3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Toch gebeurt dat. Of kreeg jij bij je 950 wel een Display Dock gratis?RobinHood schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:53:
Op mijn 950 zie ik ook niks. Zou wel bijzonder flauw zijn als alleen xl gebruikers gratis meuk krijgen.
De hint is "alleen"Esumontere schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:39:
[...]
Toch gebeurt dat. Of kreeg jij bij je 950 wel een Display Dock gratis?
Display dock kan ik wel begrijpen, natuurlijk, een Dock voor iedereen die een 950 pre-ordere was leuker geweest, maar boeiend.
Maar als ook alleen maar XL gebruiks office 365 krijgen, begin ik dat toch niet zo heel leuk te vinden.
People as things, that’s where it starts.
Het waren/zijn ook niet alleen de XL's die daarvoor in aanmerking kwamen/komen maar het is wel beperkt tot een aantal landen als ik het goed heb begrepen. Als je je toestel in Duitsland hebt aangekocht (of het is van daaruit ingevoerd), dan zou je het 365 offer mogelijk wel aangeboden kunnen krijgen (naast het Displaydock voor de XL).RobinHood schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:49:
[...]
[knip]
Maar als ook alleen maar XL gebruiks office 365 krijgen, begin ik dat toch niet zo heel leuk te vinden.
https://blogs.windows.com...mia-950-and-lumia-950-xl/
* Offer available in U.S., UK, Germany, France, Denmark, Finland, Norway and Sweden.
Testing, one, two ...
Op mijn 950XL ook niets, dus treur nietRobinHood schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:53:
Op mijn 950 zie ik ook niks. Zou wel bijzonder flauw zijn als alleen xl gebruikers gratis meuk krijgen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Smartcare is dus kennelijk niet zo smart..
Hoe lang duurt een herstelactie via Micrsooft? iemand hier ervaring mee?
Copyright and left by SED...
Aantal keren gedaan: 830 van mijn vrouw, mijn eigen 830, 640XL. In alle gevallen twee weken.SED schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:58:
Fijn,;( Toestel 950 net retour gekregen via smartcare/teleplan. Ze hebben daar precies hetzelfde gedaan als ik al meerdere keren gedaan had: herstel optie/firmware terugplaatsen. resultaat. Een nog steeds niet werkend toestel. Men komt hem nu opnieuw ophalen. Kan ik weer twee weken gaan wachten.....
Smartcare is dus kennelijk niet zo smart..
Hoe lang duurt een herstelactie via Micrsooft? iemand hier ervaring mee?
Ik zit met het volgende probleem:
Device: Lumia 950Xl
Probleem: bij gebruik van Messaging kunnen geen beelden verstuurd worden.
Ik kan de foto toevoegen en op verzenden drukken maar na een tijdje krijg ik de melding dat het niet verstuurd kon worden.
Mijn vrouw, welke ook een Lumia 950XL heeft, had dit probleem eerst niet, nu wel. We kunnen beide dus geen beelden per Messaging versturen.
Het maakt hierbij niet uit of we 4G gebruiken of Wlan.
Heb al reboot gedaan etc. maar resultaat blijft hetzelfde.
Bekijk deze opties en instellingen eens goed.Juke! schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:38:
Mijn vrouw, welke ook een Lumia 950XL heeft, had dit probleem eerst niet, nu wel. We kunnen beide dus geen beelden per Messaging versturen.
http://windows.microsoft....r-and-sim-settings-mobile
Alle settings staan zoals ze te horen staan.
MMS APN ook correct ingevoerd.
Het gekke is, ik had voorheen de mogelijkheid binnen Messaging, een beeld te versturen als File, dat werkte wel maar nu heb je die optie niet meer onder het paperclipje.
Ik heb ook nog dat paperclipje maar als ik daar op klik heb ik niet meer de optie: "File"SED schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:13:
Ik heb op mijn 550 inderdaad nog steeds een clipje bij sms berichten. Ik heb echter wel de redstone update erop staan.
Ik ga nog even verder zoeken maar alvast bedankt voor het meedenken.
foto of video
camera
mijn locatie
contact
spraaknotitie.
Idem dito..SED schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:24:
paperclip opties daar:
foto of video
camera
mijn locatie
contact
spraaknotitie.
Testing, one, two ...
Ik kan tenminste rechts-bovenin schakelen tussen "[providernaam] Tekst" en "Skype"
[ Voor 25% gewijzigd door peerke63 op 16-03-2016 01:01 ]
Ik heb skype nog niet gebruikt op de telefoon(vraag me niet waarom:P) maar contact is ook nog niet toegevoed op skype, dus er bestaat op dit moment geen verbinding tussen beide.peerke63 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:58:
is ie wellicht gekoppeld met Skype en is het dáár wél mogelijk bijlagen te versturen maar als je voor sms-kiest kan dat niet?
Ik kan tenminste rechts-bovenin schakelen tussen "[providernaam] Tekst" en "Skype"
Ik heb bij MMS de APN ingesteld zoals opgegeven door Vodafone.
De enige velden die leeg zijn binnen MMS APN zijn:
User name
Password
Type of sign-in info
Maximum MMS size(KB)
Verder is alles correct ingevuld(3x nagekeken op beide toestellen om zeker te zijn, typefout is snel gemaakt niet waar;p).
Verder zeer tevreden met het toestel, ben nog aan het ontdekken want nog niet zo lang in mijn bezit.
Enig idee wat ik over het hoofd zie?
Bij voorbaat dank voor alle hulp.
Edit: ok ben erachter gekomen dat een setting niet gesaved word.
Ik heb de volgende instellingen :
Profilname: Vodafone MMS
APN: event.vodafone.de
Benutzername: leer lassen
Kennwort: leer lassen
Anmeldeinformationstyp: Chap
IP-Typ: IPv4
Proxyserver: http://139.7.24.1/servlets/mms
Proxyport: 80
MMSC (URL): 139.7.29.17
MMS-Port: 80
Maximale MMS-Größe (KB): leer lassen
De instelling Anmeldeinformationstyp: Chap wordt niet gesaved. Dat wil zeggen, ik voer het in, klik op save en verlaat het menu, als ik dan terug in het menu ga is die setting weer blanco, de rest blijft wel ingevuld.
Edit2: hmm andere toestel heeft ook geen entry bij die setting en daar werkt het nu wel.
Settings toestel 1 en 2 zijn indentiek. Toestel 1 werkt, Toestel 2 niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Juke! op 16-03-2016 15:20 ]
Kreeg een NOS push bericht en daarna zat alles vast, heb de batterij eruit moeten halen om het toestel weer opnieuw op te starten. Hoop dat het bij dit incident blijft.
10 seconden powerknop ingedrukt (totdat je een vibrate voelt) volstaat ook, scheelt weer iedere keer dat batterijklepje er af te slopen.BadWampa schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:10:
Vanmorgen die .164 update binnen gekregen en zojuist m'n eerste vastloper...
Kreeg een NOS push bericht en daarna zat alles vast, heb de batterij eruit moeten halen om het toestel weer opnieuw op te starten. Hoop dat het bij dit incident blijft.
Misschien een update naar de Redstone build doen? Ik heb mijn 950 op de 14287.1000 build lopen, gaat als een raket in heeft sinds die update GEEN enkele reboot gedaan, vastlopen doet hij ook niet meer! Met de .1002 build liep hij regelmatig vast met Crossy Road (ik heb er grotere spellen op staan, maar daar gebeurde het dus bij...)BadWampa schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:10:
Vanmorgen die .164 update binnen gekregen en zojuist m'n eerste vastloper...
Ik ben uiterst tevreden! Ik heb nog een mooie camera vergelijking gezien met de S7, 6P en 6S Plus, waar de 950(XL) hoge ogen gooide, zeker qua bruikbaarheid van het manuele gedeelte van de camera-app!
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Had ik geprobeerd maar hij weigerde opnieuw te starten na 10 seconden op de powerknop te drukken. Dus toen maar de batterijklep truuk.E-PaiN schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:19:
[...]
10 seconden powerknop ingedrukt (totdat je een vibrate voelt) volstaat ook, scheelt weer iedere keer dat batterijklepje er af te slopen.
Ik draai geen insider builds op de 950XL, dit was een reguliere update.barta123 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:39:
[...]
Misschien een update naar de Redstone build doen? Ik heb mijn 950 op de 14287.1000 build lopen, gaat als een raket in heeft sinds die update GEEN enkele reboot gedaan, vastlopen doet hij ook niet meer! Met de .1002 build liep hij regelmatig vast met Crossy Road (ik heb er grotere spellen op staan, maar daar gebeurde het dus bij...)
En ja, nog steeds last van random reboots. Echt een wanpresatie is mijn toestel.
Als er iets mis is met het toestel dan kan ie toch ter reparatie worden aangeboden? Niet meer opladen lijkt mij toch een technisch probleem dus >> garantieclaim? Over dat bedraad niet meer opladen, je ziet niets vreemd aan de usb aansluiting op je toestel of aan de lader zelf?Shinji schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:55:
Ik wil nu echt van het toestel af, laad nu niet eens bedraad meer op. Maar ja, verkopen in deze staat kan ook niet en terug brengen gaat ook niet meer.
[knip]
Testing, one, two ...
Ik zou hem inderdaad zoals gezegd opsturen naar Microsoft, dit kan niet... Wie weet is mijn toestel morgen kapot, maar hij draait momenteel als een trein, niks te klagen! Presteert naar behoren. Zo'n ervaring als die jij hebt zou niet voor mogen komen!Shinji schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:55:
Ik wil nu echt van het toestel af, laad nu niet eens bedraad meer op. Maar ja, verkopen in deze staat kan ook niet en terug brengen gaat ook niet meer.
En ja, nog steeds last van random reboots. Echt een wanpresatie is mijn toestel.
Ik was een maand geleden echt furieus over de grote hoeveelheid bugs en het feit dat er geen updates door kwamen. Nu iets meer gelaten, maar het enthousiasme voor Windows 10 Mobile is ondertussen geschaad. Niet in de laatste plaats doordat ik niet zie dat Microsoft er zelf voor gaat.
Ik ga mij review binnenkort aanpassen met een update.
Misschien moet je nog even wachten want de officiële update schijnt er vandaag aan te komen.bilgy_no1 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 02:11:
Ik ga mij review binnenkort aanpassen met een update.
Dit is de update naar W10M voor oudere Lumia's (zoals de 930 en 1520), en dus geen update voor de 950(XL).janchtw schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:36:
[...]
Misschien moet je nog even wachten want de officiële update schijnt er vandaag aan te komen.
Remember what the dormouse said
Dit vind ik lastig want ik krijg in de auto wel smsjes maar die hoor ik dus niet. Whatsapp hoor ik ook niet etc. Bij gebrek aan car-holder zit de 950 gewoon in mijn jaszak dus ook zichtbaar heb ik geen notificaties in mijn ooghoek.
Nou ben ik niet op de hoogte of dit ligt aan het type pairing of dat het by design is als er gepaired is maar weet iemand toevallig waar ik het moet zoeken?
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 18-03-2016 11:14 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als je gepaired bent en je drukt op je volume toets krijg je een ander volume menu te zien. Als je dat openklapt dan kan je beltoon aan/uit zetten dus misschien staat het gewoon op uit bij jou.MAX3400 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:12:
Heb even hulp nodig met bluetooth; als mijn telefoon wel bluetooth geactiveerd heeft maar geen pairing met een device in de buurt, dan hoor ik netjes mijn beltoontjes, smstoontjes en andere zaken. Maar als er wel een pair is, zoals met mijn auto, dan hoor ik geen tonen. Het enige wat de telefoon dan doet, is inkomende gesprekken doorgeven aan de auto en de auto "rinkelt" dan.
Dit vind ik lastig want ik krijg in de auto wel smsjes maar die hoor ik dus niet. Whatsapp hoor ik ook niet etc. Bij gebrek aan car-holder zit de 950 gewoon in mijn jaszak dus ook zichtbaar heb ik geen notificaties in mijn ooghoek.
Nou ben ik niet op de hoogte of dit ligt aan het type pairing of dat het by design is als er gepaired is maar weet iemand toevallig waar ik het moet zoeken?
Dan doel ik op de gps tracking en audio coaching. Gps wijkt nog wel eens af en de audio coaching blijft wel eens stil, terwijl dat niet moet.
Testing, one, two ...
Waarschijnlijk is 'ie dan ook gepaired als 'audio device' ofzo. Ik heb hetzelfde. Als ik echter terwijl 'ie gepaired is ook via m'n autoradio vanaf m'n telefoon Spotify stream, hoor ik de andere geluidjes wel gewoon door m'n autoradio.MAX3400 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:12:
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
+Death1ord schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:42:
[...]
Als je gepaired bent en je drukt op je volume toets krijg je een ander volume menu te zien. Als je dat openklapt dan kan je beltoon aan/uit zetten dus misschien staat het gewoon op uit bij jou.
Ik ga zo wel ff testen; wil ff frisse neus halen buiten dus loop wel naar de auto om te kijken wat er allemaal staat ingesteld op mijn 950 als de pairing voltooid is met de auto.ralpje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:39:
[...]
Waarschijnlijk is 'ie dan ook gepaired als 'audio device' ofzo. Ik heb hetzelfde. Als ik echter terwijl 'ie gepaired is ook via m'n autoradio vanaf m'n telefoon Spotify stream, hoor ik de andere geluidjes wel gewoon door m'n autoradio.

Schiet mij maar lek; op volume halverwege hoor ik mijn GSM normaal wel maar op BlueTooth toch echt niet. Ook zegt de GSM dat ik zowel Voice & Audio pairing heb terwijl mijn auto geen Audio-player aktief heeft.
/first-world problems
[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 18-03-2016 16:03 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Een review volgt spoedig!
Ik heb hem ook sinds een week of twee. Getoond op een ICT afdeling, met Autocad ;-) Iedereen was enthousiast.barta123 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:21:
Vandaag een Continuum dock in ontvangst mogen nemen... Dat heb ik natuurliojk gelijk op de proef gesteld! As far as I can say: krachtige feature, werkt heel goed voor het dagelijkse browswerk, office en het lezen van nieuws... Hopelijk neemt het aantal Continuum apps spoedig toe! Ook valt de warmteontwikkeling van de telefoon behoorlijk mee...
Een review volgt spoedig!
Nu nog een RJ45 converter naar USB...
Die gebruik ik hier ook op de 950 en in het verleden ook op andere Lumia's met windows 10 preview.hardware-lover schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:37:
"Run the map" is niets? Niet dat ik er gebruik van maak maar kwam hem tegen tijdens het zoeken naar wat anders.
Het werkt prima hier iig
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ook geïnstalleerd blijkt ook strava ondersteuning te hebben. Morgen eens testen.hardware-lover schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:37:
"Run the map" is niets? Niet dat ik er gebruik van maak maar kwam hem tegen tijdens het zoeken naar wat anders.
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Waar is dat verhaal op gebaseerd. Microsoft is een gehele nieuwe redstone build aan het voorbereiden en op zowel de 950 als de 550 loopt die build erg sterk.bilgy_no1 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 02:11:
Vanmorgen de .164 update ontvangen op de Lumia 950 XL.
Ik was een maand geleden echt furieus over de grote hoeveelheid bugs en het feit dat er geen updates door kwamen. Niet in de laatste plaats doordat ik niet zie dat Microsoft er zelf voor gaat.
Er wordt dus stevig doorontwikkeld en er komen nieuwe builds. Dat jij kies tom de op de TH build te blijven is je goed recht. De ontwikkelingen lopen echter op de RS builds.
Ik zat maanden met een buggy telefoon à €699 (nog steeds niet redelijkerwijs bug vrij), er kwam op dat moment geen update door en wat er in de pijplijn zat loste lang niet alles op. Ondertussen brengt Microsoft de ene na de andere app uit voor iOS of Android, sommige Garage apps komen überhaupt niet naar Windows zelf, ik zie ze niet hard aan het werk om het ecosysteem uit te breiden met 3rd party apps, nieuwe OEMs blijven beperkt tot minder gangbare merken, uitrol W10M enorm vetraagd (waardoor er gebruikers missen en dus minder apps).SED schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:06:
[...]
Waar is dat verhaal op gebaseerd. Microsoft is een gehele nieuwe redstone build aan het voorbereiden en op zowel de 950 als de 550 loopt die build erg sterk.
Er wordt dus stevig doorontwikkeld en er komen nieuwe builds. Dat jij kies tom de op de TH build te blijven is je goed recht. De ontwikkelingen lopen echter op de RS builds.
Ik ben nog redelijk positief over de telefoon en het systeem, maar ik denk ook dat Microsoft veel harder aan de bak moet. Gebruikersaantallen lopen terug en dat tij moet gekeerd...
Ergens snap ik je wel.bilgy_no1 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:57:
[...]
Ik zat maanden met een buggy telefoon à €699 (nog steeds niet redelijkerwijs bug vrij), er kwam op dat moment geen update door en wat er in de pijplijn zat loste lang niet alles op. Ondertussen brengt Microsoft de ene na de andere app uit voor iOS of Android, sommige Garage apps komen überhaupt niet naar Windows zelf, ik zie ze niet hard aan het werk om het ecosysteem uit te breiden met 3rd party apps, nieuwe OEMs blijven beperkt tot minder gangbare merken, uitrol W10M enorm vetraagd (waardoor er gebruikers missen en dus minder apps).
Ik ben nog redelijk positief over de telefoon en het systeem, maar ik denk ook dat Microsoft veel harder aan de bak moet. Gebruikersaantallen lopen terug en dat tij moet gekeerd...
Je koopt een telefoon van een softwaregigant en dan mag je wel een degelijk produkt verwachten.
Ik had hetzelfde, ik kom van de jolla en tsja, dan mag je misschien ook niet teveel verwachten maar enfin, eigen keuze.
Dan blijkt jolla min of meer end of life en kies je voor het paradepaardje van microsoft en eerlijk gezegd had ik van het begin af aan al zoiets van, okee, valt me tegen.
En het valt me nog steeds tegen, het beeldscherm is super, foto's en filmpjes komen meestal mooi tevoorschijn, ook niet altijd maar mijn algehele gevoel is niet dat ik een topsegment-telefoon in handen heb.
En nou niet beginnen van het was voor de fans want daar trap ik niet in.
Deze telefoon(s ) is/zijn gepushed om w10 mobile op uit te testen.
Bij launch was de 950 inderdaad ietwat meh, al vond ik het alsnog top vergeleken met mijn Lumia 820. Inmiddels zijn we heel wat updates verder, en is in ieder geval mijn 950 gewoon een top ding.
Ja, de Lumia 640 van mijn pa voelt hetzelfde als mijn 950. So what? Lekker stevig polycarbonaat, geen fragiel glas of metaal wat binnen no-time onder de lelijke krassen zit. De echte schoonheid van de 950 zit van binnen. Nee, zo in je hand lijkt hij niet super snel, maar werk ondertussen ook met een Lumia 640, en je merkt echt wel verschil in veel dingen. Apps starten net wat sneller op, "loading" zie ik nauwelijks op mijn 950, op de 640 al vaker.
Ergens is het ook wel grappig hoe mensen kritiek hebben: "Ja, de camera is geweldig, het scherm is geweldig, de hardware is erg goed en hij is goed snel. De accu is behoorlijk goed, je hebt veel intern geheugen, je kan er een SD kaartje bij proppen. Ook is de belkwaliteit goed, voelt hij wel stevig aan, is het fijn dat ik de accu kan verwisselen, is hij niet echt duur voor wat je krijgt, maar toch, toch voelt hij niet aan als een flagship"
Ja, er zitten bugs in de software, zeker, maar echt grote, veel voorkomende, die echt het gebruik van je toestel verknallen? Volgens mij niet. De problemen zijn behoorlijk incidenteel. En tja, het is niet het beste argument, maar ook de andere OS'en hebben zo hun dingetjes. iOS en Android zijn ook niet perfect,
Natuurlijk, WP8.1 was stabieler, en had minder problemen, maar vergeleken met W10M is het ook veel kaler. W10M is gewoon een grote stap voorwaarts, en daarbij kun je eigenlijk wel problemen verwachten. Ik vind het eigenlijk wel knap van MS dat ze heel veel problemen binnen een vrij korte tijd verholpen hebben. Stagefright bij Android duurde langer
Moet MS harder aan de bak? Ja, echt wel. De marketing van hun is een ramp, en ook de uitrol van W10M naar andere telefoons, en wat zij daarover loslaten, is nogal wazig. Ik denk als ze dat verbeteren, dat het al een stuk beter gaat.
Apps pushen is heel wat anders, ze kunnen moeilijk naar ieder bedrijf gaan en daar een zak geld op tafel gooien en zeggen "Zeg, maak eens een mooie app voor W10M". Imo is MS niet echt een directe partij in het hele app-probleem. Het probleem is dat veel bedrijven geen brood zien in WP/WM, want te weinig gebruikers. Daardoor knappen veel mensen af, want er is geen app voor apparaat of dienst X, waardoor het gebruikersaantal laag ligt. MS kan wel wat meer klanten krijgen door meer aan marketing te doen, en MS kan heus wel een paar belangrijke bedrijven een beetje porren voor een app, echter, het houdt eens op. Bedrijven moeten gewoon eens denken "Weet je, misschien gebruikt nog geen 10% van onze klanten een W10M iets, maar, dat zijn wel onze klanten, dus laten we hen een app geven."
Ooit, lang, lang geleden hadden iOS en Android ook 5% marktaandeel, en toen kwamen de apps wel uit de lucht vallen. Toen was het niet van "Ja, maar, Symbian heeft al 70% van de markt, dus waarom zouden we een app maken voor Android?".
Waarom MS apps etc uitbrengt voor "de vijand"? Vrij simpel: Ze wedden niet op 1 paard, ook omdat MS zoveel meer is dan alleen een telefoonmaker, of een OS maker. En ergens moeten ze wel, want MS is nou eenmaal geen sterk merk.
Wees eerlijk, hoeveel echte Microsoft fans zijn er? Vergelijk dat eens met het aantal fans wat Apple heeft. Of Samsung. Ik ken werkelijk niemand die zegt "Ik koop dat, want dat is van Microsoft, dus ik weet dat het goed is", terwijl je dat voortdurend van Apple en Samsung mensen hoort. Ik ken mensen met een Samsung wasmachine omdat hun Samsung tablet zo goed is
MS moet een merk opbouwen, MS moet klanten krijgen, want het is toch vooral een dienstenbedrijf geworden. En daardoor hoopt MS ook dat mensen denken "goh, die apps op mijn Android van MS werken zo lekker, en mijn Surface is ook geweldig, laat ik misschien eens een Lumia kopen". In datzelfde straatje zit W10 ook, herkenning, een merk bouwen, hopen, en een beetje pushen, dat mensen een Lumia kopen.
Ik vind het daardoor niet eens raar, en eigenlijk een top idee, dat ze ook W10M beschikbaar maken voor de Xiaomi Mi5. Zo komen er toch meer mensen mee in aanraking, niet alleen de mensen die het gebruiken, maar ook de kennissen die vragen "goh, wat heb jij nou op je telefoon?" Kan ik dat ook krijgen?"
En dat allemaal is gewoon vrij vreemd. Bijna alle bedrijven pushen vooral hun eigen stukje. "Ik ben geweldig dus ik ondersteun lekker alleen wat ik zelf heb gemaakt", Google die geen apps heeft in de MS-store is een pracht voorbeeld. Of Nvidia's Gameworks die AMD buiten sluit. MS doet daardoor eigenlijk hetzelfde als wat AMD doet: Natuurlijk, zeggen dat je geweldig bent, maar ook met zoveel mogelijk dingen samenwerken zodat mensen toch wel iets kopen waar jij een vinger in de pap hebt [MS apps op Android/iOS, AMD's hardware in consoles], zodat je merk wat sterker wordt, mensen goede ervaringen krijgen met je merk, en als het goed is de volgende keer denken "dat beviel mij zo goed, ik wil meer van MS [of AMD]"
TL:DR:
De 950 heeft zo zijn fouten, maar men lijkt ook wel vreemde eisen eraan te stellen, en MS is er ook echt wel mee bezig.
MS wil gewoon overal een vinger in de pap krijgen om zo [weer] een sterk merk te worden, wat in the long run klanten oplevert, hopelijk.
Verwijderd
Ik heb er meerdere gehad en zijn ook wel eens gevallen, maar nooit een kapot scherm gehad.
Nu is mijn 950xl gevallen en het scherm is verbrijzeld. Gelukkig ben ik daar voor verzekerd met mijn inboedelverzekering, ben benieuwd hoelang ik hem straks kwijt ben.
En dan toch maar een glazen screenprotector aanschaffen, weet iemand of dat helpt tegen valschade?
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 00:27 ]
Tja, dat zegt imo heel weinig. Iedere val is anders. Hij kan gewoon erg ongelukkig gevallen zijn, en dan breekt iedere telefoon wel.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:23:
Helaas heeft het scherm van de 950xl niet meer de kwaliteit van de Lumia's van Nokia.
Ik heb er meerdere gehad en zijn ook wel eens gevallen, maar nooit een kapot scherm gehad.
Nu is mijn 950xl gevallen en het scherm is verbrijzeld. Gelukkig ben ik daar voor verzekerd met mijn inboedelverzekering, ben benieuwd hoelang ik hem straks kwijt ben.
De mijne is tot nu toe 1x echt flink gevallen, niks aan de hand [nouja, hij kraakte even niet meer
- Apps crashen sneller dan op WP8.1 (Whatsapp is met gevallen echt enorm traag of crasherig)
- Apps van Microsoft zelf crashen best vaak. Ik gebruik de browser en musicplayer behoorlijk veel en die zijn met tijden behoorlijk slecht. Het gebeurt te vaak dat als ik de musicplayer opstart dat ik dan een zwart scherm krijg en dat ik na 5 sec terug ga naar het startscherm. Dan moet ik m'n toestel herstarten om dit op te lossen. Als ik soms een aantal nummers heb geluisterd (verschilt qua aantal) dan stop de musicplayer met afspelen. Je ziet de player wel, je zie dat hij een nummer open heeft staan, maar hij speelt het niet af. Nummers skippen/app afsluiten heeft geen effect. Oplossing? Toestel herstarten.
De browser is vaak ook nogal vreemd. Als ik een site open had en ik die afsluit dan probeert hij die alsnog te laden als ik een nieuw tabblad open.
- Heb al een paar keer gehad dat m'n alarm niet afging
- Toestel herstart soms zomaar
Wat ik al heb gedaan om de problemen te voorkomen/op te lossen:
- Ik begon in de fast ring omdat ik het vaak wel leuk vind om snel nieuwe features te testen, maar hier had ik mijzelf al snel uit gehaald om uit te sluiten of mijn problemen hierdoor kwamen. Maar ook met de officiële releases ervaar ik deze problemen.
- Toestel herstarten moet ik minimaal 1x in de 2 dagen doen om een issue op te lossen, dus het toestel word vaak zat herstart (vaak word een herstart als oplossing aangeboden).
- Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft vaak weinig nut
- Via de software recoverytool (weet de naam even niet) de laatste firmware e.d. laden, geeft ook nooit een oplossing.
Het stomme is, de meeste klachten heb ik over de apps die Windows standaard mee levert en niet eens over de andere apps/games (behalve WA want die is soms echt kut bij mij).
Soms zit ik te twijfelen om te switchen naar een ander OS omdat ik dit gewoon niet lekker vind werken maar dan zit ik weer met andere issues:
- Android, de interessante merken zijn nogal wisselvallig qua updatebeleid
- iOS, ik heb een aantal jaar terug een iPad gehad en daar had ik bijna nooit problemen met crashende apps (1x in de maand is zeldzaam), maar ik vind de GUI van iOS niet fijn.
Qua formaat (en dan vooral beeldscherm verhouding ivm grootte van het toestel) vind ik dit echt een enorm fijn toestel, maar ik weet niet of ik nog een half jaar bij WP blijf tot mijn grootte spijt, want de GUI vind ik dit echt een geweldig fijn systeem. Maar de onstabiliteit heb ik gewoon geen zin meer in....
Ik ga niet proberen hoe het scherm van de 950 eruit komt te zien als ik hem laat vallen, maar een 820 en 1520 die hier in de kast liggen hadden tot echt (helaas) maar één poging nodig om ze kapot te krijgen. De 820 kwam er met één scheur vanaf, maar geeft geen beeld meer, de 1520 geeft nog wel beeld maar zit over het gehele scherm onder de scheuren. Dus of die Nokia schermen werkelijk zo stevig zijn, dat waag ik dan weer te betwijfelen. Ik denk dat geen enkel scherm het overleefd als ie net verkeerd terecht komt. Goed vasthouden, veel meer kan je niet doen. Ik heb wel de achterkant van de 950 vervangen, want die is zo glad dat ie vroeg of laat toch uit mijn droge handjes zou glippen, en dat willen we natuurlijk nietVerwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:23:
Helaas heeft het scherm van de 950xl niet meer de kwaliteit van de Lumia's van Nokia.
[knip]
Testing, one, two ...
Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand een oplossing?
Verwijderd
Jammer dat je deze ervaring hebt, zelf heb ik een non xl 950, op de versie .164 slow ring.Remy!!!! schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:59:
Ik gebruik al een paar jaar WP (ben begonnen bij een 920, daarna 930 en nu een 950XL), maar ik vind de software ervaring toch steeds minder worden (hardwarematig zijn het fijne toestellen (qua specs en voor dat jaartal)). In het begin was WP8 best wel buggy, maar gelukkig was dit snel verholpen. WP 8.1 op m'n 930 was eenn toestel, maar ik weet niet of ik nog een half jaar bij WP blijf tot mijn grootte spijt, want de GUI vind ik dit echt een geweldig fijn systeem. Maar de onstabiliteit heb ik gewoon geen zin meer in....
De ervaring kan ook anders zijn, een herstart is bij mij ongeveer 1x per maand, zou niet mogen, maar wel aanwezig.
Verder loopt hij soepel en snel, en ook stabiel.
App's craschen niet.
Groove start nog wel steeds traag op, maar blijft dan wel goed spelen.
Action scherm werkt goed op de mogelijkheid na om het scherm brightness direct te veranderen in 25, 50 etc. % dan blijft hij hangen. Maar komt na 10 sec. automatisch weer goed.
Ongetwijfeld heb je al eens fabriekinstellingen geprobeerd, met een nieuwe opbouw v.h. begin af aan, anders zou ik dat doen als ik jouw was.
Succes
ik wil ze opslaan op sd-kaartje en ook zo ingesteld maar ik krijg de foto's dan niet zichtbaar in de foto-app
Alleen als ik ook de Onedrive mappen kies
Insider fastring laatste update van afgelopen week
Ik ben zojuist middels de Windows Device Recovery Tool terug gegaan naar de standaard ring (zo werkt dat toch?), en ik ga geen backup terugzetten om te voorkomen dat dit m'n telefoon vervuild. (dit deed ik in het verleden altijd wel, dus misschien dat dit mijn problemen veroorzaakte?)Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:57:
[...]
Jammer dat je deze ervaring hebt, zelf heb ik een non xl 950, op de versie .164 slow ring.
De ervaring kan ook anders zijn, een herstart is bij mij ongeveer 1x per maand, zou niet mogen, maar wel aanwezig.
Verder loopt hij soepel en snel, en ook stabiel.
App's craschen niet.
Groove start nog wel steeds traag op, maar blijft dan wel goed spelen.
Action scherm werkt goed op de mogelijkheid na om het scherm brightness direct te veranderen in 25, 50 etc. % dan blijft hij hangen. Maar komt na 10 sec. automatisch weer goed.
Ongetwijfeld heb je al eens fabriekinstellingen geprobeerd, met een nieuwe opbouw v.h. begin af aan, anders zou ik dat doen als ik jouw was.
Succes
Nu ben ik erg benieuwd hoe hij zich gaat gedragen.
Nog een ander vraagje: Ik ben zelf een fervent gebruiker van itunes en ik ben benieuwd hoe ik het best mijn playlists over kan zetten naar m'n telefoon. Voorheen gebruikte ik altijd de Windows Phone app voor Desktop die mijn itunes playlists synchroniseerde naar m'n telefoon. Dit ging niet altijd vlekkeloos en het duurde soms dagen voordat de nieuwe muziek zichtbaar was op m'n telefoon. Hoe doen jullie dit?
Verwijderd
FWIW Na RS1 had ik voor het eerst instabiliteit. Toen terug naar TH2 MET backup en nog steeds af en toe. Toen naar TH2 ZONDER backup en mijn Lumia 950 is weer stabiel. Net als dat ie was voordat ik RS1 ging proberen. Dus nu .164 software en .16025.x firmware. Stabiel en heerlijk snel/soepel.Remy!!!! schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:05:
[...]
Ik ben zojuist middels de Windows Device Recovery Tool terug gegaan naar de standaard ring (zo werkt dat toch?), en ik ga geen backup terugzetten om te voorkomen dat dit m'n telefoon vervuild. (dit deed ik in het verleden altijd wel, dus misschien dat dit mijn problemen veroorzaakte?)
Nu ben ik erg benieuwd hoe hij zich gaat gedragen.
Verwijderd
Staat het misschien uit bij "instellingen > notificaties en acties"?Flar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:13:
Ik krijg op mijn L950(non xl) geen notificaties van SMS berichten. Super vervelend, want gebruik het amper. Dus als je dan een keer een SMS krijgt, duurt het soms een week voordat ik het door heb. Heb gelezen dat het probleem voorkomt bij een vroege build, maar dat is allang geleden. Zit zelf niet in een insiders programma.
Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand een oplossing?
Ik heb ook .164 met .16025 en deel je ervaring. Prima toestel zo.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:25:
[...]
FWIW Na RS1 had ik voor het eerst instabiliteit. Toen terug naar TH2 MET backup en nog steeds af en toe. Toen naar TH2 ZONDER backup en mijn Lumia 950 is weer stabiel. Net als dat ie was voordat ik RS1 ging proberen. Dus nu .164 software en .16025.x firmware. Stabiel en heerlijk snel/soepel.
Ik heb nu dus ook .164 software en .16025.x firmware zonder backup en tot nu toe (die paar uur) is mijn ervaring al een stuk beter dan de afgelopen weken. Kan zijn omdat er nog maar weinig apps op staan, maar hij reageert wat vlotter.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:25:
[...]
FWIW Na RS1 had ik voor het eerst instabiliteit. Toen terug naar TH2 MET backup en nog steeds af en toe. Toen naar TH2 ZONDER backup en mijn Lumia 950 is weer stabiel. Net als dat ie was voordat ik RS1 ging proberen. Dus nu .164 software en .16025.x firmware. Stabiel en heerlijk snel/soepel.
Ik kan me helemaal vinden in wat jij hier neerzet... Alleen is het bij mij niet de (in)stabiliteit, mijn 950 is sinds enkele weken stabiel te noemen, alleen whatsapp doet soms moeilijk. Waar ik meer mee zit zijn apps, want Windows 10 zou met Project Astoria en Project Islandwood fantastisch worden. Maar wat hoor je daar nu van? FB heeft met Osmeta Instagram geport. Maar verder?Remy!!!! schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:59:
Ik gebruik al een paar jaar WP (ben begonnen bij een 920, daarna 930 en nu een 950XL), maar ik vind de software ervaring toch steeds minder worden (hardwarematig zijn het fijne toestellen (qua specs en voor dat jaartal)). In het begin was WP8 best wel buggy, maar gelukkig was dit snel verholpen. WP 8.1 op m'n 930 was een mooie stap vooruit en de meeste apps werkte daar echt stabiel op. Maar nu ik m'n 950XL al een aantal maanden met WP10 gebruik begint het mij steeds meer tegen te vallen:
- Apps crashen sneller dan op WP8.1 (Whatsapp is met gevallen echt enorm traag of crasherig)
- Apps van Microsoft zelf crashen best vaak. Ik gebruik de browser en musicplayer behoorlijk veel en die zijn met tijden behoorlijk slecht. Het gebeurt te vaak dat als ik de musicplayer opstart dat ik dan een zwart scherm krijg en dat ik na 5 sec terug ga naar het startscherm. Dan moet ik m'n toestel herstarten om dit op te lossen. Als ik soms een aantal nummers heb geluisterd (verschilt qua aantal) dan stop de musicplayer met afspelen. Je ziet de player wel, je zie dat hij een nummer open heeft staan, maar hij speelt het niet af. Nummers skippen/app afsluiten heeft geen effect. Oplossing? Toestel herstarten.
De browser is vaak ook nogal vreemd. Als ik een site open had en ik die afsluit dan probeert hij die alsnog te laden als ik een nieuw tabblad open.
- Heb al een paar keer gehad dat m'n alarm niet afging
- Toestel herstart soms zomaar
Wat ik al heb gedaan om de problemen te voorkomen/op te lossen:
- Ik begon in de fast ring omdat ik het vaak wel leuk vind om snel nieuwe features te testen, maar hier had ik mijzelf al snel uit gehaald om uit te sluiten of mijn problemen hierdoor kwamen. Maar ook met de officiële releases ervaar ik deze problemen.
- Toestel herstarten moet ik minimaal 1x in de 2 dagen doen om een issue op te lossen, dus het toestel word vaak zat herstart (vaak word een herstart als oplossing aangeboden).
- Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft vaak weinig nut
- Via de software recoverytool (weet de naam even niet) de laatste firmware e.d. laden, geeft ook nooit een oplossing.
Het stomme is, de meeste klachten heb ik over de apps die Windows standaard mee levert en niet eens over de andere apps/games (behalve WA want die is soms echt kut bij mij).
Soms zit ik te twijfelen om te switchen naar een ander OS omdat ik dit gewoon niet lekker vind werken maar dan zit ik weer met andere issues:
- Android, de interessante merken zijn nogal wisselvallig qua updatebeleid
- iOS, ik heb een aantal jaar terug een iPad gehad en daar had ik bijna nooit problemen met crashende apps (1x in de maand is zeldzaam), maar ik vind de GUI van iOS niet fijn.
Qua formaat (en dan vooral beeldscherm verhouding ivm grootte van het toestel) vind ik dit echt een enorm fijn toestel, maar ik weet niet of ik nog een half jaar bij WP blijf tot mijn grootte spijt, want de GUI vind ik dit echt een geweldig fijn systeem. Maar de onstabiliteit heb ik gewoon geen zin meer in....
Project Astoria, dat is stilgelegd... Dat is wat ik weet. En de UI van iOS trekt me sowieso niet, Android ook niet echt, maar Marshmallow ziet er weliswaar gelikt uit, alleen wat je zegt, updatebeleid...
Ik heb genoeg kapotte 920's gezien, alleen ging de mijne nooit kapot... Dat ding is in 2 jaar tijd zeker 100 keer gevallen, zeker verschillende malen van meters hoog met het scherm richting moeder aarde. Hij ging nooit kapot...Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:23:
En dan toch maar een glazen screenprotector aanschaffen, weet iemand of dat helpt tegen valschade?
Mijn 950? Die heeft ook al wat landingen overleefd, ook op het scherm... Dus voor nu; uiterst tevree, niks te klagen, ik heb dus ook geen twijfels over de kwaliteit. Oh ja, Lumia 800's gingen ook met bosjes kapot! (het apenglas)
Verwijderd
Oke, dan heb ik geluk gehad met die andere. Ik heb ook nog een 1020, die voelt degelijker aan, maar het scherm is dan ook veel kleiner. Ga nu toch een screenprotector en achterkantcover aanschaffen, die van Nillkin blijken goed te zijn. Maar dat is voer voor het andere forum.Ik heb genoeg kapotte 920's gezien, alleen ging de mijne nooit kapot... Dat ding is in 2 jaar tijd zeker 100 keer gevallen, zeker verschillende malen van meters hoog met het scherm richting moeder aarde. Hij ging nooit kapot...![]()
Mijn 950? Die heeft ook al wat landingen overleefd, ook op het scherm... Dus voor nu; uiterst tevree, niks te klagen, ik heb dus ook geen twijfels over de kwaliteit. Oh ja, Lumia 800's gingen ook met bosjes kapot! (het apenglas)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 22:24 ]
Ha, laat dat nu nét het toestel zijn wat nog onbeschadigd hier in de opslag ligt. Ik besef mij nu dat er al een aardige verzameling ligt aan Windows telefoons, naast de Lumia's ook nog een of andere onverwoestbare Acer.barta123 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:36:
[...]
[knip] Oh ja, Lumia 800's gingen ook met bosjes kapot! (het apenglas)
Afijn, we proberen zo zuinig mogelijk met de 950 om te gaan, ik wil er toch een tijdje mee gaan doen als het wordt toegestaan.
Testing, one, two ...
Naja, ik weiger hoesjes voor mijn telefoons te gebruiken (als ik dat nodig zou hebben is het product gewoonweg inferieur gemaakt)... Mijn 950 heeft dus al behoorlijk wat te verduren gekregen, geen enkel probleem! Hij is wel full-time oranje nu, dat staat m stukken beter (zwart-oranje contrast is echt een verademing)hardware-lover schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:10:
[...]
Ha, laat dat nu nét het toestel zijn wat nog onbeschadigd hier in de opslag ligt. Ik besef mij nu dat er al een aardige verzameling ligt aan Windows telefoons, naast de Lumia's ook nog een of andere onverwoestbare Acer.
Afijn, we proberen zo zuinig mogelijk met de 950 om te gaan, ik wil er toch een tijdje mee gaan doen als het wordt toegestaan.
Verder heb ik gezien dat Twitter een nieuwe app voor W10M heeft gereleased, waarin ze het UWP van Windows omarmen, op elk apparaat beschikbaar dus! Ook schijnt WhatsApp aan een nieuwe app voor W10M te werken...
[ Voor 31% gewijzigd door barta123 op 20-03-2016 12:47 ]
Nu een weekje terug met de Device Recovery tool naar de normale builds gegaan zonder backup terug te zetten en alles draait stabiel.
Ik miste wel apps komende van Android, maar heb alternatieven gevonden. Al met al voldoet het nu en zal ik hem niet omruilen waar ik een maand terug nog over nadacht.
Toen wilde Grossejan meedoen met de Snapchat hipe... L950 in de hoek.barta123 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:35:
http://mspoweruser.com/lu...-time-ferraris-f1-pitstop Hier een artikeltje waar de 950XL in de pits van Ferrari te zien is, wel leuk dat MS toch nog enigszins reclame maakt... In ieder geval wel goed dat ze laat zijn, omdat de 950 nu gelukkig wel een stabiele versie heeft van het besturingssysteem, hahaha.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Xbox Live: WatersideHorse
http://mspoweruser.com/ne...and-lumia-950-xl-on-wdrt/
Je moet hem wel installeren via de Windows Device Recovery Tool, en in mijn geval ga ik terug van RS naar TH2. In dit geval niet zo erg, vond het batterij gebruik met de laatste RS slecht.
Telefoon
FW: 01078.00038.16025.39030
Beschikbaar
FW: 01078.00038.16082.36032
Nu dus aan het installeren...
Testing, one, two ...
Verwijderd
Er is weer een 3rd party app waar die mee kan doen. UWP. Verder LB natuurlijk.warhamstr schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:38:
[...]Toen wilde...
Ga je de volgende keer een nuttige bijdrage doen?
.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 22:03 ]
Verwijderd
Thanks, Nog even wachten voor de OTA. Hopelijk ook binnenkort een changelog.ardvark99 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:06:
Er is een nieuwe FW versie beschikbaar voor de L950(XL):
Je moet hem wel installeren via de Windows Device Recovery Tool, en in mijn geval ga ik terug van RS naar TH2. In dit geval niet zo erg, vond het batterij gebruik met de laatste RS slecht.
Telefoon
Beschikbaar
k moet zeggen: alles werkt en heerlijk soepel nu. Microsoft mag stoppen met updaten
ardvark99 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:06:
Er is een nieuwe FW versie beschikbaar voor de L950(XL):
Telefoon
Beschikbaar
Hoe kan ik die firmwareupdate het snelst ontvangen? Ik zit nog aan 16025.39025...Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:02:
[...]
Thanks, Nog even wachten voor de OTA. Hopelijk ook binnenkort een changelog.
"k moet zeggen. Alles werkt en heerlijk soepel nu. Microsoft mag stoppen met updaten
[ Voor 44% gewijzigd door barta123 op 20-03-2016 22:04 ]
Verwijderd
Ik ook nog.barta123 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:03:
[...][...]
Hoe kan ik die firmwareupdate het snelst ontvangen? Ik zit nog aan 16025.39025...
Dat bedoel ik: met .164 software en de firmware106025.39025, werkt alles en heerlijk soepel nu.
Microsoft mag stoppen met updaten
Geintje natuurlijk. Het kan altijd nog beter.
.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 22:10 ]
Ik heb dezelfde firmware versie met de Redstone .1000 build, gaat als een raket...Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:09:
[...]
Ik ook nog.
Dat bedoel ik: met .164 software en de firmware106025.39025, werkt alles en heerlijk soepel nu.
Microsoft mag stoppen met updaten
Geintje natuurlijk. Het kan altijd nog beter.
.
Mijn bijdrage noemt precies waar het wat betreft WP aan schort. Sorry.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:00:
[...]
Er is weer een 3rd party app waar die mee kan doen. UWP. Verder LB natuurlijk.
Ga je de volgende keer een nuttige bijdrage doen?
.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
Dit is een Lumia 950/XL topic.
Voor WP/W10M is er een ander topic
Verwijderd
Zeg dat nou niet. Ik heb RS ook gedraaid, maar het was me iets te instabiel. Al trekt de nieuwe Maps app me wel weer en maak je me weer aan het twijfelenbarta123 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:14:
[...]Ik heb dezelfde firmware versie met de Redstone .1000 build, gaat als een raket...AppRaisin geeft me trouwens ook veel hoop voor dit platform, dan zie je dat er toch links en rechts hard hun best wordt gedaan om leuke apps op W10M te fiksen!
Nieuwe firmwares zijn altijd welkom natuurlijk.
.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 22:35 ]
Ik kon er wel om lachen eigenlijk...Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:31:
[...]
Dit is een Lumia 950/XL topic.
Voor WP/W10M is er een ander topicEn ja, we worden een simpel van reacties zoals die van jou. Zeker in een Lumia 950/XL topic. Graag voortaan in het WP/W10M topic. Dank je. Doe je een berg mensen een plezier mee.
Verder mis ik niks, ik gebruik gewoon 3rd party apps (van Rudy Huyn bijvoorbeeld, erg goed!) Bèta's (Osmeta Instagram) en geniet verder gewoon van een telefoon die niet langzaam wordt...
Ik erger me nog elke dag aan de Android tablet die ik in de tijd heb gekocht dat ik mijn Lumia 920 kocht, dat ding werd trager en trager, terwijl mijn moeder die kanarie 920 altijd nog met plezier gebruikt... (en snel dat ie nog is)
Gisteravond dus via de WDRT terug gegaan naar de 10586 branche, eerst de .107, backup terug gezet, daarna naar 164. Dit alles is prima verlopen, de accounts zijn weer terug gezet, alle apps weer vers gedownload, en nu op de laatste FW 16082.hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:53:
Ik wacht wel af tot ie via de lucht bij mij wordt aangeboden, heb geen zin in een volledige herinstallatie met het risico dat het terugzetten van de backup niet lukt, zoals bij een van onze oosterburen het geval lijkt te zijn
Alleen mijn startscherm moest ik weer opnieuw instellen, er sommige instellingen opnieuw nalopen. Dit alles heeft wel ff geduurd (vooral al die apps weer downloaden), maar ik heb sinds half december alleen maar updates geïnstalleerd, en ook alle RS updates tot nu toe. Alleen na de eerste update een keer de fabrieksinstellingen terug gezet. Was eens tijd om de boel op te frissen.
Met RS liep alles ook redelijk goed, maar de laatste dat toch wat kleine issues. Vandaar mijn beslissing om een stapje terug te gaan, eens kijken hoe lang ik dat vol houd voordat ik weer terug ga naar RS
Tot nu toe draait ie weer als een tiet, ben wel benieuwd naar de release notes van 16082.
Is dat dan een nieuwe batch? Weet je daar wat van?Sc0tTy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:28:
[...]
Voor de mensen die het willen weten PhoneMarket.nl levert de Duitse variant, zojuist bevestigd gekregen via de mail, ik ga hem daar bestellen
https://opensea.io/seaart
Alles werkt net wat sneller en geen crashes meer gehad. De onderstaande bugs heb ik nu ook niet meer:
- Als iets fullscreen ging (YouTube, camera app, games, bijna alles dus) ging m'n scherm 2x heel even op zwart voordat de app pas echt goed zichtbaar was.
- Als ik m'n koptelefoon ontkoppelde dacht m'n telefoon dat de koptelefoon er nog steeds in zat, en kon je dus je geluid niet goed aanpassen. Hierdoor moest ik vaak 1á2x m'n koptelefoon opnieuw aansluiten voordat ik m'n geluid weer goed kon zetten.
Voor mij voorlopig geen fast ring meer
Ik heb het toestel pas sinds eind januari en de horror verhalen die ik o.a. hier op Tweakers tegenkwam hadden mij bijna doen besluiten om het maar bij de 820 te houden die ik al had. Een goede aanbieding van de XL trok mij echter over de streep en ik ben werkelijk blij die beslissing genomen te hebben. Heel snel na aankoop kreeg ik al een nieuwere firmware en ook vrij snel daarna de .107 build. Ik heb sinds de aankoop zegge en schrijve één spontane reboot gehad bij het starten van lokaal opgeslagen video die ik van het netwerk naar de telefoon had overgezet. Daarna niet meer voorgekomen, geen vastlopers of hangers, geen apps die niet zouden werken. Zelfs de Shazam bug is mij vreemd.Remy!!!! schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:24:
Ik draai nu al sinds zaterdagmiddag de .164 software en .16025.x firmware (daarvoor had ik de fastring) en het bevalt nu perfect!
Alles werkt net wat sneller en geen crashes meer gehad. De onderstaande bugs heb ik nu ook niet meer:
- Als iets fullscreen ging (YouTube, camera app, games, bijna alles dus) ging m'n scherm 2x heel even op zwart voordat de app pas echt goed zichtbaar was.
- Als ik m'n koptelefoon ontkoppelde dacht m'n telefoon dat de koptelefoon er nog steeds in zat, en kon je dus je geluid niet goed aanpassen. Hierdoor moest ik vaak 1á2x m'n koptelefoon opnieuw aansluiten voordat ik m'n geluid weer goed kon zetten.
Voor mij voorlopig geen fast ring meer
Inmiddels naar build .164 en ik kan niet anders zeggen als dat ik zo tevreden ben met de combinatie 950 XL W10M, maar ik voel me soms bijna schuldig om het te zeggen.
Voor de nieuwkomers met een 950. Kijk het eerst een tijd aan met de Production software en ga niet te snel met de Insider software aan de slag. Krijg eerst vertrouwen in het systeem voor de experimenten op te starten.
Voor degenen die al vanaf het moment van beschikbaarheid met het toestel bezig zijn, ik kan mij voorstellen dat het in het begin verre van "koek en ei" is geweest en dat er beslist (met recht) meer dan voldoende te klagen is geweest, probeer het ook eens een tijdje in Production mode en laat Microsoft maar even wachten op het terugkoppelen van de Insider ervaringen.
Testing, one, two ...
Daar zit er bij velen denk ik de drempel.hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:41:
[...]
Een goede aanbieding van de XL trok mij echter over de streep
Ik heb hier al zoveel horror verhalen gelezen dat ik hem te duur vind om het te wagen. Eens hij onder de 400 gaat zal het wel beteren.
Natuurlijk, als alles vlekkeloos gaat, dan kom je niet posten op GoT =)
Heb al meerdere keren bij 'meldingen en acties' gekeken maar daar staat voor Berichten alles aan. Maar het probleem is dus niet bekend hier..Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:09:
[...]
Staat het misschien uit bij "instellingen > notificaties en acties"?
Je leest hier natuurlijk veel horror verhalen, al dan niet terecht, en idd in de begin periode was er veel ellende. Zelf heb ik de L950XL al sinds halverwege december vorig jaar, en relatief weinig ellende mee gemaakt. Altijd wel zeer tevreden geweest, en nogdafz0r schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Daar zit er bij velen denk ik de drempel.
Ik heb hier al zoveel horror verhalen gelezen dat ik hem te duur vind om het te wagen. Eens hij onder de 400 gaat zal het wel beteren.
Ik heb de afgelopen weken zelfs mee gedraaid in de Redstone build, wat op zich redelijk goed ging. Gisteravond ben ik terug gegaan naar de TH2 build, vanwege een nieuwe FW, en ik het toestel nog nooit een fatsoenlijke reset heb gegeven ondanks de vele updates die ik ondertussen geïnstalleerd had. Ja, in het begin (toestel 2 dagen oud) heb ik een keer een factory reset gedaan na de nodige updates die toen al binnen kwamen.
Ik ben in ieder geval dik tevreden over het toestel, en het is nu stabiel, en wat ik heb gezien aan de updates en het werk dat Microsoft aan W10M de laatste maanden gedaan heeft, heb ik zeker het gevoel dat het goed komt. Het is alleen zeer jammer dat W10M zo'n slechte start heeft gehad, wat de naam niet goed heeft gedaan. En wat jammer is dat Microsoft zelf zeer slecht, niet juist en weinig communiceert over W10M en de status, waardoor je ook veel roddels krijgt.
Perfect is ie nog niet, maar de komende maanden krijgen we nog genoeg updates en upgrades, en we kunnen er nu al van genieten.
Zeker nu W10M ook uitgerold is naar sommige "oudere" toestellen, en min of meer officieel is, verwacht ik ook steeds meer UWP applicaties.
Ik ben het verder met hardware-lover eens, probeer als nieuwkomer door de negativiteit van de begin periode heen te prikken.
In de V&A vind je al een paar handen vol aan 950(XL incl. Dock). Vraagprijzen v.a. €400. Een aantal in nieuw-staat.dafz0r schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Inmiddels heb ik een "werkende" situatie: max 3G instellen, en bluetooth & wifi werken samen.wens schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:42:
[...]
Bij mij werkt wifi niet samen met bluetooth: zet ik bluetooth aan, dan stopt mijn wifi.
Als ik mijn L950 herstart en niet de sim pincode invoer, dan werkt bluetooth en wifi wel samen![]()
Als ik de sim pincode dan weer invoer, dan stop wifi weer als ik bluetooth aan zet.
Enkel airplane mode aanzetten, en dan wifi en bluetooth weer aan helpt niet, ook dan stopt wifi als ik bluetooth aanzet.
Ik vermoed dat dit provider afhankelijk is - er worden Vodafone connectie settings gestart - maar ik heb dat nog niet verder getest. Misschien dat een toekomstige firmware dit oplost....
Ik heb dit getest door een Simyo kaart te gebruiken. Die heeft een max dataverbinding van 3G.
En dan kan ik wel bluetooth en wifi tegelijkertijd aan hebben....
Met de Windows Insiders zat ik uiteindelijk op Redstone 10.0.14291.1000
Maar ik wilde naar Threshold 10.0.10586.164, want ook daar zitten bluetooth fixes in.
Ik heb met de WDRT mijn Lumia 950 gereset, en daar een backup terug gezet.
Daarna heb ik hem bijgewerkt naar 10.0.10586.164.
Helaas was dit alsnog niet de oplossing.
Ik heb nu - met de Vodafone simkaart er weer in - de max verbinding op 3G gezet (via Settings - Network & Wireless - Cellular & SIM - SIM settings - Highest connection speed). Nu kan ik bluetooth & wifi tegelijkertijd gebruiken.
Er wordt dus inderdaad iets geladen voor 4G wat van invloed is op bluetooth & wifi.
En volgens mij kan dit enkel worden opgelost door een firmware update. Ben dus wel benieuwd naar de release notes van 16082
Of ik moet de Lumia 950 maar eens resetten zonder een backup terug te zetten. Dat ga ik doen als ik 4G teveel mis
[ Voor 4% gewijzigd door wens op 21-03-2016 20:11 ]
Ik heb ook gewacht ivm de horrorverhalen. Maar toch besteld en ben inmiddels zeer tevreden. Hij was zeker in begin niet zo betrouwbaar als mijn 930, maar dat is inmiddels aardig bijgetrokken. Ik doe eigenlijk nog wel elke week een keer reboot(zelf niet spontaan), terwijl ik dat met mijn 930 vrijwel nooit deed. Maar ja dat doe ik zelfs met mijn android tablet en ipad. Voor de rest is het een eigen afweging, maar als ik nu weer WP8.1 gebruik, voelt dat toch wat gedateerd aan.dafz0r schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Blijkbaar hebben ze hun best gedaan met de laatste build.CR35 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:33:
[...]
Ik heb ook gewacht ivm de horrorverhalen. Maar toch besteld en ben inmiddels zeer tevreden. Hij was zeker in begin niet zo betrouwbaar als mijn 930, maar dat is inmiddels aardig bijgetrokken. Ik doe eigenlijk nog wel elke week een keer reboot(zelf niet spontaan), terwijl ik dat met mijn 930 vrijwel nooit deed. Maar ja dat doe ik zelfs met mijn android tablet en ipad. Voor de rest is het een eigen afweging, maar als ik nu weer WP8.1 gebruik, voelt dat toch wat gedateerd aan.
Maar ik ben al beta tester geweest met het eerste WP7 toestel. Daarna early adopter van WP8. Nu heb ik het gevoel dat er binnenkort iets gaat aankomen. Als dat in de zomer nog niet het geval is of de 950 duikt daarvoor onder de 400, dan upgrade ik. Maar ik geraak wat offtopic
Klinkt als een verstandige overweging. Wou eigenlijk ook wachten tot de (na)zomer, maar toch de stoute schoenen aangetrokkendafz0r schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:42:
[...]
Blijkbaar hebben ze hun best gedaan met de laatste build.
Maar ik ben al beta tester geweest met het eerste WP7 toestel. Daarna early adopter van WP8. Nu heb ik het gevoel dat er binnenkort iets gaat aankomen. Als dat in de zomer nog niet het geval is of de 950 duikt daarvoor onder de 400, dan upgrade ik. Maar ik geraak wat offtopic
oh! Link!barta123 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:10:
Windows 10 staat gelukkig ook andere launchers toe, ik heb vandaag wat mensen gefopt met mijn Android-launcher namelijk... Lachen, ik hoop dat er ook een Marshmallow-launcher komt die je als default in kunt stellen. Kan ik ten minste android mensen foppen met een telefoon die fatsoenlijk wordt ondersteund en niet langzaam wordt...
Ik wist niet dat je andere launchers had voor Windows 10...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
https://www.microsoft.com...kat-launcher/9wzdncrdxlrv --> Kitkat launcher, oude AndroidWailing_Banshee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:35:
[...]
oh! Link!
Ik wist niet dat je andere launchers had voor Windows 10...
https://www.microsoft.com...e/apps/my-os/9wzdncrd2w2h --> Myos, keuze uit Android, Meego en iOS-welke de enige betaalde optie binnen de app is
https://www.microsoft.com...a-x-launcher/9wzdncrcx4b6 --> Nokia X Launcher, de app die je telefoon eruit laat zien als Nokia's X-reeks
Er zijn er dus al redelijk wat, maar ik krijg ze nog niet als default ingesteld, dat heb ik via 'apphoek' ook doorgegeven aan de insider app van Microsoft...
Verre van perfect, maar wel erg grappig. Wist niet dat ze bestonden. Uiteindelijk zal ik toch voor origineel gaan, UI was één van de redenen om voor Windows te gaan tenslotte. Maar wel leuk om mee te spelen.barta123 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:18:
[...]
https://www.microsoft.com...kat-launcher/9wzdncrdxlrv --> Kitkat launcher, oude Android
https://www.microsoft.com...e/apps/my-os/9wzdncrd2w2h --> Myos, keuze uit Android, Meego en iOS-welke de enige betaalde optie binnen de app is
https://www.microsoft.com...a-x-launcher/9wzdncrcx4b6 --> Nokia X Launcher, de app die je telefoon eruit laat zien als Nokia's X-reeks
Er zijn er dus al redelijk wat, maar ik krijg ze nog niet als default ingesteld, dat heb ik via 'apphoek' ook doorgegeven aan de insider app van Microsoft...
Precies wat ik merkte, plus inderdaad dat ik Windows gekozen heb voor deze UI... Ik zie steeds mensen verdwalen in Android menu's, wat ik ook altijd had!coenox schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Verre van perfect, maar wel erg grappig. Wist niet dat ze bestonden. Uiteindelijk zal ik toch voor origineel gaan, UI was één van de redenen om voor Windows te gaan tenslotte. Maar wel leuk om mee te spelen.
Het nieuwe is er al weer een beetje vanaf, en ik heb geen problemen met mijn 950XL, dus tijd om te spelen met het dingcoenox schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Verre van perfect, maar wel erg grappig. Wist niet dat ze bestonden. Uiteindelijk zal ik toch voor origineel gaan, UI was één van de redenen om voor Windows te gaan tenslotte. Maar wel leuk om mee te spelen.
Ik heb dezelfde ervaring met mijn 950. Hoop zitten klooien met andere toestellen en het Insider programma. Nu sinds een paar weken een 'standaard' 950. Kom wel eens een bugje tegen, maar over het algemeen werkt het gewoon goed.Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:50:
[...]
...f, en ik heb geen problemen met mijn 950XL, dus tijd om te spelen met het ding
Zijn er nog bij die dit merken? Wanneer er binnen gebruik wordt gemaakt is alles normaal maar het is alsof ie het contrast ofzo wil vergroten maar vind het er slechter en moeilijker leesbaar uitzien dan moest het gewoon wat lichter worden ipv een hele kleurverschuiving te doen.
Dat is de "Sunlight readability mode".Death1ord schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:48:
Ik vind, wanneer ik de 950 buiten gebruik, dat het grijs van het toetsenbord en instellingen/snel toetsen er enorm lelijk begint uit te zien, alsof het verschillende tinten lichter wordt en de witte tekst begint precies wat uit te lopen.
Zijn er nog bij die dit merken? Wanneer er binnen gebruik wordt gemaakt is alles normaal maar het is alsof ie het contrast ofzo wil vergroten maar vind het er slechter en moeilijker leesbaar uitzien dan moest het gewoon wat lichter worden ipv een hele kleurverschuiving te doen.
http://allaboutwindowspho...light_readability_enh.php
Zou normaal aan moeten slaan wanneer het scherm slecht leesbaar wordt. Als je "schermhelderheid automatisch aanpassen" uit zet dan zou je er vanaf moeten zijn. Zelf ben ik er wel erg blij mee, ik vind het heel fijn werken.
Ik wist dat deze mode erin zat maar ik dacht dat ik deze functie ergens in de instelling heb zien staan en dat deze uitstond. Kan zijn dat ik me dingen begin in te beeldenPyramiden schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:53:
[...]
Dat is de "Sunlight readability mode".
http://allaboutwindowspho...light_readability_enh.php
Zou normaal aan moeten slaan wanneer het scherm slecht leesbaar wordt. Als je "schermhelderheid automatisch aanpassen" uit zet dan zou je er vanaf moeten zijn. Zelf ben ik er wel erg blij mee, ik vind het heel fijn werken.
Als het gewoon werkt met de automatische helderheid dan kan het me weinig schelen maar ik dacht eventjes dat er dus iets mis was in de veronderstelling dat de optie uitstond.
Ik word er in ieder geval niet slimmer op nu ik afgestudeerd ben
Volgens mij zat er in WP8 wel een aparte toggle om specifiek dit uit te zetten, maar in 10 heb ik die nog niet gevonden...
Alle instellingen - Extra - Kleurprofiel - Leesbaarheid in zonlichtPyramiden schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:59:
Ach, kan gebeuren![]()
Volgens mij zat er in WP8 wel een aparte toggle om specifiek dit uit te zetten, maar in 10 heb ik die nog niet gevonden...
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.