Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 21:34
In dat geval heb je de volgende opties:
1. Er is te weinig generic industry (zie RCI balkje)
2. De goederen kunnen niet makkelijk vanuit je industriegebied naar je commercial zone (let op files/wachtende treinen voor stations) of ontoegankelijke gebieden
3. Er is een gebrek aan balans tussen de verschillende soorten industrie. Generic industry heeft grondstoffen nodig, als je dit allemaal moet importeren is er te weinig importcapaciteit om nog extra goods te importeren. Niet geheel realistisch, maar bij mij werkte het goed toen ik wat generic industry veranderde in de verschillende soorten specific industry. Bovendien krijg je daarmee ook nog eens een boost in tax income.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:39

Mach

[END]Avengers

pwillemske schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:40:
[...]

Ja, ze krijgen niet genoeg spullen om te verkopen; dus ik zou kijken of er files naar de winkels toe zijn (want files = te laat spullen = klagende winkels :P ). En natuurlijk kijken of je wat kan doen met je industrie, zodat je niet alles hoeft te importeren (want kost geld).
Files zijn er niet maar de weg van mijn industrie/harbors/trains/vliegveld naar dit deel van de stad is wel lang. Misschien daar eens naar kijken.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mach schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Files zijn er niet maar de weg van mijn industrie/harbors/trains/vliegveld naar dit deel van de stad is wel lang. Misschien daar eens naar kijken.
Tsja, lastig eigenlijk, heb je misschien een fotootje van de situatie??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Met inspiratie van Tosemime ook begonnen met een "mooie" stad, ging best aardig en veel tijd aan besteed maar veel te groot opgezet. Trekt mijn laptop niet, daarom die stad maar eens gebruikt om alle unique buildings die ik nog niet had vrij te spelen. Wel even grappig om te doen. 500 windmolens plaatsen om aan 600 service gebouwen te komen en iedereen vergiftigen om 2000 leegstaande gebouwen te krijgen.

Ik hoef er nu nog maar 4 en dan heb ik ook alle monumenten:

Plaza of the dead - fill 3 instances of cemetery
Theatre - fill 5 instances of cemetery
Shopping centre - 30000 square of residential build
Business Park - 20000 square of commercial build

Vraag me af of dit gaat lukken, heb nu al twee keer 50.000 inwoners vermoord maar ik krijg mijn begraafplaatsen niet vol, als lijken te lang blijven liggen word het gebouw verlaten, dan zijn de lijken weg, daarna duurt een eeuwigheid voor mijn bevolking weer op peil is. iemand een idee hoe snel je begraafplaatsen vol te krijgen (ziekenhuizen heb ik allemaal al uit gezet).

En 20000 en 30000 squares of resendtial en commercial is volgens mij zoveel dat mijn laptop dat nooit gaat halen. Hoop het wel te halen, gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Even mijn stad showen. Had 250.000 inwoners maar na een deathwave waren er nog maar 230.000 over, maar dat herstelt zich wel weer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/acLtaJy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LzjowG8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OXQM1Ov.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DOtdeMV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hYKQq7s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie een district Centraal Station, kan je daar es wat pics van plaatsen ? :)
Ziet er erg netjes uit verder.

Leuke map ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Nu online
TeK schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:17:
Ik zie een district Centraal Station, kan je daar es wat pics van plaatsen ? :)
Ziet er erg netjes uit verder.

Leuke map ook trouwens.
Hey Tek, dankjewel! :) Vind jouw screenshots ook altijd interessant om te zien, ook al post ik niet zo vaak, zie ze regelmatig voorbij komen.

Dit is het centraal station district, het zijn 2 4 baan stations naast elkaar, 1 station voor treinlijnen binnen de stad naar verschillende wijken en 1 station voor lijnen naar industriegebieden en 2 kleine dorpjes die ik elders op de map heb gebouwd. Met een voetgangerstunnel kan men van de stations naar een metro station aan de andere kant van weg. Het stadion is Camp Nou. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fiDrLlw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X3cwruO.jpg

En nog een bonusfoto van een knooppunt midden in de stad, snelweg gaat onder de stad door. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b2iXUQU.jpg

Is inderdaad een erg leuke map, het is deze: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=628764281

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja dat station heb ik ook in mijn verzameling.
Maar heb hem nog nooit gebruikt en zou hem denk ik ook niet snel voor centraal station gebruiken, dat is zo'n plekje in de stad waar ik meestal veel aandacht aan besteed met pleintje e.d.
Daar zijn dan handigere stations voor te vinden(vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melladryn
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb Skylines gekocht bij het uitkomen maar het afgelopen jaar niet gespeeld.
Reden: ik ben zo creatief als een banaan...

Afgelopen week filmpjes lopen kijken op Youtube (Keralis) die leuke dingen bouwt.
Zit ik vandaag te kijken op het forum en WAUW wat een steden enorm mooi.
Erg inspirerend allemaal.

Ik ga eens kijken of ik met mijn 18u aan ervaring uberhaupt iets kan maken wat er visueel mooi uit ziet.
En proberen af te stappen van die rechte lijnen die ik voorheen gebruikte.

Spelen jullie gewoon in normale modus of wel met een budget of gebruiken jullie unlimited money?
Als jullie ook filmpjes maken stuur me een linkje ben erg benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Melladryn op 30-03-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik kijk ook naar Keralis, kan nooit wachten op een nieuwe aflevering van hem :) Wat hij creëert maakt mij wel eens wat jaloers :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 19:02

Quellien

Excrement producer

Melladryn schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:15:
Ik heb Skylines gekocht bij het uitkomen maar het afgelopen jaar niet gespeeld.
Reden: ik ben zo creatief als een banaan...

Afgelopen week filmpjes lopen kijken op Youtube (Keralis) die leuke dingen bouwt.
Zit ik vandaag te kijken op het forum en WAUW wat een steden enorm mooi.
Erg inspirerend allemaal.

Ik ga eens kijken of ik met mijn 18u aan ervaring uberhaupt iets kan maken wat er visueel mooi uit ziet.
En proberen af te stappen van die rechte lijnen die ik voorheen gebruikte.

Spelen jullie gewoon in normale modus of wel met een budget of gebruiken jullie unlimited money?
Als jullie ook filmpjes maken stuur me een linkje ben erg benieuwd!
Het kost enorm veel tijd en geduld (imho) om iets te maken wat enigszins in de buurt komt van wat bijv Tosemime bouwt. Dat is wel een stijl wat ik dan heel mooi vind. Er zijn uiteraard meerdere stijlen die heel mooi zijn, maar dat is ook smaak. Verder ben ik ook niet echt creatief en doe ik gewoon inspiratie op door naar steden van anderen te kijken en inderdaad video's. O.a Keralis,

Ik speel zonder unlimited money, meer uit (een of ander dom) principe. Het geeft verder niet echt een uitdaging. Zodra je ongeveer 30.000 inwoners hebt, heb je ook al bijna een miljoen op de bank, in ieder geval op het tempo waar ik in bouw.

Wat ik in mijn omgeving zie (geen tweakers) is dat ze bijvoorbeeld de mod precision engineering (https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=445589127) niet gebruiken. Dan wordt het lastig om iets straks neer te zetten.
pwillemske schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:59:
Ik kijk ook naar Keralis, kan nooit wachten op een nieuwe aflevering van hem :) Wat hij creëert maakt mij wel eens wat jaloers :P
Ik vind vooral zijn stijl van "presenteren" hilarisch. "Happy faces!" Is hij ook niet diegene die om de haverklap op escape duwt en het menu tevoorschijn tovert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accounts die ook zeker het kijken waard zijn, zijn Fluxtrance en Yuttho. Fluxtrance haal ik veel inspiratie vandaan en wat Yuttho maakt is gewoon ziek en onmogelijk. Silvarret is een NL Youtuber die engels presenteert die prachtige nederlandse stadjes maakt.

Keralis kan ik niet naar luisteren, wat een ontzettend irritante stem zeg!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 12:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:35
Fluxtrance kijk ik ook zo nu en dan. Ik heb zijn vorige stad, Fluxburgh gedownload, die is redelijk stuk vanwege After Dark en omdat hij veel mods had die ik niet heb. Maar ik ben de uitdaging aan gegaan om die stad te fixen en winstgevend te maken met zoveel mogelijk default CS gebouwen/parken/etc.

Her en der heb ik ook het idee dat hij stukken met opzet gesloopt heeft zodat hij de map kan herkennen als iemand anders net doet alsof hij die gebouwd heeft. Onderbroken metrotunnels en gebrek aan stroom en water in veel delen van de stad etc.

Heb het ook gedaan een tijdje terug met de GTA 5 map, daar moest aardig wat aan verbouwd worden om die draaiende te krijgen.

Om nou zelf echt mooie dingen te bouwen, ik heb het geprobeerd, maar als ik langer dan 5 minuten bezig ben met een snelwegknooppunt ben ik mijn geduld al verloren :P

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 30-03-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met dat geduld kan ik me in herkennen. Op een gegeven moment kwam op op zo'n punt waarop je niet meer een grote stad wilt bouwen, maar iets echt moois wilt bouwen. Dan maakt de grootte je niet zoveel meer uit. Dan wordt je geduld een stuk groter :)

Ik ben momenteel met een nieuwe stad bezig. Ik zal proberen deze week hier wat screens van te plaatsen. Ben benieuwd naar jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silvarret, Fluxtrance en Yuthho maken inderdaad erg gave dingen. Silvarret heeft op zijn youtube kanaal nu ook video's van Planet Coaster, ziet er ook super uit :) Yuttho heeft alleen al een paar maanden geen nieuwe video's meer online gezet, dat is wel jammer..

Ik hou wel van een beetje serieuze manier van presenteren. Keralis maakt mooie dingen maar zijn video's vind ik niet ook fijn om naar te kijken.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 21:35
Al een tijdje hier niet meer gepost, paar detail screenshots van mijn oude stad:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dcOkd5tD3ZTQ16OjBqUKwvRA/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B3YVIaPshkMthDeshVYrMKt7/medium.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Darf op 30-03-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb momenteel alleen de basegame, geen Snowfall en geen After Dark. Snowfall vind ik niet zo spannend, maar met de After Dark update vind ik het erg jammer dat je wel met die dag en nacht budgetten aan het spelen moet om 's nachts de financiële schade enigszins in te perken, maar dat je eigenlijk gewoon 15 euro moet stuk slaan op de After Dark DLC om fatsoenlijk te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

FastFred schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:29:
Ik heb momenteel alleen de basegame, geen Snowfall en geen After Dark. Snowfall vind ik niet zo spannend, maar met de After Dark update vind ik het erg jammer dat je wel met die dag en nacht budgetten aan het spelen moet om 's nachts de financiële schade enigszins in te perken, maar dat je eigenlijk gewoon 15 euro moet stuk slaan op de After Dark DLC om fatsoenlijk te kunnen spelen.
Met Budget probleem snap ik niet precies wat je bedoelt. Na de eerste 5 k mensen krijg ik genoeg geld binnen om me nooit meer druk te maken over geld of budgetten :)

maar je kunt die dag/nacht cycle gewoon afzetten als het je irriteert.

* heuveltje moet nog eens een keer uitvinden waar dat Leisure nu eigenlijk precies goed voor is...

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 30-03-2016 15:57 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
's nachts draait mijn stad dusdanig verlies dat ik niet kan spelen zonder unlimited money in te schakelen. Dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Scheelt dat zoveel :? zoals gezegd, ik kijk nooit naar geld :P
Ik zet het meestal uit, omdat ik het gewoon niet fijn vind spelen.
ben nu wel benieuwd, ik zal het vanavond eens uitproberen wat dat dan precies doet :)
[Roland] schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:54:
Park - 20000 square of commercial build

Vraag me af of dit gaat lukken, heb nu al twee keer 50.000 inwoners vermoord maar ik krijg mijn begraafplaatsen niet vol, als lijken te lang blijven liggen word het gebouw verlaten, dan zijn de lijken weg, daarna duurt een eeuwigheid voor mijn bevolking weer op peil is. iemand een idee hoe snel je begraafplaatsen vol te krijgen (ziekenhuizen heb ik allemaal al uit gezet).

En 20000 en 30000 squares of resendtial en commercial is volgens mij zoveel dat mijn laptop dat nooit gaat halen. Hoop het wel te halen, gewoon omdat het kan.
Je hebt niet toevallig je crematoriums nog aanstaan ?

Niet zelf geprobeerd, maar
Ik zou zeggen, bouw 20 cemetary's langs elkaar, dat je genoeg hearses hebt.
Vermoord dan 50k people. en als die grootendeels zijn opgehaald.
Zet dan 17 van die cemetary's op leeghalen. dan zouden ze denk ik in de overige 3 gedumpt moeten worden ?

[ Voor 70% gewijzigd door heuveltje op 30-03-2016 16:29 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

oepserdefloeps. dubbelpost !

[ Voor 97% gewijzigd door heuveltje op 30-03-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
heuveltje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:24:
ben nu wel benieuwd, ik zal het vanavond eens uitproberen wat dat dan precies doet :)
Ja, 's nachts gaan je winkels en industrie dicht, die verkopen/produceren dus niks. Je kunt het enigszins compenseren door de budgetten voor elektra, water, ov, en overige diensten terug te schroeven tijdens de nachtelijke uren aangezien daar 's nachts ook minder vraag naar is (er zijn budget sliders voor dag en nacht sinds de After Dark update). Maar winstgevend krijg je het 's nachts amper, pas als je de After Dark DLC aanschaft, kun je gebieden aanwijzen waar gebouwd kan worden specifiek voor toeristen, maar ook nachtclubs en dergelijke, waar je eigen inwoners na hun werkdag hun geld uitgeven, zodat je ook 's nachts winstgevend kunt zijn.

Mijn punt is, met de dag/nacht cyclus ingeschakeld (blijkbaar kan die ook uit), is het spel eigenlijk niet speelbaar zonder de After Dark DLC. Enige oplossing is Unlimited Money aanzetten, maar dat wil ik dan weer niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als je overdag maar ruim meer binnen haalt dan dat je snachts verliest is er niks aan de hand.
Overigens bij 5 a 10k mensen zit ik al op ruim een miljoen in de bank en dat loopt alleen nog maar op.

Ik wou dat echtte burgemeesters ook zouden wachten tot ze het geld zouden hebben in de bank voor ze aan hun prestige projectjes zouden beginnen :P

Ik heb toevallig van de week een youtube filmpje gemaakt :

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeK schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:53:
Als je overdag maar ruim meer binnen haalt dan dat je snachts verliest is er niks aan de hand.
Overigens bij 5 a 10k mensen zit ik al op ruim een miljoen in de bank en dat loopt alleen nog maar op.

Ik wou dat echtte burgemeesters ook zouden wachten tot ze het geld zouden hebben in de bank voor ze aan hun prestige projectjes zouden beginnen :P

Ik heb toevallig van de week een youtube filmpje gemaakt :
[video]
Mooie opmerking. Helaas zal dat niet meer gebeuren.
Klasse video post. Die ga ik eens lekker afkijken. Ik volg jullie hier nog dagelijks, maar moet bekennen dat ik C;SL al lang niet meer gespeeld heb. Muisarm en zo. :P Ik ga me er toch binnenkort weer een aan wagen.

Mooiste City Builder ooit.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer dat ik een stadje deel. Dit is het begin van New Amsterdam. Ik heb geprobeerd de vorm, ligging en kanalen (yay nieuwe update) na te bootsen. De map is nog niet af, maar dit zal de hoofdstad en het middenpunt vormen. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GECVjjM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8wDt5PY.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rsL7gUz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O8DAbtR.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooie plaatjes! Die grachten zien er goed uit. Ben wel benieuwd hoe je het met verkeer gaat doen, dat lijkt me wel een uitdaging.

Van mij ook nog maar eens een nieuw plaatje, ben nu bezig met het platteland en wat boerderijen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DwYo6jg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
heuveltje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:24:

[...]

Je hebt niet toevallig je crematoriums nog aanstaan ?

Niet zelf geprobeerd, maar
Ik zou zeggen, bouw 20 cemetary's langs elkaar, dat je genoeg hearses hebt.
Vermoord dan 50k people. en als die grootendeels zijn opgehaald.
Zet dan 17 van die cemetary's op leeghalen. dan zouden ze denk ik in de overige 3 gedumpt moeten worden ?
Goede tip, maar ik heb hem niet meer nodig. Vanmiddag het laatste "unique building" vrijgespeeld. Heb de laptop een nachtje laten draaien om de bergraafplaatsen vol te krijgen. Heb vandaag ook snowfall aangeschaft dus heb weer een paar extra unique buildings vrij te spelen. Dat is wel voor later, eerst eens trams uit proberen (geloof dat ik openbaar vervoer eens van de leukste dingen vind van dt spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Nu online
Tosemime schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:27:
Mooie plaatjes! Die grachten zien er goed uit. Ben wel benieuwd hoe je het met verkeer gaat doen, dat lijkt me wel een uitdaging.

Van mij ook nog maar eens een nieuw plaatje, ben nu bezig met het platteland en wat boerderijen :)

[afbeelding]
Zo'n geruststelling te weten dat je hiervoor gestudeerd hebt. :) Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melladryn
Gisteren een aantal mods geinstalleerd, nog even uitvissen hoe ik gratis de hele map (25 tiles) kan gebruiken. En dan van het weekend kijken of ik wat moois kan maken.

Want als ik kijk naar al die cities hier :9~ . Zit nog te tubben of ik de 2 upgrades ook zal aanschaffen.
Ik heb totaal nog maar 21u gespeeld met de main game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

FastFred schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Ja, 's nachts gaan je winkels en industrie dicht, die verkopen/produceren dus niks. Je kunt het enigszins compenseren door de budgetten voor elektra, water, ov, en overige diensten terug te schroeven tijdens de nachtelijke uren aangezien daar 's nachts ook minder vraag naar is (er zijn budget sliders voor dag en nacht sinds de After Dark update). Maar winstgevend krijg je het 's nachts amper, pas als je de After Dark DLC aanschaft, kun je gebieden aanwijzen waar gebouwd kan worden specifiek voor toeristen, maar ook nachtclubs en dergelijke, waar je eigen inwoners na hun werkdag hun geld uitgeven, zodat je ook 's nachts winstgevend kunt zijn.

Mijn punt is, met de dag/nacht cyclus ingeschakeld (blijkbaar kan die ook uit), is het spel eigenlijk niet speelbaar zonder de After Dark DLC. Enige oplossing is Unlimited Money aanzetten, maar dat wil ik dan weer niet...
Gisteravond even mee liggen spelen :)
Scheelt inderdaad wel veel. inkomsten ging van 18k in de + naar 1K.
Dat is zonder iets aan het budget te doen, en met s alleen met 1 miniscuul uitgangsstraatje, ooit aangelegd uit nieuwschierigheid :P
Nooit geweten, dat dat zon inpact heeft :P

Maar over een hele dag/nachtcyclys gezien maak ik nog steeds een paar ton winst, dus nog steeds niet echt een probleem. Maar ik kan me voorstellen dat dat vooral in het begin lastig is.

Maar ik heb de dag/nacht weer uitgezet. (zit gewoon onder options) Het iriteert me dat ik de helft van de tijd naar een practisch zwart scherm zit te kijken :?

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 31-03-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een puntje waar ik niet uitkwam:

Sinds de nieuwe update hebben we een vanilla terraform tool, en zijn de mods daarvoor een beetje kapot. Jammere is alleen dat je voorheen met de mods heel mooi met 1 klik direct 1 niveau kon verhogen of verlagen. Een vaste afstand zeg maar. Met de nieuwe ingame tool kan dat niet, toch?

Ook de oude kapotte mods lijken het niet meer te kunnen. Iemand anders hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:33:
Ik heb nog een puntje waar ik niet uitkwam:

Sinds de nieuwe update hebben we een vanilla terraform tool, en zijn de mods daarvoor een beetje kapot. Jammere is alleen dat je voorheen met de mods heel mooi met 1 klik direct 1 niveau kon verhogen of verlagen. Een vaste afstand zeg maar. Met de nieuwe ingame tool kan dat niet, toch?

Ook de oude kapotte mods lijken het niet meer te kunnen. Iemand anders hier ervaringen mee?
Ik gebruik nog steeds de oude terraform tool, werkt prima. Die functie die je noemt gebruik ik ook veel, maar die kan ik nog gewoon gebruiken. Met de nieuwe ingame tool kan dat inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tosemime schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Ik gebruik nog steeds de oude terraform tool, werkt prima. Die functie die je noemt gebruik ik ook veel, maar die kan ik nog gewoon gebruiken. Met de nieuwe ingame tool kan dat inderdaad niet.
Gebruik je dan de oude Terraform Tool, of die van Bloodypenguin 'Natural ingame resource" mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Gebruik je dan de oude Terraform Tool, of die van Bloodypenguin 'Natural ingame resource" mod?
De oude tool: https://steamcommunity.co...searchtext=terraform+tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Ik gebruik tegenwoordig de gewone in-game terraform sinds de update, werkt best prima.

Even een kleine update:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J0VTg3CezXOaPrK4OpXaBEZH/full.jpg

Momenteel bezig zuid-west.(uitgaande van het plaatje) Zuid oost is zo goed als klaar. Alles noordelijk is mijn orginele start geweest. Ik vond het een leuke uitdaging om alles om te gooien. Nu is het noorden alleen nog maar een moneymaker, straks wordt het verbouwd zodat het in de stijl van het zuiden komt. Het industriegebied zuid-west is tijdelijk om aan de vraag naar industrie te voldoen terwijl ik westelijk aan het werk was/ben. Ik ben nu een beetje inspiratie op aan het doen om snelwegen te knopen. Gaat nog wel een paar keer gebeuren.

@Tosemime: Heb je pollution uitgezet?

[ Voor 3% gewijzigd door Quellien op 31-03-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quellien schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:29:
Ik gebruik tegenwoordig de gewone in-game terraform sinds de update, werkt best prima.

Even een kleine update:

[afbeelding]

Momenteel bezig zuid-west.(uitgaande van het plaatje) Zuid oost is zo goed als klaar. Alles noordelijk is mijn orginele start geweest. Ik vond het een leuke uitdaging om alles om te gooien. Nu is het noorden alleen nog maar een moneymaker, straks wordt het verbouwd zodat het in de stijl van het zuiden komt. Het industriegebied zuid-west is tijdelijk om aan de vraag naar industrie te voldoen terwijl ik westelijk aan het werk was/ben. Ik ben nu een beetje inspiratie op aan het doen om snelwegen te knopen. Gaat nog wel een paar keer gebeuren.

@Tosemime: Heb je pollution uitgezet?
Ik heb een mod geinstalleerd waar je de industrial fog kan uitzetten, ik vind dat er niet bepaald mooi uitzien

Het valt me bij je plaatjes altijd op wat een grote hoogteverschillen je hebt. Is dat bewust?

Ik kwam op steam een mooi knoopunt tegen om snelwegen met elkaar te verbinden :)
https://steamcommunity.co...?id=654822953&searchtext=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Beetje zitten pielen met terraforming :-)

Mijn eerste insteekhaven.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%201.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2011.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot.png

De zee wordt wel woelig als je land weg haalt :-)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

@Mach Veel te breed voor een insteekhaven. Of heb je het zo breed gemaakt om de vaarroute te kunnen tekenen? Dat is wel een groot minpunt van het spel helaas.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

MedionAkoya schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:24:
@Mach Veel te breed voor een insteekhaven. Of heb je het zo breed gemaakt om de vaarroute te kunnen tekenen? Dat is wel een groot minpunt van het spel helaas.
Dat laatste inderdaad. Had eerst echte insteekhavens gemaakt, maar dat werkte voor geen meter. Maar ik noem het nog steeds een insteekhaven ;-)

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
Pixeldam is doorgegroeid tot 122000 inwoners, en we zijn nog niet klaar :D
Spel heeft me wel weer goed te pakken, eens zien tot hoeveel inwoners ik kan komen alvorens mijn PC het niet meer kan trekken :D Het is allemaal niet zo mooi en netjes zoals alle andere steden hier, maar ik heb lol en dta is wat telt imo :)

Plaatjestijd!

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/297609294748215164/B2553CF93EFBFFD96FBAD3001A1CDF5A9F22FBE7/

Cruiseschip binnenkomst, immers moet je wel toeristen hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/297609294748214946/68DB6B0342A7ABEF839DC5B789A9748969E8C839/

Uitgaansgebied met o.a casino's pubs en nog veel meer

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/297609294748215829/B9D7055EBBE68EAAF0EC1533D06586EF1F7C71E6/

Downtown bij nacht, zoals het er eergisteren uitzag. Stad is zo groot dat het niet meer in een screenshot te passen is :P

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/297609294748215668/C4A0462FB6981CC5308EFFBEE9882A343ABF0C81/

Een van de assets, een park met reclame, schijnbaar ook zo te zien in Korea ofzo, ik vond het wel wat hebben in ieder geval :D

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/297609294748215355/63F9A6FB84105DC5811D69EC439A6B2C572629B1/

Eigen gemaakt 'Asian Garden', staat ook ergens op de workshop :P
UPS auto ook maar in beeld want waarom niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Akaendra op 01-04-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Nu online
Akaendra schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:25:
Pixeldam is doorgegroeid tot 122000 inwoners, en we zijn nog niet klaar :D
Spel heeft me wel weer goed te pakken, eens zien tot hoeveel inwoners ik kan komen alvorens mijn PC het niet meer kan trekken :D Het is allemaal niet zo mooi en netjes zoals alle andere steden hier, maar ik heb lol en dta is wat telt imo :)

Plaatjestijd!

[afbeelding]

Cruiseschip binnenkomst, immers moet je wel toeristen hebben ;)

[afbeelding]

Uitgaansgebied met o.a casino's pubs en nog veel meer

[afbeelding]

Downtown bij nacht, zoals het er eergisteren uitzag. Stad is zo groot dat het niet meer in een screenshot te passen is :P

[afbeelding]

Een van de assets, een park met reclame, schijnbaar ook zo te zien in Korea ofzo, ik vond het wel wat hebben in ieder geval :D

[afbeelding]

Eigen gemaakt 'Asian Garden', staat ook ergens op de workshop :P
UPS auto ook maar in beeld want waarom niet :)
Nice! Weliswaar niet zo geavanceerd als sommige andere steden hier maar wel strak gebouwd en met oog voor detail! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:39
Mach schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:19:
[...]

Dat laatste inderdaad. Had eerst echte insteekhavens gemaakt, maar dat werkte voor geen meter. Maar ik noem het nog steeds een insteekhaven ;-)
Je kunt hem initieel breder maken zodat je de vaarroute kunt tekenen en vervolgens weer smaller maken. Beetje een work around maar werkt wel :P
In theorie kun je zelf het water weghalen (het schip "vaart" dan gwn over land), al wil je niet zover gaan natuurlijk >:)

-------
Ben hier zelf achter gekomen tijdens het aanleggen van een nieuwe brug, ik wou de vaarroute aan de rechter en linker kant van de rivier maken zodat de schepen niet door de pilaren zouden varen.

Heb dus de rivier breder gemaakt, dan de route getekend en vervolgens weer versmald en het midden "eiland" aangelegd :)

Hier een screenshot hoe dit uiteindelijk is geworden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pjzdvjb.jpg
Van de luchthaven die je linksboven op de achtergrond ziet volgen binnenkort nog wat screens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

!mark schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:42:
[...]

Je kunt hem initieel breder maken zodat je de vaarroute kunt tekenen en vervolgens weer smaller maken. Beetje een work around maar werkt wel :P
In theorie kun je zelf het water weghalen (het schip "vaart" dan gwn over land), al wil je niet zover gaan natuurlijk >:)

-------
Ben hier zelf achter gekomen tijdens het aanleggen van een nieuwe brug, ik wou de vaarroute aan de rechter en linker kant van de rivier maken zodat de schepen niet door de pilaren zouden varen.

Heb dus de rivier breder gemaakt, dan de route getekend en vervolgens weer versmald en het midden "eiland" aangelegd :)

[afbeelding]
Van de luchthaven die je linksboven op de achtergrond ziet volgen binnenkort nog wat screens
Waar kan ik die grote hangar vinden?

Edit: Gevonden, de uploader heeft het staan als hanger... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 01-04-2016 02:34 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 11:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

Als ik kijk naar sommige steden hier...spelen jullie in een sandbox modus ofzo? Hoe regelen jullie het met cashflow en financieen. Nu viel het mij op dat iig early-mid game het niet moeilijk is om in de plus te komen met balance. Maar sommige steden lijken gewoon uit de grond te worden gestampt zonder direct te kijken naar financieen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

!mark schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:42:
[...]

-------

[afbeelding]
Welke vaarroute mod gebruik jij ??

Ik heb die van Penguinnogwat maar die werkt niet lekker bij mij of eigenlijk helemaal niet. Er komen dan geen schepen van buiten de map

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Tosemime schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:38:
[...]

Ik heb een mod geinstalleerd waar je de industrial fog kan uitzetten, ik vind dat er niet bepaald mooi uitzien

Het valt me bij je plaatjes altijd op wat een grote hoogteverschillen je hebt. Is dat bewust?

Ik kwam op steam een mooi knoopunt tegen om snelwegen met elkaar te verbinden :)
https://steamcommunity.co...?id=654822953&searchtext=
De grote hoogteverschillen is min of meer per ongeluk begonnen, toen ik net begon te spelen met terraformen. De "kuil" waarin het industriegebied ligt, ga ik nog opvullen. De kuil waarin een heel stadsdeel ligt was uiteindelijk gewoon de planning. Maar de snelweg is lastig aan te knopen met zo'n verhoging, daarom ben ik er vanaf gestapt bij de andere delen.

Tnx voor het knooppunt, ziet er inderdaad mooi uit. Eens kijken of ik hem ergens kan plaatsen.

Waarschijnlijk is die mod voor fog deze: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=523824395
Heb m ook maar opgehaald :)

[ Voor 6% gewijzigd door Quellien op 01-04-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:30:
Als ik kijk naar sommige steden hier...spelen jullie in een sandbox modus ofzo? Hoe regelen jullie het met cashflow en financieen. Nu viel het mij op dat iig early-mid game het niet moeilijk is om in de plus te komen met balance. Maar sommige steden lijken gewoon uit de grond te worden gestampt zonder direct te kijken naar financieen.
Klopt, ik speel met unlimited money. Ik ga vooral voor esthetiek, en met name in het begin van een stad is het enorm lastig een goede infrastructuur neer te zetten wat bestand is tegen de vele high density gebouwen met het beperkte budget. Zonder unlimited money loop je al snel tegen grenzen aan, en daar heb ik geen zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik speel het liefst met geld aan. Zonder geld is er geen uitdaging denk ik. Maar kan goed begrijpen dat je zonder geld speelt, maar dan is het meer om direct een mooie stad te beginnen. Nu vind ik het vooral leuk om te beginnen met iets, dan de stad zo weer aan te passen wanneer dat mogelijk is (bredere wegen, upgrades etc.).

Hebben jullie trouwens ook al opgemerkt dat regelmatig als je in de Workshop op items zoekt, dat de pagina dan meld dat er niets gevonden is, en even later weer wel met precies dezelfde zoekopdracht (F5)? Denk dat ze het bij Steam niet altijd aankunnen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

SanderTje! schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:55:

Hebben jullie trouwens ook al opgemerkt dat regelmatig als je in de Workshop op items zoekt, dat de pagina dan meld dat er niets gevonden is, en even later weer wel met precies dezelfde zoekopdracht (F5)? Denk dat ze het bij Steam niet altijd aankunnen.
Jep...Steam zuigt erg wat dat betreft!

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melladryn
Naar aanleiding van de post van Tosemime heb ik gekeken naar de terraform tool.
https://steamcommunity.co...searchtext=terraform+tool

Ik krijg deze echter niet aan de praat... er moet een stuk xml code ergens in geplakt worden maar het is mij even niet duidelijk waarin :S

Kan iemand me een nudge in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Ik heb de After Dark expansie nog niet. Zit er wel aan te denken om deze aan te schaffen, maar vraag me af of deze mijn huidge save game gaat stuk maken. Zou ik zonde vinden :-)

Iemand ?

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:20
Mach schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:12:
Ik heb de After Dark expansie nog niet. Zit er wel aan te denken om deze aan te schaffen, maar vraag me af of deze mijn huidge save game gaat stuk maken. Zou ik zonde vinden :-)

Iemand ?
Ik zou dat ook zonde vinden ;)

Maar je saved games doen het als al je mods compatibel zijn nog steeds.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15

Iemand ?
De code van de betaalde AD versie en de gratis AD versie is precies hetzelfde, sommige delen zijn in de gratis versie echter geblokkeerd. Je savegames zullen dus allemaal nog gewoon werken. Het enige waardoor savegames soms niet meer werken is als ze afhankelijk zijn van een mod die niet geupdated wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
chielisdenaam schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:29:
[...]

De code van de betaalde AD versie en de gratis AD versie is precies hetzelfde, sommige delen zijn in de gratis versie echter geblokkeerd. Je savegames zullen dus allemaal nog gewoon werken. Het enige waardoor savegames soms niet meer werken is als ze afhankelijk zijn van een mod die niet geupdated wordt.
Misschien het veiligste nog:
- Save je game met alle mods aan.
- Disable alle mods, zodat je alleen de base game hebt.
- Open je savegame, controleer of alles werkt.
- Sla die savegame op (dit is dan denk ik de belangrijkste stap), in de game zonder mods.
- Upgrade naar AD, open je savegame.

Dan is het risico het kleinst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Dat zou ik niet doen, volgens mij kan je save game corrupt raken als je bepaalde mods uitschakelt. Ik geloof dat ik dat ooit ergens in een beschrijving onder een mod heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:39
Mach schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:40:
[...]

Welke vaarroute mod gebruik jij ??

Ik heb die van Penguinnogwat maar die werkt niet lekker bij mij of eigenlijk helemaal niet. Er komen dan geen schepen van buiten de map
Dezelfde, More network stuff van BloodyPenguin.

Als je een route hebt aangepast kunnen je schepen idd vastlopen en er voor zorgen dat er geen nieuwe komen. Wat je even moet doen is met (bijv.) deze mod alle schepen in je spel despawnen, dan werkt het als het goed is weer :P

Iemand ?
Ben mijn stad begonnen zonder AD en SnowFall met al 25+ mods en 500+ assets, later beide DLC's gekocht en beide keren zonder problemen gegaan. Dit zal geen probleem moeten zijn,

[ Voor 28% gewijzigd door !mark op 01-04-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:37

PauseBreak

derp!

Logico schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:53:
Dat zou ik niet doen, volgens mij kan je save game corrupt raken als je bepaalde mods uitschakelt. Ik geloof dat ik dat ooit ergens in een beschrijving onder een mod heb gelezen.
Dat kan zeer zeker het geval zijn. Het veiligste is om een savegame te beginnen zonder mods en die op te slaan en daarna de DLC te activeren en pas daarna mods toe te voegen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 23:57

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook ik ben maar weer eens begonnen met een nieuwe stad, heb er nog ff geen naam voor.
Inmiddels rond de 40K inwoners, veel verkeer word via rotondes die via snelweg tunnels onderling verbonden zijn gerouteerd naar de verschillende delen van de stad. Vrachtwagens kunnen alleen via de snelweg hun bestemming bereiken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UQPlN2bAxtwEzXNbTZ5fL63O/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CMnTtlO5FSxXGes4Ku7IpQH0/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FSQDMq09k1gTEXbZpTtxPo0j/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s9TJEWJcbs0Y47Ix5afrgS0B/thumb.jpg

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

MetaFrame schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:36:
Ook ik ben maar weer eens begonnen met een nieuwe stad, heb er nog ff geen naam voor.
Inmiddels rond de 40K inwoners, veel verkeer word via rotondes die via snelweg tunnels onderling verbonden zijn gerouteerd naar de verschillende delen van de stad. Vrachtwagens kunnen alleen via de snelweg hun bestemming bereiken.
Mooi concept zeg. Kun je ook een screen maken van de tunnels?

Heb zelf ook 2 nieuwe screenie's

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ucSKC0boLhlQW07I5BBq8YUH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1TuvYpeRurYYvXyJL42Dh4eS/full.jpg

Moeten nog wat meer boompjes bij. Sportvelden horen bij de universiteitscampus. 2 voetbalvelden, hele hoop tennisvelden, sintelbaan, beachvolleybalveldjes, zwembad , basketbalcourt en zelfs 1 australian footy veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Quellien schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:08:
[...]

Mooi concept zeg. Kun je ook een screen maken van de tunnels?
Will do, het is wel een spaghetti dus echt veel er uit opmaken word moeilijk ;) Uiteraard is het nog een WIP en sommige zaken moet ik nog aanpakken aangezien het nog niet zo effectief is als ik wil. Daarnaast maakt de metro het ook wel moeilijk soms :+

Edit: als ik een screenshot maak laat hij de tunnels niet zien... Ze zijn onderling iig allemaal verbonden. Zal van de week nog wel eens kijken of ik het voor elkaar krijg.

[ Voor 16% gewijzigd door HaterFrame op 02-04-2016 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Weer even bezig geweest vandaag, de asset van het US Capitol is echt een aanrader :) Verder nog wat plaatjes van de stad tot nu toe

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HrJZTYZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FwYaKuu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9BNnmzM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z3DRRj1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6dPDJCg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Km2cDeT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6rBUwZO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Tosemime schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:57:
Weer even bezig geweest vandaag, de asset van het US Capitol is echt een aanrader :) Verder nog wat plaatjes van de stad tot nu toe
Gaaf weer hoor!

Hoe heb jij die wegen zo donker gekregen? Bij mij zijn ze standaard grijs.. vind ik een beetje saai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderTje! schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:16:
[...]

Gaaf weer hoor!

Hoe heb jij die wegen zo donker gekregen? Bij mij zijn ze standaard grijs.. vind ik een beetje saai :+
Thanks! Daar is een mod voor, zoek op road color changer of iets in die richting. Vind zelf ook veel mooier met donkere wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nooit gechecked, maar die donkere wegen werken dus samen met de extra wegen van mods ?
Zo ja wordt het ook eens tijd dat ik hem ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeK schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:28:
Nooit gechecked, maar die donkere wegen werken dus samen met de extra wegen van mods ?
Zo ja wordt het ook eens tijd dat ik hem ga gebruiken.
Ja ik gebruik de network extensions project mod en zijn ook donker zoals de standaard wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tosemime schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:33:
[...]

Ja ik gebruik de network extensions project mod en zijn ook donker zoals de standaard wegen :)
Chilly, dan ga ik die toch eindelijk maar eens proberen hehe
Al ben ik momenteel vooral bezig met een trainyard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tosemime schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, met welke tool/mod paint je dat gras lichter/donkerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackson6 schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:42:
[...]

Nice, met welke tool/mod paint je dat gras lichter/donkerder?
Met de mod 'Extra landscaping tools' kan je de natural resources ingame aanpassen. de verschillende kleuren gras zijn dus eigenlijk verschillende resources, zoals olie en ijzer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Tosemime schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:28:
[...]

Met de mod 'Extra landscaping tools' kan je de natural resources ingame aanpassen. de verschillende kleuren gras zijn dus eigenlijk verschillende resources, zoals olie en ijzer etc.
Aha dat zocht ik nog, thanks!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vandaag geprobeerd een star fort te maken, zoals Naarden en Bourtange

Het is nogal een klus om te maken maar het is wel leuk om te doen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ej0OjbS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UhtjoJt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Ghehe, erg toevallig :) Ik ben gisteren bezig geweest met Bourtange :+

Er zijn nog geen gebouwen geplaatst, ik ben in deze game eerst de infrastructuur aan het aanleggen voor er mensen komen wonen. Deze gebouwen zullen gebouwd gaan worden in het ommuurde stervormige gedeelte, met landbouw op de buitenkant (mits dat logistiek haalbaar is met één poort, dat moet ik nog bekijken).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yihTKuJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kPKlVLI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker bezig weer allemaal zeg :D
Ik moet ook weer eens een paar uur ervoor gaan zitten, maarja druk bezig met gta5 en xcom longwar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Van de week eindelijk After Dark maar eens aangeschaft en om mijn nieuwe status als Megalopolis te vieren een paar sfeerbeelden :-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2012.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2015.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2014.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2016.png

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Hoe maken jullie van die strakke afgronden zoals hierboven?

Is dat handmatig priegelen, of kun je daar een truukje voor gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

SanderTje! schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:59:
Hoe maken jullie van die strakke afgronden zoals hierboven?

Is dat handmatig priegelen, of kun je daar een truukje voor gebruiken? :)
Bij die van logico zie je het heel goed. Je gebruikt een weg(getje) als soort van liniaal, de weg blijft op de hoogte waarop je in eerste instantie zet. Als je voorzichtig doet, is de afgrond ook nog steeds strak zodra je de weg sloopt. Maar in grote lijnen kun je het met de wegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tosemime schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:15:
Vandaag geprobeerd een star fort te maken, zoals Naarden en Bourtange

Het is nogal een klus om te maken maar het is wel leuk om te doen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Jij hebt de video van Silvarret ook bekeken zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:57:
[...]

Jij hebt de video van Silvarret ook bekeken zie ik ;)
Ja zeker haha, zijn serie op YouTube is de grootste inspiratiebron voor mijn stad. maar ik wil er wel altijd mijn eigen draai aan geven en niet te veel kopiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Ter ere van het bereiken van de Megalapolis mijlpaal vond ik dat mijn stad wel een mooie nieuwe entree had verdiend. Strakker en meer passend bij een wereldstad :-)

Dit is de oude entree:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2013.png

En dit is de nieuwe:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2019.png

Nog niet helemaal af, omdat de Vereniging Behoud Historische Begraafplaatsen (rechtsonderin) de sloop van de begraafplaats tegenhoudt. Daar vinden we een mooie relocatie voor en dan kan de entree in Volle Glorie worden afgemaakt :-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2020.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12036501/Screenshot%2021.png

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

TeK schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:56:
Lekker bezig weer allemaal zeg :D
Ik moet ook weer eens een paar uur ervoor gaan zitten, maarja druk bezig met gta5 en xcom longwar :P
Same here, The Division, KSP 1.1 en een gezin... Ach ja, geen haast en gelukkig zijn er genoeg dode uurtjes op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren een vrij gek probleem. Ik was bezig met het bouwen van nieuwe woonwijken, los van mijn grote stedelijke gebied. Twee wijken gebouwd met veel parken en parkeerplaatsen etc.

Was er erg tevreden mee. Maar tot mijn grote verbazing kwamen en een oneindige stroom van mensen uit de grote stad, via de snelweg, naar de woonwijken, waardoor de binnenwegen volkomen verstopt raakte.

Na wat onderzoek bleken ze massaal naar de parken te komen, terwijl ze in de binnenstad ook genoeg parken hadden. Heel wat parken alsnog verwijderd, en alsnog blijft er een stroom staan van auto's. Mijn vermoeden is dat er mensen gaan werken in de grote stad en weer terugkomen. Volgende poging zal dus zijn om een nabijer gelegen industrie neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:08:
Ik had gisteren een vrij gek probleem. Ik was bezig met het bouwen van nieuwe woonwijken, los van mijn grote stedelijke gebied. Twee wijken gebouwd met veel parken en parkeerplaatsen etc.

Was er erg tevreden mee. Maar tot mijn grote verbazing kwamen en een oneindige stroom van mensen uit de grote stad, via de snelweg, naar de woonwijken, waardoor de binnenwegen volkomen verstopt raakte.

Na wat onderzoek bleken ze massaal naar de parken te komen, terwijl ze in de binnenstad ook genoeg parken hadden. Heel wat parken alsnog verwijderd, en alsnog blijft er een stroom staan van auto's. Mijn vermoeden is dat er mensen gaan werken in de grote stad en weer terugkomen. Volgende poging zal dus zijn om een nabijer gelegen industrie neer te zetten.
Klinkt goed mogelijk, dit probeer ik ook altijd te voorkomen inderdaad.

Mijn strategie daarvoor: goede metroverbindingen naar de randen van de industrieterreinen en van daaruit een buslijn rond laten rijden. Zo valt het aantal personenauto's redelijk mee, het aantal goederenbusjes daarentegen en vrachtwagens is echt massaal... Continu file. M'n plan hiervoor is nu om meer industrie verspreid op te zetten, altijd dicht langs de snelweg. Zit nog te overwegen om treinen in te zetten, maar vraag mij af of dat zin heeft :)

Als traffic mod gebruik ik nu Traffic Manager: President Edition, werkt prima! Vooral handig om de traffic lights te vervangen met voorrangsborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

MetaFrame schreef op woensdag 06 april 2016 @ 06:39:
[...]

Same here, The Division, KSP 1.1 en een gezin... Ach ja, geen haast en gelukkig zijn er genoeg dode uurtjes op het werk :)
KSP 1.1? 1.05 is toch nog de huidige versie?
SanderTje! schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:42:
[...]

Klinkt goed mogelijk, dit probeer ik ook altijd te voorkomen inderdaad.

Mijn strategie daarvoor: goede metroverbindingen naar de randen van de industrieterreinen en van daaruit een buslijn rond laten rijden. Zo valt het aantal personenauto's redelijk mee, het aantal goederenbusjes daarentegen en vrachtwagens is echt massaal... Continu file. M'n plan hiervoor is nu om meer industrie verspreid op te zetten, altijd dicht langs de snelweg. Zit nog te overwegen om treinen in te zetten, maar vraag mij af of dat zin heeft :)

Als traffic mod gebruik ik nu Traffic Manager: President Edition, werkt prima! Vooral handig om de traffic lights te vervangen met voorrangsborden.
Zelf pas 1 treinstation gebouwd, wel al 3 cargo train terminals. Wegen zijn redelijk vol, maar geen lange files. Wel een paar korte die dan weer oplossen en daarna weer wat voller lopen.
Heb overal wel plaats over gehouden om een bus terminal of een metro stationnetje tussen te leggen, maar die metro neemt natuurlijk geen plaats in.

Hoe doen jullie het met de trein-metro "verbindingen"? In een oude stad had ik zowat bij ieder treinstation ook een metrostation gelegd, maar mijn metro lijn was te groot en besloeg ongeveer hetzelfde netwerk als de treinen, dus dat beconcurreert elkaar nogal (metro won dat makkelijk). Tips/tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Quellien schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:02:
[...]

KSP 1.1? 1.05 is toch nog de huidige versie?
Experimental, is via steam te downloaden ;)
[...]

Hoe doen jullie het met de trein-metro "verbindingen"? In een oude stad had ik zowat bij ieder treinstation ook een metrostation gelegd, maar mijn metro lijn was te groot en besloeg ongeveer hetzelfde netwerk als de treinen, dus dat beconcurreert elkaar nogal (metro won dat makkelijk). Tips/tricks?
Trein is voor groot centraal vervoer, dus ergens op een centraal punt een trein station met een metro er naast. Vanaf de trein overstappen op metro en naar eind bestemming. Niet te veel trein stations dus :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Nieuw overzichtsplaatje van mijn stad :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vizJpbl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Tosemime schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:37:

[afbeelding]
Mooi man! Diep respect

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online

[afbeelding]
Weer nice 8) Ik ben ook zeer benieuwd naar een video van je stad, zou je misschien zoiets ook eens kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderTje! schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:24:
[...]

Weer nice 8) Ik ben ook zeer benieuwd naar een video van je stad, zou je misschien zoiets ook eens kunnen maken?
Bedankt! Ik heb nog nooit gewerkt met streams en recordings tijdens het spelen, maar zou ik eens kunnen proberen :) Weet jij zo welke software ik daar het best voor kan gebruiken? fraps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Tosemime schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:29:
[...]

Bedankt! Ik heb nog nooit gewerkt met streams en recordings tijdens het spelen, maar zou ik eens kunnen proberen :) Weet jij zo welke software ik daar het best voor kan gebruiken? fraps?
Fraps werkt(te) altijd wel goed.

Maar dat was eerder de standaard dat ik weet.., geen idee of dat nu nog zo goed is. Misschien dat iemand een idee heeft hier? Denk dat meerdere mensen je werk graag zouden willen zien in bewegend beeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Shadowplay als je een nvidia kaart hebt of raptr als je amd hebt :) Werkt naar eigen ervaringen even goed :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fraps heb ik op mn vorige pc wel eens gebruikt om te recorden, maar toen het liep de game nog maar op max 5 fps :+

Nu heb ik wat nieuwe hardware gelukkig, zal binnenkort eens uitproberen of het lukt! Heb nu een gtx970 dus zal shadowplay ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik altijd msi afterburner voor recording, heb dat programma zowiezo altijd draaien dus wel lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 11-10 20:27

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

In een woord ==> prachtig!!!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 00:29

[afbeelding]
Heerlijke layout, maar die futuristische eilanden linksonder vind ik wat afbreuk doen :p

Maar euh, al die haagjes tussen die landbouwvelden, plant je die zelf of is dat onderdeel van de map?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:02:
[...]

Heerlijke layout, maar die futuristische eilanden linksonder vind ik wat afbreuk doen :p

Maar euh, al die haagjes tussen die landbouwvelden, plant je die zelf of is dat onderdeel van de map?
Futuristisch eiland linksonder, je bedoelt dat stervormig fort? dat is juist een historische vesting, zoals Naarden en Bourtange dat hebben :)

Ja die rijen bomen tussen de landbouwvelden maak ik allemaal zelf. Dat is veel werk maar maakt het wel echt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 08:35
Wow man, kunst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik installeer vaak mods, assets enzo via de workshop. Regelmatig krijg ik errors als iets toevoeg of verwijder. Is er misschien een tool/mod die precies kan aanduiden waar de fout zit. Een half uur lang elk mod/asset los aan/uitzetten is zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Jackson6 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:08:
Ik installeer vaak mods, assets enzo via de workshop. Regelmatig krijg ik errors als iets toevoeg of verwijder. Is er misschien een tool/mod die precies kan aanduiden waar de fout zit. Een half uur lang elk mod/asset los aan/uitzetten is zo'n gedoe.
Wat voor error krijg je?
Meestal geeft de error een hint die duidt op de mod die het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer je iets add, lees je dan wel eerst de reacties eronder ?
Vaak als iets incompatable is met iets anders dan staat het of in de beschrijving of in de comments wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

[afbeelding]
ben jij ook niet op youtube bezig met Coaster?
Pagina: 1 ... 11 ... 64 Laatste