Bornhald schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:23:
[...]
Zouden ze eigenlijk wel moeten doen ja. Het ding werkt gewoon niet meer. En het geeft een verkeerde indruk.
Pr van CIG is gewoon niet goed.
En ander voorbeeld is het roepen van data die eigenlijk Noord gehaald worden. Zoals de starfarer, starmarine, het uitkomen van Crusader, het uitkomen van arena commander en ga zo maar door.
Ik snap dat ze dit doen in het oog van transparantie. Maar het werkt niet. Hou RtV en atv etc gewoon vrij van het noemen van data wanneer iets uit komt...
Het doet pijn om te zeggen, maar wellicht dat ds gelijk heeft een sandi moet stoppen met de pr activiteiten.....
Ik ben het niet helemaal eens dat dit puur een PR probleem is. Ik ben geen fan van Sandi (die is toch VP Marketing?) en haar houterige performances in AtV maar ze hoeft niet weg vanwege dit soort dingen. Sandi roept eigenlijk ook nooit datums van technische releases, alleen van sales, events en merchandising. Van dat laatste gaat op dit moment dan de HOTAS van Saitek weer niet lekker.
Het probleem is gewoon dat CR doodleuk allerlei datums loopt te roepen terwijl dit gewoon niet in de buurt komt van de realiteit. Natuurlijk kom je wel eens blockers tegen waardoor een release niet door kan maar dan stop je op een gegeven moment met een datum roepen naar een externe partij. De visie van CR strookt dus niet altijd met de van marketing en de planning.
Ik kom uit de softwarewereld en het continue niet halen van deadlines zie ik wel vaker. Meestal zit hier een groter probleem achter. Het zou wat mij betreft een van deze kunnen zijn.
1) te veel teams die waardoor er te veel afhankelijkheden ontstaan onderling en de voortgang belemmerd
2) werken met unproven technology (ja CryEngine is proven, maar niet zoals CIG hem gebruikt)
3) geen nee durven te zeggen tegen de baas (CR), waardoor er veel tijd verloren gaat aan features die misschien op dit moment niet zo belangrijk zijn
4) afschuifmentaliteit waabij managers de schuld steeds bij andere partijen leggen en daar vervolgens steeds mee weg komen
5) snel groeiende organisatie, processen worden steeds aangepast en medewerkers zijn te veel bezig met opleiden nieuwelingen
1 en 2 is weinig aan te doen, dit is een gevolg van keuzes gemaakt in het verleden en het formaat van het bedrijf. Naar mate je bedrijf groter wordt is je overhead ook groter.
5 zou men kritisch naar moeten kijken en met goede planning is dit geen echt probleem maar meer een aandachtspunt.
Blijven 3 en 4 over, en dit zijn zorgelijke bedrijfscultuurproblemen. Ik ben van mening dat in ieder geval 3 van toepassing is, zeker als ik CR zijn commentaar op concepten lees in Jump Point. Waarschijnlijk zijn er weinig mensen bij CIG die echt nee durven te zeggen. Ik denk dat Erin er een van is, althans dat hoop ik echt. 4 is wat lastiger te beoordelen. De negatieve verhalen van (zogenaamde) ex-medewerkers suggereren dit maar er is tot nu toe weinig bewijs voor dat dit echt aan de hand is.
Zo weer even klaar met analyses voor vandaag, ik verheug me op de Starfarer hangar ready
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.