Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Mars Warrior schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:10:
Gaat lekker die iOS update van Home Assistant: al mijn custom cards naar de klote.

Overal rode blokken dus op mijn scherm met custom element does not exist...

Maar eens kijken of dit is op te lossen...
Werkt het wel in je reguliere browser?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Hmmbob schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Werkt het wel in je reguliere browser?
Goeie vraag. Die deed het goe op de iPad, totdat ik op refresh drukte. Ook kapotte custom cards.
Hoe kan nu een update van de iOS versie iets kapot maken op de backend?

Straks maar ff de PC proberen om dit te controleren...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 22:24
Kenhas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Zou niet slecht zijn. Ik krijg binnenkort ook mijn eerste dingetjes binnen uit china en dan moet ik niet ganse topics doorscrollen om iets te vinden over dat flashen
Ik ben nu een topic aan het maken.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Mars Warrior schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:18:
[...]

In ieder geval de mini-graph-card. De rest moet ik nakijken want die worden gewoon niet getoond...
Kort inbreek vraagje :*)
Wat is het verschil tussen de mini-graph-card en de standaard lovelace sensor card?
(https://www.home-assistant.io/lovelace/sensor/)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Lijkt min ook. Maar voor de uodate werkte alles nog, en na de update niet meer...

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Kodess schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Kort inbreek vraagje :*)
Wat is het verschil tussen de mini-graph-card en de standaard lovelace sensor card?
(https://www.home-assistant.io/lovelace/sensor/)
De functionaliteit is groter. Zeker nadat ze dingen uit de sensor card hebben gehaald die er eerder wel inzaten. Het kromme is dat de sensor card eerder door de custom card auteur was gemaakt...maar die is dus met zijn eigen custom card verder gegaan...

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Op de PC werken sommige custom cards dus ook niet meer, zelfde als met de iOS app.

Maar waarom sommige custom cards het dus wel doen ontgaat me. Ze staan allemaal in dezelfde map, met dezelfde owner en rechten, maar hass/lovelace zegt dus dat ze niet bestaan.

Het hernoemen, kopieren of opnieuw downloaden van de custom cards helpt ook niet. Bestanden zijn overigens van vorig jaar, dus daar is al een paar weekjes niks meer mee gebeurt.

Merkwaardig en irritant |:( .

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:05
Hmmbob schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Dat zou ik doen, áls ik er zelf ook iets mee zou doen :+

[...]

Nee, slecht één keer. De waarschuwing is duidelijk:

[...]

En aangezien er 00:30:00 geselecteerd is, specificeer je dus ook de secondes :)
In het voorbeeld van @NovapaX niet, daarin staat alleen "at: '00:30' ", vandaar mijn vraag.
NovapaX in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Mars Warrior schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:38:
Op de PC werken sommige custom cards dus ook niet meer, zelfde als met de iOS app.

Maar waarom sommige custom cards het dus wel doen ontgaat me. Ze staan allemaal in dezelfde map, met dezelfde owner en rechten, maar hass/lovelace zegt dus dat ze niet bestaan.

Het hernoemen, kopieren of opnieuw downloaden van de custom cards helpt ook niet. Bestanden zijn overigens van vorig jaar, dus daar is al een paar weekjes niks meer mee gebeurt.

Welke HA versie gebruik je? Ik zit nog op 0.85.0
R2D2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:40:
[...]Zodra de CC2531's binnen zijn die dus maar eens proberen icm Zigbee2MQTT om te zien of dat verbetering geeft. Heb wel het idee dat de ontwikkeling daar wat "sneller" verloopt en men ook bezig is met zaken als "bindings" wat mijns inziens wel een behoorlijke + is.
M.b.t. bindings, het rechtstreeks koppelen van een schakelaar aan één of meer lampen om onafhankelijk van HASS lampen te bedienen: Dit werkt al met DeCONZ.

Wanneer je bijvoorbeeld een Hue Dimmer toevoegt, verschijnt deze ook als groep in de Phoscon app. Voeg je daar dan één of meer lampen aan toe, dan kun je deze lampen via de betreffende Hue Dimmer ook in/uit schakelen en dimmen zonder dat DeCONZ actief is, dus ook als HASS offline is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QcFi3iY.png

Het is voor mij nog wel wat onduidelijk wanneer deze bindings daadwerkelijk gecreëerd worden na het koppelen van één of meer lampen aan zo'n Hue Dimmer switch groep.

Heb namelijk drie Hue Dimmers. Aan twee van de drie groepen had ik in Phoscon app al lampen toegewezen, aan een derde groep nog niet. Wanneer DeCONZ (en HASS) offline is, gaan binnen één groep alle lampen aan, binnen de tweede groep 3 van de 4 en binnen de derde alle 8.
Bij de '3 van de 4' groep heb ik de vierde lamp nu ook toegevoegd, die 4e wordt echter daarna niet ingeschakeld als ik DeCONZ (en HASS) offline haal. Aan groep drie heb ik zojuist pas de 8 lampen toegewezen, en die groep werkt wel direct wanneer DeCONZ (en HASS) offline zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door JBS op 15-01-2019 19:18 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 07:46
Mars Warrior schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:10:
Gaat lekker die iOS update van Home Assistant: al mijn custom cards naar de klote.

Overal rode blokken dus op mijn scherm met custom element does not exist...

Maar eens kijken of dit is op te lossen...
Ik had het vanochtend op Android (Chrome) met de button card. Ik heb de url op regel 3 in de JS aangepast (een ^ verwijderd). Daarna werkte alles weer (na legen cache etc...).
RudolfR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:56:
[...]

In het voorbeeld van @NovapaX niet, daarin staat alleen "at: '00:30' ", vandaar mijn vraag.
Ah, nou zie ik het. Daarin heb je inderdaad gelijk. Ik keek alleen naar jouw voorbeeld.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
millerman_sf schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:43:
Ik zie bij de ontwikkeling van Deconz deze melding:

[...]

Dat betekent dat de devices die eerder werden genoemd ondersteund (gaan) worden! Eindelijk een vergelijkbaar Zigbee-alternatief voor de Fibaro/Qubino units :)

[...]
Zoals eerder aangegeven heb ik de support voor zigbee2mqtt toegevoegd en doorgestuurd naar degene die het project runt. Komt er dat dus ook binnenkort aan

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik heb met een nodemcu met daarop espeasy een watermeter gemaakt die jaren in domoticz heeft gewerkt.
elke tel is een liter en elke dag had ik rond de 100 liter.
nu stuur ik middels mqtt deze waarde door naar home assistant. en krijg ik een badge met 0 L.
als ik in historie kijk dan zie ik gedurende de dag wel counts voorbij komen. dus het lijkt te werken. alleen nergens een totaal aantal liter van die dag.

hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Heeft iemand een idee waarom het docker image van de laatste release van HA (0.85.1) niet ook de latest tag heeft? Niet dat het heel erg is, maar het viel me op dat de updater component aangeeft dat er een nieuwe versie is, maar dat HA nog niet geupdate was door watchtower.

Edit: ik zie wel een issue op Github hierover trouwens, maar die is nog niet opgepakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Yukkie op 15-01-2019 19:36 ]

We've got that ring of confidence

Update jij HA via Watchtower? Gewaagd :o

Maar dat viel mij ook op. Ik zit daarom nog op 0.85.0. Ik gebruik geen tag in de compose file en dus de latest en ik heb geen zin om mijn file daarvoor aan te passen :9

• Yukkie
  • Laatst online: 09:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ach ja, die ene keer dat het fout gaat O-)

In het afgelopen jaar is het maar 1x misgegaan toen het Owntracks component veranderd was. Voor de rest heb ik nooit echte problemen gehad na een update.

We've got that ring of confidence

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Iemand een idee waarom ik een entity niet kan renamen? Ik heb geen tandwieltje. Het is een motionsensor via Deconz, ik hem hem daar al eens verwijderd, HA reboot en vervolgens toegevoegd. Als ik de naam in Deconz verander veranderd hij de friendly name in HA. Maar hij heeft nog een oude Entity ID dus beetje onhandig en ik wil gewoon weten waarom haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6ZrrrOiGYIgRmB0Qheiy7rH/thumb.jpg[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x8d94UsOJNfrx6CvK2dBGhmL/thumb.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Greetoz op 15-01-2019 19:39 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Yukkie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:34:
Heeft iemand een idee waarom het docker image van de laatste release van HA (0.85.1) niet ook de latest tag heeft? Niet dat het heel erg is, maar het viel me op dat de updater component aangeeft dat er een nieuwe versie is, maar dat HA nog niet geupdate was door watchtower.

Edit: ik zie wel een issue op Github hierover trouwens, maar die is nog niet opgepakt.
Apart idd. HA had ik handmatig al naar 0.85.1 ge-update, dit is de enige container die ik weiger via Watchtower te laten doen ;)
Alhoewel het van de week ook met pihole fout ging :X

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-11 16:53
Ik zit te zoeken naar een oplossing om de juiste aansturingen te kunnen doen.

De situatie is dat ik een TV heb, met daarom heen een lichtstrip. Deze gaat aan als de TV aan gaat (alleen na zonsondergang) en weer uit als de TV uitgaat.

Echter nu wil het geval dat de lichtstrip al aanstaat, dat de TV aangaat (na zonsondergang) en dat de TV weer uit gaat, maar dan moet de lichtstrip ook aanblijven..

Nu zat ik te denken om dat op te lossen met input boolean.

Echter nu heb ik een input boolean gemaakt om de status van de lichtstrip aan te spiegelen. Alleen dit levert niet het resultaat wat ik wil.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
- alias: "TV aan"
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: media_player.sony_bravia_tv
      to: 'on'
      from: 'off'
  condition:
    - condition: state
      entity_id: sun.sun
      state: 'below_horizon'
      entity_id: input_boolean.lichtstrip_status
      state: 'off'
  action:
      service: light.turn_on
      entity_id: light.hue_lightstrip_plus_1

- alias: "TV uit"
  trigger:
      to: 'off'
      from: 'on'
  condition:
  action:
      service: light.turn_off

- alias: "Lichtstrip wordt aangezet"
  trigger:
  action:
      service: input_boolean.turn_on

- alias: "Lichtstrip wordt uitgezet"
  trigger:
  action:
      service: input_boolean.turn_off

Nu zat ik te denken aan de inital state.. alleen ik kom er niet uit..

• PuckStar
ricardogn schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:07:
Ik zit te zoeken naar een oplossing om de juiste aansturingen te kunnen doen.

De situatie is dat ik een TV heb, met daarom heen een lichtstrip. Deze gaat aan als de TV aan gaat (alleen na zonsondergang) en weer uit als de TV uitgaat.

Echter nu wil het geval dat de lichtstrip al aanstaat, dat de TV aangaat (na zonsondergang) en dat de TV weer uit gaat, maar dan moet de lichtstrip ook aanblijven..

Nu zat ik te denken om dat op te lossen met input boolean.

Echter nu heb ik een input boolean gemaakt om de status van de lichtstrip aan te spiegelen. Alleen dit levert niet het resultaat wat ik wil.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
- alias: "TV aan"
  trigger:
  condition:
      entity_id: sun.sun
      state: 'below_horizon'
  action:

trigger:
  condition:
  action:

- alias: "Lichtstrip wordt aangezet"
  trigger:
  action:
      service: input_boolean.turn_on

- alias: "Lichtstrip wordt uitgezet"
  trigger:
  action:
      service: input_boolean.turn_off

Nu zat ik te denken aan de inital state.. alleen ik kom er niet uit..
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Enerzijds zeg je dat je wilt dat de strip uit gaat als de tv uit gaat maar anderzijds zeg je ook weer dat je juist niet wilt dat hij uit gaat als je tv uit gaat. Dus wat is het nu? :)

• ricardogn
Ik bedoel dat als de lichtstrip al aanstaat, en de TV gaat aan en uit, dat de lichtstrip weer aanblijft. Dus dat de situatie weer is zoals die was.

• PuckStar
ricardogn schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:16:
Ik bedoel dat als de lichtstrip al aanstaat, en de TV gaat aan en uit, dat de lichtstrip weer aanblijft. Dus dat de situatie weer is zoals die was.
Maar eh dan haal je toch gewoon deze automation helemaal weg?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  trigger:
  condition:
  action:

Of wanneer wil je dat die strip wel uit gaat en blijft?

[ Voor 4% gewijzigd door PuckStar op 15-01-2019 20:19 ]

• ricardogn
Dat kan ik ook doen inderdaad, maar zocht juist naar iets dat je terug kon naar de vorige situatie, dus voordat je TV gaat kijken. Stond de lichtstrip uit, dan is dan ook weer uit. Stond die aan, dan blijft die aan..

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-11 18:32
Mars Warrior schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:38:

Is een bug op dit moment in verschillende custom cards. Heeft iets te maken met LitElement. Zie o.a. hier.

https://community.home-as...e/58338/321?u=mariusthvdb

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• PuckStar
ricardogn schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:24:
Dat kan ik ook doen inderdaad, maar zocht juist naar iets dat je terug kon naar de vorige situatie, dus voordat je TV gaat kijken. Stond de lichtstrip uit, dan is dan ook weer uit. Stond die aan, dan blijft die aan..
Ah ok ja nu begrijp ik je iets beter.
Initial state van een boolean is wat de status is als Home Assistant herstart.
Dus normaal gesproken is dat off.
Heb je daar iets aan?

• ricardogn
Ja, dat is niet wat ik zoek. Want wil dat die terug gaat kijken in de tijd.. Zit al druk te zoeken.. Maar wordt vervolgd.. Hopelijk komt er vanzelf iets voorbij waar ik blij van wordt.

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
ricardogn schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:24:
Ik doe dit, maar dan met alle lampen in de kamer, in Node-Red. Die slaat de states van alle lampen op in variabelen voordat de TV scène geladen wordt en zet de lampen weer in hun oude staat terug als ik de TV weer stop/pauzeer.

Ik kan eventueel mijn flow posten als je interesse hebt.

Edit: ik was afgeleid wat resulteerde in een hele rare zin.

[ Voor 5% gewijzigd door Apipa op 15-01-2019 20:43 ]

• ricardogn
Ja, zou tof zijn! Misschien lukt het om er een automation voor te maken. Anders kan ik hem misschien ook via Node-Red erin zetten.

• PuckStar
Node-Red klinkt erg interessant maar zo makkelijk als dat het vaak gepresenteerd wordt is het volgens mij ook niet perse.
Daarnaast las ik ergens dat het voor wat vertraging (ook al is het klein) kan zorgen in automations/actions.
Om die redenen (en omdat ik nog voldoende heb aan de yamls) houd ik Node Red nog af.
@Mars Warrior kom op Facebook ook diverse mensen tegen met issues mbt custom cards. Schijnen op github ook issues te lopen, dus waarschijnlijk ben je niet de enige.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Greetoz
  • Nu online
PuckStar schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:45:
Node-Red klinkt erg interessant maar zo makkelijk als dat het vaak gepresenteerd wordt is het volgens mij ook niet perse.
Daarnaast las ik ergens dat het voor wat vertraging (ook al is het klein) kan zorgen in automations/actions.
Om die redenen (en omdat ik nog voldoende heb aan de yamls) houd ik Node Red nog af.
Het is inderdaad niet altijd makkelijker. Wel voor het overzicht. Maar van vertraging merk ik niks in ieder geval.

@PuckStar Vertraging door Node-RED spreek ik echt 100% tegen. Ze zijn er niet, echt niet. Ook niet bij Z-wave schakelaars die ik als HA component uitlees om vervolgens een Hue lamp te schakelen :)

Maar makkelijk, nee :+ Vet handig, jazeker :+

Toevallig net iets zitten bouwen in NR: lolgast in "Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)"

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 15-01-2019 21:17 ]

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 17:37
Ik gebruik hass.io en probeer een media player voor songpal op mijn lovelace dashboard te krijgen. Ik lees dat "The (songpal) platform will be loaded automatically by discovery component". Ik zie echter helemaal geen songpal dingen verschijnen? Ook niets in het Logbook?

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:29
iemand die deconz addon gebruikt, NIET updaten naar .55 , want dan start hij niet meer
ook alle apparaten weg
iemand enig idee hoe je een addon kan downgraden? wil terug naar .54

• Apipa
ricardogn schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:43:
Ja, zou tof zijn! Misschien lukt het om er een automation voor te maken. Anders kan ik hem misschien ook via Node-Red erin zetten.
Hierbij mijn config. Ik denk dat hij een stuk efficiënter kan, dit is ontstaan door steeds beetje bij beetje uit te bereiden.

Hopelijk kun je er iets bruikbaars uit halen!

code:
1
[{"id":"9eaa31d7.f29ff","type":"tab","label":"BETA - Dim for TV","disabled":false,"info":""},{"id":"e714392f.349f08","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Is now playing?","property":"data.event.new_state.state","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"playing","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":1,"x":740,"y":20,"wires":[["901fa8ad.e670a"]]},{"id":"c932ca17.97d5f","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Was paused or idle?","property":"data.event.old_state.state","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"paused","vt":"str"},{"t":"eq","v":"idle","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":540,"y":20,"wires":[["e714392f.349f08"],["e714392f.349f08"]]},{"id":"b9a43cf1.a2116","type":"trigger-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Apple TV woonkamer","server":"f0423548.f7e0f8","entityid":"media_player.woonkamer_apple_tv_3","entityidfiltertype":"exact","debugenabled":false,"constraints":[],"constraintsmustmatch":"all","outputs":2,"customoutputs":[],"outputinitially":false,"state_type":"str","x":120,"y":40,"wires":[["e7132e49.7917c"],[]]},{"id":"654d116b.7f349","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Is now paused or idle?","property":"data.event.new_state.state","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"paused","vt":"str"},{"t":"eq","v":"idle","vt":"str"}],"checkall":"false","repair":false,"outputs":2,"x":720,"y":60,"wires":[["ee7141bb.c0638"],["ee7141bb.c0638"]]},{"id":"343827e1.f93ac8","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Was playing?","property":"data.event.old_state.state","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"playing","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":1,"x":520,"y":60,"wires":[["654d116b.7f349"]]},{"id":"ae9074bc.a38698","type":"api-current-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","server":"f0423548.f7e0f8","halt_if":"","override_topic":true,"override_payload":true,"entity_id":"light.bloom_links","outputs":1,"x":370,"y":200,"wires":[["427bad4f.9d3dec"]]},{"id":"d229f86b.0cda5","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"state_bloom_links","pt":"flow","to":"data.state","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":680,"y":240,"wires":[[]]},{"id":"53db2027.4679d8","type":"api-current-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","server":"f0423548.f7e0f8","halt_if":"","override_topic":true,"override_payload":true,"entity_id":"light.bloom_rechts","outputs":1,"x":360,"y":280,"wires":[["957b2643.ae5ca8"]]},{"id":"84126df2.4cbce8","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness_bloom_rechts","pt":"flow","to":"data.attributes.brightness","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":700,"y":280,"wires":[[]]},{"id":"4a393d06.f7722c","type":"api-current-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","server":"f0423548.f7e0f8","halt_if":"","override_topic":true,"override_payload":true,"entity_id":"light.papier","outputs":1,"x":390,"y":360,"wires":[["5b905841.8c7e4"]]},{"id":"5b905841.8c7e4","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"on?","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":450,"y":400,"wires":[["5332216d.6e4b08","31757d10.547252"],["31757d10.547252"]]},{"id":"957b2643.ae5ca8","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"on?","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":450,"y":320,"wires":[["84126df2.4cbce8","8c78a2a3.3c3588"],["8c78a2a3.3c3588"]]},{"id":"427bad4f.9d3dec","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"on?","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":450,"y":240,"wires":[["d229f86b.0cda5","851602a5.b64df8"],["d229f86b.0cda5"]]},{"id":"5332216d.6e4b08","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness_papier","pt":"flow","to":"data.attributes.brightness","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":680,"y":360,"wires":[[]]},{"id":"851602a5.b64df8","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness_bloom_links","pt":"flow","to":"data.attributes.brightness","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":690,"y":200,"wires":[[]]},{"id":"8c78a2a3.3c3588","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"state_bloom_rechts","pt":"flow","to":"data.state","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":680,"y":320,"wires":[[]]},{"id":"31757d10.547252","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"state_papier","pt":"flow","to":"data.state","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":660,"y":400,"wires":[[]]},{"id":"2e360007.6dfcb8","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"state_bloom_rechts was on?","property":"state_bloom_rechts","propertyType":"flow","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":360,"y":980,"wires":[["6442beac.b51cb"],["8342b6fd.ae2be"]]},{"id":"6442beac.b51cb","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness","pt":"msg","to":"brightness_bloom_rechts","tot":"flow"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":390,"y":1020,"wires":[["6a3bfbdd.c86924"]]},{"id":"5dcea04e.7b4ca","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    brightness: msg.brightness,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1020,"wires":[["b2f27faf.6e838"]]},{"id":"b2f27faf.6e838","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Bloom rechts","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"4","colornamer":true,"x":790,"y":1020,"wires":[[]]},{"id":"6a3bfbdd.c86924","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Convert brightness","func":"xMax = 100;\nxMin = 0;\nyMax = 250;\nyMin = 0;\npercent = (msg.brightness - yMin) / (yMax - yMin);\nmsg.brightness = percent * (xMax - xMin) + xMin;\nmsg.brightness = msg.brightness - 1.6\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":390,"y":1060,"wires":[["5dcea04e.7b4ca"]]},{"id":"3fa4a6a7.eea85a","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"state_bloom_links was on?","property":"state_bloom_links","propertyType":"flow","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":360,"y":1100,"wires":[["bbdf063b.e15a4"],["54da720b.73caf4"]]},{"id":"bbdf063b.e15a4","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness","pt":"msg","to":"brightness_bloom_links","tot":"flow"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":390,"y":1140,"wires":[["4a9975ba.ec30ac"]]},{"id":"e8c3b05e.df6458","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Bloom links","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"14","colornamer":true,"x":790,"y":1140,"wires":[[]]},{"id":"4a9975ba.ec30ac","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Convert brightness","func":"xMax = 100;\nxMin = 0;\nyMax = 250;\nyMin = 0;\npercent = (msg.brightness - yMin) / (yMax - yMin);\nmsg.brightness = percent * (xMax - xMin) + xMin;\nmsg.brightness = msg.brightness - 1.6\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":390,"y":1180,"wires":[["e5ad6adc.08be68"]]},{"id":"f647c6c5.2d9df8","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"state_papier was on?","property":"state_papier","propertyType":"flow","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":380,"y":1220,"wires":[["2207fc7b.eecc24"],["c7476dea.0a5d3"]]},{"id":"2207fc7b.eecc24","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness","pt":"msg","to":"brightness_papier","tot":"flow"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":390,"y":1260,"wires":[["7eb39ad5.7501e4"]]},{"id":"b78f5d9c.e41d78","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Papier","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"8","colornamer":true,"x":770,"y":1260,"wires":[[]]},{"id":"7eb39ad5.7501e4","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Convert brightness","func":"xMax = 100;\nxMin = 0;\nyMax = 250;\nyMin = 0;\npercent = (msg.brightness - yMin) / (yMax - yMin);\nmsg.brightness = percent * (xMax - xMin) + xMin;\nmsg.brightness = msg.brightness - 1.6\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":390,"y":1300,"wires":[["1f3b38d.310a647"]]},{"id":"ee7141bb.c0638","type":"link out","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Apple TV stopped","links":["5821f924.058298"],"x":855,"y":60,"wires":[]},{"id":"5821f924.058298","type":"link in","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Restore after play","links":["ee7141bb.c0638"],"x":55,"y":1220,"wires":[["2e360007.6dfcb8","3fa4a6a7.eea85a","f647c6c5.2d9df8","e744ec8c.349e98","514c3f00.037ac8"]]},{"id":"a516d786.a5787","type":"link in","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Dim for play","links":["901fa8ad.e670a"],"x":55,"y":360,"wires":[["ae9074bc.a38698","53db2027.4679d8","4a393d06.f7722c","180e0fea.3480e","aa3be63c.c0c3a8","eb2f221b.844e48"]]},{"id":"901fa8ad.e670a","type":"link out","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Apple TV playing","links":["a516d786.a5787"],"x":855,"y":20,"wires":[]},{"id":"180e0fea.3480e","type":"delay","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","pauseType":"delay","timeout":"200","timeoutUnits":"milliseconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"x":150,"y":700,"wires":[["5dc4aaa4.980254","c89fd3c1.fcc1a8"]]},{"id":"e5ad6adc.08be68","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    brightness: msg.brightness,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1140,"wires":[["e8c3b05e.df6458"]]},{"id":"1f3b38d.310a647","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    brightness: msg.brightness,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1260,"wires":[["b78f5d9c.e41d78"]]},{"id":"aa3be63c.c0c3a8","type":"api-current-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","server":"f0423548.f7e0f8","halt_if":"","override_topic":true,"override_payload":true,"entity_id":"light.hoek_bij_raam","outputs":1,"x":360,"y":440,"wires":[["d3fd5d73.102df8"]]},{"id":"d3fd5d73.102df8","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"on?","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":450,"y":480,"wires":[["45460928.e82168","27087593.8b530a"],["27087593.8b530a"]]},{"id":"45460928.e82168","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness_hoek_bij_raam","pt":"flow","to":"data.attributes.brightness","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":700,"y":440,"wires":[[]]},{"id":"27087593.8b530a","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"state_hoek_bij_raam","pt":"flow","to":"data.state","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":680,"y":480,"wires":[[]]},{"id":"e744ec8c.349e98","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"state_hoek_bij_raam was on?","property":"state_hoek_bij_raam","propertyType":"flow","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":350,"y":1340,"wires":[["e63562d7.30e698"],["a8f7276f.f99b6"]]},{"id":"e63562d7.30e698","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness","pt":"msg","to":"brightness_hoek_bij_raam","tot":"flow"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":390,"y":1380,"wires":[["ab332972.f67b9"]]},{"id":"ab332972.f67b9","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Convert brightness","func":"xMax = 100;\nxMin = 0;\nyMax = 250;\nyMin = 0;\npercent = (msg.brightness - yMin) / (yMax - yMin);\nmsg.brightness = percent * (xMax - xMin) + xMin;\nmsg.brightness = msg.brightness - 1.6\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":390,"y":1420,"wires":[["75b0c0ce.0eb53"]]},{"id":"75b0c0ce.0eb53","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    brightness: msg.brightness,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1380,"wires":[["3800e768.fc9dd8"]]},{"id":"eb2f221b.844e48","type":"api-current-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","server":"f0423548.f7e0f8","halt_if":"","override_topic":true,"override_payload":true,"entity_id":"light.kleur_lamp_ex_plafond","outputs":1,"x":330,"y":520,"wires":[["2888f7fa.2067a8"]]},{"id":"2888f7fa.2067a8","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"on?","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":450,"y":560,"wires":[["8ed82d6c.78c128","e928e3a7.535158"],["e928e3a7.535158"]]},{"id":"8ed82d6c.78c128","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness_kleur_lamp_ex_plafond","pt":"flow","to":"data.attributes.brightness","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":730,"y":520,"wires":[[]]},{"id":"e928e3a7.535158","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"state_kleur_lamp_ex_plafond","pt":"flow","to":"data.state","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":710,"y":560,"wires":[[]]},{"id":"514c3f00.037ac8","type":"switch","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"state_kleur_lamp_ex_plafond was on?","property":"state_kleur_lamp_ex_plafond","propertyType":"flow","rules":[{"t":"eq","v":"on","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":330,"y":1460,"wires":[["5e2c8d82.534ad4"],["1c88e474.f9b2fc"]]},{"id":"5e2c8d82.534ad4","type":"change","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"","rules":[{"t":"set","p":"brightness","pt":"msg","to":"brightness_kleur_lamp_ex_plafond","tot":"flow"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":390,"y":1500,"wires":[["6c1f958d.edb044"]]},{"id":"8e157f94.a5b5f8","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Staande lamp","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"7","colornamer":true,"x":800,"y":1500,"wires":[[]]},{"id":"6c1f958d.edb044","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Convert brightness","func":"xMax = 100;\nxMin = 0;\nyMax = 250;\nyMin = 0;\npercent = (msg.brightness - yMin) / (yMax - yMin);\nmsg.brightness = percent * (xMax - xMin) + xMin;\nmsg.brightness = msg.brightness - 1.6\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":390,"y":1540,"wires":[["b968f97a.a187a8"]]},{"id":"b968f97a.a187a8","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    brightness: msg.brightness,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1500,"wires":[["8e157f94.a5b5f8"]]},{"id":"1c88e474.f9b2fc","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    on: false,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1460,"wires":[["8e157f94.a5b5f8"]]},{"id":"3800e768.fc9dd8","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Hoek bij raam","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"17","colornamer":true,"x":800,"y":1380,"wires":[[]]},{"id":"a8f7276f.f99b6","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    on: false,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1340,"wires":[["3800e768.fc9dd8"]]},{"id":"c7476dea.0a5d3","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    on: false,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1220,"wires":[["b78f5d9c.e41d78"]]},{"id":"54da720b.73caf4","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    on: false,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":1100,"wires":[["e8c3b05e.df6458"]]},{"id":"8342b6fd.ae2be","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build payload","func":"msg.payload = {\n    on: false,\n    transitionTime: 3\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":620,"y":980,"wires":[["b2f27faf.6e838"]]},{"id":"a34f34be.70397","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build data ON","func":"msg.payload = {\n    brightness: msg.payload,\n    transitionTime: 1\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":480,"y":640,"wires":[["24e851a4.613dee","b1250f20.1272c","9b619a26.dcfd18","862b966.9f96ee8"]]},{"id":"24e851a4.613dee","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Bloom rechts","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"4","colornamer":true,"x":790,"y":640,"wires":[[]]},{"id":"b1250f20.1272c","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Bloom links","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"14","colornamer":true,"x":790,"y":680,"wires":[[]]},{"id":"9b619a26.dcfd18","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Papier","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"8","colornamer":true,"x":770,"y":720,"wires":[[]]},{"id":"f7d65e3f.2d2468","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Staande lamp","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"7","colornamer":true,"x":800,"y":800,"wires":[[]]},{"id":"862b966.9f96ee8","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Hoek bij raam","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"17","colornamer":true,"x":800,"y":760,"wires":[[]]},{"id":"5dc4aaa4.980254","type":"function","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Build data OFF","func":"msg.payload = {\n    on: false,\n    transitionTime: 2\n};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":480,"y":700,"wires":[["f7d65e3f.2d2468","59991e57.ca5758","ccb99baf.b25128"]]},{"id":"59991e57.ca5758","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Plafond zithoek","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"15","colornamer":true,"x":800,"y":840,"wires":[[]]},{"id":"ccb99baf.b25128","type":"hue-light","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Plafond eethoek","bridge":"291287f7.5b6df8","lightid":"16","colornamer":true,"x":800,"y":880,"wires":[[]]},{"id":"e7132e49.7917c","type":"api-current-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"script on?","server":"f0423548.f7e0f8","halt_if":"off","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","override_topic":false,"override_payload":false,"override_data":false,"entity_id":"input_boolean.setting_dimfortv","state_type":"str","outputs":2,"x":320,"y":40,"wires":[["c932ca17.97d5f","343827e1.f93ac8"],[]]},{"id":"c89fd3c1.fcc1a8","type":"api-current-state","z":"9eaa31d7.f29ff","name":"Dim level","server":"f0423548.f7e0f8","halt_if":"","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","override_topic":true,"override_payload":true,"override_data":true,"entity_id":"input_number.tvdimlevel","state_type":"str","outputs":1,"x":320,"y":640,"wires":[["a34f34be.70397"]]},{"id":"f0423548.f7e0f8","type":"server","z":"","name":"Home Assistant 1","legacy":false,"hassio":true,"rejectUnauthorizedCerts":true,"ha_boolean":"y|yes|true|on|home|open"},{"id":"291287f7.5b6df8","type":"hue-bridge","z":"","name":"Hue 1","bridge":"192.168.10.200","key":"KEYKEYKEYKEY","interval":"3000"}]

Ik gebruik een extra palette: node-red-contrib-huemagic. Deze communiceert rechtstreeks met Hue ipv via HA. Deze moet geïnstalleerd zijn om deze flow te kunnen importeren.
NoFate schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:19:
iemand die deconz addon gebruikt, NIET updaten naar .55 , want dan start hij niet meer
ook alle apparaten weg
Van welke versie kom je? .54 dus?

• NoFate
JBS schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:31:
[...]
Van welke versie kom je? .54 dus?
yep, toen ging alles nog goed

• NoFate
iemand die dus weet hoe je een addon kan downgraden? :)

• Greetoz
  • Nu online
NoFate schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:19:
ook alle apparaten weg
Mijn hassio geeft nog geen update voor deconz. Of gebruik je een Docker?

• Apipa
NoFate schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:46:
Heb je al geprobeerd een back-up te restoren en enkel de DeConz addon te selecteren?

• NoFate
Greetoz schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:54:
[...]

Mijn hassio geeft nog geen update voor deconz. Of gebruik je een Docker?
nee, gebruik hassio, gebruik hassos, daar stond update beschikbaar naar .55 , nog maar uurtje geleden
zou na wat googlen een issue zijn met API key, ik zou denk ik conbeen stick opnieuw moeten authenticaten
maar vraag me af hoe ik dat moet doen, als de phoscon app niet meer opstart, want ik kan niet meer in webinterface :(

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 18:45
NoFate schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:46:
Addon verwijderd en opnieuw geinstalleerd -> backup ingelezen al geprobeerd? Klinkt bijna alsof de update mis is gegaan, ik zie een issue (gok dat die van jou is) @ github https://github.com/marthoc/hassio-addons/issues/63

edit:
0.55 is ook voor docker beschikbaar, zal even kijken of ik die up kan brengen in een tweede docker :)

Edit 2:
zie dat er ook een firmware update is voor de conbee/raspbee naast de (software) deconz update in de release notes:
Firmware
This release contains firmware version 0x262f0500.
The firmware can be updated in Phoscon App > Menu > Settings > Gateway
Or manually as described in the wiki
https://github.com/dresde...ki/Update-deCONZ-manually.
https://github.com/dresde...conz-rest-plugin/releases

[ Voor 51% gewijzigd door lubbertkramer op 15-01-2019 23:08 ]

• NoFate
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:58:
[...]

Addon verwijderd en opnieuw geinstalleerd -> backup ingelezen al geprobeerd? Klinkt bijna alsof de update mis is gegaan, ik zie een issue (gok dat die van jou is) @ github https://github.com/marthoc/hassio-addons/issues/63

edit:
0.55 is ook voor docker beschikbaar, zal even kijken of ik die up kan brengen in een tweede docker :)
idd, die issue heb ik daar gepost, blijkbaar ook nog iemand hetzelfde fenomeen, in die andere issue thread, waar VNC niet opstart, bij hem start phoscon ook niet meer

• NoFate
ok, deconz up and running , blijkbaar toch iets mis met de poort
blijkbaar is nu de phoscon app op poort 80 actief ipv 8080 , in json config staat thans 8080
"web_port": 8080,

heb dat nu aangepast naar 80 , dan integration verwijderd, terug toegevoegd via authenticate
deconz terug up and running
vreemd ...
maar normaal moet hij draaien op 8080 ipv 80, gelukkig draait hassio op 443 , anders kon ik er nooit bij komen in phoscon

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb mijn rfxcom geinstalleerd via het rfxtrx platform. Ik zie in de log wel de nummers van mijn kaku schakelaars. Echter heb ik wat cresta temp sensoren in kamers staan en die ziet hij niet. Iemand een idee hoe ik die kan triggeren en is het altijd de log waar je je sensor nummers terugziet?

Edit: net gevonden dat ik wat met protocolen moet doen. Zal hem eens aan een windows pc hangen

[ Voor 16% gewijzigd door Ferra op 16-01-2019 06:36 ]

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:48:
[...]
M.b.t. bindings, het rechtstreeks koppelen van een schakelaar aan één of meer lampen om onafhankelijk van HASS lampen te bedienen: Dit werkt al met DeCONZ.

Wanneer je bijvoorbeeld een Hue Dimmer toevoegt, verschijnt deze ook als groep in de Phoscon app. Voeg je daar dan één of meer lampen aan toe, dan kun je deze lampen via de betreffende Hue Dimmer ook in/uit schakelen en dimmen zonder dat DeCONZ actief is, dus ook als HASS offline is.

[Afbeelding]

Het is voor mij nog wel wat onduidelijk wanneer deze bindings daadwerkelijk gecreëerd worden na het koppelen van één of meer lampen aan zo'n Hue Dimmer switch groep.

Heb namelijk drie Hue Dimmers. Aan twee van de drie groepen had ik in Phoscon app al lampen toegewezen, aan een derde groep nog niet. Wanneer DeCONZ (en HASS) offline is, gaan binnen één groep alle lampen aan, binnen de tweede groep 3 van de 4 en binnen de derde alle 8.
Bij de '3 van de 4' groep heb ik de vierde lamp nu ook toegevoegd, die 4e wordt echter daarna niet ingeschakeld als ik DeCONZ (en HASS) offline haal. Aan groep drie heb ik zojuist pas de 8 lampen toegewezen, en die groep werkt wel direct wanneer DeCONZ (en HASS) offline zijn.
Ik ga het komend weekend eens testen of het ook werkt wanneer er een Xiaomi schakelaar aan een Hue / Tradfri lamp wordt gekoppeld. De Hue dimmer kan ik namelijk ook gewoon gebruiken icm een Hue lamp wanneer alles uit staat maar het gaat mij vooral om de combo Xiaomi wandschakelaar met Tradfri lampen.

Moet wel zeggen, de firmware update heeft een goede uitwerking gehad. Lampen worden sneller opgenomen in het netwerk wanneer ze een tijdje uit hebben gestaan (ik heb nog niet alles achter een Xiaomi switch zitten) en het lijkt ook allemaal net even wat vlotter en soepeler te werken!

Dank dus voor de tip wat betreft de firmware!

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:42:
[...]

Ik ga het komend weekend eens testen of het ook werkt wanneer er een Xiaomi schakelaar aan een Hue / Tradfri lamp wordt gekoppeld. De Hue dimmer kan ik namelijk ook gewoon gebruiken icm een Hue lamp wanneer alles uit staat maar het gaat mij vooral om de combo Xiaomi wandschakelaar met Tradfri lampen.
Van een Xiaomi schakelaar is er geen groep beschikbaar in de Phoscon app, vermoedelijk door andere Zigbee variant(?), dus daarmee werkt dat niet. Met de Tradfri grijs/witte dimmer weer wel.
R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:42:
[...]
Moet wel zeggen, de firmware update heeft een goede uitwerking gehad. Lampen worden sneller opgenomen in het netwerk wanneer ze een tijdje uit hebben gestaan (ik heb nog niet alles achter een Xiaomi switch zitten) en het lijkt ook allemaal net even wat vlotter en soepeler te werken!

Dank dus voor de tip wat betreft de firmware!
Goed om te horen!
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:58:
[...]
Edit 2:
zie dat er ook een firmware update is voor de conbee/raspbee naast de (software) deconz update in de release notes:

[...]

https://github.com/dresde...conz-rest-plugin/releases
Die is er al een tijdje, draai 'm al sinds begin december :)

[ Voor 15% gewijzigd door JBS op 16-01-2019 07:55 ]

• R2D2
  • Niet online
JBS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:49:
Van een Xiaomi schakelaar is er geen groep beschikbaar in de Phoscon app, vermoedelijk door andere Zigbee variant(?), dus daarmee werkt dat niet. Met de Tradfri grijs/witte dimmer weer wel.
Klopt, vandaar ook dat ik er vanuit ging dat het niet zou gaan werken in eerste instantie, de switch zie je namelijk nergens terug in Phoscon (behalve dan in de device lijst > switches).

Zag in voorgaande posts ook dat er weer een nieuwe firmware + docker image is en dat er nu middels VNC wel bij de GUI van DeCONZ te komen is... vanavond maar eens testen en hopen dat ik niet tegen de problemen zoals anderen hierboven aan loop ;)

Voordeel van de DeCONZ GUI zou namelijk zijn dat ik middels de network map ook wat mer inzicht heb in hoe de mesh zich opbouwt en zou moeten kunnen achterhalen of dat het probleem is waarom sommige lampen niet helemaal werken zoals ik zou willen.

Heb namelijk 1 lamp welke op de 2e verdieping in het trapgat hangt en halfbakken werkt. Punt is dat ik daar op +/_ een meter een accespoint heb staan welke misschien wel eens voor wat storing zou kunnen zorgen (wifi kanaal en zigbee kanaal al zover mogelijk uit elkaar gezet maar dat mocht geen oplossing bieden). Nog vreemder is het dat de lamp welke weer iets verder hangt op mijn kantoor wel gewoon prima zijn werk doet.

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 10:26
RudolfR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:52:
@ricardogn

Of van de website van mindergas.nl

[...]

Ik krijg uit Toon alleen het verbruik sinds de meteradapter is aangesloten.
Is het zinvol op aan mindergas een offset mee te geven zodat hetgeen geüpload wordt ook overeen komt met de meterstand?
Je kunt bij mindergas dan het beste een meterwissel invoeren.
Dan kun je vanaf die datum gewoon de meterstanden invoeren die je uitleest.

(je hoeft dan niet alles te wissen sinds het plaatsen van de toon, je kunt gewoon per datum vandaag een oude 'laatste' meterstand met die offset opgeven en de uitgelezen meterstand als 'start' de huidige uitgelezen stand gebruiken.)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• Greetoz
  • Nu online
@R2D2 Ik zou maar even wachten op een fix van de Deconz addon. Gezien de problemen die meerdere mensen hebben met HA en de nieuwe update.

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 10:26
RudolfR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:56:
[...]

goeie vraag :) Ik heb gelijk de code er even op nagekeken.

Die waarschuwing slaat op het specificeren van uren, minuten en seconden in aparte keys.
Dus als je alleen een key met 'minutes' geeft zal hij steeds bij elke seconde in die minuut van een uur getrieerd worden.

Als je een tijd met 'at' opgeeft dan wordt dat intern omgezet naar de juiste waarde voor een enkele trigger op dat tijdstip. (als je 0:30 opgeeft komt dat overeen met 'hours: 0, minutes: 30, seconds: 0')

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• R2D2
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:32:
@R2D2 Ik zou maar even wachten op een fix van de Deconz addon. Gezien de problemen die meerdere mensen hebben met HA en de nieuwe update.
Ik zag dat er al het één en ander aan fixes gepushed was dus tegen de tijd dat ik vanavond laat eens achter de pc schuif zal er vast wel een fix live staan. En anders hebben we de backups nog ;)

• Greetoz
  • Nu online
R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Ik zag dat er al het één en ander aan fixes gepushed was dus tegen de tijd dat ik vanavond laat eens achter de pc schuif zal er vast wel een fix live staan. En anders hebben we de backups nog ;)
Haha, ach zelf wacht ik liever 24 uur langer dan dat ik via backups een systeem moet redden.

NovapaX schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:34:
[...]

goeie vraag :) Ik heb gelijk de code er even op nagekeken.

Die waarschuwing slaat op het specificeren van uren, minuten en seconden in aparte keys.
Dus als je alleen een key met 'minutes' geeft zal hij steeds bij elke seconde in die minuut van een uur getrieerd worden.

Als je een tijd met 'at' opgeeft dan wordt dat intern omgezet naar de juiste waarde voor een enkele trigger op dat tijdstip. (als je 0:30 opgeeft komt dat overeen met 'hours: 0, minutes: 30, seconds: 0')
Goede code review. Ik zou echter zelf altijd zo specifiek mogelijk willen zijn, en dus 00:30:00 gebruiken in plaats van 00:30. Voorkomt ongewenste bij-effecten.

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57
JBS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:49:
[...]
Die is er al een tijdje, draai 'm al sinds begin december :)
Draai hem hier ook al een tijdje zonder problemen.

Ik ga trouwens wel ff aan de slag met een apart Deconz topic. Zodat ook die berichten uit het Home Assistant topic kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door wmn79 op 16-01-2019 11:06 ]

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 16:19
Ik probeer Home Assistant de gateway van mijn Conbee te laten vinden, maar het lukt me niet.
De Deconz add-on werkt prima, ik heb al een lamp toegevoegd.
Maar wanneer ik in dit scherm kijk, zie ik het volgende:

https://ibb.co/5njvP7M

Ik heb ook de knop in de gateway gevonden zodat je 60sec lang een app kunt authoriseren.

Maar wanneer ik op “configureer” bij deCONZ Zigbee gateway klik, moet ik 2 velden invullen.
De onderste staat standaard ingevuld met “80”.
Maar ik heb geen idee wat ik bij die bovenste regel in moet vullen.
Kan iemand mij op weg helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Lowizi op 16-01-2019 16:57 ]

Lowizi schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:20:
Ik probeer Home Assistant de gateway van mijn Conbee te laten vinden, maar het lukt me niet.
De Deconz add-on werkt prima, ik heb al een lamp toegevoegd.
Maar wanneer ik in dit scherm kijk, zie ik het volgende:

[Afbeelding]

Ik heb ook de knop in de gateway gevonden zodat je 60sec lang een app kunt authoriseren.

Maar wanneer ik op “configureer” bij deCONZ Zigbee gateway klik, moet ik 2 velden invullen.
De onderste staat standaard ingevuld met “80”.
Maar ik heb geen idee wat ik bij die bovenste regel in moet vullen.
Kan iemand mij op weg helpen?
Dat klinkt als een veld voor een IP adres, maar dat herken ik niet als nodig na klikken op configureer. Post even een printscreen van het scherm waarin gevraagd wordt wat in te vullen.

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 16-01-2019 11:42 ]

wmn79 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:59:
[...]
Ik ga trouwens wel ff aan de slag met een apart Deconz topic. Zodat ook die berichten uit het Home Assistant topic kunnen.
Past dat niet in het andere topic erbij?

(Ik gebruik het niet, vandaar de vraag)

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 16-01-2019 12:30 . Reden: Geen goed idee :+ ]

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Mijn custom cards en dan met name de mini-graph-card doen het weer.
Het blijkt inderdaad dat je een "^" moet verwijderen in de volgende regel:
code:
1
import { LitElement, html, svg } from 'https://unpkg.com/@polymer/lit-element@^0.6.2/lit-element.js?module';
Naar:
code:
1
import { LitElement, html, svg } from 'https://unpkg.com/@polymer/lit-element@0.6.2/lit-element.js?module';

Geen idee wat dat dakje daar deed en nu niet meer doet, maar goed. De foutmeldinig dat de card niet bestaat was dus wat verwarrend. Die bestaat wel, maar het laden ervan gaat blijkbaar fout...

Verder nog de nodige problemen met de nieuwe mobiele iOS app:
  • Deze vraagt constant bij opstarten om motion te re-enablen
  • Notificaties werken niet meer. Location changes zie ik wel als notificatie (Home betreden / Home verlaten), maar al mijn andere notificaties doen het niet meer :(.

Ik zie de triggers wel netjes in het logboek verschijnen, dus die werken nog gewoon. Ik zit nog op 0.84.6, dus moet nog ff kijken of de iOS app soms een nieuwere versie vereist voor notificaties, of dat dit gewoon een bug is
En zo hobbelen we lekker verder :X

[ Voor 5% gewijzigd door Mars Warrior op 16-01-2019 12:06 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vreemd. Hier wel. Je bedoelt iOS notificaties toch?
Ik gebruik
code:
1
service: notify.ios_devicename
in automations.

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Saturnus schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Vreemd. Hier wel. Je bedoelt iOS notificaties toch?
Ik gebruik
code:
1
service: notify.ios_devicename
in automations.
Yup. iOS notificaties. Werkten nog tot de update, nu dus niet meer :D
Moet dus ff neuzen wat er mogelijk veranderd is.

Zit jij op 0.85 of nog op een 0.84 versie?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mars Warrior schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:13:
[...]

0.84.6

• wmn79
Hmmbob schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Past dat niet in het andere topic erbij?

(Ik gebruik het niet, vandaar de vraag)
deCONZ en zigbee2mqtt zijn twee totaal verschillende oplossingen. deCONZ ontwikkeld door een bedrijf (Dresden Elektronik) en zigbee2mqtt ontwikkeld door een of meerdere individuen. Lijkt me dus niet handig om dit in eenzelfde topic te gooien.

• lubbertkramer
Heeft het meerwaarde om Deconz te splitten van dit topic, het hoort bij HA (als docker of addon) idem voor Zigbee2mqtt. Ik gebruik alleen Deconz maar wat mij betreft kan het beide hier blijven, zo druk is dit topic ook weer niet en teveel afsplitsen laat (naar mijn mening) vooral de topics doodvallen aangezien je dan voor iedere docker / addon eigenlijk een apart topic moet maken. Naar mijn idee is de zigbee2mqtt / deconz groep niet zo groot

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

lubbertkramer schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:29:
Heeft het meerwaarde om Deconz te splitten van dit topic, het hoort bij HA (als docker of addon) idem voor Zigbee2mqtt. Ik gebruik alleen Deconz maar wat mij betreft kan het beide hier blijven, zo druk is dit topic ook weer niet en teveel afsplitsen laat (naar mijn mening) vooral de topics doodvallen aangezien je dan voor iedere docker / addon eigenlijk een apart topic moet maken. Naar mijn idee is de zigbee2mqtt / deconz groep niet zo groot
Dat vraag ik me ook af ja. Zowel Deconz als zigbee2mqtt zullen toch iha gebruikt worden met Home Assistant.
Er was even kort veel vraag naar zigbee2mqtt en daarom de afsplitsing.

Je kunt natuurlijk ook afspreken dat de slow-chat even via PM's gaat, dan vervuil je dit topic niet.
Als dan het probleem/oplossing nog even hier gemeld wordt, dan is iedereen ook weer geholpen :D

• wmn79
lubbertkramer schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:29:
deCONZ (en zigbee2mqtt volgens mij ook) kan ook gebruikt worden met bijvoorbeeld domoticz en openHAB. Waarschijnlijk zullen in die topics ook wel wat posts rondslingeren rondom deCONZ en zigbee2mqtt dus daarom is het handig om ze los te trekken. Net zoals dat nu is voor bijvoorbeeld Xiaomi en Hue.

Hier staat de eerste opzet van het topic: deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik

[ Voor 7% gewijzigd door wmn79 op 16-01-2019 12:46 ]

Ik zie dat zigbee2mqtt al 2 pagina's heeft - genoeg vraag dus.

Misschien het Deconz topic ook even pluggen in de openHab en Domoticz topics?

• wmn79
Hmmbob schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:48:
Ik zie dat zigbee2mqtt al 2 pagina's heeft - genoeg vraag dus.

Misschien het Deconz topic ook even pluggen in de openHab en Domoticz topics?
Goed idee ga ik doen.
Mars Warrior schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:13:
[...]

Even gecontroleerd voor de zekerheid, maar ook hier werken die gewoon. iOS app is up-to-date en HA zit op versie 0.85.0

• Camiel
  • Laatst online: 13-11 10:35
Ik heb nu HA draaien met rflink, milight en xiaomi op het moment maar dat wil ik gaan uitbreiden. HA is best pittig om te leren, zeker automations. Eerst maar goed duidelijk hebben wat ik wil. Maar wil denk ik wel wat meer zigbee gaan toevoegen.

Nu twijfel ik om voor zigbee2mqtt te gaan of deconz. Qua ondersteuning van devices en de leercurve om de boel werkend te krijgen.

Mijn Hassio (HassOS) draait op mijn synology (xpenology) in een VM, rflink en milight gaan via wifi. Bij voorkeur gebruik ik rechtstreeks op die Synology een usb (koppelen met mijn VM moet lukken) wat is aan te raden?

• lubbertkramer
Camiel schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:37:
Ik heb nu HA draaien met rflink, milight en xiaomi op het moment maar dat wil ik gaan uitbreiden. HA is best pittig om te leren, zeker automations. Eerst maar goed duidelijk hebben wat ik wil. Maar wil denk ik wel wat meer zigbee gaan toevoegen.

Nu twijfel ik om voor zigbee2mqtt te gaan of deconz. Qua ondersteuning van devices en de leercurve om de boel werkend te krijgen.

Mijn Hassio (HassOS) draait op mijn synology (xpenology) in een VM, rflink en milight gaan via wifi. Bij voorkeur gebruik ik rechtstreeks op die Synology een usb (koppelen met mijn VM moet lukken) wat is aan te raden?
Persoonlijke keuze, deconz werkt als addon onder Hassio of in een aparte docker met de eerder benoemde conbee stick maar voor deconz en zigbee2mqtt zijn nu aparte topics :P Deconz heb ik zelf ervaring mee en is stabiel, maar beiden werken goed en ondersteunen veel devices en hebben een actieve git omgeving waar zaken snel opgepakt worden

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

lolgast schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Even gecontroleerd voor de zekerheid, maar ook hier werken die gewoon. iOS app is up-to-date en HA zit op versie 0.85.0
Ik neus nog even verder. De (tijdelijke) upgrade/test naar 0.85 heeft zie ik nu ook iets gedaan met mijn core.entity_registry. Daar maar ff in kijken of er namen veranderd zijn...

Hieronder @R2D2 MIjn dank. Dan moet het haast iets zijn met mijn installatie waar iets geks mee is waardoor dit het niet meer doet...

[ Voor 14% gewijzigd door Mars Warrior op 16-01-2019 14:46 ]

• R2D2
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Hier ook geen problemen, notificaties komen zowel op iOS via de companion app als ook via Chrome (html5 notifications) gewoon door.

Check je entities even op wijzigingen zoals je zelf ook al aangaf, ik moest in mijn eigen install links en rechts ook wat extra underscores bij diverse entities weg halen om ze weer werkend te krijgen.
Camiel schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:37:
Ik heb deCONZ nu draaien en kreeg net bericht van PostNL dat ze het pakket met debugger en CC2531's thuis hebben afgeleverd dus ga van het weekend eens een setup maken met Zigbee2MQTT. Ik heb het idee dat die laatste wat simpeler is qua debugging bij eventuele problemen maar dat zal in de praktijk nog even moeten blijken.

[ Voor 52% gewijzigd door R2D2 op 16-01-2019 14:50 ]

• Greetoz
  • Nu online
R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:45:
[...]

Hier ook geen problemen, notificaties komen zowel op iOS via de companion app als ook via Chrome (html5 notifications) gewoon door.

Check je entities even op wijzigingen zoals je zelf ook al aangaf, ik moest in mijn eigen install links en rechts ook wat extra underscores bij diverse entities weg halen om ze weer werkend te krijgen.

[...]

Ik heb deCONZ nu draaien en kreeg net bericht van PostNL dat ze het pakket met debugger en CC2531's thuis hebben afgeleverd dus ga van het weekend eens een setup maken met Zigbee2MQTT. Ik heb het idee dat die laatste wat simpeler is qua debugging bij eventuele problemen maar dat zal in de praktijk nog even moeten blijken.
Ben benieuwd, ik heb ook deconz draaien, ben er op zich wel tevreden over maar ben ook benieuwd naar zigbee2mqtt, al verwacht ik dat deconz wel stuk makkelijker te debuggen gaat zijn zodra die vnc gui werkt.

• wmn79
Greetoz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:02:
[...]

Ben benieuwd, ik heb ook deconz draaien, ben er op zich wel tevreden over maar ben ook benieuwd naar zigbee2mqtt, al verwacht ik dat deconz wel stuk makkelijker te debuggen gaat zijn zodra die vnc gui werkt.
Die zit inmiddels in de laatste docker image en werkt prima.

• Greetoz
  • Nu online
wmn79 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:04:
[...]

Die zit inmiddels in de laatste docker image en werkt prima.
Klopt maar in de hass.io addon zit nog een bug. Dus ik heb nog niet geupdate.

Iemand hier die via Telegram een bericht mét snapshot stuurt? Wanneer ik onderstaande json gebruik voor de notify.telegram_naam service, zie ik namelijk enkel de afbeelding. Kan het natuurlijk splitsen in twee berichten; eentje met de tekst en eentje met snapshot, maar in één is natuurlijk netter.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
  "title": "Deurbel",
  "message": "De deurbel is ingedrukt",
  "data": {
    "photo": {
      "url": "URL"
    }
  }
}

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 16:19
JBS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:26:
[...]
Dat klinkt als een veld voor een IP adres, maar dat herken ik niet als nodig na klikken op configureer. Post even een printscreen van het scherm waarin gevraagd wordt wat in te vullen.
Ik denk het ook, heb inmiddels even een screenshot toegevoegd.
Lowizi schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:58:
[...]

Ik denk het ook, heb inmiddels even een screenshot toegevoegd.
Ik vermoed dat dit met de bug in de laatste versie te maken heeft. Even wachten op een update.
JBS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:50:
Iemand hier die via Telegram een bericht mét snapshot stuurt? Wanneer ik onderstaande json gebruik voor de notify.telegram_naam service, zie ik namelijk enkel de afbeelding. Kan het natuurlijk splitsen in twee berichten; eentje met de tekst en eentje met snapshot, maar in één is natuurlijk netter.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
  "title": "Deurbel",
  "message": "De deurbel is ingedrukt",
  "data": {
    "photo": {
      "url": "URL"
    }
  }
}
Het toverwoord waar je naar zoekt is 'caption' :)

• NoFate
2.55.1 staat klaar om uitgevoerd te worden (deconz)

• R2D2
  • Niet online
NoFate schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:22:
2.55.1 staat klaar om uitgevoerd te worden (deconz)
https://github.com/marthoc/hassio-addons/issues/64

Nog steeds een bug in de port settings zo lijkt het, ik wacht dus nog maar even tot die er ook uit is. Ik heb altijd wel een backup paraat als het mis gaat maar meende te lezen dat mensen zelfs na het terugplaatsen van de backup nog issues hebben.

• NoFate
R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:03:
[...]

https://github.com/marthoc/hassio-addons/issues/64

Nog steeds een bug in de port settings zo lijkt het, ik wacht dus nog maar even tot die er ook uit is. Ik heb altijd wel een backup paraat als het mis gaat maar meende te lezen dat mensen zelfs na het terugplaatsen van de backup nog issues hebben.
Ik heb gewoon reuthenticate gedaan, dus dan werkt het terug, phoscon gewoon benaderen op port 80

• R2D2
  • Niet online
Kan maar ik gebruik poort 80 voor het vernieuwen van het SSL certificaat dus dus ik heb liever dat poort 80 ongemoeid blijft en Phoscon op 8080 blijft zitten ;-)

• NoFate
R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:43:
Kan maar ik gebruik poort 80 voor het vernieuwen van het SSL certificaat dus dus ik heb liever dat poort 80 ongemoeid blijft en Phoscon op 8080 blijft zitten ;-)
Uiteraard, maar pull request staat reeds klaar , zal wel niet lang meer duren vooraleer bugfix V2 er zal zijn :)

• XanderHuisman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 08:23
Om Docker te monitoren ben ik de laatste tijd bezig geweest met een Docker custom component. De sensor is nog in ontwikkeling, maar voor de mensen die mee willen testen is hij hieronder beschikbaar, al het commentaar is natuurlijk welkom :)

De sensor is gebaseerd op de Docker plugin van Glances, een systeem monitoring tool geschreven in Python. Glances kan ook los gebruikt worden i.c.m. HA (onder anderen doodmiddel van een eigen Docker container), maar ik heb ervoor gekozen om Docker zelf als sensor te ondersteunen (anders blijf je maar containers aanslingeren :+ ).

De config heeft 'containers' en 'monitored_conditions' als optionele parameters en kunnen het aantal sensoren drastisch verminderen als er een beperkt aantal containers/conditions gemonitord worden. Verder is het theoretisch mogelijk om een URL mee te geven als host, dit heb ik zelf nog niet getest.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
sensor:
  - platform: docker_monitor
    containers:
      - homeassistant_tasmoadmin_1
      - homeassistant_appdaemon_1
      - homeassistant_database_1
      - homeassistant_influxdb_1
      - homeassistant_grafana_1
      - homeassistant_mosquitto_1
      - homeassistant_home-assistant_1
    monitored_conditions:
      - utilization_version
      - container_status
      - container_memory_usage
      - container_memory_percentage_usage
      - container_cpu_percentage_usage
      - container_network_up
      - container_network_down

De sensor zelf gebruikt de Docker API als interface en is beschikbaar via de volgende Github Gist: linkje

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:33
remcoXP schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:59:
ben nu ook mijn automations aan het maken en voor het normaal schakelen gaat het prima. echter snapshots aan mijn pushover toevoegen lukt niet:

de snaphsot wordt netjes gemaakt maar het zenden lukt niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
- id: '1544736418671'
  alias: Deurbel
  trigger:
  - entity_id: light.deurbel
    platform: state
  condition: []
  action:
  - data:
      entity_id: camera.voordeur
      filename: /config/www/cam_captures/voordeur_{{ now ().year }}_{{ now().month}}_{{
        now ().day }}_{{ now ().hour }}_{{ now ().minute }}.jpg
    service: camera.snapshot
  - data:
      entity_id: light.lamp_salontafel
  - data:
      data:
        filename: 
        path: /config/www/cam_captures/voordeur.jpg
      title: Deurbel gaat
    service: notify.notify_pushover
  - data:
      entity_id: light.lamp_salontafel

Ik krijg telkens: ERROR (SyncWorker_12) [homeassistant.components.notify.pushover] filename: invalid message parameter
en ik heb filename ook al path en file genoemd zoals ik in voorbeelden zag staan. wat doe ik hier fout?
Owja de voordeur.jpg heb ik even als test neergezet de file bestaat dus.
is dit jou inmiddels wel gelukt?
ik krijg het helaas niet voor elkaar
XanderHuisman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:52:
Om Docker te monitoren ben ik de laatste tijd bezig geweest met een Docker custom component. De sensor is nog in ontwikkeling, maar voor de mensen die mee willen testen is hij hieronder beschikbaar, al het commentaar is natuurlijk welkom :)

De sensor is gebaseerd op de Docker plugin van Glances, een systeem monitoring tool geschreven in Python. Glances kan ook los gebruikt worden i.c.m. HA (onder anderen doodmiddel van een eigen Docker container), maar ik heb ervoor gekozen om Docker zelf als sensor te ondersteunen (anders blijf je maar containers aanslingeren :+ ).

De config heeft 'containers' en 'monitored_conditions' als optionele parameters en kunnen het aantal sensoren drastisch verminderen als er een beperkt aantal containers/conditions gemonitord worden. Verder is het theoretisch mogelijk om een URL mee te geven als host, dit heb ik zelf nog niet getest.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
sensor:
  - platform: docker_monitor
    containers:
      - homeassistant_tasmoadmin_1
      - homeassistant_appdaemon_1
      - homeassistant_database_1
      - homeassistant_influxdb_1
      - homeassistant_grafana_1
      - homeassistant_mosquitto_1
      - homeassistant_home-assistant_1
    monitored_conditions:
      - utilization_version
      - container_status
      - container_memory_usage
      - container_memory_percentage_usage
      - container_cpu_percentage_usage
      - container_network_up
      - container_network_down

De sensor zelf gebruikt de Docker API als interface en is beschikbaar via de volgende Github Gist: linkje
Mooi werk! Ik gebruik hier HAdockermon voor incl. Het custom component.

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik probeer al enkele dagen m`n Milight verlichting aan te sturen via HA.

Heb het volgende:
- Milight iBox2 WiFi iBox Controller
- Milight FUT105 12W RGB+CCT LED Bulb (Lamp 1)
- Milight FUT045 RGB+CCT LED Strip Controller (Lamp 2)

En ik gebruik dit script in HA:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
light:
- platform: limitlessled
  bridges:
    - host: 192.168.1.60
      groups:
      - number: 1
        name: Lamp 1
      - number: 2
        type: bridge-led
        fade: true
        name: Ledstrip 1
Bedoeling is om nog meer aan te sluiten maar wil dit eerst werkend hebben en heb ook nog niet alles in huis om het eerste te realiseren.

Ook gebruik gemaakt van de documentatie, waar ik het vreemd vind is dat er bij de eerste groep geen type is opgegeven.
Ook de standaard code uit de documentatie gebruikt, waar ik alleen het ipadres heb veranderd maar zonder succes helaas.
Via de Milight app op de telefoon werkt alles en de wifi controller is te pingen.

Wat doe ik hier fout? Iemand enig idee? :S

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Vergissing.

[ Voor 98% gewijzigd door JBS op 17-01-2019 08:12 ]

• XanderHuisman
martinvdm schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:14:
[...]

Mooi werk! Ik gebruik hier HAdockermon voor incl. Het custom component.
Ook dockermon heb ik even gebruikt voor ik bij glances kwam, maar ook daar moet je een andere Docker container voor aanslingeren. Zoiets simpels moet gewoon onderdeel zijn van HA zelf ;)
Mocht er belang zijn bij het aan en uitzetten van een container, kan ik mijn sensor ombouwen naar een platform.
Ik gebruik ook hadockermon. Voordeel daarvan is dat je ook meteen een webapi hebt via welke weg je wijzigingen in de container kunt doorvoeren. Zodra mijn Lychee container wordt vernieuwd met een nieuwe image kan ik daardoor via een automation de config bestanden ín de container aanpassen zonder dat ik een aparte rebuild moet doen met mijn wijziging

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
the_cyberspace schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:56:
Ik probeer al enkele dagen m`n Milight verlichting aan te sturen via HA.

Heb het volgende:
- Milight iBox2 WiFi iBox Controller
- Milight FUT105 12W RGB+CCT LED Bulb (Lamp 1)
- Milight FUT045 RGB+CCT LED Strip Controller (Lamp 2)

En ik gebruik dit script in HA:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
light:
  bridges:
    - host: 192.168.1.60
      groups:
        name: Lamp 1
        fade: true
        name: Ledstrip 1
Bedoeling is om nog meer aan te sluiten maar wil dit eerst werkend hebben en heb ook nog niet alles in huis om het eerste te realiseren.

Ook gebruik gemaakt van de documentatie, waar ik het vreemd vind is dat er bij de eerste groep geen type is opgegeven.
Ook de standaard code uit de documentatie gebruikt, waar ik alleen het ipadres heb veranderd maar zonder succes helaas.
Via de Milight app op de telefoon werkt alles en de wifi controller is te pingen.

Wat doe ik hier fout? Iemand enig idee? :S
Je hebt bij groep 1 geen type. En ik zou de fade ook niet in de light.yaml plaatsen maar in de automation waar je hem nodig hebt. Dit is mijn werkende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
  bridges:
    - host: 192.168.178.31
      groups:
        type: rgbww
        name: Woonkamer
        fade: on
        name: Wifi bridge
        name: Eetkamer
      - number: 3
        name: WC
      - number: 4
        name: Keuken

Ik zou overigens ook aanraden om over te stappen op de MQTT aansturing (https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub). Reageert veel sneller en betrouwbaarder. En je zit dan niet met een max van 4 groepen per bridge maar met een max van 250.000 groepen :*)

• XanderHuisman
lolgast schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:31:
Ik gebruik ook hadockermon. Voordeel daarvan is dat je ook meteen een webapi hebt via welke weg je wijzigingen in de container kunt doorvoeren. Zodra mijn Lychee container wordt vernieuwd met een nieuwe image kan ik daardoor via een automation de config bestanden ín de container aanpassen zonder dat ik een aparte rebuild moet doen met mijn wijziging
Wat voor parameters trigger je op? Met mijn sensor kun je ook de run status volgen, maar ik kan in 5 minuten ook de image toevoegen als parameter
@XanderHuisman Ik draai de docker-remote-api container. In NR heb ik de Docker Stream node die inhaakt op die API. Op die manier kan ik filteren op 'create'-events van Docker containers. Zodra er een container met de naam 'lychee' voorbij komt stuur ik een POST naar de webapi van HAdockermon

• XanderHuisman
lolgast schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:31:
@XanderHuisman Ik draai de docker-remote-api container. In NR heb ik de Docker Stream node die inhaakt op die API. Op die manier kan ik filteren op 'create'-events van Docker containers. Zodra er een container met de naam 'lychee' voorbij komt stuur ik een POST naar de webapi van HAdockermon
Dat is inderdaad een vrij geavanceerde opzet :o

De Docker API gebruik ik momenteel ook in mijn sensor en ik kan dus bijvoorbeeld de stream als sensor aanbieden (als dat snel genoeg gaat). De POST zal ook wel mogelijk zijn, het is al natuurlijk al mogelijk binnen HA om data naar componenten te sturen, ik moet alleen uitzoeken hoe.

De code van dockermon is ook niet bizar ingewikkeld en spreekt praktisch direct de API aan, dus het in Python ook niet al te moeilijk zijn.

Zou je directe Docker integratie in HA willen en zou je bereid willen zijn om mijn custom sensor te gebruiken als ik 'dezelfde' functionaliteit zou kunnen bieden? Ik zie dat je De Karmakoning van Python bent, dus misschien vind je het zelf ook leuk om eraan te werken ;)

Ik zou er een aparte repository van kunnen maken zodat anderen ook aan kunnen aanhaken.
XanderHuisman schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:57:
[...]

...
Zou je directe Docker integratie in HA willen en zou je bereid willen zijn om mijn custom sensor te gebruiken als ik 'dezelfde' functionaliteit zou kunnen bieden? Ik zie dat je De Karmakoning van Python bent, dus misschien vind je het zelf ook leuk om eraan te werken ;)

Ik zou er een aparte repository van kunnen maken zodat anderen ook aan kunnen aanhaken.
lolgast in "Home Assistant - Open source Python3 home automation" -O- -O- }:O

Persoonlijk ben ik niet op zoek naar meer integratie van Docker naar HA. Ik kan zien of een container draait en hem in-/uitschakelen. Andere data interesseert me eerlijk gezegd vrij weinig O-)
Pagina: 1 ... 100 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.