheid mods.
Heel goed is hij niet in multithreading, maar hij gebruikt bij mij wel alle cores.

Fps is echter minder belangrijk dan sim speed.
Bij meeste computers hoe goed dan ook, zal bij een bepaald aantal inwoners het merkbaar slomer gaan draaien ondanks dat de fps niet zakt, met ladingen aan mods/assets had ik op mijn i7 2600k + 16gb ram dat ik bij de 120 a 130k inwoners begon te merken dat het slomer ging lopen, nu met mijn i7 6700k + 32gb ram gebeurt dat pas bij de 400k inwoners ongeveer.
Dit hangt dan dus ook nog weer af van hoe groot de assets zijn die je gebruikt en hoe optimized de mods zijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat een verslavend spelletje is dit, heb net de eerste uurtjes achter de rug.

Een aantal dingen waar ik nog niet uit ben (i.e. hoe ik dat moet oplossen):

- Ik heb nu zo'n 22.000 inwoners, met elke week +200 mensen. Maar nu plots gaan mensen massaal dood, huizen worden verlaten en er komen geen nieuwe inwoners meer.
- Ik heb dus veel huizen met zieke mensen. Hoe voorkomen ik dat?
- Ik heb ook veel huizen met dode mensen. Soms 10 huizen naast elkaar. Ik heb diverse begraafplaatsen gebouwd, maar het viel me op dat elke begraafplaats maar 1 of 2 van de maximaal 10 hearses in dienst heeft. Hoe komt dat?
- De verlaten huizen... dat worden er steeds meer. Ik sloop ze dan, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Hoe ga ik dit tegen?
- Ik heb hier en daar ook last van traffic jam. Helpt het om bredere wegen aan te leggen? Dan moet ik wel flink wat huizen slopen. Is het ook een idee om de wegen naar de afgelegen industriezone te verwijderen, zodat het vrachtverkeer niet meer door de stad moet?
- Ik heb buslijnen aangemaakt, waardoor er nu erg veel bussen rondrijden. Ik heb het idee dat deze - naast het vrachtverkeer - ook bijdragen aan files. Is dat correct?

Ik moet snel wat gaan doen, want minder mensen = minder inkomen. Straks duik ik in het rood en kan ik de stad niet meer draaiend houden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:22
XWB schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:46:
- Ik heb nu zo'n 22.000 inwoners, met elke week +200 mensen. Maar nu plots gaan mensen massaal dood, huizen worden verlaten en er komen geen nieuwe inwoners meer.
Dat kan een deathwave zijn, aangezien mensen in CS even oud worden en ze zich vaak in grote getalen tegelijk in de stad vestigen gaan ze ook ongeveer op hetzelfde moment dood. Dat zorgt voor een flinke piek in het aantal overleden mensen. Ook zieke mensen kunnen overlijden, gezien je volgende puntje zou daar ook het probleem kunnen liggen.
- Ik heb dus veel huizen met zieke mensen. Hoe voorkomen ik dat?
Mensen worden ziek door verontreinigd water (meestal veroorzaakt door een pomp vlakbij je industriegebied of door de pomp stroomafwaarts na het riool te bouwen waardoor verontreinigd water de kraan uitkomt) of door herrie (woningen naast commerciële gebieden/luidruchtige gebouwen). Daarnaast helpt een ziekenhuis tegen zieke mensen, maar het is natuurlijk altijd beter om het bij de oorzaak aan te pakken.
- Ik heb ook veel huizen met dode mensen. Soms 10 huizen naast elkaar. Ik heb diverse begraafplaatsen gebouwd, maar het viel me op dat elke begraafplaats maar 1 of 2 van de maximaal 10 hearses in dienst heeft. Hoe komt dat?
Zijn de huizen bereikbaar door de hearses (niet te veel verkeersopstoppingen, geen onjuist geplaatste eenrichtingswegen en/of niet te ver geplaatste begraafplaatsen/crematoria)?
- De verlaten huizen... dat worden er steeds meer. Ik sloop ze dan, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Hoe ga ik dit tegen?
Er is een mod die dat automatisch doet link. Door bovenstaande problemen op te lossen zal de leegstand echter al flink afnemen/verdwijnen.
- Ik heb hier en daar ook last van traffic jam. Helpt het om bredere wegen aan te leggen? Dan moet ik wel flink wat huizen slopen. Is het ook een idee om de wegen naar de afgelegen industriezone te verwijderen, zodat het vrachtverkeer niet meer door de stad moet?
Bredere wegen helpen maar zijn niet per sé de juiste oplossing. Het is aan te raden om te werken met primaire, secundaire en tertiaire wegen. In een woonwijk zijn smalle wegen prima, maar voor de wegen die gebruikt worden om de wijk/wijken binnen te komen/te verlaten is het handig als ze wat groter zijn. Daarnaast is het goed om een netwerk van snelwegen aan te leggen die je van het ene gebied naar het andere brengt (bijv van woonwijk naar commerciële gebieden of industrie).
- Ik heb buslijnen aangemaakt, waardoor er nu erg veel bussen rondrijden. Ik heb het idee dat deze - naast het vrachtverkeer - ook bijdragen aan files. Is dat correct?
Klopt, iedere bus die stopt bij een halte laat een hoop auto's er achter wachten tot de bus weer vertrekt. Als je bussen niet volledig bezet zijn kan je het aantal bussen aanpassen (mogelijk een mod voor nodig, dat weet ik niet zeker) en/of wegen met aparte busbanen gebruiken (zijn wel breder, of je moet een aparte route aanleggen).
Ik moet snel wat gaan doen, want minder mensen = minder inkomen. Straks duik ik in het rood en kan ik de stad niet meer draaiend houden.
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

XWB schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:46:
Logico schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:01:
[...]

Klopt, iedere bus die stopt bij een halte laat een hoop auto's er achter wachten tot de bus weer vertrekt. Als je bussen niet volledig bezet zijn kan je het aantal bussen aanpassen (mogelijk een mod voor nodig, dat weet ik niet zeker) en/of wegen met aparte busbanen gebruiken (zijn wel breder, of je moet een aparte route aanleggen).
Wat je zou kunnen doen (en dat vereist niet eens een mod): verlaag het budget voor het busvervoer. Als het goed is daalt het aantal bussen dan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Silvarret is vanmiddag uitgelicht op de Facebookpagina van Cities: Skylines met zijn werk van het bouwen in de Nederlandse stijl.

Leuk om het eindresultaat nu te zien!

Tosemime, you're next? O-)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind stiekem simcity 5 leuker uitzien en daardoor toch leuker om te spelen. Heb cities natuurlijk maar een paar keren gespeeld toen die 3 dagen gratis was op steam en voor mij is de style in een game toch ook wel een heel belangrijk punt. Het speelmenu faalt compleet, het oog wil namelijk ook wat,, de keuze van de kleuren en iconen lijkt door een amateur gemaakt en vandaag de dag is er nog helemaal niets eraan verbeterd. Maarja, ben er zeker van dat anderen mijn mening niet begrijpen en het speelmenu wel gewoon heel mooi vinden, maar ieder zijn eigen smaak, toch?! En jawel, ik vind het wel belangrijk dat het speelmenu goed moet uitzien, je moet er heletijd naar kijken, al vanaf dat je het spel opstart... Bah, echt lelijk! (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:19:
Ik vind stiekem simcity 5 leuker uitzien en daardoor toch leuker om te spelen. Heb cities natuurlijk maar een paar keren gespeeld toen die 3 dagen gratis was op steam en voor mij is de style in een game toch ook wel een heel belangrijk punt. Het speelmenu faalt compleet, het oog wil namelijk ook wat,, de keuze van de kleuren en iconen lijkt door een amateur gemaakt en vandaag de dag is er nog helemaal niets eraan verbeterd. Maarja, ben er zeker van dat anderen mijn mening niet begrijpen en het speelmenu wel gewoon heel mooi vinden, maar ieder zijn eigen smaak, toch?! En jawel, ik vind het wel belangrijk dat het speelmenu goed moet uitzien, je moet er heletijd naar kijken, al vanaf dat je het spel opstart... Bah, echt lelijk! (mijn mening)
Je hebt groot gelijk dat het UI je wel moet bevallen.
Persoonlijk stoor ik me absoluut niet aan de UI kleuren en vind ik juist die van sim city 5 vrij plat eruit zien en de kleuren tsja zou er mee kunnen leven maar vind het niet mooier dan die van cities.
Kwa opzet/indeling vind ik ze eigenlijk heel erg vergelijkbaar.

Dus ookal zie ik het niet ik snap je punt wel, als je je er aan ergert dan is het niet leuk spelen..

Dat filmpje is trouwens wel weer erg mooi zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Wat ik nooit echt nog heb geweten, die fietspaden, gaan die fietsers nou ook op straat? Of echt alleen op de fietspaden.

Weg + fietspad ernaast is best veel ruimte en kan er 'lomp' uitzien.

[ Voor 23% gewijzigd door JinShepard op 04-08-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:19:
Is dit niet iets dan? http://steamcommunity.com...ls/?l=german&id=421770876

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
JinShepard schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:00:
Wat ik nooit echt nog heb geweten, die fietspaden, gaan die fietsers nou ook op straat? Of echt alleen op de fietspaden.

Weg + fietspad ernaast is best veel ruimte en kan er 'lomp' uitzien.
Je kan kiezen wat je wil (wel of niet toestaan op voetpaden van fietsers) via een lokale wijk regel, net als bijv een heavy traffic ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Joh.... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds sneller afhaak bij het bouwen van wegen. Ik ben teveel een perfectionist dat ik geen zin meer heb als het niet lukt zoals ik het wil. Dus als het lelijk wordt zeg maar. Maar de tools om wegen te bouwen zijn gewoon te beperkt. Als ik een afrit bijvoorbeeld netjes wil maken (rond, recht, symmetrisch), dan moet ik eigenlijk het standaardtype weg gebruiken omdat die overal op snapt, maar als het dan gelukt is en je wil upgraden naar het juiste type weg, dan wil dat vaak ineens niet omdat het te krap staat voor het ene type, maar niet voor het andere. Of dat je een weg wil leggen maar om dat het gewoon op geen manier kan vanwege "slope too steep"... Dat is zo frustrerend dat ik er meestal gewoon geen zin meer in heb na zoveel uur te hebben besteed eraan. :(
Ik heb wel een paar mods als precision engineering maar dat helpt niet zo met die flauwe stugge interface/mechanieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
SanderTje! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:44:
Silvarret is vanmiddag uitgelicht op de Facebookpagina van Cities: Skylines met zijn werk van het bouwen in de Nederlandse stijl.

[video]

Leuk om het eindresultaat nu te zien!

Tosemime, you're next? O-)
Ik zit echt vol verwondering te kijken naar screenshots van mensen in dit topic en vooral dit filmpje. Ik kan me niet eens bedenken hoe ik zoiets voor elkaar kan krijgen.. Heb al moeite met de basics.. Tot aan OV lukt het me vaak wel, maar daarna... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:07:
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds sneller afhaak bij het bouwen van wegen. Ik ben teveel een perfectionist dat ik geen zin meer heb als het niet lukt zoals ik het wil. Dus als het lelijk wordt zeg maar. Maar de tools om wegen te bouwen zijn gewoon te beperkt. Als ik een afrit bijvoorbeeld netjes wil maken (rond, recht, symmetrisch), dan moet ik eigenlijk het standaardtype weg gebruiken omdat die overal op snapt, maar als het dan gelukt is en je wil upgraden naar het juiste type weg, dan wil dat vaak ineens niet omdat het te krap staat voor het ene type, maar niet voor het andere. Of dat je een weg wil leggen maar om dat het gewoon op geen manier kan vanwege "slope too steep"... Dat is zo frustrerend dat ik er meestal gewoon geen zin meer in heb na zoveel uur te hebben besteed eraan. :(
Ik heb wel een paar mods als precision engineering maar dat helpt niet zo met die flauwe stugge interface/mechanieken.
Heel herkenbaar!

Dit is ook precies wat ik zo vervelend vind! Je kunt er aardig wat tools voor inzetten, maar echt precies datgene voor elkaar krijgen wat je dan wilt is erg lastig. Zo heb ik al heel vaak lopen stoeien met wegen op dijken, verhoogde/verlaagde snelwegen, wegen die op andere wegen aansluiten zonder de weg waar het op aansluit compleet te vervormen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je hebt die road heights mod waarmee je per meter de hoogte in kan stellen (inclusief grondverhoging onder de weg als je tot gloof 6meter hoog doet, road anarchy waardoor wegen veel meer kunnen kwa neerleggen zonder elkaar in de weg te zitten en de mod sharp angles waarmee je veel scherpere afslagen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
Weet iemand welke map Sivarret in dat filmpje gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyphax schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:07:
Geen problemen mee, je kan hele precieze knooppunten bouwen als je wil. je hebt er waarschijnlijk wel wat mods voor nodig zoals idd precision engineering maar dan werkt het ook gewoon, ook die road heights mod die Tek noemde is zeker een aanrader. dan kan je per 3 meter omhoog gaan ipv gelijk 12m. ik werk meestal met de standaard 2-baans weg om het grid te kunnen gebruiken en de kleine 1-baans highway voor de afritten. Gaat prima bij mij.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sUkbl7a.jpg

Daarnaast snap ik de opmerkingen op de interface niet zo. ik heb me nog geen moment enkel moment gestoord aan de stijl van de interface. En zelfs als zou ik het niet mooi vinden, het gaat toch om de game? En die speelt heerlijk :) dat je cities skylines niet meer wil spelen omdat je de ui niet mooi vindt, sorry maar daar kan ik echt niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tosemime schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:23:
[...]

Geen problemen mee, je kan hele precieze knooppunten bouwen als je wil.
Ik schrijf ook niet dat het niet kan, maar dat het imho nogal weleens frustrerend werkt en het me teveel geklooi kost om die precieze knooppunten te bouwen, of je wilt een tunnel bouwen en om de een of andere reden kom je net steeds een millimeter te kort omdat je net op een helling zit en dan is de slope weer te steep omdat dit mechaniek net effe te beperkt is. :)
Als je dat maar vaak genoeg gedaan hebt en je steeds om dezelfde redenen weer ergens omheen moet werken, dan wordt het vanzelf vervelend. :P
je hebt er waarschijnlijk wel wat mods voor nodig zoals idd precision engineering maar dan werkt het ook gewoon, ook die road heights mod die Tek noemde is zeker een aanrader. dan kan je per 3 meter omhoog gaan ipv gelijk 12m.
Zit dat met die hoogtes niet ingebakken in het spel intussen? Ik heb er nooit een mod voor geïnstalleerd volgens mij maar er is een knopje bijgekomen waarmee je de stappen van de hoogte mee kunt instellen, zoals jij beschrijft. Dat was wel een mooie toevoeging.

Misschien die road anarchy eens proberen. Ik heb ook een tijdje no-pillars geprobeerd, maar dan ging het er op gegeven moment weer onrealistisch uitzien, en dat wil ik dan ook weer niet. :P
ik werk meestal met de standaard 2-baans weg om het grid te kunnen gebruiken en de kleine 1-baans highway voor de afritten. Gaat prima bij mij.
Zelfde hier. Er is niet een mod die dat grid voor alle typen aanzet? (Jammer dat dat onderscheid er is...)
Er zijn ook wel andere leuke trucjes mee te bedenken. Ik heb vaak m'n snelweg op 12m hoog (of hoger :+) en dan kan je zo mooi de pilaren verplaatsen door tussen je twee snelwegen even een stukje weg te bouwen. :)
voorbeeld:
Daarnaast snap ik de opmerkingen op de interface niet zo. ik heb me nog geen moment enkel moment gestoord aan de stijl van de interface. En zelfs als zou ik het niet mooi vinden, het gaat toch om de game? En die speelt heerlijk :) dat je cities skylines niet meer wil spelen omdat je de ui niet mooi vindt, sorry maar daar kan ik echt niet bij
Ik heb ook geen problemen met de interface, maar ik begrijp de kritieken heel goed! Als je het vergelijkt met de interface van Simcity, dan is die van Skylines gewoon saai en hij is ook hier en daar wat beperkt (scrollen door assets heen vind ik bijvoorbeeld helemaal niet fijn. De helft van de assets die je van de workshop installeert lijkt geen thumbnail te hebben, en je moet er dus met je muis overheen hoveren om zeker te weten dat je dat type park wilde plaatsen... dat kan qua interface veel beter) maar ik zou er nooit het spel om laten liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard is er dan weer een mod die custom gebouwtjes/parkjes een icon geven door deze van steam af te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBrabandertje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:15
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TeK schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:03:
Uiteraard is er dan weer een mod die custom gebouwtjes/parkjes een icon geven door deze van steam af te halen ;)
En voor het overzicht waar ik in mijn post een beetje over zat te bitchen ook! :D
http://steamcommunity.com...searchtext=improved+asset
Als dit spel toch niet zo'n goede support voor mods en assets had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 21:41

watercoolertje

Untertitel

Hoe krijgen jullie gebouwen de lucht in (oftewel hoger dan 4 verdiepingen)? Ik ben redelijk succesvol in het maken van een recht toe recht aan stad (vergeleken met de creaties die ik hier voorbij zie komen), en geld verdienen, maar mijn stad krijgt geen wolkenkrabbers (wel zijn de huisjes max lvl en genoeg voorzieningen en 100% happines), en het heet niet voor niks city skilines :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De high density zones worden dat bij mij vanzelf, niet meteen in het begin. Lijkt toch op een bepaalde manier te moeten groeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 21:49
Het helpt ook om te zorgen dat ze aan alle voorzieningen voldoen, parkjes en dat soort dingen helpen ook erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
let ook op de noise levels. Die mogen niet te hoog zijn. Zelf heb ik op dit moment een stadje waarbij ik alleen maar zandpaden heb aangelegd. Alleen naar mijn high density industrie liggen verharde wegen als ook rondom mijn commerciele industrie. Verder een grote snelweg met een 3tal op/afritten. Het begint nu een beetje te komen, de hoge gebouwen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

RobertoBravo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:20:
Het helpt ook om te zorgen dat ze aan alle voorzieningen voldoen, parkjes en dat soort dingen helpen ook erg
Denk dat ik die wel voldoende heb, als ik met de lagen kijk is alles netjes gekleurd en overal goed beschikbaar.
Webgnome schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:34:
let ook op de noise levels. Die mogen niet te hoog zijn. Zelf heb ik op dit moment een stadje waarbij ik alleen maar zandpaden heb aangelegd. Alleen naar mijn high density industrie liggen verharde wegen als ook rondom mijn commerciele industrie. Verder een grote snelweg met een 3tal op/afritten. Het begint nu een beetje te komen, de hoge gebouwen.
Dat ga ik dan ook eens proberen, maar ziet er natuurlijk wel stom uit als je zulke gebouwen krijgt en dan liggen er zandpaden :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Gebruik je wel een district style die hoge gebouwen bevat? Bijvoorbeeld de Europese stijl heeft geen wolkenkrabbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Logico schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:36:
Gebruik je wel een district style die hoge gebouwen bevat? Bijvoorbeeld de Europese stijl heeft geen wolkenkrabbers.
Ik gebruik gewoon de standaard, ik kan wel kiezen voor EU stijl maar die staat dus niet aangevinkt.

Zal zo een screenshot posten die ik nog ergens heb staan.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IDNSskoFOWC3kAJpeYtII4QiusFrd9UJnFoS3wL1YaMKGZjy8jR9-HhD9ZlBKYiethNelT7coDo5yCID4_5Oj8dKzp3l6NBXBoWgr7PFoSBLG_0Kwg3x84df6itBsN5wCpxpxLlbJyUxkQ9tu0Xq-lIw8bE0xYChIRD_JlhsZeSnkYJxbaLyJxfoLBWkLEJzqvs5CF9jF-BBpytylkofiYoTma4FKFcliZNl8aCgMmf9Rp25cErUIwo5okiAgDWcTajLkjT6ac3U-LC09dHLSkGvbrYLxm70f58uNlTxix1iFial0_PL70niLg4zIJsoSZTxkZ5EyALpD3YpZnasDZBea5GoFBtk7QEzAde0YAhCTFh2I-ytxKLyMMtun3-cM8H6O9g2L9OIAD-CIEAtB67hUm7o3snOxOSg9ZU7s8KcigyxC-rVBemXui5rZ48IbYEQFKlcynhvXUiurkUyVQG35thnw_buTbp-b2q0-IdZ4snxjgMNJv4G7kFmDfd3nVQyOP6neSyN7y81mzD9qFwkhS9i1Qv3YmzMqTXaeEI5kukBf3bXO9xm0FvLQyZqOPnIINdXrE_5eJd5aKQh_nYqeKc=w800-h600-no

Rechts onder zie je die huizen staan, alle huizen die er nu zijn zijn allemaal lvl5 en hoger kunnen zien niet. Vind ze ook niet echt US stijl die huizen (wel op het begin met die vrijstaande huizen met veel grond), dus wat het nu wel of niet is weet ik ook niet :P

Edit:
volgens mij heb ik grand river gekozen als map en als ik online zoek dan is dat dus inderdaad Europees, hoewel ik al meer dan 5 maps al zo ver gekomen ben als met dit stadje. Toch nogmaals opnieuw beginnen denk ik. Wel jammer dat het bij de mapkeuze dan niet vermeld staat verder, lijkt me redelijk fijn om te weten van te voren :D

[ Voor 64% gewijzigd door watercoolertje op 09-08-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Ik gebruik gewoon de standaard, ik kan wel kiezen voor EU stijl maar die staat dus niet aangevinkt.

[afbeelding]

Rechts onder zie je die huizen staan, alle huizen die er nu zijn zijn allemaal lvl5 en hoger kunnen zien niet. Vind ze ook niet echt US stijl die huizen (wel op het begin met die vrijstaande huizen met veel grond), dus wat het nu wel of niet is weet ik ook niet :P

Edit:
volgens mij heb ik grand river gekozen als map en als ik online zoek dan is dat dus inderdaad Europees, hoewel ik al meer dan 5 maps al zo ver gekomen ben als met dit stadje. Toch nogmaals opnieuw beginnen denk ik. Wel jammer dat het bij de mapkeuze dan niet vermeld staat verder, lijkt me redelijk fijn om te weten van te voren :D
Bij het kiezen van de map staat er rechtsondering het schermpje :
Base theme : Boreal/europe/etc, with behind that : Custom map theme :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Vorige week ben ik toch ook maar weer begonnen met een nieuwe stad. Eenmaal begonnen ben ik toch altwijd weer direct verslaafd :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p3G2Sy2l.jpg
De hele stad vanuit de lucht. Nog geen 6000 inwoners. Links zie je een strookje industrie. Bij het starten zet ik de industrie altijd even in een strook. Dan is er tenminste werk en later wordt dat stuk dan ook verbeterd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dcO33jYl.jpg
Het stratenplan van de nieuwste wijk. Het bovenste deel heb ik een stuk verhoogd t.o.v. de rest om meer variatie aan te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/shB8lKzl.jpg
Bebouwd en zo goed als af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qfgNP4Al.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8265HeTl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lmwk8TTl.jpg
Ja, de brandweer is ook aanwezig als het moet. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KLedodYl.jpg
Overzichtje vanaf het geheel. (Klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5vGgglJl.jpg
Ok, nog 1 sfeerplaatje O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SVIvNzml.jpg
Het ingevulde plan van bovenaf.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n9sAsahl.jpg
Hier komt de nieuwe wijk en hier ben ik ook al aardig ver mee. Misschien post ik hier later nog wel weer even screenshots van.

De hele serie, met grote plaatjes: http://imgur.com/a/hN5oB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
[...]

[afbeelding]

Edit:
https://steamcommunity.co...08505&searchtext=european

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

[afbeelding]

Edit:
Mooie wegenspaghetti trouwens 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Dat is nou net mn grote trots waarvoor ik die screenshot uberhaubt heb liggen. Jammer dat je het ondergrondse niet kan zien, want dit is nog niet alles 8)

[ Voor 14% gewijzigd door watercoolertje op 10-08-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Ben net met een nieuwe stad begonnen, maar als ik een district maak zie ik geen naam waar ik op kan klikken om de policies e.d. aan te passen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SdwaeFU.jpg

Ik heb geen mods aan staan. Heeft iemand dit eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Bij deze post ik eventjes een paar pictures van de beste stad van mijn hand tot nu toe. Veel hoogbouw en weinig traffic. Enige probleem wat ik nu nog ervaar is dat de noise levels beginnen te stijgen. Heeft het verlagen van wegen (sunken) daar enig nut voor?

Cities skylines
Cities skylines screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jN9vfwBz6yhfMhEkI76J13a2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j4kqytstjhe4WYtoBK0ZNHk0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NXIjqzQD5Q7pECSciyIcCH1S/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TaL428U1hRKOpCqZCB9On67y/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DMOtFfNcKxlsnzUzKQjQov6c/thumb.jpg

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
waarom gebruik je zo veel zandwegen? ziet er een beetje vreemd uit zo, veel grote gebouwen met dirt roads :)

Ik verveelde me dus heb maar eens geprobeerd een gekke interchange na te bouwen. Het gaat om een vrij bizar knooppunt in japan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FDJxjZG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3pzxaOd.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NcjcT0d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F3LDVRC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Tosemime schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:58:
waarom gebruik je zo veel zandwegen? ziet er een beetje vreemd uit zo, veel grote gebouwen met dirt roads :)

Ik verveelde me dus heb maar eens geprobeerd een gekke interchange na te bouwen. Het gaat om een vrij bizar knooppunt in japan :)
Zandwegen heb ik eigenlijk vanaf het begin gebruikt omdat dat nu eenmaal het goedkoopst is. Moet het nog gaan upgraden naar nieuwere weg types maar nog niet aan toegekomen. Bij industrie/commercieel ben ik het al wel langzaam aan aan het updaten maar bij residential nog niet echt nodig gehad. Is goed op te lossen met hier er daar een busstop.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:50:
[...]

Zandwegen heb ik eigenlijk vanaf het begin gebruikt omdat dat nu eenmaal het goedkoopst is. Moet het nog gaan upgraden naar nieuwere weg types maar nog niet aan toegekomen. Bij industrie/commercieel ben ik het al wel langzaam aan aan het updaten maar bij residential nog niet echt nodig gehad. Is goed op te lossen met hier er daar een busstop.
Lekkere teaser weer op de Facebookpagina van Cities: Skylines. Volgende week op de Gamescom in Keulen maakt CO bekend welke expansion er zit aan te komen.

Wat denken jullie?
Ik hoop op iets meer simulatiediepte. Een andere optie (maar dat hoeft van mij niet zo) is meer random events: aardbevingen etc.

Waar hopen jullie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
SanderTje! schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

Lekkere teaser weer op de Facebookpagina van Cities: Skylines. Volgende week op de Gamescom in Keulen maakt CO bekend welke expansion er zit aan te komen.

Wat denken jullie?
Ik hoop op iets meer simulatiediepte. Een andere optie (maar dat hoeft van mij niet zo) is meer random events: aardbevingen etc.

Waar hopen jullie op?
Hoop in ieder geval op wat meer moeilijkheid (of in ieder geval instelbaar). Op dit moment is alleen het opstarten wat lastig maar als je eenmaal de moneyflow goed hebt dan moet je wel heel domme dingen doen ( zoals per ongeluk je water toevoer slopen en je afvragen waarom dat iedereen toch weg trekt |:( ) voor dat het lastig wordt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben erg benieuwd waar ze mee komen :) ik hoop ook dat er meer aandacht aan de simulatie wordt besteedt, zoals verkeer bijvoorbeeld. moeilijkheid is voor mij een non-issue, ik speel vrijwel altijd met de unlimited money mod aan. ik wil gewoon een mooie en goed werkende stad maken, heb geen zin om in het begin niks te kunnen omdat je geen geld hebt. random events hoeft van mij ook niet zo, zal je net zien dat er een aardbeving of zo komt als je een tijdje niet opgeslagen hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Random events wil ik zeker niet :P

Kleine wishlist :

Complete seasons (kassen nodig voor voedsel in winter ? winter en zomer recreatie).
Een systeem om 2 1richtingsbanen tegelijk neer te leggen.
Chinatown dlc.
Mogelijkheid voor geanimeerde assets (sport parkjes e.d.).
Iets om geluidsoverlast beter mee tegen te gaan dan hoe de bomen nu werken (of iig de laatste keer dat ik erop gelet heb).
High/low tech fabrieken.
Medium density huizen (+higher capicity op wolkenkrabbers/flats).
Veilingterrein/cargowarehouse (Vanuit fabriek gaat het met een kleine truck naar een hub en daar wordt het beter verdeelt over grote trucks die pas gaan rijden als ze helemaal vol zijn ofzoiets)
University campus gebouwtjes, met een overhaul van hele schoolsysteem erbij.

Zo dat is wel even genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Even een kleine update. Ben op dit moment bezig met een van mijn beste steden tot nu toe ( dikke winst, bijna overal 100% tevredenheid you name it). Echter waar ik wel last van had was een verkeersopstopping (zie rode arcering)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RoPIxgYScASWK1HxQj8fX0zk/thumb.jpg

Na veel gepiel en opnieuw aanleggen kwam ik tot dit geniale idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jrk1zsORpAP2ahSn8jnFnaEH/thumb.jpg

Het werkt eigenlijk perfect nu. Wat heb ik hier van geleerd?

Zorg dat de flow logisch is. Als je een rotonde bouwt moet je niet een uitgang na een ingang zetten. Dit zorgt er namelijjk voor dat verkeer dat er op komt ook weer direct er af gaat. Als die flow maar groot genoeg is heeft het overige verkeer (dat er ook af wil maar verder weg komt) geen tijd om er af te gaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49

Steeffoon

Smartphone-nerd

Wat een mooie werken komen hier toch voorbij. Mijn stad is met >100.000 inwoners erg groot, maar als ik eerlijk ben, hij ziet er totaal niet strak uit, beetje rommeltje verspreid over de hele kaart. Zal van de week proberen een screenshot te plaatsen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Webgnome schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:43:Ben op dit moment bezig met een van mijn beste steden tot nu toe ( dikke winst, bijna overal 100% tevredenheid you name it). Echter waar ik wel last van had was een verkeersopstopping (zie rode arcering)
Maak er eens snelweg van ipv 6 baans, snelwegen afslaan gaat veel vloeiender dan andere wegen. Rotondes zijn (tenzij midden in een woonwijk) bij mij altijd van snelweg.

Maar vind het qua verkeer trouwens wel mee vallen op de screenshot :P

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 15-08-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
watercoolertje schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:49:
[...]
Maak er eens snelweg van ipv 6 baans, snelwegen afslaan gaat veel vloeiender dan andere wegen. Rotondes zijn (tenzij midden in een woonwijk) bij mij altijd van snelweg.

Mijn ervaring is juist dat snelweg niet goed werkt althans. MAar zal het later deze week eens proberen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
watercoolertje schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Zoiets als dit (rechts op de plaat)?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/255710/ss_8c32021e04344957f59da0ef40e1f3e9de3acefc.1920x1080.jpg?t=1465481810

Misschien ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Webgnome schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:43:
Zorg dat de flow logisch is. Als je een rotonde bouwt moet je niet een uitgang na een ingang zetten. Dit zorgt er namelijjk voor dat verkeer dat er op komt ook weer direct er af gaat. Als die flow maar groot genoeg is heeft het overige verkeer (dat er ook af wil maar verder weg komt) geen tijd om er af te gaan.
Wat bedoel je precies, ik zie in jouw laatste screenshot ook een uitgang na een ingang?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rotondes met de ingang aan de binnenkant en de uitgang aan de buitenkant werken ook altijd fijn imo.
Maar is natuurlijk wel minder realistisch, puur omdat het eigenlijk nooit zo gebouwt wordt in het echt, echter je hebt te maken met gamemechanics en daarin heb je een groot voordeel als je het zo doet :)
Pagina: 1 ... 15 ... 64 Laatste