Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:45
Zojuist door een medetweaker (HELD) een Lumia 950 XL binnen gekregen. Wat is het toch een zonde dat Windows hiermee stopt. Ik heb Whatsapp geïnstalleerd en telegram. Aangezien mijn oude telefoon net ook is opgehaald is dit voor mij een dubbelslag. Rustig naar de toekomst kijken wat ik wil halen en in de tussentijd gewoon de Lumia gebruiken.

Her is wel even wennen dat de store nu dus ook apps laat zien die enkel op een ander device (laptop /pc) geïnstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@soskes, je kunt het Store app filter instellen op "mobiel", dat schoont aardig op 😏

Een Tesla app voor mobiel, werkelijk? 😜

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:45
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen niet echt tegen een gap aan ben gelopen. Ja, dat de banken apps er niet zijn is vervelend maar voor de rest geen probleem.
Wel een vreemde issue met Marktplaats. Die site kan de Lumia om de een of andere reden niet laden. Hij herlaadt twee keer en dan geeft de telefoon aan dat de site niet bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@soskes, Marktplaats is helaas niet Edge Mobile vriendelijk. Dat wordt geen succes ben ik bang.

Er zijn wat alternatieve browsers, maar ook daarmee loopt het niet lekker en gaat het vroeg of laat ook weer fout (sluit onaangekondigd af).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:25
soskes schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:11:
Zojuist door een medetweaker (HELD) een Lumia 950 XL binnen gekregen. Wat is het toch een zonde dat Windows hiermee stopt. Ik heb Whatsapp geïnstalleerd en telegram. Aangezien mijn oude telefoon net ook is opgehaald is dit voor mij een dubbelslag. Rustig naar de toekomst kijken wat ik wil halen en in de tussentijd gewoon de Lumia gebruiken.

Her is wel even wennen dat de store nu dus ook apps laat zien die enkel op een ander device (laptop /pc) geïnstalleerd kunnen worden.
tot eind december kun je WhatsApp nog gebruiken.. per 1/1/2020 is het afgelopen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DeCo, dat was hem vooraf al bekend...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:42

P_Tingen

omdat het KAN

soskes schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:47:
Die site kan de Lumia om de een of andere reden niet laden. Hij herlaadt twee keer en dan geeft de telefoon aan dat de site niet bereikbaar is.
Dat is nou precies wat mij zorgen zou baren. Dat bepaalde apps niet draaien is tot daar aan toe omdat de webversie beschikbaar is, maar als Edge uit elkaar begint te vallen, ben je de pineut en ik ben bang dat de mobiele Edge niet meer zo hoog op de lijstjes van MS staat.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 16:21
@P_Tingen En dat is nu precies wat er aan het gebeuren is, vooral omdat Microsoft zelf de EdgeHTML browser laat vallen en, net als vele anderen (o.a. Opera), over aan het stappen is op Chromium Edge.

Kortom; ook de web browser gaat alsmaar minder goed functioneren op je verder nog prima Windows 10 mobile smartphone en daardoor eigenlijk alleen nog bruikbaar voor bellen/sms/wekker/rekenmachine/en andere 'dumb phone' dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Goed bedoeld, maar zou je daarvoor een advertentie willen plaatsen in de V&A.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 30-08-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
peerke63 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:41:
[mbr]Goed bedoeld, maar zou je daarvoor een advertentie willen plaatsen in de V&A.[/]
Ik wilde 'm al weghalen....omdat ie al vergeven is...buiten tweakers om. Maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Sinds vandaag doet mijn standaard Weer-app (Microsoft) het niet meer? Hopelijk wordt het nog gefikst.

Edit: sinds i.i.g.vandaag doet hij het gelukkig weer.

[ Voor 22% gewijzigd door choogen op 23-06-2022 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
choogen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:44:
Sinds vandaag doet mijn standaard Weer-app (Microsoft) het niet meer? Hopelijk wordt het nog gefikst.
Die lijkt het idd niet te doen. Er is een alternatief te vinden in de Store (het weer 14 dagen), mocht het definitief over zijn met de standaard weer app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

De weer-app van MS is inderdaad permanent kapot. Gelukkig werkt het door hardware-lover voorgestelde alternatief vooralsnog prima.

Ook de Nieuws-app van MS geeft met enige regelmaat kuren, maar momenteel lijkt hij gelukkig weer goed te werken.

Iets anders, ik weet niet goed waar dit het beste te plaatsen is, maar wellicht gewoon hier: zijn er meer mensen die hun Lumia foto's met daarin een stukje beweging op beeld (zogenaamde Living Image foto's: LI) niet kunnen "afspelen" op hun Windows 10 pc via de Photos app (NL: Foto's) ? Bij mij verschijnen alle LI foto's alsof het gewone, stilstaande beelden zijn - in plaats van foto's met een korte beweging. Best jammer, want die beweging geeft toch veel extra schwung. Op mijn Lumia zelf spelen de LI foto's overigens prima af.

Het probleem speelt al wat langer. Op internet vond ik o.a. deze draadjes: https://answers.microsoft...-b398-459e2774d957?page=1
https://techcommunity.mic...n-photos-with/m-p/3039463
https://answers.microsoft...2a-4d01-8fe5-3d2124db639c
https://answers.microsoft...86-4beb-a8d8-e1bc7c6678ec
https://www.windowsphonei...playing-in-photos.588428/

Ik realiseer me dat ik via een omweg eventueel een mp4-videobestandje kan destilleren uit een LI jpg-bestand, maar ik wil gewoon zonder gedoe alle LI-foto's rechtstreeks in de Photos app kunnen zien. De optie "Show as Living Image" is verdwenen uit het contextmenu van Photos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:17
Ik kwam vandaag dit project tegen: https://woa-project.github.io/LumiaWOA/

Iemand geprobeerd zijn Lumia hiermee nieuw leven in te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Inmiddels werkt de zoekfunctie van de Windows Store app op mijn Lumia ook niet meer, zodat eventueel een nieuwe app vinden & installeren behoorlijk lastig wordt...Mijn fout, ik klikte niet exact op het icoon met het vergrootglas waardoor het leek alsof de zoekfunctie het niet deed. Opgelost dus.

Hoe ik ook klik op het vergrootglas in de Windows Store app, ik krijg geen mogelijkheid om een zoekterm in te voeren....

[ Voor 49% gewijzigd door choogen op 13-02-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Bij het openen van mijn Outlook-mailbox (ook bij Agenda-app) wordt er niet meer gesynchroniseerd en ik krijg bovenin een melding: "De instellingen voor uw account zijn verouderd" en een link voor meer informatie. Daaronder twee aanklikbare keuzes, Account herstellen of account verwijderen.

De melding kwam uit het niets, want ik heb eerder deze week bijv. geen paswoord veranderd of iets dergelijks. Voorlopig klik ik nergens op, het kan best weer een server-storing bij Microsoft zijn zoals hier: De instellingen voor uw account zijn verouderd.
en:
https://answers.microsoft...-9eab-0824a0762843?page=2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: probleem is zojuist spontaan opgelost. Ik heb niets veranderd, maar Outlook krijgt weer gewoon emails binnen.

[ Voor 34% gewijzigd door choogen op 04-04-2023 12:35 ]

• choogen
  • Niet online

choogen

Ik heb al weer bijna 48 uur hetzelfde probleem met Outlook/Hotmail als ik beschreef in de post hierboven. Toen loste het zich vanzelf op, maar het begint nu wel lang te duren.

Hier is de Microsoft supportpagina waar naar wordt verwezen vanuit de mail-app: Uw accountinstellingen zijn verouderd in Mail of Agenda voor Windows 10 - Mic...

[ Voor 56% gewijzigd door choogen op 20-09-2023 10:29 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar deze telefoon is toch nergens meer ondersteund en krijgt toch geen security updates meer? Grote kans dat ze uiteindelijk gewoon de user-agent blokkeren.

Windows 10 Mobile End of Support: FAQ - Microsoft Support
As of December 10, 2019, Windows 10 Mobile users are no longer eligible to receive new security updates, non-security hotfixes, free assisted support options, or online technical content updates from Microsoft for free. Third parties or paid support programs may provide ongoing support, but it is important to recognize that Microsoft support will not publicly provide updates or patches for Windows 10 Mobile.

Only device models that are eligible for Windows 10 Mobile, version 1709 are supported through the end date. For Lumia 640 and 640 XL phone models, Window 10 Mobile version 1703 was the last supported OS version and will reach end of support on June 11th, 2019. Please see the Windows 10 Mobile availability per device model for more information.

• choogen
  • Niet online

choogen

De Lumia viel nog prima te gebruiken, ook zonder de OS -of veiligheidsupdates. Je moet er geen bankzaken mee gaan doen of zo, maar dat is nu niet het probleem. Outlook/Hotmail is een Microsoft dienst op Microsoft hardware, waarom zou het nu opeens niet meer kunnen werken? De vorige keer was het duidelijk een storing (van de Microsoft servers), vooralsnog ga ik daar nu ook weer van uit.
Vorkie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:29:
Maar deze telefoon is toch nergens meer ondersteund en krijgt toch geen security updates meer? Grote kans dat ze uiteindelijk gewoon de user-agent blokkeren.

Windows 10 Mobile End of Support: FAQ - Microsoft Support
[...]
Alsof deze Lumia serie de enige mobiele telefoon is die geen beveiligingsupdates meer heeft gekregen sinds lange tijd. Dat geldt voor ik weet niet hoeveel Android telefoons eveneens, zelfs nog flink jonger dan de Lumia 950, maar voorzien van een nog oudere laatste security update.

En velen worden iedere dag nog actief gebruikt, zou wat zijn als die ook allemaal buitenspel zouden worden gezet afhankelijk van die laatste update. Het zal eerder een andere reden hebben waarom het op zou houden met werken, dat W10 Mobile al tijden volledig ter ziele is bijvoorbeeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Tot mijn verbazing bleek de wekenlange emailstoring bij Outlook op mijn Lumia 950 vanochtend opeens voorbij. Nadat ik mijn telefoon had aangezet verscheen het Outlook-symbooltje dat aangeeft dat er nieuwe emails waren binnengekomen...

Had er bijna niet meer op gerekend, dus ben wel blij dat het weer werkt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: sinds 29 november is het probleem met Outlook helaas weer terug. De tijd zal leren of het weer in orde wordt gebracht.

[ Voor 26% gewijzigd door choogen op 11-12-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Zijn er nog mensen die de 950 gebruiken?

https://www.howtogeek.com...pu-acceleration-x86-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:13
Was het maar zo. Voor mij nog steeds mijn favoriete telefoon.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:33

winnie

de poes...

Ik heb een 950XL nog steeds thuis liggen, compleet met continuum dock. Bellen hoef ik er niet meer mee, maar als lichte (en kleine!) windows machine zou het best een leuk experiment zijn. Maar ja, moet ik wel de tijd vinden om dit up and running te krijgen. Daar zit vooral mijn uitdaging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zelf ook niet. Ik heb er een gehad als vervanger voor mijn Lumia 735 maar ik kon er niet aan wennen. Te groot en de accu en ik werden geen vrienden. Dus verkocht en maar doorgegaan met mijn 735. Heerlijk klein toestel, maar helaas te weinig opslag om fatsoenlijk mee te kunnen werken; ik moest er steeds meer apps afgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het bezit, jazeker (meerdere zelfs, en met een berg accessoires), maar actief gebruiken dat al tijden niet meer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:00

g0tanks

Moderator CSA
Leuk dat er nog mensen zijn die werken aan deze telefoons. Zelf gebruik ik alleen nog de USB-C oplader van de Lumia 950.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb niet zo lang geleden mijn Lumia 925 weer eens aangeslingerd. Het opstarten kostte even wat moeite, maar uiteindelijk draaide het weer. IE kon echter geen website meer vinden, en de diverse hubs waren ook aardig leeg...

De herinnering was dus leuker dan de ervaring nu (niet geheel onverwacht uiteraard).

Blijft eeuwig zonder dat MS het zo verkloot heeft destijds.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:03

Punkrocker

Mostly harmless

Af en toe neem ik hem mee naar een concert omdat de camera hierop best prima is.
Verder doe ik er niets meer mee....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:59
g0tanks schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:32:
Leuk dat er nog mensen zijn die werken aan deze telefoons. Zelf gebruik ik alleen nog de USB-C oplader van de Lumia 950.
Ik gebruik nog steeds de Qi lader die ik bij mijn eerste Lumia (de 910) kreeg. :) Al zijn we ondertussen alweer 5 telefoons verder.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

chaoscontrol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:08:
[...]
Ik gebruik nog steeds de Qi lader die ik bij mijn eerste Lumia (de 910) kreeg. :) Al zijn we ondertussen alweer 5 telefoons verder.
Die dingen gaan ook gewoon niet af; ik heb in de tijd van mijn 735 een el cheapo Qi-lader gekocht van ome Ali en die doet het ook nog steeds en laadt mijn S24 prima op, ook al heeft hij nog een micro-usb aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 10:52
chaoscontrol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:08:
[...]

De kanariegele lader van m'n 920 werd tot vorige week ook nog elke dag gebruikt. Maar ik werd knettergek van de coilwhine in de adapter dus hij is verhuisd van de slaapkamer naar de werkkamer :9

Flickr - Strava

Pagina: 1 ... 129 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.