https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Had nog totaal geen ervaring met city builders, dus gisteren flink liggen aanklooien. Maar vanmorgen (had toch vrij) begonnen met een 'serieuze' poging. Vraag me niet hoeveel uur erin zijn gaan zitten, maar dit is het resultaat.

Had toch nog best wat issues om het verkeer te managen. Onderstaande SS laat duidelijk zien dat mijn rotondes niet al te best werken...

Als iemand nog tips heeft, laat maar komen. Erg verslavend spel dit
Nu forceer je alles over 1 weg.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Heel verslavend inderdaadPyr0_ schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:11:
Ben sinds gisteren ook helemaal hooked.
Had nog totaal geen ervaring met city builders, dus gisteren flink liggen aanklooien. Maar vanmorgen (had toch vrij) begonnen met een 'serieuze' poging. Vraag me niet hoeveel uur erin zijn gaan zitten, maar dit is het resultaat.
Als iemand nog tips heeft, laat maar komen. Erg verslavend spel dit
Qua tips; ik kan je aanraden wat mensen op YouTube te gaan volgen die hun gameplay opnemen. Silvarret is een goede tip als je ervan houdt om de realiteit te benaderen: YouTube: Cities Skylines: Dutch City .
Keralis heeft ook een aantal series: YouTube: Keralis
Voor de rest goede basismods, zoals:
Traffic Manager: President Edition: http://steamcommunity.com...earchtext=traffic+manager
Network Extensions Project: http://steamcommunity.com...820060&searchtext=network
De community is erg levendig, dus genoeg te ontdekken
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Wel ook even gemeld bij de makers ?fynrd1 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:33:
Ik heb EINDELIJK de oorzaak van mijn crashende cities.exe gevonden... Het spel werkt blijkbaar niet zo goed met een usb koptelefoon..
En je weet zeker dat het dat is ?
pff toch niet...TeK schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:47:
[...]
Wel ook even gemeld bij de makers ?
En je weet zeker dat het dat is ?
Conflicterdnerd Dylan, die heeft gave video's voor wat betreft realiteit benaderen..SanderTje! schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:05:
[...]
Qua tips; ik kan je aanraden wat mensen op YouTube te gaan volgen die hun gameplay opnemen. Silvarret is een goede tip als je ervan houdt om de realiteit te benaderen: YouTube: Cities Skylines: Dutch City .
YouTube: CONFLICTNERD Dylan
Niet alleen Cities.. hij is nu bezig met een piraten thema in Planet Coaster.. wat die gast allemaal doet
*sowieso
Precision Engeneering zou ook een hele goede mod zijn, op de screens zie ik veel "niet rechte" verbindingen etc, tenzij dat natuurlijk de bedoeling isSanderTje! schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:05:
[...]
Heel verslavend inderdaad
Voor de rest goede basismods, zoals:
Traffic Manager: President Edition: http://steamcommunity.com...earchtext=traffic+manager
Network Extensions Project: http://steamcommunity.com...820060&searchtext=network
De community is erg levendig, dus genoeg te ontdekken
Zelf ben ik na verschillende pogingen nu ook eens begonnen met de "juiste" mods etc. Hi-res screenie:

Vinden jullie hiervan? Work in progress of course!
Erg mooi, grappige grid.Jackson6 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:10:
[...]
Precision Engeneering zou ook een hele goede mod zijn, op de screens zie ik veel "niet rechte" verbindingen etc, tenzij dat natuurlijk de bedoeling is![]()
Zelf ben ik na verschillende pogingen nu ook eens begonnen met de "juiste" mods etc. Hi-res screenie:
Vinden jullie hiervan? Work in progress of course!
Ik heb een vraagje. Hoewel ik Network Extensions heb, krijg ik de volgende tool niet in beeld:

Is dit een aparte mod? Ik zag dit opeens in filmpje van Silvarret opduiken. Lijkt me super handig bij het maken van eilanden. Maar ik krijg het schermpje (komt rechtsonder tevoorschijn bij Silvarret, in zijn lijst van mods kan ik niets bijzonder ontdekken) niet.
Als iemand me hier uit de brand kan helpen, ben ik diegene zeer dankbaar
Thanks, mooie mod! Maar ik doelde meer op de "Ground, Elevated, Bridge tabbladen. Of komt dit bij snowfall? Die heb ik namelijk niet.
Yep, daar dacht ik later aan, maar had toen geen tijd om m'n post aan te passenJackson6 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:10:
[...]
Precision Engeneering zou ook een hele goede mod zijn, op de screens zie ik veel "niet rechte" verbindingen etc, tenzij dat natuurlijk de bedoeling is
Tips zijn altijd welkom!

[ Voor 14% gewijzigd door Jackson6 op 08-04-2016 16:54 ]
Alle op- en afritten verwijderen, en de ringweg kleiner (minder prominent) maken, en langzaam laten verdwijnen /oplossen in je stad.Jackson6 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:54:
Ben nog even verder gegaan, het grootste gedeelte nu voorzien van bomen etc:
Tips zijn altijd welkom!
[afbeelding]
Ik denk dat ik dan beter een nieuwe stad kan bouwen, op en afritten verwijderen wordt de hele stad op de schop.fynrd1 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:47:
[...]
Alle op- en afritten verwijderen, en de ringweg kleiner (minder prominent) maken, en langzaam laten verdwijnen /oplossen in je stad.
Moet nog een hoop detailing gebeuren maar het is een aardig begin denk ik.

Merge wuurd 't beter
Nou wilde ik ook weer gaan spelen, na 2 weken niet gespeeld te hebben. Ik startte de game op, kwam in het start menu, en boem. Crash. Ik kreeg de melding dat cities skylines is gestopt met werken. Heeft iemand hier ook last van?? Ik heb een kleine 1200 assets (en een aantal mods), maar je zou denken dat ie die pas laadt als je de map laad waar je op gaat spelen. Is er ook een log file, zodat ik kan zien waar het mis gaat??
Edit: ik heb nu ik terug lees hetzelfde probleem als fynrd1...
[ Voor 6% gewijzigd door pwillemske op 09-04-2016 16:49 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Er lijkt geen oplossing te zijn, per toeval werkt hij soms en doet hij het perfect. In mijn logs zit ook niks tastbaars.pwillemske schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:38:
Sodeju zeg wat een mooie plaatjes allemaal
Nou wilde ik ook weer gaan spelen, na 2 weken niet gespeeld te hebben. Ik startte de game op, kwam in het start menu, en boem. Crash. Ik kreeg de melding dat cities skylines is gestopt met werken. Heeft iemand hier ook last van?? Ik heb een kleine 1200 assets (en een aantal mods), maar je zou denken dat ie die pas laadt als je de map laad waar je op gaat spelen. Is er ook een log file, zodat ik kan zien waar het mis gaat??
Edit: ik heb nu ik terug lees hetzelfde probleem als fynrd1...
Hmm, zal ik zometeen maar eens proberen, thx voor het meedenken!mark schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:25:
Hebben jullie het probleem ook als je Steam eens in Off-line modus zet?
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik heb het gevoel dat die nog wel eens wil crashen tijdens het laden van de stad zelf.
Heeeel af en toe heb ik de laatstetijd ook een crash tijdens laden van de game, maar dan start ik nog keer op en doet ie het gewoon.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Bij mij ookpwillemske schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:11:
Dat offline zetten van steam lijkt te helpenIk heb een avondje cities kunnen spelen: helemaal happy
Dit is het nieuwste deel van de haven. Die quays werken erg goed en zien er mooi uit en de more beautification mod is ook echt een must have. Nu dit deel af is ga ik binnenkort de oude haven onder handen nemen want daar is ook veel verbetering mogelijk. Tegen de tijd dat dat af is zal ik hier weer wat foto's posten.

Dit is het dorpje Decin. Europese dorpen/stadjes namaken is bijna onmogelijk dus daarom heb ik maar een Amerikaanse stijl gekozen. Het dorpje ligt in de bergen en wordt omringd door bossen en landbouwgrond.

Op de voorgrond is een hotel net buiten Decin te zien, daarachter ligt een enorm complex met daarin een afvalverbrandingsinstallatie, een waterzuiveringsinstallatie en een groot zonnepanelenveld.

De gevangenis. Ook hier heb ik mezelf uitgeleefd met de more beautification mod.

Een foto vanuit vogelperspectief van het Word Trade Square met zijn stadion, conferentiecentrum en wolkenkrabber.

En als laatste een foto van de hele stad, genomen vanaf het observatorium boven op de berg waar de stad tegenaan ligt.

Hij was spotgoedkoop, 13 euro via de goedkoopste shop hier in PW en activeren maar op Steam.
Ben de afgelopen dagen lekker bezig geweest. Zo heb ik vanavond iets typisch Nederlands gemaakt.
Vind ik daar vanmorgen een nieuwe fantastische map met wegennet en 81 tiles unlocked, is het nog een savegame ook dus ik kan weer los.
http://steamcommunity.com...?id=660810020&searchtext=
Ik speel hem zelf temperate/Velvet met realistic warmer als LUT omdat ik niet zo van die "felle" kleuren houd in Skylines.Napa is a city in California, just north of San Francisco. It is perhaps best known for its wine and vineyards. This map is a 1:1 recreation of the city of Napa. The road and highway network is true to real-life, with practically every important and most lesser roads being represented. The map uses real heightmap data, has a complex water system (including a dam), sprawling farmland (using resources for colors), and lots of trees. All 81 tiles of the map are detailed. Other than the roads and other details, this map does not have zoned buildings, pipes, or any other developed areas. I leave it to the player to develop the map as they see fit. The roads may be a tad odd in a few places, and overall the map's a bit rough around the edges.
Zal als ik wat inwoners heb wel wat plaatjes posten maar check die link, echt een aanrader.

puur voor de feel wbt de kleuren die ik gebruik.
Only fools are enslaved by time and space.
We brengen het water terug in de stad

DUGG
Voorlopig bouw/zone ik alleen low density want ik denk niet dat het wegennet heel erg veel verkeer aankan.
Her en der pas ik wel wat wegen aan, 2 naar 4 baans straten en wat smalle straatjes om geen gaten over te houden maar verder laat ik alles in tact zoals het is.
De rechter oever is Industrie, de avenues gebruik ik vooral voor commercie en her en der wat offices om niet de hele kaart te hoeven volplempen met industrie.
Doel is toch wel het er zoveel mogelijk realistisch uit te laten zien zowel kwa layout als kleuren/sfeer etc.

De "lege" map/savegame kun je hier vinden.
Verwijderd
Ik wil graag verhoogde snelwegen aanleggen, met zand eronder, geen pilaren.
Nu zie ik in de video van Silvarret dat hij een weg aanlegt waar automatisch zand onderkomt. Zie hier: YouTube: Cities Skylines: Dutch City - Episode 5 - More Beautification , deze link begint net voordat hij dat doet. Hoe doet hij dat, iemand een idee?
Screenshot van YouTube, niet de beste kwaliteit dankzij de snelle bewegingen in zijn timelapse

[ Voor 15% gewijzigd door SanderTje! op 13-04-2016 08:42 ]
Ik ben ondertussen zover dat ik bijna een PC ga aanschaffen voor dit spel. Nog nooit gelukt een beetje mooie grote stad te maken omdat de perfomance zo in kakt bij 50000 inwoners
Ik denk dat je heel goed moet opletten wat het opleidingsniveau is van je bevolking. Als je teveel scholen hebt zullen er te weinig reguliere arbeiders zijn en teveel mensen met een hoge opleiding. Beide typen komen dan zonder werk te zitten met alle gevolg tot dien.
Nu was mijn 1e stad! nog een beetje trial en error, ik ga nu gewoon opnieuw beginnen en dan direct alles goed doen. Ik wil industrie, crematoria, windmolens en begraafplaatsen nu sowieso op flinke afstand houden. Ook zal ik 2 stroken ruimte extra beschikbaar houden tussen de smalle wegen waar je als eerste mee begint, zodat je later makkelijker kunt uibreiden naar 6 baans wegen. En voor de rest meer duidelijke districten maken zodat ik zeker weet dat per district alle voorzieningen aanwezig zijn.
Wat je ook kunt doen is zorgen dat je een goede aanvoer van goederen hebt via schepen en treinen van buiten je stad. Je bent dan minder afhankelijk van je eigen industrie, en dus regliere arbeiders. Het is zelfs mogelijk om zo steden te maken zonder eigen industrie, maar dat vereist een zeer goede planning.Snowwie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:28:
Shit mijn stad is plotsling bankroet gegaan. Ik had op een bepaald moment 120.000 inwoners en meer dan 3 miljoen cash, en plotsling kreeg ik last van heel veel leegstaande panden en ook veel doden. Had ik voorheen nog een positief budget van 15.000,-, ineens zakte dit weg naar 40.000 in de min. En de belasting stond al op 12%. Wat ik ook deed, m'n hele stad was vervallen tot een spookstad en geen geld meer over.
Ik denk dat je heel goed moet opletten wat het opleidingsniveau is van je bevolking. Als je teveel scholen hebt zullen er te weinig reguliere arbeiders zijn en teveel mensen met een hoge opleiding. Beide typen komen dan zonder werk te zitten met alle gevolg tot dien.
Nu was mijn 1e stad! nog een beetje trial en error, ik ga nu gewoon opnieuw beginnen en dan direct alles goed doen. Ik wil industrie, crematoria, windmolens en begraafplaatsen nu sowieso op flinke afstand houden. Ook zal ik 2 stroken ruimte extra beschikbaar houden tussen de smalle wegen waar je als eerste mee begint, zodat je later makkelijker kunt uibreiden naar 6 baans wegen. En voor de rest meer duidelijke districten maken zodat ik zeker weet dat per district alle voorzieningen aanwezig zijn.
Probeer dit eens: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=651322972SanderTje! schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:36:
Lekker bezig weer allemaal
Ik wil graag verhoogde snelwegen aanleggen, met zand eronder, geen pilaren.
Nu zie ik in de video van Silvarret dat hij een weg aanlegt waar automatisch zand onderkomt. Zie hier: YouTube: Cities Skylines: Dutch City - Episode 5 - More Beautification , deze link begint net voordat hij dat doet. Hoe doet hij dat, iemand een idee?
Screenshot van YouTube, niet de beste kwaliteit dankzij de snelle bewegingen in zijn timelapse
[afbeelding]
Fine Road Tool. Ook handig bij het maken van eilanden. Gewoon instellen dat je grond onder je roads wil. Dan begin je op het water een eilandje ipv een brug. Misschien beetje vage uitleg, maar hopelijk is het te begrijpen.
Hoe krijg je de ondergrond zo grijs? Is daar een soort van paint tool voor ofzo?chielisdenaam schreef op zondag 10 april 2016 @ 01:04:
Ik ben afgelopen week naar Londen geweest en daar heb ik weer veel ideeën gekregen voor dit spel, inmiddels is ook mijn extra 8 GB RAM setje binnengekomen dus nu kan ik weer lekker spellen. Het verschil is echt duidelijk te merken tijdens het spelen, al duurt het nog steeds 20 min voordat mijn stad geladen is
. Hieronder wat screenshots van waar ik allemaal mee bezig ben.
Dit is het nieuwste deel van de haven. Die quays werken erg goed en zien er mooi uit en de more beautification mod is ook echt een must have. Nu dit deel af is ga ik binnenkort de oude haven onder handen nemen want daar is ook veel verbetering mogelijk. Tegen de tijd dat dat af is zal ik hier weer wat foto's posten.
[ Voor 31% gewijzigd door Quellien op 13-04-2016 11:54 ]
Het is mogelijk dat je belasting te hoog is. Ik heb een tijdje terug ook de belasting voor offices naar 12% gezet en toen was ineens een deel van m'n stad weg omdat ze ontevreden waren over de hoge belasting. Toen ik het iets omlaag deed kwamen de gebouwen, en daarmee dus belastinginkomsten, geleidelijk weer terug.Snowwie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:28:
Shit mijn stad is plotsling bankroet gegaan. Ik had op een bepaald moment 120.000 inwoners en meer dan 3 miljoen cash, en plotsling kreeg ik last van heel veel leegstaande panden en ook veel doden. Had ik voorheen nog een positief budget van 15.000,-, ineens zakte dit weg naar 40.000 in de min. En de belasting stond al op 12%. Wat ik ook deed, m'n hele stad was vervallen tot een spookstad en geen geld meer over.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Thanks Quellien, ziet er inderdaad precies uit als wat ik zocht! Ik ga het later even proberen.Quellien schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:51:
[...]
Probeer dit eens: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=651322972
Fine Road Tool. Ook handig bij het maken van eilanden. Gewoon instellen dat je grond onder je roads wil. Dan begin je op het water een eilandje ipv een brug. Misschien beetje vage uitleg, maar hopelijk is het te begrijpen.
Wat gebeurt er met een 200k city wanneer een sewage tsunami wordt losgelaten
[ Voor 25% gewijzigd door KipCurreh op 13-04-2016 15:23 ]
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik had een keer gelezen dat de belastingniveau tot 12% niet zo veel verschil uit maakt.J2S schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:09:
[...]
Het is mogelijk dat je belasting te hoog is. Ik heb een tijdje terug ook de belasting voor offices naar 12% gezet en toen was ineens een deel van m'n stad weg omdat ze ontevreden waren over de hoge belasting. Toen ik het iets omlaag deed kwamen de gebouwen, en daarmee dus belastinginkomsten, geleidelijk weer terug.
Maar in mijn stad was de belasting al 12% toen ik ineens zwaar in de min kwam. Als ik de belasting had teruggezet naar 10% was ik nog sneller failliet geweest.
Hahaha. CoolKipCurreh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:43:
Weet niet of deze al voorbij gekomen is, aangezien ik zelf deze game niet speel en dit topic dus niet echt volg.. Maar kwam em vandaag tegen via PC Gamer, en vond 't wel geinig
Wat gebeurt er met een 200k city wanneer een sewage tsunami wordt losgelaten
[video]
DUGG
Temperate met velvet als thema en dan realistic warmer als LUT.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:04:
Ziet er goed uit Loneranger! Prachtig. Wat voor een kleuren thema gebruik je? Het ziet er erg realistisch uit.
Ik blijf het wel jammer vinden dat je die bruine smog boven je industrie krijgt als je wolken en mist aanzet, eens kijken of daar iets aan te doen is.
@Snowwie, je kunt per wijk instellen hoe het gebruik van de scholen is, of cims langer doorleren of juist sneller ongeschoold aan het werk gaan.
Dat kan via de opties "schools out" en "education boost".
De ontwikkeling van je industrie hangt af van Happiness, Services en Education.
Die eerste 2 spreken wel voor zich denk ik en die laatste is gelinkt aan het algemene opleidingsniveau.
Doe je weinig tot niks aan educatie dan krijg je dus ook nooit high tech industrie.
Om te compenseren dat je niet overal hight tech krijgt kun je besparen op happiness en services.
<Edit>
Belasting is voor een snellere ontwikkeling/levelen van commercie en industrie.
Minder belasting is meer winst wat sneller leidt tot levelen mits de andere 3 in orde zijn.
Ik zou alleen belasting verlagen als je ergens een snelle ontwikkeling nodig hebt maar ook dat kan gewoon op wijk niveau ipv de hele stad.
[ Voor 13% gewijzigd door LoneRanger op 13-04-2016 19:44 ]
Wellicht iets voor jou. Ik gebruik namelijk deze mod om het paars vervuilde terrein uit te zetten en deze mod om de smog van de industrie weg te krijgen.LoneRanger schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:41:
[...]
Ik blijf het wel jammer vinden dat je die bruine smog boven je industrie krijgt als je wolken en mist aanzet, eens kijken of daar iets aan te doen is.
Intel Core i7-6700K | Asus Z170 Pro Gaming | Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 | MSI GTX760 | Corsair RM550x -- 3DS FC - 5043 5758 2761
Zodra je distand fog aanzet krijg je de smog bij je industrie.
Beide plaatjes met industrial smog uit, de bovenste met distand fog en de onderste zonder.

De "vieze" bruine kleur zit hem dus in distand fog, niet in industrie fog of iig minder.
Ik ben er intussen wel achter dat je e.e.a. wel kunt compenseren met de stand/richting en intensiteit van de zon.
Ben er wel uit nu.
Heb je geen dure verordeningen zoals rookmelders en gratis OV aanstaan? Die eerste is sowieso niet cost efficient en die tweede kan je bijvoorbeeld tijdelijk even uitzetten tot je deathwave voorbij is.Snowwie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:53:
[...]
Ik had een keer gelezen dat de belastingniveau tot 12% niet zo veel verschil uit maakt.
Maar in mijn stad was de belasting al 12% toen ik ineens zwaar in de min kwam. Als ik de belasting had teruggezet naar 10% was ik nog sneller failliet geweest.
Ik heb een mooie dure laptop die een half jaar oud is en waar ik blij mee ben maar waar Cities slecht op draait. Een lichte HP Spectre met I7 5500u, 8GB en erg snelle SSD.
Heb mijn vorige laptop nog, een veel minder dure en zware Asus met I7 2630, 6GB en externe graphic card (Nvidia m540). Deze laptop is vijf jaar oud.
Wilde toch eens weten of een oude High performance laptop Cities Skyline misschien wat beter draait dan een nieuwe energie zuinige laptop.
Backup gemaakt van mijn game en deze restored op mijn oude laptop. Alle instellingen precies gelijk gezet, ik heb een saved game gepakt, een stad met 56000 inwoners die op mijn nieuwe laptop eigenlijk onspeelbaar is geworden. Daarna steam op beide laptops offline gezet en op beide tegelijkertijd op play gedrukt.
Het laden van de games duurde op beide machines ongeveer even lang. Had dat niet verwacht omdat de ssd op mijn nieuwe machine vele malen sneller is.
Daarna beide schermen vergeleken en deze waren gelijk, Auto's op dezelfde plek, treinen even vol enz.
De game op 3 maal speed gezet en toen op mijn oude laptop 10 dagen voorbij waren, was mijn nieuwe laptop pas bij dag 3. Oftewel, de I7 2630 is toch behoorlijk sneller dan de nieuwe I7 5500. Ik ga er tenminste vanuit dat de snelheid van spel puur een cpu dingetje is. Leuk om even te doen maar niet waarom ik hier post.
Wat ik namelijk ook even gedaan heb is beide saved games 15 dagen laten draaien zonder de laptops aan te raken. Ik was nieuwsgierig of de games gelijk bleven, iets wat ik eigenlijk wel verwacht had.
En dat was niet zo, een verschil van 49 inwoners, treinen met verschillende aantal passagiers (wel ongeveer op dezelfde plek), traffic op wat andere plaatsen en rci was iets anders. Vond ik vreemd, zelfde save game en computers zijn domme apparaten en dus had ik verwacht dat de stad zich op beide systemen gelijk zou ontwikkelen. Er zit dus wel iets in de game dat het verloop onvoorspelbaar maakt. Heb daardoor nog meer respect voor dit spel gekregen dan ik al had.
Ik denk dat het eerder aan de nvidia 540M ligt dan de i7 die erin zit. Aangezien die intel hd videochip behoorlijk slap is met gaming[Roland] schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:25:
Ik heb vandaag even een experimentje gedaan. Gewoon omdat het kon.
Ik heb een mooie dure laptop die een half jaar oud is en waar ik blij mee ben maar waar Cities slecht op draait. Een lichte HP Spectre met I7 5500u, 8GB en erg snelle SSD.
Heb mijn vorige laptop nog, een veel minder dure en zware Asus met I7 2630, 6GB en externe graphic card (Nvidia m540). Deze laptop is vijf jaar oud.
Wilde toch eens weten of een oude High performance laptop Cities Skyline misschien wat beter draait dan een nieuwe energie zuinige laptop.
Backup gemaakt van mijn game en deze restored op mijn oude laptop. Alle instellingen precies gelijk gezet, ik heb een saved game gepakt, een stad met 56000 inwoners die op mijn nieuwe laptop eigenlijk onspeelbaar is geworden. Daarna steam op beide laptops offline gezet en op beide tegelijkertijd op play gedrukt.
Het laden van de games duurde op beide machines ongeveer even lang. Had dat niet verwacht omdat de ssd op mijn nieuwe machine vele malen sneller is.
Daarna beide schermen vergeleken en deze waren gelijk, Auto's op dezelfde plek, treinen even vol enz.
De game op 3 maal speed gezet en toen op mijn oude laptop 10 dagen voorbij waren, was mijn nieuwe laptop pas bij dag 3. Oftewel, de I7 2630 is toch behoorlijk sneller dan de nieuwe I7 5500. Ik ga er tenminste vanuit dat de snelheid van spel puur een cpu dingetje is. Leuk om even te doen maar niet waarom ik hier post.
Wat ik namelijk ook even gedaan heb is beide saved games 15 dagen laten draaien zonder de laptops aan te raken. Ik was nieuwsgierig of de games gelijk bleven, iets wat ik eigenlijk wel verwacht had.
En dat was niet zo, een verschil van 49 inwoners, treinen met verschillende aantal passagiers (wel ongeveer op dezelfde plek), traffic op wat andere plaatsen en rci was iets anders. Vond ik vreemd, zelfde save game en computers zijn domme apparaten en dus had ik verwacht dat de stad zich op beide systemen gelijk zou ontwikkelen. Er zit dus wel iets in de game dat het verloop onvoorspelbaar maakt. Heb daardoor nog meer respect voor dit spel gekregen dan ik al had.
Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum
Die 540m is maar iets minder slap (660 pasmark) dan de HD 5500 (559 passmark) en de graphics staan al zo laag dat dat volgens niet echt de bottleneck is. Volgens mij echt de 5500u die het gigantisch aflegt tegen de 2630 (2 cores verschil ook).MarcRvB schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:22:
[...]
Ik denk dat het eerder aan de nvidia 540M ligt dan de i7 die erin zit. Aangezien die intel hd videochip behoorlijk slap is met gaming
Veel interesanter vind ik dat een stad zich niet voorspelbaar ontwikkelt.
Met wat pijn en moeite overgeschakeld van Traffic++ naar Trafic Manager PE omdat die eerste kuren begon te tonen van verkeer wat gewoon stil ging staan terwijl dat niet nodig was b.v.
Mijn buslijnen liepen snel terug van 3.8K naar 1.9K en gelukkig is dat nu allemaal verholpen.
Klein "glamour" plaatje:

Heb ook geprobeerd wat te streamen/recorden maar dat vindt mn pc nog steeds niet erg fijn. Heb verschillende programma's gebruikt maar mn framerate zakt meteen onder de 25 als ik recorden aan zet en dat speelt toch niet echt lekker.

Die werkt bij mij 1000x lekkerder dan welke andere recording ook ooit geprobeerd heb.
Ennuh mooie screens weer allemaal
Zelf opeens in space engineers gedoken duurt wel weer fff voor ik cities opstart denk ik.
Verwijderd
Het gaat er vooral om dat je iets met hardwarematige acceleratie gebruikt en ook zorgt dat het werkt (en niet toch stiekem softwarematig aan het encoden is)TeK schreef op maandag 18 april 2016 @ 01:50:
Heb je afterburners recording getest ?
Die werkt bij mij 1000x lekkerder dan welke andere recording ook ooit geprobeerd heb.
Als het land een stuk hoger ligt dan de zee of rivier hoe krijg je dan water in een (afgesloten) kanaal?Mach schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:52:
Een nieuwe mijlpaal (100k) voor mijn stad, is altijd een goede reden voor een nieuw megalomaan project van de Burgermeester :-)
We brengen het water terug in de stad
Ik maak gebruik van de extra "waterbron" optie in landscaping. Dus ik heb geen verbinding met zee of rivier nodig.Snowwie schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:07:
[...]
Als het land een stuk hoger ligt dan de zee of rivier hoe krijg je dan water in een (afgesloten) kanaal?
Moet je wel een beetje mee oppasssen, is niet heel nauwkeurig (alsof God inderdaad een paar kosmische emmers leeg dondert) dus delen van de stad stromen dan nog wel eens tijdelijk onder water :-)
DUGG
Ik zie geen optie "extra waterbron" in landscaping.Mach schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:36:
[...]
Ik maak gebruik van de extra "waterbron" optie in landscaping. Dus ik heb geen verbinding met zee of rivier nodig.
Moet je wel een beetje mee oppasssen, is niet heel nauwkeurig (alsof God inderdaad een paar kosmische emmers leeg dondert) dus delen van de stad stromen dan nog wel eens tijdelijk onder water :-)
Is dat een onderdeel van de luxe versie, aangezien ik enkel de standaard versie heb?
Ik had ooit een asset die niet meer deed dan water oppompen en via een outlet weer weg laten lopen.Snowwie schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:53:
[...]
Ik zie geen optie "extra waterbron" in landscaping.
Is dat een onderdeel van de luxe versie, aangezien ik enkel de standaard versie heb?
Was ideaal om visvijvers mee te maken
Kan hem alleen niet meer vinden. Deze doet denk ik hetzelfde
https://steamcommunity.co...658&searchtext=water+pump
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat ziet er echt belachelijk strak uit!Tosemime schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:15:
Van mij ook weer eens een update. Ben langzaam het gebied buiten de stad aan het uitbreiden met boerderijen, kleine dorpjes en wat bedrijventerreinen
Heb ook geprobeerd wat te streamen/recorden maar dat vindt mn pc nog steeds niet erg fijn. Heb verschillende programma's gebruikt maar mn framerate zakt meteen onder de 25 als ik recorden aan zet en dat speelt toch niet echt lekker.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou je eens wat 'closeups' kunnen maken van je stad? Ben voornamelijk benieuwd hoe je je verkeer hebt gemanaged. Dat is en blijft toch een puntje bij mij
Met deze mod kun je waterbronnen plaatsen.Snowwie schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:53:
[...]
Ik zie geen optie "extra waterbron" in landscaping.
Sla je stad wel eerst op voordat je met de tool aanslag gaat. Je moet de tool even kennen voordat je alles laat overstromen
[ Voor 14% gewijzigd door Sinus_rhythm op 18-04-2016 09:44 ]
Steam/Discord: Flimovic
ModsFlimovic schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:03:
Over Mods gesproken, ik heb het spel vorige week gekocht en ben een beetje aan t prutsen. Wat zijn volgens jullie onmisbare mods? Zeker voor een beginner zoals ik?
Ehm... laten we het er op houden dat het maandagochtend is en dat ik nog wel een kopje koffie kan gebruiken. Thanks!
Thanks!Pyr0_ schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:30:
[...]
Dat ziet er echt belachelijk strak uit!![]()
Zou je eens wat 'closeups' kunnen maken van je stad? Ben voornamelijk benieuwd hoe je je verkeer hebt gemanaged. Dat is en blijft toch een puntje bij mij
Hier wat closeups van de stad. Ik gebruik hier veel rotondes en 2 baans eenrichtingswegen voor het vervoer binnen de stad. De enige mod die ik gebruik voor verkeer is traffic manager om verkeerslichten te verwijderen. Verkeer loopt heel soepel maar ik heb ook niet zo veel inwoners, bijna 50.000

Het ziet er prachtig uit... daar kan dat beginnend dorpje van mij nog wel een puntje aan zuigen!Tosemime schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:26:
[...]
Thanks!
Hier wat closeups van de stad. Ik gebruik hier veel rotondes en 2 baans eenrichtingswegen voor het vervoer binnen de stad. De enige mod die ik gebruik voor verkeer is traffic manager om verkeerslichten te verwijderen. Verkeer loopt heel soepel maar ik heb ook niet zo veel inwoners, bijna 50.000
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie dat je erg veel bomen gebruikt, heeft dat naast het esthetische effect ook nog andere voordelen?
[ Voor 82% gewijzigd door Flimovic op 18-04-2016 16:27 ]
Nee heeft verder geen effect volgens mij. Het kan wel geluiddempend werken langs snelwegen bijvoorbeeld, maar ik gebruik het eigenlijk vooral omdat het er, vind ik iig, mooi en realistisch uitziet. Het kan een woonwijk of zo echt 'af' makenFlimovic schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:01:
[...]
Het ziet er prachtig uit... daar kan dat beginnend dorpje van mij nog wel een puntje aan zuigen!
Ik zie dat je erg veel bomen gebruikt, heeft dat naast het esthetische effect ook nog andere voordelen?
Die eerste plaatjes waren al nice; maar in die closeups zie je pas hóe strak alles is..
Daar ga ik niet aan tippen met mijn stad. Heb (gelukkig
Edit: De plaatjes:
Overzichtje:

Stad:

Soort van poging tot realistisch dorpje:

Industrie:

Zoals je ziet; industrie is een grote f*ckup. Het was echt een nachtmerrie om daar het verkeer te regelen. Maar dat is wel enigszins gelukt. Ben wel van plan het te gaan halveren, de twee buitenste delen weg. En dat wat meer te verdelen. Wil nog wat dorpjes verder buiten de stad bouwen, en de stad moet nog afgemaakt worden, wil nog het deel 'links' van het grootste gedeelte opvullen met low density wijken.Met 166k inwoners nu wel beetje laggy aan het worden tho
[ Voor 61% gewijzigd door Pyr0_ op 18-04-2016 18:59 ]
Dat heb ik op zich nog niet geprobeerd maar het maakt het lekker creatief bezig zijn een stuk aangenamer.
onwijs strak weer wat je post.
Ergens is het te strak, te perfect, althans naar mijn smaak dan wat geen maatstaf is natuurlijk.
Neemt niet weg dat ik er veel waardering voor heb want het is best een karwei om alles uit te meten en uit te rekenen.
Als ik zelf bezig ben dan ben ik in m'n hoofd meer bezig met wat een natuurlijk verloop is en dan is het moeilijk om geen chaos te creëren.
Het allerleukste blijft voor mij het aanleggen van OV en dan helemaal als je die massa's uit de trein ziet komen en in drommen diverse richtingen zoekt richting bus/tram of vlakbij gelegen werk of wat het doel van de reis ook is.
Wat ook ontzettend leuk is is om leuke plaatjes te schieten:
Zon en een lichte waas van ochtend mist.

Close-ups ben ik persoonlijk niet zo'n fan van maar deze vond ik wel aardig.

Ik vergeet wel steeds sun shaft aan te zetten.
Een ander iets waar ik mee bezig ben en wat een heidens karwei is is om de straatverlichting te verminderen, vooral snelwegen en buiten de stad.
Ik kan momenteel niet echt genieten van nachtelijke bird eye shots aangezien de overheersing van lantarenpalen.
Behalve dat het niet echt realistisch oogt, te overheersend, zie ik liever bewegende koplampen over de snelwegen razen.
Hoe verminder je de straatverlichting ?LoneRanger schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:55:
@Tosemime,
onwijs strak weer wat je post.![]()
Ergens is het te strak, te perfect, althans naar mijn smaak dan wat geen maatstaf is natuurlijk.
Neemt niet weg dat ik er veel waardering voor heb want het is best een karwei om alles uit te meten en uit te rekenen.
Als ik zelf bezig ben dan ben ik in m'n hoofd meer bezig met wat een natuurlijk verloop is en dan is het moeilijk om geen chaos te creëren.
Het allerleukste blijft voor mij het aanleggen van OV en dan helemaal als je die massa's uit de trein ziet komen en in drommen diverse richtingen zoekt richting bus/tram of vlakbij gelegen werk of wat het doel van de reis ook is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Een ander iets waar ik mee bezig ben en wat een heidens karwei is is om de straatverlichting te verminderen, vooral snelwegen en buiten de stad.
Ik kan momenteel niet echt genieten van nachtelijke bird eye shots aangezien de overheersing van lantarenpalen.
Behalve dat het niet echt realistisch oogt, te overheersend, zie ik liever bewegende koplampen over de snelwegen razen.
Ben het volstrekt met je eens dat de verlichting in de nacht (ook van de gebouwen) te overheersend is. Wat dat betreft vind ik AD wel een beetje tegenvallen
DUGG
Wat je terraformt is ook gewoon perfect en als geheel ziet het er allemaal in balans uit.
Het is zeker geen kritiek hoor, ik zou willen dat ik het kon.
Edit
@Mach, iemand poste een tijdje geleden een mod na een vraag hoe je een weg oplopend kon maken zodat er grond onder kwam.
De mod die toen gelinkt werd heeft ook de optie de afstand tussen straatverlichting zelf in te stellen of zelfs gewoon zonder verlichting.
Geloof dat dat vrijdag is gepost zal even zoeken en m'n post editten.
Edit 2
Dat is hem.
[ Voor 50% gewijzigd door LoneRanger op 18-04-2016 22:31 ]
Gracias!!!!LoneRanger schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:26:
Laat ik het anders zeggen, het lijkt berekend omdat het zo strak eruit ziet, niet perse dat je met een lineaal en een rekenmachine de boel daadwerkelijk uitrekend.
Wat je terraformt is ook gewoon perfect en als geheel ziet het er allemaal in balans uit.
Het is zeker geen kritiek hoor, ik zou willen dat ik het kon.
Edit
@Mach, iemand poste een tijdje geleden een mod na een vraag hoe je een weg oplopend kon maken zodat er grond onder kwam.
De mod die toen gelinkt werd heeft ook de optie de afstand tussen straatverlichting zelf in te stellen of zelfs gewoon zonder verlichting.
Geloof dat dat vrijdag is gepost zal even zoeken en m'n post editten.
Edit 2
[...]
Dat is hem.
DUGG
Ben zelf ook weer begonnen, normaal ben ik niet zo van de unlock mods, maar zoals Tosemime al zei:"Geld vind ik totaal niet interessant in deze game, gaat mij puur om het ontwerpen van een mooie stad".
Hier op inhakend; Zijn er 'hoofdzaken' als bepaalde must have mods, skins of wat dan ook die ik alleen bij het aanmaken van m'n stad kan inschakelen/gebruiken. Begin vanavond wederom opnieuw, dus nu kan het nog zullen we maar zeggen.
Dit filmpje bedoel ik: YouTube: Cities: Skylines - Update 1.4 | Canals, Landscaping, & More!
*sowieso
ZOals dat filmpje ook al aangeeft, die is uitDonJunior schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:54:
Vraagje, is al bekend wanneer die update uitkomt met die landscaping mod? Had er laatst iets van voorbij zien komen op Youtube.. maar verder niets meer van vernomen eigenlijk.
Dit filmpje bedoel ik: YouTube: Cities: Skylines - Update 1.4 | Canals, Landscaping, & More!
Gewoon steam zijn werk laten doen
Verwijderd
Ik heb al die tijd geen tijd meer gehad om zelfs nog maar voor leisure op m'n PC te surfen de voorbij maanden en het gaat er niet op verbeteren de komende weken.
Zodra ik weer tijd heb gaat het precies een heel nieuw spel zijn met trams, sneeuw, die advanced terraforming enzo. Hoe zit het met de traffic AI?
Nou vandaar mijn vraag.. heb gisteren nog het spel geopend namelijk..heuveltje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:56:
[...]
ZOals dat filmpje ook al aangeeft, die is uit
Gewoon steam zijn werk laten doen
*sowieso
Verwijderd
De sneeuwomgeving is de betaalde DLC.
Met die laatste DLC heb ik iig een stad kunnen maken die heeft gepiekt op 515K inwoners, beetje druk op de snelwegen maar voor de rest prima te doen.
Ging daarna maar met de rivier aan de gang (was 1 tile breed - midden van de map) om hem kleiner / dieper te maken maar dat ging finaal fout, heel de stad is er vandoor!
Cities | ||
![]() |
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 20:04 ]
Verwijderd
Nou ik niet echt, klote "rotonde"fynrd1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:25:
Ik zit te denken om deze rotonde eens na te bouwen. Even kijken of ze er in Rotterdam wat van snappen![]()
[afbeelding]
Droogleever Fortuyn Plein
Nog nooit botsing gehad, maar je ziet toch dat mensen niet weten waar ze zich moeten voor sorteren, en dan wordt je klem gereden of keihard afgesneden.
Ik heb overigens het kleinpolderplein snelwegafslag in mijn collectie zitten, die werkt goed!
Ipv t++ en dergelijke gebruiken is er nu een nieuwe t++V2, maar vgm gebruiken de meeste mensen (waaronder ikVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:23:
Good lord! Die udpate!?
Ik heb al die tijd geen tijd meer gehad om zelfs nog maar voor leisure op m'n PC te surfen de voorbij maanden en het gaat er niet op verbeteren de komende weken.
Zodra ik weer tijd heb gaat het precies een heel nieuw spel zijn met trams, sneeuw, die advanced terraforming enzo. Hoe zit het met de traffic AI?
Ik gebruik alle tiles unlocked en de 81 tiles mod maar nu heb ik ineens een stippellijn midden door mijn stad.
Het spel blijft in een pauze stand staan en het lijkt alsof de 81 tiles geshift zijn en er extra Tiles buiten de originele map gecloned zijn.
Ook als ik de lege save laadt precies hetzelfde.
Aangezien ik ook al een tijdje geen nieuw spel meer kan starten lijkt het me tijd worden de boel maar weer eens opnieuw te gaan installeren en kijken of de map dan weer wil laden.
Naja, gelukkig hebben we de foto's nog.

Welke graphic mod / collor correstion gebruik je?LoneRanger schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:55:
@Tosemime,
onwijs strak weer wat je post.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
...
Verwijderd
Er is ruimte zat, maar die gebruik ik liever voor apps en services snel te laten starten.
Welkom terugVerwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:36:
Toch maar eens terug geïnstalleerd, maar dit keer op de SSD in /opt/Valve/ Beniewd of dat iets gaat uitmaken. Nu hoop ik wel dat ie niet alle screendumps en zo op de SSD gaat storen
Er is ruimte zat, maar die gebruik ik liever voor apps en services snel te laten starten.
Wel weer mooie screenshots posten he

Verwijderd
Ik heb daarstraks heel eventjes het spel opgestartsjoerdpolder schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:21:
[...]
Welkom terug
Wel weer mooie screenshots posten he![]()
![]()
( zoals we gewend waren )
Nu regent het ook. Dat is leuk iig. Die canals gaan weer poor engineering worden bij mij. Had 3 stukken gelegd en hele map liep onder. Dat weet ik dan ook weer: eerst zorgen dat alles mooi vlak is én boven de waterspiegel.
Qua screenshots en echt game gaat het nog even duren. Momenteel studieverlof van m'n baas en van zodra ik geslaagd ben op de examens: play time. Ok... wanneer mogelijk
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Veel succes. Ik ben ook bezig met het aanleggen van Cat6 op mijn zolder en het gaat maar niet vooruit.InF.Inc schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:37:
Zodra cat 6 en alles geïnstalleerd is in ons huis (ben verhuist) ga ik ook weer mooie dingen laten zienohw btw.. Je kan ook de zeespiegel verlagen ipv de hele klerebende te verhogen...
Dat ziet er echt heel gaaf uit.Tosemime schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:42:
Laatst had ik een vesting stad gemaakt zoals Naarden en Bourtange. Dat beviel wel goed, dus heb ik nu een grotere versie gemaakt op een nieuwe mapDit is een gelijkzijdige negenhoek ofwel een nonagon
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben ook een beetje aan het experimenteren geweest met kanalen, enerzijds omdat die Youtuber die eerder genoemd werd een handige manier liet zien om kanalen te graven, anderzijds omdat ik dan m'n eigen buurt een beetje na kan maken.
Alleen lukt het niet zo. Ik kan wel kanalen graven, maar om daar vervolgens water in te krijgen is me nog niet echt lekker gelukt. Het is altijd ruim zee-niveau, dus te hoog, en de tool waarmee je een waterbron kan toevoegen begrijp ik denk ik niet helemaal want het is altijd te weinig water (en het hele niveau laten stijgen heeft invloed op de hele map en dat wil ik niet) of het overstroomt.
Iemand tips misschien?
Ik graaf kanalen uit door twee wegen parallel te leggen met 5 blokjes ertussen. Dat is niet heel veel maar het zou toch breed genoeg moeten zijn zou ik denken.
Saved by the buoyancy of citrus
Nog steeds crashed het spel bij het afsluiten maar verder stabiel tijdens het spelen.
Ik heb nu de oplossing gevonden om totaal geen bruine waas, bruine bomen etc te krijgen wbt de industrie, de mod is alleen wat moeilijk te vinden vanwege de naam.
No radioactive desert and more!
Screens:

Zoals op het laatste plaatje te zien is, allemaal groene boompjes tussen de industrie en 0,0 bruine gloed.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air