• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 10:43
hoe kom je met je 950(xl) nou aan die nieuwste build.122 versie?
ik zit op build: 14267.1004

heb mn settings veranderd van
fast ring -> slow ring (geen updates)
slow ring -> production (kreeg een firmware update, maar geen update naar Build .122 )
production -> slow ring (geen updates)
slow ring -> fast ring (geen updates)

uiteraard overal herstarts uitgevoerd.

op mijn 1020 had ik een extra optie Release Preview ring en die is inmiddels aan het updaten naar build 10586.122

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:50
Ashaman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:41:
hoe kom je met je 950(xl) nou aan die nieuwste build.122 versie?
ik zit op build: 14267.1004

heb mn settings veranderd van
fast ring -> slow ring (geen updates)
slow ring -> production (kreeg een firmware update, maar geen update naar Build .122 )
production -> slow ring (geen updates)
slow ring -> fast ring (geen updates)

uiteraard overal herstarts uitgevoerd.

op mijn 1020 had ik een extra optie Release Preview ring en die is inmiddels aan het updaten naar build 10586.122
De .1004 is de Redstone brache, jij krijgt dus de .122 niet op jouw 950. Ik vermoed dat we binnen kort hiervoor een update krijgen. Vanavond in ieder geval een firmware update.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
ardvark99 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:44:
[...]

De .1004 is de Redstone brache, jij krijgt dus de .122 niet op jouw 950. Ik vermoed dat we binnen kort hiervoor een update krijgen. Vanavond in ieder geval een firmware update.
Hoe zit dat met de .1002 update op de Lumia 950? Ik kan de .122 update namelijk ook niet ontvangen... ;)
Verder weinig problemen, maar volgens mij kan er nog het een ander worden geoptimaliseerd om wat meer uit die 3000mAh te wringen! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:15
barta123 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Hoe zit dat met de .1002 update op de Lumia 950? Ik kan de .122 update namelijk ook niet ontvangen... ;)
Verder weinig problemen, maar volgens mij kan er nog het een ander worden geoptimaliseerd om wat meer uit die 3000mAh te wringen! :9
Idem. Je zit op een andere branch welke hoger ligt dan de branch waar de .122 update op aangeboden wordt. Jij draait FAST ring en dan krijg je geen updates die betrekking hebben op de branch van Prod, Slow & Preview.

Terugzetten naar SLOW ring o.i.d. zal niks uithalen. Pas als de SLOW ring de branch waar je nu op zit gepasseerd is zal je dan weer een update krijgen. ==> dit is het risico van FAST ring draaien!

[ Voor 14% gewijzigd door Panzer_V op 03-03-2016 10:56 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• barta123
Panzer_V schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:55:
[...]

Idem. Je zit op een andere branch welke hoger ligt dan de branch waar de .122 update op aangeboden wordt. Jij draait FAST ring en dan krijg je geen updates die betrekking hebben op de branch van Prod, Slow & Preview.
Ook niet als je je voor de Slow ring aanmeldt? Ik had me namelijk aangemeld voor de Release ring (welke nu verdwenen is) toen ik veel problemen had met de .1002 build, toen kreeg ik een kleine update (firmware voor zover ik weet) wat mij tot op heden behoorlijk bug-vrij heeft gehouden...

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Panzer_V
barta123 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:57:
[...]

Ook niet als je je voor de Slow ring aanmeldt? Ik had me namelijk aangemeld voor de Release ring (welke nu verdwenen is) toen ik veel problemen had met de .1002 build, toen kreeg ik een kleine update (firmware voor zover ik weet) wat mij tot op heden behoorlijk bug-vrij heeft gehouden...
Zie mijn edit van mijn post. Je kunt nu niet meer terug naar een oude branch. Je zult dan via de recoverytool een recovery van de currect branch moeten doen.

• barta123
Panzer_V schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Zie mijn edit van mijn post. Je kunt nu niet meer terug naar een oude branch. Je zult dan via de recoverytool een recovery van de currect branch moeten doen.
Het is dus als ik het goed begrijp, een oude build terughalen met de 'recovery tool', of afwachten op een volgende build?

Indien dat zo is, wacht ik rustig af, omdat ik momenteel een feilloos werkende telefoon heb! Enkel de accuduur mag van mij nog wat verbeteren... >:)

• Panzer_V
barta123 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Het is dus als ik het goed begrijp, een oude build terughalen met de 'recovery tool', of afwachten op een volgende build?

Indien dat zo is, wacht ik rustig af, omdat ik momenteel een feilloos werkende telefoon heb! Enkel de accuduur mag van mij nog wat verbeteren... >:)
Inderdaad! Als je nu probleemloos werkt dan zou ik idd ook niet recoveren maar gewoon afwachten. Vergeet dus niet om hem via de Insider app op SLOW ring te zetten. Anders blijft ie upgraden met FAST ring updates.

• ardvark99
barta123 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Ok, voor de duidelijkheid:
De TH branch is versie 10586, waarvan de versies .00, .11, .29, .36, .63, .71, .107 en nu .122 zijn uitgebracht (ben er misschien nog een vergeten ;-)) Vanaf 107 krijg je updates in deze branch alleen binnen op de slow of preview/production ring.

De Redstone branch is versie 14267, waarvan .1002 en .1004 uitgebracht zijn. Deze krijg je alleen in de fast ring binnen op de 550, 650, 950 toestellen. Jij kan dus via de fast ring nog naar .1004
Vannavond komt er wel een FW update voor de 550, 650, 950 toestellen.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-12 20:29
Sinds een week loopt de batterij van mijn L950 extreem snel leeg, terwijl ik de telefoon niet veel gebruik. Ik hou het niet eens een werkdag vol. Ik heb een soft reset geprobeerd, de tabbladen in Edge gesloten en Skype afgemeld, maar nu is het volgens de app weer de Telefoon-app die zogenaamd 60% van de batterijduur verbruikt. Heeft iemand dit probleem ook gehad en misschien een andere oplossing?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik heb dat vaak als ik een oproep heb gemist. Dan slaat die telefoonapp op hol en zuigt'ie binnen 2u mn accu leeg.
Groever schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:38:
Sinds een week loopt de batterij van mijn L950 extreem snel leeg, terwijl ik de telefoon niet veel gebruik. Ik hou het niet eens een werkdag vol. Ik heb een soft reset geprobeerd, de tabbladen in Edge gesloten en Skype afgemeld, maar nu is het volgens de app weer de Telefoon-app die zogenaamd 60% van de batterijduur verbruikt. Heeft iemand dit probleem ook gehad en misschien een andere oplossing?
Het zou prettig zijn al er even vermeld zou worden met welke firmware en softwarebuild er wordt gedraaid bij het melden van problemen. Een mede-gebruiker met dezelfde configuratie kan dan gerichter reageren en de plaatser van het bericht schiet er zeer waarschijnlijk ook meer mee op.

Testing, one, two ...

• Raymond
Hoe kan ik makkelijk het toesel op "stil" zetten? Ik doe nu volume omlaag en dan het belletje aanklikken.
Maar dat vind ik in vergelijking met andere telefoons nogal een kneuzige manier.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-12 16:21
Raymond schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:26:
Hoe kan ik makkelijk het toesel op "stil" zetten? Ik doe nu volume omlaag en dan het belletje aanklikken.
Maar dat vind ik in vergelijking met andere telefoons nogal een kneuzige manier.
Volume omlaag ingedrukt houden? Of zoek je een one push button (ala apple)?

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Zo! 950 is net binnen, wow wat een toestel :D

Helaas zegt Windows Update nog tegen me dat er geen updates zijn... :(
Ik heb met en zonder Insider geprobeerd.

Voordat ik het toestel wil gebruiken wil ik eerst updaten naar .122 en dan een hard-reset doen om zo allemaal gezeur te voorkomen. Hopelijk krijg ik snel de go van MS :+

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Panzer_V
Sc0tTy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:38:
Zo! 950 is net binnen, wow wat een toestel :D

Helaas zegt Windows Update nog tegen me dat er geen updates zijn... :(
Ik heb met en zonder Insider geprobeerd.

Voordat ik het toestel wil gebruiken wil ik eerst updaten naar .122 en dan een hard-reset doen om zo allemaal gezeur te voorkomen. Hopelijk krijg ik snel de go van MS :+
Als je je aanmeld voor het Insider programma kan het tot 24 uur duren alvorens er updates beschikbaar gesteld worden.

LET OP ==> Realiseer je goed wat het Insider programma inhoud. Het is TEST software. Dus niet raar opkijken als je straks niet meer kunt bellen!!!!!!! Het hoogste buildnummer als eerste willen hebben is geen synoniem voor een vlekkeloos opererende telefoon!

En natuurlijk gefeliciteerd met je aanschaf :) De 950 is een fijn toestelletje 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Panzer_V op 03-03-2016 15:47 ]

• Raymond
Nixo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:32:
[...]

Volume omlaag ingedrukt houden? Of zoek je een one push button (ala apple)?
à la alle toestellen die ik totnutoe heb gehad :P Android heeft daar een sneltoets voor, iPhone zelfs een hardwarebutton en ouwe nokiaas hadden het ook.

Dus vandaar dat ik in de veronderstelling ben dat die optie er moet zijn, maar dat ik hem niet kan vinden :P

• Sc0tTy
Panzer_V schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:45:
[...]

Als je je aanmeld voor het Insider programma kan het tot 24 uur duren alvorens er updates beschikbaar gesteld worden.

LET OP ==> Realiseer je goed wat het Insider programma inhoud. Het is TEST software. Dus niet raar opkijken als je straks niet meer kunt bellen!!!!!!! Het hoogste buildnummer als eerste willen hebben is geen synoniem voor een vlekkeloos opererende telefoon!

En natuurlijk gefeliciteerd met je aanschaf :) De 950 is een fijn toestelletje 8)
No worries (maar bedankt!), ik loop al een tijdje mee met Insider op m'n Lumia 820 :)

Ik had al wel verwacht dat ik een build (.107 dacht ik?) uit de production ring zou kunnen ophalen, waarschijnlijk moet ik ook daarvoor ook wachten.

Of heb je voor Windows Update een sim nodig?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nee je kunt je toestel prima zonder SIM gebruiken, Je kunt dan alleen niet bellen en SMS'en. Je kunt zelfs whatsappen maar dan krijg je je PIN code op je oude toestel binnen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:22

Esumontere

Floep, banaan.

Raymond schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:26:
Toggle 'Quiet Hours'. Werkt alleen met Cortana ingeschakeld (helaas...).

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

SED

BadWampa schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Precies, klinkt als onbeduidende dingen. Had ik ook, zag liever "Double tap to wake" en "Update indicator Store Live Tile" erin staan bijvoorbeeld. :)
mwah.. verschillen we toch van mening ;)
Updated background processing of multiple changes to improve battery life of devices.
Improved quality of video record to SD memory cards.
Improved video recording audio in some cases.
Improved overall OS reliability, including reliability of the Start screen, app updates, and the Windows Feedback app
Improved Alarm reliability.
Zonder uitzondering nuttige verbeteringen bijv.

Copyright and left by SED...

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-12 17:29
ardvark99 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:29:
Vannavond komt er wel een FW update voor de 550, 650, 950 toestellen.
Hoe weet je dit, of is dit de 00038.16025 versie die nu ook voor de fast ring wordt uitgerold (die je ook al kon krijgen door naar de production ring te gaan in de insider app)?

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik gebruik nu een paar maanden de Lumia 950 en wat mij nu opvalt is dat deze om de haveklap uitvalt.
Start keurig op, maar moet dan weer simcode ingeven. (en dat heb je niet altijd direct door)
Dit is toch behoorlijk vervelend aan het worden.
Vaak gebeurd dit als deze gewoon in mijn broekzak zit. Onlangs op de wintersport in mijn jaszak.

Daarnaast gaat Edge helemaal om zeep en valt het toestel uit als ik een website heb met veel plaatjes.
Edge loopt vast en het toestel reset zich zelf.

Zijn er mensen die ook last van hebben/hadden en wat zou ik eer aan kunnen doen???

• Panzer_V
henrickus schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:25:
Ik gebruik nu een paar maanden de Lumia 950 en wat mij nu opvalt is dat deze om de haveklap uitvalt.
Start keurig op, maar moet dan weer simcode ingeven. (en dat heb je niet altijd direct door)
Dit is toch behoorlijk vervelend aan het worden.
Vaak gebeurd dit als deze gewoon in mijn broekzak zit. Onlangs op de wintersport in mijn jaszak.

Daarnaast gaat Edge helemaal om zeep en valt het toestel uit als ik een website heb met veel plaatjes.
Edge loopt vast en het toestel reset zich zelf.

Zijn er mensen die ook last van hebben/hadden en wat zou ik eer aan kunnen doen???
Misschien kan je even aangeven welke versie van de software en firmware je gebruikt? En of je in de Insider programma zit en zo ja, op welke ring etc.

Dan kan iemand met dezelfde specs je vast een antwoord geven.

• ardvark99
frankyboy707 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:21:
[...]

Hoe weet je dit, of is dit de 00038.16025 versie die nu ook voor de fast ring wordt uitgerold (die je ook al kon krijgen door naar de production ring te gaan in de insider app)?
Ik heb interne connecties bij Microsoft :P en verder volg ik andere sites:

http://www.winbeta.org/ne...w-lumia-950-updates-today

http://mspoweruser.com/mi...evices-starting-tomorrow/

• henrickus
Panzer_V schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:26:
[...]

Misschien kan je even aangeven welke versie van de software en firmware je gebruikt? En of je in de Insider programma zit en zo ja, op welke ring etc.

Dan kan iemand met dezelfde specs je vast een antwoord geven.
Ik heb mij sinds gister aangemeld en zit op de slow ring.
De versie die ik nu heb is: versie 1511
besturingssysteembuild: 10.0.10586.107
firmware versie 01078.00038.16025.39025

hoop dat dit voldoende informatie is.

• frankyboy707
Ja maar dat zei ik, dat is dus die update die inmiddels al naar de production ring was uitgerold 00038.16025 en nu inderdaad naar de fast ring wordt gepushed, helaas is dat geen nieuwe firmware ;)

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
SED schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:16:
[...]

mwah.. verschillen we toch van mening ;)

[...]

Zonder uitzondering nuttige verbeteringen bijv.
Oh ik wou ze ook niet af doen als onnutig, maar meer als "kleine verbeteringen" aangezien de zaken die jij opsomt bij mij al eigenlijk goed werken. Nog iets beter werken is natuurlijk altijd welkom, ik had alleen liever nu zaken gezien ik nog echt mis. :)

• ardvark99
frankyboy707 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Ja maar dat zei ik, dat is dus die update die inmiddels al naar de production ring was uitgerold 00038.16025 en nu inderdaad naar de fast ring wordt gepushed, helaas is dat geen nieuwe firmware ;)
Hmm, er stond nergens een versie nummer bij, en de 16025 is toch vorige week verder uitgerold naar de x50 devices. Ik zit al een maand op 16025. We zien wel :P

• Sc0tTy
Nou ik ga maar via WDRT Windows updaten... Geen zin om nog langer te wachten :P

Edit: Is dat normaal dat WDRT 1.5GB aan ram in gebruik neemt :?

Edit 2: Zoo: .122 en 1078.38.16025 staan er op :)
Hard-reset loopt nu en kan ik er daarna echt mee gaan spelen :*)

[ Voor 58% gewijzigd door Sc0tTy op 03-03-2016 20:54 ]

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Wat ik sinds enkele dagen heb op build .1004 en de .16025 firmware is dat soms als ik de telefoon wil unlocken dmv de aan/uit toets indrukken, het scherm gewoon zwart blijft, de iris-scanner wel aangaat en vaak klopt de identificatie dan ook wel maar blijft het scherm nog enkele seconden op zwart.
Dit gebeurd niet elke keer maar toch wel regelmatig.
Ook mijn whatsappjes komen niet lekker meer door, pas bij het openen van de app en het aantal emails wat ik binnen zou hebben binnengekregen klopt niet met het aantal wat daadwerkelijk binnen is gekomen.
En ik heb het idee dat de systeemgeluiden wat minder hard zijn, zoals de wekker.
Meer met die problemen?

• barta123
Vraagje; ik heb nu dus een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, omdat de recovery tool niet werkte... Ik las namelijk dat ik vanaf de .1002 build niet terug naar de Slow ring kon gaan zonder die tool te gebruiken, die tool werkte echter niet.

Maar nu zijn al mijn apps kwijt die op mijn SD-kaart stonden, hoe kan ik deze importeren? Whatsapp geschiedenis heb ik in ieder geval terug!

Mijn build is helaas nog steeds .1002, kan ik geen andere ontvangen via de Slow ring?

• maemo
barta123 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:05:
Vraagje; ik heb nu dus een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, omdat de recovery tool niet werkte... Ik las namelijk dat ik vanaf de .1002 build niet terug naar de Slow ring kon gaan zonder die tool te gebruiken, die tool werkte echter niet.

Maar nu zijn al mijn apps kwijt die op mijn SD-kaart stonden, hoe kan ik deze importeren? Whatsapp geschiedenis heb ik in ieder geval terug!

Mijn build is helaas nog steeds .1002, kan ik geen andere ontvangen via de Slow ring?
Via je microsoftaccount, dus .live .outlook of .hotmail bv ka je je aanmelden en zal je al je aangekochte apps in de store terugvinden.

• barta123
maemo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:17:
[...]

Via je microsoftaccount, dus .live .outlook of .hotmail bv ka je je aanmelden en zal je al je aangekochte apps in de store terugvinden.
Thanks! Op die manier was het alleen tak tak tak, heb nu alles weer terug staan, mijn foto's en dergelijke stonden al perfect op zijn plaats! :)

Naja, nu maar afwachten via de insider app, ik neem aan dat er wel Redstone updates (.1002-.1004) komen naar de productietoestellen? :9 Hij werkte probleemloos, dus ga ik niet prutsen met de recovery software hahaha

• maemo

Whatsappgeschiedenis is logisch omdat whatsapp een backup maakt op je sdkaart als je die in je telefoon hebt!

• barta123
maemo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:24:
[...]

Whatsappgeschiedenis is logisch omdat whatsapp een backup maakt op je sdkaart als je die in je telefoon hebt!
Dat klopt, maar dat doet hij normaliter 's nachts, ik had voor de reset nog even een back-upje gemaakt! Ik whatsapp namelijk behoorlijk wat heen en weer op een dag! :P

• maemo
barta123 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:26:
[...]

Dat klopt, maar dat doet hij normaliter 's nachts, ik had voor de reset nog even een back-upje gemaakt! Ik whatsapp namelijk behoorlijk wat heen en weer op een dag! :P
Wat ik ermee bedoel is dat whatsapp dus wel goed zorgt voor een backup.
Al je windowsapps zal je opnieuw moeten installeren

Verwijderd

Ik ben ook van 1002 terug gegaan naar de 102 via de recovery tool.

Op mijn surface 3 werkte de recovory tool ook niet.

Op mijn gewone desktop werkte de recovory tool wel en kon ik hem terug zetten naar de normale build, en hierna updaten naar de .29 daarna naar de 102 :)

• barta123
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:12:
[...]

Ik ben ook van 1002 terug gegaan naar de 102 via de recovery tool.

Op mijn surface 3 werkte de recovory tool ook niet.

Op mijn gewone desktop werkte de recovory tool wel en kon ik hem terug zetten naar de normale build, en hierna updaten naar de .29 daarna naar de 102 :)
Ik heb begrepen van diverse sites, dat de Fast ring en de Slow ring momenteel de 'Redstone builds' krijgen, dus 14xxx builds, waar oudere toestellen en de productiering deze nog niet krijgen...

Ik laat hem dus lekker staan, gezien hij geen enkel probleem vertoont! In het verleden dacht ik namelijk ook weleens een laptop een bios-flash te geven, alleen liep de laptop vast tijdens het flashen (behoorlijk off-topic, maar toen was hij dus gehemeld) :F

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

barta123 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Ik heb begrepen van diverse sites, dat de Fast ring en de Slow ring momenteel de 'Redstone builds' krijgen, dus 14xxx builds, waar oudere toestellen en de productiering deze nog niet krijgen...
De fast ring is tijdelijk alleen voor windows 10 native telefoons (550/650/950 etc) en daar worden de Redstone builds voor aangeboden voor die telefoons alleen.
De andere ringen zijn nog threshold builds voor alle telefoons
Heb je een ouder toestel (win8/8.1 native) krijg je op het moment alleen nieuwe builds aangeboden als je uit Fast ring stapt.
Dit zal waarschijnlijk weer veranderen als windows 10 eindelijk gereleased wordt

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
CAP-Team schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:11:
Nee je kunt je toestel prima zonder SIM gebruiken, Je kunt dan alleen niet bellen en SMS'en. Je kunt zelfs whatsappen maar dan krijg je je PIN code op je oude toestel binnen.
En je kan geen route plannen met de Kaarten App... tenminste met de build waarmee ik destijds begon.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-12 09:28
Ik zou het al fijn vinden als de kaarten app de locatie/view onthoudt bij openen van de app en onthoudt dat ik graag verkeersinfo wil zien. Idioot dat ie dat telkens uit zet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

peterh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:23:
[...]
En je kan geen route plannen met de Kaarten App... tenminste met de build waarmee ik destijds begon.
Op een ander toestel met W10M slow ring (.122 dacht ik), kan dat prima. Wel even een kaartje binnenhalen zodat offline navigatie ook mogelijk is. Dus blijkbaar is dat nu geen issue meer.

Testing, one, two ...

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
Martinspire schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:25:
Ik zou het al fijn vinden als de kaarten app de locatie/view onthoudt bij openen van de app en onthoudt dat ik graag verkeersinfo wil zien. Idioot dat ie dat telkens uit zet.
Verkeersinfo? Zit dat er in?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-12 09:28
coenox schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:25:
[...]

Verkeersinfo? Zit dat er in?
Ja verkeersdrukte is misschien een betere benaming. Groen tot rood hoe druk/langzaam het op een weg is. Van de 4 pictogrammen aan de rechterkant moet je de onderste eens indrukken.

Ik vind het fijn om te zien hoe druk het is en of ik beter kan wachten/omrijden. Vind het ook duidelijk dan menig verkeersinfo op de radio.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• coenox
Wist ik dus nog niet. Gebruik meestal Sygic. Goed om te weten.

• SED
  • Registratie: Januari 2000

SED

peterh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:23:
[...]

Vreemd, want dat kan zelfs al vanuit de oude app al had je dan nog geen gesproken begeleiding.

Dat de verkeersoptie tonen niet onthouden wordt is inderdaad irritant. Dat lijkt hij wel te doen als je meteen daarna iets in de instellingen aanpast trouwens!

Verder heel tevreden over redstone ( al is he tnu even op een L550).

[ Voor 8% gewijzigd door SED op 04-03-2016 21:41 ]

Copyright and left by SED...

• peterh
  • Laatst online: 27-10 22:38
SED schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:39:
[...]

Vreemd, want dat kan zelfs al vanuit de oude app al had je dan nog geen gesproken begeleiding.
Inderdaad vreemd. Ik heb het destijds nog gedubbelchecked (met WiFi aan overigens)
SIM eruit -> "er kon geen route worden gevonden"
SIM erin -> geen problemen

Maar als dat nu geen issue meer is is dat natuurlijk fijn.

[ Voor 21% gewijzigd door peterh op 06-03-2016 23:19 . Reden: Quote kleiner gemaakt. ]

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Verwijderd

peterh schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Inderdaad vreemd. Ik heb het destijds nog gedubbelchecked (met WiFi aan overigens)
SIM eruit -> "er kon geen route worden gevonden"
SIM erin -> geen problemen

Maar als dat nu geen issue meer is is dat natuurlijk fijn.
Zonder Wifi, en zonder sim, dus op de vliegmodus kan hij veel dingen niet vinden offline.
Favorieten zitten er dan ook niet in omdat je niet ingelogd bent met je account.
Ook als je in een diepe parkeerkelderstaat en dus geen sim verbinding hebt, kan hij je favorieten niet vinden omdat je niet in kunt loggen.
Ik heb dit ook via de insiders gemeld, dat dit niet handig is.

Ik denk dat er nu 2 zaken door elkaar gehaald worden m.b.t. verkeer !
Lijkt mij dat hij daar ook sim / wifi voor nodig heeft om data op te halen.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:09:
[...]
[knip]

Ik denk dat er nu 2 zaken door elkaar gehaald worden m.b.t. verkeer !
Lijkt mij dat hij daar ook sim / wifi voor nodig heeft om data op te halen.
Het zou best eens kunnen zijn dat peterh per ongeluk een verkeerde quote heeft genomen bij zijn reactie. Hij kon namelijk geen route plannen zonder sim, en dat kan met build .122 (en mogelijk nog andere builds), inmiddels wel.

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Het zou best eens kunnen zijn dat peterh per ongeluk een verkeerde quote heeft genomen bij zijn reactie. Hij kon namelijk geen route plannen zonder sim, en dat kan met build .122 (en mogelijk nog andere builds), inmiddels wel.
Ik zit op de 122 versie.
Test in de vliegmodus ( geen data ) geeft het volgende.:

Kaarten kan je offline navigeren, hij heeft dan wel langer tijd nodig om de route samen te stellen, net als je denkt het gaat niet werken, heeft hij de route samen gesteld.

Here drive, hier duurt het ook lang voordat hij een route samen stelt, maar heeft er meer moeit mee en er komt nog een melding dat hij het verkeer niet kan laden.

Met Here Drive duurt het zo lang dat je er niet meer op wilt wachten als je de bestemming Slovenie in voert :*) !

Maar het is dus wel verbeterd, met Here Drive, ik weet namelijk dat het vorig jaar niet mogelijk was een route offline samen te stellen die verder ging dan 70 km., kleine afstanden kon hij offline wel bepalen in 2015 juli.

Wellicht de moeite waard om te updaten naar .122 in de slow ring.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:50:
[...]
Ik zit op de 122 versie.
Test in de vliegmodus ( geen data ) geeft het volgende.:

Kaarten kan je offline navigeren, hij heeft dan wel langer tijd nodig om de route samen te stellen, net als je denkt het gaat niet werken, heeft hij de route samen gesteld.

Here drive, hier duurt het ook lang voordat hij een route samen stelt, maar heeft er meer moeit mee en er komt nog een melding dat hij het verkeer niet kan laden.

Met Here Drive duurt het zo lang dat je er niet meer op wilt wachten als je de bestemming Slovenie in voert :*) !

Maar het is dus wel verbeterd, met Here Drive, ik weet namelijk dat het vorig jaar niet mogelijk was een route offline samen te stellen die verder ging dan 70 km., kleine afstanden kon hij offline wel bepalen in 2015 juli.

Wellicht de moeite waard om te updaten naar .122 in de slow ring.
Ik test zonder daadwerkelijke sim in een Lumia 820 en als je onder de instellingen van Here Drive alles uitschakelt wat online beschikbaar zou zijn aan data (ik heb binnen Here+ gekozen voor internetverbinding en verkeer beiden NIET aan), dan gaat het zoeken en berekenen van de route nog behoorlijk snel. Ik test enkel met de kaart van Nederland maar ik zie al een aanmerkelijk verschil indien ik de genoemde instellingen wel of niet actief heb staan, jij mogelijk ook?

Ik weet trouwens niet of het kiezen van de vliegtuig-stand gelijk is aan de afwezigheid van een sim kaart bij gebruik.

Testing, one, two ...

• barta123
Ik heb nog wat leuks ontdekt aan mijn 950 vandaag, toen ik ging hardlopen... De oortjes die ik bij mijn 920 kreeg, voorzien van een knop (ik denk om een belletje aan te nemen?) zorgen bij 1x drukken voor pauze en bij meerdere keren drukken springt hij naar het volgende nummer...

Nu denk je misschien, wat is de waarde om dit te melden? Nou, volgens mij las ik hier eerder dat het bij sommigen niet werkte, in ieder geval, met ander type oortjes... So, good news!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb Sennheiser in-ears voor Android, werken ook prima op W10M met mic, vol up/down en pauze/skip (2x)/back (3x)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Na intern overleg hebben we besloten dat het duidelijker is wanneer de preview/insider builds van Windows 10 Mobile hun eigen plekje gaan krijgen. Zodoende kan in de toesteltopics "gewoon" over het toestel gediscussieerd worden inclusief de oorspronkelijke versie van het OS.

Vanaf deze post is het dus niet meer de bedoeling om zaken die betrekking hebben op de insider builds hier te bespreken. Reacties met die strekking zullen verwijderd worden.

Ik heb een tijdelijke TS aangemaakt voor de preview builds. Wie daar wat fatsoenlijks van wil maken mag zich bij mij melden

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
.oisyn schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:45:
Ik heb Sennheiser in-ears voor Android, werken ook prima op W10M met mic, vol up/down en pauze/skip (2x)/back (3x)
Klopt, en dat is ideaal wanneer je de oordopjes in je motorhelm draagt, en je telefoon ergens diep in je motorpak :)

• Sc0tTy
Een ding wat ik wel in teleurgesteld ben met de 950 is dat Edge toch nog bijna altijd en page reload doet bij het gebruik van de back knop. Erger is nog dat hij het heel soms wel goed doet en niet reload.

Het kan geen keuze zijn op basis van beschikbare ram aangezien hij bij een reboot (en geen open tabs) dit ook doet.

Mijn verwachting was dat dat geen probleem meer zou zijn komende van de 820....

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:00
Heren, hoe gaan jullie om met de korte laadkabel van de 950? Ik vind hem te kort en helaas heeft Microsoft besloten de kabel en lader één geheel te maken...

Usb-c female naar usb-c male kabels om de laadkabel te verlengen worden niet verkocht. Enigste oplossing is dus een nieuwe lader kopen en een lange usb-a naar usb-c kabel.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38
Ik gebruik de Nokia AC-10E van mijn Play 360 met een 1.8 meter lang snoer in combinatie met een kleine micro-USB naar USB-C adapter. Een stuk makkelijker dan zo'n dure USB-C kabel te moeten kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Pyramiden op 07-03-2016 19:38 ]

.oisyn schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:45:
Vergeet Cortana niet, middelste knop paar seconden ingedrukt houden en "ze" staat paraat.

Werkte overigens ook al erg goed in WP8.1, ik gebruikte Xiaomi Pistons en nu Hybrids, werkt gewoon geweldig.
somers1234 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:20:
Heren, hoe gaan jullie om met de korte laadkabel van de 950? Ik vind hem te kort en helaas heeft Microsoft besloten de kabel en lader één geheel te maken...

Usb-c female naar usb-c male kabels om de laadkabel te verlengen worden niet verkocht. Enigste oplossing is dus een nieuwe lader kopen en een lange usb-a naar usb-c kabel.
Eigenlijk is de oplossing die je neerzet wel de beste ja, Ikea heeft goede USB laders voor weinig, met veel purrie, USB C kabels zijn wat tricky, er zit troep tussen namelijk, maar je kan natuurlijk ook een goede micro USB kabel pakken en er een verloopje van micro naar C tussen doen. Is denk ik nog goedkoper ook.

Ik heb nu altijd een verloopje bij de oplader beneden liggen, mijn ouders hebben nog micro-USB, maar zo kan ik alsnog beneden mijn telefoon opladen.

People as things, that’s where it starts.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je een micro-usb kabel pakt kun je fast charge wel vergeten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• barta123
.oisyn schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:47:
Dat is trouwens echt een genot, vergeet je je telefoon eens op te laden in de nacht? Geen probleem, plug hem 's ochtends gewoon een half uurtje in en je hebt meer dan een halfvolle batterij! :*)

Nee, voor mij geen telefoon meer zonder USB-C of wireless charging! Overigens, volgens de batterij-app (die qua laadsnelheid en ontlaadsnelheid altijd aardig in de buurt zit) geeft voor mijn DT-900 Wireless charger een laadsnelheid aan variërend tussen de 40-47%, dus dat is aardig snel! :)

.oisyn schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:47:
Klopt, maar het gaat met een fatsoenlijk krachtige lader toch nog steeds aardig rap. Prima bruikbaar mocht er geen snellaad optie aanwezig zijn in tha house :)

Testing, one, two ...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

Heb tegenwoordig ook snellaad in de auto, geniaal, ff woon-werk (25min.) sochtends en savonds en meer sap heeft ie niet nodig :D

• coenox
The_Scarabial schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:33:
Heb tegenwoordig ook snellaad in de auto, geniaal, ff woon-werk (25min.) sochtends en savonds en meer sap heeft ie niet nodig :D
Welke?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02

En dames...

Ik heb de lader die bij mijn 950XL zat nog nooit gebruikt... Ik leg mijn telefoon standaard als ik thuis kom op de lader (die ik ooit bij mijn 920 heb gekregen) en heb een losse kabel en oplader in mijn tas zitten. Ik heb dan misschien geen fast charging, maar dat maakt mij eigenlijk helemaal niets uit...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dit toestel vreet echt accu als het scherm aan staat. Van 100% naar 89% in 45 minuten. 5% accu eraf in de laatste 20 minuten. Das echt te veel. Gewoon even Store updates gecheckt en een appje eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd (middels terugzetten backup, dus was zo gebeurd). Heb je in totaal ongeveer 45 minuten je scherm aan, bam....meteen 11% eraf terwijl er geen intensieve dingen gestart zijn zoals games....

Niet om mijn oude iPhone 5s de hemel in te prijzen, maar die heeft qua accu/scherm verhouding ongeveer wel hetzelfde als de 950xl, maar die telefoon ging echt 100x beter met zijn accu om. Daar kon je gewoon met scherm aan een half uur lang iets doen en dan stond je accu op 98% ipv 89%.

[ Voor 25% gewijzigd door MRE-Inc op 08-03-2016 07:56 ]

XBL: MRE Inc

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:55:
Dit toestel vreet echt accu als het scherm aan staat. Van 100% naar 89% in 45 minuten. 5% accu eraf in de laatste 20 minuten. Das echt te veel. Gewoon even Store updates gecheckt en een appje eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd (middels terugzetten backup, dus was zo gebeurd). Heb je in totaal ongeveer 45 minuten je scherm aan, bam....meteen 11% eraf terwijl er geen intensieve dingen gestart zijn zoals games....

Niet om mijn oude iPhone 5s de hemel in te prijzen, maar die heeft qua accu/scherm verhouding ongeveer wel hetzelfde als de 950xl, maar die telefoon ging echt 100x beter met zijn accu om. Daar kon je gewoon met scherm aan een half uur lang iets doen en dan stond je accu op 98% ipv 89%.
Dat is niet normaal, misschien even een soft reset doen?

• Sc0tTy

Grappig, ik wil net de accu de hemel in prijzen.

Gisteren om 9 uur van de lader gehaald. Heel de dag intensief WA en Edge gebruikt, uur lang GPS gebruikt met Endomondo en gewoon zitten pielen met het toestel. Toen ik ging slapen zat er nog 42% accu in _/-\o_

Afgelopen nacht expres niet aan de lader gehangen en toen ik hem vanochtend pakte zat er nog 29% in! d:)b

Wel heb ik Windows Hello uitgezet, schijnt een batterij vreter te zijn en ik vind het niet goed genoeg om te gebruiken.

• Sc0tTy
-- knip, dubbel post --

[ Voor 95% gewijzigd door Sc0tTy op 08-03-2016 08:57 ]

Verwijderd

Ik gebruik draadloos opladen, en die keer dat ik met de oplader oplaad vind ik het wel fijn dat er niet zo'n lange kabel aanzit.
Wel jammer dat er geen losse kabel aanzit inderdaad.

• barta123
Sc0tTy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Grappig, ik wil net de accu de hemel in prijzen.

Gisteren om 9 uur van de lader gehaald. Heel de dag intensief WA en Edge gebruikt, uur lang GPS gebruikt met Endomondo en gewoon zitten pielen met het toestel. Toen ik ging slapen zat er nog 42% accu in _/-\o_

Afgelopen nacht expres niet aan de lader gehangen en toen ik hem vanochtend pakte zat er nog 29% in! d:)b

Wel heb ik Windows Hello uitgezet, schijnt een batterij vreter te zijn en ik vind het niet goed genoeg om te gebruiken.
Maar, misschien een ander buildnummer? :9 En ik kan dat ook enkel onderstrepen hoor, accuduur is prima... _/-\o_ Heb weleens een tijdje een 5S in mijn hand gehad (om een beetje te spelen met dat apparaat), maar die batterijmeter daalde als een baksteen die van een flatgebouw viel... >:)

• frankyboy707
The_Scarabial schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:33:
Ben ook wel benieuwd welke :)

Maar graag het antwoord in het accessoires topic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door frankyboy707 op 08-03-2016 15:26 ]

• barta123
Maar ik ben heel erg benieuwd of MS spoedig met het 'Project Islandwood' gaat komen, anders ga ik mijn Lumia 950 aan de kant gooien... Ik vind het onacceptabel, die Facebook app heeft de laatste update (met doelloze functies) nog steeds niet gehad, Shazam-app crasht ELKE keer, apps die verbinding maken met Facebook doen het niet, omdat Facebook niet goed functioneert en zo gaat dat lijstje maar door...

Er lijkt gewoon geen einde aan te komen... Verder moet ik wel zeggen dat het OS stabiel is, maar de apps zijn dat bij lange na niet! Erg frustrerend!

barta123 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:11:
[knip] Ik vind het onacceptabel, die Facebook app heeft de laatste update (met doelloze functies) nog steeds niet gehad [knip]
Tja, als die updates toch doelloos waren dan hoef jij je toch niet zo druk over maken dat de Facebook app die update niet heeft gehad?

Testing, one, two ...

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 14:25

MarvinJames

Theatermaker

Ik denk dat het meer je gevoel is dan dat de accu echt heel snel leeg is. Wat je nu zegt is namelijk het volgende:
In 45 minuten heb je 1/10 van je batterij leeg getrokken. Dan was je misschien niet iets intensiefs aan het doen, maar je was wel actief bezig. Als je dat omrekent, zou je dus 7,5 uur actief met je telefoon kunnen werken. Dat is geen hele slechte prestatie toch? Als in, ik zou het niet kwantificeren als "het toestel vreet accu".

• barta123
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Tja, als die updates toch doelloos waren dan hoef jij je toch niet zo druk over maken dat de Facebook app die update niet heeft gehad?
Niet direct, maar wel wat betreft stabiliteit, de huidige app is traag, mist veel functie's en heeft dus ook niet de mogelijkheid om de likes te zien zoals je ze in de browser ziet. ;)

Heb je eens geprobeerd om een reactie te vinden waarin je getagd bent? Dat is een ramp... :/

barta123 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:27:
[...]
Niet direct, maar wel wat betreft stabiliteit, de huidige app is traag, mist veel functie's en heeft dus ook niet de mogelijkheid om de likes te zien zoals je ze in de browser ziet. ;)

Heb je eens geprobeerd om een reactie te vinden waarin je getagd bent? Dat is een ramp... :/
Ik kan je frustraties helaas niet delen, ik laat het Facebooken aan anderen over, en dit wil ik ook graag zo houden. Vroeg of laat zal ook FB een zachte dood sterven verwacht ik, al zullen er wel andere apps tevoorschijn komen om het stokje over te nemen.

Als die FB app niet specifiek voor W10M is dan kan de discussie over die app beter hier voort worden gezet misschien?; Windows Phone Store en applicaties

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2016 16:34 ]

Testing, one, two ...

• barta123
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:33:
[...]

Ik kan je frustraties helaas niet delen, ik laat het Facebooken aan anderen over, en dit wil ik ook graag zo houden. Vroeg of laat zal ook FB een zachte dood sterven verwacht ik, al zullen er wel andere apps tevoorschijn komen om het stokje over te nemen.
Dat kan ik niet ontkennen, ik denk namelijk dat dat al langzaam bezig is... Zo zal dat waarschijnlijk Snapchat ook gebeuren, wat ik stiekem ook wel hilarisch zou vinden, zeker omdat mister Spiegel himself weigert een applicatie op het Windows-platform uit te brengen... >:)

Oh en excuseer, ik heb enkel nog maar de W10M topics bezocht... :o

[ Voor 5% gewijzigd door barta123 op 08-03-2016 16:36 ]

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 15:36
barta123 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:11:
Maar ik ben heel erg benieuwd of MS spoedig met het 'Project Islandwood' gaat komen, anders ga ik mijn Lumia 950 aan de kant gooien... Ik vind het onacceptabel, die Facebook app heeft de laatste update (met doelloze functies) nog steeds niet gehad, Shazam-app crasht ELKE keer, apps die verbinding maken met Facebook doen het niet, omdat Facebook niet goed functioneert en zo gaat dat lijstje maar door...

Er lijkt gewoon geen einde aan te komen... Verder moet ik wel zeggen dat het OS stabiel is, maar de apps zijn dat bij lange na niet! Erg frustrerend!
Er is idd een kleine bug in de shazam app, maar er is een workaround voor: Swipe uw onderste balk (met de back-toets, windows toets) naar beneden, en dan zou shazam moeten werken.
De nieuwe vind ik leuk functies werken idd nog niet in de app, maar wel op de mobiele site, even geduld nog.

• barta123
levi1700 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:50:
[...]

Er is idd een kleine bug in de shazam app, maar er is een workaround voor: Swipe uw onderste balk (met de back-toets, windows toets) naar beneden, en dan zou shazam moeten werken.
De nieuwe vind ik leuk functies werken idd nog niet in de app, maar wel op de mobiele site, even geduld nog.
Dat werkt niet, app sluit nog steeds in luttele seconden af... In ieder geval goed te horen dat het op weg is, maar waarom moet dit platform steeds weer laatst zijn? Dat is zo jammer, want ik vind de UI zoveel beter (en mooier) dan die van Android, om nog maar niet te spreken over iOS...

Ach, dan maar genieten van de mooie kiekjes die de 20MP camera schiet, met het f/1.9 diafragma. Die overigens wel, voor de fans, op instagram te plaatsen zijn! Hulde aan mr. Huyn! :9

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12 15:41
De .164 komt hier net binnen op de Lumia 950! Ik ben geen Insider.

• Sc0tTy
rscheper schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:31:
De .164 komt hier net binnen op de Lumia 950! Ik ben geen Insider.
Huh dat is een rare versie nummer. Die is op geen enkele ring gepushed :/
Nvm er os een nieuwe update naar insider en production ring gegaan

[ Voor 12% gewijzigd door Sc0tTy op 08-03-2016 19:41 ]

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Sc0tTy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:38:
[...]

Huh dat is een rare versie nummer. Die is op geen enkele ring gepushed :/
Nvm er os een nieuwe update naar insider en production ring gegaan
Alleen voor Slow en Production ring, Fast ring gebruikers moet volgens Windows Central veranderen naar Slow of Production en moet de update ook beschikbaar worden. Hier ook net van fast geswitcht maar nog geen update.. :(

• Sc0tTy
Magure schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Alleen voor Slow en Production ring, Fast ring gebruikers moet volgens Windows Central veranderen naar Slow of Production en moet de update ook beschikbaar worden. Hier ook net van fast geswitcht maar nog geen update.. :(
Hoewel dit meer in het Insider topic hoort: ik denk niet dat je de update zal krijgen aangezien de Fast Ring op Red Stone zit en niet Threshold.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Sc0tTy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:24:
[...]

Hoewel dit meer in het Insider topic hoort: ik denk niet dat je de update zal krijgen aangezien de Fast Ring op Red Stone zit en niet Threshold.
Sorry O-) , is idd beetje off topic, maar indien je op 14xxx zit (redstone update) krijg je geen update idd, op Windows Central staan dubbele berichten over het updaten... Maar benieuwd voor de non insiders hoe stabiel deze update is, zit te twijfelen om 950 te recoveren en non insider te gaan werken..
Sc0tTy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:24:
[...]
Nee hoor, niet enkel voor het Insider topic, is ook naar niet Insiders gepushed als update.

Ik ben niet goed helder vandaag :(

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2016 20:39 . Reden: beter lezen !! ]

Testing, one, two ...

• Sc0tTy
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:35:
[...]

Nee hoor, niet enkel voor het Insider topic, is ook naar niet Insiders gepushed als update.
Zijn opmerking/vraag wel ;) .164 is idd ook naar Production

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item

Deze erg handig, kan nu ook nog mooi als er personen extra in de auto zitten ook mee laten laden met quick charge (android bv)

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo

Ik heb sinds vandaag een 950 en druk met alles bekijken etc.

Ik heb alleen wat problemen met enkele apps met het inloggen.
Wordfeud en lovecycles. Als ik die apps Open, dan moet je de eerste keer je account gegevens invullen.

Zodra ik in het vakje tik waar je moet typen, dan komt netjes het toetsenbord omhoog maar dan wordt het scherm zwart en kan ik niets meer.

Iemand die dit herkent en weet wat ik eraan kan doen?

• ardvark99
michellep77 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:20:
Hallo

Ik heb sinds vandaag een 950 en druk met alles bekijken etc.

Ik heb alleen wat problemen met enkele apps met het inloggen.
Wordfeud en lovecycles. Als ik die apps Open, dan moet je de eerste keer je account gegevens invullen.

Zodra ik in het vakje tik waar je moet typen, dan komt netjes het toetsenbord omhoog maar dan wordt het scherm zwart en kan ik niets meer.

Iemand die dit herkent en weet wat ik eraan kan doen?
Ik heb Wordfreud geïnstalleerd op een 950XL, en kan gewoon de inlog gegevens invullen. Maar aangezien je de 950 sinds vandaag hebt, heb je de laatste updates al geinstalleerd? Sinds vandaag 10586.164.
Ga naar settings > Bijwerken en beveiliging > Telefoonupdates.

• barta123
Oke, ik wil niet te veel afdwalen, maar ik heb gezien dat Facebook met 'Osmeta', een development tool om iOS apps te porten naar Windows 10 Mobile (dus niet Project Islandwood) de iOS Instagram app beschikbaar heeft gemaakt voor W10M, wat werkt als een trein!

Ik kwam dit tegen op Windows Central, het werkt dus goed (voorlopig nog wel als Beta), dus ik hoop dat er spoedig meer zal volgen!

Link: http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wp

barta123 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:38:
Oke, ik wil niet te veel afdwalen, maar ik heb gezien dat Facebook met 'Osmeta', een development tool om iOS apps te porten naar Windows 10 Mobile (dus niet Project Islandwood) de iOS Instagram app beschikbaar heeft gemaakt voor W10M, wat werkt als een trein!

[knip]
Klopt. Was gisteren-avond in het W10M OS discussie topic als nieuws gemeld maar het stond ook al iets eerder op de FP van Tweakers ;)

Maar beter teveel dan helemaal niet gemeld :)

Testing, one, two ...

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

The_Scarabial schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:16:
[...]

http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item

Deze erg handig, kan nu ook nog mooi als er personen extra in de auto zitten ook mee laten laden met quick charge (android bv)
ik gebruik er deze voor
https://www.tomtom.com/nl...igh-speed-dual-charger/r/

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02
Waar kun je eigenlijk vinden wat er in een update zit? Als je op die link klikt die bij de update op de telefoon staat, kom je op een generieke pagina waar helemaal niets staat...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
ardvark99 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:27:
[...]

Ik heb Wordfreud geïnstalleerd op een 950XL, en kan gewoon de inlog gegevens invullen. Maar aangezien je de 950 sinds vandaag hebt, heb je de laatste updates al geinstalleerd? Sinds vandaag 10586.164.
Ga naar settings > Bijwerken en beveiliging > Telefoonupdates.
Die is geïnstalleerd. Maar beide apps gaat het scherm nog steeds op zwart zodra ik in het invul balkje tik.

• Martijndoes
  • Laatst online: 02-12 18:19
Wailing_Banshee schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:38:
Waar kun je eigenlijk vinden wat er in een update zit? Als je op die link klikt die bij de update op de telefoon staat, kom je op een generieke pagina waar helemaal niets staat...
Weet niet of er een vaste pagina voor is, maar er is inmiddels wel een overzicht geplaatst: http://answers.microsoft....-bf3e-fbeb652925fb?auth=1

• henrickus
heeft iemand een idee wanneer de laatste firmware versie wordt uitgerold in nederland.
Op 2-3 is dit aangekondigd, maar dit blijkt maar voor een beperkte aantal.
Ik heb RM-1104-15250 en deze staat nog niet in de lijst.
http://answers.microsoft....on&status=AllReplies#tabs

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:22

Esumontere

Floep, banaan.

michellep77 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:41:
[...]

Die is geïnstalleerd. Maar beide apps gaat het scherm nog steeds op zwart zodra ik in het invul balkje tik.
Van Wordfeud is bekend dat hij het niet doet op een 950(XL). Waarom, geen idee.

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Esumontere schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:40:
[...]

Van Wordfeud is bekend dat hij het niet doet op een 950(XL). Waarom, geen idee.
Ik heb nadat het scherm op zwart ging eerst gebruikersnaam ingevuld, daarna op de enter toets van toetsenbord gedrukt en toen het wachtwoord ingevuld, zo kwam ik wel in het programma. App is wel buggy, berichten zijn ook niet te lezen, maar spelen gaat wel.
Pagina: 1 ... 78 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.