hardware-lover schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:45:
[...]
De scheiding is hartstikke duidelijk. Draai je met een insider build, dat kan ook op veel andere toestellen, waaronder de 950 serie, dan deel je de ervaringen met die build in het insider topic? Draai je met een production build buiten insider, met een 950, dan kan je je ervaringen prima kwijt in dit topic?
Ik deel die mening niet helemaal. Het gaat hier over de ervaringen 950(XL) met verschillende productie builds (niet iedereen update gelijk naar een nieuwere build), en sommigen draaien Insider Buils, zelf draai ik Redstone.
Soms loop je tegen dingen aan, waarvan je niet zeker weet of dit een insider issue is, of dat dit ook productie gerelateerd is. Ik heb maar 1 toestel, en ben niet van plan om telkens terug te springen naar een productie build, om te checken of dit aan de insider ligt of algemeen is. Bovendien kunnen anderen er ook iets aan hebben of checken.
Ik begrijp wel er een scheiding moet zijn, maar zoals een forum nu is opgebouwd bij Tweakers is het niet handig om allerlei verschillende topics aan te gaan maken en bij te gaan houden, want je zou er nog meer aan kunnen maken zoals Windows 10 Mobile apps, Windows 10 Mobile Redstone, Windows 10 Mobile x50 toestellen, Windows 10 Mobile Nokia toestellen, etc, etc.
Er blijven "grijze" discussies in de topics, en voor de een is die grijzer dan voor de ander.
Bovendien vind ik het jammer dat bv. dit topic al zoveel berichten heeft, dat het voor nieuwkomers niet meer overzichtelijk is. Er zit wel een zoek functie in, maar wanneer je algemeen idee wil krijgen over een product, heb je een hoop te lezen. Eigenlijk zou Tweakers een ander systeem moeten bedenken, in dit geval een topic over een product, vertakkingen met bv tips, apps, releases, en losse discussies.