Dragunov schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:39:
Enig idee of Double Tap ook zal terugkeren of is dit niet mogelijk met deze telefoon (hardware?)?
Al gezocht via google, maar niks gevonden over het terugkeren ervan, enkel dat het nu niet mogelijk is, maar misschien weten jullie meer
Laatste wat ik gehoord heb is dat het bij de 950[xl] niet mogelijk is door Windows Hello, of eigenlijk de irisscanner.
Hoe en waarom weet ik niet, maar dat werd maanden geleden als reden opgegeven door iemand, kan ook maar een gerucht zijn dus.
Kan het terugkeren? Misschien, werkelijk geen flauw idee met Microsoft. Het kan bij een volgende update opeens terug zijn, maar het kan ook nooit terugkomen. Zelf ga ik trouwens voor dat laatste.
barta123 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:00:
[...]
Mijn hoop in MS en het mobiele platform van Windows vergaat langzamerhand een beetje, zeker als ze zeggen dat hun focus er dit jaar totaal niet op ligt. Het is al jaren van 'dat komt wel, dat wordt wel beter', die apps komen wel. Nee, met een terughoudende houding komen die niet, die komen nooit. Net als gebruikers, die trek je niet aan met een gebrekkige ervaring.

Het is dat ik niks met iOS heb, hoewel het echt flawless werkt. Verder Android al helemaal niet, want dat update-beleid is om te janken

Hun focus is UWP, daaronder valt W10M, al is het inderdaad een beetje een zijspoor.
Gebruikers aantrekken met een gebrekkige ervaring lukt je overigens prima hoor, kijk maar naar Android

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het lekker nog een keer: MS moet een sterkere naam krijgen, net als alle submerkjes van ze, al is die van Lumia an sich niet slecht dankzij Nokia.
Hebben ze een sterkere naam, en dus ook betere marketing, dan stappen mensen opeens veel makkelijker over problemen heen. Waarom, geen flauw idee, ik snap het namelijk ook niet, maar het werkt blijkbaar wel. Mensen pikken veel meer van bekende/grote merken dan van kleine/onbekende merken, en Microsoft is voor de gemiddelde mens toch echt een klein, onbekend en vooral niet sterk merk.
UWP past in de strategie van een sterker merk, maar ze moeten wel met meer komen. Of ze met meer komen, tja, dat is altijd de vraag met MS
Overigens vind ik ook dat "we" ook wel een beetje zeuren. Vergeet even de tegenvallende verkopen en de marketing, of het gebrek eraan, en kijk objectief naar de telefoon: Het is gewoon een goede telefoon, een echte flagship.
Er zit een geweldig scherm in, imo mooier dan die van de S6 qua kleuren [beter gekalibreerd]. De camera is vreselijk goed, zowel de hardware als de software. Hoe hij met HDR omgaat is gewoon subliem. De accuduur is goed, je kan de accu vervangen. Qua stevigheid durf ik te stellen dat hij meer kan hebben dan de glazen concurrentie, en mocht je de achterkant verneuken, dan koop je voor 5 euro een nieuwe in China.
"Ja, maar, de software!". Ja, WM10 was niet af toen het uitkwam, al vind ik "af" een vreemd iets voor mobiele OS'en, immers, er wordt ook bij iOS en Android voortdurend meuk toegevoegd, gaten gedicht, nieuwe bugs gemaakt etc. Maar, we zijn nu een paar maanden verder, en er is enorm veel progressie geboekt. Wees eerlijk, zo normaal is dat niet voor smartphones. Er wordt geluisterd naar feedback op het OS en op meegeleverde apps, hoeveel merken doen dat, en geven dat toe? Er komen nog grote updates aan, onder andere Redstone, maar ook het notificatiescherm krijgt een update [die er echt sexy uitziet], Cortana wordt steeds beter, Cortana wordt beschikbaar als je je locatie op NL zet.
Zoals ik al zei, aan de ene kant is dat heel normaal dat dat gebeurt, maar, we weten ook wel dat wat normaal hoort te zijn, helemaal niet zo normaal is.
Het is makkelijk om te zeggen "ik wil dat en dit en zus en zo en dit is kut en dat zuigt en MS moet dit veranderen", maar kijk ook eens naar wat je nou eigenlijk in je hand hebt: Een echte flagship, en naar hoeveel beter hij geworden is in een paar maanden tijd.
Hoeveel Androids ken je die na zo'n 4 maanden alleen maar beter zijn geworden?
Ja, de 950 is niet perfect, ja, W10M is niet perfect, en ja, MS is al helemaal niet perfect en moet echt eens aan de bak met marketing, maar, niks is perfect. Het gras is niet bepaald groener aan de andere kant, en het marktaandeel gaat echt niet omhoog als de mensen die het gebruiken vooral praten over wat ze niet hebben, maar niet zeggen wat ze wel hebben.
People as things, that’s where it starts.