Die wel, maar scroll eens verder naar boven.V3g3ta schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:42:
[...]
De tv die je noemt is toch gewoon een full-hd tv?
De naam kwam me al bekend voor, wij hebben de 50 inch versie daar van thuis. valt heel goed om te gamen voor de rest alleen maar drama met de tv.
Gedaan.. maar waarschijnlijk lees ik ergens overheen..
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:26
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik heb ook een Sony 55" 4k tv, upscaling werkt top, Games zien er perfect uit en van inputlag geen last. Ik ga vaak extra dichtbij zitten om te genieten van het grote scherm en zelfs op 1,5 meter afstand ziet het er goed uit, Sony staat bekend om zijn goede upscaling chips.
Interface ook geen last van soms een beetje traag maar meestal snel genoeg, vastlopers heb ik eigenlijk nooit. De grootste problemen zitten in het gebruik icm een Ci kaart, ik gebruik een setupbox dus ik heb geen enkel probleem.
Interface ook geen last van soms een beetje traag maar meestal snel genoeg, vastlopers heb ik eigenlijk nooit. De grootste problemen zitten in het gebruik icm een Ci kaart, ik gebruik een setupbox dus ik heb geen enkel probleem.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat zijn de CI problemen dan? Want das wat ik wel gebruik..Chaoss schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:04:
Ik heb ook een Sony 55" 4k tv, upscaling werkt top, Games zien er perfect uit en van inputlag geen last. Ik ga vaak extra dichtbij zitten om te genieten van het grote scherm en zelfs op 1,5 meter afstand ziet het er goed uit, Sony staat bekend om zijn goede upscaling chips.
V3g3ta schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:47:
Hoe verhoud gamen met een PS4 zich op een Sony 55X850c 4K tv? Is het upscalen de moeite waard? Ik sta op het punt om een nieuwe tv te kopen maar die moet dan wel weer een jaar of 4 meegaan.
Ik doelde op je eigen reactie. Excuses voor de verwarring.V3g3ta schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:04:
[...]
Gedaan.. maar waarschijnlijk lees ik ergens overheen..
sinds kerst ongeveer (daarvoor hadden we de tv al een paar maandjes) deed onze ci kaar van ziggo het ook niet meer. nu gebruiken we ook maar een setupbox.V3g3ta schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:08:
[...]
Wat zijn de CI problemen dan? Want das wat ik wel gebruik..
Je hebt gelijk! Verkeerde copy/paste actie.V3g3ta schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:42:
[...]
De tv die je noemt is toch gewoon een full-hd tv?
Ik heb de 55x8505c.
Ik heb momenteel een Samsung UE48JU7000 (vertaling: Samsung 4k tv van 48") op mijn bureau staan. Ik zit er meestal 1 a 1,5 meter van af. Samsung heeft het wat mij betreft ook goed voor elkaar wat upscaling betreft. Ik heb overigens alle softwarematige hulpmiddelen uitgezet en ik vind bij deze tv het beeld goed. Wat ik begrijp is de tv die ik heb ook een van de betere wat betreft inputlag. Maar dat terzijde. Ik onderschrijf jouw mening dat de PS4 icm hedendaagse 4k tv's goed samengaatChaoss schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:04:
Dat brengt mij op het volgende: Mocht de Neo dus alleen als extra hebben op 4k te kunnen renderen, dan denk ik niet dat ik er veel op vooruit zal gaan en dus de huidige PS4 behoud. Zoals ik nu al geniet van het beeld (Uncharted 4 bijv. upscaled 4k
48" op zo'n korte afstand?
(ieder z'n eigen ding)

(ieder z'n eigen ding)
[ Voor 37% gewijzigd door Mizgala28 op 27-06-2016 02:50 ]
Nog een optie erbij.. Samsung 55JU7500 (curved).
Ik ga morgen eens checken bij de mm of het wat is, ze zijn beide op voorraad. En ook nog eens cashback dagen, dus dat scheelt weer!
Ik ga morgen eens checken bij de mm of het wat is, ze zijn beide op voorraad. En ook nog eens cashback dagen, dus dat scheelt weer!
Ik heb 50" en als ik mijn ligstoel uitklap, raken mijn voeten het scherm bijna. Immersie jonguh.Mizgala28 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 02:49:
48" op zo'n korte afstand?![]()
(ieder z'n eigen ding)
90+" en 2 meter afstand.Mizgala28 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 02:49:
48" op zo'n korte afstand?![]()
(ieder z'n eigen ding)
Werkt echt prrrrima, sterker nog, zou echt niet ander meer willen.
Ben sinds gisteren overigens klaar met far cry primal, en vond er echt niks mis mee, nu zo'n beetje uitgespeeld en iets van 30+ uur in gestoken. ik ga niet grinden om alle lokaties maar aangetikt te hebben en alle sidequests te doen, volgde voornamelijk de main quests en zo af en toe eens een paar sidequests en dan gaat ie (mij iig) niet vervelen. Maar moet er niet aan denken om nu nog weer door te gaan om alles binnen te hengelen.
Nu begonnen met dead island riptide definitive edition oid, en speelt ook wel leuk weg, al ben ik niet zo'n held in close combat melee shizzle. maar so far ook vermakelijk, beide zijn geen top games, maar wel grappig.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Haha mooi om te zien dat ik niet de enige ben. Ik vind zelf dat het de game ervaring ten goede komt zo dicht op het scherm. Bij een monitor doe je haast niet anders. En wat dacht je van die VR brillen? En nee je krijgt geen last van je nek omdat je 'zogenaamd van links naar rechts moet kijken'. En aangezien het een UHD tv betreft is het van dichtbij ook geen pixelfestijn
Maar voor mij is deze setup tijdelijk, want de tv moet uiteindelijk in de woonkamer komen. Maar nu ik het zo op mijn bureau ervaar zou ik ook wel durven stellen dat ik niet anders meer wil.
Ik heb mij trouwens prima vermaakt met Battlefield Hardline. Het beste spel die ik ooit heb gespeeld in de prijsrange <€5
Ik heb mij trouwens prima vermaakt met Battlefield Hardline. Het beste spel die ik ooit heb gespeeld in de prijsrange <€5
Afgelopen vrijdag heb ik een Thrustmaster T150 stuurtje gekocht, wat is dat leuk zeg 
Ik moet nog veel oefenen, maar ik merk gewoon dat ik de racelijn veel beter kan pakken etc.
Sowieso had ik niet verwacht dat het zoveel zou toevoegen en heb best lang getwijfeld voor ik er een kocht, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad.
Ik verwacht dat hij wel af en toe stof staat te happen en bij de nieuwe race games er weer uit komt, maar dat vind ik prima
Ik moet nog veel oefenen, maar ik merk gewoon dat ik de racelijn veel beter kan pakken etc.
Sowieso had ik niet verwacht dat het zoveel zou toevoegen en heb best lang getwijfeld voor ik er een kocht, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad.
Ik verwacht dat hij wel af en toe stof staat te happen en bij de nieuwe race games er weer uit komt, maar dat vind ik prima
Is de SP van Hardline de moeite waard voor € 5,-?
Als het net zulke bagger is als BF4, dan sla ik 'm over.
Ik zit ook te azen op dat stuurtje. Ik twijfel echter nog steeds. Hoewel ik het bedrag wel gerechtvaardigd vind, twijfel ik nog wel hoeveel plezier ik er van kan hebben in de toekomst. Ik ken mijzelf dat als er met een paar jaar een PS5 uitkomt, de T150 daar natuurlijk weer niet compatibel mee is.Afvalzak schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:32:
Afgelopen vrijdag heb ik een Thrustmaster T150 stuurtje gekocht, wat is dat leuk zeg
Ik vind het leuk om af te wisselen tussen de pc (nja Mac dan) en PS4. Nu speel ik dan respectievelijk de Truck Simulator games en Driveclub en ik zie mijzelf binnenkort ook graag F1 2016 spelen. Een stuur gaat ook zeker wat toevoegen bij deze games, maar het zou zonde zijn als ik er -voor mijn gevoel- niet het maximale uit kan halen.
Nog een leuk argument trouwens om zo dicht op de tv te zitten met een stuurtje
Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de singleplayer trouwens. Ik vind het die €5 waard, maar misschien is iemand anders het daar niet mee eens. Uiteindelijk is het je eigen keuzebram1984 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:51:
En ik lieg eigenlijk, want Age of Empires II (HD) is de beste die ik ooit heb gespeeld voor €3-4 ofzo op Steam, maar voor een consolegame is Hardline wel veel waar voor die €5.
[ Voor 20% gewijzigd door swv op 27-06-2016 09:59 ]
Nou met name de AI in BF4 is belachelijk slecht. Is dat aspect beter in Hardline?
Nu je het zegt is die ook bedroevend slecht. Het zijn veelal dezelfde missies waarin je een of ander kamp moet binnensluipen. Al die wachtertjes hebben een beperkte field of view, dus je kunt vrij dichtbij langssluipen zonder gezien te worden. Maar nogmaals; voor €5 heb ik mijn verwachtingen bijgesteld en dan is het leuk als het op schieten aankomt. Maar als ik het zo lees kan jij je misschien beter die €5 besparen.bram1984 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:59:
Nou met name de AI in BF4 is belachelijk slecht. Is dat aspect beter in Hardline?
PS4,5 zal geen 4K gaming krijgen.. Zelfs zware pc's hebben hier al moeite mee op 60fps.. De 4K refereert aan Netflx e.d. en eventueel een UHD Blu Ray speler..sww89 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:15:
[...]
Dat brengt mij op het volgende: Mocht de Neo dus alleen als extra hebben op 4k te kunnen renderen, dan denk ik niet dat ik er veel op vooruit zal gaan en dus de huidige PS4 behoud. Zoals ik nu al geniet van het beeld (Uncharted 4 bijv. upscaled 4k) zie ik weinig ruimte voor nóg beter beeld op native 4k tov het huidige upscaling. Hooguit zal er betere AA zijn bij native 4k. Gaan de grafische prestaties er ook op vooruit, dan wordt het een ander verhaal voor mij denk ik.
Ja de grafische prestaties gaan er dus wel op vooruit (FullHD@60). De meeste spellen zullen verder een "Neo' modus krijgen met eyecandy/extraatjes die de gewone niet heeft.
The Witcher 3 haalt rond de 40fps op UHD met een GTX1080 kaart. Sony moet dus gewoon vol op 1080p/60fps gaan, anders krijgen we weer allemaal 30fps games, maar dan iets scherper.poor Leno schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:04:
[...]
PS4,5 zal geen 4K gaming krijgen.. Zelfs zware pc's hebben hier al moeite mee op 60fps.. De 4K refereert aan Netflx e.d. en eventueel een UHD Blu Ray speler..
Ja de grafische prestaties gaan er dus wel op vooruit (FullHD@60). De meeste spellen zullen verder een "Neo' modus krijgen met eyecandy/extraatjes die de gewone niet heeft.
Ik hoop wel dat je in bepaalde games op de Neo bijvoorbeeld meer beplanting of NPC's hebt.
Voorlopig is hij nog wel compatibel, en sowieso kun je hem op de PC wel blijven gebruiken lijkt mijsww89 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Ik zit ook te azen op dat stuurtje. Ik twijfel echter nog steeds. Hoewel ik het bedrag wel gerechtvaardigd vind, twijfel ik nog wel hoeveel plezier ik er van kan hebben in de toekomst. Ik ken mijzelf dat als er met een paar jaar een PS5 uitkomt, de T150 daar natuurlijk weer niet compatibel mee is.
Ik vind het leuk om af te wisselen tussen de pc (nja Mac dan) en PS4. Nu speel ik dan respectievelijk de Truck Simulator games en Driveclub en ik zie mijzelf binnenkort ook graag F1 2016 spelen. Een stuur gaat ook zeker wat toevoegen bij deze games, maar het zou zonde zijn als ik er -voor mijn gevoel- niet het maximale uit kan halen.
Nog een leuk argument trouwens om zo dicht op de tv te zitten met een stuurtje
[...]
Maar stel hij is over 3 jaar niet meer compatibel, dat is de prijs van 3 games per jaar, is op zich best over te komen imho.
Ik merk dat ik Project Cars nu zoveel leuker en makkelijker vind dat ik spijt heb dat ik het niet wat eerder heb gedaan. Het enige wat ik jammer vind is dat ik de PS4 nu boven heb moeten zetten maar het is makkelijker om af en toe de PS4 naar boven te slepen dan het stuur elke keer op de eettafel te monteren en die middenin de kamer te zetten
[ Voor 13% gewijzigd door Afvalzak op 27-06-2016 10:15 ]
Nope, ongeveer 1/10 vd kwaliteit vd BF4 campaignbram1984 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:51:
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik game ook een half meter voor een 50 inch tv, ben het nu helemaal gewend dat ik met 2 meter afstand er totaal niet lekker in zit. Vooral met shooters of vroeger fifa moet ik bijna wel.
Voor 4k gamen heb je een videokaart die 2,5-3x zoveel prestaties geeft ter vergelijking met full hd op dezelfde settings. Maar volgens mij staat krachts (tflops) helemaal niet gelijk met prestaties. Zit niet heel erg in de videokaart wereld maar als voorbeeld, de ps4 is ongeveer net zo krachtig als een gtx760 terwijl de neo ongeveer zo krachtig als de gtx970 moet worden. De gtx 970 is 2,5x zo krachtig maar heeft maar 70 procent betere prestaties. Ik denk daarom ook niet dat het mogelijk is om games die 1080p draaien op de ps4 native 4k te laten draaien op de neo met dezelfde settings, maar dat is speculeren. Verder is het wel goed dat de neo ongeveer zo krachtig word als de gtx970, aangezien je daar mee de meeste games 1080@60 op hoge settings kan draaien.
Voor 4k gamen heb je een videokaart die 2,5-3x zoveel prestaties geeft ter vergelijking met full hd op dezelfde settings. Maar volgens mij staat krachts (tflops) helemaal niet gelijk met prestaties. Zit niet heel erg in de videokaart wereld maar als voorbeeld, de ps4 is ongeveer net zo krachtig als een gtx760 terwijl de neo ongeveer zo krachtig als de gtx970 moet worden. De gtx 970 is 2,5x zo krachtig maar heeft maar 70 procent betere prestaties. Ik denk daarom ook niet dat het mogelijk is om games die 1080p draaien op de ps4 native 4k te laten draaien op de neo met dezelfde settings, maar dat is speculeren. Verder is het wel goed dat de neo ongeveer zo krachtig word als de gtx970, aangezien je daar mee de meeste games 1080@60 op hoge settings kan draaien.
Ik hoop vanuit economisch oogpunt dat je ongelijk hebt, want dan ben ik toe aan een nieuwe PS. Zolang er nog niks bekend is gemaakt, elke week is er immers een andere uitleg te vinden over de Neo, is het gokken. Het feit dat hedendaagse pc's moeite hebben met 4k komt ook alleen maar omdat ontwikkelaars liever kiezen voor pracht en praal dan voor een goede fps. En waarom zou je ook als 4k nog, op wat fanatiekelingen na, niet breed is omarmt bij pc gaming? 4k tv's komen nu wel in hoger tempo de woonkamers binnen. Je kunt immers haast niks anders kopen bij de tv boeren als je op zoek bent in het hogere segment (Een beetje hetzelfde als dat je ongevraagd 3D en smart functies erbij krijgtpoor Leno schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:04:
[...]
PS4,5 zal geen 4K gaming krijgen.. Zelfs zware pc's hebben hier al moeite mee op 60fps.. De 4K refereert aan Netflx e.d. en eventueel een UHD Blu Ray speler..

Stel dus dat er wel native 4k gaming komt, dan zullen games er grafisch niet beter op worden ten opzichte van nu. Dus niet meer vegatie, betere schaduweffecten en hogere draw distance etc. Maar wel scherper en strakker beeld. Dit idee sluit wel aan op wat een console is: voor relatief weinig geld goede gameplay naar de televisie brengen en in eerste instantie niet de beste graphics.
Maar dit is meer mijn hersenspinsel en kijk op de situatie.
Daar heb je ook weer gelijk in. Ik heb iets van 15 jaar geleden nog een stuur gehad van Microsoft (link). Destijds veel gebruikt. De afgelopen 15 jaar heb ik mij echter meer gericht op shooters, maar daar ben ik wel weer een beetje klaar mee en dat wil ik dus minderen. Het racing genre begint mij dan ook weer te interesseren. Hoewel een controller prima gaat is het natuurlijk het halve werk en mis ik ook het nauwkeurig kunnen sturen inderdaadAfvalzak schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:13:
[...]
Voorlopig is hij nog wel compatibel, en sowieso kun je hem op de PC wel blijven gebruiken lijkt mij![]()
Maar stel hij is over 3 jaar niet meer compatibel, dat is de prijs van 3 games per jaar, is op zich best over te komen imho.
Ik merk dat ik Project Cars nu zoveel leuker en makkelijker vind dat ik spijt heb dat ik het niet wat eerder heb gedaan. Het enige wat ik jammer vind is dat ik de PS4 nu boven heb moeten zetten maar het is makkelijker om af en toe de PS4 naar boven te slepen dan het stuur elke keer op de eettafel te monteren en die middenin de kamer te zetten
Stuurtje is wel leuk, maar het ergens monteren is het grootste nadeel. Je zit nooit fijn en je moet het telkens weer installeren. Eigenlijk moet je een Playseat hebben die je op een vaste plek kunt neerzetten.Afvalzak schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:13:
[...]
Het enige wat ik jammer vind is dat ik de PS4 nu boven heb moeten zetten maar het is makkelijker om af en toe de PS4 naar boven te slepen dan het stuur elke keer op de eettafel te monteren en die middenin de kamer te zetten
Ja bij mijn bureau gaat het prima en dit stuur is wel vrij snel af te koppelen en opzij te schuiven zodat ik mijn PC kan gebruiken, het mooiste is natuurlijk een dedicated opstelling zoals een playseat.Tom schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:04:
[...]
Stuurtje is wel leuk, maar het ergens monteren is het grootste nadeel. Je zit nooit fijn en je moet het telkens weer installeren. Eigenlijk moet je een Playseat hebben die je op een vaste plek kunt neerzetten.
Ik heb er nog over getwijfeld zelfs, maar ik heb er gewoon geen ruimte voor en vind het zo wel prima.
In mijn volgende huis toch maar een game/mencave fixxen
Overigens, voor ~360 euro ben je klaar, stoel + stuur
http://www.playseatstore....ready-to-race-bundle.html
Trouwens 4k is wel lekker voor games met veel tekstjes en logo's, vooral als je dicht op een groot scherm ziet merk je wel dat bijvoorbeeld de logo's van voetbalclubs best onscherp zijn tijdens een potje. Het is ook gewoon lekker dat tekst lekker scherp is.
Maar goed, dat is ook maar een kleine meerwaarde.
Maar goed, dat is ook maar een kleine meerwaarde.
Helaasch ende Jammer, maar ga er maar vanuit dat ik 99,999999% gelijk heb..sww89 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:47:
[...]
Ik hoop vanuit economisch oogpunt dat je ongelijk hebt, want dan ben ik toe aan een nieuwe PS. Zolang er nog niks bekend is gemaakt, elke week is er immers een andere uitleg te vinden over de Neo, is het gokken. Het feit dat hedendaagse pc's moeite hebben met 4k komt ook alleen maar omdat ontwikkelaars liever kiezen voor pracht en praal dan voor een goede fps.

4K gaming zal waarschijnlijk pas bij de PS5 komen..
Aangezien de ps4 en de Neo naast elkaar zullen draaien, kun je geen spellen uitbrengen die zowel op 4K (Neo) als FullHD (PS4) draaien.. De spellen zouden gigantisch worden (Ze gaan geen 2 verschillende uitbrengen, beide consoles zelfde spel).. Anders wordt het alleen upscale en dan heb je er nog niets aan. De PSVR draait ook op ongeveer FullHD, niet 4K..
Ze zullen daarom met de Neo ervoor kiezen om FullHD@60 te draaien, met meer pracht en praal, strakkere AA varianten etc, ipv hetzelfde beeld alleen met wat meer resolutie..
[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 27-06-2016 12:21 ]
BF speel je niet om de single player. Het ziet er grafisch wel leuk uit, maar verder is er echt geen ruk aan.bram1984 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:59:
Al kan je voor € 5 natuurlijk nooit een miskoop doen!
PSN ID Binloading_nl
Ik wil nog een ding zeggen en dan houd ik op over 4k, want daar kan je eindeloos over discusseren 
Ik ben bang dat er nooit de ideale 60fps ervaring zal komen. Met meer power verhoog je alleen de norm van grafische kwaliteit. Ik denk namelijk dat ontwikkelaars genreafhankelijk altijd voor de maximale beeldkwaliteit gaan. Je ziet het nu ook. Games waarbij 60fps een must is, neem Call of Duty, draaien ook op 60fps. Games waarbij dat minder belangrijk wordt geacht, ook al is lang niet iedereen het daar dan mee eens, draaien op 30fps met pracht en praal. Geef je de next-gen consoles meer power, dan blijft dus hetzelfde probleem zich voordoen. Hopen op 1080p 60fps is dan ook een utopie denk ik. Zelf ben ik niet zo gehecht aan 60fps bij de meeste games en ik denk dat ontwikkelaars daar ook gewoon gebruik van maken.
Het zou mooi zijn als ontwikkelaars de keuze bij de gebruiker zelf neerleggen. Dus bijvoorbeeld in de multiplayer van games waar behendigheid belangrijk is standaard 60fps voor een gelijke eerlijke ervaring, maar in de singleplayer een schakelaar maximale kwaliteit <> maximale prestaties. Sony zou zich ook beter moeten inzetten op het prestatie verhaal. Dat doen ze straks natuurlijk bij PSVR games, maar dit beleid kun je natuurlijk doortrekken naar alle games.
Ik ben bang dat er nooit de ideale 60fps ervaring zal komen. Met meer power verhoog je alleen de norm van grafische kwaliteit. Ik denk namelijk dat ontwikkelaars genreafhankelijk altijd voor de maximale beeldkwaliteit gaan. Je ziet het nu ook. Games waarbij 60fps een must is, neem Call of Duty, draaien ook op 60fps. Games waarbij dat minder belangrijk wordt geacht, ook al is lang niet iedereen het daar dan mee eens, draaien op 30fps met pracht en praal. Geef je de next-gen consoles meer power, dan blijft dus hetzelfde probleem zich voordoen. Hopen op 1080p 60fps is dan ook een utopie denk ik. Zelf ben ik niet zo gehecht aan 60fps bij de meeste games en ik denk dat ontwikkelaars daar ook gewoon gebruik van maken.
Het zou mooi zijn als ontwikkelaars de keuze bij de gebruiker zelf neerleggen. Dus bijvoorbeeld in de multiplayer van games waar behendigheid belangrijk is standaard 60fps voor een gelijke eerlijke ervaring, maar in de singleplayer een schakelaar maximale kwaliteit <> maximale prestaties. Sony zou zich ook beter moeten inzetten op het prestatie verhaal. Dat doen ze straks natuurlijk bij PSVR games, maar dit beleid kun je natuurlijk doortrekken naar alle games.
Over 10 jaar is 1080p 60fps denk ik achterhaald qua zowel resolutie als fps. Misschien dat een PS4K/Neo/Scorpio generatie het niet waar gaat maken maar de generaties daarna gaan dat met gemak doen.sww89 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:47:
Hopen op 1080p 60fps is dan ook een utopie denk ik.
Juist door met settings te gaan klooien gaat het ten koste van optimalisatie. We zien wel wat Sony voor plannen heeft met de neo als ze het aankondigen.sww89 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:47:
Ik wil nog een ding zeggen en dan houd ik op over 4k, want daar kan je eindeloos over discusseren
Hoe is de game? Ben benieuwd naar de reviews.Origins schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:55:
The Technomancer zojuist binnen, erg benieuwd ernaar.
Zullen vast weer wat uurtjes in gaan zitten.
Verwijderd
bol.com games
Laatste dag huidige weekdeal: The Crew: Wild Run Edition voor PS4 voor 19,99!
https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000047948524/

Netjes, echter lag het bij de lokale Bart Smit hier (is al op) voor 5 euro.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:00:
bol.com games
[afbeelding]
Reden? Geen idee, lag bij de PS3 games dus vast per ongeluk erbij afgeprijsd.
Bij onze vrienden van xbox live is hij nu als gratis game
Vergeet niet dat dit The Wild Run editie is, dus komt samen met de DLC. De DLC kost los iets van €25, dus dat de game nu compleet met de DLC €19.99 is zeker een nette prijs. De Xbox krijgt de normale versie, dus zonder DLC. Wil je dezelfde ervaring dan zul je daar de DLC nog moeten aanschaffen. En ik heb zo het vermoeden dat de lokale Bart Smit ook de reguliere versie verkocht voor €5, dus zonder de DLC die hier wel bij zit.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Volgens mij klopt dit niet, dit is de stand alone wild run game, zonder het origineel. Sorry als ik het fout heb, maar bij mij heet 'ie anders en ik heb alles incl.ASNNetworks schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:49:
Vergeet niet dat dit The Wild Run editie is, dus komt samen met de DLC. De DLC kost los iets van €25, dus dat de game nu compleet met de DLC €19.99 is zeker een nette prijs. De Xbox krijgt de normale versie, dus zonder DLC. Wil je dezelfde ervaring dan zul je daar de DLC nog moeten aanschaffen. En ik heb zo het vermoeden dat de lokale Bart Smit ook de reguliere versie verkocht voor €5, dus zonder de DLC die hier wel bij zit.
De DLC zat erbij op een papiertje (code) en ook op de doos staat er Wild Run.ASNNetworks schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:49:
De wild run editie is de base game + wild run dlc. Je hebt of base game en dan dlc los kopen, of wild run editie met beide. Je kan ook niet enkel de wild run dlc content spelen namelijk.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:16:
[...]
Volgens mij klopt dit niet, dit is de stand alone wild run game, zonder het origineel. Sorry als ik het fout heb, maar bij mij heet 'ie anders en ik heb alles incl.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Totale versie:ASNNetworks schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:23:
[...]
De wild run editie is de base game + wild run dlc. Je hebt of base game en dan dlc los kopen, of wild run editie met beide. Je kan ook niet enkel de wild run dlc content spelen namelijk.
https://store.playstation...00161_00-THECREWWILDRUNSP
Stand alone versie:
https://store.playstation...00161_00-THECREWWILDRUN00
Just saying...
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:24:
Totale versie:
Stand alone versie:
Just saying...
Just saying...The Crew® Wild Run Edition is jouw go-to editie van de revolutionaire actie-racegame, inclusief de originele game The Crew® met de allerniewste The Crew® Wild Run uitbreiding.
Ook DOOM's lead programmer vindt 4K zonde van de recourses.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1239688
Je bevestigt daarmee juist mijn punt...Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:24:
[...]
Totale versie:
Stand alone versie:
Just saying...
Dat is NIET standalone. Dat is gewoon game+dlc bundel, dus inclusief game en dlc. Standalone is wanneer je een dlc LOS kan kopen én spelen. Wild Run EDITIE heeft de game en de dlc, daarom heet het Wild Run Edition en is het duurder dan de basis game. De andere is de complete edition, die komt met extra microtransacties, zoals extra auto's. Ze staan notabene onder "bundels" in de Store.
Dit is de DLC los: https://store.playstation...00161_00-WILDRU0000000000
Die kan je niet spelen wanneer je de basis game niet hebt.
En dit is de basis game: https://store.playstation...00161_00-THECREWSCEE00001
Als je deze hebt dan moet je dus de losse dlc kopen. Heb je geen van de twee, dan kan je gelijk Wild Run Editie kopen die dus beide heeft, of de Complete Edition met extra auto's.
De bol.com actie is dezelfde als Wild Run Editie, die kost €49,99 via de PS Store en dus €19.99 bij bol.com Xbox gamers kregen deze maand de losse game. Die moeten dus de Wild Run DLC los kopen voor €29,99, terwijl bol.com de Wild Run Editie (dus game én dlc) voor €19,99 verkoopt.
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:33:
Just saying...
[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 27-06-2016 20:57 ]
Heerlijk ouderwets bezig met een 100% run van FFX-2, de international aanpassingen zijn niet schokkend (arena, creature creator en 2 dress spheres) maar de game is goed genoeg. Pas als ik daarmee klaar ben ga ik weer bezig met FFX, die kan ik dromen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Eens maar dan wel op consoles.bram1984 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:18:
Ook DOOM's lead programmer vindt 4K zonde van de recourses.
Best wel leuk eigenlijk, het is best een B game en als je bijvoorbeeld The Witcher gewend ben of Dragon Age dan is dit wat minder maar over het algemeen is het best een vermakelijke game.bram1984 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:37:
[...]
Hoe is de game? Ben benieuwd naar de reviews.
Vecht systeem werkt aardig en grafisch valt de game een beetje tegen maar nog steeds wel nice.
Moet er nog heel wat uurtjes instoppen wil ik er definitieve mening over geven.
Logisch. Het topic gaat dan ook over een console.
Ik had tot voor kort beide nog nooit gespeeld. Nu vond ik FFX fantastisch, maar aan FFX-2 kan ik nog niet echt wennen. Heb er nu 5 uur opzitten (achtervolging een berg op), maar wordt de game nog beter?corset schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:01:
Heerlijk ouderwets bezig met een 100% run van FFX-2, de international aanpassingen zijn niet schokkend (arena, creature creator en 2 dress spheres) maar de game is goed genoeg. Pas als ik daarmee klaar ben ga ik weer bezig met FFX, die kan ik dromen
To dare is to do
Dat zijn de eerste 20 minuten. Daarna wordt het grotendeels een open world game met heel veel dingen om te doen.Slaapje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:22:
[...]
Ik had tot voor kort beide nog nooit gespeeld. Nu vond ik FFX fantastisch, maar aan FFX-2 kan ik nog niet echt wennen. Heb er nu 5 uur opzitten (achtervolging een berg op), maar wordt de game nog beter?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Oh, dan was het voor m'n gevoel 5 uur, dat is niet bepaald positiefcorset schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:38:
[...]
Dat zijn de eerste 20 minuten. Daarna wordt het grotendeels een open world game met heel veel dingen om te doen.
To dare is to do
Verwijderd
Ik heb hetzelfde....Slaapje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:22:
[...]
Ik had tot voor kort beide nog nooit gespeeld. Nu vond ik FFX fantastisch, maar aan FFX-2 kan ik nog niet echt wennen. Heb er nu 5 uur opzitten (achtervolging een berg op), maar wordt de game nog beter?
Ik ben een groot Final Fantasy fan... en heb ze allemaal grijs gespeeld... Behalve FFX-2...
Ik kan er absoluut niet inkomen, het begon allemaal veel te Girly om simpel te zeggen... Dansen....Muziek...Kleren die magisch veranderen ...
Wil het ooit nog wel een keer een echte kans geven, maar telkens na dat eerste half uur dan ben ik het alweer zat
Verwijderd
Resident Evil 5 vanaf vandaag verkrijgbaar voor 19,99 op de PS4.
(Deze game heb ik al 2 keer uitgespeeld op de Xbox 360 en PS3.)
Ontdek net dat de spirituele opvolger van Limbo deze week gaat uitkomen...op de X1 en op Steam. Das dan weer jammer. Ik had 'm anders meteen gehaald.
Ah! Resident Evil 5, daar heb ik mij op de computer uurtjes mee vermaaktVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 05:58:
[video]
Resident Evil 5 vanaf vandaag verkrijgbaar voor 19,99 op de PS4.
(Deze game heb ik al 2 keer uitgespeeld op de Xbox 360 en PS3.)

Enige wat mij altijd tegen staat in dat spel zijn de armen van Chris, die zijn nog groter dan mijn bovenbenen

Hier is een bijzonder interessant artikel van Eurogamer / Digital Foundry over de 4k / neo / scorpio. Kort door de bocht kun je zeggen dat 4k gaming makkelijker te bereiken is voor Sony / Microsoft omdat de GPU's die beschikbaar zijn/komen behoorlijk krachtig zijn. De CPU resources kunnen helaas niet op dezelfde manier mee geschaald worden omdat de benodigde hardware die ook nog compatible is niet beschikbaar is op veel hogere snelheden. Om framerates etc omhoog te krijgen of om complexere simulaties te draaien is juist die CPU kracht nodig. Heb je die niet, dan kun je altijd nog een zware GPU gebruiken om veel meer pixels uit te spugen. En dat gekoppeld aan de UHD en HDR hype van de TV fabrikanten geeft een prima marketing verhaal.
Maar moraal van het verhaal, met de hardware in de Scorpio / Neo kun je er dus niet zomaar voor kiezen om de resolutie op FHD te houden en veel complexere games te maken aangezien de increase in CPU power totaal niet op dezelfde manier opschaalt als de GPU power.
Maar moraal van het verhaal, met de hardware in de Scorpio / Neo kun je er dus niet zomaar voor kiezen om de resolutie op FHD te houden en veel complexere games te maken aangezien de increase in CPU power totaal niet op dezelfde manier opschaalt als de GPU power.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Mmm, het "What's new" gedeelte in het menu doet al een week niet updaten, ook niet na handmatig refreshen 
Is dat bij jullie ook zo of enkel hier?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Kijkt er uberhaupt iemand naar?dvdkiwi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:37:
Mmm, het "What's new" gedeelte in het menu doet al een week niet updaten, ook niet na handmatig refreshen

Ik let er nooit op, dus zou het niet weten.
Maar we mogen aannemen dat de CPU's en het geheugen ook een schop krijgen, toch?rajackar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:46:
Hier is een bijzonder interessant artikel van Eurogamer / Digital Foundry over de 4k / neo / scorpio. Kort door de bocht kun je zeggen dat 4k gaming makkelijker te bereiken is voor Sony / Microsoft omdat de GPU's die beschikbaar zijn/komen behoorlijk krachtig zijn. De CPU resources kunnen helaas niet op dezelfde manier mee geschaald worden omdat de benodigde hardware die ook nog compatible is niet beschikbaar is op veel hogere snelheden. Om framerates etc omhoog te krijgen of om complexere simulaties te draaien is juist die CPU kracht nodig. Heb je die niet, dan kun je altijd nog een zware GPU gebruiken om veel meer pixels uit te spugen. En dat gekoppeld aan de UHD en HDR hype van de TV fabrikanten geeft een prima marketing verhaal.
Ik zie in ieder geval geen absolute meerwaarde in 4K. Als de CPU en RAM het toelaten, zie ik in ieder geval liever gewoon een betere IQ, hogere/stabielere fps, meer NPC's, interactievere wereld, betere AI, meer objecten, betere effecten/textures/belichting etc.
M.a.w. zie ik liever een Watch Dogs/Division zoals in de revealtrailers op 1080p dan de games zoals ze er nu uitzien op 4K, want scherper is niet per definitie mooier.
Ja daar heb ik hier ook last van. Meestal was het voorheen zo dat het weer normaal werd als je de PS4 eventjes van het stroom af haalde maar dat werkt nu niet.dvdkiwi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:37:
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ja, dat zou je denken. De CPU en RAM krijgen wel een boost in beide gevallen maar bij lange na niet zo dramatisch als de GPU. In de huidige generatie is er al een behoorlijke discrepantie tussen GPU en CPU en dat gat wordt met de Neo / Scorpio nog veel groter. Het heeft er kort gezegd mee te maken dat ze de CPU 100% compatible moeten houden om software op beide platformen te kunnen draaien. Helaas is dezelfde CPU niet beschikbaar met hogere kloksnelheden of een andere CPU die beter is maar wel compatible genoeg. Dus zitten ze vast aan het scenario waarbij ze de huidige CPU (de jaguar die in zowel de xbox one als de ps4 zit) een bescheiden klok verhoging geven. Om betere framerates te halen zul je ook de wereld simulatie en AI etc vaker moeten draaien en dat is nu net waar de CPU van de consoles roet in het eten gooit. En daar zit precies het probleem. Je hebt veel meer GPU kracht maar niet evenredig veel meer CPU kracht. Dan ben je wat verbeteringen al snel beperkt tot hogere resolutie en wat extra GPU effecten of mooiere textures.bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:54:
[...]
Maar we mogen aannemen dat de CPU's en het geheugen ook een schop krijgen, toch?
Ik zie in ieder geval geen absolute meerwaarde in 4K. Als de CPU en RAM het toelaten, zie ik in ieder geval liever gewoon een betere IQ, hogere/stabielere fps, meer NPC's, interactievere wereld, betere AI, meer objecten, betere effecten/textures/belichting etc.
M.a.w. zie ik liever een Watch Dogs/Division zoals in de revealtrailers op 1080p dan de games zoals ze er nu uitzien op 4K, want scherper is niet per definitie mooier.
Nogmaals, het hierboven gelinkte artikel geeft een bijzonder goede uitleg.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Kom er net achter dat we eind 2016 nog een PS4 exclusive release hebben waar ik net pas achterkom.
Team Ninja's
Nioh.
Volgensmij de makers van ninja gaiden.
Heb de preview gezien van Angry Joe en het ziet er wel vet uit. Misschien iets te moeilijk voor mijn smaak, want het ziet er darksouls achtig uit maar dan sneller.
Team Ninja's
Nioh.
Volgensmij de makers van ninja gaiden.
Heb de preview gezien van Angry Joe en het ziet er wel vet uit. Misschien iets te moeilijk voor mijn smaak, want het ziet er darksouls achtig uit maar dan sneller.
Goede info, maar dan ga ik me toch afvragen waarom MS in godsnaam een GPU met 6TFLOPS in dat ding stop. Alleen om een paar extra pixels te renderen?rajackar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:08:
[...]
Ja, dat zou je denken. De CPU en RAM krijgen wel een boost in beide gevallen maar bij lange na niet zo dramatisch als de GPU. In de huidige generatie is er al een behoorlijke discrepantie tussen GPU en CPU en dat gat wordt met de Neo / Scorpio nog veel groter. Het heeft er kort gezegd mee te maken dat ze de CPU 100% compatible moeten houden om software op beide platformen te kunnen draaien. Helaas is dezelfde CPU niet beschikbaar met hogere kloksnelheden of een andere CPU die beter is maar wel compatible genoeg. Dus zitten ze vast aan het scenario waarbij ze de huidige CPU (de jaguar die in zowel de xbox one als de ps4 zit) een bescheiden klok verhoging geven. Om betere framerates te halen zul je ook de wereld simulatie en AI etc vaker moeten draaien en dat is nu net waar de CPU van de consoles roet in het eten gooit. En daar zit precies het probleem. Je hebt veel meer GPU kracht maar niet evenredig veel meer CPU kracht. Dan ben je wat verbeteringen al snel beperkt tot hogere resolutie en wat extra GPU effecten of mooiere textures.
Nogmaals, het hierboven gelinkte artikel geeft een bijzonder goede uitleg.
Is er überhaupt bekend wat de verhouding FHD/UHD TV's is? Ik mag toch hopen dat ze dit wel onderzocht hebben.
Persoonlijk denk ik dat er wel een markt voor is. Als je een mooie 4k tv hebt staan wil je misschien ook wel investeren in een console die echt 4k kan weergeven. Dat kunnen wij hier op tweakers wel waarderen toch?bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Goede info, maar dan ga ik me toch afvragen waarom MS in godsnaam een GPU met 6TFLOPS in dat ding stop. Alleen om een paar extra pixels te renderen?
Is er überhaupt bekend wat de verhouding FHD/UHD TV's is? Ik mag toch hopen dat ze dit wel onderzocht hebben.
Maar met een GPU die wat meer pixels uit kan spugen en een bescheiden maar redelijke upgrade van de CPU komen we misschien dan toch wel op de 1080p60 uit die waar we met de PS4 en Xbone op hoopten.
In de "reveal" video van Microsoft zijn ze echt duidelijk erin dat het om 4K gaming gaat. Ze hebben het in dat filmpje meerdere keren benoemd dat ze willen pushen naar 4K gaming, dus dat lijkt me ook echt de focus.bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Goede info, maar dan ga ik me toch afvragen waarom MS in godsnaam een GPU met 6TFLOPS in dat ding stop. Alleen om een paar extra pixels te renderen?
"6Tflops to be able to handle 4K resolution"
"4K gaming"
"true 4K resolution"
"the highest res"
"we can render fully uncompressed pixels"
"highest quality pixels" (dat is ook een mooie

Dusja, hun primaire doel is voornamelijk 4K gaming ja. En het zal me niet verbazen als het ook meer met marketing te maken heeft. 4K Gaming staat natuurlijk erg lekker op de doos, helemaal als de concurrentie dat niet kan. Ja, ik heb liever 1080p60 met ultra graphics. Maar iemand die een 4K TV heeft en minder op het gebied thuis is kan al snel denken: ik heb een 4K TV, de nieuwe Xbox kan 4K "high quality pixels" renderen, dus die moet ik wel hebben.
Maargoed, dat ding is zo vroeg aangekondigd dat het niet eens duidelijk is wat er allemaal gaat gebeuren en wat de policies zijn. Voor hetzelfde geld komt Sony met de Neo dit jaar met 5TF ipv 4 en focussen zij zich op 1080p60. Microsoft gaat dan echt niet 4K op medium graphics 30fps tegenover de eenjaar oude Neo zetten die op 1080p60 op ultra alles draait. De comparison video's alleen al zullen daar wel voor zorgen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat de Neo gaat worden en doen. Ik geloof ook dat de Neo voor een groot deel bepaalt waar de Scorpio zich op gaat richten zelfs...
En laten we dan ook niet vergeten dat de neo ruim een jaar(!) eerder in de winkels ligt.
En mijn favoriet uit die video zijn toch wel de "uncrompressed pixels"

Ik vond "highest quality pixels" wel mooier. Ik vond al dat de pixels die de PS4 rendert minder "high quality" zijnrajackar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:04:
En laten we dan ook niet vergeten dat de neo ruim een jaar(!) eerder in de winkels ligt.

Complete bullshit inderdaad, alleen maar om interessant te klinken
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Anders vraag ik het toch nietPoulske schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:49:
[...]
Kijkt er uberhaupt iemand naar?![]()
Ik let er nooit op, dus zou het niet weten.
Ook al kijkt er nooit iemand naar, spul hoort gewoon up te daten.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
hier op tweakers prikken we daar doorheen, de gemiddelde consument nietBlackEyedAngel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:10:
Complete bullshit inderdaad, alleen maar om interessant te klinken
PSN ID: Svennie-NL
Ik denk het niet want HDR werd apart genoemd. Het grappige is dat na de aankondiging tijdens de show op e3 een aantal van deze termen uit de video gehaald zijn.DeeSung schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:37:
Bedoelen ze daar niet gewoon HDR mee? Buiten dat moet je tv dat ook ondersteunen.
https://www.reddit.com/r/..._quality_pixels_in_their/

Ik hoorde dat ook tijdens de E3 presentatie en ik lag echt krom van het lachen. Dacht meteen ok reddit gaat vast weer ontploffen. Snapt MS nou nog steeds niet dat er genoeg mensen zijn die weten dat het BS is

Ik hoorde dat ook tijdens de E3 presentatie en ik lag echt krom van het lachen. Dacht meteen ok reddit gaat vast weer ontploffen. Snapt MS nou nog steeds niet dat er genoeg mensen zijn die weten dat het BS is
[ Voor 48% gewijzigd door Scrisissszzz op 28-06-2016 13:02 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik krijg 'm als het goed is morgen binnen voor € 164,-. Aangezien mijn sessies doorgaans toch niet langer dan 2-3 uur duren, hoop ik dat het meevalt met het comfort.ASNNetworks schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:13:
[...]
Amazon Duitsland, de witte was eerder leverbaar overigens. Daarnaast was die via een seller €160 ipv 200, dus boeide kleur niet. Maargoed, is weer retour dus.
Ik zal mijn bevindingen morgenavond posten.
Edit: heb jij trouwens de Gold / PS3 Wireless 7.1 wel eens gebruikt? Hoe verhouden die zich qua geluid t.o.v. de Katana / A50?
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 28-06-2016 13:07 ]
Mja het gaat ze om hetzelfde voordeel als de PS4 nu heeft: minder concessies doen op grafisch gebied. Gezien devs zichzelf nog wel eens overschatten en daarvoor een grafische downgrade moeten doen, is de downgrade bij de PS4 momenteel minder omdat die meer performance kan leveren. Dat je dus bij sommige versies 720p vs 1080p krijgt. Dat voordeel heeft ook veel mensen naar het PS4 platform gebracht (ik hoor hier ook regelmatig argumenten omtrent "krachtigste console").bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Daarnaast hebben Amerikanen gewoon graag de grootste en snelste. Ongeacht of je daar echt wat mee kunt doen.
Feit blijft dat meer flops voor toekomstige games gewoon positief is, daar ook een grafisch zware titel vloeiend kan draaien. Ik ben alleen wel erg bang wat dit gaat doen met de performance van huidige consoles. Want als dat naar 720p/30fps gaat, dan is dat natuurlijk erg jammer. En als ze vasthouden aan een 1080p limiet, dan zorgt dat ook weer voor het niet benutten van de performance van de Neo. Het zal me trouwens niet verbazen als het geen 4K maar QHD wordt voor de meeste spellen en dan upscalen naar 4k toe. Vraag me af of je het verschil goed gaat merken (zeker als je het HDR contrast toch al toe gaat passen)
We gaan zien wat het wordt, vooralsnog blijft het gokken.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 28-06-2016 13:25 ]
Vaag maarja ik verwacht niet anders van ze.rajackar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:52:
[...]
Ik denk het niet want HDR werd apart genoemd. Het grappige is dat na de aankondiging tijdens de show op e3 een aantal van deze termen uit de video gehaald zijn.
Om eerlijk te zijn, denk ik dat ze geen idee hebben waar ze in godsnaam mee bezig zijn. 😜😝
Gelukkig hoeven wij ons daar niet druk om te maken.
Playstation VR Is ons next big thing. De enige console met VR!!! Dat er niet meer mensen hyped om zijn. Vele hebben previews gemaakt en de PS VR doet niet echt onder de occulus.
PS4 heeft geen slim versie nodig. (Deze heeft immers al een geintergreerde PSU😝)
En dan de PS4 NEO voor je 4K TV.
En verder alle exclusive games.
zelfde onzin waar Playstation toch mee strooit? "True handheld gaming" ten tijde van de Vita en de PSP? Goed te merken nu. "true 60fps 1080p gaming" ja, helemaal goed te merkenrajackar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:04:
Allemaal gebruiken ze marketing termen die in hun voordeel zijn. En allemaal is het even onzinnig. De gemiddelde tweaker prikt er doorheen. De gemiddelde consument (dus 95% van de gamers) die gelooft het.
Yup. Aan PS heb je genoegDeeSung schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Vaag maarja ik verwacht niet anders van ze.
Om eerlijk te zijn, denk ik dat ze geen idee hebben waar ze in godsnaam mee bezig zijn. 😜😝
Playstation VR Is ons next big thing. De enige console met VR!!! Dat er niet meer mensen hyped om zijn. Vele hebben previews gemaakt en de PS VR doet niet echt onder de occulus.
PS4 heeft geen slim versie nodig. (Deze heeft immers al een geintergreerde PSU😝)
Ben ook hyped voor PSVR. Een nieuwe ervaring van gamen en nog meer immersie.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Mwah de PSVR is wel iets minder dan de Oculus hoor, mits je de juiste hardware gebruikt. Resolutie is lager en ook refreshrate is lager / niet native.DeeSung schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Vaag maarja ik verwacht niet anders van ze.
Qua comfort schijnt de PSVR wel superieur te zijn en ook is er vreemd genoeg minder screendoor effect aanwezig. Zal wel iets te maken hebben met de ervaring die Sony heeft m.b.t. de lenzen.
Goed om te horen, ben benieuwd naar je bevindingen!bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:02:
[...]
Ik krijg 'm als het goed is morgen binnen voor € 164,-. Aangezien mijn sessies doorgaans toch niet langer dan 2-3 uur duren, hoop ik dat het meevalt met het comfort.
Ik zal mijn bevindingen morgenavond posten.
Edit: heb jij trouwens de Gold / PS3 Wireless 7.1 wel eens gebruikt? Hoe verhouden die zich qua geluid t.o.v. de Katana / A50?
Ja, ik heb de Gold getest. Prima headset voor die prijs, maar je merkt zeer zeker een verschil tussen de Gold en de A50. Ten eerste is het comfort een stuk hoger bij de A50. Hij ligt lekkerder en minder een "dicht" gevoel. Het geluid klinkt minder vol/rijk en de surround is ook minder goed aanwezig. De A50 ontvangt Dolby 5.1 door middel van de optical aansluiting. Deze kan hij eventueel omzetten naar virtueel 7.1 en wordt dan doorgestuurd naar de headset. Je krijgt dus een 5.1 signaal binnen die doorgestuurd wordt naar de headset. De Sony Gold gaat via de USB op de PS4 en ontvangt enkel stereo. Deze wordt dan virtueel surround gemaakt, maar de bron is gewoon stereo. En dit verschil merk je dus ook. De A50 heeft een veel nauwkeuriger surround gevoel omdat de bron Dolby 5.1 is, terwijl de Gold stereo ontvangt en dan virtueel surround van wordt gemaakt.
De Gold is niet te vergelijken met de A50 vind ik als het op geluidskwaliteit aankomt. Je hoort al direct een verschil, ook wanneer je het niet naast elkaar vergelijkt. Ik kan bijv. een paar dagen niet gamen met mn A50 en dan na paar dagen weer voor het eerst gamen en dan de Gold gebruiken: merk dan gelijk dat het geluid minder goed is, zelfs zonder direct vergelijkingsmateriaal. Maargoed, de Gold is €90 en de A50 €300. Ik zou de Gold vergeleken met de A50 eerder op zo'n €150 schatten. Dus zeker goed voor dat geld, maar kan zich niet meten met de high end A50. Maar presteert naar mijn mening wel even goed als veel headsets van €150.
Om een discussie nu alvast te voorkomen: ja ik weet dat headsets niet écht surround zijn omdat het 2 schelpen zijn om je hoofd. Maar de bron die de headset ontvangt is wél echt surround. De Astro receiver ontvangt dolby 5.1 en kan dit dus correct doorsturen zodat je via de headset het gevoel van surround krijgt. De Sony ontvangt stereo en heeft dus maar 2 kanalen die worden omgezet naar virtueel surround. Er worden dus kanalen verzonnen las het ware en gegokt, dat werkt niet altijd even goed zoals bij een headset die dolby/dts ondersteunt.
Sony maakt gebruik van een OLED RBG scherm, met dus 3 sub pixels per pixel. De HTC Vive/Rift gebruiken een Pentile scherm, met 2 sub pixels per pixel. Elke pixel van de PSVR oogt dus scherper dan een pixel van de Rift/Vive. Het nut van een hoge resolutie scherm is zodat je minder goed de ruimte tussen de pixels kan zien. Dit noemen ze ook wel de "screen-door-effect". Het grappige is dus dat iedereen erover valt dat de PSVR maar een resolutie heeft van 1920x1080 totaal tegenover 2160x1200 op de Rift/Vive, terwijl de PSVR minder (sommige testers zeggen zelfs geen) screen-door-effect heeft dan de Rift/Vive. De ene 1080p paneel is de ander niet. Bovendien is OLED al superieur qua kleurenbereik en dan met 3 sub pixels per pixel staat het echt wel zn mannetje hoor. Het feit dat de "mindere" PSVR met 1080p minder last heeft van de screen-door-effect vergeleken met de duurdere, hoge resolutie Rift/VR zegt ook al wat.bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:45:
[...]
Mwah de PSVR is wel iets minder dan de Oculus hoor, mits je de juiste hardware gebruikt. Resolutie is lager en ook refreshrate is lager / niet native.
Qua comfort schijnt de PSVR wel superieur te zijn en ook is er vreemd genoeg minder screendoor effect aanwezig. Zal wel iets te maken hebben met de ervaring die Sony heeft m.b.t. de lenzen.
Mensen vergeten soms dat Sony juist thuis is op het gebied van consumer electronics, dus wel even weet welke panelen ze het beste kunnen gebruiken, hoe het ontworpen moet worden, een mooie prijs etc. Hier zit al jaren lang ontwikkeling in (o.a. de HMZ serie) en ze hebben meer dan genoeg kennis.
[ Voor 25% gewijzigd door ASNNetworks op 28-06-2016 14:00 ]
Mocht je opzoek zijn naar een leuke aanbieding voor Ps Plus bij bol.com 42 euro
https://www.bol.com/nl/p/...ita-psn/1004004012373408/
https://www.bol.com/nl/p/...ita-psn/1004004012373408/
Thanks en goed om te horen dat de Katana vergelijkbaar is met de A50 qua geluid. Ben zeer benieuwd.ASNNetworks schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:46:
[...]
Goed om te horen, ben benieuwd naar je bevindingen!
Ja, ik heb de Gold getest. Prima headset voor die prijs, maar je merkt zeer zeker een verschil tussen de Gold en de A50. Ten eerste is het comfort een stuk hoger bij de A50. Hij ligt lekkerder en minder een "dicht" gevoel. Het geluid klinkt minder vol/rijk en de surround is ook minder goed aanwezig. De A50 ontvangt Dolby 5.1 door middel van de optical aansluiting. Deze kan hij eventueel omzetten naar virtueel 7.1 en wordt dan doorgestuurd naar de headset. Je krijgt dus een 5.1 signaal binnen die doorgestuurd wordt naar de headset. De Sony Gold gaat via de USB op de PS4 en ontvangt enkel stereo. Deze wordt dan virtueel surround gemaakt, maar de bron is gewoon stereo. En dit verschil merk je dus ook. De A50 heeft een veel nauwkeuriger surround gevoel omdat de bron Dolby 5.1 is, terwijl de Gold stereo ontvangt en dan virtueel surround van wordt gemaakt.
De Gold is niet te vergelijken met de A50 vind ik als het op geluidskwaliteit aankomt. Je hoort al direct een verschil, ook wanneer je het niet naast elkaar vergelijkt. Ik kan bijv. een paar dagen niet gamen met mn A50 en dan na paar dagen weer voor het eerst gamen en dan de Gold gebruiken: merk dan gelijk dat het geluid minder goed is, zelfs zonder direct vergelijkingsmateriaal. Maargoed, de Gold is €90 en de A50 €300. Ik zou de Gold vergeleken met de A50 eerder op zo'n €150 schatten. Dus zeker goed voor dat geld, maar kan zich niet meten met de high end A50. Maar presteert naar mijn mening wel even goed als veel headsets van €150.
Om een discussie nu alvast te voorkomen: ja ik weet dat headsets niet écht surround zijn omdat het 2 schelpen zijn om je hoofd. Maar de bron die de headset ontvangt is wél echt surround. De Astro receiver ontvangt dolby 5.1 en kan dit dus correct doorsturen zodat je via de headset het gevoel van surround krijgt. De Sony ontvangt stereo en heeft dus maar 2 kanalen die worden omgezet naar virtueel surround. Er worden dus kanalen verzonnen las het ware en gegokt, dat werkt niet altijd even goed zoals bij een headset die dolby/dts ondersteunt.
Let wel: ik heb de Katana niet zelf getest qua geluid, enkel hoe het zat. Degene die het testte heeft zowel de Katana als mijn A50 getest en merkte geen verschil. Ik ben de A50 uiteraard gewend, dus kan zijn dat ik wel een verschil (hoeft niet positief of negatief te zijn) merk. Maargoed, als het iemand niet opvalt met een side-by-side vergelijking dan zullen er ongetwijfeld niet veel verschillen tussen zitten.bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:49:
[...]
Thanks en goed om te horen dat de Katana vergelijkbaar is met de A50 qua geluid. Ben zeer benieuwd.
Verwijderd
PlayStation Europe
New on PS Store this week: Lego Star Wars The Force Awakens, Resident Evil 5, more:
https://blog.eu.playstati...7&adbpl=tw&adbpr=36969785
New on PS Store this week: Lego Star Wars The Force Awakens, Resident Evil 5, more:
https://blog.eu.playstati...7&adbpl=tw&adbpr=36969785

Ah okay. Maar HDMI passthrough en dus lossless audio = op papier sowieso beter dan optical want geen compressie en al helemaal beter dan stereo cq. virtual surround. Dus kan alleen maar meevallen, denk ik dan.ASNNetworks schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:58:
[...]
Let wel: ik heb de Katana niet zelf getest qua geluid, enkel hoe het zat. Degene die het testte heeft zowel de Katana als mijn A50 getest en merkte geen verschil. Ik ben de A50 uiteraard gewend, dus kan zijn dat ik wel een verschil (hoeft niet positief of negatief te zijn) merk. Maargoed, als het iemand niet opvalt met een side-by-side vergelijking dan zullen er ongetwijfeld niet veel verschillen tussen zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 28-06-2016 14:07 ]
PS Vita of PSP zijn ook "True handheld gaming devices". In dat geval is hun marketing correct. Games die 1080p/60 draaien zijn ook "true".corset schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:31:
[...]
zelfde onzin waar Playstation toch mee strooit? "True handheld gaming" ten tijde van de Vita en de PSP? Goed te merken nu. "true 60fps 1080p gaming" ja, helemaal goed te merken
Allemaal gebruiken ze marketing termen die in hun voordeel zijn. En allemaal is het even onzinnig. De gemiddelde tweaker prikt er doorheen. De gemiddelde consument (dus 95% van de gamers) die gelooft het.
In het geval van "uncompressed pixels" moet het ook een feit zijn en niet alleen een marketing bullshit. We zullen het allemaal zien namelijk.
weet iemand waar ik kan zien hoelang ik nog psplus heb?
/headdeskRecon24 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:11:
[...]
PS Vita of PSP zijn ook "True handheld gaming devices". In dat geval is hun marketing correct. Games die 1080p/60 draaien zijn ook "true".
In het geval van "uncompressed pixels" moet het ook een feit zijn en niet alleen een marketing bullshit. We zullen het allemaal zien namelijk.
ik was vergeten dat wat Sony natuurlijk zegt altijd waar is. En True handheld? Waar zijn ze dan? Waarom werd de Vita dan zo hard aangevallen door de spelers omdat de gameplay vaak slecht was, en het OS nog minder optimaal (en ja, ik heb een vita).
Ze liegen allemaal wat af, en de consument trapt er vrolijk in. (en liegen is hierin fake termen gebruiken, overdreven beloftes etc etc). Dus waarom zou je het niet doen?
Ach onzinnige marketing termen hoor je overal wel,Sony kan er ook wel wat van met z'n greatnes awaits en vervolgens alles uitstellen. Trouwens nu iemand het over de vita heeft, het is wel jammer dat geen ps4 game de second screen functie van de vita ondersteund die er bij de ps3 met een paar games was. De psp is wel een hele goeie handheld geworden.
Zelf vind ik het wel jammer dat de ps4 neo al zo snel moet komen, dan had ik liever een scorpiotje gezien en wat langer wachten zodat hij ook krachtiger kan worden. Op dit moment is nog niet eens alles uit de ps4 gehaald.
Verder heeft sony wel laten zien dat ze echt hele goeie hardware kunnen maken, alleen was de software niet altijd even goed.
Zelf vind ik het wel jammer dat de ps4 neo al zo snel moet komen, dan had ik liever een scorpiotje gezien en wat langer wachten zodat hij ook krachtiger kan worden. Op dit moment is nog niet eens alles uit de ps4 gehaald.
Verder heeft sony wel laten zien dat ze echt hele goeie hardware kunnen maken, alleen was de software niet altijd even goed.
Gewoon via je browser in de Store bij je persoonlijke instellingen. Media tab.recsto schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:15:
weet iemand waar ik kan zien hoelang ik nog psplus heb?
Je merkt met de vita dat ze zelf het product keihard hebben laten vallen. Maar daar zijn ze goed in bij Sony. Even een lijstje:Nieuwevolger schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:16:
Ach onzinnige marketing termen hoor je overal wel,Sony kan er ook wel wat van met z'n greatnes awaits en vervolgens alles uitstellen. Trouwens nu iemand het over de vita heeft, het is wel jammer dat geen ps4 game de second screen functie van de vita ondersteund die er bij de ps3 met een paar games was. De psp is wel een hele goeie handheld geworden.
PS2: PS Eye
PS3: PS Move PS Eye
PS4: PS Camera, PS TV
PS Vita
etc
etc
Hardware doen ze goed, het ondersteunen? Dat zeker niet.
Ho ho, Vita flopte (voor de mainstream dan) om 3 redenen:corset schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:16:
[...]
/headdesk
ik was vergeten dat wat Sony natuurlijk zegt altijd waar is. En True handheld? Waar zijn ze dan? Waarom werd de Vita dan zo hard aangevallen door de spelers omdat de gameplay vaak slecht was, en het OS nog minder optimaal (en ja, ik heb een vita).
Ze liegen allemaal wat af, en de consument trapt er vrolijk in. (en liegen is hierin fake termen gebruiken, overdreven beloftes etc etc). Dus waarom zou je het niet doen?
- Sony bracht na de launch enkele maanden geen games uit en goede games lieten op zich wachten.
- Door reden 1 verloren mensen te snel hun geduld met de Vita.
- Door reden 2 werd Sony te ongeduldig en dumpte de Vita.
"true gaming" bestaat niet, de 1 vind dat true gaming PC only is en de ander noemt GTA op een smartphone ook "true gaming".
Vita bood in sommige opzichten true gaming aan net als op consoles, maat die doel was de meest achterlijke zet ooit aangezien console ervaring niet voor niets zo heet, handheld is een handheld en een console is een console, consoleachtige games zullen niet werken op een handheld in de meeste gevallen,tenzij rgp's of dergelijke.
Dus wat ik al aangaf, Sony heeft zoals ze al veel vaker hebben gedaan, het product vlak na release laten vallen. ADD Sony ftwMizgala28 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:24:
[...]
Ho ho, Vita flopte (voor de mainstream dan) om 3 redenen:
- Sony bracht na de launch enkele maanden geen games uit en goede games lieten op zich wachten.
- Door reden 1 verloren mensen te snel hun geduld met de Vita.
- Door reden 2 werd Sony te ongeduldig en dumpte de Vita.
"true gaming" bestaat niet, de 1 vind dat true gaming PC only is en de ander noemt GTA op een smartphone ook "true gaming".
Vita bood in sommige opzichten true gaming aan net als op consoles, maat die doel was de meest achterlijke zet ooit aangezien console ervaring niet voor niets zo heet, handheld is een handheld en een console is een console, consoleachtige games zullen niet werken op een handheld in de meeste gevallen,tenzij rgp's of dergelijke.
Hier moet ik je wel gelijk geven gedeeltelijk. de ps2 eye toy had ook niet zoveel mogelijkheden en had wel een paar party games, meer had je ook niet moeten verwachten. Aangezien de eye toy nogal beperkt was kwa functies, ik heb me er trouwens prima mee vermaakt met 1 game.corset schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Je merkt met de vita dat ze zelf het product keihard hebben laten vallen. Maar daar zijn ze goed in bij Sony. Even een lijstje:
PS2: PS Eye
PS3: PS Move PS Eye
PS4: PS Camera, PS TV
PS Vita
etc
etc
Hardware doen ze goed, het ondersteunen? Dat zeker niet.
De ps3 move was wel een telleurstelling, m'n zusje had er 1 goedkoop kunnen krijgen met een game waarmee je met een aapje speelt, spel was leuk voor haar, alleen kwam ze vast te zitten toen je een microfoon moest inspreken wat het maar niet deed. Voor de rest was er niks normaals voor uitgekomen, pas toen de move erwas werd er een nieuw kort leven ingeblazen.
De ps move was wel z'n apparaat wat maar weinig toevoegde, leuk voor een paar games maar meer ook niet. De move word nu ook nieuw leven ingeblazen met de psvr.
De ps4 camera heeft nooit ondersteuning gehad, alleen z'n gratis game die er bij launch al was met van die robotjes. Er was eigenlijk geen reden om er 1 te halen, tot nu met de psvr.
Opzich waren al deze accesoires goed betaalbaar als je ze haalde met een mooie bundel, maar als je ze los ging kopen omdat je een psmove wou maar je had al een camera gekocht werd je wel genaaid. Denk ook niet dat je hier teveel van had moeten verwachten.
Sony heeft de psvita natuurlijk wel verwaarloosd. Met launch en wat layer kwamen er wel een paar mooie games op uit zoals little big planet, persona en uncharted. Maar ik denk dat sony ook wel zacht dat de handheld markt kansloos was in het westen nu iedereen smartphones wilt. Alleen in Japan heeft de vita een gezonde markt. Sony weet ook wel dat ze veel beter alles kunnen inzetten op de ps4, de vita zou misschien als sony er vol voor ging 30/40 miljoen keer kunnen verkopen. Vind het wel jammer dat de psvita nooit een second screen functie kreeg voor sommige ps4 games.
De psvr is nu een heel ander verhaal, het apparaat is veel duurder en de markt is compleet nieuw. Voor de early adopters word het een complete gok of er ooit AAA games voor uitkomen buiten een race of sim game. Denk ook niet dat de psvr de 15 miljoen sales haalt, omdat hij zo duur is.
Ik gok dat als de PSVR niet binnen 1 jaar succes wordt, Sony het net zo hard laat vallen als de bovengenoemde oudere voorbeelden, zoals al gezegd is Sony daar al te goed in.
Ook zonder een succes, PSP verkocht redelijk, Vita ook. De PSVR gaat geen insta kaskraker worden. Daar is het te duur en te beperkt voor. (Zoals brildragers vanaf bepaalde sterktes kunnen geen VR headsets gebruiken etc).Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:42:
Ik gok dat als de PSVR niet binnen 1 jaar succes wordt, Sony het net zo hard laat vallen als de bovengenoemde oudere voorbeelden, zoals al gezegd is Sony daar al te goed in.
Ik heb echt 0 vertrouwen in een extra addon voor de playstation. Ze hebben er nog precies 0 in leven gehouden. Alles is gescrapped na release.
Overigens komt Technomancer komt er niet zo lekker uit.
Not an awful game, it has potential, but it doesn't come out at all. Upgrades feel useless and combat is a dodging game instead of the deep promised combat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link