• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Tweaker1234 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:08:
[...]

Alle instellingen - Extra - Kleurprofiel - Leesbaarheid in zonlicht
Dus zo gek was ik toch nog niet :+

De optie stond aan dus dat verklaart inderdaad een boel. Heb het uitgezet nu en ga eens kijken of het me beter bevalt of niet.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:50
Ok, de FW 16082 is voornamelijk voor de L550 en L650.

http://mspoweruser.com/lu...h-stability-improvements/

Apart dat je hem ook krijgt voor de L950 met WDRT, waarschijnlijk wordt ie zo meteen ook voor de rest uitgerold.
Ik krijg nu ook een update aangeboden? MicrosoftMDG update?

Edit: Nieuwe firmware van .39030 > .39031

Dacht al dat er wat loos was op de achtergrond, toestel werd warm zonder dat deze werkelijk werd belast.

Zoals ik al verwachtte kom ik bij zoektochten naar deze firmware op Duitse/Italiaanse websites terecht (mijn toestel komt uit Italië). Hele kleine update dus maar, nog geen changelog gevonden wat deze update moet gaan brengen.

Edit2: ik verwacht dat dit een optimalisatie_update is. Voor mij lijkt het toch of alles nu nog sneller reageert, de diverse apps starten ook wat vlotter en draaien net een tandje soepeler. Niet dat ik het voorheen traag vond werken, verre van. Ik durf nu bijna het woord "flitsend" te gebruiken, maar ik moet niet doorslaan natuurlijk ;)

[ Voor 129% gewijzigd door hardware-lover op 24-03-2016 15:46 ]

Testing, one, two ...

• ardvark99
hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:50:
Dat is idd een firmware update, alleen of het 16082 is, zie je pas wanneer de update geïnstalleerd is. Effe afwachten dus....

Volgens een duitse site is dit idd 16082 voor alle LX50 toestellen, sinds gisteren al uitgerold:
http://www.drwindows.de/c...er-lumia-550-650-950.html

[ Voor 22% gewijzigd door ardvark99 op 23-03-2016 20:10 ]

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Iemand al de nieuwe outlook mail update (build 17.6769.40522) ontvangen? De rendering van de emails schijnt hierin een stuk beter te zijn dus is zeker welkom!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38

c0burn

Feed your head

BadWampa schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:03:
Iemand al de nieuwe outlook mail update (build 17.6769.40522) ontvangen? De rendering van de emails schijnt hierin een stuk beter te zijn dus is zeker welkom!
Bij mij is 'ie al binnen (door gebrek aan Store-notificaties weet ik niet vanaf wanneer, denk vanochtend).
Ik ben echter nog geen problemen met rendering tegengekomen, en weet dus niet of nu ook echt verholpen zijn.

Remember what the dormouse said

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Ja, die mails worden een stuk beter gerendered.
@c0burn, de rendering-problemen waren o.a. mails die te ver zijn ingezoomd (delen vallen dus standaard buiten beeld) en afbeeldingen die niet werden ingeladen in sommige mails (maar wel op outlook.com en andere mailprogramma's).

• BadWampa
c0burn schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Bij mij is 'ie al binnen (door gebrek aan Store-notificaties weet ik niet vanaf wanneer, denk vanochtend).
Ik ben echter nog geen problemen met rendering tegengekomen, en weet dus niet of nu ook echt verholpen zijn.
Ah ok, ik heb net nog gecheckt (ik mis ook echt die store notificaties trouwens) maar bij er was nog geen update beschikbaar. Nog even geduld dus...

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Hmm...sinds vanochtend (zo lijkt het) krijg ik geen notificaties meer van mijn mails op de tile en op het vergrendelingsscherm. Ik heb niets aan de instellingen veranderd, telefoon al meermaals opnieuw opgestart... Iemand anders daar ook last van?

Edit: alles opnieuw gepind aan het startscherm...nu lijkt het weer wel te werken...

[ Voor 14% gewijzigd door Dexter op 24-03-2016 13:48 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• BadWampa
Dexter schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:45:
Hmm...sinds vanochtend (zo lijkt het) krijg ik geen notificaties meer van mijn mails op de tile en op het vergrendelingsscherm. Ik heb niets aan de instellingen veranderd, telefoon al meermaals opnieuw opgestart... Iemand anders daar ook last van?
Ik heb dat ook eens gehad, uiteindelijk maar het mail account (yahoo) verwijderd en opnieuw toegevoegd omdat niets anders leek te helpen.

• ardvark99
hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Edit2: ik verwacht dat dit een optimalisatie_update is. Voor mij lijkt het toch of alles nu nog sneller reageert, de diverse apps starten ook wat vlotter en draaien net een tandje soepeler. Niet dat ik het voorheen traag vond werken, verre van. Ik durf nu bijna het woord "flitsend" te gebruiken, maar ik moet niet doorslaan natuurlijk ;)
http://www.windowscentral...get-small-firmware-upates

Dus nog geen gewone update. Alleen wanneer je toch van plan bent om een factory reset te geven, kan je deze dus gelijk meenemen.
Even een vervolg op de uitgestelde update installatie mogelijkheid wat vanaf deze reactie ter sprake is gekomen; PinokkioTV in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Indien er updates beschikbaar zijn dan worden deze enkel binnengehaald als je telefoon aan de oplader hangt (of ligt).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/update-01.png

Indien je hebt ingesteld dat je updates handmatig installeert, dan krijg je dus in eerste instantie enkel de mogelijkheid om de tijd aan te passen als de update is binnengehaald, eerder niet.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/update-02.png

Nu heb ik die update tijd aangepast naar 8:30 uur maar heb wel daarna gekozen om de update direct te starten, dat was gisteren_avond al. Nu dien ik weer af te wachten tot er een volgende update wordt aangeboden om te kunnen zien of de door mij ingestelde update tijd (8:30 uur), bewaard is gebleven als instelling.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/update-03.png

Testing, one, two ...

ardvark99 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:06:
[...]
http://www.windowscentral...get-small-firmware-upates

Dus nog geen gewone update. Alleen wanneer je toch van plan bent om een factory reset te geven, kan je deze dus gelijk meenemen.
Dat is een andere dan degene die mij nu door de lucht is aangeboden; 01078.00038.16025.39031.

Ik heb zelf nog geen enkele reset gegeven sinds ingebruikname, geen softe en geen harde, en ben het ook zeker niet van plan als daar helemaal geen aanleiding voor is. Ik draai zelfs vanaf dag één met een teruggezette 8.1 phone backup op het toestel, dat is bijna gelijk aan vloeken in de kerk.

Dus ik wacht de firmware/build-updates rustig af, dan breekt het lijntje ook niet ;)

Testing, one, two ...

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
Pyramiden schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Dat is de "Sunlight readability mode".
http://allaboutwindowspho...light_readability_enh.php

Zou normaal aan moeten slaan wanneer het scherm slecht leesbaar wordt. Als je "schermhelderheid automatisch aanpassen" uit zet dan zou je er vanaf moeten zijn. Zelf ben ik er wel erg blij mee, ik vind het heel fijn werken.
Zal bij zo'n Lumia 1520 veel beter werken denk ik, omdat de LCD daar gelijk aan de oude Nokia N95 transflective kan zijn. Dat lukt met de OLED van de 950 niet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38
kdeboois schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:18:
[...]

Zal bij zo'n Lumia 1520 veel beter werken denk ik, omdat de LCD daar gelijk aan de oude Nokia N95 transflective kan zijn. Dat lukt met de OLED van de 950 niet.
Het werkt op de meeste telefoons zeer behoorlijk. Op mijn 920 heb ik het ook altijd al een fantastische feature gevonden.

• kdeboois
Pyramiden schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:20:
[...]

Het werkt op de meeste telefoons zeer behoorlijk. Op mijn 920 heb ik het ook altijd al een fantastische feature gevonden.
Alles goed en wel, alleen voor de 950 gaat dit niet op. OLED heeft niet te reflecteren, alleen te emitteren. Ken de 920 LCD technologie niet, maar daar kan een trucje inzitten om bij fel licht de leesbaarheid te vergroten door reflectie te gebruiken, waarbij een OLED alleen het kleur gamma kan aanpassen.

• Caelorum
De 920 heeft wel een redelijk apart scherm, maar niet op dat vlak. Het enige wat het deed was de kleuren aanpassen en max helderheid op zijn hoogst zetten. De reden waarom het zo goed werkt is dat bepaalde kleurcombinaties niet goed werken in fel zonlicht en bepaalde kleuren een stuk minder goed te zien zijn. Ze vervormen de kleuren enorm zodat het toch leesbaar wordt. Je moet maar eens een telefoon als de L920 of L950 in fel zonlicht houden voor een minuut en dan ineens in de schaduw staan. Dan valt het op dat de kleuren echt behoorlijk worden vervormt.
Bij de L920 werkt het overigens wel beter, maar dat komt doordat het een LCD heeft en niet doordat het "zonlicht reflecteert".

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 26-03-2016 10:36 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Bestaat er trouwens nog zoiets als Nokia care voor de Lumia's van Microsoft? Of heeft Microsoft zoiets niet meer? Volgens mij niet he..?

https://opensea.io/seaart

• Caelorum
Wat bedoel je met Nokia Care? Reparatie? Daar hebben we https://devicesupport.microsoft.com/nl-NL voor.

• kdeboois
Caelorum schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:35:

Bij de L920 werkt het overigens wel beter, maar dat komt doordat het een LCD heeft en niet doordat het "zonlicht reflecteert".
Was niets meer dan een vermoeden. De oude N95 doet dat. OLED kan het gegarandeerd niet.

• enomiss
Caelorum schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:22:
Wat bedoel je met Nokia Care? Reparatie? Daar hebben we https://devicesupport.microsoft.com/nl-NL voor.
Die haalden de telefoon thuis bij je op en binnen een week had je hem terug. Over het algemeen zeer goede service. Ik gebruikte die service liever dan via de winkel waar ik hem kocht. Hoe is de service van MS? Iemand ervaring mee?

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

enomiss schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:35:
[...]Die haalden de telefoon thuis bij je op en binnen een week had je hem terug. Over het algemeen zeer goede service. Ik gebruikte die service liever dan via de winkel waar ik hem kocht. Hoe is de service van MS? Iemand ervaring mee?
Tegenwoordig moet je het toestel (gratis) opsturen naar MS in Hongarije, je kunt het pakket inleveren bij een UPS punt. Na drie weken had ik m'n eigen 950XL terug met een vervangen scherm.

Je moet wel je telefoon backuppen en resetten voordat je hem opstuurd, en je krijgt de Lumia ook "schoon" terug met W10 mobile.

Verwijderd

gauchov6 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:24:
[...]

Tegenwoordig moet je het toestel (gratis) opsturen naar MS in Hongarije, je kunt het pakket inleveren bij een UPS punt. Na drie weken had ik m'n eigen 950XL terug met een vervangen scherm.

Je moet wel je telefoon backuppen en resetten voordat je hem opstuurd, en je krijgt de Lumia ook "schoon" terug met W10 mobile.
Daar ik hem bij GSMWijzer heb gekocht, heb ik hem daar aangemeld voor een reparatie aan het scherm.
Zij laten hem repareren door drmobile.de.
Die hebben hem inmiddels al op laten halen, chauffeur was prima op tijd.
Later hoorde ik dat mijn Lumia950XL toch naar een Nokia? Reparatiecenter werd doorgestuurd.
Hij is afgelopen dinsdag opgehaald, ben benieuwd hoe lang dat die wegblijft.

Btw ik heb hiervoor gekozen om de garantie geldig te houden.

Word vervolgd.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Formeel wellicht de juiste weg, in de praktijk is het handiger om het via Microsoft te doen. Nu heb je een extra schakel, dat kost extra tijd. Daarnaast is het maar de vraag of bij een eventuele volgende reparatie. microsoft het wel leuk vindt dat he toestel bij Drmobile.de is geweest ...

/edit: bij drmobile.eu staat Microsoft in elk geval niet als certificerende partij genoemd, allerlei andere merken wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door PinokkioTV op 26-03-2016 21:05 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:02:
Formeel wellicht de juiste weg, in de praktijk is het handiger om het via Microsoft te doen. Nu heb je een extra schakel, dat kost extra tijd. Daarnaast is het maar de vraag of bij een eventuele volgende reparatie. microsoft het wel leuk vindt dat he toestel bij Drmobile.de is geweest ...

/edit: bij drmobile.eu staat Microsoft in elk geval niet als certificerende partij genoemd, allerlei andere merken wel :)
Daarom is mijn tel ook direct doorgestuurd naar een Nokia, lees Microsoft reparatie center.
Zover ik heb begrepen is het toestel ook niet bij drmobile geweest. Maar fungeren ze alleen maar als koeriersdienst. Maar zo heb ik wel een ander aanspreekpunt dan Microsoft, mocht er iets mis gaan.

• Caelorum
PinokkioTV schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:02:
Formeel wellicht de juiste weg, in de praktijk is het handiger om het via Microsoft te doen. [...]
Tja, wat is formeel. Als je nog fabrieksgarantie hebt zou ik gewoon bij MS aankloppen. Anders kan je (iig in NL) nog bij de winkel aankloppen voor garantie, maar die zijn vaak wel de laatste waar ik het probeer. Teveel winkels die de regels niet kennen of gewoonweg negeren. Die discussie kost gewoon teveel moeite als je het apparaat rechtstreeks naar de fabrikant kan sturen (die bij een defect meestal niet zo moeilijk doen, onderdelen/apparaat kost voor hun gewoon minder).

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:00:
[...]

Tja, wat is formeel. Als je nog fabrieksgarantie hebt zou ik gewoon bij MS aankloppen. Anders kan je (iig in NL) nog bij de winkel aankloppen voor garantie, maar die zijn vaak wel de laatste waar ik het probeer. Teveel winkels die de regels niet kennen of gewoonweg negeren. Die discussie kost gewoon teveel moeite als je het apparaat rechtstreeks naar de fabrikant kan sturen (die bij een defect meestal niet zo moeilijk doen, onderdelen/apparaat kost voor hun gewoon minder).
Het gaat me nu niet om de garantie, daar er valschade is en dat is verzekeringswerk.
Maar dat de telefoon zo gerepareerd word dat ik er na nog steeds garantie heb.
Daar ik al een nieuwe telefoon had gehad van GSMwijzer omdat de hoofdtelefoonaansluiting niet werkte (doa), verwacht ik verder geen problemen met een latere eventuele garantieclaim, zeker niet ik hun nu de telefoon laat repareren.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Misschien een rare vraag, maar ik ervaar dat het geluidsniveau van het alarm (met welke 'alarmtoon' dan ook), zelfs bij een instelling van geluidsniveau 1 voor beltoon en meldingen toch erg hard is? Op mijn Lumia 1020 klinkt die dan een stuk subtieler dan bij mijn 950xl. Zijn er andere mensen die dat ook zo ervaren?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 19:42
Ben misschien van plan om een 950XL te kopen, maar hoe zit het nu met de hitte en het probleem dat de batterij te rap leegloopt. Volgens dat ik las zou het aan Edge liggen (batterij)?

Me Lumia 1020 staat terug op 8.1

Bedankt!

• ardvark99
Dragunov schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:01:
Ben misschien van plan om een 950XL te kopen, maar hoe zit het nu met de hitte en het probleem dat de batterij te rap leegloopt. Volgens dat ik las zou het aan Edge liggen
Ik heb met mijn 950XL geen hitte problemen, de telefoon wordt warm bij het opladen, en wanneer er spelletjes gespeeld worden die nogal wat rekenkracht vragen. Echt heet wordt ie niet.
Verder is het afhankelijk van welke release je draait hoe snel de batterij leegloopt. Draai je de laatste officiële release, dan valt het wel mee, en haal ik ruim het einde van de dag, maar met Insiders releases kan het sneller gaan, hierbij gaat het meer om bug fixes en nieuwe functionaliteiten dan om optimalisatie van de release. Hoewel merkbaar, einde van de dag is hierbij nog heel vaak te halen, natuurlijk afhankelijk van het gebruik van de telefoon op een dag.
Edge staat idd bekend om dat ie meer stroom vraagt, maar je kan dit omlaag krijgen door de achtergrond taken uit te schakelen. Of door Edge uit te schakelen wanneer je het niet gebruikt. Ik heb Edge altijd actief, en merk niet veel van stroom gebruik, met ongeveer zeven pagina's.
Het voordeel van de 950(XL) is dat ie snel opgeladen is, in een half uur heb je er 50% bij.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25
Ben misschien van plan om een 950XL te kopen, maar hoe zit het nu met de hitte en het probleem dat de batterij te rap leegloopt. Volgens dat ik las zou het aan Edge liggen (batterij)?

Bedankt!
Ik heb ook geen hitte problemen met mijn 950XL. Zoals Dragunov al zei word het toestel alleen warm bij het opladen en bij grafisch spelletje met veel rekenkracht. Ik ben een normale gebruiker en haal bijna de 3 dagen op 1 acculading :). Dit is sinds de laatste firmware, daarvoor haalde ik net geen 2 dagen.

Ik heb ook een 950 gehad en die haalde net aan de 2 dagen op 1 acculading. Ik had mijn 1520 opgestuurd ter reparatie en kreeg een 950XL terug. :P

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Dragunov
Ik gebruik vooral Edge en smsen met de vrouw tijdens me pauze op het werk (lumia 1020 op Win 10 voor ik terug 8.1 erop zwierde)

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:00
Enigste probleem dat ik nog met mijn 950xl ondervindt is de regelmatige ruis uit de luidspreker in combinatie met de "plopjes". Is daar al meer informatie over of en wanneer dat gefixt gaat worden?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Dexter schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:47:
Misschien een rare vraag, maar ik ervaar dat het geluidsniveau van het alarm (met welke 'alarmtoon' dan ook), zelfs bij een instelling van geluidsniveau 1 voor beltoon en meldingen toch erg hard is? Op mijn Lumia 1020 klinkt die dan een stuk subtieler dan bij mijn 950xl. Zijn er andere mensen die dat ook zo ervaren?
Ik heb tot nu toe nog geen optie gevonden voor het alarm volume in te stellen. Het is inderdaad vrij luid en de eerste morgen verschoot ik mij een breuk.

De enige "oplossing" die ik heb toegepast is een stillere alarmtoon gekozen, Winter bries (of zoiets). Die begint stil en dat helpt héél veel ten opzichte van de standaard alarmtoon.

• Dragunov
Kan je ook het moederbord van een single sim uitbreiden met een extra sim slot als de telefoon oorspronkelijk een single sim is of is het een compleet ander moederbord?

Bedankt!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Dragunov schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:52:
Kan je ook het moederbord van een single sim uitbreiden met een extra sim slot als de telefoon oorspronkelijk een single sim is of is het een compleet ander moederbord?

Bedankt!
Misschien is het handiger om de single simversie te verkopen en een dual simversie te kopen?

• Dragunov
PinokkioTV schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:57:
[...]

Misschien is het handiger om de single simversie te verkopen en een dual simversie te kopen?
Heb nog geen, ben wel van plan om ene te kopen, maar vroeg het me enkel af en ik denk dat ik zoiezo ene zal kopen in Mediamarkt en direct verzekering erbij neem tegen valschade.

Maar ik denk dat ze enkel de single sim aanbieden

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41

Bedankt!
Die hitte ontwikkeling heb ik gemerkt bij het snelladen, wat volgens mij logisch is. Verder kwam het een enkele keer voor bij veel app updates tegelijk, maar sinds de laatste updates in maart eigenlijk niet meer.

De batterij is in de afgelopen maanden ook steeds beter geworden. Edge is en grootgebruiker, maar inmiddels een stuk beter. Zelfs met behoorlijk veel internetten haal ik makkelijk een dag.

Er zijn nog steeds bugs, maar het is veel stabieler dan in het begin.

• Dragunov
Nu nog de mogelijkheid om IOS apps te draaien en Windows Phone heeft weer een stabiele grond.

Dan wordt me volgende telefoon een 950XL, effen nog geld sparen en binnen paar maand koop ik die dan, komt goed uit, dan is Redstone normaal ook uit...

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
Dragunov schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:57:
Nu nog de mogelijkheid om IOS apps te draaien en Windows Phone heeft weer een stabiele grond.

Dan wordt me volgende telefoon een 950XL, effen nog geld sparen en binnen paar maand koop ik die dan, komt goed uit, dan is Redstone normaal ook uit...
Die Instagram-app van iOS, welke met Osmeta is geport, gaat als een trein... De ontwikkelaars hebben nu ook de camerafunctie fors verbeterd (eerst bleef het beeld onscherp, wat je ook probeerde te focussen)

Er is dus zeker hoop, ik blijf momenteel een trotse 950 eigenaar, het ding gaat als een zonnetje... 8)

Voor de fans; YouTube: Lumia 950 vs iPhone 6s Plus vs Nexus 6P Speed Test --> Software die nog niet klaar is verslaat de Nexus 6P, maar laat het afweten op de 6S Plus (geen schande, gezien de prijs & de plaats van Microsoft in de smartphonemarkt) :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

barta123 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:53:
[...]
[knip]

Voor de fans; YouTube: Lumia 950 vs iPhone 6s Plus vs Nexus 6P Speed Test --> Software die nog niet klaar is verslaat de Nexus 6P, maar laat het afweten op de 6S Plus (geen schande, gezien de prijs & de plaats van Microsoft in de smartphonemarkt) :9
Die AnTuTu versie die je op de beide concurrenten ziet draaien is er ondertussen ook als UWP app

Toestel: 950 XL (uit Italië)
Firmware: .16025.39031
Build: .10586.164

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/AnTuTu%20UWP.164.png

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2016 20:14 ]

Testing, one, two ...

• barta123
hardware-lover schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:15:
[...]

Die AnTuTu versie die je op de beide concurrenten ziet draaien is er ondertussen ook als UWP app

[afbeelding].
Tikkeltje vreemd, maar het maakt niet uit of ik de app op mijn telefoon, of op de SD-kaart installeer, maar hij crasht hoe dan ook voordat hij is opgestart... Ik ben het startscherm nog niet gepasseerd, benchmarken met die nieuwe app zit er voor mij voorlopig dus nog niet in! :'(

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

Ik heb hem tot nu toe maar twee keer gedraaid, dat ging twee keer probleemloos. Vreemd die verschillen bij gebruik van eenzelfde app.

Edit: met wel of geen Insider software draaien, dat is natuurlijk wel wat anders.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 29-03-2016 16:56 ]

Testing, one, two ...

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:39

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

*is doorverwezen naar juiste topic

[ Voor 90% gewijzigd door MisterChaoSs op 29-03-2016 13:35 ]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• barta123
hardware-lover schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:36:
Ik heb hem tot nu toe maar twee keer gedraaid, dat ging twee keer probleemloos. Vreemd die verschillen bij gebruik van eenzelfde app.
Hmmm, ik heb hem vanmiddag via Continuum over Miracast geprobeerd, daar werkte het gewoon... Wel geinig om te zien op een 40" TV... Daarna lukte het ook gewoon zo op mijn telefoon! Hij presteert in elk geval beter dan de geteste 950 waarde die Antutu weergeeft! :9 Mijn score is 71091 op build 14291.1000 ;)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zgygrq.jpg Aanpassinkje; hij heeft het zelfs al verbeterd (ik heb hem even af laten koelen)... >:)

[ Voor 11% gewijzigd door barta123 op 29-03-2016 16:58 ]

Verwijderd

Dragunov schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:17:
[...]

Heb nog geen, ben wel van plan om ene te kopen, maar vroeg het me enkel af en ik denk dat ik zoiezo ene zal kopen in Mediamarkt en direct verzekering erbij neem tegen valschade.
Check eerst je inboedel verzekering, bij de mijne is val schade verzekerd, zelfs buitenshuis!

• barta123
Ik heb eigenlijk een probleempje, ik heb de allerlaatste build weer geïnstalleerd, maar ik zit nog steeds op dezelfde oude firmware... Heeft iemand tips om de laatste versie te krijgen? (.39025 heb ik nog volgens mij)

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die kan alleen via de recoverytool
01078.00038.16082.360xx firmware release (March 2016) for Lumia 950/950 XL. Combines fixes included in 01078.00038.16025.390xx firmware and 10.0.10586.107 OS update to factory and repair channels (including Windows Device Recovery Tool). Not available via Over-The-Air (OTA).

Verwijderd

barta123 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:24:
Ik heb eigenlijk een probleempje, ik heb de allerlaatste build weer geïnstalleerd, maar ik zit nog steeds op dezelfde oude firmware... Heeft iemand tips om de laatste versie te krijgen? (.39025 heb ik nog volgens mij)
Zet 'm in de Insider app eens op slow of production en check voor updates. Bij oudere Builds kwam al een keer toen de firmware update. Ook al zat je op nieuwere fast OS Builds.
En anders WDRT.

• barta123
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Zet 'm in de Insider app eens op slow of production en check voor updates. Bij oudere Builds kwam al een keer toen de firmware update. Ook al zat je op nieuwere fast OS Builds.
En anders WDRT.
Vaker dan eens geprobeerd, heb hem voorheen ook telkens terug op Slow ring gezet (eerst afgewacht of de build voldoende stabiel was)... Ik zou het alleen willen doen om te kijken of er verbetering mogelijk is op het vlak van accuduur, want daar ben ik nog niet over tevreden :O

Met het scherm uit gebruikt ie weinig prik, zo'n 4% op een nacht... Maar als ik hem gebruik? (power-user, ding moet altijd flink zijn best doen) Moet ik na een start bij 100% overdag toch altijd nog een keer de stekker inpluggen om hem weer even naar 80% te krijgen (vanuit 20 ongeveer) :+

Ik heb WDRT eens geprobeerd, maar toen stond er iets over een telefoon loskoppelen, maar laat nou net dat programma crashen op dat moment, op dat moment dacht ik dat mijn telefoon dood was... (verschillende reboot loopjes) :o

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mijn vriendin op haar Lumia 950 lijkt het erop alsof de proximity sensor continu getriggerd wordt en het scherm aangaat en dat Hello vervolgens gaat zoeken. Volgens mij trekt dit aardig je batterij leeg.
Hebben meer mensen hier last van, bij mij gebeurt dit niet. Allebei 10586.164 in de productie ring.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• enomiss
barta123 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Hmmm, ik heb hem vanmiddag via Continuum over Miracast geprobeerd, daar werkte het gewoon... Wel geinig om te zien op een 40" TV... Daarna lukte het ook gewoon zo op mijn telefoon! Hij presteert in elk geval beter dan de geteste 950 waarde die Antutu weergeeft! :9 Mijn score is 71091 op build 14291.1000 ;)

[afbeelding] Aanpassinkje; hij heeft het zelfs al verbeterd (ik heb hem even af laten koelen)... >:)
zijn hier hd/hd-ready films mee te kijken?

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
CAP-Team schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:15:
Bij mijn vriendin op haar Lumia 950 lijkt het erop alsof de proximity sensor continu getriggerd wordt en het scherm aangaat en dat Hello vervolgens gaat zoeken. Volgens mij trekt dit aardig je batterij leeg.
Hebben meer mensen hier last van, bij mij gebeurt dit niet. Allebei 10586.164 in de productie ring.
Hier geen last van. bij mij triggered de proximity sensor ook alleen glance en niet het Hello/pin scherm. De werking van de proximity sensor is goed te testen met een enkel telefoontje? Alleen de headset, opladen en bluetooth(niet 100% zeker) triggered de lockscreen.

• BadWampa
CAP-Team schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:15:
Zit er een screenprotector op het scherm? Ik heb ook 1 type gehad waarop het scherm reageerde. Ging in veel gevallen op helemaal zwart, waarschijnlijk omdat de protector over de sensor zat.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nee geen protector.
Maar ze heeft wel Glimp gehad (staat nu uit) en gebruikt ook Windows Hello. Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft.

[ Voor 76% gewijzigd door CAP-Team op 31-03-2016 12:55 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
CAP-Team schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:53:
Nee geen protector.
Maar ze heeft wel Glimp gehad (staat nu uit) en gebruikt ook Windows Hello. Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft.
Ik heb op moment ook probleempje met Hello. Als die is geactiveerd zie ik in het scherm van Hello een gele tekst die aangeeft dat Hello het vertonen van bepaalde items verhinderd.Is dan wel bij insiderversie...maar toch...

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-12 10:44
enomiss schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:17:
[...]

ja

• enomiss
enig idee hoeveel fps? en hoe is het geluid?

enomiss schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:17:
[...]
Op de 950 zelf of bedoel je streamen naar?

Dat laatste lukt in ieder geval ook, streamen via wifi naar een TV, zelfs in 4k opgenomen video kan naar een Full HD tv worden gestreamed. Ik sta er eigenlijk een beetje van te kijken. Dat je gebruik moet maken van de juiste app's en moet beschikken over een daarvoor geschikte TV, dat lijkt mij logisch.

Ik doel op streamen rechtstreeks vanaf een 950 (XL) naar TV, zonder Miracast o.i.d..

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 31-03-2016 17:18 ]

Testing, one, two ...

• DeCo
enomiss schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:06:
[...]

enig idee hoeveel fps? en hoe is het geluid?
fps is afhankelijk van je wifi verbinding. Ik heb geen idee.
volgens mij ben je volledig overgeleverd aan de kwaliteit wat Miracast kan leveren.

ik heb een en ander alleen even getest of het werkte en het liep en klonk prima :)

• enomiss
Ik bedoel streamen via miracast. En er van uitgaande dat de wifi zeer goed is. Haal je dan die 24 fps voor een hd/4k film? En hoeveel kanaals is de audio?

• Martijndoes
  • Laatst online: 02-12 18:19
Wikipedia: Miracast
It allows sending up to 1080p HD video (H.264 codec) and 5.1 surround sound
Er staat niks over fps maar mag toch hopen dat als ze 1080p ondersteunen dat dat op minstens 24fps is.

• Dragunov
Enig idee of Double Tap ook zal terugkeren of is dit niet mogelijk met deze telefoon (hardware?)?

Al gezocht via google, maar niks gevonden over het terugkeren ervan, enkel dat het nu niet mogelijk is, maar misschien weten jullie meer

[ Voor 13% gewijzigd door Dragunov op 01-04-2016 11:39 ]

• barta123
Dragunov schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:39:
Enig idee of Double Tap ook zal terugkeren of is dit niet mogelijk met deze telefoon (hardware?)?

Al gezocht via google, maar niks gevonden over het terugkeren ervan, enkel dat het nu niet mogelijk is, maar misschien weten jullie meer
De 640 heeft dit wel met Windows 10 :/ , ik heb al flink gezaagd via die feedback app, maar ik hoor nog maar weinig... Ik hoop dat het komt! :)

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11
barta123 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:45:
[...]

De 640 heeft dit wel met Windows 10 :/ , ik heb al flink gezaagd via die feedback app, maar ik hoor nog maar weinig... Ik hoop dat het komt! :)
Na een factory reset werkt het op mijn l640xl ook niet meer.

• barta123
lifeguard schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:09:
[...]

Na een factory reset werkt het op mijn l640xl ook niet meer.
Vreselijk, dan hoop ik toch echt dat het met een toekomstige build terug zal komen... Ik vond het altijd een genot op mijn 920, maar ik begin me nu toch te ergeren aan het gedrag van Microsoft, zeker ten opzichte van de gebruikers die al vanaf WP8.1 meedraaien... Flagships worden ineens telefoons voor fans, de telefoons voor fans zijn alles behalve stabiel & functies weglaten die geliefd zijn bij de fans? :/

• enomiss
barta123 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:13:
[...]

Vreselijk, dan hoop ik toch echt dat het met een toekomstige build terug zal komen... Ik vond het altijd een genot op mijn 920, maar ik begin me nu toch te ergeren aan het gedrag van Microsoft, zeker ten opzichte van de gebruikers die al vanaf WP8.1 meedraaien... Flagships worden ineens telefoons voor fans, de telefoons voor fans zijn alles behalve stabiel & functies weglaten die geliefd zijn bij de fans? :/
Er is aangekondigd dat dit terug komt. Wanneer weten wij niet. Ik verwacht binnen 3 maanden.

• Dragunov
Link ernaartoe?

Bedankt!

• enomiss
Zou het niet meer weten waar ik dat gelezen heb sorry..

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand enig idee of het mogelijk is om met de Lumia 950 via een draadloze netwerkprinter foto's en documenten af te drukken?
En dan bedoel ik niet ePrint, want dat vind ik echt een belachelijk iets.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:34
Bij mijn 950XL wel. Ik zie de HP 3830 OfficeJet hier thuis gewoon via het netwerk als beschikbare printer en kan er dan documenten naartoe printen. Geen problem, foto's lukken niet altijd. De ene keer kan ik kiezen voor afdrukken, de andere keer is die optie nergens te vinden. Dat is zonder aparte tools te installeren. Van HP is er de AOI remote tool die maakt het nog gemakkelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door Bvanham op 01-04-2016 21:43 ]

• Caelorum
Kan niet met alle printers. Bijv. van Brother is maar 1 model dat wordt ondersteund. Een lijst is hier te vinden: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3083720
Als die daar niet tussen staat moet je hopen op een app van de fabrikant. Bijv. Brother heeft zo'n app, maar die is niet echt ideaal.

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 01-04-2016 22:46 ]

• barta123
enomiss schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:50:
[...]

Er is aangekondigd dat dit terug komt. Wanneer weten wij niet. Ik verwacht binnen 3 maanden.
Mijn hoop in MS en het mobiele platform van Windows vergaat langzamerhand een beetje, zeker als ze zeggen dat hun focus er dit jaar totaal niet op ligt. Het is al jaren van 'dat komt wel, dat wordt wel beter', die apps komen wel. Nee, met een terughoudende houding komen die niet, die komen nooit. Net als gebruikers, die trek je niet aan met een gebrekkige ervaring. ;) Het is dat ik niks met iOS heb, hoewel het echt flawless werkt. Verder Android al helemaal niet, want dat update-beleid is om te janken |:(

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

barta123 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:00:
[...]

Mijn hoop in MS en het mobiele platform van Windows vergaat langzamerhand een beetje, zeker als ze zeggen dat hun focus er dit jaar totaal niet op ligt. Het is al jaren van 'dat komt wel, dat wordt wel beter', die apps komen wel. Nee, met een terughoudende houding komen die niet, die komen nooit. Net als gebruikers, die trek je niet aan met een gebrekkige ervaring. ;) Het is dat ik niks met iOS heb, hoewel het echt flawless werkt. Verder Android al helemaal niet, want dat update-beleid is om te janken |:(
idd windows 10 mobile voor de andere lumia's? Doodse stilte...
Dragunov schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:39:

Laatste wat ik gehoord heb is dat het bij de 950[xl] niet mogelijk is door Windows Hello, of eigenlijk de irisscanner.

Hoe en waarom weet ik niet, maar dat werd maanden geleden als reden opgegeven door iemand, kan ook maar een gerucht zijn dus.

Kan het terugkeren? Misschien, werkelijk geen flauw idee met Microsoft. Het kan bij een volgende update opeens terug zijn, maar het kan ook nooit terugkomen. Zelf ga ik trouwens voor dat laatste.
barta123 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:00:
[...]

Hun focus is UWP, daaronder valt W10M, al is het inderdaad een beetje een zijspoor.

Gebruikers aantrekken met een gebrekkige ervaring lukt je overigens prima hoor, kijk maar naar Android :+ Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het lekker nog een keer: MS moet een sterkere naam krijgen, net als alle submerkjes van ze, al is die van Lumia an sich niet slecht dankzij Nokia.

Hebben ze een sterkere naam, en dus ook betere marketing, dan stappen mensen opeens veel makkelijker over problemen heen. Waarom, geen flauw idee, ik snap het namelijk ook niet, maar het werkt blijkbaar wel. Mensen pikken veel meer van bekende/grote merken dan van kleine/onbekende merken, en Microsoft is voor de gemiddelde mens toch echt een klein, onbekend en vooral niet sterk merk.

UWP past in de strategie van een sterker merk, maar ze moeten wel met meer komen. Of ze met meer komen, tja, dat is altijd de vraag met MS :+

Overigens vind ik ook dat "we" ook wel een beetje zeuren. Vergeet even de tegenvallende verkopen en de marketing, of het gebrek eraan, en kijk objectief naar de telefoon: Het is gewoon een goede telefoon, een echte flagship.

Er zit een geweldig scherm in, imo mooier dan die van de S6 qua kleuren [beter gekalibreerd]. De camera is vreselijk goed, zowel de hardware als de software. Hoe hij met HDR omgaat is gewoon subliem. De accuduur is goed, je kan de accu vervangen. Qua stevigheid durf ik te stellen dat hij meer kan hebben dan de glazen concurrentie, en mocht je de achterkant verneuken, dan koop je voor 5 euro een nieuwe in China.

"Ja, maar, de software!". Ja, WM10 was niet af toen het uitkwam, al vind ik "af" een vreemd iets voor mobiele OS'en, immers, er wordt ook bij iOS en Android voortdurend meuk toegevoegd, gaten gedicht, nieuwe bugs gemaakt etc. Maar, we zijn nu een paar maanden verder, en er is enorm veel progressie geboekt. Wees eerlijk, zo normaal is dat niet voor smartphones. Er wordt geluisterd naar feedback op het OS en op meegeleverde apps, hoeveel merken doen dat, en geven dat toe? Er komen nog grote updates aan, onder andere Redstone, maar ook het notificatiescherm krijgt een update [die er echt sexy uitziet], Cortana wordt steeds beter, Cortana wordt beschikbaar als je je locatie op NL zet.

Zoals ik al zei, aan de ene kant is dat heel normaal dat dat gebeurt, maar, we weten ook wel dat wat normaal hoort te zijn, helemaal niet zo normaal is.

Het is makkelijk om te zeggen "ik wil dat en dit en zus en zo en dit is kut en dat zuigt en MS moet dit veranderen", maar kijk ook eens naar wat je nou eigenlijk in je hand hebt: Een echte flagship, en naar hoeveel beter hij geworden is in een paar maanden tijd.

Hoeveel Androids ken je die na zo'n 4 maanden alleen maar beter zijn geworden? :+

Ja, de 950 is niet perfect, ja, W10M is niet perfect, en ja, MS is al helemaal niet perfect en moet echt eens aan de bak met marketing, maar, niks is perfect. Het gras is niet bepaald groener aan de andere kant, en het marktaandeel gaat echt niet omhoog als de mensen die het gebruiken vooral praten over wat ze niet hebben, maar niet zeggen wat ze wel hebben.

People as things, that’s where it starts.

• Caelorum
Ik denk dat mensen de boodschap sowieso niet snappen. Wat ze zeggen is dat Windows 10 Mobile niet de hoogste prioriteit heeft. Ze hebben al meerdere malen aangegeven dat W10M Mobile belangrijk blijft voor Microsoft en dat er ook nog wat grote verbeteringen aankomen dit jaar. Echter, die wijzigingen komen waarschijnlijk alleen naar Windows 10 Mobile, omdat het ook meerwaarde heeft op Windows 10 voor de desktop. Bijv. het verbeterde notificatiecentrum, de aanpassingen aan Cortana die er aankomen (zodat ik ook eindelijk er gebruik van kan maken), de grote wijzigingen aan de Microsoft Maps applicatie (vanwege Windows 10 op de tablets), de aanpassingen aan de Office applicaties (die IMO met de week beter worden).
Zeggen dat Windows 10 Mobile als platform niet vooruitgaat en dat Microsoft het in de steek laat is wel heel erg kort door de bocht.

• ardvark99
Maar Microsoft mag wel iets aan de marketing doen betreffende W10M, zie het slechte artikel vandaag op nu.nl http://www.nu.nl/mobiel/4...hone-zet-in-chatbots.html

Dit is weer een voorbeeld van slechte journalistiek, ergens een artikel op internet lezen, maar niet het totale plaatje zien, en gewoon als een kip zonder kop dit kopiëren. Als ze de //Build zelf hadden gevolgd heb ze dit niet op deze manier gepubliceerd.
En ja, W10M heeft nu niet de focus, maar er wordt nog druk ontwikkeld, ook aan de apps, en er zit genoeg aan te komen.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:30:
Maar Microsoft mag wel iets aan de marketing doen betreffende W10M, zie het slechte artikel vandaag op nu.nl http://www.nu.nl/mobiel/4...hone-zet-in-chatbots.html

Dit is weer een voorbeeld van slechte journalistiek, ergens een artikel op internet lezen, maar niet het totale plaatje zien, en gewoon als een kip zonder kop dit kopiëren. Als ze de //Build zelf hadden gevolgd heb ze dit niet op deze manier gepubliceerd.
En ja, W10M heeft nu niet de focus, maar er wordt nog druk ontwikkeld, ook aan de apps, en er zit genoeg aan te komen.
De afgelopen tijd waren er op nu.nl podcasts die een stuk positiever waren over W10 en W10M. Nu tijdens build W10M minder nadrukkelijk naar voren kwam, gaan ze bij nu.nl gelijk uit van het ergste. Als ze de berichten op bijvoorbeeld WindowsCentral over build lezen, konden ze zien dat W10M wel degelijk aandacht heeft. Neem bijvoorbeeld de aangekondigde nieuwe livetiles en notificaties, die komen op desktop en mobiel uit. En kijk eens deze build sessie: https://channel9.msdn.com/Events/Build/2016/T601

nu.nl heeft gewoon mindere (slechte?) journalisten wat tech betreft...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• ardvark99
Swerfer schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:46:
[...]

De afgelopen tijd waren er op nu.nl podcasts die een stuk positiever waren over W10 en W10M. Nu tijdens build W10M minder nadrukkelijk naar voren kwam, gaan ze bij nu.nl gelijk uit van het ergste. Als ze de berichten op bijvoorbeeld WindowsCentral over build lezen, konden ze zien dat W10M wel degelijk aandacht heeft. Neem bijvoorbeeld de aangekondigde nieuwe livetiles en notificaties, die komen op desktop en mobiel uit. En kijk eens deze build sessie: https://channel9.msdn.com/Events/Build/2016/T601

nu.nl heeft gewoon mindere (slechte?) journalisten wat tech betreft...
Je hoeft mij niet te overtuigen ;) maar dat is wat ik bedoel. Het is alleen jammer dat in de media af en toe slechte artikelen geplaatst worden, en dat dat door anderen klakkeloos over genomen wordt als de enige waarheid. Als ik dit soort werk zou leveren stond ik allang op straat!

• enomiss
Hoe durf je tech nieuws op nu.nl te lezen. Er is niks waardelozer dan nu.nl. Dat geldt voor alle nieuws. Nu.nl heeft is een copy paste website that's it. Oja, en qua tech natuurlijk pro apple en anti MS.

• ardvark99
enomiss schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:00:
Hoe durf je tech nieuws op nu.nl te lezen. Er is niks waardelozer dan nu.nl. Dat geldt voor alle nieuws. Nu.nl heeft is een copy paste website that's it. Oja, en qua tech natuurlijk pro apple en anti MS.
Klopt, qua techniek hecht ik bij nu.nl geen waarde, en bij de app beoordelingen zie je nooit Windows Mobile, dat zegt al genoeg, oog kleppen op. Maar wat mij meer stoort is dat nu.nl wel populair is, en veel mensen gelijk zullen denken dat er niets beters is dan Apple en Android. Maar goed, die journalisten daar zullen wel niet veel verdienen, over opleidingsniveau maar niet te spreken....

• barta123
Wat een zinvolle post zeg, kun je dan ook niet iets zeggen over de gebruikerservaring daarvan dan? Het is toch niet lastig om met een volledige zin te antwoorden? Antwoorden met 1 woord deed je toen je moeder je dingen vroeg... ;)

En al dat ik met Continuum heb gedaan, werkt prima, ook Full-HD youtube filmpjes kijken! De basistaken die je met de PC kan doen, kan je met een vergelijkbare ervaring met Continuum doen! Misschien niet met dezelfde vloeiendheid, maar goed, er wordt nog aan gewerkt :9

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-11 08:56
Sinds gisteren werkt mijn camera knop niet meer helemaal op mijn lumia 950 :'( De camera app openen doet ie niet meer en foto's maken met de knop werkt ook niet meer. Wanneer ik de camera app gewoon open en de camera knop indruk zie ik wel dat rondje/puntje in het midden verschijnen en de camera scherp stellen, zoals normaal wanneer de knop half ingedrukt wordt. Het lijkt er dus op dat alleen de eerste helft van de knop nog maar werkt. Ik heb overigens ook geprobeerd of de knop werkt zonder back cover, maar helaas ook hierbij geen resultaat.

Iemand dit ook al mee gemaak? Ik ga in ieder geval maandag contact op nemen met coolblue, maar was vooral benieuwd of er hier meer mensen zijn waarvan één van de knoppen aan de zijkant niet meer werkten. Voor de rest overigens nog uiterst tevreden met de 950 en W10M in het algemeen :*)

• barta123
kadaverke schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:32:
Sinds gisteren werkt mijn camera knop niet meer helemaal op mijn lumia 950 :'( De camera app openen doet ie niet meer en foto's maken met de knop werkt ook niet meer. Wanneer ik de camera app gewoon open en de camera knop indruk zie ik wel dat rondje/puntje in het midden verschijnen en de camera scherp stellen, zoals normaal wanneer de knop half ingedrukt wordt. Het lijkt er dus op dat alleen de eerste helft van de knop nog maar werkt. Ik heb overigens ook geprobeerd of de knop werkt zonder back cover, maar helaas ook hierbij geen resultaat.

Iemand dit ook al mee gemaak? Ik ga in ieder geval maandag contact op nemen met coolblue, maar was vooral benieuwd of er hier meer mensen zijn waarvan één van de knoppen aan de zijkant niet meer werkten. Voor de rest overigens nog uiterst tevreden met de 950 en W10M in het algemeen :*)
Heb je ook een andere backcover? Ik heb weleens gehad dat het knopje bleef hangen (AliExpress covertje)... Toen deed hij het ook niet ;)

Kun je wel foto's maken met het touchscreen? Dat kan ik namelijk niet opmaken uit je informatie. Al kan een kapot knopje altijd natuurlijk! ;)

• kadaverke
barta123 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:38:
[...]

Heb je ook een andere backcover? Ik heb weleens gehad dat het knopje bleef hangen (AliExpress covertje)... Toen deed hij het ook niet ;)

Kun je wel foto's maken met het touchscreen? Dat kan ik namelijk niet opmaken uit je informatie. Al kan een kapot knopje altijd natuurlijk! ;)
Die informatie had ik er wel even bij mogen geven inderdaad, excuses :+

De backcover is origineel, maar gelukkig kan ik nog wel via het touchscreen foto's maken :) Dus ik denk inderdaad een kapot knopje. Gelukkig lees ik goede ervaringen over de service van coolblue en mijn eigen ervaring met de aftersales van Microsoft is ook goed, dus ik heb er vertrouwen in dat het geregeld wordt. Alleen zo jammer dat ik mijn telefoon dan waarschijnlijk een tijdje kwijt ben :P

• barta123
kadaverke schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:44:
[...]

Die informatie had ik er wel even bij mogen geven inderdaad, excuses :+

De backcover is origineel, maar gelukkig kan ik nog wel via het touchscreen foto's maken :) Dus ik denk inderdaad een kapot knopje. Gelukkig lees ik goede ervaringen over de service van coolblue en mijn eigen ervaring met de aftersales van Microsoft is ook goed, dus ik heb er vertrouwen in dat het geregeld wordt. Alleen zo jammer dat ik mijn telefoon dan waarschijnlijk een tijdje kwijt ben :P
Ik zou mijn 950 best even willen missen :z Als ie maar met een goede accuduur terugkomt! >:) hahaha, dat is ook echt het enige waar ik over kan blijven zeuren, het ding wordt maar wat graag warm, zeker bij het gebruik van messaging apps! Games ed. valt reuze mee, dat doet hij gewoon normaal... Waarschijnlijk omdat apps als whatsapp nogal veel met een server kletsen! :9

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:45
kadaverke schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:32:

Ik heb dit sinds gisteren ook. En gisteren was er volgens mij ook een update van de camera-app. Dat zal waarschijnlijk de boosdoener zijn.
Hopelijk komt er snel een oplossing.

• kadaverke
Berpie74 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:48:
[...]

Ik heb dit sinds gisteren ook. En gisteren was er volgens mij ook een update van de camera-app. Dat zal waarschijnlijk de boosdoener zijn.
Hopelijk komt er snel een oplossing.
Hmm, dan wacht ik het nog heel even af en zal ondertussen nog wat verder zoeken op internet. Er was inderdaad wel een hele rij updates, bij mij in ieder geval, dus misschien hebben ze toch iets verpest :+

@barta123: De accuduur zou inderdaad best nog wat verbeteringen kunnen gebruiken, al is het niet veel slechter dan mijn vorige telefoon de HTC one M7. Vooral browsen op het internet vreet stroom bij mij, nu zal dat altijd wel veel verbruiken. Maar vergeleken bij mijn vorige telefoon of de huidige galaxy van mijn vriending is de lumia toch wel wat sneller leeg. Onderbouwen met cijfers kan ik het niet, maar ik heb het idee dat Edge niet de meest energie zuinige browser is :P

• Dragunov
Gisteren in de Fnac de 950 en de 950XL in handen gehad en de 950XL is toch stuk groter dan me Lumia 1020, maar ik wil gewoon voor deze gaan, maar toch schrik dat ie niet goed in de handen zal liggen, zeker als je hem aan je oor houdt om te telefoneren, dat ie niet per ongeluk uit me hand valt

• Caelorum
kadaverke schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:29:
@barta123: De accuduur zou inderdaad best nog wat verbeteringen kunnen gebruiken, al is het niet veel slechter dan mijn vorige telefoon de HTC one M7. Vooral browsen op het internet vreet stroom bij mij, nu zal dat altijd wel veel verbruiken. Maar vergeleken bij mijn vorige telefoon of de huidige galaxy van mijn vriending is de lumia toch wel wat sneller leeg. Onderbouwen met cijfers kan ik het niet, maar ik heb het idee dat Edge niet de meest energie zuinige browser is :P
Wat bij mij veel scheelt is of Edge wel of niet in de achtergrond mag blijven draaien. Geen idee wat het ding doet op de achtergrond, maar niets dat voor mij boeiend is iig.

• barta123
Dragunov schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:21:
Gisteren in de Fnac de 950 en de 950XL in handen gehad en de 950XL is toch stuk groter dan me Lumia 1020, maar ik wil gewoon voor deze gaan, maar toch schrik dat ie niet goed in de handen zal liggen, zeker als je hem aan je oor houdt om te telefoneren, dat ie niet per ongeluk uit me hand valt
Ik ben zelf voor de gewone 950 gegaan, maar ik huiverde al vanaf dag 1 van die zilveren ring, daarom heb ik voor een lichte kleur gekozen (nu is hij oranje)... En ik moet zeggen, ik heb het bij meer telefoons gezien & vind het wel een mooie toevoeging aan het design, die 'robo-eye'... >:) :9 (LG V10, Mate 8 ) Ik hoop dat er nog achterkantjes komen zoals de LG V10 die heeft, met een ruwere textuur, dat zou echt perfect zijn! 8)

[ Voor 10% gewijzigd door barta123 op 03-04-2016 11:32 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-12 16:39
Voor een ruwere achterkant zou je nog kunnen kijken naar de leren back cover van Mozo. Zelf nog niet in handen gehad maar lijkt een stuk ruwer dan de gladde standaard back covers.

• Dragunov
Maar dan zit je ook met het logo van Mozo erin geperst.

Volgens een review van zo'n cover is het leder goed, maar zou die metalen rand er eigenlijk op liggen zoals kleur en ze vragen zich af hoelang het zal meegaan tot die rand afschilfert

• DeCo
barta123 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:52:
[...]

Wat een zinvolle post zeg, kun je dan ook niet iets zeggen over de gebruikerservaring daarvan dan? Het is toch niet lastig om met een volledige zin te antwoorden? Antwoorden met 1 woord deed je toen je moeder je dingen vroeg... ;)

En al dat ik met Continuum heb gedaan, werkt prima, ook Full-HD youtube filmpjes kijken! De basistaken die je met de PC kan doen, kan je met een vergelijkbare ervaring met Continuum doen! Misschien niet met dezelfde vloeiendheid, maar goed, er wordt nog aan gewerkt :9
Zeg, beetje dimmen graag :>
Hoezo is mijn antwoord zinloos? De vraag was of je met Continuum HD(-ready) kunt kijken en het antwoord kan dan "ja" zijn. Daarmee is de vraag volledig beantwoord. Het lijkt me duidelijk wat de ervaring bij het kijken van een HD film is, toch? Daar hoef ik toch verder geen woord meer over te reppen.
Als het antwoord "nee" zou zijn, dan lijkt me enige toelichting noodzakelijk... maar dat is nu niet het geval.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54

Swerfer

Hmm...

Eigenlijk een cross-post, maar omdat ik specifiek L950(XL) met continuum gebruikers zoek, een bijna kopie van mijn post in een ander topic Swerfer in [W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app) :

Ik ben na een jaar ontwikkelen in het stadium gekomen dat ik voor mijn eerste UWP app beta-testers zoek (en dus ook met continuum willen testen).

Onderstaande link is de link naar de store, waar je als het goed is de app niet kan downloaden, maar wel alle overige gegevens kan bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I6eBzzHdpQSUIvxiG7LFwG7O/full.png

https://www.microsoft.com...apps/questie/9nblggh16ntn

Als je mee wilt helpen als beta-tester, stuur mij dan een DM met je email adres. Ik stuur je dan de promotiecode waarmee je de app kan downloaden en 3 promotiecodes voor in-app aankopen. In het menu in de app (altijd zichtbaar op de desktop, op mobiel alleen in 'Quest beheer') is een feedback knop aanwezig waar je alle foutmeldingen, tekortkomingen en tips kwijt kan.

In de app is een quest store aanwezig, die nu nog leeg is. Elke quest die je maakt, kan je publiceren en komt dan in de quest store te staan. Graag alleen quests publiceren die ook daadwerkelijk de moeite waard zijn en geen 'test quests'.

Het is later de bedoeling dat iedereen die quests publiceert daar wat aan kan verdienen. Tijdens de beta 'verkochte' quests worden echter niet uitbetaald, daar er nog geen uitbetaal systeem in de app aanwezig is en omdat tijdens de beta periode promotiecodes worden uitgedeeld om de app te kunnen testen.

De app is nog een vroege beta, niet alle functionaliteit is aanwezig en er zullen zeker nog bugs in zitten en ik hoop dat die met behulp van de beta-testers naar voren komen...

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 03-04-2016 14:09 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• enomiss
Swerfer schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:32:
Eigenlijk een cross-post, maar omdat ik specifiek L950(XL) met continuum gebruikers zoek, een bijna kopie van mijn post in een ander topic:

Ik ben na een jaar ontwikkelen in het stadium gekomen dat ik voor mijn eerste UWP app beta-testers zoek (en dus ook met continuum willen testen).

Onderstaande link is de link naar de store, waar je als het goed is de app niet kan downloaden, maar wel alle overige gegevens kan bekijken.

[afbeelding]

https://www.microsoft.com...apps/questie/9nblggh16ntn

Als je mee wilt helpen als beta-tester, stuur mij dan een DM met je email adres. Ik stuur je dan de promotiecode waarmee je de app kan downloaden en 3 promotiecodes voor in-app aankopen. In het menu in de app (altijd zichtbaar op de desktop, op mobiel alleen in 'Quest beheer') is een feedback knop aanwezig waar je alle foutmeldingen, tekortkomingen en tips kwijt kan.

In de app is een quest store aanwezig, die nu nog leeg is. Elke quest die je maakt, kan je publiceren en komt dan in de quest store te staan. Graag alleen quests publiceren die ook daadwerkelijk de moeite waard zijn en geen 'test quests'.

Het is later de bedoeling dat iedereen die quests publiceert daar wat aan kan verdienen. Tijdens de beta 'verkochte' quests worden echter niet uitbetaald, daar er nog geen uitbetaal systeem in de app aanwezig is en omdat tijdens de beta periode promotiecodes worden uitgedeeld om de app te kunnen testen.

De app is nog een vroege beta, niet alle functionaliteit is aanwezig en er zullen zeker nog bugs in zitten en ik hoop dat die met behulp van de beta-testers naar voren komen...
Een ding kan ik je bij helpen. Maak een ander logo. Ik dacht meteen dat het een sex app was, maar misschien ligt dat aan mij. Een of andere sex zoekmachine. :9

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-12 14:33
enomiss schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:20:
[...]

Een ding kan ik je bij helpen. Maak een ander logo. Ik dacht meteen dat het een sex app was, maar misschien ligt dat aan mij. Een of andere sex zoekmachine. :9
Volgens mij heeft het eerder te maken met Kijkwijzer. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkwijzer.nl/upload/ps/667_seks.png

• enomiss
Tjesus schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:38:
[...]

Volgens mij heeft het eerder te maken met Kijkwijzer. :P

[afbeelding]
Ja klopt, daardoor denk ik er dus aan...

enomiss schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:20:
[...]
Ik ben toch echt bang dat het aan jou ligt, waarschijnlijk heb je een voetfetish? ;)

Ik dacht in eerste instantie aan een pedicure app. Maakt verder niet uit, linkje in die post werkt niet, zal deze mogelijk moeten zijn? [knip] Linkje aangepast zie ik. :)

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 03-04-2016 14:59 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 81 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.