Jumpman schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:13:
Voor online gamen is echt maar heel weinig bandbreedte nodig. Twee jaar terug nog gemonitord met Wireshark, PS4 Battlefield 4 met een 64 speler map gebruikte toen 60 Kbps up en down. Alle actuele games kan je online goed spelen met een 0.3 Mbps upload en 0.7 Mbps download. Dat is dus bizar weinig. Je latency moet natuurlijk wel goed zijn. Games downloaden met zo'n verbinding is dan weer een ander verhaal.

Klopt, zolang je ping laag is, is het vrijwel altijd prima te doen. Een maat van me had overigens jaren terug bij een internetstoring zelfs een keer op 3G MW3 gespeeld (wel met een vreselijk hoge ping uiteraard). Na ruim een uur tijd had 'ie slechts +/- 40MB verbruikt.
Martinspire schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:34:
Er zijn gewoon custom servers. En volgens mij hadden ze al een tijd geleden de gemiddelde ticketcount omhoog gegooid. Volgens mij ligt het gemiddelde potje nu op een half uur tot een uur ofzo? Maar genoeg custom servers om het nog verder te kunnen laten gaan. Voor een tientje is het wel een aanrader. Servers zijn ook nog gewoon gevuld ook.
Ah nice, dan haal ik 'm gewoon. Ik had 'm in juli gehaald en toen waren er echt vrijwel geen servers met meer dan 100% ticket count, juist ook de custom servers niet vreemd genoeg. Dus enkel Conquest met 250 tickets (speel het liefst 400-500) en TDM potjes die afgelopen waren op het moment dat het potje een beetje begon te draaien. Potjes van 5, misschien 10 minuten dus met 100 kills

.
Iets wat ik overigens ook vrij irritant vond, was dat er ook enkel potjes waren met een standaard aantal max players, dus 48 bij conquest en 20 bij TDM. Neem aan dat dat nog steeds zo is?
Speelde zelf bij BF3 bv. juist graag af en toe TDM met maar 16 man, of juist 48 met een grote chaos. En conquest bv. af en toe met maar 24 man voor een rustig potje waarin je veel kan capturen.
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:18:
Ik heb al een Xbox One idd. Dus zoek geen multiplatform games. De games die ik nu op het oog heb zijn: Knack, Last of Us, Driveclub en voor volgend jaar Horizon Zero Dawn. Ik zie inderdaad de vraag vaker voorbij komen, maar aangezien de console al even uit is hoor ik graag wat iedereen een beetje speelt.
Bedankt voor je reactie.
Andere aanraders die ik zelf op m'n lijstje heb/had staan:
- Infamous Second Son (zelf nog niet gespeeld, maar wel recent aangeschaft bij CoolBlue voor een tientje i.c.m. een kortingscode).
- Until Dawn (ook zelf nog niet gespeeld

)
- Ratchet & Clank: lijkt me tof om weer eens te spelen. Heb het zelf vroeger op de PS2 veel gespeeld, dus het heeft een grote nostalgische waarde, maar ik verwacht wel dat het op zichzelf staand ook een goede game zal worden.
- Heavy Rain en Beyond: Two Souls: komen als het goed is samen als één game fysiek in de winkels te liggen ergens begin 2016. Beyond: Two Souls is al een tijdje digitaal uit voor de PS4.
- Detroit, ook van Quantic Dream: ziet er veelbelovend uit, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten.